أعلان الهيدر

2023/11/18

الرئيسية رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية  توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية  توأم الزين بقلم زينب سمير الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقة 4 

قد نظروا إلى حيث ينظر مالك وقد أعتلت الصدمة أوجهم عندما وجدوا الشباب الذين كانوا يعاكسوهم أرضا

مالك بزهول : أيه اللي حصل

يوسف بصدمة : مش عارف

زبفخر : اخواتي قاموا بالواجب

أسر بزهول : انا أنبهرت

على الجانب الأخر كان زينب وزينة ابرحو الشباب أرضا

تمارا : الله ينور يا بنات

شروق : أبهرتوني بجد

زينب : اومال احنا بتدرب كاراتيه ليه عشان المواقف دي

زينة : احنا محدش يتوقعنا

ثم ذهبو إليهم الشباب

يوسف : انتو عملتو أيه

زينب : إنت تاني

يوسف : حد وجهلك كلام

زينب : وانا هكلمك ليه 🙄😏😏

يوسف : بت متبصيش البصة دي

زينب : بت في عينك أنا ليا أسم

كان سيتكلم يوسف ولكن قاطعهم زين

زين : بس بقى هو انتو أطفال كل مرة على كدا

زينب : هو اللي مستفز

يوسف : 😏😏😏😏

مالك : انتو بتتخنقو ليه أصلا

زينة : عشان حاجة تافها

مالك : لا انتو تقعدو بقى وتحكولنا

وحكي لهم اللي حصل

مالك : طيب دي دي حاجة مش مستاهلة. يلا يا شروق عاوزين حاجة يا شباب

الشباب : مع السلامة

شروق : باااي

البنات : باااي

يوسف : يلا يا تمارا

تمارا : سلام يا بنات

زينة، زينب : سلام يا تيمو

زين : طيب يلا احنا كمان

زينة : خلينا شوية

زينب : بالله عليك يا زين

زين : طيب بس نص ساعة بس

زينب وزينة : ماشي

زين : أسر انت مروح

أسر : لا قاعد شوية

زين : تمام

زينة : زينو

زينب : زين حبيبي

زين : مش مطمن ليكو

زينب : زينو أطلب لينا حاجه نشربها

زين : والله كنت عارف ان انتو عايزين مصلحة. عايزين إيه

زينة : عصير فراولة

زينب : عصير مانجا

أسر : زين هي المستشفى عندكو عايزة دكتور صيدلي

زين : انتي عرفت منين!!! بعدين انت عندك حد دكتور صيدلي

أسر : يابني انت ناسي اني دكتور صيدلي

زين : ااه صح طيب تعالي اي وقت فاضي فيه

أسر : اوك

أسر : زين انا اكبر منك بكام سنة

زين : سنتين بس

أسر بمزح وهو يضع قدم فوق الأخرى : طيب بما اني اكبر منك قولي يا ابيه أسر

زين : أبيه!!! أبيه في عينك ليه يعني قال اقولك أبيه قال

زينة وزينب : 😂😂😂😂😂

أسر ينظر بابتسامة لزينة

زين : أسر خليك معايا

أسر : معاك اهو

زين : هتيجي امتى المستشفي

أسر : بعد بكرة

زين : تمام

أسر : طيب همشي انا بقي

زين : ليه ما تخليك قاعد شويه

أسر : معلش عشان الساعة ١٠ ومش عايز اسمع كلمة من أبويا

زين : ربنا معاك

أسر : يارب يلا سلام

زين : سلام

زين : مش يلا بقى احنا كمان

زينة وزينب :يلا

___________________________________

في عربيه زين

------------------

زين : زوزو

زينة وزينب في نفس الوقت : نعم

زينه : مين انا ولا زينب

زين : انتو الاتنين

زينب : عايز ايه يا زين

زين : بقولك ايه هي شروق دي صاحبتك انتي وهي من زمان

زينة نظرت إلى زينب وهي بدروها فهمت نظرات اختها

زينة بخبث : بتسأل ليه يا زين

زينب بنفس الخبث : إنت اول مره تشوفها النهاردة

زين بتلعثم : هاا لا عادي يعني

زينب : اممم عادي طيب هي صاحبتنا من ايام الكلية

زينة : وهي طيبة جداا

زين : طيب

وبعد قليل وصلوا إلى المنزل

___________________________________

في فيلا الألفي

------------------

زينة : شوفتي زين كان بيسأل على شروق ازاي

زينب : اه فعلا شكله حبها

زينة : ربنا يقدم اللي فيه الخير شروق طيبة وزين كمان طيب

زينب : ربنا يوفقهم

(طبعا انتو كنتو مفكرين انا زين هيحب تمارا بس انا محدش يتوقعني 😁😁)

__________________________________

في فيلا العاصي

--------------------

إبراهيم : أهلا بالبيع اللي راجع نص الليل

أسر : بابا الساعه 11 ونص يعني لسة بدري

إبراهيم : يا ترى كنت فين بقي

أسر بضيق : مع صحابي

إبراهيم : من غير ما تقول لحد كدا بتمشي مع نفسك معندكش اهل

أسر : انا قايل لماما

إبراهيم : إنت معندكش أب تقوله

أسر بنفاذ صبر : أب!! هو فين الاب انت عمرك ما حسستني في يوم اني ابنك عمري ما حسيت بحنان الاب ماما هي اللي كانت الاب والام بالنسبة ليا انت كنت فين من كل دا يا إما في الشغل يا إما برا البيتانت محسستنيش بالأمان طول عمري كان نفسي في آب يخاف عليا يحدني في حضنه ثم أكمل بسخرية إنما أنت محستش بكل دا محستش ان عندك ابن محتاجلك أمي ربنا يخليهالي بس مش هتقوم بدور الأب على طول حراام عليك بقى حس بيا

ثم تلقى صفعة على وجهه

إبراهيم : إطلع برا لما تتعلم إزاي تتكلم مع ابوك ابقى ادخل بيتي اطلع براا

أسر : تمام يبقى انا مش داخل البيت ده تاني عشان انا ملقتش اب أصلا عشان احترمه

ثم غادر

مني : أسر أسر استني

مني : عجبك كدا حرااام عليك بقي

إبراهيم بعصبية : أطلعي نامي بدل ما اتعصب عليكي

مني : نوم مين هيجيلو نوم ثم صعدت تبكي في غرفتها

___________________________________

توجه أسر إلى سيارته واداره ثم اتجه إلى البحر وجلس أمامه

أسر بحزن : هو بيعمل فيا كدا كل دا عشان رفضت اتجوز آية بنت عمي كل اللي همها صحابها والخروج والشوبنج مستحيل تقدر تشيل مسؤلية ولا عشان اختارت المجال اللي حابه كل ده عشان عايز يبقى ليا حرية شخصية ثم تنهد ياااارب وادار سيارته الي شقته الذي كان مشتريها بالقرب من الصيدليه

___________________________________

في اليوم التالي

--------------------

كانت زينة تركن سيارتها أمام المستشفى وقد اصتدم بها احد

زينة وهي تنزل من السيارة : أيه التخلف دا مش تحاسب انت مش بتشوف

أدهم بكبرياء : اتكلمي بأسلوب احسن من كدا انتي متعرفيش انا مين انا أدهم المحمدي

زينة بتحدي : انا مش عايزة اعرف انت مين بس شكلك متعرفش انا مين

أدهم : ماشي يا حلوة والله لتندمي

زينة : هنشوف

ثم ذهبت زينة

أدهم للحرس : انا عايز البت دي تكون عندي النهاردة

الحرس : امرك يا باشا

___________________________________

عند زينب وزينة

زينب : اي يا بنتي كل ده بتركني العربية

زينة : اوووف ما انتي مشفتوش واحد متخلف

زينب : مين ده

زينه : واحد حيوان خبطلي عربيتي

زينب : اهدي كدا واحكيلي اي اللي حصل

زينة حكتلها على اللي حصل

زينب : طبب اهدي بس كدا ميقدرش يعمل حاجة

زينة : انا مش خايفة منه اصلا بس نرفزني على الصبح

زينب : طب روحي يلا على شغلك سلام

زينه : سلام

___________________________________

في ميعاد خروج زينب وزينة

زينة : زوزو اسبقيني انتي عقبال ما اقول لماما حاجة

زينب : ماشي بس متتاخريش

زينة : ماشي

وذهبت زينب إلى الخارج ثم وقفت أمام زينب عربية سوداء ونزل منها اتنين ملثمين وخدروها واخذوها في العربية

-------------

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقة 5 

.

روايةتؤام الزين

--------------------

الفصل الخامس

-------------------

في غرفة مكتب ليلي

---------------------------

كانت زينة في مكتب ليلي وفي اثناء حديثهم

زينه:اااه

ليلي:في ايه يا زينة مالك

زينة:مش عارفه ياماما حسه بنغزة في قلبي

ليلي:ياحببتي لم تكمل كلامها حتي كان زين امامها

زين:ماما مش قادر حاسس بنغزة في قلبي جامدة

ليلي: ايه حكايتكو انتو الاتنين

زين: هي زينة كمان

ليلي: اه

زين: امال فين زينب

زينة: مستنياني تحت هنزل اشوفها علشان اتاخرت عليها سلام

زين وليلي:سلام

زين:همشى انا بقي

ليلي: ماشى ياحبيبي سلام

___________________________________

وقفت أمام زينب عربية سوداء ونزل منها

ملثمين ثم خدروها واخذوها فى العربيه في

___________________________________

مكان مهجور

----------------

زينب: جالسه علي كرسى مربوطة

ادهم: هههه مش قولتلك هتندمي

زينب: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

ادهم: دلوقتي ساكته و الصبح كان لسانك قد كدا

زينب استنتجت ان هو اللي زينه حكت عنه بس بتحاول متتكلميش علشان مش يكتشف صوتها بس النظره التحدي كفيله عن اي كلام قام ادهم من مقعده واتجه الي زينب ثم هوي يصفعه علي وجهها: دا علشان تبقي تتكلمي كويس معايه ثم هوي بصفعه اخري علي وجهها: وده علشان تبقي تتحديني كويس ثم قال قبل ان يغادر: سلام ياحلوه

___________________________________

على الجانب الاخر خرجت زينة ولم تجد زينب ظنت انها ذهبت لتجلب شئ ولم تاتي زينب في ميعاد خروج زين شاهد زينه تنتظر احد ٠٠

زين:اي يازينة مالك قاعده كده ليه

زينة: مستنيه زينب قولتلها اسبقيني انتي وعدي ساعتين وهي لسه ماجتيش

زين: طيب اتصلتي بيها

زينة: ايوة صح انا ناسيت خالص شاطر يازينو

زين: طيب اتصلي بيها

زينة: ماشى

وطلعت تليفونها

زينه: زين في مشكله صغيره خالص

زين: اي

زينه: مش معايه رصيد

زين: ماشاءالله دكتورة قد الدنيا ومش معاها رصيد

زينة: زين خلص بقي اتصل انت

زين: ماشى اسكتي بقا علشان اعرف اتصل

زينة: اسفه علي الازعاج

زين: علي فكره اسف علي الازعاج مش اسفه كدا احمد حلمي هيزعل منك

زينه: زين اخلص هو ده وقت هزار البت ضيعه وانت بتهزر

زين: يعني انا بس اللي كنت بهزر

زينه: اه انت بس

زين: طيب

رن زين ولم تلقي رد ولكن في المره الثالثه تلقي الرد

ادهم:ههه الو

زين:الو فين اختي

ادهم:اختك مخطوفه

زين:مين الي خطفها

ادهم:انا ومش عاوز فديه والاحاجه بس بعلمها الادب وبعدين افكر ارجعها عشان تبقي تتحدي ادهم المحمدي تاني ثم اغلق الخط

زينة:ها قالك ايه

زين: قالي انها مخطوفه وهيعلمها الادب عشان تبقي تتحدي ادهم المحمدي تاني

زينةوقد تذكر الاسم:ادهم ادهم المحمدي ده يقصدني انا هو الي خبط عربيتي

زين: اهدي كدا وفهميني كل حاجه بالتفصيل وحكتله زينة علي اللي حصل

زين: يبقي هو كان عايزك انتي وشاف زينب افتكرها انتي

زينةببكاء: ايوه

زين: يبقي لازم نقول لبابا وماما بس بسرعه قبل ما يعمل فيها حاجه

زينة: طيب بسرعه

وذهبو الي حيث علاء وليلي

زين: بابا زينب اتخطفت

ليلي بخضه: ايه بنتي

علاء:مالها زينب

وحكلهم زين اللي حصل

علاء:طيب مش هو رد عليك

زين:ايوه

علاء:نبقي نتبع الموقع بتاعها

زين: ايوه صح طب يلا بسرعه

ليلي اخذت زينة في حضنها لانها كانت بتعيط بهستريا

علاء:زينة اهدى كل حاجه هتتحل

زين:متخافيش يازينة انشاءالله هنجبها

ثم ذهب كل من علاء وزين

عند ادهم

ادهم لنفسه: هما اكيد هيتبعو الموقع انا اكسر الخط والتليفون ثم كسر الشريحة والتليفون

عند زين وعلاء

علاء:ها وصلت لاي حاجه

زين: مفيش يا بابا شكله كسر الشريحة و التليفون

علاء:وهو يتذكر

فلاش باك

في عيد ميلاد زينب وزينة وزين

علاء:اتفضلو ياحبايبي هديتكم

زينة:الله يابابا حلوه اوي

علاء:اوعي تقلعوا السلاسل دي من رقبتكو مهما حصل

زينة وزينب: حاضر يابابا

باك

علاء:السلسلة

زين: سلسلة اي يابابا

علاء:السلسلة اللي عطتها لزينة وزينب في عيد ميلادهم فيها Gbs

زين:اه اللي علي شكل فراشة

علاء:ايوه

بعد قليل

زين: ها لقيتها

علاء: اه عرفت مكانها

علاء:اطلع بسرعه علي المكان اللي هقولك عليه

زين:حاضر

عند زينب

زينب:يارب يارب اي حد يلحقني هنا هموت من العطش ثم اتكلمت بصوت عالي ياناس ياللي هنا عايزه اشرب

عاصم: بس يابت اسكتي

زينب: بت في عينك انا ليا اسم هاتلي مياه هموت من العطش

عاصم:خودي خودي وبطلي زن

زينب بابتسامه مستفزه: هات الله يخليك بس ده ميه معدنيه

عاصم:تصدقي بالله

زينب:لا اله الا الله

عاصم: انا غلطان اني جبتلك حاجه هاتي الميه دي

زينب:لا لا لا خلاص

ثم شربت المياه

زينب:الله يكرمكك كنت هموت من العطش متشكرين يا رجوله

عاصم: العفو حاجة تانيه

زينب: لا متشكرين انت قاعد برا لوحدك

عاصم: اه قاعد لوحدي

زينب في نفسها:ده شكله اهبل وعبيط ممكن اشتغله واخليه يخرجني من هنا

زينب: طيب خليك قاعد معايه تسليني بدل ما انا قاعده لوحدى

عاصم:ماشي

زينب: اسم الكريم ايه

عاصم:اسمي عاصم

زينب:عند اولاد ياعاصم

عاصم:اه عندي ياسين 13 سنه ونادر 17سنه

زينب:انت شكلك طيب ايه بس اللي دخلك في سكه اللي اسمه ادهم

عاصم: هو جبرني اني اشتغل معاه والا هيموت عيالي

زينب:معلش ياعم عاصم كل حاجه هتتحل انشاءالله

عاصم: والله يابنتي انا لو عليا عايز اخرجك بس انتي ايه اللي هيحصل لاولادى

زينب:لا ياعم عاصم انا ابويه مش هيسكت وهيجي هو واخويا انا مش يرضيني الاذي لعيالك

عاصم: ربنا يسترك يابنتي

وبعد قليل سمعت زينب صوت سيارة ابيها

زينب بفرحه: بابا جيه بابا جيه

وبعد قليل اقتحم زين المكان وكان سيضرب عاصم ولكنه سبقه عاصم: يابني خد اختك وامشى انا مش هتعرضلك

زينب زهول: مش هتتعارضلي ليه

عاصم:يابني خد اختك وامشى قبل ما ادهم بيه يجي

زين: هو في اي يا زينب

زينب: هبقي احكيلك بعدين يازين

زين: طيب يلا بابا مستني برا

زينب: طيب يلا

في السيارة

علاء: بنتي عملو ايه فيكي دول

زينب: بابا حبيبي متقلقش انا كويسه هروح بس علشان انا عايزه انام وهحكيلكم كل حاجه

علاء: طيب

في فيلا الالفي

عندما وصلو

ليلي: بنتي حبيبتي ايه اللي في وشك دا

زينة ببكاء: زينب انا اسفه انا السبب

زينب: متقلقيش ياماما انا كويسه محصلش حاجه متقلقوش

علاء: سيبوها ترتاح وهي لما تصحي هتحكلنا كل حاجه

بعد ساعه

تلقي زين اتصال وعندما اجاب تبدلت ملامح زين الى الغضب ....

------------------

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 

الحلقة 6 

.

واية تؤام الزين

--------------------

الفصل السادس

------------------

تلقى زين اتصال و عندما أجاب تبدلت ملامحه الي الغضب

ادهم: اوعي تفكر اني كدا اخذت حقي من اخواتك التؤام لا انا لسه ماخدش حقي

زين: يابن ال٠٠٠٠وحياة امي ما هسيبك انت لو كنت راجل مكنتش مديت ايدك علي بنت تعالي وخد حقك مني

ادهم: انا رجل غصبك عنك و الله لتندم علي كلامك ده

زين بتحدى: هشوف مين اللي هيندم

ثم اغلق بوجهه الخط

زين بخنقه: بابا انا ماشى

علاء: رايح فين يازين

زين: في اي حته يابابا

علاء: ربنا معاك يابني

ذهب زين ااي البحر

زين: ياربي يعني اخواتي تؤامي من روحي مش عارف احميهم واحده اتخطفت والتانية بتتهدد يارب انا مليش غيرهم هما وابويه وامي يارب ساعدني اني احميهم يااااارب ثم انهمرت دموعه يارب احمي اخواتي اللي مليش غيرهم تؤام روحي يارب انا معرفتش احافظ عليهم

صوت من ورائه: متقلقش ياصحبي احنا كلنا في ضهرك

زين:اسر مالك يوسف انتو عرفتو منين

مالك:بالنسبه ان انت قاعد هنا فهو ده المكان اللي انت بتيجي فيه لما بنكون متضايق

يوسف:اما بالنسبه لاختك فمصر كلها عارفه

زين بزهول:ازاى!!!!!احنا مقولناش لحد

مالك: في فيديونزل علي السوشال ميديا بخطف الدكتور الاسنان زينب الالفي ومشهد الخطف كامل

زين بصدمه: ازاي وريني كدا

وشاهد زين فيديو الخطف كامل

--------------------------------------------------------

في مكان اخر

-------------------

تالا ههههههه دلوقتي مصر كلها شافت الفيديو

ادهم: علشان يتعلمو يلعبو معايا

تالا: بس انت وعدتني اني هتجوز زين

ادهم: وانا عند وعدي

تالا: بس ازاي

ادهم: تؤتؤ مينفعش اقولك ده سر المهنه

تالا: طيب

--------------------------------------------------------

في غرفة زينب

--------------------

زينب شافت الفيديو

زينب: يانهار اسود انا اتفضحت ثم اكملت بصوت عالي: يا زيينة يا زييينة يا زيييينة

زينة: في ايه لكل ده براحه

زينب: حدي شوفي الفيديو دا كدا

زينة: بعد ماشافت الفيديو

زينة بهدوء: دول بيلعبو علي تقيل اوى ومحتاج تخطيط

زينب: تخطيط ايه يابنتي هو احنا قدهم

زينة:زبنب انا ماما وبابا ربونا علي اننا منسبش حقنا ما بلك دا خطفك وبيهددني انا وزين

زينب: ماشى يازينه بس احنا لازم نخطط كويس اوي وكمان انتي عندك خطة

زينة:بس زين طبعا معانا

زينب:هتقنعيه ازاى

زينة:سيبهولي

زينب قوليلي ازاي

زينة:شروق هكلمه هقوله لازم تبقي بطل قدمنا وكدا

زينب: عايزه اشترك معاكي بليييييز

زينة:ماشي ديل

زينب:ديل

--------------------------------------------------------

عند زين

------------------------

زين بعصبيه: انا مش هسكت علي كدا ابدا

مالك: اهدي يازين حق اخواتك هيجي

زين: ازاى بس

يوسف:اكيد هنلاقي حل انشاءآلَلَه نجيب بيه حق اخواتك

اسر:المهم دلوقتي اننا نمسح الفيديو ونشوف المصدر الاساسي اللي منزله

يوسف:تمام سيبو المهمه دي عليا

زين: تمام ودلوقتي انا عاوز اعرف كل المعلومات عن اللي اسمه ادهم وتفصيل يومه

يوسف واسر ومالك انا عارف انني هتعبكو معايا بس معلش انا اسف دول اخواتي

اسر: زين متقولش كدا

مالك: اللي يهمك يهمنا يا صحبي

يوسف: احنا في ضهرك ياصحبي

زين: ربنا يخليكو ليا يارب

اسر: طيب نمشي احنا علشان نقدر نجيب المعلومات

يوسف: واشوفلك مين اللي منزل الفيديو

مالك: وانا هعمل ايه

زين انت تيجي معايا علشان نخطط انا وانت وزينب وزينة علشان هما افكارهم شيطانيه

مالك: ماشي

-------------------------------------------------------

وذهب كل من زين ومالك الي المنزل

وجلس زين ومالك مع زينة وزينب

زين: ها فكرو بقا في خطه نقدر نوقع بيها ادهم والي بيشتغلو معاه

زينة وزينب: ماشى

ثم تلقي زين اتصال من رقم مجهول

____________


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close