رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الفصل الخامس بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الفصل الخامس بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
النقاب اتقطع و المايك كمان وقع بقت تدور عليه في الارض بجنون وهيه بتقول....يامري اتكشفت خلاص
بس اتجمدت مكانها لما سمعت صوت سند بيقول... مين ...انتي مين
وبص للبسها شويه كان نفس الطقم اللي كانت لبساه غنوه قال....انتي الدكتوره مش كده..قاعده على الارض عندك بتعملي ايه
غنوه كانت خايفه جدا ومش عارفه تنطق تقول ايه ولسه هتمشي في وشها من غير ما تبص له قال بغضب ....انا مش بكلمك يا بت....ما بترديش ليه اتخرستي اياك
بس اتفاجئ لما غنوه فكت شعرها وجابت شويه منه قدام وشها وحاولت تغير في صوتها وقالت.... النقاب بتاعي اتقطع... وكان معايا دبوس ..وقع..وقع وكنت بدور عليه علشان اقفل بيه النقاب
سند حس بحاجه غريبه في صوتها رغم انها حاولت تغيره بس حاول يشيل اي افكار من دماغه وضحك بسخريه وقال ...وعلشان ما اشوفش وشك فكيتي شعرك ونعم الادب والاخلاق...فكرتيني بواحده محترمه قوي كنت مرافقها زمان وفي مره كانت معاي ورى السرايا وكانت هتطلع خافت حد يشوفها فقلعت بلوزتها غطت بيها وشها...كانت ونعم التربيه برضو
غنوه اتغاظت من كلامه بس مشيت بسرعه من قدامه عايزه تهرب قبل ما يكشفها بس سند مسك ايدها قبل ما تمشي وقرب منها قوي وقال بهمس عند ودنها.... مكملناش كلامنا الصبح ....مناسيش الحركه اللي عملتيها ..ومش ههملك غير لما اعرف غرضك من اللي عملتيه
غنوه حاولت تغير في صوتها قد ما تقدر وقالت بارتباك ....خليني اطلع دلوقتي عشان البس نقابي وبعدين نتكلم
سند كان حاسس بحاجه غريبه جدا في صوتها مش قادر يفسرها قال بتوهان.... صوتك متغير قوي ...في حاجه مفهمهاش
غنوه استغلت ارتباكه وتوهانه وسحبت ايدها وجريت بسرعه لى البيت..و لسه هتدخل من باب المنضره افتكرت الباب الوراني بتاع المطبخ جريت بسرعه ودخلت منه
سند كان واقف متجمد مكانه بيفتكر صوتها مهما حاولت تغير فيه كان محفور في دماغه صوت مستحيل ينساه لمعت عيونه بالدموع وقال..... ايه اللي جرا لك اياك اتجنيت صوح زي ما بيقوله يا ود الحاكم
في البيت كانت شروق واقفه بذهول لما شافت نوح ودولي قدامها بالمنظر ده حمحمت بغضب وقالت... فيه اوض كتيره في البيت ما حبكتش في المنضره
نوح بص لها وهو بيحاول يخبي سعادته لما شاف ملامحها قد ايه اتغيرت قال بسخريه .... معلش يا بت العم طالما الشوق في القلب ساكن ما بتفرقش الاماكن
شروق بصتلو بخنقه بتدل على غيره شديده وقالت.... لا وانت الصادق ده مش شوق.... دي قلة حيا
نوح مكانش متعصب من كلامها زي عادته بالعكس حاسس بانتصار كان مراهن نفسه ان كل البعد ده لانها زعلانه منه مش لانها حبت غيره بس لسه هيتكلم دولي قالت بسرعه .....مش معقول هو انت رجعتي طب مش كنت تقول لي يا نوح كنت جبت لها كادوه معايا
شروق بصت لها بغيظ وقالت.... لا يا حبيبتي ما لوش لازوم لان اكيد زوقك مهيعجبنيش
وبصت لنوح وقالت بقوه...دلوك زوقنا مبقاش واحد زي زمان واللي يعجبك دلوك ما يدخلش مزاجي واصل
نوح اتفاجأ بكلامها واتغاظ جدا لانه فاهم انها قصداه وشروق دخلت بسرعه وسابتهم
دولي كانت هتقرب من نوح تاني بس بصلها بحده وقال..... امشي دلوك...همليني
دولي قالت ...بس مخلصناش كلامنا و
بس انتفضت بخوف لما زعق فيها وقال..قولتلك همليني دلوك مبتفهميش
دولي بلعت ريقها بخوف واخدت شنطتها ومشيت بسرعه
ونوح ضم اديه بغضب وقال...بقى اللي كان يعجبك زمان مبقاش يعجبك دلوك يا ست شروق...تمام كله بأوانه
عند غنوه كانت مرعوبه وبتجري عايزه تطلع الاوضه قبل ما حد يشوفها وهيه بتبص وراها خايفه سند يحصلها بس اصتدمت بحد ووقعو الاتنين على الارض
غنوه رفعت وشها بذهول وكانت حليمه اللي قالت بغضب... مش تفتحي يا عميه و
بس اتجمد لسانها ومقدرتش تنطق وهيه بتبصلها بصدمه رهيبه
بقلم...زهرة الربيع
غنوه بلعت ريقها برعب ولسه هتنطق اتفاجأت لما حليمه بقت تقول برعب..سلاما قولا من رب رحيم..لا تأذونا ولا نأذيكم اعوذ بالله عف ...عفريت...عفريت وصرخت بعلو صوتها وقالت...عفريييت الحقووووونيييي..... واغمى عليها فجأه
غنوه اتصدمت بالموقف كلو ولسه هتفوقها شافت نوح جاي من المنضره جريت بسرعه على اوضة شروق قبل ما يشوفوها
نوح جيه جري على صوت حليمه واتفاجأ بيها مرميه على الرض شالها بسرعه وهو بيقول بصوت عالي ...سند..يا سند
سند كان جاي واول ما سمعو جري عليه واتفاجأ هو كمان بحالة امو وقال بخوف..فيه ايه مالها..جرالها ايه
نوح قال باستغراب..معارفش سمعتها بتقول الحقوني جيت لقيتها مرميه على الارض
سند بقى يحاول يفوقها والكل اتجمعو كانو مستغربين ومش عارفين مالها
بعد شويه قدرو يفوقوها بصعوبه وكان سند قلقان جدا وقال ....اما مالك... في ايه وقفتي قلبي
حليمه قعدت ومسكت في دراعاته بذهول وهي بتقول ....الحقني ...الحقني يا سند شوفت عفريت... شوفت جنيه
الكل بصولها بذهول و سند قال بسىعه... اهدي... اهدي بس ياما في ايه ....صلي على النبي كده عفريت ايه وجنيه ايه وحدي الله واحكيلي ايه اللي حصل
حليمه حاولت تبلع ريقها وقالت بالعافيه ... شوفت شوفت عفريته...واحده ميته و روحها كانت حايمه في البيت وقعتني على الارض وبرقتلي كمان
نوح مقدرش يمنع ضحكته وقال ...وبرقتلك...طب ما يمكن نظرها ضعيف ولا حاجه مرت ابوي
حليمه بصتلو بغيظ وقالت.... انا بتكلم جد بقولكم شوفتها بعنيا..انت مصدقني يا سند مصدق امك صوح
سند قال بسرعه... طيب... طيب اهدي ياما مصدقك...بس قوليلي شوفتي مين مش بتقولي واحده ميته روحها حايمه كانت مين بقى
حليمه قالت بسرعه ....البت اللي كانت هنا في البيت ...غنوه..ايوه غنوه بت الجزار
الكل بصولها بدهشه الا شروق ونبيل بصوا لبعض برعب واتاكدوا انها فعلا شافت غنوه
نبيل حب ينقذ الموقف وقال بسرعه ...عادي على فكره بتحصل اوقات الارواح بتسكن في البيوت وبتبقى حايمه سم الله وانسي
نوح بصله بخنقه وقال..... سم الله انت يا دكتور..ده بيت محصن بالصلاه والصوم وبيتقري فيه القران يوماتي مهوش محروم عشان تسكنوا ارواح الميتين والعفاريت و
ولسه هيكمل سمعو صوت قزاز بيتكسر التفتو كلهم لقو الكوبايه اللي كانت في ايد سند وقعت اتكسرت على الارض
كلهم كانوا بيردوا على بعض ومحدش خد باله من الصدمه والدموع اللي سكنت عنيه بمجرد ماتقال اسمها
هو كمان فاق لنفسه على صوت الكبايه اللي وقعت من ايده وقال بشرود.... سلامتك ياما... اكيد بتهيألك اللي بيروح مبيرجعش
ومشي بسرعه من قدامهم مش عايز حد يشوف ضعفه
نوح اتنهد بحزن عليه ولسه هيمشي وراه هويدا قالت بسرعه وصوت عالي قاصده تسمعه....سلامتك يا ام سند قومي كده وسمي الله عشان تحضري معانا فرحتنا بشروق وتشوفي جوازها هيه والدكتور نبيل
نوح التفت لهم بسرعه وقال ....مش لما يبقى فيه جواز يا مرت عمي
هويدا قالت بخبث...وميبقاش ليه بس كفا الله الشر العروسه راضيه والعريس راضي و احنا اكيد مهنلاقيش احسن من الدكتور نبيل
نوح ابتسم رغم خنقته وقال ....مش انتي اللي تلاقي لها يا مرت عمي..انا اللي هلاقي اللي يناسبها ويعجبني انا واشوف انه يستحقها وهترتاح معاه ...انا مربي شروق على اديا دول عمرو عمي حكم ما هيكون احق بيها مني واللي عنده كلام تاني يقوله
حكم قال بتوتر .....لا طبعا يا ولدي كلامك صح بس يعني هو الدكتور نبيل ماله ما هو شاب زين و
بس نوح قاطعه وقال.... كيف ما قولت لك يا عمي لو لقيته يستحقها ما هعيبش فيه على الفاضي
شروق قالت بغضب..... انا اللي احدد مين اللي يستحقني ومين اللي يريحني انا مش قاصر يا نوح
نوح بص لها بسخريه وقال... البت بتفضل في عيون اهلها قاصر طول العمر... ومبتخرجش عن شورتهم الا العايبه
نبيل ضحك وقال....و هو انا مش عاجبك في ايه بقى يا عمده ..قولي يمكن احسن من نفسي ..واهو منك نستفيد
نوح ابتسم وقال بخبث...اسأل شروق... هيه اكتر واحده حفظاني.... ولو عوزت تعرف حاجه عنها اسالني انا
نوح قال كده ومشي وسابهم هيفرقعو كن الغيظ ونبيل بص لشروق وقال بغضب..... هو انا مش جاي هنا على اساس هتعرف على اهلك ..وقايله لهم وموافقين ايه الكلام ده بقى معناه
شروق قالت ....اهدى يا نبيل كل اهلي موافقين ونوح سيبه عليه
و مشيت بغضب وهي بتقول..... انا عارفه كيف اخليه يشيل مناخيره من الموضوع
نبيل طلع بخنقه على اوضته و حكم كمان طلع اوضته وهو بيقول بتوتر.... هدي النفوس يا رب
اما هويدا كانت مبسوطه جدا باللي حصل لان كل اهدافها القديمه كانت لسه موجوده ما اتغيرتش منها حاجه لسه شايفه ان ما حدش يستحق شروق ولا هيخاف عليها غير نوح ابتسمت برضا باللي حصل وراحت على اوضتها هي كمان
اما حليمه كانت حاضره معاهم بس في دنيا تانيه كانت متاكده انها شافت غنوه ودماغها هتشت من اللي حصل
بس قطع شرودها صوت تليفونها واول ما شافت الاسم ردت بسرعه وقالت بهمس..... ايوه انت فين
وسمعته شويه وقالت... جايه لك حالا خليك بعيد من البيت متخليش حد يشوفك
وشدت طرحتها وطلعت بسرعه
اما غنوه كانت في اوضتها رايحه جايه بخوف من الي حصل
وخافت اكتر لما سمعت الباب بيخبط حاولت تغير صوتها وقالت من وراه..... م...مين
رد نبيل وقال بضيق.... انا نبيل افتحي
غنوه فتحت بسرعه ودخلته وقفلت الباب وقالت ......كويس انك جيت حصلت مصايب النقاب اتقطع في الشجره والمكرفون وقع مني و
نبيل قاطعها وقال .....وخليتي حليمه شافتك ...ما شاء الله عليكي متتسابيش لوحدك ثواني ....هو احنا يا بنتي مش كنا شارطين عليكي ومفهمينك تاخدي بالك...ولا لازم تودينا في داهيه كلنا....انا كان مالي ومال الغلب ده بس يا ربي ...ده اللي اسمو نوح من غير اي حاجه مش طايقني امال لو عرف اني بساعدكم هيعمل فيا ايه
غنوه قالت بكسوف ....معلش يا نبيل امانه تساعدني المره دي وهبقى اخد بالي تاني والله
نبيل اتنهد وقال.... متخافيش ما قداميش حل غير اني اساعدك لان لو اتكشفتي هنلبسها كلنا اتورطنا واللي حصل حصل
انا معايا مايك تاني في المحفظه كنت جايبه معايا احتياطي بس ده اخر واحد معايا مش معايا تاني لو وقع هنتسوح ...يلا قربي اركبهولك
ولسه بيقرب منها رفعت شفتها ورجعت خطوه وقالت بردح.... وتركبهولي ليه اياك يدي مكسوره ...رجاله تموت في التلزيق... انا هركبه لحالي هات
نبيل بص لها بصدمه من كلامها وقال.... بقى انا جاي عشان اساعدك تقوليلي كده ...تصدقي بالله انتي حلال فيكي الدبح مش القتل اللي زيك خطر على الكوكب اصلا اكيد جوزك مات من لسانك ده ما فيش داعي تقولي لحد سرك اكيد انجلط مش محتاجه.. داهيه تاخد اليوم اللي وافقت اقف معاكي فيه
قال كده ومشي وهيه بصت لطيفه بضيق وقالت.... قال يركبهولي قال....كلهم كده..يموتو في التركيب
وبقت تركب المايك قدام المرايه
عند نوح كان في اوضة سند ومتضايق جدا وبيقول ....وبعدها لك هتفضل كده لميته يا ود الناس قلت لك الف مره اذا كان فيه حد غلط في الموضوع ده فهو انا ..انا اللي غلطت هيه كانت في حمايتي وانا استهونت انا اللي اشيل ذنبها مش انت...ده غير اصلا ان البنيه دي كانت كده او كده هتموت ..دي محكوم عليها بالاعدام اصلا لولاش انها حليت في عيني يومها واستخسرتها في الموت مكانش حصل كل ده يعني انا اللي غلطت في الموضوع كله
سند بصله بضيق وقال.... مهما قولت يا نوح انا عارف ان انا السبب انت معملتش حاجه انا مش عيل وعارف اني غلطت لما طلعتها يومها..انا قتلتها زيي زيهم مقادرش انسى اليوم ده واصل... ماتت في حضني
نوح قال بمرح ...وده حضن يتنسي من اساسه... يا بختك
سند بصله بغيظ وهو ضحك وقال....ياض بفرفشك فيه ايه....بس قولي هو ليه انا حاسس ان موضوع غنوه ده كبر معاك زياده.... هو انت حاسس بالذنب ولا حاسس بحاجه تاني.... اكيد يعني لو فيه حاجه تتقال المفروض ابقى اول واحد يسمعها
سند اتنهد وقال وهو بيولع سيجاره ...وافرض فيه....ما هي ماتت خلاص ايه الفايده
نوح حط ايده على كتفه وقال .....فهمتك ...انا وياك في حاجات كتير حسيناها متأخر ...متاخر قوي
سند ابتسم وقال...لاه تفرق ...انت صوح اتاخرت بس السبق لسه مخلصش... مش زيي
نوح اتوتر وبص بعيد عنه وقال ...قصدك ايه
سند ابتسم بسخريه وقال.... قصدي انا وانت فاهمينه زين ....في حاجات يمكن مهتفيدش دلوك بس لازم اقولها ....شروق مبقتش تهمني واصل يا نوح ولا في تفكيري اصلا ....كان معاها حق غنوه قالتلي شروق مجرد تحدي خسرت فيه وبكره تخسر في حاجه اكبر وتنسى
نوح ضحك وقال..... الله يرحمها كان عليها لسان يودي اللومان
سند فجأه بصلو وقال....نوح انا عايز منك طلب...نفسي ابرأ غنوه ...عايز اثبت برائتها قدام كل الخلق ..عمال الف على الموضوع من سنتين وما لقيلوش جتير واصل.... نفسي اخد حقها مين اللي قتلوها وما هقدرش اعمل كده غير لما اثبت انها بريئه
بقلم..زهرة الربيع
نوح اتنهد وقال ...ده المستحيل بعينه انا حاولت قبلك ما فيش فايده ما حدش يعرف حاجه عن اللي حصل ليلتها ...سرها ادفن معاها حتى بت عمها اللي تعرف الموضوع وكانت ناويه تحكي لي اول ما عرفت انها ماتت قالتلي ماتت عشان تستر السر ده عمري ما هفضحه ورفضت تقول كلمه واحده
سند اتنهد وقال ...بس انا مهسكتش هقابلها هحاول معاها مره واثنين وعشره
نوح اتنهد وقال ....لا انت هتنسى كل المواضيع دي خالص....عندي ليك خبر حلو قوي... انا وعمك اتكلمنا لك على واحده ...بت شيخ البلد بيتقال انها كيف القمر وهتعجبك لو ربنا كرمك معاها واحده واحده هتتشغل وتنسى كل ده و
بس سند قاطعو لما وقف وبصله بزهول وقال ..انت بتقول ايه مين قالكم اني عايز اتجوز وروحتو اتكلمتو مع الناس كمان من ورايا...انت فاكر الدنيا دي ماشيه على كيفك
نوح بصلو بغضب وقال..... انت بتزعق ليه..ها بتزعق ليه... ايوه الدنيا ماشيه على كيفي اعتبرها كده.. ما هو مهسيبكش تتجنن وواقف اتفرج عليك لحد ما تحصل امك اللي بتشوف عفاريت في عز النهار... انا كلمت دكتور اعرفه في القاهره وقالي احسن حل لحالتك تدخل تجربه جديده وتشغل فراغك...هتتجوز ورجلك فوق رقبتك
سند قال بغضب.... يا سلام كمان خليتني مجنون وبتكلملي دكاتره...طب انا مهتجوزش يا نوح لما اشوف كيف هتمشي رايك في دي كمان
نوح قال بغضب...هتشوف كيف همشيه ...وايه رايك كمان هتقابل البت بكره وهتتجوز يا سند لما اشوف اخرتها في البيت المايل اللي كل ما اعدله من حته يميل من الثانيه بقت حاجه تطهق
قال كده ومشي وسابه بيزعق وبيقول ...
طب مهقابلش حد ومهتجوزش ولما اشوف انا ولا انت يا نوح
نوح ما ردش عليه ولسه هيروح اوضته جات شروق وهيه متعصبه جدا وقالت بغضب... تقدر تقول لي هتفضل تتحكم فينا لميته الف مره قولت لك خلاص مبقاش لك صالح بيا
نوح اتعصب جدا منها وكان متنرفز اصلا بسبب سند قال بغضب شديد.... يا صبر ايوب من عندك يا رب صبرني عليهم
وراح على اوضته وهو متنرفز جدا بس شروق راحت وراه ودخلت وقالت بغضب... لما اكلمك متمشيش وتهملني انت مبتكلمش عيله
جاوبني حضرتك رافض نبيل ليه انت تعرفه علشان ترفضه او تقول انو مينفعنيش
نوح كان جايب اخره اخد نفس قوي وقال ....معرفوش ومرفضتوش لانه فيه حاجه لا سمح الله ....انا رفضته لان معندناش عرايس ليه للجواز
شروق بصتلو بدهشه وقالت ....معندكش عرايس يعني ايه.... امال انا ايه عروسه حلاوه ...ولا هتحطني في المتحف
وابتسمت بسخريه وقالت.... ولا تكونش لسه حاجزني لسند حبيبك
نوح قرب منها قوي وبص لعيونها بقوه وقال.....ايوه حاجزك ...بس مش لسند ..حاجزك عشان هردك لعصمتي مبروك عليكي هترجعي من تاني مرت نوح الحاكم ووووووو
اضرب يا عمده..البنات مسمينك الكاريزما 😂
بس على فكره التفاعل امبارح وحش خالص ميشجعش وانا اصلا بكتب بطلوع الروح وانتو عارفين ياريت يبقى فيه تقدير اكتر حبيباتي وصلو البارت ده لالفين لايك علشان استمر يلاااااااا🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️ تابعوووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية سيطره ناعمه كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺