رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس عشر حتي البارت العشرون بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس عشر حتي البارت العشرون بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الجزء السادس عشر حتي البارت العشرون بقلم حبيبه
![]() |
البارت السادس عشر
انتهت ورد من عملها وذهبت لمنزلها
ورد: يااهل الداااااار لقد حضرت نوارت البيت
يازينب يازوزو ياوزاااااااااااااااااااا
زينب: في ايه يابنت الجزمه فضحتينا فى الحاره ايه جاموسه بتنعر يابت
ورد بصدمه: نعم ياختي جا ايه دا انا بطايه غزال كده ماشي علي الارض
ثم اكملت بغرور......
دا انا لما بغمز غمزه بجيب ورايا دسته هع
زينب: ابقى اتغطي ياروح امك قبل ماتنامي شكلك بتحلمي ياختي
ورد: ماشي يازينب مااااااااااااااشى
زينب: يلا يابقره غيري وتعالي المواعين بتنادي عليكي
ورد: اعاااااااااااااااااااااااااا يازينب حسي بيا يحس بيكي ربنا ياوليه عضم امي متكسر
زينب: اخلصي يابت وبطلي محن فاضي
ورد: ماشي يازينب ربنا علي القوي
✨✨✨✨✨✨
صعق يونس مما رأه امامه فقد رأه مايطلق عليه البرص
فقد برص صغير في الشربه تبع امال
صدم يونس بشده ونظر لسعاد
يونس: ه. ه هو ايه ده واذاي جه في الاكل كده
سعاد بحزن مصطنع: والنبي ياخويا مااعرف انا بالصدفه معديه من جنب المطبخ شوفت ديله البتاع ده في الشوربه بس كانت ام سيد خدت الاكل وطلعت جيت جري الحق اختي حبيبتي قبل ماتشرب منها حاجه
يونس: مين اللي عمل الاكل ده وسابه كده
سعاد بلهفه: الخرسه قصدي اسيا
تحول يونس وغضب بشده وقبض علي يده بقوه وبصوت هز جدار المنزل بأكمله
اسياااااااااااااااااااااااااا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
كانت اسيا جالسه علي سفرت الطعام تضحك علي مشاكسة علي وزينه معآ وفجاه سمعت يونس فزعت بشده ووقعت منها المعلقه اثر صوته الغاضب وفجاه لقت يونس خلفها ونظراته لا تبشر بالخير
صدمت اسيا من منظره ولم تقوى علي التحرك من مكانها خطوه واحده علي: في ايه يايونس مالك بتزعق ليه
لم ينظر يونس له بل ظلت عينيه تنظر لاسيا بغضب شديد ذهب يونس لها وبهدوء عكس مابداخله
يونس: انتي اللي عملتي الاكل لماما
هزت اسيا راءسها بنعم
جز يونس علي اسنانه بغضب امسك يونس يدها وضغط عليها بقوه حتى شعرت اسيا كأن عظامها ستتحطم
يونس بغضب جحيمي: انتي مين سمحلك تعملي الاكل لماما تاني هااااا
واخذ يهزها بعنف
يونس بصراخ: مين سمحلك تدخلي المطبخ اصلا انتي نسيتي....... نفسك ولا ايه
نظرت له اسيا بصمت وصدمه مما تسمع منه
يونس: ردييييييييي
علي: يونس في ايه اهدى انت مش في وعيك هاتموت البنت في ايدك فهمنا في ايه
✨✨✨✨✨✨
سبقت سعاد يونس
سعاد: الهانم اهملت اكل اختي وسبته من غير ماتغطيه ودخل فيه برص سام
صدمه نزلت علي.... الجميع الجمتهم
زينه: ط. ط. طب وماما
سعاد: الحمد لله انقذتها في اخر لحظه ياحبيبتي
كل هذا ويونس لم يزحزج عينيه عن اسيا
المصدومه مما سمعته من سعاد.........
♕♕♕♕♕♕♕♡
لحظات وخرجت امال من غرفتها جرت اليها
زينه وحضنتها
زينه: انتي كويسه ياحبيبتي
امال وهي تربت علي ضهرها بحنان: اه ياروحي بخير الحمدلله اتطمني
ثم نظرت امال ليونس لترى ماذا يجرى
يونس: ها ياهانم ايه رايك في اهمالك لولا ستر ربنا كان زماني انتهيت بسببك فاهمه يعني ايه انتهيت
✨✨✨✨
صرخت به امال ووقفت امامه
امال: انت اتجننت واذاي تسمح لنفسك تكلمها كده هي دي تربيتي فيك ياابن عز الدين
صدم يونس بشده من جملة امال الاخيره
امال: الظاهر اني مهما اربي هايفضل عرق ابوك فيك اوعى ياايونس اوعى تفكر تتكلم مع البنت دي تاني فااااهم
لم ينطق يونس بكلمه واحده امام امه فامهما كانت قوته فاهو لا شيء امام امه
يونس بحزن لانه اغضب امه: حاضر ياامي اسف اهدى انتي وارتاحي
ذهبت اسيا من خلفهم في صمت
حزنت عليها امال بشده وفضلت ان تتركها لترتاح
امال: يونس تعال ورايا علي المكتب
✨✨✨✨✨
ذهبت سعاد لتخبر عز الدين بأخر الاخبار اغلقت باب الغرفه واخرجت التليفون
عز الدين: الووو
سعاد: ايوه ياباشا عندي ليك اخبار انما ايه هاتفرحك اوي
عز الدين بلهفه: اخلصي قولي
حكت له سعاد ماحدث
عز الدين:ههههه طب كويس علي الاقل ثقة اتزحزحت
سعاد:ماتنساش حلاوتي ياباشا
عز الدين:علشان اللي عملتيه ده ليكي عندي حلاوه علشان بس شغلك عجبني
سعاد بفرحه: يخليك لينا ياباشا يارب
عز الدين:يلا سلام
♕♕♕♕♕♕♕
انتهت ورد من المواعين
ورد: اخ ياعضمك يارضا
ياصغننه على اللهم يالوزه
زينب: بطلي سهوكه يابت انتي واخلصي يلا تعالي حطي الاكل معايا علشان تطفحي
ورد بحزن : ايه ياوزه ايه يازوزو هو انا مرات ابوكي ياوليه ارحمي امي دا انا خلاص بنزيني شحط عاوزه انااااااااااااااااااام
زينب: يلا يابت بطلي سهوكه واخلصي تعالي
ورد: جايه ياختي جايه
انتهوا من اعداد الطعام وجلسوا ليأكلوا
زينب: ورد
ورد: نعم ياوزه
زينب: جايلك عريس
#♕♕♕♕♕♕
دخلت امال المكتب وخلفها يونس
امال بعصبيه: انت اتجننت عقلك ده فيييين من يومي بعتبرك ضهري العاقل تقوم تعمل كده هي دي تربيتي فيك ياابن بطني انا ربيتك تيجي علي بنت بتيمه وغلبانه ذي كده يايونس ياابن عز الدين
يونس: اول مره تقوليها
يماما
امال: علشان شايفه عز الدين قدامي شايفه طبعه اللي حاولت اربيك علي عكسه ياخساره يايونس ياخساره ياابني عمري مافكرت ان يطلع منك كده
وجلست على اقرب كرسي امامها
ذهب اليها يونس بلهفه امسك يدها وقبلها بحب
يونس: انا اسف ياروحي والله مااقصد بس لما جه في بالي بس انك ممكن تنضري خوفت وقلبي وقع في رجلي واتعصبت وماشوفتش قدامي وانتي عرفاني لما بتعصب
واخذ يقبل يدها
يونس: اسف ياامي اسف والنبي ماتزعلي مني مش بقدر على زعلك هاموت والله اسف ياحبيبتي سامحيني
امال: مش انا اللي لازم اسامحك ياحبيبي البنت اللي انت هنتها وهنت كرامتها دي لازك تسامحك
يونس: عيوني ياروحي انتي بس تأمري وانا انفذ
امال بحنان: ربنا يخليك ليا ياحبيبي
وفجأه سمعوا زينه
✨✨✨✨✨✨
ذهبت اسيا لغرفتها واخذت تبكي على حالها التي جعلها حتى لا تستطيع المدافعه عن حالها اخذت تبكي على مافعلته بها الحياه
اسيا: في نفسها ليه يارب لييييه ليه انا يارب دا انا غلبانه وبحبك ليه الحياه بتيجي عليا كده من يوم مااتولدت ماشوفتش يوم حلو يارب
استغفرالله العظيم واتوب إليه استغفرالله العظيم واتوب إليه
سامحني يارب غصب عني الحمد لله على كل حال الحمدلله
وذهبت وتوضأت وسجدت الى من نهرب اليه من جميع همومنا
ركعت اليه واخذت تبكي وتحمد ربها
ثم عزمت على قرار وعزمت على
تنفيذه.....
البارت السابع عشر من رواية 🌹🌹
#عشقتها_رغم_صمتها
✨✨✨✨✨✨
زينب: ورد
ورد: نعم
زينب: جايلك عريس
صدمت ورد لدرجة ان الاكل وقف في زورها
شربت مايه
ورد: عريس مين وجاي لمين ياوليه
زينب: ليكي ياعجله دا ابن عمك سيد اللي معانا في الحاره ناس محترمه وهو ظابط بحري وراجل ملو هدومه وذي الفل وهايصونك بعدي
ورد: ربنا يديكي طولت العمر ياروحي ماتقوليش كده بس انتي عارفه ياحبيبتي اني رفضه فكرت الجواز دي دلوقتي علي الاقل لحد ماانجح في شغلي
زينب: طب علشان امك ياحبيبتي قابليه بس ممكن تغيري رايك
انا مش هاجبرك على حاجه
ورد: بأستسلام حاضر ياامي هاقبله
زينب بفرحه: ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي هما جاين اخر الشهر علشان احمد في شغل بره دلوقتي وراجع اخر الشهر
ورد: ماشي ياامي يلا هادخل انام
زينب: روحي
♕♕♕♕♕♕♕♕
جاء الليل على الجميع وذهبوا للنوم..........
دخل علي شقته
علي: اخ ياني دا كان يوم مايعلم بيه الا ربنا هاموت واناااام بس اخد دش افوق الاول
✨✨✨✨
خلص علي من حمامه
علي: ياااااااااااه هاموت واتخمد بس اكلم البت ورد ارخم عليها شويه
♕♕♕♕♕
كانت ورد نايمه علي سريرها بتلعب في التليفون وفجأه رن
ورد: الووو مين
علي: جاموستي
ورد: افندم ماتحترم نفسك ياللي بتتكلم انت وبعدين انت مين يابتاع انت
علي: يخربيتك اهدي اهدي انا علي ايه بلاعه واتفتحت فى وشي
ورد: ولما انت ذفت ماقولتش ليه ياض
واستنى هنا جبت رقمي منين ياااض
علي: ياض اخ ياني ياكرامتك اللي اتمرطت ياعلي انا اللي بجري بنات مصر ورايا يتقالي ياض يابت دا انا موز وراجل كده طول بعرض وحليوه وكفايه عيوني اللي تسحر وشعري اللي احلى منك يامعفنه تيجي انتي تقولي ياض
ورد: طب حاسب بس لتفرقع من النفخه
علي بغيظ: انا لو فرقعت هافرقع فى وشك ياجزمه انتي
ورد: اتلم ياض وبعدين تعال هنا انت جبت رقمي اذاي
علي بغرور: يااما انا علي يعني اي حاجه عاوزه اجيبها بأشاره مني هعهعهعهععع
ورد: الصبر يارب اخلص ياض عاوز ايه
علي: اهو الدكر حضر يابااااي
مافيش مش جايلي نوم قولت اكلمك شويه اهو تسليني
ورد: دا علي اساس اني الارجوز بتاعك ولا ايه
علي: حاجه ذي كده ههههههه
ورد: علي هاشتمك
علي: خلاص ياعم اهدى كده
علي: ورد
ورد: امممممممم
علي: انتي كويسه
ورد: اشمعنا بتسأل يعني
علي: مش عارف بس حاسس انك مش كويسه في حاجه شاغله بالك ممكن تتكلمي معايا وانا
هاسمعك اوقات الكلام بيريح القلب شويه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ورد: مافيش بس جايلي عريس
صدم علي من كلامها
علي: ننننننننننننننعم
ع ايه ياختي
ورد: ايه يابني في ايه
خضتني يخربيتك
علي بوجع وخوف: ورد هو هو هو انتي موافقه عليه
ورد: امممممممم بص هو انا ماعرفوش اصلا بس ماما بتقول ظابط والجو ده
علي: ايوه يعني انتي موافقه عليه ولا لا
ورد: والله ياعلي مااعرف بس انا رافضه فكرت الجواز دي خاالص انا هقابله علشان ماما بس
علي بأرتياح قليلآ اها تمام بت ياورد ماتحطيش حاجه في وشك يابت
ورد: مش بحط ثم انت مالك ياض انت
علي: بعيدآ عن ياض دي وحيات امك لو حطيتي لاجيلك البيت واردحلك فى الحاره واجرسك وعليا وعلى اعدائي بقى وانتي عارفه اني مجنون واعملها فاهمه يابت
ورد: خلاص خلاص فاهمه عبو شكلك
علي: عسل معسل محطوط علي كريمه
ورد: دا ايه ده ياخويا
علي: شكلي يابت دا حلويات كده
ورد: طب يلا غور ياعلي بدل مامرارتي تفرقع في وشك
علي: ههههههه يلا سلام
قفل علي وورد نامت وهي مبتسمه علي جنونه
علي في نفسه يارب يارب يعدي اليوم ده علي خير خايف اخسرها وانا بحبها اوي بس خايف اعترف وهي مش بتحبني يارب يارب قويني ونام علي وورد
♕♕♕_♕♕♕♕
اشرق الصباح علي ابطالنا الحلوين مبشرآ بيوم جديد
صحيت اسيا من نومها مبتسمه
ايوه ياجماعه فاهي مؤمنه بربها دائما فدائمآ تبتسم وتتحدى المصاعب بضحكتها الجميله
قامت اسيا خدت دش انعشها واردت ديس ابيض يزينه حزام اسود وطرحه بلون الحزام وذاد من حسنها وجمالها ضحكتها التي تخطف الانظار وكانت في ابها جمالها ادت فرضها وقرأءت وردها ودعت ربها ونزلت لتحت
كان الجميع مستيقظ حتى يونس كانوا يفطرون كان يونس شارد فى كلامه لاسيا قلبه كان وجعه بشده عليها لكنه لم يعلم لماذا يونس في نفسه: هو انت ليه زعلان اوي كده عليها ليه قلبي واجعني اوي كده كل ماافتكر كلامي ليها ومنظرها وهي بتعيط بزعل اوي هوف استرها يارب
خرج من سرحانه علي صوت اخته زينه
🌹🌹🌹🌹🌹ز
زينه: واو ايه القمر اللي تكرم ونزل يفطر معانا ده
صدم يونس منها فاهو توقع انها ستظل فى غرفتها او ستتركهم لو يتوقع فعلتها ولكن فرح انها لن تتركه ولكن صدمته الاكبر حسنها وابسامتها وجمالها في فستانها لم تكن فائقة الجمال فاهي تمتلك جمالها الخاص التي يسحر من يراها بأبتسامتها الجميله
🌹🌹🌹🌹🌹
ظل يونس ينظراليها لم يستطع ان يزيح عينيه عنها وعن شكلها التي جعل قلبه سيخرج من مكانه
✨✨✨✨✨
تحركت اسيا اتجاه امال وزينه بقوه ولم تنظر له حتى وهي تبتسم ذهبت لها امال واحتضنتها وقبلت رائسها
امال: قمر ياروحي ربنا يحفظك ويبارك فيكي ياقلبي
زينه: ايوه ياعم ماشيه معاك ذي السكينه فى الحلاوه حد قدك
ضحكت اسيا ومازالت متجاهله يونس تمامآ
امال يونس مازال يتابعها وهو خلاص هايموت وهي تبصله
تنهد يونس: ولا هاتعبرك يايونس انت جرحتها فى كرامتها وهنتها بس انا مش قادر والله على تجاهلها هاموت وتبصلي حتى يارب صبرني هاتعملي فيا ايه تاني يااسيا
كانت هناك عيون 👀هاتفرقع من الغيظ نعم ياجماعه انها سعاد وابنتها
سعاد فى سرها: وبعدين بقى البت بقت خطر اوي عليا انا وبنتي انا لازم اتصرف في اسرع وقت قبل فوات الاوان يونس وفلوسه لبنتي وبس حتى لو هاتقف اني اقتلها
🌹✨✨✨🌹
جلست اسيا امام يونس مباشرتآ ولم تعطيه اي اهتمام وهو مازال ينظر لها وحزين يردها ان تعطيه ولو نظره واحده فقط
فطروا وانتهو من طعامهم
ذهبت امال لتستريح في غرفتها وذهب يونس لمكتبه فاليوم عطله وذهبت سعاد وياسمين لغرفهم
زينه: ثواني ياسوسو هاعمل مكالمه ونيجي نتسلى فى اي حاجه ونرغي شويه
هزت اسيا راءسها بنعم وهي تبتسم
ذهبت زينه ونظرت اسيا
اتجاه مكتب يونس
تنهدت واخرجت نفسآ حارآ واستجمعت قوتها وذهبت له
كان يونس يعمل علي بعض الاوراق خبط الباب ظن يونس انها ام سيد فاهو طلب منها ان تحضر له قهوه
يونس: ادخل
دخلت اسيا
يونس: حطي القهوه هنا ياام............ يونس بتفاجأ اسيا تعالي ادخلي
دق قلب اسيا بقوه اول مانطق اسمها بس سحبت نفس عميق ودخلت لم يقل يونس عنها فاقلبه كان بيدق بشده
يونس: خير يااسيا فى حاجه
جلبت اسيا ورقه وقلم وكتبت نظر يونس لما كتبت واستغرب بشده مما كتبته ونظر لها بأستغراب وتعجب
يونس: عاوز..........
البارت الثامن عشر من رواية ✨✨✨✨
#عشقتها_رغم_صمتها
استيقظ على وهو حزين على من احبها بشده باانها ستقابل رجل غيره ولا يستطيع فعل شيء حتى لو لم توافق عليه يكفي انها ستتكلم معه وهو يتكلم معاها ممكن يقول حاجه تضحك في كلامه وهي هاتضحك علي: واكيد هايشوف ضحكتها الجميله اللي بتخطف قلبي في صاروخ دي اه وبنت الورمه دي بتضحك من اقل حاجه اه ااااااااااااا
صبرني يارب عليها في قدامي اسبوع لازم اتأكد من مشاعرها ليا
بس الاول اخش استحمى علشان شكلي عفنت يلا استعنا على الشقا بالله جايلك ياوردت قلبي هيلا هوبا🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عز الدين وهي يقف امام شرفة غرفته يمسك بهاتفه وضغط علي بعض الازرار
ها ايه الاخبار يابني
المجهول: الراجل الامريكي جاي النهارده علشان موضوع الصفقه ياباشا
عز الدين: امممممممم مستعجل اوي ابن امال بس معلش خليه يفرحله يومين
وايه اخبار الشحنه بتاعتنا يابني وصلت مصر ولا لسه
المجهول: ايوه ياباشا في المينا المفروض اروح استلمها بس مستنى اعرف الاوامر منك
عز الدين: روح استلمها واطلع بيها على المخزن للراجله هناك وانا هاكلم حد تبعي هناك علشان تعدي من غير تفتيش
المجهول: تحت امرك ياباشا
قفل عز الدين التليفون
عز الدين: اخلص بس من موضوع الشحنه دي وافضالك ياابن امال انت وحبيبت القلب الخرسه ههههههه
استقظت شاهي من خلقه وكانت لافه ملاية السرير علي جسدها العاري بالكامل واحتضنت عز الدين من الخلف
شاهي بصوت ناعس مايص: بيبي
عز الدين وهو ينفس دخان سجارته: امممممممم
شاهي وهي تلتصق به:
قومت من حضني بدري ليه كده ياروحي
عز الدين:كان معايا تليفون
شاهي:مين يابيبي
عز الدين:مالكيش دعوه انتي
شاهي ولفت له واصبحت امامه وتلعب باصابعها علي وجهه بمياعه: طب مش هانفطر يابيبي
عز الدين بشهوه: هانفطر
بس ناخد دش الاول وشالها ودخلوا حمام الغرفه تحت ضحكات شاهي العاليه المايصه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
نظر يونس لما كتبته اسيا بأستغراب وصدمه في نفس اليوم
يونس: ايه ده
نظرت له اسيا............. بأستغراب
يونس: عاوزه تشتغلي
هزت اسيا راءسها بنعم
يونس: طب هاتشتغلي اذاي وانتي خار...........
نظرت له اسيا ولم تتحدث او يظهر علي وجها اي ملامح حتى
يونس: وهو يلوم نفسه على تسرعه اسيا انا انا انا اسف ماقصدش والله
اكتفت اسيا بأبتسامه صغيره وكتبت له
ها هاتقدر تساعدني ولا ادور انا واشوف حد تاني
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
غضب يونس بشده لمجرت ذكرها غيره
يونس: افندم حد تاني مين لامؤخذه ياختي
ثم بصوت عالي
انتي اتهبلتي ولا ايه
فزعت اسيا من صوته ونظرت له بفزع واستغراب وخوف
راءى يونس نظراتها تلك لام نفسه بشده على اظهار غضبه امامها وخوفها منه
يونس: اسف على تعصيبي بس ارهاق شغل بس
هزت اسيا راءسها بمعنى حسنآ
يونس: طيب انتي تقدري تشتغلي ايه
كتبت له اسيا انا بعرف كمبيوتر كويس اوي واعرف شويه انجليزي
وشويه فرنساوي
يونس: طب ده كويس جدا جهزي نفسك هاخدك الشركه بتاعي بكره علشان هاتبقي السكرتيره تبعي
فرحت اسيا بشده واتسعت ابسامتها حتى ملأت وجهها بالكامل وهزت راءسها بنعم
ضحك يونس بشده على برائتها وطفولتها التي عجبته بشده
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
يونس: اسيا
نظرت له اسيا
يونس: انتي جميله اوي يااسيا وبريئه جداً
احمر وجه اسيا وقامت لكي تخرج
يونس: اسيا استني
قام من علي كرسي مكتبه ووقف قدامها وهي منزله وشها في الارض وهو عمال يبص ليها وعلى وجهه ابتسامه صغيره ومستمتع بكسوفها اوي
يونس بصوت هادئ: اسيا انتي ليه بتتجاهليني ليه مش بتضحكي في وشي ذي كل يوم ها ثم وهو يتقدم عارفه انا تعبان اوي من تجاهلك ليا ده
كانت اسيا ترجع للخلف اثر تقدمه منها
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
يونس: بصيلي يااسيا بجد تجاهلك ده بيتعبني
اصبح الحائط خلفها وهو امامها رفعت تظرها له وجدته يبتسم بشده
يونس: انا اسف حقك عليا بس والله انا خوفت علي امي فكرت انها ممكن تبعد عني خلتني افقد سيطرتي علي نفسي انتي عارفه امي يعني ايه عندي
وللاسف طلعت العصبيه دي فيكي انتي
انا اسف بجد
ارادت اسيا الخروج فوضع يده علي الحائط
نظرت له بأستغراب
يونس: بصي مش هاطلعك من هنا غير لما تسامحيني
غضبت واحمر وجهها ضحك يونس عليها
يونس: ايه يابنتي انتي بتحمري كل شويه كده ههههههه
طب خلاص هاخرجك بس بصيلي واضحكيلي حتى
نظرت له وابتسمت
فسرح هو في عينيها
يونس في سره: ياااالهوييييي ايه ده لاء لازم اخرجها لاتسرع واعمل حاجه هاموت واعملها نزع يديه
جرت اسيا للخارج
اخرج يونس نفس حار
يونس: يااااارب
🌺🌺🌺🌺🌺
دارين: هالوا مستر چاك كيف حالك
چاك: بخير دارين انا الان في الطائره سأصل لمصر بعد اربع ساعات
دارين: حسنآ مستر چاك سأكون فى انتظارك
اغلقت دارين وتذكرت مافعله معها يونس
دارين: سأريك يونس سأنتقم علي مافعلته معي سأنتقم
🌺🌺🌺🌺🌺
انتهت زينه من مكالمتها وابتسمت بشده
زينه: اعاااااااااا اخيرآ
بس لازم اجهز واخد احلى واحده عندي واطير بسرعه ........
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
فى مكان اخر في شقه راقيه فى مكان راقي
خرجت تلك الصغيره ذات العيون الخضراء صاحبت الشعر الطويل الاسود تملك من العمر17سنه تخرج من غرفتها وهي تحمل كتابها فى يدها
ذهب لامها التي تجلس علي كرسي فاهي لأ تستطيع ان تمشي
مريم وهي تقبل يدها :
صباح العسل ياحبي
ناديه: صباح الورد عليكي ياقلب حبك
🌺🌺🌺🌺
ناديه امراءه جميله تماك من العمر 57سنه لا تستطيع ان تمشي بسبب حدثه قديمه عيونها رماديه لكن غامقه بشده عكس ابنتها
ارمله طيبه جدا
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
مريم: ايه اللي صحاكي بدري كده ياحبي
ناديه: مافيش ياحبيبتي كنت بصلي الفجر وقولت اقراء شوية فى المصحف
اميره: ماشي ياحبي
ياسين صحي
ناديه: لأ بعتله حنان تصحيه
اميره: ماانتي عارفه ابنك عصبي ونكدي واللي يصحيه بيطلع عينه
ناديه: ههههههه بس يابت
اميره: يعني بذمتك كلامي مش صح واحد طول بعرض موز وعسل عسليه تسحر قلب اي بنت ظابط وذي الفل بس نكدي وعصبي ويرعب يخربيت كده عامل ذي الرجل الاخضر
كانت تتحدث ولم ترى من يقف خلفها
ياسين: احم احم
وقفت اميره مكانها ونظرت لامها التي تكتم ضحكتها
اميره: قولي انه مش هو والنبي
ياسين من خلفها: لأ هو
اميره: اعاااااااااا ماما وجريت خلفها لتختبئ
لم يتهم ياسين ونظر لامه
ياسين: صباح الخير ياماما
ناديه: صباح الخير ياحبيبي ثواني ناديه بتجهز الفطار
ياسين: لأ ياماما يادوب اخرج علشان رايح لواحد صاحبي هابقى افطر بره
ناديه: ياحبيبي كل لقمه علشان ماتتعبش
ياسين: متخافيش ياحبيبتي
ثم نده باعلى صوته
ياحنان انتي ياحنان
حنان: ايوه يابيه تحت امرك
ياسين: اعمليلي قهوه بسرعه
حنان: حاضر حاضر
انتهى ياسين وخرج لقدره الذي سيتغير
🌺🌺🌺🌺🌺
البارت التاسع العشر من
رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
اتمنى اعرف رائيكم
✨✨✨
ذهب علي لورد فى المستشفى خبط على باب مكتبها
ورد: ادخل
علي بضحكه جميله: كيفك ياحلو
ورد: ايه ده عايز ايه ياض
علي بقرف: ياض كتك القرف في الفاظك بكلم جاموسه انا
ورد: احترم نفسك ياض ويلا يابابا هوينا من هنا
علي: بتكرشيني انا ياجزمه.....
🌹🌹وفجأه تحول لسنيه شخلع 😹
علي: ليييه ياختي كنت قولتلك شحتيني لقمه ولا اكنش بقولك اكليني يالدعدي مايحكمش صحيح
ورد بضحك: وان حكم
علي وكانه ياكل لبانه: بعد الاستئناف ياعنيا
هنا ورد انفجرت فى الضحك على طريقته وعلى كلامه
ورد: يخربيتك ياعلي دا انت مسخره
سرح علي في ضحكتها ولم يستطع التركيز سوى فيها وفي ضحكتها
♡♕♕♕♕♕♕♡
ورد: علي ياعلي انت يابني
علي: ها ايه ايه فى ايه
ورد: لأ مافيش ياخويا روحت فين كده
علي: روحت للمطعم ياختي
ورد: بجد طب هاتلي اكل معاك علشان جعانه هههههههه
علي: ماانا جايلك علشان كده
ورد: مش فاهمه
علي: فاضي وهاموت من الجوع قولت نروح نطفح فى اي مطعم انتي فاضيه
ورد: اه خلصت شغلي
علي: طب كويس يلا بينا
ورد: اشطا
وذهبوا معآ
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت زينه وخرجت
زينه: ياااااااه اخيرآ هاعمل اي حاجه بدل قعدتي كده
اروح اقدم اللوحه دي وارجع بسرعه علشان افرح البت اسيا ونحتفل مع بعض
✨✨✨✨
واثناء سيرها فى الطريق
جأت سياره اوشكت علي خبطها ولكن السائق تفاداها بسرعه ومهاره وكاد هو ان يعمل حادثه
نزل السأئق بسرعه وخوف
.......: انتي كويسه ياانسه
زينه: انت اعمى يااخ ولا مابتشوفش مابتعرفش تتذفت يبقى بتركبها ليه
اه مادي العربيه اللي جبهالك بابي
عالم عاميه صحيح
.......: احترمي نفسك ياانسه انا لحد الان مش عاوز اغلط فيكي
زينه: انا محترمه غصب عنك هو انت علشان فرحان بالعربيه اللي جايبها بابي تقوم تدوس علي الناس في الرايحه والجايه كده بنأدم احول بجد
......: ماتتلمي يابت انتي انتي شكلك بنأدمه تافهه وقليلة الادب وانا مش فاضيلك اوعي كده
♡♕♕♕♕♕♡
وذق زينه حتى وقعت علي الجانب الاخر
زينه: ااااااه ماتحاسب يااهبل انت
.......: نظر لها بعصبيه ولم يتحدث وذهب قبل ان يتعصب
قامت زينه وهي تنضف سيابها وترى الجرح في ركبتها وايده
زينه: يووووه هاروح اذاي بأم شكلي كده
كله بسبب التور ده كته القرف وهو مز كده عبو شكله بس وراس خالتي سعاد لاروح برضو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
دارين في المطار تنتظر چاك
نزل چاك من الطائره
دارين: هالوا مستر چاك
چاك: هالوااااا دارين
ماهذا المكان الرائع ياالهي ياله من مكان رائع للغايه
دارين: اچل مستر چاك فاانت فى مصر 🇪🇬بلد السياحه والفراعنه والجمال انه مكان ساحر للغايه
چاك: هي بنا نذهب فى جوله صغيره قبل ان نذهب ليونس
دارين: حسنآ مستر چاك كما تريد هيا لتستريح وبعدها ننطلق
چاك: هيا بنا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خرجت اسيا وجدت امال وسعاد وياسمين يجلسون امام التليفزيون
امال: تعالي ياحبيبتي فينك كده كنت لسه هابعت ام سيد تناديلك من فوق تقعدي معانا
ابتسمت اسيا وجلست معهم
خرج يونس بعد قليل
يونس: ياام سيد ياام سيد
ام سيد: ايوه يابيه تحت امرك
يونس: ماتجهزيش الغدا هاطلب اكل من بره للكل
ام سيد: حاضر يابيه
يونس: اما اكلم الواد علي كمان يجي
سعاد: وايه لازمته يجي
يونس: لازمته انه اخويا وده بيته
صمتت سعاد بغيظ وهي تبرطم
ضغط يونس علي بعض الازرار الا ان اتاه الرد
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
علي: حبيب قلبي اللي واحشني
يونس: فينك ياض كده مش شايفك من الصبح كده كنت بتلزق عندنا من الفجر
علي: ههههه الله مش كنت بصحيكم للصلاه
يونس: اخلص ياض فينك
على: خارج اتغدا بره ومعايا البت ورد
يونس: الله هي الصناره غمزت ولا ايه
علي: هههههههه دايمآ فاهمني ياابو الانس
يونس: طب هاتها وتعال على البيت هانعمل حافلة دليڤري فى البيت
علي: لأ ياعم انا خارج اتغدا بره
يونس: خمس دقايق واشوفك قدامي ياض
اخلص
وقفل السكه قبل ان ينطق علي بكلمه
علي: قفل فى وشي ابن الورمه ماستناش اكح في وشه حتى
ثم التف بعربيته
ورد: رايح فين
علي: هانروح ياختي انتي عاوزاني ارفض يجي ابو لهب ده ياكلنا
ورد: طب انا هاروح اذاي
علي: عادي ياختي ادخلي هههههههه وسيبي الباقي علي امال
ورد: والله يابني انت بارد
علي: هههههههه ماتقلقيش ارتاحي
ورد: ماشي
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلوا للمنزل
علي: انا جيت يابشر
امولتي الحلوه عامله ايه
الا فين البت زينه
يونس: خرجت جالها طلب من معرض تقدم لوحها فيه اهو تتسلى
علي: ربنا يخليكي يوفقها
✨✨✨✨✨
كانت ورد تقف وهي لا تعلم ماذا تفعل
سعاد: ايه مافيش عامله ايه لخالتك
علي: ماليش نفس
سعاد بغيظ: بنأدم قليل الادب
علي: من بعض ماعندكم
ياسعاد هانم
♡♕♕♕♕♕♡
استغربت ورد طريقة كلامه مع تلك المراءه
امال: صحيح ياواد مين القمر دي
علي:احيه نسيتها شوفتي ياامولتي حبك عمل فيا ايه وافقي بقى ياوليه وتعالي نهرب من ورا ابنك ابو لهب ده ونتجوز
امال: هههههههه بس ياواد يابكاش انت عرفنا يلا بالقمر
علي: دي ورد كانت الدكتوره بتاعتك لما تعبتي
امال: اهلآ بيكي ياحبيبتي تعالي اقعدي ياحبيبتي اعتبرينا اهلك تعالي ياحبيبتي
ارتاحت ورد لها جدآ وابتسمت وذهبت لجانبها
ورد: اذي حضرتك ياطنط عامله ايه دلوقتي
امال: الحمد لله ياحبيبتي بخير الحمدلله
ورد: دايمآ يارب
يونس: ها تاكلوا ايه بقى
علي: انا وورد بيتزا
امال: وانا كمان
سعاد: عاوزه هامبرجر
علي: الله يرحم ابوكي
ثم نظر لاسيا
علي: والجميل بتاعنا يحب ايه بقى
ابتسمت اسيا بشده لعلي
يونس وهو بيغلي علشان ضحكتله
يونس بعصبيه مكتومه:مالكش دعوه هي هتاكل بيتزا معانا
اختفت ضحكت اسيا ونظرت له ولم تتحدث
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
اغتاظ يونس لانها ضحكت لعلي وليس له
وذهب ليطلب الطعام
سعاد: ايه ياسي علي مش تعرفنا بالسنيوره ولا شاقطها منين دي
كاد علي ان يتحدث لكن ورد سبقته
ورد: شاقطني ليه انشاء الله شايفاني رقاصه من شارع الهرم انا والحمد لله دكتوره جراحه قد الدنيا واعرف طنط امال واستاذ يونس علشان انا الدكتوره بتاعتها والي من صنفك انتي اللي يتشقط لكن انا اتحط تاج 👑علي الراس بس
سعاد: قصدك ايه يابت
انتي
ورد: والله اللي على راسه بطحه يحسس عليها ثم انا مش بت انا اسمي ورد ياحلوه
علي بضحك: انتي ست البنات ياورد
ورد: اهو علي قالك مرسي يالولو
ابتسم علي على دلعها له وفرح جدآ بداخله
♡♕♕♕♕♕♕♡
كل هذا واسيا ليست معهم كانت تتذكر يونس في المكتب وحلوته وهو لابس تيشرت وبنطلون بيتي وشعره مبعثر وعيونه المهلكه فاابتسمت لا إيراديآ
وفي لحظه تذكرت حالها
اسيا في نفسها: لأ لا اوعي يااسيا اوعي انتي ماتنفعهوش انتي مابقتيش تنفعي اي حد يونس يستحق ست البنات مش انتي
اعتبريه ذي اخوكي او حد ساعدك بس
ثم ضحكت بتريقه علي حالها
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وصل ياسين لوجهته ودخل لصديقه
محمد: ياسين وحشتني ياض فينك كده بقى يارخم ماتعبرنيش غير لما اكلمك انك بتحب الرسم بس يارخم
ياسين: معلش بقى تعال علي نفسك
محمد: امري لله نصيبي صاحبي يكون بارد كده
ياسين: بس ياض انا علي اخري لوحدي
محمد: ليه ياخويا هو انت حد بيقدر عليك
ياسين: ب...
وقبل ان ينطق ياسين
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلت زينه للمعرض وهي شبه متبهدله
زينه منك لله يابعيد اللهي يوعدك بتور حلو كده شبهك هربان من صاحبه ينطحك ونخلص منك يابعيد
ودخلت ونبهرت من المعرض واللوح فيه وانبهرت منهم ومن جمالهم
سألت صاحب المعرض
وذهبت له
فتحت الباب وصدمت بشده مما رأت
🌹🌹🌹🌹🌹
البارت العشرون من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
✨✨✨
اتمنى اعرف رائيكم
رجع يونس لقاهم بيضحكوا ويهزروا مع بعض دخل وجلس بجانبهم اوبالاحرى بجانب اسيا صدمت اسيا من فعلته بينما هو نظر لها بغضب مكتوم لم تفهم لماذا ولكن قررت التجاهل والنظر بالجانب الاخر بينما هو مشتغل من الغضب من تجاهلها له
يونس بداخله: ماشي يااسيا انا هاوريكي اذاي تضحكي لعلي وانا متجاهلني كده
قام علي من مكانه ووقف فى المنتصف
علي: بقولكم ايه بما ان الاكل فاضل عليه ساعه عقبال مايجي تعالوا نلعب لعبه اهو نتسلى شو رائيكم
الكل تحمس ووافق
علي: ايه رايك ياابو الانس
يونس وهو ينظر لاسيا:
تمام موافق
علي: حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي خمسه حبيبي
امال: طب ايه هي اللعبه
علي: سهله وبسيطه ياامولتي هانلعب افلام
ورد بحماس : عرفتها
علي بضحك وحب:هههه
عارف انك عرفاها
ورد:ههههههه عيب عليك يابني هو انا اي حد هع
علي: طب حاسبي لتفرقعي من النفخه بس ياختي
ورد: متخافش يوم ماهافرقع هافرقع فى وشك ونخلص
علي: ههههههه ماشي ياوحش الكون
امال: يابني فهمني ام اللعبه دي
علي: عووونيا ياامولت قلبي
بصوا احنا هانتقسكم لفرقتين واحد من فريقي مثلآ هايقول لواحد من فريق يونس علي اسم فييلم فى ودنه ومطلوب منه يمثل ليكم الفيلم ده من بحركات بس من غير صوت وانتم تعرفوه
اشطا
امال: ههههههه اشطا
كل هذا تحت نظرات يونس لاسيا دون علم احد
وانقسموا فرقاء وانطلقوا في اللعب لم يخلوا من الجو المرح من قبل علي وورد ونظرات الغيظ من سعاد ونظرات يونس لاسيا الا ان اتى الطعام
🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت زينه استاذ محم.............. صدمت زينه مما رأت
زينه: انت
ياسين: انتي
وظلوا ينظرون لبعض الا ان كسرت زينه هذا الصمت
زينه بغضب:والله عال انت يابنأدم انت حمار وكمان جاي ورايا مش كفايه اللي حصلي بسببك يااعمى انت
ياسين بغضب: احترمي نفسك وبطلي قلة ادب يابت انتي علشان وربي ماسك نفسي عن اني ارزعك قلم دلوقتي
زينه: بت تبتك بنأدم ماعندوش دم ولا اخلاق صحيح
ياسين بغضب:انتي بنأدمه زباله ومش محترمه ولا متربيه الظاهر اهلك ماكنوش فاضين علشان يربوكي
زينه: انا محترمه ومتربيه غصب عنك
ياسين بغضب جحيمي: محماااااااااااااد
محمد وكاد ينفجر، من الضحك: احم احم ايوه
ياسين: الحساله دي بتعمل ايه عندك
زينه: احترم نفسك يااستاذ انت
محمد: دي استاذه زينه رسامه وهاتعرض لوحاتها فى المعرض هنا
ياسين: ايييه بقى دي رسامه
زينه: ومالها دي يادلعدي
ناقصه ايد ولا ناقصه رجل
ياسين: لا ناقصه مخ
زينه: استغفرك ربي واتوب اليك من هذا البلاء الذي يقف امامي
وسع يابني كده مش ناقصه
استاذ محمد 🌺
محمد: احم نعم
تناقشت زينه معه في خصوص عملها وانتهت
زينه: دلوقتي استأذنك انا
وذهبت زينه وهي تنظر لياسين بغضب وهو كذالك
خرجت زينه وهنا انفجر محمد في الضحك
محمد ههههههه يالهوي دا انتم مسخره
ياسين: اخرس ياض
محمد: ههههههه حاضر
ثواني ورن تليفون ياسين
عندما راءى ياسين الاسم ابتسم
ياسين: حبيب قلبي اللي واحشني والله
..........: لو واحشك كنت جيت شوفتني ياحمار
ياسين: ههههههه يابني احترمني دا انا ظابط ومالي مركزي
........: ظابط علي نفسك ياض مش عليا
ياسين: ههههههه ماشي ياسيدي
....: تعال ياض المزه عاوزه تشوفك ونتغدا سوى
ياسين: يااااه موزتي طب والله وحشتني
.......: طب اتذفت يلا اقفل التليفون واشوفك قدامي
ياسين: ههههههه ماشي ياسيدي تحت امرك يافندم كله علشان موزتي بس
اغلق ياسين الخط وتهيئ للذهاب
ياسين: يلا ياض سلام
محمد: رايح فين يابني
ياسين: هاشوف حد عزيز علي قلبي ماشوفتوش من زمان
محمد: هو مين
ياسين: بعدين بعدين يلا سلام
🌺🌺🌺🌺🌺
كان الجميع جالسون ينتظرون الاكل الا ان اتى مالم يتوقعوا ان يروه
♡♕♕♕♕♕♡
زينه فى الطريق
بنأدم مهزق ومش متربي صحيح ولا عنده ذرت اخلاق اعاااااااااااااااااا اللهي يجيلك ويحط عليك يابعيد
ثم جاء اليها تليفون
زينه: ارغي
علي: فينك ياجزمه انتي
زينه: كان عندي شغل
علي: خلصتي ولا لسه
زينه: اه خلصت
علي: معاكي عربيتك ولا لا
زينه: الصراحه لأ حبيت اركب تاكسي
علي: طب حاولي تيجي بسرعه علشان عاملين حفلة بيتزا
زينه: اخ ياخونه من ورايا اخس
علي: ههههههه قدامك ربع ساعه والا هانبيعك يااوختي
زينه: بتبعني يافوزي
علي: انا ابيع امي
زينه: واطي يامان
علي: طبعاً يااما دا البيتزا عارفه يعني ايه يعني بيتزاااااااااااا
زينه: اقنعتني
علي: يلا يابت في السريع
زينه: خمس دقايق واكون قدامك ياشبح
اغلقت زينه وذهبت للمنزل
✨✨✨✨✨✨
كان الجميع في المنزل ينتظرون الاكل الا ان دخل عليهم من صدمهم
باسين:بيتزا من غيري ياخينين
يونس: اتأخرت ليه
ياجحش انت
ياسين: حبيب قلبي
امال: ياسين وحشتني ياواد كده ماتسألش علينا ياواد
ياسين وذهب ليحتضنها ويقبل يدها: موزتي وحشتيني اوي ياموزتي
امال: لو وحشتك كنت جيت حتى تسلم علينا ياواد
ياسين: غصب عني شغل والله سامحيني ياموزتي
امال: هسامحك بس تقضي اليوم وسطينا
ياسين: يااااااه غالي والطلب رخيص وادي قعده
علي: ياااسييييين
ياسين: ايه ياذفت خرمت ودني
علي: وحشتني ياض
ياسين: ههههههه حبيبي
وجلسوا معآ يضحكون ويمرحون
♕♕♕♕♕♕♕
وصلت زينه لمنزلها ونزلت من السياره ودخلت وماان دخلت ورأت ياسين يجلس ويضحك مع اهلها
زينه: اعاااااااااااااااااا انت تانيييييييييي
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا