القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نجاتي البارت التاسع والعاشر والحادى عشر والثاني عشر بقلم الكاتبه فاتن جمال حصريه وجديده

رواية نجاتي البارت التاسع والعاشر والحادى عشر والثاني عشر بقلم الكاتبه فاتن جمال حصريه وجديده 


امير رن علي سميه علشان تيجي 

سميه بكسوف: الو 

امير بسرعه: سميه ممكن تيجي المديريه حالا 

سميه بخوف : في اي 

امير : تعالي بس 


عند اسر طلع من المديريه وهو متعصب ركب العربيه وهو مش طايق حد 

اسر بحده للسواق: اطلع علي الشركه 

السوق : حاضر يا باشا 

في الشركه 

احمد بحب : يا حببتي متخافيش انا بعد الامتحانات هكلم اسر 

اسر دخل مكتب احمد بعصبية 

اسر : اقفل الزف*ت دا وتعالي ورايا 

احمد بتوتر : طب هكلمك بعدين 

نور بخوف : تمام 

احمد بتوتر: في اي يا اسر 

اسر بعصبية: تعالي ورايا 

احمد بخوف : يا رب استر 

اسر دخل مكتبه وهو مش طايق نفسه خلع چاكت البدله ورماه علي الكنبه وعيونه بتطلع شراره 



احمد : مالك يا اسر 

اسر بعصبية: فرح 

احمد : مالها 

اسر : عايزها 

احمد بعدم فهم: مش فاهم 

اسر بعصبية: عايز اختي تيجي تعيش معايا 

احمد : ازاي وهي معا ادم 

اسر : زي ما هي أخته اختي 

احمد بهدوء : اسر ممكن تهدء 

اسر بعصبية مكتومه: انا سبتها عنده من يوم ما اتولدت كفايه عليه كدا 

احمد : اسر انا وانت عارفين أن فرح مش هتوافق تيجي عندك ويا سيدي فرح مش عند حد غريب دا اخوها 

اسر بصوت عالي: دا عدوي 

احمد : تمام عدوك بس بينكم اخت انت اخوها من الأب وهي أخته من آلام يعني علي الاقل اعملوا حساب أن في بينكم اخت 

اسر : عملت كتير و سماحته اكتر وعملت كل حاجه علشانها هي ولحد الان عامل حساب ليها إنما هو ملوش لازمه عندي 

احمد : عارف يا اسر بس انت طول عمرك حكيم في كل حاجه بلاش ساعة عصبيه بينك وبينه تخليك تغلط

اسر قاعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر 


في قصر اسر 

نور بخوف فضلت تعيط لحد ما أسوة دخلت عليها 

أسوة بغيظ : نور اللي انتي جايبه دا انا قولت عايزه دريسات مش لانچيري 

أسوة فجاء سكتت لما لقت نور بتعيط 

أسوة بخوف : مالك يا روحي 

نور بخوف : اسر عرف اني بكلم احمد 

أسوة بتوتر: ع عارف ازاي 

نور : دخل علي احمد المكتب وقاله تعالي ورايا وهو متعصب يبقي عرف 

أسوة خدت نفسها وقالت وهي بتضحك : محدش قالك انك هبله قبل كدا وكملت فينك يا ام ابراهيم كان زمانك قولتي جتها نيله اللي عايزه خلف زي خلفك 

نور بغيظ: أسوة انا مش ناقصه يا ترى قت*ل احمد والا ش*نقه

أسوة بتفكير : في الاخر م*ات 

نور فضلت تجري وراها : محدش هيموتك غيري يا أسوة 

أسوة بضحك : طب خلاص انا عندي حل 

نور بسرعه : اي هو 

أسوة : نروح الشركه ونشوف اللي حصل هناك 

نور بتفكير : طب وأبيه اسر 

أسوة : هناخد ليان ونقول أنها هي اللي كانت عايزه تيجي وساعتها اسر هيسكت 

نور : والله فكره علشان اطمن بيها علي الواد انا عارفه اسر اكيد ق*تله 

أسوة : بال*سم 

نور بغيظ : بتقولي حاجه 

أسوة. : لا بقول انا هروح اللبس 

وكملت بغيظ : وحسابك معايا علي الهدوم دي 

نور بضحكه خبيثه : فكيها علي الواد ربنا يفكها عليكي 

أسوة بعصبية: عارفه لو مسكتك والله لقت*لك علشان تروحي لحبيب القلب 

نور : وندخل الجنه معا بعض وانتي و اسر افضلوا في الدنيا بتاكلوا بعض زي القطط علي راي قرة عيني الميت 

أسوة : والله انهبلتي خلاص والسبب اسر انا عارفه 

نور : انا هجيب ليان علشان اعرفها تقول اي 

أسوة : تمام هروح اللبس 

أسوة دخلت جناحها وغيرت التيشيرت بتاع أسر وهي ماسكه في أيدها استنشقت عبير عطره اللي كان في التيشيرت 

أسوة حاسة لاول مره بأنها في عالم تاني وافتكرت ضحكته و خناقهم معا بعض لكن للحظه افتكرت مامتها وموت ابوها اتلاشت تمام الابتسامه وجه مكانها دموع أسوة مسحت دموعها و لابست دريس نبيتي وطرحها بيج كانت طالعه جميله دريس سنبل معا ميكب ظاهر ملامح وشها فقط 

ونور لابست دريس اسمر علي حجاب بيج 

أسوة بخضه : اي يا بنتي الاسود دا 

نور : بعمل حساب العزه لو اسر كان اق*تله 

أسوة بضحك : طب كويس أن في عزه 

ليان : هو احنا رايحين عز مين 

أسوة بضحكه : عمو احمد م"ات 

نور بغيظ : اخرسي احمد عايش جو قلبي 

أسوة : تحبي اجيب شيخ علشان العزه 

نور : لا اسر هيجيب 

أسوة بضحك : طب ياله بينا 


بسمه بعصبية مكتومه: اسمعني كويس قدامك بالظبط النهارده وتكون بضاعة اسر السويفي عندي ازاي بقى معرفش دي بتاعتك 

مجهول : يا هانم انا بلعب معا النسر مش اي حد الغلطه بموته 

بسمه : قدام حياتك عشرين مليون جنيه 

مساعد بسمه: بس يا هانم 

بسمه حركت ايديها بمعني اسكت انت 

بسمه للمجهول : قولت اي 

المجهول بخبث : نص المبلغ قبل البضاعه والنص التاني ساعة التسليم 

بسمه : موافقه وادي شيك بنص المبلغ 

المجهول شد الشيك من بسمه بسرعه 

بسمه كانت قاعده حطه رجل علي رجل 

مساعد بسمه: خلاص مش خدت حاجتك غور 

المجهول بضحكه : أوامرك يا باشا 

بسمه : مخزن جبل الصعيد حط عليه حراسه مشدده 

المساعد : البضاعه هتكون فيه 

بسمه بخبث : تؤ تؤ دا كمين ل****

المساعد بشر : تسلم دماغك يا هانم 

بسمه بشر : وليسه الجاي اصعب عليهم 


ايمان : سندس 

سندس: نعم يا طنط 

ايمان : خدي دي هدوم أسوة خلي ابراهيم بكرا يخدهم ليها 

سندس بزعل : طنط ممكن متزعليش مني بس انتي جيتي علي أسوة كتير اوي من غير حتي ما تعرفي سبب الجواز اي 

ايمان بدموع: هي كان مسرها يجي وقت وكان لازم تتجوز اسر والوقت جه علشان تعرف المستخبي اي 

سندس بعدم فهم: قصد حضرتك اي 

ايمان بدموع: هقولك يا بنتي 

*******

سندس بصدمه : كل دا وكملت بزعل طب واسوة هتقدر تستحمل كل دا 

ايمان بدموع: ساعتها قلبي هياخدها جواه زي ما عمل زمان 

سندس بحزن : حقك عليا يا طنط انا كنت فاكره انك علشان مش مامتها تبقى***

ايمان قطعت كلامها : علشان مش امها ابقى بكر*ها مش دا قصدك 

سندس بسرعه : لا انا بس كان قصدي 

ايمان بزعل : عارفه يا بنتي قصدك اي بس أسوة دي حته مني ولما بدأت تكبر عرفتها أن أمها ماتت وأنها مش من بطني بس هي دائما كانت تقولي أن محدش غيري امها بس لما تعرف اللي انا عملته زمان وان امها عايشه هتكره وجودي لكن لما تعرف باقي الحقيقه قلبها هينكسر وانا ساعتها قلبي هو اللي هينكسر عليها 

سندس قربت من ايمان حضنتها 


عند ادم 

امير : ازيك يا انسه سميه 

سميه توتر : في اي 

امير : ادم جاتله ح*الة التشن**جات ومحدش يقدر يقرب منه في الحاله دي بس انا رنيت عليكي يمكن وجودك جانبها يخفف عنه 

سميه قلب*ها وجعها علي ادم : هو فين 

امير بهدوء: في المكتب وكمل انتي دلوقتي هت*شوفي بني ادم تاني حاولي تقدري ما تخافيش منه 

سميه هزت راسها بمعني حاضر ودخلت المكتب لقته كله متكسر وادم قاعد علي كرسي مكتبه لكن مغيب عن الدنيا 

سميه دموع من شكله : ادم انت سمعني 

ادم مكنش بيرد خالص 

سميه قربت وهي بتحاول مفيش حاجه تدخل في رجليها 

وقربت من ادم وهي بتقعد علي الارض قصاده 

سميه : ادم انت سمعني 

ادم : …

سميه بدموع : اقولك حاجه وانا صغيره كان عندي حاولي عشر سنين بابا ما*ت وهو مسافر السعوديه ساعتها مكنتش اعرف يعني اي فراق ولو هو مجاش البيت عادي أصله دايما مسافر لحد ما جه في مره عيد وكل اصحابي كانوا خارجين معا أهليهم اللي انا واختي فضلنا في البيت لحد ما العيد خلص وبعدين رحنا عند طنط ايمان قعدنا معاها وكملت بدموع ساعتها عرفت اني بقيت يتيمه 

ادم بصلها بدموع 

سميه رجعت كملت : حتي يوم حفلة التخرج مرحتش الحفلة لأن كل  اصحابي قالوا إن والدهم هو اللي هيحضر الحفله علشان كتير من البنات وامهاتهم متوفيه محدش ساعتها قال طب وسميه هتعمل اي وكملت وهي بتسمح دموعها بس ساعتها انا قولت اني مش هروح الحفله وملوش لازمه وجودي معاهم واي يعني تروح الفلوس اللي دفعتها 

ادم بدموع : تعرفي اني حاسس بيكي علشان انا كمان زيك حتي حفلة التخرج مرحتش وعلقت لنفس اول دبوره 

سميه بابتسامه حزينه : بقينا نشبه بعض 

ادم ضحك وهو بيمسك باقي اثار دموعها 


في شركة اسر 

اسر : ادخل 

السكرتيره: أسر باشا فيفي هانم عايزه تشوف حضرتك 

اسر وهو عينه في اللاب توب: دخليها 

السكرتيره : حاضر 

فيفي بدلع : اسر كيفك حبيبي الكتير اشتقت ليك 

اسر قام حضنها ورجع قعد مكانه وفيفي راحت تقعد علي رجله 

باب مكتب اسر انفتح مره واحده ودخلت ليان واسوة ونور 

السكرتيره : انسه نور ثواني اعرف اسر باشا مينفعش كدا 

ليان بزعل طفولي : اسر مين دي 

اسر بص للسكرتيره: اطلعي انتي برا 

أسوة بغيظ : مين دي 

اسر ببرود: فيفي 

فيفي بدلع : شو عم تعملوا هون 

نور بغيظ: انا اخت ابيه اسر 

أسوة بغيظ وغيره : وانا مراته 

اسر أنصدم من الكلمة لكن فضل عايش دور الثبات

ليان : وانا بنته 

فيفي بصدمه : شو عم تمزحوا اسر ما يعرف يعني شو جواز 

أسوة بعصبية: لي أن شاء الله ممنوع منه 

اسر استغرب من كلامها وعصبيتها 

نور : أو يمكن ممكن من الحلوين 

ليان : اسر قومها من علي رجلك دا مكاني 

أسوة بغيظ شالت ليان وقربت من أسر شدت فيفي 

أسوة بفرح : شيل ليان علي رجلك 

اسر بصدمه : نعم !!

أسوة بغيظ : شيل ليان 

فيفي بح*قد : لك انتي مفكره نفسك شو 

أسوة بغيظ : مفكره نفسي مراته وأم بنته وياله يا لبن*ان من هنا مفيش احلى من المص*ريه 

اسر بصدمه اكبر كلم ليان بصوت هادئ : مالها أسوة يا ليان 

ليان بعدم فهم: مش عارفه مالها 

اسر بصوت مهموس : شكلها غيرنه اوي 

فيفي بدلع: عم تشوف يا اسر شو عم تعمل هي المجن*ونه 

اسر بعصبية مكتومه: فيفي دي مهم كان مراتي ومسمحش لحد يزعق ليها  غيري 

أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان بيحاول يتحكم في ضحكته 


البارت العاشر 

أسوة بغيظ: ولا حتى انت تقدر تزعقلي 

اسر بتحدي : اقدر 

أسوة بتريقه: انننني 

فيفي بعصبية: اسر شو عم تعمل 

اسر ببرود: ولا حاجه يا روحي تعالي نخرج شويه 

ليان بزعل: اسر 

نور وليان بصوا لاسر بعيون طفوليه 

احمد كان داخل لاسر علشان ورق شغل 

احمد : اسر انا كنت عايز 

بتر كلامه لما شاف نور وهي لابسه فستان اسمر شكلها كان تحفه 

احمد بإعجاب : قمر 

اسر بص لأحمد بعصبية: هي مين اللي قمر 

احمد بتوتر : ااانا اقصد لولي حببتي 

أسوة حبت تغيظ اسر بس متعرفش لي : احمد ممكن تيجي توصلني البيت 

اسر بحده : ما ترد يا احمد 

احمد عارف كويس بصت اسر دي معناها اي 

احمد بتوتر : والله يا مرات اخويا غصب عني مقدرش أخرج من الشركه لأن باختصار شديد اسر ممكن يدفني حي 

أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان مستني بس رد منها علشان يولع فيها 

نور بابتسامه: ازيك يا احمد 

اسر ببرود: كويس وملكيش دعوه بيه 

احمد بغيظ: هو انت شوفتها عملت حاجه 

اسر بخبث: ابقى غير خطك فاتورة التليفون جايه تلات آلاف جنيه 

نور بصدمه بصت لاسوة 

احمد بتوتر: اه اصلي ساعات بسبب الداتا مفتوحه 

اسر ببرود: اه في بيتي وكمل بعصبية مكتومه عارف يا احمد انا مستني بس الشغل اللي جاي يخلص علشان بعدها اخلص عليك 

احمد عمل نفسه مش فاهم حاجه: قصدك اي مش فاهم 

اسر ببرود: بعدين تفهم 

نور عيونها دمعت لأنها عرفت أن اسر عارف وساكت وهو ناوي علي شر 

أسوة شافتها وهي دموعها في عينيها 

أسوة : نور ياله نروح 

اسر : انتي هتيجي معايا ونور وليان هيروحوا معا احمد 

أسوة : انا جيت معا نور وهمشي معا نور 

اسر ببرود قعد مكانه وفيفي راحت تقعد على رجله تاني 

اسر ببرود: تمام روحوا واعملي حسابك لو لمحتك في الشركه تاني من غير اذني هولع فيكي سمعتي 

أسوة بخوف : اااه 

اسر بعصبية: اسمها حاضر 

اسوة : حاضر 

نور بدموع بصت لـ احمد اللي حرك دماغه بمعني متخافيش 

ليان بدموع: اسر انا زعلانه منك 

اسر قوم فيفي من علي رجله وقرب من ليان اللي استخبت في حضن أسوة 

اسر بهدوء : طب مش هتكلمي بابا 

ليان هزت راسها بمعني لا 

أسوة كانت واقفه وهي شيله ليان وأسر قريب من قرب*تها علشان يكلم ليان احمد شافهم كدا حب يخلي اسر يقرب من أسوة فشاور لفيفي تخرج بس هي كانت متغظه بس احمد شدها من أيدها ونور خرجت معا احمد 


احمد بغيظ: مدام فيفي تقدري تاخدي معاد تاني وكمل وهو بيبص لـ رقية سكرتيرة اسر المدام فيفي متدخلش مكتب اسر غير لما المدام بتاعته تخرج 

رقيه بصدمه : المدام هووو اسر باشا اتجوز 

احمد : اممم مش عايز كلام كتير وكمل وهو بيمسك ايد نور وهي بتعيط 

احمد دخل مكتبه ونور معا 

احمد بحب وهدوء: الجميل زعلان لي 

نور بدموع حضنت احمد : خايفه اسر يعمل ليك حاجه 

احمد بابتسامه: طب يا ريت علشان اخد ساعتها حضن كمان 

نور بعدت عن احمد بكسوف : احمد انا بتكلم جد 

احمد بحب : وانا بتكلم جد اسر ميقدرش يعملي حاجه 

نور باستغراب : بس هو قال بعد الشغل اللي جاي 

احمد بهدوء : حببتي انا عارف اسر يقصد اي ومتخافيش عليا وبعدين هو الشغل اللي جاي بيخلص انا عارف اخوكي من اعدادي ولما دخلنا الكليه وخلصنا اشتغلنا معا بعض وبعدين إن كان علي موضوعنا ف اسر عارف بس ساكت علشان انا أكلمه ودا دليل أنه موافق 

نور بابتسامه: بجد يا احمد 

احمد طبع بوسه علي ايد نور : بجد يا عيون احمد وقلبه 


اسر بهدوء : طب ممكن نتكلم 

ليان وهي حطه راسها في رقبة أسوة : لا مش بكلمك 

اسر قرب منها علشان يبوسها من جبنها بس عيونه جت علي الشامه اللي بانت من شد ليان في الطرحه طبع ب*وسه عليها 

أسوة حست بأن قلبها بيدق لدرجة أن اسر نفسه سامعه 

اسر كمل كلامه معا ليان ولا كأن حصل حاجه : طب تعالي نروح نتغداء برى 

ليان  : لا مش عايزه 

اسر قرب تاني منها علشان يخدها من حضن أسوة  أيده جت علي خصر أسوة 

أسوة بتوتر : اسر 

اسر بتوهان : شكلك يجنن بالفستان 

ليان كانت نامت من التعب 

أسوة بهدوء : شيل ايدك 

اسر: لي 

أسوة بتوتر وكسوف : ع علشان كدا عيب 

اسر : انتي مراتي 

أسوة حست أن ليان نامت ف حبت تغير الموضوع : ليان نامت 

اسر شال أيده وخد ليان من أسوة اللي كانت طالعه تجري بس اسر مسك ايديها 

اسر : رايحه فين 

أسوة بتوتر : ها هروح الحمام 

اسر : متخرجيش برى المكتب ادخل بتاعي الخاص 

أسوة هزت راسها بمعني حاضر ودخلت وقفلت الباب فضلت حطه أيدها علي قلبها علشان يهدء لكن مفيش فايده حطت ايديها مكان اول طبعه من ملكية اسر ليها وهي بتبتسم ابتسامه متعرفش اي سببها 

اسر حط ليان علي الكنبه اللي في المكتب وفضل سرحان في جمال أسوة عيونها السود و رموشها الكثيفه ابتسامتها الطبيعيه خدودها الحمر 

عبير عطرها اللي لاول مره يستنشق زيه 

فاق علي خبط على الباب 

اسر بهدوء : ادخل 

ايمن : استاذ اسر انا كنت عايز توقيع حضرتك 

أسوة في نفس الوقت كانت خارجه من الحمام وهي مش مظبطه الطرحه وشعرها باين 

ايمن بإعجاب : سبحان الله قمر و

بتر كلامه اسر ببوكس 

اسر بعصبية: انت مرفوض اطلع برى 

ايمن : بس يا فندم 

اسر بعصبية: اطلع برى وكمل بصوت عالي رقيه 

رقيه بخوف : نعم يا فندم 

اسر بعصبية: اتصلي بمكتب تصفية الحسابات والاستاذ يتصفه حسابه 

رقيه بخوف : حاضر يا باشا 

اسر بعيون غيرانه قرب من أسوة اللي كانت واقفه مرعوبه من أسر 

اسر بعصبية مكتومه: ازاي تخرجي كدا 

أسوة بخوف : انا والله الدبوس وقع مني ف كنت خارجه ادور عليه 

اسر مسكها من ايديها وهو بيجز علي سنانه : قدامك دقيقه وتكون برى الشركه سمعتي 

أسوة بخوف : حاضر حاضر بس سيب ايدي 

اسر ساب ايديها وهي حطت الطرحه علي شعرها و طلعت تجري ابراهيم كان جاي يتكلم معا اسر شافها بتعيط 

ابراهيم بخوف : أسوة حببتي مالك 

أسوة حضنت ابراهيم وهي بتعيط 

اسر شافها في الكاميرات طلع بكل عصبيه 

اسر : أسوة 

أسوة خرجت من حضن ابراهيم وهي خايفه من أسر 

ابراهيم بعصبية مكتومه: اسر انت عملت اي لاسوة 

اسر ببرود: ملكش فيه مراتي

ابراهيم كان ليس هيتكلم اسر خد أسوة وخرج من الشركه 

احمد جه علي صوت ابراهيم اللي كان بيقول لأسر وهو ماشي : هدفعك التمن غالي يا اسر 

احمد : ابراهيم  في اي 

ابراهيم بعصبية : عرف صاحبك اني مش هسيبه 

احمد : اللي حصل 

ابراهيم بعصبية ساب احمد ومشي ونور جت علي صوت ابراهيم 

نور بقلق : احمد في اي 

احمد بعدم فهم: مش عارف بس الظاهر حصل مشكله 

أسوة بعصبية: ابعد عني سبني في حالي بقى 

اسر بعصبية مكتومه: صوتك يا مدام احنا في مكان عام 

أسوة بدموع : انا عملتك اي علشان تعمل فيا كل دا اهانه و زعيق فاضل انك تمد ايدك 

اسر ببرود: لو صوتك علي تاني فأنا فعلا همد ايدي 

أسوة بصوت عالي: طب طلقنننننتي انا بكرهك سمعت بكرهك يا اسر 

اسر بصدمه وعصبيه رفع أيده علي أسوة ولاول مره أيده تت*مد عليها 

أسوة مسكت خدها بايدها وهي دموعها بتنزل منها 

اسر مسكها من شعرها : مش عايز اشوف وشك في اي مكان سمعتي 

أسوة بخوف : حاضر بس سيب شعري 

اسر سابها ودخل الشركه وهي فضلت قاعده منهاره من الدموع 

احمد شاف اسر داخل الشركه تاني 

احمد بسرعه : اسر اللي حصل 

اسر بعصبية: مفيش وفين نور 

احمد بتوتر: في مكتبي 

اسر بعصبية: اطلب ليها السواق علشان تروح 

احمد بتسال : طب واسوة ؟ 

اسر : مش عايز اسمع صوتها 

احمد : انت عملت اي 

اسر ببرود: ضربت*ها ومش عايز اشوف*ها تاني 

احمد بصدمه : ضربتها يا بجحتك يا اخي وجاي تقعد 

اسر بعصبية: احمد احترم نفسك انت نسيت انت مين 

احمد بعصبية: لا منستش انا مين انا صاحب عمرك اكتر واحد عارفك ليا الحق انصحك واخاف عليك ولو علي الشغل مش عايز اشتغل بس الصحوبيه ملهاش مرتب يا اسر 

اسر بهدوء : أخرج شوفها 

احمد بتنهيده : اعمل المشكله وسابني اصلح وكمل كلامه وهو متعصب وحسابك معايا علي كلامك ليا مش دلوقتي 

أسوة فضلت ماشيه  تعيط علي كل اللي حصل وبيحصل ليها 

احمد بصوت عالي: أسوة استني

أسوة وقفت وهي بتسمح دموعها 

احمد : ممكن اوصلك ووووو


البارت الحادي عشر 


احمد بهدوء : ممكن اوصلك 

أسوة : انا مش عارفه انا رايحه فين 

احمد بزعل : تحبي ترجعي لوالدتك 

اسوة بتوتر : خايفه ارجع القيها نسيتني 

احمد : طب ممكن تيجي معايا عند ست هتحبيها اوي 

أسوة بتسال : مين دي 

احمد : والدة امير وخالت ادم 

أسوة بصدمه : الظابط اللي ادم زعق معا

احمد بضحكه : متخافيش ادم مش في البيت وبعدين والدته تبقى في مقام والدة اسر قولت اي ؟ 

أسوة بتنهيده وتفكير لأن معندهاش حد تروحله وافقت 

بعد مده كانت واقفه قدام فيلا 

احمد : اتفضلي انزلي 

أسوة نزلت من العربيه وهي مش عارفه تدخل واللي لا كان الليل بداء يدخل عليها 

احمد : يا ام امير فينك 

ناديه بابتسامه : احمد فينك يا واد 

احمد بضحكه : واقف بين ادم وأسر 

ناديه بضحكه : ليس زي ماهما 

احمد : واكتر

ناديه بابتسامه: مين القمر يا احمد 

احمد : مرات اسر 

ناديه بفرحه : تعالي يا حببتي انتي اسمك أسوة صح 

أسوة بابتسامه خفيفه: ايو يا طنط 

احمد : طب امشي انا علشان اسر 

أسوة : هو اسر ممكن ميعرفش انا فين 

احمد بهدوء: حاضر ولو عوذتي حاجه رني عليا من عند ناديه وكمل وهو بيشاور لناديه باي يا نونو 

ناديه بابتسامه: معا السلام يا ابني 

ناديه بابتسامه: تحبي تأكلي 

أسوة : لا شكر 

ناديه : طب تعالي نعمل عصير 

بعد وقت كانت أسوة وناديه قاعدين بيتكلمه 

ناديه : انا عرفت قصة جوازك من أسر بس اسمعيني يا بنتي اسر مفيش اطيب منه 

أسوة بغيظ منه : دا مفيش اوحش منه ولا في حد شرير زيه 

ناديه بابتسامه: يبقى هو اللي هيدخل قلبك 

أسوة بتوتر : اي لا مستحيل احب واحد زيه 

ناديه : الايام بكرا تثبت كلامي 

أسوة : هو اسر وادم لي بيكرهوا بعض 

ناديه بتنهيده: دي حكايه طويله

أسوة : ممكن اعرفها 

ناديه بتنهيده : سيف السويفي و جوزي عامر  العاشري و هاني الدمياطي ابو ادم كانوا اكتر من أصحاب كانوا شركاء في كل حاجه بينهم عيش وملح و ادم وأسر وامير بقوا نفس اكتر من اخوات وانا و رحمه ام اسر واختي نبيله ام ادم كنا اكتر من اخوات وكلمت بحزن لحد ما جه يوم هاني كان مسافر برى في شغل وبعد فترة سمعنا خبر موته و سيف طلب ايد نبيله للجواز من غير ما رحمه تعرف ولما عامر جوزي عرف قالي أنهم اتجوز من غير ما حد يعرف وبعدها بفترة قصيرة رجع هاني وافتكر أن سيف كان بيخونه معا مراته و مستحملش الصدمه ومات ادم ساعتها كان في أول ثانوي قرار يبعد عن نبيله ويجي يعيش معانا و بعدها بمده عرفنا أن سيف السويفي اتقتل بس منعرفش مين السبب ومن بعدها اسر مسك شركات أبوه وفض الشركة بينه وبين ادم وبعدها على طول رحمه سابت اسر ونور الا كانت يعيني عليها طفله مكملتش سنه وأسر هو إلا رباها وبعدها بكام سنه مات عامر جوزي ودخل امير وادم كلية الشرطه ومن بعدها بقى ادم يكره اسر 

أسوة بحزن : ومامت ادم راحت فين 

ناديه بتنهيده: بعد موت سيف جالها انهيار عصبي ودخلت مصحه ومن يومها ادم مبيرحش ليها لانه شايفها خاينه وخد أخته فرح رباها ودلوقتي سافرها برى مصر علشان تتعلم 

أسوة باستغراب : اخت ادم من سيف السويفي 

ناديه بتنهيده: ايو يا بنتي 

أسوة بصدمه : يعني اسر ليه اخت غير نور 

ناديه : ايو فرح عندها ١١سنه 

أسوة : طب ونور تعرف 

ناديه : تقريبا لا لان اسر هو اللي مربي نور وهو مخبي عليها موضوع جواز امها من عيل 

أسوة بزعل : طب وأسر فعلا بيتاجر في المخدرات 

ناديه : بصي يا بنتي انا معرفش عن أسر غير أنه يعيني عليه مجروح من أبوه الاي ساب أمه واتجوز غيرها حتي لو اختي بس بردو غلط والا أمه اللي اتجوزت عيل من دور ابنها علشان تعوض النقص اللي سببه سيف ليها وموضوع المخدرات انا بسمع زيك من امير وادم بس لحد الان محدش فيهم قدر يمسك عليه حاجه

أسوة : طب حضرتك تعرفي حاجه عن والدي 

ناديه بتسال : والدك ؟ مين 

أسوة : محمد كان شغال سواق عند والد اسر 

ناديه باستغراب : سواق مكنش في عند سيف سواقين 

أسوة بصدمه: يعني اي 


احمد وصل الشركه عند اسر 

احمد بهدوء: اسر انت غلطان لو فاكر انك كدا هتخليها تحبك 

اسر : انا مش عايزها تحبني 

احمد بمكر : يعني انت مبداتش تحبها 

اسر بكدب : لا انا مبحبش حد 

احمد بخبث: تمام لما تطلقها ابقى قولي اصل ادم عايز يتجوزها 

اسر بعصبية قام من مكانه وقرب من احمد بعصبية مكتومه: دا لو اخر واحد علي وش الدنيا مستحيل يقرب ليها 

احمد بتوتر: يا عم اهداء بهزر معاك 

اسر بعصبية: بطل شغل عيال وقوم علشان لازم نتحرك 


في مكان مجهول وسط رمال الصحراء..


اسر بغضب : يعني اي الشحنه انسرقت انت عارف دي تمنها قد اي 


واحد من الرجاله : يا باشا محدش يعرف ازاي انسرقت

اسر بعصبية: قدامك يومين وتكون البضاعه قدامي يا اما اكتب وصيتك لامك 


احمد بتوتر : اهدا يا اسر اكيد هنعرف مين السبب 


اسر بجمود: انا قولت الا عندي الشحنه قصاد حياته 

اسر خرج من الجبل بكل هيبه 


اسر لمجهول: كل حاجه تمام 


المجهول: كدا الشحنه اتسلمت 

اسر ببرود: كل حاجه بقت زي ما انا ما خطط 


احمد خرج وراء اسر 


احمد : اسر انت كويس 

اسر : هي فين 

احمد بتوتر : مين ؟ 

اسر ببرود: انت عارف مين 

احمد بتنهيده: ممكن تسبها النهارده 

اسر بعصبية مكتومه: قدامك ساعه وتكون في القصر والا هتكون نهايتك يا احمد 

احمد بغيظ: وانا مالي هو انا الا ضربتها والا خرجتها من الشركه وقولت ليها امشي 

اسر ببرود: ااممم وانت عملت فيها للشجاع صح 

احمد : يعني كنت أسيب مرات اخويا في الشارع 

اسر وهو بيركب العربيه : المره الجايه هكسر ايدك لو مسكتها 

احمد حب يديقه: وانت مدايق لي مش انت قولت انك مبتحبهاش 

اسر حاول يكدب مشاعره قدام احمد  : ايو 

احمد : ايو اي بتكرها والا بتحبها 

اسر بعصبية مكتومه: اخرس انا مبحبش حد 

احمد : بس مبتكرهاش 

اسر افتكر ضحكتها و طريقة كلامها و حركاتها اللي كانت بالنسبه لاسر اجمل حاجه في يومه لكن حس بوجع في قلبه لما أيده اتمدت عليها 


عند أسوة 


أسوة بدموع: ايو يا نور 

نور : علشان خاطري ارجعي 

أسوة بعند : مستحيل هو إلا قالي امشي ارجع ليه تاني مش كفايه اللي عمله معايا من يوم جوازنا 

نور : علشاني انا 

أسوة : لما يطلب مني اني ارجع ساعتها افكر 

نور بصدمه: نعم دا في المشمش اسر عمره ما يعمل كدا 

أسوة بتحدي : هيعمل كدا 

نور : طب انتي فين 

أسوة بتوتر : ااانا عند ناس قريبي 

نور : طب خدي بالك من نفسك كويس 

أسوة بحب : حاضر يا روحي 

نور : باي 

أسوة : باي 

أسوة سابت الفون وهي بتفكر ازاي هتفضل هنا ولو ادم جه الاي ممكن يحصل 

احمد بعت لـ أسوة 

احمد : أسوة اسر بيقولك تعالي القصر 

أسوة بعند: مش جايه وياريت يبعد عني خالص 

احمد ببرود : بعت ليها وقالت مش جايه 

اسر بصدمه : نعم هي مين دي الا مش جايه 

احمد بتوتر : أسوة 

اسر ضربه بوكس : علشان تحرم تقف معاها تاني 

احمد بغيظ: آخرة الا يعمل الخير 

اسر : هي فين 

احمد بتوتر: ها 

اسر : بطل تلف ودور هي فين 

احمد بسرعه : عند امير في البيت 

اسر بصدمه واستيعاب: فين 

احمد بتمني الموت : عند امير العاشري في البيت قاعده معا والدته 

اسر بعصبية مكتومه: مين وداها هناك 

احمد بقلق : ااانا مكنتش عارف اعمل اي في طلبت من مدام ناديه أنها تاخدها عندها 

اسر : ملقتش غيرها 

احمد بهدوء : مكنش في حد يقدر يقنعها أنها تفضل معاك غيرها وبعدين انت عدوتك معا ادم مش امير ولا مدام ناديه ومتنساش أنها أقرب واحده ليك 

اسر بتنهيده: مش ناسي أنها كانت في مقام امي وكما بغيظ : بس اكيد الز*فت ادم هناك 

احمد بالتأكيد: لا ليس مروحش 

اسر ضربه تاني بالبوكس 

احمد بوجع : يا عم ايدك يخرب بيتك 

اسر ببرود: علشان تبقي تتصرف من دماغك تاني 

احمد : عن ابو معرف*تك انت وهي 

اسر بعصبية: وقف العربيه 

السواق وقف 

احمد باستغراب : اسر في اي 

اسر بسرعه : في قنبله في العربيه 

ووووو


البارت الثاني عشر 


اسر بسرعه : وقف العربيه 

السواق وقف 

احمد باستغراب : اسر في اي 

اسر بسرعه : في قنب* له في العربيه 

احمد : عرفت منين 

اسر بعصبية: اخلص انزل الاول 

احمد حاول يفتح باب العربيه مكنش راضي يفتح 

اسر حاول معرفش والسواق حاول معرفش 

اسر بعصبية: العربيه مقفوله بجهاز تحكم 

احمد بقلق : والعمل اي 

اسر بتفكير : مسدسك فين 

احمد بتذكير: مش فاكر 

اسر بعصبية: لازم نحاول نكسر الازاز 

السواق : يا باشا الازاز ضد الكسر 

اسر بعصبية: اكيد في حل 

احمد : احسن حاجه نطلب الشرطه 

اسر : مش باقي اللي عشر دقائق والقنب*له تنفجر 

احمد بعصبية : عرفت منين 

اسر : بص قدامك 

احمد بص علي تابلوه العربيه لقى تيم القنبله قدامه 

احمد بصدمه : ازاي مشفناش 

اسر : اللي حطه كان عارف اننا مش هناخد بالنا منه 

احمد بتوتر: طب وهنعمل اي 

اسر بص لـ السواق بخبث : هتموت معانا 

السواق بتوتر : طب وانا اعمل اي يا باشا 

اسر بعصبية مكتومه: خدت كام 

السواق بتوتر: ااانا مختش حاجه يا باشا 

اسر بعصبية: انت شكلك متعرفش مين النسر وكمل بخبث وهو بيسند ضهره علي كرسي العربيه : رن علي اللي قالك تعمل كدا 

السواق بتوتر: هااا 

اسر بصوت عالي: قدامك خمس ثواني واحد 

السواق بخوف : يا باشا 

اسر : اتنين 

السواق : حاضر 

اسر بهدوء : مين 

السواق : بسمه هانم 

اسر ببرود: افتح باب العربيه 

السواق : حاضر 

احمد باستغراب : هو اللي بيحصل 

اسر : بسمه بتلعب بالنار 

احمد بتوتر : يعني القنب*له هي اللي حطتها 

اسر بعصبية مكتومه: ايو بس ورحمة ابويا لـ تدفع التمن غالي وكما بعصبية افتح باب العربيه 

السواق بخوف : ح حاضر حاضر 

اسر وأحمد نزلوا من العربيه وقبل ما السواق ينزل اسر قفل الباب 

اسر بشر : متقلقش هبعتلك بسمه قريب علشان تاخد منها باقي حسابك 

السواق بخوف : اسر باشا والنبي سماح افتح الباب مش عايز اموت 

اسر بشر وعيون حمراء: اللي بيلعب معا النسر يعرف أنه خلاص حياته خلصت 

اسر بعد عن العربيه هو وأحمد وضرب طلقه في العربيه وانفج*رت 

احمد : اسر ناوي علي اي 

اسر بشر : على نهاية بسمه 


معلشي البارت صغير 

تابعووووووني 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 

تابعووووووني 



الفصل الأول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث والرابع والخامس والسادس من هنا



الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن من هنا



الفصل التاسع والعاشر والحادى عشر والثاني عشر من هنا



الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات


❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺




تعليقات

التنقل السريع
    close