رواية صراع الماضي الفصل السابع والثامن و التاسع والعاشر والحادي عشر والثاني عشر بقلم رنا احمد
![]() |
رواية صراع الماضي الفصل السابع والثامن و التاسع والعاشر والحادي عشر والثاني عشر بقلم رنا احمد
البارت السابع من احفاد الحديدي :👏👏👏👏👏👏👏👏
اسفه جدا علي التاخير :🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي :٠٠٠
في غرفه سليم :٠٠
كانت تجلس بدموع غزيره ووجع لا يحتمل ولكن من ليس من اثر صفعته ولكن من ضياع روحها وضياع خططتها الشيطانيه في اكسابه وتنفيذ زواجها منه كانت تتطلع له بوجع وهي تحاول ان تخفي جس *دها الع *اري امامه ليقاطعها صوته الغاضب بشده.
_انتي ازي قدرتي تعملي كده بقا معقوله القطه المغمضه يكون فيها كل الشر ده طول عمرنا شيفينك اختنا الصغيره عمرنا مكنا نتخيل يكون جواكي كل الشر ده لولا سعديه جات وقالتلي علي خططتك الوسخه كان زمانك نفذتيها ليه عملتي كده انطقي.
_علشان بحبه ي زين علشان مش هقدر اكون لغيره علشان بنت بدران مفيهاش حاجه احسن مني علشان يفضلها عليا انا الي قدام عيني طول عمره انا الي بعشقه بجنون لو لف الدنيا كلها مكنش عمره هيلاقي حد يحبه قدي انتا عمرك مهتفهمني ي زين لان عمرك محبيت.
قالتها بدموع غزيره وصراخ ونزيف قلب ورح لا يتوقف ليقوم هو باخذ عبايتها ويرميها لها لكي تستر بجسدها ليتحدث بحده.
_الي بيحب عمره ميعمل الي انتي عملتيه دي انانيه حب امتلاك بتحبيه وعايزه ليكي باي شكل وباي تمن مفكرتيش فيه لما يفوق ويلاقي نفسه في الوضع ده شكله كان هيبقا ايه اقدام كل الموجودين عمي ومراته وعمتي وانا وليث مفكرتيش حالته كانت هتبقا ازي مفكرتيش لما يعرف بجريمتك هيكون رد فعله ايه للاسف انتي فكرتي باننانيه والحمد لله ان سعديه حات وحذرتني بس كان لازم اعمل كده كان لازم اديكي الدرس ده انسى سليم ي سلمي لانه مش ليكي صدقيني هيجي يوم تحبي الي يستاهلك الي هو كمان يحبك ويقدرك ساعتها هتنسي سليم.
_عمري مهقدر انسا ي زين عمري.
قالتها بتصميم وقوه ليبتسم لها بخفه ليؤكد لها بانه سياتي ذلك ليوم.
_هياجي ي سلمي هياجي وتاكدي ان الي حصل هيبقا سر بينا مش ممكن يخرج برنا احنا الاتنين.
_ربنا يخليك ليا ي زين طول عمرك بالنسبه الي اخ اوعدك اني هبعد لكن موعدكش اني هقدر انسا سليم واسفه على الي حصل لتخرج سريعا من الغرفه تحت نظراته الشفاقه بحالها.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران :٠٠٠٠٠
كان يجلسون بدران وبهانه يتحدثون في ترتيبات العرس المنتظر لبناتهم الثلاثه ليقاطعهم طرقات الباب ليفتح بدران ليبتسم ابتسامه بشاوشه ل ليث الذي يقف بخجل كبير.
بدران بابتسامه وحب :ادخل ي ليث ي ابني البيت بيتك.
ليث بخجل واعتزار :انا اسف جدا ي عمي ان جيه كده من غير ميعا.
_واه عاد كيف بتقول كده ده البيت بيتك تيجي في اي وقت.
قالها بدران بحب كبير لابن صديقه واخيه.
_لا ي عمي معلش عاد اغزرني ان كنت جايب بس القصص دي ل حور وهمشي علطول.
_قالها ليث بخجل شديد من بدران ومن ذاته ايضا ف حور لما تتطلب منه أي شئ لكنه القلب الذي يطلب طلب رويه حوريته الذي خطفت قلبه من الؤهله الاولي فقد وقع اليث اسر ل حوريته وانتهى الأمر.
_كيفك ي ليث.
قالتها ذلك الحوريه الجميله وهي تقف اعلي الدرج عندما ارتجف قلبها لسماع صوت معشوقها لييتطلعوا جميعهم الي الاعلي لينظر اليها ليث بعشق كبير ولكنه تراجع سريعا احتراما لوالديها ولذاته ايضا فرجال عائله الحديدي يفهون جيدا في الاوصول اما نظرات بدران وبهانه فكانت نظرات ارتياح سعاده لسعاده ابنتهم الذي يشعرون بيها جيدا.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه شريف صفوان :٠٠٠٠
كان يجلس شريف وهو يقرا بعض الملفات الهامه ليقاطعه شهاب بحب واشتياق كبير.
(شهاب هو اخو شريف من الام ابن امجد صفوان (ليو) وفاتن)...
_وحشتيني اوي ي كبير
قالها شهاب بسعاده كبيرا لينتبه شريف اليه لليحطضنه شريف بسعاده كبيرا.
_شيبو وحشتيني اوي ي حبيبي اوي الف مبروك ي دكتور علي الدكتوراه من امريكا.
قالها شريف بسعاده كبيرا فهو يعشق شهاب ويعتبره ابنه وليس اخاه.
شهاب: انت اكتر ي شريف ربنا ميحرمني منك ابدا انت الي اقنعتني اني اخود الدكتوراه من هناك عامل ايه وبابا وماما اخبارهم ايه.
ليرد الاخر بضيق واضح.
_فاتت وليو كويسين.
شهاب بحزن :ايه فاتن وليو دي ي شريف انت مفيش فايده فيك مستكتر انك تقول بابا وماما.
ليهب الاخر واقفا بغضب شديد ووجع ايضا.
_جرا ايه ي شهاب مانت عارف كل حاجه ليه مصمم تسالني السؤال ده.
_انت الي ليه مصمم تعيش نفسك في الماضي لحد مهيفضل يسرق من عمرك وانت واقف تتفرج عليه ومش قادر تعمل حاجه انسا ي شريف انسا.
عمري مهقدر انسا ي شهاب عمري.
قالها الاخر بوجع ومراره فما حدث بالماضي بالنسبه له لا يحتمل ولا يغتفر ليكمل.
_بقولك عندي ميعاد بعد نص ساعه مع زين الحديدي عايزك تفضل هنا مكاني لحد مارجع.
شهاب بتذمر:ماشي هو من الدار لنار كده علطول حاضر ي شريف وبعدين هو انا هفهم حاجه وعايز اسلم علي بابا وماما.
_بعدين ي شهاب.
قالها شريف سريعا ورحل٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي :٠٠٠٠٠
كان يجلس صالح وزين وسليم يتشاورن في بعض التجهيزات.
_عشر عجول مره واحده ي عمي.
قالها سليم بددهشه ليرد الاخر بثقه وفخر.
_دي اقل حاجه ي ولدي هو فرح اي حد ده فرح ولاد الغالي ولادي ولازما كل الصعيد تتحاكا عليه.
_ربنا يخليك لينا ي عمي ي كبيرنا.
قالها زين وهو يربت علي يد عمه بحنان وحب.
لييتطلع سليم في ساعته ليعلم انه حان الوقت للرحيل.
_معلش ي عمي انا مضطر استاذن لان شمس جيالي العياده النهارده.
_شهد هتكون معاها مش كده.
قالها زين باهتمام واضح ليرد الاخر بنعم.
بعد اذنك ي عمي انا كمان هروح مع سليم لاني هاخد شهد للدكتور زي مقولتلك وانا خادت الاذن من عمي بدران.
_روحوا ي ولاد ربنا معاكم ويتملكم علي خير.
ليقبل كلا منهما يد عمه باحترام وحب ليراحلوا سريعا الي الخارج.
_اه ولاد اخوك جربوا العشق ي صالح الي انت جربته زمان وعارف حلاوته ووجعه كمان ليسرح صالح سريعا الي الماضي الخفي الذي لا يعلم احدا عنه شيئا سواء (صابر وبدران) ٠٠٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في عياده سليم :٠٠٠٠٠٠
كانت تقف بزفر وزهق وهي تنظر يمينا ويسار لتتحدث بغيظ.
_شهد :انا مش عارفه ايه ده ايه الدكتور الي بيجي بعد المرضا ده حاجه تزهق.
_مالك ي ام لسان ونص.
قالهازين وهو ينظر ل شهد لتتحدث بقوتها المعهود امامه.
_انا مش هرد عليك لاني بنت بدران واعرف الاوصول كويس ثانيا خلي اخوك يلتزم شويه في مواعيده.
ليرد الاخر بنظره حنونه وهو ينظر الي شمسه.
_انا جيه اهو واسف علي التاخير بس قلبي كان سبقاني ومعاكم هنه من بدري مع شمس حياته الي منوراها.
قال ذلك الكلام بمنتهي البساطه لم يعلم ذلك الكلام البسيط ماذا فعل بها كانت تتضغط بحماس علي كرسيها تؤد الايقاف تؤد وان تحتتضنه بكل الحب الذي يسكن قلبها منذ سنوات لكن كان كافي دقات قلبها وهي ترقص كالطبول وتترك مسامعيها الي الجميع ونظر أيضا الاخر الي الذي تقف تبتسم على ذلك الموقف سعيده لسعاده اختها لم تشعر بمن يقترب منها بخطوات هالكه ليمس في أذنيها بهمس قاتل.
_زي ماهي شمس حياته انتي هتكوني شهد حياتي.
تتطلعت اليه تلقائيا تلاقه العيون وغارق كل منهمها في ذلك البحر العميق الذي يجلب كل منهما الي القاع ليفيقوا من ذلك العشق علي صوت الاخر وهو يتحدث.
_يلا ي شهد علشان اكشف علي شمس.
_حاضر.
قالتها ولم تكن تعلم لاي شى تقولها فكانت في عالم اخر عالم العشق سنرا ماذا سيفعلون ذلك العنديين مع بعضهم ٠
من داخل العياده :٠٠٠
_سليم خلي شمس هنا معاك لحد ماروح مشوار انا وشهد.
قالها زين وهو ينظر الي شهد الذي تفاجأه من ذلك الطلب .
_مشوار ايه عاد ي زين.
_مشوار مهم جوي لازما نعمله ومتقلقيش انا استاذنت عمي بدران.
_شمس:استنوا عاد لما اخلص واجي معاكم.
_باشتياق بالغ لها :لاع انتي هتفضلي معايا هنه وانا بنفسي الي هوصلك ل عمري بدران ولا خايفه مني دانا امانك وحمايتك فاكره.
لتتذكر شمس وترجع باشتياق للماضي للتحدث في نفسها بتنتهيده عاليه.
_فاكره ي نبض قلبي طول عمرك اماني بس مش هينفع عاد ي سليم مش هينفع اسامحك كده علطول لا لازما اعلمك كيف تحافظ عليا الاول.
_خالي بالك من نفسك ي حبيتي.
قالتها شهد بقلق فاومه لها شمس بهدوء ليراحلوا شهد وزين.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران :٠٠٠٠
كانوا يجلسون ليث وحور بسعاده شديده اما هي فكانت ستموت خجلا من وجودها معاه ليقطع ذلك الصمت.
_ايه عجبتك القصص الي جبتهالك.
قالها ليث وهو ينظر إليها بحب وسعاده بالغه للسعاده الذي يراها في اعيانها من تحت نقابها.
_حلوه جوي جوي تسلم يدك بس كلفه نفسك.
_كلفه نفسي ايه بس عاد انتي تامري وانا انفذ.
_بس انا مطلبتش حاجه واصل انت الي حساس وحنين ي ليث.
قالتها بمقصد لتثبت له انها شاعره بكل ذلك الاحساسيس الجميله الذي يشعر بها اتجاها انها عالمه بذلك الحب اينعم هي لاتراه باعيناها لكن قلبها يغرق به.
ليرد الاخر باحراج ٠
_احممم مانا عرفه من سليم ان شمس قالتله انك بتحبي القصص دي فجبتها.
_انا صحيح بحبها جوي جوي بسرح فيها في خيالها الجميل والرومانسيه الجميله الي فيها الي نفسي ان اعيشها في الحقيقه مش بس في الخيال.
_اوعدك انك هتعيشي احلي منيها في الحقيقه اوعدك معايا انشاء لما نتجوز هتعيشي ملكه باجمل الاحاسيس انا مضطر امشي دلوقتي لاني اتاخرت جوي هشوفك بليل انشاء الله لما نتفق علي ميعاد علشان الشبكه سلام.
رحل سريعا قبل ان ينكشف عشقه اكثر من ذلك تاركا ذلك الملاك وهي تبتسم تلقائيا لما ستعيشه مع معشوقها.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه زين الحديدي :٠
كانت تقف من داخل مكتب زين بزفر وزهق وهي تحاول ان تصل لاي معلومه تفيدها في مهمتها ليقاطعها هاتفها لترد سريعا٠٠
_ايوه ي بابا عامل ايه.
قالتها نور وهي تحاول البحث سريعا عن اي معلومه.
_عامله ايه ي بنتي طمنيني عليكي.
قالها علي بقلق وارتبك وخوف علي ابنته لترد سريعا.
_اطمن ي بابا انشاء الله هوصل لاي معلومه تتدين زين الحديدي وشريف صفوان في اقرب وقت.
_اظن مش هتعرفي تلاقي حاجه.
لتلتفه سريعا لتحل عليها الصدمه الشديده لتمتم بخفوت.
_شريف صفوان٠
يتتتتتتبع.
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓🤗🤗🤗🤗🤗
طبعا انا اسفه جدا علي التاخير بالنسبه للاقتباس بتاع امبارح فانشاء الله هيبقا بكره لان بارت بكره انشاء الله كله هيبقا فلاش باك لقصه ولغز هينكشف وهياخد البارت كله هستنا رايكم وتعلقاتكم دمتم في رعايه الله وحفظه.
احفاد الحديدي :٠٠٠
بقلمي رنا احمد ✍️✍️البارت الثامن من احفاد الحديدي :✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️
(التفاعل ي غالين لو سمحتم)
في الارض الزراعيه الذي يمتلكها عائله الحديدي ٠٠٠
كان يجلس صالح بشرود وهو يتذكر ماحدث بالماضي عشقه الاول والاخير أيضا برغم كل ماحدث مزال يعشقها ويتذكرها حتي الان.
فلاش باك ٠٠٠٠(في القاهره) ٠٠
كان يقفون صابر وبدران باندهاش وهو ينظرون بشرود الي المبني الذي اتا بيهم صالح اليه لا يعرفون شيئا ولا يفهون ماالذي اتي بيهم الي هنا ٠
_انت جيبنا هنه ليه ي صالح ي اخوي.
قالها صابر بمتمعن وهو ينتظر رد أخيه ليرد الاخر بسعاده عارمه داخل عيناه.
_جيابكم اهنه علشان تشهدو علي عقد جوازي.
وقعه عليهم الكلمات كالصاعقه ظلو وقت وهم يحاول فهم مايحدث ماذا يقصد صالح بزواجه.
_انت ايه الي بتجوله ده عاد ي صالح متفهمنا عاد.
قالها بدران بحده شديده ليتنهد الاخر تنهيده عاليه.
_افهمكم ايه عاد مانا قولتلكم انكم هتشهدوا علي عقد جوازي مالكم فيه ايه عاد.
_ويترا مين دي ي صالح الي هتجوزها.
قالها صابر بغضب شديد ليرد الاخر بنبره غير قابله للنقاش.
_مش لازم تعرفوها كفايه انا اعرفها دي الوحيده الي خطفه قلبي دي الوحيده الي خلتني احس ان عندي قلب وبحس قلبي الي مات في الزرع والطين واخرهم الي قضا عليه خالص جوازي من صفيه جاحده معندهاش دم كل الي يهمها الفلوس وبس لكن دي كل الي يهمها الحمايه الامان وده همي ومسؤليتي انا انا مصدقه احس اني عايش يمكن انتوا عمركم مهتفهوموني لانكم اختراتوا الي اتجوزتهوم لكن انا لا صفيه اتفرضت عليا لكن فاتن بقا هتبقا عامله زي بنتي دي عمرها 17سنه دي الي هقدر ارجع معاها شباببي الي راح مني.
_والي عندها 17دي مش هتبقا عايزه تخلف.
قالها بدران بمغزا ليجعله يتراجع عن فكرته ليرد الاخر بثقه.
_اكيد بس يمكن تحبني انا اكتر يمكن اقدر اعيشها العيشه الي متبقاش محتاجه فيها لاي حاجه غيري وليه لا يمكن حالتي يكون ليها علاج لكن انا مش هقدر اسبها مش هقدر انا طالع لو عايزين تبقوا معايا هتشهدوا علي عقد جوازي بس كل الي بطلبه منكم ان محدش يعرف حاجه واصل لحد ماظبط اموري .
ليتركهم سريعا ويصعد الي الاعلي ٠
_انت مالك ساكت كده ي صابر وسايب اخوك هيغرق مع واحده لاهي من بلدنا ولانعرف عنها حاجه واصل.
قالها بدران بغضب وحده ليرد الاخر بابتسامه راضيه.
_انا اول مره اشوف اخويا كده ي بدران اول مره اشوف السعاده دي في عنيه صالح عشق ي بدران وده الي مينفعش فيه علاج ي اخوي دي لعنه بتصيب وينتهي الأمر يلا ي بدران يلا نتطلع.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
من داخل الشقه :٠
كان يمسك صالح يدها وهو ينظر لها بعشق فهذه الصغيره قد اطاحه بعقله سكنت بداخل قلبه ليرفع عنها نقابها سريعا لرؤيه ذلك الملاك كانت تنظر له بمشاعر مرتبكه حب امان حمايه لم تكن تعلم ولكنها ترا كل ذلك المشاعر امام عيناها.
_مبروك ي حياه قلبي مبروك.
قالها بسعاده غامره وهو ينظر إليها الي وجهها الصغير الملاكي.
_انت ليه اتجوزتني ي صالح وانت عارف كويس اني كنت بشتغل رقاصه مش غريبه شويه دي.
قالتها بارتباك تريد ان تتاكد احقا هو يعشقها اما هي بالنسبه له نزوه ليث اكتر ليرد هو بابتسامه حنونه.
_لا مش غريبه واصل انا سالت عنيكي وعرفه كل ظروفك وعارف أخلاقك كويس جوي انا هعتبر الي حصل ده فتره وعدت من حياتك وانسيها واصل وافتكري ليه ربنا جمعنا مع بعضينا كده اكيد له حكمه في كده انت هتبقي بنتي هعلمك كل حاجه الصلاه والصوم وكل حاجه هنتوب سواء مع بعض عن كل حاجه وهناخد بايد بعض في رضا ربنا وهننسا كل الي فات واوعدك محدش هيعرف باي حاجه.
_صدقني والله العظيم انا كنت دايما محافظه على شرفي ومحدش لمسني صدقني منه لله جوز امي هو الي رماني في الشارع واضطريت لكده .
قالتها بدموع وبصدق شديد ليحتظنها ويطمنها ليبدوء معا حياه جديده.
بعد مرور سته اشهر ٠٠٠٠
كانت تجلس فاتن بفرحه غامره وهي تمسك بيدها اختبار الحمل الذي يؤكد حملها في ثلاث شهور كانت تجلس بمشاعر مرتبكه ولكنها فرحا للغايه فلا تصدق ماذا حدث لا تصدق انها اصبحه تعيش تلك الحياه الجميله مع رجل يعشقها فعوضها به الله عن مارات في حياتها من قبل لم تستطيع الصبر لكي ياتي لكي تخبره ذلك الخبر المفرح بالتاكيد بالنسبه له لتقوم بارساله رساله له تخبرها خبر حملها فهو طلب منها ان لا تتصل به فهو سيتصل بها وفي الضروره تقوم بارساله رساله فكان الرد سريعا انه سياتي اليها في الحال سعده سعاده عامره فاظنت انه لم يستطيع الانتظار لكي ياتي ويحتتضنها ويطمنها ويفرحوا بابنهم سواء ولكن الرد كان مفاجأه بالنسبه لها ٠
سقطت ارضا اثر صفعه مدويه التقاطتها منه على وجنتيها بغضب وكره ظاهر في عيناه ٠
_ايه الي في بطنك ده جبتيه ازي خنتيني ي فاجره مش كده.
كانت تجلس ايضا وهي تنظر له بصدمه ماذا يحدث ماذا يقول لاتتحدث بخفوت وتعب.
_انت بتقول ايه ده علي اساس اني مش مراتك وممكن اني احمل قصدك ايه مش فاهماك.
ليرمي إليها التحاليل بغضب شديد ووجع ليمسكها من شعرها بغضب .
_التحاليل قدامك اهي انا مبخلفش فاهمه ي عني ايه مبخلفش الي في بطنك ده من مين ي خاينه بقا انا المك من الشوارع واقول استرها تقومي تخونيني وتكسيرني ده انا هخود عمرك دلوقتي.
_ده ظلم ظلم انت عامل الفيلم ده عليا بعد مخلاص زهقت من اللعبه الي كنت بتلعب بيها مش كده بس انا مش هسكت متنساش اني مراتك ومش هسكت وهضمن حقي وحق ابني وهتشوف ي صالح ربنا الي عالم اني مخونتكش ومفيش راجل لمسني غيرك.
قالتها فاتن بثقه وقوه ووجع والم لاتهامه لها ذلك الاتهام الموجع.
_وريني هتعملي ايه متنسيش اننا متجوزين عرفي لانك لسه مكملتيش 18السنه والورقتين معايا وانتي طالق بالثلاثه وريني بقا هتقدري تعملي ايه صحيح انا الي غلطان اتجوزت رقاصه سهله ورخيصه.
ليرمها ايضا بغضب وكره وهي يخبطها بغل برجله في بطنها ليتركها بوجع والم وغضب الي الخارج..
_اما هي كانت تبكي من الوجع وجع القلب قبل الجسد لتتحامل على ذاتها وهي تمسك الهاتف وتتصل ب (ليو) ٠٠٠٠٠٠
من داخل المستشفى :٠٠٠٠
كانت تجلس علي الفراش وهي تنظر لسقف بشرود كثيرا على طفله مثلها ما يحدث لتفيق من شرودها...
_حمد الله على السلامة ي حبيبتي.
قالها ليو بعشق (ليو) كان يعمل معاها في الملاهي الليليه كان يعشقها كثيرا كان يريد ان يتزوجها لكن للقدر كان له كلمه أخرى.
_شوفت الي حصلي ي ليو خلاص زهق مني مبقاش عيازني طلقني بالثلاثه ورماني انا والي فبطني.
قالتها بدموع غزيره لما حل بها فالحلم الجميل لم يستمر كثيرا.
_متقلقيش انا جانبك ومش هسيبك ابدا ده روحي فداكي.
قالها ليو بعشق حقيقي لم ينكر سعادته بما حدث فبهذه الطريقه ستكون له سيحقق حلمه الذي كان يجاهد لتحقيقه.
_انا قبل مابدا اي حياه جديده لازم اخلص من القديم الاول لاني مش قده ولا قد عائلته ولا هقدر اتحمل ذنب الي فبطني ده لما يتولد مش هقدر بس هكون واحده تانيه واحده انا نفسي معرفهاش وتاري مع صالح الحديدي هخده ولو بعد مليون سنه.
لم يفهم ما مقصدها من ذلك الحديث لكنه قطع وعدا علي ذاته بحمياتها مهما حدث ٠٠
في احدا العيادات الخاصه بامراض النسا٠٠
كانت تجلس بكل غرور امام اعين الدكتوره الذي تنظر لها باشمزاز من اعلي الي اسفل لتتحدث الدكتوره بنبره غير قابله للنقاش.
_ان مبعملش العمليات دي ده غير ان الي في بطنك ي مدام قرب علي 4شهور ي عني في خطر علي حياتك.
لترمي الاخري المبلغ الباهظ لها بكل ببرود واستنكار مما سمعت لتتحدث بنبره واثقه قويه.
_ماهو اسمعي بقا الي فبطني هنزله ي عني هنزله مش عندك هيبقا عند غيرك فانا بقول تستفيدي بالمبلغ.
لتتحدث الاخري بغضب شديد.
_قولتلك انا مبعملش العمليات دي ي شيخه حرام عليكي النقاب الي انتي لابساه اتقي الله.
لتنظر لها الاخري بتصميم وقوه.
_انا اخر واحده اكون محتاجه نصايح من حد لاني تعبه من كتر النصايح تعبه من كتر المثاليه الي كلكم بتمثلوها وكل واحد فيكم وراء مصايب وبلاوي.
_ليه بتعملي كده مفيش غير سبب واحد هو ان الي فبطنك ابن حرام مش كده.
نطقتها الدكتوره وهي تنتظر الرد بترقب من هذه الفتاه الغريبه.
لتنتهد الاخري تنهيده عاليه وعيناها تلمع بالدموع.
_كل الي اقدر اقولهولك اني يدوب هعيش يدوب هخرج من الدايره الوسخه دي عايزه ابقا واحده جديده نضيفه عايزه انسا الي فات كل بارفه ووجعه واولهم الي في بطني ده خلصيني ي دكتوره خلصيني ور يحيني.
_انا مبعملش العمليات دي روحي شوفي حد معندوش ضمير علشان يعملهالك لكن انا لا.
لترحل سريعا الي شقتها لتحاول إيجاد حل اخر.
في شقتها :٠٠٠٠٠٠
_علي فكره احنا هنسافر.
قالها ليو بحب وهو ينظر لها بابتسامه ساحره لاتتحدث هي باستغراب.
_هنسافر فين وليه.
ليو بحنان وحب:هنسافر علشان تتجوز هنسافر لحد معددتك تخلص ونتجوز والبيبي هكتبه باسمي هنسافر ونبعد وننسا الي حصل خالص.
_وانا ذنبي ايه اهرب كده زي الي عمله عامله وانت ايه ذنبك تتحمل طفل مش ابنك.
قالتها بدموع تلمع في عيناها ليربه الأخر على يدها بحنان.
_ذنبي اني بحبك ي فاتن ومش ممكن اسيبك تتضيعي مني تاني فاهمه وابنك هيبقا ابني وهننسا كل الي فات ونبدا حياه جديده وهعوضك عن كل الي حصللك ي فاتن.
كانت تستمع له وهي تتذكر نفس الكلام ذاته الذي كان دائما يقوله لها صالح لتوامي له راسها بهدوء فهي ليس لديها بديل غير الموافقه لضمان حياه لها هي وطفلها.
٠٠٠٠٠٠٠٠
في فيلا الحديدي٠٠٠٠
كان يجلس صالح بوجع والم وهو يشعر بسكين يغرس داخل قلبه.
_عامل ايه ي صالح ي اخويا.
قالها صابر بابتسامه حنونه لاخيه ليتنهد الاخر تنهيده عاليه.
_بخير ي اخوي بخير.
_عامل ايه مع عروستك.
قالها صابر بهدوء لكنه شعر باخيه الذي بهت وجه وملاه الحزن لمجرد ذلك السيره.
_طلقتها ي صابر ويريت متفتحش الموضوع ده تاني.
قالها صالح بنبره غير قابله للنقاش ليهب الاخر واقفا بغضب .
_بتقول ايه عاد طلقتها ليه ايه الي حوصل ي ولد ابوي.
_قولتلك مفيش حاجه ي صابر الموضوع خلاص انتهي ومتسالش عنه واصل ولا ليه انا عارفك مش هتسكت عاد انا سيبلك البيت كله وغاير في داهيه.
ليرحل الاخر بغضب والم تحت نظرات صابر المنصدمه من افعال اخيه.
باك ٠٠٠٠٠
ياه كان السنين دي كلها بتعدي قدامي دلوقتي ي ترا روحتي فين ي فاتن وعملتي ايه اكيد اتجوزتي الي خنتيني معاه كان نفسي اقتلك واشرب من دمك بس انتي متستهليش اني اضيع عمري علشانك يلا صفحه وقفلتها من زمان خلينا في الي جاي. يتتتتتتبع.
(طبعا فاتن وليو اتجوزوا وفاتن خلفه شريف (شريف صالح الحديدي) مش شريف صفوان وده اول لغز ٠٠٠٠٠
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
البارت التاسع من احفاد الحديدي :🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
ظلت ترمش عده مرات بعيناها لتتاكد ممن تراه فهي أسرعت الي داخل مكتب زين لكي تعثر علي اي معلومه تفيدها في مهمتها فرفعت نقابها واخذت تبحث ولكن لم كانت تتوقع ان تقع في يد الطرف الآخر من تثق ثقه عمياء في أجرامه وتريد ان تدخله السجن نتيجه محاوله ايقاعه لم تعلم بانها هي من ستقع معه (شريف صفوان) .
_ايه ي مالك ي استاذه نور مش نور برضه.
قالها شريف بخبث وهو يغمز بعيناه لتسرع هي في انزال نقابها لحاول الثبات امامه لاتحدث بارتباك واضح.
_نور مين حضرتك انا شروق سكرتيره زين بيه.
ليقهقه هو بضحكاته الساحره ليقترب منها بمكر.
_لا الا البنات ده انا اعرفهم من علي بعد وانتي بالذات ي نور الصحفيه الي بتخبط عني من تحت لتحت وهفظك صم بس بصراحه اخر حاجه اتوقعها انك تكوني بتشتغلي هنا عند زين ومنتحله شخصيه غير شخصيتك كمان لا حريفه بصراحه.
_وانت فاكر اني كده هخاف ي عني لما عرفت ده حلم حياتي ادخل امثلك السجن وقريب اوي كمان.
_قالتها بقوه وثبات اما هو فظل ينظر لها باعجاب شديد ولاول مره انثي تقف امامه بذلك القوه والثقه فهو معروف بجاذب لذلك سيتستمع كثيرا مع ذلك القطه الشرسه ليتحدث بخبث ومكر.
_اموت انا في الثقه دي والعب مع واحده زيك بس بصراحه عايز انصحك نصيحه لو بتدوري علي حاجه هنا مش هتكسبي حاجه زين الحديدي شخصيه محترمه مش هتلاقي الي تمسكيه عليه.
_اما اهو محترم مشارك واحد زيك ليه.
_قالتها بمكر كمحاوله لاستتدراجه وايقاعه لكن لاتعلم انها وقعت مع من لا يستهان بيه.
_تتقدري تقولي انا الي مشاركه كوجهه ليا ولشغلي علشان اخفي الشغل الوسخ الي ورايا فهنا مش هتكسبي حاجه على العموم انا هسيبك هنا لما اشوف هتوصلي لايه وبلغي زين بيه اني هجيله بكره نكمل الديل سلام ي حلوه.
قال لها ذلك الكلام بنظره خبيثه ورحل تاركا لها تفكر ماذا ستفعل للايقاع بيه بعد اعترافه الكامل بجرائمه.
ترا هل ستوقع بيه اما ستقع هي بين يديه لتجسيد اعنف واقوي قصه حب وامتلاك 💓💓💓💓💓♥️♥️♥️♥️♥️♥️
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كانت تجلس بدموع غزيره وهي تجلس معه في ذلك المكان الفخم كان ينظر لها بحزن شديد لينظر لها نظره حانيه..
_هتفضلي تعيطي علطول كده ولا ايه.
لترد هي من بين دموعها الغزيره.
_امال عيزني اعمل ايه عاد ي زين مانت شوفت الدكتور قال ايه قال ان حالتي في النازل وقلبي بقا ضعيف جوي ولازما عمليه.
_العمليه هتعمليها عاد وهتخفي انشاء بعد منتجوز هنشوف اكبر دكتور للعمليه وهتعمليها باذن الله وهتبقي زي الفل.
_نتجوز انت لسه مصمم عاد تتجوزني ي زين بعد الي دكتور قاله.
قالتها بحزن ووجع جاهده لاخفائه ليرد عليها بنظره مؤكده نظره عشق نظره حب واطمئنان.
_طبعا هنتجوز وفي ميعادنا كمان وهنفرحوا ونعيشوا احلى ايام حياتنا عاد..
_بس ازي ي زين والكلام الي الدكتور قاله ذنبك ايه تتحمل ده.
قالتها بخجل شديد فحاله قلبها لان تسمح ليهم بان يكونوا زوجين طبيعين لان قلبها لا يستطيع تحمل ذلك الإجهاد ليرد عليها بحنان.
_فاهم الي عايزه تقوليه وهو انا هتجوزك علشان كده بس ولا ايه لا طبعا ربنا بيقول وجعلنا بينكم مؤده ورحمه وهو ده الي حياتنا هنبنيها عليه.
_بس ده ميمنعش برضك من شويه عند وجنان منا كده.
قالتها بمرح شديد ليبتسم زين ابتسامه واسعه علي ذلك الجميله الذي برغم كل ماتمر بيه يرتسم علي وجهها اجمل ابتسامه...
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في عياده سليم ٠٠٠٠
كانت تجلس بارتباك وهي تنظر يمينا ويسار فكانت العياده فارغا تماما من المرضا لاتتحدث باستغراب.
_هو مفيش مرضا ليه النهارده في العياده.
_عايزه النجوم يكونوا موجودين والقمر بذات نفسه موجود ومعايا هنه.
قالها بهيام وهو ينظر لها بحب وعشق اما هي فكانت في عالم اخر لا تستطيع ان تبادله كلماته فبرغم عشقها له فهي تتدعي الثبات امامه لتيقنه درسا لا ينساه.
_قصدك ايه عاد ان هنه لوحدينا.
قالتها بحده خفيفه وهي تنظر اليه بثبات.
_لاع متخافيش ام فاروق الترمجيه بره انا بفهم في اللاوصول برضك ولا ايه ي قمر.
_احمم طب خلاص عاد كفايه علاج طبيعي كده وتعال روحني لان تعبت وزهقت.
_براحتك كلها كام يوم عاد وهحبسك في حضني ومش هخرجك منه واصل ده لو غوزتي تخرجي منيه اصلا.
قال ذلك الكلام بغمزه وخبث لترد هي بخجل شديد.
_واه انت قليل الادب جوي.
_طب وده جديد عليكي مانتي عارفه ده من زمان تعالي اوصلك ل عمي بدران بدل ماوشك قلب طمطميه كده ي فرواله قلبي.
ظلت تسمع ذلك الكلام وهي تبتسم بداخلها علي ذلك العشق الذي لا ينتهي منذ سنوات.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠
كانوا يجلسون علي طاوله الافطار ٠٠٠٠٠
_اعملو حسابكم عاد اننا هنروحوا نجيبوا شبكه العرايس بعد الضهر.
قالها صالح بنبره ثابته وقويه غير قابله للنقاش.
_واه وده لازمته ايه عاد مش كفايه هياخدو زينه شباب البلد بعيبوهم دي كمان هنجبلهم شبكه ده ايه الهم ده.
قالتها صفيه بسخريه وغيظ لتتحدث هدي لتهدئه الوضع.
_ايه الي بتقوليه ده ي مرات اخري دول عرايس زي الفل والشبكه دي من قيمتنا احنا.
_زي الفل ايه بس ي هدي ي اختي خلي الطابق مستور ده لما يخشوا هنه بمنظرايهم دي هيقلب دار ايتام مستشفى مش بيت واصل.
_الكلام انا قولته وخلاص ومش عايز حد يعيده ورايا وقولتلكم جهزوا حالكم وقسما بالله ماحد يفتح بوقه بكلمه لهيكون هو الي جاني علي روحه سمعين.
قالها صالح بحده وغضب ورحل فهو لن يقبل باي شئ يخرب ذلك الزواج.
🙏🙏😘😘😘😘🙏🙏🙏🙏🙏😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا شريف صفوان ٠٠٠٠٠٠
كان يجلس شريف في غرفته باسترخاء علي كرسيه الهزاز وهوويسرح في قطتته الجامحه فمالذي حدث اول مره يشعر بذلك الاحساس فمن المعقول ان اتته أنثى استطاعه سرقه قلب شريف صفوان كان في عالم اخر لدرجه انه لايشعر بدخولها..
_عامل ايه ي شريف ي حبيبي شكلك مبسوط.
قالتها فاتن وهي تنظر له بحب فبالفعل هي انجبه شهاب لكن شريف يعتبر اخاها وابناها فقد انجبته في سن صغير للغايه.
_الحمد لله بخير ي فاتن هانم.
قالها شريف بسخريه كعاددته لتنهار هي في البكاء من كلماته الجارحه إليها.
_حرام عليك ي ابني انت بتعمل فيا كده ليه ده انا امك.
_معلش بقا ابن حرام ماليش عزيز ولا غالي.
قالها باستهزاء وهو يعبث بهاتفه لتقترب منه بغضب وتمسك بالهاتف لترميه ارضا بغضب ليتهشم الي اشلاء لتتحدث بغضب.
_سبق وقولتلك مليون مره قبل كده انك مش ابن حرام فاهم ليو قالك علي كل حاجه وبرضه مصمم متصدقش عايزني اعملك ايه تاني علشان تصدق.
_حتي لو كنت مصدق فالنهاية واحده النهايه اني مكتوب باسم اب مش ابويا ان ابويا قرر ميعترفش بيا انه مش عارف اصلا بوجودي النتيجه واحده انك زمان لما مكنتيش قادره تستني لحد متكملي 18سنه علشان تقدري تتجوزي رسمي واتجوزتي عرفي وكانت النتيجه ايه ان انا الي ضيعت في الوسط وانتهيت وللاسف بحميكي انتي وشهاب مدخل نفسي في شغل قذر علشان تقدر أحميكم ويبقا عندي نفوذ وفلوس تحميكم من اي حاجه واي حد ارجوكي سيبيني في حالي لان التمن الي دفعته نتيجه عملتك اكبر بكتير مما تتخيلي ليسرع شريف من امامها بوجع والم لتنهار هي ارضا بدموع ووجع والم لتعزم علي انهاء ذلك المشوار......
🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🙏🙏
في مستشفي شهاب ٠٠٠٠
كان يجلس شهاب يفحص بعض الملفات الخاصه بمرضا هفو دكتور قلب انشاء شريف له هذه المشفي اثناء دراسته بالخارج لتاتي له فتاه مسرعا وهي تبكي بشهده وتتوسله ان يلحق والدتها ليسرع معاها الي الخارج ليقوم باخذ والددتها ليفعل لها الازم لاسعافها كان يقف وهو يختلس النظرات لذلك الملاك الذي تبكي بصمت وهي ترتدي حجابها بحرافيه شديده وهي ترتدي ملابس محتشمه وبسيطه أيضا.
_اطمني انشاء الله هتبقا كويسه متقلقيش.
قالها بحنان وإعجاب وهو ينظر الي ذلك الفتاه الرقيقه.
_شكرا مش عارفه اقول ل حضرتك ايه بس انا اسفه ملقتش مستشفي رضه تدخلنا في الوقت ده غير هنا وانا اسفه معيش فلوس كفايه.
قالتها نيفين بخجل شديد ودموع لا تتوقف ليبتسم لها هو ابتسامه ساحره ليتكلم من بين ابتسامته.
_اطمني انتي مش هتتدفعي فلوس دي مستشفى خاصه بيا مش استثماري وياريت كل المستشفيات يعرفوا كده انهم مستشفيات للعلاج الناس مش اتجار بالمهم.
_حضرتك عندك حق انت مفيش منك خالص دلوقتي وانا مش عارفه اشكر حضرتك ازي قالتها وهي تمسح دموعها ببراءه كالاطفال ليبتسم الاخر لها باعجاب شديد وابتسامه واسعه..
(ترا ماذا سيحدث بين شهاب ونيفين 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔) ٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😔😔😔😔😔
في محل الصاغه ٠٠٠٠٠
كان يقف كلا منهما مع معشقوته ليساعدوهم في اقتناء شبكتهم فهم قراروا ان يكون عونا لبعض في كل شي.
_ها دي عجباكي شكلها حلو جوي.
قالها زين بحنان شديد وهو ينظر لها.
_عندك حق حلوه جوي جوي وانا خلاص هخدها لانها علي زوقك.
ليبتسمون لبعض ابتسامه ساحره.
_كانت تقف هي ووالدتها وليث لمساعدتها فهي تعلم ان اخواتها كلا منهما مشغوله مع معشوقها وهي ايضا معشقوها بجانبها ووالدتها ايضا ٠
_ها ايه رايك في دي ي حور ي بنتي امسكيها كده.
قالتها بهانه وهي تعطي ل حور قطعه من الذهب المزخرف لكي تختارها فكانت تشعر بحيره وحرج ولكنها لم يتركها هكذا كثيرا ليهمس في اذنها بحنان وحب.
_علي فكره انتي مش محتاجه تنقي حاجه واصل لانهم عليكي هيبقوا احلى حاجه وهيتحولوا لالماز ي بختهم علشان هيلمسوا الجمال ده.
كانت تشعر وانها ليس علي الارض فهي اكيد قصد صعدت لسماء وتلحق عليا ايضا هي وذلك الملاك لتتدعي الله ان يدوم ذلك الحب والسعاده بينهم.
_واه بقا مش عجبينك واصل.
قالها سليم بغيظ فهو قد انتقاء لها أروع الأشياء ولكن هي تصمم علي استفزازه.
_لاع مش عجبني واصل وخليك في حالك عاد انا العروسه مش انت حجتك كلها بلدي ومش حلوه.
قالتها باستفزاز وهي تكتم ضحكتها بصعوبه علي مظهره وهو يستشيط منها غضبا.
_بقا انا حاجاتي بلدي ومش حلوه ماشي ي بنت بدران وبهانه اتقل براحتك ي حلوه كلها يومين وهتبقي مراتي وهوريكي وش سليم التاني.
_المحل قدامكم اهو خودوا كل الي نفسكم فيه ي عرايس دول ولاد الغالي وبنات الغالي فاهمين.
قالها بصالح بسعاده وهو ينظر لابناء اخيه بسعاده وحب.
_ربنا يخليك لينا ي عمي وميحرمناش منك واصل.
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
في فيلا البوص ٠٠٠
كان يجلس ذلك الرجل المقنع وهو ينظر لهم بنظراته الصائبه ليتحدث بمغزا ٠
_عرفه ان شهاب ابنك رجع من بره ي ليو.
_ايوه سعادتك رجع ٠
قالها ليو بخوف وارتباك ليرد هو بنظره قويه وثابته.
_كويس الفتره الي جايه هنشتغل في تجاره اعضاء وهنحتاجه معانا.
_علي جثتي ان ده يحصل ابدا.
قالها شريف بغضب شديد بعدما هب واقفا ينظر اليهم بغضب وكره يكفي العالم باكمله ليرد البوص بحده.
_وانت ليك ايه علشان توافق او ترفض ي شريف انت نسيت نفسك ولا ايه.
_لا منستش نفسي ولا حاجه انا شريف صفوان الي انت عارف كويس اوي هو يبقا مين وكفايه انا وحياتي الي ضيعتوها والشغل الوسخ الي بقيه فيه لكن اخويا لا سامعين اخويا لا.
قالها شريف بغضب شديد وثقه ايضا ليتحدث الاخر بخوف.
_اهدا ي شريف اهدا.
_انا بجد مش قادر افهمك مش كفايه دمرت واحد كمان هتدمر التاني انا سافرته بره علشان يبعد عن شغلنا الوسخ ومش هسمح بحده يقربله سامعين.
ليرحل شريف سريعا بغضب وضيق ليتحدث الاخر بنبره تهديد ووعيد.
_عقله ي ليو عقله بدل مانت عارف انا ممكن اعمل ايه والي هعمله هيكسركم انتوا الاتنين لما انت تشوف مراتك في حضني وهو يشوف امه ساعتها يبقا يعرف يتحداني متنساش ان روحكم في ايديا ٠
ليوامه له الاخر برعب وخوف ليرحل سريعا ليفكر ماذا سيفعل.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
في شقه نور الذي تسكن بها بجانب الشركه ٠٠٠
كانت تجلس بتفكير وتركيز فمن الواضح انها بداخل شركه زين الحديدي لن تستفيد شيئا فمن الواضح انها كمان كانت تعلم من الاساس ف شريف صفوان هو راس الافعي لتزعم علي التصرف لتكون قريبه من شريف صفوان فهو مفتاح اللغز.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كان يجلس بجانب الفيلا وهو يعبث برجليه ارضا ينتظرها بملل ليلتفت الي صوتها الذي يعلمه جيدا.
_جرا ايه يلا عاد عايز ايه جاي في الوقت ده ليه.
قالتها بحده وغضب ليتحدث الاخر بثقه.
_جرا ايه عاد ي خالتي عايز فلوس هكون جاي ليه.
_وانت كل شويه هتنطلي هنه ي واكل ناسك وتتطلب وتتطلب ولا ايه.
قالتها بغضب وهي تمسكه من تلابب جلبابه ليتحدث بمكر.
_خللاص وماله اروح اقول ل حاج صالح واقوله انك خليتني اضرب الورق وانك انتي الي مبتخلفيش ي خالتي شوفي بقا هيديني كام وهيعمل فيكي ايه عاد.
لتتطلع له بصدمه عارمه ٠٠٠٠يتتتتتتتتبع ٠٠٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
طبعا انا مقدرس علي زعلكم ابدا بس يريت التفاعل يزيد ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠
احفاد الحديدي :٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠البارت العاشر من احفاد الحديدي 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كان ينظر لها بخبث ومكر لتتضع يدها في صدرها لتجذب له الاموال لترميها اليه بغضب شديد لاتتحدث.
_خود حار ونا في جتتك كان يوم اسود يوم مطلبه منك كده ي وش الفقر.
_من يد منعدمها ي خالتي وانا تحت امرك في اي مصلحه مدام المعلوم موجود ٠
قالها عرفان بنظره خبيثه لترد هي بحده وغضب.
_طب خلاص ي روح امك مش هتبات هنه ي غور في داهيه وحسك عينك تيجي هنه دلوقتي فاهم.
ليوامه له بنظره خبيثه لتزفر بغضب من ذلك السر الذي جعلها تخشي من عرفان وخضوعها له خوفا من كشف ذلك السر الذي تعلم جيدا ان انكشفاه يعني هلاكها على يد صالح لتزفر بشده وتسرع الي الداخل٠
من داخل فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠
كان يجتمعون جميعهم علي الغذاء ٠٠
_مبروك ي عرسان الف مبروك ي ولاد الغالي.
قالها صالح بحب شديد وسعاده لابناء أخيه.
_ربنا يخليك لينا ي عمي وميحرمناش منك واصل.
قالها الثلاثه زين وسليم وليث بحب واحترام شديد ٠
_الف مبروك ي ولاد اخوي عقبال عوضكم ي يارب.
_ زين ربنا يخليكي لينا ي عمتي وميحرمناش منك واصل.
_مشاء الله عليكي ي سلمي ي بنتي هو ده الي كنت عايزه من زمان.
قالها صالح بفخر ل سلمي وهي تجلس بلبسها المحتشم ونقابها وهي تنظر امامها ولا تنظر ل سليم كالعاده فكنت هذه العاده تحزن صالح وهدي كثيرا لانهم يعلمون جيدا ان سليم لم يبادلها ذات الشعور ولكن من الواضح انها تحاول تدريجيا تخطي ذلك العقبه ٠
_جهزوا نفسكم ي عرسان عاد علشان حناتكم النهارده والبيت هيبقا مليان ناس وانتي ي سلمي جهزي نفسكم علشان تروحي للعرايس في بيت عمك بدران لاانا وامك لازما نفضل هنه علشان نخدم على الناس الي هتيجي.
قالتها صفيه بمكر وخبث فهي تعلم جيدا بعشق سلمي ل سليم.
_حاضر ي مرات عمي حاضر.
قالتها سلمي بقلبا ينزف الما ووجعا فستذهب لتبارك لمن لمن اخذت منها روحها عشقها لتتدعي الله ان تتحمل ذلك ولا ينكشف احد وجعها وانهيارها٠
_بعد اذنك عاد ي عمي مراد زميلي في الاكاديميه هياجي النهارده يحضر الحنه ويبات معايا لحد يوم الفرح.
قالها ليث باحترام واستأذن من عمه ٠
_واه عاد ي ليث ده بيتك ي ابني وضيوفك فوق راسنا ده فرح احفاد الحديدي يعني الكل لازما يكون موجود ٠
لينتهوا كلا منهما حديثه ويرحلون كلا منهما لاستعداد لذلك العرس المنتظر.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كان يقف علي النيل بشرود ليفيق علي مان يضع يده علي كتفه بحنان ٠
_واقف هنا لوحدك ليه ايه الي حصل.
قالها ليو بحنان بالغ ليلتفت الاخر له بنتنهيده عاليه ليتحدث بثقه.
_انت ليه بتعمل كده انت بجد جواك كل النداله دي الي تخليك تتضحي بابنك علشان الفلوس.
_علشان خايف ومش بس خايف مرعوب عليكم وعلي امكم من الي جاي.
قالها ليو سريعا بخوفا بالغ ليتحدث الاخر بغضب شديد وصراخ.
_خايف علينا لا ي شيخ خايف علينا تقوم تتدخلنا جوه الواسخه دي مش كفايه انا الي خلاص ضعت عايز تؤخد التاني تضيعه وتقضي عليه مش هترتتاح غير لما ندخل كلنا السجن مش كفايه انا وانت طب انا ومش ابنك لكن شهاب ٠
لم يستطيع انهاء حديثه اثر صفعه قويه من ليو جعلته يسقط ارضا لييتطلع اليه بصدمه عارمه ليتحدث الاخر بنبره غير قابله للنقاش ٠
_اوعا تقول الكلام ده تاني سامع اوعا انت ابني انا مكتوب باسمي انا صالح الحديدي مالوش فيك اي حاجه انت تولدت علي ايدي انا ومش ممكن اسيبه ياخدك مني لا انت والامك بلعن نفسي مليون مره اني اتكلمت انا وامك وانت سمعتنا وعرفه كل حاجه طول عمري كنت خايف ان السر ده ينكشف والاقيك بتروح مني لاني مش هستحمل انا مش وحش اوي كده ي شريف بس البوص انا عارفه من سنين هينفذ تهديده ومش هسيبنا لانه له طار قديم معايا او بالاخص مع صالح الحديدي ٠
ليتتطلع له الاخر باستغراب شديد ماذا يقصد بطار قديم وما علاقه البوص ب صالح الحديدي ليقسم بداخله لمعرفه ذلك السر في اسرع وقت ٠٠٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل بدران ٠٠٠٠٠
كان يجلسون بهانه والفتيات ليقوم بالتجهيزات ٠٠
_واه ي اما عاد الفستان ده موضه قديمه اوي.
قالتها شمس بخبث ومكر بالغ فهي لم يعجبها فستانها الاحمر المزخرف بحرافيه شديده لسبب واحد وهو ان سليم هو من اشتراه لها ٠
_بطلي دلع البنات الماسخ ده ي بت انا فهماكي ي بنت بطني والفستان حلو جوي جوي وهتلبسيه عاد.
لتزفر بغضب للتذكر سليم وهو يهده اليها ويستفزازها بانه سيجعلها تلبسه رغما عنها لتبستم شمسه العنيده لتقسم لذاتها انها لن تلبسه وسيعلم هو ذلك لتجعله يستشيط غضبا.
_وانا فستاني حلو عاد ي شهد.
قالتها حور بحزن شديد فهي كانت تتمنا ان ترا كل شى خاص بيها لتحتضنها شهد بحنانها المعتاد ٠
_زي القمر ي حبيبتي حوري بدر منور في ليله تمامه ربنا يسعدكم ي اخواتي واطمن عليكم.
لتربه على يدها بحنان بالغ وهي تهمس في اذنها بحب وسعاده.
_ويسعدك ي اختي ي شهد الزين قالتها بغمزه ومكر وهي تنظر لها لتسرح الاخري في معشقوها الفريد من نوعه في طيبته وحنانه ٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في مستشفي شهاب ٠٠٠٠
كان يجلس في غرفه والده نيفين وهو يقيس لها الضغط ويطمئنا عليها وهو يختلس النظرات لذلك الجالسه بهدؤء بالغ وبراءه كالاطفال ليتحدث بابتسامه ساحره.
_الحمد لله النبض كويس والحاله استقرت بشكل كبير اطمني.
_ربنا يخليك ي دكتور مش عارفه اقول ل حضرتك انت بجد انسان جميل جدا ٠
قالتها باعجاب شديد وحزنا بالغ ايضا.
_انتي الي جميله اوي بجد عجبني لبسك المحتشم وهدؤك بجد انت مفيش منك اليومين دول بجد تربيه تشرف.
قالها شهاب باعجاب شديد فهو كان دائما ان يرتبط ببنت في ذلك الاحتشام والهدوء لتفهم هي تظراته لتنهد بحزن شديد وهي تحدث ذاتها.
_اه لو تعرف الحقيقه اني انسانه ملوثه منفعكش ولا انفع اي حد حتى الي سلمته نفسي عمره مهيفكررفيا انت تستاهل ملاك مش واحده زي يريتني قبلتك من زمان ياريت كانت سارحه لم تشعر بشهاب وهو يلتقط لها صوره وهي شارده ليحتفظ بيها سريعا ويعد ذاته انها ستكون شريكه حياته الي الابد ٠٠٠٠٠
🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏👍🙏🙏🙏👍🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه زين الحديدي ٠٠٠٠٠
_طبعا انت من المعزومين ي شريف بيه.
قالها زين بابتسامه وثقه ليرد الاخر بابتسامه خبيثه وماكره.
_طبعا ي زين بيه طبعا ربنا يتمم بخير.
_الله يخليك ي رب عقبالك وربنا يهديك بالي تغير حالك .
لتصدر منه ضحكه عاليه طغت علي دخول من لم يشعروا بها وهي تنظر لهم بتمعن ليتحدث من بين ضحكاته.
_لا ي سيدي انا بحب كده ابقا طير وطاير اي عش احط عليه.
_احممم انا اسفه ي افندم انا بخبط من بدري اضطريت اني ادخل انا اسفه.
قالتها نور بارتباك وهي تحاول البعد عن نظراته الماكره لها.
_اتفضلي ي انسه شروق.
قالها زين وهو ينظر الي الملفات امامه اما الاخر فكان ينظر لها نظرات تربكها بشده لكنها حاوله ان لا تتاثر وتبدو قويه لتتحدث بجديه.
_اتفضل ي زين بيه انا مضيه علي كل الورق الي حضرتك طلبته وبعته كمان.
_برافوا عليكي ي انسه شروق محترفه.
قالها لها وهو يغمز لها بخبث لتحاول هي الثبات.
_شكرا ي شريف بيه.
_بقولك ايه ي زين انا كنت عايز انسه شروق معايا في شركتي يعني باين عليها خبره وانا محتاجها وانت هنا عندك مرون ٠
_قالها شريف وهو يحاول توصيل رساله لها.
_والله انا معنديش مانع واصل المهم هي توافق كده كده هتبقا مسؤله عن الشغل الي بينا برضه.
_ايه رايك انتي ي انسه شروق.
قالها شريف لها وهو يغمز لها بانه قد قدم لها الفرصه علي طبق من دهب لتحاول هي جاهده لإخراج كلمتها.
_احممم انا معنديش مشكله ي زين بيه الي تشوفه.
_تمام بس خالي بالك منها ي شريف دي في حمياتي يعني بلاش حركاتك دي واصل.
قالها زين بحده خفيفه فهو يعلم جيدا ان شريف مهؤؤس بالنساء.
_ايه ده ي زين انا هتبوظ سمعتي ولا ايه مش لدرجه دي ي راجل.
قالها شريف بابتسامه خفيفه.
ليوامه لهم زين بهدؤء لترحل نور ويستاذن شريف بالرحيل ٠
في الخارج ٠٠٠٠
_حلو اوي الي انت عملته ده وفرت عليا كتير اوي استعد بقا للي هيحصلك علي ايدي ي شريف صفوان.
قالتها بثقه وقوه معتاده لينظر هو بتمعن في عيناها بثقه وغمزه.
_جهزي انتي نفسك ي حلوه ل جحيم شريف صفوان انا لما حاجه بتعجبني لازم تبقا ملكي جهزي نفسك ي حلوه لأنك هتبقي من ضمن ممتلكاتي ليرحل شريف بقوه وثبات لتقسم هي لذاتها انها ستكشف ذلك المغرور وماوراه.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏🙏
يحل المساء ٠٠٠٠٠٠
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠
كانت تتعالي الزغاريط والأفراح والانوار المضيئه بالوان زاهيه تتدل علي الفرح والسرور كان يقف كلا من زين وليث وسليم بجانب صالح وبدران وهم يرحبون بالمدعوين من الشباب والشيوخ فهذه حنه احفاد الحديدي كانوا يوزعون الشربات ويرقصون العرسان بالعصا والاحصنه كجميع اهل الصعيد الاصلين كان يجلس مراد بسعاده لصديقه واخاه وهو يراه بذلك السعاده العارمه.
_منورنا والله ي مراد ي ولدي.
قالها صالح بترحيب بالغ ليرد الاخر بابتسامه عذبه ٠٠
_ده نورك ي حاج صالح تسلم يارب.
_ي سلمي بت ي سلمي هاتي شربات هنه.
_ملوش لزوم ي حاج صالح.
_مالوش لزوم كيف ي ولدي ده واجب الضيافه ولازما تخدوه.
قالها بدران بترحيب كبير.
لتقترب سريعا باستعجال وهي تقدم الشربات ل مراد لتتحدث باسف.
_انا اسفه ي عمي كنت مشغوله جوه اشوي اتفضل حضرتك.
_علي فكره انا خدت الشربات خلاص تسلم ايدك .
قالها بابتسامه واسعه وهو يسرح في ذلك العيون الجميله لكنها حزينه للغايه لتؤامي له بهدؤء لترحل سريعا لتذهب الي منزل بدران لكنها لم تذهب وحيده فقد سرقه قلب (مراد المنشاوي) اما هو فقد عقد العزم علي معرفه من تكون هذه الفتاه وما سبب ذلك الحزن في عيناها ٠
_منورنا والله ي مراد.
قالها ليث بسعاده وهو يربت على كتف صديقه ليتحدث بعدما عاد من شروده.
_ده نورك ي عريس الف مبروك ي ليث ٠
ليث بابتسامه:الله يبارك فيك ي اخوي عقبالك.
ليسرح في ذلك العيون الحزينه ليردد بدون وعي.
_قريب قريب اوي ي ليث انشاء الله ٠
♥️♥️♥️😘😘😘❤️❤️❤️❤️😘😘😘😘😘😘😘😘
في منزل بدران ٠٠٠
كانوا يجلسون العرايس الثلاثه كالنجوم المتللاه فكانت تشعر كلم منهما بالسعاده البالغه والقلق ايضا فهذه هي اخر ليله في بييتهم سنتقلون بكل مايملكون الي بيت العشق الاخر نعم هو بيت العشق لما لا وهو يجتمع بيه ملوك العشق كانت ترقص الفتيات والنساء من حولهم كانت تشعر بهانه بانها تملك الأرض وما عليها بسعاده وفرحه ابنائها كان الكل سعيد الا هذه الذي تجلس رغم انه لا يوجد رجال لكن لا تقوم نقابها لا تريد احد ان يشفق عليها وهي تنزفا دموعا تحرق وجنتيها بالم وهي تنظر الي شمس حبيبه عشقها لتتغط علي يدها بوجع لعلها تهدا من ذلك الالم.
_بقولك ايه ي سلمي مترفعي نقابك عاد هو فيه غيرنا نتعالي نتصوروا مع بعض يلا.
_قالتها شهد بحنان بالغ لتحاول سلمي سريعا مسح دمعاتها الحارقه لتقوم بثبات مصتنع وضحكه مصتنعه ليلتقطوا الصور معا.
_الف مبروك ي عرايس ولاد خالي الي عمركم مكنتم هتلاقيهوا زيكم واصل.
قالتها سلمي بسخريه واضحه لترد شمس بحده.
_ولا هما كان هيلقوا زينا واصل وكفايه انهم بيحبونا ويموتوا فينا كمان وفضلونا علي ناس كتير مش ملين عينهم واصل.
_شهد بحده شمس كفايه كده.
قالت شمس كلمتها بكل قوه وثبات وهي تقصدها جيدا فهي تعلم منذ الصغر بعشق سلمي ل سليم لتبتسم لهم سلمي بغرور وثبات مصتنع ٠٠
_اما نشوف عاد ي ست شمس.
لتنزل نقابها سريعا وترحل لتتوعد لذلك الثلاثي وشمس بالاخص بالجحيم الذي سيروه داخل مملكه الحديدي ٠٠
🙏🙏♥️♥️♥️♥️♥️♥️❤️❤️❤️😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا علي الشناوي ٠٠٠٠٠
كان يجلس علي وهو يمسك بيده صوره فتاه غايه في الجمال لينظر لها بتمعن وتنهيده عشق لا ينتهي
_ياااه ي بختك ي مراد اكيد شوفتها ي ترا شكله ايه عاد دلوقتي اكيد لسه حلوه زي مكانت ي ترا لسه بتحبني وفكراني ولا خلاص نستني بس انا عمري منستها منه لله الي كان السبب وفرقنا عن بعض وخلاني هربه من الصعيد كلها لمجرد ان بصيه ل فوق وحبيه اوي اه وحشتني اوي ي هدي اوي ٠٠٠٠يتتتتتتتبع ٠
👑😍😍😍😍😍😍😍👆👆👆👑👑
البارت الحادي عشر من احفاد الحديدي :😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠٠
كانت تسير بعصبيه بالغه وهي تمتم بغيظ وغضب فمن هي شمس ذلك التي تجلس علي كرسي متحرك لم تستطيع فعل شى كيف تستطيع الايقاف امام سلمي الحديدي ٠
_ماشي بقا كده ابتديها معايا بدري اوي ي بنت بدران بس ورحمه ابويا مهعتجكك واصل مش كفايه انك ختي مني روحي ماشي اصبري عليا انتي والعقارب اخواتك.
_حمد الله على السلامة ي بنت عمتي.
قالها زين بثبات وقوه لترد هي بارتباك خوفا من ان يكون سمع اي شى مما تقول ٠
_احمم الله يسلمك ي زين الف مبروك ي اخويا عروستك زينه ربنا يباركلك فيها.
_تسلمي ي سلمي عقبالك مع الي يستاهللك انشاء.
_سلمي ها شوفتي حور حلوه جوي صح كانت كويسه مش كده.
قالها ليث بلهفه كبيره ليبتسم زين ابتسامه خفيفه علي عشق اخيه الظاهر في عيناه.
_مساء الخير ي جماعه.
قالها سليم بهدوء وابتسامه ساحره ليرد الجميع.
_مساء النور ي سليم.
_خودوا عاد اتفرجوا علي عرايسكم ي ولاد خالي بصراحه الفساتين الي جبتهولهم سترتهم قدام الناس احسن من الهلاهيل الي كانوا بيلبسوها.
_ليتلك سوده علي دماغك بقا كده.
قالها سليم بغضب شديد.
_واه انت بتشتمني ي سليم هي دي اخرتها عاد.
قالتها سلمي بغضب ليتحدث الاخر بتصحيح وغيظ من ذلك العنيده.
_مش انتي ي اختي مش انتي انا بتكلم علي بنت بدران الي غيرت الفستان الي كنت جايبوهلها وصمتت تلبس على كيفها ماشي ي بنت بدران.
لينفجروا الجميع ضاحكين علي ذلك المظهر فشمس استاطعت لم يستطيع فعله الاخرين وهو استفزاز سليم الحديدي ليتحدث زين من بين ضحكاته.
_خلاص عاد ي سليم محصلش حاجه واصل يمكن حاسه ان ده احسن ولا حاجه كبر مخك عاد يلا تصبحوا علي خير.
_ي عيني ي عيني علي الولا بكره تغمز الايس كريم بالعيش ي ابني الحديدي.
قالها ليث بمرحه المعتاد وهو يصعد الدرج سريعا ويطلق ضحكات عاليه وتواليه سلمي بحنق وغضب ليتركوا ذلك الغاضب وهو يتوعد لذلك العنيده بالكثير.
في غرفه ليث ٠٠٠٠٠
كان يتسطح مراد وهو يسرح في ذلك العيون الحزينه ليقاطعه ليث.
_منوراني ي صاحبي والله البلد كلها منوره..
_منوره بأهلها ي ليث احمم ليث كنت عايز اسالك علي حاجه وانت طبعا عارفني وعارف اخلاقي كويس مش كده.
قالها ليث بقلق من رد فعل ليث ليرد الاخر بثبات وتأكيد.
_طبعا عارفك زين ي مراد ي اخوي اتلكم عاد مالك.
_بصراحه في بنت انا شوفتها هنا وشكلها كده من البيت بس قسما بالله ي ليث مبصتلها زي مانت فاكر انا عارف ربنا كويس صدقني.
قالها مراد بصدقا بالغ شعر بيه ليث وتأكد منه فهو يعرف اخلاق مراد جيدا ليرد الاخر بابتسامه عذبه.
_مصدقك عاد ي مراد انا عارفك كويس بس مين البنت دي وشوفتها ميتا.
_شوفتها تحت جبتلي شربات جابتلي لما كنت قاعد مع الحاج صالح والحاج بدران ٠
ليشعر ليث بغصه مريره في قلبه ويسرح بشرود وهو يحدث ذاته فبتاكيد هو يقصد سلمي ياالله اعمل ايه ي ربي اكيد قصده سلمي اقواله ايه انها بتعشق اخويا الي فرحه بكره بس واضح ان مراد صادق في كل قالها ان احسن متكلمش عاد واسكت مش يمكن ترتاح ل مراد وتنسا سليم ٠
_ايه ي ليث مالك سرحت في ايه كده.
قالها مراد بشك ليفيق الاخر من شروده ليتحدث بابتسامه مرتبكه.
_ابدا ي مراد كنت بفتكر بس مين دي والعموم ي سيدي عاد دي سلمي بنت عمتي.
_مخطوبه مرتبطه ي عني.
قالها مراد بلهفه وعشق في عيناه ليتاكد ليث من صدق حديثه لكنه يخشي علي مراد من وجع ومرار العشق.
_لا عاد مش مخطوبه ولا حاجه واصل.
_خلاص انا اسبوع كده بعد الفرح هجيب ابويا ونيجي نطلبها.
قالها مراد بسعاده بالغه ليتنهيد ليث تنهيده عاليه ليدعو الله ان يسعد قلب صديقه وتحافظ سلمي علي ذلك الكنز الثمين.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌴🌴🌴🌴🌴🌴🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران ٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس شمس علي كرسيها وهي تستشيط غضبا من سلمي فهي تعلم جيدا عشق سلمي ل سليم.
_عجبك الي عملتيه ده ي ست شمس كان لازما يعني ترد عليها كده.
قالتها بهانه بحده لترد الأخرى بثقه وقوه.
_ايوه ي امي كان لازما ترد كده انت مش شيفاها بتكلمنا من مناخيرها ازي طبعا ماهي حفيده الحديدي وفاكره انها هتقوا علينا بس لا الي هيمس اخواتي باي اذي انا مش هسكت واصل.
_طبعا وانا هعرف اتكلم والااغلط حد وانتي موجوده ي ست شهد.
_مضيقيش نفسك ي اما خلاص غيره بنات ومحصلش حاجه ي عني افرحوا كده وانبسطوا.
قالتها حور ببراءتها وطيبتها المعتاده.
_يلا قوموا ناموا ي غالين والله معارفه هيجلي نوم ازي بكره الثلاثه هياتخذوا مني ربنا يجعلها جوازات الهنا عليكم ي بناتي اهم حاجه لازما تعرفوها ان الست تبقا طوع جوزها اسرار بيتكم بينكم اوعا تتطلع بره فاهمين صدقوني لو عملته كده هيشلوكم فوق راسهم ربنا يهنيكم ي بناتي ويسعدكم 💗💗💗💗💗💐💐💐💐💐
💘💘💘💘💘💘💘🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💖💖💖💖
في فيلا شريف صفوان ٠٠٠٠
كان يجلس بشرود بين ابحاثه العلميه وهو يسرح في ذلك الملاك الهادي الذي خطفته منذ الحظه الأولى ٠٠٠
_ايه ي شهاب الي واخد عقلك.
قالها شريف بشك ليتحدث الاخر بهيام.
_عندك حق ي شريف فيه حد واخد عقلي فعلا وحد جميل اوي بنت هاديه اوي ي شريف عامله زي الملاك مش ممكن عامله زي اللوحه.
لينظر الاخر له باستغراب ٠٠
_لوحه انت وقعت ولا ايه ي شهاب ده انت ملحقتش ي ابني مبقالكش كتير راجع من امريكا لحقت تحب.
_هو مش عارف بصراحه اذا كان حب ولا لا بس معرفش ي شريف لما شوفتها مبقتش قادر انساها علي العموم هتاكد من الموضوع ده لما اقابلها تاني واكيد هقولك.
_طيب ي اخويا تصبح علي خير ي عاشق انت.
قالها شريف بابتسامه ساحره ليوامه له الاخر بهدؤء وابتسامه ٠
في غرفه فاتن وليو :٠٠٠٠٠
_انت بتقول ايه ي ليو شهاب ي نهار اسود ومنيل.
قالتها فاتن بغضب وخوف ليتحدث الاخر سريعا.
_واطي صوتك ل شهاب يسمع انا مش ناقص خلينا نفكر.
لتحدث الاخري بغضب وشراهه كالقطه الذي تحمي ابنائها.
_لا مش هنفكر مفيش غير حل واحد سبني انا اراحلوا انا هعرف ازي اخليه يبعد عن ولادي ليتحدث الاخر بلهفه وخوف.
_لا طبعا انتي لا انتي عايزه تتديلوا السكينه الي يذبحنا بيها مانتي عارفه انه بيحبك من زمان وكان عاوزك انسي الفكره دي خالص ي فاتن سبينا نفكر واكيد هنلاقي حل اكيد.
😍😍😍😍😍💖💖💖💖💖💖💖😍😍😍😍😍😍
في شركه شريف صفوان ٠٠٠٠٠
كانت تقف وهي تبحث في الملفات الخاصه بصفقات الشركه لعلها تجد ماتبحث عنه ليقاطعها ذلك الصوت وهذا لم يكن الا (ليو )
_انتي مين وبتعملي ايه هنا.
قالها ليو بحده ارجفتها لكنها كعادتها تستيطع الثبات سريعا.
_انا شروق سكرتيره شريف بيه الجديده.
ليتحدث الاخر بهمس قاتل وهو يحاول ان يستوعب ماذا يحدث.
_شريف معين واحده منقبه سكرتيره ليه هو جراله ايه ليسرع الي الداخل لتتحدث هي بخبث ومكر.
_تمام اوي كمان ليو الضلع الاساسي لكل ده بكره هتقوعوا علي ايدي واحد وراء التاني مبقاش نور الشناوى انا دخلتكم السجن.
من الداخل ٠٠٠٠٠
كان يجلس شريف باسترخاء علي كرسيه وهو مغمض عيناه يعبث بالقلم بين يديه ليتحدث ليو بحده خفيفه.
_البنت الي بره دي مين ي شريف.
_دي مرات ابنك المستقبليه انشاء الله.
قالها شريف ببروده المعتاد ليتحدث الاخر بدهشه.
_ودي شهاب شافها فين وعرفها امتا.
ليرد الاخر بوجع ومراره.
_صح انا اسف نسيت ان معندكش ابن غير شهاب.
لينتفض الاخر بغضب.
_لا ي شريف انا مفكرتش كده انا قولت انه اكيد شهاب لان من هيئه البنت ولبسها ونقابها قولت اكيد انك بتتكلم عن شهاب.
_عندك حق ماهو شيطان زي مستحيل يتجوز واحده زيها مش كده.
قالها بوجع والم ليرد الاخر.
_تستاهل احسن واحده في الدنيا ي شريف.
ليبتسم الاخر ابتسامته الساحره ويقوم.
_طيب انا مسافر قنا احضر فرح ولادي عمي وهرجع باليل.
ليرد الاخر بغضب.
_ولاد عمك ميتحرقوا بجاز ايه الي هيوديك عندهم.
ليربت الاخر علي يده بحنان.
_ممكن تهدا اطمن انا محدش يقدر ياخدني منك وسابق وقولتلك انهم هما مالهوش ذنب في الي بيني وبين صالح الحديدي وبعدين زين عازمني على اني شريكه شريف صفوان شويه وهرجع متقلقش ويريت ماما متعرفش حاجه.
ليوامه له الاخر بهدوء ليرحل سريعا الي الخارج.
_استنا عندك هنا رايح فين.
قالتها بثقه وثبات ليبتسم الاخر بخبث.
_ايه هوحشك اوعدك ان بكره هاجي بدري لاني مش هقدر ارجع النهارده وبعدين انا لسه مبقتش جوزك علشان تساليني رايح فين وجاي منين لتقترب منه لتتحدث بكل ثقه وغرور.
_ولاعمرك هتكون انا بسال لاني هروح احضر فرح زين بيه وشاكلك رايح فتاخدني معاك.
_تمام تحت امرك ي قطه اتفضلي.
لتسير امامه بكل ثبات وغرور ليبتسم الاخر ابتسامه ساحره توحي بالكثير ٠
🌹❤️❤️❤️❤️🌹🌹❤️❤️❤️❤️🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في منزل بدران ٠٠٠٠٠٠
كان يجتمع الجميع رجال نساء شيوخ واطفال في منزل الحديدي فاليله هو فرح احفاد الحديدي ٠
كان يقفون صالح وبدران وليث وزين وسليم ومراد ايضا وهم يساعدون بعضهم البعض ويستقبلون المدعويين بالترحاب فكانوا الثلاثه كالفرسان فكانوا وسيمين للغايه يمتلكون ابتسامه ساحره ينتظرون بفارخ الصبر كتب الكتاب ليجتموعوا اخيرا بمعشقوتهم.
_مبروك ي ولادي اخوي الف مبروك.
قالها صالح بسعاده كبيره ليردوا الثلاثه بابتسامه واسعه.
_الله يبارك فيك ي عمي.
_خالوا بالكم من بناتي ي ولاد فاهمين انا مديكم روحي.
قالها بدران بتأكيد ليرادو ايضا بتأكيد واحترام.
_دول في عنينا ي عمي اطمن.
_يلا ي عرسان علشان كتب الكتاب ٠
قالها مراد بابتسامه ليسرعوا الشباب الي كتب الكتاب واخيرا سيرتبط اسمائهم باسماء معشقوتهم.
في الأعلى في غرفه الفتيات ٠٠٠
كان يجلسون الحوريات الثلاثه بفساتين الزفاف فكانوا كالملكات الذين ينتظرون فرسانهم اما الأخرى فكانت تنظر لهم بحنق وكره فكانت تتمنا ان تكون هي مكانها الان هي كانت تتمنا ان تزف الي سليم لكن القدر قد انها كلمته وانتهاء الامر.
_مبروك ي ام البنات اخير اطمنتي عليهم انا عارفه انك كنتي فاقده الامل بس الحمد لله ربنا اجبر بخاطرك اهو.
قالتها صفيه باستفزاز لبهانه لكن الاخري التزمت الصمت لكي تجعل هذه الليه تمرا بسلام وتتطمن علي بناتها.
لتقوم هدي باطلاق زغروطه عاليه بفرحه وسعاده.
_مبروك مبروك ي عرايس العرسان كاتبوا الكتاب يعني خلاص بيقيتو من ممتلكاتهم الخاصه.
لتخفق كلا منهما راسها بخجل شديد فبالفعل اصبحوا من ممتلكاتهم الخاصه وانتهاء الامر.
في الخارج ٠٠٠٠
_انزلي ي اختي انا مش خدام اهلك.
قالها شريف باستفزاز وبرود لها لترد هي بحده ٠
_خدام اهلي اظن من الذوق لما تبقا راكبه معاك بنت تنزل تفتحلها الباب.
_لما تبقا بنت بقا مش واحده زيك واتفضلي علشان الناس لينزلو سويا ليراهم زين ليبتسم اليهم بسعاده.
_يااه وعدت وصدقت اهو عاد نورت ي شريف نورتي ي شروق.
نور بارتباك :شكرا الف مبروك ي زين بيه.
شريف بابتسامه:الف مبروك ي زين ربنا يتمم بخير.
_ربنا يخليك ي شريف اطلعي انتي ي شروق فوق مع الحريم وانت بقا تعالي معايا علشان نتاخد الضيافه التمام ليرد الاخر بمرح.
_ايوه كده مادام اكل فلاحي انا معاك فيه.
ليطلقوا سويا ضحكاتهم الساحره ليسرعوا الي الداخل.
في غرفه العرايس ٠٠
كان يقف كلا منهما ينظرون لبعضهم البعض بعشق وحب وسعاده وامان ليتقدم كلا منهما الي زوجته وهو يمسك يدها بحب.
_الف مبروك ي عروسه هتنوري قصر الحديدي٠
قالها زين بحب شديد لتبتسم له شهد ابتسامه ساحره.
_القصر منور بيك وحياتي انا كمان هتنور بيك ي زين الرجال.
ليقبلها في جبينها بعشق شديد٠
_كتر خيرك والله عاد انك لبتستي الفستان بتاع الفرح الي اخترتوا والا كان هيبقا يوم مهبب علي دماغك .
قالها سليم بغرور لترد الاخري بخبث ومكر ٠٠
_متتحدنيش ي واد الحديدي علشان هتخسر.
_ها ده عمره مهيحصل واصل ي بنت بدران انتي خلاص بقيتي بتاعتي وهوريكي النجوم في عز الضهر.
_شمس بمكر وخبث:اكده طيب عاد انت الي جبته لنفسك ي ابن الحديدي ٠
_مشاء الله عليكي بدر منور والله بقا معقول ي ناس الجمال ده كله بقا ملكي انا مش مصدق والله..
قالها ليث بسعاده غامره لترد الاخري بابتسامه عشق.
_ربنا يخليك ليا ي ليث وتستحملني ومتزهقش مني واصل معلش انا عارفه اني حمل تقيل عليك بس ولكن اوقفها اصبعه الذي وضعه علي شفتيها يمنعها من استكمال ذلك الحديث المحزن.
_اوعي تقولي كده مره تانيه انتي هتبقي تاج فوق راسي بحبك ي حور بحبك جوي جوي.
لتبتسم له ابتسامه عشق حب وأمل جديد.
في الاسفل.
كان يجلس شريف واعيونه مسلطه علي من يجلس بسعاده لابناء اخيه ليتحدث بمراره والم داخلي.
_يااه فرحان اوي كده كل ده علشان ولاد اخوك معقوله تكون حنين بالطريقه دي مش ممكن مكنتش رميه عيله عمرها 17سنه هي وابنك الي في بطنها ومسالتش فيها ربيه ولاد اخوك وسبت ابنك اتربا وسط الوساخه لما بقا ديلر في تجاره المخدرات والسلاح وكل ده بسببك بس اوعدك ان الحساب بينا هيبقا قريب اوي.
ليفيق من شروده علي صوت الزغاريط العاليه والفرحه والسعاده من حوله بنزول كل منهم وفي يده زوجته والسعاده والعشق على وجوهم ليسرح في قطته الشرسه العنيده ليبتسم تلقائيا وهو يراها تقف بجنبه ليسرعوا الي الخارج.
فقد انتها الفرح وذهبوا الجميع.
_يااه مش مصدق عاد الي حصل ي صالح معقول الولاد والبنات خلاص ادجوزو والله مامصدق.
_قالها بدران بسعاده بالغه ليرد الاخر بسعاده ايضا.
_اه الحمد لله ي بدران نفذت وصيه صابر اخوي الله يرحمه ربنا يسعده ويهنيهم.
بدارن باستعجال _واه عاد نسيت مخفظتي فوق هطلع اجيبها علطول واجي نروح سواء البيت عنديكم.
_ماشي ي اخوي براحتك.
ليتتطلع صالح بجانبه ليرا ذلك التلفون الملقي علي وجهه ليمسك بالهاتف لينصدم بصدمه عارمه مما راه ٠٠٠يتتتتتتبع ٠
تفتكروا صالح شاف ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
طبعا انا بعتزر جدا عن بارت امنبارح بجد عنيا كانت تعباني جدا اما بالنسبه لان كتير سالني هي هتستمر في رمضان انشاء الله لانها مش هتلحق تخلص قبل رمضان لسه الأحداث كتير والمفاجات اكتر هستنا رايكم ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠
احفاد الحديدي ٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد :✍️✍️✍️✍️البارت الحادي عشر من احفاد الحديدي :😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠٠
كانت تسير بعصبيه بالغه وهي تمتم بغيظ وغضب فمن هي شمس ذلك التي تجلس علي كرسي متحرك لم تستطيع فعل شى كيف تستطيع الايقاف امام سلمي الحديدي ٠
_ماشي بقا كده ابتديها معايا بدري اوي ي بنت بدران بس ورحمه ابويا مهعتجكك واصل مش كفايه انك ختي مني روحي ماشي اصبري عليا انتي والعقارب اخواتك.
_حمد الله على السلامة ي بنت عمتي.
قالها زين بثبات وقوه لترد هي بارتباك خوفا من ان يكون سمع اي شى مما تقول ٠
_احمم الله يسلمك ي زين الف مبروك ي اخويا عروستك زينه ربنا يباركلك فيها.
_تسلمي ي سلمي عقبالك مع الي يستاهللك انشاء.
_سلمي ها شوفتي حور حلوه جوي صح كانت كويسه مش كده.
قالها ليث بلهفه كبيره ليبتسم زين ابتسامه خفيفه علي عشق اخيه الظاهر في عيناه.
_مساء الخير ي جماعه.
قالها سليم بهدوء وابتسامه ساحره ليرد الجميع.
_مساء النور ي سليم.
_خودوا عاد اتفرجوا علي عرايسكم ي ولاد خالي بصراحه الفساتين الي جبتهولهم سترتهم قدام الناس احسن من الهلاهيل الي كانوا بيلبسوها.
_ليتلك سوده علي دماغك بقا كده.
قالها سليم بغضب شديد.
_واه انت بتشتمني ي سليم هي دي اخرتها عاد.
قالتها سلمي بغضب ليتحدث الاخر بتصحيح وغيظ من ذلك العنيده.
_مش انتي ي اختي مش انتي انا بتكلم علي بنت بدران الي غيرت الفستان الي كنت جايبوهلها وصمتت تلبس على كيفها ماشي ي بنت بدران.
لينفجروا الجميع ضاحكين علي ذلك المظهر فشمس استاطعت لم يستطيع فعله الاخرين وهو استفزاز سليم الحديدي ليتحدث زين من بين ضحكاته.
_خلاص عاد ي سليم محصلش حاجه واصل يمكن حاسه ان ده احسن ولا حاجه كبر مخك عاد يلا تصبحوا علي خير.
_ي عيني ي عيني علي الولا بكره تغمز الايس كريم بالعيش ي ابني الحديدي.
قالها ليث بمرحه المعتاد وهو يصعد الدرج سريعا ويطلق ضحكات عاليه وتواليه سلمي بحنق وغضب ليتركوا ذلك الغاضب وهو يتوعد لذلك العنيده بالكثير.
في غرفه ليث ٠٠٠٠٠
كان يتسطح مراد وهو يسرح في ذلك العيون الحزينه ليقاطعه ليث.
_منوراني ي صاحبي والله البلد كلها منوره..
_منوره بأهلها ي ليث احمم ليث كنت عايز اسالك علي حاجه وانت طبعا عارفني وعارف اخلاقي كويس مش كده.
قالها ليث بقلق من رد فعل ليث ليرد الاخر بثبات وتأكيد.
_طبعا عارفك زين ي مراد ي اخوي اتلكم عاد مالك.
_بصراحه في بنت انا شوفتها هنا وشكلها كده من البيت بس قسما بالله ي ليث مبصتلها زي مانت فاكر انا عارف ربنا كويس صدقني.
قالها مراد بصدقا بالغ شعر بيه ليث وتأكد منه فهو يعرف اخلاق مراد جيدا ليرد الاخر بابتسامه عذبه.
_مصدقك عاد ي مراد انا عارفك كويس بس مين البنت دي وشوفتها ميتا.
_شوفتها تحت جبتلي شربات جابتلي لما كنت قاعد مع الحاج صالح والحاج بدران ٠
ليشعر ليث بغصه مريره في قلبه ويسرح بشرود وهو يحدث ذاته فبتاكيد هو يقصد سلمي ياالله اعمل ايه ي ربي اكيد قصده سلمي اقواله ايه انها بتعشق اخويا الي فرحه بكره بس واضح ان مراد صادق في كل قالها ان احسن متكلمش عاد واسكت مش يمكن ترتاح ل مراد وتنسا سليم ٠
_ايه ي ليث مالك سرحت في ايه كده.
قالها مراد بشك ليفيق الاخر من شروده ليتحدث بابتسامه مرتبكه.
_ابدا ي مراد كنت بفتكر بس مين دي والعموم ي سيدي عاد دي سلمي بنت عمتي.
_مخطوبه مرتبطه ي عني.
قالها مراد بلهفه وعشق في عيناه ليتاكد ليث من صدق حديثه لكنه يخشي علي مراد من وجع ومرار العشق.
_لا عاد مش مخطوبه ولا حاجه واصل.
_خلاص انا اسبوع كده بعد الفرح هجيب ابويا ونيجي نطلبها.
قالها مراد بسعاده بالغه ليتنهيد ليث تنهيده عاليه ليدعو الله ان يسعد قلب صديقه وتحافظ سلمي علي ذلك الكنز الثمين.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌴🌴🌴🌴🌴🌴🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران ٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس شمس علي كرسيها وهي تستشيط غضبا من سلمي فهي تعلم جيدا عشق سلمي ل سليم.
_عجبك الي عملتيه ده ي ست شمس كان لازما يعني ترد عليها كده.
قالتها بهانه بحده لترد الأخرى بثقه وقوه.
_ايوه ي امي كان لازما ترد كده انت مش شيفاها بتكلمنا من مناخيرها ازي طبعا ماهي حفيده الحديدي وفاكره انها هتقوا علينا بس لا الي هيمس اخواتي باي اذي انا مش هسكت واصل.
_طبعا وانا هعرف اتكلم والااغلط حد وانتي موجوده ي ست شهد.
_مضيقيش نفسك ي اما خلاص غيره بنات ومحصلش حاجه ي عني افرحوا كده وانبسطوا.
قالتها حور ببراءتها وطيبتها المعتاده.
_يلا قوموا ناموا ي غالين والله معارفه هيجلي نوم ازي بكره الثلاثه هياتخذوا مني ربنا يجعلها جوازات الهنا عليكم ي بناتي اهم حاجه لازما تعرفوها ان الست تبقا طوع جوزها اسرار بيتكم بينكم اوعا تتطلع بره فاهمين صدقوني لو عملته كده هيشلوكم فوق راسهم ربنا يهنيكم ي بناتي ويسعدكم 💗💗💗💗💗💐💐💐💐💐
💘💘💘💘💘💘💘🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💖💖💖💖
في فيلا شريف صفوان ٠٠٠٠
كان يجلس بشرود بين ابحاثه العلميه وهو يسرح في ذلك الملاك الهادي الذي خطفته منذ الحظه الأولى ٠٠٠
_ايه ي شهاب الي واخد عقلك.
قالها شريف بشك ليتحدث الاخر بهيام.
_عندك حق ي شريف فيه حد واخد عقلي فعلا وحد جميل اوي بنت هاديه اوي ي شريف عامله زي الملاك مش ممكن عامله زي اللوحه.
لينظر الاخر له باستغراب ٠٠
_لوحه انت وقعت ولا ايه ي شهاب ده انت ملحقتش ي ابني مبقالكش كتير راجع من امريكا لحقت تحب.
_هو مش عارف بصراحه اذا كان حب ولا لا بس معرفش ي شريف لما شوفتها مبقتش قادر انساها علي العموم هتاكد من الموضوع ده لما اقابلها تاني واكيد هقولك.
_طيب ي اخويا تصبح علي خير ي عاشق انت.
قالها شريف بابتسامه ساحره ليوامه له الاخر بهدؤء وابتسامه ٠
في غرفه فاتن وليو :٠٠٠٠٠
_انت بتقول ايه ي ليو شهاب ي نهار اسود ومنيل.
قالتها فاتن بغضب وخوف ليتحدث الاخر سريعا.
_واطي صوتك ل شهاب يسمع انا مش ناقص خلينا نفكر.
لتحدث الاخري بغضب وشراهه كالقطه الذي تحمي ابنائها.
_لا مش هنفكر مفيش غير حل واحد سبني انا اراحلوا انا هعرف ازي اخليه يبعد عن ولادي ليتحدث الاخر بلهفه وخوف.
_لا طبعا انتي لا انتي عايزه تتديلوا السكينه الي يذبحنا بيها مانتي عارفه انه بيحبك من زمان وكان عاوزك انسي الفكره دي خالص ي فاتن سبينا نفكر واكيد هنلاقي حل اكيد.
😍😍😍😍😍💖💖💖💖💖💖💖😍😍😍😍😍😍
في شركه شريف صفوان ٠٠٠٠٠
كانت تقف وهي تبحث في الملفات الخاصه بصفقات الشركه لعلها تجد ماتبحث عنه ليقاطعها ذلك الصوت وهذا لم يكن الا (ليو )
_انتي مين وبتعملي ايه هنا.
قالها ليو بحده ارجفتها لكنها كعادتها تستيطع الثبات سريعا.
_انا شروق سكرتيره شريف بيه الجديده.
ليتحدث الاخر بهمس قاتل وهو يحاول ان يستوعب ماذا يحدث.
_شريف معين واحده منقبه سكرتيره ليه هو جراله ايه ليسرع الي الداخل لتتحدث هي بخبث ومكر.
_تمام اوي كمان ليو الضلع الاساسي لكل ده بكره هتقوعوا علي ايدي واحد وراء التاني مبقاش نور الشناوى انا دخلتكم السجن.
من الداخل ٠٠٠٠٠
كان يجلس شريف باسترخاء علي كرسيه وهو مغمض عيناه يعبث بالقلم بين يديه ليتحدث ليو بحده خفيفه.
_البنت الي بره دي مين ي شريف.
_دي مرات ابنك المستقبليه انشاء الله.
قالها شريف ببروده المعتاد ليتحدث الاخر بدهشه.
_ودي شهاب شافها فين وعرفها امتا.
ليرد الاخر بوجع ومراره.
_صح انا اسف نسيت ان معندكش ابن غير شهاب.
لينتفض الاخر بغضب.
_لا ي شريف انا مفكرتش كده انا قولت انه اكيد شهاب لان من هيئه البنت ولبسها ونقابها قولت اكيد انك بتتكلم عن شهاب.
_عندك حق ماهو شيطان زي مستحيل يتجوز واحده زيها مش كده.
قالها بوجع والم ليرد الاخر.
_تستاهل احسن واحده في الدنيا ي شريف.
ليبتسم الاخر ابتسامته الساحره ويقوم.
_طيب انا مسافر قنا احضر فرح ولادي عمي وهرجع باليل.
ليرد الاخر بغضب.
_ولاد عمك ميتحرقوا بجاز ايه الي هيوديك عندهم.
ليربت الاخر علي يده بحنان.
_ممكن تهدا اطمن انا محدش يقدر ياخدني منك وسابق وقولتلك انهم هما مالهوش ذنب في الي بيني وبين صالح الحديدي وبعدين زين عازمني على اني شريكه شريف صفوان شويه وهرجع متقلقش ويريت ماما متعرفش حاجه.
ليوامه له الاخر بهدوء ليرحل سريعا الي الخارج.
_استنا عندك هنا رايح فين.
قالتها بثقه وثبات ليبتسم الاخر بخبث.
_ايه هوحشك اوعدك ان بكره هاجي بدري لاني مش هقدر ارجع النهارده وبعدين انا لسه مبقتش جوزك علشان تساليني رايح فين وجاي منين لتقترب منه لتتحدث بكل ثقه وغرور.
_ولاعمرك هتكون انا بسال لاني هروح احضر فرح زين بيه وشاكلك رايح فتاخدني معاك.
_تمام تحت امرك ي قطه اتفضلي.
لتسير امامه بكل ثبات وغرور ليبتسم الاخر ابتسامه ساحره توحي بالكثير ٠
🌹❤️❤️❤️❤️🌹🌹❤️❤️❤️❤️🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في منزل بدران ٠٠٠٠٠٠
كان يجتمع الجميع رجال نساء شيوخ واطفال في منزل الحديدي فاليله هو فرح احفاد الحديدي ٠
كان يقفون صالح وبدران وليث وزين وسليم ومراد ايضا وهم يساعدون بعضهم البعض ويستقبلون المدعويين بالترحاب فكانوا الثلاثه كالفرسان فكانوا وسيمين للغايه يمتلكون ابتسامه ساحره ينتظرون بفارخ الصبر كتب الكتاب ليجتموعوا اخيرا بمعشقوتهم.
_مبروك ي ولادي اخوي الف مبروك.
قالها صالح بسعاده كبيره ليردوا الثلاثه بابتسامه واسعه.
_الله يبارك فيك ي عمي.
_خالوا بالكم من بناتي ي ولاد فاهمين انا مديكم روحي.
قالها بدران بتأكيد ليرادو ايضا بتأكيد واحترام.
_دول في عنينا ي عمي اطمن.
_يلا ي عرسان علشان كتب الكتاب ٠
قالها مراد بابتسامه ليسرعوا الشباب الي كتب الكتاب واخيرا سيرتبط اسمائهم باسماء معشقوتهم.
في الأعلى في غرفه الفتيات ٠٠٠
كان يجلسون الحوريات الثلاثه بفساتين الزفاف فكانوا كالملكات الذين ينتظرون فرسانهم اما الأخرى فكانت تنظر لهم بحنق وكره فكانت تتمنا ان تكون هي مكانها الان هي كانت تتمنا ان تزف الي سليم لكن القدر قد انها كلمته وانتهاء الامر.
_مبروك ي ام البنات اخير اطمنتي عليهم انا عارفه انك كنتي فاقده الامل بس الحمد لله ربنا اجبر بخاطرك اهو.
قالتها صفيه باستفزاز لبهانه لكن الاخري التزمت الصمت لكي تجعل هذه الليه تمرا بسلام وتتطمن علي بناتها.
لتقوم هدي باطلاق زغروطه عاليه بفرحه وسعاده.
_مبروك مبروك ي عرايس العرسان كاتبوا الكتاب يعني خلاص بيقيتو من ممتلكاتهم الخاصه.
لتخفق كلا منهما راسها بخجل شديد فبالفعل اصبحوا من ممتلكاتهم الخاصه وانتهاء الامر.
في الخارج ٠٠٠٠
_انزلي ي اختي انا مش خدام اهلك.
قالها شريف باستفزاز وبرود لها لترد هي بحده ٠
_خدام اهلي اظن من الذوق لما تبقا راكبه معاك بنت تنزل تفتحلها الباب.
_لما تبقا بنت بقا مش واحده زيك واتفضلي علشان الناس لينزلو سويا ليراهم زين ليبتسم اليهم بسعاده.
_يااه وعدت وصدقت اهو عاد نورت ي شريف نورتي ي شروق.
نور بارتباك :شكرا الف مبروك ي زين بيه.
شريف بابتسامه:الف مبروك ي زين ربنا يتمم بخير.
_ربنا يخليك ي شريف اطلعي انتي ي شروق فوق مع الحريم وانت بقا تعالي معايا علشان نتاخد الضيافه التمام ليرد الاخر بمرح.
_ايوه كده مادام اكل فلاحي انا معاك فيه.
ليطلقوا سويا ضحكاتهم الساحره ليسرعوا الي الداخل.
في غرفه العرايس ٠٠
كان يقف كلا منهما ينظرون لبعضهم البعض بعشق وحب وسعاده وامان ليتقدم كلا منهما الي زوجته وهو يمسك يدها بحب.
_الف مبروك ي عروسه هتنوري قصر الحديدي٠
قالها زين بحب شديد لتبتسم له شهد ابتسامه ساحره.
_القصر منور بيك وحياتي انا كمان هتنور بيك ي زين الرجال.
ليقبلها في جبينها بعشق شديد٠
_كتر خيرك والله عاد انك لبتستي الفستان بتاع الفرح الي اخترتوا والا كان هيبقا يوم مهبب علي دماغك .
قالها سليم بغرور لترد الاخري بخبث ومكر ٠٠
_متتحدنيش ي واد الحديدي علشان هتخسر.
_ها ده عمره مهيحصل واصل ي بنت بدران انتي خلاص بقيتي بتاعتي وهوريكي النجوم في عز الضهر.
_شمس بمكر وخبث:اكده طيب عاد انت الي جبته لنفسك ي ابن الحديدي ٠
_مشاء الله عليكي بدر منور والله بقا معقول ي ناس الجمال ده كله بقا ملكي انا مش مصدق والله..
قالها ليث بسعاده غامره لترد الاخري بابتسامه عشق.
_ربنا يخليك ليا ي ليث وتستحملني ومتزهقش مني واصل معلش انا عارفه اني حمل تقيل عليك بس ولكن اوقفها اصبعه الذي وضعه علي شفتيها يمنعها من استكمال ذلك الحديث المحزن.
_اوعي تقولي كده مره تانيه انتي هتبقي تاج فوق راسي بحبك ي حور بحبك جوي جوي.
لتبتسم له ابتسامه عشق حب وأمل جديد.
في الاسفل.
كان يجلس شريف واعيونه مسلطه علي من يجلس بسعاده لابناء اخيه ليتحدث بمراره والم داخلي.
_يااه فرحان اوي كده كل ده علشان ولاد اخوك معقوله تكون حنين بالطريقه دي مش ممكن مكنتش رميه عيله عمرها 17سنه هي وابنك الي في بطنها ومسالتش فيها ربيه ولاد اخوك وسبت ابنك اتربا وسط الوساخه لما بقا ديلر في تجاره المخدرات والسلاح وكل ده بسببك بس اوعدك ان الحساب بينا هيبقا قريب اوي.
ليفيق من شروده علي صوت الزغاريط العاليه والفرحه والسعاده من حوله بنزول كل منهم وفي يده زوجته والسعاده والعشق على وجوهم ليسرح في قطته الشرسه العنيده ليبتسم تلقائيا وهو يراها تقف بجنبه ليسرعوا الي الخارج.
فقد انتها الفرح وذهبوا الجميع.
_يااه مش مصدق عاد الي حصل ي صالح معقول الولاد والبنات خلاص ادجوزو والله مامصدق.
_قالها بدران بسعاده بالغه ليرد الاخر بسعاده ايضا.
_اه الحمد لله ي بدران نفذت وصيه صابر اخوي الله يرحمه ربنا يسعده ويهنيهم.
بدارن باستعجال _واه عاد نسيت مخفظتي فوق هطلع اجيبها علطول واجي نروح سواء البيت عنديكم.
_ماشي ي اخوي براحتك.
ليتتطلع صالح بجانبه ليرا ذلك التلفون الملقي علي وجهه ليمسك بالهاتف لينصدم بصدمه عارمه مما راه ٠٠٠يتتتتتتبع ٠
تفتكروا صالح شاف ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
طبعا انا بعتزر جدا عن بارت امنبارح بجد عنيا كانت تعباني جدا اما بالنسبه لان كتير سالني هي هتستمر في رمضان انشاء الله لانها مش هتلحق تخلص قبل رمضان لسه الأحداث كتير والمفاجات اكتر هستنا رايكم ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠
احفاد الحديدي ٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد :✍️✍️✍️✍️البارت الثاني عشر من احفاد الحديدي :💚👏👏👏👏👏👏
كان يقف صالح وهو يحدق في التلفون بصدمه عارمه فمن المعقول ان تكون هي تكون من خطفت قلبه وملكه روحه من قبل كان يشعر وكان الزمن والحياه توقفت من حوله كان يفكر لمن هذا الهاتف من يكون علي علاقه قويه معاها لذلك الحد لكي يضع صورتها خلفيه تليفونه مليون سؤال وسؤال ولكن اتا ذلك الصوت وقطع ذلك الشرود.
_ممكن تليفوني ي حاج صالح اسف نسيته.
قالها شريف بثبات وقوه متعمده امامه ليلتفت اليه صالح ليعود عقله مره تانيه الي التفكير من شريف صفوان ماذا تكون علاقته بها من المعقول ان ويتوقف العقل وتحل عليه الصدمه الشديده فبالفعل يكون ابنها من من خانتني من أجله ليمد يده وكان غائب عن الحياه ليلتقته شريف ويرحل تحت ذلك النظرات الصائبه ٠٠
❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠٠
في غرفه زين ٠٠٠
كانت تجلس بدموع تحاول ان تخفيها تحاول مسحها سريعا لكن كانت يده سابقه لها لتمسحها بحنان كبير ليقبل يدها بعشق.
_وبعدهالك عاد هتفضلي كده فيه عروسه ليله دخلتها تبقا كده مالك ي ملكه قلبي.
_حزينه اوي ي زين كان نفسي ابقا زي كل البنات افرح وانبسط مع جوزي اديك شايف بنهج من اقل حاجه وانت ذنبك ايه عاد تتحمل كل ده.
قالتها بدموع والم شديد لحتتضنها سريعا وهو يدفن راسه في عنقها ليسنشق عطرها الفريد كهياتها الخاطفه له ليتحدث بعشق.
_قولتلك اني مبسوط جوي والله وبكره انشاء الله هتعملي العمليه وهتبقي زي الفل وهتشوفي.
_كان نفسي ابسطك زي سليم وليث مزمانهم مبسوطين مع اخواتي كان نفسي ي زين كان نفسي.
كاد زين ليتحدث ليقتطعهم ذلك الصوت الصريخ.
_زين بقلق:واه عاد ايه الصوت ده استر يارب.
_شهد بخضه:دي شمس اختي.
ليسرعوا سويا الي غرفه سليم ٠٠
_اعاااااا الحقوني فار فار الحقوني ي ناس الحقوني.
قالتها شمس بصريخ بالغ ليرد الاخر بغيظ شديد.
_واطي حسك ده هتلمي علينا الناس مفيش فار ولا زفت اها.
_اعااا لا فيه انا شوفته دلوقتي فار كبير فار.
ليقوم سليم بفتح الباب بغضب بعدما اشتدت الطرقات عليه.
_واه فيه ايه عاد ي سليم شمس بتصرخ ليه كده.
قالها صالح بحده لترد الاخري بغضب.
_عملت ايه في اختي عاد ي سليم.
لترتمي الاخري بمكر في احضانها وهي تنتفض وتتصنع الخوف والذعر لاتحدث بانفاس لاهثه.
_الحقيني ي شهد ياختي انت عارفه اني بخاف من الفران الحقيني.
_خلاص ي حبيتي متخافيش هنشوفه اهوو.
_لاع ده كبير اوي انا مش هنام اهنه واصل خوديني انام معاكي ي شهد.
_نعم تنامي فين ي اختي اتعدلي لاعدلك عاد.
قالها سليم بغضب ليرد صالح بحده.
_انت اتجننت في عقلك ولا ايه ي سليم بتخوفيها قدامي وصوتك يعلي وانا موجود.
_انا اسف ي عمي مقصدش بس انت مش سامع كلامها عاد.
_خلاص انت شايف البت بتتنفض كيف خوديها عاد ي هدي تنام معاكي جرا ايه ي شمس ي بنتي شهد مينفعش تكون معاكي دي ليله دخلتها يلا روحي معاها ي هدى ليخرج صوت ذلك الغاضب فهو يعلم جيدا انها لعبه من الاعيباها.
_لاع ي عمي مش هي خايفه من الاوضه دي احنا نروحوا الاوضه التانيه عاد مش كده ولا ايه ي شمس.
قالها وهو ينظر لها بنظره استفزازيه اما هي فكانت تنظر له نظرات ناريه لقد استطاع ان يفسد مخطاطها.
_انا متهيألي كده مفيش مشكله واصل ي شمس الاوضه التانيه احلى من دي بكتير.
قالها زين بابتسامه ساحره من اجل تخفيف الوضع.
لتوامه له شمس بغيظ فلا مفر اما الاخر فكان يغمز لها باستفزاز لافساد مخطاطها.
في غرفه ليث ٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس وهي تتفقد بيدها الملابس الذي تريد اخرجها من الشنطه فالأول مره تشعر بالعجز فكانت دائما شهد وشمس بجوارها يساعدوها لم يجعلها تفكر طويلا اذ بيده الحنونه وهو يمسك يدها يقبلها لتشعر بقشعريره في كامل جسدها ليتحدث بصوت الحنون.
_مالك عاد ي حبيتي بتدوري على ايه خليني اساعدك.
_لاع تساعدني كيف لا انا هتصرف عاد.
قالتها بخجل شديد وارتباك ليبتسم بمكر وهو ينظر الي الملابس داخل الشنطه ليراها تلام عروسه في ذلك اليله المميزه ليعلم جيدا سبب خجلها الواضح ليربت علي يدها بحنان.
_طيب انا هروح الحمام عاد وانتي البسي براحتك ليضع قبله رقيقه علي وجنتيها ويرحل لتبتسم هي تلقائيا على ذلك الحنون.
👏👏👏👏😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😘
في سياره شريف ٠٠٠٠
كانت تجلس بجانبه وهي تختلس اليه النظرات من حين الي الاخر فماذا حدث عندما ذهب لاسترجاع التلفون ماذا حدث لقد تغير كثيرا ماذا حدث لاتتحدث مع ذاتها بعتاب.
_انتي جرالك ايه ي نور مالك بيه حصله ايه ولا محصلوش ايه اكيد ربنا بيقرف فيه زي مبيقرف الناس بس انا ليه حاسه ان شريف الي جواه شخصيه غير الظاهره لناس خالص لينهرها العقل وبشده انتي جرالك ايه مالك عماله تتدوري علي مبرر ليه مش ده الي انتي عايزه تتدخليه السجن لتفيق من شرودها علي صوته وهو يتحدث بمراره واضحه.
_اكيد شاف الصوره انا شوفت الصدمه في عنيه عمري مكرهت حد قد مكرهته دلوقتي زمانه بيفكر ايه علاقتها بيا اكيد فيه دماغه مليون حاجه هيعملها والحرب بينا هتبددي.
لتتطلع له باستغراب فمن هذا ومن الي الذي يتحدث عنه....
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗
في احدا الأماكن الفخمه ٠٠٠
كان يجلس شهاب بسعاده وهو يعدل من نضراته الطبيبه وهو ينظر لذلك الملاك الذي تجلس باستيحاء لتتحدث بارتباك واضح.
_دكتور شهاب حضرتك كنت عايزني في ايه من فضلك.
_بصي ي نيفين انا مبحبش الف والدوران انا دوغري وصريح بصراحه انا حبيه فيكي طيبتك وبراتك وبصراحه قررت اننا اجي واقبلك هنا علشان كل حاجه تبقا علي نور مع بعض وعلشان لو فيه اي حاجه او انتي مش قبلاني يبقا اعرف من دلوقتي علشان ميبقاش فيها احراج بعدين.
قالها شهاب بمنتهي الثقه والاحترام لتتحدث هي بالم تحاول ان تخفيه.
_دكتور شهاب ارجوك اسمعني حضرتك تستاهل احسن مني بكتير انا منفعكش انا شخصيه معقده طلعت لقيت ابويا متجوز علي امي وارميها وهي عندها فشل كلوي فضلت اشتغل واشتغل واتمرمط علشان اقدر اصرف عليها لحد نفسيتي مبقاتش سويا خالص صدقني انا منفعكش ي دكتور شهاب.
_وانا معاكي خطوه بخطوه لحد كل ده مينتهي ويروح ونفضل مع بعض.
قالها شهاب بابتسامه ساحره اما هي فكانت تشعر بان سيتوقف قلبها كيف كيف ستتزوج بعدما اخذ منها شريف كل شى ٠٠٠
💕💕💕💕🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈💖💖💖💖💞💞💓
كانت تجلس بدموع ووجع وهي تغطي جسدها العاري فكانت تشعر بالما نفسيا اكثر جسماني كانت تنظر له بعتاب فهو لم يرحم ضعفها ولكن هي من تامدت في اخطاها لتتحدث من بين دموعها.
_ليه ليه عملت اكده ي سليم ليه.
_انت بتسالي ليه عملت كده انا فضلت مستحمل منك كل حاجه واقول معلش هفضل وراها لحد متسمحني لكن اجي قرب منك تقويللي انك مش عيزاني مش شيفاني راجل لا انا راجل غصبن عن عين اهلك وقسما بالله متحاولي تتكلمي معايا بالاسلوب ده تاني لهتشوفي مني وش عمرك مشوفتيه سامعه ليتركها ويرحل بغضب لتجلس هي لتتذكر ماحدث ٠٠٠
_اظن الاوضه اهي احلى من الي فاتت بكتير مش كده ولا ايه ي بتاعه الفار.
قالها سليم بسخريه لتقترب هي منه بكرسيها بغباء تريد كسره واسفزازه لكنها لا تعلم ماذا ستكون النتيجه.
_صح انا عملت كده ي سليم عارف ليه مكنتش عايزه اكون معاك في اوضه وحده عارف انا وفقت علي جوازي منك ليه علشان خاطر ابويا الي كان عايز يطمنا علينا لكن انا عمري مهنسا الي عملته زمان كنت مستنيه اللحظه دي من زمان جوي واوعاك تقرب مني او تفكر تلمسني لاني مش شايفك راجل اصلا ي سليم.
لم تشعر بذاتها الا وهو يحملها بكل غضب وعنف ويلقيها علي السرير تحت صراخها الذي اسكته بصفعاته المتتاليه لها لتتضف بين يديه ليقوم بكل غضب من تجريدها من ملابسها واغتصابها بعنف لكي ينتقم منها للرجولته المهانه لترجع من شرودها وهي تبكي بوجع فهي بالفعل من اخطات ٠٠٠
في غرفه ليث ٠٠٠٠٠
كانت تنام بخجل شديد في احضان زوجها الذي كان يشعر وكانه ملك الدنيا بذاتها فكان يقبلها بكل رقه وهو يعبث بخصلات شعرها وهو يهمس في اذنها ٠٠٠
_مبروك ي قلب ليث بقيتي حرم ليث الحديدي رسمي.
_لترفع هي راسها بعشق وهي تمسك بيده.
_ربنا يخليك ليا ي ليث كان نفسي ابقا بشوف علي ابقا شايفاك دلوقتي.
_كفايه ان ده فيه ومستربع جواه ده كفايه جوي عليا مش عايز حاجه تاني من الدنيا واصل.
قالها وهو يضع يده علي قلبها لتمسك يده تقبلها بعشق ليقتحم هو شفتيها بقبله طويله تبث ذلك العشق وذلك المشاعر.
في غرفه زين ٠٠٠٠٠
كانت تنام في احضانه كالطفل الصغير كان ينظر الي وجهها الجميل الذي يتمتع ببراءه جميله ليعد ذاته انه سيجعلها تعيش الحياه الذي تستحقها سيفعل كل شئ من أجلها ٠٠٠
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا شريف صفوان ٠٠٠٠٠
كان يجلس ليو وهو يتفحص بعض الملفات ليقاطعه ذلك الذي يجلس امامه بتتعب واهمال واضح ليساله الاخر بقلق.
_مالك ي شريف فيك ايه.
_صالح بصدفه شاف صورت امي علي التلفون واكيد عرف ان ابنها.
لينتفض الاخر بغضب ووجوع وقلق.
_بتقول ايه صالح عرف وايه الي وقع الزفت تليفونك في ايده.
_ممكن تهدا وايه الي هيحصل مايعرف هيفضل برضه مصدق اني مش ابنه ومش هيدور ورانا لو كان عنده احساس ولو بسيط كان حاس بيا كان فاهمني وعرفني من اول لحظه اطمن ي بابا انا مستحيل اسيبك ولا ماما كمان اطمن.
قالها شريف بتأكيد وثقه ليتحدث الاخر بارتباك.
_وموضوع شهاب هنعمل في ايه.
_موضوع شهاب يعتبر مانهي وقولتلك اطلع انت من الموضوع ده وانا هتصرف مع البوص صدقني هو محتاجينا مش هيقدر يقرب مننا.
_بس هيقرب من امك ويأذينا احنا التلاته ويكسرنا.
_امي قصدك ايه مش فاهمك.
_البوص كان بيحب امك زمان وده سبب الي بيعمله معانا والي عايز يعمله في عائله الحديدي لانه عايز ينتقم من صالح انه اتجوزها زمان ومني انا من بعده هي كانت دايما تصده لحد ماتجوزت صالح والراجل ده سم واحنا مش قده ولا قد الي وراءه وانت عارف كده كويس اوي.
لينتفض الاخر بغضب شديد.
_انت بتقول ايه ده الي يفكر مجرد فكره انه يقرب من امي انا همحيه من علي الوش الأرض لا هو ولا صالح ولا اي حد يقدر يقرب مننا متخافش ي بابا اذا هو ماسك علينا حاجه فاحنا ماسكين عليه اكتر ومش هنروح في داهيه لوحدنا هو هياروح معانا سيب موضوع البوص ده عليا انا ي بابا.
ليتتطلع اليه الاخر بقلقا وخوف شديد ٠٠٠٠٠
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠
في مكتب صالح ٠٠٠
كان يقف بغضب شديد وهو يضغط بيده علي المكتب بغضب شديد ليقاطعه زين.
_خير ي عمي حضرتك عايزني في حاجه.
_شريف صفوان اسحب كل فلوسنا الي في شركتهم وخود منهم كل الصفقات التانيه انا عايزهم يفلسوا ويشحتوا فاهم ي زين.
قالها صالح بنبره غيره قابله للنقاش ليتحدث الاخر بقلق ٠
_ليه عاد ي عمي ماله شريف دول شركاء كويسين بالنسبه النا.
_سمعت الي انا قولته عاد ي زين نفذه دلوقتي وبالحرف الواحد سامعني ي زين انا عايز شريف صفوان وابوه نهايتهم تكون السجن سامعني ي زين.
_حاضر ي عمي حاضر الي تشوفوه هعمله.
لينصاع زين الي قرار عمه الصارم.
😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا البوص ٠٠٠٠٠
كانت تقف امامه بارتباك ليتحدث الاخر بهدؤء ما قبله العاصفه.
_شريف بدا ياخد الحبوب ولا لا.
_لا لسه.
قالتها بدموع غزيره لتتلقي صفعه علي وجنتيها لترد ارضا بالم شديد لتتحدث من بين شهقاتها.
_ابوس ايدك ي عمي ابوس ايدك طلعني انا من الموضوع ده لو سمحت.
_لا ي شيخه هو ايه الي حصلك ي بت الواد شكله عجبك مش كده.
قالها بغضب شديد وهو يمسكها من شعرها بغضب.
_اسمعي ي روح امك انا صالح تاره معايا كبير اوي زمان طرد ابوكي من البلد لمجرد انه حب يتجوز اخته وجيه بعد كده مكفهوش لا من دون البنات كلها اتجوز فاتن البنت الوحيده الي حبيتها عشت عمري كله اشتغل في مصر علشان اقدر اوصل للربع الي عنده دخلت شريف وليو في القرف ده علشان ا نتقم انتقم من ليو ومن صالح والاداه هو شريف وانا يروح امك الي عملتك من مدمنه الصحفيه قد الدنيا وهي كلمه يروح امك ياما تتدي شريف الحبايه وتخليه يدمن واشواف مذلول تحت رجلي ياما نطلع الفيديوهات اياها وانتي عارفه بقا الي فيها سامعه وانتي عارفه امير الشناوي البوص لما بيهدد بينفذ سامعه.
نور بوجع والم :حاضر ي عمي حاضر اوعدك نهايه شريف هتكون على ايدي ليتركها ارضا لتتالم ٠٠٠٠٠٠يتتتتتتتبع ٠٠٠
💕💕💕💕💕♥️♥️♥️♥️👋👋👋👋👋👋👋👋😘