القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية بنت بالإيجار الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالإيجار الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالإيجار الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالإيجار الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول


وانا اول لما شوفته قومت وقفت وقولت 


سهير _لا لا اكيد ده عقاب ربنا مش معقول 

اللي بيحصل فيا ده كل مكان اروح فيه يحصل كده 


فاطمه _هو فيه اي بالظبط أنا مش فاهمه 

اي حاجه هو انتي تعرفي سيد منين 


سيد _لا لا أنا معرفهاش امشي يا بت اطلعي 

برا مش عايز اشوف وشك هنا تاني 


سهير. _خارجه بس بعد ما اقول لمراتك علي 

اللي انت عملته فيا جوزك اخدني بالغصب

بس العيب مش عليه العيب 

علي امي ، وفي الوقت ده لقيتها 

اتعصبت وقالت 


فاطمه _مش امك ناديه مش امك وانت

يا حيوان ازاي تعمل فيها كده 

ده انا هبلغ عنك 


سيد _اوعي تسمعي كلامها دي جايه علشان 

توقع بيني وبينك يا فاطمه 


سهير _انت كداب والله العظيم انا ما بكدب 

عليكي ودي الحقيقه ، وهي راحت جنبه 

وقالت 


فاطمه _طلقني مش عايزه اعيش 

معاك تاني يلا بينا يا سهير 

وبعدها مشينا في الشارع وقولت ليها 


سهير _هو انتي عملتي كده علشان خاطري ولا 

علشان خاطر جوزك خانك 


فاطمه_اسمعني يا سهير انا عندي كلام 

كتير اوي لازم تعرفي بس مش هينفع 

نتكلم في  اي حاجه دلوقتي عايزين 

نشوف بس هنروح فين 


سهير _انا هجيب لينا مكان نقعد فيه وبعدها 

رنيت علي مراد وجه قابلني 


مراد _خير يا سهير عايزه مني اي

تاني أنا جيت بس علشان حلفتني ان لازم 

اجي 


سهير _انا عايزك تقف جمبي بس تجيب 

ليا مكان اعيش فيه وهيبقي ايجار هشتغل 

وهدفع الايجار 


مراد _وامك فين معقول سابتك تمشي 

كده 


سهير _خلاص من هنا ورايح مش هقول 

عليها امي تاني المهم عايزك تشوف لينا مكان 

نعيش فيه بس 


مراد _نعيش مين اللي يعيش مش قولتي

انك خلاص سبتي بيت امك 


سهير _هبقي افهمك كل حاجه بعدين بس 

شوف هتعمل اي دلوقتي 


مراد _لازم اقف جمبك تعالي معايا وكانت 

فاطمه وافقه علي جنب وبعدين جت قربت 

وروحنا شقته 


سهير _الله الشقه الجميله دي هتكون بتاعتنا ربنا يخليك يا مراد وانا هدفعلك

 الايجار كل اول شهر


مراد_هو انتي فاكره ان انا مستني الايجار انا بس كل اللي عايزه ان ناديه ما تعرفش ان انا اللي جايب الشقه دي


سهير _اطمن هي كده كده مش هتعرف عني اي حاجه من هنا ورايح 


مراد _اتمني ذلك هتعوزي حاجه اجبها ليكي 


سهير_لا شكرا ، وبعدها مشي وجت فاطمه 

_وفقت جمبي وقال 


فاطمه _ممكن اعرف تعرفيه منين وجايبك شقه مقابل ايه


سهير _انا ما كنتش عايزه اقولك على حاجه علشان خاطر مش عايزه اخسرك انتي كمان انتي الوحيده اللي يعتبر معايا دلوقتي


فاطمه _انا لازم اعرف عنك كل حاجه في ايه بالظبط كان بيحصل


سهير _بصراحه ناديه كان بتاجرني بالليله هو انا ما كنتش بقدر اقولها لا ومراد ده كان واحد منهم بس كان عايز يتجوزني وهي رفضت


فاطمه _انتي اكيد بتهزري معقول هي عملت كده والله ما هتعرفي انا هعمل فيكي ايه يا ناديه


سهير. _هو انا ممكن افهم ايه الحب اللي انا شايفه فيه عينيكي ده انتي بتعملي معايا اللي هي ما عملتهوش


فاطمه _والله يا بنتي انا مش عارفه اقولك ايه مش عارفه مين فينا المفروض دي سماح التاني بس انا عايزاكي تسامحيني


سهير _وانتي مالك اساسا اسامحك على ايه هو ايه الموضوع بالظبط


فاطمه _اقعدي يا بنتي انا 

هقولك على كل حاجه ،. بدأت تقولي 

علي كل حاجه وفي شقه ناديه الباب خبط 

وفتحت وكان سيد 


ناديه _جاي ليه يا اخويا البنت خلاص مشيت وما اعرفش راحت فين


سيد _جاي اقولك منك لله على اللي انتي عملتيه بنتك طلعت تعرف فاطمه وراحتلها وقالت لها على كل حاجه


ناديه _اه تمام وبعدين يعني


سيد _انتي لازم تصالحيني على فاطمه ما اعرفش ازاي تعملي كده بس هي لازم ترجع بيتها تاني

وعايزك كمان تعرفيها ان انا ممكن اكتبلها البنت اسمها بس بترجع بيتها


ناديه _اه تمام واللي يرجعلك فاطمه بقى من غير ما انت ما تتحايل ولا تكتب بيه تعمله ايه


سيد _مش فاهم كلامك تقصدي ايه بالظبط


ناديه _سهير مش بنتي انا ما بخلفش سهير بنت فاطمه مراتك  وجايباها ف غلطه 


سيد _الكلام ده لا يمكن يكون حقيقي انا عارف فاطمه كويس قوي دي لا يمكن تعمل كده


ناديه _وهي عملت يا اخويا روح واسالها


سيد _فعلا واحنا بنتخانق قالتهاناديه مش امك

معقول الكلام ده انا هشرب من دمها 


ناديه _اهدى بس كده اقعد الاول لازم نعرف هنعمل ايه علشان تعرف تاخد حقك منها 


سيد _طب قوليلي هتصرف ازاي ويا ترى همت راحوا فين دلوقتي ، وفي بيت مراد 

دخل البيت وكانت قمر قاعده  في الصاله وقالت ليه 


قمر _انت لسه جاي يا سعاده البيه دلوقتي الباشا كان فين بقى


مراد _ايه طريقه الكلام اللي انت بتتكلمي بيها دي مالك يا قمر في ايه


قمر _ممكن اعرف انت كنت فين ومع مين النهارده


مراد _عادي يعني كنت مع اصحابي ايه المشكله


قمر _انت كذاب انت كنت مع سهير وجبت لها شقه كمان انا عرفت كل حاجه من الراجل اللي انا مخليه يمشي وراك


مراد _مخليه واحد يمشي ورايا مخليه حد يراقبني يا قمر انتي اتجننتي


قمر _من يوم ما ناديه جت هنا وانا كنت عارفه ان في حاجه غلط اني بسمع كلام كثير وحشه على البنت اللي اسمها سهير دي بس عمري ما كنت اتخيل ان في حاجه تكون بينك وبينها طب ازاي انا مستحمله وساكته وما بتكلمش


مراد _والله يا قمر ما فيش اي حاجه بيني وبينها دلوقتي وربنا يعلم والبنت دي مش وحشه امها اللي كانت مخلياها وحشه


قمر _وانا مالي يا حبيبي امها ولا ايه طلقني واطلع بره يا مراد مش عايز اشوف وشك هنا تاني


مراد _ارجوكي يا قمر اسمعيني انا بحبك والله مش عايزه ازعلك مني ولو كنت بساعدها ساعدتها لوجه الله مش عشان عايز حاجه منها


قمر _هههه بتحبني حلو قوي دي بتحبني ولا بتحبي فلوسي انت عايز كل حاجه وهمتني ان انت مريض ومالكش في الجواز علشان خاطر تعيش حياتك بره


مراد _ليكي حق تقولي اكتر من كده بس والله العظيم ما هي دي الحقيقه انا فعلا كنت تعبان


قمر _هتطلقني يعني هتطلقني انا مش عايزه اعيش معاك تاني وامشي اطلع بره الفيلا دي بتاعتي روحيش مع السنيوره في الشقه اللي انت جبتهلها 


مراد _اللي تشوفيه يا قمر انا هعمله عايزه تطلقي حاضر انتي طالق ، قالها كده وبعدين 

سابها ومشي وجه الشقه عندي 

وكنت رايحه افتح فاطمه قالت ليا 


فاطمه _ادخلي جوه انا اللي هفتح يا سهير

وبعدها دخلت وهي فتحت 


مراد _انا اسف اني جيت في وقت زي ده بس كنت محتاج اتكلم معاه سهير شويه لو سمحت


فاطمه _وحضرتك شايف الساعه كام وده وقت مناسب علشان تيجي تتكلم معايا فيه


مراد _انا اسف والله عارف ان الوقت متاخر بس بجد انا كنت محتاج اتكلم معاها


فاطمه _تقدر تقولي كلام اللي انت عايز تقوله لها وانا هوصله انما مش هينفع تقبلها في وقت ازاي ده


مراد _ده بمناسبه ايه ان شاء الله ان انتي تتكلمي بالطريقه دي وانتي مين اصلا


فاطمه _انا ام سهير 


مراد _لا لا فيه حاجه غلط اكيد انا بحلم 

ازاي يعني امال ناديه دي تبقي مين 


فاطمه _اظن ده شيء ما يخصش حضرتك احنا اكلنا شقه وانا هدفعلك الايجار بتاعها لو عايزنا نمشي ما عنديش مشكله انا ممكن امشي عادي


مراد _والله طيب تمام ماشي خليكي في شقه حضرتك انا مش عايزه امشيكي منها  وبعدها مشي وانا خرجت وقولت 


سهير._انتي ازاي تعملي معايا كده وانا اصلا كنت سامحتك على الكلام اللي انتي عملتيه ده ولا انك سبتيني لوحده ثانيه تربيني 


فاطمه _انا غلطت زمان المفروض عليا دلوقتي اصلح الغلط اللي انا عملته 


سهير _طيب ارجوكي بلاش تبعديني يا مراد ما تعرفيش انا اتعلقت بيه ازاي


فاطمه _الكلام الصح ان هو لو عايزك هيجيلك لحد بيتك وهيتقدملك انما الكلام ده ما يعجبش حد


سهير _هو انتي فاكره ان واحد زي ده ممكن يتجوز واحده زي كده بسهوله


فاطمه _انا عارفه ان انتي كنتي بتعمليه كان غصب عنك مكنش بمزاجك المهم يلا ادخلي 

جوا ، وعدا يومين وبعدها روحت ل ناديه 

وفتحت ليا ودخلت اقعدت علي الكرسي  وقالت 


ناديه _معقول انتي اللي جايه رجلك لحد هنا عايزه ايه ثاني مش خلاص عرفتي امك 


سهير _وعلشان انا مش بنتي كنت بتعملي فيا اللي بتعمليه ده كنتي  كل يوم بتخليني مع راجل شكل


ناديه _كنت بتجيبي مصاريفك يا عينيا والفلوس اللي دفعتها عليكي لحد ما خليتك انسه كبيره


سهير_قلبك مكنش بيوجعك لما بتعملي فيا كده ده انت اللي مربياني يعني المفروض انتي امي مش هي الأم اللي ربت مش اللي خلفت 


ناديه _انا مش بحب الكلام الكتير هتقعدي في البيت هنا هتشتغلي الشغلانه دي مش عايزه تاكلي على الله يا حبيبتي وهعرف اجيبك  يا سهير تاني ازاي ، وبعدها دخل الظابط وقال


الظابط _حلو الكلام ده كنت مشغله قاصر بقى في الشغل ممنوع اتفضلي امشي قدامنا


ناديه _معقول بتبلغي عني والله ما تعرفي انا هعمل فيكي ايه يا سهير واتقبض عليها 

وروحت البيت لقيت فاطمه واقعه قدام باب 

الشقه وحد كان عامل فيها حاجه وديتها المستشفي وبلغت البوليس 


فاطمه _سيد جوزي  هو اللي عمل فيا كده

بعد ما سبت البيت ليه ومشيت 


الظابط _تم القبض عليه بيته وهياخد جزاء وفي اللي هو عمله معاكي 


فاطمه _متشكره قوي لحضرتك وبعدها مشي وانا قربت منها وقلت


سهير _الف مليون سلامه عليكي يا ماما ربنا يطمني عليك يا رب انا عملت نفس الكلام اللي انتي قولتيه عليه بالظبط وناديه كمان اتقبض عليها


فاطمه _وعايزك سامحيني يا بنتي على اللي انا عملته فيكي انا برده ليا الذنب الكبير في اللي حصلك ده كله


سهير _انا عايزاكي بس تقومي بالسلامه وتقفي على رجليكي وبعدها روحنا بينتنا وانا اشتلغت 

شغلانه حلال وفي يوم قابلت مراد في الشارع


مراد _بقالي اسبوع بحاول اتكلم معاكي مش عارف مع مامتك خالص كل ما اجي تمشيني من البيت انا عايزه اتكلم معاكي شويه


سهير _ما ينفعش الوقفه دي يا مراد لو ماما عرفت ان انا وقفت معاك في الشارع مش هتسكتلي


مراد _طيب انا عايزه اعرف هو انتي لسه بتحبيني ولا لا


سهير _حبنا ما ينفعش انت ينفع تتجوزني يا رسمي وماما مش موافقه باي جواز غير رسمي وانا كمان شايفه ان كلامها صح


مراد _انا ما بقاش ليا حد في الدنيا دي كلها إلا انتي يا سهير  انا هاجي لمامتك واتقدم ليها


سهير _معقول بجد والله العظيم ما تعرفش هتكبر في نظري ازاي لو انت عملت كده

وفعلا بعدها جه واتقدم لماما وهي وافقت 

واتجوزت مراد وندمت علي حياتي اللي فاتت 

وبدأنا حياه جديده مع امي وجوزي حبيبي 

تمت

وبكده تكون خلصت قصتنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close