expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

 اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده 

اخو جوزي عايزني اعمل حاجه حرام في رمضان الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

وفي الوقت ده لقيت ماجده داخله وبتقولي 

ماجده اي دن انتي لحد دلوقتي لسه مش عملتي الاكل وانا الموبيل وقع من ايدي ساعتها وقالت مالك يا سماح عامله ليه كده 


سماح

ها ابدا هيكون مالي يعني مافيش اي حاجه 

يا حبيبتي مافيش كنتي كنتي عايزه اي 


ماجده 

ابدا يا حبيبتي مش عايزه حاجه وبعدها خرجت من المطبخ وطلعت شقتها ولقت محمود لسه جوا وقالت 


ماجده داخله وبتقول

محمود بتعمل اية هنا انت لسه منزلتش 


محمود بتوتر 

لا انا لسه منزلتش يا ماجدة اية اللي طلعك 


ماجدة بابتسامة 

لا اصل نسيت التلفون بتاعي قولت بقي اطلع اجيبه تاني ما تجي تنزلي معايا بما انك كدة كدة نازل يا محمود 


محمود 

لا روحي انتي علشان لسه ورايا حاجات تانية هعملها يا ماجدة 


ماجدة

والله حساك ان انا غريب صحيح امك بتقولك 

هات اطباق فل وانت جاي عايزه تعمل وجبات 

افطار صائم علي روح اخوك 


محمود 

 وهي ناويه تجيب طباخ بقي ولا اي مين

اللي هيعمل الاكل ده كله 


ماجده 

هي في غيرها مرات اخوك اهي تعمل بلقمتها 

حتي 


محمود 

حرام عليكي مش كفايه اللي امي بتعمله فيها 

مش هتكوني انتي وهي عليها 


ماجده 

من أمتي الطيبه دي مانت طول عمرك 

مس بتحب مرات اخوك مالك فيه اي 


محمود 

بقولك اي رمضان بكره وانا مش عايز 

خناق انزلي الله يهديكي وبعدها نزلت وهو رن عليا تاني وقال 


محمود 

الو يا سماح ما تطلعي و تخلصي بقي


سماح 

انت عايز اية مني انت كمان هي ناقصكم 


محمود 

اطلعي الشقة هتكلم معاكي في موضوع مهم فين المشكلة يلا اطلعي


سماح 

بقولك اية ما تقول اللي انت عايزة زي ما بتكلمني و تقولي اطلعي 


محمود 

انا هستناكي اقسم بالله او اتاخرتي لا يبقي يومك اسود من. قرن الخروب اخلصي يا بت 


سماح 

ماشي يا محمود لما نشوف اخرتها اية 


محمود 

مستنيكي يا سماح يا مرات اخويا 

سماح قفلت معه وخرجت لحماتي و قالت


سماح بهدوء 

هطلع شقتي اغير هدومي يا حماتي علشان اتبهدلت 


نبوية 

اطلعي ياختي و سيبي العيال قاعدين معايا 


سماح 

ماشي انا كدة كدة هنزل تاني 


نبوية 

ماشي يلا اخلصي 

وانا طلعت طلعت شقتي  وكنت  خايفة جدا و كان محمود واقف قدام الشقة 


محمود 

فيه اي مالك هنفضل واقفين نتكلم علي الباب كده ولا اي 


سماح بصدمة 

ميصحش تدخل الشقة انت مالك اتجننت ولا اية 


محمود 

يا ستي افتحي هقولك الكلمتين و همشي يلا بقي


سماح بدموع 

لو سمحت يا محمود سبني في حالي انا مش ناقصة اقسم بالله سبني في حالي 


محمود 

يا ستي ما تخلنيش اعلي صوتي و افضحك افتحي الباب اخلصي علشان لو مراتي طلعت و انا لسه متكلمتش و قولت اللي عايزه هزعلك 

وبعدها فتحت الباب جامد  و هو دخل و قال بهدوء 


محمود 

اسمعني كويس لان اللي انا عايزة ده بمزاجك غصب عني هتعمليه يا سماح 


سماح بدموع 

عايز اية مني 


محمود بخبث

اسمعي يا قمر مني و افهمي كل كلمة هقولها ليكي و تركزي معايا اوي كمان علشان واقتها لو رفضتي متبقيش تزعلي و لو مشيتي ورايا هاكلك الشهد كله يا سماح بس اسمعي الكلام بصي يا ستي


سماح بعد ما سمعت كلامه قالت بصدمة 


سماح 

انت ازاي تقول كدة لمرات اخوك انت اتجنتت و في شهر رمضان اية معندكش. ضمير و لا نخوة و لا رجولة انا هقول لمراتك علي فكرة و هقولها علي اللي انت عايزة 


محمود 

بقولك اية يا سماح افتحي مخك معاكي انا هكسب و انتي كمان هتكسبي


سماح بصدمة 

وانا هكسب اية في القرف اللي انت عايزه ده. 


محمود 

هتعيشي معززة مكرمة هصرف علي ولادك من جنية لالف و كل اللي انتي عايزه هيتعمل وساعتها أمي مش هيكون ليها كلمه عليكي 

انتي عارفه ان امي بتعشق الجنيه وانتي لو دفعتي ليها الفلوس اللي هي عايزها هتحبك اكتر 


سماح بصدمة 

انت هتقبل علي مرات اخوك  كدة يا محمود اية في اية لدرجة دي انت معدوم الرجالة يا اخي احترم اخوك اللي في تربيته ده احنا حتي في شهر مفترج رمضان عايزنا نعمل كدة في رمضان 


محمود 

بقولك اية يا سماح لو معملتش كدة هفضحك في الحتة كلها يا حبيبتي و ساعتها بقي خلي كلامك ده ينفعك ممكن اقول انك كنتي تعرفي 

راجل علي اخويا وانتي عارفه يا حبيبتي الناس ما هتصدق موضوع تقعد تتكلم فيه 


سماح بصدمة 

انت في اية هتفضحني في اية انا مفيش حاجه اخاف منها الحمدلله 


محمود بتريقة 

متاكدة يا مرات اخويا العزيز 


سماح بدموع 

انت تقصد اية يا محمود 


محمود بتريقة 

شوفي كدة الصور اللطيفة دي لو حد شافها بلاش حد لو عيل من عيالك شافها ساعتها هتعملي اية يا سموحه 


سماح 

انت جبت الصور دي منين الصور دي كدب


محمود بتريقة 

لا منين دي بتاعتي ملكيش فيها وصلت ليها ازاي برضه ملكيش فيه متفكريش انك تعرفي تضحكي عليا لا يا ماما انا اضحك علي بلد ها قولتي اية موافقة يا مرات اخويا 


سماح بعياط 

حتي لو وافقت علي اللي انت عايزة احنا في شهر رمضان حرام طب خليها بعد رمضان 


محمود 

لا بقولك اية يا سماح متوجعليش دماغي انا بقولك دلوقتي موافقة ولا نفضها سيرة و نخلص يا سماح 

وانا اقول اللي عندي. و انتي كمان تشوفيلك مكان تاني تعيشي فيه يا حبيبتي 


سماح بعياط 

لو سمحت طب اديني فرصة افكر في اللي انت عايز يا محمود الله يخليك الموضوع ده صعب عليا اوي طب علشان اخوك الله يرحمه 


محمود 

اديكي قولتي بقي الله يحرمه يا سموحه والحي ابقي من اللي راح  انتي عارفة بقي يا سماح هكلمك بليل ولا اقولك هبقي اجيلك كدة و نتكلم علي رواق بعد ما سماح تنام يلا السلام عليكم 


محمود بتريقة 

طب ردي السلام حتي رد السلام صدقة انا ماشي 


محمود خرج و سماح قعدت تعيط و منهارة 

ينهار اسود هعمل اية دلوقتي يارب 

 

وفي شقه حسين كان قاعد بيتكلم مع محمود  وقال 


حسين 

اية يا عم محمود كل اما اكلمك تقولي معلش استني شوية هناجلها ما تخلص يا عم بقي عايز اشتري و كل واحد يروح في حاله يا سيدي خلنا نعمل المصلحة بقي متخنقنيش يا محمود 


محمود 

ما تهدي يا خالي عيب عليك والله انا مش بحب الاستعجال و بعدين بصراحة بقي امي مش عايزة تبيع و كل ما افتح معاها سيرة تقولي لا لا و مش هبيع و مش هعمل و انا اكيد يعني مش هجبر امي تعمل حاجه مش عايزها


حسين بعصبيه 

وحياة امك ليه يا اخويا  انت مش عارف من الاول انها رافضه و قولت هتصرف هتجي دلوقتي و تخلع لا يا بابا مش حسين اللي يضحك عليه من حتة عيل زيك


محمود 

اهدي بس كدة يا عمي الله يخليك كدة ما تبقاش حمقي اوي كدة و بعدين احنا قرايب و انا لا بضحك عليك ولا بغشك بالعكس دي الحقيقة احنا في شهر رمضان و مش. عايز امي تغضب عليا 


حسين بعصبيه 

محمود متعفرطنيش عليك عايز كام غير حق الارض علشان خاطر تخلص الحوار ده انهارده قبل بكرة 


محمود بخبث

ميية الف جنية واسمع بقي الارض مش هبيعها غير بنص مليون جنيه انا جبت واحد و فصلها عايز تشتريها بهذا السعر تمام مش عجبك يا خالي في غيرك عايز يشيل ها قولت اية 


حسين بعصبية

اه يا يا ابن ........كنت بتلعب عليا يا محمود


محمود 

بقولك اية دي تجارة خد و هات واللي معهوش ما يلزموش و لا اية يا خالي 


حسين بعصبيه 

اصبر يا زفت انا مش واثق في كلامك هجيب انا واحد و يفصلها و يشوفها بكام 


محمود 

اه تروح تجيب واحدة و تتفق معه علي سعر لا يا حبيبي لا والف لا هو السعر اللي الرجل قاله مش هنزل منه جنية وميت الف كمان يبقي ستميت الف موافق تمام مش وافق قولتلك في غيرك عايز يشيل ها 


حسين بعصبيه 

ماشي يا محمود هديلك اللي انت عايز بس اتصرف و هات الارض دي احولها باسمي 


محمود 

اما الفلوس تبقي في ايدي ساعتها نمضي العقود 


حسين بعصبيه 

ماشي يا سدي انا هجهز ليك المبلغ بس هياخد وقت يا محمود هات العقود و انا هديلك الفلوس


محمود بتريقة 

وبعدين بعد ما اكتبلك الارض باسمك تقولي امك في العش ولا طارت يا خالي عيب عليك انا فاهم كل ده فا يريت بعد اذنك كدة الفلوس تجي اعتبر الارض باسمك و يكون في معلومك لو اتاخرت انا هبيعها و مش هقولك حتي امين 


حسين بعصبيه 

ماشي يا سيدي الواحد ما يعرفش يا اخد معاك حق ولا باطل  سلام


محمود 

سلام قفل حسين وهو مضايق جدا  وخرجت 

نوال مراته وقالت 


نوال بتريقة 

مش قولتلك اللي اسمه محمود ده محدش يعرف يضحك عليه اده اهو ضحك عليك و لعب لعبة انت اللي خسرت فيها تصدق الواد معلم لعبها صح 


حسين بعصبيه 

انتي معايا ولا معاه يا نوال 


نوال بتريقة 

يا اخويا مش انا حذرتك و قولتلك بلاش محمود يا راجل ده كلب فلوس و نصيب يا حسين تقولي متخفيش مش عليا دانا اوديه البحر و ارجعه عطشان اهو شاف بيعه للارض بسعر اعلي ميه مرة

من اللي انت كنت عايز تدهوله 


حسين 

اعمل اية يا نوال ده عايز 600  الف جنية اجبهم منين معيش اصلا غير 400 الف 


نوال 

وانا اية عرفني بقي يا حسين تجبهم منين يا خويا روح جبلك قرض بقي و مش حالك 


حسين 

طب ما تبيعي البيت بتاع امك الله يرحمها واهو يتبع ٣٥٠ الف جنية يا نوال 


نوال 

نعم يا اخويا ابيع اية اسمع اما اقولك انت معرفتش تضحك علي ابن اختك هتجي عايز تضحك عليا انا يا حسين الشقة دي مستحيل ابيعها انت فاهم 


حسين 

يا وليه متبقيش هبلة انا هديكي تمانها هاخد بس ٢٠٠ الف و هديكي الباقي و بعد ما ربنا يروقني هديكي فلوس الشقة 


نوال بهدوء 

ممكن اعمل كدة بشرط

هتكتب الارض باسمي يا حسين ها قولت اية 


حسين بصدمة 

نعم يا اختي عايزة اية  لا طبعا مش موافق 


نوال 

برحتك بقي شوف هتجيب الفلوس منين وفي شقتي في الليل الباب خبط وفتح ابني امير 


محمود بخبث

ازيك يا امير عامل ايه 

امك فين ناديها كدة عايزها في موضوع مهم 


امير 

ماما تحت عند تيتة مش هنا 


محمود 

معقول من الصبح وهي تحت ماشي يا امير 


امير 

هو في حاجه يا عمو

 


محمود 

حاجه لا بس كنت هقولها حاجة كدة يلا بكرة اما اشوفها يا امير سلام وكل سنه وانت طيب يا امير رمضان كريم 


امير 

الله اكرم يا عمو وحضرتك طيب وبعدها

دخل محمود شقته وفكر يرن عليا  بس شاف مراته موجودة 


محمود 

السلام عليكم 

جيتي امتي مش قولتي هتباتي عند امك. علشان متكونيش هنا اول يوم رمضان 


ماجدة 

لقيتها مسافرة عند اخويا قولت خلاص بقي هروح اعمل اية اصل كلمتها وانا ماشية في الطريق ولما قالتلي كدة رجعت


محمود 

طيب يا ماجدة امال العيال فين مش سامع صوتها يعني


ماجدة 

بيلعبوا في الشارع بالفوانيس اللي جبتها ليهم وانا جاية و الصواريخ

مالك دماغك مشغولة باية لسه ملقتش البنت 


محمود 

لسه يا ماجدة لسه 


ماجدة 

يا اخويا ما تقلقش اشوفلك انا واحدة طيب 


محمود 

لا طبعاً مستحيل 


ماجدة 

طيب كلمت عمك و عرفته 


محمود 

كلمته و ناقص شوية و يجي يخلص عليا 


ماجدة 

بس بصراحه يا محمود السعر اللي انت حاطه كبير اوي يا اخويا و الارض متجيش كل ده 


محمود 

اللي عايز يشتري بالتمن اللي احطه يا ماجدة و ميقولش لا و بعدين يا ماجدة اللي زي خالي ده عايز الارض دي ليه 


ماجدة بابتسامة 

ليه يا اخويا 


محمود 

واحد كبير اوي ومتريش مكلمه علي ارضنا وعايز يشتريها باي سعر و طبعا بما ان الراجل عارف حسين قاله و حسين قاله ان الارض يتاعته و انه هيبيعها غالي اقوم انا بايعها لخالي بالمبلغ ده و خالي يبعها لراجل. التاني بسعر اعلي 


ماجدة بابتسامة 

والراجل هيرضي يشتري يا محمود 


محمود 

ايوة لانه عايز يضم الارض دي لباقي الارض اللي جنبها لانهم بتوعه وساعات المحاصيل بتتقسم بينا لو زرعنا جنب بعض


ماجدة 

خالك ده دماغه متكلفة يا اخويا بس انت كمان لعبها صح يا محمود 


محمود بابتسامة 

امال هو انا اي حد ولا اية يا ماجدة بس اما نشوف هيقدر يتدفع

في اليوم التاني من رمضان كانت نبوية بتعامل سماح علي انها خدامة 


نبوية 

مالك يا بت انتي عاملة دوشة ليه ما تعملي الاكل من غير هبد و رزع 


سماح بتعب

تعبت يا حماتي تعبت رجلي مبقتش قادرة اقف عليها ارحميني شوية و بعدين ليه ماجدة مش بتنزل تساعدني اشمعنى انا يعني انا صايمه برضه زي زيها 


نبويه

بصي يا سماح ما تقعديش كل شويه تقولي لي ماجده وماجده وماجده ما لكيش دعوه بيها انا عايزاك انت اللي تنظفي وتروقي وتغسلي وتعملي كل اللي انا اقول لك عليه في عندك مانع لو عندك مانع خدي بعضك وعيالك وامشي


سماح بعياط

يعني  يا تشغليني خدامه ومرمطون طول اليوم يا تطرديني انا والعيال من البيت هم مش اللي انت بتطرديهم دول احفادك


نبويه

ما لكيش فيه يا اختي ايوه هطردك انت وهم ويلا بقى خلصي الاكل عشان تطلعي تنشري الغسيل وبعدين تنزلي تسيقي الارض وتنظفي الشقه عشان حسها مكمكمه ريحتها مش حلوه


سماح

حاضر يا حماتي حاجه ثانيه


نبويه

لما اعوزك في حاجه ثانيه هبقى اقول لك يلا شهلي شويه


سماح

حاضر يا حماتي حاضر


نبويه

انا هطلع عند ماجده فوق شويه وهنزل اتمنى تبقي خلصتي


سماح

ماشي يا حماتي

طلعت حماتي  فوق عند ماجده وانا كنت  مشغوله بالاكل والمطبخ الباب خبط وراحت تفتح وشافت محمود


محمود بخبث

ازيك يا ست الستات بقى كده اعدي عليكي بالليل زي ما قلت لك الاقي ابنك اللي فاتح لي الباب ويقول لي انك عند امي


سماح بعصبيه

بقول لك ايه  يا محمود اللي انت عايزه ده انا مش هعمله نهائي انت فاهم ما تفكرش لما تهددني اني همشي على هواك يعني حل عني انت وامك وسيبوني في حالي انا مش ناقصاكم


محمود خبث

وماله يا حبيبتي ليكي حق طبعا ترفضي بس كمان تستقبلي اللي هيحصل يعني دلوقتي النت ما فيش اسهل واسرع منه افتح الفيسبوك من اي اكونت فيك واشير لك للعالم العربي كله ايه رايك


سماح بعصبيه

انت يا بني ادم انت ما عندكش نخوه انت ازاي اصلا وصلت لك الصور دي الصور دي انا كنت متصورها في بيتي جت على تليفونك ازاي اتكلم


محمود باستفزاز

ازاي دي بقى بعدين هبقى اقول لك عليها مش دلوقتي المهم اسمعيني انا هاجي لك بالليل وتبقي في البيت ولو على امي هحاول اخليها تطلعك بدري 


سماح بعصبيه

قلت لك مش موافقه على اللي انت عايزه هو انت ما بتفهمش


محمود بضحكه مستفزه

لا بفهم يا حياتي بس اسمعيني كويس قوي لو خرجت من هنا وانت مش موافقه واقسم لك بالله لافضحك واخلي سيرتك على اللي يسوى واللي ما يسواش والصور الحلوه دي بقى لو ركبتها على اي منظر ثاني انت فهماني بقى والبسك احلى قضيه ايه رايك انت مش قد اللعب معايا هتسمعي الكلمه 


سماح بعياط

حرام عليك انا عندي عيال ليه بتعمل كده سيبني في حالي وانت عارف ان الصور دي مش حقيقه 


محمود

ما هو انا مش اللي هقوله هعيد بس وماله موافقه ولا لا بما انك ساكته كده يبقى ما انتيش في موافقه وماله نعمل الحركه دي بقى قدامك وننزل على فيسبوك عشان تصدقي اني ما بهددش وخلاص


سماح برعب

لا لا لا خلاص انا موافقه


محمود

مكان من الاول يا سموحه تضيعي وقت ووقتك ليه يلا بالليل نتقابل بقى سلام


خرج محمود وهي كانت منهاره


طلع محمود شقته وقال لامه

محمود ازيك ياما عامله ايه


نبويه

كنت سالت يا اخويا علشان تعرف انا عامله ايه بدل ما انا بشوفك كده كل فين وفين


محمود

معلش بقى ياما هنعمل ايه المهم صحتك عامله ايه محتاجه حاجه ياما


نبويه

لا انا كويسه الحمد لله ما فيش حاجه


محمود

بقول لك ايه ما تخف على البنت سماح شويه حرام اللي انت بتعمليه فيها ده فرصه تسيبي لها فرصه تتنفس


ماجده

وانت مالك يعني يا محمود اول مره يعني تدافع عنها في حاجه


محمود

في ايه يا ماجده لما دافع عنها يعني حرام بهدلتها دي تفتيش معاها ثلاث عيال وعيله لسه صغيره وبعدين اكراما لسيد الله يرحمه


ماجده

وانا كنت قلت ايه يعني يا محمود انا بس مستغربه بما انها اول مره تجيب سيرتها اصلا من بعد الا اخوك الله يرحمه ما راح


محمود

اصل عديت على امي تحت وفتحت الباب وكانت تعبانه جدا وقالت لي ان امي هنا فصعبت علي قلت اكلم امي تخف شويه من عليها


نبويه

يا اخويا عايز تخف انا هنزل مراتك تشتغل معاه وتساعدها


محمود

هي ياما مش مكيشاكي علشان خاطر ما تنزلش تخدمك وبعدين انت نفر لوحدك ياما يعني لو وقفت انت عملت لنفسك اي حاجه مش هتاخدي وقت ولا مجهود مش محتاجه خدمه يعني


نبويه

اخص عليك يا واد انت ما طمرش فيك التربيه بقى انت تقول لي مراتي مكيشكي يعني عارف اهو


محمود

بلاش الكلام اللي ما لوش اي 30 لازمه خلينا في اللي انا بقول لك عليه انزلي خليها تعمل لك حاجات الفطار وتطلعيها بقى شقتها انا شايف الواد امير امبارح بيشتكي علشان خاطر التاخير ده ما بتقعدش معاهم خالص عشان خاطر ولاد ابنك


نبويه

طيب يا محمود حاجه تاني


محمود

لا ياما تسلمي لي متشكر


وفي بيت حسين كانت قاعد 


حسين 

مش ناويه تقلعي يا نوال 


نوال

انا قولت شرطي  تكتب لي الارض باسم مش هدفع لك فيها 200 الف جنيه ولا هو ولا هم اسفقناكم تاخد الفلوس ولا تعرفني من هنا


حسين

طب ما اروح اخد فلوس من البنك احسن بدل ما اكتب لك الارض باسمك وبعدين هو انا يا غبيه واخد الارض دي ليا ما انا هبيع


نوال

تبعها ما تبعهاش مش مشكلتي اكتبها باسمي وانا هبيعها بمعرفتي لو فكرت تغدر بيا يا حسين اصل انا عارفاك غدار


حسين

بقى كده يا نوال تقولي عني كده ليه كنت امتى غدرت بيكي


نوال

بلاش نفتح في الدفاتر القديمه يا حسين وبلاش الاسطوانه المسخه بتاعتك دي حفظها وعارفاها مش هبيع الشقه غير لو كتبت الارض باسمي


حسين

وانت هتستفادي ايه لما تتكتب باسمك يا بنتي ما انا هبيعها وهاخد برده فلوسها


نوال 

خلاص يا حسين اكتبلي وصل امانه بالفلوس اللي هتاخدها و ساعتها بقي لو مدفعتش حق اللي خدته ساعتها انا هروح علي القسم عدل و اعمل فيك احلي محضر و احبسك 


حسين. 

اخص عليكي في زوجة اصيلة تخون جوزها و تكتبه وصل امانه يا نوال عيب عليكي اقسم بالله 


نوال 

بقولك اية يا حسين ما بلاش وجع دماغ بقي انا اللي عندي قولته و مش هعيده تاني فا ياريت بقي كدة يا تسكت يا تعمل اللي قولتلك عليه قولت اية 


حسين 

خلاص هكتبلك الارض باسمك 


نوال 

وهاخد نص التمن وو انت بتبيع اه احسن انا لازم يتحط ليا مكسب امال اية


حسين 

لا بقي كدة كتير يا نوال مش هتشغلي دماغك عليا يا اختي 


نوال 

بقولك اية انا اللي عندي قولته شوف انتي بقي هتعمل اية و انا معاك 


حسين

ماشي يا نوال هكتب لك الارض باسمك واديك ربع الفلوس ومش هزود


نوال

ماشي يا حسين موافقه يلا نبيع الشقه بس مش هديك الفلوس برده لما العقد في ايدي عشان تبقى عارف


حسين

انا شفتك على حقيقتك دلوقتي اخص عليك ماشي يا ستي ما فيش مشكله


نوال بهمس

اخويا محسسني ان انت اللي شيخ جامع ما انت نصاب هو انت ايه يعني


وبليل في شقتي 

قدام الباب كان بيتكلم بصوت واطي وانا فتحه الباب بس حطاه ايدي علشان مش يدخل 


محمود

ايه يا سماح افتحي الباب انا واقف بره


سماح فتحت بتوتر وخوف

قول عايز ايه خلص


محمود بخبث

مالك خايفه كده ليه يا بنت ما تقلقيش مالك نايمين


سماح

ايوه يا سيدي ايوه


محمود

طب ادخلي ادخلي يلا وانا وسعت لي ودخل


محمود

اسمعيني يا حبي كده علشان نتفق من الاول وطقطقي لي ودنك كده معايا


سماح بدموع 

طيب في اليوم التاني صحيت  من النوم 

لقيت امير واقف عند السرير وبيقولي 


امير 

ماما هو عمو محمود جه بالليل واحنا نايمين


سماح بتوتر 

لا لا هو ايه اللي هيجيب عمك بالليل كده وانتم نايمين ليه بتقول كده


امير 

اصل سمعت صوته فقلت يكون جه ولا حاجه اصل اول امبارح جه برده وسال عليك وانا قلت له انك عندي تيته تحت


سماح

لا يا حبيبي دي تلاقيها تهيؤات بس يلا انا هنزل عند ستك علشان اشوف لها هي عايزه ايه مني النهارده واحضر لها الفطار خد بالك من اخواتك ايه يا امير


امير

حاضر يا ماما ما تتعبيش نفسك تحت اعملي على الوش


سماح

ازاي بس يا حبيبي ده لو في حاجه مش معموله مظبوطه تفضل تقولي شوفي دي شايفه دي عامله دي يلا انا هنزل بدل ما تقعد تقول لي اتاخرتي وعملتي


امير

ماشي يا ماما اتفضلي


سماح

ما تنساش يا امير تروح درسك النهارده اول ما يجي معاه درسك نزل لي اخواتك وروح انت


امير

حاضر يا ماما ما تقلقيش


وانا نزلت على شقه حماتي وخبطت وهي قالت ليا 


نبويه

يا ترى خير ايه اللي اخر الهانم لغايه دلوقتي مش عارفه الساعه كام ولا ايه الساعه كام في ايدك يا ابله


سماح

الساعه 10:00 يا حماتي


نبويه

ولما انت عارفه ان الساعه 10:00 ايه اللي اخرك لغايه دلوقتي مش ميعادك تنزلي لي الساعه 6:00 الصبح


سماح

قلت ارتاح لك كم ساعه يعني يا حماتي ما انا من ساعه ما سيد الله يرحمه راح وانا بنزل لك الساعه 6:00 الصبح فيها ايه لما اخذ يوم وانزل 10


نبويه

يعني غلطانه وبدل ما تعتذري بتقاوحي معايا يا بت يا سماح ولا عشان اتهونت معاكي ومشيتك بدري امبارح


سماح

لا اقسم لك بالله يا حماتي ما ده اللي بفكر فيه انا بس والله كنت تعبانه شويه قلت اما ارتاح فيهم ما عدتش هتتكرر تاني يا حماتي صدقيني حقك علي


نبوية 

ماشي يا سماح هعديها لك المره دي بس اقسم لك بالله لو ده حصل ثاني لا هتشوفي وشي الثاني لنبويه يا سماح مفهوم


سماح

مفهوم يا حماتي مفهوم


نبويه

يلا يا اختي خدي الورقه دي وروحي اشتري لي الحاجات دي من السوق علشان الفطار النهارده انا عازمه محمود بمراته وعياله وانت كمان هتفطري معانا انت وعيالك النهارده يلا


سماح

حاضر يا حماتي هروح اجيبهم لك واجي على طول


نبويه

ماشي يا اختي مستنياك ما تعوقيش يا سماح


سماح

حاضر يا حماتي مش هتاخر السلام عليكم وبعدها مشيت ومحمود رن عليا 


محمود 

انت فين يا سماح


سماح

انا في السوق بجيب الحاجات لامك علشان الفطار


محمود

هبعت لك عنوان تقابليني فيه واوعى تتاخري


سماح

بس امك قالت لي ما تاخرش عليها وهتبهدلني لو اتاخرت عليها شويه


محمود

ما لكيش دعوه بامي يا سماح وبعثت لك العنوان اهو ربع ساعه وتبقي قدامي يلا سلام


سماح 

الو الو ياربي علي النصيبة دي وبعدها كنت خايفه اروح بس حصل 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا



الفصل الثالث من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close