القائمة الرئيسية

الصفحات

الراقصه الحلقة الثامنة والتاسعة وقبل الاخير

 


الراقصه

الحلقة الثامنة والتاسعة وقبل الاخير


الساعة8بالليل كانت نورا رايحة الكبارية نزلت من عربيتها وحست بأيد بتمسكها لفتله

نورا بتنهيدة:هو انت خير ياابن عمي(قالتها بستهزاء)

ابراهيم:وحشتيني يا نونو

افتكرت نورا كريم لان هو الي بيقولها كدة وقالت في عقلها:طالعة منك سم

نورا:ماتشوفش وحش عاوز ايه

ابراهيم:عاوزك

نورا بعصبية:نعم!!(معلومة:كانو في الجراج)

ابراهيم:ترجعي معايا يعني البلد

نورا بصوت واطي:تروح جهنم ماتعرف ترجع منها:اسمع ياابن عمي ابعد عن طريقي احسن ليا وليك ورجوع البلد معاك انا مش راجعة تمام!

ابراهيم:تؤتؤ كدة هتخليني استخدم معاكي اسلوب مش هتحبيه

نورا بستغراب:نعم!

ابراهيم:اهدي مش هتحسي بحاجة كمان دقيقتين(وشاور ل3كانو وراها مسكوها وحطو منديل ع مناخيرها وبوقها وكان في مخدر وفقدت الوعي وشالها ابراهيم وحطها في العربية ومشيو)

ندخل جوة في الكباريه عند صاحب الكباريه بالتحديد

صاحب الكباريه:ازاي يعني عاوزني اخليها تسيب الكباريه

...:الي سمعته وانت هتنفذه

صاحب الكباريه:وايه ااي هيجبرني

...:انا..انت ناسي انا مين واقدر اعمل ايه في الكباريه ده

صاحب الكباريه:بس فيه شرط جزائي انها لو سابت الكباريه قبل السنة لازم تعمل ترقص في حفلة خاصة الاول وتجيب الفلوس للكباريه

...بعصبية:نعم!عيد الي قولته عشان مسمعتش

صاحب الكباريه خاف لا يقفله الكباريه:خ..خ..خلاص خد العقد اهوه

خد العقد ورماله شيك بربع مليون

...:كدة كفاية ولا محتاج تاني

صاحب الكباريه فرح:لا كفاية حتى الحفلة مكانتش هتجيب كدة

...بعصبية:متجيبش سيرة الحفلة ديه تاني قدامي فااهم

وسابه وخرج

عند مرام بتكلم صحابها في مكالمة جماعية

مرام:بنات انا اتخطبت

البنات بفرحة وصراخ:احلفيي

مرام:هههه كلتوني براحة عليا

اية:مين؟اسمه ايه؟وابن مين؟وفي كلية ايه؟وسيم ولالا؟وغني ولالا؟وطوله كام؟ومقاس جزمته كام؟

البنات وقعو من طولهم من كتر الضحك

ليلى:وربنا مجنونة

روان:يلا يا ميرو جاوبي ع يويو

مرام:ههههههه اسمه رائد ابن الوزير احمد سراج الدين وفي كلية طب زي ما انتو عارفين يا هبل مقاس جزمته وطوله ووزنه مسألتش هههههه

ايه:رائد سراج الدين مش غيره..وقعتي واقفة يا بنت الايه

روان:فعلاا الواد مز لا ودكتور وابن وزير

ليلى،مرام:يا ساتر يا رب

اية:عيوننا باردة ياختي بس فرحااانة اوووي مش متخيلين فرحتي

ليلي:ده ع اساس ان انتي الي اتخطبتي

اية:انا وميرو واحد وكأني انا الي اتخطبت مش هي

مرام:صح

مرام:صح انا وايوشتي واحد

روان:يعني نقول لرائد ياخدكم انتو الاتنين

ليلى:لا كدة هي ولا تعرفها

اية:لا ياختي خليهولها مش ده النوع الي يعجبني

مرام:هو برفان

اية:حاجة شبه كدة

روان:يعجبني تفكيرك يا يويو

ليلى:انتو الاتنين زي بعض اصلا مش رومانسيين كدة

اية،روان:خلنالكم الرومانسية

مرام:مجانين..انا هقفل دلوقتي

الكل:اوكي باي

بعد4ساعات الساعة12منتصف الليل

نورا:ااه انا فين(فتحت عيونها كانت في اوضة اثاثها فخم وكبير وover)

منال بمرح:انتي في بيت عمك نورتي

نورا بعصبية:مين الي جابني هنا...اكيد الحقير ابراهيم

منال زعلت ع ابراهيم:ووه ليه بتحكي عليه كدة ده مهما كان ولد عمك وبيرجعك لبيت عمك

نورا بعصبية:ومين قاله ان انا عاوزة ارجع لبيت عمي

انهار ببرود وخبث:امال عاوزة ايه تشتغلي رجاضة في الكباريهات والخمارات

نورا:انا عندي الكباريه احسن100مرة من ان انا اقعد مع الحقير ده في مكان واحد

انهار:ههههه امنيح ان في حد رأيه من رأيي في ابراهيم

منال:اخص عليكم مهما كان ولد عمكم

نورا شافت الحب في عيونها:اوعي تكوني بتحبية انا ممكن اقولك حبي الطباخ بتاعكم ولا تحبي واحد زي ده

انهار:متحاوليش ياما جولنالها بس هي مش حابة تفهم

نورا:انتو مين صح

منال:ههههه انا منال وديه انهار بنات عمك سعد

نورا:يعني فعلا عندي اعمام..امال كانو فين دول زمان

منال:تقريبا مكانوش يعرفو بوجودكم

نورا بستهزاء:هه والله..عمتا انا عاوزة امشي من هنا

دخل سعد:وتمشي ليه طيب

نورا:انت مين انت كمان

سعد:انا عمك سعد

نورا:امم طب بعد اذنك انا عاوزة امشي مرام اكيد خايفة دلوقتي عليا

كلهم:مرام مين

نورا:اختي الصغيرة

سعد:عندك اخت

نورا بعصبية:ايوة امال انا بقول ايه من الصبح

دخل ابراهيم:احنا ممكن نجيبهالك بس انتي مش هتمشي من هنا

نورا بعصبية وصوت عالي:حقييير ملكش دعوة انت السبب في كل ده

سعد:اهدي ازاي تكلمي خطيبك كدة

ال3بنات:خطيبك!

ابراهيم بخبث:ايوة خطيبك

نورا:وده مين الي قرر انشاءالله

سعد:انا..اهو كفاية هيخلصك من العار بتاعك

منال خرجت من الاوضة وهي بتعيط

نورا بعصبية:هو العار الحقيقي ان انتو قرايبي

سعد كان رايح يضربها بالقلم بس انهار وقفته

انهار:ايه الي انت بتعمله ده يابا يعني بنت اخوك واول مرة تشوفها وعاوز تمد ايدك عليها

سعد:عشان ترجع لعقلها وتكلم عمها ورجلها حلو

نورا:لا ضحكتني بس متكترش منها

سعد:نوااارة لمي نفسك احسنلك انا خارج واعملي حسابك هيجي بكرة المأذون

وخرج سعد ووراه ابراهيم وهو بيبتسم ابتسامة كلها خبث وخرجو هما الاتنين(يارب ما يرجعو)

انهار:انتي مش عاوزة ابراهيم

نورا:والله لو اخر واحد في الدنيا مستحيل اتقبله ده انا الموت عليا اهون

انهار:والي يخليكي تطلعي من هنا

نورا:اعمله الي هو عاوزه

انهار:انا مش عاوزة غير انك تمشيني انا وانهار من الغابة ديه

نورا اتعاطفت معاها:ليه مش عاوزة تعيشي مع ابوكي

انهار:متقوليش اب ده يعمل اي حاجة عشان الفلوس هو وابراهيم الكلب

نورا:ليه بتقولي كدة

انهار:انتي فاكرة انهم جايبينك هنا عشان انتي بنت اخوه

نورا:امال!

انهار:عشان عرفو انك رجاصة ومعك فلوس كتير لا وكمان زينة وابراهيم بيقدر البنات المزيونين

نورا:ده احقر بني ادم شوفته في حياتي..بس متخافيش هطلعكم من هنا

حطت ايديها في جيبها تدور ع الموبايل ملقتهوش بس لقيت كارت

نورا:عاوزة موبايل اعمل منه مكالمة

انهار:طيب استنيني ثواني وجاية

خرجت انهار وراحت ل منال

انهار:منال..منولة ليه زعلانة والله انه حقير صح زي ما بتقول بنت عمنا وميستاهلش دمعة من عيونك

منال:عاوزة امش من هنا يا انهار

انهار:وده الي هنعمله

منال:ازاي

انهار:هاتي الموبايل وتعالي ورايا

منال:يلا

وراحو عند نورا

نورا:ها

انهار:الموبايل اهوه

سعد دخل:بتعملو ايه

خبو الموبايل بسرعة

منال؛مبنعملش

سعد:انا جيت عشان اقولكم ان انتي كمان يا انهار كتب كتابك بكرة

انهار بقهر:بس انا لسة صغيرة

سعد:صغيرة في عينك الي قدك متجوزين وعندهم عيال وانا كلمتي مبقولهاش مرتين ويلا كل واحدة ع اوضتها احسنلكم

وخرج سعد

انهار:هخيلك الصبح بدري

وخرجو البنات الا نورا في الاوضة

عند مرام

مرام بعصبية:يعني ايه يا اشجان هي مبتتأخرش كدة في الكباريه اكيد حصل معاها حاجة

اشجان:ان شاءالله تطلع بخير

مرام بتعيط:موبايلها مقفول

موبايلها رن ردت من غير ماتشوف:الو نورا

رائد:مرام انا رائد مال صوتك ونورا مالها انتو كويسين

مرام بتعيط اكتر:نورااا يارائد نورا مرجعتش لحد دلوقتي وموبايلها مقفول

رائد:طب اهدي انشاءالله خير..اكيد اتأخرت شوية وموبايلها فصل شحن

مرام:لاا نورا مبتستعملش موبايلها كتير ومبيفصلش شحن انا حاسة ان حصلها حاجة

رائد:اهدي بس اكيد كويسة وهتتصل بيكي متخافيش

مرام:ياااارب يا رائد

دخل كريم ع رائد

كريم:ياعم الرومانسي

رائد:ناقصك انا

كريم:ليه في ايه

مرام:ده كريم

رائد:ايوة

مرام:طب مش هو ظابط قوله

رائد:كريم

كريم:هو في ايه

رائد:نورا

كريم بلهفة:مالها...انطق

رائد:مرجعتش البيت من الساعة8وهي برة

كريم بعصبية:ازاي يعني هي مراحتش الكباريه

مرام عيطت اكتر:يعني ايه اختي حصلها حاجة

رائد:لا انشاءالله كويسة..كرييم

كريم بخنقة:قولها متقلقش انا هحاول اعرف هي فين

بعد كام اتصال عملهم كريم

رائد:ها

كريم:عربيتها في جراج الكباريه بس هي مدخلتش الكباريه شكلها مخطوفة

مرام:لالالا رائد اعمل حاجة

رائد:اهدي احنا هنستنى لغاية بمرة يمكن عند صاحباتها وعربيتها عطلت ولا حاجة وهنتصرف بكرة ان شاءالله اهدي

مرام:طيب..اوكي

رائد:يلا روحي نامي

مرام:مش عاوزة انام

رائد:روحي ع السرير وانا هفضل معاكي لغاية اما تنامي

مرام:اوكي

عدى اليوم ده ع كل ابطالنا بهمومه ونكده

تاني يوم الساعة8الصبح

انهار ومنال كانو بيصحو نورا

انهار،منال:نووورا نووورا قومي

نورا:هممم

انهار:قومي بسرعة

نورا:في ايه

منال:خدي شوفي هتكلمي مين

نورا:الساعة كام

انهار:8قومي بقاا

نورا:وهتصل دلوقتي ليه لسة بدري

منال:عشان يلحقو يجو انتي متعرفيش ابوي ممكن يجيب المأذون في اي وقت

نورا:طيب ماش

واخدت التليفون وطلعت الكارت وطلبت الرقم

صوت نايم:الو

نورا:الو..........

يا ترى نورا كلمت مين؟

وهتتجوز ابراهيم ولا لا؟

وانهار ومنال ماصيرهم ايه؟

وكريم طلق نورا ولا لا؟

❤❤

الحلقة التاسعة 💔💔


انهار:قومي بسرعة

نورا:في ايه

منال:خدي شوفي هتكلمي مين

نورا:الساعة كام

انهار:8قومي بقاا

نورا:وهتصل دلوقتي ليه لسة بدري

منال:عشان يلحقو يجو انتي متعرفيش ابوي ممكن يجيب المأذون في اي وقت

نورا:طيب ماش

واخدت التليفون وطلعت الكارت وطلبت الرقم

صوت كله نوم:الو

نورا:الو كريم

كريم:ايوة بس مين انتي في حد يعاكس بدري كدة ابقي اتصلي بالليل

نورا كتمت الضحكة:احم سيادة الرائد

كريم نط من ع السرير:نورا!

نورا:ايوة

كريم بعصبية:انتي فين ومرجعتيش البيت ليه ومطمنتيش مرام عليكي ليه انتي مش عارفة انتي قلقتينا ازاي

نورا:ممكن متعليش صوتك عليا

كريم بيتك ع اسنانه:انتي فين

نورا:انا مخطوفة

كريم بستغراب:والعصابة مدينلك دقايق مجانية يعني

انهار ومنال كانو سامعين:هههههههههه

نورا:-_-ابراهيم فاكره هو الي خاطفني وعمي عاوزني اتجوزه وهيجيبو المأدون النهاردة كريم اعمل اي خاجة

كريم عجبه اسمه من صوتها:ايه

نورا:اعمل اي حاجة

كريم:لا الي قبلها

نورا بعصبية:كريم انت فاضي بقولك مهطوفة وهيجوزوني ابراهيم غصب عني

كريم بعصبية وخوف:اياكي توقعي عقبال ما اجي انا هجيب قوات معايا وهاجي

نورا بخوف:اوكي بسرعة متتأخرش...استنى خد هيدولك اسم البلد والمكان

ادت الموبايل لانهار

انهار:البلد....في الصعيد والعنوان بالظبط......

كريم:طيب تمام..بس مقولتليش مين انتي بقا

نورا بتتك ع اسنانها:ياسيادة الرائد يا ريت متنساش نفسك

كريم:ليه بتغيري

نورا بعصبية:بتحلم(وقفلت السكة)

انهار بخبث:اممم مقولتليش مين كريم ده

نورا:ده..ده..ظابط في امن الدولة

منال،انهار:بس!

نورا:قصدكم ايه

انهاربخبث:الي في عيونك بيقول حب اعجاب غيرة

نورا حدفتها بالمخدة:اناا

منال:سيبك منها..مزيون

نورا:جداا..احم اقصد مش اوي انا مالي اصلا بيه

انهار:لا واضح اوي انه مش همك

نورا:انهار بس بدل ما اطردك

منال:قولي بأمانة مش صاحبك مش حبيبك

نورا:لا جوزي

منال،انهار:هاا

نورا:كان

منال:وهو لو كان كان كلمك بالحنية ديه ولا اول مايسمع صوتك يصحصخ ويعرفك من غير ما تقولي

نورا:منااال بررة

انهار:ههههه هموت واشوفه الي خلا قمر زيك كدة تحبه

منال:انتي طلعتي طيبة اوي يا نورا

انهار:فعلا ياريتك كنتي معانا ونعرفك من زمان

نورا بحنية:خلاص انا بقيت معاكم ع طول وهتيجو معايا وتتعرفو ع مرام

دخل ابراهيم

نورا:بيتهيألي ديه اوضة بنت والمفروض تخبط قبل ماتدخل وا ايدك اتكسرت

ابراهيم اتقهر منها:بعد الشر انا كنت جاي اصحيكي

انهار:ليه فجأة كدة بقيت منبه

ابراهيم:بس يابت..عاملة ايه يا نونو

نورا بعصبية:اصغر عيالك انا تقولي نونو

ابراهيم بخبث:مش مراتي المستقبلية

نورابصوت واطي:جوزوك عقربة...ده في احلامك يابابا

راح ابراهيم ومسك دراعها جامد لدرجة انه صوابعة كانت هتدخل جوة دراعها:اسمعي سكتلك كتير وقولت يمكن متعرفكش ومش واخدة عليك لكن هين يا نورا خلاص مش فاضل كتير وهعلمك الادب

وساب ايديها وخرج

نورا بوجع:حيواان حقيير

منال:سيبك منه انتي واثقة في كريم ده

نورا:ايوة تقريبا

الكل:ربنا يستر

نسيبهم ونروح عند مرام

كريم بيكلم مرام في الموبايل

كريم:مرام انتي في الكلية

مرام:لا انا في البيت مقدرتش اروح مش هركز في اي حاجة

كريم:طيب انا عرفت مكانها ورايحلها دلوقتي

مرام:بجد هي فين وعرفت منين مكانها

كريم:مش وقته يا مرام

مرام:طب انت فين هاجي معاك

كريم:لا م..

مرام:لا هاجي يعني هاجي

كريم بقلة حيلة:طيب هعدي عليكي انا ورائد بس بسرعة اجهزي

مرام:اوكي باي

نسيبهم يجهزو بعد مرور 4ساعات الساعة12 الظهر

سعد دخل ع البنات بعد ما خبط

سعد:يلا اجهزو المأذون جاي بعد اقل من ربع ساعة

نورا:ومين..

مسكت ايدها انهار:خلاص يابا هنجهز

سعد:اما نشوف

منال:ايه الي هيحصل دلوقتي

نورا:ان شاءالله خير

انهار:طيب مش هتلبسي

نورا:هو انا كدة عاجبهم ولالا

منال:هههه طيب خلاص

الخدامة دخلت:ستي سيدي بيجول ان المأذون جه اطلعو عشان توقعو وياخد رأيكم المأذون

انهار:خلاص روحي احنا جايين

وخرجو البنات بس كان فيه ستارة فاصلة بينهم وبين الرجالة

المأذون:اين هي نورا محمود سويلم

نورا:انا

المأذون:هل انتي موافقة ع الزواج من ابراهيم سويلم بدون اي ضغط عليكي وبكامل ارادتك

نورا بتردد:لا

وشالت الستارة ودخلت عندهم

استغربو الرجالة جرائتها

المأذون:لماذا لا يا بنيتي هل انتي مغصوبة

نورا:لا..بس انا مش بنت وانا مرضهاش ع ابن عمي

كل الرجالة بصولها بصدمة

سعد قام عندها وضربها بالقلم:يا حقييرة..مين الحقير الي انتي عملتي معاه كدة

راح عنحهم ابراهيم ومسك دراعها بكل قوته:اسمعي انتي دلوقتي هتقولي موافقة ع الجواز الا واقسم بالله

...:متقدرش تعمل معاها حاجة..ونزل ايدك من عليها احسنلك

ابراهيم:هههه واضح ياسيادة الرائد انك اشتغلت حارس شخصي ليها بس عاوز اقولك خلاص استغنينا عن خدماتك هي هتتجوز

مرام:والله!ومين انت عشان تتكلم بالنيابة عنها

نورا:مرام!

ابراهيم:انا جوزها

كريم بستهزاء:جوزها..طب ازاي وهي متجوزة

كلهم:متجوزة!

رائد:كريم انت بتقول ايه..نورا متجوزة مين

كريم:نورا مراتي انا والقسيمة دبه تشهد

نورا في بالها:مطلقنيش لسة

رائد،مرام:مراتك!

كريم راح وخدها من وسط عمها وابراهيم وحضنها وبص لبراهيم بسخرية

كريم:انتو خطفتو مراتي وانا مش هسكت..دخلو العساكر..انتو مقبوض عليكم في قضية خطف نورا محمود سويلم..انما لو هي اتنازلت براحتها

بصو لنورا

نورا:لا مش هتنازل فعلا خطفوني

كريم:اقبضو عليهم..ويلا احنا

كريم:اقبضو عليهم...ويلا احنا يا نورا(كان لسة حاضنها)

نورا بتتك ع اسنانها:ابعد عني طيب(بصوت واطي)

كريم:حتى وانت مخطوفة قوية

مرام راحت وحضنتها

نورا:خلاص يا روحي انا معاكي

رائد:حمدلله ع السلامة خوفتينا عليكي

نورا:ههههه الله يسلمك

كريم:مش يلا بقا

نورا:ثواني..منااال..انهاار

منال،انهار:ايوة

نورا:يلا عشان نمشي

مرام:مين دول

نورا:بنات عمك

مرام:اها اهلا وسهلا انا مرام

كريم بنفاد صبر:ابقو اتعرفو في العربية

مرام:هههه اوكي يلا

وطلعو برة البيت

منال:بس اخنا مجبناش هدومنا

نورا:امشو ولو عاوزين اشتريلكم اتيليه هشتري

كريم بصوت واطي لنورا:الله ع الحنية طب انا مليش جرعة من الحنية ديه

نورا ابتسمت:لا الجرعات بتخلص عندك

كريم:هههههههههه طيب ماشي

مرام:انا هركب مع رائد وهاخد معايا بنات عمي

نورا:طب خدوني معاكم

انهار،مرام:لا اركبي مع جوزك

كريم،رائد:هههههه

نورا بعصبية:مرااام انهاار

منال:هاجي انا معاكي

كريم:تنوري..ع فكرة هنعدي ع القسم الاول نعمل المحضر

كلهم:تمام

ركبو العربيات عند رائد ومرام

مرام:انا مش مصدقة نورا وكريم

رائد:ههههه مش اقل صدمة منك

انهار:معلش ع التدخل بس شكلهم لايق ع بعض

مرام:بس هما هما

رائد:مش بيطيقو بعض

مرام:بالظبط

انهار:هههههه يمكن

رائد،مرام:متجوزين!

انهار ضحكت جامد عليهم هما الاتنين

عند نورا وكريم

كريم:مقولتليش اسم بنت عمك ايه

نورا بسخرية:ليه هطلعلها بطاقة

كريم:هههه ليه لا يمكن(غمز لمنال من المراية)

نورا بعصبية:ممكن تبطل الي بتعمله ده هي ملهاش في الخرابيط بتاعتك

كريم ابتسم عرف انها غيرانة:وديه غيرة عليا ولا من بنت عمك

نورا:لا ده خوف عليها

كريم:خايفة عليها من جوزك

نورا بعصبية:متقولش جوزي

منال مقدرتش تمسك الضحكة عليهم:هههههه

كريم ابتسم ع نورا:والله ليكي حق تضحكي

واخيرا كلهم وصلو عند القسم

كريم:يلا انزلو

نورا:طب هي هتنزل ليه

كريم:علشان تشهد هي واختها

ودخلو كلهم جوة القسم عند الظابط

الظابط محمود:اهلااا بسيادة الرائد القسم نور

كريم:بنورك

محمود:نخدمك بأيه

كريم:هنعمل محضر خطف

محمود:اهاا صح ماانت قولتلي واكيد خبتها هي فين

راح كريم ودخل نورا

محمود متنحلها:هي ديه

نورا بكل انوثة قعدت واتكلمت؛ايوة انا

محمود:ليهم حق

كريم،نورا:نعم!

محمود:احم اقصد انهم هيتعاقبو وده وعد مني..ولو عاوزة تضيفي اي تهمة تحت امرك اجيبلك منيو التهم

نورا رمشت بعيونها مستغربة:هما عملو منيو للتهم

كريم بعصبية وغيرة:محمووود

محمود:اسف خيبتو شهود صح

كريم:ايوة

محمود:طيب دخلهم

راح كريم ودخلهم وحانو خايفين ومترددين

نورا وقفت جمبهم:متخافوش انا معاكم

محمود:هناخد اقوالكم كشهود ع ان سعد سويل وابراهيم ابن اخوه خطفو نورا

منال:......

انهار:......

يا ترا انهار ومنال هيشهدو ضد ابوهم ولا العكس؟؟

وكريم هيطلق نورا ولا لا؟

وخطوبة مرام ورائد امتى؟؟

 ❤❤ انا والله ماكنش الناس الحلوه الا بتعلق ومتفاعله معايا مكنتش كملت القصه  نتفاعل شويه التفاعل وحش اوي اوي

قبل الاخيــــــــرة 🔥🔥


كريم راح ودخل انهار ومنال وكانو مترددين وخايفين

نورا راحت لعندهم:متخافوش انا معاكم

محمود:احنا هناخد اقوالكم ع انكم شهود ع خطف نورا وتشهدو ضد سعد سويلم وابن اخوه ابراهيم

نورا:ايه ده كله براحة عليهم شوية دول هيشهدو مش متهمين

محمود:طيب اسف هتشهدو ضدهم ولالا

انهار:ايوة نشهد

منال:هي جايلنا فاقدة الوعي وايديها مربوطة

وبدأو يقولو كل الي شافوه وخلصو

محمود:تمام تعالو وقعو هنا..وانتي كمان يا نورا(مبتسملها)

نورا:طيب اوكي..اوقع فين(كانت موطية ع الورقة وهو قرب منها اوي)

محمود:هنا

كريم شد نورا من ايدها وباعدها عن محمود بعصبية

كريم بعصبية:محمود انا مش مالي عينك ولا ايه

محمود:هي قريبتك يا كريم ولا ايه

كريم بنفاذ صبر:مراتي

محمود:اسف يا مدام مكنتش اعرف اتفضلي وقعي.وهاتي البنات توقع

ووقعو وخرجو برة القسم

رائد:خلصتو المحضر

مرام:اتحبسو

كريم:ايوة للسؤالين

مرام:اوكي يلا بينا اكيد نونو والبنات تعبانين وانت كمان تعبت معانا يا سيادة الرائد

رائد:وانا الرجل الحديدي يعني ولا شفاف ومش باين

كلهم:هههههههه

مرام:ههههه لا والله مش قصدي بس مخدتش بالي

رائد:-_-خدي اختك وامشي يا نورا

نورا:ههههههه

رائد:ايه رأيكم نقدم الخطوبة نخليها الاسبوع الجاي

نورا:بس كدة مش هنعرف نجهز حاجة

رائد:انتو بس هاتو الفساتين وعلينا احنا كل حاجة

مرام:الفساتين لوحدها مشكلة

كريم:يعني انتي مشكلتك في المعاد ولا في الخطوبة نفسها

مرام:لالالا في المعاد

نورا:يبقا هلاص هنتصرف..يلا بس نمشي عاوزة انام

انهار:فعلا يلا بقا

رائد؛يلا بينا

ركبو العربيات ووصلو البنات لبيت نورا

كريم:لو احتاجتو اي حاجة ابقو اتصلي يا نورا

نورا:لا مستغنيين عن خدماتك

مرام:احم(زقتها في ايدها)ميرسي يا كريم هنتصل لو احتاجنا اي حاجة

كريم:طيب باي

رائد:سلااام

البنات:مع السلامة

دخل البيت

نورا:واخيرا بيتي...ادخلو يا بنات

مرام:ادخلو ادخلو ايه رأيكم في البيت

منال:جميل اوي ماشاء الله

انهار:احنا هنقعد معاكم هنا

نورا:طبعا امال هتقعدو فين يعني..يلا اطلعو غيرو وخدو هدوم من عند مرام او من عندي عشان تنامو وتصحو عشان هننزل نجيب الفساتين ولبس

مرام:بجد

كلهم:ههههههه

نورا:ايوة يلا اطلعو

مرام:من بعدك يا مدام سراج الدين

نورا:مراااام

مرام:بس بقا بلا مرام بلا بتاع اقولها اتخوزي كريم(بتقلد نورا)اخرسي ده اخر واحد ممكن افكر فيه

انهار،منال:هههههه

نورا:تصدقو انا غلطانة اني واقفة معاكم انا طالعة

مرام:استني عشان تحكيلنا

وراحو جريو وراها

نسيبهم ونروح عند كريم ورائد

عند كريم في الاوضة بيتكلم في الموبايل

كريم:لا هنتقابل..خلاص تمام يا قلبي..خلاص متزعليش بقا..هاجي متخافيش

دخل رائد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحة محمد خلف صالح..تقرا وكانك تشاهد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رائد:بتكلم مين

كريم:طيب سلام دلوقتي..باي

رائد:مين ديه مراتك

كريم:ياريت بس لا مش هي

رائد:انا هموت واعرف انت ازاي بتضحك ع البنات كدة..وبعدين تعالى هنا اتجوزت امتى ولا ازاي وفين وليه مقولتلناش

كريم:انا نفسي مكنتش اعرف اني هتجوز

رائد:تؤتؤ سحراك للدرجة ديه..الحب خلو اوي يا كوكو(كان بيحضنه)

كريم:كوكو..اوعى ياض اوعى..روح احضن خطيبتك

رائد:ياريت بس ديه تدبحني هي واختها..الا صح كان كتب كتاب بس ولا اتجوزت اتجوزت

كريم:انت مالك انت هو جوازك ولا جوازي

رائد:قول بس

كريم:ايه ثقالة الدم ديه ملكش دعوة بيا انا ومراتي

رائد:سبحان مغير الاحوال ماانت مكنتش بتطيقها في الاول اشمعنا دلوقتي

كريم:خليك في شئونك الخاصة

رائد:بتحرجني يعني..بس عادي انت تعرف عني اني بتحرج

كريم:لا العفو

رائد:طب بزمتك محبتهاش

كريم؛الا من اول مرة شوفت فيها عيونها

رائد:ايوة بقا يا عبدالحليم

كريم اخد باله انه اتكلم بصوت عالي:احم..ده انا كنت بهزر انت تعرف عن اخوك انه يحب

رائد:بصراحة لا..بس واضح ان مرات اخويا غيرتك

كريم:اطلع برة انا غلطان اني بتكلم معاك

رائد:هههه طيب مقولتليش مين الي كنت بتتكلم معاها

كريم:واحدة من الي اعرفهم زعلانة علشان مبقتش بكلمها ولااخرج معاها

رائد:بركااتك يا مرات اخويا انا مقدرش ع كدة..كريم مبقاش يخرج مع بنات ديه عملت معجزة(سابه وخرج)

كريم ابتسم:وعملت اكتر من كدة..انا اول مرة واحدة تثبت في عقلي وفي...قلبي

عدت الايام ومفيهاش اي احداث غير ان البنات اشترو الفساتين ورائد وكريم بيخهزو للخطوبة لانه فاضل يوم

عند نورا

نورا:ها يابنات خلصنا كل حاجة كدة مش فاضل حاجة

مرام بتوتر:لا فاضل..انا خايفة من الكوافير

منال:هههه اهدي وهتطلعي اخسن عروسة انا واثقة

مرام؛والفساتين البس اني واحد

نورا:الطويل الدهبي الي فيه فتحة لغاية فوق ده حلو

انهار:مع انه فاضح بس فعلا حلو

مرام:اوكي ربنا يستر

وعدى اليوم عادي وجه اليوم الموعود يوم الخطوبة

كانو البنات في الكوافير وخلصو واخر واحدة مرام

نورا:قمر يا قلبي ربنا يحفظك

اية؛خلاص العاطفيات ديه انا قلبي رهيف

روان:ودمعتي قريبة

كلهم:هههههههه

ليلى:عقبالنا يابنات

البنات:اميين

منال:مش انتي مخطوبة

ليلى؛ايوة عقبال الفرح يعني

البنات:هههههه

نورا بتخبطها ع راسها بالخفيف:مستعجلة ع ايه

انهار:نورا انتي بجد قمر اوي النهاردة

نورا ببتسامة:ميرسي يا قلبي

نورا كانت لابسة فستان ابيض فوق الركبة ضيق وفيه حزام دهبي من النص وكت فيه كريستال ذهبي وعاملة شعرها كيرلي خفيف وجيباه ع جنب واحد وكان في تاج ع شعرها فيه كرستالات ذهبي باردو بس التاج كان سيلفر وجزمة بيضاء وكعبها عالي ولونه دهبي

مرام:كانت لابسة فستان طويل دهبي مفتوح من عند الرجل من ناحية واحدة لغاية فوق الركبة بشبر وشعرها كان مفرود ليس وع شعرها تاج ذهبي وجزمة دهبي بكعب رفيع

منال:كانت لابسة تايير عبارة عن جيبة ضيقة فوق الركبة وعليه بادي من فوق كت وكان لونه بينك ورفعت شعرها كحكة وكانت كبيرة لان شعرها كان طويل

انهار لبست نفس الطقم بتاع منال هي واية وليلى وروان(اشبينات العروسة)

ودخلت شيماء الكوافير

شيماء:احنا جينا ايه ده

نورا،مرام:ايه!

شيماء:مزز..اخويا لما يشوفك هيتهبل

مرام خدودها احمرت من الخجل

البنات:ههههههه

شيماء:وانتي يا نونتي قمر هتتحسدي النهاردة من الخلاوة ديه

نورا ابتسمت:انتي وعيونك الي حلوين

ليلى:طب يلا عشان مستنين برة

قامو البنات وخرجو برة الكوافير وكان رائد وكريم وخالد بس الي برة والباقي في الحفلة

خرجت مرام مع نورا وبعدين مسكها خالد ووصلها لغاية رائد وسلم عليهم وركبو العربيات

رائد،مرام

نورا،البنات

خالد،منال،اية

كريم(منزلش من العربية)

ووصلو الحفلة

والكل نزل ودخلو مرام ورائد ووراهم الباقي

كانت نورا اخر واحدة ومشي وراها كريم

كريم:طالعة قمر يا نونو النهاردة

نورا ابتسمت متعرفش ليه فرحت لما قال كدة:ميرسي

وسابته ودخلت بسرعة وسلمت ع الوزير وهدى وعرفتهم ع بنات عمها

عند مرام ورائد كانو بيلبسو الخواتم

رائد مسك ايد مرام بعد ما اخد الخاتم من نورا ولبسها الخاتم وهو مبتسم وفرحان

رائد:يلا لبسيني انتي كمان بقا

مرام مرتبكة ومكسوفة

نورا:ههههه خدي الخاتم لبسيه لرائد

مرام اخدت الخاتم وكانت مرتبكة ومش عارفة تدخله ودخلته في الاخر واتصورو البنات ونورا ومريم وخالد معاهم ونزلو عشان يرقصو سلو

وكانت مرام باصة في الارض ورائد بيضحك ع كسوفها

رائد:وربنا قمر..انتي تقولي للقمر قوم وانا اقعد مكانك

مرام:احم خلاص(كانت باصة في الارض)

رائد:تؤتؤ ااه قلبي

مرام بصتله بخضة:مالك

رائد:تعرفي ان عيونك حلوة اوي

مرام:تصدق انك رخم

في مكان تاني بعيد عن الناس شوية

بنت:كريم انت ليه بتتهرب مني

كريم:انتي عارفة يا سارة اني مبتهربش واني صريح ومبخافش من حد انا مش عاوز اكمل معاكي..سلام

سارة:طب استنى بس

كريم:نعم

سارة:كدة هتسيبني من غير ذكرى

كريم:يعني ايه

سارة:بوسة يا كوكي

كريم:ق

سارة بدلع:بس واحدة

استوب هنا ثواني

قبليها بخمس دقايق عند نورا

منال:رايحة فين

نورا:هظبط الفستان وشعري وجاية

منال:اوكي متتأخريش

نورا:اوكي

ومشيت نورا وهي ماشية سمعت صوت اتنين بيتكلمو(معلومة الخطوبة في الفيللا بتاعة الوزير)وفضول منها وقفت وسمعت

نكمل المشهد الي فات

سارة بدلع حطت ايديها ع صدره وقربت منه اوي وباسته وهو مش ممانع

ساعتها نورا اتضايقت اوي لما شافتهم ومعرفتش ليه اتضايقت قالت لنفسها يمكن اتضايقت ع كريم مستحيل ده انسان حقير

ومشيت بس صوت كعب الجزمة عمل صوت وهما سمعوه بصو وراهم شافو نورا

كريم بصدمة:نورا

نورا بصتله بستهزاء واستحقار ومشيت

مشي كريم وراها:نورا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحة محمد خلف صالح..تقرا وكانك تشاهد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نورا لفتله بعصبية:انت مش مضطر توضح اي حاجة

كريم:بس انتي فهمتي غلط

نورا بصتله بستحقار:هههه..طلقني يا سيادة الرائد

كريم بصدمة:ايه!!

نورا:الي سمعته اظن اخدت الي انت عاوزه مني وتقريبا حضرتك مش محتاج مني في حاجة تاني عندك الي يكفوك وزيادة

كريم بعصبية:ايه الي انتي بتقوليه ده

نورا بعصبية اكتر:بقول الي اتفقنا عليه..انت اخدت مني الي انت عاوزه عاوز ايه تاني..انت كان المفروض تطلقني تاني يوم..مطلقتنيش ليه

كريم بخيبة امل:بتسأليني ليه!...انتي عاوزة ايه دلوقتي

نورا:تطلقني

كريم قرب منها وخرج ورقة من جيبه وحطها في ايديها

نورا بستغراب:ورقة طلاقي

كريم ابتسم بحزن:للدرجة ديه مش طيقاني..بس لا ديه ابقي افتحيها وانتي..انتي..طالق(وباس راسها ومشي)

نورا فتحت الورقة وشاقوفت العقد بتاع الكباريه وكريم ماتبلها ابقي قطعيه نزلت دمعة منها:معقول كان بيحبني ومش عاوز يطلقني لالالا طبعا ايه الغباء ده ده انسان حقير وبيعرف بنات بعدد شعر راسه..انا مالي ما يعرف ولا ميعرفش انا مالي..واضح انك حبتيه يا نورا..لالا حبيت مين ايه الهبل ده..اطلع من دماغي بقا

قطعت العقد ورجعت الحفلة وشافت كريم قاعد مع اصحابه بس كان سرحان بعدت عيونها عنه بالعافية وراخت عند البنات

منال:كل ده بتظبطي الفستان

انهار:واضح ان الفستان اخدك مننا(بتبص ع كريم)

نورا بعصبية:انهااار..انا همشي من وسطكم احسن

راحو اابنات وقفو جمب مرام

مرام:هي مالها نونو متعصبة ليه

منال:علشان انهار الرخمة قعدت تستظرف عليها

رائد:ههههه ليه كدة يا انهار

انهار:انا متكلمتش هي الي فهمت صح

كلهم:هههههه

عند كريم واصحابه

ماجد(صاحب كريم):جاامدة اخت العروسة

مصري:فعلا عليها جسم ينت الايه

ماجد:هو كفاية عيونها تدوخ اي حد

ماهر:ايه يا شباب اكلتو البنت بعيونكم

مصري:هي لسة بنت

ماهر:نعم!

مصري:اقصد يعني مش متجوزة

ماهر بص لكريم الي كان سرحان في وادي تاني:لا الموضوع ده تسألو فيه كريم هو ادرى

ماجد:ها يا كيموو

كريم:في ايه؟!

ماجد:بنت

كريم:هي مين ديه

مصري:المزة اخت العروسة الي مدوخة كل الي في الحفلة

كريم:نعم!مالها يعني

مصري:بنت..مش متجوزة يعني

كريم بعصبية:لا متجوزة

ماجد:يا بخته..عنده الخوخة ديه وسايبها كدة ديه لو عندي كنت قفلت عليها من عيون كل الناس

كريم بعصبية جامدة:ماجد لم لسانك ومتتكلمش عليها تاني ومحدش يجيب سيرتها بس بكلمة خارجة سامعين

كلهم هزو راسهم بالايجاب

وقام كريم وسابهم

عند مرام

مرام:انا عاوزة نورا هي فين

ليلى:قاعدة مع هدى هانم وشيماء

مرام:وسيباني!

روان:ليه عايزاها تيجي تقرالك حدوتة قبل النوم

البنات،رائد:ههههه

مرام:ايه السخافة بتاعتكم ديه

رائد:روان كله الا قلبي

البنات:اوووه

انهار:هتتحسدو يا جماعة ابقو ارئو نفسكم

رائد:ارئيها دلوقتي لو عاوزة

مرام:والله المفروض اني اضحك

اية:لا بيني اسنانك

مرام:حتى انتي يا يويو..روحي يا منال اندهيلي نورا

منال:من عيوني

وراحت منال لنورا

منال:اسفة يا شيماء هانم هناخد نورا منك شوية

شيماء:هتاخديها فين

منال:عند مرام

نورا:هي عاوزاني

منال؛ههههه ديه شوية وهتعيط

نورا:ههههههه طب يلا بينا..تعالي معانا يا شيمو

شيماء:يلا بينا

وراحو وهما ماشين

شيماء:كرييم..كرييم

نورا بصت ناحيته:شيماء بتعملي ايه؟

شيماء:هو مبيردش ليه..كرييييم

كريم اخد باله من شيماء وراحلها ونزل لمستواها:نعم يا ام لسانين(اخد باله من نورا بس مبصلهاش)

شيماء:تعالى معانا

كريم:ع فين

شيماء:عند رائد ومرام

كريم:يلا بينا يا سنيوريتا

شيماء:لف امشي من عند نورا

كريم بستغراب:اشمعنا

شيماء:عشان نورا هتمشي جمبي من هنا ومنال من هنا

كريم؛بتطرديني يعني

نورا ومنال ابتسمو

كريم لف ومشيو وهو كان جمب نورا

نورا:احم..شكرا يا سيادة الرائد

كريم:ع ايه

نورا:ع عقد الكباريه

كريم ببرود:انا عملت الي عليا اصل مينفعش خطيبة ابن الوزير اختها تبقا رقاصة

نورا اتضايقت من كلامه وطريقته:عمتا شكرا

وراحو عند مرام ورائد

مرام:واخيرا جيتي..هو انا مش اختك سايباني كدة

نورا:معلش يا قلبي انا اهوه جمبك(وباست راسها)مبرووك يا دكتور

رائد:الله يبارك فيكي يا نورا عقبالك(بيهزر)

نورا ابتسمت:ميرسي

كريم:مبروك يا مرام

مرام:الله يبارك فيك يا كريم

كريم:مبروك يا دكتور

رائد:الله يبارك فيك يا سيادة الرائد

كريم:هههههه

والكل سلم عليهم

نورا:ها ناويين تخرجو ولا هتيجو عندنا البيت

رائد:ايه رأيك يا مرام

كريم:انا بقولا لا ده ولا ده اخرجو بكرة من اول اليوم لاخره احسن

مرام:فكرة حلوة والله

رائد:ماشي نخرج بكرة

نورا:تمام ماشي..هوصل البنات للعربية وجاية

مرام:اوكي متتأخريش

نورا:حاضر

ومشيت نورا

شيماء:ايه مش ناويين ترقصو سلو ولا حاجة

رائد:يلا

مرام:احم..اوكي

شيماء:روح يا كريم خليهم يشغلو سونج اسلو

كريم:طيب

وراح كريم واشتغلت اغنية تايتنك ونزلو عشان يرقصو

وكانو شكلهم حلو اوي نورا وهي جاية وقفت بعيد شوية شافتهم ونزلت دمعة من عيونها من فرحتها لاختها وجات تمشي لعندهم حد مسك ايديها

...:بتعيطي!هههه لسة مش دلوقتي الدموع ديه هتنزل كتير

نورا بخوف:ابراهيم!..انت ..ازاي..مش انت في السجن

ابراهيم:ههههه انا هربت من السجن مخصوص عليان اردلك جميلك

سابها وطلع من جيبه مسدس

نورا جريت وهي بتبص لورا عليه وضرب نار ووقعت في الارض وهو جري

كل الي في الحفلة سمعو صوت ضرب النار وبصو في ناحية الصوت وشافو نورا بتقع

كريم بصدمة:نوراااا

كلهم جريو ع عندها

مرام بدموع مغرقة وشها نزلت ع ركبها عند اختها:نوراا..نورا ابوس ايدك ردي عليا

كريم:نورا ردي طمنينا عليكي

نورا بوجع:م..ر..مرا..م

منال:انتي كويسة ..نورا مين الي عمل كدة

كريم بعصبية:مش وقته الكلام ده(وقام وشالها وراح بيها ع عربية وقعدها في الكرسي الي قدام جمبه والكل وراه بالعرببات)

كريم:نورا..نورا ردي هقولك خبر هيفرحك انا ملمستكيش والله ما لمستك انتي لسة بنت زي ما انتي..نوراا لا مش هتروحي مني ياا نورا ده انتي الوحيدة الي دخلت قلبي ردي عليا يا نورا(نزلت دمعة من عيونه)

وكان ماشي بأقصىى سرعة ووصلو للمستشفى وشالها ودخل بسرعة 

ودخات اوضة العمليات

وقعد اكتر من 3ساعات

وكل الي برة ع اعصابهم

وخرج الدكتور

كلهم جريو عليه:ها؟؟

الدكتور بأسف وحزن:للاسف........

يا ترا الدكتور هيقول ايه؟

ونورا عايشة ولا ماتت؟؟

وكريم ومرام هيعملو ايه؟؟

وهيمسكو ابراهيم ولا لا؟؟

ده كله هنعرفه الحلقة الاخيرة هتنزل الليلة 

بعد توقعاتكم وارائكم طبعا

كومنتتات يا حلوووين التفاعل بيقل زعلانه منكم اوي اوي

تعليقات

التنقل السريع
    close