القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غموض الحب البارت السادس بقلم الكاتبه Lola حصريه وجديده

رواية غموض الحب البارت السادس بقلم الكاتبه Lola حصريه وجديده 


الدكتور بحزن شد حيلك البقاء لله

عمر اتصدم واكمل بوجع ودموع اشد حيلي !!!! والبقاء لله ازاي يعني ومسك ايد الدكتور واكمل بدموع لالا ادخل شوف تاني ادخل شوف انا مليش غيرها مش هينفع تسبني ادخل يلا

الدكتور بحزن ربنا يصبرك يا عمر بيه بس قدر الله ومشاء فعل

عمر بعصبيه ودموع انت بتخرف بتقول ايييه امي ايه اللي ماتت انت اتجننت هي كانت كويسه شويه تعب تقولي ماتت

الدكتور بحزن الساكته القلبيه دي بتفاجئنا زينا زيك دي اراده ربنا ويارب يصبر قلبك عن اذنك

ومشي



عمر بصدمه ودموع لنفسه ايوه بس..... بس انا لوحدي انا مش عايش غير علشانها وانهارت دموعه واكمل بوجع انا ماليش غيرهاا اصلا زينب .. زينب اللي كنت بوعدها هتجوزها علشان بحبها واجبلها احفاد طلعت مش في دماغها وامي تسبني طب انا عايش بعمل ايه وبص للسما وااكمل بدموع ووجع اللهم لا اعتراض بس مش قادر يارب والله ما قادر ودخل الاوضه واتوجع لما شافها نايمه ومغطين وشها فرفع الملايه واكمل بدموع ووجع ايه يحبيبتي كده هونت عليكي وعيط واكمل هونت عليكي تسيبي عمر انا والله عارف اني قصرت معاكي لما قضيت كل وقتي للشغل وسبتك لوحدك بس مش ده كان حلمك مش انتي قولتيلي تطلع راجل بتدافع عن بلدك وانا حققتلك حلمك ومسك ايديها باسها واكمل بعياط ووجع حرام عليكي يا امي سبتيني لوحدي في اكتر وقت محتاج ليكي فيه شوفتي زينب .. زينب طلعت مبتحبنيش وهتقعد مع عريس كمان .. البنت اللي عشت احكيلك عنها وقولتلك هيجي يوم تفرحي بيا ياست الكل وتشيلي عيالي من اكتر انسانه حبيتها ... ساعتها انتي قولتيلي ياريت يا واد يا عمر يارب يا ابني اشوف عيالك طب مين هيشيل عيالي دلوقتي هاا ردي عليا ابوس ايدك انا مش قادر اصدق وهتجنن وعيط اكتر واكمل طب احضنيني خديني في حضنك وقوليلي حقك عليا علشان انا مكسور وتعبان اوي انا كنت نازل حالف هتخفي وترجعي زي الفل وتاخديني في حضنك اللي بينسيني وجعي ده وهرجع بكره شغلي طبيعي وحضنها ورفع ايديها عليه واكمل بوجع وانهيااار يا امي لااا ارجوكي لاا انا مليش غيرك في الدنيا هتسبيني لميين احضنيني انا موجوع اوي ومحتاج حضنك طب طبطبي علياا او خديني معاكي طيب انا مش مرتاح كده والله وانهار عياط في حضنها واكمل اللهم لا اعتراض اللهم لا اعتراض بس قلبي واجعني يارب قلبي واجعني فاجاه نمت صحيت لقيت ضهري اتكسر وكل حاجه اتغيرت ولتاني مره اشوف اغلى ناس في حياتي بتفارق الحياه صبرني يارب ارجوك صبرني

--------------------------------------------

عند احمد وشهد


شهد بابتسامه الف هنا على قلبك فين الدوا بقى اجبهولك

احمد بحب تعبتك والله يا شهوده

شهد قامت واكملت بحب لالا متقولش كده تعبك راحه فين ادويتك

احمد في الدرج هنا

شهد طلعت الادويه ومدتها ليه وكوبايه المايه وساعدته ياخدها

فتنهد بارتياح ورجع ضهره لورا

شهد بابتسامه هتنام اطفليك النور

احمد هز راسه ب لا واكمل بحب لا قاعد شويه

شهد بحب طيب هروح انا اذاكر عن اذنك ورايحه تمشي لاحظ احمد حاجه فاكمل ثواني يا شهد

شهد لفتله واكملت بانتباه ايه معاك

احمد مسك ايديها واكمل اي العلامات دي كلها من ايه

شهد بصت لايديها بحزن واكملت ده بسبب الضغط النفسي من السنه دي

احمد بصدمه ضغط نفسي ايه اللي تخليه يبوظ جسمك بلشكل ده انتي عبيطه

شهد بتنهيده ولسه هو كده وبس وشعري بيقع وبخس وتحت عيني بيسود وبتهد والله يا احمد

احمد اتعدل واكمل اقعدي بس كده ثواني

شهد قعدت قدامه فاكمل بتنهيده انا عايز اسالك سؤال

شهد بابتسامه اتفضل

احمد هو حضرتك لما تتعبي وتعلقي محاليل ونفسيتك تبوظ وتعيطي وتندبي ومتقدريش تفتحي كتاب هل حد فينا كلنا هيذاكر مكانك وهيدخل يمتحن مكانك ??

شهد بحزن لا طبعا

احمد واما هو لا طبعا بتهلكي اكتر حد ليكي عليه حق ليه ?? بتهلكي « نفسك » ليه حبيبتي نفسك هي اللي هتديكي كل ماتقدريها وتحافظي عليها ربنا مستحيل يظلمك ودي حاجه مفيهاش نقاش ده كلام ربنا انتي عليكي السعي وبس النتيجه اي ان كانت بتاعته هو

شهد بدموع يا احمد انا فاهمه كل ده ومؤمنه بالله وبقضائه جدا ويونس قالي كده قالي ربنا مستحيل يضرك بس انا بتمنى ونفسي


احمد بحب حبيبتي كلنا بنتمى وبيحصل حاجه من ال3 حاجات يا ربنا بيتسجيب يا بيأجل الاستجابه يا مش بيستجيب ودي استجابه في النهايه لازم هتفرحي


شهد بدموع ازاي بقى منا بطلب ان نفسي في كليه طب هو مش ربنا كريم وقادر يكرمني بيها ويحقق دعايا لان الصلاه بتعمل معجزات ازاي بقى حتي انه مستجبش استجابه

احمد بحب هقولك اولا هو طبعا قادر اللي شق البحر وخلى العذرا تحمل يعني خالف المنطق والعقل البشري يقدر يعمل اي حاجه دي مفيهاش نقاش بس هفهمك قصدي انتي بتطلبي تدخلي كليه طب بس ممكن لما تدخليها فعلا اما تحسيها تقيله عليكي اما تبقي مش منوره فيها اوي ولا النجاح اللي في بالك لانها مش بلالقاب محمد صلاح مكنش ثانويه عامه اصلا ومعروف عالمياا ومكسر الدنيا و احمد حلمي سقط فيها 3 مرات بس ربنا عوضه في حاجه تانيه اللي عايز افهمولك ان عدم الاستجابه استجابه لانك بتتمني طب طمعا في النجاح الباهر واللقب مش كده ?

شهد هزت راسها ب اه فاكمل هو طب مانتي ممكن يستجيب ويخليكي ناجحه جدا وليكي اسمك ومكانتك فعلا بس مش في طب لانك في طب مكنتيش هتنجحي زي مابتتمني فهنا هو استجاب لشهد ورفع مكانتها بس مش في طب لانها مكانتش هتترفع اوي ومش عيب لان كلنا مش نفس القدرات ولا كلنا نفس الارزاق ربك موزع الارزاق على عباده كلهم واللي معاه طب ده شوفي خسران قصادها ايه تسمعي عن دكتور ادم الشافعي


شهد بابتسامه اه ناجح جدا ربنا يحميه بجد بتمنى ابقى زيه

احمد بس دكتور ادم مامته وباباه ماتوا وهو صغير وعاش مع ناس غريبه هي اللي ربيتوا واهله رفضوه وسمعت كمان ان قعد من غير بنته ومراته 4 سنين ومشافهاش خالص غير بعدها واتحرم من اخواته البنات اللي كانوا فاضلين ليه من اهله عمره كله وكان عايش يتيم مالوش حد نهائي كله ايه رايك في حياته ?


شهد بابتسامه حزينه : صعبه ومش اي حد يستحملها وباينه من برا جميله وناجحه بس 

احمد بماقطعه بس قاسيه ومستحيل حد يتحملها ولان ربنا شايف دكتور ادم قد التجربه دي سابه ليه بس عوضه بنجاح الكل يحلم بيه .. ايه رايك في حياه دكتور ادم يا شهد لسه بتتمني تبقي زيه ??

شهد سكتت بحزن

احمد بابتسامه شوفتي بقى سكتي ازاي لانك لو اتحطيتي انك تعيشي حياته مش هتعيشيها نهائي مع ان عوضه جميل ومبسوط دلوقتي

شهد بحزن بس ناقص حاجات كتير متكتبش انه يعيشها وكمان قضى اغلبيه عمره في وجع

احمد بابتسامه وهو كذلك علشان كده بردو محدش خد العوض الكبير ده زيه ومش اي حد يوصله بصي يا شهوده انا عارف ان كل طلاب ثانوي بيعيشوا سنه صعبه اوي ومطلوب منهم الاستمراريه رغم انعدام الشغف والتعب والامراض ولو حد اتوفى وحاجات كتير بتحصل بس هو مطلوب منه يعيش سنه لمستقبله وصلاته وبس مفيش حاجه جمبها مش كده

شهد بحزن بلظبط

احمد بابتسامه لا مش بلظبط كل كلامي صح معادا اخر جمله وانتي ليه تعيشي بتصلي وتذاكري بس ?? حبيبتي دي سنه كامله لو عملتي كده وقفلتي على نفسك هتخرجي منها متوحده ومش عارفه تتعاملي مع الناس زي الاول وخسرانه اغلبيه علاقتك بللي حواليكي ومش لاقيه نفسك ليه تاخديها بلشكل الجد ده والله مش مستاهله كده كده ليكي عوض وزرقك مكتوبلك انتي بس اسعي تعرفي مدرس الجيولوجيا بتاعك ماجد امام ده اصلا كان نفسه يبقى صيدلي ومجموعه مجبش كليه صيدله جاب علوم كليه يونس ونور ودخلها بلفعل وهو زعلان بس حمد ربنا ويشاء النصيب ان يدخل احلى قسم فيها وهو الجيو فيزيا دول المهندسين اللي شغلتهم التنقيب على البترول في الصحرا والكلام ده وبيدخلها صفوه الصفوه من المجتمع مش اي حد لانها صعبه وهو دخلها واثناء كليته كان بيتشغل كأي شاب مسئول وبيصرف على نفسه فكان معندوش تيم ولا الكلام ده وبدأ في سنتر صغير مع كام طالب بياكل بيهم عيش علشان كليته انتي متخيله !!! وكان معاه عربيه بيزقها اكتر ما بيركبها كانت بتتشرخ من المطبات وبينزل في الطين يزقها على رجله ويروح يعمل الملازم للطلاب ويسهر ويشوف كليته ويذاكر وشاف حاجات كتير اوي والنهايه مبهره ربنا عوضه وبقى مشهور في مصر كلها وكل انحاء الجمهوريه بياخدوا معاه وبيعشقوا لانه صاحب ليهم قبل مدرس وكلامه وتشجيعه كان بيخلي طالب فاقد الشغف يقوم ياكل الكتاب ووصل وبقى حاجه كبيره ونجح من بدايه هو مكنش حاببها وهو بنفسه يا شهد قالك لو الزمن رجع بيا مش هدخل صيدله لانه عرف خطه ربنا ليه في حياته انتي متوجدتيش صدفه كل واحد مننا ليه حياته بصعوباتها وعوض هيشوفه على قد تعبه وادي قصه حقيقه من صميم الواقع


شهد بتنهيده عندك حق والله انا لازم ازود ثقه في ربنا واخفف توتر شويه .. طب في رايك اعمل ايه يا احمد

احمد بابتسامه في البدايه تثقي في ربنا يعني ان اي مكان هو يختاره خير لينا مش شرط دعوتنا تستجاب ولو صالحه لينا ممكن تستجاب او زي مافهمتك عدم الاستجابه استجابه او هو شايف ان لسه مش الكليه عوضك فهيحطك في مكان مناسب ليكي وتنجحي جداا وتعبك بردو متشال سواء دنيا او اخره وكده كده هتتعوضي لا محاله فرايي زي ما قولتي نزود ثقه في اراده ربنا وان نصحى بدري نصلي ونبدا يومنا ونذاكر ونروح دروسنا نيجي ننام شويه نصحى نذاكر ونقعد على الفون ترسمي لو بتحبي تكتبي لو دي موهبتك مش اي حاجه منهم تقري حاجه بتحبيها تقعدي مع اهلك لان لو عملتي كده هتحسي ان ضغط اليوم بيقل وبيعدي بسرعه من غير ماتقعدي تجلدي في نفسك وتخصصي كمان يوم الجمعه تعملي فيه كل حاجه بتحبيها بس ومتذاكريش

شهد بصدمه بتهزر

احمد لا مبهزرش كده كده المذاكره مش هتخلص فمجتش على اليوم واالسنه طويله وهتذاكري وتراجعي كذا مره وكمان ليالي الامتحان كافيه جداا كمراجعه فا ليه تموتي نفسك من الاول كده خدي بالك لو فضلتي كده هتندمي لان محدش بيوصل غير الشخص الهادي اللي بيعمل في صمت وبيعيش حياته بردو وسايبها على الله

شهد بحزن بخاف اكون مقصره

احمد بحب بصي شعور التقصير طبيعي مش هيروح منك لانك كده بنت شاطره بس متخليهوش يجي بلسلب يعني متقوليش انا كده مستحقش اوصل ومش هقدر وده قليل وصاحبتي عملت اكتر وهكذا ... لان حبيبتي محدش هيصدقك في الاول ومحدش مؤمن بيكي غير نفسك فالازم تصدقيها وتقدريها واديها ثقه انك تقدري عادي وده فكل حيااتك في اي مجال مش دراسه بس ولو صاحبتك عملت اكتر منك ملكيش دعوه ربنا مدينا كل واحد قدره فهم وطاقه مختلفه وكمان حياه مختلفه يعني وارد انتي يحصلك ازمات توقعك هي لا يقوم ربنا يديها اكتر لا طبعا هيدي كل واحد نصيبه ربنا كريم وعارف ان شهد قصرت لانها حصلها كذا كذا مش دلع منها وهي مقدرتها 3 كتب انتي 2 عادي خالص لان كل واحد جاب اخره وطاقته وربنا شهد على كده وده المهم فهمتي ??

شهد بحب اه فهمت

احمد بحب كمان انتي مش قدامنا رقم اخر السنه احنا كلنا شاهدين على تعبك وامنتك فا اللي يجي ده اختيار ربنا ليكي مش تقدير لتعب شهد لان تعبك ميتقدرش بارقام ومحدش عاش ولا شاف اللي شوفتيه معاكي فيغور كل الناس قصاد صحتك وراحتك النفسيه الحياه مش هتقف وهتكمل واي كليه هتنجحي فيها اعرف ناس اتريقوا على مجموع ولد وقالوا انه مفتحش كتاب علشان كده جاب المجموع ده وهو كان ابوه متوفي ومأثر في نفسيته وغيره نفس النظام كان مريض كانسر فا ورا كل بيت حكايه محدش يعلمها الا الله كده كده الناس مش هتبطل تتكلم المهم شهوده تبقي بخير

شهد ابتسمت بحب واكملت بجد كلامك كله قمر اوي اوي

احمد بحب المهم نعمل بيه مش كلام وخلاص

شهد بحب حاضر والله

احمد بضحك طيب اما نشوف راهنتهم اني هفوقك .. بتذاكري ازاي بقى

شهد بضحك قد الرهان باذن الله وابتسمت وتابعت بحضر الدرس واركز مع المستر وبكتب اي ملاحظات زياده بعدين بروح الخصه بايدي في كشكول بطريقتي بلعاميه عادي وانا بشرحه تاني لنفسي وبحل من الامتحان ومن كتاب المستر على الدرس ده ولما السنه تقدم شويه هحل كتابين كمان

احمد بحب وابتسامه حلو اوي كده الكشاكيل دي هتتعبك بس هتنقذك ليالي الامتحانات برافو

شهد بحب اه منا قولت علشان كده اذاكر منهم للشوامل والامتحانات بتاعت اخر السنه واحل انا بقى امتحانات سابقه بدل الفيديوهات بتبقي طويله اوي

احمد بحب ربنا يوفقك يا شهوده ونشوفك شاطره وناجحه في اي مكان

شهد ابتسمت بحب واكملت يارب اللهم امين يا احمد

احمد بابتسامه الواضح عجبتك السلسله 

شهد ضحكت واكملت بحب جداا انا مش بقلعها اصلا

احمد بحب هي اصلا قمر عليكي بس خبيها لما تنزلي دروسك الخطف اليومين دول زايد

شهد بضحك يابني انت عارفني حد يقدر عليا

احمد بضحك لا بصراحه ده لو حد تجرأ وعملها هيرجعك تاني من اللي هيشوفه

شهد بضحك اه منا مش ساهله واهلي مش اي حد 

احمد بضحك على رايك صحيح محدش هيجيب لنفسه بلوه وياخدك

شهد ضحكت واكملت تمام تشكر هروح اذاكر عايز حاجه

احمد بابتسامه سلامتك وربنا معاكي

شهد ابتسمتله بحب ومشيت

-----------------------------------------------

بعد حلول المساء في اوضه ياسمين جودي قاعده معاها وبيحكوا


جودي يابت والله انتي عبيطه ده يوم في العمر فيها ايه لما تسيبي شعرك يعني

ياسمين بس يحبيبتي انتي عبيطه وربنا موجود كل الايام ومش موجود يوم فرحي ولا ايه استغفر الله العظيم يارب يعني اليوم ده بدل ما ابدا حياه جديده ابدائها بذنوب وكمان معرفش اعلق اي صوره لفرحي في شقتي بعد كده لان كله بشعري ازاي يعني 

جودي بضحك خلاص هتقومي عليا كده ليه براحتك انا مقصدش بشوف ناس بتعمل كده فبقترح عليكي

ياسمين بحب عارفه ان ناس كتير بتعمل كده وعارفه انك عايزه تفرحي بيا و مش بقوم عليكي بس دي الحقيقه ربنا يهديكي وتاخدي خطوه الحجاب وهتعرفي قصدي انما اكون لبساه واقلعه في فرحي !!!! وضحكت واكملت يعني مازن لو سمع كده يقلع راسي من مكانها

جودي بضحك ومين كان هيقوله بس

ياسمين بضحك يحبيبتي انتي عبيطه ماهيشوفني وهينكد عليا في اكتر يوم بتمناه و ده اذا كنت طاوعتك يعني وغير كده انا مبخبيش عليه حاجه

جودي بضحك هو انا ازاي صح اسأل السؤال ده ما طبيعي انتي كل حاجه بتحكيها لمازن حتى اللي يخصه وميخصوش

ياسمين بضحك الله وانتي ايه مضايقك انتي يا بومه وفتحت فونها واكملت بالله بصي وريته اني عملت كيكه بصي بيقولي ايه

جودي بصت واكملت بضحك ياالهوي هو ايه اللي قمر يحبيبتي تسلم ايديكي اشطر سمسم هو انتي عملاله عمل عند انهي دجال بجد ده انتي حارقه الكيكه 

ياسمين بضحك بس يحيوانه محروقه ايه دي شكولاته اخرسي

جودي فضلت تضحك واكملت بت بطلي حورات لو هو صدق ان دي شكولاته انا مش عبيطه

ياسمين بضحك لا منا قولتله بعدها اني حرقاها قالي قمر بردو يحبيبتي كفايه انك حاولتي بس ابقي فكريني احفظ نمره الاسعاف 

جودي فضلت تضحك واكملت اه كده طبيعي مفيش اعمال

ياسمين بضحك والله انتي كلبه ومش صاحبه جدعه غوري

جودي حضنتها واكملت بحب يا سمسم ده انا بحبك وباست خدها واكملت ادعيلي ربنا يهديني زيك انا والله مش قصدي اضايقك لما قولتلك تقلعي الطرحه بس انا نفسي اشوفك اجمل بنت في الدنيا مش بقول كده لاني مش محجبه زي مافهمتي وابتسمت بحزن

ياسمين بحب بطلي عبط ومتزعليش احنا اخوات انا فاهمه قصدك بس فرحتي الحقيقه  هبتقى ان مازن بقى جوزي مش بشعري يا جودي انا ضدد البنات اللي بتعمل كده وانا مقصدش احسسك بكده حقك عليا والله بدعيلك ربنا يهديكي وتاخدي الخطوه دي 

جودي بحب يارب واشوفك اسعد واحده مع مازن قريب يارب

ياسمين ابتسمت بحب واكملت يارب

وفونها رن فكانت امنيه

ياسمين بحب دي امنيه استني اعلي الصوت ونكلمها

جودي بمرح اه يلا واحشتني خالص الجزمه

ياسمين ردت واكملت بمرح امنيه واحشاني يا كلبه عاش من سمع صوتك

جودي بحب اخبارك ايه يا قلبي

امنيه بحزن الحمدلله يا بنات انتوا ايه الاخبار طمنوني

ياسمين بستغراب مال صوتك يا امنيه

امنيه بخنقه مفيش مفيش كويسه المهم

جودي لالا المهم ايه انتي مش كويسه خالص

ياسمين جابت اللاب توب واكملت هرن بيكي كول افتحي

امنيه بحزن مش لازم يا ياسمين صدقيني انا بخير

ياسمين يلا بس بلا بخير افتحي وريني وشك وانا اعرف بخير ولالا ... يلا ردي

امنيه ردت وكانت باين عليها معيطه وعينيها حمرا دم

جودي بخضه ايه ده مالك فيكي ايه

ياسمين بصدمه في ايه حد مات عندك ??

امنيه بدموع هشش اهدي انتي وهي و لا محدش مات ووطوا صوتكم ماما وبابا برا وصاحيين

ياسمين بحزن طب مالك في ايه يحبيبتي

امنيه بدموع انا حصلي موقف انهارده ابشع من ما اتخيل

جودي بخوف يابت قولي هو انتي هتفضلي تنقطينا

امنيه بدموع فاكرين امين اللي كنت باخد منه فلوس بلقسط وبسددها بشغلي 

ياسمين اه مالو خرا

امنيه بدموع اتاخرت عليه شهرين فخدني من الشغل زي الحراميه وطلع بيا على القسم

جودي بصدمه يالهوي وعملتي ايه

ياسمين بقلق استني يا جودي ها كملي

امنيه بدموع تخيلوا بقى مين كان هناك

ياسمين غمضت عينيها واكملت بخوف لالا اوعي تقولي روحتي القسم اللي فيه حسام 

امنيه بعياط اه هو ده اللي حصل 

ياسمين بخضه نعممم يعني فعلا حساام يا حزييي ياحزنيي وتابعت بخوف وبعدين قالك ايه??? وحصل ايه ???

جودي بصدمه يالهوي وعملتي ايه انطقي متوتريناش

امنيه بعياط ووجع جماعه حسام كان شهم معايا وجدع بس لو سمحتوا انا كلمت ياسمين علشان اقولها تقفل السيره دي للابد خلاص

ياسمين بصدمه للدرجه دي ?? هو لو صح كان شهم يعني فهم موقفك يبقى ليه نقفل الموضوع

جودي بحزن علشان شكلك يعني ?

امنيه بدموع انا اه شكلي كان زي الزفت طبعا واتحرجت متنسوش ان ده الشخص اللي بحبه وهو دفع لامين الفلوس وبهدله علشاني وضربه علشان مسك دراعي وقالي ان انا موطيش راسي ولا اتكسف منه اللي حصل مش عيب

ياسمين بحب طيب حلو يا شيخه خضتيني انتي ليه كرامتك ناقحه عليكي ما الدنيا عدت اهي

امنيه بدموع ووجع بس يا ياسمين اسكتي .. حسام قالي لما شكرته عيب يا امنيه انتي زي زينب 

ياسمين بصدمه نعمم زينب مين !!!!

جودي لوت بوقها واكملت يانهاري وقت صدمات انتي التانيه بتقولك زينب حسام شك انها بتحبه من ساعه موضوع الكليه وكده جابها على بلاطه ونفخت بضيق

امنيه ابتسمت بوجع واكملت مش عيب والله يجماعه بلعكس ده راجل وشهم ووقف جمبي وكان صريح معايا علشان متعشمش

ياسمين بحزن امنيه انا رايي

امنيه بمقاطعه ودموع رايي ان بلاش نتكلم في الموضوع ده تاني حفظا على مشاعري ارجوكم خلاص

جودي بصدمه انا بجد مش مصدقه ده كان باين بيعشقك

امنيه بوجع واهو طلعت زي زينب

ياسمين بحزن طب اكلمهولك

امنيه بحده ودموع لا طبعا انتي مجنونه خلاص ربنا يوفقه في حياته انا مش هتحايل على حد كرامتي فوق الكل وهو مش ذمبه اني حبيته 

جودي بحزن ربنا يطبطب على قلبك بجد يا امنيه الحب اللي في حالتك دي صعب وبيموت صاحبه

امنيه بوجع اممم منا عارفه بس مفيش بايدي حاجه انا اديني بعيد عنه ربك بقى يشيل حبه زي ماوضعه

ياسمين بحزن حقك عليا بجد انا مش عارفه اقولك ايه

امنيه بابتسامه مليانه وجع اكملت نقول الحمدلله على كل حال انا اه بحبه ومقهوره وربنا وحده يعلم وجعي بس مفيش بايدي حاجه مش هقدر انساه ولا هقدر ابقي معاه وعيطت واكملت ولا هقدر اشوفه جمب غيري فيارب يهون بجد اللهم الهوان مش قادره بنات معلش هقفل علشان مش قادره اتكلم اكتر من كده

ياسمين بحزن طب خليكي معانا

جودي بحزن هتقفلي هتهري في نفسك وتتعبيها اكتر خليكي معانا احسن

امنيه بدموع لا علشان خاطري سبوني على راحتي

ياسمين بحزن ربنا يطبطب على قلبك يحبيبتي

امنيه بوجع يارب سلام

وقفلت

جودي بحزن متوقعتش الصراحه

ياسمين بتنهيده ربنا يريح قلبها

وفونها رن

بصت فكان مازن فردت

ياسمين بتنهيده ايه يحبيبي

مازن بستغراب مال صوتك

ياسمين بحزن مفيش حاجه يا مازن انا زي الفل

مازن انتي بتستعبطي عليا انا يابت مالك في ايه انطقي

ياسمين بحزن مش هقدر اتكلم لان الموضوع ميخصنيش يخص امنيه

مازن بقلق مالها امنيه

ياسمين بحزن وحياتك يا حبيبي مش هقدر دي مهما كان صاحبتي

مازن بقلق معاها مشكله طيب ولا ايه ??

ياسمين بحزن لا هي كانت بتحب حد وطلع مش بيحبها

مازن بصدمه بتحب !!!! 

ياسمين بستغراب اه مالك يا مازن في ايه

مازن بتوتر لالا مفيش بس انتي متاكده من الكلام ده

ياسمين بستغراب ان متاكده طبعا في ايه يا مازن واصلا انت فين وايه صوت الوش ده

مازن بتنهيده مفيش يا ياسمين انا قاعد فوق السطح بشم هوا وحسام بيعملنا شاي

حسام جيه واكمل امسك يا باشا

مازن مسكها منه بحزن واكمل تسلم

حسام مالك قالب خلقتك كده ليه وتابع بمرح منكده ولا ايه يا سمسمه

ياسمين كتمت صوت الفون واكملت لجودي : هشتمه هشتمه بجد نفسي امسكه اديه علقه

جودي بس يخربيتك اهدي هتفضحي البت اللي حصل حصل المهم كرامتها اتكتمي

مازن بستغراب يابنتي روحتي فين

ياسمين رجعت الصوت واكملت بحزن معاك وقول للباشا اللي جمبك ان سمسم مبتنكدش

مازن ضحك واكمل سمسم دي قلبي منا عارف

حسام بيشرب الشاي واكمل بمرح اخبار امنيه ايه يا ياسمين متعرفيش عنها اي حاجه

ياسمين نفخت بضيق وكتمت الصوت واكملت اقسم بربي يا حسام لاطلع اجيبك من شعرك سبحان ما مصبرني عليه بجد


جودي بضحك متمثليش اوي كده حسام مين ده اللي تجيبيه من شعره مش لما تطولي شعره الاول اتلمي قولت خلاص ده ابن عمك


ياسمين ما ده اللي قاهرني وصادمني عارفه انه لمح كتير بافعال تدل على الحب مش حركاتنا اننا نكسر بنات الناس كده لو مكنش نيته مكنش يلمح

جودي بحزن فعل بس موعدش فمالوش ذمب وردي على مازن هيطين عيشتك

ياسمين بحزن انتي صح بس الفعل اهم من ااكلام 100 مره بردو وردت واكملت سوري يحبيبي معاك اهو

مازن بحده بت انتي بتروحي فين هتعصبيني عليكي ليه على المسا

حسام بضحك يمكن راحت تعرفلي اخبار امنيه 


((حسام كان واثق ان امنيه لو شيفاه زي ما شايفها فهتقول لياسمين لان بتعتبرها اختها فاهو بيستفزها لان ياسمين طيبه اوي ولما بتتعصب بتتكلم كلام مش واخده بالها منه))


ياسمين بحده قول لابن عمك يتلم بعيد صاحبتي يا مازن ومالوش علاقه بيها بأي شكل من الاشكال تاني خلاص 

حسام بمرح يس هو ده خلصت كده ورجع ضهره لورا بارتياح 

مازن بحده انتي بتعلي صوتك عليا انا ليه ?? انا مال امي بلحوار ده ماتتعدلي كده يا ياسمين فيكي ايه انهارده ثم ان خلصت اي يعم انت التاني هنستعبط امنيه بتحب اصلاا

حسام بضحك منا عارف بتحبني انا

ياسمين وجودي بصوا لبعض بصدمه 

فاكمل مازن بصدمه يابني انت اهبل بقولك طلعت بتحب قالت لياسمين كده اقسم بالله انت الصدمه هبلتك ولا ايه

حسام بضحك يابني انا انهارده قولتلها انتي زي زينب علشان اتاكد من حبها ليا وعلى الرغم ان وشها اتقلب شويه بس كنت واثق لو فعلا شيفاني زوج ليها هتيجي تحكي لياسمين وجعها وانا لما استفز ياسمين هيبان عليها انها اتحكالها او لا  ولو اتحكى يبقى انا وصلت لهدفي فهمت 

جودي بضحك يخربيتك دماغ ظباط بصحيح

حسام بضحك عيب عليكي مالك يا مازن في ايه

مازن بصدمه لا مصدوم في قد ايه انت جاحد ازاي جالك قلب يا حيوان يا ابن الجزمه تقهر البت كده 

ياسمين بصدمه انا نفس الصدمه والله العظيم مش قادره انطق هو انت يابني حكم معندكش قلب خلاص تكسر البت طلما بتتنيل بتحبها مقولتش ليه

حسام بضحك الله مش اتاكد يجماعه ولا انتوا عايزين كاريزمت عليه الرفاعي تبقي في الارض لما واحده طول علبه الكانز ترفضني 

جودي بضحك بجد انت بارد وعديت الليفل ده من زمان 

حسام بضحك تسلمي والله كلك ذوق اما حبستك يا جودي مبقاش انا

مازن بضحك يا عم اتلهي واقعد على جمب

جودي بضحك سيبك منه ده طول عمره بيتكلم بس

حسام بضحك تمام بكره اوريكم يا كلاب انا في شغلي مشوفتش ربايه لتكونوا اتعودتوا على خفه الدم والادب ده فوقوا انا حسام الرفاعي 

مازن ضربه بلقوع في جمبه جامد واكمل بضحك احترم نفسك يا حيوان انا الكبير

حسام تأوه واكمل بضحك ااه اوامرك يا باشا 

ياسمين بضحك والله يستاهل بهدله اكتر المستفز البارد اللي البت دخلت اكتئاب بسببه

حسام اتعدل في قعدته واكمل بقلق بعيدا عن الهزار مالها امنيه

ياسمين بحده شوف لسه بيقول مالها

مازن بنبره تحذيريه:  ياسمين صوتك علشان مقلبش عليكي

ياسمين يا مازن ما هو اللي بيتسفزني هو ايه اللي مالها امنيه ما بتحبك يا للي مبتحسش يا بارد وانت قولتلها انتي زي زينب طبيعي تحس بايه يعني

حسام بتنهيده ياسمين وغلاوه زينب انا مقصدش كل ده انا نيتي هزار اصلا بس قولت اتاكد بلمره

جودي بتنهيده متهيالك يا حسام وجع القلوب مش هين وهي فعلا خلاص استودعت قلبها لله انه يشيل حبك منه لانها مش هتقدر تعيش من غيرك 

ياسمين بحزن وعيطت وقاالت انك شهم وجدع بس مش ذمبك انك محبتهاش وهي حبتك 

جودي اه وكانت منهاره وقفلت تكمل عياط

ياسمين واصلا ابن خالتها عايزها وشغال زن على ابوها وهي رافضه كل الل

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول والثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا




الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن من هنا



الفصل التاسع من هنا



الفصل العاشر من هنا



تابعوا صفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات



❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌹🌺💙❤️







تعليقات

التنقل السريع
    close