رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه العاشره والحادية عشر والثانية عشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 10
في فيلا الالفي
كانت زينة ممسكةبالهاتف الخاص بها رأت خبر جعلها تتصدم وكان الخبر
هو: مقتل الدكتوره تالا المحمدي علي يد مجهول
زينة بصدمه:مش معقول تالا لا لا بس ده صورتها انا لازم اقول لزين وزينب
زينه بصوت عالي: زييين يا زيييين زيييينب يا عيال
زينب:في ايه في ايه خضتيني
زين: في ايه يازينة جزعتيني
زينة وزينب :جزعتيني!!!!!!!
زين:احم احم خير في ايه
زينب:ايوه يازينة في ايه
زينة:اسمعو قتل الدكتورة تالا المحمدي علي يد مجهول
زين بصدمه :تالا تالا اللي هي عروسه المولد
زينة : اه ههه
زين:بصو انا هقول ليكو اللي اعرفو عن تالا تالا واخواتها ومامتها وباباها كانو عايشين في لندن ولما باباها اتوفي صفو كل الشركات اللي هناك ورجعو مصر وهي عندها اخين واخت قصي و الياس ونورسين قصي مهندس والياس ظابط
زينب:طب ونورسين
زين : لا واختها نورسين دي حكايتها حكايه بس انا مش عارفها
زينب : هي بتشتغل ايه
زين: مش بتشتغل بس هي بتدرس في كلية الاعلام
زينب بفضول:طب هي طيبة والا شريره زي تالا
زين:انتي عبيطه يازينب ههههه ايه طيبة والا شريره دي بطلي فضول يا حبيبتي انا لما اعرف هقولكو ما انا مش بخبي عنكو حاجه
زينة وزينب:طيب
زين بمزاح:طيب و لا شرير
زينة وزينب بصولو بقرف
زين:انا ماشي
زينة :غور
زينب :المركب اللي تودي
زين:طيب ماشي هوريكو
--------------------------------------------------------
زين اتصل باسر ومالك ويوسف
زين:بصوا انا عاوزكو في حاجه ضروري كدا
مالك: الواحد اول ما يفتح يقول السلام عليكم ازيكم ياشباب مش اول ما يفتح يقول ثم قلد صوت زين :بصواانا عاوزكو في حاجة كدا
أسر : بالذمة والدين انت دكتور انت في دكتور يقول بصوا
يوسف :يعني انت متصل عشان عايزنا في حاجة طب قول ازيكم عاملين ايه مش عاوزكو في حاجة كدا
زين:خلصتو تحفيل
كلهم:اه
زين:ما انتو لو سمعتو للاخر كنتوا هتعرفوا انا عايزكو في ايه والحاجة دي اهم منكو انتو شخصيا
اسر:في ايه يازين
يوسف:اكيد في مصيبه صح
مالك:هو انت بيجي ايه من وراك غير المصايب
زين:طب تعالو البيت مش هينفع الكلام في التليفون
يوسف:طب ما نتقابل في اي حته
زين:لاء عشان امي وابوين يحضرو الكلام
اسر ومالك ويوسف : تمام يازين
زين:ماما بابا اصحابي جايين دلوقتيفي ايه هنتكلم في موضوع مهم والازم كلكو تحضرو
علاء:في ايه يازين
ليلي:بخصوص الدكتورة تالا
زين:اه ياماما حضرتك عرفتي
ليلي اه عرفنا
زين :تمام يا ماما
__________________________________
بعد قليل جاء اسر ومالك ويوسف
اسر: في ايه يازين
زين:تالا اتقتلت
يوسف:ايوه والرائد الياس هو اللي ماسك القضية بتاعتها
مالك:طب مين اللي قتلها
علاء:مش انتو بتقولوا انها كانت بتشتغل مع ادهم
ليلي:اكيد ادهم قتلها
زينة هيقتلها ليه وهي كانت بتساعدوا
زينب:ممكن عشان اكتش----- لم تكمل كلامها حتي ظهر العسكري امامهم
العسكري:انا متاسف جدا للازعاج بس لازم نستجوب حضرتكم عشان انتو اصحاب المستشفي اللي هي شغاله فيها
زين:تمام حضرتك هنيجي حالا
يوسف: متقلقش يازين هيستجوبوكو بس
اسر ومالك :هنمشي احنا يازين ابقي طمنا _____________________________
ليلي وعلاء في سيارة وزينب وزينة وزين في سيارة اخري
زينة:زين مش تالا الله يرحمها كلمتك الصبح
زين:اه
زينه:تماَم
--------------------------------------------------------
في قسم الشرطة
دخل الدكتور علاء :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الرائد الياس :هل تعرف الدكتوره تالا اجاب الدكتور ايوه كانت بتشتغل عندي في المستشفي وكانت من الدكاتره النشيطين في عملهم هل كانت لها علاقه بي حد في المستشفى لا كانو كلهم زمايل وبس طيب متشكرين الي حضرتك جدا
ثم دخلت زينب ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الرائد: دكتور زينب هل تعرفي الدكتوره ايوه كانت زميلتي في المستشفي ايه نوع العلاقه بينك وبينها زمايل وبس في حدود العمل وبس مفيش اي مشاكل مع حد لا
دخلت زينة:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الرائد: دكتوره زينه هل تعرفي الدكتوره تالا ايوه كانت زميلتي في المستشفي وايه نوع العلاقه مابنكو كانت في حدود العمل وبس مكنا في اي خلافات مع اي حد في المستشفي لا شكرا جدا لي حضرتك
ثم دخلت الدكتوره ليلي:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الرائد:اتفضلي يادكتوره ليلي هل تعرفي الدكتوره تالا ايوه كانت دكتوره في المستشفي بتاعانا وما هي العلاقه ما بنكو دكتوره في المستشفى وبس هل كان ليهاخلافات مع حد في المستشفي
الرائد الياس:يا دكتور زين رقمك كان اخر رقم اتصلت بيه الدكتور تالا
زين :ايوة كلمتني علشان احنا زمايل في مستشفي واحده
الرائد الياس:يعني معاملتك معاها كانت في حدود انكم زمايل بس
زين :اه
الرائد : طيب احنا متشكرين جدا واسفين علي الازعاج
زين بابتسامة: هادئة :لا مفيش حاجة ياسيادة :الرائد
زينة :قالك ايه
زين حكلها علي اللي حصل
زينب :مقلتلهوش ليه علي الي حصل وان هي كانت متفقه مع ادهم وان هي اللي صور الفيديو ونزلته
زين: لو قلتلو كده ممكن يشك ان انا اللي قتل علشان انتقم منها وهو شكله مش سهل
زينة :صح حويط في الأسئلة
--------------------------------------------------------
في بيت تالا
----------------
قصي الله يرحمك ياتالا هو والله مش هسيب حقك هجبلك حقكك انا والياس
ثن دخل غرفة تالا وثم قاعد علي المكتب يبحث في الورق علي اي دليل يعرف منه القاتل ثم لاحظ في درج المكتب شي بيلمع
قصي: ايه الفلاشه دي ثم شغلها ولكنهاتصدم مما راه
__________
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 11
.
رواية تؤام الزين
------------------
الفصل الحادي عشر
------------------------
قصي :ايه الفلاشه دي وشاهد قصي ما في الفلاشه وهو عباره عن؟
انا تالا المحمدي
لما تشاهدو تلفيديو ده هكون انا في ذمة الله
انا عايزه اقولكم علي حاجة انا كنت بشتغل مع ادهم ايوه ادهم المحمدي ابن عمي كنت بشتغل معاه في تجارة الأعضاء انا دكتورة الاسنان بس كان عندي انا وادهم مستشفي صغيره وكان في دكتور زميلي اسمه شادي وكان المريض يدخل يعمل اي عمليه وكان يخدو الاعضاء منه وادهم كان بيبيعها للناس
وكمان ادهم كان بيحب الدكتوره زينة وانا كنت بحب الدكتور زين واتفقنا ان ادهم يجيلي المستشفي علشان يشوف الدكتوره زينة ولما جه وحصل المشكله مابينه وما بين الدكتوره زينة وبعدها قرر انه يخطف زينه بس رجالته الاغبيه خطفو زينب اكمن هي شبها لانهم توأم وانا ساعدت ادهم علشان انا بحب زين وهو مكنتش بيبصلي ابدا واتفقنا اننا نعمل الفيديو ونزله علشان نفضح زينب وابقي كده الفت نظر الدكتور زين ليا ويبقي يحبني علشان انا وقفت جمبه واعترافتله ان ادهم هو الي عمل كده وابقي انا في نظره المضحيه ويحبيني
وادهم دخلني معاه في السكة ده انا مش قريبه من ربنا خالص انا اصلا ملقيتش اللي يقربني من ربنا انا عايشه حياتي في لندن كنت بعمل كل االي انا عايزه ملقيتش حد يحاسبني ملقيتش حد يقوالي البسي الحجاب ملقيتش حد يعلمني الصلاة مفيش حد يقوالي البسي طويل
حتي لما اختي نورسين لبست الحجاب كنت مستنيه حد يقولي البسيه زيها انا مكنتش هرفض بالعكس كنت هقول حاضر علي طول مع ان نورسين اصغر مني بس كانو بيهتمو بيها اكتر مني وانا كنت بحترمها جدا علي فكره انا كان نفسي ما مأذيش زين وزينة وزينب انا بجد كنت بحترمهم جدا بس ادهم ده شيطان علي الارض دخلني في سكة انا مكنتش عايزه اوصلها انا مش هقول اني مش غلطانة لا انا غلطت كتير اوي في حياتي واشكر اختي نورسين لانها هي الي فوقتني بس متاخر وقولها سامحيني علي اي حاجه عملتها معاكي لان كلمك اثر فيه الفتره الاخيرة وخلاني قربت من ربنا يمكن يغفرلي ذنوبي وسبب انتي قربت من ربنا اني روحت لي ادهم وقلتلو اني مش هشتغل معه تاني وانا عرفه ان ادهم مش هيسبني وانا لو حصلي حاجة يبقي ادهم هو السبب
قصي:طيب انا مش عارف المفروض ازعل منها والا اعذرها بس لازم اتصل بالياس
قصي:الياس انت لازم تيجي حالا
الياس: في ايه ياقصي في حاجة انت والانورسين
قصي: لا مفيش حاجة بس الموضوع بالنسبة للي تالا الله يرحمها
الياس:طب انا جاي حالا
-------------------------------------------------------
ذهب الياس الي المنزل
----------------------------
الياس:في ايه ياقصي
نورسين:في ايه ياقصي
قصي:شوفو الفيديو ده
وشاهدو الفيديو
نورسين تبكي بهستريا
الياس: اهدي بس يانورسين
ايمان: في ايه مالكو قاعدين ليه يانورسين
قصي: مفيش ياماما بس احنا زعلانين علي تالا الله يرحمها
ايمان بحزن بالغ:الله يرحمها ويحسن اليها منه الله اللي كان السبب حسبي الله ونعم الوكيل
قصي : هنعمل ايه دلوقتي
الياس : هنروح لزين
قصي : تمام
___________________________________
ذهب قصي و الياس الي فيلا الألفي وراي اسر ومالك ويوسف وزين
الياس : ممكن كلمه يادكتور زين
زين:اتفضل ياباشا مفيش حد غريب
الياس:طيب ممكن الاب توب بتاع حضرتك والانسة زينة والانسة زينب ووالدك ووالدتك
زين باستغراب:تمام ثانيه واحده
ثم احضر زين زينة وزينب وعلاء وليلي والاب توب بتاعه وشغل الياس الفلاشه
قصي:طبعا احنا مش هنقلوكو اختنا مش غلطانه لا غلطيت كتير جدا
الياس :واكيد يادكتور زين انت عاوز تاخد حق اخواتك وانا عايز اعمل واجبي كضابط واناجي اساعدكوا
مالك:طب احنا لازم نفكر في خطه
اسر:هو ده مش دليل كافي
يوسف:لا ادهم ليه معارفه في الدخلية انما لو قبض عليه وهو بعترف مش هيقدر يعمل حاجة
اسر:انا عندي خطة بس ممكن متعجبكومش
زين:قول
اسر :الخطة ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
زينب بأندفاع :لا طبعا لا يمكن
زين: يازينب دا لمصلحتنا كلنا اولا هنخلص من شره
ثانيا:تقدرو تنزالو الشغل براحتكو واكيد في ناس كتير كان بياذيها وهنرتاح كلنا منه
يوسف:ياانسة زينب انا والرائد الياس هنبقي مرقبين الوضع لحظه بلحظه
زينب: طيب هفكر
زين:طب بصو نتعرفو علي بعض ده مالك مهندس وده يوسف ضابط وده اسر دكتور صيدالي ولو هنشتغلو مع بعض نشيل الالقاب وده المهندس قصي
قصي : مش قولت نشيل الالقاب
زين:تمام
مالك:شكلنا هبقي صحاب
اسر:هتنضمو للي شلتنا والله هتتبسطوا
يوسف : طبعا يشرفنا ان الرائد الياس والمهندس قصي تبقوا صحابنا
زين دااحنا هنكسر الدنيا
زينة بضيق:انتو سيبتو الموضوع الاساسي وهتقضوها تعارف
زينب بتافف: ابقوا اتعرفوا بعدين بقي
علاء :معلش يابني اصل اعصابهم تعبانه من ساعت الي حصل اعزرهم
ليلي: اصل زينب وزينه متعلقين ببعض اوي غير انهم توام مش بيفرقوا بعض ابدا
الياس:طب اتصلو بادهم علشان نبدا الخطة
زين ماشي
بعد قليل زين بضيق:التليفون مقفول
وذهب قصي واسر ومالك الي فيلا ادهم وجدوه مغلقه ولايوجد بيها احد
اسر اتصل بزين وابلغه الخبر
ثم ذهبو الي فيلا الالفي ليجدو حلا في هذه المشكله
ثم رن هاتف زينب وهمسات في اذن زينة بشي وكان المتصل ...... ثم صرخت بسعادة
________
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 12
.
روايه تؤام الزين
-----------------
الفصل الثاني عشر
---------------------
اتفقوا علي الخطة ان زينة تذهب الي ادهم لكي يعترف لها وزينب اعترضيت لانها اخافت علي اختها من ادهم
-------------------------------------------------------
كان المتصل عاصم واخبرها انه قام بتسجيل كل جرائم ادهم واعطاها لزوجته لكي تسلمه الي دكتوره زبنب وانه ايضا يعرف مكان ادهم وصرخت زينب بسعادة قم اتجهت الي الباب
لتري امامها سيدة في اواخرا لاربعون من عمرها ثم قامت بتسليمها التسحيلات ورحلت
السيدة ثم اتجهت الي الداخل
علاء:كنتي فين يازينب
زينب بفرحة: معاية كل حاجة تثبت ان ادهم
لازم لازم يتعدم
ليلي:وانتي جبتي الحاجات دي منين
وحكت لهم زينب ماحصل
الياس :طيب كدا تمام انا ويوسف هنعمل كل حاجة وهنقبض عليه انشاء الله
مالك بفضول: طيب ممكن أسألك سؤال هو انتو ازاي ولاد عم وانت مش شبه خالص
الياس بتنهيدة : عمي عادل الله يرحمه مكنش بيحب والدي خالص كان بيتمني الشر كله لوالدي نظرا لان جدي وجدتي كانو مفضلينو عن عمي ولما عمي خلف ادهم زرع الشر والكره ليه من نحيتي انا ووالدي واخواتي َادهم بقي قلبه حجر
قصي : طب نستأذن احنا بقي عشان سيبين اختي ووالدتي لوحدهم
أسر : واحنا كمان هنمشي
ورحلوا جميعا
___________________________________
وتم القبض على ادهم بتهمة تجارة الاعضاء وقتل تالا وخطف زينب وتهديد زينة وزين
___________________________________
في فيلا الشرقاوي
------------------------
مالك : بابا انا عايز اتجوز
عز الدين: ماشي يا حبيبي اشوفك عروسة
مالك: لا انا عايز حضرتك تيجي معايا وماما نتقدم لها
شروق : مين يا مالك ها ها
مالك: تمارا
فاطمة : الف مبروك يا حبيبي
مالك : الله يبارك فيكي يا ماما
شروق : مالك عايزاك في حاجة
مالك : حاضر يا شروق جاي
___________________________________
تمارا: جو انت فيك حاجة غريبة بس حلوة
يوسف: ايه هي يا تيمو
تمارا : هقولك انت بقيت تتكلم عادي كدا زينا انت بقيت تتعامل مع الناس كلها بطريقه كويسة انت بقيت بتحترم الناس الفقرا انت متعرفش انا فرحانة قد ايه انك اتغيرت ومبقتش يوسف المغرور انا بجد فرحانة اوي
يوسف: يا تمارا انا فوقت من اللي كونت فيه عرفت ان كلنا مخلوقين من طين وانا اللي فيه ده نعمة من ربنا بابا اشتغل وتعب عشان احنا نكون مبسوطين اجي انا بعد كل ده اتمبر علي الناس لا احنا كلنا سواسية ودا عرفته متاخر اوي بس الحمد الله ان ربنا فوقني من اللي انا فيه
ثم قامت تمارا تحضتن اخاها
تمارا : ربنا يخليك ليا يا احسن اخ في الدنيا
يوسف : ويخليكي ليا يا تيمو
___________________________________
عند شروق ومالك
-----------------------
شروق : مالك تمارا مش زي اي حد انت لازم تكون واثق جداا عشان لو عملتلها اي حاجة انا اللي هقفلك تمارا صحبتي من زمان اوي ومش هسمح لاي حد يزعلها حتي انت لو واثق انك مش هتزعلها يبقي علي بركة الله
مالك: انا مش هزعلها ابدا
مالك من جواه فرحان ان اخته بتخاف عليها حتى منه
___________________________________
في فيلا الالفي
-------------------
زين : بت انتي وهي
زينة وزينب بصولو ومردوش
زين : يا دكتورة منك ليها
زينة : عايز ايه
زينب: مش شايفنا مشغولين
زين بسخرية : ويا تري سيادة الوزيرة وسيادة السفيرة بيعملوا ايه
زينب: بنتشات مع صحابنا
زين : بتتش..... اييه
زينة : بندردش مع صحابنا يا زين فهمت
زين : اه كدا فهمت
زينب بسخرية : ما انت تعليم مجاني
زين : على فكرة انا متعلم نفس تعليمك
زينب : اني واي وات ايفر
زينة بتافف : انتو بتتخانقوا ليه من غيري
زينب : طب انضمي معانا
زين: والله انتي هبلة يا زينة
زينب : زييين متشتمش اختي
زين : انتي هبلة انتي كمان ما هي اختي زي ما هي اختك
زينب : تصدق اقنعتني
ليلي : والله انتو التلاتة اهبل من بعض
___________________________________
في فيلا العاصي
----------------------
مني : إبراهيم انت مش ناوي ترجع اسر بقي
إبراهيم : هو اللي غلط
مني : غلط عشان قال اللي كاتمه بقاله سنين
إبراهيم ببرود : الموضوع ده انتهي
وبعد قليل جاء رسالة إلى مني جعل دموعها تنزل كالشلالات
تابعووووني للروايات الكامله والحصريه
تعليقات
إرسال تعليق