القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه السابعه والتامنه والتاسعه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع


رواية  توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه السابعه والتامنه والتاسعه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية  توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه السابعه والتامنه والتاسعه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵  

الحلقة السابعة 

تلقي زين اتصال من رقم مجهول

المجهول: الو الدكتور زين معايا

زين: ايوه انا زين في حاجه

المجهول: ممكن اكلم الدكتوره زينب

زين: تمام ثانيه واحده. زينب في حد عايز يكلمك

زينب باستغراب: انا!! هات طيب

زينب: الو مين معايا

عاصم: انا عاصم يا دكتوره اللي بشتغل مع أدهم

زينب: اه ازيك يا عم عاصم خير في حاجة

عاصم: ايوة يادكتورة في واحدة اسمها تالا هي اللي صورت الفيديو وهي متفقه مع أدهم بيه انو هيجوزها د/زين خدي بالك يادكتورةدول بيخططو لحاجة كبيرة

زينب: انا متشكرة جداا يا عم عاصم

عاصم: انا في الخدمة يا بنتي سلام

زينب: سلام

زين: مين ده يا زينب

زينب تحت تأثير الصدمة

تليفون زين رن برقم يوسف

زين: الو ايوة يا يوسف

يوسف: زين انا عرفت مين اللي صور الفيديو

زين: مين يا يوسف

يوسف بأسف: الدكتوره تالا

زين بزهول: تالا!!!

يوسف: ايوة يا زين

زين: طيب انا متشكر جدا يا يوسف شوية وهكلمك

يوسف: ماشي يا زين سلام

زين: سلام

زينب: زين تالا هي اللي صورت الفيديو هي اللي متفقة مع أدهم

زينة: تالا!! بس ليه تعمل كدا

زينب بهدوء: عشان عايزة تتجوز زين

زين بصدمة: نعمم!! اتجوز مين دا انا مش بطيقها

زينب: أدهم قالها كدا

مالك: انا عندي خطة جهنمية

زينة: ايه هي

مالم بهدوء: الخطة هي .................

ايه رايكو

زين: مع انها صعبة شوية بس ماشي

زينة: تمام نبدأ من بكرة

زينب: بس نقول لماما وبابا الاول

كلهم: اوك

--------------------------------------------------------

في اليوم التالي

--------------------

فى المستشفى

------------------

زين قاعد علي الارض قدام عيادة تالا

زين باعلي صوته: تااااااالاااااا يا تااالاااا

تالا: في حاجة يا زين

زين بصوت عالي: يا تاالاا انا بحبك بحببببك

تالا بزهول: اي ده بجد

زين: يا تالا انا بحبك من زمان بس كنت مستني اعتمد علي نفسي واجي اقولك

تالا: وانا والله بحبك من زمان

زين: الله واكبر طب انا عازمك علي الغدا بعد المستشفى

تالا بفرحه: بجد انا موافقة

زين: اوك هعدي عليكي بعد المستشفى

--------------------------------------------------------

في عيادة زين

-----------------

زين: ها اي يا يوسف ظبطت كل حاجه

يوسف: اه يا زين كل حاجه جاهزة متتاخرش بقا انت والسنيورة

زين: هههه ماشي

--------------------------------------------------------

في مكان علي البحر مزين وجميل

-------------------------------------------

زين: اتفضلي يا حبيبتي

تالا: ميرسي يا حبيبي

زين في سره: حبك برص إلهي اشوفك والعة قدامي

ثم جلسوا

تالا: زين بس يعني مامتك وباباك واخواتك مش هيقبلوني واختك لسة كانت مخطوفة ورجعت

زين: بصي انتي ملكيش دعوة بكل دا هما مش عاوزين حاجة غير سعادتي وانا سعادتي معاكي

تالا: اوك يا حبيبي

زين ابتسم ابتسامة مزيفة

زين: تالا زينة وزينب دلوقتي جيين عشان يعتذرولك علي اللي كانو بيعملوه معاكي

ثم جاء زينة وزينب

زينب: تالا حبيبتي انا اسفه علي كل اللي كنت بعملو معاكي

زينة: انا اسفة جدا يا تالا سامحيني

تالا: خلاص يا جماعة محصلش حاجة

زينة: يعني مش زعلانة

تالا: لا مش زعلانة

زينب: طيب هنمشي احنا بقي يا زين ثم اكملت بصوت لم يسمعه غير زينة عشان مولعش فيها

زين: ماشي يا زينة

--------------------------------------------------------

في مبني المخابرات

------------------------

يوسف: ها يا مازن اعترفت بحاجة

مازن: لسة يا يوسف

يوسف: يارب بقي تعترف دا انا ناوي لادهم ده علي نية سودة بس اشوفو قدامي بس

مازن: عشان اي كل ده

يوسف: يا عم ده خطف زينب وهدد زينة عارف يعني ايه

مازن: مين دول يعني

يوسف: زينة دي زي اختي

مازن: وزينب دي مين

يوسف: خلص يامازن

مازن: استني كدا شكلها هتقول حاجة

--------------------------------------------------------

عند زين

----------

تالا: انا عاوزه اقولك حاجه بس ياريت تفهمني بس متتعصبش بس انا عايزه نبدء في نور

زين بابتسامه مذيفه: قولي ياحبيبتي متخافيش

تالابخوف: زين انا اللي صورت فيديو خطف اختك وانا كنت متقفه مع ادهم عشان نخطف اختك بس صدقني انا دلوقتي ندمانه عن اللي عملته

زين اصطنع الصدمه: انتي يا تالا انتي تعملي كدا

تالا: انا اسفه بس عملت كدا غصب عني عشان بحبك

زين: خلاص يا تالا انا مسامحك عشان انتي اعترفتيلي بكل حاجة وانك ندمانه

تالا: بجد يازين صدقني مش هعمل كدا تانى

زين: خلاص ياحبيبتي يلا بقا علشان اروحك

تالا: يلا يازينو

-----------------------------------------------------في المساء

-------------------

في فيلا الالفي

-------------------

زين واسر ومالك ويوسف وشروق وتمار وزينة وزينب

زينب: بصو بقي انا عندي شاهد بس هو مش هيكلم

مالك: ازاي بقي

زينب: عم عاصم يعتبر عارف كل حاجه عن ادهم بس مهددو انو هيقتل عيله

اسر: وعياله دولعيال صغيره والا كبار

زينب: ياسين 13سنة ونادر17سنه

تمار: هو ممكن يجي يعترف عليه بس لازم مراتو وعياله يكونو في امان

يوسف: طب تمام انا هخلي عيله بس هو يجي يعترف

شروق: طيب ماشى عروسة المولد اعترفت عليه كلهم انفجرو من الضحك

شروق لزينة: هما بيضحكو علي ايه

زينة وهي بتضحك:علي عروسة المولد

زين:ايوه عروسة المولد اعترفت بس لازم كمان حد من عند ادهم

زينة:طيب بصو بقي اولالازم يوسف يحط حمايه علي اوالاد عم عاصم وزين يتصل بيه يقولو

زين:اوك تمام

رقم اتصال بزينة

: الحقيني يازينة

------

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵  

الحلقة 8 

.

رواية تؤام الزين

-------------------

الفصل الثامن

----------------

زهرة : الحقيني يا زينة

زينة بخضة : مالك يا خالتو فيه ايه

زهرة : رجعت البيت ملقتش كريم

زين اخد منها التليفون : خالتو اهدي واحنا 5 دقايق وهنكون عندك

زهرة : ماشي يا زين

زين : تعالي معايا يا مالك انت ويوسف واسر

زينب: احنا هنيجي معاك

زين: لا مش هينفع انتو تيجو معايا

زينة : لا هينفع يا زين

علاء من فوق : في ايه يا زين بتتخانقوا ليه

زين ماكنش عارف يقوله ولا لا : بابا كريم ابن خالتو زهرة اتخطف

علاء : يانهار اسود مين اللي خطفه

زين : بابا احنا هنروحلها

علاء : طيب روح وخد اخواتك معاك بس متقولش حاجة لامك هشان انت عارف هي بتحب كريم قد ايه

زين : حاضر يا بابا يلا يا هوانم

زينب : مهو كان من الاول

___________________________________

في بيت زهرة

زينب : في ايه يا خالتو مالك والبيت ماله متكركب كدا ليه

زهرة ببكاء:انا كنت مع كارما ومعاذ بنشتري حاجات وكريم كان موجود رجعت لقيت البيت كله فوق بعض وكريم مش موجود ومسروق 5000 جنيه من الفلوس اللي كنت هقدم لمعاذ بيها للمدرسة انا مش مهم عندي الفلوس اهم حاجة كريم انا عايزة ابني

زينة : اهدي بس يا خالتو واحنا انشاء الله هنلاقيه

زينب : خالتو امال فين عمو حسام

زهرة : نزل يدور عليه

زينة بنبرة هامسة لزينة: انا عندي تاكيد ان اللي خطف كريم هو ادهم

زينة بنفس النبرة : لا مش هو عشان لو كان جي قاصد انو يخطف كريم مكنش سرق فلوس ادهم مش محتاج فلوس اصلا َبعدين هو عايز ينتقم مننا احنا مكنش خطف كريم فهمتي

زينب : تصدقي اقنعتيني

كارما : انتو مخبين ايه عليا

زينة : ولا حاجة يا كوكو هنبقي نقولك بعدين

كارما : ماشي

___________________________________

في مكان اخر

----------------- كريم قاعد على كرسي و مربوط

مروان : والله ووقعت يا كيمو

كريم مش مديله اي اهتمام

مروان قام من علي وراح عند كريم

مروان: انا لما اكلمك تبصلي

كريم : نعم عايز ايه مني

مروان بغرور : هعوذ منك ايه يعني

كريم : اللهم طولك يا روح امال جايبني هنا ليه

مروان : جايبك عشان انتقم منك

كريم بتافف: تنتقم من ايه ان شاء الله

مروان بحقد : في المدرسة كل حاجة كريم حسام كريم حسام مفيش غيرك في المدرسة اللي المدرسين يقلولي ليه مش زي ابن عمتك لحد ما كرهوني في الدراسة حتي في البيت بيفضلوا يقلولي ليه مكنتش زي كريم حتي البنت اللي حبتها طلعت بتحبك انت

كريم : بص يا مروان انا طول عمري بعتبرك اخويا اولا مش ذنبي اني كنت شاطر وكل المدرسين بيحبوني ثانيا مش ذنبي برضو اني مؤدب ومحترم والكل بيحبني اما بالنسبة لنورسين ف انا طول عمري بعتبرها زي كارما بالظبط وعمري متشوفتها غير كدا

مروان : بص يا كريم انت هتفضل هنا كام يوم وبعد كدا اروحك

كريم بعدم اهتمام : اللي انت عاوزه اعمله

___________________________________

في اليوم التالي

---------------------

زهرة : ها يا حسام وصلت لحاجة

حسام بأسف :لا يا زهرة

زهرة بانهيار : يعني أيه ابني انا عايزة ابني

زين : يا خالتو اهدي بس احنا بندور عليه في كل مكان

زهرة : يارب انا عايزة ابني يارب احفظه من كل شر يااارب

___________________________________

عند كريم

------------

مروان : تعرف انا مش هعملك حاجة بس احرق قلب مامتك عليك

كريم : طب ازاي هتحرق قلبها وبتحترمها ازاي؟

مروان :هو انت جايب برود الاعصاب ده منين

كريم بمزاح : مش هقولك عشان متروحش تجيب زيي

مروان قرب من كريم وبيفكله الحبل

كريم : انت بتعمل ايه

مروان :هفكك عشان تروح بيتكم

كريم : عايز تتخلي عني بالسهولة دي

مروان باصصله بصدمة

كريم : ايه يابني مالك مزبهل كدا ليه

مروان ضحك باعلي صوته

مروان : انت ازاي كدا

كريم بدلع : مالي يعني ما انا زي الفل اهووو

مروان : 😂😂😂

كريم : موران

مروان : اييه ده مين موران ده

كريم بدلع : انت يا حبيبي

مروان : لا انت فظيع والله انا هجيلك كمان شوية تكون ارتاحت شوية عشان شكلك منمتش كويس

________________

بعد ساعه

-------------

مروان : بص بقى يا كريم لازم نتكلم جد شوية

كريم :ياريت . انا عايز اسالك سؤال انت خطفتني ليه

مروان بحيرة : مش عارف بس اللي اعرفه اني عايز انتقم

كريم بنفاذ صبر: نتتقم من ايه يابني انت

مروان: كرييم انت مكنتش بتشوف الدنيا كلها كانت بتقارني بيك انا كنت مهما اعمل برضو كنت انت اللي بتبقي حلو في كل حاجة حتي حلمي كان بيتقارن بحلمك انت نفسك تبقي ظابط وانا نفسي ابقي معيد في الجامعة اهلي كانوا شايفني اني فاشل حتي اخواتي شايفني فاشل مع اني بحاول اثبتلهم العكس وهما مش شايفين كدا كان لازم اكرهك ماكنش قدامي حاجة تانية

كريم : بص يا مروان اهلك طبعا غلطوا وغلطوا كتير اوي لان يعتبر هما اللي زرعوا الكره بالنسبة ليا انا عمري ما كرهتك بالعكس انا كنت بحبك زي اخويا بالظبط انا هطلب منك حاجة واحدة بس انك تنسي كل حاجة ونرجع اصحاب زي زمان وبدون كره او حقد وانانية ثم مد له يده

مروان كان متردد ولكنه حسم امره ومد له يده

مروان :صافي يا لبن

كريم : حليب يا قشطة

كريم : طب ايه مش هتفكني

مروان : اه طبعا هفكك

___________________________________

عند زهرة

-----------

جرس الباب رن

زهرة : روحي افتحي يا كارما

كارما : حاضر يا ماما

كارما بصراخ : كيمووووووو

كريم :كوكووووووووو

زهوة :ابني حبيبي

كريم : ماما حبيبتي

حسام : كريم يا حبيبي

كريم : بابا حبيبي

زهرة : كنت فين يا حبيبي ومين اللي كان خطفك

َحسام : براحة عليه يا زهرة اطلع يا حبيبي ريح شويه واما تصحي نبقى نفهم منك كل حاجة

كريم : حاضر يا بابا

___________________________________

في المساء

--------------

حسام : قولنا ايه بقي اللي حصل يا كريم

كان كريم سيتكلم ولكن قاطعته زهرة

زهرة بشك: ايه اللي في رقبتك دا يا كريم

كريم : .....................

________

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵  

الحلقة 9 

.

واية تؤام الزين

--------------------

الفصل التاسع

-----------------

زهرة : ايه اللي في رقبتك دا يا كريم

كريم : دا دا سلسلة يا ماما عادي

زهرة : مش هي دي السلسلة اللي فيها صورتك انت ومروان اللي كنتو لبسينها لما كنتو اصحاب

كريم : ماما انا ومروان صحاب لحد دلوقتي

زهرة : انت ومين اللي صحاب

كريم : انا ومروان

زهرة : كريم هو انت كنت فين

كريم : كنت مع مروان

زهرة : يالهوي مع مروان اللي كان عايز يقتلك

كريم باستغراب : يقتلني!! مين قالك كدا

زهرة : مش انت قولت انك لما كنت قاعد معاه جاب سكينة وحطها قدامكوا

كريم : وده معناه انو كان عايز يقتلني

حسام : كريم اقعد كدا وفهمنا براحة

كريم : يا بابا مفيش حاجة تتفهم انا كنت مع مروان كنا عايزين نعرف هنفضل كدا لحد امتي

زهرة : تفضلوا كدا ازاي يعني

كريم : كنا عايزين نعرف انا خالي ومرات خالي وعيالهم هيفضلوا يعاملوا مروان كدا لحد امتي انا مش احسن من مروان ولا مروان احسن مني احنا صحاب وقبل الاصحاب احنا اخوات وهو ابن خالي ومفيش فرق طبقات بينا اصلا ولا فرق طموح حتي هما مش هيفضلوا بقي يقولولو خليك زي كريم احنا بينا شهرين بس كل واحد فينا له طموح ومحدش طموحه احسن من التاني ماما كلميهم خالو بيحبك وطنط امال كمان بتحبك وخلي كمان خالتو ليلي تكلمهم هما مش هيفضلوا كدا طول عمرهم مروان جالو عقدة نفسية بسبب كدا وانا مش هسمح لكدا ابدا ثم تركهم ودخل الي غرفته

كارما فرحانة بكلام اخوها انو بيحب مروان بالشكل دا

حسام : كريم عنده حق في كل اللي قاله مش هينفع اللي اخوكي بيعمله دا لو انتي هتسكتي انا مش هسكت وتركها ونزل

كارما : ماما انا هكلم مليكة

زهرة : هتقوليلها ايه

كارما : ماما مليكة صحبتي واكيد هتفهمني

زهرة : اعملي اللي عايزاه

--------------------------------------------------------

في فيلا الالفي

-------------------

زينة : زين انت مش ملاحظ حاجة

زين : حاجة ايه

زينب : تالا متصلتش بيك بقالها يومين

زين : طب و فيها ايه يعني

زينة : لا فيها يا زين فيها انها عرفت انك بتقولها كدا عشان توصل لحاجة

تليفون زين رن وكان المتصل تالا

زين : شوفتي دي بنت حلال والله

زينب بسخرية : اه هي فعلا بنت حلال

زينة : والله شكلك حبتها

زين : ههههه عشان يبقي الدكتور زين الالفي وعروسة المولد هههه

زينب : ههههه انا مش عارفة انت لما تسيبها هي هتعمل ايه دي بتحبك بغباء

زينة : ههههه حرام عليك يا زين هتكسر قلبها ههه

زينب : اسكتوا بقي و رد عليها يا بني دي بقالها ساعة بتتصل

زين : سيبيها كدا شوية

زينة : زين بطل غلاسة و رد عليها

زين : بغض النظر عن غلاسة دي بس هفتح عليها

زينب : ليه يا بني ما انت معاك رصيد كتيير اوي

زين : لا هفتح عليها

زين : الو

تالا : الو ازيك يا حبيبي معلش والله انا اسفة بس كنت بصيف مع العيلة

زين بعدم اقتناع : اممم بتصيفي مع العيلة

تالا بارتباك : اه انت مش مصدقني ولا ايه

زين : لا مصدقك هكلمك بعدين عشان ورايا شغل سلام

تالا : سلام

زينب : ايه يابني الطريقة دي

زينة : يا بني كدا هتشك انك مش بتحبها

زين : اهدي بقي انتي وهي انا اصلا مش مطمنلها

زين : علي فكرة كريم رجع ومكانش ادهم اللي خطفه

زينة :طب عايزين نروح نطمن عليه

زين :لا مفيش خروج من البيت لوحدكوا

زينب: طيب ما تيجي انت معانا

زين : والله مليش مزاج دلوقتي بصوا هنروح بكرة كلنا

زينة وزينب : اوك

--------------------------------------------------------

عند مالك وشروق

----------------------

مالك : شوشو

شروق : امم اخلص عايز ايه

مالك : فعلا اللي ليه عند الكلب حاجة يقولوا يا سيدي

شروق : خلاص شوف بقي مين اللي هيعملك اللي انت عاوزه

مالك : لا خلاص علي ايه بقولك هي تمارا صاحبتك دي تعرفيها من امتي

شروق بخبث : وانت عايز تعرف ليه

مالك : عادي يعني

شروق : طيب تمارا اعرفها من تالتة ثانوي وزينب وزينة اعرفهم من الكلية ها حاجة تانية

مالك : لا غوري بقي

شروق : بقي كدا ماشي يا ميكو بعد ما اخدت غرضك مااشي

مالك : شروق روحي اوضتك بقي ومتصدعنيش

شروق : لا هو انا قاعدة في ملكك انا قاعدة في ملك امي وابويا

--------------------------------------------------------

في فيلا الشرقاوي

-----------------------

تمارا : يووه بقي ايه الملل ده انا هروح اغلس علي يوسف شوية

تمارا راحت عند يوسف

يوسف : خير ايه اللي رماكي عليا

تمارا : بذمتك دي طريقة تكلم بيها اختك حبيبتك

يوسف : تمارا انتي عايزة ايه

تمارا : هو انت ليه مش في شغلك

يوسف : انتي مش لاقية حاجة تعمليها صح

تمارا : اه

يوسف : طيب ايه رايك اجيب شاورما وشوية اكل كدا وشكولاتة وشيبسي وكل اللي انتي عايزاه وناكله مع بعض عشان انا كمان مش لاقي حاجة اعملها

تمارا : ماشي ربنا يخليك ليا يا احسن اخ في الدنيا

يوسف : ويخليكي ليا يا تيمو

--------------------------------------------------------

زينة كانت ماسكة الفون بتاعها لكن شافت خبر خلاها تتصدم


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا





ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS