رواية عشقتها رغم صمتها البارت الحادي والعشرين حتى البارت الخامس والعشرون بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الحادي والعشرين حتى البارت الخامس والعشرون بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الجزء الحادي والعشرين حتى البارت الخامس والعشرون بقلم حبيبه
البارت الواحد وعشرين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
زينه انت تانيييييييييي
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
زينب: الوووو سلام عليكم
عم سيد: وعليكم السلام ياست زينب عاملين ايه
زينب: الحمد لله ياعم سيد خير فى حاجه ولا ايه
عم سيد: يذيد الحمد لله كنت برن بس ياست زينب اقولك اننا جاين بكره علشان احمد جه النهارده ومستعجل اوي
زينب: تنوروا ياعم سيد
عم سيد: عيشتي ياست زينب يلا اسيبك انا
قفل
🌺🌺🌺🌺🌺
مستر چاك: واو يالها من بلاد جميله انها حقآ روعه
دارين: اچل مستر چاك فاهي قمه فى الخيال چاك: حسنآ دارين ماهي الامور بخصوص الصفقه
دارين: هناك رجل اخر عرض علينا عرض مغري للغايه مستر چاك ولكن يونس هو من نستطيع ان نثق به ونضمن تلك الصفقه
چاك: حسنآ فاننتظر ونرى من سنستفيد منه اكثر والان هيا بنا نستريح قليلآ فاانا اشتقت اليكي جدآ ياحلوتي الم تشتاقي الي
دارين:كثيرآ ياعزيزي حسنآ هيا بنا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
زينه: انت تانيييييييي
نظر الكل لها وانصدموا من شكلها المتبهدل وجروحها
جرت عليها امال بصدمه
امال: ايه ده مالك ياحبيبتي مين عمل فيكي كده
زينه: انا كويسه ياماما ماتخافيش
ياسين: استغفر آلَلَهّ العظيم هو انتي ايه يابنتي كل مااروح في حته اشوف وشك قدامي انا خايف ادخل انام تطلعيلي في الحلم
زينه: وانا هامشي وراك ليه يابتاع انت مايمكن انت اللي ماشي ورايا ماهي اشكالك اللي لما يشوفوا بنت حلوه يمشوا وراها .......
ياسين ببرود: ليه هو انتي فاكره نفسك بنت
زينه بعصبيه: طبعا بنت وست البنات كمان يابني دا انا اقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك
ياسين بنفس البرود: ابقى اتغطي كويس وانتي نايمه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
نفخت زينه بغيظ من بروده......
زينه: بنأدم رخم ومستفز
ياسين: مش مستني رائيك فيا ياختي خليكي في نفسك
زينه: اعاااااااااااااا بارد تلاجه
كل هذا والعائله كلها تنظر لهم في صمت واستغراب
زينه: يوننننننس
يونس: نعم
زينه: ايه اللي جاب التلاجه ده هنا اطرده بره
يونس: زينه لمي لسانك ده شويه
ياسين: يونس انت تعرف البومه دي
يونس: اتلم انت كمان ياض اه البو قصدي زينه تبقى اختي الصغيره
ياسين بصدمه : ننننننننننننعم دي تبقى اختك انت
يونس بضحك: ههههههههه اه تخيل
زينه: ومالها دي ياخويا ماشبهش ولا ماشبهبش يارجل الغراب انت.
يونس: اتهدي ياذفته دا صاحب عمري
زينه: بقى رجل الغراب ده صاحبك يع
ياسين: صبرني ياربي قبل مااروح افصل دماغها عن جسمها دلوقتي
زينه: وريني نفسك ياخويا
يونس: ماتبس ياذفت منك ليها ايه ماتحترموا نفسكم بقى واحترموا اننا واقفين
صمتوا الاتنين وهم ينظرون لبعض بغضب كبير ولو النظرات بتحرق كان زمانهم ولعوا 😹
تنهد يونس: وانتي ياست زينه ايه اللي مخرشمك كده
زينه: اصل تريله عاميه مش بتشوف كانت هاتخبطني
ياسين: ههههههههه
نظر يونس لياسين: متهايقلي انا اعرف التريله دي
نظر ياسين فى الجهه الاخرى عمل من بنها يعني وفضل يصفر
هز يونس راسه يمين وشمال بيأس عليهم
يونس: طب يلا يازينه اطلعي غيري هدومك وعالجي جروحك دي لو حابه ترتاحي ارتاحي ولو حابه انزلي اقعدي معانا
زينه: مع اني مش طايقه سحنته بس هانزل
علي بضحك: ههههههههه شكلك مسخره يابت تحسي انك كنتي بتحاربي ههههههههه
زينه بغيظ: اخرس ياض
ذهبت زينه
🌺🌺🌺🌺🌺
نظر يونس لياسين ايه اللي حصل ياجحش انت
كان ياسين ينظر في الاتجاه الاخر ويصفر
يونس بغيظ ياسيييييين؟
ياسين: يوه وانا مالي ياعم انا ماشي في امان الله بالعربيه فجأه لقيت البومه
يونس: انت ياذفت
ياسين: خلاص ياعم قصدي اختك لقيتها فجأه طلعت في وشي ذي القضا المستعجل
حاولت اتفداها فى اخر لحظه وعربيتي لبست فى شجره تحمد ربنا اني ماحبستهاش
يونس: تحبس مين ياض دا انا اعلقك ذي اللحمه
علي:قادر وتعملها
ياسين:ياكبير هو انا اتكلمت
يونس: كمل يلا
ياسين: بس ياسيدي نزلت اتطمن عليها لقيتها فجأه هبت فى وشي ذي البوتجاز وقعدت تشتم فيا وتهزق فيا وخلاص
بقولك ايه هو اختك يوم مكانت بتتولد الدكتور شدها من لسانها ولا حاجه
يونس: اتلم ياض
ياسين: االله بسال عادي ياعم اختك لسانها اطول منها الاوزعه دي
زينه وهي نازله من علي السلم: اوزعه في عينك ماتلم نفسك يابتاع انت
نظر ياسين ليونس الذي يكتم ضحكته بصعوبه
ياسين: انا بتاع بقى على اخر الزمن الاوزعه دي تقولي انا بتاع يعني اولعلك فيها دلوقتي القذمه دي
زينه: ماتلم لسانك ياض انت وعدي ليلتك السوده دي علي خير
ياسين بصدمه: ياض وكمان يااااض دا انتي ليلتك اسود من كعب رجلك يامعفنه يامقمله انتي
زينه: اعااااااا انا مقمله ياابو ريحه تخلي الفيران تهرب منها
ياسين: بس ياشاطره العبي بعيد
زينه: بارد
امال: خلاص ياواد منك ليها ماسمعش صوتكم
فاهمين
زينه: ياماما هو اللي
امال: بس خلاص يلا تعالوا علشان الاكل وصل
زينه وياسين بصوت واحد حاضر
🌺🌺🌺🌺🌺
علي: ههههههههه ههههههههه ههههههههه والله انتم عاملين ذي توم وچيري
زينه وياسين بصوت واحد اخرص ياذفت
علي بغيظ: خرصنا ياخويا
ثم نظر جنبه لقى ورد ضامه بوقها وماسكه ضحكتها
ضربها علي علي رجلها
ورد بوجع: اااااااه
نظر الكل ليها
امال: مالك ياحبيبتي في ايه
ورد: لأ ياطنط كويسه
مافيش حاجه
وبصت جنبها لعلي بغيظ
وضربته بأيدها فى جنبه
ورد: ماشي ياعلي ماااشي
علي وهي ماسك ضحكته: شكلك كان مسخره بس انتي بنت حلال وتستاهلي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
الاكل وصل والكل اتجمع على الاكل
انتهى الطعام ولم يخلوا من نظرات يونس لاسيا ومشاغبات علي لورد ونظرات زينه وياسين الغاضبه
وظلوا يمرحون معآ وقضوا النهار كله في جو عائلي الى ان حل الليل
وحل الليل واخذ علي ورد ليوصلها لبيتها
وحان وقت ذهاب ياسين ايضآ وسلم على الكل واستدار لكي يذهب توقف فجأه ولف وشه....... ..
ياسين: سلام يابومه
زينه بغيظ: سلام ياتور
ابتسم ياسين ولم يعلم لما هذا الشعور الذي يشعر به اتجاه هذه الفتاه وذهب وذهبت امال لغرفتها لتستريح وذهبت ياسمين وسعاد لغرفهم وزينه ايضآ لم يبقى سوى يونس واسيا نظر يونس لاسيا وذهب لجناحه ايضآ
ظلت اسيا مكانها لفتره تفكر في المستقبل ثم ذهبت ايضآ لتستريح في غرفتها
🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت اسيا غرفتها وقفلتها ولسه بتلف فجأه لقت اللي حاطت ايده على بوقها و.....
البارت 22من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
تعليقات لو البارت عجبكم علشان تعليقاتكم اللي هاتشجعني اكمل
✨✨✨✨✨
اوصل علي ورد لمنزلها
وكانت ورد نايمه
ظل علي يتأملها لفتره
علي في نفسه: ياااالهويييي قمر يابت وتكه يخربيتك مش عارف ليه ياورد اول مابشوفك قلبي بيرقص كده حبيتك من غير مااحس والله رغم لسانك ده بس بحبك بكل تفاصيلك عصبيه او هاديه او رخمه بحب كل حاجه فيكي يارب اجمعني بيها يارب هاموت لو بعدت عني يارب
اما اصحيها بقى بدل مااتهور وارقعها بوسه بنت المضيقه دي
علي بهمس: ورد ورد ووورد
ورد: اممممممم
علي: اصحي يلا وصلنا
ورد بنوم: طيب طيب خمسه وصحيني
علي بصوت عالي نسبيآ : اصحييي يابت
ورد بفزع: ايه ايه مين مات البيت بيولع اجري ياوزه
علي بضحك: هههههههه هههههههه اهدى اهدي دا انا يامجنونه
ورد بغيظ: تصدق انك مستفز ياض اعاااااااااا
حد عاقل يصحى حد كده ياذفت انت
علي: هههههههه اعملك ايه بقالي ساعه بصحيكي براحه وانتي ولا هنا ولا هناك وانا اصلآ ناسي اني بصحي فى جاموسه
ورد: غور ياض من وشي كتك القرف سلام
علي: هههههههه سلام ياموزه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
سعاد: ايوه ياباشا
عز الدين: ايه الاخبار ياسوسو
سعاد: الواد يونس يابيه لاحظته بيبص للبت الخرسه دي نظرات انا خايفه تتحقق
عز الدين بغضب: ننننعم ياروح امك نظرات ايه ياختي اومال انا مدخلك البيت لييييه مش علشان تفرقي بينهم اتصرفي والا انا هاتصرف واطلع بروحك وقتها انتي وبنتك وابنك الصايع ده فاااااهمه
سعاد بخوف: حاضر حاضر والله يابيه
عز الدين: غورري ويجيلي افكار تعجبني احسنلك فااااهمه
سعاد: حاضر يابيه
✨✨✨✨✨✨
قفلت سعاد التليفون بخوف وقلق
سعاد: يالهوي يالهوي ليعملي حاجه انا وولادي
لأ انا لازم اتطمن على الواد ياسر دايمآ واجع قلبي كده
♡♡♕♕♕♕♡♡
في مكان ما يوجد به جميع ماحرمه الله من الفساد
عماد: وبعدين هو انت مش ناوي تدفع اللي عليك ولا حاجه كده كتييير اوي
ياسر بسكر: ياعم اصبر عليا كام يوم بس امي تخلص مصلحتها بس
عماد: صابر بقالي كتير اوي ومافيش حاجه حصلت ياعم
ياسر: قريب قريب اصبر بس شويه
عماد: ماشي ياعم لما نشوف اخرتها مجبور استنى
♕♕♕♕♕♕♕♡
ذهب عماد وجأت اليه احدى فتيات الليل ترتدي مايظهر اكثر مما يخفي متهايقلي كده مافيش خالص 🙂
سهى بمياصه: بيبي وحشتني ياروحي
ياسر: انتي اكتر ياقلبي
♕♕_________♕♕
ياسر
شهرته الصايع الشمام
ابيض عيونه سوده اوي
ضيقه شعره خفيف انفه متوسط لديه لحيه خفيفه 22سنه صايع مش بيعمل حاجه غير اللف فى البارات وشرب المخدرات مديون لتوب الارض .........
♕♕♕_______♕♕
سهى.....
راقصة بارات شعرها تلجي عيونها بني فاتح بشرتها قمحاويه انفها صغير فمها متوسط طويله جسدها ممشوق
تعشق الاغنياء الاغبياء
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
سهى: ايه ماوحشتكش ولا ايه
ياسر وهويقبلها : طبعا ياقلبي وحشاني موووت
......... .......
(رقعت الاخت سهى ضحكه هزت الكباريه كله) بارك الله فيكي يااخت سهى 🙂🙂
ياسر: اموت انا في الموز ابو لبن
سهى بضحكه مايصه وهي تحرك اصابعه على وجهه بدلع : طب ايه مافيش حاجه لحبيبتك ولا ايه ياروح سهى انت
فى ياقلبي ثم طلع من جيب بدلته عقد دهب
سهى بدهشه ولهفه:اخذته منه بسرعه وااو يجنن يابيبي ثم قبلته من خده
ياسر: هي دي حلاوة عقد غالي كده
سهى بضحكه مايعه:تؤ تؤ اخس عليا مايصحش طب تعال معايا وانا اديك حلاوتك اللي تعجبك
ياسر: هوا
ثم ذهبوا ليفعلوا ما حرمه الله......
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت اسيا لغرفها واغلقت الباب ثم وفجأه وجدت يد على فمها صدمت بشده وخوف وكادت ان تقع مغشي عليها الا ان تكلم فى اذنها بصوت هامس وانفاسه تلفح اذنها
يونس: دا انا اهدي يااسيا
هدأت اسيا قليلآ واطمأنت لسماعه صوته
وفجأه صدمت بشده من وضعها فاهو اصبح امامها والحائط خلفها رفعت نظرها له بأستغراب وخوف شديد ورعب لا يوصف من نظراته الغاضبه بشده رفع يديه الاثنين ووضعها
على الحائط بجانب وجهها واقترب منها قليلآ طبعا مع حفظ المسافه بينهم
✨✨✨✨✨✨
يونس بغضب: فى ايه
نظرت له باستغراب شديد
خبط يونس الحائط بجانبها ففزعت اسيا بشده
يونس: بقولك في ايه انتي ليه متجهلاني كده ليه مش بتبصيلي ذي الاول ليه بتضحكي لعلي وانا لاء ليه بتتغيري لما انا بظهر ليه بتتجاهليني كده لييييه ردي عليا ريحيني ارجوكي انا هاموت من تجاهلك ده
ردي انا مش عارف ليه مش عارف انام وانتي متجهلاني كده ردي عليا ليييه ليه ضحكتي لعلي ليه مطنشاني اوي كده ليه يااسيا ليييه انا عمري ماكنت كده ولا بعمل الافعال دي والله بس بجد ماقدرتش حاولت انام مش عارف طب انتي زعلانه مني ليه انا صالحتك الصبح بلاش التجاهل ده بيقتلني سامحيني بقى وارجعي ذي الاول معايا
ظلت اسيا تنظر له بصدمه ولم تتزحزح من مكانها
يونس: اسيا اسيا سامحيني ارجوكي سامحيني بقى
ابتسمت له اسيا وهزت رائسها بنعم
اتسعت ابتسامة يونس حتى ملئت وجهه بالكامل
يونس: بجد بجد بجد
اتسعت ابتسامة اسيا ايضآ وهزت رائسها بنعم
فرح يونس بشده وقال
لها طب يلا هاطلع بدل ماحد يقفشنا بفعل فاضح انا وانتي دلوقتي
ضحكت اسيا بشده سحر يونس بها وبجمال عيونها واقترب من اذنها حتى لفحت انفاسه وجهها وقال بهمس
ضحكتك دي لو شوفتها قدام حد غيري هاعلقك ذي اللحمه في السوق صدمت اسيا من كلامه
فاابتسم
يونس: نامي دلوقتي علشان ورانا بكره يوم طويل ياسكرتيرتي العزيزه يلا تصبحي علي خير 🙂
ذهبوا جميعآ للنوم
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخلت ورد بيتها
وجدت امها مازالت مستيقظه تنتظرها .....
ورد: مساء الخير ياوزه
زينب: كنتي فين ياهانم كل ده ومن امتى واحنا بنفضل بره للوقت ده
ورد: اسفه ياماما والله تليفوني فصل وماقدرتش اشحنه والله اسفه سامحيني والنبي
وعلي والله جابني لحد هنا ....
زينب: بصي يابنت بطني انا ربيتك احسن تربيه ولوحدي وماطلبتش من مخلوق يساعدني كبرتك وعلمتك احسن تعليم لحد مابقيتي احسن دكتوره جراحه انا افتخر بيها لكن اليوم اللي يجي عليا تدخلي فيه البيت الساعه 12 وواحد حتى لو صديق وانا اعرفه لاء والف لأ يوصلك للحاره هنا وتركبي عربيته لأ يابنت بطني ياخسارت تربيتي ياورد ياخساره
✨✨✨✨✨
وطت ورد ببكاء شديد علي ايدها تبوسها
ورد: اسفه والنبي تسامحيني والله مااقصد انا بنتك ورد اللي ربتيها علي ايدك والنبي ياامي سامحيني والله ماهاكررها تاني ارجوكي
بلاش بلاش انتي ضهري وكل حياتي بلاش تكسريني والنبي والنبي والنبي ياامي
✨✨✨✨✨
ربتت الام علي راءس ورد بحنان ام لم تستطع الغضب على ابنتها لفتره كبيره
زينب: بس اوعديني ماتتكررش تاني
ورد وهي تمسح دموعها وتنظر لها بلفه: والله ماهاكررها تاني والله اوعدك
مسحت زينب لها دموعها بأبتسامه هادئه وقال لها
زينب: طب يلا ياحبيبتي ادخلي ارتاحي
قبلت ورد يدها : حاضر تصبحي على خير
زينب وانتي من اهل الخير ياحبيبتي
ذهبت ورد لغرفتها وقبل وصولها
زينب: ورد جهزي نفسك بكره عم سيد وابنه جاين بكره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
انتي ياسر وسهى من قرفهم وهم علي الفراش عارييين يسترهم ملائه
وهو يشرب سيجارته رن هاتفه
ياسر: اممممم
سعاد: انت فين ياذفت انت
ياسر: في ايه ياماما عاوزه ايه
سعاد: عاوزاك جنبي عاوزاك تساعدني محتجاك فاهم النهار يطلع اشوفك قدامي فااااهم والا ماتحلمش تشوف مني مليم واحد فاااهم سلام
قفل ياسر وهو صامت
سهى: فى ايه يابيبي
ياسر: ماما عاوزاني اروح عندها اساعدها وان رفضت مش هاشوف مليم منها
خافت سهى بشده من الا تأخذ منه مال
سهى: روح يابيبي علشان خاطر تساعدها وعلشان تسد ديونك وعلشان خاطري انا ياروحي
ياسر: انتي شايفه كده
سهى: وهي تقترب منه طبعا ياقلبي
ياسر: خلاص ماشي بس تعالي دلوقتي هاقولك كلمه سر وذهبوا للحرام
♡♡♡♡♕♕♕
البارت 23من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
اسفه علي التأخير ياجماعه بس الشغل معطلني وبعون الله كل يومين هانزل بارت ✨✨✨✨
#حبيبه
ياريت اعرف رايكم في البارت✨
........ ........
زينب: ورد جهزي نفسك عم سيد وابنه جاين بكره
توقفت مكانها ولم تتحدث
ورد: حاضر ياماما تصبحي علي خير
زينب: وانتي من اهله ياحبيبتي
دخلت ورد غرفتها
زينب: يارب يارب يسر حالها يارب واتطمن عليها وقلبي يرتاح يارب
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جاء الصباح علي ابطالنا
استيقظت اسيا من نومها بنشاط كبير فاهي اليوم ستذهب للعمل
ابتسمت بشده وفرح ودخلت حمامها لتأخذ شاور ينعشها وخرجت وارتدت دريس جميل من اللون الاوف وايت
وحجابه وادت فرضها ودعت ربها......
وعندما انتهت خرجت من غرفتها للنزول للاسفل واثناء سيرها وجدت يونس يخرج من جناحه يرتدي بدله سوداء انيقه ابرزت جماله وجمال عيونه ظلت اسيا تنظر له وكم سحرت من هيئته تلك التي خطفت انفاسها ولم يكن يونس اقل منها فاهو انبهر من جمالها وتحشمها الذي ذادها جمالآ ظل ينظر لها ولم يستطيع ان يزيل عينيه عنها
بعد ثواني خرج من صدمة جمالها اولآ ووجدها مازالات تنظر له فاارتسم على شفتيه ابتسامه خبيثه واخذ يقترب منها ببطئ حتى اصبح امامها ثم انحني لمستوى طولها.....
يونس بهمس: علي فكره انا ماعنديش مانع والله تفضلي مبحلقه فيا كده
♕♕♕♕♕♕♕♕
عادت اسيا لوعيها وخجلت بشده واحمرت خدودها واخذت تنظر فى كل مكان الا هو
ضحك يونس بشده على خجلها التي اصبح يعشقه
فجرت اسيا للاسفل من شدت خجلها
ضحك يونس بقوه عليها
ونزل خلفها
♡♕♕♕♕♕
استيقظت زينه من نومها مفزوعه بشده وتسبب عرقآ
زينه: استغفرالله العظيم واتوب إليه
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
يارب يارب خاني وفي سريري وخلاص كسرني وانا نسيته ليه ليه الحلم ده ملازمني ليه انا بكرهه وبقرف حتى لو ذكرت اسمه يارب يارب
♡♕♕♕♕♕♕♡
ثم ذهبت للحمام لتأخذ شاور ينعشها
انتهت وارادت اسدالها وادت فرضها واخذت تدعي ربها ان يزيل هما ويريح قلبها
انتهت وارتدت ثيابها وهي عباره عن بنطال من اللون الاسود وعليه بلوزه صفراء تصل لمنتصف قدمها وعليهم كوتشي ابيض ورفعت شعرها فى كعكه فوضاويه وكانت في ابهى جمالها ولن تنسى ضحكتها الجميله ونزلت للاسفل بمرحها المعتاد
✨✨✨✨✨
كان الجميع علي السفره يأكلون تحت نظرات يونس لاسيا التي تأكلها من اخمص قدميها لاعلى راءسها
زينه: ايه دا بقى ايه دا بقى ايه دا بقى جالكم قلب تاكلوا من غيري
قلبكم طاوعكم
امال: اقعدي افطري يابت وبطلي ذن على الصبح صدعتينا
زينه: والله انا شاكه اني بنتك
يونس: اقعدي ياذفته انتي بقى اطفحي
زينه: حاضر ياكبير انت تأمر
♡♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت ورد من نومها وذهبت للحمام بالخارج
وجدت تحضر الفطار
ورد:صباح الفل ياوزه
زينب:صباح الخير يلا علشان تفطري
ورد: ماشي هاخد دش واصلي وجايه
زينب: ماشي
واخذت شاور وادت فرضها وارتدت ثيابها وهي عباره عن بنطال قماش باللون الكحلي وعليه قميص ابيض ادخلة نصفه الامامي في البنطال وعليه حزام وعصقت شعرها ضفيره جميله وتركت بعض الخصل على وجهها واردت كوتش ابيض وخرجت
ورد: زينب يازوزو
زينب من المطبخ: ايه يابت عامله دوشه على الصبح ليه
ورد: عاوزه اكل ياوليه
زينب: حاسه اني مربيه جاموسه مش بنأدمه
يلا ياذفته تعالي خدي الاكل ده حطيه عندك
ورد: حاضر يانبع الحنان
انتهوا وجلسوا ليأكلوا وانتهت ورد سريعآ
ورد: يلا الحمدلله اطير انا بقى
زينب: رايحه فين
ورد: على شغلي ياوزه
زينب: طيب بلاش تأخير علشان الضيوف اللي جاين النهارده
ورد: حاضر ياماما......
وذهبت ورد لعملتا
✨✨✨✨✨
انتهى يونس من طعامه ونظر لاسيا
يونس: يلا بينا
هزت اسيا راءسها بنعم
امال: متسرع على ايه يابني اصبر لما البنت تخلص فطار حتى
هزت اسيا راءسها بالنفي
يونس: خلاص ياماما هي فطرت يلا بينا
ذهب يونس ومعه اسيا
وصل لشركته ودخل بكل هيبه تليق بالاسد فقط
واسيا بجانبه
مبهوره من ضخامة وجمال الشركه
ترى الخوف فى عيون الموظفين منه وترى نظرات الاعجاب من بعض الفتيات له وكانت تود لو تذهب ان تخلع عيونهم من اماكنها
نظر يونس لها وجدها تنظر لهولاء الفتيات بشر فاابتسم واكمل سيره
وصل لمكتبه
وقف امام باب مكتبه
يونس: ليلى
ليلى: تحت امرك يافندم
يونس: في اي مواعيد النهارده
ليلى: لأ يافندم مافيش غير ميعاد مستر چاك الساعه 2
يونس: هو وصل مصر
ليلى: ايوه يافندم وصل امبارح
يونس: تمام فهمي اس...........
بص جنبه لقى اسيا رافعه حاجبها اليمين ونص شفتيها العلويه لفوق وتنظر لليلى ✨✨✨✨✨
كبت يونس ضحكته بصعوبه شديدة وحاول التماسك
بصي ياليلى: اسيا هنا متدربه وانا هاسيبها ليكي فهميها كل الشغل فاهمه
ليلى بغل: حاضر يافندم
ثم نظر لاسيا
يونس: تعالي ورايا يااسيا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخل يونس مكتبه وخلفه اسيا
يونس: ايه
نظرت له اسيا بأستغراب وحاجب مرفوع
يونس: ايه يابنتي مالك عماله للناس بصات مرعبه كده ليه
رفعت اسيا كتفها وانزلت شفتيها السفليه للاسفل بمعنى ماعرفش
♕♕♕♕♕♕♕
فاابتسم يونس
يونس: ماشي يااسيا اتفضلي
خرجت اسيا لليلى
وانشغل يونس في اعماله....
🌺🌺🌺🌺🌺
وصل چاك ودارين لقى اسيا بجانب ليلى تريها بعض الاعمال علي الكبيوتر
چاك: واااااو
نظرت له اسيا وليلى في استغراب
چاك: يالكي من انثى جميله بحق واو ماهذا ياللهي دعيني اقبل يدك ياجميله
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ولسه هايمسك ايده لقى ايد حديد ماسكه ايده بقوه وتضغط عليها...
البارت 24من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
✨✨✨✨✨
قررت زينه ان تفعل شيئ وحسمت قرارها على فعله............
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ذهبت ورد لعملها وكانت تسير فى الطريق وهي شارده في عالم اخر... تفكر في المستقبل وماينتظرها.....
ورد: ياترى احمد ده ممكن احبه ياترى هارتاح معاه او اقدر اتعايش انا وهو ولا هانبقى كأي اتنين متجوزين وخلاص طب هو هايستحمل طبعي هايراعيني ويقبل ان اكمل مسيرتي فى عملي ولا عاوزني اقعد في البيت وخلاص.......
♡♕♕♕♕♕♡
وللحظه جاء امامها صورت علي...
خرجت ورد من شرودها بأستغراب......
ورد: ايه ده ليه افتكرت علي هو انا ليه قلبي بيدق لما افتكره او ابقى معاه ليه بفكر فيه اوي كده ليه بحب ابقى معاه واكلمه بفرح اوي لما بشوفه معايا... يوووه انا دماغي هاتفرقع من التفكير انا هاتعب نفسي ليه خليها على الله واللي هو عاوزه هايكون...
ثم نظرت فى ساعتها
ورد: احييييييييه اتأخرت علي الشغل اللهي تولع ياعلي انت واللي اسمه احمد ده في نفس اليوم ياختيييييي
يلا ياورد طيري يامنيله قبل ماتاخدي علي قفاكي
✨✨✨✨✨
قررر ياسر ان يذهب لامه ويساعده....
سهي وهي تقبل خده بمياصه يعني خلاص ماشي يايسوري
ياسر وهو ممسك بكاس الخمر وسيجارت المخدرات : اه ياروح ياسورك هابقى اكلمك بس اوصل
سهي: ماشي ياقلبي
ذهب ياسر في طريقه لمنزل يونس...
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
قررت زينه فعل شيئ وحسمت قرارها على فعله فاامسكت هاتفها وضغطت على بعض الازرار. وانتظرت الا ان اتاها الرد ...
.زينه: السلام عليكم
........: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 🌺
زينه: لو سمحت كنت ###*********##
........: تحت امرك ربع ساعه ويوصل
زينه: تمام 👌
مر الوقت وجاء طلب زينه اخذته وذهبت لغرفتها.......
مر قليل من الوقت ونزلت للاسفل وكانت امال وسعاد وياسمين جالسون امام التلفاز
زينه: ماما
امال: نعم ياحبيب.........
صدمت امال بشده لدرجة ان ما كانت تحمله وقع منها ارضآ
زينه: ايه ياامي مالك لو مش عاجبك ممكن ارجع تاني اغيره .....
كانت زينه اخذت قرار ارتداء الحجاب وارتداء لبس محجبات
وكانت ترتدي دريس جميل من اللون السماوي ابرز جمال عيونها ضيق من الصدر وينسدل بأتساع على جسدها لاسفل قدمها يزينه حزام رقيق وعليه حجابه فكانت ملاك شديدت الجمال 💖
امال والدموع تلمع فى عينيها : لأ لأ لأ ياقلبي دا انتي قمر 14بسم الله ماشاء الله قمر ياروح قلبي مبروك ياروحي مبروك االف الف مبروك ثم احتضنتها
فشدت زينه علي حضنها قأله. الله يبارك فيكي ياامي ربنا يخليكي ليا يارب 😍
سعاد بغيظ: بس تعرفى كان شكلك حلو اوي واستايل في البنطايل ياحبيبتي عن اللبس البلدي دي
بصي ياسمين قمر ياقلبي اذاي وشيك
صح ياسوسو
ياسمين: صح يامامي استايل وشيك جداً وبيبهر اي حد يشوفه
نظرت لها زينه وعلى وجهها ابتسامه هادئه وقالت: يكفيني اني هاقرب من رب العباد ومش هابقى تاني من الكاسيات العاريات
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
واحنا ياخالتي شبهونا بالاميرات بتوع زمان في شموخهم وكبرائهم والاحترام اماالبناطيل فادي خلوها للرجال
اما بقى من ناحية بلدي فااحب اقولك ان سعر دريس واحد من غير مستلزماته بحق طقم كامل من البنطلون
وكمان الدريس ده بيتباع فى افخم المحلات وفي ارقى الاماكن صح ياماما
امال بأبتسامة فخر:صح ياقلب ماما
صمتت سعاد وابنتها والغيظ يأكلهم من ردها
♡♕♕♕♕♕♕♡
في تلك الاثناء وصل ياسر للمنزل
ياسر بمصدمه وانبهار وجشع: يااااااالهويييي ايه ده كله بقى كل ده للبتاع اللي اسمه يونس من حق امي تمسك فيه بأيدها وسنانها كل دي حراسه دا ولا الريس وحيات امك ماهاطلع غير وانا منفضك هههههه.....
دخل ياسر لم يسمح له الحراس ودخل واحد منهم ليعلمهم بالداخل
رن الجرس
امال: ام سيد ياام سيد
ام سيد: ايوه ايوه ياست
هانم
امال: شوفي مين علي الباب ياام سيد
ام سيد حاضر ياهانم
✨✨✨✨✨✨
الحارس: معلش ياام سيد عرفي الهانم ان في واحد بره اسمه ياسر بيقول ان من العيله وعاوز يدخل
ام سيد: حاضر يابني ثواني
امال: مين ياام سيد
ام سيد: دا الحارس ياست هانم بيقول ان في واحد عاوز يدخل اسمه اللهم صلِّ على النبي كان اسمه ايه اه كان اسمه ياسر
سعاد بلهفه: اه دا ابني خلي الحيوان اللي بره ده يدخله
نظرت لها امال على غلطها للحارس
زينه: احنا ماعندناش حيوانات ياخالتي احنا مش في غابه والحارس ده بنأدم ومادام محترمنا يبقى نحترمه احنا كلنا سواسيا وماتنسيش انه حاميكي يعني احنا اللي بنحتاجله مش هو
سعاد: انا ماقولتش حاجه انا بقول يدخله بس
زينه: معلش يامحمد حقك علي راسي معلش خليه يدخل
محمد الحارس: ولا يهمك ياست زينه انتم ناس محترمه وفوق راسي انا
زينه: ربنا يخليك يامحمد خليه يدخل
محمد: حاضر يافندم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جأء چاك ان يمسك يد اسيا ليقبلها...
وجد من يقبض على يديه بقوه كادت تكسر عظامه... نظر چاك لمن يمسك يديه وجده...
ومن غيره ياساده سوى بطلنا يونس.
نظر چاك اليه وجد عينيه تطلق شرار واصبح وجهه مرعب وتحول كليآ للرجل الاخضر 🙀
چاك بخوف: مستر يونس مابك هل انت على مايرام هل اخطأت في شيئ دع يدي انت تؤلمني بشده
يونس وودانه بتطلع دخان ومتحكم فى اعصابه: عذرآ چاك فانحن لدينا عادات شرقيه ترفض هذه الافعال
♡♕♕♕♕♕♕♡
چاك: حقآ هههه هذا حقآ يدعى تخلف وتأخر انت تعلم مستر يونس لقد تقدم العلم ومعه عقول البشر وهذه الاشياء الرجعيه اصبحت تخلف
يونس وقد بداء غضبه ان يفلت: هذا ليس تخلف بل تدين واحترام لدينا الفتاه تحافظ على جسدها ولا يمسه احد سوى زوجها حلالها وهذا مايذكره الدين الذي ولو تقدم العالم لمئة سنه لما يستطع ان يتخطى تقدم ديننا وهذا هو اصلنا وااعراقنا وعزتنا فالفتاه هنا تودع فوق الراءس ليس مثل عندكم يتذوقها من يشاء حتى لو لم تكن زوجته ويتركها بعدها وتأتي الينا وتقول اننا متخلفون اذن فانحن نعشق تخلفنا هذا وسنظل نعشقه وتركنا لكم انتم تقدمكم....
♡♕♕♕_♕♕♕♡
چاك وقد شعر ان يونس اصبح غاضب بشده تراجع في كلامه: حسنآ مستر يونس انت على حق اعتذر وبشده عن كلامي اعتذر لكي ياسيدتي
يونس: حسنآ فالندخل
نظرت اسيا ليونس بفخر وابتسامه جميله وكانت دموع سعادتها وحزنها على ماجرى لها مخطلتين
نظر يونس لها بغضب شديد ولكن عندما رائ الدموع في عينيها وهي تمنع نزولهم بصعوبه استغرب وتغيرت ملامحه من الغضب للخوف عليها
البارت 25من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
الحقنا ياباشا الحق
عز الدين : ايه ياذفت انت في ايه
المجهول: مصيبه ياباشا مصيبه كبيره
عز الدين: ماتقول ياذفت انت في ايه
المجهول: شحنة السلاح والمخدرات ياباشا حد بلغ عنها ياباشا
عز الدين بصدمه: اييييييييييه اذاي ده هو انت مش مطلعها من المينا بسلام
المجهول: ايوه ياباشا بس اول ماوصلت للمخزن علشان اسلمها لاقينا المباحث طبت علينا ولمت كله احنا قدرنا نهرب بالعافيه
عز الدين بتعصيب: غور ياذفت من وشي بدل مااقتلك غووووووور
المجهول بخوف: ح حا حا حاضر
قفل عز الدين.....
عز الدين: مين ممكن يعملها وربي وربي لو طلعت انت ياابن امال لاقتلك بأيدي اعرف بس انت ولا لا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت ورد من عملها متاخره قليلآ وذهبت للبيت
ورد: ياوزه يازوزو ياولييييييييه
وفجأه لقت في وشها قطعت القماش تبع المطبخ
زينب: في ايه يابنت المسروعه صرعتيني
ورد وهي تحك جبهتها:
اخ ايه ياوزه الهزار التقيل ارحميني وارحمي وشي
زينب يلا يااختي خليكي تنضفي معايا ونجهز الاكل علشان الناس اللي جايه بعد العصر دي
ورد: جعانه طيب
زينب: يلا يابت
ورد بزهق: حاضر بس هادخل اتنيل اغير واجي
زينب: يلا بسرعه
خلصوا شغل البيت وكل حاجه وجاء ميعاد الضيوف
زينب: يلا ياحبيبتي ادخلي جهزي نفسك قبل مايجوا
ورد بزهق: حاضر
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلوا الضيوف..
زينب: اهلاً وسهلاً بيكم اتفضلوا نورتونا
عم سيد: يذيد فضلك ياست زينب البيت منور بأصحابه
زينب: اتفضلوا اتفضلوا اتفضلوا ياست ابتسام
ابتسام بقرف: طيب
....................
لم ترتاح زينب لها ولكن لم تعير لهذا اهتمام
زينب: اتفضل يااحمد يابني
احمد بأبتسامه هاديه جميله: تسلمي ياست زينب
♕♕♕♕
احمد سيد شاب وسيم طويل عريض عيونه واسعه لونها اخضر بشرته حنطيه عنده غمازه واحده في خده الشمال انفه حاد فمه متوسط عنده 25سنه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخلوا وقعدوا
عم سيد: اومال فين جميلتنا
زينب: ثواني هانديلها
ابتسام: يعني انت من وسط بنات الحاره دي كلها مايعجبكش غير البت دي
احمد بزهق: ماما خلاص
ابتسام: بلا خلاص بلا نيله البت وامها لسانهم طويل ناس شرشوحه
عم سيد بتعصيب: بسسسسس بس صوتك ده ماسمعوش فاااهمه
♡♕♕♕♕♕♕♡
جأت ورد مع امها زينب
عم سيد: بسم الله ماشاء الله قمر قمر يابنتي ربي يحفظك
♡♕♕♕♕♡
كانت ورد ترتدي فستان بكم نبيتي طويل وفارده شعرها ولم تضع اي ميكاب
♡♕♕♕♕♕♕♡
ورد: ربنا يخليك ياعم سيد
لم تعير لاحمد الذي ينظر لها بأبتسامه بلهاء اي اهتمام
بعد الكلام الكتير والحديث بين الاهل
عم سيد: طب ماتيجي نسيب العرسان يتكلموا مع بعض شويه ياست زينب
زينب: طبعاً طبعآ
ورد خدي احمد البلكونه بره
ورد: طيب
♡♕♕♕♕♕♕♡
نظر يونس لاسيا بغضب شديد ولكن تغيرت نظراته للخوف الشديد
دخل يونس مكتبه وحاول على قدر المستطاع انهاء الاجتماع بأسرع وقت
♡♕♕♕♕♕♕♡
وبعد ساعه انتهى يونس وخرج مستر چاك هو ودارين الذي نظرت لاسيا بغضب شديد كانها ستأكلها
وارسل يونس في طلب اسيا
دخلت وقفلت الباب وراها وعندما التفتت وجدت يونس امامها
يونس بأستغراب: مالك يااسيا حد زعلك
هزت اسيا راءسها بلاء
يونس: طب مالك عرفيني ليه حسيتك زعلانه والدموع في عينك
نظرت اسيا ارضآ ولم تتكلم
يونس: اسيا في ايه ماتخوفنيش عليكي
شاورت له اسيا علي انه مجرد صداع فقط
يونس بنظرات شك: متاكده
هزت اسيا راءسها بنعم
يونس: مع اني مش مصدقك بس ماشي
وغير حديثه للمرح ليخفف عنهاقليلآ
يونس: الا صحيح قوليلي انتي موزه النهارده كده ليه.........
احمرت اسيا من الكثوف
يونس: لأ لأ لأ انا ماقدرش على الطماطم دي يخربيتك
ثم ضغط على شفايفه
لأ بس طلعه وتكه ابت
موزه يخربيت كدا
نظرت له اسيا بكسوف وخجل واستغراب منه
ورفعت نظرها له
فصمت يونس وتحول مرحهه لسكوت وسبتت عينيه فيها واخذ ينظر لها ولعينيها واصبح اسيرهم ولم يستطيع ان يبعد عينيه عنها...
ثم سمع خبط على الباب فخرج من سحر عينيها
فابتعد وهي ايضآ وهي تتمنى ان تنشق الارض وتبلعها من خجلها واحراجها
نظر لها يونس وابتسم
يونس: اهدي اهدي هو انا عملتلك حاجه يخربيتك ههههههه
نظرت له اسيا بغيظ وصمتت.....
يونس: ههههههه اتفضل
دخلت ليلى مستر يونس
مستر علي وصل
يونس: تمام روحي وابعتهولي
ليلى: حاضر
ظلت ليلى مكانها تنظر لاسيا بكره
يونس: في حاجه تاني
ليلى: ها لأ لأ بعد اذنك
ذهبت ليلى
والتفت يونس لاسيا
يونس بمكر: ها كنا بنقول ايه بقى
رفعت اسيا نظرها له وجدته يقترب وهو يبتسم بمكر فاجريت علي بره بأقصى سرعتها
ضحك يونس بقوه عليها واتطمئن انه قدر ينسيها حزنها
تنهد يونس: هوووف شكلك هاتتعبيني معاكي يااسيا اتكلنا عليك ياارب
♡♕♕♕♕♕♕♡
دخل علي بعد ذهاب اسيا بفتره
علي: حبيب قلبي اللي واحشني ايه وحشتك بالسرعه دي باعتلي
يونس: بطل رغي ياض وقولي الاخبار
علي: عونيا الجوز ومناخيري اللوز بس صحيح الاول قولي ايه اللي جاب اسيا االمزه هنا
يونس بغضب:علييييي
لم نفسك بدل مااطلع بزمارت رقبتك فى ايدي
علي: اهدى ياعم مكانتش كلمه
يونس: اخلص ياذفت
علي: ياعم حاضر اهدى عليا بس بجد هي هنا ليه
يونس: عاوزه تشتغل وانا جبتها هنا
علي: طيب هي هاتفهم الشغل هنا وكمان علشان يعني قصدي يعني انت فاهمني
يونس بتنهيده حاره: فاهمك بس ماقدرتش امنعها وهي كده كده بتعرف انجليزي وفرنساوي وبتعرف فى الكمبيوتر
🌹🌹🌹🌹🌹
علي: طب تمام
يونس: يلا قولي حصل ايه
علي: ههههههه عيب عليك ظبطلك الدنيا وكل حاجه راحت عليه بس ماقدروش يمسكوا حد بس البضاعه بح هههه
يونس: يلا في داهيه
االمركب اللي تودي
علي: طب يلا اسيبك انا بقى واروح اشوف شغلي
🌺🌺🌺🌺🌺
خرج علي وظل يونس
وتذكر كم لقى من متاعب من صغره ورفض خالته سعاد مساعدتهم بعد كثير من الحجج ولم يساعدهم سوى خالته ام علي بعد مااخذ عز الدين كل مايملكون وطردهم
وكم كان يعمل ليل نهار من اجل العيش هو واهله وليستطيع تكملة تعليمه وعمل امه ايضآ ولم يستسلوا ابدآ الا ان وصلوا لمستواهم هذا
خرج من تفكيره في ماضيه وتنهد تنهيده حاره
وفجأه اسيا جت في باله فاابتسم.....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخل ياسر
جريت عليه سعاد وياسمين.... وحضنته
سعاد: حبيبي وحشتني
ياسر: انتي اكتر ياماما
ياسمين: وحشتني ياسو فينك يابني
ياسر: خلاص رجعت اهو
سعاد: اتفضل ياحبيبي ارتاح دا بيت خالتك وابن خالتك
نظر ياسر لزينه ثم نظر لامه ♡♕♕
الا مين البطل دي مزه اوي
زينه: افندم
ياسر: ايه يابطل هو انا غلطت
زينه: احترم نفسك انا ساكته بس احترامآ لامك ولوجودك فى بيتنا فاااهم
امال: ايه اللي انت بتقوله ده يابني عيب كده
نغزته سعاد فى جنبه وحاسته علي السكوت
سعاد: معلش ياقلبي امسحيها فيا مايقصدش
زينه: ولا يقصد مش هاتفرق عرفيه غلطه ومايتكررش
ماما انا خارجه هاروح المعرض وجايه
امال: ماشي ياقلبي خدي بالك من نفسك وخدي عربيتك
زينه: حاضر سلام
♡♕♕♕♕♕♡
خرجت زينه واخذت سيارتها وخرجت
واثناء سيرها صدمت سيارت احد الاشخاص توقفت زينه بصدمه
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا
تعليقات
إرسال تعليق