القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

 اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول 

اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول 

وروحت المكان اللي قالي عليه وبعدها روحت 

واول لما دخلت لقيت حماتي بتقولي 


نبوية بعصبية 

اية يا بت ساعيتن بتجبي طلبات السوق ليه يا اختي كنتي  فين يا بت يا سماح انطقي يا بت 


سماح 

اسفة يا حماتي الله يخليكي اصل ابويا تعب و روحت ليه صدقيني يا حماتي انا مكنتش اقصد اتاخر يا حماتي وفي الوقت ده هي اقعدت وقالت  


نبوية 

انا مالي انا و مال ابوكي ها ما يتعب تتاخري عليا ليه مش عارفة ان في عزومة النهاردة يا سماح ماشي يا سماح والله العظيم لا اطلعه علي جتتك يا بت يا سماح واياك حسك عينك بعد كده 

تروحي لابوكي من غير ما تقولي ليا انجري 

يلا يا بت علي المطبخ خلصي اللي وراكي وبعدها 

دخلت وفضلت اعيط وقولت 


سماح 

منك لله يا محمود انت السبب ربنا يخدك يارب واشوف فيك يوم اكيد ده غضب من ربنا علشان 

اللي عملته وفي نهار رمضان كمان 


ومحمود كان قاعد في مكتب مع واحد 

وبيقول 


محمود 

ياباشا اية رايك فيا  بت من الاخر مفيش زيها و الشغل هيخلص بسرعه يا باشا


سمير 

لا حلوة يا محمود برافو عليك مكنتش متوقع انك تجيب حاجه كويسة زي دي علشان كدة في ظرف قدامك يا محمود خده مكافأة ليك 


محمود بابتسامة 

من يد ما نعدمها يا باشا انا خدمك يا باشا 


سمير 

خلاص روح انت يا محمود ولما اعوزك هطلبك يلا 


محمود 

حاضر يا باشا السلام عليكم يا باشا

خرج محمود وهو فرحان و كلم ماجدة 


محمود 

الو يا بت يا ماجدة بركيلي 


ماجدة 

ليه يا اخويا فيه اية بسطك اوي كدة 


محمود 

يا بت لقيت البت اللي الباشا عايزها و ادني قرشين انما اية يا بت يا ماجدة 


ماجدة بفرح 

ادك كام يا محمود قولي 


محمود 

اقسم لك بالله العظيم اني لسه لغاية دلوقتي ما عدتهم بس يجي خمسة تلاف جنية كدة يا بت. يا ماجدة 


ماجدة 

الهم بارك اللهم زيد يارب اقولك هتهم و انا هعينهم ليك يا محمود 


محمود 

لا يا حبيبتي تعيني اية انا اللي هعينهم بمعرفتي 


ماجدة 

اية يا محمود مش واثق فيا ولا اية 


محمود 

ملهاش دعوة بالثقة يا ماجدة يا حبيبتي معروف ان اي راجل بيشيل اي فلوس مع مراته بيرجع مش بيلقيهم علشان كدة متفكريش اني هسيبهملك يا ماجدة 


ماجدة 

خلاص يا خويا زي ما انت عايز انت حر يا اخويا 

يلا سلام اما اروح اعملك صنية بسبوسة تحلي بقك بعد الفطار  علشان الخبر الحلو ده يا محمود 


محمود 

تسلملي ايديك يا حياتي يلا سلام 

وبعدها قفل السكه وكان حسين بيتصل بيه وقالو 


حسين 

الو يا محمود انا فلوسي جاهزه يلا عشان نكتب العقد


  محمود

وماله يا خالي تعال نتقابل ونكتب العقود دلوقتي بدام فلوسك جاهزه نتقابل في  اي كافيه


حسين

ماشي يا سيدي ابعت لي العنوان وانا هاجي لك بس اخلص بقى


محمود 

حاضر يا خالي هقفل و هبعتلك العنوان يلا سلام 


حسين 

سلام يا محمود وقفل مع محمود ونوال قالت ليه 


نوال 

ها قالك اية يا حسين 


حسين 

هيقولي اية يعني يا نوال هيبعتلي العنوان اللي هنقابله فيه يا نوال 


نوال. 

ماشي يا حسين بس خلص مع بسرعه 

بقي وزي ما اتفقنا الحاجه هتكون ب اسمي 


حسين 

يا ولسه اخلص منه الاول ومن موضوع 

البيت وبعدين نشوف موضوع اسمك ولا اسمي


نواب 

خلاص يا اخويا مافيش فلوس الاتفاق بينا 

كان باين من أوله 


حسين 

ماشي قومي بقي اعملي الفطار 

علشان هنمشي بعد الفطار علي طول 


 وفي الكافية  كان قاعد محمود مع 

حسين ومرات خالو  وقال 


محمود 

ازيك يا خالي ازيك يا مرات خالي اية الاخبار


حسين 

احنا مش هنقعد نتكلم كتير يا محمود خلينا نخلص اللي احنا جايين علشان 


محمود 

طيب يا خالي من عينيا العقود جاهزة هنمضيها  بس و هاخد الفلوس و بعدين كل واحد هيروح لحالة 


حسين 

انت لحقت تخلي امك تبيع بسهولة دي و لا ضحكت عليها واللي بيحصل ده من وراها يا محمود 


محمود 

من وراها او لا انت مش ليك يا خالي انك تاخد الارض هكتب العقد دلوقتي 


نوال 

الارض هتتكتب باسمي انا يا محمود 


محمود 

وده ليه ان شاءلله انت هتأمن لو حده ست يا خالي 

بلاش علشان انت اللي هتشيل الليلة في الاخر 


نوال 

ليه يا اخويا مفكرني مراتك ولا اية 


محمود 

طب وليه الغلط ده بقي يا مرات خالي عيب عليكي ما تتكلم يا خالي ولا بلاها البيعة دي خالص 


حسين 

اسكتي بقي يا نوال وانت يا عم ملكش دعوة اكتبها باسم مين اخلص بقي فلوسك و جاهزة يلا 


محمود 

طيب يا خالي اديني بكتب العقد هاتي البطاقة يا مرات خالي 


نوال 

خد يا اخويا البطاقة اهي 


محمود 

اتفضلي يلا  امضي هنا 


نوال 

مضيت يا اخويا ها امضي فين كمان 


محمود 

امضي هنا كمان يا مرات خالي 


نوال 

مضيت كدة خلاص 


محمود 

الف مبروك يا جماعة هات الفلوس بقي علشان اية يبقي كل واحد خد اللي ليه 


نوال 

خد يا خويا الفلوس اهي 


محمود 

انتي كمان اللي شايله الفلوس هما بتوعك ولا اية يا مرات خالي


حسين بعصبيه 

انت مالك بتوعها ولا لاء يا سيدي شوف هتعد الفلوس ولا لاء 


محمود بضحك 

بدام اتعصبت كدة يبقي بتوعها ماشي يا خالي طبعا هعدهم يا خالي 


حسين بعصبيه 

طيب يا محمود خف بقي علشان انا مش ناقص يلا 


محمود بعد ما عده الفلوس 

مظبوطين يا جماعة يلا السلام عليكم بقي 


نوال 

استني يا خويا مش. هتجي تسجله في الشهر العقاري ولا اية 


محمود 

هنروح من بعض فين بكره بدري هجيلك 

ونروح سوا 


نوال 

لا يا شاطر خد العقود اهي خليها معاك وفلوسي 

تكون في حضني وبعدين نبقي نشوف 

هنعمل اي 


محمود 

لا ناصحه تمام بكره بدري اكون عندكم

وفعلا روحوا و سجلوا الارض باسم نوال 


وفي بيت حماتي كنت قاعده عامله اروق الشقه 

وحماتي وماجدة قاعدين وماجدة قالت 


ماجدة بتكبر 

بقولك اية يا سماح معلش في هدوم عندي فوق في الشقة روحي بعد ما تخلصي شغل حماتي تروحي تغسليهم علشان بصراحة تعبانة ومش هقدر اغسلهم 


سماح 

انا بعمل لحماتي علشان خاطر حماتي وام جوزي الله يرحمه انت بقى ان شاء الله هعمل لك ليه ما فيكيش ايد ولا رجل اما انت تعبانه امال انا اعمل ايه 


ماجده

عاجبك اللي بتقوله سماح دي يا حماتي بقى كل ده علشان بقول لها تغسل لي شويه الهدوم فيها ايه يعني الناس بتساعد بعضها في شهر كريم زي ده


سماح

طب ما تقولي لنفسك وتنزلي تساعديني هنا عند حماتي بدل ما انا اللي بخدمها لوحدي وانت مش حاسه ولا همك وبطلع كل يوم شقتي مش قادره احط رجلي على الارض من الوجع


ماجده

انا غيرك يا حبيبتي انا عندي جوزي واولادي ربنا يخليهم لي يا رب وبخدمهم واعمل لهم اكلهم وشربهم اما انت بقى جوزك الله يرحمه واولادك لو نزلوا كالو عند ستهم ما فيش مشكله ولا انت ايه رايك يا حماتي


نبويه

انت يا بنت يا سماح مش انا قلت لك ما لكيش دعوه بماجده وهتطلعي تغسلي لها الهدوم وما تفتحيش بقك بكلمه ولا تروحي عند مرات ابوكي اللي مش بتطيقك ومش هتقعدك في بيتها خمس دقائق مش يوم واحد


سماح دموع

انت بتذليني يا حماتي علشان خاطر ما ليش حد ليه كده حرام عليك


نبويه

حرمت عليك عيشتك يا بنت اسمعي الكلمه وبطلي لكاعه ولو مش عاجبك امشي يلا قبل ما تعملي لي الحاجه اطلعي فوق اغسلي لماجده الهدوم اللي قالت لك عليه


سماح بعياط

حاضر يا حماتي حاضر


ماجده

خدي بالك الهدوم بتاعتنا مش زي هدومكم انت واولادك هدومنا كلها برندات يعني تاخدي بالك علشان لو حاجه باظت انت حره


سماح بغيظ

والله لو خايفه على حاجتك قوي كده اطلعي واغسليهم اصل انا واحده جاهله ما بفهمش في البرندات


ماجده

اسمعي الكلمه شويه يا سماح علشان حماتي حبيبتي ما تزعلش منك وتضايق يلا وابقي انزلي خلصي حاجه حماتي بعد ما تخلصي خدي المفتاح اهو


وانا ما ردتش عليا  وخدت المفتاح وطلعت على الشقه بتاعه محمود وماجده وهي بتعيط

وشويه وفتح محمود الباب وقال 


محمود

اهلا اهلا يا سموحه عامله ايه ليكي وحشه والله


سماح

محمود طيب انا هنزل دلوقتي وهقول لماجده انك وصلت


محمود

ليه كده بس حتى نتكلم شويه سوا واقول لك على اللي حصل المره اللي فاتت


سماح

انا بقى مش عايزه اعرف حاجه وسيبني في حالي انت كمان


محمود

طب خدي الفلوس دول وحياه عيونك 3000 جنيه عشان تعرفي طول ما انت معايا هبسطك وانغنغك


سماح بدموع 

اهو تمن اللي بعمله مش فضلك عليا يعني 

مش كفايه الذنوب اللي بشيلها 


محمود بابتسامة 

لا وبقي ليكي صوت كمان يا سماح و بقتي تعرفي ترضي وتتكلمي 


سماح 

ومتكلمش ليه يا محمود مش ده حقي برضه ولا انت بتعطف عليا بيه ولا انت اية رايك 


محمود بابتسامة 

حقك يا باشا و بعدين بكرة لما الفلوس تبقي في ايدك ساعتها بقي مش هتخدمي لا امي و لا حتي مراتي اقولك روحي انتي انزلي ليهم. و نادي ماجدة بقي علشان متشكش في حاجه 

وبعدها نزلت ولقيت ماجده بتقول 


ماجدة 

اية اللي نزلك مش معقول خلصتي 


سماح 

محمود جه في الشقة 


ماجدة 

اه طيب تعالي انا طالعة معاكي يلا سلام يا حماتي علشان تلحقي تخلصي شغل الشقه كله  

طلعوا الاتنين و كان محمود قاعد علي الكنبة 


ماجدة 

ازيك يا حبيبي عامل اية جيت بدري يعني انهارده 


محمود 

مفيش يا ستي اصل خلصت كل اللي ورايا و موضوع خالي في الارض وبعدين جيت علي هنا 


سماح 

الارض انت بعت الارض طيب ازاي المفروض 

ان عيال اخوك ليهم فيها وفي الوقت ده اتعصبت 

ماجده وقالت 


ماجدة 

انتي مالك انتي ما تخليكي في حالك 


سماح بعصبيه 

لا يا حبيبتي انا جوزي ليه في الارض دي زيه زيك انتي و جوزك و لا عايزين تاكلوا حق اليتامة ولا اية نظمكم مش كفاية اللي راح مني 


محمود ببرود 

بصي يا سماح يا اختي القانون بيقول ان انا الواصي علي العيال دي لغاية ما تتم السن القانوني اللي هو واحد و عشرين سنه وقتها يقدروا ياخدوا حق ابوهم الله يرحمه 


سماح بعصبيه 

انا امهم وموجودة علي قيد الحياة انا من حقي اكون واصية عليهم 


محمود 

تحبي تروحي لمحامي تساليه ان لو الاب عنده املاك الجد هو اللي بيكون واصي علي العيال ولو الجد مش موجود العم هو اللي بيكون واصي علي العيال. يعني الارض مش هياخدوا حقها دلوقتي غير بعد ما يكملوا سنهم و متخفيش انا مش باكل حق اليتامة من النحية دي متقلقش


ماجدة 

اصل واحدة جاهلة زيك هتفهم الكلام ده ازاي يلا روحي اعملي الهدوم و تاني مرة ما تتصنتيش علينا 


محمود 

ماجده عيب عليك سماح مهما  كانت مرات اخويا برده وفي بيتنا عيب كده


ماجده 

معك حق يا محمود


سماح راحت تغسل الهدوم وهي بتعيط ومصدومه من كلام محمود وان هي مش من حقها تكون واصيه على حق ولادها


وبليل روحت عند ابويا وكنت قاعده معاه وقالي 


الاب 

ازيك يا سماح يا بنتي عاملة اية 


سماح بدموع 

هعمل اية يعني يا بابا متبهدلة و متهانة و و اتذليت بسبب مراتك و اللي عملته يا بابا 


الاب 

اسف يا بنتي حقك عليا بس انتي عارفة ان اننا علي قد ايدينا و انتي عارفة لو جيتي انتي و عيالك المصاريف هتبقي عاملة ازاي 


سماح بدموع 

خلاص يا بابا متتكلمش ياريتك ما اتكلمت انت

دلوقتي كسرتني اكتر من الاول انا مكنتش هخليك تشيل هم و لادي و علي العموم شكرا علي عملته انت و مراتك معايا 


الاب 

اسمعيني بس يا سماح يابنتي 


سماح بدموع 

قولتلك مفيش داعي لاي كلام هيتقال ملوش لازمة اقفل دلوقتي لان انا ورايا شغل اصل بيقت بشتغل خدامة عند حماتي و سلفتي يا بابا مع السلامة 


بعدها قومت روحت ومن كتر التعب 

نمت وتاني يوم نزلت في المطبخ ولقيت 

حماتي داخله تقولي 


نبوية 

انتي لسه مخلصتيش الفطار يابت معدش غير ساعة و معاد الفطار يجي 


سماح بدموع 

قبل ما الفطار معاده يجي يا حماتي هكون خلصت الفطار متقلقيش يا حماتي 


نبوية 

ماشي يا اختي لما نشوف اخرتها معاكي يا سماح 


سماح 

سماح هتخلص علي روحها منكم يا حماتي 


نبوية 

ياريت يا اختي علي الاقل هرتاح منك و من شكلك يلا يابت اخلصي و بلاش لكاعة 


سماح 

حاضر يا حماتي حاضر 

وفي شقه محمود كانت قاعده ماجده معاه 

وقالت 


ماجدة 

كان لازم تتكلم قدامها يا محمود 


محمود 

انا كنت قاصد انها تعرف يا ماجدة علشان متتكلمش علي الارض بعد كدة و تبقي عارفة انها مش هتاخد معانا لا حق ولا باطل 


ماجدة 

طب وانت فعلا لما ولادها يتتموا السن القانوني هتديهم ورثهم 


محمود بتريقة 

يا هنا من يعيش يا ماجدة و بعدين هما ملهمش حاجة عندي 


ماجدة 

طب افترض دلوقتي قالت لامك انك بعت الارض علي اساس انها عارفة هنعمل اية واقتها  يا محمود 


محمود بخبث 

يا ستي بلاش تتكلمي في حاجات لسه محصلتش و مش هتحصل  يا ماجدة ريحي دماغك خالص 


ماجدة 

انا قلقانة وبعدين البت دي مش سهلة يا محمود و انا خايفة تعمل اي حاجه علينا يا محمود وفي الوقت ده ضحك اوي وقال 


انتي يا ماجدة خايفة من سماح طب خافي من حد عليه القيمة يا ماجدة 


ماجدة 

يا محمود البت دي حاسة انها مية من تحت تبن يمكن انت شايف انها ملهاش لازمة ولا قيمة اننا نخاف منها بس لازم نعمل احتياطنا برضه و هو الكلام اللي قولته ليها عن القانون صح ولا لاء


محمود 

صح يا اختي لو مش صح مكنتش قولته يا ماجدة 

يلا احنا معزومين عند امي جهزي نفسك كدة انتي و العيال علشان ننزل ليها تحت 


ماجدة 

حاضر ثواني و نكون جاهزين 


دخلت اوضة ابنها الكبير وقالت 

يلا يا محمد قول لاخواتك يجهزوا علشان ننزل نفطر عند ستك علي ما ادخل اجهز انا 


محمد 

طيب يا ماما حاضر 

بعد ربع ساعة خرجوا كلهم من الشقة ونزلوا 

تحت وحماتي قالت 


نبوية 

اتفصلوا يا ولاد اتفضلوا والله متعرفش يا محمود بفرح ازاي لما بشوف عيالك 


ماجدة 

طبعا يا ماما مش عيال الغالي لازم تكوني فرحانه اوي 


نبوية 

يلا اقعدوا فاضل عشر دقايق و الاذان يأذن 


نبوية 

سماح يلا يابت يا سماح حطي الاكل علي السفرة و خدي الاكل ليكي و لي ولادك و اقعدوا في المطبخ علشان مفيش مكان علي السفرة 


سماح بصدمة و دموع 

لا معلش يا حماتي انا هطلع افطر في شقتي  مع ولادي فوق ملوش لازم الفطار هنا 


ماجدة بتريقة 

انتي زعلتي انها قالتلك اقعدي انتي و ولادك في المطبخ ما ده مقامك يا سماح انتي و ولادك


سماح بدموع 

متشكرة يا بنت الاصول يا ماجدة متشكرة اوي علي كلامك يمكن انا مليش قيمة لكن اياكي تتكلمي عن ولادي نص كلمة لانهم قيمتهم اعلي من قمتك انتي شخصيا 


ماجدة 

انتي بتقول اية يا بتاعة انتي عارفة انتي بتكلمي مين و بتشبهي نفسك بيا 


سماح 

انا عارفة انا بتكلم مع مين كويس يا ماجدة انا ماشية علي شقتي بلا قله قيمة 


نبوية 

بت يا سماح انا مش قولتلك هاتي ولادك و اقعدوا في المطبخ 


سماح بقوة 

انا مش هقعد في المطبخ ولا هجيب ولادي و اقعدهم في المطبخ و مش هاخد من اكلك اصلا يا حماتي بالاذن 


ماجدة 

شوفي. البجاحة يا حماتي 


نبوية 

بكرة اطلعه علي جتتها البت دي متزعليش يا ماجدة بكرة اخدلك حقك تالت و متلت 


ماجدة 

ماشي يا حماتي اما اشوف 


محمود 

متشغلوش دماغكم بيها يا ماما 


نبوية 

يلا يلا يا ولاد كلوا قبل ما الاكل يبرد 


محمود 

بقولك يا اما سماح قالتلك حاجه كدة ولا كدة 


نبوية

حاجه زي اية يا محمود يعني 


محمود 

اي حاجة يا امي تلبخ بيها و تقول كلام توقعنا في بعض اصل اللي زي دي يطلع منها اي حاجة 


نبوية 

لا نزلت من شقتك من غير كلام ولا حاجه متكلمتش غير دلوقتي قبل ما تمشي 


محمود 

طيب اوعي ترمي ودنك ليها يا امي اصل زي دي عاملة زي التعبان تفضل تلف تلف لغاية ما تبخ سمها يا اما و توقعنا في بعض 


نبوية 

متخفش يا محمود هو انا عيلة ولا اية متخفش انا اسمع لوحدة زي سماح 


محمود 

انا قولت كدة برضه يا ماما يلا بسم الله كلوا 

وفي شقتي كنت عامله اعيط وجه امير ابني وقال  


امير 

في اية يا ماما مالك 


سماح مسحت دموعها 

مفيش حاجه يا حبيبي 


ياسر

ماما هو احنا مش هنفطر ولا اية الاذان اذن 

بقاله نص ساعة 


سماح بابتسامة 

يلا يا ولاد البسوا هنروح نفطر بره 


ياسر بفرح 

بجد يا ماما 


سماح 

ايوة يا حبيبي يلا روحوا البسوا 


امير

انتي معاكي فلوس يا ماما 


سماح 

ايوة يا حبيبي متشلش هم 


امير 

بس يا ماما مش نخلي الفلوس علشان نوفر 


سماح بدموع 

مفيش حاجه تغلي عليك يا حبيبي لو سمحت روح البس علشان نروح نفطر 

 وبعدها دخلوا لبسوا وقال 


امير بهدوء 

احنا جاهزين يا ماما 


سماح بابتسامة 

طب يلا و كل اللي نفسه في حاجه يطلبها هاكلكم اكله حلوة يلا بينا علي المطعم اللي هتختاروه 


في المطعم 

ياسر بابتسامة 

يلا بقي انا جعان جدا هناكل اية 


سماح بابتسامة 

عايز تاكل اية يا حبيبي قدامك في المنيو اللي انت عايزه يا حبيبي 


ياسر بابتسامة 

خلاص انا هشوف هختار اية واقولك 


سماح بابتسامة 

ماشي يا حبيبي وكنت فرحانه اوي لأن كان بقالي كتير مش شوفت عيالي فرحانين كده و

في بيت حسين 


حسين 

بقولك اية يا نوال بكرة انا هروح للجح سعد و هتفق معه علي البيعة علشان نروح و نبعها ليه 


نوال بخبث

انت ناوي تبعها بكام يا حبيبي 


حسين 

هكسب فيها ١٠٠ الف جنيه 


نوال بخبث 

يعني بسبعمائة الف جنية 


حسين 

ايوة يا ستي بلاش حسد بقي خليها في قلبك 


نوال بابتسامة 

طيب يا حبيبي شوف محتاجني امتي و انا هاجي معاك 


نوال 

متنساش اني ليا ٣٥٠ الف جنية 


حسين بعصبيه 

انتي مجنونه ولا اية ده ما يجيش تمن اللي دفعته انا دافع ربعميائة الف وواخد منك بس متين الف يا نوال انا هديلك تمن اللي دفعتيه ليا متين الف جنيه 


نوال 

احنا متفقين من الاول يا حسين ان انا هاخد نص الفلوس 


حسين 

بقولك اية يا نوال متخخلنيش اتعفرت عليكي 


نوال 

طيب يا حسين ماشي خلاص هنتكلم لما تهدي 


حسين 

مفيش كلام تاني يا نوال هو ده اللي عندي 


نوال بخبث

ماشي يا حبيبي ماشي مش هزعلك 


حسين 

سدتي نفسي ييا نوال انا قايم انام 


نوال 

ماشي يا حبيبي شوية و هصحيك. 


حسين 

ماشي يا نوال 


دخل حسين نام اما نوال دخلت الاوضة تتسحب 

و مدت ايديها خدت التلفون و فتحته وبعتت رقم عندها و مسحته تاني و خرجت تاني 


في المطعم 


الجرسون 

الحساب يا فندم الف ميه و خمسين 


سماح بابتسامة 

تمام اتفضل و خلي الباقي علشانك. 


الجرسون 

شكرا يا فندم نورتي المكان 


سماح بابتسامة 

يلا بقي نقوم نروح ولا تحبوا نتمشي شوية يا ولاد  وكان ابني ياسر فرحان قال 


ياسر بابتسامة 

نتمشي قاعدة البيت وحشة  اوي يا ماما 


سماح بابتسامة 

وماله يا حبيبي يلا 


خرجوا من المطعم و مشيوا علي الكورنيش 

سماح بابتسامة خد. بالك من اختك يا أمير 


امير  بحزن 

حاضر يا ماما 


سماح بابتسامة 

مالك يا امير ساكت من ساعة ما خرجنا من البيت و متكلمتش ولا كلمة يا حبيبي في حاجه 


امير 

حضرتك جبتي الفلوس دي منين يا ماما يعني حضرتك مش بتشتغلي ولا حد بيجي علشان يبقي معاكي الف جينة نفطر بيهم يا ماما 


سماح بابتسامة 

وانا في السوق الصبح قابلت اتنين كنت عارفاهم 

معاهم فلوس ولما قعدت احكلهم علي ظروفي الصعبة يا امير و بعدين كل واحدة طلعت الف و نص وادتهمني


امير بهدوء 

مكنتش كلمتي حد يا ماما وما اخدتيش حاجه من حد 


سماح بابتسامة 

عارفة انك مضايق يا امير بس اعمل اية يا حبيبي يعني انت شايف الحال حتي معنديش وقت يا حبيبي اني اروح اشتغل علشان اصرف عليكم بشتغل عند ستك ببلاش يا امير 


امير بدموع 

انا عايز ابعد عنهم يا ماما انا تعبت منهم و من القاعدة معاهم خلاص مبقتش قادر اشوفك و انتي كدة و بيهنوكي و بيهنونا يا ماما تبعت منهم لدرجة دي مكنوش بيحبوا بابا علشان يعاملونا كدة 


سماح بدموع 

معلش يا حبيبي اصبر بس شوية ووقتها صدقني انا اللي هاخدكم و همشي يا امير وومش هنرجع ليهم تاني يا امير عارفة انك تعبت بس استحمل 


امير بدموع 

حاضر مفيش قدامي حل غير اني استحمل يا ماما 


ياسر 

انتم واقفين بتتكلموا في اية يا ماما 


سماح 

مفيش يا ياسر احنا ماشين وراك اهو يا ياسر امسك بس اختك في ايديك 


في بيت نوال لمت شنطة هدومها 

وخرجت من البيت بسرعة رهيبة و حسين كان نايم و محسش بيها 

وفي شقتي كنت قاعده ولقيت الرقم 

اللي ادا ليا محمود بيكلمني 

سماح 

الو يا باشا نعم 


الراجل 

الفلوس اللي بعتتهم ليكي جم 


سماح 

وصلم مش 3000 الف 


الراجل 

كام بس 


سماح باستغراب 

تلاته تلاف يا باشا 


الراجل 

ماشي يا سماح متنسيش تعدي عليا بكرة عايزك و متعرفيش اي مخلوق فاهمة 


سماح 

ماشي يا باشا حاضر 


وانا  دخلت اطمن علي ولادها شافتهم ناموا 

لسه هتدخل تنام لقت الباب بيخبط راحت تفتح بسرعة 


سماح بعصبيه 

انت اية اللي جابك هنا انت كمان 


محمود بخبث 

ليه بس يا سموحة 


سماح بدموع 

لو سمحت سبني في حالي انا تعبانة و فيا اللي مكفيني سبني في حالي بقس


محمود بخبث

دخل الشقة وقال

محمود 

 ليه بس يا سموحة انا حتي سايب مراتي نايمة علشان خاطرك عيب عليك 


سماح برعب 

واطي صوتك امير المرة اللي فاتت شك فيك و انك كنت هنا لما سمع صوتك  


محمود 

طيب يا ستي وطيت صوتي اهو حلو كدة ها


سماح بدموع 

عايز دلوقتي 


محمود بخبث 

هنتكلم شوية يا سماح فيها اية يعني متقفشيش كدة يلا تعالي اما اشوف اوضة اخويا  الله يحرمه و يبشبش الطوبة اللي تحت راسه 


في بيت حسين صحي من النوم وملقاش نوال ولا هدومها و فضل يتصل بيها ولكن مفيش اي 

رد 


وبعدها قال


يتبع


بداية الروايه من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close