نوفيلا رتيل بقلم ميرا اسماعيل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
نوفيلا رتيل بقلم ميرا اسماعيل حصريه وجديده
في إحدى قاعات الافراح لاكبر فندق فى مدينة القاهرة ولما لا واليوم يوم زفاف اجمل عروس وهى رتيل حسن علي ابن عمها وحب عمرها ادهم حسين
سيدة من الفرح.. شايفة العروسة الفرحة مش سايعها ازاى طبعا مصدقت انها اتجوزته
سيدة أخرى.. امال دى كانت هتموت عليه
سيدة أخرى.. الناس دول مش بيتجوزو عن حب لا الجواز بيكون جواز فلوس
(ودا حال كل افراحنا مع الاسف )
رتيل .. بنت خمرية عيون رمادى وشعر اسود مالك يا ادهم انت مش فرحان ليه!!
ادهم بزهق .. ملكيش دعوة بيا افرحى انت بس
رتيل بحزن مدفون .. بس انت كمان لازم تفرح
ادهم .. انا قايم رايح ل سيف
وفعلا سابها وقام وراح ل سيف
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
حسن والد رتيل.. انا مش قادر اصدق إن الجواز تم كنت خايف ابنك يرجع في كلامه وميكملش الموضوع
حسين والد ادهم.. لا طبعا انا ابنى راجل قد كلمته بس انا قلقان من رتيل لما تعرف الحقيقة اننا ضغطنا علي ادهم علشان يوافق يتجوزها
حسن.. المهم عندى انى عملت ليها اللي نفسها فيه هى بتحبه وانا عايزها مبسوطة مش من حقها وهو الوحيد اللي هيقنعها بالعملية
رتيل من وراهم .. عمو حسن
التفتو ليها بخوف انها تكون سمعت كلامهم
رتيل بمرح.. ممكن اخد بابا حبيبي نرقص سوا
حسن بارتياح .. طبعا يا عمرى كله
عند ادهم وسيف
سيف .. فك وشك دا شوية كده ما ينفعش الناس تقول ايه!!
ادهم.. يقولو ايه هيقولو واحد متجوز غصب عنه علشان البرنسس أمرت
سيف .. حرام عليك يا ادهم رتيل طول بتحبك وانت كمان كنت بتحبها ايه اللي غيرك من يوم ما سافرت
ادهم .. بقولك ايه سبنى في حالى انا ساعات بفكر اسيب الفرح وامشي وبانتباه شفت جنى النهاردة
سيف بأرف .. اه شوفتها الصبح ليه ؟
ادهم .. كانت كويسه ؟عاملة ايه؟
سيف .. ادهم انت اتجوزت واحدة مصر كلها بتحسدك عليها طيبة واخلاق عالية وبتحبك وفي الأخر يعجبك جنى دى كلها صناعى وبشعرها دا شبه الشيطان لكن رتيل دا كفاية جمال عيونها
ادهم بغضب .. جرا ايه انت هتعاكس رتيل قدامى
سيف .. طيب ما انت بتغير عليها اهو
ادهم .. لا دى مش غيره دى بنت عمى وقدام الناس مراتى يعنى خف من الكلام عليها انا هروح قولها نروح زهقت من التمثيل
وانتهى الفرح وفضل العروسين في نفس الفندق
عند جناح العرائس
ادهم فتح ودخل رتيل واقفة مكسوفة
ادهم بجمود .. هتفضلي عندك كتير ادخلي
رتيل بصة ليه بصه بمعنى مش فاهمة
ادهم .. بتبصي كده ليه ادخلي واخلصي
رتيل فعلا دخلت .. احممم ادهم انا فرحانة جدا وانت
ادهم .. بسخرية طبعا البرنسس فرحانة علشان وصلت لهدفها
رتيل بعدم فهم.. هدف هدف ايه!!
ادهم بكل غل وغضب .. بصي بقا بلاش وش الطيبة دا انا زمان كنت بصدقة لكن دلوقت لاء ولازم تعرفي كمان ان جوزانا تم بأوامر من والدك علشان البرنسس ممكن تموت لو متجوزتش ادهم بس انا بقولك انا عمرى ما هشوفك زوجة ليا وعلشان الموضوع يتقفل انت بكره تكلمى عمى وتقولى انك هتعملى العملية علشان اللعبة دى تنتهى مفهوم
رتيل بصدمة وعدم فهم وانكسار جميع من المشاعر والأحاسيس المختلطة .. ع ع عملية ايه وازاى جوازنا اوامر انا مش فاهمة حاجة
ادهم حس انها فعلا متعرفش الحقيقة بس مش قادر ينسا اللي حصل منها زمان وازاى خانته
ادهم استدعا كل القسوة بداخله .. انت عندك كانسر مخ ولازم تعملى عملية بسرعة وعمى خايف انك ترفضى تعمليها وعلشان كده طلب انى اتجوزك علشان اقنعك ولو مت يبقا حققتى كل احلامك وصلت ولا نعيد من الاول
رتيل بانهيار.. حرام عليكم ليه عملتو كده ليه وانت ليه وافقت
ادهم قرب عليها .. وافقت علشان اشوف النظرة دى انى اكسرك زى كسرك ليا زمان
رتيل .. انت بتقول ايه ؟ انت مش طبيعي لا يمكن تكون طبيعى لايمكن
ادهم .. ولسه لما تعرفي ان لو العملية نجحت وعشتى عمرى ما هطلقك وهتجوز عليكى لازم اكسرك وبكره تقولى ادهم قال
رتيل بشجاعة مصطنعة .. ومين قالك انى هوافق انت واحد مريض ولازم تتعالج
ادهم.. لو علي المرض انت اللي مريضة ويلا ادخلي نامى يا ريتو
رتيل بصدمة.. انت لسه فاكر !!!
ادهم.. فاكر انا فاكر كل حاجة بما فيها اللي عملتيه
رتيل .. عملت ايه انت سافرت ورجعت واحد معرفوش حولت افهم دايما كنت بترفض ايه اللي عملته فهمنى
ادهم.. بعدين كله هيبان يا ريتو يلا نامى
دخلت رتيل خائبة الامل ومنكسره مدمرة من كل اللي واثقت فيهم هما اللي خنوها
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
وانتهى الليلة بكل ما فيها من وجع وعذاب وجاء اليوم التالي ليحمل عذاب اخر ل رتيل
ادهم صحى من نومه واتوضا واده فرضه وخرج وشاف رتيل .. انا خارج و ياريت متتصليش بيا ولما اعوز ارجع هرجع
رتيل بعد خروج ادهم زاد الصداع جدا ولكن اتجهت لاكتر شئ يريحها الي الصلاة وقراءة القرآن
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في النادى
سيف باستغراب .. ادهم بتعمل ايه هنا
ادهم .. هكون بعمل ايه شوفت جنى ولا لسه مجتش
سيف .. انت مش طبيعى سايب رتيل تانى يوم فرحكم علشان جنى مش ممكن
صوت من وراهم .. ويسيب الدنيا كلها علشانى
ادهم.. طبعا يا جنا
سيف بأرف .. انا ماشي سلام
ومشي سيف وفضل ادهم مع جنا طول اليوم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عند رتيل
رتيل الصداع زاد جدا ومش عارفة تعمل ايه
واتصل بيها والدها.. سلام عليكم ازيك يا احلى عروسة
رتيل بصوت حاولت يكون طبيعى.. ازيك انت يا بابا وحشتني جدا بس دموعها خانتها
حسن بقلق.. مالك يا رتيل أنت زعلانة
رتيل بمرح مصطنع.. انت هتزعلنى بالعافية انا كويسة بس انت وحشنى قوى عمرى ما بعدت عنك
حسن.. وانت كمان بس دى سنة الحياه ادينى ادهم اسلم عليه
رتيل .. ادهم اه ادهم في الحمام لما يخرج هخليه يكلمك
حسن .. ماشي يا قلب بابا عايزة حاجة منى
رتيل .. سلامتك سلام يا حبيبي
وقفلت رتيل والوجع بيزيد جدااااااا
رجع ادهم ودور علي رتيل لقها نايمة علي سجادة الصلاة جنبها المصحف
ادهم .. انت ازاى كده ازاى بميت وش انت فعلا طيبة وانا اللي فهمت غلط ولا انت ممثلة شاطرة وراح علشان يخليها تقوم تنام وقرب عليها
ادهم .. رتيل رتيل رتيل
رتيل .. لارد
ادهم قلق وقرب منها .. رتيل رتيل قومى علشان تنامى علي سريرك وشالها من وضع السجود كان مغمى عليها وبتنزف من الانف
ادهم بخضة وخوف حقيقي .. رتيل رتيل حبيبتى وشالها وطول الطريق بيكلمها وهى مفيش استجابه نهائي
وصل المستشفى
وهناك اتعرف انها مخدتش المسكن بتاعها والحالة اتدهورت جدا ولازم يتحدد ميعاد العملية
حسن .. عملت فيها ايه كانت امبارح طايرة من الفرح
حسين .. اهدى بس يا اخوى هيعمل فيها ايه
وادهم كان في دنيا تانية ازاى نسي انها مريضة عايشة المسكنات ازاى صدمته فيها زمان وصلتو لمرحلة القسوة دى فاق علي صوت رتيل
رتيل بتعب.. ادهم معملش حاجة انا اللي مخدتش العلاج
حسن بشك .. ازاى رفضتى العلاج وهو بيتحط في العصير من غير ماتعرفي الدكتور بيقول كمان انك متكلتيش من مده
رتيل بحزن حاولت مايبنش.. اصل كنت مبسوطة قوى وادهم كل ما يتحايل عليا اشرب او اكل ارفض وبعدين كله خير انا موافقة اعمل العمليه مش دى رغبتك
حسن.. انا هروح الدكتور نحدد الميعاد خليك مع مراتك وقبل مايخرج همس ل ادهم انا عارف انها بتكدب بس معلش هعمل نفسي مش شايف خلي بالك منها
وخرج حسن وحسين بعد مانظرة له نظرة كلها غضب
ادهم.. ليه كدبتى وقولتى كده
رتيل .. بألم مفيش حاجة مستاهله انهم يزعلو منك انت اللي فاضل ليهم
ادهم بخوف عليها حقيقي.. متقوليش كده انت هتعملى العملية وكله هيبقا تمام صدقينى
رتيل.. تفتكر هتفرق ادهم ممكن طلب منك
ادهم .. طبعا
رتيل .. قولى ليه بتكرهنى كده!!!!!
ادهم.. انا عمرى ما كرهتك انا موجوع منك
رتيل .. ليه ؟؟!!!
ادهم .....
دخل حسن وقاله إن العملية بعد بكرة
وجاء يوم العملية
رتيل بدموع .. انا مش خايفة بلاش دموع علشان خاطرى
حسن ورتيل في حضنه.. مفيش دموع بس انت هترجعى لينا كلنا
حسين.. طبعا هترجع دى اقوى من اى حاجه صح يا رتيل
رتيل .. اكيد وكله خير روجوعى ليكم او عدمه خير يا بابا
ادهم.. انا عارف انك قوية وهترجعى تانى ونظر نظره هى احتارت في تفسيرها
ودخلت بالفعل غرفة العمليات
وكان الوقت يمر ببطء شديد
ادهم.. هما اتاخرو كده ليه ؟
حسن .. خير إن شاء الله ربنا مش هيحرمنى منها
سيف .. اهدى يا ادهم هتخرج رتيل قوية وبتحبك وهتخرج علشانك
وفعلا خرج الدكتور.. الكل جرى عليه ما عدا ادهم خايف من اللي هيقوله
الدكتور.. اهدو يا جماعة خير إن شاء الله متحفوش هى الحمد لله أحسن وهتتنقل العناية لوقت الأفاقة وان شاء الله هتبقا كويسة
ادهم بفرحة .. بجد يعنى رتيل بقت كويسة
الدكتور .. ايوة وعلي فكره المدام بتحبك جدا طول الوقت بتقرأ قرآن او بتنادى عليك حمد لله على سلامتها
ادهم . . الحمد لله
وفعلا فاقت رتيل وبقت احسن وطول الوقت ادهم معاها .دايما نفس النظرة اللي مش فاهما
رتيل.. انا خارجة بكرة ممكن نتكلم
ادهم .. اكيد
رتيل .. انا بشكرك علي وقفتك معايا بس خلاص انا بقيت احسن وممكن احممممم ممكن يعنى
ادهم .. ممكن ايه
رتيل بدموع .. نطلق !!!!!
ادهم .. انت عايزة تطلقي وانا اللي قولت انك اتغيرتى لكن زى ما انت لما تطمنى انك ملكتينى ترمينى بس لاء المرة دى لاء واجهزى للجاى يا مدام ادهم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔
💔البارت الثانى 💔 نوفيلا رتيل تأليفي ميرا إسماعيل💔
خرجت رتيل من المستشفى ووصولو لفيلا حسين والد ادهم
حسين .. نورتى الدنيا يا قلب عمك
رتيل .. منور بيك يا عمى
ادهم .. يلا نطلع ولا هنرغى كتير
في غرفة ادهم ورتيل
رتيل .. انا وافقت اجى معاك عارف ليه ؟
ادهم بسخرية .. مكنتش عندك حل تانى
رتيل .. لا فيه بس انا عمرى ما هربت انا جاهزة للعقاب للغلطة اللي مش عارفاها
ادهم .. بغموض متخافيش كله هيبان انا نازل
رتيل بعد خروج ادهم .. ياررررب انت عالم بحالى خليك معايا دايما
تانى يوم ..
رتيل .. كنت فين يا ادهم طول الليل؟
ادهم .. كنت مكان مكنت عايزة ايه ؟
رتيل .. مش عايزة انا بس بقولك انى خارجة دا لو يفرق معاك
ادهم .. علي فين ؟
رتيل .. النادى صحابى وحشونى
ادهم .. اوك
خرجت رتيل لاصدقاءها في النادى
رتيل .. وانتو كلكم وحشتونى جدا مش قادرة اصدق انى معاكم
امل .. الحمد لله انك رجعتى بالسلامة اخبارك ايه دلوقت ؟
رتيل .. تمام انا بصراحة مكنتش عايزة اخرج لكن حازم قالى اخرج
امل .. انت لسه بتكلمى حازم
رتيل بثقة .. طبعا انت عارفه كويس مقدرش استغنا عن حازم كفاية عليكم انا لازم امشى
وهى خارجة قابلت جنا
جنا .. ايه دا العروسة المريضة ظهرت
رتيل .. ايه العروسة المريضة دى
جنا .. بخبث هو انت متعرفيش ان دا اسم الشهره بتاعك دلوقت
رتيل .. معرفش ومش عايزة اعرف لانكم ناس فاضية مفيش وراكم غير انكم تجيبو في سيرت الناس وبس عن إذنك
جنا بغيظ .. سلميلي علي ادهم وقولى ليه بيتى مفتوح في اى وقت عايز يبات عندى تانى
رتيل سمعت منها الكلام وروحت
رتيل .. ادهم اصحى اللي يشوفك نايم يقول كنت سهران في شغل وبصوت عالي اددددهم
ادهم بخضة .. في ايه ؟ في حد يصحى حد كده
رتيل.. اه في انا يا ادهم لما النوم في بيت جنا عجبك كده جاى ليه تانى هنا
ادهم .. جنا وانت بقا بترقبينى يا رتيل
رتيل بغضب .. لا مش براقبك جنا هانم بنفسها اللي قالت ليا هو دا انتقامك أحب اقولك انك بتنتقم من نفسك مش منى
ادهم ... ههههه ودا ازاى
رتيل .. لان لو جنا فعلا حاسه انك ملكها عمرها متقولى انك كنت عندها لكن لانها عارفة انك ملكى ملكى انا وبس
ادهم .. وايه التحليل النفسي الفظيع دا أنت بتخرفي
رتيل بثقة .. لا مش بخرف انا واثقة من ده وبكره افكرك وسبته وخرجت تاخد نفسها لانها كانت حاسه انها في حرب
ادهم .. معقول اكون مفضوح قوى كده لاء لازم ابعد عن دماغها الاحساس دا ورجع يحاول يكمل نوم
بعدها ب اسبوع
رتيل في الفون .. وانت كمان وحشتنى يا حازم هترجع امتا
حازم .. انا رجعت يا قلبي مستنيكى في الشقة
رتيل بفرحة .. بجد رجعت انت وحشتنى قوى انا جاية علي طول
وخرجت رتيل ل حازم
في شقة حازم
رتيل .. في حضن حازم .. وحشتني قوى يا حازم كنت محتجالك جنبي
حازم .. غصب عني يا قلبي بس انت عارفة الشغل وبعدين ما انا كنت معاكى فون علي طول ادهم عملك حاجة
رتيل .. لاء من ساعة مقولت ليه زى ما قلتلى مقربش منى ودايما نظرة ليا مش فاهمة معناها
حازم .. خلاص انا رجعت ومش هسيبك تانى ونشوف حل ل موضوع استاذ ادهم
رتيل .. ياريت احسن انا خلاص تعبت بجد
وقطع كلامهم صوت خبط علي الباب
حازم .. الاكل وصل طلبت بيتزا عارف انك بتموتى فيها
رتيل .. حبيبي يا زوما
حازم راح يفتح وكان ادهم هو اللي علي الباب
حازم بهمس .. ادهم
رتيل من وراه .. الاكل وصل انا ما مت و قطعت كلامها لما شافت ادهم
رتيل بصدمة .. ادهم
ادهم بوجع .. ايه رايك في المفاجئة دى
رتيل بخوف .. ادهم اهدى وانا افهمك
ادهم مسك حازم من رقبته وزنقه في الحيطة وبصوت كالرعد افهم ايه افهم انك خاينه بتخونينى بتخونى ادهم الحسينى مع الكلب دا
رتيل .. ادهم هيموت في ايدك سيبة يا ادهم وانا هفهمك
ادهم .. لا انا بس اللي قرر وساب حازم مكنش قادر يتنفس رتيل جريت علي حازم
رتيل .. حازم رد عليا انت كويس
ادهم مش مستوعب معقول كل اللي فارق معاها هو بس وطى عليها وجابها من شعرها متخفيش حبيب القلب كويس وشاور للبودى جارد ويخدوه
رتيل .. ادهم اسمعنى انت مش فاهم حاجة أرجوك
بس ادهم مش شايف غير انها خاينة ولازم تموت نزل بيها ورمها في عربيته وطلع بيها علي مكان غريب نزلها وهو بيشدها
رتيل بخوف .. انت جايبنى هنا ليه!!!!
ادهم بغضب .. علشان هنا هيكون قبرك !!!
وبكده خلص بارت التانى😍 ميرا إسماعيل!😍
💔💔💔💔💔💔💔💔💔
💔البارت الثالث💔 نوفيلا رتيل تأليفي ميرا إسماعيل😍
رتيل .. بخوف وهى بتبص علي الفيلا قبرى ازاى
ادهم بغل .. هخليكى هنا تتمنى الموت كل ثانية
رتيل .. ادهم انت فاهم غلط صدقنى والله العظيم
ادهم قطع كلامها ضربها بالقلم .. اوعى تجيبى سيرة ربنا علي لسانك انت ازاى كده بس معلش ملحوقة وشدها علشان تدخل
رتيل .. اسمعنى يا ادهم أرجوك
ادهم .. هتفضلي هنا لغاية اما اشوف الكلب اللي هناك
رتيل .. ادهم اوعى تاذيه يا ادهم أرجوك
ادهم قرب عليها .. انت لسه بتدافعى عنه ليه يا رتيل
رتيل تخيلت انها لو ضيقته مش هيروح ل حازم ياذيه
رتيل بشجاعة مصطنعة .. أيوة خايفة عليه عارف ليه لانه اقرب حد ليا في الدنيا دى كلها ومن سنين
ادهم بصدمة .. ولما بتحبو بعض متجوزكيش في النور ليه ؟ ولا قال انك رخيصة ودى معاملة الزبالة اللي زيك بس انا هندمك هو بيقرب منك بحجة حبه ليكى انا بقا هوريكى القرب بس بكره وبدأ يفك قميصه
رتيل بترجع ل ورا بخوف .. ادهم اااانت هتعمل هصوت وكل كلمه بتقولها بترجع لغاية اما وصلت للحيطه
ادهم بمكر .. مفيش قدامك هروب وشدها علي السرير وهى بتحاول تبعده بكل قوتها لكن ايديه زى ماتكون كلبشات مش عارفة تفكهم ابدا وبيحاول يبوسها غصب عنه ومع الوقت هى مقومتها قلت ونجح ادهم بس فاق علي صدمة عمره
رتيل بترجع بخوف علي السرير وبتحاول تدارى جسمها ودموعها شلالات علي خدها ادهم واقف مش مستوعب .. وبصوت عالي ازاى ازاى انت كده وبيشد في شعره علشان يمنع روحه من اى تهور وحاول بقرب عليها بس هى فضلت تسرخ وترجع ل ورا وكل اللي طالع بكرهك يا ادهم بكرهك ابعد عنى حاول يقرب تانى بس صوت الفون بيرن بازعاج مسكه ورد عليه وكان البودى جارد بيقولو ان حازم فاق وعمال يصرخ وينادى عليه
ادهم كانه افتكر ان اللى حصل من شوية دا عقاب قليل قوى علي رتيل
ادهم بغضب .. انا رايح ل حبيب القلب اشوف عايز ايه ؟
وسبها وخرج وهى فضلت تعيط قامت بالعافية تحاول تخرج لكن كان قافل الباب بالمفتاح ومسيب الكلاب في الجنينه لانه عارف ان عندها منهم فوبيا وبصت علي السرير وشافت دليل براءتها اتجهت للحمام علشان تاخد شوار علشان تصلي هو الوحيد اللي عالم انها مظلومة وتطلب منه يرفع عنها الظلم وينجى حازم من غضب ادهم
ادهم في المخزن .. هطلع احسن منك وأسمعك الاول بيقولو ليا عمال تنادى عليا
حازم .. رتيل رتيل فين ؟
ادهم بغضب وعصبية قام يضرب فيه ومع كل ضربه رتيل دى مراتى اياك تجيب سيرتها علي لسانك
حازم بألم .. رتيل اختى افهم بقا
ادهم .. هههه حد قالك انى عبيط رتيل ملهاش اخوات
حازم .. لا ليها وقسما بالله لو اذتها زى عوايدك هنسفك انا مش العيل بتاع زمان
ادهم شاف صدق وعزم غريب في عين حازم وبعدين مين العيل بتاع زمان .. انت مين ؟
حازم .. انا حازم السيوفي اخو رتيل افتكرتنى
ادهم بصدمة .. انت !!!!!!
حازم .. بثقه ايوه انا هو حازم اللي زمان خليت حسن بيه يرميه في الشارع وبصوت عالي رتيل فين
ادهم فاق وافتكر اللي عمله في رتيل انه ازاي عمل كده ازاى ورمى نفسه علي الكرسي
💔💔💔💔💔💔💔💔
💔البارت الرابع💔💔 نوفيلا رتيل تأليفي ميرا إسماعيل😍
ادهم .. ازاى انت لسه موجود ووصلت ل رتيل ازاى
حازم .. اطمن على رتيل الاول وبعدها ونتكلم
ادهم فك حازم واخده علي فيلا فيها رتيل لانه فعلا محتاج يفهم ويسمع منهم الاتنين
ادهم .. ادخل هطلع اناديها
وفعلا ادهم بص علي السرير مش موجودة وسمع صوت عياطها بيدور لقها قاعدة بين السرير والكمود ومسكه مصحف و بتعيط ادهم لمس كتفها اول ما حست بلمسة قامت مخضوضة
رتيل .. ابعد عنى اوعى تقرب منى
ادهم بيحاول يهديها هى شافت ايده فيها اثار دم
رتيل مصدومة .. ق قتلته قتلت حازم
ادهم بيحاول يستوعب ولما شاف عينيها علي ايده عرف انها فاهمة غلط
ادهم .. اهدى اهدى يا رتيل حازم كويس بس رتيل فضلت تصوت
حازم تحت سمع صوتها وطلع بسرعة علي مكان صوت صريخها ولما دخل شاف رتيل بتصرخ وادهم بيهديها وبص علي الغرفة وفهم اللي حصل
حازم بحنان .. رتيل انا هنا
رتيل مش مصدقة بصت مكان الصوت لقت حازم جريت عليه
رتيل .. حازم انت كويس 😢😢😢😢
حازم .. اهدى يا رتيل انا كويس
رتيل بخوف .. خدنى معاك يا حازم ارجوك
حازم .. حاضر بس لازم نتكلم احنا التلاته الاول
رتيل متعلقه ب حازم
رتيل .. لا لا خدنى من هنا
ادهم واقف وعارف انه وصل رتيل للحالة دى وافتكر كلمتها انها بتكره غمض عينه بألم
ونزلو تحت
حازم اللي بدا الكلام
حازم .. طبعا عرفت انا مين ؟ انا حازم اللي الاستاذة شربت لبنى كله واحنا صغيرين
ادهم .. وصلت ليها امتا ؟
حازم .. قبل سفرك ب اسبوع عرفت انك هتسافر كلمتها وقلت ليها علي مكان الشقة اللي اجرتها وهى جت ليا
ادهم افتكر اليوم دا
فلاش باك
في النادى
ادهم .. راحه فين يا ريتو
رتيل بارتباك .. راحه لوحده صحبتى
ادهم بشك .. اممم تعالي اوصلك انا عايز اشبع منك قبل ما اسافر
رتيل .. لا مش هينفع اصل صحبتى ل وحدها ومينفعش تروح معايا
ادهم .. اوك هستناكى نتغدا سوا
رتيل وهى بتجرى .. اووووك
جنا من وراه .. شكله مشوار مهم اللي يخلي رتيل تسيب ادهم لوحده
ادهم شك وخرج وراه وفضل يراقبها لغاية ما لقها دخلت عمارة وعماله تبص حواليها
ادهم .. غريب المكان دا هيكون مين صحابها هنا ولسه هيقرب من مدخل العمارة سمع ناس العماره دى مش هتنضف ابدا
رد عليه اخر .. تنضف ازاى الناس اللي فيها زباله يا عم سيبك
ملحوظة( هما قصدهم ان مدخل العمارة كله زبالة وقطط وبواقي اكل)
ادهم بعد عن المكان وصدق ان رتيل بتخونه صدق كلام ناس كلامهم يحمل الف معنى
باك
ادهم .. بس انا مشيت وراكى .وسمعت ناس بيقولو ان العمارة اللي ساكنين فيها ناس زباله
حازم فهمه قصد الناس لكن مع الاسف كان وقت الندم عدا
ادهم بيقرب من رتيل ورتيل خايفة وبتتمسك في حازم
ادهم غمض عينه وندم انه هو مش امانها
ادهم .. ليه مقولتيش ليا انك بتقابلي حازم عمرك ما خبيتى عليا حاجة
رتيل بخوف .. اقولك علشان تنسفه مش دا كلامك لما كنت بعيط وأسأل عليه
ادهم .. انا مش مؤذى قوى كده انا كنت بغير عليكى منه وكل ما اقولك خفى من الكلام والضحك والخروج معاه تقولي دا اخويا
رتيل بصوت عالي .. وعلشان كده خليت بابا رماه في الشارع وانت عارف انه ملوش حد
ادهم .. كنت غيران عليكى
رتيل .. لا دى مش غيرة دا تملك انت كنت عايز تملك رتيل ليك ل واحدك انا مصعبتش عليك لما قطعت الأكل والشرب علشان ترجعوه البيت يومها سمعت بابا وهو بيحاول يقنعك
فلاش باك
ادهم .. عمى الدنيا كلها في كفه ودخول الواد دا هنا تانى في كفه .وبعدين احنا اتفقنا صح
حسن .. ايوة وانا نفذت رغبتك علشان مزعلكش لكن رتيل
ادهم بغضب .. رتيل بكره تنساه والا والله لو رجعتوه انا هنسفه من علي وش الدنيا
حسن .. نفسي اعرف بتكره كده ليه ؟
ادهم .. ليه بتسأل ليه كفاية قوى ان ليه حقوق علي رتيل انا معرفش اعملها اقل كلمه احنا اخوات لا يا عمى حازم رجوعة في كفه وانى اقول ل رتيل انك متجوز في كفه اختار
وطبعا حسن اختار بس معملوش حسابهم ان رتيل سمعت بس اللي سكتها خوفها علي حازم وكانت واثقه انه هيرجع ليها تانى
باك
ادهم بصدمة .. انت كنتى عارفة
رتيل .. عارفة كل حاجة واستحملت معاملة محدش يتحملها واخرها اللي حصل النهارده
حازم .. اظن كده الامور كلها اتضحت دلوقت دور رتيل تختار هى عايزة ايه ؟ من غير اجبار منك او من حسن بيه وبص ليها بصه كلها حنان
حازم .. ناوية على ايه ؟
رتيل بثقه .. انا عايزة افضل مع حازم وبصت ل ادهم وانت تطلقنى
ادهم نزل الكلام عليه زى الصاعقة .. عايزة تتطلقى
رتيل .. ايوة ودلوقت
ادهم حس ان رتيل من حقها تختار حياتها بدل ما هو وأبوها بيرسموها
ادهم .. انت انت انت طالق !!!!!!
حسن عرف اللي حصل ورتيل طلبت انه يجيب مراته البيت وانها هتسافر تعيش مع حازم ومراته
حسن وافق بعد ضغط من حازم وادهم وطبعا بعد توصيات ادهم ل حازم علي رتيل
رتيل سافرت واستقرت مع حازم
ادهم دفن نفسه في الشغل اكتر واكتر وبعد عن جنا واتحول 180 درجة
بعد 9شهور رتيل بتصوت
رتيل .. حازم بطنى اه الحقنى
حازم .. متخفيش يا قلبي هتبقي كويسه
رتيل.. عايزة بابا هتلى بابا
حازم .. حاضر هكلمهم
وفعلا كلمهم ووصل بعد عده ساعات
حسن بقلق .. مالها رتيل يا حازم
حازم .. متقلقش يا عمى هى ولدت وجابت حفيد وحفيدة زى القمر
ادهم من ورا حسن .. ايه ولدت ه هى رتيل اتجوزت!!!!!
💔💔💔💔💔💔💔💔💔
💔البارت الخامس والاخيررررررر💔
نوفيلا رتيل 💔 تأليفي ميرا إسماعيل!😍
ادهم .. هى رتيل اتجوزت !!!
حازم .. هههه اتجوزت لا يا سيدى دول ولادك ولو انى شايف انهم خساره فيك
ادهم .. وووولادى ازاى ؟
حازم .. هو ايه اللي ازاى هى مش كانت مراتك
ادهم .. يعنى انا عندى ولاد من رتيل
حازم .. حسن بيه تعالى نشوف رتيل عقبال ما البيه يجمع ويفكر ازاى يصالح رتيل تانى
ودخولو ل رتيل وحازم اتعمد يسيب الباب مفتوح علشان أدهم يسمع الكلام
رتيل بتعب .. بابا وحشتنى قوى
حسن .. حمدالله على سلامتك يا قلب ابوكى كده يا رتيل انا اخر من يعلم
رتيل .. حقك عليا بس انا مكنتش عايزة ادهم يعرف وبخوف اوعى تكون عرفته
حسن .. لا لا معرفتوش حاجة بس ليه يا بنتى والله ادهم بيحبك وكمان بقا عندكم طفلين زى القمر مش كفاية عليه كده
رتيل بدموع .. بيحبنى ادهم حبه ليا عذاب ووجع بس مفيش حاجة حلوة غير دول وشورت علي الطفلين واياك تقوله يا بابا
حازم .. ازاى بس يا رتيل انا طوعتك الفترة اللي فاتت لانك كنت علي طول تعبانه لكن دول ولاده ومن حقه
رتيل بغضب .. ادهم ملوش حقوق عندى
ودخلت الممرضة .اخدت الطفلين لغرفة الاطفال وادهم وراها علشان يشوف ولاده
حازم من وراها .. هتسميهم ايه؟
ادهم .. رتيل امهم وهى احق منى
حازم.. هى قررت فعلا بس قولت لو عايز ممكن اغير أسماءهم
ادهم وعيونه كلها دموع دموع حنين علي زعل
ادهم .. قررت ايه ؟؟
حازم.. البنت كنز. والولد. اسر
ادهم ... هى لسه فاكره
حازم .. رتيل بتحبك يا ادهم وعمرها متنسا حاجة منك ما بالك بحلم عمركم يكون عندكم طفلين بالاسمين دول
ادهم .. وانا كمان بحبها بحبها جدا يا حازم والله انا اتغيرت وعرفت غلطتى ممكن تساعدني
حازم .. اكيد ممكن دى مهما كان اختى
ادهم بغضب .. اه اختك بس مش لازم تفكرنى
حازم .. مفيش فايده ادهم هو ادهم
ادهم بسرعة .. لا اهو انت اخوها ولو حابب تبقا ابوها كمان ساعدني بقا
حازم .. الهجوم افضل حل الستات بعد الولاده بيكونو محتاجين اى كلمه حلوة هفضيلك الغرفة وانت ادخل ليها وقول كل اللي جواك وصدقنى رتيل بتحبك وهتلين بسرعة
وفعلا حازم عمل كده وادهم دخل عليها
رتيل اول ما شفته انصدمت بس من جواها كانت فرحانه
رتيل .. انت بتعمل ايه هنا
ادهم .. بطمن علي مراتى وام ولادى
رتيل .. بانكسار ولادك ومراتك روح دور في حته تانية
ادهم قرب عليها وباس راسها .. مراتى وحب عمرى انت .مقدرش اعيش من غيرك
رتيل .. لا تقدر وبدليل انك عشت
ادهم .. كنت ميت الحاجة الوحيدة اللي مصبرانى انك مبسوطة
رتيل بتضرب ادهم .. مين قال انى فرحانه انا كنت بتعذب وانت بعيد عني كنت بموت كل ما افتكر اللي حصل وانك بسهولة طلقتنى
ادهم خدها في حضنه .. حقك عليا بس انا نفذت رغبتك
رتيل .. كنت عايزك جنبي لما عرفت انى حامل كنت عايزة اشوف فرحتك امبارح وانا بولد كان نفسي تكون جنبي
ادهم .. حقك عليا هعوضك هعوضك عن كل حاجة
رتيل .. مبقاش ينفع
رتيل .. لا ينفع وافقى وانا أعوضك عن كل حاجة خلينا نربى كنز و اسر معانا في حضننا
رتيل .. وحازم هتبعدنى عنه تانى
ادهم.. بيجز علي أسنانه لا دا اخوكى
رتيل بضحك .. شكلك حلو وانت متغاظ
ادهم بحنان .. وحشتينى يارتيل وحشتنى ضحكتك
رتيل .. وانت كمان
ادهم .. علي فكره انا رديتك ل عصمتى تانى يوم
رتيل باستغراب .. وليه سبتنى أسافر
ادهم .. لانه من حقك تختارى علشان أما ترجعى ليا تانى يبقا اختيارك
وفعلا اتلم العشاق مع بعض بعد ما اتعلمو الدرس كويس
:اوع تسمع كلام من ناس وتبنى عليه أوهام ممكن تهد حياتك
:بمما أننا شركاء مع بعض في حياه مينفعش ابدا نخبي علي بعض اى حاجة او نكدب اى كدبه الكدبه البيضة هتسود والكدبة الصغيرة هتكبر
ادهم ورتيل عملو سبوع للتؤام واتفق ادهم مع حازم انه ينقل شغله في مصر ويتجمعو كلهم مع بعض رتيل ومرات باباها اتصحبو رتيل حبيتها جدا
ادهم ورتيل واقفين قدام التؤام
ادهم .. ربنا يقدرنى وامحى اى حزن أو وجع كنت السبب فيه
رتيل .. طول ما انت وولادى معايا مش عايزة حاجة من الدنيا بحبك يا ادهم
ادهم .. وانا بعشقك
وانتهت رحلة رتيل مع حبك عذاب لكى تبدأ رحلة اخر أحبك لاخر العمر
😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘
وبكده خلص بارت الأخيرررررر
عايزة اعرف
رأيكم بصراحة لانى دى اول تجربة ليا للنوفيلا
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇
اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺


0 تعليقات