ظل العمده الحلقه الثالثه والرابعه والخامس بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
ظل العمده الحلقه الثالثه والرابعه والخامس بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
هنا حمدان وقف قدامها وفي حركه سريعه مسك ايده اللي ضربها بيها ولفها بغضب كسرها
مرعي وقع على الارض وهو بيصرخ بالم والجميع كانوا بيبصوا للموقف بذهول
حمدان قال بغضب شديد ...الحاضر يعلن الغايب من انهارده بت الجبل بقت في حمى حمدان الرويعي واللي هيتعرضلها يبقى بيتعرضلي
شيخ البلد قال بسرعه ....بس يا عمده
حمدان قاطعه وقال ...العمده بيفهم في الاصول يا شيخ البلد...وعارف انها ما هتنفعش تفضل في داري...وعلشان كده هاكتب عليها النهارده قبل بكره بحضور امك لا اله الا الله كلها عشان محدش يفكر يتكلم
الكل بصولو بذهول من اللي قاله وعمها ابتسم بسعاده
حمدان بص لبتول وقال.... هي بتقول عايز تتجوز راجل فلو عندها مانع برضك تقول
بتول بصت له وقالت ...عاوزه اتجوز راجل وانت سيد الرجاله كلهم يا عمده
حمدان ابتسم برضا من ردها وفضل باصص لها شويه وبعد عيونه بالعافيه عنها وقال...احم ... يبقى الليله هنكتب الكتاب والبلد كلها معزومه
بالليل تم كتب الكتاب بحضور كل اهل البلد واهل الجبل كمان الا مرعي لان ذراعه اتكسر وراح المستشفى وكان تعبان ونايم
حمدان فضل مع الرجاله لنص الليل لحد ما مشيوا كل واحد على بيته لانه معملش فرح كبير عشان الوقت ضيق
ولسه هيطلع على الاوضه وقفت قدامه فوزيه وقالت بضيق.. الحاجه اللي قولتلي اشتريها يا عمده....وقربت منه قوي وقالت ...ولو اني اتمنيت اني انا اللي البسهم لك
حمدان اتنهد بخنقه و اخذ منها الشنط وقال ...كلي عيشك يا فوزيه ومتخلنيش اجيب اخري منك ...يلا انجري شوفي حياه نامت ولا لا
ومشي على الاوضه دخل عند بتول وقال...احم يا رب يا ساتر
بتول وقفت بسرعه وحمدان قرب منها وقال... خدي دول جبتلك حاجات عشان تغيري خلقاتك
وقعد على الكنبه بضيق ورجع راسه لورا وهو مغمض عنيه بتعب بس اتفاجئ بيها بتمسك الجزمه بتاعته بتقلعها
حمدان بصلها باستغراب وقال.... انتي بتعملي ايه قومي
بتول بصتلو بارتباك وقالت...هقلعك الجزمه
حمدان اتمهد وقال ...وتقلعهالي ليه اتشليت اياك
بتول قالت بسرعه.... بعيد الشر... بس يعني بما انك جوزي
حمدان قاطعها وقال ...تعالي جاري هنه يا بتول ...مش اسمك بتول بردك
بتول هزت راسها بايوه وقعدت جنبه على الكنبه والتفت لها وبقى يبص لعيونها جامد وقال.... سبحان الخلاق العظيم انا مشوفتش في جمال عينيكي واصل
بقلم...زهرة الربيع
بتول نزلت عيونها بكسوف شديد وحمدان مد ايده ورفع النقاب بهدوء
اندهش بشده من جمالها بلع ريقه وهو بيبصلها باعجاب شديد ملامحها الهاديه الجميله زي ملامح الاطفال مرر ايده على خدها برقه وقال.... حلوه قوي يا بت الجبل كنك نازله من السما...والارض مش مكانك واصل
ابتسمت برقه من كلامه الجميل وهو قرب منها جامد
وهيه غمضت عينيها بخوف من قربه
حمدان كان هيبعد بس ما قدرش يتحكم في نفسو وقربها ليه بقوه
بتول كانت خايفه جدا وهو ميل عليها على الكنبه ومش قادر يتحكم في اعصابه اكتر بس وقف لما لقاها بترتعش بشده بين اديه
بص لها لقى الخوف مالي عيونها ودموعها هتنزل بعد بسرعه وقال باستغراب....مالك خايفه مني
بتول هزت راسها بالموافقه بخوف
حمدان ضحك على براءتها وقال.... طب خايفه ليه احنا مش كتبنا كتابنا يعني بقيتي حلالي
بتول فركت ايديها بخوف ودموع وقالت... اصل ..اصل كل حاجه جات بسرعه.. وانا..انا مش متعوده عليك و
بس قاطعها لما ضحك ووقف وبقى يقلع الجلابيه بتاعته وقال...وايه دخل اللي كنا بنعمله ده بالتعود
بتول وقفت وبصت له باستغراب قالت .....كيف يعني
حمدان بص لها وابتسم وقال...شوفي يا بتول فيه حجات لازم اقولها ....لاني راجل دغري ومتعودتش الف ودور ....انتي بصراحه ورطتيني في الموضوع ده...انما يا بت الناس انا لا اناسبك ولا انتي اتناسبيني.... انا واحد داخل على ال 35 يعني انتي يا دوب نص عمري ..كمان كنت متجوز ومخلف اكيد عندك خبر بالحاجات دي
بتول قالت بسرعه.... عارفه انك كنت متجوز واحده الله يرحمها ومعاك منها بنيه كمان ربنا يخليها لك
حمدان ابتسم وقال...علشان كده احنا ما ناسبش بعض خالص ...بس بما اني كتبت كتابي عليكي بقالك حقوق عندي فهماني ..احم حقوق زوجيه يعني
بتول نزلت عيونها بكسوف وجمدان ابتسم وقال...فلو انتي مش عايزاها وكارهه للدرجه دي مهيبقاش عندي مشكله
بتول قالت بسرعه... لا مش كارهه
حمدان بص لها بدهشه وهي قالت بسرعه ... قصدي مش لدرجه كاره... بس خايفه شويه
حمدان ابتسم وقال.... خلاص فهمتك على راحتك ما هضغطش عليكي خدي راحتك على الاخر
بتول ابتسمت وقالت ...ربنا يخليك يا عمده انا مهنساش وقفتك معايا دي واصل... لو قولت لي ارمي نفسك في النار ما هفكرش
حمدان ضحك وقال.... لا مش هقول لك ارمي نفسك في النار هقولك روحي غيري خلقاتك دي اللي قاعده بيهم تحت البهايم من الصبح عشان تعرفي تنامي
بتول قالت بحرج...ايوه معاك حق...بس كنت عايزه استحمى الاول
حمدان شاورلها على الحمام وقال....ده الحمام....وانا جبت لك خلقات بعت الخدامه جابتهم علشان متناميش بالعبايه
بتول فتحت الشنط لقيتها كلها عبايات سوداء فتحت الشنطه الثانيه لقت لبس بيتي بس كله اسود برده قمصان سوداء وبجايم سوداء ....بصيت له باستغراب وقالت.... هو انت بتحب الاسود للدرجه دي
حمدان قال وهو بيقلع جزمته بلا مبالاه ...اسود... لا مبحبوش واصل لون فقر كده
بتول قالت باستغراب.... امال ليه كل الهدوم سوداء احنا هنعزي ولا ايه
حمدان بص للهدوم لقاها كلها اسود غمض عنبه وفتحهم بغضب لانه عارف ان دي حركات فوزيه...اتنهد وقال معلش الوقت متاخر دلوقتي البس اي حاجه والصبح انا هتصرف
بتول ابتسمت وقالت تمام ...وكانت كل البجايم والقمصان مفتحه قوي اخذت حاجه منهم ودخلت تستحمى و تلبسها
بعد شويه خرجت هي لابسه عبايه بيتي مكشوفه وجميله جدا عليها وكانت مكسوفه جدا وقالت بارتباك ...انا هنام فين يا عمده
في حضني جوه حضني من جوه...قالها حمدان وهو بيبصلها بزهول ووووو
#ظل_العمده_4 معقوله دي البنت اللي كانت بالعبايه من شويه فضل يبصلها باعجاب وبلع ريقه بارتباك شديد وقرب منها جامد وقال ..... ايه ده يا بت...ده انتي اللي عمده وعمدة العمد كمان
بتول ابتسمت بكسوف وحمدان شدها علبه بقوه وقال.... شوفي انسى اللي قولته كله انا نفسي نسيته انت ما تتسابيش واصل
بتول ضحكت برقه وقالت... بس احنا اتفقنا
حمدان قال بسرعه ....اتفقنا ...اتفقنا على اساس اللبس اللي فات انما اللبس ده له اتفاق تاني خالص
بتول قالت بابتسامه ....وبعدين يا عمده هملني بقى
حمدان حاوطها بقوه وقال ...ههملك بس اديني دقيقتين دقيقتين بس
هزت رسها بالموافقه بتوتر
وهو مشي ايده على شعرها وقرب منها في لحظه جميله قوي بنهم
بتول مكانتش عارفه تعمل ايه وهو سند جبينه على جبينها وقال بهمس.... مقادرش يا بت مقادرش واصل
بتول بصت لعيونه وهو كمان بص لعيونها وقال بكل جراءه ....انا بقا لي سبع سنين مدقتش طعم مره ....وانتي مش اي مره يا بتول
بتول كانت بترتجف من الخوف بس قالت.... انا.. انا مرتك و..وحقك يا عمده
حمدان حتوطها بايديه وقرب منها تاني وهو مش قادر يوقف مشاعره ابدا ولا يسيطر على اعصابه لحد ما بقت مراته بالفعل
بعد شويه كانت نايمه جنبه و كان بيشرب سيجاره ومبسوط جدا
حمدان فرد دراعه وقال.... تعالي نامي على كتفي
بتول كانت مكسوفه جدا ومنزله عيونها قالت... لا ما عاوزاش ومتكلمنيش دلوقتي مقدراش ارد واصل
حمدان ضحك جامد وقال ...مقدراش ليه...هو انا جيت جار لسانك
بتول قالت بكسوف..لا لساني زين ...بس مكسوفه بجد والنبي يا حمدان مكسوفه قوي
حمدان بص لعيونها وقال....قولي حمدان تاني كده... طالعه كيف الشهد من بقك
بتول قالت بارتباك... حمدان
حمدان اخذ نفس باستمتاع و بص لها وقال.... زي العسل يا بت كل حاجه فيكي زي العسل
بتول ابتسمت برقه ورفعت عيونها ليه وقالت بارتباك شديد... هو انت هتفضل احم يعني هتفضل متجوزني لميته ...هترجعني ليهم ميته
حمدان بص لها باستغراب واهتمام شديد وقال... ارجعك..ارجعك ليه...هو انا لو كنت ناوي اسيبك اتجوزتك ليه
بتول نزلت عيونها بكسوف وقالت ....ايوه بس انت اتجوزتني مضطر عشان تأمني واكيد هيجي يوم و
قاطعها وقال بابتسامه ... انا صوح اتجوزتك عشان امنك عشان ابن عمك الحيوان مد يده عليكي وانتي في داري وفي حمايتي... بس انتي بقيتي مراتي خلاص...و بعد كل اللي حصل بينا من شويه بتسالي ميته هسيبك ...كيف
نزلت عيونها بكسوف وقالت...اللي حصل من شويه ده طبيعي ...انت راجل وانا حلالك...وكيف ما قلت بقا لك وقت محروم يعني طبيعي تعملي كده ويمكن بعديها تندم
حمدان ضحك جامد وطفى السيجاره وبص لها وقال... انا عمري ما اعمل حاجه اندم عليها ....بصيلي يا بتول
بتول بصت له بارتباك شديد..و هو مرر ابهامه على خدها وقال... انتي اجمل بكثير من انك تقولي الكلام ده...انتي لا ناقصك شي ولا معيوبه ولا عملتي حاجه غلط.. بتول وانتي بتول يعني سواء انا او غيري فانتي نعمه في حياه اي حد ويحمد ربه عليها
بتول حطت ايدها على خده برقه وقالت بابتسامه.... كيف ما سمعت عنك يا حمدان... واجمل من اللي اسمعتو عنك كمان
حمدان بصلها وقال...وسمعت عني ايه بقى لعله خير
بتول ابتسمت بكسوف وقالت....كل خير... قالوا اهل النجع ساكنين في حمايه راجل... راجل مفيش منيه رغم صغر سنه
..عمده ابن عمده ياخد حق الصغير قبل الكبير الفقير قبل الامير ما بيوقعش في حماه حد و ميحميهوش سمعت اللي خلاني اقدرك قبل ما اشوفك واجي لحماك انت بذات وطلعت كيف ماتقال وزياده
حمدان ابتسم باعجاب على كلامها وقال.... انا كمان سمعت عنكم يا ناس الجبل قالوا الجمال والقوه في حريم الجبل ميتوصفش ...وكل حاجه اتقالت صوح جمال مفيش بعد كده والقوه كمان متتحكيش انا مصدقتش لما قولتي قدام المجلس كله على ابن عمك مش راجل... كيف تقولي عليها كده ...وقرب منها وقال بخبث....الكلام بيني وبينك هو مش راجل في ايه بالظبط انتي سمعانه عنيه حاجه
بتول ضحكه جامد وقالت...مش اللي جيه في بالك على فكره
حمدان ضحك وقال.... امال قولتي كده ليه
بتول ابتسمت بدموع وصوتها ارتجف جامد وقالت... مش قادره اتكلم في الموضوع ده دلوك
حمدان حس ان في حاجه كبيره في الموضوع شدها لحضنه بقوه وقال... متخافيش مش عايز اشوف الخوف اللي في عيونك ده واصل...خصوصا وانتي بين ايديا معقوله اكون جنبك كده وتكوني خايفه
بتول مسكت فيه بقوه وسندت راسها على صدره وقالت بدموع ...ولا عمري اخاف وانا بين ايديك يا سيد الناس
حمدان حمحم وقال بمشاكسه...بلاش يا سيد الناس دي
بقلم...زهرة الربيع
بتول ضحكت بخفه وقالت.... بس انت فعلا سيد الناس ولا عشان فوزيه بتقولها لك
حمدان اندهش وضحك جامد لانها خدت بالها وقال..واااه ده انتي مركذه جامد
بتول قالت بضيق...ومين مياخدش باله
..قالت 60 يا سيد الناس في جمله واحده... وبتتمايع عليك مياعه ماسخه اصلا مش عارفه كيف مقعدها هنا وانت راجل كده لحالك يعني
حمدان ضحك وقال..... دي واحده من الخدم فيه غيرها رجاله وحريم البيت مليان يعني مش لوحدنا...وهي بتاخد بالها من حياه واتعودت عليها عشان كده
بتول قالت بابتسامه ...حياه دي بتك
حمدان ابتسم وقال....ايوه بتي
بتول قالت ... ربنا يخليها لك ...الاب رزق ربنا يخليك ليها و ميحرمهاش منك واصل
حمدان قال...امين...قوليلي هو انتي ابوكي مات من زمان
بتول قالت بحزن...انا فتحت عنيا ملقيتوش كنت قاعده مع عمي فهمي...وعمي منصور كمان ابو مرعي هو وولده... من اول ما بدات اكبر عمامي قالو بتول لمرعي ما زعلتش واصل وايه يعني كل واحده بتاخد ولد عمها وكنت عادي زي غيري
لحد ما بدات تحصل حاجات غريبه قوي
حمدان كان بيسمعها باهتمام شديد وهي على صدره وماسكه فيه بقوه وقالت بدموع ....بدأ يعمل حاجات تخوف..تخوف قوي
بقلم..زهرة الربيع
مشى ايد على دماغها بحنيه وهو بيحاول يداري النار اللي بقت في قلبو مش عارف سببها قال ....اهدي خالص هو الوسخ ده كان يضايقك كان يقرب لك يعني لمسك او
قاطعته لما هزت راسها بدموع وقالت... يا ريت
بص لها بدهشه وقال ...يا ريت
بتول نزلت دموعها على صدره وقالت.... ايوه يا ريت لان اللي عملو اوعر من كده بكتير ...كنت دايما استغرب حركاته لما امشي في الجبل ..كان يناديلي ويقولي تعالي سلمي على صاحبي فلان وصاحبي علان كنت استغرب لاني بشوف الرجاله عندينا مبيقبلوش بس قلت عادي فيه رجاله مش بتغير غيره واعره واهو احسن ما يخنقني ويبقى شكاك
لحد ما في مره كان عمي ومرته بره وكنت لوحدي في البيت وجيه هو وواحد صاحبه البيت
دخلت اعمل لهم الشاي ولما روحت اضيفهم لقيته طالع هو وياه من الاوضه بتاعتي وفي يدهم حاجه خبوها بسرعه وقلي اصل صاحبو بيتفرج على البيت.... قعدوا سوا كان صاحبه بيص لي كده بصات باين انها قليله حياه وكل شويه يوشوشه استغربت بس برده سكت
بعد ما مشيو كان قلبي هيوقف لما لقيت حته من هدومي على الكنبه اللي كان قاعد عليها
وحمحمت بحرج وقالت.... حاجه خاصه يعني
حمدان كان بيسمعها بذهول شديد ومش مستوعب اللي بتقوله وبقى يضمها بقوه ليه ويمشي ايده على شعرها بحنان عشان تطمن وهي زادت شهقاتها ودموعها وقالت ....وفي مره جاب صاحبه تاني وكان يتقصد اكون لوحدي في الدار ..وقال لي اقلعي النقاب ووووو
#ظل_العمده_5 وكان يتقصد اكون لوحدي في الدار ..وقال لي اقلعي النقاب هاتي لنا الشاي من غيره ...صاحبي عايز يشوفك مره واحده ..قالي ده اخويا ما تخافيش
و نزلت دموعها اكتر وهي بتقول...زعقت فيه وقلت له اذا كنت انت نفسك مش بوريك وشي هوريه كيف لاخوك ودخلت اوضتي وقفلت عليا بالمفتاح وفضلت مرعوبه لحد ما مشو
من وقتها فهمت انو مش راجل واصل مستحيل يكون راجل اذا كان بيعمل معايا كده قبل ما اتجوزه ويبقا له حكم علي امال بعد كده ممكن يعمل فيا ايه
حاولت اهرب اكتر من مره بس كان كل ما يلقاني في مكان يرجعوني ليه لحد ما بقيت اسال على بيتك بعد الكلام اللي سمعته عليك وقدرت اتخبى في الحوش
حمدان اتنهد بحزن و باس على راسها بحنيه وهو بيضمها جامد وحاسس بالدموع في عيونه وقال بتنهيده ...شوفي يا بتول زين ما عملتي انك هربتي كيف ما قولتي
ده مش راجل مفيش راجل يقبل طرف حد من عيلته يبان اش حال واحده هتبقى مرته...بس فيه رجاله زي كده كتير... حمحم وقال بحرج.... يعني بنقول عليه ديوث
بتول التفتت له بسرعه وقالت....يعني هو بيقصد ايه باللي بيعمله ده يعني ممكن كان يخليه يشوف وشي جد.. طيب بس كده ولا كان ممكن يعمل حاجه تاني
حمدان ابتسم على براءتها ومشى ايده على خدودها بحنيه وقال ....الراجل اللي كيف ده...او كيف ما قلتي انتي مش راجل اصلا ...ممكن توصل معاه لاي حاجه عادي توصل انك تبقى في فرشه غيره وميهموش
بتول نزلت عيونها بكسوف وهو حضنها جامد وقال ...على فكره هو فوق انو مش راجل كمان جحش وما بيفهمش اللي معاه واحده زيك يغير عليها من الهدوم اللي بتلبسها ...وبص لعيونها وقال يعني انا دلوقتي بتمنى ابقى الملايه اللي عليكي دي وانا اللي اغطيكي واضلل عليك
بتول عضت على شفتها بكسوف ..وانا اطول ابقى في ضل العمده وتحت جناحو
حمدان تبتسم باعجاب شدها عليه بقوه و قضو اجمل وقت مع بعض وفضلو سهرانين للفجر
في صباح يوم جديدحمدان صحي من النوم ما لقهاش جنبه استغرب جدا وبقى يدور عليها في الاوضه ما لقيهاش دخل استحمى ولبس اول ما انزل نادى لفوزيه وقال...شوفتي بتول
فوزيه قالت بخنقه هيه والست حياه في المطبخ
حمدان راح للمطبخ لقى بنته حياه قاعده على الرخامه كانت بنت جميله عمرها 7 سنين وبتول بتعملها سندوتشات وتديها لها في ايدها وبيضحكوا سوا...
ابتسم وقال ...ما شاء الله تدخلي القلب من اول دقيقه حتى الصغيره مسلمتش من سحرك
بتول ابتسمت بكسوف وحياه حضنت ابوها وقالت صوح يا ابوي بتول هتفضل معانا هنا على طول
حمدان ابتسم وقال....ان شاء الله صوح يا قلب ابوكي ...شكلنا مهنقدرش نستغنى واصل
بتول ابتسمت بكسوف ...وهو طلع فلوس اداها لحياه وقال خذي اشتري لك حاجه وحطي باقيها في حصالتك
حياه باسته بسعاده وجريت
حمدان قرب من بتول وقال ... محتاج اخلي فكه كثير معايا اليومين دول
بتول قالت باستغراب ليه يعني
حمدان ضمها ليه وقال... عشان البت دلوقتي عشان تهملنا لحالنا اديتها ورقه ب 200 الحال ده مش هينفع
بتول ضحكت جامد والتفتت له وقالت...و انت عايزني في ايه
حمدان سند جبينه على جبنها وقال ...كنت جاي عشان زعلان منك وناوي ابهدلك.... بس العيون كحيله..و ما باليد حيله
بتول ضحكه برقه وقالت.....وه...وانا زعلت العمده في ايه يقطعني
حمدان ابتسم وقال..بعيد الشر متدعيش على السكن اللي صدقت ما لقيته..انا بس عتبان عليكي ازاي تسيبي جوزك يوم صباحيته وتنزلي
بتول ابتسمت ببراءه و قالت ....نزلت اعمل لك فطور حلو شوف جهزت لك ايه وعملت كيك كمان
حمدان ضحك بخف على براءتها وقال... يا حبيبتي النهارده صباحيتك يعني الاكل يجيك لغايه فرشتك مينفعش تنزلي
بتول قالت باستغراب.... ليه يعني
حمدان قرب منها قوي وقال.... يعني المفروض العريس والعروسه بيفضلوا مع بعضيهم
بتول قالت بدهشه يعني نقعدو اليوم كله فوق.. طب هنعملوا ايه في الاوضه طول اليوم
حمدان ضحك جامد وقال بهمس... فيه حجات كتير تتعمل...يعني مثلا كيف ما كنا نعمل امبارح
بتول عضت على شفتها بخجل وقالت.... وبعدين يا حمدان بتكسفني والله
حمدان ضحك وقال .....طيب بما ان الصباحيه اتضربت تعالي نفطر سوا بدل ما نبقى لا طلنا بلح الشام ولا عنب اليمن
بتول ضحكت وطلعت له الاكل وبقم يفطرو مع بعض بسعاده وكانت حياه قاعده على رجل بتول ومبسوطه جدا
وكان حمدان بيبص لبتول بابتسامه ومبسوط جدا بيها
بعد ما خلصو اكل بتول اخذت الاطباق ودخلت للمطبخ وحياه بقت تساعدها
حمدان لسه هيقوم يطلع على المندره فوزيه وقفت قدامه وقربت منه قوي وقالت... كده بردك يا سيد الناس فكرتك ما رايدش تتجوزني عشان انا مش من عيله كبيره تقوم تتجوز واحده اهلها من هجامة الجبل لا راحت ولا جات
حمدان اتنهد بخنقه وقال ....اللهم طولك يا روحي يا بنت الناس احفظي كرامتك كم مره ابهدلك... عيب عليكي اللي بتعمليه ده لولا انك يتيمه والبت متعوده عليكي ما كانش صبرت عليكي لدلوك
فوزيه قربت منه قوي وقالت.... انت بس لو تجربني يا سيد الناس ليله واحده ...انت بنفسك هتحلف بيا....انت الراجل اللي تملا عيني يا سيد الناس اصلا ما فيش واحد ثاني زيك... وقربت من شفايفه ولسه هيدفعها
بتول شدته بقوه بعببد عنها وقفت قدامها وقالت بغضب...لا يا اختي في منه كثير..وفيه على اسمر كمان انتي تلاقيكي ما دورتيش كويس
بقلم...زهرة الربيع
حمدان كان عايز يضحك عليها وقال..احم.. بتول ما تقعديش اقصادها دي مهفوفه يلا بينا
بتول قالت بغضب.... اسكت انت صدق اللي قال...يا مامنه للرجال يا مامنه للمياه في الغربال
فوزيه قالت بسخريه...بالاذن انا يا سيد الناس
ولسه هتمشي مسكتها من ايدها بغضب وقالت...لا معلش ست الناس اللي بتكلمك دلوك استحمليها شويه يا اختي... اسمع يا بتاعه يا ملزقه انتي الراجل ده دلوقت متجوز يعني خلي عمدك دم واحفظي كرامتك كيف ما قال لك وشغلي مخك اذا كان عندك يعني وافهمي ان اللي خلاه مقربش منك ولا بص في وشك هو عايش وحيد ومحروم مش هيعملها دلوقتي وهو معاه مره كيف القمر في حضنه ليلاتي
واه على فكره عايزين نشكرك على الاسود اللي جبتيه امبارح عمل ليله نار اصل الابيض على الاسود بيعمل زلزال
فوزيه كانت هتتجنن مشيت بسرعه بغضب وهي بتوعد لها وبتقول وهي وماشيه ماشيه انا هعرف كيف اقص لسانك
حمدان ضحك ضحكه رجوليه جميله وشدها لحضنه وقال.... اموت انا في الغيران... اللي جماله يفوق السكران
بتول ضربته في صدره بقوه وقالت... ليلتك ممعديهاش واقف تتساير معاها
قال بضحك... والله هي اللي بتتساير معايا ..انا ولا تحرك شعره فيا...العين اتملت خلاص يا بتول
بتول ابتسمت و قربت منه بدلال وقالت... مدام انت راضي بيا وكيف ما بتقول مليت عينك ... يبقى سيب الباقي عليا ..انا قد اي واحده تحط عينها عليك ..انت حقي اخيرا ربنا عوضني تعبي ومهسبكش لغيري
حمدان ابتسم وقلبه بيدق بعنف وسند جبينه على جبينها وقال بسعاده... انتي تملي عين الباشا يا باشا ...متخافيش العيون والقلب دول ميفكروش يغضبو ربنا واصل اتصانو وصبرو كثير و راضاهم بيكي ومعايزينش غيرك
بقت تمر الايام وكانو بيقربو من بعض كل يوم اكتر ومبسوطين جدا بحياتهم سوا
كانت بتول مركذه مع فوزيه ومش بتخليها تتكلم معاه حتى كانت حرفبا هتجننها
وفي نفس الوقت كانت بتقعد دايما مع حياه وبتذاكر لها وتعمل لها الفطار والسندوتشات وكانت مهتمه جدا بها كانها بنتها وبتعمل اكتر من اللي فوزيه بتعمله معاهاوكانت حياتهم شبه مثاليه
في يوم بعد مرور شهر كامل كانت واقفه في الاوضه وفي ايدها اختبار حمل كانت هتتجنن من الفرحه لما لقت النتيجه ايجابيه
صرخت باسم حمدان و نزلت جري على المندره علشان تبشره
بس اتصدمت بشده لما لقت مرعي كان شايل حياه وحاطط سلاح في دماغها وحمدان واقف مرعوب لاول مره ووووو
تابعووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق