expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه


الصفحه الرئيسيه من هنا


رواية عشقتها رغم صمتها الجزء السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والعشرون حتى البارت الثلاثون بقلم حبيبه


البارت_26من_رواية 

.......... 

سعاد احم احم ايه ياامال ياحبيبتي مش هاتقولي لابني يتفضل حتى هو جاي اتطمن عليه علشان واحشني يومين بس وهايمشي

امال بقلة حيله: لأ اذاي دا بيته ياخد راحته اتفضل يابني 

سعاد: تسلمي ياقلبي 

تعالى يايسر ياحبيبي دا انت واحشني اوي اوي 

تعال اوريك اوضتك 

♡♕♕♕♕♕♕♡

اخدته سعاد بغرض تريه غرفته دخلت وقفلت الباب خلفها 

سعاد: ايه يامتخلف انت العك اللي عملته ده 

ياسر بلامباله: ايه اللي عملته 

سعاد: انت هاتستعبط يا ياسر احمد ربنا ان يونس مش هنا والا كان زماني باخد عزاك لم نفسك شويه هنا غير الكباريه بتاعك 

سابته وخرجت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ولو يعير ياسر لكلامها اي اهتمام وقذف نفسه على السرير خلفه ونام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

سرحت زينه في ماضيها وخرجت منه علي صوت اتصدامها في سياره اجرى 

الرجل: عربيتي عربيتي وذهب اليها 

الرجل: منك لله منك لله انزلي والله ماانا سايبك غير في المركز 

 زينه: ا ا انا انا انا اسفه والله مااقصدش 

الراجل: نعم ياختي ماتقصديش اه ماهو دلوقتي شوية عيال بيعملوها علي نفسهم بقوا يركبوا علي عربيه ويمشوا يتنفخوا علينا عالم ولاد ###

زينه: احترم نفسك يابتاع انت والا قسمآ عظمآ امسح بيك الاسفلت ده لاء اوعى تفكرني سهله وهاسكت علي الفاظك الزباله اللي ذيك دي وانا وحيات امك اللي مش هاسيبك انت عبيط ولا اييييه

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

الراجل: اخرسي يابت ال 

ورفع الراجل ايده بغرض ضربها..... 

 لكن زينه فجأه قلعت الجزمه ام كعب وهوب بالكعب علي دماغه

الراجل: اااااه اااااه يابنت ال ## يابلويس والله منا سايبك 

زينه: لسانك لو طول تاني هاخليك تجبس جسمك كله ياعرت الرجاله اتفوا 

🌺🌺🌺🌺🌺

كان ياسين قاعد في مكتبه بيراجع قضيه وبيشرب قهوته الصباحيه وعلامات وجهه لا توحي بأي مرح كالعاده فاهو لا يمرح سوى مع من يعرفه 

فجأت فجأت صورت زينه امامه فااستغرب بشده. وخرج من تفكيره علي سمع اصوات كتير بره عقد حاجبيه بأستغراب 

ياسين: يابدوي يابدوي انت ياذفت 

بدوي: ايوه ياباشا تحت امرك يافندم 

ياسين: فى ايه وايه الصوت ده 

بدوي: مافيش يافندم دا واحده ضربت واحد وعورته والاتنين علي اخرهم بره 

ياسين بغضب فاهو يكره امراءه تمد يدها علي رجل: طب دخلهوملي حالآ 

🌺🌺🌺🌺🌺

اخدت ورد احمد ودخلوا البلكونه وفضلوا فتره من الوقت ملتزمين الصمت كسر الصمت ده احمد 

احمد: احم انا احمد ضابط بحري 

ورد: اهلآ 

احمد: وانتي 

ورد بتنهيده: ورد دكتوره جراحه 

احمد: جميل جداً 

ورد: شكرا 

وفجأه افتكرت موقف بينها وبين علي فاضحكت 

احمد بأستغراب: بتضحكي علي ايه 

تذكرت ورد وجوده: ها لا ولا حاجه 

احمد: اممممممم تمام 

ورجعوا للصمت مره اخرى 

ورد: بص هو انا مش حابه فكرت الجواز دلوقتي وبصراحه انا رافضه الفكره كلها 

احمد: طب ممكن نجرب 

فترت خطوبه دلوقتي ونشوف 

ورد: صدقني انا مش هاقدر انا بجد رافضه الموضوع 

احمد: طب نجرب انا عاوز منك فرصه بس نجرب ولو ماقدرتيش يبقى ملناش نصيب مع بعض

اخذت ورد تنهيده حاره 

ورد: تمام موافقه 

دخلوا واخبروا العائله وقراؤ الفاتحه وانتهوا

🌺🌺🌺🌺🌺

انتهى يونس من اعماله وحان ميعاد ذهابه ولملم اشيائه وخرج وجد اسيا مع ليلى وحاطه كل انتباهه وحواسها مع ليلى نظر لها يونس وابتسم 

فاهي كانت تضع القلم في الحجاب من الجنب وماسكه واحد تاني في ايدها بتكتب بيه  وقالعه جزمتها 

لكن نظراته اتحولت للغيظ لانها كانت مشمره كومها قليلآ فااغتاظ بشده..... 

♡♕♕♕♕♕♕♡

نده عليها 

يونس: اسيا 

انتبهت له اسيا ونظرت له 

يونس: يلا ماشين 

هزت راسها بنعم ووقفت

امامه....... 

فنظر لها ووضع الشنطه على المكتب ومسك ايدها انزل  لها كم الدريس بغيظ كل هذا تحت انظار ليلى المشتعله 

♡♕♕♕♕♕♡

انتهى يونس ونظر لها  

يونس:تبقى تتكرر تاني ومش هايحصلك كويس فااهمه 

♡♕♕♕♕♕

هزت اسيا راءسها بنعم 

يونس: يلا ياختي ورايا 


واخذ شنطته وذهب 

ارتسمت على شفايف اسيا نصف ابتسامه وذهبت خلفه 

🌺🌺🌺🌺🌺

  دخلت زينه على ياسين والراجل وهو سايح في دمه معاها 

وياسين كان حاطت وشه في الملف قدامه فكانت الصدمه اولآ من حق زينه 

بدوي: اهم ياباشا 

رفع ياسين وجهه 

ياسين: تما.....  .. 

نظر لها ياسين بصدمه 

وظل ينظر لها وهي ايضآ 

♡♕♕♕♡♡

ياسين بصدمه : انتي انتي مين انتي 

رفعت زينه حاجبها بأستغراب 

زينه: نعم 

هو ايه اللي انا ميين ياعم انت ماتركز ياذفت في ليلتك دي  

كتم بدوي ضحكته بصعوبه 

لم يسمعها ياسين وكان مركز مع شكلها وقد ايه جميله في الحجاب 

ياسين في نفسه: يخربيتك دا انتي طلعتي وتكه يابنت الايه والحجاب حلاكي اكتر يخربيتك 

♡♕♕♕♕♕♕♡

فاق يونس من صدمته على صوت بدوي نظر له ياسين بغضب 

ياسين: غور بره ياذفت 

بدوي بخوف: حا ا حاضر ياباشا 

وادى التحيه وخرج

 راح ياسين وقف امامها 

ياسين بغضب: ايه اللي انتي عملاه ده ياهااااانم انتي 

بتتخانقي فى الشارع مع راجل انتي عبيطه ياجاموسه انتي 

غضبت زينه منه بشده 

زينه: وانت مالك يااستاذ انت وانت مين انت علشان تتجراء وتكلمني كده ها انت فاكر نفسك ايه انت انا ليا اخ يحاسبني وده بس اللي مسموحله يكلمني كده فااااهم اخرج معايا ظابط بيحاسبني وبس تماااام 

🌺🌺🌺🌺

ظل ياسين مكانه ينظر لها بأستغراب ولم يتفوه بكلمه فا بماذا غلط معها لتتكلم معه هكذا 

جز ياسين على اسنانه وقبضة يده بشده حتى غرزت اضافر يديه فى لحمه من الغضب واقترب منها بهدؤ جحيمي جعلها ترتجف ولكن مثلت القوه و............ 


البارت 27من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

اتمنى اشوف تعليقات برائيكم.... 

              #حبييه

♡♕♕♕♕♕♡

ركب يونس سيارته واسيا بجانبه ظلت تنظر له وهي تمسك ضحكتها 

♡♕♕♕♕♕♡

نظر لها ورفع حاجبه 

وليكي نفس كمان تضحكي ياختي والله انتي رخمه يابت 

ابتسمت اسيا بشده 

يونس بغضب مصطنع: بس يابت بطلي ضحك ماتستفزنيش ياذفته 

حطت اسيا ايده على بوقها ماسكه ضحكتها بالعافيه.... 

♡♕♕♕♕♕_♡

نظر يونس امامه وقال

يونس: عارفه يااسيا لما خرجت وشوفتك الدريس مرفوع حبه عن رجلك وكومك مرفوع ودراعك باين منه حتى لو حته وفكرت ان كان ممكن راجل يدخل فجأه ويشوفك كده خلت الدم غلي فى عروقي واتجننت اوي وبقى همي اغطيكي وبس عارفه انا مستغرب نفسي اوي والله اول مره اعمل كده مع حد 

بس..... 

ثم نظر لها وجدها تنظر له وهي تبتسم ابتسامه جميله..... 

يونس: بس يمكن عشان بعزك ذي زينه وبعتبرك اختي صح صح يااسيا حزنت اسيا ولكن لم تظهر له وظلت تبتسم وهزت راءسها بنعم ونظرت في الاتجاه الاخر من النافذه..... 


اخرج يونس تنهيده حاره ونظر هو ايضآ امامه

🌺🌺🌺🌺🌺

علي: امممممممم طب انا هاموت من الملل وجعان امممممممم خلاص اروح للبت ورد المستشفى ارخم عليها واخده نضرب كشري وعلشان وحشتني اوي يارب بس مانتكرش انا وهي من المستشفى اللي ٢٤ساعه فيها دي هههههه 

♡♕♕♕♕♕♡ 

كانت ورد طالعه من غرفة العمليات خلعت الكمامه واخدت نفس حار وتنهدت براحه بأن العمليه قد نجحت ابتسمت وحمدت ربها انها استطاعت انقاذه ثم ذهبت لمكتبها وعندما دخلت سمعت تليفونها بيرن 

ورد: الووو 

......: ايه ده معقوله مش عارفه صوتي 

ورد: انت مين مين معايا 

.......: بتهزري انتي بجد مش عرفاني يابنتي

ورد: هاتقول انت مين ولا امسح بيك الارض 

....: لأ لأ خلاص انا احمد ياستي 

ورد: أهلا يااحمد معلش كان عندي عمليه ولسه مخلصه ومابصيتش على الاسم 

احمد: ولا يهمك احم كنت حابب اسألك لو لو لو يعني هو قصدي 

ورد: في ايه يااحمد

احمد: احم كنت حابب اعزمك نخرج انا وانتي ياريت لو توافقي واوعدك مش هاتندمي وانا استأذنت طنط زينب


تنهدت ورد فاهي لا تريد الخروج معه ولكن ماباليد حيله...... 

ورد: ماشي ربع ساعه هاجهز 

احمد بفرحه: وانا وقتها هاكون وصلت اخدك من المستشفى سلام ياقمر 

ورد: سلام 👋

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

قبض ياسين على يديه حتى اظافره غرست فى يديه واقترب من اذن زينه بهدوء مخيف وهو يجز على اسنانه

ياسين: قسمآ عظمآ لولا اني عارف طولة لسانك وان اخوكي عشرت عمري لكنت دفنتك حيه مكانك دلوقتي علي كلامك الزباله ده 

فااهمه 

انتفضت زينه منه وبلعت ريقها واستجمعت قوته 

زينه: انا انا انا عاوزه اكلم اخويا يونس دا دا دلوقتي 

ياسين: انتي تأمري ياحلوه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

كان يونس واسيا في السياره في طريقهم للبيت كل واحد منهم شارد في تفكيره الخاص 

يونس في نفسه: وبعدين يايونس انت ليه بتعمل كده معاها هي بالذات بلاش تقنع نفسك بكلام انت عارف كويس انه مش صح ده عمره ماكان احساس اخوي انا عمري ماعملت كده مع زينه هوووف يارب ساعدني 

اسيا فى نفسها: جرى ايه يااسيا انتي نسيتي نفسك ولا ايه بلاش يااسيا بلاش حتى لو حصلت معجزه وهو قبل المجتمع كله هايرفض انتي ليكي ماضي مقرف حتى لو غصب عنك انسي يااسيا عمري حلمك ماهايتحقق .... 

ثم مسحت دمعه نزلت على خدها ودعت ربها بالقوه والصبر 

ثم التزموا الصمت مره اخرى 

الا ان اتا ليونس  اتصال من ياسين 

يونس: السلام عليكم ايوه يابني خير 

ياسين: تعال يابني عندي في القسم 

يونس: ليه انشاء اكونش وحشتك 

ياسين: تعال ياذفت انت وبطل استظراف اختك عندي مو....... ولم يكمل كلامه بسبب يونس 

يونس: اييييييه خمس دقايق واكون عندك سلام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين: اووف بنأدم متسرع مافيش عند امه مخ من يومه 

ثم نظر لزينه 

ياسين: اتفضلي يافندم اقعدي ربع ساعه واخوكي يكون هنا 


تنهدت زينه  براحه 

زينه: تمام كويس اوي 

ابتسم ياسين بسخريه وصمت 

🌺🌺🌺🌺🌺

كانت ورد تجلس في مكتبها منتظره احمدز

كانت تجلس بملل تلعب بقلمها 

وفجأه دخل عليها علي 

علي: هع انا جيييييت 

انتفضت ورد اثر دخوله ووضعت يدها على قلبها وهي تأخذ نفسها 

ورد: فى ياابن المجنونه هاتموتني ناقصه عمر يخربيتك فى ايه ياذفت انت 

ذهب علي بسرعه وجلس علي كرسي المكتب امامها وحط ايده الاتنين علي خدوده وبداء يلعب بحواجبه 

علي: ايه ياقطه بتتخضي يابيضه تؤتؤ صدقي ماليش حق 


ضربته ورد بشئ بجانبها 

ورد: اخلص ياخفه مش طلباك 

علي: اي دماغي ياجزمه انتي عبو شكلك لشكل اللي يعرفك  ابت 

ورد: احسن تستاهل علشان تتهد شويه 

اخلص ياض جاي ليه

علي: هاموت من الملل والخنقه وجعان قولت اجي اخد وردتي نضرب كشري بره 

 ورد بتنهيده حاره: مش هاعرف 

علي: ليه 

ورد: علشان احمد جاي ياخدني

ضيق علي عينيه وقال 

علي: احمد مين لامؤخذه

ورد: خطيبي 

صعق علي بشده 

علي بصوت عالي غاضب: ننننننننننننننننعم 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس عند زينه واول ماوصل جري عليها خدها في حضنه 

يونس: انتي كويسه ياقلبي حد عملك حاجه ولا قرب منك حتى 

زينه بابتسامه جميله: لأ ياحبيبي اختك بألف راجل 

ضحك يونس وقال: هههههه عارف 

ياسين: طب اجيب شجره واتنين لمون واولع الشمع طيب 

يونس: بس ياض انت 

بس حصل ايه 

تنهد ياسين: اختك سيحة دم واحد 

يونس: احيه طب ليه 

ياسين: لسه ماعرفش هي عندك اهيه اسألها 

نظر لها يونس وقبل ان تحكي تكلم الرجل 

الراجل: هي اللي خبطت عربيتي يابيه ولما بقولها ليه ضربتني سيحة دمي 

يونس: انا اسف ليك بالنيابه عنها وعربيتك انا هاتكفل بيها 

زينه: يونس دا شتمني وغلط فيا وكان عاوز يضربني وفرج عليا الشارع كله 

♡♕♕♕♕♕♕♡

غضب يونس بشده لدرجة ان  الرجل خاف بشده وهب واقفآ لتلقينه درسآ وقبل ان يقترب منه وجد ياسين هو من امسكه بغضب جامح يضربه بلا رحمه او انسانيه...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عز الدين: ايوه يابني 

....: خير ياباشا بقالك كتير مش بتكلمني ايه سبب المكالمه السعيده دي 

عز الدين: في بت عاوزك تقتلها 

.....: غالي والطلب رخيص 

عز الدين: لا عاوزها تعمل حدثه بس ماتموتش فيها تضر بس 

.....: ودا ليه انشاء الله طب مااقتلها وخلاص 

عز الدين: اسمع اللي بقولك عليه وخلاص وهتاخد فلوسك كلها 

.....: ماشي ياباشا وعاوز التنفيذ امتى 

عز الدين: يومين تلاته وهاكلمك تنفذ ماشي 

......: ماشي ياباشا 

قفل عز الدين ورمي التليفون بجانبه 

عز الدين: هههههه هههههه انا هاعرفك ان اللعب معايا خطر..... 


البارت 28من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

انا عارفه انكم مخنوقين من تأخيري بس اعذروني مش بمزاجي 

اتمنى اعرف رائيكم 

🌺🌺🌺🌺🌺

ورد: فى ايه يابني ارحمني هاتقطعلي الخلف 

علي بعصبيه: هو مين ده اللي خطيبك ياورررد انتي اتهبلتي قولي انك بتهزري قولييييي خطيب مين ياورد انطقييي

ورد بأستغراب: مالك ياعلي فى ايه حصل ايه مخليك تتعصب كده 

علي بعصبيه: بلا علي بلا زفت انطقي ياورد انطقي انتي اتخطبتي 

ورد: اه يابني امبارح 

صدم علي بشده وتحطم  قلبه علي حبه الذي فقده...... 

علي بحزن شديد: طب وانا 

ورد: بأستغراب: انت ايه ياعلي مش فاهمه 

🌺🌺🌺🌺🌺

صحي ياسر وخرج وهو يتثاوب 

ياسر: امممممممم ايه النومه العسل دي اول مره انام بالراحه اااااااااه

انا جعان اما اروح ادور علي اكل 

سعاد: اخيرآ صحيت ياسبع البرومه 

ياسر: ابتدينا فى واصلة النكد

سعاد: وكمان ليك عين تتزفت تتكلم اقولك محتجاك جنبي تساعدني تقوم تيجي تتخمد تنام 

ياسر: هووف في ايه يااما 

سعاد: كتك مو قولت الف مره اسمي ماما بطل الكلمه المقرفه دي 

ارتسمت ابتسامه استهزاء علي شفايف ياسر وقال 

ياسر: والله انا بالنسبالي الاتنين مقرفين 

سعاد بغضب: يااااااسر 

ياسر: خلاص ياستي انا سيبهالك وماشي انا دماغي خرمانه لوحدها

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب ياسر وترد سعاد تكاد تنفجر من غيظها

سعاد: ماشي ياسر ماشي ياابن بطني

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ظل يضرب ياسين فى الرجل الا ان سقط الرجل على قدميه يترجاه 

الرجل: ابوس رجلك ياباشا ارحمني والنبي ارحمني ابوس رجلك انا راجل غلبان علي قد حالي وبصرف على دستة عيال والنبي ياباشا ابوس رجلك ارحمني 

ياسين وهو ينهج: انت كان ممكن تاخد حقك بأدب لكن تغلط في بنت لاااااااااء دا انا اشرب من دمك فاااااهم 

الرجل بخوف: حا حا ح حاضر والله اخر مره والنبي ارحمني والله اخر مره.....

♡♕♕♕♕♕♕♡ 

كاد ياسين ان يهجم عليه مره اخرى ولكن هذه المره اوقفه يونس

يونس: ياسين خلاص اهدي انت خرشمت الراجل 

ياسين: اعالجه علي حسابي بس يجي علي بنت لاااااااااء 

زينه: خلاص خلاص يا ياسين علشان خاطري انا انا انا مسمحاه والله خلاص ارحمه انا كمان غلطانه في حقه والله 

ياسين: تمام

يونس: انا هاتكفل بتصليح عربيتك وهاديك تعويض علي غلط اختي ليك 

الراجل بفرحه: ربنا يخليك يابيه ربنا يخليك 

انا انا انا انا اسف ليكي ياست هانم ماقصدش والله اعذريني بس خوفت علي التاكس دا هو لقمة عيشي 

زينه بأبتسامه هاديه: ولا يهمك حصل خير 🙂

♡♕♕♕♕♕♕♡

انتهوا واخذ يونس اخته وخرج 

وكانت اسيا في انتظارهم فى الخارج فا يونس رفض دخولها معه

 

عندما رائتها زينه قال

زينه: ايه ده هي البت سوسو معاك كمان

يونس: هههههههههه اه كنا في الشغل واحنا مروحين جالي خبر وجودك في القسم فاجيت جري وهي معايا 

نزينه: ربنا يخليك ليا ياحبيبي ياسندي وضهري وقوتي 


اخذها يونس فى حضنه وقبل راءسها...... 

يونس: اضحكي بس انتي وارمي جميع تعبك عليا ومالكيش دعوه اضحكي بس انتي ياروحي ووريني

جمال ضحكتك ياقمري دا انتي بنتي قبل اختي يابت 

زينه: طب والنبي بحبك ياواد انت يامز المزاميز ياحليوه انت 

يونس: هههههههههه طب يلا يام لسان 

زينه: دا انا ملاك ياابني 

يونس:طب انجري قدامي ياملاك الغبرى

زينه: هانجر اعم بس ماتذوقش... 

♡♕♕♕♕♕♡

اول ماشافتهم اسيا جريت على زينه اخدتها في حضنها واخذت تتفحصها بيديها 


فاابتسم يونس علي حنانها هذا. 

زينه: اهدي ياقلبي انا كويسه والله اهدي 

تنهدت اسيا وارتاحت 

زينه: انا هاموت من الجوع عصافير بطني بتصوصو ياجدعان يلا بينا علي البيت اكل ام سيد وحشنييي 

......... 

ضحكت اسيا علي جنانها.. 

يونس: يلا يامفجوعه هاتفضحينا يلا 

ذهبوا جميعآ للمنزل 

🌺🌺🌺🌺🌺

طلعت امال لقت ياسر قدام التليفزيون والدنيا حواليه متبهدله وهو حاطت رجله بالجزمه على الطرابيزه امامه وعمال يضحك بصوته كله 

شهقت امال بصدمه من حال بيتها 

امال: ايه ده في ايه

ايه يابني اللي انت عامله ده 

ياسر: معلش ياخالتي اندمجت بس مع الفيلم هههههههههه اصله مضحك اوي فطسني ضحك 

هزت امال راءسها يمين وشمال بيأس وقلة حيله 

امال: ياام سيد ام سييد

ام سيد: ايوه ياست هانم تحت امرك 

امال: الامر لله ياحبيبتي معلش ياام والنبي حاولي تنضفي البهدله دي بسرعه قبل مايونس يوصل 

ام سيد تحت امرك ياست امال حاضر دقايق وكل حاجه هاتكون تمام 

امال: ربنا يخليكي ياام سيد هاروح اصلي واجي

♡♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت امال 

وابتسم ياسر علي قدوم يونس..... 


دقائق مرت ووصل يونس وزينه واسيا للمنزل دخلوا وهم يضحكون معآ 

ياسر: ابن خالتي حبيبي واحشني 

رفع يونس حاجبه بأستغراب 

يونس: افندم انت مين انت واذاي الحراس دخلوك هنا

جأت سعاد راكضه بقلق

سعاد: دا دا دا ياسر ابني يايونس يابني يعني ابن خالتك 

يونس: امممممممم ابن خالتي بس اول مره اعرف ان لياابن خاله 

سعاد: ماهو ماهو هو هو هو كان مسافر بره من زمان ول ل لسه راجع وانت عارف من زمان مش بنشوف بعض 

يونس: تمام اهلآ بيك ياياسر اعتبر البيت بيتك

ياسر بخبث: اكيد ياابن خالتي ياغالي 

ثم نظر بجانبه وجد اسيا فا غمزلها.... 

ياسر: الا انتي مين يابطل انتي ماتعرفتش عليكي يامزه 

ثم فجأه لقه بوكس 👊في وشه اوقعه ارضآ 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: طب وانا ياورد

ورد: انت ايه ياعلي مش فاهمه 

علي بحزن: لأ خلاص مابقاش ينفع انسي

بعد اذنك 

ورد: رايح فين يابني

علي: ماشي علشان تقدري تقابلي خطيبك

ورد: مش جاي دلوقتي خليك شويه 

علي باابتسامه يملؤها الحزن: لأ معلش عندي شغل ماينفعش يتأجل يلا سلام 👋اشوف وشك بخير 

لا تعلم ورد لما حزنت علي ذهابه فاهي تعشق الجلوس معه ولكن نفضت ذلك الشعور وودعته........ 


البارت29من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

اتمنى اعرف رائيكم وبلاش تطنشوا 👍👍

    #حبيبه 

🌹🌹🌹🌹🌹

خرج علي وهو فى قمة حزنه لا يشعر بأي احد حوله كان ماشي بعالم تاني لا يتردد في اذنه سوى كلمة ورد انها اتخطبت 

علي في نفسه: ي ي يعني ايه يعني خلاص راحت مني يوم ماحب تروح من ايدي بسهوله كده دا غلطي علشان مااعترفتش ايوه ايوه كا كا كان لازم اعترف قبل ماتروح مني دا دا غلطي ايوه بس انا مش عاوزها تروح مني انا بحبها لأ لأ لأ انا بعشقها مش قادر اتخيل حياتي من غيرها يارب يارب يارب والنبي اكون بحلم والنبي يارب مش هاقدر ابعد عنها والله والله ماهاقدر يارب....... 

وفجأه خبط فى شخص ولكن لم يشعر به علي واكمل طريقه ولا كأنه هنا 

احمد: انا اس...... 

ايه ده ماله ده كمان دا ولا كأنه شايفني... 

يلا انا مال امي

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

في مكان مايسمى الكباريهات المليئه بكل ماحرمه الله مليئ باكبر رجال الاعمال الذين يظهرون ملائكة الرحمه امام الجميع وتظهر حقيقتهم فى هذا المكان وبجانبهم فتيات ليل كل واحده فيهم ترتدي مالا يذكر ما يظهر اكثر مايخفي .ولكنهم يريدون انثى واحده لم يقدروا علي سقوطها بعد وهي جميلتنا.... 

♡♕♕♕♕♕♕♡

كانت تقف فى منتصف المكان وسط فرقه وترقص بمهاره وعلى وجهه ابتسامه جميله وهي جميله... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله عيونها حضراء واسعه رموشها ثقيله وجهها دائري بشرتها بيضاء شعرها بني طويل يصل لنهاية خصرها انفها متوسط شفايفها صغيره تمتلك من العمر 20عام حاصله على الاعداديه فقط ظروفها اجبرتها علي عملها هذا لكي  تعيش.....

تعيش في مايسمى حاره مع امراءه  كبيره طيبة القلب ربة جميله منذ الصغر ومعهم ابنة صغير وهي ابنة تلك المراءه

   

جميله هي الاخت التانيه لاسيا.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت جميله من نمرتها وذهبت لغرفتها.. فدخل عليها مدير المحل 

وليد: القمر بتاعتنا اللي منوره دايما 

جميله: عاوز ايه ياوليد قول الكلمتين بتوعك واخلص مش بحب اللف والدوران 

وليد: احم ماشي ياجوجو 

في رجل اعمال كبير اوي عجبتيه وعاوزك تقعدي معاه بره... 

جميله: ننننعم ياعنيا هي مين دي اللي تقعد معاه وانا من امتى بقعد مع حد على طرابيزات ياوليد... 

وليد: يابت افهمي دا رجل اعمال كبييير اوي يعني هاينغنغك بس انتي توافقي ياهبله 

جميله: يغور هو وفلوسه وليييد اطلع من دماغي  # وليد: خلاص ياستي خارج مسيرك يوم وتجيلي برجلك# ياجميله........ 

نظرت له جميله نظرت استهزاء وسخريه.. 

جميله بكل هدوء: ابقى اتغطى كويس قبل ماتنام ياحبيبي شكلك بتنام متعري علشان كده بتحلم بأوهام 

وليد: تمام ياااا.. هه ياجوجو الايام بيننا 

جميله: خد الباب فى ايدك وانت خارج ياعنيا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

خرج وليد وقفل وراه الباب 

رمت جميله المشط من ايدها بقرف وغيظ.. 

جميله: هوووف امتى بقى ربنا يتوب عليا من ام القرف ده انا قرفت وطهقت وخلاص جبت اخري ربنا يريحني بقى 

🌺🌺🌺🌺🌺

وصل احمد عند باب ورد وخبط بس مالقاش رد فادخل  لقى ورد قعده علي المكتب وسرحانه..... 

احمد: ورد ورد وردتي 

ورد: ها  نعم 

احمد: ها ايه بقالي فتره بنادي يابنتي ياترى بقى الجميل سرحان في ايه 

مخليه مش حاسس بينا كده 

ورد: لا ولا حاجه شغل بس وارهاق 

احمد بعدم تصديق:اممممممممم تمام يلا بينا انا خدت الاذن من طنط زينب قبل مااجي...... 

ورد بلا مبلاه: تمام بس ياريت منتأخرش بره كتير 

احمد: عيوني حاضر يلا بينا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وفجأه ومن حيث لا تدري لقى ياسر بوكس 👊فى وشه من يونس جعله يسقط على الارض وهو يتألم.... 

شهقط سعاد بخوف كبير علي ابنها فاهي تعلم غضب يونس يحرق الجميع عندما يغضب 

سعاد وهي تلطم و تولول : يالهوي يالهوي ياخرابيييي ابني ابني ليه كده يايونس ياابني حرام عليك كل ده علشان جاب سيرت بنت خارس....... 

يونس بغضب جحيمي: بسسسسسس صوتك ده يوطى اقسم بالله لو سيرتها جات علي لسانك سواء حش او حلو هاخلي امك اللي بتصوت عليك دي تاخد عزاك فاااااهم 

انتفضت سعاد وابنها من خوفهم منه ومن منظره المرعب.... 

يونس: فاهمين ولا لأ 

سعاد: فا فا فاهمين ياخويا فاهمين والله بس والنبي ارحم ابني مش هاخليه يجيب سيرتها تاني والله ..... 

يونس: تمام هاعديها المره دي. 

امال: يونسسس ورايا علي المكتب .... 

ثم تركته وذهبت 

♡♕♕♕♕♕♡

اطال يونس النظر في فراغها لفتره ثم التفت بنظر اتجاه اسيا... 

وجدها تنظر له والدموع تلمع في عينيها وتتحكم بهم بقوه...... 

ولكن لم يخفوا عن عيون يونس 

ظل ينظر لها يونس وهي ايضآ وكأن عيونها تأنبه علي فعلته تلك فاهي لا تريد الاقتراب اكثر 

وهو يقول لها اعذريني غصب عني والله ماعرفتش اتحكم في نفسي سامحيني 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ثم تركها وذهب لامه 

زينه: تؤتؤتؤتؤ اتعورتي يابيضه لأ قطعت قلبي ههههه لأ بس كان شكلك عسل وانت بتتظبط من اخويا ههههه دا نفخك ببوكس واحد ☝بس ههههه 

اممممممممم اما اسيا اللي ذي اختنا عملت علشان كده اومال لو علشاني ههههه دا مش هايخلي فيك عضمه سليمه ههههه 

♡♕♕♕♕♕♡

سمعت اسيا كلمة اخت دي ولم تعلم لما قلبها المها بشده على تلك المره وركضت لغرفتها 

البارت 30من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها 

       #حبيبه 

دخل تم يونس لامه واغلق خلفه الباب.... 

يونس: خير ياامي في حاجه 

امال بعصبيه: في في كتير فى ان مابقتش عرفاك ولا فاهمه تصرفاتك هو في ايه 

يونس بهدوء: تصرفات ايه ياامي انا ماغلطش في حاجه ولا عملت حاجه تخليكي تتعصبي كده ياحبيبتي 

امال: اذاي يعني ماغلطش واللي انت عملته بره ده ايه تضرب ابن خالتك علشان يادوب بص لاسيا وبكل بجاحه بترد علي خالتك كده

يونس: خالتي مين ياماما خالتي دي كانت فين لما انا وانتي وزينه مرمين في الشارع كانت فين لما رفضت تساعدك لما انتي لجأتي ليها كانت فين لما كنا بناكل مره اه ومره لأ 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

لم تجد امال الرد على كلامه وصمتت 

يونس: ماتردي ياامي خالتي دي فين هاااااااا

امال: ايوه  بس هي اعتزرت وخلاص 

يونس: هههههه هههههه هههههه اعتذرت اعتذرت وانتي صدقتي بالسهوله دي ماما اختك لحد الان طمعانه في فلوسي كلها..... 

 وياترى بقى اعتذارها ده هاينسيكي حزنك وكل دمعه نزلت منك زمان ياترى الاعتذار ده هاينسيكي لما كان حد مننا يتعب وانتي تلفي علي الناس تجيبي فلوس علشان العلاج ها ياترى ياامي الاعتذار ده نساكي كل الالم دي 

♡♕♕__♕♕♕♕♡

نزلت دموع امال وجلست  علي المقعد خلفها ووضعت يدها علي عينيها ........ 

امال: خلاص خلاص كفايه مش عاوزه افتكر 

♡♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس وجلس امامها وامسك يدها وقبلها بحنان كبير ومسح دموعها 

يونس: بلاش ياامي دموعك دي بتقطعني من جوه مش بحب اشوفهم خالص 

اللي انتي تأمري بيه ياست الكل انا هانفذه بس بلاش دموع 

♡♕♕♕♕♕♕♡

امال: هو طلب واحد صغير 

يونس: ست الكل تأمر وانا انفذ 

امال: الامر لله ياحبيبي

طلبي صغير تعتذر لخالتك بس علشان خاطري مهما يكون دي كبيره واختي وانا ماربتش ابني انه يقل من الكبير صح ✅

يونس: يعني ده اللي هايخلي دموعك دي تتمسح 

امال بلهفه: اه اه 

يونس وهو يقبل يدها: عيوني ياقلبي كلمتك سيف علي رقبتي هاعمل اللي يريحك ياموزتي يلا بقى امسحي دموعك دي ووريني الضحكه العسل اللي وحشاني دي

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ضحكت امال وقال: عيوني حاضر 

ضمها يونس بحب 

يونس: حبيبي العسل اللي بيسمع الكلام ياناس

♡♕♕♕♕♕♕♡

ضمته امال لحضنها براحه وهي تدعي ربها بقلق مما ينتظرهم في الايام المقبله 

دعت ربها ان يكون المستقبل مبشر بالخير

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

 انتهت جميله من عملها وذهبت إلى منزلها واثناء سيرها في الطريق قررت شراء بعض المستلزمات للمنزل دخلت السوبر ماركت اللي صاحبه عارفها كويس....... 

جميله: عم عبده اللي واحشني 

عم عبده: جميلة الجميلات ام لسان فينك يابت مابتجيش تطمني عليا ليه ياذفته ها اا

جميله: طب وشبكة العشره دول اجدع كنت منفوخه شغل انا مايحوشنيش عنك غير الشديد القوي ياحبي دا انت اللي في القلب ياروح الروح 

عم عبده: اه ياختي كلي بعقلي حلاوه 

جميله بغمزه: طب بزمتك مش عرفت اثبتك

عم عبده: هههههه الصراحه اه 

جميله: حلوتك ياحلو انت ياسكر محلي محطوت علي كريمه هههههه 

عم عبده: ماشي  يالمضه قولي طلباتك يانوسه 

جميله بمرح: تتجوز ظابط

عم عبده: اتلم ياعسفجي 

ضحكوا معآ هههههه هههههه 

وفجأه وجدوا حد تالت بيضحك معاهم 

نظرت جميله خلفها وجدته

يوسف: هههههه هههههه اسف اسف بس انتم بجد مسخره يخربيت كده هههههه 

رفعت جميله احد حاجبيها 

جميله: افندم وانت اسم النبي حرصك ايه اللي مخليك متابعنا ياحلو الجناين انت. 

🌺🌺🌺🌺🌺

يوسف مراد فخر الدين 

شاب وسيم ذو عضلات طويل لديه عيون 👀زيتونيه وشعر اسود وغمازتين يزينون وجهه ابيض رجل اعمال ولكن ليس بضخامة يونس 

ابويه جادين للغايه مما جعل يوسف يفتقد للحنيه الابويه 

لديه 27سنه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡ 

يوسف باابتسامه جميله وبنفس رفعة حاجب جميله: 

والله على حسب مااعرف ده اسمه سوبر ماركت يعني اي حد وراد يدخله سواء انا او غيره فا مش محتاج اركز معاكي ياقمر لان صوتكم واصل لاخر الشارع وسعي كده لو سمحتي اتفضل لو سمحت ده حق اللي خدته 

ثم غمز لها اثناء خروجه 

يوسف: سلام يامزت المزز هههههه 

جميله: اعاااااا ايه الانسان البارد المستفز ده 

عم عبده: هههههه هههههه معلش انتي برضو اللي بدائتي 

جميله: ماشي ياحبي يلا اديني حاجات كل يوم 

عم عبده: عيوني ثواني

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وصلت ورد لمنزلها بعد خروجها الممل مع احمد 

دخلت البيت

ورد: يازينب ياوزه فينك ياحجه 

زينب: ايه يابت مالك 

ورد: بتثاوب هاموت وانام ياختي جسمي كله مهدود... 

زينب: طب خشي ارتاحي شويه لحد مااخلص الاكل. 

ورد: اشطا 

دخلت ورد واترمت على السرير وفضلت تفكر فى مستقبلها اذاي هاتكمل مع احمد وهي لحد الان مش عارفة تحبه او تتقبله...... وفجأه جه علي فى بالها 

ورد: اوبس الواد علي واحشني صحيح اما اكلمه شويه واحشني الكلام والهزار معاه 

🌺🌺🌺🌺🌺

ذهب يونس وامال معه للاعتذار لسعاد... 

دخلوا وجدوا سعاد تضمد جرح ابنها.. 

امال: احم سلامتك ياياسر ياابني معلش اعذر يونس اتعصب من غير قصد بس هو بس بيكره شاب يكلم بنت كده 

وهو دلوقتي جاي يتأسف ليكي ياسعاد علي كلامه ليكي... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close