القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية جبروتي علي امي الحلقه الرابعه والخامسه بقلم هويدا زغلول

 رواية جبروتي علي امي الحلقه الرابعه والخامسه بقلم هويدا زغلول

رواية جبروتي علي امي الحلقه الرابعه والخامسه بقلم هويدا زغلول


الحلقه الرابعه 

وفي الوقت ده انا كنت وافقه ومش 

عارفه ارد ولقيت ماما خارجه تقولي


الام _شكرا يا استاذه نورا والله ما عارفه اشكرك 

ازاي اي ده مريم انتي كمان هنا ربنا يخليكم 

يا عيالي 


مريم _هو فيه بالظبط انا مش فاهمه 

حاجه وبعدين يا نورا انتي هنا بتعملي اي 


الام _ابدا يا بنتي هي كانت ادتني رقمها 

وقالت لو عوزتي اي حاجه انا تحت 

امرك كلمتها لأن كنت تعبانه وجابت ليا العلاج 


مريم _اخس عليكي يا ماما نجوي هو ينفع 

الكلام ده برضه منا قولتك لو عايزه .حاجه انا 

تحت امرك 


الام _ربنا يخليكم ليا يا عيالي تعالي يا بنتي 

ادخلي مالك وافقه ليه كده 


مريم _ماما عايزكي دلوقتي ضروري ارجوكي 

تعالي معايا ، وبعدها بصت ليا وقالت 

مالك يا نورا شكلك عامل ليه كده 


نورا _اي ابدا مافيش طيب انا هامشي 

انا بقي وبعدين نتكلم 


مريم _ريحه فين وبعدين هو انتي 

جايه كده من غير شنطه ولا موبيل 


الام _ حاجتك جوا في الأوضه دي ادخلي 

خديها يا بنتي ،وماما كانت عامله تبص ليا 

علي اساس ان هقول أن بنتها بس 

للاسف أن اخدت الشنطه ومشيت ومريم 

دخلت اقعدت وقالت 


مريم _ليه عملتي كده 


الام _معلش يا بنتي قولتك كنت محرجه 

أكلم مامتك أنها تجيب ليا العلاج 


مريم _انا مش بتكلم عن كده انا بتكلم انتي 

ليه مقولتيش ان نورا بنتك


الام _اي الكلام ده هو انتي بتقولي اي 


مريم _انا كنت شاكه في كده بس اتاكد لما 

نورا دخلت الاوضه وفتحت بابها ولقيت 

برواز كبير ليها 


الام بعياط _ارجوكي يا بنتي اوعي طريقه كلامك تتغير معايا او توضحي ليها انك عرفتي حاجه لو بتحبيني بجد تعملي كده


مريم _على فكره انتي تشرفي اي حد وانا مش معاكي في اللي انتي بتعمليه ده انتي اللي خليتي نورا غلط


الام _عندك حق يا بنتي بس الغلط من البدايه ان انا قولت ليها انا بشتغل ممرضه انا اللي كدبت في الاول بعد كده علمتها هتكذب


مريم _بس انتي لازم تعرفيها ان مش عيب انك تكوني بتشتغلي انك بتساعدي  الناس كفايه ان انت خليتيها دكتوره كبيره


الام_بلاش كلام في الموضوع ده دلوقتي بس ارجوكي ما تعرفيهاش انك عرفتي حاجه


مريم _طب يلا بينا علشان ماما عايزاكي ضروري بجد ، وفي الكليه كنت ماشيه سرحانه 

وخبط في ولد 


نورا _مش تفتح ايه مش شايف قدامك


احمد _انا اسف يا نور والله ما كانش قصدي


نورا _ايه ده هو انت عرفت اسمي منين هو انت تعرفني


احمد _ايوه اعرفك انا احمد اخو ندي انتي 

كنتي معزومه عندنا علي الفطار وشوفتك 

بس للاسف معرفتش اتكلم معاكي 


نورا _اه ازيك عامل اي يا احمد سمعت 

عنك كتير من مريم 


احمد _طيب لو خلصتي اللي وراكي أنا ممكن 

اروحك ولا معاكي عربيه 


نورا _لا مش معايا اقصد يعني عندنا 

اه عربيه بس ماما بتخاف عليا من السواقه 


احمد _عندها حق انها تخاف عليكي طيب 

يلا بينا وبعدها مشينا ، وفي بيت مريم ثريا كانت قاعده في الصاله وماما خرجت 


نجوي _خلاص الصواني كلها في الفرن بس 

معلش لو ينفع امشي أنا علشان الحلق اروح 

اعمل فطار 


ثريا _ما تخليكي تفطري هنا معانا


نجوي _لامعلش خليني اروح افطر في بيتي 

مع بنتي 


ثريا _اللي يريحك هستناكي بكره بدري باذن الله

وبعدها ماما مشيت وخرجت مريم وقالت 


مريم _والله يا ماما صعبانه عليا جدا هو انت تعرفي دي تبقى امك مين


ثريا_هو انتي ممكن تكوني عارفه بنتها 

طيب منين 


مريم _اه ام نورا صحبتي وبجد زعلانه عليها 

اوي من اللي نورا بتعمله معاها 


ثريا _عندها حق انتي هتكوني مبسوطه لو 

انا بشتغل في البيوت 


مريم _والله مش عيب مش احسن ما تسرق 

ولا تعمل حاجه حرام 


ثريا _بقول ايه انا  عارفه مش هخلص 

 منك ادخلي اوضتك ذكري احسن وعدا 

كام يوم وماما مكنتش بتتكلم معايا ولا بتاكل 

معايا خالص وفي يوم دخلت الاوضه عندها

وقولت 


نورا _هو انا ممكن اعرف انتي زعلانه مني ليه


الام 

ملكيش دعوه بيا يا نورا مش انتي كل اللي يهمك شكلك قدام صحابك وبس وانا اوعدك يا ستي مش هعرف حد ان انا مامتك


نورا _والله يا ماما انا ما اقصدش بس انتي ما تعرفيش في الكليه هما فاكرني ايه وبعدين تطلعي بتشتغلي عند زملتي 


الام _الشغل مش عيب بس عارفه أن 

العيب عندي أنا لان قولتك أن بشتغل ممرضه 

مش قولتك الحقيقه 


نورا _طيب مش وقته الكلام ده هو انتي 

رايحه عند ندي انهارده لأنهم عزمني علي الفطار 


الام _قولي كده بقي انتي جايه تعرفي 

انا رايحه ولا لا اطمني مش هروح عندهم تاني 


نورا _طيب انا بعرفك أن رايحه عندها لأن هي 

عزماني علي الفطار 


الام _بلاش تستعري من اصلك يا نورا 

احسنلك يا بنتي ، وفي شقه ندي كان قاعد 

احمد وندي وأمه وندي قالت 


ندى _نورا مين دي اللي انت عايز تتجوزها البنت دي انا مش مرتاحه لها اصلا


احمد _وهو انا قولتلك انت تجوزيها وانت مالك ومالها اساسا


الام _بلاش طريقه كلامكم دي احسن 


احمد _انا عزمتها على الفطار عندنا يا ماما وهكلمها النهارده انا عايزه اروح اتقدم لباباها ومامتها


ندي _وهو انت تعرف ايه عنها علشان خاطر تروح تخطبها


احمد _يوووو طلعي نفسك انتي بقي من الحوار

ده 


ندي _ ماشي يا احمد برحتك وأحمد عزم 

خالتو ومريم وبعد الفطار ندي نزلت خرجت وشويه  و لقيت  احمد بيقولي 


احمد _تتجوزيني يا نورا


نورا _احمد انت بتقول اي أنت فجاتني وبعدها 

الباب اتفتح ودخلت ندى وماما وندي قالت


ندي _الصح انك تخطبها من امها تعالي 

يا طنط نجوي 


وبعدها حصل 


تعليقات كتير علشان انزل اخر جزء♥️♥️♥️♥️

جبروتي علي امي 

الحلقه الخامسه 

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده ماما دخلت عليا وقالت 


الام _نورا بنتي مالك را حبيبتي فيكي ايه طمنيني عليكي وانا كنت وافقه ساكته ومش عارفه ارد 


احمد _بنتك مين هو انتي تبقي ام نورا طيب ازاي

وندي جت جمبي وقالت 


ندي _ما بني علي باطل فهو باطل ولا اي 

يا استاذه نورا مش لازم تعرفي عريسك ب امك 

برضه ولا اي 


الام _هو فيه اي بالظبط أنا مش فاهمه حاجه 

نورا كويسه اهو امال ليه جيتي وقولتي ليا 

انها عملت حادثه 


ندي _مهي فعلا هتعمل حادثه وهتقع من سابع  دور علشان بصت للي أعلي منها 


نورا _بس بقي كفايه حرام عليكم وبعدها مشيت 

من البيت جري ونزلت ورايا ماما ومريم راحت

قالت ليها 


مريم _بجد انتي مريضه نفسيا حرام عليكي اللي عملتي ده 


ندي _محدش قالها تبص للي أعلي منها كان 

لازم يحصلها كده 


احمد _هو انتي ليه كده حرام عليكي يا شيخه 


ندي _برضه بتقول ليا الكلام ده بعد ما عرفتك 

حقيقه الانسانه اللي انت كنت عايز تتجوزها 


احمد _هو انتي فاكره أن انا كده هبعد نورا 

ابدا بالعكس انا هفضل جمبها ،وبعدها روحت 

نورا وامها البيت وامها قالت 


الام _هو انا ممكن اعرف ايه مالك ماشيه طول الطريق ساكته ومش عايزه تردي عليا


مريم _هي ندى عرفت منين يا ماما ان طنط نجوى تبقى ام نورا وعرفت عنوانها منين


الام _ايوه عرفت مني انا الجوازه دي ما كانتش ينفع تتم وأنا كمان اللي قولت ليها روحي 

ولازم تخليها تيجي معاكي 


مريم _نفسي افهم ليه مش عيبه ان هي ست فقيره 


الام _هو الفقر مش عيب بس ما ينفعش ان هي تبوص  الي اعلى منها


مريم _مافيش فايده فيكم يا ماما انا لازم 

اروح لنورا دلوقتي لازم اطمن عليها 


الام _مش هتروحي هناك تاني يا مريم وانا مش هخلي نجوي دي  تيجي هنا تاني


مريم _حرام يا ماما نكسر بخاطرهم بعد اذنك يا ماما سيبيني اروح لازم اطمن عليهم افتكري 

يا ماما يوم ما وقعت وانا صغيره 

وطنط نجوي الوحيده اللي اتبرعت ليا 

بدمها


الام _اتحايلت عليها قد كده علشان تاخد فلوس وهي ما رضيتش


مريم _مش كل حاجه يا ماما بالفلوس ارجوكي سيبيني لازم اروح اطمن عليهم ، وفعلا راحت 

وكانت ماما قاعده في البيت وفتحت بسرعه 

وقالت 


الام _مريم انا كنت فاكراكي يا نورا مش عارفه بنتي راحت فين انا هتجنن عشان


مريم _ايه ده معقول هي لسه ما جتش لحد دلوقتي وكمان عمال اتصل بيا مش راضيه ترد عليا وفي الاخر قفلت تليفونها


الام _انا السبب في كل ده انا السبب بس والله نزل اللي قالت لي ان بنتي تعبانه علشان كده 

جيت 


مريم _ما تخافيش انا والله مش هسيبها

وبعدها احمد رن علي مريم 


.مريم _الو ايوه يا احمد خير في حاجه


احمد _معلش يا مريم بس انا كنت عايزه عنوان نورا انا لازم اروح ليهم دلوقتي عايزه اطمن عليها لان عماله اتصل بيها تليفونها مقفول


مريم _والله يا احمد انا عند مامتها وهي مش موجوده في البيت واحنا خايفين عليها جدا


احمد _طيب قوليلي العنوان انا لازم اجيلك دلوقتي ، وفعلا راح احمد وانا كنت ماشيه 

واغم عليا ولما فوقت لقيت نفسي في اوضه 

صغيره 


نورا _ايه ده انا فين ومين اللي جابني هنا


الست _يا بنتي ان انتي فوقتي انا بنتي كانت خارجه تجيب سحور ولقيتك واقعه في الشارع ما كناش نعرف عنك اي حاجه


نورا _انا مش فاكره اي حاجه خالص مش فاكره اسمي ولا فاكره اي حاجه عني 


الست _طيب اهدي يا حبيبتي كده اهدي انت مش من المنطقه من هنا احنا عارفين كل اهل المنطقه طيب انت ايه اللي جابك هنا اه صحيح ده انتي بتقولي مش فاكره حاجه


نورا _انا تعبانه قوي مش قادره


الست _حقك عليا يا بنتي والله نعيم بصيره ولقيده قصيره لو كانت ظروفنا كويسه كنت جبتلك دكتور ، وفي الوقت ده دخلت مياده 

وقالت 


مياده _ومالها ظروفنا باي ست الكل الحمد لله احنا احسن من غيرنا بكثير طيب شنتطك مفيهاش اي حاجه تدل عليكي 


نورا _مش عارفه وبعدين فتحت الشنطه لا ما فيش حاجه انا اسفه بس ينفع اقعد انهارده بس 

عندكم لحد بكره واشوف هروح فين 


مياده _ما فيش مشكله حاضر انا هروح يا ماما احضر السحور علشان خاطر نتسحر قبل الفجر ما يأذن 


الام _خديني معاكي يا حبيبتي وبعدها خرجت وكانوا حاطين المطبخ في الصاله علشان ما فيش مكان للمطبخ وسمعت مياده وهي بتقول


مياده _انا جبت كيس فول وفي بان عجينه طعميه هقليها جنب الفول ما فيش بيضتين يا ماما نعملهم كمان


الام _خدي يا بنتي روحي هاتي ما ينفعش نكون عندنا حد وما يكونش في سحور


مياده _هاتي وانا حاسه ان ربنا هيفرجها 

باذن الله وراحت مياده وجت حضرت السحور 

وبعدها انا خرجت وقولت 


نورا _هو انتي مش معاكي شاحن انا عايزه اشحن تليفوني


مياده _انا اسفه والله بس انا اصلا معيش موبايل تعالي بس اتسحري والصبح هروح السنترال واجيب ليكي شاحن 


نورا _بجد متشكره ليكم قوي على اللي انتم بتعملوه معايا ده


مياده _وهو احنا عملنا ايه يلا بس تعالي عشان تلحقي تكلي  لقمه قبل الفجر ،. بعدها قعدت وقولت 


نورا _ياه رغم ان عيشتها اقل من عيشتنا بكتير بس هي راضيه بحالها هو انا كنت غلط على اللي انا كنت بعمله بس ما ينفعش اقولهم ان انا فاكره اي حاجه علشان ما يخلونيش امشي من عندهم لحد ما اشوف هعمل ايه


الحلقه الاخيره من هنا


بداية الروايه من هنا


جميع الروايات الكامله اضغطوا هناااا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close