expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية صرخة ألم الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية صرخة ألم الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


تتجوزيني قالها عاصم لوفاء التي وقفت مصدومة من عرضه للزواج...وهي تعلم مدى حبه لزوجته..


عاصم  بضيق ايه مش سامعه


وفاء هااا


عاصم ببرود تتجوزيني..


وفاء بس..


عاصم مبسش تتجوزيني اه او لأ.


وفاء ومراتك


عاصم مالها مراتي ...مراتي مش هتعرف حاجه دلوك.


وفاء بصدمه وغضب ازاي عايزني بالسر.. عرفي يااستاذ .


عاصم مش اكده ومتفهميش غلط عشان انا مش أكده...انا هتقدم واخطبك من امك ونكتب كتابنا رسمي وكل حقوقك هتاخذيها  شبكه ومهر وبيت ..بس مش عايز وداد تعرف..


وفاء…..


عاصم انا عارف بعد موت جوزك بقيتي ملطشه لاهلك واهله ..وعارف كويس انك محتجاني زي مانا محتاجلك عشان اكده بقولك فكري كويس وصدقيني مش هتندمي ..


وفاء بس .


نهض عاصم مقاطعا لحديثها فكري كويس وانا قولتلك قبل اكده نادر كان من احسن رجالتي وانا وفيت بوعدي ليه ومسبتكيش ودلوك انا بطلب يدك على سنة الله ورسوله وده لاعيب ولا حرام وعارف انك مبتخلفيش وموافق ومعنديش مشكله بده .


وفاء….


عاصم انا هروحي وفكري ..وكوني اكيده حتى لورفضتي مش هتخلى عنك وهتبقي زي اختي….


غادر عاصم وتركها تائه لاتعرف مالذي ستفعله ..عاصم كل فتاه تتمناه زوجا لها ...ولكنها تعلم يقيننا بانه يحب زوجته جدا..


____________


استيقظت وهي تشعر بثقل في رأسها..لتفتح عينيها ..وتنظر حولها ولا تجد احد نهضت لتبحث عن احد تنادي


ورد حد هنا …


خرجت من الغرفة التي هيا بها لتجد منصور يجلس ببرود وهو يحتسي الشاي..


منصور ها فوقتي...ازايك دلوك....


ورد بحده انتي ازاي تتجرا وتجبني هنا انت مين عشان تعمل أكده..


منصور اهدي واقعدي عشان نتفاهم..


ورد مفيش حاجه بينا عشان نتفاهم عليها..


منصور لا فيه ...فيه بنتنا اللي بتموت..


ورد متقولش بنتنا شوق بنتي لوحدي..


منصور لأ  بنتنا وبطلي عند وخلينا نخلي مشاكلنا دلوك ونفكر ببنتنا..


ورد نفكر بأيه اللي انتا بتفكر فيه مش هيحصل يامنصور..


منصور لأ هيحصل ياورد مش عشاني عشان بنتنا..


ورد قولتلك لأ..


منصور فكري ياورد عشان بنتك ..وصدقيني اول ماتكوني حامل هطلق لوكنتي عاوزه بس كل ده عشان بنتنا انا عارف انك مستحيل تسامحيني بس حاولي عشان بنتنا..


ورد…..


شعر منصور بأنها هدأت وضعفت امامه..منصور عشان خاطر شوق  عاوز اعمل حاجه وحده لبنتي عشان اعوضها عن سنيني البعد.


ورد ويمكن مايحصلش حمل..


منصور لاه متخفيش ان شاء الله هيكون فيه حمل..ليردف انتي ليه بتسديها بوشنا خلينا نحاول.


ورد مقدرش انا مش طايقه ابص فوشك عايزني اجوزك لا يامنصور ..


نفخ الاخر بضيق ليهدر بغضب انتي عاجبك حال بنتك اللي بتموت كل يوم وجسمها معدش يقاوم المرض..انتي ازاي بقيتي انانييه اكده مكنتيش اكده ياورد ..


ورد بدموع كله بسببك انت انا مش طايقاك يامنصور مش طايقاك متفهم يااخي..


منصور مش عايزك تطيقيني وصدقيني اول مايحصل الحمل ..هعملك اللي انتي عاوزه حتى لو عاوزه اطلقك..


ورد مقدر….


ليسمع صوت طرقات على الباب..


منصور جي الماذون عشان نكتب الكتاب ومتعنديش ياورد وفكري بشوق …


وردد…….


_____________


على الهاتف


وداد انا بتصل فيك من الصبح مش بترد كنت فين..


عاصم بحده وانت مالك يوداد خنقتيني انت ايه مش بتتهدي ..


وداد بدموع ان خايفه عل ..


عاصم خايفه عليا والله شكه اني بخونك 


وداد ياعاصم والله انا بحبك عشان اكده..


عاصم بضيق انتي بتخنقيني بتخليني ابعد بطبعك ده انتي مش هتتغيري ياوداد اناهسافر عشان مش طايق روحي خودي بالك من العيال ويحيى لحد مااجي…


وداد بالله عليك متسافرش وانت زعلان مني ياعاصم ..


عاصم خلاص ياوداد خلاص..


وداد بس 


عاصم اقفلي ياوداد اقفلي..وخودي بالك من العيال ويحيى..


____________


بعد كتب كتاب منصور وورد  وتوديع منصور للمأذون والشهود.


منصور وهو يقترب منها وقام بتقبيلها ..بشوق وهيام..وحشتيني قوي ياورد والله بحبك..


ورد بدموع بقيت مكانها لاتتحرك ولم تجاريه بشيء ..و بقيت مستسلمة له دون اي ردة فعل منها اما الاخر فقد تمادى ليحملها ووضعها على السرير...ليعتليها وهو يسمع شهقاتها وهي مستسلمه له ودموعها تنهمر...ابتعد عنها وهو ينظر الى عينيها كانتا مغمضتان ...كان رفضها له واضح على تراسيم وجههاا على جسدها الذي شعر منصور لرفضه لما يحدث ..فهي مستسلمه له فقط لاجل ابنتها..لينهض بغضب خلل يديه بشعره هادرا .


منصور بحده انتي بتعملي اكده ليه.


نهضت الاخرى لتجلس على السرير وهي تشعر لأول مره بكرهها لقرب منصور منها..مسحت دموعها لتقول انا معملتش حاجه ..


منصور وهو يجوب الغرفه ذهابا وايابا مش عايز اكده ياورد مش أكده..


ورد بغضب امال عايزني ازاي يامنصور لتمزق ثيابها هادرة انا اهو قدامك عايزني تعالا ..تعالا يامنصور.. عشان بتي انا ممكن اضحي بروحي ...اسرع اليها منصور بغضب ووووووووو

اللهم الفرج القريب 💚

صرخة ألم 💔 32


 وداد جلست تبكي بغرفتها هي تعلم جيدا بان غيرتها وشكها بعاصم زائد عن الحد لكنها تحبه ولا تستطيع السيطره على نفسها..


عاصم حب طفولتها تشعر بانه سيضيع من يديها بأي لحظه وهي السبب بذلك..


_________


منصور لمي نفسك ياورد ومتعمليش اكده فينا عشان مش طايقك وانتي اكده ولاطايق روحي..


ورد وانا  قدامك اعمل اللي انت عاوزه وخلصني يامنصور


منصور بغضب جحيمي وهو يرمي الملائة عليها هادرا انتي بتتحددتي اكده ليه اجننتي اياك..


ورد بسخريه عشان انت كل همك اللي بيحصل ده ..مالحقتش تكتب الكتاب الا ولزقت فيا ..مهمكش بتك … مهمكش الا روحك.


منصور بغضب انا هغور واما تعقلي نتحددت.


ورد هتسبني هنيه لوحدي..


منصور ببرود اه لحد اما تعقلي.


ورد ايه حبسني.


منصور احسبيها زي منتي عاوزه ليغادر ويغلق الباب بالمفتاح خلفه..


_____________


منى انا خايفه على نور قوي ياأحمد هيا ااتأثرت كتير من مشاكلنا انا وابوها عشان اكده بقت عصبيه ومستفزه اكده..


احمد اطمني ياحبيبتي نور لسه صغيره اكيد هتكبر وتعقل..


منى يارب يااحمد عشان هيا الوحيده من اخوتها شاغله بالي صابر وهناء مش تاعبيني قدها..


احمد ربنا يخليهم  لينا ياحبيبتي ويهديهم..


منى يارب..


______________


منصور ايه اللي جابك هنيه ياعاصم..


عاصم بضيق ايه ممنوع اجي يابن خالي..


منصور مالك شكلك مخنوق..


عاصم مخنوق وبس دنا مش طايق روحي..


منصور وهو يجلس جنبه بتعب فيك ايه..


عاصم زي كل مره قرفاني بشكها وغيرته..


منصور عشان بتحبك يابني ..


عاصم وانا بحبها بس مش اكده يامنصور دي لما تشوفني اتكلم بالتلفون لوحدي تخطفو وتفتح مكبرالصوت ..لاههه وكمان رايح فين وجاي منين وبتفتش بتلفوني ليل نهار دي بتشك بيا وكل كلمه لومش عجبك طلقني انا حاسس باي لحظه هتتخلى عننا انا وعيالها...وانت عارف اني ماليش بالنسوان والعك ده


منصور متفهم يابني بتحبك


عاصم الحب مش كفايه يامنصور.


منصور قصدك ايه


عاصم انا هتجوز


منصوربصدمه ايه الله يخربيتك انت اكده بتعكها..


عاصم ايه مش من حقي.


منصور لاه من حقكك ياخويا بس ليه مراتك بتحبك.


عاصم وانا بحبها بس الحب مش كفايه يامنصور مش كفايه..


انا عاوز حد يفهمني ينسيني تعبي وزاعلي مش ينكدي عليا..


منصور فكر كويس 


عاصم فكرت واصلا خطبت..


منصور بحده ايه جرالك ايه بسرعه اكده ...هتخسر ياصاحبي..


عاصم اسكت يامنصور عشان واالله مش طايق كلمه زياده..


منصور برحتك يابن عمتي..


ليعلن هاتف عاصم عن قدوم مكالمه من وفاء..


عاصم الو


 فاء ازيك يابيه..


عاصم الحمد لله ازيك انتي وازي الحجه..


وفاء الحمد لله كوسيين..لتردف. بتوتر انا فكرت ياعاصم بيه..


عاصم هااا قولتي ايه..


وفاء ياعاصم بيه انت الف بت بتتمناك بس انا مش هخرب بيتك واتجوزك. انا عارفه كويس اد ايه بتحب وداد هانم وهي بتحبك انا مش خرابت بيوت يابيه…


عاصم بس ي


وفاء مقاطعة اياه معلش ياعاصم بيه امي تناديني وانا هنسى عرضك ده عشان عارفه مراتك بتحبك قد ايه وده اللي انتا فيه ممكن يكون نزوه او عشان مخنوق بس ارجع لبيتك يابيه ولمراتك وربنا يسعدكم... سلام


لم يجد عاصم مايقوله لها ليغلق الهااتف ويظهر على وجهه الضيق..


منصور مالك ..


عاصم ببرود رفضتني..


منصور هيا مين..


عاصم انت عارف نادر السواق بتاعي..


منصور ايوه عارفه الله يرحمه ماله..


عاصم لما مات وصاني على مراته وامها ..وانا من يوميها ببعتلهم فلوس. قعدتهم بوحده من الشقق بتاعتي ..وشفتها كذا مره لما امها تتعب وتاخده للمشفى ...فرحت امبارح وخطبتها وتصور رفضتني ..


منصور اكيد ليها ظروفها ياعاصم..


عاصم لاه يامنصور بس هيا عاقله اكده وبتحسها فاهمه الحياة صح..يتفكرني بحد اعرفه(يقصد منى)طيبتها وقلبها الابيض ..تصور بتقول اللي انت فيه ممكن يكون نزوه او عشان متخانق مع مراتك ...دي كانها معانا..


منصور الله يستر عليها ياعاصم وانت يابني دي اشاره عشان تنسى فكرة الجواز دي خالص ...بلاش تعكنن حياتك..انت بوحده منتاش خالص..هتجيب التانيه ليه بلاش وجع الدماغ ده..


عاصم بضيق هشوف يامنصور ...بس انت مالك باين عليك الضيق..


منصور انا اجوزت ورد..


عاصم بصدمه ايه..


منصور زي ماسمعت ..


عاصم ازاي دانا فاتني كتير يامنصور..احكيلي يابني..((ليخبره منصور بكل ماحدث منذ اتصال سنيه حتى شجاره مع ورد ))


عاصم تصدق البنت معاها حق..


منصور بضيق مانا اتأسفتلها ياعاصم وبوست التراب تحت رجليها ومرضيتش..


عاصم بس اللي عملته معاها صعب على اي وحده تتتحمله يامنصور انت شككت بيها وقولت اللي بيطنها ده مش ابنك..


منصور وانا قولت كانت التحلليل وكل حاجه تثبت اني مبخلفش.عايزني اعمل ايه..


عاصم تعمل تحليل تاني وتالت وخامس ..دي اعراض ناس يامنصور وورد مش اي حده دي بنت الغالي انت نسيت هو عمل معانا ايه لما نزلنا السوق صغيريين والكل طمعان فينا ..ده وقف جنبنا وعلمنا التجاره من الالف للياء وكان هو الوحيد اللي سندنا بالسوق دول كانو ياكلونا لاولا عم محمود بس بقول ايه انت دماغك جزمه..


منصور متتلم ياعاصم انا جاي اشكيلك وبتشتمني اكده..


عاصم وعايزني اقولك ايه يعني ماالبت معاها حق ..

نفخ منصور بضيق ليهدر تصدق الحق عليا اتحددت معاك ..واللي بتعملو فيك وداد ده قليل... والنعمه لاتصل فيها واقولها انك خطبت وعايز تتجوز عشان يكون النكد على اصوله يا*****


عاصم بضحك بسرعه خلاص خلاص يامنصور هشوفلك حل بس انت سيبك من وداد والنعمه دي زعلها وحش قوي..


منصور بضحك ناس متجيش الا بالعين الحمرا..


عاصم خلاص تاهت ولاقيتها..


منصور ايه هيا ايه..


عاصم بص اسمعني كويس ونفذ زي مابقولك..


منصور ماشي ارغي….


________


ام وفاء رفضتيه ليه يابنتي وانتي بحاجة راجل.يقف جنبك.


وفاء عشان انا مش خرابت بيوت يمه..


ام وفاء ده عاصم بيه مية بنت بتتمنى يبصلها تيجي انتي ترفضيه ليه..عشان ايه ده نحنا بناكل من خيره..


وفاء خلاص يمه من بكرى هنزل ادور على شغل انما جواز مش هتجوز عاصم بيه ومش هكون مرات اب لعياله وضره لمراته انتي مسمعتيش نادر وهو يحكيلي عن حب وداد هانم لعاصم بيه واجي مين انا عشان ابقى ضرتها يمه ربنا يسعدهم ويبعدهم.


ام ووفاء بس يابنتي اكده انتي هتفضلي لوحدك ..وانا ممكن اموت واسيبك باي لحظه..


وفاء بسرعه بعد الشر عليكي ياحبيبتي ربنا يديكي الصحه وطولت العمر يمه بس صدقينى وانا وعاصم مننفعش لبعض..


تنهدت الاخر بضيق لتهدر برحتك يابنتي..


اللهم عفوك وعافيتك💚

صرخة ألم 💔33


منصور ازيك ياحبيبتي..


شوق نظرت اليه بسعادة بابا انت رجعت من السفر ايمتا ..


منصور بصدمه انتي تعرفين ياشوق..


شوق ايوه انا بشوف صورك كل يوم انت وعز بتلعبو لما كان صغير ..بس انا زعلانه منك قوي..


منصور بسعاده لان ورد مازالت تحتفظ بذكره ليبتسم لورد بامتنان..ليه اكده اميرتنا الحلوه زعلانه..


شوق بطفوله عشان سافرت وتركتنا لوحدنا ومخابراش بيوم لعبة معايا..


منصور حقك عليا ياروح بابا احنا هنعوض ده كله اما تخفي وتبقي كويسه ..


شوق بس …


منصور وهو يحتضنها خلاص ياحبيبتي انا اهو هفضل معاكو العمر كله ومش هسيبكو خالص..


شوق وعد يابابا ..


منصور وعد ياحبيبتي  


شوق هو ينفع تطلعوني من هنا عشان مش حابه المكان ده..


ورد طبعا لا ياشوق انتي لسه عيانه ياحبيبتي اما تخفي هنخرج. شوق بزعل بس انا عايزه اخرج والعب مع بابا ..


منصور خلاص ياحبيبتي انتي دلوك تاخذي دواكي وتريحي شويه وان شاء الله اما تخفي خالص نخرج من هنا.


ورد بحنان الدكتور محرج علينا انها تفضل هنا لحد.ما تبقى كويسه.


منصور طب خلاص يا حبيبتي اوعدك اول ما تخفي هاخدك من هنا بسرعه


شوق بزعل ماشي..


منصور زعلتي ليه دلوك انا كل يوم هاجي انا وماما هنا وهجيبلك لعب ونلعب بيهم..


شوق بفرحه بجد يابابا 


منصور بجد ياروح بابا بس انتي خفي بسرعه .


___________


في منزل منصور..


ورد بحده قولتلك مش طايقه ابقى معاك لحظه وحده انا عاوزه اروح


منصور مفيش مرواح ياورد 


ورد سبني يامنصور اوعى اكده


منصور استنى عاوز اتحددت معاك وبعدين هروحك لو عاوزه


ورد وهي تجلس اهو اتحددت بس بسرعه..


منصور شكرا ياورد..


ورد…..


منصور مش عارف اقولك ايه وحده غيرك كانت كرهت بنتي فيا ويمكن قالت مات بس انت طلعتي بنت اصول..


ورد…..


منصور بتتعبيني اكده ليه ياورد..


ورد خدتني على شوق ليه يا منصور عاوز تمسكني من يدي اللي توجعني عاوز ايه


منصور لا ياورد مش اكده عشان اشوف بنتي. ونطمن عليها


ورد وليه دلوك ..


منصور بضيق ليسحبها ويجلسها على الاريكه بجانبه وشبك يديه ببعضهما..هادرا 


منصور عشان نشوف بنتنا عشان تعرفي حياة بنتنا اهم من اي حاجه تانيه بنتنا بتموت ياورد.. وربنا ادانا الحل ..


ليتنهد ويردف بضيق ..انا زمان غلطت غلطة عمري لما شكيت فيكي بس والله العظيم كان مغشي عليا مش شايف قدامي ولا حاسس بحاجه سنيه اللي اجهضت على أيدي وكانت مراتي ست سنين ومخلفتش ولما قالتلي العطال مني مصدقتهاش بس قولت اتأكد عملت تحليل ومكنتش عارف انها بتراقبني وزورت التحليل لينهض و يجلس أمامها على الأرض ويمسك يديها انتي مش عارفه انا جرالي ايه بعدك انا عانيت قوي ..صدمتي كانت شديده بيكي حتى سنيه ..انا اجوزتها غصب عنها بس كنت بحبها وكنت بحسبها تحبني….انما انتي ..انتي ياورد ..انا بكل لحظه معاكي كنت حاسس بحبك ليا ..انا حبيتك ياورد والله العظيم ..عشان اكده صدمتي بيكي كانت وعره قوي عليا


ورد بدموع اللي يحب حد يامنصور بيثق فيه بيكدب حتى عيونه ويصدقه انما انت لا.. شكيت بيا وطلقتني وطردتني ..


منصور بانكسار والله انا عارف لو تأسفت لك عمري كله مش يكفي بس كل اللي اقدر اقولك عليه اني والله والله بحبك وبموت فيك ولا حبيت حد زيك ..حتى سنية…


ورد بس..


منصور وهو ينهض من امامها ليجلس بجانبها ويحتضنها مقبلا جبينها ادينا فرصه عشان بنتنا وعشان حبي ليكي ..بنتنا لازم تعيش ياورد ونحنا لازم نعمل اللي علينا.


ورد بدموع مش هقدر انسي اللي عملته يا منصور.


منصورلاهه هتنسي انت بس ادينى فرصه عشان انسيكي كل حاجه وحشه عشتيها بسببي...


ورد مش هتقدر.


منصور وقد بدأ بتقبيلها بحنو ومع كل قبله يعتذر لها ويخبرها كم هو يحبها..اما ورد فقد كانت تائهة بكلماته ولمساته وعشقه لها وووووو


___________


في منزل منى 


منى بحده انتي ضربتي اختك ليه ما تنطقي.


نور ببرود عشان قطعتلي كراسة الرسم يمه ولسه والله هضربه كمان..


منى بغضب انتي اجننتي دي لسه عندها اربع سنيني تضربيها ..


نور اه اضربها يمه اضربها عشان انتي مدلعاها بزياده..


منى يارب صبرني يارب..


احمد وهو يدخل من الباب ايه ايه مالكم صوتكم طالع لاخر الشارع..


منى تعالى شوفها يااحمد..


احمد مالك يانور ياحبيبتي..


نور بصراخ مفيش لتغادر الى غرفتها و ترزع الباب بغضب..


منى دي هتجنني يااحمد والله هتجنني..شوف ضربت اختها الصغيره عشان ايه قطعت كراسة الرسم اي الهبل ده


احمد اهدي يا حبيبتي مش قولتلك بشويش عليها 


منى لا يا احمد دي لازمها حل مش هتفضل اكده ساعه تضرب اختها وساعه تزعق للمس بتاعتها..وعماله تعملنا مشاكل كل شويه


احمد اهدي يا منى انا هشوفها..


منى لأ سيبها يمكن تعقل انت بتدلعها زياده يااحمد وده مش كويس ليها...انا مش عارفه جايبه العند ده منين..


___________


دخل عاصم منزله منتصف الليل ليتجه الى غرفته فتح الباب ليرى وداد تبكي  لتسرع إليه فور رؤيته وتحتضنه وتتعلق برقبته ..


وداد سامحني يا عاصم..


تنهد الآخر وهو يحملها ويرفعها عن الارض ويهمس بتتعبيني اكده ليه..


وداد والله بحبك..


عاصم وانا بموت فيكي…


وداد سامحتني..


عاصم امممممم لسه..


وداد طب وأكده لتقبله..ووووووو


___________


بعد مرور اسبوع ..


ورد ومنصور اصبحت علاقتهما افضل بكثير واستطاع منصور الاقتراب منها اكثر والاقتراب من عز الذي اصبح منصور صديقه المقرب جدا بهذه الفتره..وشوق التي يذهبون كل يوم ويلعبون معها عز ومنصور وورد كعائلة واحده ليحاول منصور تعويضهم عما فات  ..لكن ورد لم تعود لطبيعتها معه بعد..


عاصم ووداد مازالت وداد تزعجه بالغيرة المفرطه عليه...ثم تعود وتعتذر بانها تغار من شدة حبها له.


احمد ومنى يجهزان لعيد ميلاد نور ويحاولان جعلها تكون طبيعيه بكل الطرق لكن ...


_____________


ورد منصور يامنصور فوق تلفونك عمال يرن من الصبح..


منصور وهو يجذبها اليه تلاقيه عاصم اصل قالي هينزل القاهره النهارده..


ورد اوعا كده هجيبلك تلفونك عشان ترد عليه.


منصور وهو يضمها اليه اكثر خليه يغور في داهيه وبدأ بتقبيلها..


ورد استنى يامنصور انت اتغيرت قوي سايب شغلك والبلد بقالك سبوع وقاعد هنيه..


منصور وهو تائه بتفاصيلها متقلقيش عاصم هناك …


ورد بس …


اسكتها بقبلة طويله..ووووو


____________


عاصم كان يجلس بسيارته بهدوء ليعلن هاتفه عن مكالمة ..


عاصم ايواا مين.


………


عاصم وجرالها حاجه متنطق يابني ادم..


……….


عاصم انتو فين.


……..


عاصم بغضب ايوا بأنهي زفت مشفى..


…….


اغلق الهاتف بسرع ليهدر بغضب وقف العربيه ..


السائق حاضر يبه..


اسرع عاصم ليحل محل السائق ليقود السياره بجنون حتى وصل لي…..


لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين💚

صرخة الم 💔34


جلس على ركبتيه يحتضن يديها ولأول مرة لم يستطع منع دموعه من الانهمار..وهو يراها تصارع الموت..دون امل..


منى بتعب متعيطش ياعاصم عشان خاطري..


عاصم وحياة اغلا حاجه عندك يامنى متسبينا..


منى بدموع وخفوت وهي تصارع الموت خلاص ياعاصم ..ايامي خلصت بالدنيا ديه..


مسح دموعه بكمه وهو يقول بلهفه لاههه متقوليش اكده متوجعيش قلبي ..


منى عاصم خود بالك من نور ...لتردف وقد ازداد المها قول لمنصور نور امانه عندكم ..مبقاش ليها حد ...لتصرخ بألم أهه.


عاصم بخوف هروح اجيب الدكتور يامنة ..امسكت يديه تمنعه من الذهاب لتعيد كلامها وصيتي نور ..عارفه ان طبعها صعب ياعاصم بس هي عانت معانا انا وسالم قوي خودوا بالكم منيها..


عاصم بألم وهو يشعر بأن هذه نهايتها متقوليش اكده ..هتكوني معاها وتفرحي بيها  ..مسح وجهها بحنان وهو يقول مش اكده…


منى…..


عاصم بصراخ منى ..يامنى متعمليش فيا اكده عشان خااطري ليصيح يارب ياربي لااا..ليجتمع الاطباء على صراخه ويخرجوه غصبا من الغرفه ليجلس ارضا وهو بحالة يرثى لها .


____________


بعد مرور شهر..


عند ورد ومنصور


ورد مالك يامنصور ..


منصور تعبان قوي ياورد ..


ورد هي تمسح شعره بحنان حقك عليا تعبتك معايا قوي..


((استطاع منصور بهذه الازمه  استعادة حب ورد له لقد اهمل نفسه وظل يتنقل بين شوق المريضه وتحتاج له ونور وصدمتها بوفاة عائلتها وورد التي انهارت فور علمها بوفاة اخيها وعائلته وكانت بحاجة شديدة لوجوده بجانبها ابتلع غصتة على اخته واطفالها حاول قدر الامكان التماسك ودعم الجميع بفاجعة القدر هذه ليثبت من جديد بأنه رجل يعتمد عليه ويستحق خطف قلب ورد.من جديد))


منصور وهو يغمض عينيه بتعب متقوليش اكده ياورد انا راحتي جنبك..واما تكوني مرتاحه


ورد رينا يخليك لينا ...لتسأل نور عامله ايه ..


منصور تعباني قوي من ساعت الحادثه وموت اهلها وهي بتعند بكل حاجه...مش عارف اعمل معاها ايه.


ورد بدموع اعذرها يامنصور اللي جراللها مش شويه خسرت عيلتها كلها مره وحده وبعيد ميلادها كمان..لتردف ببكاء انا اللي خسرت احمد اخويا وبنته اللي ملحقش يفرح بيها .. قلبي بيتقطع عليهم كل يوم..اومال هي تعمل ايه بالسن ده..نهض منصور وهو يحتضنها متعيطيش ياورد عشان خاطري مش هستحمل دموعك دي..


ورد حقك عليا مش بأيدي انا عارفه انك.زعلان قوي بفراق اختك وعيالها بس شايل بقلبك ومتحمل وعمال تلف علينا توسينى كلنا وانت محدش حاسس بيك..بس انا حاسه بيك يامنصور بس والله مش بأيدي مش قادره استوعب للسعادي اني خسرت اخويا الوحيد وبقيت وحيده بالدنيا دي..منصور وهويقبل يدها منتيش لوحدك ياورد انا هفضل جنبك لحد ماموت ومش هسيبك


ورد بخوف وهي تضع يدها على فمه بعد الشر عليك متقولش اكده انا لو جرالك حاجه هموت والله …


احتضنها منصور وهو يقول اهو لهفتك دي وحبك هي اللي مصبراني  ..


ورد منصور ..


منصورعيون منصور


ورد انا …


ليقاطعهم طرقات على الباب..


عز ممكن ادخل..


منصور تعالا ياحبيبي ..


عز بضيق هي نور هتفضل اكده على طول..


تنهد منصور بضيق لا ياحبيبي ان شاء الله هترجع زي الاول واحسن.


عز اايمتا انا متعودتش عليها أكده حابسه روحه كل اليوم بؤضتها ومبتكلمش حد خالص..


منصور قريب ياحبيبي ان شاء الله...انا هروحلها دلوك ياحبيبي


ورد بشويش عليه ياحبيبي..


_____________


عند عاصم ووداد


وداد وهي تحتضنه من الخلف حبيبي ممكن اطلب منك طلب..


عاصم بهدوء التفت اليها وهو يحتضنها أمممم اتفضلي.


((عاصم تغير كثيرا اصبح قليل الكلام ويعمل ليل نهار ..كانت وداد تعلم يقيننا بانه يحاول اخفاء حزنه على منى لذلك يهلك نفسه بالعمل ...وداد تعلم جيدا بانه يحبها وتمكنت من دخول قلبه والسيطرة عليه...لكنها ايضا تعلم بأن منى شيء خاص بالنسبه لعاصم ولا يمكن ان  ينساها بسهوله لذالك تحاول جاهدة التخفيف عنه))


وداد امممم لا اوعدني الاول انك تقبل طلبي.


عاصم اطلبي ياروحي عاوزه ايه …


وداد مدام بيها روحي يبقا هتقبل..مش كده..


عاصم بابتسامه انتي قولي طلبك الاول وهشوف..


وداد وهي ترفع نفسها و تلف يديها حول عنقه لأ مش هتشوف هتوافق..


عاصم اممممم اومرك ياباشا اي طلبك..


وداد بضحك وهي تضع جبيها على خاصته الباشا عاوزك تاخدو وتسافرا عشان تتفسحوا..


عاصم بضيق وهو يفلت يديها ليبتعد ويدير وجهه مش هقدر ياوداد عشان مضغوط بالشغل اليومين دول..


وداد وهي تديره اليها تؤ تؤ مش هقبل اعذار ياعاصم عشان بقالنا زمان مسفرناش وبعدين انا قولت لامي عشان اخلي العيال عندها..ونبقى لوحدنا ..لتردف بحزن مصطنع هو انت مش عاوز نبقى لوحدنا ..لو مش عايز برحتك مش هجبرك..


نفخ الاخر بقلة حيل ليهدر خلاص ياوداد متقلبيش اكده وتكشري ..هقول لسعيد يشوف الشغل عني..


وداد احتضنته بسعاده يخليك ليا ياحلى عاصم بالدنيا كله..


ابتسم عاصم عليها وهو يراها سعيده..


اللهم الفرج العاجل💚

صرخة ألم 💔 35


منصور انا عارف انك.زعلانه على فراقهم ..على فكره انا كمان لما كنت اصغر منك خسرت ابويا .. وقتها حسيت انو مبقاش ليا حد ..مريت باصعب ايام عمري لحد مابيوم قالي عمي كلام لسه مش قادر انساه لحد دلوقتي..عارفه قالي ايه...رفعت نور رأسها من الوسادة لتعتدل بجلستها ليأخذها منصور باحضانه وهو يمسد شعرها ..قالي يامنصور يابني ابوك الله يرحمه مات ولو هنرجعه باللي بتعمله ده كلنا حنحبس نفسينا معاك اكده ..بس مش هيرجع يابني..قولته انا بقيت لوحدي ياعمي ..قالي لاهه انت مش لوحدك يابني بص حوليك كويس هتشوف حبنا وخوفنا عليك يابني ..انا وامك وعمتك حوريه واخواتك كلنا بنحبك بص حتى عاصم بص ازاي قلقان عليك …انت عاوز تخسر كل اللي بيحبوك ..قولتله لا اكيد لا قالي وهو يبتسم خلاص يبني يبقى تقوم وتحقق حلم ابوك مش كان عايزك تكبر شغله وتكمل علامك..قومت يانور قومت مش عشاني عشان حلم ابوي وعشان كل اللي بيحبوني كان لازم اكمل واعيش حياتي زي مكان ابوي عايز…


ابعدت نور راسها من حضنه لتنظر اليه بدموع بس ياخالو انا السبب باللي حصل لهم …


منصور لا ياحبيبتي انتي مالكيش ذنب ده قدر ياروح خالوا..


نور ببكاؤ وشهقات بس بس لو مكانوا راحوا عشان يحضرو لعيد ميلادي ماكنتش خبطت فيهم عربيت النقل وماتو لتهدر بصوت مختنق انا السبب ياخالو انا السبب…


منصور اششش يانور كفايه يا حبيبتي انتي عارفه ليه ماما وعمك احمد واخواتك راحوا عشان يحضؤوا لعيد ميلادك..


نور…. 


منصور انا اقولك عشان يشفوكي مبسوطه وسعيده بحياتك عشان كده لازم تقومي من السرير ده وتطلعي من الغرفه الكئيه دي وتخرجي معانا ..بصي حتى عز خايف عليكي قوي...ليردف بحنان انتي عاوزه تزعلي امك واخوتك..


نور لا ياخالو..


منصور يبقى متفضليش اكده قفله على نفسك لا ياحبيبتي انتي تروحي المدرسه وتنجحي وتكملي حياتك عشان اهلك يبقوا مبسوطين منك..


نور اومات برأسها بايجاب حاضر ياخالو


منصور طب حلو قوي يبقى تقومي دلوك وتستحمي وتغيري هدومك عشان هنروح نتفسح وكمان نروح المشفى عشان ناخد شوق معانا انا طلبت من الدكتور اننا نخدها تتفسح معانا ومعترضش..


________________


وداد ياحبيبي يايحيى ليه مش راضي تروح مع مصطفى وحوريه عند ماما..


يحيى لا انا هفضل هنا مع داده سعديه .مقلقيش عليا..


وداد بس ياحبيبي…


قاطعها دخول عاصم 


عاصم مالكم ياورد وانت يا يحيى ليه مش جاهز عشان تروح مع اخواتك..


يحيى بضيق انا هفضل هنا مع داده سعديه  ..


عاصم ليه يابني مش عاوز تروح مع مصطفى وحور..


يحيى بطفوله انا حابب ابقى هنا وانا بحب داده سعديه قوي وهي تاخد بالها مني..


عاصم وهو يجلس امامه ليحتضنه بحنان برحتك ياحبيبي ولو عزت حاجه اتصال بيا بأي وقت..


يحيى حاضر..


عاصم سعديه ياسعديه..


سعديه ايوا يابيه ..ع


عاصم يحيى عايز يبقى معاكي خودي بالك منه ..


سعديه في عنيا يابيه ..


___________


دكتور جمال..دكتوره ورد استني..


التفتت اليه ورد ونفخ منصور بضيق ده عايز ايه..


ورد اهدى يامنصور ممكن فيه حاجه تخص شوق..


منصور نور وعز خودوا شوق ورحوا عالسياره دقايق وهنحصلكم..


عز ماشي يابابا..ليغادر..


ورد اتفضل يادكتور .


جمال نظر الي منصور بضيق ممكن نتكلم على انفراد..


منصور وهو يمسك يدها بتملك مقالتلك اتفضل قول اللي عندك..


جمال وانت ايه اللي حشرك مابينا انا بكلم دكتوره ورد..


منصور لاهه حشرني. حشرنا ياروح امك ووووو


_____________


في السياره


وداد مالك ياحبيبي..


عاصم يحيى  .


ورد ماله يحيى..


عاصم حاسس اني مقصر معاه قوي ياوداد واهملته..في الفتره اللي فاتت.


وداد ياحبيبي وانت كنت مشغول وده مش بأيدك..


عاصم بضيق بس كان لازم اهتم بيه اكثر ..


وداد معلش ان شاء الله تعوضه عن كل ده..


عاصم ان شاء الله..


ليرن هاتف عاصم..


عاصم الو..


والدة وفاء الحقنى ياعاصم بيه…..



النهايه من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات شيقه وجديده من هنا



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close