القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت الواحد وعشرون بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه تزوجت العمده البارت الواحد وعشرون بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

فارس بصدمة…. غزل ثم اقترب منها وقال اي الي جابك هنا
ازاحته غزل بكل قوتها ثم اخذت المصعد ونزلت وجدت شمس تقف امام العمارة
شمس بقلق….مالك ي غزل
غزل بدموع… طلع خاين حبيتو وطلع مش بيحبني
ذهبت الي السيارة وهي تحدث نفسها حبيتو وهو مش بيحبني جوزي مش بيحبني ثم صعدت السيارة وادارتها ورحلت
شمس بخوف….غززززل استني
فارس من خلفها….فين غزززل
شمس…انت بتعمل ايه هنا
فارس بقلق…راحت من انهي جهة اخلصي
شمس…..مشيت كده
ركب فارس السيارة ثم ذهب ف الاتجاه الذي اشارت إليه شمس ثم امسك الهاتف وقام بالاتصال ب غزل
عند غزل
كنت تقود بسرعة ثم وجدت هاتفها يرن بأسم فارس امسكت الهاتف واجابت
فارس بقلق….غزل اهدي هشرحلك كل حاجة

 
 

غزل بدموع….مش عوزاك تشرحلي حاجة
فارس…غزل علشان خاطري طب هدي السرعة
غزل….انا بكرهك ثم اغلقت الهاتف رفعت نظرها وجدت شخص يعدي الطريق حاولت تفاديه وقامت بالاصطدام ف الرصيف
فارس….غزززل
اوقف سيارته وذهب ل سيارة غزل اخرجها من السيارة وجدها تنزف من رأسها حاول افاقتها لكن لم تستجيب
فارس بدموع…غزل قومي علشان خاطري
ثم قام بأحتضانها وقال…انتي كويسة ومش هيحصلك حاجة ثم حملها وذهب بها إلي المشفي
وصل فارس المشفي
فارس….دكتور
الدكتور…مالها
فارس…عملت حادثة
الدكتور….رأسها بتنزف جامد حضرو غرفة العمليات بسرعة ثم اخذوها
فارس بدموع….يارب تبقي بخير يارب
بعد وقت رجعت شمس الفيلا
شمس….غزل وفارس رجعو

 

 

مهران….يرجعو منين
شمس…مفيش كانو ف مكان مع بعض
عفاف…لع مرجعوش
شمس….هيكونو راحو فين
مهران…هتصل ب فارس اشوفو فين ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال ب فارس
فارس بتعب…ايوة يابوي
مهران….فينك ي ولدي
فارس…ف المستشفي
مهران….وه بتعمل اي هناك إنت كويس
فارس…كويس بس غزل عملت حادثة
مهران…حادثة كيف حصل اكده
شمس ف سرها….يارب متكونش غزل يارب
مهران….طيب احنا هنجيلك
فارس….طيب
مهران…مستشفي ايه
فارس….*****

 

 

مهران…جايين
عفاف….خير يحج
مهران…غزل عملت حادثة
شمس بدموع….غززززل
مهران….أهدي هتبقي بخير ان شاء الله
شمس….انا هروحلها
مهران….استني كلنا هنروح اطلعي البسي ي عفاف
عفاف…حاضر
بعد مرور ساعتين خرج الدكتور
فارس….طمني يدكتور
دكتور….الحمد لله عدت علي خير بس تفوق ونطمن
فارس….هو ممكن تخصلها حاجة
دكتور….ربنا يستر هي وقعت قبل كده علي رأسها او اتخبطت فيها
فارس….ايوة
دكتور….كتير
فارس…لا يمكن مرتين كده
دكتور….ان شاء الله خير

 

 

 

فارس وهو يجلس بتعب….يارب
بعد وصل مهران وعفاف وشمس
شمس بدموع….اختي فين حصلها ايه
فارس…الدكتور قال كويسة بس لما تصحي لسه هيشوف
شمس بصراخ….كله بسببك من ساعة ما عرفتك وهي مفيش غير بتتأذي بسببك
مهران….اهدي يابتياي دخل فارس بالحادثة يعني وبعدين مين الي اداها العربية
شمس….انا عاوزة اشوفها
فارس…ادخلي الاوضة اهي
دخلت شمس الاوضة وجدت غزل نائمة ورأسها مربوطة
شمس بدموع….غزل غزل يلا قومي متسبنيش انتي هتكوني بخير صح
دخل مهران وعفاف…هتكون بخير متخافيش مستنين تصحي والدكتور يطمني
شمس….يارب
بعد وقت وصل محمد والد غزل
محمد….أختك عاملة اي
شمس بدموع….لسه مفقتش
محمد…متبكيش ي شمس بتفولي عليها ليه هي هتكون بخير متخافيش
شمس….يارب

 

 

محمد نظر ل فارس….ليك دخل بلموضوع
فارس….لا
نظرت له شمس بكره….إنت ثم قاطعهم صوت غزل
غزل وهي مازلت مغمضة العينين…ف فارس
فارس…هروح انادي الدكتور ذهب ثم رجع مع الدكتور والممرضة وجد غزل تقول
غزل…م محمود
فارس…محمود! بتقول محمود ليييه
فتحت غزل عينها اقتربت منها الممرضة واعدلت جلستها
الممرضة…كده احسن
غزل….اممم
الدكتور…إزيك
غزل….اهلا
الدكتور….تعرفي دول
نظرت غزل لهم وقالت
غزل…ايوة عرفاهم
الدكتور….عارفة الي قبل
غزل….اه
الدكتور…انتي كنتي فاقدة الذكراة
غزل…..اممم

 

 

الدكتور…طب فاكرة الي حصل
غزل….فاكرة قبل ما افقد الذاكرة
الدكتور….كويس وده بسبب انتظامك علي العلاج وإن ممكن من الصدمة وكده افتكرتي ورجعتلك الذاكرة
فارس…شكرا ي دكتور
خرج الدكتور والممرضة
فارس…هروح ادفع المصاريف ثم خرج من الغرفة
محمد…الف سلامة عليكي ي حبيبتي اي الي حصل
غزل…مش عاوزة احكي
محمد…طيب علي راحتك
مهران….الف سلامة عليكي ي بتي
غزل…الله يسلمك
عفاف…الف سلامة عليكي
غزل…شكرا
شمس…غزل انتي كويسة
غزل….اممم
شمس….متأكدة
غزل…اه

 

 

شمس….ماشي نسيبك ترتاحي
غزل….بابا عاوزاك متمشيش
مهران…طب نستأذن احنا
محمد…اتفضل
رحل كلا من مهران وعفاف من المشفي وخرجت شمس من الغرفة تنتظر بالخارج حتي انتهاء حديثهم
عند فارس ذهب حتي يدفع المصاريف لكن لم يجد محفظته تذكر انه تركها عند جنات
فارس وهو يمسح علي وجهه….استغفر الله العظيم يارب
ثم خرج من المشفي وفي طريقه الي شقة جنات
بعد وقت وصل فارس فتحت له جنات
جنات….حبيبي جيت
فارس…..غوري من وشي مش ناقصك
جنات…ف ايه

 

فارس بصوت عالي….بسببك غزل عملت حادثة
جنات….كل العصبية دي علشان عملت حادثة علي فكرة انا مراتك زي ماهي مراتك
فارس…هه لو لقيتي الورقة الي تثبت ير.وح امك ثم اخذ المحفظة وخرج
جنات….قصده ايييه ثم دخلت غرفتها واخذت تبحث عنها لكن لم تجدها
جنات بصريخ….فاااااارس اااااه يابن الكل.ب
عند غزل
محمد….عاوزة ايه ي حبيبتي
غزل….عاوزة ابعد
محمد….ازاي
غزل….انت مش قولت لو حصلت حاجة هتبعدني عنه ومش هتخليه يعرف يوصلي
محمد…..

محمد….هو سبب الي انتي فيه
غزل….مش مهم المهم اني عاوزة ابعد
محمد….مش قبل ما اطلقك منه واعلمه الأدب
غزل…ليه
محمد…يعني ايه ليه
غزل….مش دا اختيارك اهو اتجوزته حضرتك ممكن تقولي كسبت ايه ثم اكلمت بدموع مكسبتش غير إني هاخد لقب مطلقة
قاطعهم دخول فارس…ومين قال إني هطلقك
نظرت له غزل….هنطلق
فارس…وانا قولت مش هطلق
محمد….هطلقها ورجلك فوق رقبتك
فارس….ياريت حضرتك متتكلمش لان احنا قولنا من الاول اننا مش هنتفق وبنتك قالتلك إنها مش عاوزاني وإنت عملت ايه روحت فسخت خطوبتها من خطيبها ومسمعتش لكلامها واتجوزنا برضو

 

 

 

نظر له محمد ثم ترك الغرفة ورحل
دخلت شمس….محتاجة حاجة ي غزل
غزل….لا
فارس…إنتي كويسة
غزل….ملكش دعوة كويسة او لا روح ل مراتك أولي من قعدتك دي
شمس….مراته مين
غزل….جنات
شمس بصدمه….ازاي
غزل…ميهمنيش
فارس….غزل مالك
غزل….هو اي الي مالي انت بجح ليه
فارس…يعني الي بتكون عاوزة تطلق علشان جوزها اتجوز غيرها دول مثلا بيكونو بيحبو بعض وانا مفهمك من الاول إنك ملكيش دعوة بحياتي
غزل….تمام وانت كمان ملكش دعوة بحياتي

 

 

 

فارس….انا
قاطعته غزل…..أبعد عني علشان انا كرهتك اكتر من الأول اطلع بره وياريت تطلقني علشان مش ناقصة صداع
فارس بعصبية….اطلقك علشان تروحي للواد الصايع
غزل…ملكش دعوة ارجعلو ولا لا علي الأقل احسن منك وكنت الوحيدة الي ف حياته وكان بيحبني بجد مش زيك اناني
فارس….خلاص انتي بقيتي مراتي وعلي اسمي يعني مش هتكوني علي اسم حد تاني غيري
غزل….مش عاوزة اكون علي اسم حد انا عاوزة اطلق
فارس…قولت مش هطلق
غزل ف سرها….قول الي تقوله كده كده هعمل الي ف دماغي
ف الفيلا
رجع مهران وعفاف
ابراهيم….هتعوز حاجة ي بيه
مهران…لا روح انت وحسابي معاك بعدين علي الي عملتو ده
ابراهيم….حاضر ي بيه ثم خرج وذهب جلس مع محمود
محمود….ف ايه
ابراهيم….ست غزل عملت حادثة
محمود….بتقول ايه امتي ده حصل
ابراهيم…ف الصبح
محمود….ف انهي مستشفي
ابراهيم….ف مستشفي*****

 

 

 

قام محمود وكاد أن يخرج
ابراهيم….سمعت ان ست غزل رجعت تفتكر وكده
محمود….بجد
ابراهيم…ايوة وبعدين انت رايح فين
محمود….مشوار كده
إبراهيم….تمام
محمود….سلام ثم خرج ليذهب إلي المشفي
في المستشفي
شمس….كلي ي غزل بقي
غزل…ماليش نفس ي شمس
شمس….انتي مكلتيش
غزل….مش عاوزة اكل انا عاوزة امشي من هنا
شمس….الزفت فارس راح يشوف لو هينفع ولا لا
غزل….تمام
بعد وقت وصل محمود المشفي وسأل عن غرفة غزل

 

 

 

محمود….غزل انتي كويسة
غزل…ايه الي جابك
محمود….جيت اطمن عليكي
غزل….انا تمام
محمود….طيب كويس انا ماشي
شمس….تمام
محمود….سلام ثم كاد أن يخرج من الغرفة لكن قابل ف وجهه فارس
فارس…ايه الي جابك
محمود….ملكش دعوة
فارس….اي متربتش من الي اتعمل فيك
محمود….سامعة ي غزل
غزل….قصدك ايه
محمود….قصده ان هو الي باعت البلطجية علشان تضربني
غزل….انت ازاي تعمل كده
فارس….وانتي مالك

 

 

 

غزل….حياة الناس مش لعبة ف ايدك
فارس….الي يقرب من حاجة تخصني هعمل فيه كده واكتر وانا حذرته
محمود بوعيد….تمام ثم رحل
بعد يومين خرجت غزل من المشفي
غزل….شمس
شمس…..نعم
غزل…انا عاوزة امشي من هنا
شمس….ليه
غزل….كده
شمس….هتروحي عند ماما
غزل….معنديش ام
شمس…اي يغزل رجعتي نسيتي ولا ايه
غزل….لا فاكرة كل حاجة كويس فاكرة لما روحت علشان تعمل حاجة ف جوازي من فارس ورحتلها ولجأت ليها وهي نسيت ومفكرتش تنزل تشوفني وتطمن ولا حتي ترن فاااكرة ي شمس
شمس….متزعليش
غزل…مش هامنني حاجة انا هتفق مع محمود
شمس….ليه

 

 

 

غزل….علشان يفتحلي البوابة
شمس….غزل انتي متأكدة فارس ممكن يوصلك
غزل….لا مش هيوصلي
شمس….طيب نامي وبكره نتكلم
غزل….تمام تصبحي علي خير
شمس….وانتي من اهل الخير ثم خرجت
دخل فارس الغرفة وجد غزل تقرأ ف كتاب
فارس….بتعملي ايه
رفعت غزل نظرها وجدت ف يده صينية بها اكل وعصير
فارس….يلا علشان تاكلي
لم ترد عليه غزل
فارس….غزل بكلمك
غزل….قربت مني ليه وانا فاقدة الذاكرة
فارس….انتي مراتي
غزل….بس ف اتفاق
فارس…نسيت
غزل….يعني ايييه نسيت احنا هنستعبط
فارس….صوتك يخفي ويلا كلي

 

 

 

غزل….مش عاوزة
فارس….كلي ي غزل انا مش هتحايل كتير
غزل….انت تروح ل جنات وانا اروح لحالي
فارس….إزاي
غزل….يعني تطلقني وتتجوز الي عاوزها
فارس….قولتلك مش هيحصل ولو فكرتي وعملتي خلع صدقيني هخلع رأسك من جسمك وانا مش بقول كده علشان اخوفك انا هنفذ
غزل….امممم تمام

 

 

 

فارس….يلا كلي
مدت غزل يديها ل تأكل
فارس…كملي
غزل…شبعت
فارس…طيب اشربي العصير يلا
غزل….عطلناك بقالك يومين مش بتروح ل جنات
فارس…اشربي ي غزل من سكات
امسكت غزل كأس العصير وشربته
فارس….مالك
غزل بنوم….عاوزة انام
فارس….هنزل الصينية وجايلك ثم خرج
نزل المطبخ اخذ المنوم وخباه ثم رجع الغرفة
فارس….غزل نمتي غزززل
فارس…. انا اسف ع الي عملته ده بس مفيش غير إنك تحملي مني علشان متسبنيش ثم اقترب منها،،،،
يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close