أعلان الهيدر

2023/09/12

الرئيسية رواية صرخة ألم الفصل السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية صرخة ألم الفصل السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية صرخة ألم الفصل السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


دخل منصور ومنى العماره ليسمعو صراخ اسرع منصور ليصدم بي سنية تضرب على الدرج اسرع منصور ليبعد الرجل عنها ليهدر به والله لموتك ...اخذ يضربه بغضب جحيمي دون ان يشعر حتى فقد الاخر وعيه..اسرعت منى الى سنيه لتجدها غارقة بدمائها وقد اغمي عليها..


منى الحق يامنصور دي بتنزف .


صاح منصور سعيد انت يازفت …


اسرع اليه سعيد ليشير الى سليم خدوه وربوه لحد مااجي مش عايز الطير الطاير يعرف مكانه..


سعيد اوامرك ياباشا..


__________


في المشفى


خرجت الطبيبه بعصبيه مين الحيوان اللي عمل فيها كده.


منى بسرعه جوزها هي كيفها دلوك


الدكتوره بقت احسن بس للأسف الست اتعرضت للعنف وخسرت الجنين


منصور بصدمه  الجنين..


الدكتوره بحده اه ..انت بقى جوزها المحترم


منى بسرعه لاه يادكتوره ده ابن عمها بعد اذنك.نقدر ندخلها 


الدكتوره لا مينفعش دلوقتي لحد اما ننقلها على اوضه عاديه


منصور ابقى انتي يامنى وانا هتصل باحمد ابلغه.. واشوف الدكتوره مش عايزين شوشره عالفاضي.


منى حاضر ياخوي .


_________


كانت ناىمه من شدة البكاء ليقترب منها ويبعد خصلات شعرها ويقبلها برقه ..تململت الاخرى لتفتح عينيها بتعب وتنتفض فور رؤيته بغضب وتبتعد عنه..


وداد بحده اي الي جابك..


عاصم بهدوء جاي لمراتي وام ابني.


وداد بضيق وهي تنهض من السريرعايز ايه


عاصم ببرود اي اللي عايز ايه..


نظرت اليه بغضب..ليقترب منها وهي تبتعد لتهدر به والله ياعاصم لو قربت مني للم عليك اهلي..واعملك فضيحيه


عاصم بضحك لييه هو انا جاي اسرق يابت عمي بعدين بصي حوليكي احنا فين.


وداد التفتت حولها لتهدر بحده انا فين ...انت جايبني فين


عاصم ببرود اي رأيك المكان حلو مش اكده


وداد بغضب انت جبتني هنا ازاي وايمتا ..وليه.


عاصم ..حيلك حيلك وهو يمسك يدها حاولت افلات يدها ولم تستطع لتنظر اليه كان مبتسما ايه كل الاسىله ديه ..بعدين انتي مراتي واخدك ايمتا منا عاوز ..


وداد بحده وهي تحاول افلات يدها لاااه انتا مش طبيعي  .. انا هروح عشان مش طايقه ابقى معاك دقيقه ..


عاصم ببرود مش هتروحي لمكان لحدا اما نتفاهم 


وداد مش بمزاجك ياعاصم مش بمزاجك ..تيجي زي مانتا عاوز وتروح زي منتا عاوز مش بمزاجك…


عاصم انا هروح دلوك عشان تروقي أكده وتهدي وارجعلك كمان شويه .


خرج وغلق الباب بالمفتاح ..


لتجلس الاخرى بغيظ 


____________


في الهاتف مكالمة فيديو 


ورد انت فينك يامنصور قلقتني عليك ياضي عيني


منصور بتعب وحشتيني قوي


ورد بخجل وانت كمان..


منصور بضيق عز فين .


ورد نايم من بدري ياعيني قعد يعيط عشان مشفاكش وعمال يقول بابا بابا تعبني قوي لحد منام..


منصور خليني اشوفه وهو نايم..


ورد بابتسامه من عنيا ..


منصور وحشتوني قوي ..


ورد لاهه يامنصوؤر انا بدأت اغار من عز عتحبه اكتر مني..


منصور محبتي لعز من محبتي لامه..


ورد مالك يامنصور صوتك مش عجبني باين انك تعبان..


منصور بارتباك وكذب اه عندي شغل وتعبت جدا النهارده عشان اكده.


ورد ربنا يعينيك ياحبيبي..


منصور ويخليكوة ليا..


ورد عارف يمنصور البيت بعديك وحش قوي 


منصور بابتسامه بس ….


ليقاطعه صوت منى ..


منى سنيه فاقت يامنصور..


منصور بتوتر جاي يمنى جاي..لينظر الى ورد التي تسمرت مكانها بصدمه.

منصور هكلمك بعدين ياورد لازم اقفل دلوك..


ورد….


اغلق الهاتف وورد مازالت بصدمتها.


_______________


منصور انتي كويسه دلوك..


سنيه بدموع سامحني يامنصور سامحني والنبي..


منصور انتي اجوزتي سليم الاسيوطي بدون علم علي ليه..


سنيه بخوف وانكسار عشان. ...عشان..


منصور بحده اتكلمي ياسنيه وبدون كدب عشان مضطرش اتصل بعلي ويجي يشوف المهزله دي..


سنيه لا والنبي يامنصور وحيات اغلى حاجه عندك بلاش علي..


منصور بغضب انطقي…


سنيه بانكسار ودموع عشان مجوزاه عرفي..


منصور بصدمه ايه عرفي يابت يحيى عرفي..يعني عشان كيفه بقيتي رخيصه قوي يابت يحيى الحمد لله عمي مات مشافش اليوم ده ... بس عايزاني اقول ايه تربيت رحاب حيطلع منك ايه... انت عار علينا ياسنيه عار


سنيه احتضنت بشده وبدأت بالبكاء وهي تقول بين شهقاتها سامحني يامنصور معرفتش قيمتك الا دلوك سامحني والنبي.


 رق قلب منصور لها ليشدد باحتضانها ويربت على شعرها بحنان خلاص ..ياسنيه اهدي خلاص متعيطيش..


____________


عاصم بغضب انتي عايزه ايه دلوك مش كفايه دلع..


وداد بحده مش بتدلع ياعاصم وانا عايزه اتطلق..


عاصم……..


____________


نهضت بنعاس لتقول 


ورد انتا جيت يامنصور..


منصور انتي شايفه ايه..


ورد حمدالله عالسلامه ياحبيبي..


منصور اقعدي عشان عايزك بكلمتين..


ورد عايز ايه يامنصور قلقتني..


منصور انتي طالق….


اللهم السعاده لقلوب تفتقدها💚

صرخة ألم💔 27


منصور انتي طالق


ورد بدموع ممممنصور ااأنتت….


لكنه لم يجيبها خرج من الغرفة ليتركها بصدمتها ..


تسمرت مكانها وبدأت بالبكاء لاتعلم مالذي حدث او ماهو ذنبها او كيف استطاع نطقها .. لتسمع طرقات على الباب..


هديه السواق برا ناطرك ياهانم..


ورد بانكسار حملت صغيرها وغادرت ..وهي تحمل بقلبها غصة.


________________


عفاف بغضب طلقت مراتك ليه...خربت بيتك بايدك يابني


منصور وهو جالس يضع رأسه بين يديه وكان مهموم…..


عفاف متنطق يامنصور .


منصور….


عفاف يبني ريح قلبي متتعبنيش ..


منصور بغضب عشان ورد خاينه يمه خاينه.


عفاف لطمت على صدره بهلع لتهدر كدب يبني كدب البت مؤدبه ومشوفناش عليها حاجه ...لتردف انت سنيه عملت معاك عقده يبني ..


منصور بتعب لاهه يمه لاهه هيا خنتني عشان انا مبخلفش يمه مبخلفش تقدري تقوليلي اللي ببطنها جاه منين ..لينهض محاولا اخفاء دموعه عن الجميع ويغادر..


عفاف وقفت بذهول وصدمه…


___________


عاصم طلاق مفيش يابت عمي واي حاجه تطلبيه هنفذهالك.


وداد بعند وانا مش عايزاك يااخي طلقني ..


عاصم بحنان وهو يقترب منها ليقول ببهمس بس انا بحبك..


نزلت دموعها لتهدر كداب ياعاصم..


عاصم بهدوء وهو يبعد خصلات شعرها والله ماكداب والله بحبك.


وداد بشهقات لأ انت كداب انت بتحب منى ياعاصم متكدبش عليا..


عاصم بابتسامه وهو يقبل جبينها والله بحبك ومقدرش استغنى عنك ومنى ماضي وخلص ..اما انتي ياوداد انتي حبيبتي وكل حياتي..


وداد لا انتي بتقول اكده عشان انا حامل بس..


عاصم وهو يمسح دموعها والله بحبك وبعشقك يابت عمي ومعرفتش قيمتك الا لما غبت عنك...ليحتضنها وتنهار الاخرى بالبكاء ..


وداد ببكاء هتسبني مرة تانيه..


عاصم بسعاده والله مهاسيبك ياحبيبتي ..والله مهزعلك ابدا بس ادينا فرصه تانيه..


وداد حشرت نفسها باحضانه ليشعر عاصم بتقبلها له ووووووو


__________


منصور دول فلوسك وحاجتك اللي ضحك عليكي وخدها..


سنيه بسعاده انت جبتهم ازاي..


منصور ببرود مش مهم ودول ورقتين العرفي اللي موقعينها ..وانتي دلوك بقيتي حره اصل خليته يطلقك يابت عمي.


سنيه ربنا يخليك ليا يامنصور وميحرمنيش منك..


هم بالمغادر ليعود هادرا على فكره مراته دلوك بالمحكمه عتطلب الطلاق منو وانتي عارفه مراته محامييه قد الدنيا..انا دلوك عملت اللي عليا ومحدش يعرف باللي حصل الا انا ومنى ونصحتي سيبك من امك وارجعي عند علي عشان محدش هيخاف عليكي غيره.


سنيه وانت يامنصور معتش بتحبني..وبتخاف عليا..


منصور انتي بقيتي زي اختي ياسنيه متحوليش تغييري ده


سنيه بس...


منصور بحده مبسش يابت عمي مبسش انتي اختي واتمنى بعد ده تغلي نفسك اكتر يابت يحيى... مش تتجوزي واحد يضربك ويهينك بس عشان حملتي منو..


سنيه بدموع يامنصور والنبي اديني فرصه والله هكون خدامه تحت رجليك ..


منصور وهو يغادر انتي اختي ياسنيه اختي ومش هتكوني بيوم غير اكده..


جلست سنيه تندب حضها وتبكي على كل ماحدث لها..


_______


عاصم وهو يمسح شعرها بحنان هنسميه ايه..


وداد انت هتسميه..


عاصم مممممم ايه رأيك بمصطفى.


وداد حلوو يبقى مصطفى ياابو مصطفى..


عاصم بحبك..


وداد بسعاده وعينام تلمعان بجد.


عاصم اه والله..


وداد دفنت رأسها بصدره بخجل …


عاصم ايه.


وداد ايه 


عاصم مش هتقوليلي بحبك زي زمان..


وداد تؤ مش هقولك


عاصم بضيق وهو يعتدل لينظر اليها ليه بقى..


وداد عشان مزجي اكده..


ليعتليها عاصم و يهتف طب ايه رأيك نعدل مزاجك ياام مصطفى..


وداد بضحك لا لا خلاص ياعاصم خلاص والنبي.


عاصم تؤ مش خلاص هو دخول الحمام زي خروجه ياروحي..وووووو


__________


منى جيه منصور ياورد انا هخليكي لوحدك معاه عشان تتحدتتوا.


ورد هو يعرف اني هنا 


منى لا انا قلتله انك سافرتي مع احمد واني عاوزه بكلمتين..


ورد ..


طرق الباب..


منى وهي تربت على كتفها متقلقيش منصور طيب وبيحبك..لتستقبله ليصدم منصور من رؤيته لورد 


منصور بحده دي بتعمل ايه هنا..


منى عشان خطري ياخوي اتحددتو مع بعض..


منصور بقرف مفيش حدييتت بيني وبين دي


ورد بدموع لأ يامنصور هنتحددت وعايزه اعرف ليه طلقتني ..ليه عايزه اعرف السبب يامنصور عشان كل يوم بموت الف موته وانا مبعرفش ذنبي ايه


منصور عشان انتي خاينه و*******


ورد…...


سبحان الله وبحمده 💚

صرخة ألم 💔 28


ورد بصدمه انا خاينه..انا


منصور بحده ايوا ياست هانم انت وحده****وخاينه. 


صفعته ورد بقوه ولم تستطيع منع دموعها هادرة انت واحد**** ياخسارة حبي ليك لتقول بانكسار المرة اللي فاتت قولت شاف الراجل بؤضتي وعلى سريري واي حد.مكانه كان هيشك بس المر دي  ليه بتقول أكده لتقوم بضربه بهستيريه مع كل كلمة تنطقها ..


امسك يديها ليثبتها هاتفا ببرود عشان انا مبخلفش يابت الاصول..


صدمة اخرى وقعت على مسمعها لتحول قلبها الى اشلاء متناثره لتهدر ببكاء ازاي ...ازاي واللي جوايا جيه منين هاااا منين متنطق..


منصور بسخريه انت ادرى يامتربيه..


ابتعدت عنه وقفت وتسمرت مكانه تريد استيعاب مايحدث كيف هيا حامل وهو لاينجب ..!!؟؟


كيف ولم يمسسسها رجل سواه..!!؟؟


جمعت شتاتها مسحت دموعها بكمها لتقول ..صدقني يامنصور المره دي مش هسامحك ..مش هسامحك ابدا..


وابني انا الللي هربيه ..ومش هاتشوفه..تصدق او لأ ده ابنك ..


 بس خلاص من النهارده ده ابن ورد بت محمود وبس ومش بحاجه اب يقف جنبه..لتردف بسخريه ياريت تستعجل بالطلاق يااستاذ عشان مش طايقه اشوف وشك بعد النهارده..


منصور انا الللي مش عايز اشوفك ولا طايق ابص فخلقتك انا سترت عليكي عشان عم محمود وجمايله ولو غير اكده كان لي تصرف تاني ياست هانم…


ورد اسكت خلاص اسكت يامنصور متكرهنيش فيك اكثر.


غاردت ورد وتركته وحده يحاول تهدئة نفسه..


___________


بعد مرور ست سنوات


نور ابنة منى الكبرى :خلاص يمه عارف هتقولي ايه هتقولي طالعه لابوكي فهمتها دي..


منى بغضب استني هنا يابنتي قولتلك مية مره بتتخانقي مع المس بتاعتك ليه..


نور بدموع عشان هيا مش طايقاني يمه وحطاني بدمغها..


منى بس يبنتي ..


نور خلاص يمه خلاص عاوزه اروح اتخمد ..


لتذهب الى غرفتها وتبكي هناك..


احمد انتي بتقسي عليها قويي يامنى دي لسه عيله.


منى والله ياأحمد انا عشانها عايزاها تبقى هاديه العصبيه دي مش كويسه للي بعمرها..


احمد بشويش عليها يامنى .


منى طيب انا هروح اشوفها.


احمد لا استني انا هكلمها..


___________


وداد يووووووه ياعاصم تعالا شوف ولادك خيالوني..


عاصم بضحك دول عيالي ماليكه ياحبيبتي..


وداد بغيظ هما فين الملايكه دول


عاصم وهو يسحبها محاوطا خصرها اي رأىيك.


وداد تحاول الابتعاد عنه بأيه.


عاصم نجيب ملاك تالت..


وداد لا ياعاصم والنبي كفايه حور ومصطفى مطلعين عيني..


عاصم تؤ مش كفايه وووووو


_____________


نور بحرج خلاص ياعمو اللي تشوفه..


احمد لا ياحبيبتي مش اللي بشوفه اللي لازم تعمليه الي اكبر مننا نحترموا فهمتي .


نور حاضر ياعمو..


احمد بزعل مصطنع مش قولنا نبطل عمو ديه ونقول بابا طب والله انا زعلان خلاص


نور بسرعه لا خلاص ياع ..لتبتسم وتقول يابابا ربنا يخليك لينا 


احمد ويخليكو ليا ياولادي يلاا ياحبيبتي الحقيني عشان الاكل


نور والله ماليش نفس.


احمد لأ لو مكالتيش بابا كمان مش هياكل..ها تقبلي افضل جيعان لحد دلوك..


نور خلاص انا هاجي دلوك ..


قبل جبينها متتاخريش ياحبيبتي وغادر ..ابتسمت الاخر وهي تهز رأسها..


دخل عز وصابر ..((عز ابن ورد من زوجها الاول_وصابر اخ نور من سالم))


عز بضيق انتي لسا زعلانه..


نور لا ياعز خلاص..


عز بتهديد استني بكرى والله لاربييلك مس صافي ديه..


نور بضحك هتعمل ايه يعني


عز بسعاده لانها ضحكت هتشوفي والله لفرج المدرسه كلها عليها مش اكده ياصابر..


صابر بابتسامة شر وانا معاك..


______________


وداد ايه يا سعديه عايزه ايه


سعديه ياست هانم فيه عيل  قدام الباب وعمال بيعيط .


وداد خير انشاء الله.


 خرجت مسرعة لترى طفل بسن السادسه.


وداد اهلا ياحبيبي عايز مين..


الطفل ببكاء وشهقات عايز بابا ..


وداد بابا مين ياحبيبي انت تايه


الطفل بدموع اصل اصل ماما سابتني هنا وقالتلي ده بيت ابوك..


وداد بصدمه ابتلعت مابجوفها بخوف ..لتملس شعر الطفل طب ياحبيبي عارف اسم ابوك ايه..


الطفل ايوا ماما قالتلي اسمه عاصم... وادتني ديه…


وداد…….


______________


منصور بحده انتي ايه اللي جابك بعد السنين دي كلها..


ورد …...


اللهم رضاك والجنه💚

صرخة ألم 💔 29


منصور بحده انتي ايه اللي جابك بعد السنين دي كلها..


ورد بدموع جايه عشان بتي يامنصور شوق بحاجتك شوق بتموت يامنصور 


منصور ليدفعها بغضب هادرا وانا معنديش بنات ياورد وغوري دلوك مش عايز اشوف وشك..


استيقظت ورد بخوف وهي تنظر الى طفلتها المتعبه من الادويه والعلاجات..لتعود لحالها طوال سنه وتبكي بحرقه على حال ابنتها وليس بيدها حيله..لتسمع رنين هاتفها


ورد وهي تمسح دموعها 


منى ازيك دلوقتي 


ورد بضعف عايشه..


منى رينا يعنيك ياحبيبتي ويقومهالك بالسلامه..


ورد  تعبت يامنى وانا بشوفها تموت قدامي كل يوم.


منى انا قولتلك خليني ابلغ منصور ده برضوا ابوها ياورد وهي بحاجته دلوك..


ورد بحزم وانا قولت لاه منصور مالوش حق بشوق ...شوق بنتي لوحدي ..بنتي انا وبس..


منى بس..


ورد بحده خلاص يامنى وقفلي دلوك عشان الدكتور هييجي يشوفها..


منى ربنا يطمنك عليها .


ورد يارب.


_______________


وداد بدموع مين مها ياعاصم..


عاصم مها مين معرفش حد بالاسم ده..


وداد متكدبش..


عاصم بغضب اكدب ايه انت اجننتي ازاي تقولي لجوزك اكده..


وداد عشان انت تعرف مها ومخلف منها كمان ..


عاصم مخلف ايه انت بتخرفي تقولي ايه.


وداد مش بخرف ياعاصم واكبر دليل الطفل اللي جوه .


عاصم وهو يسير الى الغرفة يتمتم دي اكيد اجننت مها مين وطفل مين..ليفتح الباب ويصدم بطفل يجلس على السرير يلعب باصابعه خاىف من الوجوه الغريبه حوله..اعاد النظر الى تلك التي تقف خلفه وتضع بديهاةعلى خصرها بغضب تريد اجابة على كل ماحدث..


اقترب منه عاصم..


عاصم ازيك ياحبيبي..


الطفل كويس ياعمو..


عاصم مين اللي جابك هنا..


الطفل ماما مها..


عاصم انت تعرف ماما فين دلوك..


الطفل ببرائه اه..


عاصم تنهد براحه طب هيا فين..


الطفل في البيت..


عاصم بضيق تعرف البيت فين ياابني ..


الطفل لا.


عاصم طب ياحبيبي انتا قاعد اكده ليه .


الطفل عشان خايف


عاصم وهو يربت على كتفه هو فيه راجل يخاف..


الطفل لا..


عاصم طب مش لازم تخاف ياحبيبي عشان انت راجل..


الطفل حاضر .بس..بس..


عاصم بس ايه..يابني.


الطفل انا عاوز ماما ..


عاصم هيا ماما اسمها الكامل ايه..


الطفل اسمها ماما مها..


نفخ الاخر بضيق..وهو ينظر الى الطفل بقلة حيله..


وداد هااا عرفت الهانم مين ..اكيد كنت بتعط بمكان عشان تجبلي عيل ..وها عايزني اربيه كمان لاااه ياعاصم اقسم باللله لو الود ده ابنك مهااقعدلك فيها دقيقه ..وهطلقني ..


عاصم بغضب اي انتي كل حاجه طلقني طلقني قولتلك مش ابني مش ابني انتي مابتفهميش..ليبدأ الطفل بالبكاء ..


مسح عاصم وجهه بغضب واخذ نفسا عميقا ليخرجه بهدوء.ويقترب من الطفل.


عاصم مالك ياحبيبي.


الطفل انا خايفه..


عاصم متخفش يابني ..انتا اسمك ايه..


الطفل اسمى يحيى..


عاصم انت مش جعان ياحبيبي..


الطفل بحرج سكت .


عاصم سعديه انتي يازفته..اسرعت سعديه اليه


سعديه ايوا يابيه 


عاصم خدي يحيى واكليه..


سعديه حاضر يبيه..


عاصم استنى ياحبيبي اي ديه اللي بأيدك.


يحيى ديه ماما ادتهالي عشان اديها لبابا عاصم..


عاصم بضيق وانت تعرف بابا عاصم..


يحيى لاا بس اكيد هعرفه..هيا قالت هيعرفك اول مايشوفك .


عاصم طب ياحبيب تقدر تدهالي اخبيها عندي 


الطفل ببرائه حاضر ياعمو..


عاصم اخد الورقه وامر سعديه بأخذ يحيى للاطعامه


سرعان مافتح الورقه ليجد وداد فوقه 


عاصم  بخضه بسم الله الرحمن الرحيم ايه..


وداد ايه


عاصم عايزه ايه


وداد عايزه اشوف زيك مش يمكن تكون مراتك.


عاصم بغضب قولتك مش مجوز يابت عمي..ومعنديش عيال


وداد والنعمه لاكون شايفاها معاك لو ايه..


عاصم بضيق امري لله...تعالي يأأخرة صبري.


_____________


_____________


دكتور جمال بعينان تلمعان عشقاً.انتي كويسه..


ورد بتعب مش عارفه انا عاوزه بتي تقوم بخير ومش عاوزه حاجه تانيه.


دكتور جمال ربنا يطمنك عليها ..انا هروح اجيب قهوه اجيبلك معايا..


ورد شكرا يادكتور من شويه شربت..


الدكتور جمال ممكن لو سمحتي النهارده نتعشى مع بعض عشان في حاجه مهمه عاوز اتكلم فيها معاكي.


ورد لاهه يادكتور مقدرش اسيب شوق لوحدها لوحاجه مهمه تخص شوق اتحددت دلوك وانا سمعاك.


الدكتور جمال طب ممكن نروح كفتريا المشفى نتكلم شويه


ورد ماشي يادكتور


________________


عز بضحك شوفتي عملنالك ايه فيها.


نور هههههه يخربيتكم انتو عملتو فيها ايه ..انتز شفتو لما الناظر هزأها قدام الطلبه كلهم..وهي كانت محرجه جدا وكانها وحده من الطلبه..


صابر هههههه انتو شفتوها لما جريت بالمدرسه كلها هربانه من الفار ..


عز بفخر عشان تعرفوا افكاري وتقدروها ..


نور الا قولي ياعز منين جبت الفار..


عزههههه فار ايه يابنتي ديه لعبه وصابر كان يتحكم فيها عن بعد.


نور ياولاد الايه.


عز عشان تعرفوا مش اي حد يقدر يقرب من عيلتي دانا احرقوا.


صابر ههههه اسكت ياعز كلو كوم لما وقعت وهي بتجري بالكعب واتكسر كان منظرها مصخره..


نور هههه دنتو الي يشوفكم ميقولش عندكك تمن سنين..


عز المهم انت اتبسطتي دلوقتي وخدنا بتارك منها…


____________


دكتور جمال دكتوره ورد انا عارف ان مش وقت الكلام ده بس لازم اتكلم فيه دلوقتي


ورد اتفضل يادكتور شوق فيها حاجه.


دكتور جمال لا اطمني مش عشان كده.


ورد براحه اتفضل يادكتور اتكلم..


دكتور جمال بصراحه انا بحبك وعاوز اتجوزك..


ورد بصدمه ايه..


دكتور جمال انتي لسا صغيره لساعندك ثمانيه وعشرين سنه ومن حقك تتجوزي وولادك هحطهم بعنيا..


ليقاطعهم صوتً هاردا بغضب طلبك مرفوض يادكتور……..


ورد…...


جمال...


سبحان الله وبحمده💚


صرخة الم 💔 30


منصور بغضب طلبك مرفوض يادكتور……..


ورد بحده وصدمه لرؤيته وانت مالك.…...


منصوراقترب منها ليهمس اتكتمي ومسمعش صوتك..


لينظر الى جمال حاجه تانيه يادكتور.


جمال بارتباك اقدر اعرف حضرتك مين عشان ترفض..


منصور انا..


قاطعته ورد مش حد يادكتور جمال ..وتقدر تديني فتره افكر ..عشان انت راجل محترم ومتتعييبش وانا مش هلاقي احسن منك لو فكرت اجوز..


جمال بامل شهاده اعتز بيها يادكتوره ورد بعد اذنك.. وفكري برحتك..


منصور بصدمه وهو يسحبها من يدها بحده وانا قولتلك طلبك مرفوض من دلوك..


ورد بغضب وانت مالك ترفض عني ابعد عن حياتي يأخي عاوز ايه مني..


لتغادر وتتركه يغلي مكانه..لينظر الى جمال الذي رمقه بنظرت شامته وابتسامه مستفزه وغادر..لكن يد منصور منعته ليخنقه من  هادرا ..


منصور تبعد عنها يلااا  أحسن يمين بالله ديتك عندي رصاصه بنفوخك فهمت ليدفعه دون سماع اجابته ويتبع تلك التي اختفت بللحظه..


_____________


(((عاصم بيه انا مها مامت يحيى..ومرات اخوك من ابوك زكي الله يرحمه لما مات بالغربه سابني حامل ..تحملت كتير ..بس معتش اقدر اتحمل اكتر ..يحيى عمال يكبر واسئلتة تكتر ..ومعرفش اتعامل معاه بعد اليوم انا قولتله انك ابوه عشان معرفش اقوله ايه مش عايزاه يطلع معقد اما يعرف ان ابوه مات مدمن مخدرات..انا مريضه ومافيش حد هيهتم بيه ..وانا بموت عشان كده جبته عشان يعيش وسط اهل ابوه ..ارجوك ياعاصم بيه اهتم بيحيى وكبره ..يحيى طفل ذكي جدا وبيسمع الكلام وهو مالوش غيرك دلوقتي ..انا هسافر عشان اتعالج بالله عليكي تهتم بيحيى )))


 وداد يعني ايه..


عاصم مش قريتي معايا..


وداد ايوه بس معرفاش ان زكي اتجوز.


عاصم بضيق تقدري تروحي بعد ماقريتي المكتوب.


وداد بس ياعاص


عاصم بحده اطلعي ياوداد عشان مش طايق روحي.


وداد بدموع وهي تضع يدها على كتفه يا


عاصم وهو يبعدها ليهدر بحده روحي ياوداد والا اقسم بالله لاسيبلك البيت وامشي.


خرجت وداد وعيناها دامعتان.


اما عاصم بقيى يفكر بما سيحدث ...ومالذي سيقوله ليحيى...وكيف سيتعامل معه…..وكيف سيتأكد بأنه ابن زكي..


____________


ورد نعم عايز ايه..


منصور اتعدلي ياورد لا يمين بالله لاتشوفي وش تاني.


ورد بحده اخلص عايز ايه عشان مشغوله.


منصور وهو يقترب منها ايه مشغوله بالجواز ياست هانم..وسايبه بتك بتموت..


ورد بغضب وانت مالك ببنتي ...و


منصور ببرود مش بنتي انا كمان..


ورد بسخريه لاهه يامنصور مش بتك شوق بنتي انا وبس وانت مالكش فيها..


منصور بغضب قولتلك اتعدلي ياورد لا يمين بالله لاخدها منك واحرمك منها..


ورد بدموع خانتها متقدرش يامنصور ..لتردف بحده بعدين من ايمتا بقت شوق بتك مش انت قولتلي انك مبتخلفش ايه اللي جد بعد السنيني دي كلاتها..


منصور اللي جد اني عرفت الحقيقه ياورد


ورد ببرود وانا ميهمنيش عرفت ايه يامنصور كل اللي يهمني شوق بنتي لوحدي وانت مالكش فيها. 


منصور بغضب امسك ذراعها ليضغط عليها اتهدي ياورد عشان شياطين الدنيا كلاتها تتنطط قدامي دلوك ..مش كفايه تاركه البت لوحدها وعماله تمشي مع الناقص اللي معاكي ولاهه كمان تفكري بالجواز مشفتش حد اناني وبيحب نفسه زيك..


ورد بغضب ايوه هتجوز يامنصور واظن ده من حقي..


منصور ببرود عاوزه تتجوزي انا مش همنعك بس بتي هتبقى معايا..


ورد بنتي معتروحش لحته يامنصور الا لما اموت ..


منصور يبقى تعقلي .


ورد بغضب روح يامنصور لاني مش طايقاك وكرهاك..


جلس منصور هادرا بهدوء انا عارف اني غلطت ياورد يوم ماشكيت فيكي بس غصب عني لما عرفت ان سنيه حامل واجهضت دخل الشك في قلبي  ولما سنيه قالتلي اني انا اللي مبخلفش ..عشان اكده عملت تحليل وطلعت مبخلفش وديته لدكتور واتنين وتلاته وكلهم قالو التحليل بيقول اني مبخلفش…


وكل المده دي وانا فاكرك خاينه لحد من عشر تيام لما سنيه اتصلت بيا وقالتلي انها بتموت وعاوزانا نسمحها عشان زاورت التحليل اللي عملته ..عشان عازه تنتقم…


ورد بجمود وانا مالي بكل ده..


منصور انا دلوك جاي وعارف اني ظلمتك يابت الناس بس انا كمان كنت مخدوع وكل الادله كانت بتدينك..عشان اكده خلينا نتجمع ونتجوز ونعالج بنتنا انتي عارفه ان الامل الوحيد في علاجه اننا نجبلها اخ عشان زراعة النخاع.


نهضت بغضب اجوز مين انت اكيد مش بوعيك ..


منصور مش عشاني انا عارف انك كرهاني وده حقك بس عشان بنتنا اللي بتموت..


ورد لوهدفع عمري كلو ليها ميهمنيش بس مش هتجوزك يامنصور انت فاهم..ودلوك تقدر تروح يامنصور بيه عشان بنتي عندها علاج دلوك ومش فاضيه للكلام الفاضي اللي بتقوله..


منصور بهدوء هسيبك تفكري دلوك وبعدين ..


ورد بحده مفيش بعدين عشان مش عايزه اشوفك يامنصور بعد اليوم وشوق بتي لوحدي ..


غارد منصور وهو يقول راجعلك ياورد ..


_____________


وداد ياعاصم بالله عليك متزعل مني..


عاصم….


وداد بدموع وهي تدير وجهه اليها والله مقصدي ازعلك بس انت عارف اني بغير.


عاصم…..


وداد ياعاصم رد عليا والله انت بتوجع قلبي اكده


عاصم وقد ضعف عندما رأى دموعها انتي اللي بتوجعيني ياوداد انتي كل مره بتشكي في من غير سبب وتيجي بكل بساطه تقولي بغير ..غييير مش ماسكك بس مش اكده انت بتخنقينيي اكده وكل حاجه طلقني ياعاصم ..انا حاسس انك بأيه لحظه ممكن تسيبيني ..


وداد ببكاء انا مقدرش اسيبك ياعاصم انت كل حياتي ..نهض عاصم من مكانه


وداد على فين..


عاصم هروح اغير جوي  .


وداد بس ياعاصم…


عاصم خلاص ياوداد سيبيني دلوك هرجع اما اكون كويس..


وداد وقفت تراقبه وهو يغادر تلعن نفسها لانها تشك به دائما..


_________


على الهاتف..


عاصم انتي فين..


..انا في البيت..


عاصم طب مسافة السكه وجايلك..


….في حاجه قلقتني صوتك مش عاجبني..


عاصم لا متخفيش بس محتاجلك..


…. طيب مستنياك..


___________


في المشفى..


الممرضه مدام ورد في حد برى عاوزك 


ورد مين..


الممرضه والله مش عارفه ..


ورد.طيب بعد اذنك خودي بالك من شوق لحد.مااجي..


الممرضه ماشي…


خرجت ورد وبحثت كثيرا ولم تجد.احد لتعود الى الغرفه وقبل ان تفتح الباب تشعر بشيء يوضع على انفها وفمها ليغمى عليها.ووووووو



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات شيقه وجديده من هنا



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close