القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الثالثة عشر والرابعه عشرة والخامسة عشرة والاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الثالثة عشر والرابعه عشرة والخامسة عشرة والاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الثالثة عشر والرابعه عشرة والخامسة عشرة والاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقه 13

تلقت مني رسالة:جعلت دموعها كالشلات والرسالة هي عباره عن امراه مجهوله بعتت لها انها زوجت جوزها ثم اتجهت نحو غرفتها كل هذا تحت استغراب ابراهيم يعمل كده

اتصلت مني باسر


اسر:ازيك ياماما عامله ايه

مني :الحمدالله ياحبيبي

اسر:مالك ياماما صوتك ماله

مني ببكاء:ابوك اجوز علية

اسر:ايه!!!! طب ياماما انا جاي اشوف في ايه

مني ماشي يابني انا مستنياك

ابراهيم: مسآء الخير

مني:لم ترد عليه

ابراهيم:مالك

مني:يهمك في ايه

ابراهيم :ايه الاسلوب اللي انتي بتكلمي بيه دا

مني: انا كشفتك علي حققتك ثم فتحت التليفون ووراته الرساله

وبغد قليل جاء اسر

اسر:اهدي ياماما كدا وفهميني

مني ببكاء:شايف يااسر ابوك مجوز عليه من سنتين واحده بعتتلي رسالة وده رقم تليفونها

اسر بضحك: ياماما دا تلاقي حد عامل فيكي مقلب علشان يفرق مبينك ومبينه بابا وبعدين ياماما بابا لا يمكن يعمل كدا انتي تعرفي كدا علي بابا

ثم قام انا ماشي يا ماما

مني: ماشي ياحبيبي معلش تعبتك معايا

اسر:مفيش تعب والاحاجة ياماما

ثم اتجه الي الخارج بعد ما اخذ رقم الهاتف الذي ابعتت عليه الرساله من تليفون ولدته

ثم اتصل اسر علي هذا الرقم ردت عليه امراه ثم قال اسر : مين معايه

وردت عليه قالت: انت مين

اسر :انا اسر ابراهيم العاصي

:اهلا خير

اسر:عاوز اقبلك

: اتفضل العنوان ****

اسر : ذهب الي العنوان

اسر : فتحت الباب امراه في اول الثلاتون من عمرها

:اتفضل

اسربتهذيب: ممكن اعرف الموضوع ايه

:انا نرمين زوجت والدك من سنتين ثم اخرجت عقد الزواج

اسربصدمه:لالا مستحيل بابا يعمل كده

ثم اتجه الي حيث والده

إبراهيم: عاوز ايه

اسر: انا مش عايز حاجه بس عايز اعرف الكلام دا صحيح والا لاء واعطاه العقد

ابراهيم :ايوه حقيقي يهمك في ايه

اسر:لا ميهمنيش سلام

وغادر اسر

اسر: ياربي هو بيعمل ليه كدا كتير والله انا اللي يهمني امي لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين وظل يردد هذا الدعاء

BACK

اسر:انا عرفت دلوقتي انا هعمل ايه وادار سيارته واتجه الي حيث نرمين زوجت ابيه ودق جرس الباب ودخل واخبرها انه سيعطيها المال الذي تحتاجه ولكن تطلب الطلاق من ابيه وهي وافقت علي ان يعطيها مائة الف جنيه ووافق اسر

وفي الصباح ذهب اسر الي البنك وسحب المبلغ الذي اتفق عليه مع نرمين زوجة ابيه ثم اخذ الفلوس وغادر البنك

اسر :اتصل بنرمين الوالمبلغ جاهز

نرمين: تمام

نرمين :اتصلت بابراهيم

ابراهيم :خير انا عاوزاك تيجي وتجيب الماذون معاك

ابراهيم : اخذ الماذون وذهب الي نرمين ثم طلاقها

نرمين : بعد الطلاق ابنك دفعلي المبلغ


اسر:أثناء الطريق وهو غير منتبه٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

------------------------------------------------------

في فيلا الالفي

_____________

زينة :مالك يازين في ايه

زين :اسكتي انتي دلوقتي

زينب :انت يابابا كلمها باسلوب احسن من كدا

زين:بقولكو ايه سيبوني في حالي انتي وهي انا مش طايق نفسي

زينة:طيب قولنا مالك

زين: اسر بكلمه من امبارح مبيرودش

زينب:انت عايزه في حاجة مهمة

زين:عايز اطمن عليه

زينة :طب استهدي بالله وهو انشاء الله هيرد

زين :يارب

__________________________________

عند مالك

_________

كان مالك في مكتبه حتى اتاه اتصال جعله يغادر الي خارج مسرعا

___________________________________

في فيلا العاصي

_____________

في مكتب ابراهيم كان يحدث نفسه:اسر ليه عمل كدا انا طول عمري بعامله بقسوه انا فعلا حاسس بالندم انا طول عمري بقسوه جه الوقت اني لازم اكون جمبه فيه واعوضه عن الايام الذي كنت فيها قاسي عليه

__________________________________

ما هو الخبر اللي سمعه مالك وخرج له مسرعا

______

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقة 14 - قبل الاخيرة 

.

رواية تؤام الزين

-------------------

الفصل الرابع عشر

---------------------------------------------

عند اسر

------------

جاء اتصال ان والدته قد اصيبت بحادثة سيارة وتم نقلها الي المستشفي

اسر:اتصل بمالك واخبره ان والدته عملت حادثه ويلحق بيه الي المستشفي

-------------------------------------------------------

علي الجانب الاخر

------------------------

كانت مني تؤنب نفسها على ما فعلته مع زوجها وانه مظلوم ولم تنتبه للطريق حتي اتت سيارة وقد اصتدمت بيها انتقلت مني الي المستشفي في حالة خطيره

اتي اسر الي المستشفي

وبعد قليل جاء مالك وانتظروا امام غرفة العمليات وبعد ٣ ساعات

اسر:هما كل ده بيعملو ايه

مالك مش عارف والله اهدي يااسر انشاء الله خير

اسر:يارب

وبعد قليل خرجت الممرضة

اسر:لوسمحتي طمنني علي والدتي

الممرضة:هي محتاجة نقل دم ضروري وفصيلتها مش متوفره

مالك: طب هي فصيلة دمها ايه

الممرضة :سالب A

ثم انصرفت الممرضة

وجاءزين وعائلته في هذه اللحظة

ليلي:خير يابني طمني علي مامتك عامله ايه

اسر:محتاجة نقل دم ضروري وفصلتهامش موجوده في المستشفي

وانا ومالك مش نفس الفصيله

زين:طب فصيلة دمها اية

اسر :سالب A

زينة:انا فصيلة دمي زيها انا ممكن اتبرعلها

ليلي:طب تعالي يازينة نكلم الممرضة

واتجه كل من زينة وزينب وليلي الي الممرضة

علاء :اسر يابني كلمت والدك

اسر بتذكر:لا انا نسيت خالص ابلغ بابا الخبر

علاء:طب روح كلمه اسر:بعد اذنكم

علاء:ازيك يا مالك معلش ماختش بالي منك

مالك:الحمدالله والايهمك ياعمو

------------------------------------------------------

عند اسر

------------

اسر:بابا الو ماما عملت حادثه

إبراهيم بخضه:ايه!!!!!!!! انا جاي حالا

زين: اتصل بيوسف

يوسف ازيك يازينو عامل ايه

زين:مش وقتك خالص يايوسف

يوسف:في ايه يابني

زين :مامت اسر عملت حادثة

يوسف:ايه!!! فين امتي مستشفي ايه يا زين انطق ابعتلي اللوكيشن بسرعة عقبال ما البس ثم اغلق بوجهه الخط

زين : يا مجنون يا اهبل 😂😂

--------------------------------------------------------

وحضر يوسف بعد ربع ساعة

يوسف : ايه يا اسر مامتك عاملة ايه

اسر بحزن : الحمد الله بس بقالها كتير جوه

يوسف :متقلقش يا أسر هتبقي كويسة انشاء الله ازيكم يا شباب

زين ومالك : الحمد لله


يوسف:طب عمو علاء وطنط ليلي مدخلوش ليه

مالك :مردوش يدخلوهم

زين:انشاء الله خير

وبعد ساعة خرجت مني من غرفة العمليات

ابراهيم:خير يادكتور طمنا

الدكتور: خير انشاء الله هي بس هتفضل تحت الملاحظه ٤٨ ساعه لو عد هتبقي كويسه والفضل يرجع للانسة اللي اتبرعتلها بالدم كانت هتبقي الحاله في خطر بس الحمدالله بس هي عندها كسر في ايديه اليمين وركبنلها شرايح ومسامير في رجلهاالشمال وإنشاء الله يزول الخطر

غادر الدكتور

إبراهيم :يارب كمل شفاها على خير

اسر :الحمدالله

ثم اتجهو الي حيث غرفة مني

اسر:ماما حمدالله علي سلامتك ياحبيبتي كدا تقلقيني عليكي

ابراهيم :حمدالله على سلامتك يامنمن

ليلي:حمدلله على سلامتك يا منى

زين:حمدالله على سلامتك يا طنط

زينب وزينة :حمدلله على سلامتك يا طنط

مالك ويوسف:حمدالله على سلامتك يا طنط

مني بابتسامة:الله يسلمكو كلكو

ثم غادرو الغرفه

وفي الصباح جاءت ليلى كي تطمن علي مني

مني :عامله ايه ياليلي

ليلي:الحمدالله فينك من زمان

مني بفرحة: انا موجوده انتي اللي فينك

زين بستغراب و همس في اذن والدته:انتي تعرفي طنط مني ياماما

ليلي:اه ياحبيبي احنا كنا ٥ اصحاب في الثانويه انا ومني وفاطمة وفريده وعائشة

مني ياه فينهم فاطمة وفريده وعائشة من زمان

ليلي:كل واحده اتجوزت وفاطمة اتجوزت عز الدين الشرقاوي

ولكن قاطعها مالك بصدمة :ماما

مني وليلي بدهشة :هي فاطمة امك

مالك:اني اسمها فاطمة عزت محمود

ليلى بفرحة:ايوه هي امك

مني :كملي عائشة وفريده هما فين

ليلي:عائشة سافرت فرنسامع جوزها

وفريده اتجوزت محمود السيوفي

يوسف بذهول:دي امي

مني بضحك قلبي كان حاسس لانك فيك شبه منها

ليلي:اتصلو بيهم خلوهم يجو

ثم وصلو كل من فريده وفاطمة وبعد سلام عميق

وبعد مرور ٣شهور علي حادثة مني وتم شفائها علي خير

تلقي علاء اتصال من ابراهيم يدعوه فيه في مكتبه ووافق علاء

ابراهيم:اهلا دكتور علاء

علاء:اهلا بحضرتك خير

ابراهيم :خير انشاء الله احنا لينا طلب عند حضرتك

علاء :اتفضل

ابراهيم: احنا بنطلب ايد الدكتوره زينة لي ابني اسر

علاء: انا معنديش مشكله اخذ راي الدكتوره وارد علي حضرتك

وذهب علاء الي الفيلا وحكي الي حصل مابينه ومابين ابراهيم امام ليلى وزينب وزين وزين

علاء :ايه رايك يا زينة

زينة بخفوت:اللي تشوفو حضرتك

ثم خبط الباب

محمود:والد يوسف

علاء:اتفضل

محمود دكتور علاء انا جاي اطلب ايد بنتك دكتوره زينب لي ابني يوسف

علاء:ده شرف لينا بس اسال الدكتورة رايها ايه

محمود:طب استاذن انا وفي انتظار الرد

ليلي:خير ياعلاء الاستاذ محمود والاد يوسف جاي يطلب زينب لي يوسف

علاء:أيه رايك يازينب

زينب بخجل:اللي تشوفه حضرتك يابابا

اتصل علاء :بالاستاذ ابراهيم وقال له احنا موفقين علي اسر

ثم اتصل علاءعلي:لاستاذ محمود واخبره بالموافقه

عز الدين :استاذ محمود احنا طالبين ايد بنتك المهندسة تمارا لابني مالك

محمود :انا مش هلاقي احسن من مالك

محمود: بعد اذنكم ثواني

محمود :طلع الي غرفه تماره

ام تماره خير يامحمود ابو مالك جاي يطلب ايد تماره لي ابنه ابه رايك ياتماره

تماره :الي تشوفو حضرتك يابابا

محمود:علي بركة الله

زين:بابا انا عاوز اخطب شروق

علاء : استاذ عز الدين احنا جين نطلب ايد الدكتوره شروق لابني

عز الدين: ده شرف ليه ثواني

ثم ذهب الي غرفه شروق واسألها

شروق:الي حضرتك تشوف يابابا

عز الدين:علي بركة الله

وتم عمل الخطوبه في اجمل قاعة وكان

زين وشروق

ومالك وتماره

ويوسف وزينب

واسر وزينة

وكانت اجمل ليلة خطوبه

-------

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقة 15 - الاخيرة 

.

رواية تؤام الزين

------------------

الفصل الخامس عشر والاخيييييير

-------------------------------------------

في فيلا الالفي

-----------------

كانت تجلس كل من زينة وزينب وزين في بهو الحديقة

زينب بزهق:ايه الملل ده

زين:في ايه يازوزو

زينب:زهقانه يازينو

زينة :طب ماتكلمي خطيبك

زينب:متخانقه معاه

زينة:ليه!!!!!

زينب وهب تغمز لزينة:مش راضي يخليني اقلع الطرحة في الفرح

زين:بص يازينب انتي اللي لبستي انتي وزينة الحجاب برضاكم محدش غصب عليكو وبعدين طلما لبستي الحجاب متقلعهوش تاني عشان كدا حرام وبعدين مش مهم يوسف والا الفرح اهم حاجة ترضي ربنا

زينب:شطور يازينو انا مكنتش اصلا عاوزه اقعله والا متخانقه مع يوسف والا حاجة بس كنت بختبرك انا وزينة عشان مش انا اللي عاوزه اقلع الحجاب دا حد تاني

زين:مين

زينب:شروق بس انا هقنعها بوجهة نظرك

زين:امممم قولتيلي شروق

زينة:مش مرتحالك

زين: لا متقلقيش مش هي قالتلكو انتو هي مجاتش كلمتني انا انما لو كلمتني انا كنت هفهما انا برضو فاهمين

زينة وزينب:لا مش فاهمين

زين:احسن

----------------------------------------------------

وبعد قليل دخل احد الي الفيلا وكانت المفاجاة

------------------------------------------------------

دخل المحامي الخاص لادهم الي فيلا وطلب ان يقابل دكتور علاء الالفي

حضر الدكتور علاء:خير مين حضرتك

المحامي الخاص :للمرحوم ادهم الشرقاوي

علاء:اتفضل وعلم منه كل شئ وطلب من زينة انها تتصل باسر تتطلب منه المجئ وبعد وقت قليل وصل اسر

اسر بقلق:في ايه يازينة

زينة:علمي علمك


ثم بدا مصطفي محامي ادهم يتكلم

بص يادكتور علاء ويا دكتورة زينة ويا استاذ اسر ادهم بيه اله يرحمة طلب مني قبل ما يتوفي هو كان عارف انه هيتعدم اكيد واعطاني ظرف وقالي لما يعدموني ادي الظرف وشنطة صغيره ده للدكتورة زينة

الالفي

علاء :افتحي يازينة

زينة: حاضر يا بابا

وكان داخل الشنطة

طقم سولتير يتكون من كوليه واسوره وخاتم من الالماظ

وفتحت الظرف توجد بيه جواب مكتوب فيه انه يوجد مبلغ مليون جنية باسم الدكتورة زينة علاء الالفي

هي ده وصية ادهم بيه ايه راي حضرتك

اسر بغضب : الراي راي الدكتورة

زينة :لا طبعا والايمكن اقبل حاجة زي دي

علاء:يازينة وصيه الميت لاترد اقبليهم وابقي وحطي الفلوس في دار الايتام

زينة لاء يابابا لايمكن

زين: يازينة كلام بابا صح

زينة :ايه رايك يااسر

اسر:انا راي انك تسمعي كلام باباكي

زينة:انشاء الله بكرة يابابا هسحب المبلغ واطلع علي دار الايتام

علاء : انشاء الله

اسر :استاذن

علاء:اتفضل

زينة :ما تتاخرش باكره يااسر

اسر:حاضر

--------------------------------------------------------

في الصباح ذهب علاء واسر وزينة وزين الي البنك وسحب زينة المبلغ

ثم ذهبو الي دار الايتام ودخلت زينة وتبرعت بالمبلغ كله واعطتتهم طقم السولتير

علاء :كدا احسن تصرف يا زينة

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ذات يوم كانو يجلسون في الحديقة وقد اتي اتصل الي علاء من المستشفي

ليلي: في ايه ياعلاء

علاء: لا مفيش حاجة بس٠٠٠٠٠٠زين انت كنت طالب طرد من امريكا لا

زين وعلاء :ذهبو الي المستشفي

وذهبو الي المستشفي حيث اتصدم زين بان تالا قبل قتلها ان تجلب هذا الطرد وهذا كان هديه منها

ثم رجع الي البيت

زينة :في ايه يازين

زين:تالا جابتلي قبل ما تتقتل احدث جهاز للرمد من امريكا

يوسف بدهشة: تالا سبحان الله

زينة : لا اله الا الله انا مش عارفه تالا ده كانت طيبة والا شريره والا ايه

اسر:ادهم هو اللي خلها تمشي في الطرق ده

فعلا الله يرحمهم بقي

لاحظ يوسف سكوت زينب

يوسف :مالك يا زينب ساكتة ليه

زينب بشرود:انا دلوقتي بس اكتشفت حاجة مهما جدا ان مهما الانسان يكون وحش وفيه صفات الشر ممكن يقتل يخطف يعمل اي حاجة بس لو حب بجد ممكن يعمل اي حاجة للانسان اللي بيحبه

زينة بفخر : الله بجد يا زوزو دا انتي عالمة

زين : فعلا عندك حق يا زينب

___________________________________

وتم الزواج علي خير

          🔴🔴🔴🔴🔵 النهاية 🔵🔴🔴🔴🔴 



تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا





تعليقات

close