الفصل الاول
في قصر كبير يشبه قصور الخيال بل اجمل لانه حقيقي في احدا غرف هذا القصر الكبير
يفتح بابها لتطل منه عيون زرقاء صغيرة
يدخل صاحب الاعوام الست ليوقظ اباة
ليري والدة مع احد نساءة الذي تعود علي وجودهم معه
ليتجه الي الناحيه الاخري من السرير ناحيه اباة ليوقظه بخفوت
ركان بهدوء : بابي بابي
ليستيقظ والدة بزهق
صقر بنعاس : عايز ايه دلوقتي
ركان : عاوز افطر عشان الباص زمانه جاي
صقر بملل : طيب انزل البس وانا هشوف ياقوت فين يلا
ركان بفرحه : حاضرر
ليرن صقر علي ياقوت
صقر : انتي فين مش عارفه ان ده اول يوم مدرسه لركان
ياقوت : انا وصلت اهو خلاص
صقر : اخلصي ركان عمال يزن بقاله ساعه
ياقوت بهدوء : حاضررر ثواني وهكون في القصر
وقفلو الفون
بعد دقائق وصلت ياقوت لقت ركان يجلس حزينا وهو يرتدي ملابس الخاصه بمدرسته
ياقوت : انا اسفه ياحبيبي اني اتأخرت
ركان ببتسامه طفوليه : اوك يامامي بس الباص هيجي ولسه مفطرتش
ياقوت وهيا تقبله : احلا فطور لاحلا ركان في الدنيا دقيقه ويبقا جاهز
وفعلا في خمس دقايق كان الفطور علي سفرة الاكل انتها ركان من طعامه واخذته ياقوت واوصلته لباص مدرسته
رجعت مرة اخرة للقصر لترتب الطاوله وتنظمها وتجلس لتفطر هيا الاخري
لتري صقر ينزل الدرج بحلته السوداء فكان يبدو وسيما جد ا بازرار قميصه الاسود المفتوحه وعطرة الخاطف لانفاس
صقر ببتسامه وهو يقبل جبينها : صباح الخير
ياقوت بحب : صباح النور
صقر وهو يجلس علي الطاوله : ركان مشي
ياقوت : اممممم لسه من شويه مركباه الباص
ممكن تهتم بيه بقا شويه ركان متضايق جامد لانك مطنشه علي الاخر
صقر : مش عندي وقت مشغول
ليسمعو صوت كعب ينزل الدرج بكل مياعه ودلع قبل ان تنطق ياقوت
لتنزل ياقوت نظرها لصقر : اه تصدق مشغول قووووي
ريتال بغرور : هاي ياقوت
ياقوت بتقليدها : هاي ريتال اخبارك اي
ريتال : تمام
اخبار جامعتك اي
ياقوت : حلوة
ريتال بغرور : يلا بقا اتشطري واتخرجي
ياقوت بغيظ : انشاء الله
ريتال وهيا تقبل صقر من خدة : اشوفك بالشركه يابيبي
وترحل تحت نظرات ياقوت المستحقرة
ياقوت : يابيبي
ليضحك صقر عليها فهي وريتال لايتفقان
ياقوت بقرف : بيئه
ليضحك الصقر عليها
ياقوت وهيا ترحل : انا همشي وياريت تبقا تجيب ابنك لانو بجد متضايق
صقر وهو يقف معاها ويضع يده علي كتفها : البركه فيكي ياروحي تجبيه وتوديه عند مازن عشان الحفله سلام
لتدب ياقوت رجلها بالارض كالاطفال من الغيظ : بارد
لتأخذ شنتطتها وتذهب الي جامعتها
لتقابل زوجه اخوها و ابنه عمها بنفس الوقت سلا التي تكبرها بثلاثه اعوام ولكن اصرت اكمال درساتها
سلا : معرفتش انام طول الليل
ياقوت بضحك :متقوليش ذياد واياد طبعا
سلا :العيال هيشلوني اشقيه قوي
ياقوت :طالعين لعمتهم
اه صحيح في حفله النهاردة هبعتلك ركان عشان مش يقعد لوحدة
سلا :اه مازن قالي اوك واهو يبعدهم عني شويه
ياقوت :ياقلبي حد قالك تخلفي دلوقتي والحظ خلفتي اتنين ورا بعض هههههه
سلا بغضب :بتتريقي حضرتك والله ادبسهملك اسبوع واسافر انا وميزو
ياقوت :لا والنبي انا لسه صغيرة علي الهم
لتقوم ياقوت
باي بقا عشان هروح علي الشركه
سلا :وانا هروح زمانهم كلو الدادة
لتذهب ياقوت الي شركه الصقرر
لتدخل علي صقر المكتب لتجد ريتال وهيا تجلس علي ساقيه بكل جرائه ق
ياقوت بسخريه وقرف :طب مش كنتو تقفلو الباب
ريتال بغضب :مهو لو كنتي خبطتي مكنشي دا حصل انما هقول اي طفله
صقر بضحك :خلاص ياريتال قومي روحي عشان حفلتك
ريتال وهيا تقبله بخدة وتغيظ ياقوت :متتأخرش بليل واول ماتوصل كلمني
..يابيبي
ريتال قامت ومشيت :باي يا ...صغننه
ياقوت بغيظ :ياساتر كميه بروووود مشوفتهاش
صقر :مش عارف مبتحبيهاش ليه
المهم خلصي وروحي عشان الحفله وتلحقي تودي ركان لسلا
ياقوت :اوك
لتقوم عشان تمشي
صقر :اخبار مراد اي
لتنصدم ياقوت من كلامه
ياقوت بتوتر :مراد وانا اعرف اخبارة منين
صقر :لاياشيخه هو انتي مفكرة اننا منعرفش الي بينكو ولا انك.بتكلميه
ياقوت :انتا بتجسس عليا ولا اي
صقر بغضب :هو انا مش قولتلك ابعدي عنه مبتسمعيش كلامي ليه
ياقوت بحزن :انتا عارف انو مقدرش
صقر : عارف بس برضو لازم اقولك اني مش هسمحلك ترتبطي بيه
حتا لو هجوزك غصب.لاي واحد تاني لو اضمن انو هيسيبك المهم انك هتبعدي عنه عشان مش اخر الزمن اجوزك تاجر سلاح وعضو مافيا
ليكمل بغضب :ساااامعه
ياقوت بدموع :مااوعدكش .
لترحل تاركه خلفها بركان ثائر فاي كان اختيارها فقد احبت
بااااااااس نتعرف بقا علي الابطال
صقر الاسيوطي شاب في الثلاثين من عمرة يتسم بالقوة والغضب لمن يخالف اوامرة او يتعداها لكن بداخله شخص طيب ويحب مساعده من يحتاجه يمتلك العديد من الشركات التي جعلته من اكبر رجال الاعمال تختص شركته بالهندسه والبناء والعديد من المجالات الاخري
ياقوت الزيني فتاه في التاسعه عشر من العمر ابنه خال صقر تدرس بجامعه الهندسه وتعمل مع صقر بشركته للتدريب تمتاز بالطيبه والحنيه وتعشق ابن صقر ركان وصقر كأخ لها كما هو يعتبرها اخته الصغري ويأتمنها علي بيته ونفسه تحب مراد عزام ولكن حبها اوقعها مع تاجر اسلحه ومافيا
مازن الزيني شاب في الثلاثين من عمرة طبيب جراحه وقلب يشارك صقر في الشركات ولكن النصيب الاكبر في الاسهم لصقر يقضي معظم وقته بالمستشفي الخاصه به ويدير الشركات مع صقر
متجوز من سلا من اربع سنين
سلا الزيني بنت عم مازن وياقوت في ٢٢ متجوز ة مازن ومخلفه ولدين واحد عنده تلاته والتاني عنده سنه ونص ذياد واياد
ركان صقر الاسيوطي ابن صقر توفت والدته وهو عنده سنتين عمرة دلوقتي ست سنوات
مراد عزام رجل اعمال في الثلاثين من عمرة لديه عديد من الشركات التي ستااار لعمليات السلاح التي يعمل بها كما انه مافيا
ولكنه يعشق ايضا ولكنن ليست ياقوت
ريتال الالفي بنت رجل اعمال كبير يشارك مراد عزام في جميع اعماله حتا السلاح والمافيا ويكرة صقر ولكن ليس لشئ انما هو في كرة الذي يكون من اجل الاعمال كما ان صقر يفسد معظم عملياته الاجراميه هو ومراد شريكه الذي يكرهه ايضا
ويتمنون الموت لصقر
دي اهم الشخصيات عندنا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🍂
Red jory 🌹Amira wagih
يقف امام المرأة مرتديا بذلته التي جعلته خاطفا لانفاس فهو صقر الاسيوطي الذي بجماله خطف قلوب النساء وضع من عطرة المفضل المخصص له فقط وساعته الغاليه
ليمسك هاتفه ويرن علي ياقوت
صقر : مجتيش ليه لغايه دلوقتي
ياقوت بتوتر : روح انتا وانا هاجي وراك علطول
صقر بغضب :قسما بالله ان عملتيها لوريكي يوم اسود ثواني وتكوني هنا
وقفل في وشها الفوون
ياقوت بزهق :ياربي وانا اتصرف ازاي بقا
لترا هاتفها يرن مرة اخري ولكن برقم معشوقها
مراد :اي ياحببتي جاهزة
ياقوت : مراد مش هينفع نروح سوا انا اسفه
مراد : تاني ياياقوت
ياقوت بحزن :طب انا اعمل ايه منتا عارفه
مراد بهدوء :خلاص ياحببتي ولا يهمك اهم حاجه تبقي مبسوطه
ياقوت بحب : ربنا يخليك ليا ياقلبي
مراد :ويخليكي ليا ياقلب مراد
لترحل بسيارتها الي قصر الصقر
في منزل مااازن &&&&&&&
مازن :مش هتغيري رأيك وتيجي معايا
سلا :ياحبيبي مش بحب جو الحفلات ده
مازن :اوك بس بكرة هنخرج سوا
سلا بحب : اكيد انا زهقت من القعده
مازن : غصب عني والله انتي عارفه انا مشغول قد ايييه وكمان المستشفي فيها ضغط اليومين دول اوعدك قريب هنطلع اي مكان نقضي فيه اسبوعين او اكتر انا وانتي بس
سلا بفرح :ايوااا بقا ياميزو ياجامد هو دا التفكير
مازن بضحك :مجنونه هشوف الولاد قبل ماامشي
سلا :مش قادرة اقولك بيحبو ركان ازاي روحت لقيته منيمهم واخدهم بحضنه
هههههههههه
مازن :خلاص مش رايح عشان ميصحوش
سلا :اخيراااا شويه هدوء
مازن :ههههههه همشي بقا سلام
سلا :سلام
وقبلها برقه وذهب 😈😍😍😍
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في قصر الصقر &&&
يقف بكل هيبه وكبرياء وهو ينتظر وصول ياقوت ليخبره بقدومها
الهانم وصلت يافندم
ليلتقط جاكته ويخرج ليراها تجلس بالسيارة والحزن عليها
ليركب السيارة بعدما اشار لحرسه بالتحرك
ليرحلا الي الحفل
في الحفل يقام في قصر كبير يقيمه سالم الالفي
ليدخل صقر وياقوت ممسكه بذراعه من يراهم يفتكر انهم زوجين عاشقين وليس اقارب او اصدقاء
ليأتي لهم سالم الالفي
سالم بحب مزيف :اهلا ياصقر بيه
منورني الليله
صقر بخبث :الف مبروك ياباشا علي .....الصفقه
سالم بتوتر :الله يبارك فيك اتفضلو
ليدخل صقر وياقوت الحفل تحت همسات النساء المعجبه بصقر ووسامته الطاغيه وجمال ياقوت الرائع بجانبه
ليأتي مازن
ياقوت :ميزو حبيبي عامل اي
مازن :كويس ياقلبي
لتقول بهمس :ينفع كدا الي صقر عمله
مازن :عمل اي
قصت له مافعله صقر ورفضه انها تيجي مع مراد
مازن : دا الي كنت هعمله
ياقوت بغيظ : اووووف
ليقول صقر :سمعتي قالك اي
لتلتفت ياقوت :امممم هقول اي بس
لتأتي ريتال بفستانها الذي يظهر اكثر مما يخفي
ريتال وهيا تحضن صقر : وحشتني
صقر وهو ينظر لها بإعجاب :_ايه الجمال ده كله
ريتال بمياعه :انتا اجمل ياقلبي
لتنظر الي ياقوت التي تشاهدهم وهيا تكتم ضحكها
ريتال :منوراني ياياقوت
ياقوت بملل :دا نورك ياريتال
ريتال :الفستان يجنن عليكي كبرتي وبقيتي حلوة يااا صغننه
لتنفجر ياقوت من غيظها مع ضحك مازن وصقر عليها
لتشد يد مازن :ثانيه وهجبها من شعرها
مازن بضحك :اعقلي والنبي بلاش فضايح
ريتال : يلا ياحبيبي عشان نرقص
صقر :يلا ياقلبي
مازن لياقوت : بقولك اي ماتيجي ترقصي احسن. احسن شكلك هتموتي من ريتال وكلامها
ياقوت :مش عاوزة لتذهب الي بار المشروبات
ياقوت :ممكن عصير
......حاضر يافندم
لتسمع صوت من خلفها
وحشتيني
ياقوت بخضه :خضتني يامراد
مراد :سلاماتك من الخضه ياروحي بس اي ده تجنني النهاردة .
ياقوت بخجل :ميرسي
مراد :طب ايه بقا متيجي نمشي من الحفله دي
ياقوت :مينفعش والله مازن وصقر هنا
مراد بغضب :علي فكرة وضعنا دا مينفعش
ياقوت :طب انا اعمل منا مليش ذنب
مراد :طيب ممكن نرقص ولا دا كمان مينفعش
ياقوت تعلم انه لا ينفع ولكن لاتريدة ان يزعل يغضب ويزعل منها
ليتوجها الي حلبها الرقص
ليضع مراد يدة في خصرها مقربا ايا ها اليه اكثر مع خجل ياقوت وتوترها من صقر ومازن
مراد :انا بحبك مش قادر اصبر علي وضعنا ده لازم تكوني ليا
ياقوت :يعني انا الي مزهقتش انا كمان بموت فيك بس مش عارفه صقر ومازن بيشكو وحش فيك ليه
مراد :متقلقيش كلو هيخلص قريب
عند صقر &
يرقص مع ريتال لينصدم مما تقوله ريتال
ريتال :هيا ياقوت مرتبطه
صقر بتعجب :لاطبعا بس ليه
ريتال بضحك :طب بص وراك
لينظر صقر خلفه لتحمر عيناه غضب مما يراه فمراد يقرب ياقوت منه بشكل كبير ويده علي جسدها بكل جرائه
وقبل انا يذهب اليها يري مازن وهو يأخذها
ياقوت كان بترقص هيا ومراد لتحس بيد صلبه تدفعها بعيدااا عن مراد
مازن :هو انا مش قولتلك يازباله ابعد عن اختي ولا عاوزني اخلص عليك
مراد :اهدي يامازن انا بحب اختك والله
ياقوت بدموع :مازن ارجوك اسمعه
مازن بغضب :ولا كلمه يلاااااااا
ليشدها الي سيارته مشيرا لحرسه بالتحرك الي منزله
Red jory 🌹🌹🌹🌹بقلمي Amira wagih
تاااااابعوني في الرواية الجديدة يارب تعجبكم
ياريت ياجماعة اللي يقرأ معايا القصص
يتفاعل معايا عشان استمر في نشر القصص
بلاش القراءة الصامته رايكم يهمني😍
لو عجبتكم القصه هنزلها النهاردة ان شاءالله
سلام عليكم اشوفكم علي خير
لمزيد من القصص الكاااامله اعملوا متابعه لصفحتي
تعليقات
إرسال تعليق