القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

خادمه الصقر البارت الثالث والعشرون يوستينا سامي كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

خادمه الصقر 

 البارت الثالث والعشرون 

يوستينا سامي

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 


في التليفون .

خالد / طب ما انا جعان اوي يا نغم و للاسف مش معايا حد ياكلني خالص 


نغم بضحك / والله ، تصدق صعبت عليا اوي 

بقولك ايه بلاش دلع اقفل التليفون و نام خفيف احسن


خالد بضحك / طيب انا هقفل معاكي و اقول لاي واحدة من الممرضات اني جعان و مش هعرف اكل بسبب ايدي

و اخليها تاكلني هي 


نغم / ورحمة ابويا يا خالد لو عملت كدة ليكون يومك اسود حرفيا ، و ايه رايك بقي اني هبلغ عنك 

انت و هي اداب 


خالد ضحك بعلو صوته / طب ما انتي اللي رمياني يا بنت الناس ، هااا هتيجي .


نغم / والله نفسي بس الوقت اتاخر اوي  ، ممكن تفضل جعان لحد بكره الصبح بس وحياتي 


خالد ببتسامة / اه ينفع بس متتاخريش ، تصبحي على خير يا .. يا نغم 


و ابتسم و نام  

_____________________________________


عساف في اوضته و هو ماسك اللابتوب بتاعة بيتفرج علي دعوة فرح نور و يوسف و صورهم مع بعض 


عساف بغيظ  رمي كل حاجة قدامه/ واطي يا يوسف 

طول عمرك واطي .. اشبعوا بعض انتوا اصلا تستاهلوا بعض 


و بدا عساف يعيط جامد / انا اللي مستهلش ولا واحد فيكوا .. عملت ايه علشان اتبهدل كدة 


و فاجاه اتكلم عساف بصريخ /  عملت ايه 😭


دخل والدة بخوف و لقه كل حاجة متكسره علي الارض جري علي عساف بخوف / مالك يا ابني أيه بس اللي حصلك ، رد عليا يا عساف 


عساف ضحك بتريقة / قصدك ايه اللي محصليش 

كل حاجة حصلت في حياتي كانت وحشة 


حبيت واحدة بقالي خمس سنين بنفذ كل اللي هي عيزاه زي العيل الصغير  و اديتها كل حاجة .. والله العظيم اخدت كل حاجة لدرجة ان مابقاش عندي حاجة ليا انا .............و سابتني يا بابا 

في الاخر باعتني  ...

و اتجوزت صاحبي ، اتجوزت يوسف اللي قعدت جنبه في المستشفي شهر بحاله كنت بسنده علشان يدخل الحمام .. 

و جاي دلوقتي تسالني  اي حصلي 


والده بحزن / استهدي بالله يا ابني ، لا يوسف و لا نور يستهلوا اللي انت عامله في نفسك ده ، انت انسان ناجح و كل الناس بتحبك 


قعدت عساف علي ركبته في الارض يعيط جامد 


والده مسك دراعه بحده / لا عساف انا مربتكش 

علي الضعف ده ، اوعي تسمح لحد انه يعمل فيك كده .. قوم اقف ... و اسند  طولك  

و افرد ضهرك ما عاش ولا كان ان يكسرك يا ابني 


عساف حضن ابوه و هو بيعيط / تعبان اوي يا بابا , تعبان و كرهت كل حياتي 😭


والده سنده و نيمه علي السرير و فضل جمبه لحد ما تاكد انه نام ....


_____________________________________


تاني يوم الصبح ..


في اوضة عساف ..


عساف كان بيتقلب و بيبص حواليه اتصدم لقه جاسر نايم عكسه في السرير و رجله في وش عساف و كريم نايم الناحية التانية منه و حاطط ايده عليه .


عساف بصدمة/ ايه العبط ده .. هو احنا في اتوبيس يا جدعان ، و لسه هيزقهم اتفاجاه بالباب بيتفتح و معاذ بيجري عليه .


معاذ نط علي السرير / عسااف وحشتني اوي انا كنت مستنيك مجتش ليه


جاسر/ حاسب رجلك يا معاذ مش عارف انام بقي 


عساف بحده / وحياه امك قوم يلا انت و هو 

قوم يا كريم بدل ما ازقك 


كريم و جاسر قاموا من علي السرير و هما بيضحكوا جامد .


عساف/ انا عايز اعرف ايه جابكم هنا حالا 

و انت يا عم كريم مش كنت عاملي فيها حزين 

يلا اطلعوا برا انا عايز اقعد لوحدي


كريم ضربه علي راسه / هو ايه ده اللي تقعد لوحدك

انت صدقت نفسك ولا ايه ما تظبط كدة متخليش الواحد يقلب عليك ده انت مستفز اوي 


جاسر / ايوة بالضبط كدة و بصراحة و منغير مقدمات احنا عاملين ليك مفاجاه جامدة 


عساف/ لا والنبي و ايه بقي المفاجاه دي يا لذيذ انت و هو و انت يا عم معاذ انت متشعلق في رقبتي ليه هو ابوك مسلطك عليا 


معاذ و هو بيبوسه في خده / اه .. يلا بقي تعالي ناكل مع بعض 


عساف باس معاذ بحب / بقولكوا ايه اطلعوا كلكوا برا و سيبوا معاذ ينام معايا 


جاسر بحده / نوم تاني اديك بالجزمة ولا اعمل ايه دلوقتي .. انا عرفت الحل الواد ده مش هيجي الا بالعنف..ايديك معايا يا كريم


عساف بصدمة / انتوا هتعملوا ايه .. لا بقولكوا ايه

انا ضابط و ربنا احبسكوا .. يالهووي 


و فاجاه عساف لقه نفسه مرفوع من الارض و اخدوه علي الحمام ...


___________________________________


في المستشفي عند خالد .


خالد و نغم كانوا عمالين يضحكوا مع بعض.


نغم بضحك / ده علي كدا انت كنت مشاغب اوي و انت صغير


خالد بضحك/  اوعي و كنت بتاع بنات .. بصي صقر مكنش زي هو كان العاقل و الرزين بس ميمنعش اننا كنا بنعمل مقا*لب في كل الناس .. 


مره و احنا اطفال و كنا شبه بعض اكتر من دلوقتي 

و كنا عايزين نشتري حاجة من البقال ..


دخل صقر و جاب عصير و دفع للراجل فلوس و اخد الباقي منه و مشي ..و بعدها روحت انا و معايا نفس العصير  و قولت للراجل لو سمحت انا اديتك الفلوس و عايز الباقي ..و الراجل يا عين امه فضل يحلفلي انه دفعلي الفلوس و انا اقوله تعالي فتشني مش معايا 


نغم / و الراجل عمل ايه. 


خالد / اداني بقالي الفلوس ما هو فتشني ما لقاش معايا الفكة اللي اداها لصقر


نغم / لا ده انتوا كنتوا شياطين حرام عليكم والله 


خالد / لا الراجل ده فضلنا نشتغله مثلا لحد ما بقينا في الجامعة انا و صقر .


نغم بضحك / طب ما انت في ذكريات حلوة اهو بينك و بين صقر ..اومال بقي يا عم


خالد ابتسم و هو بيفتكر ايام زمان ... 


فلاش بااااك 


خالد كان قاعد في المدرسة زعلان .. قرب صقر منه 

و حط ايده علي كتفه 


صقر / هو انت زعلان من المدرس بتاع الماث مش كدة علشان زعقلك 


خالد بعياط /  ايوا ..فيها ايه يعني اني معرفش اجاوب سؤال ، فضل يزعقلي جامد و طردني برا 


عساف في نفس الفصل معاهم  / طب متعيطش يا عم انت .. صقر سيبلي انا الطالعة دي .


كريم اصغر منهم بسنة / لا بس بلاش عبط بدل ما يحصل مشاكل انا ابويا تعبان و مش هيجي استدعاء


صقر / و انا مش هسيب حق اخويا .. ده خالد الحديدي يا ابني انت و هو ..بقولكوا ايه استنوا جاسر لما يخرج من الفصل و نتجمع برا اتفقنا ..


فاق خالد و قعد يضحك جامد و نغم مكنتش فاهمة حاجة. .


نغم / مالك بتضحك ليه كدة ..هو انت افتكرت حاجة ولا ايه .


خالد / أه افتكرت احسن ايام في حياتي . وقتها اتجمنا كلنا و بوظنا عربية مدرس في المدرسة علشان بس زعلني 

كانت خطة صقر و جاسر .. ايام كانت حلوة اوي


نغم / لا والنبي لتحكيلي هو انتوا و جاسر قد بعض.


خالد / بصي صقر اكبر مني بخمس دقائق.. و كريم اصغر مننا بسنة و نص تقريبا.. اللي كان قدنا هو عساف بس نقلوه فصل تاني علشان كنا بنعمل مصايب مع بعض ..  اما جاسر فهو الوحيد اللي اكبر يجي بسنة و شهرين كدة 


نغم / الله ده انتوا كلكوا كنتوا نفس السن  .. اكيد دي حاجة حلوة 


خالد / اووي كنا بنتخانق في اليوم يجي الف مره حرفيااا بس كلنا بنحب بعض اوي و خصوصا صقر 

حقيقي مكنش بيستحمل ان حد يزعل حد فينا 

كان عايش دور الاب اوي 


نغم سقفت بفرحة/ ايوا بقي ..والله. انا قلبي حاسس انه هتتصالحوا قريب اوي 


خالد بضحك/ باذن الله .. صحيح انا كنت عايز اقولك حاجة 

نغم انا بحبك اوي و عايز اتجوزك .. قولتي ايه

نغم 😯😯😧


تكملة الرواية من هنا

تعليقات

close