رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الاول حتى الفصل الثالث عشر بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الاول حتى الفصل الثالث عشر بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
بنبدا الحكايه ببطلتنا والي اسمها (عشق) وتبلغ من العمر 23سنه وهي بنت جميله وعيونها بني ❤
............
وبطلنا هو(سليم القناوي) ويبلغ من العمر 30سنه وهو وسيم وعيونه سودا.وجدي جدا في شغله وهو كبير البلد وصعيدي .
.............
الجد. (مجدي) . الكبير وبيحب سليم جدا ويبلغ من العمر
68سنه وهو لسا بصحته وعفي جدا مشاء الله
............
العم. (ماجد). ودا عم سليم وطيب جدا وبيحبه ويبلغ من العمر 47سنه
............
واخو سليم الصغير (رامي) ويبلغ من العمر 27سنه وبيحب اخوه جدا وبتاع بنات ومرح جدا
......................
وام سليم (صفيه) وتبلغ من العمر 48سنه لانها اتجوزت صغيره جدا وجوزها متوفي من 20سنه وموته فيه سر غامض جدا
..................
واخت سليم وهي (ريحانه) وتبلغ من العمر 24سنه وهي بتحب الرسم وخريجه فنون وبتحب ابن عمها جدا وهوا بيحبها جدا
....................
(كريم) ودا الي بيحب ريحانه ودراع سليم اليمين وبيحبه ويبلغ من العمر 29سنه وابوه متوفي من 18سنه ومرح
...............
و(كريمه) مرات ماجد وتبلغ من العمر45سنه وهي بتكره سليم جدا وبتغير من صفيه عشان هيا ست القصر
..............
وبنتها (منار ) تبلغ من العمر 26 وبتحب سليم اوي عشان فلوسه بس قلبها اسود جدا وبتحب الفشخره
.............
و(ريان) ودا اخو منار ويبلغ من العمر 24سنه وطيب جدا وبيحب سليم جدا ومتخرج من كليه الشرطه ومرح جدا
..............
ودول عيله سليم
$$$$$$$$$$
عيله عشق
الاب (يعقوب الجبالي) ويبلغ من العمر 60سنه وبيحب عشق جدا وطيب جدا
&&&&&&&
الام (فريده االقناوي) ودي اخت الجد الكبير الصغيره خالص وعندها 50سنه وطيب وحنونه جدا
&&&&&&&
الاخ (زين الجبالي) ويبلغ من العمر 30سنه ومتجوز اخت كريم القناوي وبيحب مراته جدا وبيحب عشق
.....
وهي (دنيا القناوي) وتبلغ من العمر 25سنه وهيا طيبه جدا وبتحب عشق ومرحه اوي وجميله
&&& والباقي نتعرف عليه في القصه
........
وللعلم عشق مسافره بقالها سنتين و عندها شركه في السعودية وهتفتح في القاهره وهيا مش بنتهم بدم انما
شافها يعقوب وفريده في الشارع بعد ما اهل ابوها طردوها وهنعرف ليه بعدين وهيا عندها 16 سنه تمام
...................
part 1..
(في قصر القناوي)
العيله كله قعدين يفطرو وسليم نازل بكل هيبه ووقار
(سليم) صباح الخير.
(الجميع) صباح النور
سليم خلص وقام ودع امه وجده وطلع وقبل ميركب العربيه جتله مكالمه مهمه فطلع برا القصر يتكلم
(سليم) ها عملت ايه
(المجهول) كله تمام ياباشا
(سليم) طب عاوزك تنفذ الي هقولك عليه
(المجهول ) تمام يا باشا
(سليم)................. هنعرف بعدين
(المجهول)تحت امرك ياكبير وسليم قفل في وشه
وفجأة جت بنت بعربيتها وقفت قدامه
(عشق.) بقولك ايه يا اخينا
(سليم )برفعه حاجب اخينا.. نعم
(عشق) عاوزه اروح قصر الجبالي
(سليم) بستغراب . اشمعنا
(عشق) . وانتا مالك قول وانتا ساكت
(سليم. )معرفش ويلا غوري من وشي
(عشق بغضب) . اغور. غوره لما تخدك يا حيوان
(سليم بغضب )حيواان انا حيوان الله في سما لو ما اختفيت من قدامي حالا لكون ضربك عيارين دلوك
(عشق بتمثيل الخوف) تمام وعلي ايه انا همشي
(عشق في نفسها )اما وريتك يا هولاكو انتا اصبر عليا انا هعرفك ازاي تلعب مع عشق الجبالي ..
وفجأة رجعت عشق بالعربية وكان في بركه مايه قدام سليم بظبط لا انهم كانو في فصل الشتاء وقامت طالعه مره واحده غرقته كله وطلعت تجري وهيا ميته علي نفسها من الضحك وسئلت حد تاني وقلها العنوان
(عند سليم) ...
(سليم.) والله لا هوريكي يابنت الكل$والله لهجيبك يابنت$$$
(ودخل يغير امه شافته)
(صفيه )مالك ياولد ايه الي عمل فيك اكده
(سليم بهدوء )مفيش يما وقعت في بركه ميه بلغلط حصل خير
(صفيه) طب خلي بالك بقا يا حبيبي
(سليم) حاضر يا حبيبتي
وفجأة سمعو صوت
(رامي) معلش ميقع الا الشاطر هههههههه
(سليم بصله بنظره اخرسته )
(وطلع غير ومشي وهوا في قمه غضبه من البنت الي غرقته )
&&&&&&&&& (في قصر الجبالي)
وهما بيفطرو دخلت عليهم عشق
(عشق) لا انا حماتي بتحبني بقا.
كلهم بص لمصدر الصوت لقو عشق
(يعقوب) مجنونه البيت رجعت
(عشق) . انا مجنونه يا بابا ماشي
وجريت سلمت عليهم وقعدت تفطر وهيا فعلا قلبت البيت كله ضحك .. وصحيح من صفات عشق هيا الجنون ..
عشق) انا هطلع ارتاح شويه عقبال ما ماما حبيبتي تعملي المحشي الي انا بحبه
(فريده بحب) . من عيوني يا قلب امك
(زين بمرح )ايوا جتلك حبيبه القلب يبقا زين في الزباله صح
(فريده وعشق في نفس واحد.) اخرس يالا وكلهم ضحكم وعشق طلعت الاوضه غيرت ولبست بيجامه اوفر سايز ونامت
$$$$$$$$$$ (في شركه القناوي)
سليم دخل بهيبته المعتاده وغضب الدنيا كلها والبنات عينهم متشلتش من عليه وهو ولا في دماغه
(سليم.) يا مني
(مني.) ايوا اتفضل حضرتك
(سليم بغضب) . اعمليلي قهوه وهاتي ملف المناقصه الجديده
(مني بخوف) . تمام يافندم
(فكل الشركه والبلد تهاب سليم القناوي لانه معروف انه قلبه جاحد وحقاني جدا وعصبي فوق متتخيلو)
(ودخل عليه كريم)
(كريم) مالك ياسليم .
(سليم )مفيش .
(كريم) لا فيه قول يابن عمي قول.
(سليم)............. حكاله وكريم ميت من الضحك ههههه.
(كريم) هههه بقا سليم القناوي الي البلد بتترعب من نظره. منه حته بت تعمل فيك كدا مش قادر هههههه.
(سليم) هوا انا بقول عشان تضحك يازفت .
(كريم )والله ما قادر من الضحك بتخيل منظرك وانتا شبه الكتكوت المبلول نيههههههه.
(سليم )علي مين والله لا اجيبها .
(كريم) ونبي اما تجيبها ابقا وريهالي عشان اشكرها ههه .
(سليم بغضب) . اطلع برا يا كريم برا .
(كريم خرج وعارف ان سليم مش هيسبها وهيجبها لو ايه )
(كريم) يا عيني عليكي شابه صغيره يا قلب امك علي الي هيعملو فيكي ههههه...
&&&&&&&&&(في قصر الجبالي)
كانو حطو الاكل ودنيا صحت عشق. وعشق صحيت وصلت ولبست دريس ابيض في ورود زرقا وطرحه نفس الشكل وكانت جميله جدا ونزلت..
(عشق.). الله يماما علي ريحه المحشي تتخيلي اني جيت من السعوديه عشان المحشي ..
(زين) عليكي في التثبيت .
(عشق) اتعلم بقا هه.
كلهم ضحكو علي جنانها
(يعقوب) والله يا عشق البيت ما كان ليه طعم من غيرك
(عشق)حبيبي يابابا يا نصفني
(زين.) طبل طبل مش انا لسا مضحكم الاسبوع الي فات
(عشق.) الاسبوع الي فات وجاي علي نفسك كدا ليه هههه
(فريده) قومي يا دنيا هاتي الرقاق
(دنيا) حاضر يا ماما
(عشق.). لا خليكي هجيبه انا
ودخلت وجابته وطالعه
عشق.. بقولك ياماما هو
وفجأة سكتت لما شافت سليم داخل قدامها من الباب وفجأة.....
part2
وفجأة دخل سليم
..................
(يعقوب) اهلا يا ولدي تعالي
(سليم. )عاملين ايه ياجماعه
(الجميع )الحمدلله
(وعشق تحت الصدمه وقفه مبرقه مش عارفه تتحرك )
(عشق في نفسها) اهرب علي فين اروح فين هولاكو هيكلني
(زين) مالك متسمره كدا ليه يا بت تعالي دا سليم مش غريب
(عشق برعب) . انا انا جايه اهوا حاضر
(سليم بخبث) . مش تعرفونا وقعد علي السفره
(يعقوب )اه صحيح دي عشق بنتي مجنونه البيت هههه
كلهم ضحكو
(سليم بإستغراب) . بنتك ازاي يا عمي
(يعقوب. )بنتي ... وقبل ميكمل
(عشق قاطعته بحزن.) بتبني انا بنته بتبني
وقعدت وحاولت تبتسم وتداري حزنها
(بس سليم حس بضيق مش عارفه سببه ).. صحيح يا عمي إنشاء الله انتم بكرا معزومين عندنا علي الغدا
(يعقوب) . ليه يبني في حاجه ولا ايه.
(سليم ). لا يعمي عادي علي الاقل تشرفنا انتا والانسه عشق
(عشق بصتله بصدمه.) انا اجي
(سليم بخبث) . اكيد يا انسه عشق تنورينا اوي
(عشق بصتله بشك) . شكرا
(فريده )خلاص بقا بطلو كلام وكلو يلا ياولا
(سليم) حاضر يا عمتي
(بعد 10دقايق والهدوء سيد المكان )
(زين بمرح.) الله صحيح يا عشق هوا انتي القط اكل لسانك ولا ايه متقلقيش سليم مش غريب عادي
(عشق) . انا حره يا رخم وطلعتله لسانها.
(وشويه وسليم مشي)
(عشق بتتنفس براحه.) واخيرا مشي
(يعقوب) في ايه يا عشق انا حاسك متوتره من ساعه مشفتي سليم.
(عشق) . ها لا مفيش عادي. هو مين سليم دا
(يعقوب) . دا يبقا. ........وقبل ميكمل قطعه رنه تليفون عشق
(عشق) . ثواني يابابا وخرجت تتكلم..
(وردت كان وليد المساعد بتاع عشق من سنتين وعنده 32سنه ومتجوز وبيحب عشق زي اخته الصغيره وهوا دراعها اليمين فكل حاجه وبتثق فيه جدا ومراته ريهام بتحب عشق اوي وهما صعايده ووليد معرفه يعقوب)
(عشق) . الو
(وليد) . الو يا عشق فينك
(عشق.) انا في الصعيد انتا عملت ايه في المناقصه.
(وليد) . خير ان شاء الله النتيجه هتبان بكره
(عشق بجمود) . وليد دي اول مناقصه للشركه دي ومتنساش اننا دخلين علي اخر لحظه
(وليد. )متقلقيش خير إنشاء الله
(صحيح انا رنيت عشان عندنا ميتنج أونلاين افتحي لابتوب كمان ربع ساعه )
(عشق) . تمام وقفلت
(وراحت وقلتلهم معلش يا جماعه عندي متينج أونلاين هخلص وهجيلكم تاني )
(يعقوب.) ربنا يوفقك يابنتي
(عشق. )حبيبي يابابا وطلعت
(فريده) . انا بحب البنت دي حب كأنها بنت بطني واكتر
(زين.) فعلا دي طيبه وغلبانه اوي ومجنونه كمان الله يكون في عون الي هيتجوزها
(وضحك الجميع)
&&&&&&&&&&&&&
في قصر القناوي دخل سليم والعيله كلها قاعده في الصالون
(سليم ) . مساء الخير
(الجميع) مساء النور
(سليم) صحيح ياجدي انا قولت لعمي يعقوب وإن شاء الله معزومين عندنا علي الغدا بكره وبنتهم معاهم
(صفيه) بإستغراب. بنتهم ازاي
(سليم) هقولك بعدين يا امي
وطلع غرفته
(واخد شاور ولبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتشي ابيض وكان وسيم جدا)
(ونزل تحت )
(منار) . بقولك ياسليم انتا رايح فين
(سليم ببرود)انتي مالك انا رايح فين وجاي منين
(منار بحزن مصطنع) . انا مش قصدي كدا ياسليم بس احنا هنتجوز امتا
(سليم)اولا انا مش متجوز وثانيا انا مش بحبك ومتفتحيش الموضوع دا تاني
(وسابها ومشي راح الاسطبل )
(منار بخبث) . وانتا وفلوسك مش هتكونو لغيري انا وبس وضحكت ومشيت
__________
في الاسطبل
(سليم) يا عم محمود
(محمود)ايوا ياكبير
(سليم) هات رماح
(محمود) . حاضر ثواني ياكبير
(دخل محمود وجاب حصان اسود وعنده في دماغه هلال ابيض ودا حصان سليم محدش يستجرأ يركبه ولا يسيطر عليه غير سليم )
وركب سليم رماح ومشي.
&&&&&&&&&&&
في( قصرالجبالي)
(عشق خلصت الميتنج ولبست بنطلون اسود جينز وقميص اسود واوفر سايز ولبست طرحه نفس اللون وكوتش ابيض ونزلت )
-تحت-
(يعقوب) . راح فين يا عشق
(عشق )هروح الاسطبل اجيب فهد وهتمشي شويه
(يعقوب.) تمام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك.
(زين) اجي معاكي
(عشق) لا انا مش صغيره سلام يا عيلتي السعيده
(فريده) . سلام يا حبيبتي الله يسترك
(وراحت عشق جابت حصانها الي مركبتوش من سنتين وهو فهد حصان ابيض وفيه نقط سوده وشكله جميل جدا ومبيرتحش ومحدش بيعرف يسيطر عليه غير عشق لانه عصبي جدا )
وركبته وطلعت وقالت
(عشق) . يلا يافهد
والحصان انطلق بسرعه جدا وكان شكلها جميل اوي وهيا راكبه الفرس
وهيا مشيه كانت جايه هتخبطها عربيه نقل وفجأة.......
(عشق في قلب صعيدي) part3
وفجأه عشق شده السرع ونزلت الترعه الي جمبها وسليم كان واقف وكان هينزل يطلعها بس فجأة طلعت عشق من تحت الميه
عشق بإستمتاع:واو الميه تحفه . وشافت سليم علي البر قالتله هولاكو بتعمل ايه هنا
سليم بغضب :هولاكو تصدقي كنت جايه انقذك بس انتي متستهليش خساره فيكي
عشق بعصبيه :وانا كنت قولتلك انقذني يا جدع انتا
سليم بسخريه:انتي اصلا متستهليش بس خدي بالك منستش حركه الصبح وهردهالك
عشق بخبث :تمام انا طالعه وفجأة نزلت تحت الميه وصوتت.
.وقلب سليم اتنفض مره وحده ونط في الميه لا قي عشق طلعت من وراه
عشق:ههههههه هموت من الضحك
وبصلها سليم بغضب وعشق طلعت وشدت الحصان وركبته ومشيت
وسليم واقف هيطق منها
وفجأة قال واحد من المزارعين
المزارع :مالك ياكبير بتعمل ايه في حاجه واقعه منك ولا ايه
سليم بغضب جحيمي:مفيش حاجه امشي من قدامي. والله ماهسيبك يا بنت ال$$. وطلع وركب الحصان ومشي
&&&&&&&&&&&
(في قصر الجبالي)
دخلت عشق وهيا بتضحك كل متفتكر منظر سليم وندهت علي الراجل بتاع الاسطبل
عشق:ياعم حسين
حسين:ايوا يا هانم ايه ده ايه الي عمل فيكي اكده
عشق بهدوء :مفيش حاجه عادي خد فهد حميه وشوف لو مجروح اوفي حاجه ماشي.
حسين :حاضر يا هانم ومشي بس وقفته عشق
عشق:بقولك يا عم حسين بلاش هانم دي انا زي بنتك خليها عشق وبس ماشي يا عم حسين
حسين بحب:حاضر يابتي
ابتسمت عشق ودخلت وكلهم اتصدمو من شكلها
فريده :ايه الي حصل يا بنتي
عشق محصلش حاجه ياماما هطلع اخد شاور واجي احكيلكم وطلعت
_______------__________
(في قصر القناوي) دخل سليم القصر ولقا الجميع قاعدين وكلهم اتصدمو من شكلو دا عمره مدخل كدا
صفيه :تاني ياولدي ايه الي عمل فيك اكده تاني
سليم بغضب:مفيش حصل خير
رامي:مش قولتلك ميقع الا الشاطر ياسولم هههههه
كريم :بس ياولا عيب كدا ايه الي حصل من غرقك تاني يا سليم ها ومات من الضحك
وسليم بصلهم بغضب جحيمي :ورحمه ابويا لو ما اتخرستو لكون قتلكو اليله . وسابهم وطلع وهو بيشتم في عشق.
&&&&&&&&&&&&
(في قصر الجبالي)
نزلت عشق وقعدت معاهم.
زين :قولي ايه الي عمل فيكي كدا
عشق :الي حصل................. حكتلهم علي الصبح ودلوقتي
والاربعه كانو بيبصولها بصدمه وفجأة انفجرو في الضحك علي جنونها .
دنيا بصدمه:انتي عملتي كل دا في سليم وسكتلك
عشق بمرح:وهو يستجراء يتكلم
زين:تب خلي بالك بقا عشان سكوت سليم مرعب
عشق:ميعمل الي يعمله انا مش هسكتله هوا الي لسانه طويل
يعقوب:انتي لعبتي مع الي مش بيرحم يابنتي
عشق :قولتلكم ولا هيعرف يعمل معايا حاجه
فريده:خافي علي نفسك بقا يابنتي منه
عشق :ولا يفرقلي
زين:والله جنونك هيوديكي في داهيه في يوم يا عشق ههههه
&&&&&&&&& تاني يوم في(قصر القناوي)
العيله كانت مستنيهم وسليم بذات
وفجأة داخلو كلهم وعشق وراهم ولما العيله شافتها انبهرو بجمالها وسلمت عليهم بس منار سلمت بتكبر فعشق بصتلها من فوق لتحت بقرف وسابتها والتانيه اتجننت ودنيا اخدت عشق مع البنات وراحو يتكلمو والبنات حبت عشق جدا وهيا حبتهم وعلي السفره عشق قعدت بين زين ويعقوب وسليم قصادها علي طول وعماليبصلها بخبث وهيا بتبص بتحدي قطع نظرتهم دخول كريم
سليم:عملت ايه في المناقصه
كريم:خسرنا المناقصه
سليم بغضب: ازاي الكلام دا انا مخسرتش قبل كدا انتا عارف اني دي اكبر مناقصه في السنه كلها
كريم:والله معرف احنا كان احتمال فوزنا فيها كان 100%معرفش
سليم:مين الي اخدها
كريم:شركه لسا اول مناقصه ليها اسمها العشق
عشق كان في بوقها دبوس الفرخه مبقتش عارفه تتطلعو ولا تعمل ايه من الصدمه فجأة يعقوب وزين بصولها بصدمه وهيا شرقت .
سليم:ودا اسم ولا ايه دا والله اي كان الكلب ابن الكلب الي اخدها هجيبو بردو
عشق بعصبيه:متحترم نفسك يا جدع انتا الله
سليم بإستغراب:وانتي مالك محموقه كدا ليه
عشق:مش عشان حاجه بس يعني حرام انك تشتم حد مش موجود
سليم: اه عمتا خليكي في نفسك
عشق لسا هتتكلم قاطعها رنه تليفونها وكان وليد وردت
وليد:مبروك يا عشق اخدنا المناقصه
عشق :اه عرفت ماشي
وليد :عرفتي منين
عشق: عادي ياوليد
وليد: تمام الف مبروك
عشق:الله يبارك فيك،وفجأة بصولها الجميع
عشق :قصدي يتربي في عزك قصدي الله يخليك
وليد: بإستغراب يتربي في عزي بقولك كسبنا المناقصه مش خلفت
عشق :اه عرفت ماشي
وليد: ياعشق الف مبروك
عشق: الله يخليهملك يارب الله يخدك وقفلت
زين: بخبث في ايه
عشق بتوتر: اصل اصل اصل وليد مراته ولدت اربعه قصدي توام
زين: اه بجد
عشق :اه اه
وبعدين فريده قالت بحسن نيه
فريده:صحيح يا عشق مش الي كسبت دي شركتك بردو الف مبروك يا بنتي
وفجأة كلهم بصولها بصدمه وعشق ابتسمت بسذاجه وسكتت
كريم:بصدمه بجد انتي صاحبهالشركه
عشق: اه لا اه اه
سليم: وموقلتيش ليه وسكت. وعشق كملت اكل وسكتت
منار بغل: مش عيب عليكي تكوني لسا اخده منه شغله وبتكلي من خيره
عشق اتحرجت وقالت
عشق: عن اذنكم انا شبعت وقامت.
سليم بصلها بغضب: وانتي مالك بتاكل من جيبك وقام هوا كمان
منار بغل في نفسها :والله مهسيبك ماشي
وراح سليم ورا عشق وفجأة لقا عشق قعده في الجنينه بتلعب مع القطط وبتضحك سرح فيها شويه وبعدين قال
سليم:كنت فاكر هجي القيكي بتعيطي وكدا
عشق: انا اعيط ليه انتا فاكر الكلمتين الي اتقالو جوا دول شغلوني ولا في دماغي
سليم: مبروك
عشق: الله يبارك فيك عقبال ما اخد منك الباقي وضحكت ومشيت
سليم:هنشوف يا عشق
ودخلت قعدت جمب زين جوا في الصالون
الجد مجدي:معلش يا بنتي هيا بس منار الي هزارها تقيل شويه
منار بصت لعشق حقد
عشق:عادي يا جدو ولايهمك
مجدي :عمتا يابتي الف مبروك
عشق:الله يبارك فيك يا جدو
زين بهمس:متزعليش يا حبيبتي
عشق بمرح:انا ازعل من السلعوه دي دي شبه الكلب البلدي
وفجأة زين انفجر في الضحك علي دخلت سليم
سليم:بتضحك علي ايه
زين :لا ولا حاجه مفيش
عشق بهمس :زين انا عاوز اتفسح
زين : حاضر قومي يالا نروح نغير ونخرج
زين:معلش يا جماعه انا هقوم انا وعشق ودنيا عشان رايحين مشوار
يعقوب:رايحين فين يابني
زين:هنتفسح عشان اوري عشق الصعيد
زين:صحيح ياسليم متيجي معانا
سليم بخبث:ماشي هجي معاكم
منار :وانا كمان هاجي معاكم
زين بضيق :تمام
كريم:بعد ازنك يا جدي هاخد ريحانه افسحها
الجد:ماشي يا حبيبي
زين:تمام هنروح القصر نغير ونعدي عليكم
سليم :تمام
ومشيو ... عشق:لي عزمته يارخم
زين:عادي و يلا عشان منتأخرش
ورجعو غيرو ومشيو وعشق لبست درس اسود وطرحه ابيض مع اسود كدا وكانت قمر ... وصلو وسليم اول مشافها انبهر بجمالها جدا وفضل متنح شويه لحد ما كريم فوقه
زين: عشق اركبي مع سليم عشان عاوز امشي مع دنيا لوحدنا
عشق: مستحيل لا مش هركب معاه
زين:خلاص اركبي يالمضه وركبت مع زين وراه ومشيو راحو الملاهي
منار كانت راكبه مع سليم
مناربحقد:بقولك ايه ياسليم انتا مش هتاخد حقك
سليم:من مين
منار:من البنت البيئه الي اسمها عشق دي
سليم بغضب :اولا متقوليش عنها بيئه عشان هيا مش موجوده ثانيا انا مفيش بينا عداوه وخليكي في نفسك ونفخ بزهق
مناربحقد وغل اكتر لعشق :وانتا بتحامي عنها كدا ليه إنشاء الله
(سليم بصلها بنظره اخرستها)
____________________
في الملاهي
عشق بطفوله:الله انا هركب كل دا يلا
منار بقرف:انتو جايبناملاهي احنا اطفال ولا ايه
زين بضيق:عشق بتحب الملاهي اوي ودي رغبتها و قاطعه عشق وهيا بتشده عشان يركبو لعبه ومشي معاها وهوا بيضحك
سليم ابتسم علي منظرها وقال:وانا كمان هىركب معاكم
زين ودنيا اتصدمو لان دي اول مره سليم يعملها
منار بغل وغيره:سليم انتا هتركب بجد
سليم:اه هركب...وركب في الكبينه الي فيها عشق ودنيا وزين في كبينه واتقفل عليهم ومنار كانت هتولع وكانت راحا تركب بس الراجل قال معتش مكان واللعبه اشتغلت ولما طلعو مسافه عاليه جدا عشق حطت وشها في حضن سليم ومسكت ايده جامد وسليم كان مصدوم لحد ما اللعبه خلصت ونزلو وعشق لسا ماسكه فيه وبعدين اخدت باله من الي هيا عملته بس لاسف منار شافتهم وولعت اكتر
عشق:انا اسفه والله اسفه مكنش قصدي
سليم :لا عادي ولا يهمك ... ونزلو من العبه ومنار راحت عند عشق وضربتها بلقلم جامد ......
(عشق في قلب صعيدي) part 4
كلهم بص عليها بصدمه وعشق فجأه عيونها بقت حمرا واتعصبت جدا وسليم انصدم من شكلها والعرق الصعيدي نبح علي عشق وفجأه عشق نزلت بلقلم علي وش منار ومن قوة القلم منار وقعت علي الارض وشفتها نزفت وعشق هتولع من العصبيه وكله اتصدم
منار بوجع بعد ما قامت:انتي اتجننتي ازاي تمدي ايدك عليا يا حيوانه
زين:اخرسي خالص دلوقتي انتي
منار:والله لهوريكي يابئيه يا قذره
وفجأة عشق انفجرت
عشق بغضب جحيمي وبصوت عالي :انا عشق الجبالي انتي يا عره تمدي ايدك عليا انا عشق الجبالي انضرب من حتت كلبه زيك
منار اترعبت من شكلها بس حاولت تعمل قويه
منار:انتي مين يعني لو كنتي عشق الجبالي ف انا منار القناوي فاهمه
عشق بغضب:انتي ايدك الي هقطعهالك دي تتمد عليا انا عشق الجبالي يابنت الرافدي ها انا الي رجاله بشنبات بتترعب من نظره مني بس خدي بالك خافي مني بقا عشان مش هسيبك
زين:عشق اهدي وكله هيبقا تمام اهدي.... واخدها بعيد وسليم لسا مصدوم من رد فعلها
دنيا بعصبيه:ليه عملتي كدا يامتخلفه
منار بغل وحقد اكبر لعشق :كانت حاضنه سليم وماسكه ايده وانا مستحملتش دي خطافه رجاله
دنيا:تقومي تضربيها تب احب اقولك خافي علي نفسك يابنت عمي عشق مش سهله ومش هتسكت صدقيني انتي فتحتي علي نفسك باب جهنم ومشيت
مناربغل:انتا راضي علي الي اتعمل في بنت عمك دا ياسليم
سليم بعصبيه :انتي ازاي تمدي ايدك عليها دي من حقها كانت قتلتك مش ضربتك
منار:وانتا كنت مبسوط وهيا قافشه فيك كدا
سليم ببرود :البنت كانت خايفه مش اكتر واتأسفت وعدي الموقف عادي بس انتي الي متخلفه وسابها ومشي
منار:والله ما هسيبك يا عشق هدمرك قابلي بقا
عند عشق كان زين هداها
عشق بمرح :يالا بقا عشان لسا في لعب كتير عاوزه اجربها
زين:والله مجنونه هههههه
دنيا:ربنا يكملك بعقلك ههههه
سليم: انا بعتذرلك بنيابه عنها يا انسه عشق
عشق :ولا تفرقلي بس خليها تحرص مني بقا.. اه صحيح مش لما تاخد حقك الاول ههههه وفجأة زين ودنيا انفجرو في الضحك
سليم:تصدقي انو خساره فيكي اني بعتذرلك الهي تولعي
عشق :متولع انتا انا مالي دا انتا رخم
سليم:انا رخم تمام اوي قابلي بقا ياست عشق انا ساكتلك من انبارح بس تمام
عشق بتمثيل الخوف :يما خوفت..... عدي يا بني اما نروح نركب اي حاجة وراحو ركبو لعبه ودنيا ركبت جمب عشق وزين وسليم مع بعض ومنار هتولع تحت وبعد وقت طويل من اللعب والتنطيط وجنون عشق الي موتهم من الضحك
عشق ودنيا بطفوله :احنا جعانين
زين:تمام يلا هتكلو ايه
عشق :كنتاكي
دنيا:لا كبده وسجق وهمست لعشق خلي الكنتاكي والبيتزا للسهره
عشق بإقتناع: عندك حق يابت خلاص كبده وسجق كل دا ومنار هتولع
زين : مفيش دليفري بليل انتم فاهمين انا عارفكم لما بتتلمو علي بعض
سليم :يلا يا جدعان انا عاوز اكل
زين: يلا بينا
وراحو مطعم واكلو وشربو وقامو وركبو مركب في النيل واكلو ايس كريم ومنار كل دا مش طايقهم كلهم( متقومي تروحي وتحلي عنهم 😂اانتي لسا قاعده ليه) وبعدين وهما ماشين عشق وقفت زين هيا ودنيا ودخلو السوبر ماركت كبير وسليم وقف العربيه قدام زين
سليم: انت وقفت ليه في حاجه
زين:لا والله دول دنيا وعشق بيجيبو حاجت حلوه اعمل ايه انا عبد المأمور ههههه.... وسليم ضحك عليهم
ومنار بغل:بخربيت الطفوله انا مش عارفه هما اطفال ولا ايه دي حاجه تقرف...... زين وسليم بصولها بقرف.
زين بضيق: علي فكره يامنار الي قلبهم زي الأطفال دول احسن قلب لانه ابيض مش شبه سواد قلبك كل همهم المظاهر ..... منار بصتله بحقد وسكتت
زين :صحيح ياسليم متعرفش مكان نضيف هنا بيبع تورتات
نضيف وتورتات ايس كريم لاني محتار
سليم :لي عندكم عيد ميلاد
زين بضحك:اصل انبارح انا ودنيا اكلنا تورته الايس كريم بتاعت عشق ولو عرفت هتنيمنا في الشارع دي مهبوله ههههه
وسليم ضحك وقاله علي مكان حلو مشهور (ونسيب دول ونروح للغلابه الي متكلمناش عنهم 🤣) عند كريم وريحانه
ريحانه:انا مبسوطه اوي اوي ياكريم
كريم بحب:عقبال منتجوز وابسطك اكتر يا قلب كريم وغمزلها..... ريحانه اتكسفت وقالت
ريحانه بخجل:عمتا كلهاشهرين بس
كريم:يا ابويا انا بفكر اخليها بكرا وخلاص
ريحانه اتكسفت وقالت:بحبك اووووووي يكريم
كريم :وانا بعشقك ياقلب كريم يالا نروح بقا عشان الساعه بقت 12يلا ومشيو.....عند عشق طلعت هيا ودنيا ومعاهم اكياس كتير
زين بمرح: ياخرب بيتك يا زين انا بيتي اتخرب انا الفيزا بتشتمني دلوقتي
دنيا بدلع :يخص عليك يا زين خساره في مراتك حبيبتك يا حبيبي ها
زين: انتي مبتتدلعيش الا في الاوقات الغلط فداكي يا حبيبتي
عشق : عمتا انتم محنكم معفن هرجع من علاقه الحب المصننه دي ههههه وسليم مات من الضحك
سليم : علي فكره اكلو تورته الايس كريم بتاعتك ههههه
عشق بغضب مصطنع : ولا يازين انتا اكلت ايس كريم بتاعي
زين بص لسليم بتوعد :يا عشق يا حبيبتي هجبلك غيرها
دنيا :يخص عليك يازين ينفع كدا
زين بصلها بصدمه:وحيات امك تب دنيا الي جابتها من التلاجه وقالتلي عادي دي عبيطه مبتفهمش وطلع لسان لدنيا
وقعدو يتخانقو .. عشق :بسس حالا تروح تجيبلي غيرها تورته كيك وتورته ايس كريم
زين :حاضر يلا اركبي ماشي ياسليم الكلب والله لا اوريك وسليم ضحك وقاله :هسبقك انا بقا .ومشي
منار: والله دول اطفال دي حاجه مقرفه
سليم ببرود :ياريتك تبقي ربع الاطفال دول
منار :انا اكون شبهم مستحيل
سليم:ماهوا فعلا مستحيل لان عمرك ماهتوصلي لطيبه قلبهم
منار :سليم مالك كدا بتدافع عنها كتير
سليم :عشان انتي عارفه اني مبحبش الغلط جتك الهم .. وبصلها بقرف وكمل طريقه ساكت
وبعد شويه وصلو القصر.. ومنار نزلت علطول وراحت عند امها وسليم طلع علي اوضته وهو بيفكر في مسكت عشق ليه النهارده......... عند منار وكريمه
منار:شوفتي يماما دي ضربتني بالقلم وانا وقعت علي الارض
كريمه :ولي ضربتك بنت فريده دي انا اصلا محبتهاش
منار :عشان ..... وحكتلها كل حاجه
كريمه بصدمه:سليم ركب لعب في الملاهي انتي بتهزي يابت
منار:لا والله يا ماما زي محكتلك كدا
كريمه:تب خلي بالك البت دي هتاخد منك سليم
منار:ازاي دانا اقتلها سليم وفلوسه ليا انا وبس
كريمه: اسمعي انا هقولك هنعمل ايه بصي بقا.............هنعرف بعدين... وعملت مكالمه لحد
كريمه:الو
المجهول:الو يا كريمه عامله ايه والله زمان
كريمه:مش وقته اسمعني كويس وهتعمل الي هقولك عليه تمام. بالحرف الواحد
المجهول :ها عاوزه ايه
كريمه:عاوزه منك تعمل....................
المجهول:حاضر يا كريمه... وقفل
منار :يابنت اللعيبه ياماما اصبري علي يا عشق وانا هوريكي
&&&&&&&&&&&&
(في قصر الجبالي ) كانو وصلو وعشق طلعت وغيرت وكانت هيا ودنيا وزين قاعدين وعاملين سهره جميله
وفجأة رن تليفون عشق وكان وليد
عشق:الو
وليد:الحقينا يا عشق احنا في مصيبه
عشق :في ايه انطق
وليد:احنا شركتنا بتنهار والضرايب قالبه الدنيا يا عشق
عشق :اليله هكون عندك في القاهره .. وقفلت
زين :في ايه يا عشق
عشق :انا طالعه القاهره حالا
زين :عشق انتي عارفه الساعه كام
عشق :مش مهم هروح انا في مصيبه
زين: في ايه احكيلي
عشق:مش وقته انا هطلع اغير واتحرك حالا
زين:هاجي معاكي
عشق:لا يازين لا انا هروح لوحدي ولو احتاجتك هبعتلك
دنيا:تب خديه معاكي
عشق :قولت لا هبقا اكلمكم ..... وطلعت غيرت ونزلت ركبت العربي بسواق ومعاها كميه حرص كبيره جدا ودا كان طلب زين ...وعند عشق كانت بتفكر هتعمل ايه في المصيبه دي وطول الطريق بتفكر ومحتاره لحد مقطعها رنه التليفون وكان وليد
عشق:ايه الي حصل
وليد :فينك دلوقتي
عشق:كلها تلت ساعات واوصل
وليد:انا في انتظارك
وتاني يوم الصبح وكان عيله القناوي جايه عند عيله الجبالي علي الغدا. وكانو علي الفطار
يعقوب:اومال فين عشق مجتش علي الفطار
زين:عشق سافرت القاهرة انبارح بليل
يعقوب وفريده:ايه
يعقوب بغضب :وانتا ازاي تسبها تسافر لوحدها
زين:والله فضلت احتال عليها مرضيتش وانا باعت معاها كميه حراسه كبيره وهيا وصلت من ساعتين وقالت هرتاح شويه وهشوف الي في الشركه واجي
يعقوب حس انه ارتاح شويه :وهيا سافرت ليه
زين:قالت ان في مشكله في الشركه عندها
فريده:انا قلبي مش مطمن هاتولي بنتي
يعقوب:اهدي يا فريده لو مجتش النهارده انا هسافرلها
&&&&&&&&&&عند عشق
نزلت الساعه 9 وركبت العربيات بلحرس واتجهت لللشركه ودخلت وهيا لبسه نضاره شمس ووارها اربع حراس ووليد جمبها واول ما منه السكرتيره شافتها جريت عليها والشباب بتبصلها بإعجاب وخوف والموظفين كلهم وقفلها احترام
منه:الحقينا يا هانم الدنيا بايظه
عشق بجديه:هاتيلي القهوه حالا وهاتيلي ملفات الحسابات كلها واطلبيلي عز المنشاوي حالا
منه بخوف :حاضر يا هانم ثواني وهيكونو عند حضرتك
ودخلت عشق المكتب وكانت فحته نفسها في الشغل هيا ووليد بجديه جدا
&&&&&&&&& في قصر الجبالي..
دخلت العيله كلها وسليم كان بيدور بعينه عليه وسلمو وقعدو في الصالون
الجد مجدي:اومال فين عشق يا يعقوب
يعقوب :عشق في القاهره من امبارح بليل يا مجدي
سليم بخوف عليها مش عارف سببه :هيا سافرت لوحدها ازاي
زين:والله قعدت اقولها ومرضتش تاخدني معاها اهدو إنشاء الله كله خير..
وكريمه ومنار بصو لبعض بفرحه
____________
عند عشق
عشق كانت بتشتغل وفجأة دخل عليها ظابط
الظابط:انتي عشق الجبالي
عشق:ايوا انا في ايه
الظابط :انتي مطلوب القبض عليكي بتهمه اختلاس من الضرايب من 6شهور
عشق بجديه :وانا معملتش كدا
الظابط:ابقي قولي كدا في النيابه
وليد بخوف: ياحضرت الظابط صدقني احنا ماشين بلقانون
الظابط:يلا يا انسه
عشق بجديه :اتفضل وانا هاجي بعربيتي مش هركب البوكس
الظابط:مينفعش انتي لازم تيجي معايا في البوكس
عشق:وانا قولت لحضرتك اتفضل وانا هجي وراك لوتحب اركب معايا انا عشق الجبالي والصحافه حوليا في كل مكان انسا اني اركب االبوكس
الظابط :تمام اتفضلي قدامي
عشق :وليد متقولش حاجه لبابا كله هيكون تمام
وليد :يا عشق انتي معملتيش حاجه
عشق:معلش انا معايا ربنا سلام
وليد:مش هسيبك يا عشق..... عشق سلمت عليه ومشيت والظابط ركب معاها وراحت لغايه مدريه الامن
وليد :اعمل ايه اعمل ايه انا لازم اقول لعم يعقوب لا زين اه زين
&&&&&&&&&(في القصر الجبالي)
كانو علي الغدا وفجأة تليفون زين رن
زين :الو
وليد بتوتر:الحقني يازين عشق اتقبض عليها
زين :ايه
يعقوب:في ايه يازين..... وزين ساكت...... في ايه يابني
زين :عشق اتقبض عليها و.............
(عشق في قلب صعيدي ) part 5
زين:عشق اتقبض عليها... وصدمه حلت علي الجميع وسليم قلبه اتقبض...
يعقوب:ازاي وليه ايه الي حصل انطق
زين:والله ما اعرف ايه الي حصل
فريده ببكاء شديد :بنتي يا يعقوب هاتلي بنتي
يعقوب :متقلقيش إنشاء الله خير
وفجأه كلهم عيطو حتي ام سليم واختو بس فريده ودنيا كانو منهارين من العياط
يعقوب :احنا لازم نتحرك حالا يلا يازين.....
زين:يلا يا ابويا
سليم:انا هجي معاكم يلا ياكريم..... والاربعه اتحركو وطلعو علي القاهره
&&&&&&&(عند عشق) كانت وصلت مدريه الامن
الظابط والي اسمه علي
علي:اتفضلي يا انسه عشق اقعدي
عشق بجديه:ممكن اعرف انا هنا ليه
علي:انا قولت لحضرتك اختلاس وصلنا بلاغ انك بتتهربي من الضرايب من 6شهور
عشق:انا متهربتش من حاجه وبعدين اصلا الشركه لسا مفتوحه جديد بقالها 8شهور بس
علي:والله قولي الي نفسك فيه عند وكيل النيابه بكرا
عشق :وانا مش هفضل لحد بكرا هنا
علي بغضب:انسه عشق لو سمحتي دي اجراءت مش انا الي حاطتتها وانتي اثبت انك مختلسه انا اعمل ايه
عشق بغضب:بلاش كلمه مختلسه دي انا عشق الجبالي ابويا صاحب شركات الجبالي وبيتهيئلي انها معروفه وانا عندي شركه في السعوديه من اكبر الشركات انا عندي مليارات يبقي مش هعرف ادفع للضرايب كام الف ولا مليون يا حضرت الظابط
علي بتفهم:انسه عشق انا متفهم حالتك وعارف انك مكملتيش اسبوع في مصر بس صدقني انا مش بإيدي حاجه
عشق:انا عاوزه قهوه بعد ازنك
علي:حاضر...... وطلبلها قهوه..... اطلبلك اكل
عشق: لا شكرا عاوزه اعمل مكالمه بس
علي :اتفضلي يا انسه خدمه خمس نجوم كمان
عشق ابتسمت وطلبت عز (عز المنشاوي يبلغ من العمر 35سنه وهو محامي عشق ومدير حسابتها كلها وماسك الحسابات الشخصيه وبتاعت الشركتين)
عشق:الو
عز:الو مين معايا
عشق:انا عشق الجبالي
عز:ايوا يا عشق كله تمام وجهزت الورق وكل حاجه تمام
عشق بجديه :بكره الصبح تكون في النيابه تمام. وقفلت
عشق :لو سمحت يا حضرت الظابط انا مش هنزل الحجز تمام بعد اذنك يعني واه صحيح انا مش هعمل فيش ولا اي حاجه ولا هيتعملي ملف تمام انا معملتش حاجه
علي:مينفعش يا انسه عشق لازم تنزلي الحجز وحكايه الملف دي بكرا انشاء الله
عشق:استحاله انزل الحجز انا وديني في اي حته الي الحجز
علي:مينفعش يا انسه عشق خالص
عشق: عاوزه اكلم بابا معلش انا متأسفه بس اخر مكالمه
علي بتفهم:ماشي ياستي بس كفايه بقا عشان انا عمري ماعملت حد كدا
عشق:متشكره يا حضره الظابط... ورنه علي البيت كان والي رد دنيا
عشق:الو
دنيا:مين معايا
عشق:انا عشق يادنيا
دنيا بقهره :عشق حبيبتي اني كويسه وبكت بحرقه ...... اول ما فريده سمعت اسم عشق جريت علي التليفون واخدته
فريده :عشق قلب امك انتي كويسه يا نور عيني وعيطتت بحرقه
عشق بحزن علي اهلها:اهدي يا يا ماما كله هيبقا تمام يا حبيبتي
فريده ببكاء شديد:ارجعيلي يا نن عيني انتي وحشتيني اوي ياضنايا
عشق:اهدي ياماما والله هرجعلك متقلقيش بابا فين
فريده:ابوكي وزين جاينلك يا حبيبتي وعيطتت جامد
عشق :لي جاي خليه والله هتتحل اهدي انا كويسه والله متزعلنيش عليكي بقا
فريده:خلي بالك من نفسك يا قلب امك
عشق:حاضر ياماما هقفل انا بقا لإني مش في الشارع
قامت فريده معيطه اكتر وعشق قفلت
عشق :متأسفه يا حضره الضابط علي تفهمك
علي:ولا يهمك.
&&&&&&&&&&&&في قصر الجبالي..
كانو فريده ودنيا بيعيطو بحرقه
فريده :يا قلب امك يابنتي يارب رجعلي بنتي سالمه يارب
مجدي:اهدي يا فريده اهدي يا حبيبتي
فريده:مش قادره يا مجدي قلبي هيتخلع علي بنتي وعيطتت
وكل دا وكريمه ومنار هيطيرو من الفرحه
مجدي يالا يا فريده نروح القصر عقبال مايجيو يعقوب وزين ابقو ارجعوو
فريده:لا مش هاجي معاكم
مجدي بصرامه:انا عذرك يا فريده بس مش هسيبكم لوحدكم اهنه يالا...
فجأه قامت فريده جابت صوره لعشق من علي الحيطه وحضنتها وقعدت تعيط وكله كان حزين بس جوز الحربي كانو فرحنين جدا... وبعدين كلهم مشيو واتجهو لقصر القناوي بعد مافريده اخدت صورت عشق ومشيت ومبطلتش عيط وبعد ساعتين كانو وصلو يعقوب وزين وسليم وكريم القاهره في وقت قياسي وراحو مدريه الامن
فوق في مكتب الضابط دخل العسكري .وبلغه ان في ناس بره عاوزين يدخلو
علي:دخلهم.... وعشق كانت قاعده علي جمب بتفكر هتعمل ايه .... وبعدين دخلو كلهم واول ما يعقوب دخل وشافها
يعقوب:عشق... وعشق جريت عليه وحضنته جامد .. وحضنت زين وبعدين وسليم راح وحضن علي
سليم:وحشني يا علي فينك من زمان
علي:والله موجود بس انتا الي واطي
(اه نسيت اقولكم ان سليم ظابط في المخبارات اصلا بس هو استقال من 5سنين واشتغل في شركات العيله وبقت ملكه عشان سبب هنعرفه بعدين)
ويعقوب وزين قعدو مع عشق
سليم: تهمتها ايه يا علي
علي: في بلاغ ضد الانسه ان هيا متهربه من الضرايب ومختلسه من 6شهور
سليم:تب ينفع تطلع بكفاله علي زمةالتحقيق
علي:لا والله ما هينفع دي ضرايب مش خناقه يعني حقوق دوله
سليم بتفهم:تب وهتخرج امتا
علي:والله انا هنزلها الحجز لغايه متتعرض علي النيابه الصبح
سليم :عشان خاطري يا علي خليها تبات هنا
علي:حاضر يازين عشان خاطرك
يعقوب :انا بنتي مش هتبات هنا مش هينفع
علي:يا جماعه انا متفهم وانا معملتهاش وحش من ساعه مدخلت مكتبي يا جماعه
زين:بس اختي مينفعش فعلا تبات هنا خالص
عشق:اهدي يازين والصباح رباح إنشاء الله خير ياجماعه اهدو بس واتفضلو وسيبها علي الله
يعقوب:بس يابنتي..... عشق:بابا حضرتك إنشاء الله خير وعز هيكون معايا بكره إنشاء الله.. سليم حس بغيره
سليم:مين عز ده
زين : دا المحامي بتاعها
علي :ياريت حضرتكم تتفضلو دلوقتي لان كدا ضرر عليا وعلي شغلي
سليم بتفهم :يلا ياعمي يلا.... يعقوب حضن عشق جامد وزين كمان ...... يعقوب:هبعتلك اكل يا حبيبتي خلي بالك من نفسك الصبح هتلقيني عندك
عشق:متبعتش حاجه يابابا مليش نفس ... بصلها بحزن ومشيو وبعد 3ساعات
علي:طيب يا انسه عشق.. قاطعه دخول العسكري في شنطه جايه للانسه عشق
علي:هات دا ااكيد الاكل.. واخدها والعسكري خرج
علي:اتفضلي الاكل اهو وعن اذنك همشي انا وعند حمام هنا لو احتجتي مش قولتلك خدمه خمس نجوم بس هضطر اقفل عليكي
عشق بتفهم وابتسمت:اتفضل يا حضرت الضابط... وبعدين خرج علي وقفل عليها كأن عشق كانت مستنيه اللحظه دي
وفجأة انفجرت في العياط بحرقه اوي ونامت علي الأرض وفضلت تعيط لحد مغلبها النوم
&&&&&&&&&(في قصر القناوي)
فريده قاعده تعيط وماسكه صورت عشق وكلهم قاعدين حوليها
كريمه بخبث:صحيح يا فريده هيا تهمة بنتك ايه
دنيا :منعرفش لسا يامرات عمي
منار :يعيني دي لسا غلبانه وصغيره علي الحبسه
دنيا :بس عشق عمرها مأذت حد وطيبه الدنيا فيها
وفجأة تليفون رن وكان زين
دنيا:الو يازين عملتو ايه
زين بحزن :هتبات في هناك النهارده وبكرا هتتعرض علي النيابه .......دنياعيطت جامد وفريده اخدت التليفون
فريده :بنتي فين يازين
زين بحزن :هتبات النهارده هناك وهتتعرض علي النيابه بكرا يا ما متزعليش نفسك وفجأة فريده انهارت هيا كمان وحضنت الصوره اوي ورامي اخد التليفون
رامي :في ايه يازين هيا محبوسه في ايه
زين :ضرايب واختلاس امول من6شهور
رامي بصدمه:ايه دي تهمه تقيله اوي تب هيا فين دلوقتي
زين :هتبات هناك اليله وهتتعرض علي النيابه بكرا ربنا يسهل خلي بالك من امي يارامي.... وقفل
مجدي: ها تهمتها ايه
رامي:ضرايب واختلاس من 6شهور
فريده:يا حبيبتي يابنتي
مجدي :تب والحل....... رامي :هتتعرض علي النيابه بكرا وهنشوف إنشاء الله تعدي علي خير
تاني يوم الصبح.. علي فتح الباب وكانت نايمه علي الارض وفجأة سرح في جمالها وقال في نفسه دي ملاك مش انسانه
وقاطع سرحانه دخول العسكري العربيات جاهزه يا بيه
علي:تمام... وخرج العسكري.. علي قرب منها وبدء يصحيها بهدوء انسه عشق يا انسه عشق وفجأة فتحت عنيها الورمه من كتر العياط
عشق قامت وقفت
علي:صباح الخير
عشق:صباح النور
علي اتفضلي يلا اغسلي وشك عشان نتحرك وفجأة عينه جت علي الاكل اي دا انتي مكلتيش ليه
عشق بحزن وهيا متجه للحمام:عادي مجليش نفس... وبعدين نزلو واتحركو بعربيه علي ودا كان طلب عشق وبعدين لما وصلو لقت يعقوب وزين وسليم وكريم مستنين برا ونزلت حضنت ابوها وزين وسلمت علي سليم وكريم وبعدين قالت
عشق:عز فين
زين:كلمته وجاي في الطريق
علي:يلا ياانسه عشق هنتأخر
عشق:تمام يلا يا حضرت الظابط.. كل دا وسليم حاسس بغيره ليه مش عارف ..... عند وكيل النيابة والي اسمه حازم
حازم: اتفضلي اقعدي ... قوليلي بقا انتي عملتي كدا
عشق بجديه:حضرتك انا معملتش كدا والله معملت كدا انا عندي شركه في السعودية ومن اكبر الشركات في الوطن العربي وانا كبرتها في وقت قصير جدا وحضرتك اسأل عن شركه العشق للهندسه وانا ابويا يعقوب الجبالي وعند اكتر من 30شركه في دول كتير
حازم :يعني الشركه الي في مصر دي فرع من الفرع الاساسي
عشق :بظبط حضرتك وبعدين انا فتحتها من8شهور بس واول مناقصه كانت من يومين واخدتها الحمدلله
حازم :تب ممكن ورق دفع الضرائب الي في السعوديه والي هنا
عشق بتوتر: حضرتك انا المحامي بتاعي علي وصول ممكن ننتظر 10دقايق بس
حازم بتفهم: تمام ممكن تديني تفاصيل عن الشركه وكده
وقعديحقق مع عشق حولي 15ساعه
حازم :بقالنا ربع ساعه لاسف يا انسه عشق هتفضلي اربعه ايام علي زمه التحقيق... وفجأة دخل عليهم عز
عز بتوتر :انا متأسف علي التأخير انا معايا كل الورق الي يثبت ان البلاغ كاذب
حازم:وريني.. وعز عطاله الورق. وحازم كان بيشوفه بتفحص
عز :متقلقيش يا عشق كل خير إنشاء الله وبعد ساعه من فحص الاورق والتحقيق مع عشق ويعقوب والباقي قاعدين علي نار
حازم:اكتب يبني يخلي سبيل الانسه عشق يعقوب الجبالي بإثبات الاورق............ هتخرجي دلوقتي علي مدريه الامن تعملو الاجاراءت وتخرجي
عشق بفرحه :شكرا ياباشا ... وخرجت طمنت ابوها
يعقوب :عشق حصل ايه
عز: ابسط يا عمي براءه ....... كلهم فرحولها جدا
يعقوب يلا نروح
عز:مينفعش لسا في اجراءت بس هيا هتمشي النهارده
سليم :تمام ياجماعه يلا نطلع علي المدريه عشان نخلص بسرعه وانا همشلكو الدنيا بسرعه لان عمتي هتموت من الخوف عليكي ... ومشيو وراحو يخلصو
(في قصر القناوي)
________----_______
فريده قاعده بتعيط بحرقه وماسكه صورت عشق
صفيه:كفاية بقا يافريده انتي دمعتك منشفتش من امبارح كفايه
فريده بعياط:مش قادره يا صفيه قلبي موجوع عليها اوي
كريمه بحقد:ما خلاص يا فريده من امبارح عياط كفايه بقا وبعدين بنتك الي غلطان وطلعت هربانه من الضرايب
منار بغل وفرحه :لا وكمان مختلسه دي فيها 10سنين دي
فريده بغضب :اخرسي تقطع لسانك منك ليها انا بنتي اشرف من الشرف ومتعملش اكده ابدا
مجدي:اهدي يا فريده كريمه اتلمي انتي وبتك جتكم الهم ........ وعند عشق كانت خلصت واتحركو وكانو نص ساعه ويوصلو
فريده كانت بتعيط وبيتحيلو عليها تاكل ومش راضيه وكريمه ومنار فرحنين اوي
كريمه :بس بقا يافريده كفايه عياط بنتك قدامها 10سنين بكتير لما تتطلع دي حقوق دوله
منار: وقال عملالي فيها الجامده وهيا طلعت مختلسه قد الدنيا وانا عشق الجبالي وهيا عكت اسم الجبالي خالص
فريده :اسمعي يا ........ عشق :من وراها سيبهالي انا يماما
قامت فريده جريت عليها وحضنتها جامد ودنيا كمان وكريمه ومنار اتصدمو
فريده: وحشتني يا قلب امك عملو فيكي حاجه انتي كويسه عشق:ايوا يا حبيبتي انا تمام
دنيا حضنتها تاني :وحشتيني اوي ياعشق
عشق :وانتي كمان يا قلبي
ودخلت عند كريمه ومنار...
عشق:ها سمعوني كنتو سامعكم بتقولو حاجه و10سنين وحاجات كدا ومختلسه وكلام كتير ... لا فوقو انا عشق الجبالي مش انا الي اعمل كدا انا بنت عز واصول انما انتو معندكمش بربع جنيه اصل عشان بتتكلمو علي الغايب وحش وبتتطعنو في سمعتي ربي بنتك ياطنط ومفيش مانع تربي نفسك معاها حبتين تلاته
كريمه بغضب:اخرسي تقطع لسانك ولسا هتضربها بالقلم عشق مسكت ايدها وقالت لا ايدك دي متترفعش عليا بنتك عملتها واسأليها انا عملت فيها ايه وبعدين راحت تسلم علي الباقيين وهما كانو مصدومين من رد فعلها ومبسوطين
عشق:عن اذنكم يا جماعه انا لازم اروح دلوقتي
فريده :يلا يانور عيني .
رامي: حمد الله علي السلامه ياعشق..... عشق:الله يسلمك يارامي..... وعشق راحت نحيت سليم
عشق:شكرا بجد يا سليم انا مش عارفه اقولك اي علي الي انتا عملته شكرا
سليم :ولا شكر ولا حاجه حمد الله علي سلامتك
عشق: الله يسلمك
سليم :عدي الجمايل بقا بس خلي بالك انا مش ناسي حقي
عشق:تصدق خساره فيك... ومشيت
&&&&&&&(في قصر الجبالي) وصلو وعشق طلعت اخدت شاور طويل جدا بتنزل بيه الهم الي شافته الليله الي فاتت
وخلصت ولبست بيجامه ونزلت تتعشا معاهم
زين:نورتي بيتك ياعشق
عشق:خلاص يعم متدقش مجتش من ليله يعني
دنيا :والله احنا كنا هنموت عليكي ياقلبي
عشق: والله كنتو وحشني اوي
فريده :انا قلبي كان هيتخلع عليكي ...... قامت عشق حضنتها جامد
عشق بمرح :يلا بقا عشان انا مأكلتش من اول امبارح حاجه
فريدة:يا قلب امك بألف هنا كلي ياحبيبتي
يعقوب:هوا مش سليم بعتلك اكل امباررح
عشق :ما هو الاكل وصل بس انا مكنش ليا نفس لحاجه
زين :معلش يا حبيبتي بس متعرفيش مين الي بلغ
عشق :والله ما انا عارفه بس إنشاء الله هعرف
&&&&&&&&&&&(في قصر القناوي) في غرفه سليم
كان قاعد سرحان في عشق وبيفكر فيها
سليم :انتا بتفكر في ايه اعقل ياسليم لالا مستحيل انا بفكر فيها ليه انا وقعد يفكر لحد منام
عند عشق كانت خلصت اكل وراحت نامت علي رجل فريده لحد مراحت في النوم
فريده:يا حبيبتي يابنتي تعبانه ياقلبي... وخدها يازين ياولدي طلعها فوق
زين : حاضر يما .. وراح شال عشق وطلعها ونيمها وغطها ونزل وراحو الكل نامو
(عشق في قلب صعيدي) part 6
في صباح يوم جديد والكل علي الفطار
عشق:صباح الخير
الجميع:صباح النور .... وقعدت تفطر.. وفجأه دخل عليهم سليم
يعقوب :اهلا يا ولدي تعالي افطر....... قعد سليم
سليم : عاملين ايه..... الجميع:الحمدلله
انتي عامله ايه دلوقتي
عشق: الحمدلله
سليم:بص يا عمي انا بحب اخش في الموضوع علي طول تمام
يعقوب:اتفضل يابني
سليم:انا عاوزه اشارك الانسه عشق ونفتح شركه سوا
يعقوب:والله يبني لو هيا موافقة انا معنديش اعتراض
سليم:رائيك ايه
عشق بجديه:والله انا من يوم مدخلت البيزنس وانا لوحدي والله هشوف انتا هتدفع كام وانا كام ونسبتي كام وارباحي
سليم:والله لو عاوزه نتفق
عشق:هفكر وارد عليك بس نسبتي هتكون 50%مش اقل
سليم :تمام وانا موافق
عشق :تمام
زين:والله وكبرتي يا عشق وبقيتي بتتشرطي
عشق:بس يارخم واه صحيح انا خارجه
يعقوب:رايحه فين
عشق:مسافره القاهرة انا عندي هناك كميه شغل ومناقصه جديده لازم اكون هناك اليومين دول
فريده بحزن:يعني هتسبيني تاني
عشق بحب: متقلقيش عليا يا ماما
سليم : خلاص لو كدا نروح سوا. انا كمان كنت رايح القاهرة دلوقتي بس قولت اعدي عليكم اشوف رايك
يعقوب :خلاص روحي معاه عشان نبقا مطمنين عليكي
عشق :تمام يابابا عن اذنكم هطلع اغير وانزل ....
وطلعت عشق غيرت ولبست دريس اسود قط وتحته قميص ابيض وكوتشي ابيض وطرحه سودا وكانت جميله جدا وهيا نازله سليم كان مبهور بجمالها
عشق:هتوحشوني اوي والله
زين:وانتي كمان يا مجنونه
فريده :بس يلا انا بنتي ست العاقلين هتوحشيني يا قلب امك.... عشق طلعت لسانها لزين وسلمت عليهم ومشيت ركبت مع سليم وانطلقت
سليم : فكرتي ولا ايه
عشق :هوانا لحقت انا لسا خارجه من البيت يا بني ادم
سليم . متأثرش لانه اتعود علي كدا منها
اه صحيح انتي داخله المناقصه قصاد مين
عشق بجدية وتحدي:قصاد هشام السيوفي
سليم بصدمه :وانتي هتقدري عليه انتي لسا صغيره
عشق :انا اقدر علي اي حد بعون الله والا مكنتش قدرت عليك .. وبعدين انتا خايف ولا ايه
سليم بغضب: لا عاش ولا كان الي يخوف سليم القناوي انا بقولك بس عشان تاخدي بالك لانه غدار مش اكتر انا معلم عليه بدل المره الف وميستجراءش يقول حاجه بس هو
بيقول في الضهر بس
عشق :والله سيبها علي الله.. صحيح هوا انتا كنت ظابط مخابرات بجد واستقالت ليه من5سنين ها
سليم :.......
عشق:سلييم لارد.... سليييييم
سليم بغضب: ايه عاوزه ايه
عشق: بنده عليك مترد
سليم :ولا بيتهيألي ملكيش فيه ووقف العربيه ونزل بغضب
عشق نزلت وراه
عشق: خلاص يا استاذ سليم انا مش عاوزه اعرف حاجه ممكن تتفضل نمشي عشان شكلها هتمطر والجو برد ولا هنفضل واقفين .. وراحت ركبت تاني وهو ركب بهدوء من غير كلام.. بعدين بشويه تليفون عشق رن وكان عز
عشق : الو
عز : عشق عامله ايه
عشق : الحمدلله يا عز
عز : ها جبتلك كل حاجه عن المناقصه الجديده
عشق : اسمعني كويس اوي ياعز
عز : سامعك قولي
عشق : انا عاوزه كل المعلومات الي تخص االمناقصه الجديده بتاعت شركه السعوديه
عز: ليه في حاجه
عشق:من غير ليه اسمع الي بقولك عليه عشان اناالي هشتغل عليها لانها كبيره
عز: هتشتغلي علي المناقصتين ياعشق
عشق : وهاخدهم . وقفلت
سليم بسخريه :ايه الثقه دي .. عشق اكتفت بنظر وبس وتليفونها رن تاني وكان مارك ودا من امريكا
(هما هيتكلمو انجليزي بس انا هترجم اوكي 😊)
عشق:اهلا مارك
مارك :اهلا سيده عشق. كيف حالك
عشق : انا علي مايرام
مارك :هل انتي متي ستأتين لاخذ ثفقه الحديد
عشق :قريبا مارك ... بس ياريت اللعبه الي بتخططو لها تلغوها اوكي
مارك بتوتر :لعبه ماذا سيدتي
عشق بغضب : انا عشق الجبالي اعرف اي حاجه يا مارك
مارك:لايوجد اي مخططات سيدة عشق
عشق: ان سعر الحديد الاصلي هو مليون دولار انتا بقا عاوز تحط في العقد عشره ملايين دولار وتغفلني بتزويد صفر صح
مارك بتوتر شديد :ما هذا الهراء
عشق : انا هاجي وهاخد الحديد بنص مليون دولار يا مارك
مارك بعصبيه : كيف هذا يا سيده عشق
عشق بجديه : انا قولت الي عندي... وقفلت وسليم مصدوم
سليم بصدمه :ايه دا يابنتي انتي ايه
عشق بغرور :فيه ايه مالك انا جديه في شغلي جدا وهما عاوزين ينصبو عليا وسكتت..... اه صحيح انا موافقه
سليم :اشمعنا موافقه دلوقتي ملحقتيش تفكري
عشق :خلاص يا عم موافقه وبس.. وبعدين نزلنا ناكل اي حاجه الطريق لسا طويل
سليم : يبنتي انتي عندك انفصام
عشق: نننننننن بس ياعم انا جعانه اوي
سليم ضحك جامد.. ولحظه عشق تاهة في ضحكته وبحلقت
سليم :متبحلقيش انا عارف اني واد عسل وامور
عشق بتوهان :اوي
سليم بخبث:بتقولي ايه
عشق: بقولك محصلش يلا ياعم انا جعانه انا معرفتش افطر
ونزلو مطعم يفطرو .. وهما قعدين يكلو جت بنت اسمها كارولين : اهلا يا سليم
سليم قام يسلم عليها : اهلا كارولين جيتي امتي من امريكا
كارولين :والله بقالي شهر هنا اهو
سليم :بتعملي ايه هنا
كارولين :انا كنت في رحله هنا في الاقصر وكنت راجعه القاهره
سليم :نورتي الصعيد
كارولين :بنورك ياحبيبي...... اه صحيح مش تعرفنا دي مراتك
كل دا وعشق كانت مضايقه ليه مش عارفه بس لما قالت مراتك قلب سليم دق اوي
سليم بتوتر :لا دي الانسه عشق شركتي
كارولين : اهلا يا انسه عشق ... عشق قامت سلمت وقالت
عشق: اهلا بحضرتك
كارولين :طيب ياسليم انا همشي انا بقا سلام هنتقابل في القاهرة ماشي..... وبعدين
سليم :تمام... وهيا مشيت وعشق قاعده مش طايقه سليم خالص
عشق بغضب :مين المزه
سليم برفعه حاجب :مزه لا عمتا هيا كانت عميله عندي عادي بس في امريكا
عشق :تمام يلا نمشي.... وبعدين مشيو وعشق متكلمتش خالص وبعد شويه عشق نامت وفجأة نزلت علي كتف سليم وهو اتصدم ومرضاش يديقها وكمل طريقه وهوا مبحلق فيها
سليم في نفسه: يخربيت حلاوتك ملاك نايم بس لسانك مبرد ياشيخه وبعدين كمل طريقه ومشي لحد موصل القاهره علي الساعه 5العصر وعشق لسا نايمه فسليم بعد دماغها النحيه التانيه وصحاها
سليم بهدوء: عشق يا عشق. وفجأة صحيت
عشق بنوم:وصلنا تمام. وديني الفيلا
سليم: هيا فين . وعشق قالتله وطلع جمب فيلة سليم بحاجه بسيطه جدا . ونزلت عشق
عشق :شكرا ياسليم عن اذنك...وطلعت وهوا مشي وطلع اوضته اخد شاور وقعد يفكر فيها ونام وعشق كمان اخدت شاور ونامت
تاني يوم سليم نزل ركب عربيته وراح علي الشركه ودخل وهوا لابس نضاره شمسية وداخل بكل هيبه ووراه اتنين حراس واول مدخل كل الانظار اتوجهت ليه ومحدش يستجراء يعدي من قدامه وهوا ماشي ودخل
سليم بجديه:مني مواعيد النهارده ايه
مني:.......... وقالت قائمه المواعيد
سليم :هاتيلي قهوه والغي اجتماع بناء المول النهارده
مني:تمام يا فندم.. وخرجت
عند عشق كانت بتفطر ودخل عليها وليد
وليد :صباح الخير
عشق:صباح النور
وليد :يلا
عشق: يلا... ومشيت واتجهت للشركة ودخلت بكل هيبه ووقار ووراه اربع حراس ووليد علي يمينها واول مامنه شافتها جريت عليها والموظفين وقفلها احترام
منه : صباح الخير يا هانم النهارده عندك اجتماع مهم بخصوص المناقصه وكمان عندك معاد هتلفي علي المصانع وكمان............ ودي كل مواعيدك النهاره يا هانم
عشق بجديه : هاتيلي قهوتي حالا وورق المناقصه واعمليلي اجتماع للشركة حالا واطلبيلي عز خليه يجي يلا
ودخلت المكتب وبعد عشر دقايق منه دخلت بالقهوه والورق كله حضرتك الاجتماع كمان نص ساعه
عشق:تمام كلمتي عز..
منه :ايوا حضرتك... بس انا. انا
عشق: قولي عاوزه ايه.
منه:لا مش عاوزه حاجه
عشق:عاوزه ايه يامنه
منه بتوتر :حضرتك عاوزه سلفه عشان امي تعبانه وعاوزه عمليه ممكن
عشق:كام
منه:100الف والله هتدفعهم........ عشق طلعت دفتر الشيكات وكتبت مبلغ 150الف خدي ده شيك ب150الف مني للوالده اتفضلي علي شغلك يلا
منه بفرحه :بجد شكراا يا عشق هانم والله ماعرفه اقولك ايه عمري مهنسالك جميلك دا
عشق: علي شغلك يامنه ومتشكرنيش دا رزق وربنا بعتهولك يالا... وخرجت منه...... وعشق كملت شغل وعدي اسبوع منغير احداث وكان اليوم دا يوم ظهور نتيجه المناقصتين
وليد دخل علي عشق في المكتب
وليد بفرحه:عشق كسبنا المناقصه
عشق بفرحه:بجد انهي واحده
وليد :الاتنين المناقصتين رسيت علينا
عشق:الله اكبر الحمدلله يارب وطلعت برا المكتب وقالت بصوت عالي
عشق:10%زياده علي مرتبتكم كلكم بفرحتنا بلمناقصه والموظفين كلهم فرحو. وعشق دخلت تاني والموبايل رن وكان سليم
عشق:الو
سليم :مبروك يا عشق
عشق:الله يبارك فيك .. هنعمل اجتماع كمان ساعه نتفق عشان نفتح الشركه الجديده
سليم: تمام.... وقفل .. وبعد ساعه في مكتب عشق دخلت منه:يلا الاستاذ سليم وصل ومنتظرك في اوضة الاجتماعات رقم 5يلا
عشق :تمام.وقامت اتجهت نحيه الغرفه ودخلت وهيا جمبها وليد ومنه .. عشق سلمت علي سليم وكريم وقعدت في النص وسليم علي يمنها
سليم:بص يا انسه عشق انا يشرفني اني اشارك شركتك
عشق بجديه:موافقة بس انا نسبتي وارباحي كام في الشهر
وقعدو يتكلمو عن شغل كتير ودام الاجتماع 2ساعه وبعدين خرجو
كريم بصدمه:هيادي عشق الي كانت في الصعيد
سليم :هيا جديه في شغلها بس فيه ايه
كريم بضحك:يبني دي كانت بتتشرط وبتحكم علي الكل بجديه كبيره
سليم:يلا يا كريم يا اهبل يلا
واتفقوا يتغدو سوا
في المطعم
سليم :ايه رايك في الاكل
عشق : طعمه حلو
سليم : انتي هتروحي الصعيد امتا
عشق : لا مش دلوقتي خالص انا ورايا شغل كتير جدا وانا مسافر الاسبوع الجاي
سليم:راحا فين
عشق: هسافر امريكا اتمم الصفقه الي هناك وبعدين هروح السعودية عشان في كذا حاجه في الشركه محتجاني انا
سليم :انا كمان هسافر امريكا اليومين الجاين عشان الشركة الي هناك فيه مشكله
عشق : ربنا يحلها
سليم :ايه رايك نروح سوا
عشق:مفيش مشكله بس انا هروح بطياره بتعتي عادي
سليم :لا خلاص هنروح مع بعض
عشق:تمام...... وخلصو وقامو روحو واليوم عدي حلو
في مكان تاني عند هشام السيوفي دخل عليه احمد المساعد بتاعه(هشام السيوفي يبلغ من العمر 37سنه اناني وكلب فلوس ومش سهل وشغال مع مافيا كبيره اوي)
احمد:الحق ياباشا خسرنا المناقصه
هشام بغضب:نعم ياروح امك ومين الي كسبها
احمد بتوتر:شركه العشق بتاعت
هشام:مين صاحب الشركه دي انطق
احمد:عشق الجبالي
هشام:مين عشق دي كمان
احمد:بنت يعقوب الجبالي صاحب شركات الجبالي
هشام : والله اه ودي مالها بقا
احمد: ياباشا دي مش سهله دي لغايه سليم القناوي اخدت منه المناقصه الشهر الي فات
هشام بصدمه :كسبت مين. سليم القناوي والله واحلوت اوي
تمام والله لوريكي يابنت الجبالي
تاني يوم الساعه 1الضهر كانت عشق في مكتبها بتكلم يعقوب وفريده وفجأة دخلت منه
منه :في واحد بره عاوز يقابل حضرتك
عشق:تمام دخليه معلش يابابا هكلمكم تاني سلام وقفلت وفجأة دخل هشام عليها وانبهر بجمالها
عشق : اتفضل اقعد.... هشام قعد وعشق رجعت بضهرها لورا
هشام :انتي عارفه انا مين
عشق بجديه:هشام السيوفي 37سنه بتاع نسوان وكلب فلوس ونصاب وشغال مع اكرم كورفالي صاحب اكبر مافيا في افريقيا واوربا
هشام بصدمه:انتي عرفتي كل دا ازاي
عشق بثقه: مش مهم جاي ليه
هشام بخبث : جاي عشان نبقا شركا ونحط ايدنا في ايد بعض يا عشق هانم
عشق: اسمع يا هشام انتا جاي عشان شركتك متفلسش مش كدا
هشام بتوتر:لا قصدي نتشارك زي مشاركتي سليم القناوي
عشق:لا انا مش موافقه
هشام :ليه انشاء الله مش موافقه
عشق ببرود :مش عاوزه اشتغل معاك اصلك واطي وملكش امان وكمان نصاب ههه
هشام بغضب: اسمعي يابت انتي انا هشام السيوفي فاهمه ياروح امك... فجأة عيونها احمرت واتعصبت جدا
عشق بغضب: اسمع يالا روح امك دي عند ساميه امك فاهم واذا كنت انت هشام السيوفي ف انا عشق الجبالي
هشام بصدمه انها عرفت اسم امه :وانتي عرفتي اسم امي ازاي بقولك ايه يابت انتي انا الحوت بتاع السوق كله
وهبت واقفه ورزعت بإيدها علي المكتب
عشق بغضب جحيمي : لو انتا الحوت ف انا البحر يالا فاهم انا الي ممكن اعكر الميه واموتك يا شاطر انتا حتت قرش صغير برا ... وهشام وقف وقال
هشام:لسا مخلصتش يابنت الجبالي... واتحرك وقبل مايوصل لباب ندهت عليه عشق فلف
عشق ببرود:هشام صحيح هوا السيوفي الكبير لما اتسجن في قضيه الاختلاس والسلاح مات جوا علي طول ولا قعد شويه
هشام بصدمه :انتي عرفتي كل دا ازاي يابنت الجبالي بس والله لاوريكي ومشي ورزع الباب وراه.... وعشق ضحكت وسكتت وبعد مرور 4ايام وده يوم سفر عشق
في الطياره ركبت عشق وسليم ووليد كان رايح مع عشق
سليم : ايه رايك في الطياره
عشق:حلوه اه صحيح مش هشام السيوفي جالي
سليم بغضب:وقالك ايه بقا...... عشق حكتله كل الي حصل
سليم:انتي عملتي كدا بجد
عشق :اه والله زي مابقولك كدا
سليم:انتي عارفه يعشق ايه الي خلاني اشركك
عشق برفعت حاجب:ايه
سليم :انك قويه مش ضعيفه مبتقعيش بسهوله وبتجيبي حقك في ثواني وكرامتك غاليه اوي
عشق:بص ياسليم انا مش قويه ولا حاجه دا الي بحب ابينه للكل انما انا مجنونه اصلا ههههه. وسليم ضحك عليها
وبعد مرور 8ساعات وصلو امريكا
سليم:ايه رايك يا عشق تيجي انتي ووليد تقعدي عندي في الفيلا بدل متقعدو في فندق
عشق:لا انا هقعد في الفندق لان كلها اربع ايام وهمشي وبعدين ازاي اقعد معاك في مكان واحد انتاعبيط
سليم :تصدقي يابت اني غلطان انتي خساره فيكي ياوطيه
عشق :انا واطيه ماشي يا سليم ماشي
واتجهت للفندق هيا ووليد ....وسليم راح الفيلا بتاعته الي هناك
تاني يوم الصبح قامت عشق اخدت شاور وصلت ولبست بنطلون جينز وقميص ابيض طويل وطرحه سوده وكوتشي ابيض وكانت جميله جدا ونزلت علي الفطار لاقت وليد
عشق:صباح الخير
وليد:صباح النور
عشق : انتاكلمت الناس ولا شاطر تلغ بس
وليد:اه كلمتهم وبعدين دي لسا اول وجبه انتي هتبصيلي فيها اه صحيح ريهام بتسلم عليكي
عشق:الله يسلمها لما نرجع الصعيد هجي اشوفها
وليد:تمام
عشق:يلا نطلع علي الشركه... وقامت هيا ووليد وطلعو علي الشركه ودخلت بكل هيبه ووراها كميه حرس كبيره جدا ودخلت علي غرفه الاجتماعات هيا ووليد
مارك:اهلا سيده عشق
عشق بجديه:اهلا يا مارك انا اريد هذه الصفقة اوكي
بيتر:انسه عشق هل صحيح انتي تريداً صفقه الحديد بنصف مليون دولار فقط
عشق :انا كنت سأدفع مليون دولار ياسيد بيتر انما انتم كنت تخطتون لتوقيع في فخ كبير
مارك:ان هذا هراء ياسيده عشق
بيتر :هل معكي مايثبت يا سيده عشق
عشق بثقه : اكيد سيد بيتر
بيتر بتوتر: ماهودليلك يا سيده عشق
عشق فجأه طلعت جهاز صغير وشغلته وكان تسجيل لبيتر ومارك وهما بيتفقو عليها. اول مسمعو التسجيل اتصدمو
مارك بخوف:من اين لكي هذا يا سيده عشق
عشق: انا عشق الجبالي معايا اي شي في اي وقت يا مارك
وبعد كل دا هاخد الصفقه منكم
بيتر بتوتر :مليون دولار ياسيده عشق... فجأه عشق رجعت بضهرها وحطت رجل علي رجل وقالت بثقه
عشق:نصف مليون دولار فقط لا غير
مارك: سيده عشق ان هذه خساره كبيره
عشق بغضب :وعندما كنت ستأخذون مني عشره ملايين دولار كان هذا ليس خساره انا ممكن اطلع علي قسم الشرطه وابلغ بقضيه نصب كبيره مارك
بيتر بتوتر وخوف :موافقين يا سيده عشق
عشق :اوكي سلام.. وقامت مشيت
وليد:يابنت اللعيبه عملتيها ازاي دي انتي جبتي التسجيل ازاي
عشق :خليت بتاعه النضافه تحط مايكات في غرفه المكتب بتاعتهم عشان كنت حاسه بغدر
وليد : لا بجد برافو عليكي يا عشق اه صحيح سليم عزمك علي الغدا النهارده
عشق :ايوا قالي الصبح يلا نروح عشان انا جعانه
عند سليم كان خلص شغل وطلع علي الفيلا وطلع غير ونزل ركب خيل وهوا حصانه المفضل ودخلت عشق وقفت بصدمه.....
(عشق في قلب صعيدي) part7
عشق لما دخلت اتصدمه من جمال الحصان جدا ومن جمال الواد الي عليه وراحت عنده
عشق: واو يا سليم الفرس دا تحفه .... ونزل سليم وراح عندها
سليم: يعني عجبك بجد ايه رايك تشتري
عشق: عجبني جدا دخل قلبي تبيع وانا اشتري
سليم :انا كنت شاريه بربع مليون دولار
عشق: هاخده بنص مليون قولت ايه
سليم بثقة: بس مش هتقدري عليه صدقيني ولا هتعرفي تسيطري علي واهو عندك اهو... عشق قربت من الحصان والي كان لونه ابيض في اسود وكان شعره طويل جدا وشكله مبهر جدا وراحت عنده والحصان بصلها بعصبيه وفضل ينفخ عشان تبعد بس عشق قربت منه واحده وحده وحطت ايدها عليه برفق اوي وقالت
عشق بحنيه:اهدي اهدي صدقني مش هذيك انا بس حابه اشوفك بس
ووحده واحده الحصان حس باالامان من نحيتها لغايه ماعشق طلعت ركبت وراحت عند سليم وسليم كان مصدوم لانه الحصان دا عصبي جدا
عشق:ايه رايك بايع ولا ايه
سليم: خديه هديه ياستي
عشق:لا انا هشتريه بنص مليون دولار أوكي
سليم: قولتلك خديه هديه خلاص
عشق: بكراا الصبح الفلوس هتدخل حسابك خلاص
سليم:كلمه كمان وهزعلك والله خلاص قولتلك هديه وبعدين يلا انزلي عشان ناكل عشان في مناقصه جديده في شركتنا
عشق نزلت ووهيا نازله اتكعبلت فوقعت في حضن سليم وسليم سرح في عيونها وهيا كمان سرحت فيه وفضلو كدا لغايه 10دقايق لغايه ما عشق اخدت بالها فبعدت عنه
عشق باحراج :اسفه مكنش قصدي
سليم بتوتر : عادي ولا يهمك يلا نروح ناكل .. .............
وعدي اربع شهور علي اليوم دا وكانت عشق لسا مرحتش لا هيا ولا سليم الصعيد من خمس شهور وكانو رايحين اليوم دا لان فرح كريم وريحانه بعد يومين وكل الاحداث الي حصلت ان عشق وسليم قربو من بعض جدا .... عند عشق في الشركه ..... دخل عليها واحد بيقول والي كان اسمه محمد
عشق:اؤمر مين حضرتك
محمد:انا محمد راجل اعمال وكنت حابب اني اطلب ايدك وانا معجب بيكي من زمان
عشق : والله يا استاذ محمد اشكرك علي صراحتك بس انا مش بفكر في الموضوع دا خالص عشان كدا مش موافقه
محمد:حضرتك عشان متعرفنيش انا بحبك من يوم مشوفتك
عشق:وانا مش موافقة انا محترمه مشاعرك بس انتا تستاهل واحد احلي واحسن مني يا استاذ محمد
محمد بغضب:وانا عاوزك انتي ومش عاوز غيرك يا انسه عشق انا بحبك وانا اتقدمتلك قبل كدا وابوكي رفضني من 5شهور يا انسه عشق
عشق بغضب :وانا قولتلك مفكرش في ام الحوار حاليا يا استاذ محمد وابويا عمل الصح واتفضل المقابله خلصت ... وقام محمد بغضب
محمد :تمام اوي كدا بس صدقيني انا هخدك بلغصب برضا هاخدك ياعشق انتي ليا انا مجنون بيكي
عشق بغضب:برا برا يا حيوان برا .. وخرج محمد بغضب علي دخله سليم.. دخل وقعد وقال
سليم :في ايه يا عشق
عشق بغضب :يا عم دا واحد حيوان قال ايه عاوز يتجوزني هيا ناقصه قرف......... وحكتله الي حصل
سليم بغضب جحيمي وغيره شديده :وحيات امه انا هواريه ابن السيوفي
~عشق بصدمه :ابن السيوفي هوا دا اخو هشام السيوفي
سليم:اه اخوه الصغير والله لا علمه الادب ويلا عشان نمشي عشان رايحين الصعيد
عشق:يلا يا عم انا ابويا وامي والواد زين والبت مراته وحشوني كلهم كلهم اوي
سليم:يلا... وقامو مشيو وطلعو علي الفيلا بتاعت عشق تجيب حاجتها عقبال ما سليم راح جاب حاجته ورجعلها... وبعدين ركبت واتحركت علي الصعيد
@@@@@@@@@@@في قصر القناوي ..
منار :ماما انتي هتعملي ايه مع البت الي اسمها عشق
كريمه: دا انا هواريها النجوم في عز الضهر بنت الجبالي بس تستنا عليا بس
منار بغل :دي كمان فتحت شركه هيا وسليم يعني قريبين من بعض اوي
كريمه بحقد: صدقيني هدمرها ولو كان الحبسه طلعت منها ف المقلب الجاي مش هتعرف تتطلع منه
منار:هتعملي ايه
كريمه: تعالي اقولك هنعمل............... هنعرف بعدين
منار بغل :واو دي فكره جامده واهي تبعد عن سليم واخده انا هوا ووفلوسه وضحكت هيا وامها ... وفجأة دخل عليهم ماجد
ماجد:بتضحكو علي ايه
كريمه :عادي منضحكش يعني
ماجد : اعملو حسابكم سليم جاي النهارده هوا وعشق
منار بغل وحقد: هيا جايه معاه في العربيه كمان
ماجد : اه عادي يلا عشان بتاعت الفساتين تحت وانا جيت اندهلكم
كريمه:طيب يا اخويا انزل انتا واحنا جايين.. ونزل ماجد
منار :شوفتي ياماما
كريمه:يابت اتقلي انا هوريها البت دي يلا ننزل تحت وكان يعقوب والعيله هناك
__________..عند عشق
عشق: سليم انا جعانه اوي
سليم: كلها ساعه بظبط ونوصل
عشق:تب وقف عند السوبر ماركت ده
سليم: ليه خلاص قربنا نوصل
عشق بطفولة :وقف اجيب اي حاجه يا سليم عشان خاطري
سليم : تمام يلا... ووقف ونزل هو وهيا وجابت بسكوت وشيبسي ومولتو وبيبسي ومشيو
عشق : تاخد وعطيته واحد مقفول.... فمد ايده اخد الي كانت بتاكل منه واكل منه وعشق اتصدمت
عشق :دا انا اكلت منه
سليم بحب:عادي بس مش لسا هفتح التاني كوليه انتي وبعدين دا طعمه حلو اوي.... وعشق اتكسفت وبدأت تاكل في التاني وسكتت لحد موصل
والبنات بتختار من هناك ودخلت عشق
عشق بمرح :من غيري يا واطيين
دنيا:عشق ... وجريت اخدتها بلحضن وكمان فريده قامت حضنتها جامد
فريده :وحشتيني اوي يا قلب امك... وكمان سليم سلم علي امه وجده والعيله وعشق كمان
عشق راحت عند البنات والبنت المصممه ومنار وامها هيولعو..... فريده تعالي اختريلك فستان وراحت
عشق :مين جوليا وفجأة حضنتها جامد
جوليا: اهلا يا عشق لم اراكي منذ زمن
عشق: انا اشتقلك كثيرا يا جوليا اين سامر
جوليا : ان سامر في فرنسا يا عشق
عشق :انا بعتاله التصميم من اسبوع ولسا موصل بعد
جوليا :انا معايا فساتين تحفه
عشق :انتي عارفه اني بحب تصاميم سامر
دنيا:انتي تعرفيها
عشق:اه دي جوليا الي شغاله عند سامر وبعدين انا طلبتلكم فساتين انتي وماما متجبوش
دنيا:بجد والله
عشق:بجد..... ومنار وامها واقفين هيولعو
بليل في قصر الجبالي وكان دنيا وعشق قاعدين قدام التليفزيون وبياكلو سناكس والباقي نايمين وزين كان برا
دنيا: انتي كنتي جايه مع سليم ليه
عشق:عادي كنا جايين مع بعض انتي عارف ان حصل حاجه غريبه اوي............. وحكتلها علي الي حصل
دنيا :انتي بتحبيه يعشق ... وعشق اتكسفت جدا وقالت
عشق:بصراحه بحبه يا دنيا اوي
دنيا :قوليله يا عشق وعلي فكره سليم بيحبك لانه عمره متعامل مع حد كدا غيرك
عشق:اقوله ايه انتي مجنونه انا اكتشفت اني مش بحبه بس انا بعشقه كمان
دنيا:يا سيدي يا سيدي... وبعدين قعدو يحكو طول الليل
وبعد يومين وكان يوم الفرح
وكان الفرح في جنينه القصر ودا كان طلب ريحانه
ونزلت ريحانه من علي السلم وهيا ماسكه في ايده سليم وكريم مستني تحت وكانت جميله جدا ونزلت
سليم:خلي بالك من اختي لو اشتكت منك هقتلك فاهم يالا
كريم بمرح :يا عم في عنيا االجوز ومناخيري اللوز ههههه
واخدها وراحو وكريم وسليم حطو اديهم في ايد بعض وكتبو الكتاب وانتي ب بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير قام كريم حضنها ولف بيها واخدها وطلعو برا
عند عشق
نزلت من علي السلم وهما انبهرو من جمالها وكانت فعلا تحفه الفسان كان اسود وكان تحفه فنيه بجد
فريده: الله اكبر عليكي ربنا يحميكي من العين ياحبيبتي عقبالك
ودنيا كانت جميله جدا وكانت لابسه فستان نبيتي وكان تحفه... وبعدين طلعو واتجهو للقصر
في الفرح.... كان سليم بيدور علي عشق مش لاقيها وفجأة دخلت من الباب وانظار كلها راحت عند عشق وسليم والناس كانو مبهرين من جمالها جدا وسليم سرح لحد ماراحت لعنده
سليم :تحفه بجد تحفه
عشق بخجل:شكرا
سليم :تيجي نرقص دنيا وزين ودنيا راحو يرقصو تيجي
عشق:اوكي يلا ..... وطلعو يرقصو وكان شكلهم تحفه ومنار تحت هتولع
وبعد ما الفرح خلص وكريم وريحانه انطلقو علي الفندق
عشق كانت واقفه وفجأة دخل محمد وركع قدام عشق وطلع علبه فيها خاتم الماس
محمد :تتجوزيني.. وعشق لسا هترد فجأة لقت محمد طار بعيد وبعدين.........
(عشق في قلب صعيدي) part 8
وكانت دي ضربه من سليم لمحمد وعشق اتصدمت وسليم نزل في محمد ضرب وقال
سليم بغضب:عاوز تتجوز مراتي يا كلب (انننن خدت الصدمه بقا 🤣) ...... وعشق اتصدمت جدا وزين ورامي وريان راحو شاولو سليم عن محمد بصعوبه ومشو .. عشق قربت من سليم وقالت بصدمه
عشق:انا مراتك ازاي.... سليم:.... لا رد
عشق :انطق انا مراتك ازاي
سليم:ايوا مراتي من خمس شهور .... وعشق اتصدمت
عشق:ازاي الكلام دا ازاي انتو بتستهبلو.. وفجأه سليم قال بصوت عالي
سليم: يا اهل الصعيد عشق الجبالي مراتي ويلا الحفله خلصت.... يلا ياجماعه جوا نتكلم والناس مشيت وعشق دخلت وهيا مصدومه
عشق بغضب : انا مش مراتك وبعدين تعالي هنا انتا كتبت كتب كتابي مع مين وبصت علي يعقوب وراحتله
عشق :بابا انتا كنت عارف الكلام دا رد عليا
زين: اهدي يا عشق كل حاجه وليها سبب
عشق بصدمه :حتي انتا يازين عارف... وبصت علي فريده ودنيا لقتهم حطو وشهم في الارض
عشق:يالهوي انتو كمان عارفين
منار بغل وحقد اكبر: ايه الكلام الفارغ دا ازاي يعني سليم اتجوز غيري ودي ... وعشق راحت عندها ومسكتها من دقنها وقالت
عشق بغضب جحيمي: اسمعي يابت انتي انا مش فايقه لك يبقي تحطي جزمه في بوقك وتخرسي فهمه يابت وبعدت عنها ومنار اترعبت... وعشق راحت عند يعقوب
عشق:ردو عليا ليه عملتو كدا فيا
الجد مجدي:اهدي ياعشق وكل حاجه براحه
عشق بصتله بصدمه : حتي انتا يا جدو
انتم كلكم كدابين كلكم كدابين انتا شايفني سلعه يابابا ها شايفني سلعه دا انتا عمرك مغصبتني علي حاجه جاي علي اهم حاجه وتغصبني انتم كلكم كدابين
وراحت عند سليم
عشق : سليم الجوازه دي باطل مينفعش انا مش بحبك فاهم بكرهك يا سليم بكرهك ... وسليم حس بنغزه في قلبه واتعصب جدا
عشق : انا هسبلكم الصعيد وامشي صعيد ايه دي مصر كلها لا الدنيا كلها انتم كدابين صدقوني عمري مهاسمحكم انا ماشيه ومش هتشوفو وشي تاني... واتجهت للباب وقبل متخرج قال سليم
سليم : عشق انتي مش هتمشي من هنا فاهمه
عشق:اذا كنت تقدر امنعني وريني
سليم بغضب جحيمي : بلاش تختبري صبري يا عشق
عشق: انا همشي انتم كلكم كدابين حتي انتا ياسليم طلعت كداب ولسا هتمشي.. قرب عليها سليم وشالها وخرج من القصر وهيا بتصرخ
عشق بعصبيه :نزلني نزلني ياسليم نزلني يا حيوان نزلني.. وخرج وركبها العربيه ومشي وزين كان طالع وراها
يعقوب: استنا يا زين سيبه دا جوزها دلوقتي سيبه يتعامل معاها
زين:بس يابابا قاطعه يعقوب
يعقوب :مفيش بس سيبه هيا مجروحه دلوقتي جدا دي بنتي وانا عارفها
منار بحقد:انتم مجانين ازاي تجوزو سليم لحد غيري بس والله مهسيبها
يعقوب بجمود : ماجد لم بنتك عشان مش ناقصين احنا
ماجد بزعيق :منار اخرسي واطلعي علي اوضتك يلا.... منار نفخت وطلعت فوق وهيا بتتوعد لعشق
وفي العربيه
عشق بزعيق: نزلني يا سليم نزلني انا مش عاوزك... وسليم مردش عليها واتجه للجبل ودخل فيلا فاضيه مفيش غير حرس كتير حوالين الفيلا.. ووصل وعشق لسا بتزعق.. نزل سليم وشلها طلعها فوق في اوضته وهيا بتزعق جامد
عشق: حد يلحقني من المجنون دا الحقوني سيبني يا حيوان
سليم نزلها وقال بغضب: اخرس بقا محدش هيسمعك هنا فاهمه يعني لو قتلتك محدش هيحس اخرسي
عشق:انا مش عاوزاك رجعني البيت انا بكرهك ياسليم بكرهك انا بحب حد تاني وبعشقه كمان مش انتا انا بكرهك
.. وسليم جن جنونه بعد الكلام دا
سليم بغضب جحيمي :انتي بتقولي ايه اومال الحب والغيره والخوف الي كنت بشوفه في عينك دا ايه ها
عشق :محصلش ابعد عني انتا مش راجل ياسليم ... وسليم بغضب:مش راجل انا بقا هوريكي انا راجل ولا لا يا عشق......
وفضل يقرب وهيا ترجع لحد موقعت علي السرير وهو بدا يقلع هدومه كلها لحد مقرب منها وقطعلها الفستان وبقت قدامه شبه عاريه وفجأة انقض عليها زي الاسد ما بينقض علي الفريسه
عشق : سليم لا ونبي لا انا اسفه ونبي ياسليم.. وسليم مسمعش كل توسلتها وهيا كانت بتحاول تقاوم بس مقدرتش عليه وسليم كان تايه وكان عنيف جدا معاها وعشق بتبعده بس مش قادره لحد ما اخد منها اعز ما تملك وبعد ما قام وبعد عنها عشق صرخت صرخه فيها وجع وقهر وحزن الدنيا وسليم اول ماسمع صرختها حس بل مصيبه الي عملها وقرب منها لاقي عشق نايمه مستسلمه جدا ودموعها بتنزل في صمت ودي كانت اول مره سليم يشوف دموع عشق
سليم بصدمه :عشق انا اسف صدقيني معرفش انا عملت كدا ازاي وعشق لا رد وسليم دخل الحمام ملي البانيو مايه دفيه وطلع شال عشق وهيا مستسلمه جدا ليه وحطها في البانيو وبعد شويه طلعها وشالها نشفها ونيمها علي السرير ودهن لها كريم للجروح وبعدين نيمها علي بطنها وقعد يعملها مساج كل دا وعشق مستسلمه خالص لانها بقت جسد من غير روح وبعد شويه نامت عشق وسليم قام دخل البلكونه وقعد علي الارض وعيط زي الطفل لحد ماتعب ودخل اخد شاور وطلع عاري الصدر اخد عشق في حضنه ونام
@@@@@@@@(في قصر القناوي)
منار بغل :يعني ايه ياماما يعني خلاص سليم وفلوسه راحو لعشق
كريمه بخبث: يابت اتقلي دي مش طايقه سليم اصلا وهتتطلق اسمعي من امك
منار بخبث:تفتكري ياماما بس ولو بردو هاخد حقي منها بنت الجبالي تتقل عليا بس
كريمه بحقد :اهدي بس انتي هتخدي سليم وفلوسه
وانا هبقي ست القصر قريب بس اتقلي عليا
&&&&&&&&(في الصباح عند عشق)
سليم صحي وكانت عشق لسا نايمه.. وسرح في ملامحها وكانت حرفيا ملاك وافتكر الي عمله وزعل علي الي عمله فيها اوي وفجأة عشق فتحت عنيها وقامت من جنبه دخلت الحمام من غير متتكسف حتي وطلعت لفا الفوطه علي جسمها ودخلت الدريسنج لبست قميص ابيض بتاع سليم وطلعت سرحت شعرها ونزلت تحت شربت ميه وطلعت الريسبشن قعدت قدام الشاشه وسليم نزل تحت وهوا عاري الصدر ونزل قعد علي الترابيزه قدامها واخد الريمود وقفل الشاشه ومسك ايدها وعشق مستسلمه ومتكلمتش
سليم بحزن: انا اسف حقك عليا انا مش عارف انا عملت كدا ازاي بس ارجوكي اصرخي اضربيني عيطي متكتميش في نفسك كدا... وعشق اكتفت بسكوت والنظر له بلوم بس وبعدين زقت ايده وقامت ووهيا طالعه السلم قالت
عشق بسخريه: سليم لو حقك عليا بترجع الي فات كانت الله يرحمه رجعت الي مات
سليم بحزن: ايه الي يرضيكي وانا اعمله دلوقتي
عشق : عاوزه ارجع البيت
سليم: موافق بس هترجعي القصر عندي انا هبعت حد يجيبلك هدوم.. وعشق طلعت وسليم بعت واحد من الحراس يجيب هدوم.. وبعد وقت الراجل جاب الهدوم وعطاها لسليم
وسليم طلع لعشق
سليم بحزن: الهدوم يا عشق... وعشق اخدت الهدوم ودخلت الحمام غيرت وسليم دخل الدريسنج ولبس. وبعدين اتحركو للقصر وسليم كان بلغ مجدي انه جايبها وراجع ومجدي بلغ يعقوب وراحو لهناك والعيله كلها كانت مستنين عشق
وصلو ونزلو وبعدين عشق دخلت ومتكلمتش خالص.. واول ما فريدة شافتها جريت تحضنها وعشق مرفعتش ايدها وبعدت وبعدين سليم نده علي سعيده وجت بسرعه
سعيده:ايوا يا ولدي
سليم: خدي عشق علي الاوضه الي جمب اوضتي
سعيده : يلا يا عشق هانم... وعشق مشيت معاها وقبل متمشي قربت من يعقوب وبصتله بصه ليها معاني كتير جدا وسابته ومشيت
سليم :معلش يا عمي شويه وهتتخطي صحيح ياريت تلمو حاجتها وتجيبوها هنا عشان هيا هتقعد معايا هنا
منار بغل:هتقعد فين ازاي الكلام دا
سليم بغضب:ملكيش فيها دا قصري وانا اتحكم زي ما انا عاوز. معلش يا عمي متزعلش
يعقوب :انا عارف ان عشق زعلها وحش جدا واستحاله تصفي بسهوله
سليم بصدمه:يعني ايه
يعقوب :عشق زعلها وحش جدا ومبتسامحش بسهوله اوعي تزعلها يابني.. وسليم كان مصدوم وقال
سليم:عن اذنكم وطلع ودخل اوضته يفكر هيعمل ايه
(تعالو بقا اقولكم سليم اتجوز عشق ليه)
flas back
كان يعقوب قاعد في مكتبه في الصعيد ودخلت السكرتيره وبلغته ان في واحد عاوز يشوفه وفجأة دخل عليه هشام
السيوفي
يعقوب:اتفضل اقعد مين حضرتك
هشام :انا هشام السيوفي
يعقوب :تشرفنا حضرتك جاي ليه
هشام بخبث: مش انتا ابو عشق الجبالي مش كدا
يعقوب بجمود :ايو انا مالها عشق
هشام بغضب :بنتك خسرتني ملايين يا باشا وانا جاي اقولك خاف عليها عشان هدمرها واه صحيح مش دي هيا ... وطلع صوره لعشق وهيا قاعده بتتغدا في مطعم وكان عند الصوره ليزر احمر
يعقوب بغضب:لو مسيت شعره من بنتي انا مش هرحمك فاهم
هشام بخبث :اهدا ياباشا هدي اعصابك انا كنت هقتلها بس مرضتش لان بصراحه البت عجبت اخويا وعجبتني انا كمان وصراحه بنتك فرسه الماني يخربيت الحلاوه عشان كدا جيت اقولك انك هتوافق وهتجوزها لأخويا
يعقوب بغضب جحيمي: اسمع يالا انا ميفرقليش كل الي انتا قولته دا انا مش هجوز بنتي لتجار سلاح وهههه وابوكم مات في السجن صح ولا انا غلطان
هشام بغضب :والله لو في خلال يومين بنتك متجوزت اخويا لهجوزها بالغصب لاخويا او هقتلها خالص
يعقوب:برا برا يا حيوان برا... وخرج هشام بغضب
ويعقوب كان هيموت من الخوف علي عشق واتصل عليها
يعقوب :عشق انتي كويسه يا حبيبتي
عشق: ايوا يابابا كويسه كلها يومين ومسافره امريكا
يعقوب بقلق :خلي بالك من نفسك يا حبيبتي.. وقفل
وقعد يفكر لحد ملقاش حل غير سليم واتصل عليه
سليم:الو يا عمي
يعقوب:انتا فين ياسليم
سليم:انا في الشركه في حاجه ولا ايه
يعقوب بتوتر:انا عاوزك تجيلي حالا البلد
سليم بقلق:في ايه يا عم يعقوب حصل حاجه لعشق
يعقوب:لا عشق كويسه وعندك في القاهره بس الموضوع بخصوص عشق
سليم :تمام يا عمي مسافه السكه وهكون عندك
يعقوب:تمام بس متقلش لعشق انك جاي سلام.. وقفل
وبعد ساعات وصل سليم القصر عند يعقوب.. ويعقوب حكاله كل حاجه قدام الكل
زين بغضب:وانتا سكتله يابا
يعقوب :لا طردته وهدته بس انا خايف علي عشق اوي
سليم بهدوء :انا هتجوز عشق.. والجميع اتصدم
يعقوب:ازاي يبني من غير علمها
سليم:مقدمناش حل تاني وعشق عنديه جدا ولو عرفت هتروح لهشام ومش هتسكت
زين:انا شايف ان سليم عنده حق... وبعد شويه جابو مأذون وكتبو الكتاب وسليم انطلق علي القاهره علي طول
back
وسليم نام من كتر التفكير وصحي علي الغدا ونزل تحت
سليم:هيا عشق منزلتش
صفية:لا ياولدي بس حاجتها اجت وطلعت عنده فوق
سليم:لو سمحتي ياما قوليلهم يحضرو اكل لعشق
صفيه:حاضر ياولدي.. ودخلت وبعد شويه طلعت ووراه سعيده ب صينيه
سليم:هاتي انا هطلعها.... والكل اتصدم
سعيدة :سيبها وانا هطلعها يا كبير
سليم بجمود :قولت انا الي هطلع الاكل.. واخد الاكل وطلع
منار بغل:حتي الاكل كمان بيطلعو بنفسو
مجدي:كلي وانتي ساكته يابت
عند عشق.. كانت غيرت ولبست بيجامه ورست هدومها وكانت بتشتغل وفجأة دخل سليم بصينيه وعشق ولا اتحركت
سليم:يلا عشان تكلي انتي مكلتيش حاجه من امبارح
عشق: لا رد.... وراح سليم عندها وقفل الاب توب
وعشق نفخت بزهق
سليم:يلا عشان تكلي
عشق ببرود :مليش نفس مش عاوزه
سليم:لا هتاكلي قومي
عشق:مش جعانه انا مش جعانه يابنى ادم
سليم بحزن:عشق سامحيني عشان خاطري عشق انا بحبك اوي ونبي حقك عليا انا اسف
عشق:يلا عشان انا جعانه... وقامت واتجهت نحيه الاكل وسليم بص عليها بحزن.. وراح قعد جمبها وهيا مأكلتش اصلا وسليم اتنهد وخرج... وعدا علي اليوم دا شهر وعشق مخرجتش من الاوضه ومشفتش حد ومبتكلمش حد حتي كريم وريحانه رجعو وهيا لسا حابسه نفسها وسليم كل ما يخشلها بتتطردو لحد اليوم دا بليل... عشق كانت بتلعب في الموبايل. ودخل عليها سليم
سليم بحزن :عشق كفايه بقا
عشق :كفايه ايه
سليم:ايوا كفايه بقا اطلعي برا الاوضه انتي بقالك شهر مطلعتيش برا لو عاوزاني اطلقك وهترتاحي هعمل كدا
عشق حست بنغزه في قلبها.. وقالت بقهر
عشق :برا ياسليم برااا
سليم: مش طالع انا كفايه حبسه لحد كدا
عشق:برا ياسليم برا انا مش طايقاكم كلكم يا كدابين
سليم :بس بقا كفايه من النهاردة معتش حبس فاهمه يا عشق انا مش هسيبك لغايه متروحي مني انتي روحي ونبضي ومش هقتلك بإيدي واسكت انا اسف ارحميني من العذاب يا عشق انا تعبت اوي
عشق:اطلع لوسمحت ياسليم برا..... وطلع سليم برا القصر كله وركب عربيته واتجه للبار وقعد يشرب لحد 2بليل ... وعشق كانت بتعيط لحد منامت من كتر العياط
وسليم رجع مش شايف قدامه ومنار كانت نازله تشرب فجأه لقت سليم جاي واول مشافها قال عشق حبيبتي سامحيني يا عشق
منار بغل:تعالي وانا هوديك لعشق
سليم:بجد يلا عشان وحشتني اوي
واخدته منار واتجهت لاوضه سليم ونيمته علي السرير وخرجت راحت لامها
منار:حكتلها الي حصل
كريمه بخبث:اعملي.................
منار:بس خايف اتكشف
كريمه:متقلقيش انا في ضهرك... ومنار مشيت جابت ماده من اللون الاحمر وحطتها علي الملايه وقطعت هدومها وقلعت سليم كل هدومه ونامت جمبه
@@@@@@@@تاني يوم الصباح
عشق صحيت علي صراخ جامد جدا ولبست اسدال وخرجت وكانت دي اول مره عشق تخرج من شهر ولما سمعت من اوضه سليم قلبها اتقبض وطلعت تجري علي جوا لقت العيله كلها جوا وسليم مداري نفسه بس مش لابس حاجه خالص ومنار لفه الملايه عليها وبتعيط وكريمه بتهديها والكل مصدوم في سليم ومكنش حد مصدق ان سليم مظلوم
واول ماعشق دخلت الكل بصلها بصدمه من شكلها لانها كانت خاسه وباهته جدا وسليم خاف تسيبه
عشق:في ايه
سليم :صدقينى يا عشق والله ما فاكر
منار بتصنع الحزن:يعني ايه مش فاكر دا حتي الدم علي الملايه اهو وعشق بصت واتصدمت وسكتت
ماجد بغضب :انتا ضمرت بنتي ياسليم
سليم بغضب:قولتلك معملتش كدا
كريمه :ما الدم علي السرير اهو... وفجأة الجد مجدى قرب علي سليم ورفع اييده وضربه بلقلم بس عشق وقفت قصاده اخدت القلم... ومن قوه القلم عشق وقعت علي الارض وسليم اتفزع وهيا قامت ومتكلمتش
مجدي بحزن:لي كده يابتي
عشق بجمود:وانا مقبلش ان حد يهين جوزي ابدا وعشان مين دي استحاله ولايهمك يا جدي بعد اذن حضرتك اطلعو برا لو سمحتو
كريمه:انتي مجنونه هنطلع برا والبت هنتفضح
عشق بغضب:لو سمحتو اطلعو برا عشان استر جوزي وهجيبو وهنزل... والكل اتصدم من تصرف عشق
سليم بصدمه:عشق انا
عشق:انا واثقه فيك يا سليم خلاص.. وسليم اتصدم منها
منار بغل:انتي مش مصدقاني
عشق: برا لو سمحتو يا جدي
مجدي بجمود :برا.... وخرج الكل وقفلو الباب .. وعشق بصت لسليم
عشق بهدوء :ادخل خد شاور وانا هطلعلك هدوم عقبال ما اروح اغير
سليم :عشق انتي بجد مصدقاني
عشق:اه عادي مصدقاك اصلك مبتقلش ادبك الا معايا ولا ايه.. وسليم دخل الحمام وهوا مصدوم وعشق طلعت الهدوم وخرجت لبست وراحتله لقيته قاعد علي الكنبه حاطط راسه بين ايده
عشق:يلا ياسليم متشلش هم حاجه انا في ضهرك يلا
سليم:عشق يا حبيبتي انتي سخنه دا محدش مصدقني الا انتي.... عشق سحبته وخرجو ومسكت ايده جامد وهما نازلين وسليم مصدوم من الي حصل ومنها... ونزلو تحت
عشق بهدوء بعد ماقعدت وقعدت سليم :ايه الي حصل يا منار
منار بتوتر:انا كنت نازل اشرب بليل فجأه سليم كان جاي وسكران وكان بيقع فسندته لحد الاوضه بس اول وبعدين راح قافل الباب وقرب مني وانا كنت ببعد لحد مقطع هدومي كلها وقلع هدومه وانا حاولت اصوت بس هوا كان كاتم بقي وحصل الي حصل وانا اغمي عليا وصحيت اتصدمت وقعدت اصرخ
سليم:انا عملت كل دا
عشق: تمام يا منار انتي عاوزه ايه دلوقتي
منار بغل:يتجوزني انتي عبيطه دا شرفي
عشق بخبث :تمام لو طلعتي بنت سليم مش هيتجوزك انما لو مش بنت هيتجوزك تمام
منار بتوتر شديد :يعني هيتجوزني ويستر عليا
عشق :ثواني وهنعرف.. وفتحت تليفونها وكلمت وليد
عشق:الو
وليد:الو عشق مبترديش عليا بقالك شهر ليه
عشق:معلش مش وقته دلوقتي عاوزه منك حاجه
وليد:اؤمري
عشق:عاوزه دكتوره نسا و دكتور من معمل التحاليل
وليد ليه انتي فيكي حاجه
عشق :لا انا كويسه هاتهم علي قصر القناوي. وقفلت
كريمه بتوتر:انتي ليه هتجيبي دكتوره مادكتوره العيله موجوده وكمان دكتور تحاليل ليه
عشق بخبث :عادي عشان نطمن... وبعد وقت جاب وليد الدكاترة ودخل
وليد:اي حاجه تاني يا عشق
عشق:لا شكرا ياوليد روح انتا... وليد مشي
عشق:ازاي حضرتك يا دكتوره
دكتورة:الحمدلله فين المريض
عشق :مهو مفيش مريض انتي بس هتشوفي هيا مدام ولا انسه
دكتوره :تمام يلا
عشق :كلنا هنيجي معاكم يادكتور تمام
الدكتورة: مفيش مشاكل
منار برعب:لا متجوش انا هدخل انا وماما بس
عشق بخبث:لا انا هجي معاكي انا وماما صفيه وامك وريحانه كمان يلا انتي خايف ليه كلنا حريم في بعض عادي
كريمه:لا مش هدتخلو
عشق بغضب :بقلك ايه يا وليه انتي وبنتك يلا احسن وربي اخليها تشوفها هنا يلا
ودخلو كلهم ومنار مرعوبه وكلهم حواليها وعشق واخد بالها انها خايفه بعد وقت
الدكتورة:لسابنت بنوت
عشق بفرحه :شكرا يادكتور ... وخرجو
عشق بثقه:منار بنت لسا
سليم بفرحه:الحمدلله يارب
عشق: بس ثواني انا هقولكم انا جبت الدكتور ليه ثواني وجايه... وطلعت فوق ونزلت وهيا جايبه الملايه الي عليها دم
عشق :شوفلي الي عليها دا دم عذراء ولا لاء... اخد الدكتور منها وقعد يبص فيها شويه ويعمل حاجت
الدكتور:لا يا مدام دا مش دم دي ماده تشبه الدم
عشق بفرحه:متشكرين يادكتور وليد مستنيكو برا هيوصلكم وهيحسبكم اتفضلو.. والدكاتره مشيت
سليم:واضح اوي انها كانت لعبه وسخه من بنتك ومراتك يا عمي ربيهم بقا يعني لولا عشق كان فتني متجوز واحده رخيصه زي دي
منار بحقد:انا بحبك وعاوزه اتجوزك وانتا مش معبرني..
ماجد:حقك عليا يابني.. واتجه نحيه منار جابها من شعرها وطلع بيها علي الاوضه ونزل فيها ضرب وكريمة جت تحوش ضربها هيا كمان وخرج وقفل الباب بالمفتاح .. وكريمه بترزع وهو معبرهاش
ماجد:مش هتخرجو من هنا الا اما تتربو انتي وبنتك ونزل
وعشق :عن اذنكم . وطلعت الاوضه واخدت شاور ولبست بيجامه اوفر سايز وعملت شعرها بشكل فوضوي وكانت جميله جدا ودخل عليها سليم
سليم :شكرا يا عشق
عشق:لا عادي اصل كلامها مدخلش دماغي وبعدين كانت مقفوشه اوي بتوترها
سليم:عمتا شكرا عشان انتي وثقتي فيا
عشق :العفو اتفضل يلا..... وسليم بداء يقرب منها لحد مهيا قعدت ترجع ووقعت علي السرير وهي بتمسك فيه شدته ووقع عليها
سليم:مش ناويه ترضي عني بقا يا عشق سليم
عشق بتوتر :لا وابعد عني.... وفجأة قرب سليم من شفتها واخدها في بوسه طويله وعشق كانت بتقاوم بس بعدين اتجاوبت معاه وهوا بعد لما حس انها محتاجه هوا وحط جبينه علي جبينها وهوا بينهج وعشق اتكسفت جدا وخدودها احمرت
سليم: يالهوي علي الفراولة مش ناويه تسامحيني ياعشق عشان خاطري حاولي تحبيني
عشق :هفكر يا سليم..... وسليم حس بأمل وقالها بحماس
سليم:بجد يا عشق ماشي وباسها من خدها وخرج. وهيا حطت اديها مكان بوسته وابتسمت وقالت
عشق:انا مسمحاك ياسليم بس هربيك الاول شويه بس انا زعلانه من بابا اوي
وبعد اسبوعين بدون احداث غير ان عشق بقت بتاكل تحت وبتعمل سليم حلو شويه وكريمه ومنار طلعو من الاوضه وعشق كل ميحاولو يخلوها تكلم اهلها مترضاش وكانت زعلانه منهم جدا واليوم دا كان سليم في الشغل وعشق قاعده مع ريحانه وبيضحكو وصفيه وكريمه وطلبو عصير
سعيده :اعملكم عصير ايه... كلهم قالو مانجا.. ولكن عشق قالت فراوله بلحليب. . وسعيده دخلت تعمل العصير وبعد ما عملته راحت تدخل الحمام ومنار استغلت دا وحطت سم في كوبايه عشق لانها المختلفه وخرجت من غير محد يشوفها وسعيده طلعت اخدت العصير وطلعت وعطيتهم الكوبيات ومنار بتبص لعشق بخبث وبتقول في نفسها
منار:كلها دقيقه وهخلص منك يا بنت الجبالي
وعشق كانت هتشرب بس القطه لمست رجليه فتخضدت والكوبايه وقعت
عشق بتوتر:انا اسفه والله مكنش قصدي انا اتخضيت بس
صفيه:ولا يهمك يابنتي عادي.. وفجأة القطه شربت من العصير عشان فيه لبن وبعدين قعدت لف حولين نفسها كل دا وعشق متابعاها وفجأة القطه صرخت ووقعت علي الارض وطلعت دم من بوقها كلهم اتخضو بس عشق وقفت وقعدت تفتكر زكريات كتير
عشق برعب:لا لا لا متموتيش لا لا متسبنيش لا .. وكلهم اتصدمو من تصرفهاوطلعت تجري علي برا بخوف وطلعت برا القصر وريحانه كلمت سليم وحكتله وسليم اتخض وطلع يجري وعشق طلعت تجري لغايه قصر الجبالي ودخلت من البوابه وبعدين قعدت تخبط علي باب القصر بجنون
عشق برعب:يابابا افتحلي يا ماما الحقوني يابابا يابابا .. والباب اتفتح وعشق دخلت برعب
يعقوب بخوف:عشق مالك يابنتي
فريده:مالك يا قلب امك.. وعشق طلعت تجري علي اوضتها ودخلت قعدت في ركن منكمشه علي نفسها وبتترعش جامد وبتعيط وكانت منهاره ودخلو وراها وكل مايقربو منها تصرخ لحد مابعدو وسليم وصل وطلع جري علي الاوضه
سليم بخوف :عشق حبيبتي مالك... وعشق اول ماشفته جريت عليه ومسكت فيه جامد وهوا شدد من الحضن وقعد يهديها وكلهم مصدومين
سليم:بعد اذنكم سيبوني معاها... والجميع خرج وعشق كانت منهاره وسليم شالها نيمها علي السرير وقعد يهديها لحد مانامت وبعدين شالها ونزل
يعقوب :مالها يابني
سليم :مافيش حاجه يا عمي عشق تعبانه بس شويه انا هخدها وامشي دلوقتي
زين :ماتسيبها هنا النهارده
سليم :لا انا هاخدها عن اذنكم.. وخرج سليم وحطها في العربية واتجه للقصر ونزل شال عشق ودخل
صفيه:مالها ياولدي هيا كويسه
سليم:الحمدلله يا ما هيا نايمه بس.. وطلع فوق ووقف علي السلم من فوق وقال
سليم:والله اي كان عمل كدا في مراتي لهوريه الي عمره ماشافه.. وطلع حطها عليا السرير في اوضته وراح جاب بيجامه و غيرلها ودخل اخد شاور ولبس بنطلون اسود وطلع اخدها في حضنه ونام.
(عشق في قلب صعيدي) part 9
تاني يوم الصبح صحي سليم ولقي عشق نايمه وفضل سرحان في جمالها وفجأة عشق صحيت واول ماشافته قعدت تعيط وحضنته جامد وهوا بيهديها
سليم بحب:اهدي يا حبيبتي اهدي كله هيكون تمام متخافيش
عشق ببكاء :انا كان زماني ميته ياسليم زي ماهي ماتت
سليم:اهدي يا قلب سليم دي قطه يعني
عشق:لا انا بتكلم علي حد تاني هيا سابتني كدا ياسليم ...وانهارت خالص..
سليم بإستغراب :هيا مين الي سابتك كدا
عشق :ليله الي سابتني كدا
سليم :مين ليله... مين دي..... عشق اخدت بالها انها مقربه منه اوي وبعدت عنه
عشق :انتا لازق فيا طول اليل كدا
سليم بخبث:اه وحضنك وبوستك كمان ..... عشق اتصدمت
عشق:يا حيوان انتا بتستغفلني .. وقعدت تضرب فيه بلمخده وهوا ميت من الضحك... وبعدين فجأه وقعت عليه وشفتيها لزقت في شفايفه بالغلط وسليم اتصدم وعشق كانت هتموت من الاحراج.
سليم:كمان واحده وحيات امك
عشق:كمان وحده يا قليل الادب ياسافل
سليم :الله وانا مالي يالمبي مش انتي الي بوستيني عشق اتكسفت وجريت علي الحمام.. وبعد وقت طلعت
سليم:انا هخليهم ينقلو هدومك هنا تمام
عشق :لا مش هيحصل.... سليم قرب منها ولزقها في الحيطه
سليم بهدوء :انتي هتيجي تنامي هنا بعد كدا يا قلب سليم
عشق بتوتر من نظراته :لا ..لا.ان.. انا هقعد هناك في اوضتي
سليم باسها فجأه وهيا اتجاوبت معاه ومسكت في رقبته وهو خلاص هيا كسرت كل الحصون بتاعته وشالها وداها لحد السرير وهوا لسا بايسها ولكن فجأه قطعهم خبط الباب وهما ولا اهتمو وكانو في دنيا تاني لحد ما الخبط زاد جدا وسليم ادايق وبعد وراح يشوف مين لاقي جنات الشغاله
سليم بغضب :ايه عاوزه ايه
جنات بخوف وعينها متشلتش من علي جسمه الرياضي:الست صفيه الي بعتاني عشان اقول لحضرتك تنزل انتا والست عشق تفطرو
سليم:تب امشي انتي .... وهيا لسا متنحه فيه.. وعشق اخدت بالها فطلعت فجاه وشدت سليم رجعته ورا وقفت عند الباب بغضب وغيره
عشق بغيره شديده:ايه مش قالك امشي انتي مبحلقه كدا ليا
جنات بتوتر:مفيش يا هانم
عشق:تب امشي يلا .. وبعدين دخلت وقفلت الباب وبصت لسليم بغضب طفولي.... وسليم كاتم ضحكته بالعافيه علي غيرتها
عشق بغضب:انتا طالع كدا ليه ها
سليم:عادي مختش بالي
عشق:والله تقوم تطلع عريان كدا مش تلبس تيشرت يا سليم
سليم بخبث:ليه بتغيري عليا
عشق بجنون:اه بغير لما اشوف جوزي طالع كدا قدام واحده وهيا مبحلقه فيه ومحدش ليه الحق يشوفك كدا غيري فاهم يا سليم انتا بتاعي انا فاهم... وسليم واقف مصدوم من كلامها.. وعشق اخدت بالها من الي قالته واتصدمت
سليم بخبث:متيجي نكمل الي كان بيحصل يا قلب سليم
عشق بخجل:تصدق انك قليل الادب انا رايحه اغير وفتحت الباب وكانت خارجه بس وقفت فجأة
عشق:سليم خد اقولك... فنزل سليم لمستواها وعشق باسته من خده وجريت.. وسليم اتصدم وحط ايده علي خده وابتسم وعشق جريت اخدت شاور وطلعت لافه الفوطه عليها فطلعت لقت سليم علي السرير وانبهر بجمالها وشعرها مبلول واتصدمت وهوا قام حاصرها في الحيطه
سليم بتوهان:ايه الحلاوه دي انا متجوز قمر
عشق بتوتر:سليم ابعد عشان اغير
سليم:لا مش هبعد.. وفجأة دفن راسه في رقبتها وعشق خلاص بتنهار
عشق :سليم ابعد.. عشان خاطري
سليم:تؤ تؤ مش هبعد
عشق :سليم لو بتحبني ابعد دلوقتي... سليم بعد بسرعه وعشق جريت علي الدريسنج وبقت بتاخد نفسها بلعافيه
وسليم بحب: انا بقيت مجنون بيكي يا بنت الجبالي انا اول مره احب وحده كدا
وعشق لبست دريس ازرق وطرحه بيضه وكوتشي ابيض وكانت قمر حرفيا وسليم قال بإنهار
سليم :يخربيت حلاوتك هتجنيني .. وعشق اتكسفت
تب يلا ننزل عشان متهورش ... وعشق طلعت تجري علي الباب .. واتجهو لتحت وسليم مسك ايد عشق ونزلو ومنار كانت هتولع
سليم :صباح الخير
الجميع:صباح النور..... وبدا ياكلو بس سليم جالو مكالمه واستأذن وطلع برا القصر عشان يتكلم وكان الراجل بتاع اول الروايه والي كان اسمه حامد
سليم بجمود:عملت ايه
حامد:كله تمام ياباشا كريمه كلمت الراجل دا اربع مرات
سليم :وعرفت مين دا
حامد:لا لسا اصله بيقفل التليفون بعد مابيكلمها
سليم :ابعتلي تسجيلات المكالمات واعرفلي هوا مين ... وقفل..... ودخل جوا وقعد يكمل اكل وهوا بيبص لكريمه بصات مش مفهومه وعشق اخدت بالها... لحد ماقاطعه صوت مجدي:كنت بتكلم مين ياولدي
سليم :كنت بكلم ناس في الشغل يا جدي واه صحيح انا مسافر النهاردة وهغيب شهر كدا انا وعشق
منار بغل:ودا ليه انشاء الله
ماجد:اخرسي يابت... ومنار بصت لعشق بتوعد وسكتت
مجدي :الي تشوفه ياولدي... وبعدين خلصو اكل وطلعو فوق
&&&&&&&&&وهنروح مكان اول مره نروحه وهوا في قسم الشرطه دخل ريان وكانت في بنت جميله وانبهر بجمالها و عماله تزعق وواقفه علي مكتبه وماسكه سلاح والعساكر بيحاولو ينزلوها مش عارفين
ريان بغضب:انتي مين وازاي تطلعي كدا يابت
روح بغضب طفولي :اسمع ياظبوطه انا كنت ماشيه وهوا الي عاكسني فضربته
ريان بعصبيه:تب انزلي وانا هشوف الحوار دا وبعدين ايه ظبوطه دي انا بلعب معاكي .... وروح خافت ونزلت وريان قرب اخد منها السلاح وراح قعد في ايه يا عسكري
العسكري بخوف:البت دي فتحت دماغ واحد وخبطته بطوبه
ولما جبنها هنا عملت الي حضرتك شوفته
ريان:انتي عملتي كدا يا
روح:اسمي روح وبعدين هوا الي عاكسني فضربته
ريان:تقومي تفتحي دماغ الراجل
روح :اه عادي ياظبوطه ولا يهمني
ريان بعصبيه :قولتلك متقوليش زفت دي انا اسمي ريان فاهمه... وروح الدموع اتجمعت في عيونها وهوا حس بضيق من نفسه
ريان :خلاص متزعليش انا اسف
روح:ممكن امشي
ريان:استني اما نشوف الراجل مات ولا لسا
وبعد وقت ريان بيخرج روح لانها صعبت عليه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عشق كانت بتجهز الشنطه وسليم جه حضنها من ضهرها
وعشق اتخضت ومحاولتش تمنعه
سليم:غريبه انك معترضيش علي السفر يعني
عشق:عادي انا حابه اغير جوا اصلا
سليم :انتي عارفه احناا راحين فين
عشق:فين...
سليم:المالديف ..... وعشق لفتله واتكلمت بحماس
عشق بحماس:بجد تصدق اني مرحتش هناك قبل كدا مع اني سافرت دول كتير بس كنت بسمع عنها
سليم:عشق انتي سامحتيني ... وعشق بصت بعيد . واتنهدت
عشق:لسا هفكر ياسليم سيبني علي راحتي
سليم:تمام ياعشق... وبعد عنها ونزل وهيا اتنهدت بحزن
وجابت تليفونها ورنت علي يعقوب وهوا كان في المكتب واتصدم لما شاف اسمها
يعقوب بلهفه :الو عشق حبيبتي وحشتينى
عشق بحزن:بعد اذن حضرتك انا رنيت عشان اعرف ايه سبب جوازي بشكل دا
يعقوب بحزن:انا هحكيلك......... وحكي الي حصل
عشق بصدمه: كل دا حصل من غير ما اعرف
يعقوب بحزن:سامحيني وسامحي سليم بيحبك يا عشق
عشق:تمام يابابا.. عن اذنك وقفلت ويعقوب اتنهد بحزن وكمل شغل... وعشق خلصت الشنط والخدم نزلوها ومشيت هيا وسليم وهوا متكلمش خالص
عشق :سليم وديني اشوف ماما ودنيا
سليم بصدمه:ايه
عشق:وديني ياسليم اشوف اهلي وحشوني... وسليم اتجه لقصر الجبالي بصدمه ونزل هوا وعشق دخلت واول مافريده شافتها جريت عليا وحضنتها جامد وعشق حضنتها هيا كمان وحضنت دنيا جامد هيا كمان وبعد شويه مشيت وراحت شركه الجبالي وطلعت هيا وسليم... وعشق دخلت مكتب يعقوب ولما شافها اتصدم وقام راح عندها ووقف بصدمه وعشق حضنته جامد وهوا حضنها
يعقوب بفرحه:وحشتيني يابنت الكلب
عشق:فين زين وحشني اوي... زين من وراها
زين :وانتي وحشتيني يا مجنونه وجري عليها حضنها جامد وبعد وقت عشق مشيت هيا وسليم وهوا كان فرحان عشان اتصلحت مع اهلها جدا... وبعد وقت وصلو المطار وركبو الطياره واتجهو للمالديف ... في الطياره
عشق:سليم
سليم :نعم ياروح سليم
عشق:عاوزه انام في حضنك... وسليم اتصدم.. وفتح دراعه وعشق دخلت في حضنه.. وسليم كان مبسوط اوي وهيا نامت وهوا كمان نام لحد موصلو وسليم شال عشق لحد العربيه لانهم كانو بليل وبعد كدا صحيت بعد ماوصلو وبصت علي الفيلا الي كانت علي البحر وكانت بتاعت سليم
عشق بإنبهار:واو ياسليم المكان تحفه
سليم: عجبك بجد
عشق:اوي اوي ياسليم.... وبعد كدا دخلو وعشق اخدت شاور ولبست بيجامه هوت شورت وتيشرت بحملات وعملت شعرها بشكل فوضوي وكانت قمر وسليم اخد شاور في حمام تاني وطلع لابس شورت اسود لحد الركبه ودخل وعشق كانت في البلكونه حاوطها من ضهرها وهيا ممنعتوش ولفت اخدته في حضنها وسليم مصدوم منها خالص وبعدين عشق طلعت من حضنه وفضلو باصين في عيون بعض شويه كتير
لغايه ما عشق بعدت وكانت داخله من البلكونه ووقفها سليم
سليم:مش ناويه تسامحيني يا عشق بقا
عشق:تؤ تؤ.. وسليم اتنهد بحزن وقال
سليم: تمام ياعشق
عشق:سليم انا مسمحاك من زمان بس كنت بربيك بس.. وسليم بصلها شويه ومصدوم
عشق:وكمان انتا الحد التاني الي انا بعشقه انا بحبك ياسليم اوي ومن زمان..... وراحت عنده وطلعت علي طرطيف صوابعها ولفت ايديها حاولين رقبته وباسته وهوا اتجاوب معاها وشالها ودخلو وعشق بقت مرات سليم قولا وفعلا برضها مش غصب عنها..... وبعد وقت طويل عشق كانت نايم في حضن سليم وهوا بيقولها
سليم بحب:بحبك يا عشق اوي
عشق:وانا مش بحبك وسليم اتصدم... انا بعشقك.. وسليم حضنها جامد ونامو
(عشق في قلب وصعيدي) part10
تاني يوم الصبح بيصحي سليم بيلاقي عشق لسا نايمه وشعرها كان مغطي وشها فبعد شعرها عن وشها وابتسم عليها وهيا نايمه ولما حس انها هتصحي وعمل نفسه لسا نايم.. وعشق صحيت وبصتله بحب.. وحطت ايدها علي وشه
عشق:يخربيت حلاوه امك ياواد ياسليم انا متجوزه قمر
وفجأه سليم فتح عينه وهيا اتكسفت وحطت وشها في صدره وهوا ضحك عليها
سليم بضحك:انا عارف اني واد مز وعسل والبنات هتموت عليا فجأه عشق رفعت وشها وبصتله بغيره
عشق بغيره :نعم ياروح امك مين الي ميتين عليك دول ها
كل دا وسليم ميت من الضحك
سليم:مش قصدي يا حبيبتي بس متنكريش اني عسل
عشق:اه ما انا عارفه انك عسل... وبعدين استوعبت وطلعت تجري علي الحمام... ونسيت نفسها وسليم اتصدم انها قامت كدا.. ولما دخلت الحمام اتصدمت لما استوعبت هيا عملت ايه وقعدت شويه كتير وبعدين طلعت وهيا لابسه البرنس وميته من الاحراج.. واول ماسليم شافها بصلها بخبث وعشق ميته احراج
سليم :يلا البسي بسرعه عشان عاملك رحله تحفه في البحر
وعشق فرحت جدا وجريت حضنته وقالت بحماس
عشق:شكرا شكرا ياسليم وباسته من خده واستوعبت فجاءت تبعد سليم مسكها من وسطها
عشق بكسوف:ابعد يا قليل الادب سلييم
سليم بخبث:ولو مبعدتش ياقلب سليم... وعشق عرفت تفلت وطلعت تجري وهوا ضحك عليها ودخل الحمام.. وطلع عاري الصدر وعشق لبست دريس موف فاتح وعليه فراشات بيضاء وطرحه بيضه ولبس كوتش ابيض بردو وفيه لون موف وحطت لمسات خفيفه جدا من الميكاب و كانت طلعت لسليم هدوم تحفه بنطلون اسود وتيشرت ابيض ومكتوب عليه بلموف وكوتشي ابيض وساعه شيك وبرفيم معين وكانت بتجهز الحاجه بحب كبير سليم جه حضنها من ضهرها وقالتله بحب
عشق:ايه رايك في الدريس.... لما لفت لسليم انبهر بجمالها وقال بغيره
سليم:انتي هتخرجي كدا يا عشق
عشق :اه ياقلب عشق... سليم بصلها وراح باسها
سليم:بس شكلك جميل اوي البسي حاجه تخليكي مش حلوه اوي كدا
عشق بدلع وحاوطت رقبته بإيديها :يعني يرضيك ياسليم مراتك تمشي شكلها وحش... وسليم راح شايلها
سليم :لا ميرضنيش بقولك ايه متيجي نأجل الرحله لبكرا ياعشق سليم
عشق:لا يا سليم عشان خاطري نزلني والبس يلا ياقلبي
وفعلا سليم نزلها. . وبداء يلبس وبعد مخلص عشق كانت بترش عليه برفان
عشق :الله اكبر عليك اسمع ياسليم والله لو بصيت كدا ولا كدا هقتلك واموت نفسي وراك... سليم شدها من وسطها ..
سليم:وانا اقدر يا قلب سليم وانا معايا حورية زيك وباسها من خدها.. وبعدين. نزلو واتجهو للبحر وركبو اليخت بتاع سليم ومكنش فيه غيرهم بس ودخلو البحر جوا وعشق واقفه علي الياخت من فوق وفارده ايدها ومستمتعه جدا وفجأة حاوطها سليم وحضنها وهيا لفت حضنته
سليم:ايه رايك ننزل الميه
عشق:بجد بس انا مبعرفش اعوم جوا كدا بخاف
سليم:ياراجل اومال لما طلعتي من الترعه كان ايه الدنيا
وفجأة عشق بصتله وانفجرت في الضحك وسليم تايه في ضحكتها
عشق:انتا لسا فاكر قلبك ابيض ياسولم ههههه
سليم:ماشي ياستي يلا عشان ننزل.. وبعدين راحو وعشق لبست مايو اسلامي وسليم غير ولبس مايو شورت بس وبعدين نط في الميه وقعد يقول لعشق تعالي بس هيا كانت خايفه جدا.
سليم:تعالي متخافيش انا معاكي يا عشقي
عشق بخوف :لا استحاله انزل لا الميه غويطه جدا.. وسليم
مره وحده اختفي ونزل تحت الميه وعشق اترعبت وقلبها اتقبض ونطت من غير تفكير وكانت هتغرق بس كل همها سليم راح فين
وفجأه لقت سليم طلعها لفوق وهيا كانت بتنهج
سليم بخوف:عشق انتي كويسه يا قلبي
عشق بدموع:انتا حيوان علي فكره عشان انا اترعبت عليك
وحضنته جامد
سليم:انا كنت بحاول اخليكي تنزلي متزعليش يا قلبي
عشق حضنته جامد وكانت خايفه وبعدين اتقالمت وبقت مش خايفه.. وبعد عوم كتير ولعب طلعو عشان يتغدو.. وغيرو وطلعو اكلو
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
وبعد اسبوع في قصر الجبالي وفي غرفه زين ودنيا بتحديد ... ودنيا كانت بترجع طول اليل وزين كان خايف عليها جدا
زين بخوف :قومي اوديكي لدكتوره
دنيا بتعب: متقلقش يا حبيبي هكون كويسه هتلقيه برد في المعده بس مش اكتر
زين:لا تعالي نروح المستشفى اونطلب دكتوره
دنيا:مفيش حاجه يازين انا كوي.... وفجأه وقعت اغمي عليها وزين اتخض وجري عليها شالها حطها علي السرير وطلب الدكتوره وبعد وقت جت الدكتوره وفحصت دنيا وطلعت
الدكتوره بفرحه:الف الف مبرووك يازين بيه
زين بإستغراب:علي ايه يا دكتوره
الدكتوره:المدام دنيا حامل في تؤام .... وزين كان فرحان جدا وجري عند دنيا وفريدة ويعقوب راحو وراه
زين بفرحه:الف مبروك يا حبيبتي
دنيا :علي ايه
زين:انتي حامل في تؤام
دنيا بفرحه:بجد يازين ربنا عوضني دا انا بقالي اربع سنين الحمدلله يارب
فريده:الف مبروك ياقلب امك
دنيا:الله يبارك فيكي يا ماما
يعقوب:شدي حيلك بقا يا دودو وقملنا بسلامه
دنيا :حاضر يابابا.. بلغو عشق دي هتفرح اوي
ييعقوب:الهانم تليفونتهم مقفوله شهر عسل بقا
فريده:ربنا ييتملهم علي خير يارب
الجميع:يارب
@@@@@@@@@(عند عشق وسليم)
كان سليم نايم وعشق قامت اخدت شاور ولبست قميص قصير بنص كوم عند الركبه من اللون الاحمر ونزلت تعمل غدا
وشغلت اغنيه قديمه بتاعت ياشمس يامنوره وكانت بتغني معاها وكان صوتها جميل جدا وكانت بتتمايل معاها وكانت مبسوطه جدا وفجاه وهيا بتجهز الاكل بينزل سليم يحضنها من ضهرها وعشق لفتله
عشق وهيا بتغني:ياشمس يامنوره غيبي وكفايه ضيك ياحبيبي حبيبي... وحضنت سليم وهوا شالها حطها علي الرخامه
سليم بحب:الله ايه الصوت التحفه دا ياقلب سليم
عشق بخجل :لا عادي ياروحي مواهب
سليم:عشق ... وهيا بصتله بحب
عشق:نعم يا قلب عشق
سليم بحب:انا بحبك اوي انتي الوحيده الي خطفتي قلبي بجد عشان خاطري لو بتحبيني بلاش تسيبيني وعد
عشق بحب:وانا بعشقك ياسليم انا شوفت كتير واتقدملي كتير بس انتا الي خطفتني وخلتني اعشقك يانور عيني ووعد مش هيفرقنا الا الموت ياحبيبي.... وسليم فرح جدا وحضنها جامد
سليم بخبث :بقولك يا عشقي ماتيجي ترقصيلي
عشق ببخجل:مستحيل انا مبعرفش ارقص
سليم:يكدابه اومال كنتي بتعملي ايه من شويه والله هترقصيلي يلا بقا
عشق:بس يابابا العب بعيد ويلا اطلع خد شاور وانزل عشان ناكل..... وسليم باسها وطلع ياخد شاور. وعشق كانت بتجهز السفره وكانت عامله مكرونه بشاميل بالفراخ وبانيه وسلطه وزتون وكانت مبسوطه جدا وعامله الاكل بحب.... وبعدين سليم نزل لا بس بنطلون اسود وتيشرت اسود
سليم:الله علي الريحه انا جعان جدا
عشق:الف هنا ياقلبي دوق وقلي رايك... وبعدين سليم داق وبصلها بإعجاب شديد
سليم :واو الاكل تحفة بجد والله العظيم دوقي... ودوق عشق وعجبها جدا.. وبعدين قعدو ياكلو... وبعد مخلصو عشق لمت السفره وجابت بيبسي وقعدت هيا وسليم قدام الشاشه وعشق في حضنه
سليم:عشق يا حبيبتي قومى ارقصيلي وحياتي عندك
عشق:سليم بجد مش بعرف وانتا اغلي حاجه عندي بس انا مش بعررف
سليم بخبث:خلاص انا خارج اروح اي بار ولا كباريه ولا حاجه .... وعشق غارت جدا ووقفت
عشق بغيره :نعم يا عنيااا ليه انشاء الله
سليم:الله مش انتي مراتي ومش عاوزه ترقصيلي اعمل ايه
عشق :لا وانامتشلتش.... وراحت شغله اغنيه واتحزمت وسليم فرح جدا.. وبعدين عشق في الاول كانت مكسوفه شويه بس بعد كدا نسيت نفسها وكانت بترجع عليه بضهرها وسليم كان مبهور برقصها التحفه وبعد ما الاغنية خلصت قام شالها وطلع فوق وهيا كانت مكسوفه جدا
(ونسيب العالم قليله الادب دي ونروح عند حد تاني🙃😂) عند رامي كان سايق بالعربيه متجه للشركه وفجأة خبط حد
ونزل يجري يشوف حد لاقا بنت ايه من الجمال وفضل مبحلق فيها وبعدين اخد باله
رامي:يخربيت جمالك يالهوي البت بتموت😅
وفجأة البنت والي كان اسمها( تاليا بنت جميله عندها 25سنه وابوها وامها ميتين وكانت بتدور علي شغل ومش لاقيا بعد مفصلوها من شغلها القديم) انتا عبيط مش شايف انا رجلي بتوجعني اوي
رامي ببرود:معلش مخدتش بالي يامدام
تاليا بعصبيه:مدام في عينك طب قومني يلحقوني في اي داهيه انا رجلي وجعاني
رامي:خلاص اسكتي بقا انا هوديكي الداهية قومي.... وجه يقومها صرخت من رجلها الي اتجزعت... وبعدين راح شايلها وهيا اتصدمت
تاليا بصوت عالي :انتا ازاي تشلني كدا يابني ادم انتا انا مسمحلكش
رامي بغضب:اسكتي بقا انتي ايه بالعه راديو علي الصبح.... وفجأة الدموع اتجمعت في عيون تاليا ورامي حس بضيق
رامي:سوري مكنش قصدي ياانسه... وبعدين طلع علي المستشفى وربطلها رجليها وقالولها راحه تامه اسبوع علي الاقل...
رامي:بيتك فين عشان اوصلك
تاليا بحزن:لا نزلني علي اي جنب وانا هبقا اروح
رامي بستغراب :يعني معندكش بيت.. وهيا بصتله بكسره وسكتت
رامي:خلاص هاخدك معايا البيت
تاليا :نعم والله نزلني يامتحرش نزلني انا كنت حاسه من الصبح نزلني
رامي:يابنتي اسكتي بقا انا عايش مع عيلتي وانا الي خبطتك وانتي مسئوليتي يلا اوديكي يلا
تاليا:تمام بس هوا اسبوع يا صحيح اسمك ايه
رامي :اسمي رامي القناوي
تاليا :هوا اسبوع يا استاذ رامي وهمشي عقبال ملاقي شغل وبيت تمام
رامي:تمام يا
تاليا:اسمي تاليا
رامي :انتي عندك كام سنه
تاليا:25سنه
رامي:واهلك فين
تاليا بحزن :اهلي ماتو من سنه في حادثة وبعديها صاحب الشقه طردني من يومين وانا اتفصلت من الشغل وكنت رايحه ادور علي شغل
رامي:الله يرحمهم انتي معاكي ايه
تاليا:كليه تجاره انجليش
رامي:ماشاء الله كويس دا .. يلا عشان وصلنا ولف رامي نزل تاليا وهيا مبهوره بالقصر الفخم الي قدامها
ودخل بيها رامي وهوا ساندها
صفيه:مين دي يارامي
رامي :دي تاليا يا اما وخبطتها بعربيتي وبيتها في محافظة تانيه عشان كدا جبتها تقعد معانا لحد ماتخف وابقا اوديها لاهلها.. وتاليا بصتله بصدمه
صفيه بحب :اهلا يا حبيبتي مشاء الله قمر
تاليا بخجل:شكرا ياطنط
ريحانه:نورتينا اخيرا هلاقي حد الك معاه بدل عشق الواطيه
منار بتكبر :معتدش الا نجيب بنات من الشارع قصر القناوي زي الي اسمها عشق... وتاليا حطت وشها في الارض بحزن
رامي بغضب:منار الزامي حدودك دي ضيفتي لو ديقتيها انا الي هوقفلك فاهمه واذا كان علي عشق فلو هيا هنا كان زمانه معرفاكي تمامك
منار بغل:عشق مين دي الي تعرفني تمامي دي بيئه
ريحانة :تب والله لما تيجي لا قلها يامنار... ومنار خافت وطلعت فوق
تاليا بحزن :انا اسفه لوعملتلكم مشاكل انا ممكن امشي
صفيه :لا يابنتي دي منار علي طول كدا... وبعدين دخلت قعدت مع ريحانه في الصالون ورامي مشي راح شغله
تاليا:صحيح ياريحانه مين عشق دي
ريحانه :عشق دي مرات سليم اخويا كبير البلد
تاليا:مشاء الله بس واضح ان البنت دي كانت بتخاف منها
ريحانه:بصي عشق دي بتقفلها ومبتسكتش لمنار ابدا وكمان مشاء الله عندها شركات وتخيلي عمرها كام
تاليا :اكيد 26ولا حاجه او 30
ريحانه:لا لا عشق عندها 23سنه
تاليا:واو لا انا لازم اقبلها اومال هيا فين
ريحانه:لا هيا مسافره هيا وسليم شهر العسل بس صدقيني لو شفتيها هتحبيها جدا
(ونسيبهم يلكووو كتير ونروح للعشاق 😂)
عند سليم وعشق كانت عشق نايمه في حضنه وسليم كان بيدخن وبعدين قالت
عشق :بقولك يا حبيبي متيجي نتمشي علي البحر... وطفي السيجارة وقال بحب
سليم:الي انتي عايزاه يا قلب سليم وباسها
عشق:تمام يالا انا هقوم البس يلا... وقامو فعلا ولبسوه ونزلو يتمشو في الغروب لوحدهم
عشق:بقولك ايه ياسليم مش ناوي تقلي انتا استقلت من الشرطه ليه
سليم بحزن:حاضر يا عشق هحكيلك بس تعالي نقعد...... وقعدو على الشط وسليم بدا يحكي
انا كنت ظابط شاطر جدا انا واعز صاحب ليا معتز وكونا قريبين جدا وهوا والدته والده متوفين وكان امي وابويا بيحبوه جدا من صغره ومتربين مع بعض وبعد كدا جتلنا مهمه اننا نمسك زعيم مافيا كبير اسم اكرم كورفالي اكبر زعيم مافيا في افريقيا واوربا ورحنا وخلاص كان متلبس بسلاح وكوك*ين ودخلنا عليهم وضربنا عدد كبير بس فجأه جه حد من ورانا وخبطنا بحقن مخدر في رقبتنا واغمي علينا وبعدين فوقت وانا ولقيت نفسي مربوط علي كرسي بسلاسل حديد ومعتز قدامي نفس الحاجه فجأه دخل اكرم وقلهم فكوه وفكو معتز وكان هيضربهم بس المخدر كان مأثر علي اعصابه ومسكوه وعطولو سلاح واكرم قاله يا تقتل نفسك يا تقتل صاحبك وانا قولتله اقتلني وهوا قالي
انا اسف يا سليم سامحني يا صاحبي وفجأة ضرب نفسه طلقه في راسه وانا اتصدمت وقعدت اصرخ جامد وحاولت افك نفسي ومعرفتش وبعدين دخل عليا واحد وخبطني طلقه جمب قلبي بسنتي وقالي لازم تموت زي سالم ابوك انا عارف كريمه الغبيه مخلصتش منك ليه انتا كمان وبعدين عيني قفلت وهما هربو وانا دخلت في غيبوبه لمده 6شهور
وبعدين اكتئبت 6شهور وبعدين رحت استقالت ومن يوميها وانا اشتغلت في شركات العيله وبقا كل حاجه ملكي وانا كبير البلد وبدور ورا كريمه من يوميها وقلبت الدنيا علي الراجل دا مش لاقيه بس موصي حد يرقيبها ودي حكايتي وبعدين عيط وعشق عيطت وفتحتله دراعتها وسليم دخل في حضنها
عشق:اهدي يانور عيني الله يرحمه هو في مكان احسن دلوقتي
سليم ببكاء:بس هوا وحشني اوي يا عشق اوي
عشق :خلاص ياروح عشق خلاص ياحبيبي اهدي.. وبعدين سليم بدأيهدي وعشق عرفت تضحكه
سليم:شكرا انك في حياتي يا عشق وحضنها جامد
عشق:والله ياواد ياسليم انك عسول اهو وبتسمع الكلام
سليم:ماشي ياستي مش ناويه تحكيلي انتي عن مضيكي اي حاجه... وعشق اتنهدت بحزن
عشق:انا هحيلك الحقيقه الي حتي اهلي مش عرفينها
انا اسمي الحقيقي دهب وامي اسمها ليله وكانت مهندسه وكانت طيبه اوي وحنينه وكانت جميله جدا وكانت شبهي اوي حالياوابوها كان غني وعنده شركه وابويا كان ابن عمها وكان مهندس وشغال عند جدي فلف علي امي لانه كان من الطبقه المتوسطه وحببها فيه لغايه متجوزها وجدي مكانش موافق بس مرضاش يكسر قلب بنته ووافق وبعدها اتجوزو وخلفوني وابويا كان بيعملها كويس لحد مابقا عندي 5سنين فجدي مات وامي ورثت كل حاجه لانها بنته الوحيده ورثت الشركه والفيلا وكدا فأبويا قالها راعي انتي دهب وانا مهندس وهشغلهالك وهيا صدقته وبعد 6شهور بيمضيها علي كل ممتلكاتها من غير متاخد بالها وبعدها لقينه داخل علينا بواحده واخدها على الاوضه وهيا لما قالتله ايه دا ضربها وقالها انه حر قالتله هاخد منك الشركه فقلها كل حاجه بقت ملكي ورمالها الورق ودخل مع البنت وهيا بعدها كانت بتعيط جامد وانا قعدت اهديها وبقا كل يوم يدخل بواحده قدام عينها وفي ليله دخل بواحد وشكله كبير والراجل دا اغتصب امي وهيا كانت بتقاوم وهوا شايف كل حاجه وهيا بتستنجد بيه وهوا ماسكني مش عارفه اروحلها وبعدين الراجل خلص وقام وعطاله فلوس كتير وبعدين راح عند امي ونزل فيها ضرب وقالها مقاومتيش ليه يارخيصه واغتصبها وانا حاولت ابعده بس معرفتش اتنين اغتصبو اامي قدام عيني وسابنا في الشقه شهر من غيراكل وكانت ببتديني الاكل وهيا كانت بتاكل الباقي مني وفي يوم دخل علينا بواحده اسمها سمر وبقا كل يوم يجيبها معاه وعرفنا انها عاشقته ولما امي اتعودت وكانت ساكته فمره سمر دي راحت لامي وقالت لها قومي حضرلنا عشا يا بتاعه انتي وامي رفضت واتخنقو مع بعض وهوا طلع ضرب امي والتاني نزلت فيها ضرب هيا كمان وانا جريت احوش عنها وانا منهاره فسمر زقتني ووقعت علي التربيزه الازاز ودماغي كانت بتنزف وامي قعدت تترجاهم ياخدوني علي المستشفى وهوا مرضيش وقالها خديها وغوري واخد سمر ودخل الاوضه وامي كانت منهاره جمبي وشالتني وكان في واحد جارنا شافها واخدنا المستشفي واتحجزت يومين من غيرما يجيلي حتي وجارنا دفع الفلوس بعدماطلعت بس كنت تعبانه ورجعنا الشقه تاني فدخل عليها بحوار سامحيني ومليش غيركم وجابلنا اكل وهيا فعلا سامحته بس بعد ما اكلو وانا كنت باكل شوربه خضار بس لاني لسا تعبانه جدا راح خانقها وانا قعدت اقوله سيب ماما وهوا بعدعنها وقال ماتقلقيش يا حبيبتي ماما كلها دقيقه وتموت وضحك وهيا فعلا قعدت تلف حولين نفسها وبعدين صرخت صرخه عمري ماهنساها وقالتلي اهربي يا دهب انا بحبك اوي وبعدين نزلت دم من بقها وماتت علطول وانا قعدت اصرخ واقولها متسبينيش لا وانهارت خالص واغمي عليا وهوا اخدها ومعرفش راحت فين حتي مكنش في عزا وبعدها سمر كانت بتضربني وانا قولتلها وانا بعيط انا عاوزه ماما قلتلي امك ماتت وانا وابوكي قتلنها وضحكت وانا ضربتها بس هيا حبستني في اوضه ضلمه وانا جوا لغايه ما امي في ليله دخلت عليا وهيا لابسه ابيض وكانت بتنورلي الاوضة وبتشربني حليب لمده اسبوع ومحدش فيه فكر فيا حتي لحد ماعدا اسبوع وكنا في الشتا والمطر كان شديد وفتحتلي وقالتلو الحق دي لسا عايشه وهو قالها زي امها بسبع ارواح وبعدين قالتله انتا لسا عاوزها قالها في داهيه وفتحت الباب ورميتني في الشارع وانا قعدت اعيط ودماغي كانت بتوجعني جامد ونزلت لقيت عمي قالي انتي راحا فين قولتله الي حصل قالي تب يلا غوري مش قالولك امشي وزقني جامد وانا مشيت وانامنهاره طفله عندها 6سنين ماشيه بليل لوحدها والدنيا بتمطر وفجأة خبطتني عربيه وكان يعقوب وفريده وودوني المستشفى وخلاص انا كنت بموت وبعد شهرين بدأت امشي وافوق لحد مسألوني انتي مين واهلك فين قولتلهم اسمي عشق واني معرفش فين اهلي فأخدوني معاهم وقعدت سنه خايفه منهم لحد ما اتقالمت وهماكانو عايشين في القاهره وكنت بعيط كل يوم انا عدا علي اليوم دا 17سنه وانا لسافاكره كل حاجه واشكلهم كلهم وعمري مانسيتهم وهنتقم منهم بس القيهم وكبرت وبقيت عشق الجبالي ودي حكيتي وبعدين انهارت في العياط..... وسليم قلبه وجعه عليها جدا
سليم بحزن:اهدي يا حبيبتي اهدي خلاص بقا دانتي جبل يا عشق انك تشيلي كل دا لوحدك
عشق:مش قولتلك ان ورا الشجاعه والبنت القويه دي هم الدنيا دي كلها
سليم: متزعليش بقا يلا نجيب ايس كريم ياعشق قلبي
عشق:صحيح ياسليم هوا انا اسمي مش عاجبك
سليم برفعه حاجب :ليه يا قلب سليم
عشق بطفوله:اصلك كل شويه تقولي قلب سليم عشق سليم عين سليم كليه سليم فشه سليم يعني
سليم بضحك:عشان انتي كل حاجه في سليم انتي الي امتلكتي سليم ويلا بقا يالمضه ... وقام شالها وراحو يجيبو ايس كريم وراحو الملاهي وعشق اتبسطت
(عشق في قلب صعيدي) part 11
وبعد مابيتفسحو وعشق بتخرب بيت سليم بشوبنج 🙃
عشق:بقولك يا حبيبي افتح التليفونات بقا انتا بقالك شهر قافلها وفاتهم قلقنين علينا
سليم:حاضر يا حبيبتي كدا كدا احنا ماشيين الصبح
عشق:بجد والله زعلت انا كان نفسي افضل هنا شويه كمان
سليم:هجيبك تاني ياقلب سليم بس انا عندي شغل متلتل
عشق:اه والله دا انا نسيت الشركه خالص فات وليد محتاس
سليم بغيره:بقولك ايه انتي هتفضلي جرا وليد دا وراكي كدا كتير شوفلك وحده
عشق:يا حبيبي وليد ده زي زين بنسبالي والله وبعدين انا بثق فيه جدا لدرجه اني سايبله الشركه بقالي شهريين وهوا متكلمش حتي وامين كمان وبعدين هوا متجوز وعنده بنوته كمان وبيحب مراته
سليم:ماشي يا عشق بس بلاش اختلاط كتير يعني
عشق:حاضر ياقلبي انا هقوم اجهز الشنط .... فسليم شدها عليه
سليم بخبث :هوا لازم دلوقتي تجهزي الشنط يا قلبي عشق:ايوا ياحبيبي لازم عشان هنمشي بكرا الصبح يلاسيبني
سليم:لا مش هسيبك ... عشق فجأه بصت نحيه البلكونه
عشق:سليم هوا مين الي في البلكونه دا.. فبص سليم .. وعشق استغلت الفرصه وباسته من خده وجريت
سليم:هتروحي مني فين مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه ماشي ياعشق انا هوريكي.. ودخل ياخد شاور
. وعشق كانت بتجهز الشنط وفجأة طلع حضنها من ضهرها
عشق:انسي ياسليم
سليم:بت انتي متستفزنيش والله اعلقك
عشق لفتله وحاوطت رقبته بإديها. وقالت بدلع
عشق بدلع:اهون عليك ياسولم تعلقني يخص عليك
سليم:لا متهونيش عليا يا قلب السولم بس خودي بالك دلعك دا هيوديكي في داهيه
عشق:انا جعانه يا سليم اوي
سليم:حاضر هطلبلك اكل بس انتي بتهربي بس ماشي ياعشقي العبي بنار حلو بس خافي مني
عشق: مرات سليم القناوي متخافش من اي حد وبعدين بتعمل الي هيا عاوزاه
سليم:يخربيتك عليكي في التثبيت يابت
عشق:انا يخص عليك ياسليم... فجأه سليم شالها وحطها علي السرير
(ونسيب العشاق والعالم قليله الادب دي ونروح😅)
في قصر القناوي كانو متجمعين علي العشا ورامي دخل هوا وكريم وقعدو
رامي:ريحانه فين تاليا
ريحانه:والله ما اعرف من ساعت مطلعتها اوضتها وهيا منزلتش دي حتي مرضتش تاكل اي حاجه
ريان:مين تاليا
رامي:دي واحده خبطها بعربيتي الصبح ورجليها اتعورت فجبتها هنا عشان بيتها في محافظة بعيدة عن هنا
مجدي:كتر خيرك يابني انا والله حبيتها باين عليها غلبانه
منار بغل:ماهو هتلاقيها داخله علي طمع انا عارفه الاشكال دي كويس
رامي بغضب:احترمي نفسك يامنار هيا علي فكره اطيب وعينها مليانه عنك هيا مكنتش عاوزه تيجي بس انا الي اصريت عليها وبعدين هيا مش داخله علي طمع زيك كل همهمها الفلوس والمظاهر والتكبر علي خلق الله زيك
منار بغضب: والله ماشي يارامي لاحظ اني صاحبه البيت ومش جايه من الشارع زي البت دي والست عشق
الجد مجدي بجمود:احترمي نفسك يامنار لو كانت عشق هنا او سليم كان فاتك اتخرستي بس انا موجود والقصر دا بتاعي والي كبره سالم واحمد الله يرحمهم وابوكي كان برا مسافر ومن بعدهم سليم فاهمه يابنت كريمه
منار بخوف:يا جدي انا مكنش قصدي انا كن... قاطعها ماجد
ماجد:اخرسي بقا ابويا عنده حق انتي ايه اخرسي... وقامت منار وطلعت علي فوق وماجد اعتذر لمجدي ورامي راح قال لسعيده تجهز اكل وتجيبه اوضة تاليا وطلع فوق عندها وخبط علي الباب وتاليا قامت لبست اسدال فتحت لرامي
رامي بمرح:صحي النوم ساعه بخبط ياست تاليا
تاليا:انا اسفه بس كنت في الحمام
رامي:مش مشكله انتي مكلتيش ليه بقا.. تاليا حطت وشها في الارض بكسوف.
تاليا:ماليش نفس يا استاذ رامي
رامي:بلاش استاذ دي خليها رامي وانا وصيت سعيده وهيا هطلعلك اكل انا عارف انك ميته من الجوع بس مكسوفه عادي ياستي البيت بيتك ... وتاليا بصتله بصدمه انه ازاي عرف انها ميته من الجوع
تاليا :شكرا يا رامي علي مساعدتك ليا
رامي:ياستي ولا يهمك عن اذنك انا هروح انا انا بقا سلام
انا اوضتي الي جمبك دي لو احتجتي اي حاجه خبطي عليا
تاليا:تمام يارامي متشكره... وسابها رامي ودخل اوضته
وسعيده طلعت الاكل ودخلته لتاليا وهيا فرحت جدا وشغلت فيلم وقعدت تاكل بجوع شديد لحد ماشبعت وقامت قفلت النور ونامت
تاني يوم الصبح صحي سليم وعشق وفطرو ولبسو وطلعو علي المطار واتجهو لمصر وطول الطريق عشق نايمه في حضن سليم وبعدين وصلو مصر وركبو العربيه وطلعو علي الصعيد. في قصر القناوي علي الغدا وكانت عيله الجبالي هناك معزومين ودنيا حبت تاليا جدا وهيا حبتهم ونزلوها علي الغدا معاهم
مجدي:صحيح يايعقوب اومال عشق وسليم هيجيو امتي الواد ابن الكلب من يوم متجوز وهوا معبرنيش
يعقوب بضحك:معلش يا مجدي انا بنتي مش اي حد بردو
زين:دي مجنونه اكيد مصداعه سليم دلوقتي ههههه
دنيا:تب اسكت بقا عشان لو عشق سمعتك هتنفخك
زين:ولا تقدر تعمل حاجه دي بوق عيله مجنونه
وفجأه سمع صوت من وراه وكانت عشق وبتقول
عشق:والله انا بوق ها
زين:عشق حبيبتي ست الناس
الجميع ضحك عليه ... وقامو سلمو عليهم ومنار وكريمه هيولعو
عشق:انتي مين ياسكر
تاليا:انا تاليا ضيفه يومين وهمشي
عشق :متخافيش يا حبيبتي هتمشي ليه
رامي:انا خبطها بالعربيه امبارح وهيا من محافظة تانيه فجبتها هنا
عشق بمرح:يعني عبيط واحول كمان ... والكل ضحك
سليم بضحك:يابنتي اقعدي بقا
عشق:طيب بس متزقش تخيلو مجوعني بقالو شهر مبيأكلنيش...... سليم بصلها بصدمه
سليم :يخربيتك انا مكنتش بأكلك دي خربت بيتي علي الدليفري هههه... تب والله كدابه كنتي كلتيني احسن ياست عشق.. بلاش اقول علي يوم البشاميل فاكره..... وهمس لعشق بوسه وحضن واسكت
رامي:ايه الي حصل مع البشاميل
سليم بخبث :يوم البشاميل حص.... وفجأه عشق كتمت بوقه
عشق:محصلش حاجه دا عادي انتا مالك يارخم
وقربت علي سليم بهمس... وحيات امك هديك بوسه وحضن بس بلاش فضايح.. وبعدين شالت ايديها
سليم:كان تحفه اكلنا وخرجنا ههههه
كل دا ومنار هتولع من الغل
زين:ايوا يا عم انا عندي خبر حلو مرضيتش اقول غير قدامكم
عشق :قول يا عم انجز
زين بفرحه:دنيا حامل في تؤام
عشق:بجد يادنيا الف مبروك... وقامت حضنتها والكل باركلهم
منار بغل:اخيرا حملتي بعد اربع سنين ... كان زين هيتكلم
عشق:سيبلي انا الطالعه دي ووجهت نظرها لمنار .......
والله يا منار علي الاقل اتجوزت وحملت وقلبها ابيض وسكره والكل بيحبها انما الدور والباقي عليكي انتي عندك 26سنه ولسا بايره ومشفتش كلب خبط علي الباب وانتي مستنيه حاجه مش هتاخديها لان بالعربي سليم دا جوزي وملكي انا وبس انما انتي هتفضلي بايره متطلعي كدا برا تشوفيلك عريس ولا حاجه اصلك عنستي ومعملتيش اي حاجه في حياتك غير الصفار والغل انا مش قصدي اشتمك او اهذئك انا بوصفك يامرمر . . والكل مصدوم الرد
منار بغل وحقد:قصدك ايه يا عشق علي الاقل انا بنت القناوي بدم مش عايشة مع ناس مش اهلي
وكان سليم ويعقوب هيردو بس فجأة عشق هبت واقفه ورزعت بإيديها علي الترابيز واتعصبت
عشق بغضب:انا عشق الجبالي وبنت يعقوب الجبالي فاهمه ولو كنت بتبني بس رافعه راسه وفي اي حته بيفتخر اني بنته بس وربي يابنت كريمه لهوريك الي عمرك ماشوفتيه خافي مني وانا بقولك قدام الكل مع احترامي لجدي بس انتي انا مشوفتش في رخصك يابت والله جتك الهم
وسابتهم وطلعت ومنار اترعبت
سليم بغضب جحيمي:والله يامنار لو ملميتي نفسك بعيد عن مراتي لهزعلك.. ياريت ياعم ماجد ياتربي بنتك لاما والله هرميها برا القصر كله وانا حذرتكم كذا مره الي هيفكر يأذي مراتي هيزعل مني وبيتهيألي انكم عارفين غضبي كويس عن اذنك يا جدي وطلع ورا عشق
يعقوب:ياريت ياماجد تبقا تعلم بنتك الاصول وربيها شويه
ماجد:حقك علي يايعقوب انا اسفه ليكم والله يامنار لو ملميتي نفسك لهقتلك واريح راسي منك خالص لمي بنتك ياكريمه...
كريمه بغضب:ويعني بنتي كانت عملت ايه ماهيا الي قلت ادبها الاول
مجدي بجمود:كريمه غوري انتي وبنتك من وشي دا انتم شياطين غوري.... وكريمه اخدت منار وطلعت
معلش يا يعقوب حقكم عليا .. عند عشق وسليم كانت عشق متعصبه جدا وغيرت ولبست بيجامه وكانت غضبانه جدا
سليم: متزعليش يا حبيبتي
عشق بغضب:انا مش زعلانه انا ميفرقليش الكلام دا
سليم :طب اهدي كدا وكله هيكون تمام
عشق:مفيش حاجه هتكون تمام طول ما انا قلبي محروق علي امي ياسليم انا بتقطع كل يوم ومحدش شايف ولا حاسس
سليم بضيق:خلاص متزعليش عشان خاطري خلاص انا جمبك ياعشق
عشق:سليم انا بجد معتش قادره...
سليم:اهدي يا عشق خلاص متزعليش هيا في مكان احسن
عشق:انا مش زعلانه انا مقهوره اني خسرتها بسبب كلب زيه بس والله ما هسيبه الا اما اقتله بإيدي دول
سليم:اهدي ياعشق اهدي بقا... وحضنها جامد وهيا انهارت من العياط وشددت من حضن سليم وهو حضنها جامد
عشق ببكاء :عشان خاطري ياسليم اوعي تسبني زيها انا مليش غيرك
سليم:وانا عمري ماهبعد عنك انتي
واخدها علي السرير لحد مانامت ودخل اخد شاور وطلع
وراح قعد علي الكنبه وهوا بيفكر في حق ابوه وحق عشق من ابوها ومن كتر التفكير نام وبعد شويه صحيت عشق ملقتش سليم فدورت لقيته علي الكنبه فأخدت غطا وراحت نامت جمبه وحضنته من ضهره واتغطو وهوا حس بيها فلف اخدها في حضنه ونام
عند منار وكريمه
منار بغل:انا تعبت ياما انا جبت اخري من البت دي
كريمه بخبث:اهدي يا حبيبتي انا هندمها بنت الجبالي بس تصبر عليا
منار:هتعملي ايه ما علي يدك دبرنا الحبسه وهيا طلعت منها
كريمه:يابت اتقلي دا انا هخليها تلف حوالين نفسها بس اصبري علي امك شويه
منار :انا مليش دعوه انا تعبت تجبيلي حقي
كريمه :انا هقولك نعمل ايه.................. هنعرف بعدين
منار بخبث :يابنت اللعيبه ياما دي هتموت او تنجلط فيها ههه... وقعدو يضحكو.... تاني يوم الصبح صحي سليم ومرضاش يصحي عشق وقام شالها نيمها علي السرير ولبس وباسها ونزل اتجه للشركه وهيا لسا نايمه تحت علي الفطار
سليم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
صفيه:فين مراتك ياولدي
سليم:لسا نايمه ياما وانا سبتها عشان تعبانه انا همشي انا بقا
ومنار وكريمه بصو لبعض بخبث وبعد ماخلصو كل واحد راح يشوف هيعمل ايه وتاليا كانت قاعده هيا وريحانه وحبتهم
تاليا:بس عشق طلعت جميله اوي ياريحانه
ريحانه:مش قولتلك هتحبيها
تاليا:فعلا والله حبيتها اوي بس باين عليها مبتسبش حقها
ريحانه:هيا عشق كدا مبتسكتش عمرها ماخدت الكلام وعيطت من يوم معرفتها وهيا بقف لمنار وامها عشان كدا منار بتكرها هيا وامها
ريحانه :الله صحيح يا تاليا انتي من انهي محافظه
تاليا بتوتر:لا ما هوا الصراحه...... وحكتلها علي كل حاجه في حياتها
ريحانه:يا حبيبتي ربنا يرحمهم خلاص خليكي قاعده معانا انا حبيتك اوي اوي انتي طيبه
تاليا :والله وانا كمان حبيتك جدا بس مش هينفع
@@@@@@@@
عند عشق كانت لسا صاحيه ودورت ملقتش سليم وقامت دخلت الحمام ولبست البرنس وطلعت لقت تعبان كبير في وشها ف اترعبت وحاولت تنده علي سليم بس محدش كان سامع ودخلت الحمام وقفلت علي نفسها وقعدت علي الارض وكانت خايفه جدا وقامت وقفت وشجعت نفسها
عشق:انا عشق الجبالي ومرات سليم القناوي هخاف من تعبان لاء. انا عارفه انها من منار وامها بس انا هجلطكم استنو عليا وطلعت عشق ولقت التعبان علي الكنبه فجريت فتحت الدرج الي جمب السرير وطلعت سلاح سليم ودخلت الدريسنج جري لبست هدومها وطلعت لقت التعبان علي الارض فضربته بنار والكل اتجمع تحت علي الصوت
مجدي:ايه الصوت ده
رامي:دا ضرب نار جاي من فوق
ريان :ممكن تكون عشق جرالها حاجه
ومنار وكريمه مبسوطين جدا.... وفجأه لقو عشق نازله شايله التعبان بعد ما مات وكلهم مصدومين من حجم التعبان ومنها
ورمته علي منار وهيا صرخت
مجدي:ايه دي يا عشق
عشق بغضب:انتي خايفه دلوقتي اومال لما كنتو بتحطوه كان حلو... وكلهم اتصدمو
كريمه بتوتر:ايه يابت انتي هيا اي حاجه تحصلك هتلبسيها فينا
عشق بغضب جحيمي:انا مرات سليم القناوي مش انا الي اخاف من حتت تعبان بس الله في سماه ياكريمه انتي وبنتك لهتشوفو مني وش هنتفجئ بيه احنا الاتنين عشان انا جبت اخري منكم وانتي عارفه كويس اني مش غلطانه وانتم الي عملتوها عشان يقتلني صح ولا ايه
مجدي: في ايه يا عشق هما عملو كدا بجد
عشق:يا جدي مفيش ناموسه تعرف تعدي من الحرس الي برا وانا متأكده انهم الي عملوها زي معملو اكتر من كدا عن اذنك انا خارجه
مجدي:علي فين يابنتي
عشق:خارجه اشم هوا بس والله ماهسيبهم وهزعلهم مني جامد وياريت تخافوا من غضب عشق الجبالي عشان انا جوايا وحش لو طلع هيحرق الكل وانا مش راضيه اشغل دماغي عليكم عشان والله ماهتستحملو الي هعمله فيكم عن اذنكم وخرجت اخدت عربيه وطلعت عند سليم في الشركه
رامي:بجد عشق دي اجمد بنت انا شوفتها
ريان:وانا والله يابخت سليم بيها بت بميت راجل دا
صفيه:يلا يالمض انتا وهوا علي شغله ...
مجدي:ربنا يسترها عليكم لما سليم يعرف
كريمه بتوتر:هيعمل ايه يعني هيضربني اياك
مجدي:انتي عارفه ياكريمه ان غضب سليم وحش قد ايه وانا بقولكم خافو علي نفسكم من عشق قبل سليم جتكم الهم
.... وصلت عشق ودخلت وهيا لابسه نضاره شمس والكل عارفها لانها شريكه معاه في مصر وكل الشباب عينهم هتتخلع عليها... ودخلت علي المكتب علي طول
سليم بخوف:عشق حبيبتي ايه الي جابك
عشق بدموع:سليم ... وجريت اترمت في حضنه وكانت بتترعش من الرعب وهيا في حضن سليم
سليم:اهدي يا حبيبتي ايه الي حصل بس يا قلب سليم
عشق:انا خايفه اوي ياسليم
(من حقها البت دا تعبان بردو مش فرخه 😅)
سليم:من ايه يا نور عيني في ايه
عشق:كان في تعبان في الاوضه ياسليم ...وعيطت جامد
سليم بصدمه:تعبان وايه الي هيدخله القصر ازاي حصل انتي كويسه فيكي حاجه
عشق بخوف:لا انا كويسه اصل انا قتلته بسلاحك
سليم حضنها جامد.........
سليم:تب اهدي الحمدلله انك بخير.. بس مين الي جابه القصر.
عشق:معرفش انا طلعت من الحمام ولقيته في وشي
سليم بغضب جحيمي: والله الي عمل فيكي كدا ماهرحمو يا عشق اهدي يا حبيبتي بقا خلاص... وعشق هدت وسليم فكها وضحكها... وبعدين فضلو يشتغلو مع بعض وبعدكدا اخدها اتغدو برا وجابلها حلويات وتورته ايس كريم وفرحها.. وبعد كدا راحو علي القصر ... ودخلين بيضحكو ومبسوطين ... واول مامنار وكريمه شافو سليم اترعبو.. دخل سليم وقعد في الصالون معاهم هوا وعشق جمبه
ريحانه:انتي كويسه يا عشق
عشق:ايوا يا حبيبتي انا تمام
صفيه:ايه الي رجعك بدري ياسليم مش عوايدك
سليم:عادي يما اصل خلصت شغل بدري النهارده بس الله صحيح مين الي حط تعبان في اوضه مراتي
مجدي:اهدي ياسليم حصل خير ياولدي
سليم بغضب:لا ما حصلش خير مش سليم القناوي الي كل مره يتعمل في مراته حاجه ويسكت انتا يوم السم الي كان في العصير انا سكت عشان خاطرك انما توصل لتعبان افترض كانت ماتت يا جدي كنت هعمل ايه هموت وراها فاهمين
عشق:اهدي ياسليم اهدي ياحبيبي خلاص
سليم بغضب :لا مش خلاص بتهيألي يا عم ماجد اني حذرت مراتك وبنتك مني كتير اوي وانتا مخدتش موقف خالص لا إما والله العظيم لو انا غضبي الي مخبيه طلع ماهفرق بين كبير ولا صغير ماشي يا عم ماجد انا رديت عليك وماتكلمتش معاهم انا كدا يا جدي عداني العيب وازح ماشي ياجدي
كريمه بتوتر :وانتا ايه الي اكدلك اني انا وبنتي الي عملنا اكده يا سليم
سليم بغضب:انا متأكد انكم الي عملتوها يا كريمه لان محدش يتجرأ يعمل اكده في سليم القناوي الا انتي وبنتك بس والله لهوريكم الي عمركم ماشفتوه.... وسابهم وطلع
وعشق طلعت وراه... دخل سليم رما الجاكت علي الكنبه وقعد وعشق دخلت
عشق:اهدا ياسليم انا كويسه وخلاص
سليم بضيق:لا مش خلاص انا مش هقعد اتفرج وهما بيأذوكي انتي ملكي وانا محدش يأذي حاجه ملكي
وعشق كانت عارفه هتهديه ازاي وقربت منه وحاوت رقبته بإيديها.
عشق بدلع:خلاص يا حبيبي انا كويسه الحمدلله
وفجأة شدها سليم علي رجله ودفن وشه في رقبتها
سليم بخبث:انتي فاكره انك كدا بتهديني يا عشق
عشق:مش القصد بس خلاص يا قلبي حصل خير
سليم بغضب:قولت محصلش خير فاهمه طول ماانتي كنتي هتتأذي انا عمري مهرتاح ولا هيكون فيه خير فاهمه
عشق بتوتر:فاهمه حاسب عشان اقوم
سليم بخبث:تؤتؤ مش هسيبك
عشق:سيبني يا سليم اقوم
سليم:لا مش هسيبك انتي خلاص لعبتي بنار فستحملي يا عشقي انتي دخلتي عرين الاسد
عشق بخوف:هتعمل ايه يا سل... سليم
سليم بخبث وقام شالها :كل خير يا حبيبتي
(ونسيب العشاق ونروح مكان اول مره نروحه)
اكرم:عملتو ايه في الثفقه الجديده
هشام:انشاء الله ياباشا السلاح بتاع الثفقه الي فات اتباع كله بس الجديده طالبين فيها كتير حبتين
مجهول:انا بقول ياباشا اننا ناخدها وندفع لان عمر رجب ماجابلنا بضاعه وحشه
اكرم :عندك حق خلاص هنشتري بس خليه يدينا عليه كام كيلو كوك*ين عشان نمشي السوق
هشام:تمام ياباشا انا هكلمه النهارده واخليه يجي ونتفق معاه علي كل حاجه
اكرم:تمام يا هشام صحيح عملت ايه مع البت الي اخدت منك المناقصه
هشام بغضب:والله ماهسيبها بنت الجبالي بس افوقلها بس
المجهول:انا شايف انها مجرد بنت متعرفش حاجه يا جدع
هشام:مين دي الي متعرفش دي عشق الجبالي دي صغيره اه
بس مبتسبش حقها دي بت دماغها ذريه حرفيا تخيلو راحت امريكا واخدت حديد تمنه مليون دولار جابته بنص مليون لا عشق الجبالي مبتسكتش ومش سهله انا عمري ماشوفت بت كدا بس والله لهدمرها بنت الجبالي وكمان متجوزه من سليم القناوي وهوا ضرب اخويا انا مش هسيبهم في حالهم بس افوقلهم بس ولا الك*ب دا انا هشام السيوفي
المجهول:ياه للدرجادي عشان كدا كريمه وبنتها بيكرهوها
هشام:كريمه مين
المجهول :مرات ماجد القناوي بس ايه شيطانه يا جدع
هشام بخبث:والله دي احلوت اوي
اكرم:بقولك ايه انتا وهوا البت دي اخرها طلقه تمام يبقا تركزو في شغلكم ونبقا نشوفها بعدين
الاتنين في نفس واحد:تحت امرك يا بوص
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عشق بليل كانت بتشتغل في الاب توب وبتكلم وليد في التليفون وسليم كان بياخد شاور وطلع عاري الصدر وعشق كانت مندمجه لدرجة انها مخدتش بالها انه طلع وهوا فضل واقف جمبها
عشق بجمود:اسمع ياوليد انا ارباحي الشهر دا ناقصه 5%تمام انا في حد بيلعب من ورايا في الحسابات
وليد:يا عشق والله انا ما عارف انا محتاس
عشق:معلش بس حالا تبعتلي حسابات التلت شهور الي فاتو علي الاب توب تمام... وقفلت
سليم:مراتي بزينس ومان ياجدعان
عشق :الله انتاخرجت امتا
سليم :من ساعه الخمسه في الميه
عشق:مش عارفه ياسليم انا قلبي قلقان اوي .... وسليم قفل الاب توب وشدها علي رجله
سليم بحنيه :من ايه يا قلبي انتي قلقانه وانا جمبك
عشق:مش عارفه حاسه اني هيحصلي حاجه... وسليم حس بنغزه في قلبه وحضنها جامد وهيا حضنته جامد وعيطت
عشق:سليم
سليم :قلبو وروحو نعم
عشق :انا عاوزاك لو مت متحبش غيري ممكن اكون انانيه بس انا حبيتك لدرجه تجنن متسبنيش ياسليم... وسليم اتصدم
سليم:عشق انتي كويسه ياحبيبتي وبعدين بعيد الشر عليكي اومال من هيجيب سليم الصغير .. حاكم خدي بالك انا عاوز 10عيال
عشق بصدمه:عشره ياسليم ليه متجوز ارنبه انا مش هجيب الاعداد دي انا اخري واحد او اتنين بس وان قدرت كمان
سليم:لا يا حبيبتي هما 10 ولا اقولك خليهم 15قولتي ايه
عشق:نعم دانتا عاوز فاره مش ارنبه علي كدا
وسليم بصلها شويه وبعدين انفجر في الضحك وهيا اتغاظت
سليم:تعالي نشوف انتي فاره ولا ارنبه.. وشالها واتجه للسرير
(وملناش دعوه بلعالم قليله الادب دي) 🙃😂
عند ريان كان خلص شغل وماشي وطلع بالعربيه فجأه طلعت قدامه بنت وكانت روح ووقف ريان وهيا اول ماشافته وقفت وراه وهوا مصدوم وهيا بتعيط ومرعوبه بس فجأة لاقي اربع شباب جايين وراها
الشاب:اديني المزه يا شبح وامشي من سكات
ريان بثبات وروح مسكت فيه اكتر:هيا تبقالكو حاجه ولا ايه اصلي عاوزها معايا
الشاب:لا البت دي بذات تخصنا دي فتحت دماغ الواد
الشاب التاني:والله ما هسيبك يا بنت الك*ب
ريان برفعه حاجب:انتي ايه حكايتك مع فتح الدماغ يابنتي... وراح قلع الجاكت حطه في العربيه ورفع كم القميص
الشاب:خلص يا جدع انتا احسن باالله ندفنك هنا
ريان ببرود.. وبعد عن روح :اهي عندكم اهي خدها انا معرفهاش.. وروح اتصدمت.. وفجآه الشاب لسا هيمد ايده
لقا بوكس في وشه والي كان من ريان
وكلهم جريو يضربوه بس حصل اشتباك شديد وروح منهاره وبعد وقت ريان خلص وراح عند روح
ريان:اهدي خلاص اهدي.... وفجاه روح حضنته جامد وهوا اتصدم وهيا اغمي عليها فشالها وحطها في العربيه وفوقها وعطها ميه
ريان ببرود:ممكن تقوليلي ايه الي يخلي بنت زيك كدا تيجي هنا دلوقتي
روح بدموع:والله انا امي ماتت من 6شهور و جوز امي بلطجي واخد من امي الشقه قبل ماتموت وكان عاوز يغتصبني بس انا عرفت اهرب ورجالته كانو بيجرو ورايا وفتحت دماغ واحد ورشيت في وشهم تراب وجريت ولحد ماقابلتك انا دلوقتي لا عندي لا خال ولا عم ولا اي حد ومش عارفه اعمل ايه ولو رجعت البيت معرفش هيعمل فيا ايه
ريان:اهدي بس يا
روح:اسمي روح
ريان :خلاص اهدي ياروح ثواني وجاي .... ونزل وقف بعيد عن العربيه ورن علي سليم وحكاله كل حاجه
سليم:هاتها عقبال ما نشوفلها مكان قريب
ريان:متأكد ياسليم
سليم:هاتها ياريان.. وقفل...
عشق:في ايه يا حبيبي
سليم :ريان شافه بنت....................... وانا قولتله هاتها
عشق:عملت الصح بس ربنا يرحم امها
عند ريان راح عند روح
ريان :انسه روح انتي ممكن تيجي معايا القصر وتقعدي يومين عقبال ماشوفلك شغلانه ولا بيت او حاجه
روح:قصر وانا مينفعش اقعد معاك لوحدي
ريان بسرعه:لالا انا معايا عليتي قولتي ايه
روح باستسلام :تمام ياحضرت الظابط... وريان دور ومشي
ريان:قوليلي بقا عندك كام سنه
روح:عندي 23سنه
ريان :خريجه ايه
روح:هندسه معمار
ريان:مشاء الله ممكن اكلملك عشق تشغلك معاها
روح:مين عشق
ريان:مرات ابن عمي
روح:شكرا يا
ريان:اسمي ريان
روح شكرا يا ريان بيه
ريان:بلاش بيه دي خليها ريان وخلاص
روح .. بصتله وسكتت. ووصلو القصر ودخل وروح خايفه
كريمه:مين دي يا ولا ياريان
ريان :دي روح
منار:اه وجايه ليه بقا انشاء الله مش كفايه علينا ست تاليا
وروح حطت وشها في الارض ودموعها نزلت
ريان بغضب:ملكيش فيه يامنار تمام
كريمه بغضب:ملناش فيه ازاي طلع البت دي برا حالا
صوت من وراهم :دي ضيفتي انا... وكانت عشق
منار:ليه انشاء الله كان قصرك واحنا منعرفش
سليم:لا قصر جوزها ..
كريمه:واحنا مش عاوزينها هنا ياسليم
روح بدموع:انا اسفه انا ممكن امشي
عشق :لا انتي مش هتمشى انتي ضيفتي وكريمه ومنار ملهمش دخل
منار بغل:متدخليش انتي ياعشق احنا حرين
عشق بغضب:والتكبر علي خلق الله مش حريه يامناار وبعدين انتي مالك روحي شوفيلك حد غلي عليه انتي وامك
تعالي يا حبيبتي اوديكي اوضتك
كريمه:انتا راضي بكلام مراتك يا سليم دي احترام
سليم: طول مامراتي مغلطتش انا راضي طول ماهيا مع الحق انا موافق...... وسابهم وطلع
عند عشق
عشق بحب:ايه رايك في الاوضه
روح بإنبهار:الله دي قد شقتنا
عشق:مبروكه عليكي يا حبيبتي
روح:انتي شكلك طيبه اوي والله مش انتي عشق
عشق بضحك:ايوا انا عشق لا بقا دا انا اشهر من نرع الحله بقا هههههه
روح:ههههه بجد انتي عسوله اوي
عشق:تسلمي يا حبيبتي بكرا بقا هعرفك علي العسولات الباقيين
روح:تمام يا عشق شكرا
عشق:الشكرا لله يا حبيبتي انا هخليهم يحضرولك اكل وهجبلك ايه حاجه من عندي تلبسيها تمام
روح بخجل:لا شكرا ملوش لزوم
عشق:لا بقا عيب دا انتي في بيت الكرم عن اذنك
وخرجت عشق.. وروح جريت تتنطط علي السرير بفرحه
عندعشق نزلت طلبت منهم يعملو اكل وراحت اوضتها ودخلت الدريسنج جابت بيجمتين وطقمين خروج وراحت عند روح
عشق:بصي بقا يا ستي انا جبتلك احلي لبس عندي
روح:كتر خيرك والله ماعارفه اقولك ايه ربنا يخليكي
عشق:متقوليش كدا انتي زي اختي بردو.... والباب خبط وكان الاكل
عشق:اهو الاكل وصل الف هنا تصبحي علي خير لو احتجتي حاجه انا الجناح بتاعي في الدور التالت تصبحي علي خير
روح :وانتي من اهلها يا حبيبتي...
(عشق في قلب صعيدي) part 12
وعشق طلعت من عند روح وراحت الجناح بتاعها وملقتش سليم وخبطت علي الحمام ملقتوش وقعدت تدور عليه شويه ولحد ملقيته في الجنينه واقف بيدخن وسرحان واتجهت عنده وحضنته من ضهره
عشق بحب:سرحان في ايه يا حب عمرري كله. اوعا تكون بتفكر تخني ياسليم.......... فلف سليم
سليم:انا حب عمرك كله بجد ياعشق
عشق:اه والله انا بحبك اوي يا سليم
سليم:وانا بعشقك يا عشق السليم
عشق بمرح:تب يلا اطفي القرف دا خنقتني...
سليم:بس كدا. حاضر.... ورامها علي الارض وداس عليها
عشق:ايوا كدا انا جوزي شطور بيسمع الكلام اهو.. ولفت ايديها حوالين رقبته.. وهوا شدها من وسطها لعنده
سليم بحب:متجيبي بوسه
عشق بخجل:بس يا سليم احسن حد يشوفنا ابعد
سليم بخبث:تؤ تؤ مش هبعد انتي مراتي لو مش واخده بالك
عشق بكسوف:سليم ابعد ياقليل الادب في واحد جاي من الحرس. وسليم بص فهربت منه وطلعت تجري وهوا جري وراها.. وكل دا وماخدوش بالهم من منار الي عينها كلها غل من البلكونه وبتتفرج عليهم
عشق بضحك:ارجع يا مجنون انتا بتجري ليه ههههه
سليم بضحك :والله ماهسيبك اما تجيبي بوسه ههههه
عشق: بعينك ياسافل يا قليل الادب ههههه
سليم بخبث:ماشي مش عاوز حاجه
عشق بشك :انتا فاكر انك كدا بتضحك عليا ههههه
سليم:يستي خلاص انا مش عاوز حاجه
عشق: تمام عديني عشان امشى
سليم:ماتعدي اهو... وفتحلها سكه وهيا عدت بس فجأه مسكها وهيا كانت هتوقع في البيسين فمسكت فيه ووقع معاها. وعشق غطست لان الميه كانت سقعه وسليم جابها وهيا اتشعلقت فيه ولفت ايديها حوالين رقبته ورجليها حوالين خصره
سليم:انتي كويسه ياعشقي
عشق:اه كويسه انا اسفه بس
سليم:خلاص متتأسفيش انا الي حمار عشان ملحقتش امسكك ..... وعشق فضلت بصله شويه وانفجرت في الضحك
عشق بضحك:هههههههه هموت
سليم بغيظ:انتي بتضحكي علي ايه
عشق بضحك:عليك يا حمار قلبي هههههه
سليم بخبث:ماشي يا عشق ... وفجأه باسها وهيا اتجاوبت معاه ومسكو في بعض اكتر ومنار شايفاهم وهتتجلط حرفيا من الي بيحصل... وسليم بعد عنها لما حس انها محتاجه اكسجين.. وحط جبينه علي جبينها وكان بيتفس بصعوبه وعشق مكسوفه وراح حطها علي حفه البيسين وطلع قعد
سليم:متتكسفيش انا زي جوزك بردو
عشق:انا مش مكسوفه
سليم :ما هوا باين دا انتي قلبتي فراوله ههههه
عشق فجأه انفجرت في الضحك
سليم برفعه حاجب:بضتحكي علي ايه
عشق بضحك :افتكرت حتت مقلب ههههه
سليم:احكيلي
عشق:كان عندي 10سنين وزين كان 17سنه وكل ما كنت انزل البسين انا وهوا يقعد يغلس عليا ومبعرفش العب فبابا وماما كان بيشوه جنبنا في الجنينه فطلعت وقلتلهم وبابا قال لزين ملوش دعوه بيا وزعقله وزين اتغاظ وانا كنت بطلعله لساني
وكان في مسمار كبير كدا فشلني علقني عليه وكان بيضحك عليا فأنا اقسمت اني هنتقم منه وبعد شويه نزلني واتغدينا ونزل تاني وانا كنت بخاف فهوا كان بيغطس وبيحط ميه في بوقه ويطلعها زي النافوره كدا وبعدين جاتلي فكره فنزلت قريب منه وعملتها وطلعت قعدت برا وكل مايحط ميه في بوقه ويطلعها وانا ميته من الضحك فبعد وقت وانا لسا بضحك هوا قالي بتضحكي علي ايه فقولتله وطلعت اجري وانا ميته ضحك فصرخ وقالي والله ماهسيبك يا عشق الكلبه خدي يابت هنا وانا قولتله ابعد ريحتك وحشه يا معفن
وهوا فضل ييستحمي يومين ومن ساعتها استحاله ينزل حمام سباحه انا فيه هههههه
( جتك القرف عيله معفنه 😂😂😂😂)
سليم بصلها بصدمه وبعدين انفجر في الضحك ونام علي الارض من الضحك ومنار اتصدمت لانها عمرها ماشافت سليم بيضحك كدا وكانت مغلوله منهم اوي
سليم بضحك:يخربيت كدا انتي عملتي كدا بجد
عشق:اه والله ههههه دا كان شكله مسخره
سليم بضحك :انتي ملكيش حل وربنا هموت هههههه انا معتش مسلم عليه تاني ههههه
عشق:دا لو عرف هيجري ورايا ههههه
وبعد وقت من الضحك الدنيا مطرت وعشق اتوترت وسليم لاحظ
عشق بخوف:انا لازم ادخل حالا
سليم:اهدي يا حبيبتي دا الشتا تحفه
عشق :لا انا هدخل مش قادره.. وفجأه كل زكرياتها جت قدام عينها وبقت بتلف بجنون وتحاول تسكت عقلها وبقت بتعيط جامد وسليم حاول يهديها واخدها في حضنه وفهم السبب
سليم:عشق اهدي يا حبيبتي انا معاكي متخافيش
عشق بدموع:مش قادره مش قادره انا شايفهم وانا بترمي في الشارع وامي يارب
سليم بحزن: اهدي كله هيكون تمام ياقلبي اهدي
وسليم بقا بيهديها وقت كبير وكان عاوزها تتخطي خوفها وكل متحاول تدخل سليم يوقفها ومنار وقفه مستغربه هيا خايفه كدا ليه... وبعد وقت
عشق بنهيار:سليم ارجوك مش قادره ونبي دخلني
سليم:حاضر يا نور عيني .... وبيشلها وهي قافشه فيه وبيطلع بيها الجناح وهيا بتترعش ومنار بتشيط
سليم:ممكن تهدي انا معاكي انا امانك ياعشق خلاص اهدي
عشق وبلفعل ابتدت تهدا
سليم:بقيتي كويسه
عشق:اه بقيت تمام
سليم: خلاص خشي خدي شاور دافي عشان تهدي اكتر
عشق:حاضر بس اقولك حاجه
سليم:امممم
عشق :زين كان منظره يموت ضحك ههههه
سليم ضحك عليها :تب خشي خدي شاور يامجنونه قلبي ههههه.... وبالفعل عشق دخلت اخدت شاور وهوا راح حمام تاني في الدور ولبس بنطلون مريح اسود وتيشرت اسود بارز عضلاته ودخل لاقا عشق طالعه وكانت لابسه قميصه الابيض
وكانت بتشف شعرها وكانت جميله جدا
سليم:ممكن اعرف انتي لابسه قميصي ليه
عشق:عادي مريح وكمان بحبه
سليم:يا عشق انتي مسبتيش قميص في هدومي كلها
عشق.. وهيا بتسرح شعرها البني الطويل :عادي يا قلبي قصدك اني بعمل فيهم حاجه
سليم بخبث:لا مش القصد بس بتكوني حلوه اوي وانا مش بقدر امسك نفسي
عشق بخجل:لم نفسك ياسليم بقا.. وبعدين قرب عليها واخد منها الفرشه وشغل الاستشوار وبدأ ينشفلها شعرها ويسرحلها
وهيا كانت مبسوطه جدا وبعد وقت خلص وحضنها من ضهرها وبقا يشم ريحه الفراولة الي طالعه منها ومبسوط اوي
عشق:انتا عارف انا عاوزه اكل ايه بقالي كتير
سليم:ايه يا حبيبتي
عشق:اندومي
سليم:انسي يا عشق انا محرمه يدخل من باب القصر كله
عشق:ليه يا سليم دا طعمه تحفه والله
سليم:لا يا عشق انا كنت معلق رامي وريان وكريم علي الشجره بسببه قبل كدا
عشق:والله نفسي فيه ياسليم عشان خاطري انا مكلتوش من زمان اوي بقالي حوالي 8شهور اهو
سليم:قولت لا يا عشق لا فاهمه .... وعشق قعدت تضرب رجليها في الارض زي الاطفال.. وهوا ابتسم غصب عنه وهيا اتغاظت
عشق برجاء :عشان خاطري ياسليم ونبي وافق ياسليم
سليم:قولت لا ياعشق خلاااص الكلام انتهي في الموضوع دا
عشق بخبث:ماشي ياسليم مش عاوزه حاجه ماشي
سليم بشك :عشق والله لو فكرتي تكليه هزعل منك
عشق بصتله واتجهت للسرير وغطت وشها ونامت وسليم طفي النور وراح اخدها في حضنه وهيا بعدته
سليم:عشق متزعليش بقا انا عارف انك زعلانه بس صحتك
عشق بغضب طفولي:نام ياسليم يرخم وطلعتله لسانها ونامت... وبالفعل نامو بس علي الساعه 2بليل عشق صحيت علي صوت سليم وبصت لقت وشه كله عرق وبيقول بحبك يا عشق وكلام كتير وعشق حطت ايديها علي راسه وشالت ايديها لا إنها مقدرتش تحط ايدها من السخونيه... ولبست اسدال ونزلت جابت تلج وحطت عليه ميه ساقعه جابت قماشه بيضه نضيفه وجابت مناديل وطلعت قلعت الاسدال وقعدت تعمله كمدات لغايه ماعيطت علي حالته
عشق بعياط:سليم انتا كويس انا اسفه انا السبب انا الي شديتك معايا سامحني سليم يا حبيبي
سليم بتعب شديد:اممم
عشق عيطت اكتر:انا اسفه يا حبيبي اسفه
سليم بتعب:انا ك. وي. س يا. عش. ق
وعشق:قعدت تعمله كمدات لحد ما الحراره نزلت شويه وبعدين قعدت تفكر لحد مافكرت تتديله شاور سقعان ودخلت ملت البانيو مايه ساقعه وطلعت حاولت تسند سليم بس مقدرتش وقعدت تحاول لحد ماعرفت ودخلت وقلعته هدومه ونيمته في البانيو هوا كان فايق بس مش قادر يتكلم حتي او يتحرك وعشق طلعت ولبست ونزلت تحت عملتله شوربه خضار وفراخ وطلعت فوق حطتهم وطلعتله هدوم وفوطه وبعد وقت طلعت سليم وهوا كان فاق تماما بس بيستعبط وكان عاوز يشوف هيتصرف ازاي وكانت بتنشفه وسندته طلعته ولبسته وحطته علي السرير وهوا بدا يبين انه بيفوق كويس
عشق بدموع:انتا كويس يا حبيبي
سليم وحط ايده علي خدها :انا كويس يا روحي
عشق:تب يلا عشان تاكل انا بقا عملتلك شويه شوربه خضار بلفراخ تحفه.... وحطتله منديل وبدأت تأكله وهوا مستسلم خالص ومبسوط بإهتمامها
عشق: ايه رايك بقا
سليم: تحفه تسلم ايدك يا قلبي
عشق:انا اسفه اني شديتك معايا والله ماكان قصدي
سليم:ولا يهمك يا حبيبتي
وبعد وقت وهيا بتأكله
سليم:خلاص شبعت يا عشق
عشق:تب عشان خاطري اخر حته
سليم :مش قادر والله
عشق :وحياتي عندك.. فأكلها سليم.. وهيا حطت الصينيه بعيد وجابتله مايه ونيمته وغطته كويس ونامت جمبه
تاني يوم في الصباح . صحيت عشق وسليم كان لسا نايم
وعشق دخلت اخدت شاور ولبست بيجامه وسرحت وراحت تصحيه وهوا مش راضي يقوم
عشق:سليم يلا يا حبيبي
سليم بنوم:لا انا هنام سيبيني..... فسابته وراحت تشوف الورق الي وليد بعته وكانت بتراجعه بدقه شديده ولقت فعلا في لعب في الحسابات وكلمت وليد وقالتله دور من غير شوشره وقفلت وكان بقالها ساعتين بتشتغل وطلبت من سعيده الفطار... ووصل الفطار وراحت عند سليم
عشق:سليم
سليم:اممممم سيبوني انام
عشق بطفوله :سليم اصحي بقا انتا وحشتني الله
سليم:ماشي كمان شويه هجبلك شوكولاته
عشق برفعه حاجب:شوكولاتة والله سليم بقولك اصحي بقا انتا وحشتني يابني ادم
سليم بزهق:ماشي يا عشق انا هقوم اهو
عشق بخبث:طيب يا سليم والله لهصحيك
وراحت جابت كوبايه ميه ودلقتها عليه وهوا اتخض وقام مره وحده وبصلها بنظره رعبتها حرفيا
سليم بغضب:ايه الي عملتيه دا انتي غبيه
عشق بخوف:انا كنت. كنت عاوزه اصحيك عشان انتا وحشتني بس
سليم بحده:وانا كنت عاوز انام انا اعمل ايه
وبصتله عشق بحزن :انا اسفه ياسليم مش هعمل كدا تاني
سليم زعل انه زعلها :خلاص محصلش حاجه ولايهمك وقام دخل الحمام... وهيا قعدت علي السرير وعيطت جامد لدرجه انها كانت بتشهق وسليم طلع واول ماشافها كدا جري عليها من غير تفكير
سليم:متزعليش انا مكنش قصدي والله انا اسف
عشق بدموع:انتاكنت واحشني وانا صحيتك بس انا الي غلطت انا اسفه.. وحضنها جامد
سليم:خلاص بقا... وبعدين هديت عشق وقامو فطرو وسليم ضحكها. ولبست عشق ونزلو ماسكين ايد بعض ومنار شافتهم وكانت بتولع حرفيا
سليم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
عشق:هيا روح مانزلتش
ريحانه:روح مين
عشق:انت ماقولتلهمش ياريان
ريان :لاء بس بعتلها الفطار لما منزلتش
عشق:بعد اذنك يا حبيبي هطلع اجيبها واجي
سليم:تمام يا قلبي.. وهيا طلعت وسليم راح قعد جمب جده
مجدي:يااه لسا فاكر ان ليك جد يابيه
سليم:وانا قصرت معاك في ايه
مجدي:يا ابن الكلب انتا من يوم مااتجوزت والبت خدتك مني انا ابتديت اغير ياولا
والكل ضحك. معاد منار وكريمه
ماجد:عريس بقا هنقول ايه ههههه
صفيه:والله حتي انا يا ابوي معاد بيفكر فيا ولا بجيلي حتي ههههه
سليم:والله يا جدي انا
مجدي:اخرس انتا مبقتش بتهتم زي الاول انتا كنت بتعدي عليا كل يوم قبل ماتطلع اوضتك من يوم مااتجوزت وانتا ناسيني يابيه
سليم بضحك :والله انتا الي في القلب يا حاج وبعدين هوا انا مراتك ولا ايه ههههه.. ومجدي ضحك وحضنه
كريم:يخص عليك يسليم مش توفي طلباتك كزوجه اصيله ههههه.....
رامي:عنده حق انا لو منك يا جدي اطلقه
سليم بغيظ:عجبك كدا يا عم اديني بقيت مريئه انتا راضي
مجدي بضحك:بس ياولاد عبيب دا في مقام جدتكم
والجميع ماتو من الضحك
سليم:ماشي يامجدي ماشي ياكبير
ريان:انا من رائي انك تطلق ياجدي وخلاص اصلها نكديه
سليم بغيظ:والله ماشي انتا راضي كدا
مجدي :معلش ياسليم استحمل ضرايرك التلاته اصل انا الشرع محللي اربع والشباب اتصدمت وسليم ضحك
كريم:والله يا جدي ماشي..
عند عشق طلعت وخبطت علي الباب وروح فتحت
عشق:صباح الخير
روح:صباح النور انا كنت مستنياكي
عشق:بجد تب يلا البسي عشان ننزل
روح بخجل:بس انا يعني محروجه بجد.
عشق:يابنتي ماتقلقيش يلا
وروح دخلت لبست ونزلت مع عشق وهيا مكسوفه
مجدي:مشاء الله احفادي زادو واحده اهوا
عشق:يعني انتا نسيتني
مجدي:وانا اقدر بس انتي حاليا ضرتي ههه
عشق بضحك:ودا ليه انشاء الله
مجدي:الواد معتش بيهتم بيا من يوم مااتجوزك
عشق بمرح:وانتا كمان عاوز تقاسمني في الواد اليتيم الي حيلتي ههههه.
مجدي:كدا يابنت يعقوب ماشي يابنت الكلب.... وفجأه دخلت العيله
يعقوب:انا بتشتم هنا يجماعه
مجدي:حبيبي واحشني ياراجل... وكلهم ضحكو عليه وروح اتعرفت عليهم وحبوها اوي
عشق:وحشتوني اوي يا عيلتي السعيده
وجريت حضنتهم وسلمت عليهم
دنيا:والله يابت يا عشق البيت هناك ماليه طعم من غيرك ههههه
عشق بغرور مصطنع:عشان تعرفو قيمتي
وزين راح يسلم علي سليم واول ماسليم شافه مات من الضحك
زين:ايه ياسليم انتا اتلبست ولا ايه ... وعشق فهمت وراحت عند زين
عشق بخبث :بقولك يازين ماتيجي ننزل البيسين
زين بسرعه:لا انا انا مش نازل لالا مستحيل
وفريده ويعقوب وسليم وعشق ماتو من الضحك... وزين فهم
مجدي:بتضحكو علي ايه
عشق:اصل يا جدي كن...... وفجأه زين كتم بوقها
زين:اخرسي يابت عشان معلقكش
سليم بضحك:سيب مراتي كفايه علقتها مره
وزين بص لعشق :انتي حكتيله
عشق :امممم وشال ايده.... اه عادي هههههه
زين بغيظ:يا عشق الكلبه... وطلعت تجري وهوا بيجري وراها ومنار وكريمه هيولعو... وعشق استخبت ورا سليم وهوا مش قادر من الضحك ومجدي مبسوط لانه عمره ماشاف سليم بيضحك كدا وزين مسكها من قفها
زين بمرح:ياوطيه يا معفننه ياعشق يا معفننه انتي السبب يا كلبه
عشق وهيا شبه الفار المبلول :الله وانا مالي يالمبي انا معملتش حاجه
زين بغيظ:والله انتي معملتيش ماشي يا عشق
عشق بضحك:مااانتا الي كونت عملي فيها نافوره هههههه
زين:بس يامعفنه
دنيا:في ايه ياجدعان فهموني
عشق:سيبني عشان اقولها ياولا.
زين :بعينك ياكلبه البحر
سليم بضحك:سيب مراتي يالا بدل ما اعلقك
زين:اسكت انتا اما اربيها المعفنه دي
سليم:خلاص يا رجوله براحتك عاوز مساعده
عشق بغيظ:ماشي ياسليم ياواطي سبني عليه
زين:تحت امرك ياوحش وسابها
سليم :تصدق انك واطي يالا
عشق غمزت لسليم وطلعت تجري وراه وهوا استخب في زين وعشق بقت تضرب زين وسليم ماسكه وبيضحك والعيله ميته من الضحك وفجأة عشق ضربت زين شلوط فزين لف وجه في سليم
عشق بصدمه:والله ماكان قصدي ياوحش
رامي:البسي ههههه
سليم:انتي ضربتيني ماشي... وراح ماسكها
عشق:انا اسفه يا شبح مش القصد
سليم:شبح والله واد يازين تعالا خد حقك
والاتنين فضلو يضربوها بهزار
عشق:يا عيلتي الواطيه حد يساعدني
مجدي:بس ياولاد كفايه ههههه
وقضو يوم الجمعه مع بعض في حب لغايه ماعشق كانت معديه سمعت رامي وريان وكريم وريحانه بيتفقو علي حاجه وخايفين فدخلت واتفقت معاهم وكانت مبسوطه وعملو جروب ودخلتهم كلهم فيه حتي روح ووتاليا
عشق:تمام هنفذ علي بليل يارجاله متقلقوش
رامي:ربنا يستر
وطلعو برا كلهم
سليم:انتو كنتو فين كدا
كريم بتوتر:كنا في المطبخ اصل اصل
سليم:اصل ايه
عشق:في حاجه وقعت علي روح ولحقنها
سليم:تمام الف سلامه يا انسه روح
روح:الله يسلمك
وعدا اليوم بين ضحك وهزار وكان لذيذ جدا ومنار وكريمه كانو هيولعو طوول اليوم من الكل
عند كريمه كانت بتكلم حد في التليفون
كريمه:الو
المجهول:ايه يا كريمه
كريمه :انا خلاص معتش طايقه البت دي
المجهول:اعمل ايه يعني ياكريمه
كريمه :شوفلها اي داهيه موتها حتي يارفعت انا معتش قادره
رفعت :تمام يا كريمه بعدين عشان عندي تسليم شحنه هخلص وهشوفلها صرفه اصلا هشام السيوفي مش هيسيبها
كريمه:مين هشام السيوفي دا
رفعت:دا اكبر عدو لبنت الجبالي دي خسرته ملايين
كريمه:انا لازم اتعرف عليه ضروري
رفعت:تمام ياكريمه
كريمه:بس تعرف يارفعت ان عشق دي شبه ليله اوي
رفعت:يعني ايه شبه ليله
كريمه:والله نسخه من ليله اوي
رفعت:ياشيخه يخلق من الشبه اربعين
كريمه:يمكن خلاص هبقا اكلمك تاني... وقفلت
عند عشق الساعه 1بليل كانت نايمه هيا وسليم فجأه تليفونها رن ففتحت
عشق بهمس:انتا جبت الحاجه
المجهول:كله تمام يا عشق يلا
عشق:تمام انا هنزل حالا اصل وحشني بشكل
المجهول:تب يلا ياستي... وقفلت
وقامت لبست هدومها ترينج اسود بيتي وطرحه وراحت عند سليم وباسته
عشق:سامحني ياسليم هتكون اول مره اخونك فيها بس صدقني انا بحبه اوي سلام... ونزلت. دخلت الجنينه من باب المطبخ ولقت كريم وريحانه وريان ورامي وروح وتاليا موجودين وقاعدين علي الارض وقدامهم اطباق كبيره مليانه اندومي وعشق جريت قعدت
كريم:صدقوني سليم لو عرف هينفخنا ياعشق
عشق وهيا بتاكل :يا عم متشلش هم حاجه
رامي:انا خايف اوي من سليم
ريان :وانا والله مرعوب
روح:والله انتم قلقنين علي الفاضي مش هوا نايم
عشق:اه سايبه نعسان
ريحانه:يبقا تمام ربنا يستر ومنتعلقش
تاليا:يا جماعه اسكتو واستمتعو ... وبعد وقت قليل
رامي:قوليلي ياعشق لو سليم قفشنا هتعملي ايه
عشق:هقوله ان احنا من حقنا نأكله ومش هسكت خالص
كريم:متأكده ياعشق احنا واثقين فيكي
عشق:عيب عليكم انا قدها تب خليه يجي بس وانا هدافع عنكم متخافوش انا وحش ياشباب.... وفجأه لقت حد ماسكها من قفها
سليم بغضب:انتي بتعملي ايه هنا ياوحش
عشق برعب:سيد الناس انا جيت بصدفه وقفشتهم متلبسين
رامي:يا واطيه لا لا ياسليم دي هيا صاحبه الفكره
سليم:انتم تخرسو خالص انا مش قولتلكم ممنوع القرف دا يدخل القصر
كريم:احناكان نفسنا فيه انتا بقالك سنين منعنه ناكله
ريان:اه مالو يا اخويا يعني مره واحده
سليم:اسكتو انا هعلمكم الادب يا كلاب استنو عليا
عشق:انا ياسليم مش قصدي
سليم:انتي تخرسي خالص مش قولتلك لو كلتيه هزعل منك
اصبري عليا يا عشق بس. يا سعيد انتا ياسعيد
سعيد بخوف :ايوا يا كبير
سليم:هاتلي سبع احبال عشان هنربط الحلوين دول
تاليا وروح:حتي احنا
سليم:اه مش دخلتو القصر تبقو منه وهتتعقبو فاهمين
عشق:سليم يعني هتعلق مراتك ياسليم
سليم :اه هعلقك يا حبيبتي مش قولتلك
ريحانه:ياسليم مجتش من مره يا سليم يعني
سليم:مسمعش نفسك خالص فاهمين
وفعلا سليم ربطو السبعه علي الشجر قدامه وقعد علي الكرسي وطلب قهوه وفضل قاعده يتفرج عليهم
رامي:ياسليم عيب كدا انا اخوك بردو
كريم:نزلني ياصاحبي مينفعش كدا
ريان:ونبي تنزلني يا اخوي ربنا ينتقم منك ياعشق
عشق:الله وانا مالي يا لمبي انا معملتش حاجه
تاليا:يا استاذ سليم انا مليش دعوه بدا كله دا انا ضيفه حتي عندكم
روح:ايوا عندها حق نزلنا بقا يا استاذ سليم
ريحانه:احنا غلطانين يا اخوي نزلنا بقا ومش هنعملها تاني
وسليم ولا كان سامع حاجه منهم
عشق:سليم نزلني ارجوك ياحبيبي
سليم بغضب:انتي بذات تخرسي خالص انا زعلان منك فاهمه
عشق:خلاص ياسليم مش عاوزه انزل
سليم:انتو هتفضلو كدا لحد الصبح
عشق:نعم ليه ايه عبيد
سليم :هوا كدا فاهميين عن اذنكم انا رايح اجيب حاجه تتأكل واجلكم ههههه
كريم:استنا ياسليم نزلنا... وسليم سابهم ودخل
سليم في نفسه:الحمدلله انها طلعت نزله تاكل اندومي دانا عقلي راح بعيد خالص والله لاربيكي يا عشق اصبري عليا
وجاب سندوتشات وميه وقعد ياكل قدامهم
عشق:سليم انا عطشانه
سليم:مفيش ميه
عشق:عشان خاطري والله عطشانه جدا
سليم:ماشي .. وراح وقف علي الكرسي وشربها.. وبعد ساعتين من الاحتيال عليه
سليم:قولت الصبح مش هفككم غير الصبح اخرسو بقا
وفجأه الدنيا مطرت وسليم خاف علي عشق وهيا عيطت وانهارت خالص وبقت تصرخ. والكل مصدوم
عشق بنهيار:نزلني ياسليم مش قادره نزلني
سليم بخوف:بسرعه فكوهم.. وجري علي عشق وبقا يفكها والرجاله راحت وفكت الباقي وعشق اول ما اتفكت قعدت تلف حوالين نفسها بعياط شديد واغمي عليها وسليم شالها علي فوق والكل خاف عليها وطلعو وراه ..
سليم بخوف:عشق يا حبيبتي عشق
كريم:هيا مالها ياسليم
سليم:عشق يا حبيبتي.. وفاقت عشق وكانت بتصرخ وسليم حضنها جامد والكل مصدوم من رد فعلها
رامي:انتي كويسه يا عشق
سليم:اخرجو انتو انا ههديها كل واحد علي اوضته
وبالفعل كل واحد راح اوضته وهيا مازالت بتعيط
سليم:اهدي ياعشقي اهدي.. وبعد شويه عشق هديت وسليم دخلها تاخد شاور دافي وطلعت نامت وهوا كان خايف عليها وبيفكر يخليها تتخطي ازاي لحد مانام هوا كمان
عند تاليا كانت اخدت شاور ولبست بيجامه ومكنتش عارفه تنام فلبست اسدال وطلعت البلكونه ووهيا وقفه سرحانه فجاءه جه رامي من وراها لان البلكونتين لازقين في بعض
رامي:لسا صاحيه ليه يا تاليا
تاليا:اااه خضتني ايه
رامي:لسا صاحيه ليه ياستي
تاليا:عادي حاولت انام ومعرفتش
رامي :وانا كمان والله خلاص تعالي نحكي شويه صحيح طمنيني رجلك عامله ايه دلوقتي
تاليا:الحمدلله كويسه شويه
رامي:قوليلي بقا انتي ملكيش اي حد خالص عم او كدا انا اسف ولو بتدخل يعني
تاليا بحزن:لا عادي انا مليش لان ابويا وامي كانو ولاد عم واتجوز غصب عن العيله وهربو علي الصعيد وهما كانو من دمياط وخلفوني وانا كبرت وماتو من سنه وانا كنت شغاله في شركه ولاني قعدت شهر مرحتش الشغل فرفضوني ومن اسبوع صاحب البيت طردني وقعدت يومين في الشارع لحد ماقابلتك... وانهارت جامد .. ورامي حس بحزن عليها
رامي:خلاص ياستي متعيطيش بقا عمتا انتي مش هتمشي من هنا
تاليا:لا انشاء الله رجلي تخف وهمشي
رامي : خلص الكلام انا حبيتك قصدي كلنا حبيناكي
تاليا :اه عيني
رامي بخوف:ايه في ايه
تاليا:في حاجه دخلت عيني بتحرقني
رامي:قربي اشوفهالك.. وتاليا قربت ورامي قرب يشوف عينها ونفخلها فيها
رامي:ها بقيتي احسن
تاليا:اه الحمدلله... ورفعت عينها ورامي سرح فيها وهيا كمان سرحت
رامي بهيام:عيونك حلوه اوي
تاليا بهيام:اه وانتا حلو اوي.. وبعدين استوعبت
تاليا بخجل:عن اذنك انا لازم امشي تصبح علي خير... وطلعت جري علي جوا
رامي:انا ايه الي بعمله دا .. ودخل وقعد يفكر فيها ويضحك لحد ما نام علي نفسه
تاني يوم الصبح بتصحي عشق وبتلاقي سليم نايم
فتقعد تلعب في وشه بحب وسليم ادايق وفتح عينه
عشق:صباح الخير يا قلبي
سليم :صباح النور... وقام دخل الحمام وهيا زعلت وعرفت انه زعلان من امبارح.. وبعد وقت خرج سليم وهوا لابس بنطلون اسود وعاري الصدر وبينشف شعره..
عشق :سليم انتا لسا زعلان مني
سليم:ولا يهمك ياهانم
عشق:خلاص ياسليم دي مره واحده يعني
سليم:لا مش مره واحده انتي كسرتي كلامي وانا قولتلك اني هزعل منك وانتي استهونتي وعملتي الي في دماغك
عشق بحزن:انا اسفه يا حبيبي صدقني اخر مره
سليم :لا يا عشق مش مسامحك
عشق : يعني انتا مش هتسامحني
سليم :لا قولت لاء يا عشق
وفجأه عشق بدأت تقرب منه.... وسليم بيرجع وهيا بتبصله بخبث وحاوطته بين الحيطه
عشق بخبث:متأكد يا سليم
سليم برفعه حاجب:اه متأكد
عشق:تمام يا سليم عادي
سليم:يعني زعلي مش فارقلك
عشق :لا فارقلي بس ايه الي يرضيك وانا اعمله
سليم:مش عاوز منك حاجه وابعدي كدا
عشق وهيا بتقرب اكتر :متأكد اني ابعد
سليم بتوتر من قربها:اه يا عشق ابعدي
عشق:تمام ملكش نصيب
سليم:في ايه
عشق:في الي كنت هعمله فيك
سليم: ولا تقدري تعملي حاجه انا ميفرقليش ياست عشق
وفجأه عشق باسته وهوا اتجاوب معاها ورفعها من علي الارض وهيا حضنته جامد
(يخص عليكي طلعتي قليله الادب 🙃)
عشق بعدت وسليم لسا رافعها :عرفت انك متخدش في ايدي حاجه ياسولم
سليم بخبث:والله انتي الي جبتيه لنفسك يا عشق واتجه لسرير ونزلها واعتالها
عشق بتوتر:سليم لا انا انا مش جاهزه
سليم بخبث:مش انتي الي بدأتي يا عشق
عشق بتوتر :انتا ما صدقت يا سليم بهزر معاك هه
سليم:وانا مابحبش الهزار يا عشقي
عشق: سليم ماتهزرش خليني اقوم و.... قاطعها قبله من سليم وهيا تجاوبت معاه
(ونسيب قلت الادب دي ونروح عند كريم وريحانه)
كريم :صباح الخير يا حبيبتي
ريحانه :صباح النور يا قلبي
كريم:مالك كدا وشك اصفر
ريحانه :لا انا كويسه بس عندي ليك مفجأه
كريم :قولي يا ريحانة قلبي
ريحانة:انا انا حامل في شهر
كريم بفرحه:ايه بتتكلمي جد
ريحانه ببتسامه:اه والله حامل
كريم:يعني انا هكون اب الله اكبر انا اهكون اب
ريحانه:اهدي يا حبيبي اهدا
كريم:اسمعي انتي تقعدي متتحركيش خالص فاهمه وتخدي بالك منه عشان خاطري
ريحانه:حاضر يا حبيبي.. وكريم نزل علي ركبته وحط راسه علي بطنها
كريم:هوا مبيتحركش ليه ها
ريحانه بضحك:ياكريم يا حبيبي دا لسافي شهر يعني لسا هيتكون يا حبيبي
كريم:ولو لازم ييجي بسرعه اخيرا هجيب ممنك عيل يا مزتي.
ريحانه:تب يلا عشان ننزل نفطر احنا جعانين اوي
كريم:يا سلام يلا.. وفجأه شالها ونزل
ريحانه:نزلني ياكريم هيقولو ايه دلوقتي علينا
كريم:مايقولو مراتي
تحت علي السفره نزل كريم وهوا شايل ريحانه
رامي :ياسيدي ياسيدي علي الحب
كريم:وانا مينفعش اسيبها تمشي اصلا
ريان:ليه علي رجليها نقش الحنه ههههه
كريم:لا يالمض حامل
صفيه:بجد الف الف مبروك يابتي
ريحانه:الله يبارك فيكي ياما... والكل باركلها
مجدي:اومال سليم فين مشفتوش
صفيه:طلب الوكل فوق النهارده
منار بغيظ:هوا كل يوم هيطلب الفطار فوق
مجدي:هوا حر هوا ومراته انتي ملكيش دخل
عند سليم كان بيفطر هوا وعشق طالعه من الحمام
سليم:بردو لابسه قميصي
عشق:بحبه والله بحبه اوي يا سليم.. قام سليم وقرب منها
سليم:وانا بحبه عشان بتحبيه .. عشق حاوطت رقبته
عشق:وانا بحبك اكتر من القميص
سليم:تب يلا نفطر عشان متهورش تاني ياملكه قلبي
عشق:لالا يلا انا معتش قادره ... وراحت نحيه الاكل
سليم بضحك:والله ماشي ياست عشق
عشق:يلا يا حبيبي تعالا ناكل... وفعلا راح وفطرو
عشق:بعد اذنك يا حبيبي انا هروح القصر النهارده عند بابا
سليم:ليه يا حبيبتي
عشق:اصل هروح انا ودنيا نشتري هدوم لبيبي
سليم:عقبال مانجيب لسليم الصغير حاضر روحي
عشق:صحيح انتا عاوز تسمي سليم لو جبت ولد
سليم:اه عشان يبقا سليم الصغير
عشق:تب استني اما احمل الاول حتي
سليم:قلب حاسس ان في حاجه جايه
عشق:لا والله مفيش لو فيه هقولك
وبعدين نزلو تحت وعشق كانت هتقع بس سليم مسكها
سليم:مش تحاسب يا وحش
عشق:انا اسفه بس مختش بالي
ريان:واو علي السلم ياسليم فعل فاضح
سليم:اخرس يالا
ريان:مسكتك متلبس ههههه
عشق بكسوف :لا والله انا كنت هقع ووقاطعها سليم
ومسكها من وسطها
سليم:انا حر دي مراتي يا حضرت الظابط
ريان:خلاص افراج يا متهم ههههه.. والكل ضحك
سليم:عن اذنكم احنا خارجين
منار:رايح فين
عشق بغضب:وانتي مالك رايح فين
منار بغل:مش قصدي اناكنت بسأل عادي
عشق:لا مش من حقك تسألي يلا ياسليم
(في مكان تاني)
هشام:كدا احنا اخدنا الثفقه افوق لعشق الجبالي بقا
رفعت:اه صحيح كريمه سألت عليك وزهقت منها وعاوزه تنتقم منها
هشام بخبث:اكيد ومالو نقابلها
اكرم بشر:انا لازم اشوف البت الي قالبه الدنيا دي
رفعت:عندك حق يابوص واناكمان والله
هشام:ومالو نجيبها النهارده واخد منها حقي ونخلص الحوار
رفعت:خلاص ابعت الرجاله تنفذ
هشام:فعلاهههههه
عند عشق ركبت جمب سليم واتحركو علي قصر الجبالي
ونزلها ومشي وعشق دخلت
عشق:صباح الخير يا عيلتي السعيده
فريده:صباح النور يا قلب امك تعالي تفكري
عشق:لا سبقتكو يا حبيبتي
دنيا:استني هطلع البس
زين:رايحين فين
عشق:رايحين نجيب هدوم للبيبي
يعقوب:عقبالك يا عشق يابنتي
عشق:اللهم امين... ودنيا غيرت ونزلت ومشيت هيا وعشق راحو المول.. ولسا هيدخلو وقفت عربيه سوده ونزل منها رجاله وضربو نار وشالو عشق وهيا بتشرب
عشق:سيبوني الحقوني اعااااااا الحقوني اعاااااا
(عشق في قلب صعيدي) part 13
عشق بقت تصرخ والرجاله شيلنها ودنيا مش عارفه تتصرف
عشق بعد مركبو العربيه واتحركو:انتو مين وعاوزين ايه سيبوني حرام عليكم
احد الرجال:صدقيني انتي متوصي عليكي توصيه مش علي حد شكلك مهمه اوي للبوص
عشق:بوص مين وبتاع مين انا عاوزه امشي
الراجل:بقولك ايه انتي هتتعبينا ليه... وفجأه حط علي وشها منديل فيه مخدر وهيا نامت ..
عند دنيا كانت منهاره ورنت علي زين
دنيا بنهيار:زين الحقني
زين بخوف:في ايه انتي كويسه
دنيا:عشق اتخطفت
زين:ايه انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل
دنيا :في رجاله ضربو نار علي الحرس كله واخدو عشق
زين:تب خليكي مكانك انا جايلك
دنيا:عشق يازين انا خايفه عليها اووي لا انا راكبه وجايه انا في العربيه
زين:تمام انا هبلغ سليم وانشاء الله هنجبها بس والله اي كان مين لقتله .... وقفل .. واتصل علي سليم وهوا كان في اجتماع وقافل تليفونه
زين بغضب:قافل تليفونك ليه ياسليم انا لازم اروحله... وطلع من شركته علي شركه سليم.... وسليم كان مشغول جدا في الاجتماع... وفجأه دخل زين علي طول
زين بخوف:الحقنايا سليم
سليم بقلق: في ايه مالك
زين:عشق اتخطفت
سليم:اااايه
.. وطلع يجري علي برا والكل مصدوم ... وسليم كلم حد في التليفون من المخابرات
عند عشق صحيت لاقت نفسها مربوطه في كرسي والدنيا ضلمه فخافت جدا
عشق بخوف:انتم يالي هنا يا ناس حد يجي يكلمني
احد الرجال:اسكتي بقا البيه جاي اهو
عشق:بيه مين وبتاع مين سيبوني امشي... وفجأه النور اشتغل والاوضه نورت ودخل هشام
هشام بخبث:اهلا اهلا ببنت الجبالي... وعشق خافت بس محبتش تبين دا عشان ميعملش فيها حاجه
عشق :كنت عارفه ان دي حركه من حركاتك الوس*خه
هشام:صدقيني هتبسطي معايا جدا يا مدام القناوي
عشق بجمود:وانتا فاكر ان سليم هيسيبك ههههه تبقا بتحلم
... وفجأه دخل رفعت وعشق اتصدمت لما شافته
رفعت:الله الله انتي الي عامله كل دا... واتصدم لما شافها
رفعت في نفسه:ايه دا دي شبه ليله اوي .
هشام:ايوا هيا دي بنت الجبالي.... وفجأه دخل احد الرجال
الراجل:ياباشا الرجاله خايفه
هشام:من ايه
الراجل:من سليم القناوي دا مبيرحمش ياباشا ولما عرفو انها تخصه وكمان مراته اترعبو وفعلا لو سليم القناوي وصل هنا مش هيسمي علينا دا وحش مش انسان ياباشا والله
هشام بخوف وغضب:وانا مالي اطلع قول لشويه النسوان الي برا دول يتلمو ويجمدو يالا.... ايه يارفعت متنح كدا ليه
رفعت:اصلها شبه واحده اعرفها... انتي مين يابت
عشق بغضب جحيمي:انا عشق الجبالي
هشام:لسا بردو بتقوحي يا بت انتي انا هقطعلك لسانك دا
عشق بسخريه:ولا تقدر تعمل حاجه يا هشام انتا بوء يالا
هشام بغضب:هقتلك يا بنت الكل*ب
رفعت بخبث:اهدا واقعد متنساش انها جايه بأمر من البوص وبعدين البت عجبتني ياراجل شرسه
عشق:انا هوريكم الي عمركم ماشوفتوه فاهمين انا عشق الجبالي ومرات سليم القناوي يعني مخفش من كلاب زيكم
رفعت بغضب:متلمي نفسك يابت انتي.. وفجأة دخل البوص
اكرم:اهلا ببنت الجبالي انتي شرفتي.... وعشق اتصدمت لماشافته..... واكرم انبهر بجمالها
اكرم :واو انتي فرسه يابت وعجبتيني تعرفي اني متشوق اشوفك من زمان
عشق بغضب:فكوني انا كدا كدا مش هعرف اهرب من رجالتكم فكوني ونتكلم
اكرم بشر:فكوها
هشام :بس يابوص
اكرم:قولت فكوها يلا... وبالفعل فكو عشق وهيا كان نفسها تقتلهم بس اتملكت من اعصبها
رفعت:عجبتني شجاعتك يابت انتي
عشق:انا مسميش بت انا اسمي عشق الجبالي يا راجل انتا
هشام :اخرسي يابنت الجبالي عشان مقتلكيش
عشق حطت رجل علي رجل وبجمود:بوء يا هشام انتا بوء
ولا تقدر تعمل حاجه اصل انا عجبت البوص بتاعك واكيد مش هيخليك تقتلني الا اما ياخد الي هوا عاوزه ولا ايه
اكرم بدهشه:واو انتي فعلا دماغك ذريه اقعد يا هشام واخرس... وعشق بصتله بسخريه
رفعت:هنعمل فيها ايه يا باشا
اكرم بخبث:هنتسلي شويه وبعدين ناخد الي عاوزينه ولو عجبتني هنسبها ليا لو لا هقتلها ههههه
عشق:طلباتك ايه عشان امشي
اكرم:تؤتؤ متستعجليش يا حرم سليم القناوي
عشق:وانتا بقا فاكر ان سليم هيسبني ههههه تبقا بتحلم يا بوص
رفعت:اتكلمي عدل معاه يابت
عشق :اخرس انتا انا بكلم كبيرك يبقا انتا متدخلش يابن الرفاعي
رفعت بدهشه:انتي عرفتي منين اني ابن الرفاعي
اكرم:رفعت اخرس عندها حق هيا بتكلمني انا واذا كان علي سليم هقتله تاني زي ماقتلته اولاني
عشق بغضب:اقسم بربي لو جوزي اتمس منه شعره لهكون قاتلك وما هسمي عليك فاهم يا ههههه بوص
اكرم بغضب:انتي ازاي تتكلمي معايا كدا
هشام :قولتلك اقتلها يا بوص
اكرم:انا هسيبك تقولي براحتك بس خافي مني
عشق بسخريه: هههههه انا مبخفش غير من رب العباد وبس انما انتا اخرك طلقه 100جنيه مش اكتر
رفعت بغضب:لا انتي زوديها اوي.. وراح عندها ومسكها من رقبتها وعشق ما عطتش اي رد فعل.. وهو افتكر لما كان بيخنق ليله بنفس الطريقه وبعد عنها وهوا متوتر
عشق:مقتلتنيش ليه ها متقتلني
اكرم :رفعت ارجع مكانك وسيبها شويه ونرجعلها. يلا اربطوها
عشق:صدقوني هقتلكم ياولاد الكلب .. وهما سابوها وخرجو
عند سليم راح القصر وطلع اوضته اخد حاجه ونزل جري وطلع وقف قدام القصر. وقدامه اكتر من 500راجل مستنين اشاره منه
سليم بغضب جحيمي :انا مراتي اتخطفت وهنتحرك عشان هنجيبها فاهمين والله لو مراتي اتمست لأقتلكم فاهميين
الرجاله بخوف:فاهمين
سليم:يلا ورايا... واتجه لمكان عشق وهوا بيفكر
flash back
كانت عشق واقفه قدام المرايه وفجأة جه سليم وحضنها من ضهرها
سليم بحب:بتعملي ايه ياقلبي
عشق بإبتسامه :عادي كنت بسرح
سليم:تعرفي انك جميله اوي بذات بقميصي دا
عشق بضحك:ههههه انا عارفه انك متغاظ اني لبست قميصك
سليم :لا والله انتي تعرفي اني بلبسهم وراكي علي طول عشان بتكون ريحتك فيهم
عشق:ياراجل بجد بتحبني لدرجادي
سليم بحب:انا بعشقك يا عشق وعمري ماحبيت غيرك وعشان اسبتلك انا جبتلك حتته هديه
عشق بحماس:بجد وريني بسرعه
سليم بضحك:اهدي بس ثواني... واتجه للدريسنج وطلع منه
بوكي هدايا كبير
عشق:اي دا كبير اوي... وراحت قعدت علي السرير وهوا راح قعد جمبها
سليم:افتحيه وقوليلي رايك.... وعشق فتحته بحماس وطلعت منه بوكيه ورد احمر وكان عليه شريط مكتوب عليه
(اخترتك لتكوني نسائي الاربعه يا حب عمري واعظم انتصارتي❤)
عشق:واوواو دا جميل جدا
سليم :تب شوفي الباقي.. وعشق لاقت عليه ففتحته وكان فيها عقد من الالماس وعليه اسم سليم واسيوره محفور عليها اسمه ودبله وخاتم والدبله محفور عليها عشق والخاتم محفور عليه سليم... وباقي البوكس شوكلاته
عشق بإنبهار:واو ياسليم دول حلوين اوي
سليم:بجد عجبك.تب لبسيني دبله جوازنا الي هتربطيني بيها طول العمر... وفعلا عشق لبسته الدبله وهوا لبسها الخاتم
سليم:بصي بقا انتي مش هتعرفي تقلعي الاسيوره دي ابدا
انا هربطك بيها حياتك كلها... ولبسهالها هيا والعقد
سليم:ايه رايك بقا في هديتي
عشق:تحفه ياسليم انا بحبك اوي.. وحضنته جامد
End back
سليم :هجيبك بلعقد والاسويره ياعشق صدقيني مش هسيبك يا قلبي.. وفعلا سليم عرف مكانها واتجه لهناك
في قصر القناوي
فريده ببكاء :بنتي يايعقوب بنتي هتروح مني
يعقوب بحزن :اهدي يا فريده ربناا يستر زين وسليم راحو يجيبوها
مجدي:اهدي يا فريده صدقيني خير انشاء الله
دنيا ببكاء:دول شالوها وهيا كانت بتصرخ وماعرفتش اعملها حاجه
ريحانه ببكاء:يارب ترجع بسلامه دي مابتأذيش حد
كل دا ومنار وكريمه طايرين من الفرحه وبيدعو انها تموت ومترجعش تاني
صفيه ببكاء:دا انا اعتبرتها بنتي ربناا يسترها عليهم
ماجد:اهدو يا جماعه كل الشباب راحو يجيبوها حتى رامي وريان اهدو ربنا يعديها علي خير
كريمة بخبث:والله انا قلقانه علي ريان اوي ربنا يستر
(ونسيب الحربايه هيا وبنتها ونروح لعشق)
عند عشق كانت مربوطه وبتفكر انا اكرم دا الي اغتصب امها
ورفعت ابوها مع بعض وبتفكر هتنتقم منهم ازاي
فجأه دخل عليها اكرم وهشام ورفعت
اكرم :انا قولت اسيبك تهدي واجيلك يا مزه
هشام :صراحه انا كان نفسي اقتلك بس يلا البوص امر
رفعت:انتي فعلا فرسه يابت والله انا دوري بعد البوص
وعشق اتصدمت ان ازاي دا ابوها
عشق بحمود:اسمع انتا وهوا انا مفيش حد هيمس مني شعره غير علي جستي فاهمين
اكرم:ومالو يا قطه نقتلك صح يارجاله ههههه
رفعت وهشام:صح يابوص ههههه
عشق:انتو ايه متعرفوش ان في ربنا اي انتم جنسكم ايه دا ربنا الي خلقكم بس يا خساره هتخسرو دنيا واخره
اكرم:والله يا حلوه احنا عارفين اننا داخلين النار فمش فارقه نتمتع في الدنيا ونتحاسب في الاخره
عشق:خد بالك ربنا مبيسبش حد وانا واثقة ان ربنا هينقذني منكم يا شوية يهود
هشام:انتي ازاي تتكلمي معاه كدا انتي هتعمليلنا فيها شيخه ولا ايه ياست عشق
عشق بصتله بسخريه :والله يا هشام انتا الي صعبان عليا ههههه اه والله عاوز تعمل شبح ومش عارف عشان هلفوت
اكرم بغضب:بت انتي ايه مبتخافيش نازله فينا شتيمه وانا ساكتلك بس لا ياروح امك انا ادفنك مكانك هنا
عشق:ههههه عيب علي سنك يا جدو انتا وهوا انتو رجل برا ورجل جوا اقتلني يلا ااقتلني
اكرم بشر:لا انا مش هقتلك انا هتمتع وبعدين اقتلك فكوها
عشق:ارجع يالا انت وهوا .. وفكوها وقامت .. واكرم بدأ يقرب منها اكتر وهيا ترجع
اكرم بخبث:متقلقيش انا هكون حنين معاكي يامرات سليم هشوف هوا اختار صح ولا لاء .. وعشق بترجع لحد مالزقت في الحيطه..
عشق بتوتر:ابعد عني هقتلك لو لمستني ابعد يا حيوان
وفجأة انقض عليها وقطع كم الدريس وهيا بتصرخ
عشق بصراخ:يا سليم ياسليم الحقني ياسليم يارفعت اعمل حاجه خلي عندك نخوه
رفعت افتكر ليله وهيا بتصرخ كدا. وحس انه عاوز ينقذها
رفعت:ياباشا بلاش دي سيبها يابوص احسن سليم يقتلنا
اكرم:اخرس يا حبوان انا حر
عشق بصراخ :هقتلكم ياولاد الكلب ياسليم ياسليم يارب
ابعد عني ياابن الكلب.. واكرم بيحاول يقطع الفستان وعشق بتقاوم وبتزق فيه وماسكه هدومها.. وفجأة الباب اتكسر ودخل سليم وجري علي عشق. شد اكرم ونزل فيه ضرب لحد لما نام في الارض ورامي وريان وكريم وزين والرجاله كانو بيضربو هشام ورفعت والرجاله وسليم جري علي عشق
سليم بخوف:انتي كويسه يا حبيبتي
عشق بنهيار :لا انا مش كويسه
سليم:عملك حاجه يا نور عيني
عشق:لا بس اناخايفه اوي... وحضنت سليم جامد وهوا شدد من حضنها.. وزين جري عليها
زين بلهفه :انتي كويسه يا عشق حبيبتي
عشق:الحمدلله.. وسليم قلع الجاكت بتاعه وحطه عليها
سليم انا عاوزه اكرم ورفعت عشان بينا حساب وخليلك هشام
سليم :وانا كمان ليهم حساب معايا
الظابط:مينفعش يا سليم لازم ناخدهم معانا
عشق:ارجوك يا سليم انا عاوزهم يومين وهسلمهم
سليم:تمام يا عشق.. يلا يا حبيبتي.. كريم توديهم التلاته المخزن لحد ما اجيلهم
كريم:حاضر ... وكانو خارجين بس فجأه هشام رفع سلاح وكان هيقتل سليم بس عشق لحقته ووقفت قدامه والظابط ضربه رصاصه في راسه
سليم برعب:عشق انتي كويسه عششق
زين بخوف:يلا ناخدها المستشفى بسرعه
وفعلا سليم شالها واتجه لإسعاف الي برا واخدوها علي المستشفى ودخلت العمليات علي طول والعيله عرفت وكلهم جم المستشفي معاد كريمه ومنار وكريم بالفعل اخد رفعت واكرم علي المخزن
في المستشفي.. كان سليم قاعد علي الارض ومنهار من العياط
مجدي :اهدي ياسليم اهدا يا ولدي ان شاءالله خير
سليم ببكاء :انا خايف يجدي تروح مني دي لو جرا لها وحاجه انا هموت يا جدي انا يحبها اوي
صفيه:والله يا ولدي هتبقا كويسه اهدا بس
فريده:بنتي مالها انا عاوزه بنتي
ريان:اهدي يا عمتي انشاء الله خير
روح:هيا كويسه ياريان
ريان:ان شاءالله خير ياروح
روح ببكاء:انا خايفه عليها اوي انا حبيتها جدا
ريان:خلاص اهدي ياروح هيا هتبقي كويسه..
روح:يارب دي اكتر من اختي يارب... وفجأه حضنها ريان وهيا عيطت جامد وشدتت من حضنه
وفضلت العيله منهاره لحد موصل رامي وكريم
كريم:اهدو يا جماعه انشاء الله خير اهدي ياسليم هتكون كويسه عشق قويه وهتقاوم
سليم بنهيار:يارب مليش غيرها يارب
وبعد شويه خرج الدكتور... وكلهم جريو عليه
سليم:عشق عامله ايه
الدكتور:لاسف حالته خطر دي قلبها وقف 6مرات بس هيا كانت بتقاوم الموت في كل لحظه بس دلوقتي استقرت
سليم:تب ينفع اخشلها
الدكتور:لأسف مينفعش دلوقتي بس فين سليم ومامتها
سليم:انا سليم.. ومامتها اهي
الدكتور :انتي ليله دي شكلها بتحبك جدا انتي وهوا
دي طول العمليه بتقول ماما ليله وسليم وبتعيط
عن اذنكم... والدكتور مشي
يعقوب:مين ليله سليم انتا تعرفها
سليم:ليله دي ام عشق الحقيقية
يعقوب:ازاي يعني عشق فاكره اهلها
سليم:بعدين يا عمي لما تفوق بس
يعقوب :ماشي
وبعد اسبوع وعشق لسا مافقتش وسليم قاعد معاها ليل نهار
و العيله بتروح وتيجي... سليم بيكون نايم جمبها علي الكرسي وماسك ايدها وهيا بتحرك ايديها وسليم بيحس فيتنفض
سليم بلهفه:عشق حبيبتي انتي كويسه
عشق بتعب:اممم
سليم:انا هنده الدكتور حالا... وبالفعل طلع وندهله والدكتور جه جري ودخل فحص عشق
الدكتور:الف مبروك يامدام عشق حمدالله على السلامه
عشق بتعب: الله يسلمك
الدكتور:عن اذنكم... وخرج
سليم بدموع:انتي كويسه يا عشق قلبي
عشق حطت ايديها علي خده:انا كويسه ياحبيبي
سليم:انتي وحشتيني اوي انا مسبتكش لحظه
عشق: انتا كمان وحشتني اوي يا نور عيني.. وسليم بيحضنها
والعيله بتيجي
فريده:الف سلامه يا قلب امك
عشق بتعب:الله يسلمك ياماما... وروح وتاليا بيجرو عليها
روح بدموع:انا خوفت عليكي اوي يا عشق
عشق:انا كويسه يا حبيبتي
تاليا:وحشتيني اوي يا عشق اوي
عشق:وانتي كمان والله
وبعد اسبوع عشق بتتعافي تماما وبتروح القصر
مجدي:حمدالله علي سلامتك ياعشق يابتي
عشق بإبتسامه :الله يسلمك يا جدي
وروح وتاليا بينزلو جري ويحضونها
روح:وحشتينا اوي يا عشق
عشق :والله وانتم ياحبايبي
تاليا :حمدالله علي سلامتك
سليم:خلاص يا جماعه سيبولي مراتي شويه
مجدي:يعني ياواد انتي مش عاوز نسلم عليها ولا ايه
عشق:لا يا جدي هوا قصده اني ارتاح لاني فعلا مرهقه
سليم:ايوا مرهقه يالا يا حبيبتي عشان ترتاحي
عشق:تمام يا حبيبي يلا عن اذنكم.. ومشيت خطوتين
وفجأه سليم شالها وهيا اتصدمت
عشق بخجل:نزلني ياسليم
سليم:لاء يا قلب سليم انا هطلعك اصلك مرهقه وتعبانه وانا عاوز اريحك يالا عشان اريحك وعشق دفنت وشها في صدره من الكسوف وبعدين اتجه للطلوع ومنار وكريمه متغاظين
مجدي:شوف الواد تب راعي اننا موجودين حتي ياسافل
سليم وهوا طالع :قول انك غيران يا مجدي مش كدا
مجدي:انا اغير منها يا ابن الكلب
سليم:خلاص متزعلش متغاظ ههههه
والعيله كلهابتضحك وسليم بيوصل الجناح وبينزل عشق براحه علي السرير وعشق خدودها كانت زي الفراولة
سليم:يا خلثي علي الفراوله بتاعتي ياناس
عشق:مكنش ينفع تشلني كدا
سليم:ليه يا حبيبتي انتي مراتي وملكي واعمل الي انا عاوزه
بس سيبك انتي وحشتينى اوي
عشق:وانتا كمان وحشتني
سليم :متجيبي حاجه تعويض كدا
عشق:اتلم ياسليم وبطل قله ادب
سليم:اتلم ايه انتي لسا شوفتي قله ادبي ياعشقي
(ونسيب قله الادب ونروح عند الحربايه وبنتها)
منار بغيظ:شوفتي كان شايلها ازااي
كريمه بخبث:اهدي يابت انا هكلم رفعت وهوا هيحل المشكله وهيقتلها بس يخلص الشغل الي عنده وكمان هيعرفني علي هشام السيوفي اكبر عدو لبنت الجبالي
(غلبانه دول عايشين في المهلبيه 😂)
منار:اعملي اي حاجه المهم اخلص منها البت دي
كريمه:اهدي بقا انا هتصرف
بليل عند عشق كانت نايمه في حضن سليم وسرحانه وسليم بيدخن وطفي السيجارة وباسها من خدها
سليم:بتفكري في ايه يا حبيبتي
عشق:بفكر في رفعت
سليم بغضب :وبتفكري فيه ليه انا لسا هصفي حسابي معاه هوا دا الي خبطني طلقه واكرم هوا الي قتل معتز
عشق بصدمه:هوا دا الي ضربك طلقه انت عارف دا يبقا مين
سليم:اه رفعت الرفاعي
عشق بتوتر:انا كان اسمي دهب رفعت الرفاعي
سليم بصدمه:ايه ازاي
عشق:والله زي مبقولك كدا رفعت دا كان ابويا واكرم دا هوا الي اغتصب امي قدام عيني... وانهارت في البكاء
سليم:اهدي يا حبيبتي انا ليا حق والله هخدلك حقك وحقي وحق معتز من الكلاب دول
عشق:سليم انا عاوزه اقابلهم عشان خاطري
سليم:مستحيل اسيبك تقابليهم
عشق :عشان خاطري ياسليم انا مستني اليوم الي هنتقم منه من 17سنه
سليم:ماشي يا عشق هنروح بكرا
عشق:تمام سليم
سليم:نعم
عشق:انتا كرهتني
سليم برفعه حاجب:ودا ليه بقا انا اكرهك ليه دا انتي حب حياتي كلها
عشق:يمكن عشان عرفت اني بنت رفعت
سليم بسرعه وحط وشها بين ايديه :عشق يا حبيبتي انا بعشقك واكتر كمان انا بقيت بدمنك يا عشق انتي متعرفيش انا كنت هموت عليكي وانتي في المستشفى
عشق:بجد ياسليم يعني انتا لسا بتحبني
سليم:ايوا لسا يا عشق وروح سليم الأول والاخير
وعشق حضنته جامد
عشق:وانا كمان بحبك وا... وفجأه قامت جريت علي الحمام
وسليم قلبه اتقبض عليها وجري وراها وعشق كانت بتستفرغ
وسليم واقف واستني اما خلصت وغسلها وشها وبوقها من غير مايقرف حتي وشالها لحد السرير وهيا تعبانه جدا
سليم بحنيه مفرطه:ايه رايك نروح للدكتوره او اكلمها
عشق بتعب:لا يا حبيبي انا كويسه
سليم:انا خايف عليكي اوي تعالي نروح للدكتوره
عشق:مش مستاهله ياسليم انا كويسه وكمان هتلاقي دور برد... وقام طفي النور ونامو
تاني يوم الصبح صحيت عشق تعبانه جدا وكانت طول الليل بتجري تستفرغ.. ومبتلقيش سليم جمبها فقامت تتدور عليه ملقتوش فدخلت الحمام واخدت شاور وطلعت لبست ونزلت
عشق:صباح الخير
الجميع:صباح النور
عشق:اومال سليم فين متعرفوش
مجدي:سليم في المجلس يابنتي
عشق:مجلس ايه دا
مجدي:انتي نسيتي ان سليم كبير البلد والعمده
عشق:اه عارفه بس مجلس ايه الي دلوقتي دا
مجدي:عادي هوا زمانه جاي.. كلي لحد ماهوا يجي
عشق:لا انا هستناه لحد مايرجع.. وعشق طلعت فوق وفجأه دخل سليم
سليم:هيا عشق منزلتش ولا اي
صفيه:لسا طالعه دلوك
سليم:اكلت
صفية:مرضتش تاكل وقالت هتستناك
سليم :يعني ما اكلتش تمام بعد اذنك ياما قوليلهم يجيبو الفطار فوق
صفيه :حاضر يا ولدي
وسليم طلع لعشق وهيا كانت قاعده بتتفرج علي التليفزيون
ودخل سليم
سليم بحب:صباح الخير يا قلبي
عشق:صباح النور يا حبيبي ... وسليم اخدها في حضنه
سليم:ماأكلتيش ليه بقا يا حبيبتي
عشق بتعب:مش قادره اكل وكنت مستنياك ترجع
سليم:انا طلبت اكل وهناكل سوا
عشق:اوكي....... وبعد شويه الاكل بيوصل وبيفطرو
عند كريمه
كريمه بخوف:مبترضش عليا ليه يارفعت غريبة دي اول مره تعملها.. وفجأة تليفون منار رن
منار:الو مين
المجهول:انا فاعل خير وعرفت انك عاوزه تنتقمي من عشق
منار :وانتا مين بقا
المجهول:انا محمد السيوفي ومش عاوز حاجه غير عشق
منار بخبث:تمام وانا عاوزه سليم
محمد:يبقا اتفقنا انتي تاخدي سليم وانا هاخد عشق حبيبتي
منار:ماشي.. وقفلت
كريمة :مين يابت
منار:دا محمد السيوفي وعاوز يفرق عشق وسليم
كريمه:ودا ليه
منار:عشان بيحب عشق
كريمه:اه والله ما عارفه هما بيحبو البت دي ليه مع اني شايفا انها وحشه وسوده من جوا
مناربخبث:اتقلي عليا بس
عند عشق وكانت في الطريق هيا وسليم للمخزن
نزلت عشق وهيا متوتر ودخلت لقت رفعت واكرم كل واحد مربوك في كرسي وسليم راح عندهم
سليم بغضب:صدقوني انا مش هرحمكم
اكرم بخوف: كل دا عشان الظابط الي قتل نفسه
سليم:لاء اتقل عليا وانا هعرفك
عشق:ازايكم عاملين ايه.. ازايك يارفعت
رفعت بتوتر:اهلا انتم عاوزين ايه مني سيبوني
عشق بسخريه:تؤ تؤ مينفعش تمشي من غير ما نضيفك يا بابا
رفعت بصدمه:بابا انتي مين
عشق حطت رجل علي رجل :انا دهب
رفعت:دهب بنتي كنت حاسس
عشق بغضب:اخرس بلا بنتك انتا كلب ولا تسوي
رفعت:سامحيني يابنتي
عشق:اخرس ياظالم ياقاتل
رفعت:انا مقتلتش ليله الي خطتت لكل حاجه حتي موت سالم كانت كريمه
عشق وسليم:ايه
@@@@@@@@@@@@@@@
تابعووووووني وانتظروووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق