رواية روح الصقر الحلقه (٩) قبل الاخيره بقلم الكاتبه آيه أمير
![]() |
رواية روح الصقر الحلقه (٩) قبل الاخيره بقلم الكاتبه آيه أمير
باسم ( انا ابني اللي مشوفتوش خسرته بسببك يا صقر ولازم تخسر حياتك انا مش هقدر أصيب روح عشان دي اختي و ابنها ملهوش ذنب في جرايم ابوه )
روح وقفت في وش صقر وبصيت علي باسم بحزن ( يبقي اقتلني انا يا باسم )
باسم( لا طبعا )
روح ( ما انت لو قتلته يبقي قتلتني انا )
صقر بعد روح عنه ( لا يا روح انا لو حصلي حاجه عيشي عمرك و احكي لي ابننا عني بس قوليله ان ابوه انسان كويس حبيبتي )
روح عيطت ( ارجوك سيبه يا باسم ارجوك انا مش هقدر اعيش من غيره؟
انور صعب عليه روح وحس بوجع روح روح بصيت علي انور ( قوله حاجه يا انور )
انور ( انا مقدر وجعك وحبك لكن ده مجرم ولازم يتعاقب يا روح احنا بنحقق العداله )
روح ( و العداله خسرت قدوم الحب يا انور انا خسرت مبادئ قدوم حبي الكبير لو حد فيكم كان مكاني كان عمل كده )
صقر قرب من روح و خدها في حضنه جامد ونزلت دموعه و روح نزلت دموعها باسم استغل الفرصه وضرب عليه نار من ضهره اتسعت عين روح و برقت وكانت خايفه تبص تلاقي نفسها خسرت صقر صقر بص لها جامد ( انا بحبك اوي يا روح انا عرفت المشاعر علي ايدك انتي وعرفت يعني اي حب يا حبيبتي )
ولمس بطن روح ( وبحب ابننا كان نفسي اشوف ابننا قبل ما اموت )
روح عماله تهز دماغها ( لا يا صقر متسبنيش لا هموت بعدك )
باسم رجع ضرب طلقه تاني علي الصقر وروح مصدومه وقع صقر علي الارض سايح في دمه )
صقر ( انا بحبك اوي هتوحشيني يا نور عيني )
روح ( صقر انت هتعيش يا صقر لا لا لاااااااااا )
صقر ( كان نفسي يبقي في أيدي اذود عمري يوم تاني عشان أعيشه جنبك يا روحي انتي قدرتي تحلي الايام في عنيا خلي بالك من نفسك )
وقفل صقر عينه روح فضلت تهز في صقر ( لا يا صقر قوم يا حبيبي )
روح قربت من باسم و ضربته كذا قلم ( ليه كده يا باسم انا بكرهك )
انور كان حزين علي روح اوي و نزلت دموعه عليها روح جريت علي صقر ( انت لازم تعيش عشان خاطر ابننا يا صقر قوم بلاش هزار بايخ بالله عليك)
وراحوا بصقر علي مستشفي و كان انور معاها بس و اما رزان عرفت راحت لها خرج الدكتور وبص لها بحزن
الدكتور ( البقاء لله )
روح مقدرتش تقف علي رجليها راحت وقعت علي الارض رزان اتصدمت و انور
روح ( لااااااااااااا هو عايش عايش )
رزان ( روح حبيبتي انتي حامل غلط كده )
روح ( صقر سبني يا رزان هو انا بحلم )
انور( خلاص يا روح عشان ابنك )
روح كانت في حاله انهيار ( يعني هيغيب عني بكل تفاصيله ومش هقدر اشوفه تاني طب وقلبي اعمل فيه اي هاه اقول لقلبي اي حبيب ايامك مات خلاص روح و سابك طب اقول اي لي ابني امك مقدرتش تنقذ ابوك يا حبيبي يعني ابني لما يتولد هيجي يتيم علي الدنيا دي )
باسم كان واقف من بعيد و شاف و سمع كل حاجه و ابتسم ( جبت حقك يا انهار يا حبيبتي )
رزان نزلت دموعها ( لا حول ولا قوه الا بالله؟)
انور( مش عارف اقولك اي يا روح)
روح بسخريه ( روح اي بقا ما خلاص روحي راحت معاه )
انور كان حزين اوي عليها وطلعوا تصريح الدفنه و مر اليوم ده بحزن علي الجميع و تاني يوم في المقابر روح قاعده جنب قبر صقر ( عارف انت وحشتني قد اي يا نور عيني من كام ساعه بس وي وحشتني اوي كده طب هيحصل اي فيا بعد كده انا بحبك اوي يا صقر )
رزان عماله تطبطب علي روح وكانت حزينه و انور كان معاها و رجعوا بروح علي البيت )
عند باسم
باسم كان قاعد في شقته و ماسك صوره انهار في ايده ( جبت حقكك يا انهاري شوفتي كنت قد وعدي ليكي ازاي انا حياتي من غيرك ملهاش اي طعم خلاص الحياه بقيت وحشه اوي يا انهار عارفه انا شايف اي دلوقتي شايف الموت و شايفك قدومي لابسه ابيض و بتنادي عليا انا هجيلك حبيبتي )
و باسم استسلم وقع علي الارض فارق الحياه و مات باسم بعد ما وفي بوعده لي انهار
وتمر الشهور علي روح اللي كانت حزينه و علطول بتعيط حتي شغلها مبقتش بتروحه)
في شقه روح
رزان ( هتفضلي كده لحد امتا يا روح )
انور ( كفايه حزن يا روح بقا)
روح ( سبوني لوحدي معلش )
ودخلت روح علي اوضتها بحزن و حطيت أيدها علي بطنها )
روح ( ابوك وحشني اوي يا حبيبي انا عمري ما شوفت حد في حنيه ابوك انت كمان وحشك ابوك صح يا حبيبي )
وطلعت صوره صقر ونزلت دموعها ( شايف بابي حلو ازاي اكيد هتطلع زيه عشان تعوضني عن بعده انا بقول حياتي ملهاش لزمه لكن انا عايشه عشانك انت يا روح قلبي من جوه هسميك صقر بعد ابوك عني مش مجرد غياب ده عذاب ومش فراق للاسف ده موت بالبطئ ومش قادره استحمل الوجع اللي فيا يهد الجبل )
عند رزان و انور في الصاله )
رزان ( انا حزينه علي روح اوي يا انور)
انور ( وانا كمان وشوفت الحب الحقيقي في عيون صقر قبل ما يموت و الحنان استغربت ان في مجرم عملاق زي ده في مشاعر حب و حنان كده )
رزان ( الحب قلب بيحب يا انور و القلب لما بيحب بيطلع كل المشاعر اللي جواه )
انور ( عندك حق حبيبتي )
وتمر عده ايام عليهم
في بيت روح
روح ( هاه بقا يا بيه انت وهيه هنخلص منكم انت )
انور ( كنت مكسوف افتح معاكي الموضوع ده )
رزان اتكسفت روح ( هههههه الله الله علي الكسوف يا ست رزان )
رزان ( بلاش كسوف بقا يا روح الله )
روح ( هاه هتجوزوا امتا )
انور ( انا لو عليا عايز انهارده )
روح ( هههه مش لدرجادي)
انور ( كمان اسبوع طيب بقا )
روح ( ههههه خلاص ماشي )
رزان حضنت اختها بكل حب ومريت الايام وجه يوم فرح رزان و انور و كانوا في القاعه)
رزان ( الله ولبست الفستان الابيض ياناس )
انور ( عشان تعرفي مش حرمك من حاجه اهوه)
روح قربت منهم وهيه فرحانه ليهم ( الف مبروك يا حبايبي )
وحضنت روح أختها بكل حب وخلص الفرح و خد انور رزان وراح بيها علي بيته ورجعت روح بيتها وقعدت تكلم مع طفلها ( بقيت اكره سيره الموت من ساعه ما ابوك راح وحشني اوي انا تعبانه من غيره ومش قادره استحمل اكتر من كده خلاص بس هحاول استحمل لحد ما تيجي يا حبيبي)
ومر شهر عليهم ورزان كانت عند روح
رزان ( انتي قربتي تولدي حبيبتي اي رأيك افضل جنبك هنا او تيجي تعيشي معانا في البيت انتي عارفه انور بيحبك ازاي يا روح )
روح ابتسمت/ لا يا حبيبتي حابه اعيش هنا متقلقيش عليا انا ابني اللي جوايا بطل زي باباه و هيخلي باله من مامي )
وحطيت أيدها علي بطنها ( صح ياقلب مامي )
روح حسيت بحركه البيبي ( شوفتي بيتحرك اهوه يعني بيقولي اه بس بطريقته شكله قوي زي باباه )
رزان ( انت يا واد يا مفعوص تعالا يالا )
روح ( ههههه واد بس يابت اوعي تعلمي ابني الفساد )
رزان( هو يجي بس وانا اخليه يرقص علي الحيطه متقلقيش و يبقي رهوان )
روح ( ياعيني عليك يابني ههههه ضمنت فسادك.يا حبيبي علي ايد خالتك المجنونه؟
رزان ( أيوة يجي عشان نعمل مقالب سوا و نجننك انتي و انور )
روح ( يختي هو انا ناقصه جنان )
ومشيت رزان رجعت بيتها و انور كان مستني رزان)
انور( ينفع كده التأخير ده مش عارفه انك بتوحشيني اوي)
رزان ( هههههه وحشتك يابيضه )
انور ( ههههه اينعم يا هبلتي )
رزان طلعت علي الكرسي وفضلت تتنطط ( الله عليا وانا هبله سمي يا واد أحسن اخاف هبلي يتحسد ولا حاجه خمسه و خميسه في عينك يا انور )
انور ( ههههه هتشل منك خلاص ياختي )
رزان ( بما اني اختك طلقني ياولا حد يتجوز أخته )
انور( هههههع اه انا )
رزان ( هههههههه الله عليك يا برنس )
انور( هههههه متجوز هبله والله يا جدعان)
رزان ( انا هبله)
وظهر الحزن علي رزان ( انا لما ببعد عنك كام ساعه بحس انك وحشني اوي طب روح اي نظامها وهيه خسرت صقر وحتي مافيش ممكن في انها تشوفه )
انور ( البعد وحش اوي وبعد الموت اصعب عشان حتي مبنقدرش نسمع صوته فعلا الله يكون في عون روح )
رزان ( انا حزينه اوي عليها يعني يوم ما تحب قلبها ينزف من كتر وجع الفراق انا حاسه لو علي روح عايزه تعيط بدل الدموع دم )
انور( ربنا يصبر روح يارب و تقوم بالسلامه )
ويمر اسبوع عند روح
روح عماله تصرخ جامد اوي ( اه بولد مش قادره)
ومكنش حد معاها في الشقه قامت روح بضعف وهيه بتصرخ ( بموت مش قادره اتحرك )
وكانت روح هتقع لقيت ايد بتمسكها بصيت روح وابتسمت وكان
ياتري مين لحق روح
وبكده خلص الجزء ده
و الحلقه الجايه الاخيره
بقلمي أية أمير