أخر الاخبار

رواية لعنة الصقر الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم أميره وجيه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 لعنه الصقر بقلمي 🌹🌹🌹🌹Red jory 🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Amira wagih 


البارت الحادي عشر 

تدخل عشق الي شقتها لتقابله عينا مراد الغاضبه لتشعر بالخوف من منظرة 

مراد بهدوء مميت : ممكن اعرف كنتي فين في الوقت المتأخر ده 


عشق بخوف : كنت عند اسلام 

مراد بغضب مكتوم : اممممم مش اخدتي اذني ليه او كنتي استنيني 

عشق هنا لم تحتمل وانهارت دموعها من قلبها المجروح من كلام اخاه ومن منظر مراد المخيف لم تحتمل هذا خصوصا انها حااامل وانفعالاتها تكون زائده جدااا 


انا اسفه بس كنت لازم اروح  انا عارفه انك زعلان انا اسف مش قصد...وقبل ان تكمل كلامها ااغمي عليها لتقع بين يدين مراد الذي تلقاها قبل سقوطها علي الارض لينخلع قلبه من مكان لرؤيتها هكذااا ليحملها الي غرفتهم ويحضر احد البرفانات الخاص به لشده راأحته ويقربها من انفها لتفيق بعد ان كانت تصيبه بهلع شديد 


مراد بلهفه :حببتي انتي كويسه 

عشق بدموع : انا كويسه بس متضايقه قوي مقدرتش استحمل كلامو يااامراد 

ليغمض مراااد عينه بغضب وهو يتوعد لشقيقها بالعقاب المبرح 

لتكمل عشق  كلامها وسط دموعها 

كمان هيتجوز بس مش عاوزني احضر وقالي مش عاوز اشوف وشك تاني 


ازداد غضب مراااد وهو يعصر قبضته ولا تعلم عشق انها تؤذي شقيقها بتلك الطريقه 

لياخذها بحضنه ويناما 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في قصر الصقر 

صقر : اسر اداك كل المعلومات عنههم وريني شطارتك في مصر 

كلاوس : متقلقش ياباشا في اقرب وقت هيكون عنوانهم عندك 

ليبتسم صقر بخبث 

وهو يردد اسم لن ينساها مدام حياااا 

ياقوت 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

جاء موعد زفاف اسلام ومني 

ارتدت ياقوت فستان بسيط ولكنه اظهر جمالها الذي ذبل مع مرور الوقت ولكن لم يمنع هذا انها مازالت تمتع بجمال خاررررق 

مني الذي تألقت في فستانها الابيض فكانت رقيقه وجميله جدااا ونال ايضا اسلام قدرااا كبير من الوسامه ببذلته وعيونه الرصاصيه فهو واخته يشتركان في لون العيون 

اقيم الفرح في مكان في منطقتهم فكان فرح صغير مناسبا لظروفهم الماديه 

ياقوت لم تترك مني اطلاقا سلا لم تحضر بحجه جلوسها مع الاولاد في المنزل 

بعد مرور العديد من الوقت 

التفت اسلام ليري عشق وهيا تنظر اليه بسعاده ودموع فرحه لفرحه 

عشق : مبروك يااسلام 

اسلام بملل : الله يبارك فيكي 

لتنتبه لهما مني وتري كميه الشبه بين عشق واسلام لتعلم انها اخته التي اخبرها عنها 

عشق لمني : الف مبروك 

مني بحب : الله يبارك فيكي 

ليأخذها اسلام لجانب ويطلب منها الرحيل 

لترحل مسرعه الي مراااد الذي ينظرها علي اول المنطقه وهو يراها تاتي والدموع عي خديها ليذداد توعده لشقيقها 

🌹❤🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

كلاوس : دي كل المعلومات الي قدرنا نجبها ياباشا 

صقر : اوك يلااااا 


عند سلا كانت تحضر العشاء لابنائها  

لتسمع جرس الباب لتذهب لتفتح 

لتراااااه امامه نعم لقد عاد الصقر 

صقر ببتسامه : مفاجأة مش كداااا 


لتقع سلا مغمي عليا ليحملها ويأمر كلاوس بإحضار الاولاد 

ليضعها هيا واولادها في احد الاماكن تاركا عندهم حرس كبير 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

انتهي الزفاف واخذ اسلام عروسه الي شقته وغادرت ياقوت الي منزلها لتجد الباب مفتوح لتدلف بلهففه وخوف من ان يكون مراااد قد فعل شئ بسلا والاولاد 

لتبحث عنهم ولا تجد احد 

لتسمع هاتفهها يرن برقم سلا 

ياقون بقلق : انتي فين ياسلا 

صقر بخبث : عندي 

لتنصدم ياقووووت فهيا تعرف صاحب هذه النبرررة جيداااا 

ياقوت بدموع : صقرر 

صقر : ثواني وتكوني في شركتي القديمه 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

دخلت الي الشركه بكل غضب يتملكها 

وهيا تري العدد الهائل من الحرااس اماام مكتب صقر وتعجبت عند عدم محاوله احد بمنعها لتفتح الباب 

لتتقابل عيناها بعيون قد اشتاقت لها 

مر كثير من الصمت بينهما فكما هيا اشتاقت له هو ايضا اشتاق لها خمس سنوات لم يراها وهيا التي لم تفارقه يوم منذو ولادتها نظر اليها والي شكلها المتهالك عيونها التي غطتها لمحه الحزن 

وزنها الذي نقص وجمالها الذي شحب 

ليقطع صقر هذاا الصمت 

صقر بسخريه : ياااقوت 

ياقوت وهيا تحاول اخراج الكلمات منها 

سلااااا فين 

صقر بضحك : قتلتهم 

لتصرخ ياقوت : لاااا مستحيل 

صقر وقف امامها : بس انا مش قاتل  زيك 

هما عندي وهيخرجو بعد مانتفق 


ليكمل صقر وهو يضع يديه بجيوبه بكل كبرياء 

طولت الخمس سنين وانتي في بالي مفارقتيش دماغي لحظه واحدة حتا في نومي كنت بشوفك 


ياقوت بخوف ودموع : سيبهم هما ملهمش ذنب انا قدامك عاوز تقتلني اقتلني انااا 

صقر بضحك وسخريه :  متخافيش هقتلك برضو بس لازم تشربي من الموت 

زي ماشربتيني منه ولا نسيتي 


ظل ينظران لبعضهما والعيون تحمل الندم والحزن 


ياقوت بتعب : سلا فين 

صقر : هتشوفيها بعد مانتفق 

بصراحه ملقتش غير حاجه واحدة بصراحه هيا الي هتموتك وانتي عايشه وبعديها اموتك اناااا 


ياقوت بدموع: عاوز اي 

صقر : تتجوزيني 

لتضحك ياقوت بهستريه : اتجوزك 

صقر  : ايوة وهتجبيلي عيلي وتتنازلي عن حضانته وبعديها هبقا افكر في طريقه لقتلك 


ياقوت بغضب : دااا عمرة ماهيحصل فاااهم استحاله اتجوزك 

صقر اسودت عيناه بغضب وامسك هاتفه واتصل بكلاوس : اديني سلا 

لينقل الهاتف الي ياقوت لتسمع سلا وهياوتصرخ 

ياقوت الحقيني خدو الولاد مني 

صقر رجع تاني 


لتنهمر الدموع من عينا ياقوت بشده : سلااا 

ليشد منها صقر الهاتف بقوة : استنا اوامري 

لينقل كلامه الي ياقوت التي انهارت في البكاء : هااا 

ياقوت بعياط : موافقه بس ترجعهم تاني البيت واول مخلف تسبنا في حالنا وتاخد ابنك وتبعد عن حياتنا 


صقر بسخريه: قصدك اسيبهم في حالهم انما انتي هاقتلك 


ياقوت : مش مهم المهم هما يكونو بخير وتبعد عنهم 


لينادي صقر لاحد الحراس من الخارج ليأتي بمأذوون 

لينفذ الحارس طلبه ويتم زواج صقر وياقوت 


ياقوت : خليهم يسبوهم انا نفذت الي انتا عاوزة 

ليتصل صقر بكلاوس ليأمرة بإيصال سلا واولادها الي منزلهم 

لينهي المكالمه 

ويوجه كلامه لياقوت 

يلاااا 

ياقوت بخوف : علي فين 

صقر بسخريه  : عشان تجبيلي العيل ياعروسه 

ليمسكها من ذراعها ويجرها خلفه بقوة وسط دموعها النازله بصمت 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ظل ينظر اليها والي دمووعها التي مازالت علي خدها وهيا نائمه 

ليتوعد لشقيقها بالعذاب ليتصل 

بكارم الذي اجاب علي الفور 

كارم : اؤمر ياباشا 

مراد بغضب : اسلام عنده ماركت في*****

عاوزك تهدمه عاوزه يساوي الارض سامع الليله يكارم 

كارم : انتا تؤمر يامراد بيه 

ليغلق الهاتف وعلي وجه ابتسامه شيطانيه 

لياخذ عشقه بين احضانه وينام 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وصل صقر الي قصر مع شدة ارتجاف جسد ياقوووت من الخوف فمنظر صقر الجديد اخافها وهو لا يبشر بالخير 

صقر لم ينظر نزولها وشدها خلفه بقوووة 

وصعد الي غرفته وسط انظار الخدم المتعجبه 

ليدخل الي غرفته ويرميها علي الارض لتأن بألم من الوجع لقاء الوقعه 


صقر بغضب : قووومي 

ليوقفها بغصب ويرميها علي السرير ويعتدي عليها بطريقه ووحشيه وسط صراااخها المتواصل 

وشده ضرررربه لها بغل عوضا عن سنوات الالم الذي مر بها 

بعد مرور وقت ليس بقليل تركها  وجسدها ملي بعلامات زرقاءء من الاعتداء وعنفه معها لتتحمل علي نفسها وتقوم لتراهه يرتدي قميصه ويخبرها 


البسي هدومك وفي حارس هيوصلك

تحت الخرابه الي انتي عايشه فيها 

و انا هجيبك تاني بطريقتي 


ليتركها وهيا لاتعي ماحولها ولاتصدق ان الذي اعتبرته اخاها فعل هذا معها لترتدي ملابسها وسط اوجاع جسدها وترحل الي منزلها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

لتصل الي منزلها لتري سلا تجلس وعيونها لاتتوقف عن البكاء لتجري عليها بلهفه 

سلا بخوف : انتي كنتي فين عمل فيكي حاجه 

لكن ياقوت لم تقدر علي الكلام كل مافعلته هو الارتماء بحضن سلا والبكاااااء بصوت عالي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


لعنه الصقر بقلمي Red jory 🌹🌹🌹🌹🌹

Amira wagih 

البارت الثاني عشر 

ظل طوااال الليل وهو يشرب لايصدق كيف فعل هذااا بها لقد كان يعتبرها اخته صغيرته التي تربت علي يده لقد جاء لعذابها ولكن ليس بتللك الطريقه لا يعلم كيف خطرت بباله تللك الفكرة عندما راأها 

ليتصل بصديقه اسر فهو الذي يفهمه بعد مازن 

اسر : مالك 

صقر : قابلتها النهارده 

اسر بترقب : ياقوت 

صقر : انا كنت جاي عشان اقتلها او اني انتقم منها واعذبها بس معرفش قدرت اعمل كدااا ازاي 

اسر بتوتر : انتا عملت اي 

صقر : اتجوزتها 

اسر بصدمه : وتتجوزها ليه انتا عاوز تنتقم ولاوتتجوز  

صقر بندم : واغتصبتها 

اسر بغضب : انتا اتجننت انا نازل مصر النهارده متعملش اي حاجه تاني فااهم 

ليغلق صقر الهاتف ليستمر بالشرب حتا تعب ونام من كثرة الشرب 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في الصباح 

استيقظت ياقوت من نومها وهيا تشعر باالالم يجتاحها لتخرج الي سلا التي كانت ترتب البيت بعدما افطرت الاولاد لذهاب الي مدارسهم 

سلا ذهبت اليها بلهفه تغلفها الحزن : عامله اي دلوقتي 

ياقوت بدموع : مش قادرة اصدق انو عمل فيا كدا 

لوقتلني كان ارحم 

سلا : بعد الشر عليكي ياحببتي  بس هو الي حصله مش هين ولا سهل انو اي حد يستحمله 

لتقف ياقوت بغضب : والي حصلنا هو الي سهل احنا كمان اتدمرنا 

وكل ده سبب عناده وغرورة شوفي حالنا بقت اي احنا تقريبا بنشحت خلاص 

لتحضنها سلا فقد فقدت اعصابها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في شقه مني 

كانت تواسي زوجها بعدما علم بهدم الماركت بتاعه

مني : هيا دي عشق اختك الي كانت بتسلم علينا 

اسلام بزهق : ايوة هيا 

مني : اسلام حبيبي مينفعش الي بتعمله ده  انتو ملكوش غير بعض 

اسلام بغضب : مني متخرجنيش عن شعوووري دي واحده باعتني عشان حته كلب معندوش رحمه باااعت اخوة الي من دمها عشان مراااد عزام 

لتقف مني ايضا : ورجعت تاني وهيا ندمانه بس هيا برضو بتحبه اي المانع من كداااا وانتا قولتلي انو بيعشقا عاوز تقف في طريقهم ليه 


اسلام : عشان داا اوسخ انسان شوفته في حياتي 

مني : مش عشان انتا شايف كدا لازم الناس كلها تشوفه كدا 

اسلام بغضب : عاوزة تعرفي هو وسخ ليه عشان يبقا اكبر تاجر سلاح في البلد فاهمه يعني اي سلاح يعني بيتاجر باااروح الناس 


لتفتح مني فمها من الصدمه : سلاح 

طب عشق عارفه وازاي عايشه معاه كدااا 

اسلام بمراااراة : للاسف متعرفش 

وهو مانع اي حاجه ممكن تخليها تعرف حتا كان مانعني عنها فاكرة لما كنتي بتشوفيني وانا متكسر ووشي كله كدمات وجروح كنت بكدب واقولك دي حاثه وساااعت خناقه بس هو الي كان بيضربني عشان مش عاوزني اقول لعشق اي حاجه اخر مرررة هددني بالقتل لو عرفت حاجه 

مني بدموع من الحزن علي حاله : طب وعشق هنسبها كداااا كل مابتتأخر كل متأثيررر الحقيقه هيكون اصعب خصوصا وهيا حامل 


اسلام : قالي لو عرفت هيقتلني او ياخدها بعيد ومقدرش اوصلها حتا لو هيغصبها انها تعيش معاه 


مني : مش لازم نسيب عشق لازم تحميها وتعرفها حقيقه الشيطان ده 


اسلام : عندك حق كفايه كدااا حتا لو هخسر حياتي المهم انها تبقا في امااان 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

دلف أسر الي قصر الصقر ليسأل كلاوس عن مكان صقر ليجده بغرفته نائما بطريقه مبعثرررة والغرفه في حاله فوضي كبيرة 

ليتقدام اليه ليوقظه : صقر 

ليستيقظ صقر ب هق مع الم شديد في راسه من كثرة السكر 

صقر : انتا وصلت امتا 

اسر : من ساعه 

صقر : طب اخرج استنا تحت لما اخد شووور وارجع 

اسر وهو يرحل : بسرررعه 

ليمر الوقت وينزل صقر 

اسر : وياقوت فين 

صقر بزهق : الحارس روحها امبارح 

اسر  : انا في رأي نخلص من مراد الاؤل وبعدين نشوف حكايه ياقوت 

صقر : كان نفسي اسألها هيا ومازن سؤال واحد ليه عملو فيا كدا  اول ماحامد ضرب مازن مقدرتش استحمل وقتلته وكارم حبسته والحراس ضررربوة ضرب اكتر من الي اتعرضله مازن انا كان ممكن اضحي بنفسي عشانهم ليه  يخونوني كدااااا طب ركان ابني ذنبه اي يتقتل 

كان ممكن اقتل ولاد مازن بس انا مش زيهم مقدرتش اذيههم 


لتنهمر الدموع من عينيه 

اسر بحزن : صقر كفايه احنا ماصدقنا خرجت من حالتك كفايه كداااا 

لينظر الي ااسر بتوعد وعيون بها شرار

ياقوت هخليها تتمني الموت ومتلقيهوش هقتلها وهيا عايشه هخليها تدوووق من نفس الكأس الي شربتني منه ومراااد ده حكايه لوحده 


اسر : وانا معاك ياصاحبي 

لتدخل عليهم ريتال لتتفاجأ بوجود اسررر 

ريتال : هاي 

اي دااا اسر انتا رجعت 

اسر : هاي ريتال 

انتي عامله اي 

ريتال : تمام لتاتي لصقر لتقبله. علي خده كما تفعل  انا زعلانه منك كدا متكلمنيش من امبارح 


صقر بتعب : كنت مشغول شووويه هعوضك ياقلبي 

ريتال : انا جهزت نفسي للسفر زي مااااقولتلي 

اسر : اي دا انتي مسافرة 

ريتال : اها هروح فرح الشركه الي بلندن 

صقر : خلاص هجيلك بليل 

ريتال وهيا ترحل : منتظراك ياروحي 

يلا تشاااووو 


اسر : انتا مش قولتلها علي ياقوت والي عملته 

صقر : لا مش عاوزها تتدخل خليها بعيد احسن عن المشاكل دي ريتال ساعدتنا كتير لازم اخليها في امااان 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تجلس علي سريرها وهيا حزينه وعيناها لم تكف عن الدموع وهيا تري كما تغيرت حياتهم بعد الحادثه حيث لم تكمل جامعتها لعدم وجود المال معها لاهيا ولا سلا بعد ان استولي مرااااد علي كل شئ 

لتتذكر يوم الاتفاق 

فلاش باك &&&&&& 

تمت خطبه مراد وياقوت مع تعااارض صقر الشديد الذي نتج عنه انقطاع العلاقه بينهم 

لتنتهي الخطبه ويجلس مازن وياقوت وسلا ومراااد 

مراد بخبث : متشكر يامازن انك وافقت علي الخطوووبه 

مازن : اهم حاجه عندي سعادة ياقوت وبس 

ياقوت : ربنا يخليك ليا ياحبيبي 

مازن   : المهم هنعمل اي مع صقر 

مراد : صقر اذاااني كتير غرورة عماااه وداااا غير انو دمرلي بضاااعه تسااوي ملايين 

مازن بحزم :  بكرة هنعوضها لما نضم شركاتنا سووواااا 

ليسمع مازن هاتفه يرررن : انتا بتقول اي 

لينتفض مراد وياقوت وسلا 

مراد : حصل اي 

مازن بغضب : الجناح الشمالي من المستشفي اتحرق 

وفيها اجهزة طبيه غاليه جدااا وصلت من يومين 

لتشهق كل من ياقوت وسلا 

مراد : طب يلا بسرعه نروووح 

ياقوت : ابقو طمنونا 

مراد : حاضر ياحببتي 

بعد منتصف الليل عاد مازن الي منزله والغضب يعتيريه 

مازن بغضب : ابن الكلب دااا اخرته علي ايدي 

ياقوت : بس احنا خطتنا ماشيه تمام كدا 

مازن بتوعد : ايوووة 

ياقوت : مازن انا اسفه انا عارفه ان دااا كله بسبي انا اسفه اني كنت عاميه كد

ااا 

ليحتضن مازن اخته بشده 

متخافيش خلاص قربنا ونهايه مراااد قربت !!!! 


لتفوق ياقوت من تذكرهااااا  وتبكي اكثر لاشتياقها لاخيهاااا 

لتسمع صووووت الاولاد وهم يدخلون الي البيت 

ليدخلو اليها فهم لم يروووها البارحه 

ليجري عليها ذيااد واياد 

عمتوووو وحشتيناا

ياقوت وهيا تقبلهم 

وانتو كمان وحشتوني 

ليسمعو ندااااء سلا لهم ليأكلووو 

لتنظر اليهم ياقوت وهم يخرجووون وتلتقي بنظرات مالك ليخرج دون التحدث اليها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في اليوم التالي 


يستيقظ صقر ليجد نفسه في فيلا ريتال

الجديد ة ليجهز نفسه للخروج 

ريتال بدلع : ممكن اطلب منك طلب 

صقر : اممم 

ريتال : انا مسافرة بليل خليك معايا النهارده 

صقر : اوك 

لتنهض ريتال لتأمر خدمها بتجهيز الفطووور 

لينزلا ليأكلا سووويا 

ليقطع كلامهم دخول احد الخادمات وهيا تعطي لريتال مجموعه من الزهور الجوريه التي تأتيها كل يووم من مجهول 

صقر بتعجب : مين الي باعته دااا 

ريتال بملل : بقالو اربع سنين بيجيلي 

كل يوم لما مابروحش الشركه بيجي علي البيت زي كداااا 


صقر بخبث : باين معجب او عاشق ليكي 

ريتال بزهق : انتا هتعمل زي علاء 

هو قالي كدااا برضوو 


صقر : طب يلا اجهزي خلينا نروح المول شوويه نعمل شوبنج 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

استيقظ مراااد ليري عشق جالسه والفرحه تغمرهاااا ليرقص قلبه عشقا لرؤيتها مبسوطه 

مراااد : حبيبي باين مبسوط 

عشق بفرحه : مش هتتخيل مين كلمني 

مراد : مين 

عشق: اسلام 

وكمان حلينا خلافتنا كلنا 

لتذهب لتحضن مراااد الذي لم يرتاح لذالك الخبر ابدااا وقرر انهو لابد ان يتصرف 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

قضي صقر وريتال يومهما بالتسوووق في المووول لتقرر ريتال شرااء بعض العطور والبرفنات 


ياقوت كانت تعمل مع ان جروحها لم تخف ولكن اتت لان صاحبه المكان كانت غاضبه جدااا منها خصوصا مع  استقاله مني ولم يبقا غيرها 

لترااا صاحبه المكان ترحب ترحاب شديد بزبائن يبدو انهم مهمين جداااا لتتسع عيناها عندما تعرفت عليهم 


والصدمه ايضا كانت من نصيب صقر وريتال الذي رؤا ياقوت وهيا تعمل في ذالك المكان وترتدي ثياب العمل 

لينظر لها صقر بغضب ويقررر انه سيفعل شي هاام 

ريتال بصدمه : ياااقوت


لمزيد من القصص الكاااامله اعمل متابعة لصفحتي



تكملة الرواية من هنا



 بداية الروايه من هنا




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close