القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيمي حب من البدايه الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع


رواية جحيمي حب من البدايه الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


الفصل الخامس عشر 

الساعه 2:00 ليلا تقوم ريم وهي تبكي وتلف الملايه عليها وتقعد في زاويه في الاوضه وهي تبكي 

محسن وهو يقوم/ غاضبا عليها ويصرخ فيها ممكن افهم انت دلوقتي بتبكي ليه مش هو دي اللي انت كنت عايزاها انت من الاول ممكن اعرف دلوقتي بتبكي ليه مش انت عملت المستحيل عشان خاطر انا اتجوزك وبعدين اتجوزتك وبقيت جوزك شرعا على سنه الله ورسوله ولا عشان دلوقتي اخذت حق مني هتقعدي وتعملي وتعملي فيها البنت الغلبانه البريئه اللي ما عارفاش حاجه 



ريم وهي تبكي /وتقوم وهي مسك الملايه في يدها تصرف فيه وتضرب على قلبها اه انا حبيتك هنكر  ليه انا مش هنكر انا حبيتك من صغري وكنت بتمناك كنت بتمنى اللحظه اللي اشوفك فيها وانك تبقى جوزي بس مش بالطريقه الوحشيه دي ليه انا عملت لك ايه لده كله ان انا حبيتك ما حبيتش حد غيرك الحب ديتي من الاول كان بالنسبه لي جحيم حبك جحيم بالنسبه لي يا محسن جحيم وانا الجحيم ده  لازم اتخلص منه اوعى يفتكر عشان خاطر انا بحبك ان انا هسكت لك على اللي انت عملته فيا ده لا اصحى انا هاخد حقي منك ومش هسيبك ولازم تبعد عني وتطلقني بقى طلقني مش عايز اشوف وشك وابعد عني يا اخي

 محسن وهو يمسكها من يدها/ ويهز فيها ليه دلوقتي عايزه تبعدي عني عشان خاطر عملت لك ايه يعني انا انا ما عملتلكيش حاجه انت مراتي وانا اخذت حق منك ايه يعني اللي حصل انت كل ده

 ريم  تبكي بهستريا /وتضربه في صدره

وتبعد  عنه وتدخل الحمام وتقعد تحت الدوش وهي تبكي وتتشغل الميه عليها انا لازم اخلص من حبك يا محسن لازم اخلص منه ولو كنت هبعد عنك لازم هبعد ومستحيل ارجع لك مهما كان ومهما تعمل حبه ده بالنسبه لي من الاول جحيم جحيم يا محسن جحيم وتبكي بشده

 محسن/وهو يخرج من الاوضه وينزل الى الاسفل تحت يقعد في  الجنينه الفيلا ويشغل السيجاره وينفخها بغضب ايه اللي انت عمل فيك يا محسن دي مش طريقه تعمل بيها دي مع ريم ودي اللي انت بتقول عليها ان هي اختك انت كده دمرت كل حاجه ومستقبلها وقبل ما تدمر حياتها انت دمرت حياه نفسك هتقول ايه دلوقتي  لنفين  

 انت متجوز ريم اللي كنت بتقول عليها ان هي اختك اه يا ريم منك اه ليه عملت كده فيا 

الاب والام في الاعلى /وهم ينصرون عليه من البلكونه وهم يضحكون على منظره قاعد ليه تحت بالمنظر ده معقول يكون ما استحملش قعدوا فوق مع ريم بس لسه ريم ما عملتش فيه حاجه الصبر يا محسن اما خليتها جنتك ما بقاش انا امك

 الاب بخوف /انا خايف قوي على ريم يا ام محسن خايف ابنك متهور يكون عمل لها حاجه وفي الاخر نرجع نندم عليها احنا لازم نمشي من المكان دي لا ابنك هيسكت ولا البنت اللي معاها تسكت احنا كده هندمر حياته  وحيات ريم

 في مكان اخر تجلس نيفين على الطاوله وتشرب ويسكي وتقول بغضب 

 انا مش هسكت لازم اطلع البنت اللي معاه دي من البيت باي طريقه 

نرجس...انت مجنونه  يا نيفين ايه اللي انت عايزه كنت بتقول ان هو معتبرها اخته مالك بيها ما تسيبيها في حالها 

نيفين بكره و حقد/ لا مستحيل اسيبها في حاله هي بتتحدد ما شفتوش نظره التحدي اللي كانت في عينيها ليا ده كانت بتهددني ان هي تاخده مني باي طريقه لازم اخلص منها 

انتي لاقيتي  مكان اللي قلت لك عليه

 نرحس/اه ما تقلقيش انا لقيت لك مكان فاضي وقت ما تحبي تنقل علي تنقلي وانت براحتك بقى انت كده اللي هتدمر علاقتك بمحسن

 في الصباح يوم جديد تقوم  ريم في الصباح الباكر الساعه 5:00 و تجهز شنطتها وتلم فيها اغراضها وتغلق الشنطه وتتسحب من الاوضه وتنزل الى تحت وتمشي على طراطيف صباحها وتخرج من الفيلا وتجري في الشارع بجنون وهي تلف خلفها وتجري 

 فجاه تضرب فيها سياره

 ينزل صاحب السياره وهو ينظر اليها بخوف ورعب من منظر الدماغ الذي يخرج من راسها   يحملها ويضعها في السياره ويجري بها لاقرب مستشفى وهو خير جدا عليها وفي نفس الوقت خايف على نفسه لحسن تقوم وتبلغ عليه الشرطه يدخل بيها المستشفى وهو حملها على يده ويصرف في الجميع حد يلحقني بسرعه البنت دي بتروح مني حد يلحقني بسرعه

 تاتي الي الممرضه ومعها عربيه وتضعها عليها وتاخذها الغرفه العمليات بسرعه منير وهو يمشي بخوف ورايح وجايب في الطرقه وبعدين يا رب استرها معايا طلعت لي منين دي يا رب على اول الصبح كده لا تكون حراميه والشنطه دي سرقها من اي مكان انا ممكن اروح في داهيه

 وينزل بسرعه على الاسفل وهفتح السياره ويخرج الشنطه من السياره ويضحك على شنطه السياره في الخلف ويفتح الشنطه ويلاقي فيها هدوم ليها يغلطها مره اخرى ويتنفس  بهدوء 

احد الممرضات وهي تنزل اليه بسرعه وتقول له انت استاذ لو سمحت المرضى اللي انت جبتها معاك دي عايزين ناخده بياناتها 

منير وهو ينظر اليها بخوف /تمام تمام انا جاي معاكي  ويذهب معامله الى الاستقبال ويمليها البيانات الاسم والسن وهي تقرب لك ايه

 منير هي اسمها جميله /ومراتي وعندها 30 سنه 

احدى المرات تنظر اليه مش معقوله ازاي عندها 30 سنه ده هي يا دوبك عندها 18 او 19 سنه ازاي 30 سنه

 منير بخوف منها ومن طريق كلامها/ وشكوا فيه لا هي منظرها كده بيديك ان هي لسه طفله صغيره بس هي سنها ديت وهي مراتي

 احد الممرات تاتي بسرعه عليه وتقول عايزين دم من للمريض اللي فوق بتروح مننا بسرعه بسرعه عايزين دم ليها

منير وهو ينظر بخوف ليهم انا ممكن اتبرع عليها بالدم بس مش عارف الفصيله ايه

الممرضه/ انت بتقول ان هي مراتك ازاي مش عارف فصلتها

 منير بخوف/ مش فاكره الفاصله الدم بتاعتها ايه انت لسه هتحققي معايا اخلصي خلينا نشوفه فصلتي ايه وفصلتها هي واذا كانت مش فصلتها تصرفي وخدي فصيله من اي حد او اشتريها ده واتصرفي  سرعه قبل ما تروح مني لو حصل لها اي حاجه انا اوديكم في 60 داهيه خلاص يلا




جحيمي حب من البدايه 16

عمر وهو اتصل على منير وهو يصرف فيه بصوت عالي انت فين يا حيوان مراتك بتموت تعالى ده كله في الطريق ده الطريق ما تاخدش نص ساعه من الفلل المستشفى يا حيوان

 منير وهو متلخبط ما عرفش يروح فين بس بيكفي كفايه كفايه انا تعبت انا مش قادر انا مش مستحمل انا في المستشفى نفسها بس مش عارف اعمل ايه انا تايه انا في مصيبه الحقن يا عمر 

عمر ... قلبه يدق بسرعه بسبب صوت صاحبه مالك يا منير ايه فيك ما انت في المستشفى اطلع فض على فوق على الدور الخامس 

منير ... يقع على الارض انا عملت حادثه يا زياد انا في مصيبه انا قتلت واحده والواحده دي بين الحياه والموت وانا مش عارفه اعمل ايه 


عمر ...انت في انه دور وانا نازل لك قول لي بسرعه 

منير يقوم ويجلس علي  الكرسي انا في الاستقبال تحت مع الممرضين مش عارف اعمل ايه وطالبين دم وانا محتار والنصيبه ان انا قلت لهم ان هي مراتي 

عمر ... يصرف فيه انت هببت ايه انا جاي لك اصبر عليا 

وينزل بسرعه الى صاحبه على السلالم وهو يتفادى وكان هيوقع اكثر من مره ويلاقي  صاحبه مرمي على الكرسي وشعره منكوش وهدومه كلها مدعوكه دم وبيترعش مع الخوف

 بجري عليه عمر ويمسكه من يده ايه فيه احكي لي ايه اللي حصل

منير...مش عارف مش عارف ازاي ده حصل فجاه طلعت بوشي وما قدرتش طلعت في وشي وانا انا محتار دلوقتي اما هروح هي في 60 داهيه

 تاتي اليه ممرضه بسرعه الحق يده الحق يا دكتور عمر المريضه اللي فوق حالتها خطره جدا

 عمر ... وهو يطلع بسرعه الى الاعلى عند شاهنده 

في الفيلا عند زياد وهو نايم في الجنينه يا ربي  هعمل ايه مع ريم ومع نيفين

 الام والاب وهم ينزلوا تحت على السفره وينادوا على الداده ممكن تطلعي تقولي لريم خليها تنزل اخرت ليه كده 

يدخل محسن من الجنينه وهو يفرق في عينه ويلعب في شعره وينظر الى ابوه وامه ويترككم ويطلع للاعلى دون كلام 

الام والاب وهم يضحكون على منظره احسن خليه يتربى قاعد اليوم كله بره في جنينه نايم دي اقل عقاب ليه 

تدخل الداده على الاوضه عند ريم وتنده عليها وتلاقي الاوضه فاضيه تذهب الى الحمام وتدق علي ولم تلقى اي صوت منها تخرج وتضرب في في

 محسن وهو داخل على الغرفه النوم ينظر اليها ولا يتكلم 

الداده قول لريم هانم ان البه والمدام  مستنينها على الفطار تحت

 زياد تمام روحي

 انت هانم انت يا هم اخلصي خلينا نتكلم ونحل المشكله اللي بينا دي عشان كل واحد يعرف هيعمل ايه في حياته بدق الباب الحمام  عليها عشان ما لقيت صوت منها فجاه الباب يتفتح 

ينظر في للحمام ولقي فاضي 

يدور عليها ولم  يلاقي اتار ليها ويلاقي  التليفون مرمي على السرير وجنب منه جواب يمسك الجواب بخوف وهيجلس على السرير بخواف ويمسك الجواب ويقول بصوت مرعوش

 اوعي اوعي يا ريم تكوني عملتي اللي في  ببالي عملتيه كده كده هتدمريني وتدمري نفسك وتدمر كل احلامك ويفتح الجواب 

 ريم...  محسن ابن عمي واخويا الغالي وقبل ما تكون اخويا وابن عمي حبيبي وحب وطفولتي انا كنت بتمنى اللحظه اللي تكون فيها معايا وتحبني زي ما انا بحبك بس للاسف انت دمرت كل حاجه ودمرت حبي ليك ما فيش حاجه بيني وما بينك دلوقتي كل واحد فينا يروح يا ابن  الناس  لحاله وانسى ان كان   ليك بنت عمي في يوم من الايام سامحني على كل حاجه حصلت مني بدون قصد

محسن..يصرخ ويرمي جميع الاغراض اللي في الاوضه لا مش هسيبك يا ريم لا وينزل بسرعه

الام.والاب يقومه من علي السفره وهم يسمعو صراخ محسن 

نفين ...تدخل الي الفلاه بدلع 

محسن...يخرج بسرعه من  الفلاه 

نفين..حبييبي

محسن..بصوت عالي ابعدي عندي واطلعي من حياتي بقا

الام. والاب يخرجو خلفه مالك يا محسن

محسن..بصوت خزين ريم هربت 

نفين..ما تهرب انت مالك بيها 

محسن...بصوت عالي ريم مراتي مراتي 

ويفتح السياره وينطلق بيها



يتبع


بداية الروايه من هنا




🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS