القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية جبروتي علي امي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية جبروتي علي امي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية جبروتي علي امي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده بصت مياده وقالت 

مياده _اي مالك فيه اي أنا عارفه أن الاكل مش قد كده بس معلش علي قد ظروفنا 


نورا_لا لا خالص مافيش حاجه والله كتر خيركم 

علي اللي بتعملوا معايا 


مياده _طيب هو انتي وقعتي اتخبطتي ازاي مش فاكره اي حاجه


الام _مش وقته يا مياده الكلام ده سيبيها تتسحر كلي يا حبيبتي انا بس اللي خايفه عليه امك يا عيني تلاقي قلبها بيتقطع عشانك دلوقتي واكيد ابوكي كمان ربنا يسترها عليهم 


نورا _لا ما هو انا اصلا بابا متوفي ما عنديش الا ايه اللي انا قولته ده


مياده _هو  فيه ايه بالظبط مانتي شكلك 

فاكره كل حاجه اهو 


نورا_معلس حقكم عليا والله بس انا مش 

عايزه ارجع بيتي دلوقتي ، وبعدها دخلت 

الاوضه ، ومياده قالت 


مياده _الحقي ماما دي شكلها كانت بتكذب علينا وفاكره كل حاجه


الام _سيبيها النهارده يا مياده بكره باذن الله نعرف حكايتها ايه وبعدها أنا دخلت وفضلت 

قاعده لوحدي وتاني يوم دخلت ام مياده 


الام _مياده راحت شغلها وانا قولت ادخل اتكلم معاكي شويه ممكن اعرف بقى

 حكايتك ايه


نورا _انا عارفه والله ان زمانك زعلانه مني علشان انا كدبت عليكي بس بجد انا مش هينفع اروح بيتي دلوقتي


الام _طيب يا حبيبتي قوليلي  بس مالك فيك ايه وايه موضوعك


نورا _انا هقولك علي كل حاجه ولقيتها بعدها 

بتقولي 


الام _اخس عليكي ازاي تعملي كده في امك وكمان سبت البيت ومشيتي دي زمانها طول الليل قاعده قلقانه عليكي 


نورا _بس الغلط عندها هي الاول اللي فهمتني ان هي ممرضه وفي الاخر طلعت شغاله في البيوت


الام _مهما عملت ما ينفعش اللي انتي عملتي ده وكمان تسيبي البيت وتمشي وبعدين هي عملت كده كانت خايفه على شعورك


نورا _طيب انا مش عارفه اعمل ايه دلوقتي انا خايفه ارجع البيت علشان واثقه ان احمد هيجيلي على هناك وانا مش قادره 

احط وشي في وشه


الام _سيبك من احمد ودنيا كلها روحي لامك اللي ملهاش غيرك


نورا _بصراحه انا خايفه اروحلها بعد ما انا بايت بره البيت يوم مش عارفه ارد فعلها معايا هيكون عامل ازاي


الام _هاتي عنوانك وسيبي الموضوع ده عليا انا

وبعدها راحت ام مياده البيت عندنا وفتحت 

ماما 


الام _خير مين حضرتك


ام مياده _ممكن تخليني ادخل عايزه اتكلم معاكي شويه


نجوي _اه اتفضلي تعالي وبعدها دخلت ام مياده  قالت ليها علي اللي حصل 


نجوي _ايه يعني انتي عارفه مكان بنتي فين ارجوكي تعالي وريها لي انا طول الليل ما عرفتش انام


الام _اسمعيني كويس قبل ما نروحلها ما ينفعش الدلع الزياده اللي انتي دلعتيه لبنتك طلعتيها انانيه ما بتفكرش الا في نفسها وبس ويوم ما جت عليك انتي 


نجوي _اعمل ايه بس هي اتحرمت من ابوها وهي صغيره وانا كنت عايزاه اكون احسن واحده في الدنيا


الام _ما ينفعش نشد على عيالنا او نرخي قوي لازم نخلي كل حاجه في المعقول


نجوي _عندك حق بس ارجوكي انا عايزه اشوف بنتي


الام _تعالي معايا وبعدها ماما جت  واول لما دخلت الشقه جريت عليها وقولت 


نورا _حقك عليا  يا ماما انا اسفه.والله في 

اللي انا عملته والله ما كان اقصدي ازعلك مني 


نجوي _وهان عليكي  يا نورا تسيبيني طول الليل كده قلقانه عليكي 


نورا_حقك عليا اوعدك يا ا ماما من هنا ورايح 

عمري ما هزعلك مني ابدا والله 


الام _امك دي ما لكيش غيرها يا نورا المفروض تشيليها فوق عينيكي وهي علمتك واستخسرت في نفسها كل حاجه علشان خاطر تجيبهالك انتي


نورا _عندك حق والله ومن هنا ورايح مش هيكون عندي اغلي منك والله ، وبعدها رجعت 

البيت وغيرت رقم موبايلي وفي يوم لقيت 

الباب بيخبط وفتحت 


احمد _ممكن اعرف انا ذنبي ايه بالظبط في اللي انتي بتعمليه معايا ده انا بحبك يا نورا وموافق اتجوزك علي اي وضع 


نورا _ارجوك ابعد عني يا احمد مش عايزه 

يكون واريا غير مذاكرتي وبس 


احمد _طيب وحبي ليكي أنا مستعد اخدك 

ونمشي من هنا خالص 


نورا _وانا مش عامله عامله علشان اهرب 

من هنا ومينفعش أن اتجوزك من غير أهلك 

هتوافق ان الست الولاده تيجي وتطلب 

ايدي من امي ويا امي توافق يا لا 


احمد _طيب هي مش عايزه انا ذنبي اي 


نورا _وده الحل الوحيد اللي ممكن اوافق 

عليك ليه وبعد اذنك ورايا مذاكره وبعدها مشي 

وقفلت الباب وفضلت اعيط وماما خرجت 

وقالت 


الام _طيب ليه عملتي كده طلما ببتجبي 

يا بنتي 


نورا _ مينفعش ابص للي أعلي مني يا امي 

خليني كده مرتاحه اكتر وخلصت امتحانات يوم 

حفله تكريمي طلبت اقول كلمه 


نورا _طبعا انا فرحانه جدا انك النهارده يوم تخرجي بس يرجع لفضل لربنا ثم امي الغاليه لتعبت معايا كانت بتشتغل ليل نهار 

علشان تقدر تعلمني بجد هي اللي سبب 

النجاح اللي انا فيه ، والكل كان بيسقف 

وامي كانت فرحانه بيا اوي 

وبعد ما خلصت كنت. وافقه مع اصاحبي ولقيت 

ندي جايه وبتقولي 


ندي _حقك عليا يا نورا انا اسفه انا عارفه ان انا غلطت ف حقك


نورا _ما بقاش ليه لازمه الكلام ده دلوقتي مبروك لنجاحك 


ندي _لا دي لازمه لانك من هنا ورايح هتكوني زي اختي مش مرات اخويا وبس


نورا _ايه مرات اخوك ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ،. لقيت احمد ورايا. بيقول 


احمد _كانت حجتك ان امي لازم تطلبك من امك واديك شايفه بعينك اهو امي واقفه مع امك وبتطلب  بايدك منها ،وفعلا بصيت لقيت 

ماما وافقه مع ام احمد 


نورا _انت بتقول اي يا احمد ، ولقيت مريم 

جايه وبتقولي 


مريم _الف مبروك يا نورا والله انتي تستاهلي اكتر من كده 


نورا _حقك عليا يا مريم اني كذبت عليك وخبيت عليكي حياتي 


مريم _مش عيب والله ان احنا نقول ان احنا ما معناش بس العيب ان احنا نرسم حياه وهميه ونعيش فيها كمان


نورا _عندك حق والله وبعدها أما اتخرجت. بقيت 

دكتوره وماما كانت فخوره بيا اوي واتجوزت 

احمد واخذت ماما تعيش معايا لانها كانت لازم ترتاح بقى 

تمت 


بداية الروايه من هنا


جميع الروايات الكامله من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close