القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية الأخ الأكبر الفصل الأول بقلم حبيبه رواية الأخ الأكبر البارت الأول بقلم حبيبه

رواية الأخ الأكبر الفصل الأول بقلم حبيبه 

رواية الأخ الأكبر البارت الأول بقلم حبيبه 

رواية الأخ الأكبر الفصل الأول بقلم حبيبه 


اتمنى اعرف رايكم فيه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

في منطقه متوسطة الحال اشرق الصباح على ذلك البيت المليئ بالضحات والحب الاسري تغزوه السعاده..... 


روان: محمد يامحمد قوم ياحبيبي محمد قوم يلا علشان تنزل لشغلك محمد قوم ياواد

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روان احمد المهدي اخت محمد الكبيره فتاه جميله بيضاء ذات عيون عسليه رقيقه وقويه وقت اللزوم شعرها طويل اسود اللون منقبه لم تكمل بعد الثانويه لوفاة والدها ومرض والدتها تحملت مسؤلية العائله وتعمل في ماركت صغير بجانب المنزل 26سنه

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روان: قوم بقى يابني


محمد: يووووه سبوني انام شويه 


روان: قوم ياحبيبي علشان ورشتك قوم يلا انا جهزتلك فطار يعجبك 


محمد: عاوزه انام يابت سبيني شويه صغيره بس 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب إليه 💚💚🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

محمد احمد المهدي 

اكبر اخواته قوي 💪البنيه طويل القامه بشرته حنطيه شعره كثيف اسود اللون بني العينين كحبات القهوه انفه حاد لديه غمازه في خده الايمين تظهر عندما يبتسم يعشق عائتله جداً وتظهر شخصيتة الطيبه معهم 

خريج تجاره ولكن احب اين  يعمل في ورشة والده لتصليح السيارات 

28سنه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا الله وحده لا شريك له 

له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 💚💚💚💚🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روان: لأ لأ لأ والله ماهامشي غير لما تقوم قدامي


محمد: امشي يابت بدل مااضربك 


روان: قوم يلا اخلص


محمد: ياحبيبتي ياقلبي ياكليتي وفشتي تعبان عاوز انام شويه ارتاح


روان: ياعيوني ياروحي ياحياتي الساعه بقت 8يخربيتك اتأخرت قوم بقى 


محمد: حاااضر حااااضر قومت اتذفت اهو 


روان: ههههههه شطور يلا قوم اتوضى وصلي لحد مااصحي باقي المصايب واصحي ماما ويارب ارجع الاقيك نايم هاصحيك المره الجايه بالتلج ماشي 


محمد:امشي ياجزمه من هنا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💚💚💚🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روان: هووف صحيت مصيبه فاضل تلاته عماد ياروحي نايم علي الكنبه هنا اهو مش عارفه مادخلش نام على سريره ليه 


روان: عماد ياعماد 


عماد بنوم: نعم


روان: مانمتش في اوضتك ليه ياحبيبي 


عماد: محمد من تعبه فل يشخر وماعرفتش انام منه صوته عامل ذي سرينة الاسعاف 


روان: ههههههه طب خش ياحبيبي نام على سريرك هو صحي أصلا 


محمد من خلفهم: انا صوتي سرينه يابغل انت دا انا نسمه انام محدش يسمعلي حس

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 💚💚💚🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


عماد احمد المهدي اصغر اخواته عيونه خضراء اللون شعره بني طيب القلب هادئ الطبع 

18سنه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عماد : اه ياخويا انت هاتقولي دا انت ولا بيطلعلك حس خالص 


محمد: اوعى يكون في اعتراض


عماد: مين انا أبداً أبداً هو انا اقدر خد راحتك ياشبح


روان: ههههههه طب يلا ياحبيبي قوم صلي وتعال افطر انت كده كده اجازه من مدرستك النهارده 


محمد: تصدقي كنت ناسي ان النهارده الجمعه طيب اقعد بقى 


روان: انت لأ انت مالكش اجازه واخلص يلا صلي وافطر وانزل افتح ورشتك


محمد: تعرفي ياروان انك رخمه 


روان: طبعاً ياروحي يلا روح


محمد: عبو شكلك 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استغفرالله العظيم واتوب اليه استغفرالله العظيم واتوب اليه استغفرالله العظيم واتوب اليه 

💚💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

#ذهبت روان لغرفة البنات 


روان: اصحوووووووا


ندى: ايه يااما قطعتيلي الخلف يخربيتك 


روان: قومي ياسكر يلا الفطار جاهز 


ندى: طب صحي البلوه دي الاول 


روان: ياختيييي تصدقي نسيت اجيب مايه دي مش بتصحى عادي كده اجرب بقى وخلاص اتوكلنا عليك يارب ياقويييي


#نزلت روان لمستوا اختاه وهبط علي اذنها ثم اخذت نفس عميق 


روان: رووووووووووووووح


روح بصراخ: اعاااااااااااااااااااااااا اجروا البيت بيقع اعاااااااااااااااااااااااا 


#هداءت روح بعد ان راءت روان وندى يضحكون عليها


روان: يخربيتك ههههههه دا انتي صوتك مسخره ههههههه 


روح: تصدقي انكم عيال جزم 


ندى: اللي مسخره نعملك ايه 


روح: ها ها ها كتكم القرف عيال بارده

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روح احمد المهدى وندى احمد المهدي تؤام الشكل ومختلفين في الطبع  فاروح شجاعه جريئه لا تسمح لاحد ان يجرحها ولا تستطيع التحكم في لسانها وندى هادئه تعشق الصمت لا تتحدث الا وقت اللزوم تكره الضعف بسبب ارتباكها عندما تتوتر طيبة القلب تسامح بسهوله كبيره  22سنه بشره حنطيه ناعمه تملك روح شعر طويل جداً اسود اللون وندى قصير قليلآ لكرهها للشعر الطويل ذات اعين رماضيه متوسطين القامه  ندى طب وروح هندسه

♡♕♕♕♕♡♕♕♕♕♕♡

روان: طب يلا ياكتاكيت قوموا صلوا وبعدين يلا الفطار جاهز بره


روح: استني هنا هو مش المفروض ان االنهارده الجمعه


روان برفعة حاجب: ايوه ياعين امك النهارده الجمعه


روح: طيب اتكلي انتي بقى وساعتين تلاته كده ابقى اخرج


ندى: انا داخله اتوضى وانتي ياروان خدي راحتك مع روح 


روان وهي تشمر اكمام يدها: ماشي ياقلبي اقفلي الباب بس علشان الصوت 


روح: روان ياقلبي اهدي اهدي ياروحي دا انا هبله هتاخدي بكلام واحده هبله اعاااااااااااااااااااااااا ياماما 


روان: ههههههه شطوره يلا الفطار جاهز 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

#ذهبت روان لغرفة مامتها 


روان: ماما حبيبتي 


ناديه: ايوه ياقلبي انا هنا 


روان مقبله راءسها: صباح العسل ياجميل 


ناديه بحب: صباح النور ياحبيبتي 


روان: صليتي ياحبيبتي 


ناديه:صليت الحمدلله 


روان: الحمدلله طيب يلا بينا نطلع نفطر علشان في شوية غنم بره هايمسحوا الاطباق 


ناديه: ههههههه الف هنا علي قلبهم يابت ماتحسديش اخواتك

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ناديه ست طيبه القلب جميلة الملامح عاشت قصة حب جميله كانت تعشق زوجها بشده وعند موته صدمت بشده حتى مرضت بالسكر 57سنه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

روان: ياختي بحسد من زمان وفي حاجه بتحوق المهم ياقلبي يلا بينا 


ناديه: انتي بتتعبي اوي معانا يابنتي وشايله حمل كبيره اوي علي كتافك اسفه يابنتي اسفه 


روان: اسفه ايه ياماما وبعدين تعب ايه ياروحي دا انتم اهلي وانا ماكنتش اشيل اهلي علي راسي هاشيل مين اروح اشيل ناس من بره يرضيكي  يعني ياست الكل 


ناديه: ههههههه لأ مايرضنيش 


روان: ايوه كده اضحك ياحلو وخلي الدنيا تضحك انا مش تعبانه ياامي انا فرحانه ومبسوطه لما بشوفكم فرحانين دا انا احطكم في رموش عنيا


ناديه مقبله يدها: ربنا يخليكي لينا ياحبيبتي يارب


روان: ويخليكي لينا ياست الكل ياقمر انتي ها يلا بينا ياحلو

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

#كان محمد يعمل في تصليح سياره توقف بغضب علي ذلك الكلام الذي نزل علي مسامعه


نور: انت يااخ انت 


محمد:...... 


نور: انت يابتاع العربيات انت


محمد:.......... 


نور: انت يابتاع انت ماترد ايه هو انت اطرش 


هنا ولم يستطيع محمد ان يتحكم في غضبه..... 


الفصل الثاني من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close