القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية لعنه الصقر بقلمي البارت الثالث عشر والرابع عشر بقلم Red jor Amira wagih حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية لعنه الصقر بقلمي البارت الثالث عشر والرابع عشر بقلم Red jor Amira wagih حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية لعنه الصقر بقلمي البارت الثالث عشر والرابع عشر بقلم Red jor Amira wagih حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

البارت الثالث عشر 

كانت الصدمه علي وجه ريتال باديه عندرؤيتها ياقوت لاول مرة منذو خمس سنوات حيث انها اختفت بعد الحادثه 

ريتال بصدمه : ياقوت 

كانت نظرات الشماته تخرج من عيون ريتال لها خصوصا عند رؤيتها بثياب العمل ونظرات صقر لها كانت جامده 

صاحبه المحل : صقر بيه الاسيوطي منورني دااا شرف كبير لينا يافندم 

ريتال : صقر ليه عطر مخصوص بيجي عشانه هشتري اناااا 

لتقوم صاحبه العمل بالنداااء لياقوت التي كانت تتحرك غصب عنها ولكنها مضطرة فهذااا عملها 

لتعرض مجموعه من العطور والبرفانات الغاليه لاشهر المصممين 

ريتال وهيا توجه كلامها لياقوت : هاخد دول 

ياقوت بنبرة مغصووبه : هجهزهم لحضرتك 

لتبتسم ريتال عليه اما صقر فكان يتابع الموقف بصمت 

لينتهو من الشراااء ويرحلا 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تتمد علي سرير وامامها طبيبتها للكشف علي جنينها التي اخبرتها انهو بخير ولكن بسبب انفعالاتها الكثيرة قد تخسرررة فيجب ان تبتعد عنها 

لتوجه الطبيبه كلامها الي مراد الذي احضرها لعياده بسيطه لكي لا يتعرف عليه احد 

ياريت تهتم باكلها  كويس وترتاح

مراد : حاضر 

ليذهبا من عند الطبيبه لتصر عشق علي مرااااد باان يذهب بها الي شقه اخاها 

بعد مده وصلا الي هنا فاوصلها مراد الي باب الشقه 

وفتح اسلام الذي بمجرد ان رأته عشق ارتمت بااحضانه 

عشق بدموع : وحشتني قوي 

اسلام وهو يشدد علي احتضانها : وانتي اكتر ياحببتي 

ليري الذي ينظر من خلفها بنظرات غاضبه. 

اسلام : ادخلي ياعشق مني جواا 

لتدخل عشق بفرحه الي الداخل 

ويمسك مراااد اسلام من ملابسه بقوة وهو يهمس له كالافعي : طبعا مش محتاج اعيد كلامي 

اسلام : انا مليش دعوة بيك ومش هقولها حاجه انا مش مستغني عنها 

مراد ببتسامه شرر : شاطر 

ليرحل تاركا اسلام سينفجر من الغضب 

قريب هحرق قلبك ده 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹د

في شركه الصقر 

يجلس وامامه اسر 

اسر : وانتا كنت تعرف انها بتشتغل هناك 

صقر : لا كنت اعرف انها بتشتغل بس معرفش فين 

اسر : انا عندي فكرة اي رايك تجيبها تشتغل هنا واهو تبقا تحت عنيك بدل ماتهرب مننا تاني 

صقر بتفكير : تفتكر 

اسر : داا انسب حل 

ليمسك صقر هاتفه ويتصل علي كلاوس : هاتلي ياقوت علي القصر 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تقف بالمطبخ لتحضر العشاااء لتسمع خبط شديد علي الباب 

لينتفض قلبها خوفا من القادم 

لتفتح الباب لتري ذالك الرجل الذي رأته مع صقر بهئته المررعبه 

كلاوس : فين ياقوت 

لتخرج ياقوت من غرفتها لتتفاجأ بوجود ذالك الشخص : عاوز اي 

كلاوس : الباشا عاوزك 

ياقوت بخوف : طيب 

لترحل معهم وقلبها يدق من الخوف 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في القصر يجلسان يناقشان بعض الاعمال ليأتي عليهم كلاوس ليخبرهم انه احضرها 

صقر ببرود : دخلها 

لتدخل ياقوت وهيا تقدم رجل وتؤخر الاخري 

لتتفاجأ بوجود ااسر معه ايضا 

لتنقل نظرها اليه فهو ايضا كان بمثابه الاخ الثالث لها 

لينظر لها بشوووق وشفقه ولكن هيا من دمرت صديقه لتغلف عيناه هاله من الرعب وهو يتذكر كل مامر به صقر خلال الخمس سنوات 

ياقوت بتوتر : جبتني ليه 

ليخرج صقر بعض النقود ويرميها لها عليها : تاخدي الفلوس دي وتشتريلك هدوم نضيفه وكويسه بدل الزباله الي انتي لابساها وتكوني عندي بكرة في الشركه 

ياقوت والدموع تتلالأ بعيناها : اعمل اي في الشركه انا مكملتش الجامعه 


صقر بسخريه : عارف بس هشوفلك حاجه انشالله لو زبااله المهم تبقي تحت عيني دايماااا 

اسر : عشان عقلك مايوزكيش انك تهربي ولا تروحي في حته 

ياقوت بصراخ من كميه هذا الذل 

انا مش خدامه عندك عشان ترميلي الفوس زي الكلاب فلوسك عندك مش عاوزه منك حاجه 

ليقف صقر بغضب ويتجه اليها بغضب عارم ويصفعها 

لينصدم اسر من ردة فعل صقر فيبدو انه يكرهاااا كثير اكثر مما يتخيل 

ليمسكها صقر من شعرها بقوة جعلتها تصرخ من شدده الالم : سيبني اهااااا 

صقر بصوت عالي : دا درس صغير عشان متفكريش مجرد تفكير انك تعاندي معايااا سااامعه يازباله 

ليرميها علي الارض بقووة : لمي الفلووس 

لتنصاع ياقوت لامرررة فهيا لاتتحمل غضبه ابداااا لتأخذ الفلوس ليأمر صقر كلاوس بإرجاعها 


اسر بحزم : ليه كدااا 

صقر بتوعد : دنا هوريها نااار جهنم علي الارض عارف لو مازن كان عايش كان ممكن اقتله في ساعتها بس يااقوت لازم تتعذب وتتمني الموت ومش تلاقيه 


ليشعر اسر بالاسف علي صديقه والشفقه علي ياااقوت وما سيحدث لها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في الصباح 

ارتدت ياقوت ملابسها التي قامت بشرائها بطريق العوده بالامس لتنظر لها سلا بإعجاب لقد مر زمن منذو ان تألقت ياقوت في ملابس راقيه وفخمه 

وعدلت شعرها بطريقه جميله فااظهر جمالها الذي بهتت من كثرة الحزن 

ياقوت بخوف ودموع : سلا انا خايفه 

سلا وهيا تحتضنها : مفيش قدامنا حل غير اننا نصبر ونسمع كلام صقر وانشاااء الله هنخلص من كل القرف ده 


ياقوت بحزن : مازن لو كان موجود مكنشي هيسمح بالي بيحصلنا ده 

سلا : مازن لو موجود مكنش ده حصل اصلا من الاساس بس داا نصيبنا منقدرش نعترض عليه 

لتنظر ياقوت في ساعته لترا انها قد تتأخر ان لم تذهب في الحال الي الشركه 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

لتذهب ياقوت الي الشركه وفي طريقها تعود بذاكرتها الي الوراء 


فلاش باااك & 

ياقوت بخوف : انتا سمعته دااا بيقول عاوز يخطف ركان ويقتله فااهم يعني اي 

مازن شد علي شعرة بغضب وهو يفكر كيف سيقلب الامور لصالحه : انتي الي هتجبيه  

ياقوت بعدم فهم : يعني اي 

مازن : انتي الي هتخطفيه وتوديه لمراد مراااد لو احنا موفقناش ممكن يشك فينا ونخسر كل الي عملناه عشان كدا لازم تختطفيه وسااااعتها هنقلب الطرابيزة عليهم كلهم وبدل مايكونو هما الي بيتحكمو نكون احنا سبقينهم بخطوووة 

ياقوت : طب ونا هجيبه ازاااي 

صقر حاطط عليه حراااسه 

مازن بتفكير : الحراسه دول تبع احمد وانا اقدر اقنعه انو يخوض معانا اللعبه دي 

ياقوت : وصقر 

مازن : لازم يصبر عقبال مانقدر نخلص من مراد وسالم الاؤل عشان ينتهي الصراااع ده لانه مش هينتهي غير بموت حد فينا لااحنا لاهماااا 

ياقوت : اوك هكلم مراد واقوله اني هجبله ركان دااا ممكن يخليه يثق فينا اكتر 

مازن : صح كلميه يلا 

وانا هتفق مع احمد قولي لمراد بكرة ركان هيكون عنده 

ليتفيق من ذكرياتها عند مدخل الشركه لتدخل تحت تللك النظرات الهامسه عن من تكون تلك الجميله التي اعجب بها معظم رجال وموظفين الشركه فياقوت كالياقوت والماس الذي يلمع 

وعيونها الزرقاء الجميله التي انتقت لون ملابسها من لونهما لتجعلها فاتنه 

لتقف عند سكرتيرة صقر التي نظرت لياقوت بغل وحقد فيياقوت جمالها طاغي عليها 

ليأمرة يٱدخالها 

لتدخل عند الصقر بقلب يرتجف من الخوف 

لينظر لها صقر كأنه يراها لاؤل مرررة فملابسها الاخري كانت تخفي كتله الجمال التي امامه فقد كبرت صغيرته واذدادت جمالا وانوثه لينتبه انه اطال النظر اليها 

ليحاول ان يتحدث بسخريه : لا بجد النضافه بانت عليكي 

لتأفف ياقوت بغضب من كلامها : ممكن اعرف انا هشتغل اي هنا 


صقر : نفس الي كنتي بتعمليه زمان ومكتبك جااااهز 

يلااااا برة 

لتلتفت لتغادر ليقول لها : في حاجه عاوز مش لاقي ليها تفسير 

ياقوت بلعت ريقها من طريقته التي لاتبشر بالخير : حاجه اي 

صقر بسخريه : مرااد مش اتجوزك ليه قبل مايقتل مازن.لمعت الدموع بعيونها عند تذكرها ماحصل لها ولشقيقها 

: ابقا اسأله 

صقر بغضب : الليله هتروحي معايا القصر ليكمل بخبث وهو ينقل نظراته علي جسدها المثير : عاوزين نجيب الولد بسرررعه 


لتخرج ياقوت متجهه لمكتبها القديم تاركه لدموعها بالنزول بكثرررة 

لتتذكر قبل الحادث بيوم الحادث الذي قلب حياتها ودمر عائلتها 

فلاش باااك &&& 

اتفق مازن مع احمد بعد اصرارة الكبير عليه وانه حق يحتاج لمساعدته 

ياقوت انتظرت ركااان امام مدرسته الذي بمجرد ان رأها اسرع اليها يحتضنها بشوق وحنان 

لتأخذة بسيارتها بعد ان فتح لها رجال احمد الطريق 

ليركبا سيارتهما ويرحلا الي قصر الصقر ليخبر احد الحراس وهو يجلس بالسيارة 

صقر بإختفاء ركااان وقد بحثو عنه ولم يجدوة باي مكااااان


لعنه الصقر بقلمي Red jory 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Amira Wagih 

البارت الرابع عشر 

ظل يمشي ذهاب واياب وعقله يرفض ان ابنه قد اختفا ومازن الذي يحاول ان يهدئ من غضبه بعدما اتا اليه ليكون معه في محنته وهذااا بطلب مراااد 

صقر بغضب : اه لو طلع هو محدش هيرحمه مني 

مازن : ممكن تهدااا بقا عشان نعرف نفكرر 

صقر اذداد غضبه اضعاف : اهداا انتا مش عارف انا جوايا ناااار بتاكل فيه كل ماافتكر انو ممكن يأذيه او يعمل فيه حاجه 

ليأتي احمد ليقول له صقر بلهفه : ها لقيتوة 

احمد : للأسف ركان فعلا اتخطف ومراد الي خطفه 

لتشتعل عيون صقر بالغضب عند سماعه لتلك الكلمات ليأخذ مسدسه 

مازن وهو يوقفه : اهداااا ياصقر لو روحت ليه دلوقتي ممكن يأذيه 

استنا بس لم نعرف مكانه فين لازم نحسبها صح عشان منندمش بعد كدااا 

ليجلس الصقر وهو يضع رأسه بين يديه من الغصب يحاول ان يهدئ من نفسه 


ليهمس احمد الي مازن : في مصيبه 

مازن بترقب : اي تاني 

احمد : مراد جاي علي القصر هو عارف ان صقر بيه بعت رجالته عشان يدورو علي ابنه وجاي دلوقتي 

لينصدم مازن مماسمعه ليخفي صدمته لكي لايلاحظ صقر ذالك 

مازن بتفكير : خد شويه من رجالتك وامشي واختفو في اي مكان دلوقتي واستنا مني اتصالا يلا بسرررعه 

احمد بتعجب : والباشا 

مازن : مش هتخاف عليه اكتر مني يااحمد هيكون باامان متقلقش 

لينصرف احمد ومعظم رجاله بهدوء دون ملاحظه الصقر لذالك 


مازن : لازم نعرف هنتصرف ازاي ياصقر 

صقر بغضب مكتوم : الحيوان دااا لازم يموت الساحه مش هتستحملنا احنا الاتنين 

ليسمعو صوت ضحكات ساااخرة تاتي من الخارج وهو يقول : فعلا مش هتستحملنا 


صقر بغضب : انتا بتعمل ايه في قصري ياحيوان 

مراد ببتسامه شريرة : زي ماقولت الساحه متستحملناش فلازم حد فينا يموت والحد دااا انتا 

ليشاور لحرسه بالامساك بصقر الذي تملكته الصدمه عند سماع كلام مازن : دااا مكنشي اتفاقنا يامراااد 

مراد بخبث : حصل تغير في الخطه 

ليزفر مازن بغضب لتلتقي عيناه بعيون غير قادرة علي التصديق فمازن هو الخائن الان 

مراد بغضب : يلاااااا 

ليقوم احد الحراس بضرب صقر علي رأسه بقوووة افقدته الوعي 

ليحمله رجال مرااااد الي فيلا مراد


باااك &&& 

لتفق علي صوت هاتفها الذي ظل يرن لكنها كانت تائهه بالماضي 

سلا بقلق : ياقوت قلقتيني عليكي 

ياقوت وهيا تمسح دموعها : انا كويسه ياحببتي 

سلا بتوتر : صقر عملك حاجه 

ياقوت : لا بس رجعني مكاني القديم بالشركه 

سلا : مش عارفه افرح انو مش نقلك مكان تاني كويس انو رجعك هنا 

ياقوت : انا هقفل بقا عشان اشوف هبدأ ازاي 

سلا : ربنا معاكي ياحببتي 

ياقوت : سلا نسيت اقولك انو طلب مني اروح معاه القصر النهاردة تاني 

سلا بدموع : خلي بالك من نفسك 

ياقوت : انشاء الله 

لتغلق الهاتف وتذهب الي عملها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في شقه مني 

اسلام : يلا يامني 

مني وهيا تخرج من غرفتها : جهزت ياحبيبي يلا بينا 

اسلام بخوف : مني انا خايف عليكي 

لو مش عاوزة نروح بلاش 

مني بتشجيع : لازم تعرف ان دي اختك وهيا اخت حبيبي ولما تبقا في محنه لازم اكون اول واحده واقفه جمبك 


اسلام وهو يقبل رأسها : ربنا يخليكي ليا ياحببتي 

لينطلقا الي وجههاتهم 


في شقه عشق &&&&&&&&&&& 

كانت تجلس هيا ومراد لتصرخ فجأه لينتفض مراددد 

مراد بخوف : اي ياحببتي مالك حاسه بإيه 

لتنفجر عشق بالضحك وهيا تقول : معلش اصله ببقا بيتحرك جامد ودلوقتي مقدرتش استحمل وصرخت عههههههه بس شكلك كان تحفه وانتا مخضوض كدااا 

مراد بغضب : يعني انا قلبي وقع في رجليا وانتي بتضحك......وقبل ان يكمل كانت امسكت يدة ووضعتها علي بطنها ليشعر بحركته ليتجمد جسده وفرحه غريبه بدااخله ليبتسم تلقائيا من حركه طفله 

ليقطع وقتهم طرقااات علي الباب 

مراد : مين الي هيجي دلوقتي كداااا 

ليقوم ويفتح الباب لتتلون عينه بالغضب ولكن يهدأ من نفسه عند سماعه لصوت عشق خلفه : اسلام حبيبي 

ليحتضن اسلام اخته : اي رايك في المفاجأة دي 

ليقول مراد في سرة : زي الزفت علي دماغك اما وريتك يازباااله 

مني : اخبارك اي 

عشق الحمد لله 

ليستأذن مراااد بحجه العمل تاركا اسلام مع اخته 

ليخرج بعد ان ارتدا ملابسه 

متوجهه الي قصررررة 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في نهايه دوام الشركه كانت تخرج لترحل ليوقفها احدااا الشباب وهو ينظر لجسدها بطريقه مقززة ونظرات جرئيه من عينيه 

ليقوم : انا كريم زميلك هنا في الحسابات والقمر يبقا مين 

ياقوت بقرف من نظراته : ياقوت 

كريم بمعاكسه : احلا اسم سمعته في حياتي 

لتقول بغضب : ياريت تحترم نفسك يااستاذ كريم 

كريم : ليه بس الجميل يزعل دنا بدردش معاكي 

لترحل ياقوت لتري الواقف امامها وعيونه حمراااء من الغضب كالدما ء ليشير اليها بالتقدم خلفه والدموع التي تجمعت بعينيها من الرعب 

ليخرجا امام الشركه ليمسكها من ذراعها بقسوة ويرميها بداخل السيارة مشيرااا لسائق بالتحرك لتتحرك سيارت الحرس خلفه 


في القصر &&&&&&&&&&&&& 

رماه بعنف علي الارض وسط دموعها التي نزلت من خوفها الشديد خوفا من ان يكرر مافعله بها 

ليله زواجهم 

ليمسكها من شعرها ويرفعها اليه وسط صراخها بأن يتركها 

ليهمس لها : عارفه كان نفسي في اللحظه من دي من امتا بقالي خمس سنين بتمنا اليوم الي اذلك واقتلك فيه زي ماقتلتي روووحي وانا عايش ولا نسيتي ركاان ليصرخ بها بغضب : هاااااا نسيتي الي عملتيه في ابني 

ليرميها مرة اخري 

لتقول له بغضب : وانتا كنت فين في حيااة ابنك كنت راميه كانه غلطه عملتها انا الي كنت شايله كل مسؤليته دلوقتي بعد ماتحرمت منه حسيت ان ليك ابن قبل ماتحاسبني حاسب نفسك الاؤل انتا رميتهولي وهو عنده سنتين انا الي ربيته واهتميت بيه لتكمل كلامه وهيا تشهق ...... في وقت مرضه كنت انا الي جمبه وسهرت ليالي معاه عشان رعايته في الوقت الي انتا كنت مع ريتال هانم ونزواتكو سوااا 

انتا ملكش حق فيه ركااان كان ليا وبس وكل الي وصلناااه بسبك بسبب غرورك وانك حاطتت مراد دايما في دماغك 

واهو دفعك التمن غالي قوي وانتصر عليك 

لتقف امامه بكل شجاعه 

عارف ابنك ارتاح منك الموت كان ارحمله من حياته معاااك 

لتندلع نيراااان الجحيم بعيون الصقر والتي رأتها ياقوت وتمنت ان لم تقل ولا حرف مما قالته لم تدري الي وهو يكيل لها الصفعات ثم قام بالامساك بوجهه وهو يهمس لها : انا فعلا كنت مبهتمش بيه بس دايما كان في بالي كنت مطمن انو معاكي كنت بثق فيكي اكتر من نفسي 

بس دلوقتي خلاص جه وقت عذابك معايا ليقربها منه وهو يقبلها بعنف شديد لدرجه ان شفتاها نزفت من الالم الذي اجتاحها لتبعده عنها ووجها تحول الي الون الازرق ليبتعد صقر بضع خطوات فاي كانت قوتها فهيا لاتقارن بصقر اطلاقاااااا لتبدأ ياقوت بالصراخ الذي جلب اسر من الخارج 


اسر وهو ينظر الي شكل ياقوت المتهالك : اي دا انتا بتعمل اي انتا اجننت 

لتقول ياقوت بترجي : ااسر ابوس ايدك الحقني منه 

ليحول صقر نظراته الي اسر الذي احس بالخوف من تللك النظرات القاتله والعيون التي بلون الدماء 

ليصرخ به بصوت عالي : اخرج برررة 


لينظر لها بشفقه فهو لا يستطيع الايقاف بوجه صقر الان 

ليتجه الي ياقوت ويحملها بين ذراعيه ويلقيها بعنف علي السرير 

لينقض عليها كما ينقض الصقر الغاضب علي فريسته 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في منزل عشق &&&&&&&& 

عشق بغضب : تاني يااسلام حرام عليك ليه عاوز تخرب حياتي بس انا عايشه معاه بقالي خمس سنين لو انتا بتقول انو غني وبيتاجر بالسلاح وصفقات مشبوهه اكيد كنت حسيت بحاجه بس دااا عمرة ماحصل 

اسلام بهدؤء : طيب انا عندي حل لو ليا خاطر عندك تسمعيني 

لتجلس عشق بغضب مكتوم بداخلها فمنءو خمس سنوات واخاها يحاول ان يجعلها تكرة مراد بأي ثمن 

اسلام : عاوزك تيجي مكان معايا بكرة ولو مش عجبك الي هتشوفيه اوعدك اني هشيل من دماغي الفكرة دي وهحاول اصلح علاقتي بجوزك 

ارجوووكي فرررصه واحدة 

لتقول عشق بقله حيله فهيا لاتود ان تخسر شقيقها الوحيد وكما انها رأتها فرصه لاصلاح علاقه زوجها به 

لكنها لم تدري ماذاااا ستري غداااا ؟؟؟ 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 

في شركته يجلس امامه كاااارم الذي ينتظر اومر رئيسه 

مراد : ايجه الوقت لازم تخلصلي من الواد ده 

كارم : اعتبرة حصل يباشا 

مراد : وايجه دورك ياعم اسلام 

ليضحك بشر ووهو يتخيل ان عشق ستبقي معه الي الابد 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

لمزيد من القصص الكاااامله اعمل متابعة لصفحتي



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات

close