أعلان الهيدر

2024/10/23

الرئيسية رواية انتقمت منه علشان خطبني الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية انتقمت منه علشان خطبني الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية انتقمت منه علشان خطبني الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية انتقمت منه علشان خطبني الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


يوم فرحي ابن عمي اخد خطيبي وعمل فيه 

رقيه 

فين احمد  يا عماد انا عارفه انك انت اللي اكيد 

عملت فيه كده 


عماد 

هو عيل صغير ولا اي علشان اخطفه 

هو اكيد طفش من وشك معقول 

عريس فاضل علي فرحه يومين يختفي 

اكيد مش عجباه 


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا رقيه 

عندي 23 سنه عايشه في بيت عيله ومخطوبه 

لابن عمتي وفي يوم كنت بكلمه في التلفون

وبقول 


رقيه 

مش قادره اصدق يا عماد ان كلها اسبوع وهكون في بيتك بجد انا فرحانه قوي ان احنا خلاص هنتجوز 


عماد 

ربنا يستر بس يا حبيبتي ماما عند باباك تحت وحاسس الموضوع ده مش هيعدي على خير 


رقيه 

احنا ملناش دعوه بمشاكل العيله دي خلينا في حالنا لو سمحت يا عماد وبعدها دخل الاب 


الاب 

اقفلي الزفت اللي بتتكلمي فيه ده وقومي هاتي الذهب يلا 


رقيه 

ايه الكلام اللي انت بتقول عليه ده يا بابا واجيب الذهب ليه مش فاهمه كلامك 


الاب 

اسمعي اللي بقول عليه مافيش جواز 

وبعدها دخلت عمتي 


العمه 

عيب يا صالح اللي انت بتقوله ده والعيال مالهم ومال مشاكلنا وبعدين هو فيها ايه المشكله ان بطالبك ب ورثي 


الاب 

وانا قلت لك الف مره ان ملكيش ورثه عندي ولو كنت عامله جواز ابنك  من البنت حجه علشان خاطر تاخدي فلوسك ما لكيش حاجه عندي


العمه 

انت عارف ومتاكد كويس قوي ان عماد  بيحب بنتك بس انا برده عايزه فلوسي 


الاب 

سمعت الكلام يا رقيه قومي هاتي الذهب يلا من الدولاب وبعدها قومت جبت الذهب وبابا خده 


العمه 

انت كده هتفتح علينا نار جهنم وبلاش اللي انت 

بتعمله ده 


الاب 

ده اخر كلام عندي وانا خلاص خلصت 

كلامي وبعدها فعلا عمتي اخدت الدهب 


رقيه 

طب وانا وهو يا بابا ذنبنا ايه في المشاكل 

دي 


الاب 

اخرسي وانتي فرحك علي احمد ابن 

زميلي هيكون الاسبوع الجاي 

ومش عايز اسمع صوتك خالص وبعدها 

خرج وطلع عند عمتي 


العمه 

في ايه يا صالح يا ترى عندك كلام تاني نسيت تقولي تحت وطالع علشان تقولوا ليا ولا ايه 


صالح 

بقول لك ايه انا كنت سايبك تقعدي في الشقه دي شفقه بس دلوقتي تاخدي عفشك وتاخدي عيالك وتمشي من هنا 


عماد اتعصب وقال 

الكلام اللي انت بتقوله ده يا خالي هنمشي نروح فين انت عارف كويس قوي ان احنا ما لناش اي مكان 


صالح 

علشان امك تتجرا وتتكلم معايا بالاسلوب اللي هي اتكلمت معايا بيه ده 


عماد

هي اتكلمت وقالت ايه هي طلبت بس حقها 

في ميراث ابوها 


صالح 

ايوه كده بقي قولوا انكم طماعنين في البيت 

اسمع انت وامك ملكوش حاجه عندي انتو 

سامعين ولا لا وبعدها نزل 


وفي بيت احمد كان داخل وأبو قالو 


الاب 

تعالى يا حبيبي ده انا قاعد من بدري مستنيك علشان اقولك احلى خبر في عمري 

خلاص ابو رقيه اتصل بيا وقالي اجيبك ونروح علشان نخطبها 


احمد 

اهدي بس يا بابا انا كده مش فاهم حاجه واخطبها ازاي ما انت عارف كويس قوي ان هي مخطوبه 


الاب 

اتفشكلت الواد داخل على طمع وعايز البيت من ابوها وابوها فشكل الجوازه دي ومش عايزة 

يكون في حياته 


احمد 

انت بتتكلم بجد يا بابا انت ما تعرفش من زمان انا كان نفسي اتجوزها ازاي 


الاب 

المهم خطيبها الاولاني ده كان معهوش فلوس انا عايزه اي طلب هي تطلبه منك انت تعمله لها على طول 


احمد 

موافق طبعا يا بابا ما انت عارف ان انا بحبها ولا يمكن ارفضلها اي طلب اللي تشوفه 

انا هعمله حاضر وبعدها دخل الاوضه 


وفي اوضه قديمه دخل عماد وأمه 


عماد 

كان لازم يا امي يعني تتكلمي في الوقت ده مش قادره تصبري لحد ما اتجوز رقيه بس وبعدين تطلبي ان انتي عايزاه 


الام 

اللي حصل بقي شايفه خير اخويا رايح 

علي بناته وبعدين لما بتكلم بيعمل مشكله 

معايا 


عماد 

اهدي بس بالله عليكي اوعدك والله 

زي ما اخد مننا البيت ل اخد منه كل حاجه 


الام 

الحل الوحيد انك تخلي رقيه دي مش بنت وهو هيجيلك راقع علشان تتجوزها 


عماد 

اي الكلام يا امي انتي عارفه ان رقيه ملهاش ذنب في اي حاجه تحصل ولا يمكن ان انا اعمل فيها كده 


الام 

هتفضل لحد امتى عبيط شفت ان هي فضلت ابوها عليك اول لما ابوها قال هاتي الذهب راحت جابته وبعدها الباب خبط وفتحت 


رقيه 

اقفل بسرعه بالله عليك يا عماد انا جايه جري وراكم والله 


عماد

انت ازاي تيجي هنا مش خايفه ابوكي يشوفك ويعمل مشكله


رقيه 

انا كل اللي عايزين يكون معاك دلوقتي بابا عايز يجوزني واحد ثاني غيرك وانا لا يمكن اعمل الكلام ده 


العمه 

اهدي بس يا رقيه يا حبيبتي ما ينفعش الكلام الفارغ اللي انت بتقوليه ده وروحي روحي بيتك 

وفي الوقت ده وقع موبيل رقيه من أيدها وهي 

سابته وعمته وطت وخدته واتصلت  علي اخوها وسمع الكلام ده 


رقيه 

انا ابقى عبيطه عمتي لو رجعت البيت تاني لبابا مش هو خلاص عايز يجوزني لاحمد ابني صاحبه انا لا يمكن هرجع البيت واخليه بقى يعيش بعاري طول عمره


العمه 

انت عايزه تقنعيني ان انت مشيتي من البلد لحد المنطقه وقالت المنطقه اللي هم قاعدين فيها 

ده الاوضه اللي احنا قاعدين فيها دي يا بنتي كان عمك فؤاد الله يرحمه شغال قريب من هنا وبيجي يسكن فيها 


رقيه 

انا بحبك يا عمتي وبحب عماد ومش عايزه امشي من هنا وسعيد اعيش خدامه تحت رجلي بس خليني اتجوز انا 


عماد 

اهدي بس يا رقيه تعالي ادخلي اقعدي جوه وبعدين نتكلم في اي حاجه وبعدها الباب 

خبط وفتحت 


العمه 

 صالح انت عرفت مكاننا منين وعايز مننا ايه بقى دلوقتي


صالح 

اوعي كده من وشي هي فين بقى كده يا رقيه انت تسيبي بيتي وتيجي هنا والله ما تعرفي انا هعمل فيكي ايه 


رقيه 

ارجوك يا بابا لو بتحبني سيبني مع عماد انا بحبه ولا يمكن اتجوز اي واحد ثاني غيره 


صالح 

امشي قدامي وبعدها جابها من شعرها 


عماد 

هو انت عملت ايه بالظبط خالي عرف مكاننا منين يا ماما 


العمه 

طالما انت مش عايز تجيب فلوسنا بالطريقه اللي انا عايزاها سيبني اعمل اللي انا عايزاه بقى ولو ما دفنش بنته النهارده حاجه ما يبقاش اخويا انا عارفاه كويس قوي 


عماد 

وهي ذنبها اي ذنبها أنها حبت ابنك 

الله يسامحك وبعدها روحت البيت 


رقيه 

حرام عليك يا بابا سيب شعري انا بحب عماد ولا يمكن استغنى عنه واتجوز اللي اسمه احمد ده 


الاب 

اخلصي خالص اخت اختك على احمد هكون الاسبوع الجاي وبعدها على طول هيكون الفرح وريني بقى هتعملي ايه يا رقيه 


رقيه 

هموت ليك نفسي وبعدها قرب 

الاب منها وقال


الاب بحده 

والله لو ما تعدلتي يا رقيه انتي متعرفيش هعمل فيكي اي ولو مفكره يا بت هتقولي كده هخاف لا تعملي في نفسك كده تبقي بتحلمي يا بت وانا الي اموت بايدي قبل ما تجيبيلي العار

واعملي حسابك احمد وابوه هيجو النهارده علشان نتفق علي كل حاجه  ولو عملتي 

حركه مش تعجبني في القاعده متلموميش الا نفسك  فهمي بنتك يا الهام وعرفيها لما ابوها بيقول كلمه مبيرجعش فيها 

وراح مخلص كلامو وراح خارج بره الاوضه 


الام 

اي الي انتي هببتيه ده يا بت انتي عاوزه تركبي لينا العار بعملتك دي زمان عمتك مبسوطه دلوقتي بلي انتي عملتيه 


رقيه بدموع 

حرام عليكي يا ماما انتو ليه عاوزني اتجوز واحد مبحبوش انتي عارفين كويس ان بحب عماد كويس


الام 

حرمه عليكي عشتك يا بت انتي اتننتي لما تقولي كده وابوكي لو مش واثق ان عمتك طمعانه فيه مكنش خلاكي تسيبي الي اسمو عماد وشوفي ابوكي اي الي بيرحو واعمليه لو مش عاوزه تخليه يتعصب عليكي اديني قولت ليكي اهو ويلا اجهزي علشان الجماعه زمانهم جايين وعدي الدور يا رقيه اديني بقولك اهو

وراحت سيباها وخارجه


رقيه بدموع 

انا مستحيل اتجوز الي اسمو احمد ده لو حصل اي بس لازم الاول ااجل الجواز دلوقتي وبعد كده يحلها الف حلال  وراحت دخلت علشان تجهز 


وفي شقه عماد قال لامه 


عماد بضيق

هنعمل اي يا ماما دلوقتي انتي مش شايفه المكان الي عايشين فيه عامل ازاي  معقول كنا قاعدين في بيت طويل عريض  وفي اخر قاعدين في اوضه تحت السلم 


العمه 

بطل يا واد كلامك ده وسيبك من الي اسمها رقيه دلوقتي بقيت كارت محروق دلوقتي 

انا كلمت ساره  جارتنا اللي كانت بتيجي تطمن عليا وزمانها جايه دلوقتي  ولازم تعمل الي هقولك عليه 


عماد بضيق 

طب هو ده وقتو ساره ما انتي عارفه اني مبحبهاش 


الام بحده 

بقولك اي يا عماد بطل كلامك ده بتحبها ولا مبتحبهاش يا نن عين امك مليش فيه في الكلام ده دلوقتي هيه الوحيده الي هطلعنا من الي احنا فيه دلوقتي


عماد بضيق 

لو فعلا زي ما انتي بتقولي انا عارف ان ساره بتحبني وبالنسبه حسام اخوها هنعمل فيه اي انتي مش واخده بالك ان مبقاش لينا مكان 

عدل نقعد فيه 


الام بخبث

ملكش دعوه انت بس اعمل الي هقولك عليه بس  وكل حاجه زي الي مخططها ليها هيحصل 


عماد 

بس يا ماما 


الام بحده 

مفيش بس واسمع كلامي لاما والله ماتعرف انا هعمل فيك اي  وفي الوقت ده جت ساره ووامه قالت 


الام 

ادخل جوا بقي وشويه وأخرج 


ساره 

ازيك يا طنط عامله اي بجد انا فرحانه اوي 

انك كلمتني وقولتي أن اجي وبعدها خرج عماد 


ساره بفرحه 

انت هنا يا عماد انت متعرفش انا فرحت ازاي لما طنط كلمتني وقالت انك سيبت رقيه بصراحه انا 

بحس ان البنت دي مش كويسه وكانت مش هتريحك 


عماد

اها كويس ان مليش نصيب معاها والحمدلله ان سبتها 


الام بخبث

البيت منور يا ساره انا هدخل هعمل ليكم حاجه تشربوها  وامشي انا اصل ورايا مشوار مهم لازم اروحو وراحت عمله ليهم العصير وراحت ماشيه 

واول ما مشيت راح مقرب منها عماد جامد 


عماد بخبث 

كويس ان ماما مشيت علشان نعرف ناخد راحتنا 

انتي متعرفيش لما ماما قالت انك جايه كنت مبسوط  اي ولو انتي يعني موافقه ان اروح اكلم حسام اخوكي واجي اتقدم يبقي تمام


ساره بفرحه 

بجد يا عماد انت الي بتقول كده اخيرا حسيت بيا انت متعرفش انا بحبك اد اي ومن زمان 

وبجد كنت بفرح لما بجي عندكم البيت اوي واشوفك 


عماد 

بجد يا ساره يعني انتي موافقه ان اجي  علشان اتقدم ليكي ونتجوز وظروفنا دلوقتي زي ما انتي 

شايفه 


ساؤه 

ايوه طبعا وياريت النهارده قبل بكره انت متعرفش انت حلم وكنت بقول مستحيل يتحقق 

وفي الوقت ده بيقرب منها عماد جامد و...

وعند رقيه كان جه احمد ووالدو 


الاب 

منورنا يا احمد انت متعرفش انا مبسوط اد اي ان انا وابوك هنبقي نسايب 


احمد 

مش اكتر مني يا عمي انت متعرفش انا لحد دلوقتي مش مصدق ان رقيه بقت خطيبتي 


الاب 

ربنا يسعدكم يا حبيبي 

وفي الوقت ده بص ليا وقالي رقيه وقال 

خدي يا رقيه احمد وروحو اقعدو في البلكونه علشان تتعرفوت علي بعض اكتر 


رقيه بضيق 

حاضر يا بابا وراحت واخده احمد وخرجو في البلكونه 


احمد بسعاده 

انتي متعرفيش يا رقيه انا مبسوط اد اي 

وان فرحنا هيبقي الاسبوع الجاي اول مره احس ان محظوظ قووي كده وان اتمني حاجه وتحصل


رقيه بضيق 

هو انت مش شايف ان اسبوع ده قليل بردو انا بقول علي الاقل نقعد شهر  علشان نتعرف غلي بعض اكتر  اصل هو مش سلق بيض 


احمد 

طب اي المشكله يا رقيه ما نتجوز وبعد كده نتعرف علي بعض يا ستي بس انا حاسس كده انك مش مبسوطه اوعي يكون عمي جابرك علي كده 


رقيه بتوتر 

ها لا بس كل الحكايه ان مش عاوزه اجيب حاجتي من هنا حتي  الفستان بتاعي انت شايف ان البلد بتاعتنا ارياف وبصراحه كده بقا عاوزه البس حاجه مميزه ها قولت اي يا احمد ولو بتحبني زي مابتقول وافق ننزل مصر نجيب الفستان وكمان في حاجات نقصاني كتير مش الحق اجيبها في اسبوع يعني


احمد 

حاضر يا رقيه الي انتي عاوزاه طالما هتبقي مبسوطه 


رقيه بفرحه 

معقول يا احمد وافقت انا قولت مش هترضي بحاجه زي دي وبالذات ان بين البلد بتاعتنا مصر مسافه 


احمد بحب 

اهم حاجه يا رقيه اشوفك مبسوطه 

واعملي حسابك اي حاجه بعد كده شاور وهيه تتنفذ


رقيه 

تمام يا احمد بس عاوزاك تقول لبابا انك عاوز كده علشان ميفتكرش حاجه ييعني 


احمد 

متقلقيش من حاجه طول ما انا معاكي 

وراحو خارجين قعدو معاهم تاني


الاب بضيق 

في حاجه ولا اي يا احمد مقعدتوش سوا ليه اوعي تكون رقيه عملت حاجه تضايقك 


احمد 

لا طبعا بس بصراحه كده يا عمي عاوزه في حاجه بس ياريت توافق انا عاوز الفرح بتاعي انا ورقيه يبقي بعد شهر وعلي الاقل نكون جهزنا حاجاتنا 

وكمان عاوز اجيب ايها الفستان من القاهره 

يعني بعد اذنك يا عمي 


الاب 

اللي تشوفو يا احمد انت حر فيه اهم حاجه تبقي انت وهيه متفقين علي كل حاجه 

ولو كده بعد الشبكه تاخدها وانزلو جيبوه 

علشان انا مش عاوز اي تاجيل تاني 


وفي شقه عماد كانت ساره قاعده عامله تعيط 


عماد بضيق 

في اي يا ساره مالك عماله تعيطي بالشكل ده ليه انا قولت اتجوزك مالك خايفه كده ليه.


ساره بدموع 

انت متعرفش حسام ممكن يعمل فيا اي لو عرف بالعمله المهببه دي انا كان فين عقلي بس 


عماد 

اهدي بس انتي وانا اول ما ماما تيجي هنروح انا وهيه علي حسام ونفتحو في الموضوع انا مش هسيبك الا لما هتجوزك 


ساره 

انا واثقه فيك يا عماد بس صعبان عليا حسام ان خنت ثقته بجد مكنتش عايزه يحصل كده 


وراح قاطع كلامهم خبط علي الباب 

فراح عماد علشان يفتح بيبص بيلاقي


عماد 

كويس ان جيتي يا ماما اديكي عملت كل الي قولتي عليه شوفي بقا هنروح ازاي للاسمه حسام وهتقولي ليه اي علشان يوافق 


الام 

طب وطي صوتك يا واد لا الي اسمها ساره تسمعنا علي الموضوع يمشي زي ما انت مرتبالو 

وراحت داخله علي جوه 


الام بخبث 

مالك يا ساره عماله تعيطي بالشكل ده ليه 

واي الدم الي علي السرير ده 


ساره بدموع 

كويس انك جيتي يا طنط علشان خاطري خدي عماد وروحي لحسام اخويا علشان يجوزني عماد بسرعه قبل ما اتفضح انا مش مصدقه اللي عماد 

عمله ده 


الام بخبث 

معقول يا ساره انتي تعملي كده مش قادره تستنو لما اروح اكلم حسام اخوكي

وتجوزو  وفي الوقت ده بيزيد عياط ساره 


طب اهدي ا يا بنتي مجراش حاجه لده كلو 

قومي غسلي وشك وروحي وانا هلبس وجايه لحسام اخوكي  ومش عاوزه تحسسي اخوكي باي حاجه  تمام 


ساره 

حاضر يا طنط بس بالله عليكي متتتاخريش انتي متعرفيش انا قلقانه اد اي 

وراحت سيباهم ومشيت 


عماد بضيق

ها يا ماما مش هتقولي بقا في دماغك اي 

انا خايف حسام لا يرفض


الام 

كل خير يا واد بس لما اروح واقابل حسام 

هو انت مفكر ان خليتك تعمل كده لله والوطن لا يا حبيبي علشان اكسر الي اسمو حسام وميتنططش علينا  ويوافق علي كل حاجه وانا حاطه رجل علي رجل كمان وبتشرط 


عماد 

دا انتي طلعتي داهيه طب رقيه هنعمل فيها اي 


الام بحده 

بقولك اي يا عماد طلع الي ما  البت دي من دماغك انا لسه جايه من هناك واعرفت ان اتقرا فتحتها علي اسمو احمد 


والفرح بعد شهر 

ومش عاوزاك من النهارده تفكر في حاجه الا الي هناخدو من ساره واخوها انت متعرفش عندهم فلوس اد اي   عايزه ارجع البلد وانا اغني من اخويا 

ووسع بقا علشان اجهز نفسي علشان الحق حسام وبعد شويه الام بتوصل عند حسام

 

حسام 

اتفضلي يا ست ثريا ساره قالت انك عاوزاني خير في حاجه 


الام بخبث 

بصراحه كده انا مبحبش الف والدوران انا جايه النهارده علشان توافق ان نجوز حسام لساره ها قولت اي


حسام بغضب 

هو اي الي انتي بتقوليه ده يا ست ثريا لولا انك في بيتي كنت زماني قولت كلام يزعل 


الحما بخبث

هو مالك يا حسام هو انا قولت اي غلط علشان تقول كده عماد ابني الف مين تتمناه 


حسام بسخريه 

ويقعدها فين بقا في الشارع انا سمعت ان اخوكي طردتكم من البيت الي كنتم قاعدين فيه 

اصح الكلام ده ولا لا 


الام بخبث 

بس ساره اختك بتحب عماد ابني ولولا ان عارفه حاجه زي دي ومتاكده مكنتش جيت 

وهيه الي طلبت مني كده وقعدت تتحيل عليا ان اجي ولو كنت اعرف انك ممكن تعمل كده مكنت جيت 


حسام 

وانا مش مصدقك يا ست انتي ساره مين الي تبص لابنك 


الام 

لو مش مصدقني نادي عليها حتي واسالها 

ولو قالت لا دلوقتي اعتبر ان مقولتش ليك اي حاجه وفي الوقت ده بتخرج ساره وتقول 


ساره 

علشان خاطري يا حسام وافق انت متعرفش انا بحب عماد ازاي  ولو مش اتجوزتو انا مش عارفه هعمل في نفسي اي


حسام بصدمه 

معقول يا ساره تقفي في وشي علشان الي اسمو عماد دا انا ضيعت شبابي ومردتش 

اتجوز الا بما اطمن عليكي وفي الاخر تقولي ليه انا  كده 


الام بخبث 

ما انت لازم توافق يا حسام اصل انت موفقتش هتتفضح وانا مش يرضيني فضيحتك 

اصل يعني ساره وعماد في لحظة ضعف 

يعني بلاش بقا اكمل....


حسام بصدمه 

انتي بتكذبي مستحيل ساره تعمل حاجه زي دي وتخلي راس اخوها في الطين  ردي يا ساره وقولي ان الست دي بتقول اي كلام


ووفي الوقت ده ساره حطيت دماغها في الارض 


الحما بشماته 

ها قولت اي يا حسام لسه مصمم انك مش توافق غلي موضوع عماد وساره بردو 


حسام بجمود 

وانا مستحيل اوافق علي حاجه زي دي ومن اللحظه دي ساره ماتت بالنسبة ليا 

خديها وانتي ماشيه انا مش عاوزها في البيت هنا 


الحما بخبث 

لا يا حبيبي هيه ليها في البيت هنا زيها زيك 

اصل احنا عاملين حساينا اول ما تتجوز غماد 

هنعيش نعيش هنا  ملك مراتو بقا ويعيش براحتو .


اسامه 

للاسف يا طنط نابك طلع علي شونه 

علشان متعرفيش ان ابويا مكنش سايب اي حاجه 

وانا من تعبي وشغلي جبت البيت ده ومكتوب باسمي  يعني هيه ملهاش حاجه 

ويله بقا خديها في ايدك وانتي ماشيه 

وفي الوقت ده بتبص ليه العمه بغيظ وبتروح ماشيه وساره بتروح وراها وهيه عماله تعيط 

وبعد شويه بيوصلو الاوضه الي عايشين فيها 


الام بحده 

اي الي جابك يا بنتي انتي مش خليتك جنب اخوكي ليه هو احنا نقصينك انتي كمان 


ساره بدموع 

اي الي بتقوليه ده يا طنط معقول انتي الي بتقولي كده 


الحما 

اها يا حلوه هو انتي مفكره ان ممكن اخلي عماد يكتب عليكي بعد الي اخوكي  قالو امشي يا بت غوري يله وانا الي كنت بقول ان انتي الي هتخلينا نخرج من المكان ده  ونعيش في مكان احسن 


ساره بدموع 

والنبي يا طنط بلاش كلامك ده دلوقتي خلي عماد يكتب عليا ولو عاوزه فلوس انا معايا دهب 

هروح اجيبو بس بالله عليكي خلي عماد يكتب عليا لو يوم واحد بس 

والله مستعده اعيش تحت رجلك 


الحما بطمع 

تمام يا ساره بس الدهب علي كده كتير ولا مش يستاهل 


ساره بقهر 

لا متقلقيش هيجيب مبلغ حلو ها قولتي اي 


الحما 

تمام يا ساره بس انا هعتبر الدهب ده حق ان اني هيستر عليكي واعملي حسابك يا بت انتي 

طالما هتقعدي هنا معانا تقومي بدري نعملي كل الشغل البيت  وتشوف اي شغلانه يا ختي تشتغليها  ها قولتي اي يا بت 


ساره بدموع 

موافقه بش كلمي عماد يجي دلوقتي ويكتب عليا  والي انتي عاوزاه كلو هعملهولك 


الحما بخبث 

تمام يا ساره علشان تعرفي ان بحبك هعمل كده 

وفي الوقت ده بيجي عماد 


الام بحده 

كنت فين يا منيل علي عينك 


عماد بضيق 

كنت في مشوار عاوزه حاجه 


الام 

يله علشان نكتب علي ساره علشان هتبقي مراتك 


عماد 

معقول حسام اخوها وافق عليا بالسهوله دي انا مش مصدق 


الام بسخريه 

لا يا خويا مفيش الكلام ده ويلا بس الاول اعمل الي قولتلك عليه وغي الجريق هقولك علي الي حصل 


وفعلا عماد بيكتب علي ساره لما عرف بموضوع الدهب 


وعدي يومين وطول الفتره دي كان عماد بيصحي بدري وبيروح يقف عند بيت رقيه 

وبيفضل يراقب فيه 

وفي البيت عند عماد أمه دخلت وقالت ل ساره 


العمه 

ما تيلا يا بت انجزي انا لما صدقت لقيت ليكي شغل 


ساره بدموع 

علشان خاطري يا حماتي شوف اي شغل الا اني اروح اخدم في البيوت 


الحما 

بقولك اي يا روح امك انتي تسمعي الكلام وامتي حاطه جزمه غي بوقك 

وعلي الله اسمعلك صوت ولا الناس الي هنروحي تشتغلي عندهم  يشتكو منك وشوفي هعمل فيكي اي

ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا


الحلقه الاخيره من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close