أخر الاخبار

رواية صراع الماضي احفاد الحديدي الفصل الثالث عشر حتي الفصل الحادي والعشرين بقلم رنا احمد

 رواية صراع الماضي احفاد الحديدي الفصل الثالث عشر حتي الفصل الحادي والعشرين بقلم رنا احمد 


رواية صراع الماضي احفاد الحديدي الفصل الثالث عشر حتي الفصل الحادي والعشرين بقلم رنا احمد 


البارت الثالث عشر من احفاد الحديدي :🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في فيلا خاصه ب شريف صفوان ٠٠٠٠٠

كانت تتملل في السرير بتعب والم تحاول فتح عيناها تتدريجيا لتعتاد علي الضوء لتقلب عيناها يمينا ويسار لتحاول القيام بتعب وهي تنظر بفزع لذلك المكان الغريب لتشهق فزعا وهي تنظر بجانبها كان شريف نائما ع *اري الصدر لتصرخ بفزع صرخه مدويه لتتوقع ماذا يكون قد حدث. 

_شريف اصحي ي واطي ي ندل انت عملت فيا ايه ده انا هوديك في ستين داهيه ليتحدث الاخر بغضب شديد وهو يمسك بمعصمها ليضغط عليه بقوه الماتها. 

_تودي مين في داهيه ي زباله مانتي اكشفتي علي حقيقتك خلاص تصدقي كنتي فاكر انك شريفه زي مبتقويلي كنت معجب بيكي وبنضافتك كنت شايف فيكي حاجه مشفتهاش في حد بس للاسف طلع كل ده قناع لبساها بس خلاص اتكشفتي علي حقيقتك وطلعتي اوسخ من الوساخه نفسها عمك فاكر نفسه يقدر يقف قصادي قصاد شريف صفوان ميعرفش اني مركب جهاز تصنت في فيلته كلها علشان اعرف كل خطواته بس اخر حاجه💕كنت اتخيلها ان نور الشناوى الي عملالي فيها صحفيه شريفه تتطلع بالوساخه دي مدمنه وعماله عليا خطه وسخه زي دي اديني خدت منك الي ميتقدرش بتمن ابقا خالي عمك بقا يرجعك زي مكنتي ي حلوه. 

قالها شريف بوجع كبير داخلي فكانا قد بدا ان يعجب بها لكن كان شريط التسجيل الذي سمعه فيما دار بينهم جعله يفكر في ذلك الفكره الشيطانيه والانتقام بذلك الطريقه بخطفها واغتصابها ٠

_حرام عليك ي شيخ حرام عليكم كلكم ربنا ينتقم منكم انا بكل الي بيحصلي ده بدفع تمن صراع مليش دخل فيه انا صحيح كنت مدمنه بس انت متعرفش انا ادمنت ازي واحد زيك كده معندوش ضمير كنت لسه في بدايه شغلي وحياتي وكنت فرحانه بان اول شغل ليا هيبقا اني اكشف تاجر مخدرات كبير بالشكل لكن ملحقتش واحده صحبتي باعتني ليه بقت تحطلي حبات مخدره في اي حاجه بشربها معايا لحد مادمنت وعمي امير عرف هو الي عالجني بس طبعا مش ببلاش بيهددني بالفيديوهات الي ماسكها عليا وبيهددني انه هينشرها ويدمر حياتي وحياه ابويا واخويا الي حاجه زي دي هتدمر شغله عرفت بقا انا ليه عملت كده حرام عليك ي شيخ ربنا ينتقم منك ربنا ينتقم منك. 

قالتها بانهيار ودموع ووجع ليرد هو رد صادم بالنسبه لها. 

_جهزي نفسك الماذون جاي دلوقتي حالا علشان اكتب عليكي اخاف تتطلعي بعد كده حامل وانا مستحيل الي حصل فيا يحصل في ابني فاهمه بسرعه. 

ليتركها ويرحل تحت نظراتها الصادمه.... 

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌿🌿🌿🌿🌿🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠

كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الافطار ٠٠٠٠

_منورنا ي عرايس البيت نور.

قالها صالح ليوامه له الفتيات بهدوء واحترام.

_اه على الله البيت يكون عجبكم اهو اكيد احسن من بيتكم الي كنتوا عايشين فيه.

_ايه الي بتقوليه ده عاد ي صفيه ي اختي ده بيت بدارن دخلته كده تشرح القلب والله.

قالتها هدي لمحاوله لتخفيف الأجواء ٠

_اظن الي قولته يتنفذ النهارده ي زين فاهم قصدي.

قالها صالح بنبره غير قابله للنقاش.

_حاضر ي عمي حاضر.

_متاكلي ي حبه عيني اكلك قليل ليه كده.

قالها ليث بابتسامه ساحره لمعشقوته لترد هي بخفوت.

_كالت كتير جوي ي ليث.

_بالهنا والشفا ي قلب ليث.

ليبتسموا الي بعضهم ابتسامه ساحره. 

_كل الاول ي زين انت مبتخودش بالك من صحتك واصل.

قالتها شهد بعشق ليرد الاخر بابتسامه ساحره.

_خايفه عليا ولا ايه.

_ان مكنتش اخاف عليك ي مالك قلبي هخاف علي مين عاد.

ليبتسموا لبعضهم ابتسامه عشق وحب.

كانت تنظر له بوجع ودموع تحرق وجنتيها من تحت نقابها فكان قلبها يوالما بشده لما حدث بينهم لتتحدث بالم.

_متأكل ي سليم مالك.

_خليكي في حالك عاد انا بقول اهو مش محتاج تقويللي خليك بعيده عني خالص.

_فيه ايه عاد ي سليم مالك..

قالها صالح بشك وهو ينظر ل سليم ليرد الاخر بثبات.

_انا زين ي عمي متقلقش.

اما سلمي فكانت تنظر لهم بسعاده بالغه فهي قد شعرت من الامور بينهم ليست علي مايرام.

_انا ماشي ي عمي.

قالها سليم بقوه وثبات ليرد الاخر بغضب شديد..

_ماشي رايح فين عاد ي سليم انت ناسي انك لسه عريس ولا ايه ده النهارده صبحيتك وعمك بدران ومراته جاين دلوقتي.

_يجوا يشرفوا انتوا اهم معاهم لكن انا عندي حاله مهمه في العياده ليرحل بجمود تحت النظرات المندهشه والقلقه والشامته ايضا.

😘😘😘💕💕💕😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘💕💕

في فيلا الحديدي ديدي ٠٠٠

كانت تجلس وهي تنظر الي معشوقها روحها وقلبها الذي مازال يتخلل في اعماق قلبها حتى الان ٠(على /هدي) 

كانت تقف وهي تسقي الورود في جنينه فيلا الحديدي ليقاطعها ذلك الصوت التي تعشقه وهو يهمس بجانبها بعشق.

_واه مش حرام عليكي عاد تقفي جنبهم كده مش هيبانوا جانبك واصل لتلتفت اليه بفزع وشهقه بالغه. 

_واه عاد جرا ايه ي علي ايه جابك هنه امشي الله يخليك انا خايفه عليك. 

قالتها هدي بخوف وتوسل اليه ليقترب منها بعشق. 

_انا مش خايف من اي حاجه واصل لاني معنديش اغلي منك واصل ومش عاوز غيرك. 

_كيف بس ي علي مانت عارف ان اخويا صالح مش موافق واصل وانا لسه صغيره علي اني اتصرف لوحدي. 

_بس انا بجا لقيت الحل نتجوزاو عرفي لحد ماتمي السن القانوني ولما تبقي مراته محدش هيقدر يقف قصادنا ولا يمنعنا عن بعض ولا صالح ولا غيره. 

قالها علي بصدق وتأكيد وعشقا لترد الاخري بخوف. 

_انت بتقول ايه ي علي عيازني اتجوزك من ورايا اخوي ده كلام ده. 

_مفيش غير الحل ده ي هدي صالح هيتجوزك لابن العامري لانه من توبكم انا مقدرش اعيش من غيرك ي حبه قلبي هدي احنا لبعض ومش ممكن نخلي حاجه تمنعنا عن بعض  واصل. 

_خلاص ي علي انا موافقه انا متأكده انك تستاهل وانا بحبك جوي ي علي جوي. 

_وانا بحبك ي نبض قلبي بحبك جوي. 

ليبتسموا الي بعضهم بعشق وحب لكن كانوا لما يعلموا ماذا ستكون النهايه. 

في فيلا الحديدي ٠٠٠

_جرا ايه عاد ي صابحه هدي فيه ايها وقعت ليه من طولها كده. 

قالها صالح بثبات الي ذلك الدكتوره التي تقف بارتباك لم تكن تعلم ماذا تقول فهي تعلم جيدا ان هدي ليس متزوجه. 

_احممم بصراحه ي حاج صالح انا مش عارفه اقول ايه واصل بس ست هدي حامل ٠.

لينتفض الاخر بغضب وجنون. 

_انتي بتقويلي ايه ي خرفانه انتي حامل كيف ي بؤمه. 

_صدقني ي حاج صالح هو ده الي حصل انا متاكده. 

ليسرع الاخر سريعا بنار تحرق الاخضر واليابس لتفزع هي من هيته لتنكمش بدموع وخوف ليمسكها من شعرها بغضب وهو يصفعها صفعات متتاليه علي وجنتيها بغضب ليتحدث. 

_عملتيها ي فاجره علي مش كده سلمتيه نفسك ي بنت الحديدي وجبتلنا العار ده انا هقتلك واشرب من دمك. 

_انت الي خلتني اعمل كده انا وعلي متجوزين علي سنه الله ورسوله ربنا شاهد علي جوازنا وانت السبب انت الي خلتنا نعمل كده طول عمرك قاسي وجاحد ي صالح انا معتش خايفه منيك واصل. 

قالتها هدي بتحدي رغم خوفها ليمسكها من فكها بغضب شديد ليتحدث. 

_البت صابحه تحت وهتيجي تسقط الي فبطنك وترجعك تاني بنت بنوت اما علي ده بقا فخليه يخرج من البلد وميرجعش هنه تاني واصل والله يقول ي رحمان ي رحيم علي عائلته كلها ده بعد ميطقلك وجوزك ل عرفان في اسرع وقت. 

لتفوق من شرودها لترتمي ارضا بوجع ودموع وهي تتحدث بالم منك لله ي صالح دمرت حياتي وباعدتني عن اكتر انسان حبيته في حياتي💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

👋👋👋👋👋👋👋❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في الاكاديميه ٠٠٠٠

كان يجلس مراد وهو يتذكر صاحبه العيون الحزينه ويسرح بها ليعقد العزم علي فتح والده في ارتباطه بها ٠٠٠٠

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا شريف صفوان الخاصه... 

كانت تمسك بالقلم بارتباك ووجع وهي توقع علي شهاده اعدامها شهاده تحطيم حياتها فقد خسرت كل شى بذلك الزواج ليتحدث هو بشماته فقد وعدها انها ستكون من ممتلكاته والان قد حدث. 

_الف مبروك ي عروسه بقيتي حرم شريف صفوان رسمي تخيلي كده لما ينزل بكره خبر بالبونط العريض شريف صفوان يتزوج من الصحيفه نور الشناوى الي كانت دايما تكتب عنه وعن جرايمه خبر هيعملك شو محصلش بصراحه. 

لتتطلع اليه بالم وتعب ووجع لتتحدث.... 

_مبقتش فارقه صدقني بعد الي عملته فيا مبقتش فارقه واوعا تفتكر انك كده حطيتني تحت رجليك بتحلم انا هفضل نور الشناوى وهفضل وراك لحد مادخلك السجن انت وعمي وكل الي معاكم. 

_توتو هتدخلي جوزك السجن ي نونو لا كده ميصحش. 

قالها بنظرات ثابته لتقف هي بقوه رغم الماها. 

_انا همشي هروح عند بابا لم تستطيع إنهاء حديثها اثر صفعه قويه علي وجنتيها جعلها تهتز ليتحدث بغضب حجميمي. 

_انتي بقيتي مرات شريف صفوان عارفه ي عني ايه ي عني اليله دي هتقضيها معايا وابقي لابوكي انك اتجوزتي هو مش هيصدق نفسه اصلا انك اتجوزتي شريف صفوان فاهمه ي حلوه. 

لتتطلع اليه بنظره متالمه وايضا منتقمه للتوعد للكل بالكثير. 

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في فيلا الحديدي ٠٠

صفعه مدويه اتت علي وجنتيها من والدتتها بغضب شديد بعدما علمت بما فعلته. 

_والله عال ي بنت بهانه وزعلانه انه ضربك ده كان المفروض يكسر عضمك حتت فيه واحده تقول لجوزها كده ي عديمه الربايه. 

_خلاص ي اما عاد كفايه بالله عليكي الي حوصل حوصل. 

قالتها شهد بترجي للوالدتتها الذي كانت تنظر ل شمس نظارت ناريه لتتحدث الاخري بالم من بين شهقاتها.. 

_حرام عليكم انا عارفه اني غلطانه واستاهل اكتر من كده كفايه الي انا فيه حرام عليكم. 

_خلاص ي اما عاد ابوس يدك سيبيها ابوس ايدك. 

قالتها حور بالم ووجع لاختها لتتحدث بهانه بثبات وقوه. 

_موافقه بس بشرط. 

_شرط ايه ي اما عاد. 

_توطي قدامنا كلنا تبوس ايد ورجل جوزها وتتطلب منه السماح ياما كده ياما قسما بالله ي شمس هفضل غضبانه عليكي ليوم الدين فاهمه. 

_لا ي اما متوصلش لدرجه دي عاد. 

قالتها شهد بضيق ووجع لتتحدث بهانه بنبره غير قابله للنقاش. 

_اكتمي ي بت انا الي عندي قولته ومعنديش كلام تاني. 

_موافقه ياما. 

قالتها شمس بالم ووجع وانكسار لانها تعلم جيدا ان هي من فعلت بنفسها ذلك. 

🙏🙏🙏🙏🙏♥️♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في شركه زين الحديدي ٠٠٠٠٠

كان يجلس زين مع مروان لتنفيذ ماامر به عمه كان يقوم بسحب الصفقات من شركات شريف وسحب جميع العمل بينهم. 

_لو سمحت ي زين بيه انا عارف اني ماليش ادخل بس بصراحه كده هيبقا خساره لينا ده غير عدوتنا مع شريف صفوان. 

قالها مروان بعمليه ليتحدث الاخر بتنهيده عاليه... 

_هعمل ايه ي مروان عاد ده امر الكبير وانا لازما انفذه انا عارف كويس ان الي بيحصل ده هيرجع علينا بضرر كبير بس انا مقدرش اعمل حاجه واصل غير اني انفذ وربك يستر بقا. 

ليعودوا سويا الي مكانوا يفعلوه. 

🙏🙏♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في شقه نيفين ٠٠٠٠٠

كانت تجلس بتركيز وشرود وهي تتذكر شهاب بعشقه لها فهي بالفعل كانت تتمنا رجل مثل هذا يحميها يعشقها تنسا معاه كل ماحدث من قبله لتنوي العزم علي التخلص من الماضي باكمله وتكمل حياتها مع شهاب وتتدمير ماضي (شريف صفوان) ٠٠٠

👏👏👏👏👏👏👏💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

في عياده سليم ٠٠٠٠٠

كان يجلس بشرود وهو يفكر كان صراعا عنيفا بين العقل والقلب القلب الذي يعلم انها تعشقه فيدافع عنها بكل قوه يحاول خلق الأعذار والسماح لها ولكن ينهره العقل وبشده فهي أخطأت ولابد ان تنال عقابها ليظل كذلك في ذلك الصراع المؤلم ليضع راسه بين يداه مستسلم لذلك الصراع المميت. 

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿💚💚💚💚💚💚💚😍😍😍😍

في شركه شريف صفوان ٠٠٠

كان يذهب ليو يمينا ويسار بغضب لما علم بما يفعله ابناء الحديدي فهم بذلك يخسرونهم خسار فادحه ملايين الجنيهات والامر من ذلك انه يحاول الوصول ل شريف فتليفونه مغلق من امس ليقاطعه تلفونه وهذا لم يكن الا شريف ليرد الاخر بغضب شديد. 

_ايوه ي شريف انت فين شوفت المصيبه الي حصلت احنا ضيعنا ي شريف ضيعنا. 

ليرد عليه الاخر ببروده المعتاد. 

_ده الي كان متوقع يحصل اكيد صالح عرفنا كويس وكنت متاكد ان هينتقم مننا والرد الاول وصوله ولسه الي جاي هيكون اقوي لم يفههم ليو ماذا يقصد الا عندما امتلات مواقع التواصل الاجتماعي بخبر مفزع وهو حرق ثلاث مصانع من أكبر مصانع الحديدي جروب ليبتسم بمكر ليعلم بان رد شريف صفوان بالفعل سيكون اقوي. 

ولكن هل ستصمت عائله الحديدي بالطبع لا ومن هنا سيؤلد صراع الماضي 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

ي ترا ايه الي هيحصل بين عائله الحديدي وشريف 🤔🤔🤔🤔

ي ترا ايه ااي هيحصل لما مراد يتقدم ل سلمي 🤔🤔🤔🤔🤔

بهانه هل كانت قاسيه في عقابها ل شمس 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

نيفين هل ستتطيع الخروج من دائره شريف 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي ترا البوص هيسكت علي كل ده 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

جواز شريف من نور البدايه ولا النهايه🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

زين الحديدي هل هو بالمثلايه دي فعلا ولا ماخفي كان اعظم 🤔

😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

هستنا رايكم علي اسالتي واقترحاتكم وتوقعتكم  علشان انزل البارت ال 14النهارده علطول دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠

احفاد الحديدي ٠٠٠٠

صراع الماضي ٠٠٠٠

بقلمي رنا احمد ٠٠٠البارت الرابع عشر من احفاد الحديدي :👏👏👏👏♥️♥️♥️♥️

في شركه الحديدي ٠٠٠

كان يسير صالح ذهابا وايابا بغضب وغيظ شديد بعدما علم بحرق ثلاث مصانع من مصانع الحديدي فهو يعلم جيدا من الذي قام بذلك لكن لم يكن يتوقع ان الرد سيكون بذلك السرعه ليتحدث زين بمحاوله تهدائته..

_اهدي ي عمي اهدي ضغطك كده هيعلا اهدا واحنا مش هنسكت واصل ليتحدث الاخر بغضب جحيمي.

_عملها شريف صفوان بيتحداني عاد وهو الي جابه لنفسه هندمه ندم عمره وهحرق قلبها عليه.

_هي مين دي ي عمي.

قالها زين بتساؤل ليقاطعه الاخر بغضب.

_ملكش صالح انت ي زين المهم روح شوف موضوع المصانع وصل ل حد فين وخبرني.

_حاضر ي عمي حاضر ليسرع زين الي موقع المصانع ويبقا الاخر يفكر في الصراع القادم ٠٠٠٠

❤️❤️💜💜💜💜💜🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

في الفيلا الخاصه ب شريف ٠٠٠

كانت هي الأخرى تمسك بالهاتف وقد علمت بخبر حرق مصانع الحديدي ليحاورها الشك لتنزل في عجاله الي الاسفل ٠

في الأسفل ٠٠٠

كان يجلس شريف وهو ينظر بشماته بعدما قام بحرق مصانع الحديدي لتقاطعه الاخري وهي تتتسال بثبوت وقوه مصتنعه.

_مين الي عمل كده.

_صباح الخير ي عروسه انا الي عملت كده والدليل معايا لو عيزاه خدويه واعملي صبق صحفي هينفعك قوي علي فكره.

قالها شريف بسخريه لتتطلع الاخري له بنظرات ثابته وانتقاميه.

_اطمن صدقني قريب اوي نهايتكم كلكم هتبقا علي ايدي وهدفعكم تمن الي اتعامل فيه ليتاطلع لها الاخر بنظرات ثابته. 

_ابقي تعالي قابلني ي حلوه شريف صفوان مش هيقع ابدا خليكي فاكره كلامي واه تقدري تروحي لابوكي بس متتاخريش فاهمه سلام ي حلوه ٠

ليرحل ويتركها بغضبها لتتوعد للكثير بالانتقام ٠٠

🌿💜💜💜💐💐💐💐💐💐💐💐💚💚💚💚💚

في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠

في غرفه ليث ٠٠٠

كانت تجلس حور على السرير وهي تسرح شعرها الحريري ليقاطعها معشوقها وهي يقبلها بهدوء في عنقها لتشعر بالخجل الشديد ليحتتضنها سريعا فهو اصبحا يعشقها بشده ليتحدث بنبره حانيه. 

_حبيبه قلبي هتوحشيني جوي جوي لاني لازم اسافر الاكاديميه عاد كفايه كده الاجازه. 

_واه هتسبني عاد ي ليث. 

قالتها بضيق ليبتسم هو بشده علي معشقوته التي اصبحت تعشقه ولا تريد ابتعاده عنها ليتحدث من بين ابتسامته الساحره. 

_معلش عاد ي نبض قلبي لازما ارجع الاكاديمه كفايه كده وهرجعلك اخر الاسبوع ي قلب ليث ماشي عاد عايز اشوف الابتسامه العسل الي بتنور حياتي كلها لتبستم له بشده ليقبلها بعشق وحب ليذهبوا سويا الي عالمهم الخاص الملئ بالعشق ٠٠٠٠

في الاسفل ٠٠٠٠٠

كانوا يجلسون الجميع بوجود بهانه وبدران الذي كان يجلس باستغراب فزوجته قد اصرت علي مجيهم الي هنا رغم وجودهم بالامس لكنها اصرت اما الاخري كانت تجلس بدموع فهي ستنفذ رغبه والددتها فهي بالعفل عقابا قاسيا لكنها تعلم جيدا انها اخطات. 

اما سلمي وصفيه كانوا ينظرون لبعضهم بغمزات فهم يشعرون وكان الامر ليس علي مايرام ليقاطعهم نزول سليم من اعلي الدرج ليقترب منهم  باحترام. 

_اهلا وسهلا ي عمي بدران اهلا وسهلا ي خالتي بهانه نورتونا. 

_بنورك ي سليم ي ولدي. 

رادوا الاثنان معا ٠

_ربنا يباركلك ي ولدي ليرد بدران باحراج. 

_معلش ي سليم ي ولدي انا احنا جينا كده من غير ميعاد. 

_واه عاد ي بدران انت بتقول ايه عاد ده بيتك وبيت بناتك كمان تيجي في اي وقت. 

قالها صالح بترحيب لترد بهانه بثبات ٠

_تشكر ي حاج صالح اسمع ي سليم ي ولدي شمس بنتي حكاتلي علي الي حصل بناتكم وانا سميت بدنها بالكلام بس هي هتعتزرلك ي ولدي اخلصي ي بت كادت شمس ان تتحرك بكسريها المتحرك وهي تحاول بمسك يده ليعلم جيدا سليم ماذالك العقاب المهين بالنسبه لها ليقف بغضب شديد ليتحدث. 

_اظن ان الموضوع خاص بيا انا ومراتي وانا ليمكن اقبل انها تتهان كرامتها بالشكل ده دي مراتي يعني كرامتها من كرامتي ومتقلقيش عاد ي مرات عمي ده سؤء تفاهم وهيروح لحاله ٠

_راجل صح ي سليم. 

قالها صالح بفخر بابن أخيه اما سلمي فكانت تستشيط غضبا لعشقه الواضح في عيناه اما الاخري كانت تؤد وان تقترب منه تحتضنه بعشق تخفيه بين ضلوعها لكن يتحدث قلبها ليوعده بالتعويض عن ذلك بالعشق والسعاده الغامره ٠❤️❤️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في غرفه شهد وزين ٠٠٠٠٠٠

كان يجلس زين علي كرسيه الهزاز وهو يفكررفي القادم لتقترب منه شهد بحنان وهي تلمس علي شعره بنعومه لتتحدث بحنان ٠

_مالك ي زين قلبي فيك ايه عاد احكي لشهدك. 

ليبتسم زين بابتسامه ساحره وفي لمح البصر أصبحت بين يداها يحتتضنها بعشق ليتحدث ٠

_زينك شايل حمل كبير جوي ي شهد تعبت جوي مش عارف اعمل ايه عاد. 

لتتضمه الي احضانها بعشق وحب لتتحدث. 

_زيني طول عمره قده وقدود ربنا يحميك ي حبيبي َتفضل شايل عائله الحديدي كلها يارب وبعد عمرا طويل ل عمي صابر هتكون انت كبيرها انشاء الله ليقبل يدها بعشق ليتحدث. 

_ربنا ميحرمني منك ابدا ي قلب زين اسمع بقا عاد فيه دكتور شهاب دكتور قلب وجاي من باره بكره هنروحله مش هنستنا تاني واصل لازما نروحوا علطول.

_حاضر ي نور عيني الي تامر بيه يتنفذ. 

ليحتتضنوا بعضهم بعشق شديد. 

❤️💜💜💜♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

في فيلا علي الشناوى ٠٠٠

كانت تقف ببرود في غرفتها وهي تعد اغراضها لينصدم علي مما تفعل ليتحدث. 

_ايه الي بتعمليه ده ي نور انتي رايحه فين مش خلاص المهمه خلصت. 

_رايحه لبيت جوزي معلش ي بابا سنه الحياه بقا. 

ليمسكها بغضب من يدها ليتحدث بغضب وصراخ. 

_انتي بتقويلي ايه انتي جرا لعقلك حاجه ولا ايه لتنفض يده بغضب شديد لتتحدث بمراره ووجع. 

_لا مش بخرف هي دي الحقيقه وده الي حصل وعارف من امتا من زمان اوي من ساعه مامي ماتت وانت مبقاش في دماغك غير الشغل وبس عمي امير يعرف عني كل حاجه اكتر منك زمان واحد زباله كنت بحاول اني اوقعه حاب ينتقم مني خلاني ادمن وعمي عرف وفضل ماسكها عليا وبيستغللني علشان انتقم من عائله الحديدي الي انا عايزه اعرف فيه ايه بينكم وبينهم فحطاني قدام شريف صفوان علشان انتقم لكن الي حصل ان كلكم انتقمتم مني انا انت تعرف كل ده ي بابا تعرف حاجه عن بنتك صحيح شريف تاجر مخدرات وزباله ومش عارفه جوازي معاه هتكون نهايته ايه لكن تصدق شريف انضف منك انت واخوك على الاقل شريف واضح والله اعلم بالظروف الي وصلته ل كده بس الحقيقه الوحيده دلوقتي اني خلاص بقيت مرات شريف صفوان وفهم اخوك انه ينساني ويبعد عني وعن حياتي لتسحب شنطتها سريعا وترحل ليتقبض قلب الاخر بشده فكل ذلك تعرضت له ابنته. 

_بابا في ايه ايه الي حصل مالها نور. 

قالها مراد بقلق شديد ليرحل علي سريعا ولم يتفوه باي كلمه تحت صدمه الاخر وقلقه مما يحدث ٠٠

♥️♥️♥️♥️😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

كان يقف الاخر وهو ينظر له ببرود بالغ ليتحدث الاخر بغضب شديد.

_مالكش دعوه ببنتي ي امير واخر مره هحذرك صدقني مش هسكت.

لياتفت له الاخر بنظره باهته ليتحدث ٠

_تصدق ي اخي انا مش قادر افهمك انت مش عايز تنتقم من عيله الحديدي مالك نور هي الحل الوحيد وهي الي هتشفي غليلنا وتكمل انتقامنا شريف صفوان ابن صالح يعني انتقامنا من شريف هيكون كسره ل صالح مش ده الي احنا عايزينه.

ليتحدث الاخر بشراهه وغضب ٠

_ايوه بس مش على حساب بنتي يامير وبعدين انا خلاص الي بيني وبين عائله الحديدي نسيته من زمان وهدي خلاص اتجوزت والموضوع خلص ومش عايز افتحه تأني انا جيت مصر واتجوزت رشا الله يرحمها وخلاص الماضي نسيته.

قالها علي بوجع والم ليطلق الاخر سهامه ليصيب الهدف ببراعه ليتحدث.

_حتى لو عرفه ان سلمي بنتك وتبقا اخت نور ومراد.

ليتتطلع الاخر اليه بصدمه عارمه... 

❤️💐💐💐❤️❤️🌸🌸🌸😢💞💞🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في مستشفي شهاب ٠٠٠٠

كان يجلس بتركيز وهو يتابع ملفات مرضاه لتقاطعه معشقوته بابتسامه ساحره. 

_ازيك ي شهاب وحشتني. 

ليرفع الاخر راسه اليها بسعاده وابتسامه ساحره. 

_نيفين عامله ايه انتي كمان وحشتيني اوي. 

لتقترب منه وهي تمسك يداه لتتحدث بحنان وابتسامه. 

_انا موافقه ي شهاب موافقه علي الجواز موافقه اكمل معاك عمري كله وانسا الماضي كله بوجعه والمه. 

ليقبل يدها بعشق وحنان ليتحدث. 

_يااه يروحي دانتي رضيتي فيا الروح اوعدك ي حبيبتي انك هتنسي معايا كل الي فات اوعدك ي روحي. 

لتوامي له بابتسامه ساحره لتتحدث ٠

_انا متاكده من ده ي شهاب علشان كده انا هسلمك روحي. 

ليبتسموا لبعضهم البعض ابتسامه ساحره ٠

😘😘❤️❤️😘😘😘😍😍😍😍😍😍😍😘😘😍😍

في فيلا ليو ٠٠٠٠

كانت تجلس بغضب وخوف علي ابنها لتتحدث بغضب شديد. 

_وانت بقا سايبه يعمل كده وفرحان بيه سايبه يعادي ابوه بالشكل ده. 

_صالح مش ابوه فاهمه شريف ابني انا ي فاتن ثانيا بقا انت مسمعتيش انا قولت ايه ولا ايه بقولك هو الي بداء ومصمم يضيعنا بعد معرف ان شريف ابنك صالح الحديدي مش طيب زي مانتي فاكره لسه فيه القوه والجبروت من زمان متغيرشي واحنا بقا مش هنسكت هنرد الضربه بعشره. 

قالها ليو بغضب شديد. 

_هو ده الكلام ي بابا. 

ليلتفتوا ليروا شريف وفي يده نور لتنظر لها فاتن بتقيم لتتحدث. 

_مين البنت دي ي شريف. 

_مراتي ي ماما. 

قالها شريف ببروده المعتاد ولكن وقعت عليهم كالصاعقه ليتحدث ليو بغضب. 

_البنت دي مش البت الصحفيه الي كانت بتخبط فينا انا فاكر شكلها كويس من المواقع.. 

_هي ي  بابا نور الشناوى سابقا ودلوقتي بقت نور شريف صفوان كل حاجه هحكيلكم عليها ليستدير الي نور ليحدثها. 

_الفيلا طبعا فيلتك والجناح ده بتاعنا اطلعي غيري هدومك واستريحي. 

لتذهب نور الي الاعلي تحت نظراتهم الصائبه لتتحدث الاخري بغضب. 

_رد عليا عدل ي ابن فاتن انت اتجوزت البت دي ليه فهامني ي شريف. 

_البت دي عمها يبقا البوص كان عاملين خطه عليا كانت عنده وطبعا بأجهزة التصنت الي في فيلا البوص قدرت اسمع بالخطه فكلفت رجالتي يخطفوها وعرفت اندمها ندم عمرها اغتصبتها كان لازم اعرفها مقامها كويس وان لسه متخلقش الي يلعب مع شريف صفوان. 

_طب اما انت كنت عايز تنتقم منها اتجوزتها ليه.

قالها ليو ببسمه خبيثه ليرد الاخر بثقه تكون مصتنعه ولاول مره. 

_خوفت خوفت اعيش نفس التجربه تاني خوفت اكون صالح الحديدي الجديد وتحمل وابني يلاقي المصير الي انا شوفته من تاني علشان كده اتجوزتها وقبل متتكلمي كلمه ي امي انا عارف كويس اني مش ابن حرام بس انا كان لازم اعمل كده لترد الاخري

_ربنا يجعلكم مع بعض دايما ي حبيبي انا هروح اشوافها انا لتقبله بحنان وترحل وهي تشعر بانها هذه ستغير شريف صفوان ٠٠٠

😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠

في غرفه سليم ٠٠

كانت تراقبه بهدوء وهو يبدل ملابسه فهي تريد ان تشكره تريد انا تنام في احضانه كاي زوجه لتتحدث اخيرا بحنان. 

_شكرا ي سليم مش عارفه اشكرك كيف علي الي حوصل. 

_مش محتاجه شكر انا عملت كده علشان كرامتك قدامهم انت مراتي وكرمتك من كرامتي قالها ببرود طاغي وذهب الي النوم لتتحدث بهمس. 

_ماشي ي سليم اتقل براحتك بس انا برضه هخليك تسمحني وترجع ل حضني وارجع سليم حبيبي في حضني من تاني بوعدك ي سليم لتبستم بخبث ومكر وهي تستخدم اهم سلاح (العشق) ٠٠٠

❤️❤️❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

في فيلا البوص ٠٠٠

كان يجلس بكل غرور وهو يضع قدما علي قدم ليتحدث ٠

_اكده حوصل الي انا عايزه صالح هيفضل جوه الحرب دي ومش هيخرج منيها دلوقتي خالص ليتحدث الاخر باستفهام. 

_انا نفسي افهمك طب انا وبحاول انتقم من صالح الحديدي بسبب الي عمله فيا وفي اخويا انت بقا ليه ده رباك انت واخواتك. 

ليرد الاخر بغضب جحيمي. 

_مصرفش علينا جنيه واحد من جيبه واصل ده كله فلوس ابوي ابوي الي قتله علشان يورثه ومكفهوش الي عنده طمع في فلوس اخوه وقتله. ليتحدث الاخر. 

_بس انت ايه الي مخليك متاكد كده انه هو الي قتل ابوك. 

ليتحدث الاخر بمراره ووجع لابشع ذكري في حياته. 

_كنت صغير مش فاهم حاجه نازل اشرب عادي سمعته وهو بيدي القاتل الفلوس بعدم ماقتل ابوي وعرفه مكان مسدس عمي بدران وخليه يقتل ابويا بيه علشان يلبسه التهمه ولما المحامي عرف يخرج عمي بدران منيها بقا عامل فيها القلب الحنين الي زعلان علي اخوه قدام الكل بس انا كنت الوحيد الي عارف كل حاجه وووعدت نفسي اني لما اكبر هنتقم منه اشد انتقام انا لما كبرت وعرفت حكايتكم انت واخوك وانوا طردتكم من البلد واستولا علي مالكم وحالكم قولت ان انتوا الي هتقدروا تساعدوني ولما عرفت بموضوع شريف جاتلي الفرصه علي طبق من دهب خليهم يفضلوا في الحرب دي لما اشوف اخرتها بس نهايه صالح الحديدي هتكون علي ايدي انا ومبقاش زين الحديدي لما خدت بطار ابوي وقتلت صالح الحديدي ٠

يتتتتتبع ٠

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍❤️❤️❤️


البارت الخامس عشر من احفاد الحديدي :♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في فيلا شريف ٠٠٠٠

في الجناح الخاص بيه.

كانت تقف هي بانتباه وهي تتفحص معالم جناحه الذي يظهر عليه معالم الغنا والثراء لكن ماجذب عيناها هي صورته وهو صغير ومثلها وهو في اعمار مختلفه لتمسك بالصوره لتنجذب ولا مره في ضحكته الساحره عيناه العسليتين لتبتسم تلقائيا لتتحدث الأخرى بخبث.

_زي القمر مش كده لتللتفت إليها الاخري بنظره صائبه لتتحدث بارتباك.

_افندم حضرتك تقصدي ايه لتربت الاخري بحنان علي يدها لتتحدث بابتسامه واسعه.

_انا مش هتكلم كتير يكفي اني اقولك ان ابني بيحبك ودي الحاجه الي عمري متخيلت اني اشوافها في عنيه علي الاقل دلوقتي نور انتي قدرتي تعملي الي انا مقدرتش اعمله في سنين طويله.

لترد الاخري باستنكار واضح.

_بيحبني حضرتك متاكده من كلامك ده حضرتك امه فلازم تقويلي كده لتكمل بدموع وصراخ.

_بيحبني يقوم يغتصبني يدمر حياتي يجبرني على الجواز منه هو ده الحب من وجه نظرك انا مكرهتش حد في حياتك قد مكرهت ابنك. لترد الاخري بثبات.

_انتي متاكده انه اغتصبك فعلا.

لتتطلع اليها نور بدهشه لتبتسم الاخري ابتسامه خبيثه لانها شعرت انها اصابت الهدف.

_اسمعي ي نور شريف ابني انا متاكده انه فيه عيوب كتير اوي بس انه ياخد من بنت حاجه هي مش عايزه تتديهالوا مستحيل مسالتيش نفسك ليه اختارك انتي بالذات شريف بنات العالم تتمنا التراب الي بيمشي عليه ومع ذلك فضلك عليهم كلهم.

_اتجوزني علشان اينتقم مني علشان يخليني قدام عينه قصاده طول الوقت بس انا برضه هقدر اكشفه مهمها عمل.

_مصمه برضه علي خيالك ده.

قالها شريف وهو يقف يضع يده في جيبه ويقف بغروره المعتاد ليصوب نظره اليها ليتحدث بحده خفيفه.

_اولا صوتك ميعلاش قدام امي تتكلمي عدل ثانيا بقا اعرفي انك دلوقتي بقيتي بتتكلمي عن جوزك فاهمه.

_جوزي ايه ده انت صدقت ولا ايه سبق وقولتك نهايتك علي ايدي وبكره تشوف ي شريف.

قالتها بحده وغضب ليقترب منها ليهمس في اذنها بهمس قاتل..

_علي فكره شكلك بيبقا حلو اوي وانتي متعصبه وقسما بالله لولا امي واقفه لكنت بوستك في شفايفك الفرواله دي بس ملحوقه دي تصبيره ليقبلها برقه بالغه في عنقها ليبتسم بسعاده وهو يرا سيطرته عليها ضعفها بين يداه ليتوعد لها بقصه حب وعشق خيالي

❤️❤️❤️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في مستشفي شهاب..

كانت تجلس شهدبارتباك واضح وهو يمسك يدها بحنان يطمنها اما شهاب كان يتفحص التحاليل الخاصه بيها بتركيز ليتحدث بعمليه.

_التحاليل الي قدامي بتثبت فعلا انها محتاجه زرع قلب وفي أقرب وقت.

_ي دكتور احنا جاهزين لو لازم تسافر بره تسافر مفيش مشكله واصل.

قالها زين بلهفه وخوف واضح لتبتسم هي بحب لعشقه الظاهر لها ليتحدث شهاب.

_الموضوع مش محتاج سفر بره ي زين بيه الموضوع سهل والعمليه انا بعملها بدقه وكفاه وبتنجح انشاء الله بعد توفيق ربنا طبعا وانشاء الله هنظبط كل حاجه ونعمل التحاليل المناسبه ونبدء في العمليه علطول اطمنوا خير انشاء الله.

_انشاء الله ي دكتور قالها زين بتمني ليمسك بيدها ويخرج بحنان الي الخارج.

_خايفه جوي ي زين جوي.

ليحتتضنها زين بعشق ويتحدث بابتسامه ساحره.

_لا متخافيش واصل طول مانا معاكي فاهمه وبعدين خلينا نعملها بقا خلينا نعيش بقا ونجيب عيال حلوين كده زي امهم مش كده ولا ايه.

لتتحدث له بخجل شديد.

_واه طبعا عايزه عايزه عيال شبه زين الرجال كده يبقوا زيك في كل حاجه ي زين.

_انشاء الله ي روح زين انا هروحك واروح علي الشركه علطول عمي هيولع فيا.

لتتطلع ابتسامه ساحره ليحتتضنها بعشق وحب.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في عياده سليم ٠٠٠

كان يجلس وهو يتابع بعض الحالات لتقاطعه ملاكه البري وهي تتحرك بكرسيها المتحرك بعدما اوصلها السواق الي العياده ليتتطلع اليها بعشق واضح واشتياق يجاهد ليخفيه لتتحدث هي بنبره حنايه.

_وحشتني جوي جوي ي سليم.

ليهب الاخر وهو يقف ليتحدث بحده.

_ده علي اساس اني مسافر ولا عايش بره مانا معاكي علطول.

_لا مش معايا ي سليم خلاص شمسك بقت تهون عليك كده ده انت حب عمري كله ي سليم.

_مين فينا الي هان علي التاني وجرحه انا ولا انتي انا الي وجعتك بالكلام انا الي جرحتك وضيعت عليكي فرحتك باجمل ليله في حياتنا ولا انتي مش فاكره قولتي ايه عاد.

قالها سليم بغضب وعتاب شديد لترد هي بدموع ووجع.

_فاكره زين وندمت والله ندمت بس مش قادره علي بعدك عني ي سليم مش قادره وعايزه اكون في حضنك زي كل المتجوزين عايزين نعيش اليله الي ضاعت مننا ي سليم.

ليتتطلع اليها ليشعر في غصه في قلبه من مظهرها وتوسيلها اليه ليحتتضنها سريعا وهو يهمس في اذنها بهمس قاتل.

_جاهزه اننا نعيد اليليه الي راحت مننا ونرجع سليم وشمسه بتاع زمان.

لتشدد هي باحتضانه بسعاده لتتحدث.

_طبعا جاهزه وجاهزه من زمان ي مالك قلبي بحبك جوي جوي ي سليم.

_وانا بموت فيكي ي قلب سليم ليقبلها بعشق وهو يحملها علي يداه كالملكات ويسيرون الي قصر الحديدي ٠٠

❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💐💐💐💐💐❤️❤️❤️❤️❤️

في فيلا علي الشناوى ٠٠٠٠٠

كان يجلس علي بشرود وهو يفكر فيما قاله امير فهل من المعقول ان تكون سلمي ابنته هو عندما غادر البلد قد علم ان صالح إجهض هدي فكيف حدث ذلك كان يشعر وكان عقله قد يتوقف عن التفكير ليقاطعه مراد.

_بابا من فضل حضرتك في موضوع مهم عايز حضرتك فيه.

لينتبه اليه علي ليتحدث بتعب.

_خير ي مراد فيه ايه.

_انا عايز اتجوز ي بابا فيه بنت عرفتها وعرفت اخلاقها كويس وعايز ارتبط بيها.

_ويترا مين البنت دي الي خللت حضره الظابط مراد الشناوي يبقا ملهوف عليها كده.

قالها على بابتسامه باهته ليتحدث الاخر بسعاده.

_سلمي بنت هدي عمه ليث سلمي الحديدي ي بابا.

كان يشعر وكان الحياه قد توقفت هل ماتفوه بيه ابنه قد سمعه بالفعل اما نتيجه إرهاقه وتعبه لم يسمع بتوضيح ولكنه فاق سريعا ليتحدث بغضب شديد للغايه.

_هو انتوا ايه حكايتكم هو مفيش غير العائله دي ولا ايه ارحموني بقا ارحموني انا سبت البلد علشان اخلص منهم خلاص من بين بنلت العالم كلها مش عايز غير دي بالذات لا سامع دي بالذات لا.

_لا ليه ها دي البنت الوحيده الي حباتها طول عمري من زمان أسألك ايه الي بينك وبين عائله الحديدي ايه الي خلاك تسبب البلد وتيجي تعيش هنا حتى ليث في الأول كنت برضه رافض علاقتي بيه فيه ايه ي بابا مالها العائله دي فيها ايه سلمي عن اي بنت تانيه.

قالها مراد بغضب شديد ليرد الاخر بوجع والم.

_متعملش زي ي مراد ي ابني انسا انسا انا زمان حبيه هدي لمجرد اني حبيتها اخوها صالح طردتني من البلد انا وعمك امير لاني مكنتش قد المقام الي يخليني اتجوز من عائله الحديدي فهمت بقا ايه الي حصل ليه بكره عائله الحديدي كده انساها ي مراد انساها صحيح انت ظابط قد الدنيا لكن انا عارف العائله دي اكتر منك مش هيوفقوا غير بالعنده شركات وغني زيهم وخصوصا لو عرفوا انك ابني هيبقا الموضوع مستحيل.

_بس انا بقا مصمم ي بابا انا الرائد مراد الشناوي وهتتم الجوازه دي باي شكل وهتشوف ي بابا.

قالها مراد بتحدي كبير ليسرع الي الخارج سريعا تحت نظرات الاخر القلقه ليزعم سريعا علي معرفه هل سلمي ابنته ام لا..

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا الحديدي ٠٠٠٠

في غرفه ليث.

كان يقوم ليث بتحضير اغراضه وهو يسلط نظره بعشق عن الذي تجلس بدموع وحزن لفراقه ليبتسم بخفه عليها ليقترب منها وهو يضمها بعشق ليتحدث بحنان ورقه..

_حبيبتي انا مالها زعلان كده وبتعيطي ليه كاني رايح ومش راجع تاني.

لتنتفض بشده داخل احضانه وتنظر له نظرات غضب وعتاب لتتحدث بالم وحنق طفولي.

_واه بعد الشر عليك ي مالك قلبي اكده ي ليث عايز تقهرني وتوجع حوريتك وتزعلها.

ليحتضنها بعشق وهو يقبلها بحنان.

_انا اقدر برضك ازعل روحي ده انتي روحي ي حور صدقيني فراقك على عيني والله بس اعمل ي حوري جوزك ظابط ومشاغله كتير وانا مش قلقان عليكي انك في وسط اخواتك وبعدين انتي هتنكدي عليا وانا مسافر ولا ايه فين الضحكه الحلوه الي بعشقها.

لتبتسم له ابتسامه ساحره ليحتضنها بحنان شديد.

💐💐♥️♥️♥️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍

في شركه الحديدي ٠٠٠٠٠

كان يقف صالح بغضب شديد وهو يرا المواقع الإلكترونية ليس لديها اي شي غير الحديث عن عائله الحديدي وحرق مصانيعها ومشاكلها الذي جددت ليقاطعه دخول زين.

_حضرتك طلبتني ي عمي اؤامرك.

_الواد الي اسمه شريف صفوان ده مش عايزه يعرف ياخد صفقه واحده من اي حد واصل عايز شكرتهم تقفل في أقرب وقت فاهم ي زين.

قالها صالح بنبره غير قابله للنقاش ليتحدث الاخر بتنهيده عاليه .

_عمي نفسي اعرف السبب الي مخليك تعاديهم كده احنا الي ابتدينا في الأول وهما رادو في ساعتها برضه واحنا وهما خسرنا كتير كفايه كده مش هيسكتوا واحنا مش معارفين المره الجايه هنعملوا ايه عاد.

_نفذ الي قولتلك عليه ي زين ومش عايز مناقشه. 

_حاضر ي عمي حاضر. 

قالها زين بياس من تفكير عمه الحاد ٠

😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

في فيلا شريف ٠٠

كانت تجلس نور وهي تعبث في مكتب شريف لعلها تحصل علي اي شى يفيدها ليقاطعها جرس الفيلا لتفتح بارتباك لترا ساعي البريد. 

_مش ده فيلا شريف بيه صفوان. 

_ايوه هي خير انا مراته اي خدمه. 

_اتفضلي حضرتك دي دعوه فرح ممبعوته ل شريف بيه صفوان. 

لتمسك هي الدعوه باستغراب وهي تتطلع اليها بدهشه لتوامه له لتمضي مكانه ليرحل الساعي لتتطلع هي باستغراب لذلك الدعوه الذي مكتوبه بحبر غريب اللون ليصابها الشك لتزعم على التأكد من ذلك البطاقه فذلك الحبر لا يستخدم الا لخفي شى معين لتتجه الي المطبخ لاخفاء الحبر ومعرفه مالذي مخفي بداخلها. 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️♥️♥️♥️♥️💐💐💐💐💐💐❤️❤️

في شركه شريف صفوان ٠٠٠

_ممكن افهم بقا انت الي خلتني اقواله انبارح ل امير ده بان عمي صالح هو الي جتل ابوي ايه التخريف ده. 

قالها زين بحده ليبتسم الاخر ابتسامه ساحره. 

_ممكن تهدا بقا انت فاكر الرقم الي كنا عايزين نعرف صاحبه مين الي مارقابنا امير لقيناه بيتوصل معاه كتير. 

ليتذكر زين ليرد سريعا. 

_ايوه طبعا فاكره عرفته مين صاحبه. 

_فرانكو بيتر او بمعنا اصح عتمان الصواف. 

قالها شريف بمكر ليرد الاخر سريعا بصدمه. 

_بتقول مين ي شريف ده عتمان الصواف ده بيقا اخو عمي بدران وهرب من البلد من سنين بسبب ديوانه قصدك ان هو يكون وراء كل ده. 

_طبعا هو الي وراء كل ده لما عملت تحريات عرفت انه هرب بعد قتل عمي صابر بيوم وطبعا كلكم فكراتوا ان هو هرب علشان الديون بس الي محدش فكر فيه بقا انه هو الي قتل عمي صابر وهو الي بالسهل اوي يسرق مسدس بدران اخوه علشان يلبسهالوا لان تحرياتي اثببتت ان دايما الصواف ابواهم كان دايما بيفضل بدران عليه وكان ده مسبباله عقده جامده من بدران وبرضه كان دايما عنده غل من صداقه الثلاثه مع بعض فقرر يضرب عصفورين بحجر يقتل صابر ويخلص من بدران وياخد هو كل حاجه وللاسف لما هرب محدش فاكر في كل ده لانكم افتكرتوا ان هرب بسبب ديونه علشان كده خليتك ي زين تقول ل امير ان عمك هو الي قتل ابوك علشان عتمان يطمن ونخرج من جحره ونقدر نقبض عليه. 

_شيطان فعلا تستاهل اللقب ده ي شريف. 

قالها ليو بفخر ليتحدث زين باستفهام. 

_واحنا ليه عاد منقبضش عليه بعدما ماعرفت كل ده ي شريف ليه نستنا عاد. 

_اولا ي زين انا معنديش دليل علي كل ده ثانيا عتمان دلوقتي عايش في امريكا وبقا من اكبر رجال الأعمال انا دخلتك في اللعبه دي كلها علشان نعرف مين الي قتل عمي صابر وتساعدني نقبض علي امير والي وراه ودخلت انا وبابا في وسطهم بس انت دايما كنت الكارت الرابح بالنسبه الهم لان عتمان كان بيقدر يعرف كل الي بيحصل في عائله الحديدي بسهوله عن طريقك وطبعا الي بيحصل دلوقتي بينا وبين عائله الحديدي والعدواه الي بقت ظاهره للناس هتنفعنا بان كلهم يصدقوا ولما يصدقوا هيقعواتقدروا تقولوا اننا وصلنا للي عايزين نوصله والي عملنا كل ده علشانه من الاول المهم نركز واكيد هنقدر نقبض على عتمان بس ده محتاج تركيز لانه مش سهل ابدا وانا هستنا الأوامر من الداخليه. 

_وانا معاك في اي حاجه ي واد عمي. 

قالها زين بصدق استشعره لآخر ليرد بابتسامه ساحره. 

_تسلميلي ي زين ربنا يخليك ليا. 

ليبتسم الي بعضهم ابتسامه حانيه تؤحي بالقادم. 

😍😍😍😍😍❤️😍😍😍😍😍😍😍❤️❤️❤️❤️❤️

كانت تمسك بيدها الورق وهي تنظر لها بذهول لتمتم بهمس وصدمه عارمه المقدم شريف صفوان ٠

_قصدك الشيطان. 

قالها بقوه لتنظر اليه بصدمه عارمه ٠٠٠٠٠٠يتتتتتتتبع. 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍❤️

كل سنه وانتوا طيبين ي غالين هنتقابل انشاء الله بعد رمضان للأحداث مثيره من احفاد الحديدي صراع الماضي هستنا رايكم وتعليقاتكم الي بتسعدني دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠

احفاد الحديدي ٠٠٠٠

صراع الماضي ٠٠٠٠

بقلمي رنا احمد ٠٠البارت السادس عشر من احفاد الحديدي :♥️♥️♥️♥️😍😍😍

كانت تقف بصدمه عامره كانت لا تستطيع الحركه أنشأ واحد فمن مقدم شريف صفوان الذي تمنيت كشف جرائمه يكون بذلك ال منصب المرموق ظلت هذا وقت طويل ليقطع هو ذلك الصمت القاتل..

_ممكن افهم انتي ايه الي خلاكي تفتحي حاجه متخصيكيش.

_كان فضول اني اعرف كل حاجه عنك كنت متاكده ان الشخصيه دي وراها حاجه بس مكنتش اتوقع انك تكون كدا ابدا ازي كل ده حصل.

قالتها بذهول وفضول ليرمقها الاخر بنظره حانيه ليجلس وهو يسرد لها ماحدث بالماضي فتح صندوق ذكريات (شريف صفوان) او الشيطان ٠٠٠

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في الولايات المتحده الامريكيه ٠٠٠٠

كان يجلس بشموخ وغرور طاغي وهو يشعل سيجاره النادر لينفخه في الهواء ليتحدث.

_حلو اوي كده يعني زين فاكر ان صالح هو الي قتل ابوه مش كده.

قالها عتمان او (فرانكو) بهدوء ليوامه له الاخر سريعا بقلقا واضح.

_ايوه سعادتك زين داخل معانا يعني تقدر تعتبر ان عائله الحديدي بقت صندوق مفتوح قدامنا علطول وانت عارف سعادتك ان شكوك زين في صالح هتفتحلنا احنا الدايره. 

ليتحرك الاخر ليجلس بتعب علي مقعده الجلدي ليتحدث بكره وانتقام.. 

_عملت الي عملته زمان ومستفدتش حاجه كان نفسي اخلص منهم هما الثلاثه صابر كان اخر واحد اتمنا انه يموت رصاصتي كانت قاصده صالح بس القدر كان لعب لعبته والرصاصه جات في صابر هربت واتزليت واتمرمط على أمل ان الي خطاطله يحصل وبدران يخش السجن وارجع واخود كل فلوسي الي من حقي الي ابويا كتاباها باسم بدران بس كل ده محصلش فضل هو عايش في عزي وفلوسي وصالح لسه زي ماهو يجبروته ومش كده وبس لا ده الصداقه كبرت بينهم اكتر وبنات بدران اتجوزَا ولاد صابر وانا الي دفعت التمن سنين عمري كلها الي قضتها في بلد غريبه مع ناس معرفهاش بس ملحوقه مش هخليهم يعيشوا يوم واحد حلو من هنا ورايح المهم سيبك من الموضوع ده دلوقتي الشحنه وصلت ليرد الاخر بثبات. 

_ايوه سعادتك واتوزعت كمان والفلوس اتحولت لحسابك كمان. 

ليوامه له الاخر بهدؤء ليشير اليه بالانصراف لينصرف سريعا الي الخارج ليشرد الاخر في فيما حدث في الماضي ٠٠٠٠٠

🌸🌸🌸🌸🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿♥️♥️🌿🌿🌿🌿

في فيلا الحديدي ٠٠٠٠

كان ينزل ليث من علي الدرج ببطا وهو بيده عصفورته الجميله الذي تتضغط على يده بقوه متزايده لا تريد ابعاده عنها لا تريد فراقه ليتتطلع الي هذه الجميله بابتسامه حانيه وهو يقبل يدها بعشق. 

_عصفورت قلبي هتفضلي كده كتير مش هتاخر ي نبض قلبي. 

لتوامه له بهدؤء زائف لكن عيناها كنت تنزف دموعا لفراقه فقد اصبحت تعشقه. 

_ها ي ليث يلا السواق مستنيك بره عاد اتاخرت تروح وتيجي بالسلامه ي اخوي. 

_تروح وتيجي بالسلامه ي ليث. 

قالها زين وشهد بابتسامه صافيه ليوامه لهم الاخر بابتسامه ساحره لقبل جبين عصفورته ويرحل سريعا الي الخارج لتسرع شهد للامساك بها وتتطلق ضحكه صافيه من أجل اختها الذي باتت تعشق واطمن قلبها عليها ٠٠٠٠٠

😍😍🌸🌸🌸🌸🌸🌸😍😍🌸🌸😍🌸😍😍😍😍

في غرفه سليم ٠٠٠٠

كانت تجلس شمس في أحضان سليم بابتسامه واسعه بعدما استطاعه مصالحته كانت تغرس راسها في عنقه لتتاكد بالفعل انها معه داخل احضانه اما هو فكان في عالم اخر فهو يعتبر انها ولاول مره تكون باحضانه المره الأولى لا يستطيع ذكرها ولا يريد نهائيا ان يتذكرها لتهمس هي بعشق قاتل جعلته يفوق سريعا من دوامته. 

_مبسوط ي نبض قلبي زي مانا مبسوطه كده. 

ليرفع راسها اليه ليسرح في بحور عيناها الذي دائما يغرف بيهم ليتحدث بسعاده غامره. 

_مبسوط عاد دي كلمه قليله علي انا فيه انا حاسس اني مش علي الارض اصلا شمس حبيبتي العيله الي ربتها خلاص بقت مراتي وفي خضني هعوز ايه تاني. 

لتششدد هي من احتضانه اكثر وتهمس بعشق.

_شمسك دي خلاص بقت ملكك ورهن اشارتك بحبك ي مالك قلبي. 

ليغرقوا معا سويا من جديد في عشقهم.. 

في الاسفل ٠٠٠٠

كان يقومون النساء بلم الاطباق ولم مائده الإفطار لتتحدث صفيه بحنق واضح. 

_هو حد قال اننا شاغلين عند الي خلفوهم مخلاص خلصنا عاد ولا هيفضلوا عملليلي عرايس علطول كده ولاد بدران. 

لتتحدث هدي بهمس وخوف. 

_هشش واطي صوتك ي مرات اخوي لا صالح يسمعك واحنا مش ناقصين وجع راس عاد. 

_ماهو مرات عمي عندها حق برضه ي اما هما هيفضلوا هوانم كده. 

قالتها سلمي بحقد وكره لترد والدتها بغضب. 

_اكتمي ي بت عاد انا خبراكي زين عايزه جنازه وتشبعي فيها لطم اكتمي. 

ليقاطعهم احد رجال صالح وهو يمسك بيده رساله. 

_ست هدي الرساله دي علشانك لترد هدي باستغراب. 

_مين الي دهالك ي ولا. 

_عيله صغيره جبتها في ايدها وقالت انها ليكي ي ست الناس. 

لترد هي بقلق. 

_طب روح انت ياض لينصرف الرجال لتمسك بالرساله لتقراها لتتطلع ملامحها بدهشه وقلق وكانت الرساله كالاتي. 

_انا فاعل خير الموضوع يخص بنتك لو خايفه عليها اقبلني حالا تحت الشجره الكبيره الي جنب البيت لتغلق الرساله بقلق وبدون تفكير تذهب سريعا الي ذلك المكان لمعرفه الموضوع تحت نظراتهم الصائبه.. 

🌿🌿🌿🌿🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌿🌿🌿🌿🌿🌿

في فيلا شريف ٠٠٠

كان يجلس وهو يسلط بصره لنقطه ما في الفراغ ليتحدث بمراره وهي تسمعه ايضا بانتباه. 

_كنت عيل صغير زي كل العيال كنت عايز ابقا ظابط بس امي بقا كانت دايما خايفه عليا من اني ابقا ظابط واموت واروح منها مع ان كلنا هنموت وده قدرنا بس رعبها وخوفها كان مخوفني انا كمان قولت بلاش اوجعها كفايه الي هي شافته في حياتها بس ليو كان ليه راي تاني قرر يحققلي الي نفسي فيه واني ابقا ظابط وفعلا دخلت اكاديميه الشرطه من غير امي متعرف فضلت اترقا ومن مهمه للمهمه لحد مابقيت مقدم وبقيت الشيطان الي بيلجوا ليه في القضايا الشبه مستحيله قليلين اوي الي يعرفوا الموضوع ده وانتي بقيتي واحده منهم بس الي كتير ميعرفهوش ان شخصيه شريف صفوان قريبه مني كتير الوجع الي جوايا من بعد الي عرفته وحقيقه ابويا الي رماني كسرني كتير كنت ببقا خايف ان شريف صفوان ياثر عليا يبقا مش تمثيل. 

_والشيطان هيفضل مختفي كده لحد امتا. 

قالتها بثبات ليرد الاخر بشرود. 

_الشيطان مختفي من زمان وهيفضل مختفي علطول الشيطان بيقدر يعمل الي انا مبقدرش اعمله ي عني شغلتي كظابط هي الحاجه الوحيده الي بتححسني اني عايش المقدم شريف صفوان حاولت اعمل كيان لنفسي والحمد لله انا راضي اوي علي انا فيه وكل ده في الاخر هيخليني اقبض على اكبر تجار مخدرات في البلد. 

_وجوازك مني برضه كان ضمن الخطه. 

قالتها بتراقب للانتظار الرد ولكن الرد كان صادم لها ليتركها سريعا ويرحل من امامها لتتغط على يدها بغيظ مفسره لانه لا يقدها ولكنها لا تعلم ذلك المتمرده انه غرق في بحور عشقها لتجسيد أجمل قصه حب بين هذه المتمرده وذلك العنيد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

💕💕💖💖💖💖💖💖💖💖💕💕💕💕💕💕💕💕

من جانب الشجره الكبيره ٠٠٠

كانت تقف وهي تنظر يمينا ويسارا بقلق بالغ ليقاطعها ذلك الصوت الذي تعرفه جيدا ٠

_وحشتيني اوي ي هدي. 

لتلتفت اليه سريعا نعم هذا هو معشوقي ومن ملك قلبي لتحاول جاهده ان تتحدث. 

_علي انت ايه الي جابك هنه وعايز مني ايه ٠

قالتها بارتباك واضح ليقترب منها بعشق. 

_وحشتيني جيه علشان اشوفك وفيه حاجه تانيه لازم اعرفها منك لان متوقف عليها حجات كتير اوي. 

_اولا متتكلمش معايا كده واصل انسا الي فات ي علي زي مانا نسيته زي مباعتني وهربت بعد ماخويا صالح قدر يخوفك وقدرت تتطلقني وتبعد عني انا والي في بطني صدقني بقيه بكرهك اوي ي علي. 

قالتها بدموع تتلا في عيناها ليقترب منها بهدؤء مريب. 

_سلمي بنتي ي هدي. 

كانت كلمته كالصاعقه بالنسبه لها عام الصمت الرهيب بينهم لتتحدث بتعلثم وارتباك. 

_انت ايه الي بتقوله ده سلمي ايه الي بنتك. 

_ارجوكي ي هدي ريحيني صدقيني في مصيبه ممكن تحصل لو معرفتش اجابه السؤال ده. 

قالها بتوسل ورجاء لتتطلع اليه لترفع حاجبها بخبث وانتقام. 

_مش هقولك ي علي هخليك كده تلف حوالين نفسك وبرضه مش هقولك هسيبك كده هسيبك تموت بالبطى وانت بتفكر ي ترا بنتك ولا لا ارجع من مكان مكنت ي علي لحسن صالح يشوفك تبقا كارثه وانت مش قده مش كده. 

قالت كلماتها القاسيه ورحلت تركت قلبا ينزف الما من أجله وليس هو فقط فمن الواضح ان ابنه ايضا سيعيش ذلك اللعنه... 

🌼🌼❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍

كانت تتحدث بغضب شديد في الهاتف. 

_جرا ايه ي ياض ي عرفان هو حد اقلك اني قعده علي بنك فلوس ي روح امك ولا ايه. 

ليرد الاخر بحده. 

_جرا ايه ي خالتي هو كل شويه الكلمتين دول ولا ايه مزنوق ولا اروح للحاج صالح يفوق زنقتي هو. 

_اه ي ابن الكلب ي واطي بقا كده ماشي الفلوس هتكون عندك هقول ايه عاد مانا الي استاهل ان حطيت رقبتي تحت سكينه واد خسيس زيك. 

_بتكلمي مين ي وليه انتي. 

قالها صالح بغضب شديد لترد الاخري بارتباك. 

_ها ابدا ي حاج ده البت سعديه اختي هروح اعملك كوبيه شاي لترحل سريعا بارتباك تحت نظراته الشاكه ليزعم علي معرفه ماتخبئه. 

💕💕💕💕💕💕❤️💖💖💖💕❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

كانوا يجلسون الثلاثه يتحدوثون بمرح وحب.. 

_وبعدهالك عاد ي ست حور هتفضلي كده ولا ايه. 

قالتها شمس بمرح لذلك الجالسه ب حزن ل سفر ليث لتتحدث بحزن. 

_ايوه هفضل كده لحد مليث حبيبي يرجعلي تأني . 

_هههههه ايوه ي عم مشتاقه انتي ل حبيب القلب. 

لتقاطعهم سلمي وهي تتحدث بغيظ واضح. 

_قوموا معايا امال البيت كله عايز ترويق واحنا مش هنقدر لوحدنا. 

_انا اشتاغل ماشي لكن اخواتي مهيشتغلوش واصل. 

قالتها شهد بحده لترد الاخري بسخريه مقصوده._

_لاع في دي عندك حق ودول هيشتاغلوا ازي بحالتهم دي يلا ربنا يشفيهم المهم اني الاسبوع الجاي هروح الجامعه مانا نسيت اقولكم اني في كليه العلوم فمحتاجه مذاكره مش هبقا فاضيه. 

_هو فعلا لازما تذاكري ي سلمي مش هتبقا السنه بسنتين زي كل سنه مش كده ولا ايه. 

قالها سليم بقصد بعدما سمع حديثها معاهم لتتطلع اليهم بكره وحقد اكبر اما هم فحاولوا كبت ضحكاتهم عليها لترحل بغضب شديد وتوعد لهم..... 

💓💓💓💓🌸🌸🌼🌼🌼🌼💖💖💖💖💖😘😘😘

كانت تقوم من علي سجاده الصلاه وهي تسبح وتقول الاذكار لقاطعها لينا والدتها. 

_ها كريستين حبيبتي هتروحي معايا النادي. 

قالتها بهدؤء لترد الاخري بحده. 

_لوسمحت ي ماما اسمي فاطمه مش كريستين ثانيا بقا انا مبروحش النادي الي حاسه انه كله معاصي وذنوب وبعدين ي امي انا غيرك حضرتك امريكيه لكن انا مصريه يعني عادتي وتقاليدي غير حضرتك خالص. 

_انا نفسي افهم انتي عرفتي ده كله ازي وايه حكايه مصريه الي دايما ماسكه فيها احنا مروحناش مصر ولا مره اصلا. 

قالتها لينا بغضب شديد لترد الاخري بهدؤء. 

_يمكن عمرنا مرحنا مصر لكن هي بلدي وبلد ابويا وعادتها وتقاليدها في دمي مش هتخلا عنها ابدا. 

_فيه ايه بقا انتوا هتفضلوا كده علطول. 

قالها عتمان بحده لترد الاخري بغيظ. 

_شايف بنتك ي عتمان شوف لبساها ولا االي عملاه في نفسها ده. 

_ده لبسنا ي لينا وانا مبسوط اني بنتي كده ومتاثرتش بالثقافه للي هنا وبعدين خلاص الموضوع انتها. 

ليرحل الي الخارج بغضب شديد.. 

😘😘😘🌿🌿🌿🌿🌿🌿😘😘😘😘😘😘😘😘🌸🌸

كانت تجلس في عياده دكتوره أمراض النسا بارتباك وقلق لتتحدث الطبيبه. 

_الي فهمته انك عايزه تعملي عمليه ترجعي بنت تأني مش كده. 

قالتها الطبيبه باستفهام لتوامي لها بخجل شديد لتتحدث الدكتوره بعمليه. 

_طب اتفضلي معايا. 

لتقوم معاها لإجراء العمليه وهي تشرد في شهاب وفي ماذا ست

افعل لكنها تعتقد انه ذلك من حقها العيش حياه جديده كانت تسرح في كل ذلك اما الطبيبه فقد خلعت الجوانتي الخاص بيها لتتحدث نيفين باستغراب..

_مالك ي دكتوره حضرتك معلمتيش العمليه ليه. 

لترد الاخري بثبات. 

_معلمتهاش علشان حضرتك عذراء اصلا. 

لتتطلع اليها نيفين بصدمه عارمه ٠٠٠يتتتتنبع. 

🌸🌸🌸🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌸🌸🌸


البارت السابع عشر من احفاد الحديدي 🤗🤗🤗

كانت تسير وهي تائهه كيف حدث ذلك كيف تكون عذراء وهي اقامه علاقه مع شريف كيف كادت رأسها أن ينفجر من كتر التساؤلات لتزعم علي مقابله شريف لفهم كل شئ ....

في فيلا شريف صفوان ...

في غرفتهم .

كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الافطار...

-الف مبروك ي عروسه انا اسف عارف انها جات متاخره شويه .

قالها شهاب بابتسامه صافيه لتوامي نور له بابتسامه ساحره لتتحدث فاتن بسعاده .

-فعلا ي شهاب الفيلا كلها نورت بعروستنا الحلوه .

-ولا منوره ولا حاجه دي بلوه جبتها لنفسي.

قالها شريف قاصد استفزازها لترد هي الأخري بغضب.

-والله ماحد جاله بلوه غيري انا .

ليحاولون الآخرون كتم ضحكاتهم علي ذلك العنادين ليتحدث ليو .

-جهز نفسك ي شريف علشان فيه 

عملاء جايين وفيه صفقات كتير لازم تتمضي .

-هو الشيطان هيفضل عايش في الدور ده علطول ولا ايه .

قالتها نور بهمس في أذنيه لينظر لها الاخر بغضب فهي أصبحت تعرف ذلك السر الخطير الذي جاهد سنوات لاخفائه ...

-شريف من فضلك عايزك شويه قبل متخرج .

قالها شهاب بابتسامه ليوامه له شريف ليذهبوا سويا الي غرفه المكتب تحت النظرات الصائبة...

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍

من أمام فيلا الحديدي ...

-اتكلم عدل ي عرفان الكلب لاوريك الي عمرك مشوفته جرا ايه يلا متخلنيش اقلب عليك وانت عارفني معنديش عزيز ولا غالي .

قالتها صفيه بغضب شديد ليتحدث الآخر بحده.

-جرا ايه ي خالتي هو كل مره الكلمتين دول ولا ايه عاد مانتي عارفه الي فيها وأن روحك في أيدي.

-كاتك طلوع روحك ي شيخ اسمع يلا انا ممعيش فلوس دلوقتي خالص لما يبقا معايا وصوتك ده ميطلعش واصل فاهم يلا .

قالتها صفيه بغضب ليرد  الآخر بضيق .

-خلاص ي خالتي مش مهم نستنا شويه بس مش كتير انا محتاج فلوس ي خالتي والا هروح الحاج صالح وهو هيديني كل الي انا عايزه سلام ي خالتي.

-اتفووو عليك وعلي الزمن الي خلاني ادخل واحد زيك في حياتي .

لترحل بغضب شديد ولكنها لم تكن تعلم من يراقبها لاخبار صالح بما حدث ...

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍🥰

في فيلا الحديدي ....

في غرفه حور وليث كانت تجلس حور وهي تقرأ احدي القصص بطريقه برايل ليقاطعها لتمسكه وترد سريعا فهي تعلم أن ذلك الميعاد الذي يتصل بها معشوقها..

-ايوه ي مالك قلبي وحشتني جوي جوي ي ليث .

قالتها حور بسعاده واشتياق ليرد الآخر بنفس الحب والعشق .

-انتي وحشاني اكتر ي حور قلبي عامله ايه ي حبيبتي .

-مش كويسه ي ليث كيف اكون كويسه وانت مش معايا هتيجي متا ي ليث .

كانت تتحدث باشتياق ليصدر الاخر ضحكه عاليه .

-اجي فين ي حور ده انا لسه ماشي ي حبيبتي خالي بالك من نفسك بحبك .

-وانا كمان اتوحشتك جوي ي ليث لا اله الا الله.

-محمد رسول الله ي حبيبتي .

لتغلق الهاتف وهي تتنهد تنهيده عاليه وتدعي إلله أن يرجع لها حبيبها سريعا .

في الجنينه الخاصه بالفيلا ...

كان يقف سليم بشرود ليفوق من شروده علي ذلك اليد الحانيه والصوت الدافي.

-مالك ي سليم فيك ايه ي ولد ابوي.

ليبتسم إليه الآخر بحنان .

-ابدا ي ولد ابوي مفيش صدقني افتكرت ابويا وامي بس .

-الله يرحمهم ي اخوي يلاه كان نفسنا يبقوا معانا بس عمك برضك مقصرش ي سليم .

-لا طبعا انا عارف كده كويس ي ولد ابوي المهم قولي عاد عملت ايه في موضوع شهد .

ليطلق الآخر تنهيده عاليه ومريره أيضا .

-ياااه  علي الجرح ي ولد ابوي ياما نفسي يجي عليا اليوم الي لاقيها عامله العمليه ومطمن عليها.

ليبتسم الآخر ابتسامه عذبه ليتحدث بحنان.

-اطمن انشاء الله هيحصل ي ولد ابوي ربنا يريح قلبك ي زين .

ليحتتضنوا بعضهم البعض بعشق اخوي...

😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

من داخل فيلا الحديدي...

في غرفه شهد .

كانوا يقفون بانبهار من شكل الغرفه الساحر لتتحدث شمس باستفهام .

-هو فيه ايه ي شهد ايه كل الدلع ده .

قالتها شهد بغمزه لتنهارها حور بعيد .

-جرالك ايه عاد انتي مالك ي حشريه انتي حاجه بينها وبين جوزها .

لتتطلق شهد ضحكه ساحره وتنهيده عاليه .

-النهارده عيد ميلاد زين الرجال ولازما احتفل بيه احتفال خصوصي .

-ربنا يخليكم لبعض ويسعدكم ي خيتي .

قالتها حور بحنان لتامن شهد وراها تحت ابتسامه شمس السعيده ...

😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في شركه شريف صفوان ...

-ايه ده دكتور شهاب لحق شاف واحده وحباها كمان .

قالها شريف باستنكار ليرد الآخر بتذمر .

-ليه بقا يسئ شريف فيه حاجه غلط ولا ايه .

-لا طبعا ده يبختها دي الي خلت شهاب يطلب يتجوزها انا طول عمري عارف انك حاطط مواصفات قياسية لفتاه احلامك مش كده .

-هي دي الي فيها كل احلامي ي شريف بنت جميله وهاديه شوفت فيها كل جمال الدنيا .

-ماشي ي سيدي ربنا يسعدك مين الي البنت دي بقا .

-انا ي شريف بيه قالتها نيفين بغرور واضح ليلتفت إليها الاخر بغضب شديد ليتحدث .

-انتي ايه الي جابك هنا ولو كنتي انتي العروسه هيكون اخر يوم في عمرك.

-انتوا تعرفوا بعض.

قالها شهاب باستغراب ليتحدث شريف بحده.

-انت تعرف البنت دي منين ي شهاب .

قالها شريف بغضب شديد ليرد الآخر بتوضيح .

-كانت ام مريضه عندي ليه ي شهاب مالها .

-ابدا ي شهاب أصل شريف بيه كان عايز يتجوزني وياما اتحايل عليا كتير بس انا دايما كنت بصده فهتلاقيه مش قادر يصدق اني فضلتك عليه وهنتجوز .

قالتها بكذب ومكر ليرد الآخر بغضب شديد.

-هو مين ده الي كان عايز يتجوزك ي روح امك انتي نسيتي نفسك ولا ايه الي بتفكري فيه مش ممكن يحصل ابدا اتقي شري احسالك .

لتتصنع البكاء ..

-شايف ي شهاب شايف اخوك هيستقوا عليا لكنني غلبانه كل ده علشان كان عايزني في الحرام وانا رفضت احميني منه ي شهاب .

-حرام عليك بقا ي شريف طول عمرك كده الحاجه الي تتقل عليك تحب تأخذها بالعافيه هو ده قانونك مش كده ي شريف .

لينظر إليه الآخر بصدمه عارمه ليتحدث بوجع..

-انتا مصدقها ي شهاب مكدب اخوك ومصدقها هي دي اخرتها.

-ايوه مصدقها ي شريف وبلاش كلمه اخوات دي  واعتبر كل الي بينا كاخوات انتهاء وهتجوزها ي شريف سامع سواءوفقت اولا ي شريف هتجوزها ليمسك يدها ويرحل بغضب لتنظر للآخر بتشفي وانتصار أما هو فكان يشعر وبأن الحياه قد توقفت من حوله ف شهاب هو ابنه ليس أخاه .

😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في امريكا ......

سمعت الي قولتلك عليه ي امير .

قالها عتمان بثبات ليوامه له الآخر بفهم ليتحدث .

-ايوه فهمت سعادتك زين وشريف هيكونوا عند سعادتك .

-تمام ي امير انا عايزهم في اقرب فرصه فاهم .

-حاضر سعادتك بس كنت عايز اعرف رأي سعادتك في طلبي الجواز من انسه فاطمه .

-انت رغاي اوي ي امير قولتلك خلاص البنت تخلص جامعتها وتنجوزو المهم نفذلي الي قولت عليه فاهم .

-تمام سعادتك .

قالها امير ورحل سريعا لتتقدم منه بغضب .

-ممكن اعرف ي بابا الي سمعته ده كان ايه حضرتك قصدك ايه انا مستحيل اتجوز الي اسمه أمير ده .

كان رده صفعه قويه علي أحدا وجنتيها ليتحدث بغضب شديد.

-اسمعي ي بت اوعي تفتكري أن عيشتي عنه هتخليني انسا اني صعيدي انسا العادات والتقاليد والبنت الي صوتها يعلا قدام ابوها تستاهل الدبح سامعه يىبت يلا غوري ليرميها أيضا بغضب لتنظر إليه بوجع والم وترحل سريعا الي الاعلي تحت نظراته الغاضبه...

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

في المخزن الخاص ب صالح الحديدي .

كان معلقا عرفان من رجله بفوضويه وهو يتألم جسده بشده بعدما انقضوا عليه رجال صالح لينهلون منه أما هو فكان ما عليه إلا أن يصرخ بوجع والم .

-اه ابوس ايدك ي حاج صالح ارحمني.

قالها عرفان بدموع والم ليخبط الآخر عصاه أرضا بغضب ليتحدث .

-اسمع يلا هي كلمه ورد غطاها هتقويلي مراتي كانت مقابلاك ليه وعايزه منك ايه ياما قول علي نفسك ي رحمان ي رحيم.

-هقول هقول علي كل حاجه.

قالها عرفان سريعا ليبتسم الآخر بالانتصار...

😍😍🥰🥰🥰🥰🤗😍😍😍😍🥰🥰🥰

في الاكاديميه ...

كانوا يجلسون سويا كان يجلس الاخر بشرود واضح ليتحدث ليث بقلق .

-مالك عاد ي مراد فيك ايه ي اخوي .

-مفيش متشغلش بالك بيا ي ليث .

قالها مراد بحده لينظر الاخر له باستغراب .

-واه عاد ايه الكلام الناسخ ده يمراد  مالك.

-قولتلك مفيش حاجه ي ليث شويه مشاكل عادي ي عني .

-ماشي ي مراد ي اخوي براحتك انا ماشي سلام .

قالها ليث بوجع ورحل لينظر له الآخر نظره حقد وعل لاول مره ليتتمتم بتعب واضح.

-انا فعلا بقيه بكرهك ي ليث ووحيات الي لتعمل في ابويا وهروب من الصعيد وغربته لندمكم كلكم وخصوصا سلمي هانم بقا اهلك ممكن ميوقفوش عليا انا بقا هخليهم يبوسوا أيدي علشان اتجوزها بعد الي هعمله فيها لتلمع عيناه بكره وانتقام ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍 كانت أنفاسها تتصارع البقاء كان يقف هو عاجز أمامها ليصرخ بعلو الصوت شهههههههد ..

يا تتتتبع 

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

هسننا رايكم وتعليقاتكم واقتراحاتكم ي ريت مش عايزه اشوف تم ولا ملصقات عايزه اقتراحاتكم علشان اقدر اكمل ....

احفاد الحديدي ...

بقلمي رنا احمد ......البارت الثامن عشر 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

عايزه تفاعل ي غالين ....

كان يقف في المستشفي وقلبه يكاد يتوقف من القلق عليها كيف حدث ذلك فهو يعرف حالتها جيدا لكن قلبه وقلبها وقعوا في ذلك الفخ العشق والحب ليضع رأسه بين يديه بتعب وهو يتذكر ماذا حدث ....

في غرفه زين وشهد...

كانت تقف شهد بسعاده وهي تتضئ الشموع لاحتفال بعيد ميلاد زين ليفتح زين الباب ليسعد من ذلك المنظر الجميل فهو قد علم سريعا أنها تذكرت عيد ميلاده ليسرع إليها يحتتضنها بكل العشق والشوق ليتحدث..

-كل ده عملاه علشاني ي ملكه قلبي .

قالها بعشق وحنان لترفع رأسه إليه وهي تنظر له بابتسامه ساحره .

-هو فيه أحلي من اليوم ده ي قلبي اليوم الي اتولد فيه اجمل راجل في الدنيا.

قالتها شهد بكل العشق ليقترب منها زين وهو يضع قبله علي شفتيها ليتحدث بعشق جارف.

-كل ده علشاني ي روح قلبي يااه انا كنت نسيت موضوع عيد ميلادي ده من زمان من ساعه مابويا وامي ماتوا وبقيت مسؤل عن اخواتي نسيت كل حاجه ونسيت نفسي بس الظاهر انك انتي التعويض ليا في الدنيا دي بحبك ي شهد بحبك جوي جوي.

-يابوي اهو انا لو مت دلوقتي هموت وانا مبسوطه عارف كل مبفتكر كنا عاملين ازي قبل متتجوز كنا ناقر ونقير ودلوقتي بقينا دايبن في بعض .

لم تعلم أنها بكلماتها هذه قد حركه رغبته بها اشتياقه إليها لهفته عليها ليحملها كالمغيبه ليغرقوا في بحور عشقهم وتصبح شهد زوجه زين شرعا وقانونا لكن اصعق زين من حالتها لعن ذاته آلاف المرات علي ماحدث ليعود من شروده علي صوت شهاب.

-ممكن اعرف ايه الي حصل ي زين ايه الي وصل قلبها لاجهاد ده .

ليرتبك زين فلا ي علم ماذا يقول اما شهاب قد فهم سريعا ليتحدث بعمليه .

-اقدر اقولك أن المره دي حصل خير لكن موعدكش أن الموضوع يعدي المره الجايه ارجوك تاخد بالك عن اذنك .

واخيرا قد سمح لانفاسه الصعود وهبوط فمعشقوته بخير ليسرع إليها باشتياق وعشق ..

😍🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰🥰🥰

في المخزن الخاص ب صالح ..

كان يقف وهو يشعر أن الدنيا قد توقفت من حوله فماذا يقول ذلك الغبي هل انا قادر على الإنجاب هل أن استطيع أن يكون لدي صبي من صلبي هل كل مامر أمر من سنوات كانت خدعه وسريعا تذكر معشوقته الصغيره وهي تتوسله أن يصدق أنها تحمل في احشائها طفل منه لكن قد وقع في الفخ  ومن من من زوجته ليقسم أن يذيقها الأمرين ليتحدث بانفاسه هاربه.

-اسمع يلا اياك صفيه تعرف حاجه انك قولتلي فاهم ي واد .

ليوامي الآخر سريعا بخوف وقلق ليامر صالح رجاله بضربه ضربا مربحا ليتوعد الأخري بعذاب دائم فهي لم تكن تعلم ماهو غضب صالح الحديدي.

😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في الجريده الخاصه ب نور .

كانت تجلس هي وحمدي رئيس التحرير .

-ممكن افهم بقا ي حضره الصحفيه مختفيه فين طول الوقت ده وفين بقا البراهين والدلائل الي قولتي عليها وموضوع زين الحديدي وشريف صفوان.

-كنت غلطانه ي استاذ حمدي كلها كلام في الهواء لما قربت منهم لقيت أن كل دي اشاعات ملهاش اي دليل علي أرض الواقع .

-حتي شريف صفوان .

قالها حمدي بثبات لترد الأخري بشرود واضح .

-حتي شريف صفوان شريف شخصيه ناجحه جدا علشان كده كل الي طلع عليه برضه اشاعات.

-اشاعات .

قالها صلاح باستنكار واضح لترد هي بابتسامه ساحره.

-انا عارفه أن حضرتك مستغرب بس انا لما قربت منهم ومن العالم الي هماعايشين فيه اكتشفت انا مش كل الي بنسمعه بيبقا حقيقه عن اذن حضرتك أتلفت مره اخري لتقف بغرور وثقه .

-علي فكره انا اتجوزت شريف صفوان.

قالت الجمله وهرولت سريعا الي الآخر تحت صدمه الآخر العارمه .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ...

كانت تقف وهي تجمع اعراضها للسفرالي القاهره للذهاب الي كليتها لتقاطعها والدتها التي تتحدث بقلق واضح .

-خالي بالك من نفسك ي بنتي ماشي .

-مالك ي أما هي اول مره ولا ايه فيكي ايه عاد .

-ماشي ي بنت هدي مانا عارفه مش هعرف اخد منك حق ولا باطل السواق مستنيك تحت اخلصي بقا خليني اروح لست بعانه الست هنه من بدري .

-ي ساتر يارب مش كفايه بناتها هنه هتفضل هي بقا علطول اعدلنا هنه ولا ايه .

-اتحشمي ي بت ولم نفسك عاد ي بت .

ليقاطعهم صوت زغاريط .

ليندهشوا الاثنان معا ليسرعوا لمعرفه ماذا سيحدث.

في غرفه حور وليث .

كانت تجلس بهانه بسعاده وهي تحتضن ابنتها بعدما علمت بخبر حملها لترد الأخري بلهفه .

-اما انتي متاكده أن دي اعراض الحمل .

لترد الأخري بسعاده .

-ايوه ي قلب امك متاكده لتشعر الأخري بالسعاده الغامره وهي تتضع يدها تلقائيا علي بطنها فهي الان تحمل في احشائها طفل منه .

-مبروك ي حور مبروك ي قلب اختك .

قالتها شمس بسعاده لترد الأخري بحب .

-الله يبارك فيكي عقبالك ي شموسه .

-يارب ي اختي ي يارب .

لترد بهانه بغيظ .

-شوف البت وبجاحتها امال فين شهد .

ليتلفتوا الي بعضهم البعض بارتباك لترد هدي سريعا .

-شهد مع زين خرجوا يتمشوا شوي الف مبروك ي حور يىبتي .

-الله يبارك فيكي ي عمتي.

-انا ماشيه ي أما .

قالتها سلمي بغضب لتسرع سريعا الي الاسفل .

🥰🥰🥰😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا شريف صفوان....

كان يقف شريف وهو يعد أغراضه بغضب يريد الرحيل بعدما حدث بينه وبين شهاب .

-ممكن تهدأ وبلاش شغل العيال بتاعك ده .

قالها ليو بحده ليتنهد الآخر تنهيده عاليه .

-ليو انا مش همشي من البيت كل الحكايه اني هروح اغير جو شويه في الفيلا التانيه فيها مشكله.

-ي ابني ايه بس الي حصل ده اخوك الصغير انتوا طول عمركم اخوات وانت فاكر أن الجوازه دي هسيبها تتم ده ليمكن يحصل ابدا.

قالتها فاتن بغضب ليرد الآخر بهدوء .

-لا ي امي سبيها تتم سيبيبه يتحمل قراراته واختيراته علي العموم انا عارف هي عملت كده ليه ليقاطعهم طوت  هاتف شريف ليفحته ليصعق مما يراه ليخرج سريعا الي الاسفل تحت نظراتهم المدهشه.

-في المطبخ .

كانت تقف نور وهي تعد الكيكه التي تعشقها وهي تغني يخفوت ليقاطعها ذلك الغاضب وهو يمسكها من يدها بعنف .

-ممكن ي ستي نانسي عجرم انتي تقوليلي ايه الخبر الزفت ده ومين اذنلك انك تقوليه .

-وانا قولت ايه غلط مش دي الحقيقه برضه مش انت جوزي يسياده المقدم .

قالتها نور بقوه وثبات ليقترب منها بغضب .

-شكللك كده مصممه تبوظيلي كل حاجه بس انا مش هيسمحلك بده فاهمه .

-انا بحبك ي شريف .

قالتها بمنتها الهدوء ورحلت أما هو فكان في عالم آخر ماذا قالت هل تعشقه هل سعيده بزواجهم ليوعد ذاته بإنهاء كل شي وبدايه حياه سعيده معاها🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في امريكا .....

كانت تجلس فاطمه بدموع غزيره لتقاطعها والددتها

بقلق وخوف .

-مالك ي فاطمه فيكي ايه.

-ي عني مش عارفه فيه ايه انتي مش شاغله نفسك اصلا غير بكل حاجه تخصك انتي لكن بنتك مش عارفه عنها وحاجه انا بجد تعبت منكم بقيت بكرهككم اوي بكرهكم لتتركها سريعا وترحل لتشعر الأخري بالندم الشديد فهي بالفعل قد قصرت في حق ابنتها كثيرا ....

في الاسفل ...

كان يجلس عتمان مع شركائه وهو يتابع خطواط اكبر شحنه مخدرات تتدخل الي مصر ليتحدث بتحزير.

-يومين بالظبط وزين وشريف هيكونوا هنا وينقلوه البضاعه هما الي هينفعوا في الموضوع ده الاتنين رجال أعمال ناجحين في مصر مستحيل حد يشك فيهم المهم البضاعه تيجي في ميعادها مفهوم .

ليوامه له الآخرون ليتنهد هو تنهيده عاليه توحي بأن القادم سيكون صعب للغايه....

😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ...

كانت تجلس شمس بغيظ علي كرسيها المتحرك وهي تنتظر سليم ليقاطعها دخول سليم بابتسامه ساحره .

-عامله ايه ي شموستي .

-شموستك بقا كده ي سليم هو ده الي مش هتتاخر وهتيجي تحرجني شويه مخنوقه ي سليم .

ليقترب منها بعشق وهمس .

-شموستي تتخنق ازي وانا موجود حاالا هخرج روح قلبي .

-ربنا يخليك ليا ي سليم .

ليحملها بعشق من علي كرسيها ويصعد الي الاعلي.

🥰🥰🥰😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في مستشفي شهاب .

كان يجلس وهو يمسك يدها بحب وعشق لتفتح عيناها تدريجيا لقبل يدها بعشق ليتحدث بعشق وسعاده .

-حمد الله علي السلامه ي روح قلبي انا اسف والله اسف ي قلبي.

-اوعا تلوم نفسك ي زين انت مغلطش انا كمان كنت عايزه ابقا في حضنك انشاء الله هعمل العمليه وأبقا زينه ونعيش زي اي اتنين .

قالتها بتعب ليتحدث هو بابتسامه ساحره.

-انشاء الله ي قلبي وبعدين فوقي كده انتي خلاص هتبقا خاله.

لتنظر له بعدم فهم ليرد بحنان.

-حور حامل ي قلبي لسه عمتي قيلالي حالا لما اتصلت عليا علشان تتطمن علينا.

-ربنا يتتممالك علي خير ي اختي ويقومك بالسلامه .

-انشاء الله ي قلبي ربنا يقومك انتي بالسلامه ي نبض قلبي علي العموم الدكتور سمحلنا نخرج .

-الحمد لله ي زين انا مبحبش المستشفيات واصل .

-انشاء الله هنعمل العمليه ومهنجيش هنه واصل تاني ملكه قلبي .🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

من أمام مستشفي الأمراض العقليه.

كانت تنظر صفيه بقلق الي ذلك المكان لتسأل صالح بقلق وارتباك واضح.

-احنا جايين أهنه ليه ي صالح .

-جايبن نزور واحده قريبتي قولت اجيبك معايا تاخدي الثواب ولا ايه.

قالها بخبث ومكر لتوامه إليه بهدؤءمصتنع ليسير صالح الي الداخل وهي تتبعه بقلق وخوف .

في مكتب مدير المستشفي .

-نورت ي حاج صالح .

قالها المدير بترحيب ليرد الآخر بثقه وقوه.

-ده نورك ي دكتور. 

-هي دي قالها الدكتور وهو ينظر إلي صفيه ليوامه الآخر رأسه بهدؤء بمعنا نعم لتقوم الأخري بخوف وفزع شديد .

-هي مين انت جايبني هنه ليه ي صالح عاوز مني ايه .

ليقوم الآخر بغضب شديد وهو يصفعها عده صفعات بغل وغضب.

-جايبك هنه علشان ده العقاب الي تستاهليه ده الي هيشفي غليلي بعد الي عملتيه بجا انا تعيشيني طول السنين دي مكسور بسبب واحده زيك متسواس مليم خلتيني ابيع مراتي الي حباتها خلتيني اعادي ابني وافكر أذيه ده انتي شيطانه وده أقل حاجه تتعمل فيكي خدوها.

ليجمع الممرضات وهم يأخذونها الي عنبر مرضا الامراض العقليه بعدما دفع صالح مبلغ كبير من المال من أجل تركها مدي الحياه في ذلك المكان لترحل صفيه بكل الشر فهي تستحق ذلك العقاب فهذه الكدبه تراكم عليها الكثير من الوجع ل فاتن وشريف .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في الداخليه ...

في مكتب اللواء محمد السعيد .

كان يجلس شريف وزين لتلقي التعليمات ليتحدث اللواء محمد بثبات وتأكيد .

-طبعا احنا كده يعتبر وصلنا لآخر محطه التسجيل الي امير بيطلب فيه منكم السفر والتعاون مع البوص الكبير بتاعهم مع أن كده أننا نجحنا معنا كده أنها خلاص هانت هنقدر نقبض علي البوص وكل الي وراء وكل الي مصممين يهدو أمن مصر .

-فعلا سعادتك دي النهايه الي ذي عتمان أو فرانكو لازم يتم القبض عليه هما وكل الي وراه.

قالها شريف بحده ليرد الآخر بغضب شديد.

-عتمان ده نهايته هتبقا علي ايدي بعد ماقتل ابوي وهرب زي النسوان.

-اهدا ي زين البلد فيها قانون وكل واحد هياخد عقابه المهم احنا هنبقا مامننكم كويس اوي والقوات هيبقوا هناك وهيبلغونا بكل حاجه بتحصل المهم خدوا بالكم أن عتمان مش هيخليكم تنقلوه الحاجه من اول متاوصلوا فخدوا بالكم كويس اوي زين بشكرك طبعا لتعاونك معانا انت بتاخد طار والدك وبننقذ سمعه مصر كمان والبركه في شريف لانه صاحب الفكره والخطه من الاول .

-شكرا سعادتك وانشاء الله هنقبض عليهم ونشرف مصر سعادتك .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍

في الاكاديميه .

كانا يقوم مراد بجمع أغراضه للسفر الي مصر يلاحظه ليث ليساله باندهاش .

-بتعمل ايه عاد ي مراد رايح فين لسه إجازتنا بعد كام يوم .

-انا خدت اجازه النهارده .

قالها مراد بجمود ليرد الآخر بقلق .

-ليه خير فيه ايه حاجه ولا ايه .

-لا عندي مصلحه ولازم اخلصها النهارده لاني مش هستنا لبكره .

قالها مراد بضيق وانتقام واضح ليلاحظه ليث ليستغرب ماذا يكون حدث ل صديقه .

🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا شريف صفوان .

-انتا ايه الي جابك هنا ي زباله .

قالتها فاتن بغضب شديد لترد الأخري بدموع غزيره .

-انا بجد مش عارفه ايه الي خلاني اعمل كده لاني كنت متاكده أن شريف هيقول ل شهاب علي كل حاجه ومادام شريف ملمسنيش مفيش داعي شهاب يعرف حاجه ارجوكي ي فاتن هانم صدقيني انا اتغيرت ومبقتش عايزه حاجه في حياتي غير شهاب ارجوكي اوعوا تقولوه حاجه ارجوكي .

كانت تبكي نيفين بكاء حاد وهي تتوسل ل فاتن لكي لا احد يفضح أمرها فهي بالفعل قد تغيرت ليقاطعهم صوت جرس الباب لتفتح فاتن لتنصدم مما تراه لتتمتم بخفوت وغضب.

-صالح .....يتتتتتبع ..

تفتكروا ايه الي هيحصل لما زين وشريف يسافرو امريكا 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

مراد ناوي يعمل ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

فاطمه هيكون مصيرها ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

صفيه تستاهل الي جرالها 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

فاتن ممكن تسامح صالح 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

البارت التاسع عشر 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

في فيلا شريف صفوان...

كانت تقف وهي تشعر بأن الحياه قد توقفت من حولها تشعر وكان السنين الذي مضت تعيد ذاتها من جديد لتتحدث بنره مهزوزه.

-صالح انت ايه الي جابك هنا وعرفت مكاني منين وعايز ايه.

مهلا ي صغيرتي فأنا الان لااشعر باي شي فأنا غارق في بحور عيناكي الذي اشتقت إليهم كثير ليتحدث هو بنبره عاشقه مشتاقه .

-كيفك ي فاتن اتوحشتك جوي عامله ايه .

-عامله ايه انت ليك عين تسالني عامله ايه ليك عين بعد كل الي عملته فيا بعد مارمتني انا وابنك الي فبطني صالح ابعد من حياتي أخرج منها لاني خرجتك من حياتي من زمان ودخلت مكانك الي يستاهل الي حبني بجد الي واثق فيا واحتواني انا وابني وانا مراته وهفضل مراته وهفضل محافظه علي شرفه وانت وجودك هنا مالوش لازمه اصلا انا مبقتش فاتن بتاع زمان انا اتغيرت ي صالح وياريت ترجع من مكان مجيه.

قالتها فاتن بدموع وعتاب وهو أيضا قد تتسللت إليه دمعه حارقه علي حال صغيرته وماذا فعل بها ليلتفت الي الخلف بعدما شعر بقدم احداهم ليرا من يقف بطله خاطفه الأنفاس وهو ينظر إليه بعتاب كره وجع ليتحدث اخيرا بنبره قويه بعض الشئ .

-انت ايه الي جابك هنا يحاج صالح .

قالها شريف بقسوه ليرد الآخر بندم .

-مستكتر تقولي ي أبا بعد السنين دي كلها ي شريف.

ليرد الآخر بصراخ وجنون.

-السنين دي مارت علينا احنا مش عليك انت مرت من عمري الي انسرق بعد ماعرفه الحقيقه دي عشت السنين دي وانا حاسس اني واحد تاني شخصيه شريف صفوان الي معروفه لناس كتير هي بسببك انت انت مستحيل تكون بنادم أو اب من اساسه أبوابا هو ليو الراجل الي رباني لكن انت ملكش اي علاقه بينا اصلا واتفضل أخرج بره البيت اتفضل من غير مترود وياريت تنسانا زي ماطول عمرك ناسينا انا مسافر امريكا يامي ليسرع شريف سريعا الي الاعلي بوجع والم  تحت هذه النظرات النادمه ..

😍😍😍🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا الحديدي .....

كانت تمسك بالهاتف وهي تتحدث بسعاده وفرح وعشق ايضامع معشقوها الذي كان يشعر بالسعاده والفرحه الغامره عندما علم بخبر حملها.

-مش مصدق ي روح قلبي انك حامل الف مبروك ي نور عيني .

قالها ليث بسعاده لترد الأخري بعشق .

-الله يبارك فيك ي نبض قلبي مبروك علينا احنا الاتنين .

-بعشقك ي روح قلبي يومين وجيالك طوالي.

-يااه ي ليث اتوحشتك جوي جوي بحبك ي ليث.

-وانا بموت فيكي ي روح ليث .

في غرفه زين ..

كانت تجلس بغيظ وهي تراه يعد أغراضه ويهندم من ذاته ليزداد وسامه أكثر واكثر لتقترب منه بغيره واضحه .

-ممكن اعرف انت رايح فين ي سي زين .

قالتها بغيره واضحه ليبتسم بعشق علي معشوقته الذي تغار عليه بجنون ليقبلها بعشق ليتحدث بهمس.

-هي قطتتي بتغير عليا جوي كده .

-بغيرعليك دي حاجه قليله ي زين انا عايزه اخبيك جوه حضني ومتبعدش عني واصل .

قالتها بعشق وحب ليقبل يدها بحنان شديد .

-معلش ي روح قلبي انا لازم اسافر وولاسف مينفعش حد يعرف بالسفر ده بس ادعيلي عاد .

-ربنا يكتبلك في كل خطوه سلامه ويرجعك ليا بخير يارب ليحتتضنه بعضهم بعشق كبير.

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰

في أحدا الاماكن الفخمه ..

كانت تجلس شمس بسعاده غامره وهي تمسك بيد معشوقها ليقبل يدها بحنان شديد ليتحدث.

-مبسؤطه ي قلبي اديني جبتك المكان الي كان نفسك تيجيه اهو .

-ربنا يخليك ليا يا سليم وميحرمنيش منك واصل .

قالتها بارتباك واضح ليتحدث سليم بقلق.

-مالك عاد ي شمسي فيكي ايه عاد .

-بصراحه ي سليم في موضوع كده قلقانه منيه .

-موضوع ايه ده قولي ي شمس قلقتيني.

قالها سليم بقلق واضح لتتحدث هي بارتباك .

-بصراحه ي سليم انا خليت شهد تاخدني للحاكيمه علشان بصراحه قلقانه من التأخير.

-تاخير تأخير ايه يشمس.

قالها سليم بغيظ واستنكار واضح لترد هي بقلق .

-طب اشمعنا حور ماحنا متجوزين مع بعض اشمعنا هي عاد.

-انتي كل مره بحاول اصفالك بتزودي الوجع اكتر من الاول ايه المشكله ي عني أن شريف حور تحمل وانتي لسه بس طبعا ازي هتفضلي طول عمرك انانيه. 

-انا انانيه ي سليم كده .

-ايوه انانيه جوي كل الحكايه انك بصيتي لأختك طبعا اشمعنا هما واحنا لا لأن سعادتك دايما تحبي تعيشي دور الأولي في كل حاجه وكمان روحتي من ورايا هي دي الأصول ي متربيه  بصراحه شهد وحور احسن منك بكتير انا متستاهليش اي معامله حلوه قومي علشان اروحك لاني زهقت حتي اللحظه الحلوه الي بينا دايما تبوظيها بكلامك السم ده يلا .

ليحرك سليم كرسيها بعنف وغضب تحت نظراتها الغاضبه فهي تشعر أنها لم تخطا بشي ....

😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في مستشفي شهاب ...

كان يجلس شهاب بتركيز وهو يتابع أحد ملفاته لتقاطعه ذلك الذي تقف أمامه بدموع وندم ليصعق مما رآه ليسرع إليها بقلق.

-نيفين مالك ي حبيبتي .

-شهاب انا بحبك اوعي تتخلي عني اوعي تسبني انت لو سبتني انا هموت .

قالتها بدموع وحزن ليقبل يدها بحنان شديد ليتحدث .

-هو سمعتي قبل كده أن فيه حد بيسيب روحه انتي روحي ي نيفين ومفيش حاجه ممكن تفرقنا وحصري نفسك علشان كتب كتابنا الخميس الجاي .

لترفع عيناها بسعاده الي عينيه فهذا هو كل تتمناه هي أخطأت لكنها كفرت عن ذلك الخطأ فمن حقها فرصه أخري ......

🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا شريف صفوان ...

كان يقوم شريف بتجهيز أغراضه لتقاطعه نور بحده .

-انت بنادم جاحد ازي تعمل كده مع ابوك .

-ابويا ابويا الي رما امي وانا في بطنها عيله عندها 17سنه تتبهدل البهدله دي هو الأب ايه ها الاب الي يتحويلك يحافظ عليك ويوجهك صالح كان فين من كل ده ها ليو هو كان كل ده وانا مستحيل انسا الماضي انا عايش في صراع الماضي ده علطول كابوس مبفوقش منه ابدا وجاي دلوقتي تقوليلي اني جاحد انتوا محدش فاهم حاجه ولا حاسس بالي انا فيه خالص واسمعي حسك عينك تتكلمي مع في الموضوع ده فاهمه واوعي تفتكري أن سياده المقدم هي الشخصيه الرئيسيه لا ده وهم شخصيه وهميه فاهمه قال ذلك بجنون ووجع والم ليرحل سريعا من أمامها لتقسم لذاتها بالقضاء علي ذلك الشخصيه الوهميه والمتحركة بيه بشكل كبير .

😍😍😍😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰

من أمام كليه العلوم ..

كان يقف بأعين كالصقر وهو يراقب فريسته الذي يؤد الانتقام من عائله الحديدي وهو يرا أن ذلك هو أقوا انتقام .

-خير ي مراد باشا اومر .

-كويس انك لسه فاكراني ي سالي لما كلمتك قولت انك نسيتيني .

-انا مستحيل انساك يباشا ده انت طلعتني من القضيه كده وقدرت ارجع الكليه تاني ده جميلك في رقبتي .

-ودلوقتي بقا رد الجميل عايزه .

قالها مراد بثبات وقوه لترد الأخري طباعه.

-اومر سعادتك اومر وانا انفذ.

-سلمي مهران طالبه في تانيه علوم  صعيديه ومنقبه عايزها في عربيتي في اخر اليوم وده المفتاح امسكي.

-اعتبره حصل يباشا هتعرف عليها واخدها تحت جناحي وإن دي عربيتي وبتاع واخدرها واسلمهالك لوزه مقشره .

-تمام كده روحي انتي .

لتسرع سالي لتنفيذ ذلك المخطط الدني تحت نظراته المنتصره فعندما حدث في الماضي ورفضوا والده لزواج من ابنتهم ليمر الزمان وتأتي الايام وتأتي نفس اللحظه لكنه سيفعل مابسببه لن يستطيعوا رافضوا مره اخري وهكذا سيكون أقوي انتقام .....

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في المطار ...

كان يقف زين وشريف وهم يجهزون اوراق السفر ليتحدث زين بكره .

-يااه مش عارف كيف والله هشوفه كده قدامي ومقتلوش بيدي كيف مش قادر ي شريف مخي هيطير .

-اهدا ي زين متبوظش كل حاجه بنعملعها دي اهدا ي زين .

-ربنا يسهل ي شريف .

قالها زين بتنهيده عاليه ليسرعوا سويا الي المطار للسفر الي امريكا ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في أحدا اراضي صالح .

كان يجلس بالم ووجع وهو يتذكر ماحدث فهو يعزرهم علي ماحدث فهو بالفعل أخطأ في حقهم خطأ فادحا ولكنه تذكر سريعا علي وماذا فعل بيه عندما حرمه من زوجته وابنه بالفعل تذكر سريعا ذاته وماحدث معه وماذا شعر هو الآن ليعلم كم كان قاسيا فهو الآن يذوق من نفس الكاس المر ليضع رأسه بين يديه بتعب والم .

😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في شقه ما خاصه ب مراد .

بعدما نجحت سالي في مخططها فهي الان بين يديه ليقوم بكل عنف وغضب بتجريدها من ملابسها ليقف وهو ينظر لها بكره عندما يتذكر وجع والده وهو يحكي له ماحدث ليتحدث بغضب وكره .

-يااه حلوه اوي كان نفسك اخدك في الحلال بقا بس اعمل ايه مضطر اوعدك انك هتتبسطي معايا اوي ليقوم مراد بخلع ملابسه لتنفيذ ذلك المخطط.

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في امريكا ..

كانوا يجلسون سويا علي مائده الافطار ليتحدث عتمان بثقه.

-علي فكره فيه اتنين من رجالتي هيوصولوا النهارده وهيفضلوا معانا هنه مش عايز اي قلق مفهوم .

-طبعا بيشتغلوا في المخدرات مش كده .

قالتها فاطمه بغضب لينظر إليها الاخر بنظرات ناريه غير قابله للنقاش ليلتزموا جميعهم الصمت ليدخل الخادم ليخبره بأنه يوجد ضيوف من أجله ليسيروا زين وشريف بهيبتهم المعتادة الي الداخل لتتحدث فاطمه بسعاده .

-مش ممكن زين .

-فاطمه .

قالها زين بصدمه لينظروا الاخرون الي بعضهم بتعجب ليتحدث عتمان بقلق.

-انتوا تعرفوا بعض .....يتتتتتبع ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍🥰

هستنا تعليقاتكم الي بتسعدني دمتم في رعايه الله وحفظه..

احفاد الحديدي ..

بقلمي رنا احمد...البارت العشرون من احفاد الحديدي 🤗🤗🤗😍

في فيلا عتمان بأمريكا ..

كان يقف بقلقا شديد واستغراب فكيف تعرف ابنته 

زين الحديدي ليتحدث اخيرا بنبره مهزوزه.

-انتوا تعرفوا بعض.

لترد الأخري بسعاده عامره.

-ايوه ي بابا زين كان عامل جروب من حوالي اربع سنين كان بيعلم فيه الناس الي متعرفش دينا كويس أو الناس الي تحب تعرف معلومات عن مصر والصعيد بصفه خاصه كان كتير بيلجاولوه في معلومات زي دي سواء الي بيحضر دكتوراه في حاجه معينه زي دي وانا كنت من اكتر الناشطين علي الجروب ده وزين ساعدني كتير في كل دراساتي علشان كده انا اعرفه كويس ي بابا.

-مستر فرانكو اولا احنا فترت اعدتتنا هنا مش هطول ارجوك ي ريت حضرتك تقولنا ايه الي مطلوب مننا بالظبط .

-قالها شريف بمغزا فاصبوا القلق من معرفه فاطمه ب زين خوفا من أن يكون كشفهم يكون علي يدها.

ليرد الآخر بثقه وجديه.

-انا عارف أن شريف صفوان مشاغله كتير وزين الحديدي كمان اطمنوا الشحنه هتوصل بكره اتمنا أن الاقامه الي عندنا تعجبكم لترد الأخري بصدمه.

-زين انت بتاجر في المخدرات.

-فاطمه اطلعي علي اوضتك واياك اشوافك تتكلمي مع حد تاني اتفضلي علي فوق .

قالها عتمان بصوت جوهري لتصعد الاعلي وهي واثقه أنه يوجد شئ خطأ ..

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا الحديدي....

-وبعدهالك عاد ي بنت بهانه انتي عايزه تتربي من اول وجديد ي بت .

قالتها بهانه بغضب لترد الأخري بحده.

-اما انا المره الي فاتت كنت غلطانه لكن المره دي لاع انا معملتش حاجه واصل فيها ايه عاد لما احب اطمن علي نفسي ايه الي اجرمته هو انا مينفعش اعمل اي حاجه لوحدي لازما كل نفس يبقا بأمر من سليم دي مش عيشه ياما.لترد الأخري بغضب شديد.

-طبعا ليكي حق تقويلي كده إذا كانت اختك الكبيره خددتك للحاكيمه من ورانا ومقلتليكيش حتي عيب .

-اما صدقيني انا مكنتش اعرف واصل أنها مش قائله حاجه ل سليم وبعدين اطمنا والحمد لله يبقا سليم مش لازم يكبر الموضوع عاد يراعي أنها جلتله ومخبتش عليه.

قالتها شهد بتعب واعياء واضح لترد الأخري بقلق.

-مالك ي شهد ي بنتي انتي تعبانه.

-لالا ي أما اطمني انا زينه الحمد لله بس هو ارهاق شويه كده مفيش حاجه طمنيني ابويا عامل ايه .

قالتها شهد سريعا فهي لاتريد أن تعرف ووالدتها بما حدث لترد الأخري بقلق.

-ابوكي زين ي بنتي قاعد تحت مع عمكم صالح .

-والله عمي على صالح اليومين دول مش زين خالص مش عارفه ماله واصل عمره مكان كده ابدا .

قالتها حور بحزن وهي تتضع يدها علي بطنها الصغيره وحتي مرات عمي صفيه اختفت هي كمان معرفش راحت فين واصل لتتنهد الأخري تنهيده عاليه لتتدعي الله ان تمر الامور علي خير وان يكرم بناتها ويحفظهم .

في الجنينه الخاصه ب فيلا الحديدي..

كان يجلس صالح وهو يضع يده وراسه علي العصا ليرا الآخر ليغتابه القلق الشديد.

-مالك ي صالح فيك ايه ي اخوي .

قالها بدران بقلق ليرفع الآخر رأسه بتعب ليتحدث بنبره حزينه .

-تعبان جوي ي بدران ي اخوي حاسس ان روحي بتروح مني حاسس اني متكتف ومش عارف اعمل حاجه واصل.

-بعد الشر عليك ي صالح ي اخوي جولي فيه ايه الي حصل .

-اكتشف أن الخنجر المشروخ جوه قلبي والي كنت عايش فيه ضحيه وشايف اني اتخانت من اقرب الناس ليا طلعت انا الظالم ي بدران طلعت انا الي بيضحك عليا رميه حبيبتي وابني وعيشت في حضني وفي خيري عقربه متستاهلش .

-انا مش فاهم حاجه خالص ي صالح قصدك ايه .

قالها بدران باستغراب شديد ليسرد له صالح كل ماحدث في الماضي ليرد الآخر بغضب شديد .

-بتقول ايه انت تعمل كده ي صالح تشك في مراتك وترميها كده هي وابنك طب حتي كنت اتاكدت ي اخي قبل متعمل كل ده حرام عليك ي صالح حرام عليك.

قالها بدران بعتاب شديد ليرد الآخر بصراخ وجنون.

-حرام عليك عاد ي بدران انا فيه الي مكفيني حرام عليك قولتلك كان غصبن عني وربنا بيعقبني دلوقتي اهو ابني الي من صلبي مكتوب باسم راجل تاني ومش طايق عاد يبص في وشي واصل هموت من القهره ي بدران هموت .

-اهدا عاد ي صالح ربنا هيعدلها انشاء الله فاتن انساها ي صالح هي بقت في عصمه راجل ومستحيل تسيب الراجل الي صدقها وحامها وربا ابنها علي الي رماها هي وابنها أما شريف فهو ابنك غصبن عن أي حد ودي حقيقه مفيش مفر منها ي اخوي .

ليربت كل كتفه بحنان ليشعر الآخر بالندم الشديد علي ما فعله بالماضي .....

😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا شريف صفوان...

كانت تجلس بسعاده غامره فأخيرا وقد شعرت ببرائتها واخيرا رات مكانت تتمناه هو وجود صالح أمامها نادم معترف بذنبه نادما علي مافعل ولكن الحقيقه التي لمستها وهو أن بالفعل صالح قد أصبح ماضي وليو هو الحاضر والمستقبل ليقاطعها نور وهي تربت علي يدها بحنان شديد لتتحدث.

-حضرتك كويسه دلوقتي انا اسفه اني بدخل في الي ميخصنيش.

-ميخصيكيش ازي ي نور ده انتي مرات ابني وصديقيني انا بقيت بعتبرك زي بنتي بالظبط انا دلوقتي اقدر اعيش وانا مبسوطه ومرتاحه المهم أن موضوع زي ده ياثر علي علاقتك ب شريف ولا هو ليه ده جوازكم مؤقت مش كده ولا ايه.

قالتها فاتن بمكر لترتبك الأخري بشده ولكن حان الوقت الإفصاح بشكل صريح عن ذلك المشاعر لتتحدث بثقه وعشق أيضا.

-لا ي طنط مش مؤقت انا فعلا بقيت بحبك شريف وبعشقه مش عارفه امتي وازي بس هو ده الي حصل يمكن لما قربت منه لاقيته فعلا يستاهل الحب الطريقه الي اتجوزني بيها اكددتلي أنه بيحبني بس طبعا غرور شريف صفوان مش هيخليه يعترف بكده فاختراع حكايه أنه غلط معايا علشان كده .

-المهم اتاكدي من الي قولتلك عليه .

قالتها فاتن بلهفه لترد الأخري بتأكيد.

-ايوه اتاكدت ي طنط روحت لدكتوره واطمنت وده الي خلاني اتاكد من الصوره الي رسمتها ل شريف اوعدك ي طنط أن حياتنا هتكون غير كده خالص حياه سعيده هادئه وجميله هخليكي تشوفي شريف الي انتي عايزاه ليحتتضنه بعضهم براحه وسعاده.

-حلو اوي الجو ده هيساعدني كتير في الي جاي أقوله .

-قالها شهاب بابتسامه ليتتطلعوا إليه باستغراب ليتحدث .

-كتب كتابي علي نيفين الخميس الجاي.

-مبروك ي شهاب .

قالتها نور بابتسامه لترد الأخري بحده .

-بص انا مش هقف اقصاد انك تتجوزها بس اخوك علاقتك ب شريف ترجع احسن من الاول فاهمني ي شهاب .

-حاضر ي ماما اوعدك انت عارفه انا بحب شريف ازي.

-ربنا يخليكم لبعض .

قالتها نور بسعاده ليقاطعها صوت هاتفها لترد ايوه ي سالي لياتيها الرد سريعا لتصعق مما سمعت لترحل سريعا الي الخارج تحت نظراتهم المندهشه.

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰😍😍😍 

في امريكا ..

في الغرفه الخاصه ب زين وشريف .

-ممكن تهدأ عاد محصلش حاجه لكل ده ي عني.

قالها زين ليرد الآخر بحده وقلق.

-اولا واطي صوتك وانت بتتكلم لأنه ممكن يكون حاطط كاميرات في كل حته ثانيا بقا لازم آقلق معرفه فاطمه بيك ممكن تهد حجات كتير أنها ممكن متصدقش الي احنا فيه وده هيخلي عتمان تبقا عنيه علينا فهمت ي زين .

-اهدا ي شريف سيب موضوع فاطمه ده عليا انا الغريب أن بنت زي دي تكون بنت واحد زي ده دي بنت مثقفه جدا بتحب كل حاجه تبقا حواليها صح خلوقه جدا انا مستغرب ازي تتطلع بنته .

قالها زين باندهاش ليرد الآخر بحده .

-زين انسا موضوع فاطمه ده خالص خلينا في الي احنا فيه وابعد عنها ومتحكتش بيها والحمد لله أن الشحنه جايه بكره خلينا نخلص فاهم ي زين .

-حاضر ي شريف حاضر ...

🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا الحديدي ...

كانت تجلس بسعاده في أحضانه فكانت كالطفل الصغير ليمسح هو علي شعرها بحنان ليتحدث .

-وحشتيني جوي جوي ي روح قلبي.

قالها ليث باشتياق لترد الأخري بسعاده غامره .

-انت الي وحشتني جوي جوي ي ليث يااه ده انا حاسه ان روحي كانت رايحه مني ورجعتلي تاني برجوعك ي ليث ليضع يده علي بطنها بحنان وسعاده.

-المهم قوليلي ابن الكلب ده تعبك في حاجه قوليلي وانا اتصرف معاه .

-اولا متقولش علي أبوه كلب لأن أبوه انا بموت فيه ثانيا بقا حبيبي مطيع اوي ومبيتعبش أمه ابدا.

-وانا بموت في امه والله .

ليغرقوا سويا في بحور عشقهم .

في غرفه شمس وسليم ..

كانوا ينظرون لبعض من كل حين الي الاخر كانوا يشاهدون التلفاز وكل منهما.

-واطي قسما بالله واطي شوف مهما عملت معاه وهو زي القطط ياكل وينكر ليرد الآخر لاستفزاز .

-بس بصي مهما يعمل فيها تيجي تتمسح فيه كيف القطط ومتقدرش تستغنا عنه واصل لترد هي بحده.

-لاع متهيالك ده والله هتسيبوا متلقح كده ولا تسأل فيه يوكل نفسه هو بجا لترحل هي بغيظ بكرسيها ليبتسم هو بمكر ليتحدث بهمس 

-ماشي عاد والله ل روضك ي قطتتي الجميله ..

في غرفه زين وشهد ..

كانت تشعر بتعب شديد في قلبها لتحاول التحامل علي ذاتها وتستدعي الله أن يعود لها زين ..

في الاسفل ...

كان يجلس صالح وهو يتابع بعض الملفات الصفقات المهمه لقاطعه الغفير وهو يخبره بأن فيه احد ينتظره لياذن له بالدخول لتحل عليه الصدمه الشديده ليتحدث .

-علي الشناوي ليتحدث الآخر بثقه .

-اهلا ي حاج صالح اطمن انا جاي في موضوع مهم وماشي علطول اجابه عايز اعرفها منك دلوقتي وهمشي علطول.

-خير .

-سلمي بنتي ارجوك ي حاج صالح انسا كل الي حصل زمان بس دلوقتي فيه مصيبه هتحصل لو معرفتش الحقيقه.

-ايه التخاريف دي سلمي بنتك ايه سلمي بنت اشرف ابوها ليتحدث بندم شديد .

-والي عملته زمان كان ذنب هدفع تمنه طول عمري انا خليت هدي تسقط ابنك سلمي مش بنتك ي علي مش بنتك .

-متاكد من الكلام ده ي حاج صالح .

قالها بلهفه وسعاده ليرد الآخر بثقه وتأكيد .

-طبعا متاكد ي علي سلمي مش بنتك .

ليجلس الآخر بارتياح وسعاده فهو يعلم جيدا ماذا كان سيحدث لو سبت العكس من وتدمير لجميع الأطراف .

😍😍😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍

في امريكا ..

-ممكن اتكلم معاك شويه .

قالتها فاطمه بجديه لياذن لها الاخر بالجلوس والتحدث لتتحدث بشك.

-زين انا عارفه كويس أن كل ده اي كلام انا واثقه من كده انت مستحيل تكون تاجر مخدرات وانا هساعدك علي فكره .

-هتساعديني أننا نقبض علي ابوكي .

قالها زين بصدمه لترد الأخري بثقه.

-ايوه الي غلط لازم يتعاقب ي زين ابوي غلط ودمر ناس كتير وشباب انتهوا بسببه ولازم يدفع التمن.

-قوليلي انتي عملتي العمليه ولا لا .

لتبتسم الأخري بحنان لتذكره ذلك الموضوع الذي تحدثوا به منذ سنوات لتتحدث.

-عمليتي بعد كام يوم فضلت أجل سنين وسنين وشكل كده مفيش امل قولت اعملها وربنا يسهل .

-انشاء الله هتقومي بالسلامه عقبالك ي شهد ي حبيبتي لاما تعملي العمليه وتبقي زي الفل .

-زين شهد.

-مراتي عندها القلب وخالتها مش مطمئنه وولاسف مش لاقين قلب مناسب .

-ربنا هيكرمها انشاء الله وتبقا زي الفل اطمن .

-يارب ي فاطمه يارب .

لتسرح هي في القادم وماذا يجب انا يحدث ..

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰

في شقه مراد ..

كان يسير مراد الاقتراب منها وتنفيذ انتقامه ليقاطعه صوت طرقات عنيفه وصراخ ليرتدي ملابسه سريعا ويسرع للفتح الباب ليصعد من شكلها الغاضب لتسير الي الداخل سريعا لتصعق عندما رأت سلمي عاريه بذلك الشكل ليتحدث هو بحرج .

-نور اسمعي ولكن ردها كان الاسرع ليتلقي صفعه مدويه علي وجنتيه ليختل توازنه لتتحدث بغضب وحرقه.

-حقير وحيوان .يتتتتتتتبع ..

🥰😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍🥰


البارت الاخير من احفاد الحديدي 🤗😍🥰🥰😍

في شقه مراد ..

كان يقف مراد وهو ينظر ل نور بغضب شديد أثر صفعه منها االماته كثيرا ليتحدث بغضب شديد.

-الحيوان والحقير ده هو الي هيجيب حقكم من صالح الحديدي ويكسره مليون حته لانه كان السبب في كل الي حصلنا زمان هو سبب هروبنا من البلد زمان وكل ده ليه علشان حب أخته وهو فقير غرور عائله الحديدي لازم يتكسر وهو ده الي انا اعمله وبعدين انتي عرفتي اني هنا ازي وجبتي ليه.

قالها مراد بصراخ لترد الأخري بغضب جحيمي.

-سالي هي الي كلمتني البنت ضميرها صحي وجيه علشان انقذ المصيبه الي كنت هتعملها والحمد لله أن ربنا بعتني في الوقت المناسب علشان انقذ البنت دي منك انا كنت عارفه كل ده ي مراد بس الي متعرفهوش أن بابا كان متجوز هدي ام سلمي وكانت حامل منه كمان .

ليرد الآخر بصدمه عارفه.

-انتي بتقويلي ايه .

-هي دي الحقيقه الي انا عرفتها ي مراد عرفتها من ماما الله يرحمها زمان وصالح بعده عنها وعن البلد كلها لما عرف .

-قالتها بتنهيده ووجع ليتحدث الآخر بخوف.

-قصدك أن سلمي.

-لا ي مراد سلمي مش اختنا صالح خلا أخته تسقط الي فبطنها ي عني سلمي مش اختنا انا لما سالي كلمتني كنت هتجنن وقولت لازم اكلم بابا وفعلا لقيته يدوب عرف من ساعات وعلي فكره فيه حاجه كمان شريف يبقا ابن صالح ومع ذلك انا بعشق شريف وعمري مهتخلا عنه ابدا واللاسف انا كنت فاكره انك انت كمان بتحب سلمي لكن للاسف كل ده طلع وهم احنا مش من حقنا نحاسب كل الي حوالين صالح الحديدي الموضوع ده انتهاء من زمان ي مراد انسا انسا ي مراد القلمين دول هيفوك يلا علشان سلمي لازم ترجع لأهلها .

-ازي .

قالها بقلق لترد هي بثقه .

-متقلقش انا هتصرف سالي قالت إن ميعاد السواق أنه يجي يوخدها الساعه 3وهناخدها ونروح علي انها تعبت لاي سبب وهي مش هتفتكر حاجه خالص والموضوع بتنسي ي مراد فاهم .

شعر مراد فعلا بخطئه فكان سيرتكب ذنب من أكبر الذنوب ومع من مع معشوقته التي سرح في عيناها من اول لقاء بينهم ليتنهد علي نسيان الماضي والبدء من جديد......

😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في امريكا ....

في غرفه زين وشريف قد جاء الليل سريعا وحان الوقت لانتهاء من ذلك الكابوس كان كلا منهما يحمل سلاحا وقد أخبر شريف القوات بكل شي أصبحوا جاهزون لإنهاء ذلك المهمه الصعبه لتقاطعهم صوت طرقات الباب ليفتح زين بحزر لتتدخل فاطمه سريعا.

-خدوه ده كل الورق الي هيساعدكم كل الملفات المهمه التقاطها شريف منها سريعا ويتفحصها بدقه ليرد الآخر بوجع.

-انا عارف أن الموضوع صعب عليكي جوي بس.

-انا مبسوطه من الي بعمله ي زين قولتلك قبل كده أن ابويا غلط ولازم يتعاقب وشوف لو عاوز مني حاجه تانيه لاني هدخل العمليات بعد ساعات.

قالتها بوجع والم تجاهد لاخفاؤهم ليرد الآخر بحنان.

-انشاء الله هنخلص من المهمه دي وانشاء الله هتكون معاكي وانشاء الله هتقومي بالسلامه .

-انشاء الله المهم فيه طلبين منك ي زين اعتبرهم وصيتي الاول اني لو جارالي حاجه عايزه أدفن في مصر والتانيه انشاء الله هتعرفها من الدكتور بس دي وصيتي ي زين ولازم تنفذها .

قالتها فاطمه بالم ليوامه إليها برأسه بحنان وقلق عليها وهو يدعوا الله أن ينتهي كل شي وانا تخرج فاطمه بأمان وانا يعود إلي مصر والي معشوقته بعد انتقامه من قاتل والده ليسرع وهو وشريف الي مكان التسليم لتنفيذ ذلك المهمه ...

🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰

في مكان التسليم ..

كانوا يقفون جميعهم زين وشريف وعتمان وامير وهم ينتظرون وصول الشحنات كان زين وشريف يتفحصون المكان بقلق وما هي إلا دقائق ووصلت الشحنه وقاموا زين وشريف بفتح الصناديق تحت نظر امير وعتمان الذي يبتسمون فأخيرا قد وصلت اكبر شحنه في تجاره المخدرات ولكن لم يعلموا الفخ الا في لمح البصر كانت القوات تقتحم المكان بقياده اللواء محمد السعيد وأيضا سريعا قد رفع زين وشريف أسلحتهم بانتصار أما امير وعتمان كانوا ينظرون الي بعضهم في فزع ليعلموا أنهم قد وقعوا في الفخ ليتحدث زين بغضب شديد .

-اخيرا وقعت ي عتمان دلوقتي بس ابويا يقدر يرتاح في تربته ونرتاح كلنا التمنيت الحظه دي من سنين ونهايتك خلاص بقيت علي ايدي .

-وانت ي عم ي مصون يلي كنت بتستخدم بنت اخوك في جرايمك الوسخه كنت حالف لادفعك تمت كل دمعه نزلت منها وكل الي عملته فيها ولديكم وقعتوا في فخ شريف صفوان .

ليامر اللواء محمد بالقبض عليهم وليسرعوا زين وشريف بسعاده لتنفيذمهمتهم الي فاطمه .

🥰😍😍🥰😍🥰😍😍😍😍😍😍😍😍

من داخل المشفي.

كانوا يسيرو زين وشريف سريعا الي غرفه العمليات ليصعقوا من منظر الطبيب الخارج الذي مظهره لا يبشر بالخير ليتحدث زين بلهفه .

-ايه الاخبار ي دكتور .

-لااسف البقاء الله الحاله اصلا كانت متاخره جدا انا اسف جدا هو حضرتك استاذ زين .

ليرد زين بدمع -ايوه انا زين .

-المريضه الله يرحمها كانت موصياني بحاجه لازم ابلغها ل حضرتك فاطمه كانت موصيه أن لو جرالها حاجه أنها متبرعه بقلبها ل زوجه حضرتك الي عرفتني أن حاله قلبها متاخره ومحتاجه قلب والقلب جاهز بس لازم حضرتك تسافر بيه بسرعه لانه ليه صلاحيه عن اذنك .

-معقوله في حد كده ي شريف مستحيل تكون بنادمه زينا اكيد ملاك اكيد .

قالها زين بدموع والم ليربت الآخر علي كتفه بحنان.

-يلا ي زين احنا هنفذ وصيه فاطمه الله يرحمها هندفنها في مصر زي ماكانت عايزه والقلب شهد محتاجاه لازم تنفذها ليوامه الآخر رأسه بشرود ليسير زين وشريف سريعا الي أخذ الإجرات الازمه وبالفعل تم إنهاء كل شي وقد عاد شريف وزين الي ارض الوطن بعد إنهاء ذلك الكابوس واطمنت جميع الأطراف ..

🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

بعد مرور 3اشهر ..

في المستشفي ..

كانت تجلس بسعاده وعشق في أحضان زين بعدما تعافت بعد إجراء عمليه القلب لها لتعود شهد الي حياه طبيعيه كان يشعر زين وكأنه امتلك العالم بأجمعه ليلمس علي شعرها بحنان ليتحدث بعشق.

-الف مبروك ي روح قلبي بقيتي زي الفل ي روحي .

لتقبل هي يده بعشق .

-الحمد لله ي زيني يااه مش قادره احس واصل اني خفيت خلاص واقدر اخلف لاني هموت واخلف منك ي زين الرجال.

-شيدي حيلك انتي بس عاد واحنا هنملا البيت عيال .

قالها بغمزه لتبتسم له بخجل لترتمي في أحضانه بعشق ليتنهد هو بسعاده غامره فأخيرا اطمن علي معشوقته ...

🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰

في فيلا الحديدي...

في غرفه مكتب صالح الحديدي ..

كانت تجلس كلا من هدي وابنتها سلمي بترقب ل صالح ليتحدث بثقته المعتادة.

-طبعا انتوا مستغربين انا جمعتكم كده ليه هدي علي طلب يدك مني وانا وفقت والقرار ليكي بس قبل ماسمع قرارك انا اسف ي اختي علي الي عملته زمان اسف ندمان ندم عمري موافقتي دي امل جديد انك تعيشي شويه مع الي بتحبيه والي حرمتك منه زمان وربنا عاقبني انا كمان لم حرمني من حبيبتي فاتن وانتي ي سلمي ي بنتي مراد طلب يدك مني وانا شايف انكم قربتم من بعض الفتره الي فاتت وفهمتوا شخصيته كويس هستنا رايكم انتوا الاتنين ليردو سريعا .

-احنا موافقين .

ليتتطلعوا لهم صالح برفع حاجب ليخجلوا هما بشده من ردهم المتسرع ولكن سرحت كلا منهم فيما يجب أن يحدث .

هدي ..

اخيرا ستجتمع مع من تحب حب العمر الذي مازالت تعشقه حتي الآن فهو ندم بشده لتركه لها لتنوي هي السعاده لها ولهو .

سلمي ..

كانت تشعر بسعاده وخفقان قلب فهي اقتربت من مراد فهي شعرت بعشقه وهي ايضا بدأت أن تشعر بأنها تعشقه أيضا فقلبها قد نسا سليم نهائيا وقررت أن تفتح قلبها ل مراد .

أما هو فكان ينظر لهم بسعاده غامره ليتنهد للذهاب الي مشوار لابد منه .

🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في فيلا شريف صفوان ...

-نور بلاش تختبري صبري قولت لا ي عني لا فرحنا اعملهولك في أي مكان الا الصعيد بالذات .

قالها شريف بغضب لتصر هي علي قرارها فهي تريده انا ينسا ما حدث ويقترب من والده وعائلته لتتحدث هي بتصميم.

-بس انا بقا عايزه يكون هناك كده كده هما عاملين فرح ل مراد وسلمي وبابا هيكتب كتابه علي حبيبه عمره انا عايز افرح معاهم ي شريف في وسط اهلي ووسط اهلك وولاد عمك ارجوك ي شريف ارجوك .

قالتها برجاء ليضمها إليه بعشق وهو يهمس في اذنيها بعشق .

-حبيبي يأمر مش بس يطلب من عنيا ي قلب شريف .

ليحتتضنوا بعضهم بسعاده غامره وعشق وحب .

في الاسفل ..

كان يجلس كلا من ليو وفاتن وهم يتحدثون بحنان ليقاطعهم صوت طرقات الباب ليفتح ليو لينصدم من الواقف بحزن .

-حاج صالح اتفضل اتفضل .

ليدخل صالح بخطوات مرتبكه ليتتطلع إليه بابتسامه وجع .

-شكرا انا مش جاي أضيف انا جاي اقولك كلمتين كان لازم أقوالهم من زمان شكرا شكرا جوي علي انك ربيت ابني احسن تربيه ومشاء الله طلعته ظابط قد الدنيا بجد مش عارف اقولك ايه شكرا جدا وانت طبعا ليك في شريف اكتر مني كفايه أنه شايل اسمك كاد ليو ليتحدث ليقاطعه شريف وهو ينظر له نظره حانيه .

-ويترا ابنك ينفع يعمل فرحه عندك ي بابا .

قالها شريف ببساطه لكنها أطاحت بحصون صالح الحديدي الذي تحول الي طفل صغير اثر كلماته ليحتتضنه بعشق وهو يتحدث بسعاده غامره .

-طبعا ي قلب ابوك احلي فرح لابن صالح الحديدي ليحتتضنه بحب ليغمز له ليو من الخلف بسعاده فأخيرا ستتحسن نفسيه شريف وسيعود المقدم شريف صفوان ....

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ..

غرفه ليث وحور ..

-واه عاد كفايه ي ليث تعبت والله من الوكل ده كله .

قالتها حور بضيق ف ليث لا يفعل شئ غير أنه يحاول تغذيتها بشكل كبير خوفا عليها وعلي الجنين ليتحدث بحب .

-معلش ي قلب ليث لازما أكده علشان تتطمن عليكي وعلي قلب ابوه ده الي هياجي وينور عائله الحديدي كلها .

-يااه ي ليث امتا بقا ياجي وينور الدنيا كلها كان نفسي أشوفه اوي ي ليث .

قالتها بدموع ووجع ليحضتها ليث سريعا وهو يقبل جبينها بعشق ليتحدث.

-انشاء الله ي قلبي هتشوفيه بقلبك الدهب ده وانا مستحيل اسيبك ي نور عيني ابدا .

ليشدد من احتضانها فهذه هي طفلته الصغيره الحمدلله .

في غرفه شمس وسليم .

كانت تمسك بيدها اختبار الحمل وهي لا تستطيع التحدث فأخيرا ظهر الشريطين الذي يؤكد لها بأنها تحمل في احشائها طفل منه ظلت تنظر إليه بسعاده الي أن دخل سليم لتقترب منه بكرسيها المتحرك سريعا وهي تبتسم من بين دموع فرحتها انا حامل ي سليم حامل .

ليشعر سليم بسعاده غامره فأخيرا أصبحت مجنونته تحمل في احشائها طفل منه ليحملها بخفه من علي كرسيها وهو يقبلها بعشق .

-الف مبروك ي ام الغالي هتجبلنا ولي عهد عائله الحديدي لتبستم هي بعشق له للتحدث بحب.

-كغايه أنه منك ي حب عمري بحبك ي سليم .

-بعشقك ي قلب سليم ..

في غرفه زين وشهد ..

كانت شهد تقف بشرود بعدما علمت بحمل اختها شمس وهي تتدعي الله أن يرزقها ليحتتضنها فارسها من الخلف وهو يتحدث بعشق .

-عقبالنا ي اميرتي لما تحبيلي اميرات حلوين زيك كده .

-يارب ي زين ي يارب .

-انشاء الله ي نور عيني قريب اوي ي روح قلبي .

ليحتتضنوا بعضهم البعض بعشق دائم.

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في الصعيد ليلا في فيلا الحديدي .

كانت تتلا الانوار علي ارجاء الفيلا بأكملها وتتوافد المعازيم وكانوا الجميع يشعرون بالسعاده فكان يمسك زين وسليم وليث كلا منهما معشوقته بحنان أما نور وسلمي ونيفين كانت تتزين كلا منهما لمعشوقها .

في الاسفل ..

كانوا يقفوا شريف ومراد وشهاب كالفرسان في حلتهم السوداء التي زاددتهم وسامه طاغيه لينظروا بسعاده وهيام الي معشقوتهم الذين طلو لتوا ليبتسموا بسعاده غامره ليقوم المأذون بمراسم كتب الكتاب كلامن.

مراد وسلمي .

علي وهدي .

وشهاب ونيفين .

وبالفعل انتهاء عقد القران واحتتضنا كلا منهما معشوقته بحب واجتمعوا العشاق جميعا .

كان يقف صالح بسعاده وهو يربت علي كتف بدران بحنان الذي كان يملأوه الحزن بعدما علم ماذا فعل أخيه فهو كان دائما يحاول تقربته منهم لكن كان دائما يكرههم ويعلن العصيان عليهم فهو من فعل بنفسه ذلك أما صالح فكان ينظر إلي الجميع بسعاده ورضا فأخيرا قد كفر عن ذنبه واجتمعوا احفاد الحديدي جميعا فكان يقف ينظر اليهم بسعاده وكلا منهم يحتتضن معشوقته بحب وعشق واخيرا انتهاء صراع الماضي وبدأ ترابط احفاد الحديدي ...

تمت بحمد الله.......

😍😍😍😍😍😍😍😍😍

هستنا تعليقاتكم النهارده عايزه اعرف رايكم في الروايه مش عايزه تم ولا ملصقات دمتم في رعاية الله وحفظه ..

احفاد الحديدي ...

بقلمي رنا احمد ..ختامه احفاد الحديدي وبدايه ملوك العشق ❤️❤️

كانوا يقفون جميعهم بقلق وخوف عليها أما هو كان يقف بوجع يملأ العالم كله فبعد ثلاث سنوات قد تحقق الحلم وهي الآن بالداخل تتضع مولدهم الاول كان الجميع يقف وهو يدعوا الله لها كان ليث وسليم يمسكون بيد زين يشدون من اذاره فرغم تغير القلب إلا أن الحمل مازال خطرا أما شمس وحور فكانت كلا منهما تجلس وعلي رجلها صغيرها ف ليث وحور رزقهم خلاص الله ب أسر أما شمس وسليم فقد رزقهم الله بتوام سمر وسما كانوا يجلسون الصغار وهم يأكلون الفراوله بشراهه وبراءه طاغيه ليقاطع ذلك الصمت خروج الدكتوره بابتسامه مطمئنه .

-مبروك ي استاذ زين تؤام ولاد زي القمر ربنا يباركلك فيهم .

-شهد المهم شهد هي كويسه طمنيني ارجوكي .

قالها زين بلهفه لترد الأخري بابتسامه .

-اطمن مدام شهد كويسه اوي احنا نقلناها اوضه تانيه هي والأطفال تقدروا تتطمنوا عليه عن اذنكم .

ليتنفسوا الجميع الصعداء ويذهبون سريعا الي غرفه شهد ..

في غرفه شهد ..

كانت تجلس بدموع فرح غزيره وهي تمسك بطفليها بسعاده لتنظر الي زين الذي قبلها في جبينها بعشق .

-الف مبروك ي ام العيال مبروك ي روح قلبي .

-الله يبارك فيك ي زين الرجال مش مصدقه ي زين مش مصدقه اني خلفت منك ي حبيبي .

-ي سلام ي سلام علي عصفورين الكناريا دول طب احترمونا عاد ايه المحن ده .

قالتها شمس بسخريه ليضحوا جميعهم علي دعباتها ليرد سليم بابتسامه .

-الف مبروك ي اخوي بقولك ايه عاد ولادك محجوزين ل بناتي ده اخر كلام .

-لا ي اخوي اتكلم عن سمر لكن انت مش قد اسر شوف ماسك سما كيف .

لينظروا سريعا الي ذلك المنظر الطفولي فكان أسر يطعم صغيرته سما الفراوله الذي تعشقها وهو يقبل خدها المنتكز بعشق كانوا يضحكون علي ذلك المنظر ولكن لم يعلموا أنها ستصبح قصه عشق سيتحاكا عنها الجميع ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

بعد مرور 25عاما .....

كان يسير من داخل المطار بطلته الخاطفه الأنفاس ولما لا فهو رعد زين الحديدي طيار بالاكاديميه معروف ببروده الطاغي والثقه بالنفس لابعد الحدود كان يجلس بثبات في مقعده لتقاطعه المضيفه وهي تخبره أنه يوجد مشكله داخل الطائره ليسير الي داخل الطائره ليشمز من ذلك المنظر الماوسوي فكانت تقف سيده كبيره وهي يظهر عليها التعب من ذلك المغروره الذي لاتريد أن تجلس بجانبها نظرا للفقرها ليتحدث هو بصوت جوهري .

-اتفضلي ي أما اقعدي واقفه كده ليه .

لترد هي بغضب وعصبيه ووقاحه .

-تعد ازي ي عني دي تقعد جنبي جنب مهره الدميري انت اتجننت ولا ايه .

لم تستطيع استكمال حديثها أثر صفعه قويه صعقت وجنتيها ليختل توازنها لتنظر له بصدمه كيف استطاع فعل ذلك ليتحدث بغضب وحده.

-انتي واحده قليله الربابه وإذا كان اهلك معرفوش يربوكي فيه الي يبربيكي متخلقتش عاد الي صوتها يعلا علي رعد الحديدي ليجلس المراه باداب واحترام ليذهب الي عمله تحت صدمتها لتتوعد بالكثير فمهره الدميري الذي تتفنن في وجع الرجال وسرقه قلوبهن ستتفنن أيضا مع ذلك الوسيم لكن ستتفنن بأنها تظل اسيره إليه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في لندن ...

كان يجلس علي مكتبه وهو ينظر لنقطه في الفراغ بالم ووجع ليضغط علي قلبه بالم فذلك القلب عشق ولكن للاسف عشق خائنه تسببت إليه بجرح عميق ليس من السهل شفاه ليتحول من رجل الأعمال المعروف مازن شريف صفوان الي ذلك الذي يقضي وقته في كل ما حرمه الله من نساء ل خمره ولكن سنرا مع من سيقع ويعشق ويتحول من شيطان الي عاشق❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في فيلا الحديدي ...

كانت تقف وهي تلملم سجاده الصلاه بعدما أتمت قيام الليل لتقاطعها ووالدتها شمس بابتسامه .

-حراما ي حبيبتي .

-جمعا ي امي .

قالتها سمر وهي تقبل يدها بحب لتتحدث برجاء .

-ارجوكي ي ماما حاولي تقنعي بابا اني اسافر لندن علشان البعثه واخد الدكتوره من هناك ده حلم حياتي ي أما .

-سمر انتي عارفه عاد أن ابوكي مش هيوافق .

-حاولي ي أما حاولي علشان خاطري .

-حاضر ي حبيبتي هحاول ي قلبي .

لتحتتضنتها والدتها بحب وعشق لذلك الجميله ..

في الاسفل ..

كان يسير ببطئ وهو ينظر يمينا ويسارا بقلق لتقاطعه سما بصراخ .

-حازم مالك عاد داخل تنسحب كده ليه .

ليمسكها سريعا بحده وهو يضع يده علي فمها ليتحدث بغيظ.

-الله يحرقك ي بعيده هتصحي البيت كله وتوديني في داهيه اكتمي ي بت .

-اه قول كده طبعا زي الاهبل عاد اتغلبت تاني في الكوره وعاملي فيها ميسي مش كده .

قالتها بسخرية ليرد هو بغيظ .

-كده ي اختي كده ارتاحتي وانتي ايه الي مصحيكي لحد دلوقتي عاد .

-انا انا عادي مش جيلي نوم واصل .

قالتها بارتباك ليرد الآخر بغمزه .

-لا يشيخه مش جيالك نوم واصل ولا مستنيه أسر لما يرجع من الشركه .

-اسر وانا انا هستنا أسر ليه ايه الكلام الفاضي ده .

-لا ي شيخه طب بصي بقا تعمليلي اي لقمه أكلها لاني هموت من الجوع وشهد تلاقيها نامت ياما كده ياما انتي عارفه انا هعمل ايه وعمي سليم هيعرف كل حاجه .

-اوووف منك يلا فيه اكل جوه ورايا علي المطبخ .

-وراكي ي عسل ..

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في شركه الحديدي...

كان يجلس أسر وهو ينظر للوقت ليعلم أنه تأخر كثير وحان الوقت ل رحيل ليقاطعه سها بنت اكبر أغنياء البلد فهي تعشق أسر ولكنه هو ينهرها دائما بشده لكنها مصره فهذه هي حياتها اي شي يعجبها تجاهد لامتلاكه سريعا ولكن سنرا ماذا سيكون الوضع مع أسر الحديدي 🤗😍🥰😍🥰😍🥰😍🥰.

🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰

في فيلا مراد الشناوي ..

كانت تجلس في غرفتها وهي تتدرب بعنف فهي 

عزه مراد الشناوي كابتن فريق كره القدم النسائيه تعشق الكره أكثر من أي شي تنسا أنها انثي فكللامها لبسها كل شئ حولها تتصرف وكأنها ولد سنرا مع من ستقع لينهي علي كل ذلك ليخرج أنوثتها المدفونه لتشعر ولاول مره بالضعف بين يد من تحب❤️❤️❤️❤️ ....

يتتتتتتتبع ....

زين وشهد -رعد وحازم.

سليم وشمس-سما وسمر .

ليث وحور-اسر .

شريف ونور -مازن .

مراد وسلمي-عزه .. 

الجزء الثاني من احفاد الحديدي ملوك العشق هستنا تعليقاتكم ورأيكم دمتم في رعايه الله وحفظه .❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

ملوك العشق ..

احفاد الحديدي 2..

بقلمي رنا احمد ..


بداية الروايه من أولها هنا


رواية ملوك العشق من هنا


جميع الروايات كامله من هنا



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close