القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غموض الحب البارت العاشر بقلم الكاتبه Lola حصريه وجديده

رواية غموض الحب البارت العاشر بقلم الكاتبه  Lola حصريه وجديده 


الظابط بتنهيده طب يؤسفني اقولك انها مش مجرد فرامل هربت وقضاء وقدر دي خطه لقتلك ومقصوده

زينب بصدمه وعياط نعممم مقصوده ازاي يعني

عمر بحده هششش انتي هتندبي منا زي القرد قدامك اهو ياريتني طلعتك برا

زينب بعياط وصدمه عمر ده بيقولك حد .. حد عايز يقتلك انت ايه مبتحسش

عمر غمض عينيه بغضب واكمل بحده زينب لو سمحتي اطلعي برا

زينب بعياط لالا خلاص والنبي هسكت بس سبني عايزني اعرف كده واطلع ازاي يعني

عمر تنهد بعمق وبص للظابط واكمل وانت عرفت منين الكلام ده

الظابط عرضنا عربيتك على مهندس كهربائي علشان تتصلح وهو قايلنا ان القرامل مقطوعه باداه حاده مش مجرد هربت وخلاص



زينب حطت ايديها على بوقها بصدمه ورايحه تعيط بصلها عمر بحده فسكتت وبص للظابط واكمل بتنهيده اكيد في حاجه غلط انا ماليش اعداء ومفيش مخلوق بيكرهني فاكيد محدش هيقصد يموتني

الظابط بتنهيده طب حاول افتكر انت ظابط جيش وليك مهمات تقيله في البلد مين ممكن يفكر يأذيك لان كنت سبب في فشل مخططه مثلا متقولش ملكش اعداء طبيعي اي حد في مهنتنا خصوصا لو ناجح بيبقى ليه عدو

عمر فكر شويه واكمل لالا والله فعلا ماليش اعداء لو في انا مش هخبي عنك اكيد اه بنتعرض لمجرمين كتير بس انا مش قادر احدد حد معين يعمل كده

الظابط قام وقف واكمل عموما حمدلله على سلامتك يا باشا ولو حصل وافتكرت اي جديد بلغني ادي الكرت بتاعي

عمر خده منهم وابتسم واكمل متشكر جداا الله يسلمك

وطلع وقفل الباب

زينب بدموع عمر وغلاوتي عندك لو ليك عدو قوله انا مش مستغنيه عنك وعيطت واكملت كفايه تعب الاعصاب اللي عيشته لما شوفتك متغرق دم ومدخلتش معاهم العمليات واعتذرت ودي عمرها ماحصلت

عمر تنهد بحزن واكمل حقك عليا ممكن تهدي ومتعيطيش ومسح دموعها بايديه السليمه واكمل بابتسامه انا مبحبش القمر بتاعتي تعيط لاي سبب اتفقنا ولو على الاعداء وغلاوتك يا زينب فعلا مفيش حد في دماغي او على الاقل مفيش حد يقدر يوصل لحد بيتي ويعمل كده لو فيه انا كنت قولت عادي ومش عايزك تخافي انا بقيت زي الفل خلاص

زينب بدموع زي الفل بلعافيه يعني ياعمر زي الفل من انهي اتجاه

عمر بضحك من كل الاتجااهات لا انتي متعرفيش حاجه يحبيبتي انا ظابط جيش يعني بضرب واقوم اكمل مش متعود انا على الدموع من واحده زي القمر كده عليا عند كل تعب والمشاعر المرهفهه دي والدلع ده كله اصلا

زينب ضحكت من بين دموعها واكملت دلع ايه بس يا عمر انت بجد تعبان بس شغلك من كتر ما علمك تبقى قوي نسيت يعني ايه حقك تتعب وتقع وتضعف عادي 

عمر حط ايديه على خدها واكمل بحب والله ماتقلقي عليا انا فعلا احسن وهبقى احسن بوجودك 

زينب ابتسمت بحب واكملت طب يلا تعالى اغيرلك على جرح راسك وصدرك علشان انزل اجيب الاكل

عمر بتنهيده خليكي يازينب وهخلي اسماء تجيب قولت

زينب بلا اسماء بلا افعال انا هروح انا اعملك الاكل او اتصل بساره تجيبه وتعملوا انما اسماء لا هتيجي تلبد جمبك ومش هتتحرك

عمر بضحك والله انتي مجنونه بس خلاص متتحركيش في حته قولي لساره صاحبتك دي وخلاص

زينب بضحك تمام اتفقنا ورايحه تقوم داخت شويه فقعدت تاني

عمر اتخض عليها واتعدل واكمل بقلق مالك يحبيبتي في ايه تعبانه ??

زينب حطت ايديها على راسها واكملت لالا زي الفل يمكن علشان الدم مع الشغل وقله الاكل تعبت شويه

عمر بعدم فهم: دم ايه ??

زينب بابتسامه متشغلش بالك خلاص انا بخير

عمر دم ايه يا زينب اخلصي 

زينب جابت الموضوع بهزار علشان ميزعقلهاش واكملت بمرح متخيل من دلوقتي دمي بقى بيجري جواك بعدين هنتجوز ونجيب بيبي من دمك انت جوايا يبقى عملنا ميكس رهيب فاهم حاجه ؟

عمر اااه قولتيلي فاهم حاجه ده انا هطلع عين اهلك 

زينب بتوتر في ايه يحبيبي انا قولت ايه غلط

عمر بحده انتي ايه يخليكي تتبرعيلي بدمك وانتي بيطلع عين اهلك وبتشتغلي وكمان مكالتيش هو انتي هبله ولا بتستعبطي هي صحتك دي مش مهمه

زينب بصتله بحزن وبعيون مليانه دموع واكملت:  انا خوفت عليك يا عمر وانت لو فضلت تتخيل انك مكاني عمرك ما خيالك هيحسسك اللي حسيته وقتها ..انا حسيت اني هفقدك وهتروح مني وفيها ايه يعني لما اتبرعلك بدمي هي جريمه 

عمر حس بلذمب من نظره عينيها وكلامها فتنهد بحزن ومسح دموعها واكمل بحب حقك عليا والله ما اقصد ازعقلك بس انا بخاف عليكي زي مانتي اللي حركك خوفك عليا انا اللي حركني وخلاني اتعصبت دلوقتي خوفي عليكي انتي ولا كالتي ولا شربتي وطول اليوم شغل ونمتي مهدوده يعني كان ممكن تهبطي يحبيبتي انا عامل عليكي والله

زينب ابتسمت بحب واكملت وانا مش تعبانه المهم انت قدامي بقيت زي الفل

عمر بضحك عارفه لو مراتي دلوقتي بس يخساااره 

زينب بضحك الحمدلله مش مراتك دلوقتي لان اي ان كان اللي في دماغك فاهو اكيد حاجه مش سالكه

عمر فضل يضحك واكمل كنت هاخدك في حضني بس حضن بريئ 

زينب اتكسفت واكملت بضحك اه وماله واجيب سيف يحضنا احنا الاتنين

عمر بضحك يا مهزقه بقولك لو كنتي مراتي يعني ولا سيف ولا غيره هيشغلني

زينب بضحك لما بقى يا روحي ابقى مراتك نبقى نشوف 

عمر بضحك يعني انتي دلوقتي دمك بيجري جوايا

زينب بحب امم شوفت الحب

عمر بضحك اتاري دمي بقى يلطش وانا اقول جايب السماجه دي منين

زينب بضحك بقى كددده طيب هقوم انا بقى وشوف مين هيغيرلك على الجرح

عمر بضحك روحي يحبيبتي هي المستشفى انتي بس ولا ايه 

زينب مسكت فونها بعتت لساره تجبلها الاكل وتعلموا وبصتله برفعه حاجب واكملت قصدك ايه يا عمر هاا 

عمر بضحك مقصدش يحبيبتي تعالي غيريلي عليه بقى انتي واتلمي

وزينب راحت جابت المعدات والمقص واكملت طب معلش نزلي رجلك واحده واحده على الارض واتعدل 

عمر اتحرك بوجع واضح وقعد ونزل رجليه وزينب جابت المقص ورايحه ناحيته فاكمل بضحك ايه هتموتيني ولا اييه

زينب بضحك لا طبعا مقدرش ده انا هشيل الشاش القديم وبلفعل شالته ولما شافت الجرح اكملت بحزن ووجع يعمري حقك عليا بجددد  

عمر بابتسامه خلاص يحبيبتي عدت انا بخير وضحك واكمل ده انا لو كنت اعرف ان لماا اعمل حادثه هدخل المستشفى واقعد معاكي وهتدلعيني كل الدلع ده كنت قطعت انا الفرامل

زينب وهي بتعقم الجرح فضلت تضحك بشده واكملت اخص عليك بجد ياعمر ليه يحبيبي بعد الشر عليك ربنا يحفظك من كل شر

عمر بحب اللهم امين يارب بس الفكره كنا هنفضل لسه مش مع بعض فربك بيرتب للخير انا طول عمري معرفش كان ممكن يجمعنا ازاي بس كنت مستني طريقته وواثق هتحصل بس ازاي معرفش والحمدلله

زينب بحب حقيقي اه الحمدلله بجد وحطت بيتادين فعمر غمض عينيه بوجع واكمل بألم واضح في صوته:  يا زينب

زينب بحنان حقك عليا انا اسفه بس هو بيحرق شويه وحطت القطن ولفتله الشاش كويس واكلمت بابتسامه خلصنا اول جرح يا بطل فاضل التاني

عمر بص لملامحها وهي بتشجعه وضحك واكمل ابنك الصغير انا وبتحايليني مش كده

زينب فضلت تضحك واكملت طب ما طبعا انت ابني الاول ولا ايه يا ابو يزن

عمر بضحك اختارتي الاسم كمان بس تمام جميل يا ام يزن وابنك الاول طبعا حد يقدر يقول غير كده ورجع ضهره لورا بتعب و فتح على صدره علشان الجرح التاني فغمضت زينب عينيها باحراج واكملت يخربيتك مش تنبهني

عمر بضحك انبهك لاي مانتي عارفه هو احنا هنستعبط

زينب بتوتر عمر هو مينفعش اناديلك الدكتور بدالي

عمر بضحك مالك يا زينب في ايه هو انا هاكلك 

زينب بحرج مش كده بس ... اووف خلاص وقربت منه وشالت اللازقه القديمه بحذر بس هو تأوه بوجع فاكلمت بسرعه:  اسفه اسفه حقك عليا وشالتها وصعب عليها شكل الجرح وبصتله بأسف واكلمت سلامتك بجد يا عمر منه لله اللي كان السبب

عمر بابتسامه الله يسلمك يحبيبتي 

وبدات زينب بتطهير الجرح وهي محرجه جدا من قربها منه ونظرات عمر ليها فاكملت بحرج بطل تركز معايا واتلم هااا 

عمر بضحك طب انا راضي ذمتك

زينب وهي مركزه في تعقيم الجرح اكملت اممم قول 

عمر بحب يعني الواحد يلاقي الجمال ده كله وميركزش

زينب ضحكت واكملت ياعمر بجد متحرجنيش علشان مسبكش واطلع وبعدين غض بصرك واتلم عايز تبص اتجوزني

عمر بحب ده ياريت بس انا مش هقدر اتجوز نهائي الفتره دي متنسيش امي اتوفت بس ينزل سيف اجازه واجي اطلبك لوحدي في هدوء من غير مانهيص والجو ده لو مش هتزعلي انما لو عايزه تفرحي وهيصه ممكن نستنى حوالي س

زينب بمقاطعه وحب انت بس تعالى وانا مستعده لو عايز نكتب وبس ونروح هعمل كده .. الفرح شويه ويخلص انما انت هتفضلي العمر كله وانا اكيد مرضهاش انك لما تيجي  تتقدملي اهيص وافرح وماما توفت الله يرحمها دي امي بردو يا عمر وانا اللي طلبت منك تيجي فمش انت ترضيني وانا اوجعك

عمر ابتسم بحب وعينيه اتملت بلدموع واكمل ربنا يديمك ليا ويباركلي فيكي يارب ياريتها كانت عاشت وشافتنا سوا

زينب بحب وحزن ويباركلي فيك يارب الله يرحمها يحبيبي 


وخلصت تغير على الجرح واكملت بضحك الحمدلله خلصنا استر نفسك بقى

عمر ضحك ولبس واكمل صحيح يا زينب الادويه اللي جبتيها امبارح بكام كل ما افتكر اقولك انسى

زينب بحب ده كلام فاضي انا وانت واحد خلاص

عمر برفعه حاجب الادويه بكام با زينب علشان مقلبش عليكي

زينب بضحك الله في ايه يا عمر هو احنا مش واحد

عمر ده حتى لما نتجوز مش من دلوقتي انا ماليش دعوه بفلوسك ومصرفش منها فا لو سمحتي خلصي وقولي انتي بتستعبطي ولا ايه هو على اخر الزمن واحده هتدفعلي تمن ادويتي ليه شيفاني مش راجل 

زينب بهدوء طب انت ليه بتحسبها كده انا حسبتها ان انا وانت مفيش بينا فرق

عمر بتنهيده معلش يا زينب خديني على قد عقلي انا في المواضيع دي بلذات مفيهاش واحد انتي ملزومه مني انما انا ماخدش ادويه بفلوسك والموضوع بنسبالي مشكله شخصيه جداا

زينب بتنهيده ب 155 يا عمر كلام فاضي بس اعملك ايه اديني هاودتك

عمر مسك المحفظه من جمبه وطلع 200 جنيه واكمل طيب امسكي

زينب بتنهيده معيش فكه

عمر بستغراب مين قالك عايز فكه خلاص ده كلام فاضي 

زينب برفعه حاجب لا ليك 45 جنيه وهتاخدهم الموضوع ده بنسبالي مشكله شخصيه جداا

عمر بضحك الله انتي بترديها يعني

زينب بضيق اممم اعتبر كده انت اللي عملت فرق من الاول

عمر بضحك شكلك وحش وانتي بتقلديني ومش لايقه عليكي

زينب ضربته في كتفه واكملت اتلم واسكت

عمر مسك فونها حط ال 200 جنيه في الجراب واكمل بحب انا مبفرقش بينا بس دي اصول ومبتتجزأش انا اديكي مخدش منك واحنا عادي واحد .. افرضي وشك بقى 

زينب بتنهيده طيب يا عمر خلاص

عمر بضحك طب يارب تعدميني لو مفرضتيش وشك

زينب بضحك لا خلاص انا فل اهو

عمر بضحك ايوه كده

والباب خبط فكانت ساره قامت فتحت زينب وخدت منها الاكل واكملت بحب بجد تعبتك اوي اوي

ساره بحب يحبيبتي تعبك راحه بطلي عبط احنا اخوات والف سلامه

زينب بحب الله يسلمك صرفتي كام بقى

ساره بحب خلاص واحد

زينب لالا متخلنيش اندم اني طلبت منك حاجه 

ساره بحب يابنتي دي حاجه بسيطه حاسبيني المره الجايه

زينب لا الله ازعل منك قولي يلا وغلاوه شريف يا شيخه لتقولي

ساره بضحك كل ما تلاقيني مش عايزه اتكلم تقوليلي كده ماشي يازينب 65 

زينب بضحك طيب ثواني وبعدين مانتي اللي بتجبريني الله مش الحب بقى وبتضعفي

عمر سامع الحوار فاكمل محفظتي اهي خدي منها وحاسبي صاحبتك

زينب بضحك ياعمر هو انت حد كان بيحاسبلك وانت صغير فكبرت بتفك عقدك ولا ايه

عمر بضحك اتلمي طيب وامسكي طلعي منها علشاان مش قادر

زينب ضحكت وخدت منه وحاسبت ساره ومشيت وقعدوا ياكلوا وفونها رن فكان حسام

زينب بحب ايه يحبيبي صباح الخير

حسام بحب صباح النور يا قلب اخوكي ايه مجتيش كل ده ليه

زينب في ايدي حاله اخلصها وجايه في حاجه ولا ايه

حسام بحب رايح اخطب امنيه انهارده فانجزي علشان تلحقي تجهزي

زينب بفرح انت بتتكلم جددد

حسام بضحك اه والله انجزي بقى علشان منخلصش ونقف عليكي

زينب بدموع فرح يا حبيبي الف مليون مبروك حاضر هجيلك متخافش

حسام بحب الله يبارك فيكي ياقلبي وخلي بالك من نفسك يلا باي 

زينب بحب باي

عمر بحب ايه فرحيني معاكي 

زينب بفرح ده حسام رايح يخطب امنيه انهارده البنت اللي بيحبها

عمر بستغراب امنيه ?? امنيه مين ??

زينب بحب صاحبه ياسمين دكتوره اسنان انت متعرفهاش


عمر سكت شويه يفكر واكمل بضحك لا للاسف حاولت بس فعلا مفتكرش اني شوفتها قبل كده عندكم او مع ياسمين عموما الف مليون مبروك ربنا يتممله بخير ياحبيبتي وعقبالنا يارب

زينب بفرح يارب ده انا فرحانه اوي وعقبال سيف كمان

عمر بضحك لا سيف ايه ياما انتي بتحلمي ده مش هيشوف جواز خلاص

زينب بضحك اخص عليك يا عمر متقولش كده وابتسمت واكملت بكره يحب ويعرف ان الحياه تستحق تتعاش غير الشغل وفي حاجات كتير لازم يعملها 

عمر بتنهيده حزينه زينب انتي متعرفيش سيف اكتر مني ده صاحبي من قبل مانتي تتولدي وبقولهالك حتى لو حب مستحيل يتجوزها

زينب بحزن ليه يعني يا عمر

عمر بحزن اسباب كتير منهم بمزاجه ومنهم غصب عنه وانا بأيده في بعض منهم وبعض منهم لااا بس صدقيني حاولت معاه كتير بيتفتح السيره قدامه بيغيرها 100 مره وسيف مش جديد عليكي لما نكون بنتكلم عن حاجه هو لاغي فيها النقاش

زينب بتنهيده عارفه هو انت هتقولي عليه ربنا يهديه يارب ويريح قلبه وباله ونفرح بيه

عمر اللهم امين يارب

ودخل الدكتور واكمل ها اخبارك ايه يا بطل

عمر بابتسامه الحمدلله احسن يا دكتور نشكر ربنا

زينب بحب دكتور معلش شوفلي هيقعد قد ايه وهيخرج انهارده ولالا

الدكتور وهو بيفحصه اكمل حاضر اهو بشوفه وفضل شويه يكشف عليه واكمل بحب بصي هكتبله خروج بكره انما الجروح محتاجه يتغير عليها كام يوم فا حد يتابع معاه في البيت

عمر تمام مفيش مشكله تحت بيتي في صيدليه هقوله يطلع يغيرلي عليه تسلم يا دكتور تعبتك

الدكتور خلاص كده تمام عن اذنكم

عمر اذنك معاك يا دكتور

زينب بحزن والاكل والشرب ومين يسندك للحمام ويغيرلك انت مينفعش تقعد لوحدك

عمر رجع راسه لورا بتعب وبص للسقف واكمل بنبره فيها وجع:  تحسي سابتني والسلام والامان سابني معاها انا بجد تايه اوي ومش عارف هعيش ازاي ودموعه نزلت

زينب عيطت واكملت الله يرحمها حقك عليا يحبيبي استهدى بالله وهنلاقي حل طب انت متعرفش حد من صحابك او قرايبك شباب تقعد عنده الكام يوم دول

عمر بتنهيده محدش هيستحمل حد يا زينب

زينب بحزن طب بص احنا عندنا اوضه فوق السطح متوضبه وفيها حمام ومطبخ صغير وسرير وحلوه مازن ساعات بينام فيها تعالى عندنا واهو انا اغيرلك على الجرح وحسام او مازن يساعدوك في الباقي مش هيقولوا لا

عمر برفض لالا سيبيها على الله وانا هشوف هعمل ايه

زينب بحزن ياعمر علشان خاطري مينفعش تفضل لوحدك

عمر بتنهيده روحي علشان متتاخريش على اخوكي دلوقتي وسيبك مني هنشوف

زينب بحزن طيب تكمل اكلك بس واديك الدوا وامشي

-----------------------------------------------

في بيت الرفاعي كان كلهم على بعضهم رايحين جايين مستعجلين وبيجهزوا علشان يروحوا لامنيه


حسام كام خلص ولبس ونزل واكمل بضحك ها ايه رايكم امشي عريس ولا نص نص

صافيه وعايده ونرمين شافوا زغرطوا بفرح ونرمين حضنته واكملت بدموع فرح زي القمر يا حبيبي الف مليون مبروك

حسام باس راسها واكمل بحب الله يبارك فيكي يا غاليه

نور جات واكلمت بحب سو كيوت يا حسام بجد الف مبروك

حسام بحب الله يبارك فيكي يحبيبتي

قاسم بضحك اخيرا الاميره خلصت ده انا قولت هنروح بكره

نور بحب ناقصلي بس المناكير امسك يا قاسم حطلي

قاسم بضحك بت انتي هبله احطلك ايه روحي اتنيلي بس على جمب في عالم ديزني اللي عايشه فيه ده قال مناكير قال

منصور بضحك شوف البت هو قاسم اللي هيحطلك بصحيح 

نور قعدت وبدات تحط واكملت بايخ والله العظيم ده تريند شوفته 

مازن وهو داخل اكمل بضحك اهو النت ده هو اللي هيعمل فيكي كده عيشي عيشه اهلك ياحبيبتي مش كل حاجه بنشوفها حقيقه

قاسم بضحك لا سيبك من كل ده والله معنديش مانع لو اعرف بس انا معرفش امسك الفرشه اصلا

مازن بضحك ياعم سيبك منها هما البنات كده عليهم حاجات غريبه 

نور بضيق مااشي صبركم عليا وخلصت ايديها الاولى

صافيه ما تيلا يا ولاد كل ده

مازن حضرتك ده زينب لسه مقابلها على السلم فخلوا روحكم طويله شويه

عايده لوت بوقها واكملت معانا لبكره كده

نرمين بحده لا ربع ساعه واخلي معتز يزعقلها مينفعش نتاخر على الناس نروح امتى ونيجي امتى

 مازن قعد واكمل باعجاب بس شياكه يا واد يا حسام 

حسام بابتسامه تسلملي يا غالي بجد


فوق في شقه عز الدين


ياسمين كانت خلصت ولابسه دريس روز ماسك من عند الصدر وفيه شغل خفيف وواسع لتحت وطرحه نفس اللون وحطت ميكاب خفيف وبصت لشهد واكملت بتفاجئ انتي هتروحي كده ?

شهد بستغراب اه مالي في ايه


((شهد كانت لابسه دريس احمر كم شفاف وسك على جسمها لحد قبل الركبه وسايبه شعرها وحاطه ميكاب خفيف))


ياسمين وهي بتحط مسكره اكلمت لا مفيش يا حبيبتي مفيش خاالص وتابعت بصوت مرتفع نسبيا يا يووونس

يونس من برا ايه يابت عايزه ايه

ياسمين بضحك تعالى ثواني

شهد بقلق ايه هيعملي ايه يعني يونس تصدقي انك حيوانه بجد ماله الدريس جتك الارف ووقفت ورا الستاره

ياسمين بضحك شوف ازااي .. اومال هتنزلي بيه ازاي ياحلوه طلما بتستخبي من يونس هاا

يونس دخل واكمل ايه يا سمسمه

ياسمين بابتسامه اختك المزه شوفها لابسه ايه

يونس بص حواليه بستغراب واكمل فينها

ياسمين شاورتله على الستاره وضحكت 

يونس بستغراب مالك يا شهد مستخبيه ليه اطلعي

شهد بتوتر مفيش ده انا عايزه افاجئك يا حبيبي 

يونس بضحك طب ياختي يلا اطلعي فاجئيني مخكم تعبان منا كده كده كنت هشوفك

شهد بتوتر مش عارفه انا ياسمين دي بتكبر الدنيا ليه

يونس بضحك طب يلا اطلعي وريني واخلصي

شهد بتوتر غمض عينك طيب

يونس ادينا غمضنا اخلصي فاكره نفسها خطيبتي دي ولا ايه

ياسمين وهي باصه في المرايه بتظبط الطرحه اكملت بضحك ده علشان هتبهرك

شهد خرجت واكملت بتوتر فتح هااا ايه رايك تحفه مش كده ???

يونس فتح اتصدم من شكلها فاكمل بحده ايه الارف ده انتي اتجننتي

شهد اتخضت واكملت ايه في ايه ما تحفه اهو وبكم 

يونس بحده كم ايه وزفت ايه ده شفاف وكله عريان ويقرف بت روحي غيري علشان مقلبش عليكي

شهد بدموع يا يونس ده خلاص اتاخرنا وانا خلصت معلش عديها

يونس مسك دراعها واكمل بحده لما اقولك كلمه تسمعيهااا علطول والقرف ده ميتلبسش تااااني مش معنى انك متحجبتيش نستعبط انتي فااااهمه

شهد بدموع فاهمه

يونس بحده اتفضلي يلا

شهد فتحت الدولاب وخدت فستان غيره بكم وواسع ودخلت وهي بتعيط

ياسمين بقلق هي بتعيط ??

يونس بحده ماتعيط ولا تتفلق هو انا ضربتهااا ده انا بعرفها الصح من الغلط

ياسمين بقلق طب اهدى واحده واحده عليها

يونس ياسمين شهد مش صغيره ومفروض عارفه الصح من الغلط انا زعقتلها بس ممدتش ايدي عليها في حياتي فهتعيط ولا تزعل من الصح يبقى تعيط احسن


والباب خبط فنفخ يونس بضيق من الموقف وخرج فتح كان حسام

حسام هي فين ياسمين كل ده

يونس بصوت عالي نسبيا ياسمين تعالي شوفي ابن عمك وقعد يلبس الجزمه

ياسمين خرجت واكملت بمرح ايه يا عررريس عيوني

حسام بضحك تسلملي عيونك تعالى بس العريس محتاس حوسه سودا ومحدش غيرك هيحلها

ياسمين بحب اؤمرني خير

حسام بحب الامر لله وقعد وهي قعدت جمبه وفتح الفون واكمل بصي الطقمه دي واختاري واحد يعجب امنيه بسرعه علشان الحق اجيبه لان هي مصممه مش عايزه منهم

ياسمين اكيد علشان غالين انا عارفه تفكيرها وفضلت تشوفهم بتركيز 

حسام اه بلظبط بس ركزيلي بقى وحياه ابوكي وقوليلي

ياسمين شافتهم كلهم كذا مره واكملت بحب ده تحفههه جدا وواثقه زوقها

حسام بحب خلاص يبقى اتفقنا تعبتك يا سمسمه

ياسمين بحب متقولش كده انت اخويا يا حسام 

حسام بحب تسلميلي يا حبيبتي نتعبلك يوم فرحك وفتح الباب واكمل يلا اخلصوا في الانجاز هاا

يونس بضيق مستنين الاميره ديانا ونازلين وراك 

حسام بضحك مالك بتقولها كده ليه

ياسمين اصل هي لبست فستان معجبهوش فبتغير

حسام بضحك اااه يبقى تستاهل خلصوا ويلا بسرعه

يونس ماشي يا حبيبي 

وقفل

يونس بحده يلا يا هانم مش هنفضل لحد الليل بنغير

ياسمين بهمس اهدى عليها يا يونس

شهد وهي خارجه بضيق اكملت يهدى اه بعد ما شعللتيها 

ياسمين بضحك على اساس يحيوانه مكنش هيشوفك

شهد بضيق ممكن يلا علشان مش طايقه نفسي بلهدوم دي الجو زفت لوحده

يونس بحده اه فنقلع علشان الجو زفت مش كده

شهد بدموع ممكن بجد خلاص اديني غيرت كفياكم نكد

يونس نكد اه ماشي يا شهد وقام فتح الباب ونزل ونزلوا وراه وقفلوا


في شقه الجد كلهم نزلوا


نرمين بضيق معتز ادي حس لبنتك علشان مهزقهاش

معتز مسك فونه ورن عليها 

زينب باستعجال والله نازله قسما بالله خلاص بلبس الشوز

معتز بتنهيده طب يلا يا زينب اخلصي معتش الا انتي

زينب بسرعه:  حاضر حاضر والله سلام دلوقتي

معتز سلام وبص لمراته واكمل نازله خلاص

صافيه يا مسهل الحال يارب وبصت ليونس واكملت بحب اعدل اللياقه بتاعه القميص يا حبيبي

يونس حط ايديه يظبطها واكمل كده ?

ياسمين بحب تعالى انا هعملهالك ووقفت قدامه ظبطتها

ومازن واقف متابع الموقف بغيره ومتعصب منها فغمض عينيه بضيق شديد

يونس بحب تسلملي ايديكي يارب وباس جبينها

فمازن اتعصب جدا بس بين الجمود 

ياسمين ابتسمتله بحب واكلمت عقبال فرحتي بيك يارب يا غالي

يونس بضحك ربنا يديني ويديكي طوله العمر

قاسم بضحك ليه كده يا كئيب ده انت عندك حته طالبه تحل من على حبل المشنقه

نور داست على رجله بلكعب واكملت بغيره اتلللم

قاسم تأوه بوجع وفضل يضحك واكمل اااه ااه يخربيتك بهزر 

يونس فضل يضحك واكمل بقى يا حيوان معاك نور وتقول كده على غيرها مبتفهمش اقسم بالله بس عموما هو مش بلشكل سيليا بنت حلوه شكلا وفعلا واخلاقها مفيش منها بس الحب مفيش سبحانه مالك القلوب يهبها لمن يشاء

صافيه بحزن ربنا يسعد قلبك يابني واشوفك مبسوط

يونس بابتسامه كاذبه امين يارب

شهد بتردد يونس

يونس بصلها واكمل خير

شهد حضنته وعيطت واكملت بليز متزعلش مني انا مبحبش اضايقك ومش هلبس كده تاني والله

يونس تنهد بحزن وباس راسها واكمل وهو بيمشي ايديه على شعرها بحب بس ياهبله خلاص محصلش حاجه المهم عرفتي غلطك وربنا اهم مني ده مكنش يرضي ربنا ابدا

شهد بدموع عارفه عندك حق

يونس مسح دموعها واكمل بحب خلاص بقى مش بحب اشوف دموعك انتي عارفه غلاوتك عندي قد ايه

شهد ابتسمت بحب ومسحت دموعها وحضنته فباس راسها وطبطب عليها واكمل بحب انتي بنتي قبل اي حاجه وده قولتهولك لما اجي بعد كده لو يعني ده اذا حصل واتجوزت هتكوني زيك زيها وياسمين طبعا بس انا اقصد لانك الصغيره

ياسمين ابتسمتله بحب وشهد فرحت انه صالحها جدا واكملت بجد بحبك اوي

يونس بحب وانا اكتر

عز الدين هي هببت ايه بقى الهانم

يونس بحب خلاص يا حج مكاانك واتصرفت متحرجهاش موضوع وخلص وعرفت غلطها

عز الدين بتنيهده طيب يا يونس

احمد ده زينب دي عليها برود محصلش

ياسمين بضحك هي كده علطول انت بس مش متعود

احمد بضحك لا بس الشهااده لله زي القمر يابت يا سمسم

شهد بصتله بضيق وياسمين ابتسمت واكملت ميرسي يا احمد بجد

يونس بضحك هو انت سبت الصغيره عاكست الكبيره ماتحترم نفسك بدل ما اعلقك على الباب البيت 

احمد بضحك خلاص يا كبير حصل خير

نرمين شافت حسام ماسك الفون فاكملت هااا الشبكه وصلت

حسام بتركيز في الشاات خلاص بكلموا اهو على وصول

منصور بابتسامه هو سعيد حاجته حلوه ومضمونه وهيجبالك حالا متقلقش مش اول مره نتعامل معاه

عايده بحب اه ده حقيقي حاجته جميله عقبال مانجيبلك يا مازن يابني يارب

مازن بحب تسلمي ياست الكل

وياسمين في خاطرها همست يارب

صافيه جبت الحاجه اللي هناخدها يا حسام

حسام اه علبه الشكولاته والجاتو والبسكويت والكحك اللي انتوا عاملينه ناقص بوكيه الورد هنجيبه واحنا ماشين وصيت عليه

نرمين ياريت يكون جلال علشان بيطلعه حلو زي مانت عايز

حسام اه هو مردتش اهبد واروح لاي حد

عايده ده بنت ساميه اللي في الشارع اللي ورانا جابت من عنده كذا نوع ورد عملت الكوشه في البيت فيها ورد طبيعي كان مطلعه روعه فعلا ونفس الصور والشكل اللي وريتهاله

صافيه ياختي دي بنات فاضيه ماهيدبل كل ده الصناعي احلى للزينه الطبيعي ده هديه قيمه انما مش يتزين بيه

نرمين بضحك اهي كل بنت بتفرح بطريقتها بقى يا ماما وبصت لحسام واكملت اخوك معرفش حاجه عن انك هتخطب 

حسام بضحك هو الوزير سيف باشا حد بيعرف يوصله

نرمين بحزن صعبان عليا نفرح من غيره بالله يرضي مين ده يارب الواد اتقطع مننا خالص

صافيه بحب ادعيله يحبيبتي ومتنكديش على نفسك وعلى ابنك

حسام اه والنبي ابوس ايدك مش عايز نكد سيف والله كويس انتي عارفه طبيعه شغله بس 

نرمين مسحت دموعها واكملت بحب خلاص يا حبيبي ربنا يتمملك بخير

ونزلت زينب واكملت بلهفه يلا اهو خلصت

نرمين بحده ده انا هطلع عينك بس اصتبري علياا

منصور بس مش وقته خناقاتك انتي وبنتك يلا اتاخرنا

زينب بضيق اعملكم 

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول والثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا




الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن من هنا



الفصل التاسع من هنا



الفصل العاشر من هنا



تابعوا صفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات



❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌹🌺💙❤️








تعليقات

التنقل السريع
    close