expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية لعنة الصقر الفصل التاسع والعاشر بقلم أميره وجيه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 لعنه الصقر بقلمي 🌹Red jory 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤❤❤

Amira wagih


البارت التاسع 

في البرازيل 

في قصر حواليه حراااسه كبيرة جداااة لواحد من اهم الشخصيات في البرازيل الذي استطاع في وقت قصير التربع علي عرش الاقتصاد كأهم رجال الاعمال مالك لشركات انجين 


اسر : صباح الفل ياكبير 

صقر : صباحك ياخويا امممم ايه الاخبار 

اسر : قتله 

صقر:  كنت حاسس 

اسر : وجثته لقيوها علي الصحرواي 

صقر : اممممم كويس 

اسر : هتعمل اي 

صقر : ايجه الوقت 

اسر : انتا جاهز 

صقر ببتسامه : اكيد وبعدين دااا وفر المجهود عليا قتل اتنين باقي واحد 

اسر : نفسي اعرف قتل مازن ليه !!!! 

صقر بتأثر بس مبينهوش : مراد مابيثقش في اي حد وطبعا معندوش غالي فالطبيعي قتله عشان فلوس او اي حاجه دا غير انو خد الشركات والمستشفي بتاعته 

اسر : بس ساب ياقوت عايشه وسلا وعيالها بس لسه مش عارفين طريقهم 

صقر بغضب لذكر اسم ياقوت : كويس عشان اقتلها انااااا 

يلا جهز كل حاجه عشان احضر الدفن والعزااا 

اسر بضحك : وانتا ابو الواجب بالنسبه 

الحرس هتاخد كلاوس والحرس ولا اجهزلك حرس مصري 

صقر : لا هاخد كلاوس حبيته وكويس في شغله وبيتكلم مصري كووويس 

اسر: اوك  بعد ساعتين هتتحرك 

صقر : تمام 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في مصر 

ريتال خبر قتل ابوة هزها جامد بس هيا اتوقعت نتيجه افعاله 

ريتال لعلاء : جهزت الاجراءت 

علا ء :كلو جاهز ياهانم 

ريتال : يلا عشان ادفنو. 


بعد مرور ساعتين مراسم الدفن خلصت وكل كبار رجال الاعمال حضروة 


مراد : الباقيه بحياتك 

ريتال بعصبيه : يابجاحتك ياخي تقتل القتيل وتمش بجنازته 

مراد :  اوك مش هتضايق منك عشان ظروفك 

ريتال : اخرتك علي ايدي يامراد 

حق ابويا هرجعه حتا لو كان غلط مليون غلطه هرجعه برضو 

مراد قرب منها وهمس : منتظرررك 

ليأتي لها علاء 

ريتال هانم وصل  

ريتال ابتسمت بخبث لاؤل مرة من لحظه وفاة والدها من يومين 

مراد شافها بتبتسم واستغرب لان المفروض حزينه علي ابوة 

ريتال : احنا هنستناه بررة وانا بنفسي هستقبله 

مراد بتعجب : مين دا الي وشك ابتسم اول ماسمعتي انو جاي 

ريتال : اتفضل يامراد باشا نستقبل رئيس مجموعه انجين البرازليه 

مراد بصدمه : انجين وانتي تعرفيه منين دا مش مجالك اصلا 

ريتال : صداقه قديمه اتفضل عشان اعرفك عليه 

وقفت ريتال ومراد وحرسه الي واقفين علي عربياته بعيد ومعاهم كارم ! 

سمعو صوت دخول العربيات 

شويه ونزل اشخاص شكلهم غريب ومفتولين العضلات ومنهم ناس اسمر البشرة 

مراد بستغراب : اييييه دول 

وهنا كانت المفاجأة 

مراد بذهول : صقر 

...

صقر نزل من عربيته وشكله اتغير خالص مع دقنه الشقرااا الي كبرت وعضلاته الكبيرة وجسمه الرياضي الفحت وعينه الي بتحيطها رعب مخيف 


صقر بيكلم ريتال : روح قلبي البقيه بحياتك 

ريتال حضنته وباسته في خده 

حياتك الباقيه 

ريتال بخبث : اه سوري يامراد 

نسيت اعرف 

صقر باشا الاسيوطي  رئيس ومالك مجموعه انجين 

صقر بخبث : تشرفت 

مراد بستغراب وقوة مزيفه : اهلا 

صقر : انا جاي تعبان هطلع انام 

ريتال : بيتك ياقلبي واوضتك جاهزة 

صقر : سلام يااامراد بيه 

صقر مشي من امام مراد الي وشه بقا احمر من الصدمه والغضب والي حيرررة انو صقر كأنه ميعرفوش 

بقا انتي عارفه هو فين وساكته 

ريتال بسخريه : نعم دا صاحب واحدة من اكبر المجموعات الاقتصاديه بالعالم ومتعرفهوش 


مراد : عارف انو في البرزيل بس مابيقعدش فيها دايما بيتنقل ومعرفش انو مالك انجين 

ريتال : مش مشكلتي واهو جه تاني ابقا واجهه هو داااا لو تقدر 

اتفضل هطلع لجوزي 


مراد لبس نضارته وشاورلكارم الي مات من الرعب وهو بيشوف صقر قدامه 

يلاااااااا اتحرك 

كااارم برعب : داا رجع 

مراد : قدرنا عليه مرة هنقدر تاني متخافش


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


ياقوت رجعت هيا وصديقتها مني الي ساكنه معاها بنفس المكان 

مني : اها يارجلي ورمت من الف 

ياقوت بتعب : حرام عليكي يامفتريه 

مني بضحك : عقبال مالف معاكي ياقلبي 

ياقوت بحزن : انشاء الله 

مني راحت شقتهم وياقوت طلعت علي شقتها 

ياقوت : سلا 

سلا خرجت ليها : ايه قلبي اخيرااا جيتي انا قلقت عليكي 

ياقوت : معلش بقا انتي عارفه فرح مني قرب 

سلا : طب يلا اقعدي ارتاحي اما اجيب العشاااا 

الولاد فين 

سلا بضحك : لسه نايمين 

لتحضر العشاء ويجلسا سويا 

ياقوت وهيا بتاكل عيونها دمعت 

سلا بحزن : ياقوت خلاص دي بقت حياتنا 

ياقوت بدموع : مكنتش اعرف اننا هنوصل لكدااا 


سلا ضمتها : حببتي احنا احلا من الاؤل ولولا مني  كنا في الشارع 

ياقوت : مااازن واحشني قووي 

سلا كمان عيطتت لذكر جوزها وحبيبها وعشقها كله : انا كمان واحشني قوووي بس هنعمل اي داا نصيبنا لازم نستحمل 


ياقوت مسحت دموعها : انا هنام لان الشغل كان كتير النهاردة واللف مع مني تعبني اكتر 

سلا : منا قولتلك اشتغل انا كمان اخفف عليكي 

ياقوت : ياروحي الولاد محتاجين حد معاهم والبيت كمان 

سلا : الولاد كبرو 

ياقوت : سلا ارجوكي احنا كدا كويسين واهو الزفت مراد بقالو مده مختفي يعني حالتنا حلوة 

سلا بحزن : بس انتي مش كويسه من جوووة 

ياقوت : ومين فينا كويس من جوواة 

🌹🌹🌹🌹🌹😍😍🌹😍😍

في مكان تاني تحديد في شقه جميله وفخمه  

كانت واقفه وبطنها امامها الذي يظهر بشكل غير كبير   فهي في اواخر شهرها السادس 

واقفه بالمطبخ بتجهز عشا لجوزها 

ايجه من وراها ولف ايدة حوالين وسطها ودفن وشه بشعرها الاسود الي بيعشقه 

عشق بحب : خضتني يامراد 

مراد : سلامتك ياقلبي 

عشق : ثواني العشا يكون جاهز 

مراد : انا مش عارف انتي تاعبه نفسك ليه 

عشق : حبيبي انا بحب الطبخ جدااا يعني مش فيه تعب ولا حاجه 

مراد : شامم ريحه تجنن يلا عشان جعان موووت 

عشق : غير هدومك وانا هحط الاكل 


شويه وعشق جهزت العشااااا 

عشق : حبيبي بقولك 

مراد : امممم 

عشق : اسلام وحشني قوي عاوزة اشوفه 

مراد بتأفف : انتي عارفه ان اخوكي دا مابينزليش من زور 

عشق : ياحبيبي مش معني انو كان معارض جوازنا يبقا تكرهه دا اسلام طيب جداااا 

مراد : وانا يعني الي شرير 

عشق بدفاع : ياحبيبي مش قصدي بس دااا اخويا 

مراد : اوك بس يحترم نفسه 

بعد كدا والا ميورناش وشه تاني 

عشق : اوعدك  اني اغيرررة بس هو يكلمني تاني  

مراد بغير مبالاة : يمكن 

خلصو عشا ...

عشق : اخبار شغلك اي 

لسه مديرك بيتعصب عليك 

مراد : اممممم لسه زي ماهو 

عشق : مش عارفه اكرة ولا حتا ادعي عليه هههههههه لانو علي اسم حبيبي مراد 

مراد :  هههههههه حظي انو يبقا اسمو مراد سيبك منو وتعالي اقولك علي حاجه 

عشق : هههههه حجاتك كترت 

مراد : وه في احلا من كدا وشالها ودخلو اوضتهم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في فيلا ريتال 

كانت نايمه علي صدر صقر 

ريتال : حبيبي ناوي علي ايه 

صقر : انا مش عاوزك تتدخلي اوك لان دااا هيبقا خطر انا بفكر اخليكي تسافري 


ريتال بمعارضه : بس انا عاوزة افضل جمبك 

صقر : ياريت تسمعي كلامي ممكن 

ريتال : خلاص هبعد بس مش تبعدني عنك 

صقر : يوووة ريتال هنا هيبقا خطر كبير عليكي ومراااد مش سهل انتي هتروحي فرعك الي بلندن هناك هطمن اكتر  عليكي 

ريتال بتأفف : اوك 

صقر بعد عنها وقام لبس هدومه 

ريتال بتعجب : انتا رايح فين 

صقر : انا منامش في بيت واحد قتل ابني 

ريتال بصدمه : دا بيتي دلوقتي 

صقر : لا دا بيت ابوكي 

تحبي تيجي معايا بيتي 

ريتال : اوك هلبس واجي معاك 

صقر وهو يلتقط جاكته : مستنيكي تحت 

ريتال نزلت ليه : مقولتليش انك ليك بيت هنا 

صقر : اسر جهزلي قصر هنا 

ريتال : انتا ناوي تستقر بقا 

صقر : لازم ارجع كل شركاتي وقصري دول اخر حاجه من عيلتي 

ريتال بحزن علي حالته : اوك 

صقر يلا 

كلاوووس 

اوامرك ياباشا 

صقر : يلا هنروح القصر الجديد 

كلاوس شاور للحرس بالتحرك للقصر الجديد """"""


لعنه الصقر بقلمي 🌹🌹🌹🌹Red jory 

Amira wagih ❤🌹🌹🌹🌹🌹

البارت العاشررر 


في قصر صقر &&&&& 


كان بيتكلم هو واسر فديو علي اللاب توب 

اسر : كلو تمام 

صقر : هيمضو العقود امتا 

اسر : كمان ساعتين 

صقر : كويس 

اسر : ناوي علي اي 

صقر : ولا حاجه هرجع حاجتي الي خدها مني 

صقر : ريان هيبقا موجود 

اسر : لا سافر امبارح 

صقر بملل : هو لسه ملقاش عمه 

اسر : مش عارف هيفضل يدور عليه لامتا بقالو تلات سنين 

صقر : ربنا معاه 

اسر : سلام عشان هروح الشركه 

صقر : سلام

ليرجع بذاكرته الي يوم الاتفاق 

فلاش باك !!!

ريان : مراد بيعرض الشركه للبيع 

صقر : انا هشتريها 

اسر بصدمه : انتا طب ليه مش هتلزمنا في حاجه اصلا 

صقر بغضب : انتا ناسي ان دي شركتي واستحاله اسيبها لحد تاني 

اسر : وهتشتريها ازاي مراد استحاله يدهيهالك 

صقر : ريان هيشتريها بس هتكون بإسمي عشان لم ارجع تبقا مفاجأه ليه 

ريان : اوك 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ياقوت واقفه في محل العطور الي جزء من مول كبير وبشتغل فيه هيا ومني صاحبتها وجارتها 

ياقوت رجعت بذكرياتها لورا ليوم مامازن فاق من الغيبوبه سابوة هو وسلا وخرجو 

ياقوت بدموع : انا مش قادرة اصدق يامراد دااا صقر استحاله يعمل كدا 


مراد : حببتي لازم تصدقي دول حراسه الي ضربو مازن 


ياقوت : طب ليه مش حاول انو يإذينا من زمان او حتا كان يكرهنا 


مراد : عشان لما يقتل مازن محدش يشك فيه 

ياقوت : مازن لازم يعرف 

مراد : اكيد هيعرف عشان نشوف هنتصرف ازاي 


ياقوت فاقت علي صوت مني 

مني بزهق : بقالي ساعه انادي عليكي 

ياقوت وهيا بتمسح دموعها : معلش سرحت شويه 

مني بخضه : ياقوت انتي كويسه 

ياقوت ببتسامه حزينه : انا كويسه ياحببتي بس افتكرت مازن اخويا 


مني بحزن : الله يرحمه ويصبرك ويصبر سلا 

ياقوت : يارب يصبرنا يامني 

مني وهيا بتحاول تخرج ياقوت من حزنها : طب يلا عشان انا استأذن من المدام وهنروح بدري عشان نكمل الي مش جبناه امبارح 

ياقوت : يلا 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ظل يتأملها بعيون عاشقه وهيا نائمه هل ستتركه ان علمت بحقيقته لا حتا ان علمت هو لن يتركها هو يحبها بل مجنون ومهووس بها ليراها تستيقظ لتفتح تللك العيون الرصاصيه التي اذابت قلبه وخرقته بنظراتها ليقع اسيررر لها 

عشق بنوم : انتا صحيت من امتا 

مراد ببتسامه وهو يمشي اصابعه علي وجهها بحب : من زمان 

عشق : طب يلا عشان نفطر سوااا 

مراد : بلاش تتعبي انا هفطر في الشغل 

عشق اعتدلت لتجلس وتقول بحزن : يعني هتسبني افطر لوحدي 


مراد وقد عرف انها حزنت : مش قصدي بس بلاش تتعبي نفسك خلاص متزعليش هنفطر سوااا 

لتقوم بسعاده لتحضر الفطور 

ليرن هاتف مراد 

كارم : الاجتماع يباشا 

مراد : امتا 

كارم : كمان ساعه يباشا 

مراد بتأفف : طيب سلام 

كارم : سلام 


لتأتي عشق لتخبرة انها رصت اطباق الفطور 

ليتناولو ه سويا ثم يرتدي ملابسه ويذهب الي قصرة ليرتدي ملابس فخمه تليق به ويشاور لحرسه بالتحرك 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في شركه الصقر تم امضاااء العقود بين محامي ريان وبين مراد عزام وقد اعتذر المحامي عن عدم قدوم ريان لسفرررة المفاجئ 

امام الشركه يقف اربع سيارات للحراس امامهما السيارة الخامسه التي يركبها صقر وريتال بجانبه التي اصرت علي القدوم لرؤيه الصدمه علي وجه مراااد عند ما يعلم ان صقر هو من اشتري الشركه 

لتنزل من تللك السيارة الفارهه بثوبها الاصفر القصير الذي جعلها كملكه بجمالها وانوثتها الخارقه 

وبجانبه صقر  الذي ارتدي بدله من اللون الكحلي لتتناسب مع جسده الرياضي وهييئته المرعبه التي ذادت اكثر مع الحادثه 

ليتقدما الي داخل الشركه وسط الدهشه التي تملكت جميع من بالشركه من عوددة مديرهم السابق وهو علي قيد الحياة في مشهد خاطف بحراسه الذي يحاوطونه بااشكالهم المخيفه 

ليتجها الي قاعه الاجتماعات 


مراد : حضرتك الي هتستلم امور الشركه لما يرجع ريان باشا من السفر 

المحامي بضحك : بالحقيقه مش انااا 

وفي حاجه كمان لازم حضرتك تعرفها 


ليفتح الباب ليدخل صقر بكل هيبه هو وريتال التني وقفت تنظر لمراد الذي تملكته الصدمه للمرة الثانيه من وجود الصقر امامه 

مراد : انتا بتعمل اي هنا 

المحامي بسخريه : اقدملك يامراد بيه المالك الجديد والاصلي للشركه صقر باشا الاسيوطي 

مراد بغضب : انتا بتقول اي فين ريان 

ريتال بضحك عالي : اظاهر انك نسيت ان ريان صديق قديم للصقر ومتترددش انوويساعد صديقه في حاجه صغيرة زي دي 

لتندلع النيران بعين مرااااد فقد تعرض للخداع 

صقر بقوووة للمحامي  :  ياررريت تفضي الشركه بسرررعه 

لينظر الي مراد الذي ينظر له بكل غضب وكرررة كالبركان الثار ينتظر وقت انفجارة 

مش عاوز اي زباله تفضل فيها لازم ترجع نضيفه زي الاؤل 


ليحول نظرة الي كارم الذي يقف وراء مراااد بكل خوف ليخبرة من خلال تلك النظرة انهو التالي 

ويرحل وسط نظرات ريتال الشامته والساخرة 

ليدخل الي مكتب صقر القديم 

لتحضن ريتال صقر وهيا تقول بسعادة 

شوفت شكله دول هيموتو من الرعب ولا كارم الي كان شويه وهتجيله سكته انااا مبسووووطه قوووي 

لتري شرووود صقر وهو ينظر الي مكتبه الذي لم يتغير به شئ فمراد اصر علي ان يكون كل شئ بمكانه لينعم بإنتصارة علي الصقر 

ليجلس وهو يرجع رأسه للخلف لتقررر ريتال تركه وترحل الي شركتها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

انتها مني وياقوت من التسوووق ليقابلهم خطيب مني التي طلبت منه ان يأتي ليرجعهم الي المنزل 

مني : سوسو وحشتني 

.......ليقول لها بهمس : اي سوسو دي دياقوليها لصاحبتك 

مني بحزن : طب خلاص مش هدلعك تاني هقولك اسلام !!!! وبس 

اسلام بضحك : مش قصدي ياقلبي بس احنا في الشارع 

ياقوت بحرج : انا هنا ياخوانا 

اسلام بضحك : انسه ياقوت ازاي حضرتك 

ياقوت ببتسامه : الحمد لله 

اسلام : طب يلا خلصتو ولا اي 

ياقوت : والله انا الي خلصت 

مني بتذمررر : اخس عليكي 

اسلام : طب يلا 

ليرحلا الي منازلهم 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في قصر مراد 

اصبح يدمر كل شئ بمكتبه من تللك المكيده والفخ الذي وقع به 

كارم بخوف من هيئته : اهدا ياباشا هنقتله زي ماحضرتك قولت قدرنا عليه زمان هنقدر عليه تاني 


ليجلس مراد وهيئته رثه وعيونه حمرااااء كالدماااء 

مراد بتوعد: هقتلك ياصقر المرااادي هقتلك واخلص عليك بإيدي 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في شركه ريتال تجلس وامامها محاميها علاء يتناقشان بميراث ابااااها

ريتال : القصر بتاعنا عاوزاك تقلبه ميتم واملاك ابويا تفتح حساب وتحول الفلوس ليه وتكتبها بإسم الميتم كصدقه علي ر ووووحه ربنا يغفرله الي عمله 


علاء بذهول : حضرتك الميراث كبير جدااا ليه متحاوليش انك تفتحي بيه مشرووووعات خاصه ليكي 


ريتال بحزن : علاء انتا معايا من الاؤل وعارف اني استحاله اقبل الفلوس دي احنا نعمل بيها عمل انساني احسن 


علاء نظر الي تللك المرأة التي امامه فمهما تظاهرت بالقوة الا انها تملك قلب رقيقا وحنونا 

ريتال : وعاوزاك تشتريلي فيلا حلوة ليا بلاش تكون كبيرة المهم تكون شيك وفي مكان قريب من هنا ومن حساااابي الخاص 

فاهم 

علاء : مفهوم 

لتأتي سكرتيارتها لتعطيعها باقه من زهور الجوري المفضله لدي ريتال 

ريتال بتأفف : وبعدين بقا بقالي اربع سنين بيجيلي الورد ده 

كل يوم بيجيلي من غير كاااارت عليه والاغرب من كدا انو لما بكون مش بالشركه بيجي علي البيت 


علاء : داا اكيد حد مهتم بحضرتك جدااا ولا خلينا نقول بيحبك 


لتنظر له ريتال بغضب : غور ياعلاء اعمل الي قولتلك عليه 

ليخرج وهو يضحك عليها 

ريتال : بس الورد حلو قوووي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وصلت ياقوت ومني الي منزلهم ويرحل اسلام الي منزله 

وعندما يدخل يري من تنتظرة بدموع وشوق 

عشق : اسلام 

ليتلفت الي صاحبه الصوت 

اسلام بتعجب : عشق انتي بتعملي ايييه هنا 

عشق اعتقدت انه سيحتضنها ليعبر لها عن شوووقه لها ولكن خاب املها عندما سألها عن مجيئها مرررة اخري 

بتعملي ايه هنا ياعشق 


عشق بتوسل : اسلام ارجوك لازم ننهي خلافتنا احنا ملناش غير بعض 

اسلام بوجع : لا انتي ليكي غيري مراااد الي بعتيني عشانه انما انا فضلت لوحدي ومليش غيرك 


عشق : ارجوك خلينا ننسي ونرجع زي الاؤل 

اسلام بسخريه : انا موافق بس عندي شرط 

عشق بتسررع : وانا موافقه من غير مااسمعه 

اسلام بإصرار : برضو لازم تسمعيه وشرطي انك تتطلقي 

عشق بصدمه : اطلق 

اسلام : زي ماسمعتي تتطلقي وترجعي تعيشي معايا تاني هو ده شرطي وانا هشيلك انتي وابنك في عيني 


عشق : انتا عرفت بحملي كمان انا كنت عاملاهالك مفاجأة 

اسلام بسخريه : انا متابعك  برضو ممهما حصل انتي اختي الصغيرة بس ياتري انتي تعرفي حاجه عني 

عشق : .....

اسلام بدموع : كنت متوقع كدا عموما احب اقولك ان خلاص هتجوز كمان يومين تلاته كان نفسي تبقي معايا بس انتي بعتيني واختارتي مراااد 


اسلام : مع السلامه مش عاوز اشوف وشك تاني 

لترحل عشق والدموع تملأ عينيها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

مفيش تفاعل مش هكمل تاني النهاردة


متنسوش متابعة لصفحتي



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close