القائمة الرئيسية

الصفحات

ترويض_ليث بقلمي_بدور_عاطف الفصل الثاني بقلمي / بدور عاطف

 


ترويض_ليث

بقلمي_بدور_عاطف

الفصل الثاني والتالت والرابع

بقلمي / بدور عاطف

مصطفي بم ان الكل متجمع كدا احب اقولكوا ان بداره جالها عريس

كانت بدور تشرب و عندما سمعت هذا الكلام قامت ببخ الماء في وجه إسلام الجالس أمامها 

إسلام يخربيتك غرقتيني 

بدور دعوتك استجابت يا فقري ربنا ياخدك 

صفاء بعيد الشر عليه 

إسلام تسلميلي يا غاليه 

بدور علاقه قذرة جاتك القرف انت و هي 

مني و مين العريس دا يا حج

مصطفي دا ابن حاتم المنشاوي 

محمد عم بدور ابنه دا عايش في القاهرة و مش بينزل البلد خالص

مصطفي هينزل قريب عشان يشوف عروسته 

بدور الحمد لله ثم وقفت و ذهبت 

مني و هي تنظر عليها ربنا يستر 

في فيلا المنشاوي بالقاهره كان يقف حاتم المنشاوي و يتحدث الي ابنه 

حاتم انا خلاص لقتلك عروسه بنت كويسه و اهلها ناس محترمين و من البلد يعني مننا و علينا 

ليث انا مش صغير يا بابا عشان تجبرني ع الجواز انا الي هختار مراتي و انا الي هتجوز 

حاتم انا اديت كلمه للراجل و مش هرجع فيها و الموضوع خلاص انتهي قال ذالك و تركه و ذهب 

بقلمي/ بدور عاطف

مديحه اسمع كلام ابوك يا بني هو ادري بمصلحتك 

ليث هو انا بنت هتجبروها ع الجواز و لا صغير هغلط يعني في اي يا ماما انا ليث المنشاوي صاحب اكبر شركات في البلد يعني مش عيل صغير و لا مراهق عشان تعملوا فيا كدا دي مابقتش عيشه 

مديحه و هي تنظر له و هو يصعد السلم ربنا يهديك يا بني 

ماتقوليش كدا يا ديحه دا الدعوه بتنقلب بالعكس اسأليني انا 

مديحه اتاخرت كدا ليه يا زفت منتش عارف الحريقه الي حصله في البيت 

أحمد هو انا علي طول الي بتهزء في البيت دا نفسي القي حد يحترمني 

مديحه لا انت شكل فريال وحشتك 

احمد اي يا ديحه فريال اي بس ربنا يجعل كلامنا خفيف عليها و بعدين دي قلبه عليا يعني مش ناقص و كله بسببكوا 

مديحه بسببنا احنا 

احمد اه تومه يقلي ليث في الشقه ماتسبوش لوحده اروح اقعد معاه تصلحوه ارجع البيت تقلبوا عليه يرجع الشقه الم هدومي و اروح تاني لما منظري بقا زباله قدام السكان و هي تقولي اهمد في حته روحت سبتلها البيت و استقريت في الشقه و دلوقت عاوزاني ارجع 

مديحه سيبك منها انا عدهتصرف معاها بس انت زي الشاطر تطلع تعقل صاحبك 

احمد و هو دا ينفع حد يعمل في حد كدا 

مديحه مش بإيدي دا فرمان و واجب التنفيذ و حاتم دماغوا ناشفه و خد القرار و هينفذه

احمد و ابك دماغه انشف منه هقنعه ازاي بس

مديحه بص بقا اتصرف و اقنعه و الا هخلي حاتم يصدر فرمان بموتك انت فاهم 

احمد حرام و الله انا غلبت ف ام العيله دي 

مديحه يلا اطلع انت لسه واقف 

احمد ربنا ع المفتري 

مديحه اظاهر اني هعمل زيارة لفريال قريب 

احمد انا طالع انا طلعت خلاص ثم صعد مسرعا الي غرفه ليث

بداخل الغرفه كان ليث متسطحا علي فراشه و فجاه انفتح بابا الغرفه عليه و دخل احمد 

احمد يا سيدي ع الروقان اي الجمال دا 

ليث مش ناقصاك 

احمد بصوت انثوي لي بس يا بيبي هو في غير الي فاهمك و بيظبطلك مزاجك 

ليث ما تتعدل ياض في اي 

احمد احم في مصيبه و الحل عندك 

ليث لا و اطلع بره 

احمد بقا كدا طيب ثم قام ب..

(ترويض ليث)

بقلمي/بدور عاطف

احمد بقا كدا ثم قام بالجلوس بجانبه علي الفراش و قال طب هنتكلم جد و مفيش هزار 

ليث اشجيني 

احمد ابوك خايف عليك من سالي دي و امك كمان 

ليث سالي شريكه معانا و الي بينا شغل و بس 

احمد بس هي مش واخده الموضوع كدا 

ليث مش شغلي انا من جهتي الي بيني و بنها شغل 

احمد طب انت لي رافض انك تروح مع ابوك 

ليث انت هتجنني بقولك دا هيجوزني هنزل البلد اتجوز و اجبها في ايدي و انا جاي 

احمد مش يمكن تطلع صغيرة في السن يعني سنها مش قانوني و بكدا يبقي الجوازه مش نافعه 

ليث هه و هو حاتم المنشاوي هيعمل كدا بردوا و حتي لو هي كدا هيذوروا و يلبسهالي 

احمد بس انا ساعتها هتصرف و هثبت ان البنت قاصر و حلني بقا علي مايشفلك واحده تانيه 

ليث و قدر طلعت سنها مناسب ابقي اعمل اي

احمد ابقي حطها في صنيه و طقش عليها بضتين هههه

ليث طب و حياة مديحه ماانا سيبك تعالي بقا 

جري احمد مسرعا و خرج من الغرفه و خلفه ليث 

احمد بصوت هالي وسع السكه طور هايج ف عنبر سابعه 

ليث انا طور يا كلب البحر انت طب و الله لاجيبك 

اثناء ذالك خرج حاتم من غرفة المكتب علي صوتهم 

حاتم في اي 

احمد و هو يقف خلفه الحقني يا تومه الطور دا هيموتني 

حاتم و هو يخبط علي رأس احمد تومه يابن سعيد و الله اسيبه عليك 

احمد هو مين سعيد 

حاتم لا الطور 

احمد اه بحسب هه لا و النبي دا انا خلاص اقنعته 

حاتم بجد يا ولاه 

احمد وحيتك عندي يا تومه دا انا حماده هههه 

ليث هتنيك واقف عندك كتير 

احمد انا واقف في ملك الحكومه و في حما الحجه تومه ههههه 

ليث انا مش عارف انت ازاي دكتور بدرس في جامعه دا انت اهطل 

احمد معاك انت بس يا قلبي 

ليث و هو ينظر لابيه ما تشوف ابن صاحبك دا 

حاتم دوره جاي بس اخلص منك انت الاول 

احمد و هو يبلع ريقه قصدك اي يا ابا الحج 

حاتم و هو يمسكه من خده يعني هجوزك يا بيضه 

ليث ههههههه 

احمد بيضه دي اخرتها يا ميله بختك يا بن فريال 

عند بدور كانت تجلس تتحدث مع صديقتها نور 

بدور قوليلي اعمل اي دا الراجل جاي هو و ابنه يعني خلاص القرار صدر بالحكم 

نور اهدي بس لس ما فيش حاجه حصلت 

بدور ماشي بس انا ابسط حل هو اني اهرب من البيت و البلد كلها 

نور انتي اتجننتي 

بدور دا اقتراح مش اكتر بس و حياه امي لطفشه 

نور جاحده و تعمليها 

بدور هههه فاكره العريس الي فات 

نور هههه الواد بيتعالج لحد دلوقت اموت و اعرف عملتي فيه اي 

بدور و لا حاجه انا هعمل في اي يعني 

اثناء ذالك دخلت عليها والدتها 

بدور تاني يا مني بتخضيني انتي 

مني بشك انتي كويسه 

بدور عال العال كله ألسطه اباشا 

مني وعلي كدا موفقه ع العريس 

بدور مش لما اشوفه الاول 

مني يعني عاوزه تشوفيه 

اومات لها بدور بمعني اه 

مني بشك مش مرتحالك يا بت بطني ثم تركتها و ذهبت 

نور نويه علي اي يا بت 

بدور و الله انا زهقانه فاهلعب شويا اهو نتسله مع عريس الغفله 

نور يبقا إنا لله و إنا اليه راجعون في شبابه يا حبه عين امه 

بدور بصوت ريا و سكينه دا احنا هنبسطوه ههههههه

يتبع.

#ترويض_ليث

#بقلمي_بدور_عاطف

الفصل الثالث 

كان ليث و أحمد يجلسان يتابعا بعض الاعمال الخاصه بالشركه 

أحمد انا اديت كلمه لابوك و هتءافر معاه 

ليث و انا مش هتجوز هو بالعافيه

أحمد انت عارف ابوك طلاما قال كلمه هينفذها و بعدين مش يمكن البنت تكون كويسه و ترتحلها 

ليث وقدر مرتحتش و محبتهاش

احمد يبقا تطلقها 

ليث طب ذنبها اي البنت في كل دا 

احمد سافر انت بس و انا هتصرف اعتمد عليا 

ليث هتوديني في داهيه انا عارف و ساعتها هقتلك يا احمد 

احمد و اهون عليك يا ليو اه يا قاسي يا عديم الانسانيه 

ليث رجل ياض في اي 

احمد مش بدلع عليك يا عريس ههههه 

ليث بقا كدا طب مش مسافر 

احمد لا و النبي انا اسف مش هعمل حاجه خلاص 

ليث ايو كدا بس انا مش هسافر مع بابا لاني هسافر معاك انت يا بيضه 

احمد طب و انا مالي انا 

ليث رجلك ع رجلي فاهم 

احمد اوف حاضر ربنا ع المفتري 

عند بدور كانت تجلس مع والدتها و صفاء 

صفاء و الله و هنشوفك عروسه يا بداره و نفرح بيكي 

بدور قولي ان شاء الله 

مني بت انتي انا مش مطمنالك ناويه علي اي 

بدور كل خير امني

دخل اسلام و قال ياترا الضحيه المرة دي ناويه تعملي فيه اي 

بدور انت تسكت خالص انا مش طيقاك دعوتك استجابت يا فقري 

اسلام طب بس لانشك دعوه تجيب اجلك 

بدور ابو شكل ياض عيل سئل 

صفاء اخص عليكي يا بدور دا اسلام دا قمر و عسل 

اسلام أصيله يا قلب اسلام يا قمر 

بدور جري اي يا مسهوكه ما تنشفي شويا يا اختي 

اسلام سبنالك النشفان دا ام صافي الرقه و الجمال و الحلاوه 

بدور و هي تنظر له بقرف تصدق فقعتهالي 

اسلام هي اي 

بدور المراره 

اسلام ركبي واحده بلاستك 

مني بطلي بقا تتعملي كدا و اتكلمي زي البنات و تلبسي زيهم و شغل التنطيط دا بلاش منه

بدور و الله انا طبعي كدا و مش هغيرة و الي مش عاجبه يشرب م البحر

مني عوض عليا عوض الصابرين يا رب

اسلام بقولك اي يا بداره انا النهارده خير اللهم اجعله خير شوفت حد لابس جلبيه و شال ملفوف حولين وشه داخل البيت متعرفيش مين 

بدور واحد بجلبيه رصاصي و شال رصاصي و طقيه بيضه و كان داخل البيت قرب الضهر كدا 

اسلام اه 

بدور لا معرفش الحقيقه 

اسلام يمكن حرامي 

بدور لا مافتكرش اعتقد دا قتال قتله و جاي يقتلك انت 

اسلام يقتلني انا لي 

بدور عشان انت شوفته و هو خلاص حطك في دماغه خاف علي نفسك يا اخوي حكم الديابه السعرانه كتير و انت ماشالله عليك مربرب و فيك الطمع 

اسلام اي جو ذئاب الجبل دا

بدور يبقا تخليك في تيمور و شفيقه و سيلك من المسلسلات العربي ثم نظرت لصفاء و قالت خافي علي جوزك يا صفاء و قومي جبيله حاجه ياكلها عشان انا شايفاه خس اوي اليومين دول ثم نظرت لاسلام و قالت عشان الديابه لما تيجي تاكل تدعيلك

بقلمي/ بدور عاطف

قالت ذالك ثم تركته و ذهبت 

اسلام لمني البت دي مجنونه و الي بتعمله دا غلط و لو عمي مسكها هيقتلها 

مني اعمل اي بس دي مغلباني 

صفاء ام نشوف هتعمل اي مع العريس الي جاي

اسلام ضحيه جديد من ضحايا بدور ياعيني علي زهرة شبابك يا ابني الله يكون في عونك من الي هتشوفه

(ترويض ليث)

بقلمي/ بدور عاطف

في فيلا حاتم المنشاوي كان يجلس هو و زوجته و قد انضم اليهم كلا من ليث و أحمد 

حاتم جهز نفسك عشان هنسافر بكرة البلد 

ليث لا مش مسافر انا هسافر مع احمد بعربيتي 

احمد وقعت قلبي الله يخربيتك 

ليث متبقاش خفيف ياض 

احمد بتلعب بأعصابي ابوك مش هيرحمني 

حاتم بتقولوا اي 

احمد و لا حاجه يا تومه ع وضعك يا برنس 

مديحه ههههه 

حاتم عجبتك اوي 

مديحه جدا ههههه عسل يا حماده 

احمد حببتي يا ديحه ثم اهطي لها قبله في الهواء 

ليث انا بقول نجيب شجرة و اتنين لمون 

احمد خليهم تلاته يمكن تومه يحب يريح معانا 

حاتم اتلم يا جزمه المهم مش عاوز اي تأخير و ايك يا ليث تعمل حاجه كدا و لا كدا 

احمد لا ماتقلقش دا انا ضمنه برقبتي 

حاتم و انا هطيرك رقبتك دي لو ما تعدلت 

احمد احم اظاهر اني اتهزقت كتير اوي النهارده 

ليث اه فعلا 

احمد طب الم الي باقي من كرمتي و اخلع بقا 

امسك به ليث و قال تخلع فين انت هتبات هنا 

احمد و هو يحتضنه للدرجه دي مش قادر علي بعدي يا حبيبي 

مديحه هههههه هههه

ليث و هو يبعده عنه اوعي كدا جتك الأرف 

احمد يوه مش ناوي تحن عليا بقا 

ليث ولاه اتعدل لعدلك 

احمد احم حاضر يا كبير 

بقلمي/ بدور عاطف

مديحه عسل يا خواتي تعالي يا ولاه اكلك حاجه حلوه يلا 

احمد ايو بقا يا ديحه يا قمر دلعيني 

ليث جتك البلا في شكلك عيل غتت بس اخويا و صاحبي مقدرش استغنه عنه 

احمد من خلفه تسلملي يا ليو يا قمر انت يا ببو عيون ملونه يا جمر ههههه

في منزل بدور كانت تجلس في غرفتها و معها صديقتها نور 

نور نويه علي اي 

بدور و لا حاجه 

نور انا مش فاهم برود اعصابك دا 

بدور اتقلي تاخدي حاجه نضيفه 

نور هو انا بقولك تعالي نشتري طماطم في اي يا بدور 

بدور بكره هروح انا و الواد علي ناكل بلح تيجي معانا 

نور لا انتي مش طبعيه خالص 

بدور اهدي ع نفسك و سبيها لوقتها 

نور بردوا ناويه ع اي 

بدور هناك بعض الحلول و هي يا اما اهرب و اجيب العار لنفسي و لاهلي و دا حل تركينه للاخر او ارضي بنصيبي و اتجوز و اخلف و جو ارنبه و عيالها و جوزها دا ودا كمان حل هنسيبه شويا او بقا اني 

نور انك اي 

بدور اني اطفش العريس بس بطرقتي 

نور و لو ماطفش و اتجوزك 

بدور ساعتها بقا يبقا امه دعياله و راضيه عنه 

نور يعني هتوفقي 

بدور بصي انا وفقت او ماوفقتش ابا الحج خد القرار خلاص يعني لا مفر و انا في حاجه ف دماغي كدا بس اما اش ف عريس الغفله الاول

نور حاجه اي دي 

بدور خليها في وقتها و قفلي ع السيره دي بقا 

نور ماشي صحيح هتروحي بكره تجيبي بلح الساعه كام كدا 

بدور ههههه بطنك دي مودياكي ف داهيه 

نور هههه و انتي هتودينا في دهيه من الي هتعمليه 

بدور و انا هعمل اي دا انا غلبانه 

نور تراني تأثرت لحظه ابكي 

بدور اشوفك بس يا عريس الغفله دا انا هتسله عليك 

يتبع.

#ترويض_ليث

#بقلمي_بدور_عاطف

الفصل الرابع 

في صباح يوم جديد استيقظ كلامن حاتم و مديحه و قد تجهزوا للسفر و بالفعل خرجوا و ركبوا السيارة و انطلقوا 

استيقظ احمد من نومه علي صوت هاتفه 

احمد بصوت نائم ألو 

حاتم انت يا زفت لسه نايم اصحي و صحي الزفة التاني و يلا حصلونا 

أحمد تومه طب قول صباح الخير 

حاتم اخلص يالاه انت بدل ما جيلك 

احمد حاضر حاضر ، تهزيق تهزيق أوف بقا و التاني دا هصحيه ازاي ربنا يستر 

تجهز احمد و خرج من الغرفه متجها الي غرفة ليث 

احمد سونيا يا قلبي انتي تعرفي اني بحبك اوي بس اظاهر مش مكتبلنا نكمل مع بعض الوداع يا سونيا الوداع ثم دخل الي غرفة ليث وجده متسطح علي الفراش و غارق بالنوم فإتجه نحوه 

احمد ليث ليث فوق يلا ليث 

ليث. 😴😴😴😴

أحمد و بعدين بقا ثم قام بالاقتراب من أذنه و قال بصوت العالي ليث قوم أبوك جاب موز 

فاق ليث مخضوض اي في اي 

احمد فوق يا عريس ورانا سفر 

ليث ياحيوان هو في حد يصحي حد كدا 

احمد اعمل اي مانت نايم و بصحي فيك من بدري مش بترد عليا حتي و يلا عشان ابوك خلع بالمزه و سبني مع الجثه قصدي معاك 

ليث انا امي مزه 

احمد ايوه دي مزه المزز 

ليث طب تعالي بقا 

احمد لا و النبي احيه عيالك اشيخ طب عشان خاطر سونيا 

ليث سونيا مين 

احمد سونيا دي 

ليث هي الحلوه اسمها سونيا مش كانت موني اي الي غيرها 

احمد موني انكسرت بس جبت سونيا كيوت و عسل 

بقلمي/ بدور عاطف 

ليث بطل هبل شويا و اعقل يا باشمهندس 

احمد اي علاقه دا بالنضاره 

ليث أوف اوعي كدا 

احمد انا نازل احضر سندوتشات عشان السفر 

ليث من داخل الحمام طالع رحله حضرتك 

احمد بصوت انثوي اه و لو مش عاجبك طلقني 

ليث بحده احمد 

احمد مشيت خلاص 

بعد فترة خرج كلامن ليث و احمد و ركبوا السيارة و انطلقوا 

عند بدور استيقظت من نومها و تزلت الي الاسفل و اتجهت الي المطبخ لوالدتها 

بدور اي يا مني البيت ماله متشقلب كدا لي 

مني يا بت احترميني قدام الخدم حتي 

بدور انجز امني في اي 

مني في ان عريسك و اهلوه جاين النهارده يا اخره صبري 

بدور و هي تأكل خيارة اه هو المحروس جاي لا داحنا لازم نرحبوا بيه 

مني انسي ابوكي بعد اخر مره قال مش هتقبلي عرسان تاني و كل حاجه هتم و يبقا يشوفك يوم كتب الكتاب 

بدور ايه هو اي دا هو احنا ف انه عصر بالظبط و ازاي ماشوفوش قدروا مش عاجبني 

مني روحي يا حلوه ابوكي قاعد في الاوضه هناك روحي قوليله الكلام دا 

بدور مبقولش انا ماشيه

مني خدي ابت راحه فين 

بدور راحه في داهيه 

مني ربنا يستر و الله طلاقي ع ايدك 

لبس بدور الجلباب و الشال و خرج من البيت دون ان يلاحظها احد و اتجهت الي المكان المخصص الذي يتقابلون فيه 

نور اتأخرتي كدا لي 

بدور مصيبه مش هشوف العريس غير يوم كتب الكتاب 

نور يعني مؤبد 

بدور دا اعدام 

ات اليهم علي بدور يلا نجيب بلح 

بدور يلا يمكن دي اخر خروجه معاكوا 

ذهب الي مكان النخله الموجوده ع الطريق و وقفوا امامها 

علي انا هطلع 

بدور و انا كمان 

نور انتي اتجننتي 

بدور اه اتجننت ثم صعدت هي و علي 

بقلمي/ بدور عاطف 

تسلقت بدور و علي النخله و كانت نور تقف في الاسفل 

نور براحه يا علي بدور انزلي هتقعي 

بدور بت ماتلخفنيش اهدي كدا 

نور يا ربي هتودينا ف داهيه لو حد جه و شافك 

بدور الي يشوف يشوف ميهمنيش يلا يا علي هات 

قاموا بإنزال البلح 

بدور يا علي يلا انزل كفايه 

نور براحه و انتوا نزلين 

في اثناء ذالك كانت هناك سيارة قادمه علي الطريق كانت تلك سيارة ليث 

احمد احنا توهنا و لا اي 

ليث لا احنا وصلنا و فجأه تعطلت السيارة 

احمد في اي 

ليث مش عارف انزل شوف في اي 

نزل احمد و نظر حول السيارة و قال هههه عملها 

ليث دا وقته طب غير الكوتش 

احمد مفيش استبن اتصل بابوك يبعت حد ياخدنا بقا 

نزل ليث من السيارة و قال اوف هو يوم باين من اوله 

احمد بص في ناس هناك تعالي نسألهم يمكن يساعدونا 

ليث يلا 

وصل ليث و احمد و في نفس الوقت كانت نور تقف تنظر الي علي و بدور و تقول براحه هتقعوا 

بدور بطلي بقا وترتيني 

وصل ليث و احمد اليهم احمد حاسب ، فكانت رجل علي قد انزلقت فلحقه احمد و اخذه 

ام بدور عندما رأت علي يقع حاولت الامساك به و لكنها وقعت و اصبح المشهد كالتالي

احمد يحمل علي و نور تختبئ خلف النخله ام ليث فلحق بدور و حملها 

ليث انت كويس 

رفعت بدور رأسها و نظرت له فتلاقت عيناها بعينه الساحره 

نور بدور 

التفتت لها بدور سريعا 

ليث بدور 

التفتت ليه بدور و اثناء ذالك وقع الشال من علي رأسها فإنسدل شعرها علي وجهها و لم يظهر منها سوا الجزء الايمن من وجهها حيث الشامه علي خدها الايمن و عينها البنيه التي ازدادت لمعانا في ضوء الشمس و وجنتها الحمراء كحبات البنادوره

كان ليث يشاهد تلك الملامح ام هي فلاحظت وقوع الشال و قد انشفت هويتها فقامت بخبطه برأسها و نزلت مسرعه و جرت 

بدور و هي تجري يلا يا علي يلا يا نور 

فجروا الثلاثه مسرعين 

احمد ليث انت كويس 

ليث و هو يمسك رأسه ياترا مين البنت دي و لبسه كدا لي 

احمد هو ياكل بلح و الله عيال جدعه نزلوا البلح و سابوه تاخد واحده 

نظر له ليث و قال كل انت ثم ذهب 

بقلمي/ بدور عاطف 

احمد استني بس يا ليو رايح فين 

توقفت بدور عن الركض و من خلفها علي و نور 

نور انتي كويسه 

بدور اه بس انتي ازاي تنطقي اسمي قدمهم انتي مجنونه 

نور طب اعمل اي انا قولتلكوا من الاول بلاش كان زمانكوا في خبر كان دلوقت 

علي متقلقيش يا بدور هم باينهم اغراب مش من البلد 

نور اه هتلاقيهم اغراب و باين من شكلهم النضيف 

بدور انا همشي بقا عشان امي ماتولعش فيا 

نور ابقي طمنيني ع الي هيجره 

بدور ماشي سلام 

وصلت بدور الي منزلها و صعدت مسرعه و لكن اوقفها اسلام 

اسلام عندك افشتك

بور حلي عني يا اسلام انا مش طيقه نفسي 

اسلام اسيبك اي دا انا هقول لعمي و البيت كله 

بدور قول مايهمنيش 

اسلام بقا كدا طيب 

بدور اوعي بقا 

اسلام انا هسيبك المره دي عشان الناس الي تحت 

بدور ناس مين 

اسلام عريسك يا بداره تعالي اورهولك 

ذهبت معه و رات الجالسين و قالت هو فين 

اشار لها علي ليث و قال اهو 

بدور هار اسود 

😂😂😂😂😂😂

تعليقات

التنقل السريع
    close