القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سهام الهوى الفصل الثالث والعشرون بقلم نوره عبدالرحمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية سهام الهوى الفصل الثالث والعشرون بقلم نوره عبدالرحمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية سهام الهوى الفصل الثالث والعشرون بقلم نوره عبدالرحمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


اشواق زقته وصرخت بيه انت بتعمل ايه 

براق : اكون بعمل ايه يعني انتي بقيتي مراتي .

اشواق : مراتك اي انت مصدق الكلام اللي بتقوله ده ..

براق سكت ومردش وهو شايفها لسة منفعله ومش مستوعبه اللي بيحصل .

اشواق : انا هفضل معاك يابراق لحد وقت معين لكن متحاولش تستغل اللي انا فيه ده..

براق كان متعصب من نفورها منه لكنه برضو مش عايز يضغط عليها اكتر وهي لسة هتتكلم شاور ليه بأيده وقال : كفايه انا فهمت اللي انتي عايزاه انا هروح المستشفى عندي مناوبه لو عوزتي حاجه اتصلي بيا .. عندك التلفون الأرضي وبكرى هجيبلك فون وخط جديد.. بعد اذنك .خلص كلامه ومشي وهو حاس أنه مخنوق اكتر يعمل ايه عشان تحس أنه بيحبها. لاحظت اشواق انها زودتها عليه لما شافت ملامحه اتغيرت بس حتى ولو مينفعش يعمل كده...

//اشواق لسة عايشه في الماضي بتاعها//


***********

تاني يوم..

سهام بجديه : انا موافقه اتجوز زين بس متحرميش من ابني

الام بفرحه : ربنا يكملك بعقلك ياحبيبتي انا هروح افرح ابوكي..

سهام :  استني يمه عشان خاطري خليهم يجيبولي ابني عاوزه اشوفه

الام : هو لسه بالحاضنه ياحبيبتي ..

سهام : عاوزه اشوفه أن شاء الله من بعيد المهم أشوفه .

الام حاضر يابنتي هروح انده لمصطفى يجي يساعدك.. نوديكي تشوفيه .


***********

براق خبط على الأوضه اللي اشواق نايمه فيها.. ونده عليها .. سمع صوتها بتقول : شويه وهطلع يابراق.

وفعلا خرجت وهي مغطيه شعرها وكأنه راجل غريب.

براق كان حامل معاه موبايل جديد وحاجات تانيه. .

اتكلم من غير مايبص ناحيتها : ده الفون ليكي وفيه خط جديد وسيفت رقمي عندك لو احتجتي حاجه اتصلي بيا فورا هكون عندك. 

وخرج علبه كبيره وقال دي شبكتك عشان ملحقناش نعمل حاجه .

اشواق : بس انا مش عايزه حاجه ..

براق : ده حقك زيك زي. ايه عروسه. ولسة هتعترض قاطعها وقال في ست هتجي تعمل شغل البيت كمان شويه بعد اذنك..

خلص كلامه وخرج بسرعه كان عنده امل انها تلين من ناحيتها ويعرف يتقرب منها لما يبقوا ببيت واحد إنما هي حتى مش مدياله مجال. . بالتعامل معاه كأنه غريب .


*********

سهام : اول ماشافت ابنها من ورى الزجاج كانت هتقع وهي بتعيط عشان افتكرت سالم.. سندها اخوها مصطفى وقال : اهدي متخافيش هو كويس بس عشان يطمنوا عليه اكتر..

سهام بصت لمصطفى وقالت بدموع : عاوزه اخده بحضني عاوزه اشم ريحته ياخوي عشان خاطري. خليهم يجبوه ليا..

مصطفى : النهارده اخر يوم ليه في الحاضنه انتي مش عايزاه يبقى كويس سيبه لحد بكرى  يجبوه ليكي.. يلاا عشان اوصلك اوضتك ابوكي لو شافك كده هيتعصب...

كانت سهام مستسلمه لكل اللي بيحصل معاها مستقبله قدرها باستسلام تام وهدوء غريب كل اللي بتعمله ده عشان متخسرش ابنها..

اتصلت بيها اشواق عشان تتطمن عليها .. واتصدمت لما بلغتها انها هتتجوز زين. .

اتخانقت معاها اشواق وسمعتها كلام زي السم وقفلت في وشها.. وهي بتقول خاينه كدابه غداره.. متستاهليش حب سالم ليكي..

*************

براق وصل البيت بعد ما اتصلت بيه الشغاله وبلغته أن اخوات اشواق اتخانقو معاها..

دخل البيت وهو بيدور عليها بعيون كلها قلق ورعب عليها هيكونوا عملوا فيها ايه

استقبلته الشغاله واتكلمت بتهتها.. : حضرتك الست اشواق ضربها اخوها وهي قافله الباب على روحها ومش بترد..

خبط الباب وندهن عليها مفيش صوت...

كسر الباب ودخل واتصدم بيها...

يتبع ..



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 


أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع
    close