أخر الاخبار

رواية أحببت أخي الفصل الرابع بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية أحببت أخي الفصل الرابع بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية أحببت أخي الفصل الرابع بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


فى منزل عائلة المهدى فى قنا

من أول لما وصلت إيلا للمنزل عائلة المهدى. و هى فى حالة هيجان و صراخ دون توقف لذلك أمر جمال بحبسها داخل أحدى الغرف 

لذا ظلت إيلا تصرخ وهى تبكى بهستريا  و تطرق على باب الغرفة بكل قوتها 

وهى تقول 


إيلا ٠٠ افتحوا الباب.. طلعونى من هنا .. أقسم بالله لهوديكم فى ستين داهيه افتحولى الباب . افتحوا أنا عايزه أمشى من هنا بقى

بقلم أروى عادل 

----------------------------------


جمال ٠٠ خير ياما جالولى أنك ريدانى 

الجدة٠٠ أيوه تعال أهنه فى ريحى

يا ولدى و جولى  هتعمل ايه فى بت يحيى 

جمال ٠٠ واللهى ياما ما أنى خابر . البت طلعت دماغها ناشفه زى أبوها الله يرحمه..  المهم دلوك انى بعت اچيب المحامى من البندر


الجده٠٠ زين . يا ولدى وهى فين دلوك بت يحيى


جمال ٠٠ حبستها . فوق 

على٠٠ بجولك يا جمال ما تشوف حل فى البت دى صدعتنا من الصويت و النواح من وقت ما چات أهنه


حسن٠٠ صوح أنى عرفت أن أميرة چات قنا ى دلوك فى النقطة ( قسم الشرطه) معاها چوزها و چايين على أهنه دلوك


جمال ٠٠ ولا تقدر تعمل حاچة أنى عمدة البلد ماحدتش يقدر يهوب نواحى الدوار واصل


حينها جاءه الغفير وهو يقول


الغفير٠٠ حضرة العمدة المحامى چه بره و رايدك 

جمال ٠٠ خليه يدخل يا بهيم سيبه بره كيف


بعد مرور ساعة من الكلام قالت الجدة


جمال ٠٠ بس أحنا أمعنا حكم محكمة من ١٠ سنين بحق حضانة بت أخويا


المحامى ٠٠ الحكم ده قديمة قوى ياحاچه..و احنا اخدنا حق الحضانة عشان أرملة يحيى كانت هربانه وقتها وكمان انا فاكر ساعتها عملنا ورق بيقول ان أرملة يحيى غير قادرة على تحمل مسؤولية الطفلة بس دلوك الوضع اتغير . زى ما عرفت من المركز الشرطه ان أرملة يحيى متچوزه دلوك راجل تقيل قوى  فى البلد .. يعنى لو رفعت قضية دلوقتى سهل أوى تاخد الوصاية البنت غير أكدة البت كبيرة. و عنديها ٢٠ سنه خلال سنه بس هتكون عدت السن القانونى هتكون هى وصية على نفسها


الجدة٠٠ يعنى دلوك ايه الحل يا متر

المحامى ٠٠ تتچوز

الجدة ٠٠ كيف يعنى

جمال ٠٠ تقصد نچوز البت

المحامى ٠٠ ايوه و النهاردة قبل بكرة.. قبل ما أمها ترفع قضية حق الوصاية 

وقتها هتكسبها 


الجدة ٠٠ خلاص تتچوز واحد من ولاد أعمامها و أهم كتير 


حينها جاءه الغفير  و بصوت عالى قال


الغفير ٠٠ حضرة العمدة. حضرة العمدة


جمال ٠٠ خير يا واكل ناس خرعتينى


الغفير٠٠ جناب المأمور النقطة و معاه ناس ريدينك 


جمال ٠٠ خليهم يتفضلوا


هنا دخل المأمور بعض العساكر و يحيى أبو اليزيد و المحامى بتاعه


أول ما دخلت أميرة قالت

بقلم أروى عادل 


أميرة ٠٠ فين بنتى يا جمال

الجدة ٠٠ لساتك  أصغيره و حلوة 

يا أميرة زى ما انتى متغيرتيش

المأمور ٠٠ مدام أميرة مقدمة بلاغ أنكم خطفتوا بنتها

جمال ٠٠ هو فى بردك  حد يا جناب المأمور  بيخطف بنته 


أميرة ٠٠ بنتك منين

جمال ٠٠واه  هى مش بنت أخويا.

و تعتبر بنتى ولا أيه يا جناب المأمور 


المأمور ٠٠ يعنى البنت هنا 

جمال ٠٠ طبعآ أهنه

يحيى ٠٠ لو سمحت أثبت حاله انه أعترف ان إيلا هنا

جمال ٠٠ واه هو أنى جولت حاچة عفشه ياسمح الله .. بعدين مين البيه ممكن أعرف 

يحيى ٠٠ مش مهم تعرف.. أحنا عايزين آيلا دلوقتى حالآ 

جمال ٠٠ أنت بتتكلم بصفتك أيه .. أه اياك  انت چوز أمها يعنى جوز الست


يحيى ٠٠ انت راجل قليل الأدب . و لولا الظروف إللى أحنا فيها انا كان هيكون ليا معاك تصرف تانى خالص


جمال ٠٠ وأنى كمان لولا انك فى بيتى كان ليا أمعاك تصرف تانى 

المأمور ٠٠ أحنا جايين هنا عشان نحل

يا عمدة 

جمال ٠٠ مافيش حل بنت أخويا عندى دى لحمى انتم رايدنى أسيب لحمى عاد


أميرة٠٠ انا عرف انك مش فارق معاك لحم أخوك زى ما بتقول أنت كل همك الميراث.. 


جمال ٠٠ ألله يسامحك يا مرت أخويا

يحيى ٠٠ ياريت تحسب على كلامك هى دلوقتى  مش مرات اخوك


الجدة ٠٠ أسمع يا جناب المأمور عشان الحديد إللى مالوش عازة ده .. انى أمعايا حكم من المحكمة بالحضانة بت ولدى من ١٠ سنين والست دى كانت هربانه ببت ولدى 

حسن ٠٠ حديد أمى صوح و شوف  الورق أهو جدامك 


بعد ما شاف المأمور الورقه و كمان محامى يحيى  قالت أميرة بصدمة


أميرة ٠٠ مش ممكن الورقه دى  مزورة 

مأمور ٠٠ لا الورق صحيحه 


ومحامى يحيى قال بعد ما شاف الورق 


المحامى٠٠ الحكم صحيح


انهارت أميرة و توسلت للجدة حتى تسمح لها حتى برؤيت أيلا لكنها رافضت


أميرة ٠٠ لو سمحتى يا حاجه انتى أم زيه .. طيب أشوفها بس أطمن عليها


وقتها وقفت الجدة و بكل جبروت و قسوة قالت


الجدة ٠٠ أنا جولت لع يعنى لع زى ما حرمتينى منيها.  ١٠ سنين انى هحرمك منها طول عمرك


أميرة ٠٠ طول عمرك قلبك حجر يمكن لو كنتى عندك رحمة انا ماكنتش هربت من هنا من ١٠ سنين


يحيى ٠٠ كفاية يا أميرة مافيش لازمة من الكلام ده يالا

أميرة ٠٠ و أسيب آيلا هنا 

يحيى ٠٠ ماتخفيش هنرفع قضيه

و نكسبها.. و إيلا هترجع لحضنك فى خلال أسبوع. ده وعد منى


غادرة أميرة وهى تجر خلفها خيبة الأمل والكسرة  بعد خروجهم قال المحامى جمال 


المحامى ٠٠ ياريت تستعجلوا  وتكتبوا   الكتابها  قبل مايرفعوا القضية و يخدوا حكم


هنا اتجمعوا جميع العائله وقالت الجدة


الجدة ٠٠ مين فيكم رايد يتجوز إيلا بت عمكم يحيى 


قال فارس و صلاح و حاتم فى نفس واحد أنا يا چده


الجدة٠٠ صلاح انت متچوز 

صلاح ٠٠ واه يا چده ربنا جال مثنى وثلاث  يعنى شرع ربنا 


حاتم ٠٠لا يا چدة هى تستاهلنى أنى بقى لهطت القشطة دى تتچوز على ضرة


صلاح ٠٠ خلاص أطلق مراتى و اتچوزها

الجدة ٠٠ تطلق مين قبر يلمك بابعيد 

فارس ٠٠ جدة انى أحق واحد بيها كمان انى إللى لاقيتها

حاتم٠٠ ده يخليك تاخد القشطة دى لوحدك

فارس ٠٠ واه انت رايدنى أعمل عليها عزومه ولا ايه


الجدة ٠٠ واه سد خشمك انت و هو انتو هاتعركوا جدامى


جمال٠٠ خلاص إيلا تتچوز فارس

حاتم ٠٠ بس يا عم


قطع جمال عبارته وقال


جمال ٠٠ خلاص ولا كلمة تانى . على ابعت هات المأذون بكرة عشيا و فارس يعقد عليها ( كتب كتاب)

جدة ٠٠ نعمة .. نعمة


هنا جاءت نعمه زوجة جمال


نعمة ٠٠ نعم ياما 

الجدة ٠٠ ابقى حضرى آيلا لكتب الكتابها بكره عشيا

نعمة ٠ على مين

نعمة ٠٠ فارس ولدك هيعقد عليها 

بقلم أروى عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎ ▪︎▪︎▪︎▪︎


فى المركز الشرطة 

---------------


جن جنون سيف عندما علم ما حدث و صمم انه يروح بنفسه 


يحيى٠٠ فهمنى هتروح تعمل ايه 

سيف ٠٠ ايه جاحة بس المهم انا مش هسيبها و اقف اتفرج عليها وهى بتضيع مننا

المأمور ٠٠ أسمعنى انت ظابط و عارف القوانين كويس 

سيف ٠٠ يعنى أسيبها ليهم.. عشان انا عارف القوانين 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


اليوم التالى و مازال الوضع كما هو

فى إحدى الفنادق فى قنا


يحيى منع سيف من أي تصرف متهور


المحامى ٠٠ ما عندناش حل غير اللى احنا ان مدام أميرة ترفع قضية حق الوصاية 

يحيى ٠٠ أنا مش عارف وصاية ايه على بنت عندها ٢٠ سنه

المحامى ٠٠ هو ده قانون هى تعتبر تحت الوصاية طالما لسه تحت ٢١ سنه


سيف ٠٠ موضوع القضيه هياخد أسبوع على الأقل 


المأمور ٠٠ بصراحة انا كان نفسى اخدمكم بس دى قوانين و احنا ملتزمين بيها بس فيه حاجة انا متهيألى انتم لازم تعرفوها 


سيف ٠٠ فى ايه تانى

المأمور ٠٠ العمدة بعت يجيب المأذون من المركز


هنا فهم سيف ان أهل  آيلا ناوين يجوزوها لذلك قال


سيف ٠٠ تقصد انهم عايزين  يجوزها  مش كده


أميرة ٠٠ يجوزه مين يا سيف.. هو يقصد مين بكلامه. ماترد يا سيف .. حد يرد عليا و يفهمنى 


يحيى ٠٠ أهدى يا أميرة ان شاء الله هتتحل

أميرة ٠٠ ازاى فهمنى يا يحيى دول بيخططوا عشان يحرمونى من بنتى العمر كله


سيف ٠٠ متخافيش محدتش هيحرمك من إيلا انا هرجعلك بنتك


قال سيف جملته ثم غادر دون أنتظار رد من أحد

بقلم أروى عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى منزل عائلة المهدى 


الكل فرحانين هم فى أنتظار المأذون 

أما إيلا التى كانت فى حالة لا يرثى لها.. فهى مازالت منذه أمس على نفس حالتها

بينما دخل جمال عليها الغرفه وقال بتحذير


جمال٠٠ أسمعى المأذون چاى دلوك . أقسم بالله لو نطقتى جدامه بأى حاچة لأكون طخك عيارين فاهمه


أيلا٠٠ انتم ناس مجانين . لو عايز تموتى انا قدامك يالا أعلمها. انا مش خايفه منك.. و جواز من ابنك انا مستحيل

أوافق فاهم


الجدة ٠٠ أسمعى يا بت أميرة . برضاكى أو غصب عنك الچوازه دى هتم 


إيلا٠٠ ليه عشان خايفة على ميراث  مايضعش من تحت ايدكم مش كده 


جمال٠٠ ده كلام أمك مش أكده.. اللى ملت بيه دماغك

آيلا ٠٠ مش هى دى حقيقتكم  

الجدة ٠٠ أميرة كدابه هى إللى زرعت الكره فى قلبك من ناحية عيلة أبوكى


إيلا ٠٠ ماما مش كدابه هى بس قالتى على الحقيقة بتاعتكم


وقتها دخلت الجدة وقالت بعد ما سمعت كلام إيلا


الجدة ٠٠ حجيجة أيه عاد انها اخدتك 

و هربت من الصعيد كلاته

إيلا٠٠ لو ماكنتيش حكمتى عليها تتجوز عمى غصب عنها..و  لما رافضت قولتها تسيب بنتها ليكم.. و ترجع لأهلها عشان كده قررت تهرب ..من قرارك الظالم


هنا ضربها جمال على وجهها و هو يصرخ

و يقول


جمال ٠٠ اتكلمى مع جدتك بأدب 

يا جليلة الربابيه. 


حطت إيدها على وجهها من قوة الصفعة وقالت وهى تصرخ


إيلا ٠٠ ده أخرك انك تعمل راجل عليا مش كده


هنا ضربها جمال للمره الثانية و هنا وقف فارس بينه وبين آيلا وقال


فارس ٠٠ أهدى يابوى مش  أكده

جمال ٠٠ على الطلاق لو فتحت خشمها

تانى لأكون قتلها 


إيلا ٠٠ مهما ضربتنى مش هسكت 

الجدة ٠٠ واه سد خشمك هيموتك يا بت


إيلا ٠٠ أنا عندى أموت ولا اتجوز بطريقة دى

الجدة ٠٠ نعمة  .. نعمة


جاءت نعمه على صوت الجدة


نعمة٠٠ نعم ياما

الجدة ٠٠ خديها من أهنه دلوك.. و لبسيها


أخذت نعمة إيلا إلى إحدى الغرف


هنا قالت إيلا لنعمة 


إيلا ٠٠ ساعدينى أهرب من هنا

نعمة ٠٠ أنتى بتجولى ايه عايزانى أنى اهربك

إيلا ٠٠ اه . انا عارفه انك انتى إللى هربتى ماما من هنا قبل كده

نعمة ٠٠ سد خشمك لحد يسمعك أروح فيها .

إيلا ٠٠ لو مش عايزانى أقول لحد على سرك هربينى


نعمة ٠٠ الظاهر أكده  ان أمك جالتلك على كل حاچة .. بس دلوك انا مقدرش اعمل أكده كمان صعب انك تعرفى تخرجى من الدوار 


هنا جاءت بنت نعمة صفاء و قالت لها 


صفاء ٠٠ ياما الجدة عايزاكى تحت المأذون وصل

بقلم أروى عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


جاءه  المأذون ماكنش  مأذون المنطق المتعارف عليه


المأذون ٠٠ مبروك يا أهل الخير فين العريس


فارس ٠٠ أنى أهو يا شيخنا

جمال ٠٠ أمال فين الشيخ عبد التواب هو مچاش ليه 

المأذون ٠٠ و الله هو بعافية شوية عشان كده بعتنى انا اكتب الكتاب 

حسن ٠٠ أنت بجى  ولده 

المأذون ٠٠ ايوه انا 

الجدة ٠٠ انت ولده مين فيهم طه ولا سليم

المأذون ٠٠ أنا سليم يا حاجة

الجدة ٠٠ ولا كبرت يا سليم . و شكلك اتغير كتير عن لاول

المأذون ٠٠ مافيش حاجة بتفضل على حالها يا حجة 

جمال ٠٠ طيب نبدء كتب الكتاب 


المأذون ٠٠ طبعآ فين العروسه

جمال ٠٠ واه وانت رايد العروسه فى أيه دلوك

المأذون ٠٠ مش عشان أعرف هى موافقه على جواز ولا لا

جمال ٠٠ من ميتى  عندينا بنات تجول لع 

المأذون ٠٠ معلش ده شرع ربنا..


الجدة ٠٠ بس أبوك عمره ما عمل أكده

المأذون ٠٠ معلش يا حاجة أبويا يعرف أهل البلد كلهم ..و عرف كمان مين إللى موافقه ومين إللى مش موافقة لكن أنا لأ معرفش 


حسن٠٠ خلاص أنى عمها أروح اجيب الوكاله منيها

المأذون ٠٠ لأ لازم تيجى قدامى و تقول موافقه كمان عشان تمضى على الورق 


جمال ٠٠ واه أنى مش خابر ايه النظام الچديد ده

المأذون ٠٠ معلش ده الأصول.. و ماحدش يزعل من الأصول


جمال ٠٠ فارس انت و صلاح خدوا المأذون عند إيلا .خليها ياخد موافقتها و تمضى على الورق 


بعد ما غادر المأذون مع صلاح و فارس قال حسن 


حسن ٠٠ افرض رافضت قدام المأذون 

جمال ٠٠ اكيد هتخاف تتكلم بعد ما ضربتها

حسن ٠٠ بس البت عنديه 

جمال ٠٠ لع . دى حركات بتعملها جدامنا عشان  ما نجولش انها خايفه 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى الغرفة التى بها إيلا 


كانت إيلا تبكى بهستريا عندما دخل عليها فارس وقال

بقلم أروى عادل 


فارس٠٠ انتى عمل فى نفسك أكده ليه

إيلا٠٠ مالكش دعوة انت كمان بيا

فارس ٠٠ براحتك لحد بس لما نتچوز 

إيلا ٠٠ انت بتحلم

فارس ٠٠ كلها نص ساعة و هيكون الحلم حقيقة.. المأذون عايز يجى ياخد الموافقة منك


فكرت إيلا أنها توافق تقابل المأذون يمكن لما تقولو انها مش موافقه على الزواج يقدر يساعدها لذلك قالت 


إيلا ٠٠ حاضر انا موافقه


قال فارس بفرحة 


فارس ٠٠ ايوه أكده خليكى عاقله يا بت عمى


ثم خرج فارس و بعد ثوانى دخل معاه المأذون و أبن عمه صلاح هنا قال فارس


فارس ٠٠ اتفضل يا سيدنا الشيخ العروسه أهى موافقه


إيلا ٠٠ لأ انا مش موافقه الناس دى خطفنى و عايزين يجوزنى غصب عنى 


فارس ٠٠ سد خشمك أحسن


هنا قطع كلام فارس لكمة قوية من المأذون

عندما تدخل صلاح لكمة أيضآ هو الاخر ثم وجه المأذون عدد لكمات لكل من فارس وصلاح ثم أخرج مسدس و صوبة عليهم


لم تستوعب إيلا ما يحدث من هو هذا المأذون الذى تحول فجأة  إلى الرجل الخارق


هنا نزع المأذون الشارب من على وجهه و العمة من على رأسة


هنا صرخت إيلا عندما رأت وجهه وهى تقول 


إيلا ٠٠ مش ممكن انت

#يـــــــّتُـــــــبّـــــــع


الكاتبة/ أروى عادل


انتهى البارت الرابع 

إلى القاء فى البارت الخامس


رأيكم 

هل سيكتشفون  خدعة سيف

هل سيتم الزواج إيلا من فارس

كيف سيخرج سيف من المنزل 

ما هو الحل الوحيد لهذه المشكله من وجة نظر محامى يحيى

تابعووووووني 



بداية الروايه من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS