القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نجاتي البارت السابع بقلم فاتن جمال حصريه وجديده

رواية نجاتي البارت السابع بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 


نور : لا انا مقولتش اسم والدها اي 

اسر : تمام وكمل روحي نامي 

نور بابتسامه: تصبح على خير 

اسر : وانتي من اهل الخير 

اسر دخل اوضت ليان لقائها نايمه وهي ماسكه صورته قرب منها بأس جبنها وطلع دخل جناحه الخاص اسر دخل خد دوش وبعدين لابس بنطلون اسمر وتيشرت ابيض بنص قوم وفضل يشتغل علي الاب توب 

فجاء فونه رن 

اسر : ازيك يا فيفي 

فيفي بدلع : اسر حبيبي انا جايه بكرى من السفر انت كتير وحشني 

اسر ببرود: هبعتلك العربيه بكرا تاخدك من المطار 

فيفي : اوكي يا روحي بحبك 

اسر بص لـ أسوة وقال وهو عيونه عليها وانا كمان بحبك 

فيفي فرحت أن اسر  قال كدا 

اسر قفل الفون وفضل قاعد على الكنبه وعيونه علي أسوة لحد ما نام 

يوم جديد 



ابراهيم : ماما انا نازل الشغل 

ايمان : ازاي يا ابني دانت عريس 

سندس بزعل : قولي ليه يا طنط مش راضي يسمع كلامي 

ابراهيم بابتسامه: معلشي عندي شغل ضروري 

ايمان : ماشي يا ابراهيم وكملت بتحذير ملكش دعوه بـ أسوة حتي لو شفتها 

ابراهيم بتنهيده : حاضر يا ماما هعمل نفسي مش واخد بالي من اختي 

ايمان سابت ابراهيم واقف ودخلت اوضتها 

ايمان وقفت قدام صورة جوزها 

ايمان بدموع وهي باصه لصوره : انت السبب في كل حاجه خلتني ابعد بنتي عني حتي لو انا الا مخلفتهاش بس هي بنتي انا إلا ربتها وشوفتها بتكبر قدامي اعمل اي لو عرفت أنك خطفتها من امها وهي ف اللفه علشاني علشان مكنتش خلفت اكيد هتكرهني لو عرفت اني خليتك تتجوز علشان تخلف واخد المولود وفضلت تعيط وهي بتكمل كلامها بس لما قولت ليا انك رجعت بسمه تاني ليك علشان عندها المرض الوحش فضلت حطه ايدي علي قلبي لتقول ليها أن بنتها عايشه مش ميته بس كل الا كنت خايفه منه بيحصل بكرا اسر يقولها هي تبقى بنت مين وامها مين و بسمه تاخد مني بنتي بعد عشرين سنه يا خالد أسوة هتروح مني 

انا حاولت أبعدها عن كل حاجه بس معرفتش يا خالد وجه اسر خدها مني قلبي بيتقطع علي فراقها بس لازم اسبها تعرف طريقها لوحدها فضلت تعيط لحد ما نامت وهي ماسكه صورة أسوة 


عند ادم في المديريه 


سميه بكسوف : ممكن اشوف ادم باشا 

العسكري : أقوله مين 

سميه بكسوف: ها لا ولا حاجه وكملت في بالها انا الا خلاني اجي اشوفه مالي بيه ولي خايفه عليه 

امير : انسه سميه 

سميه بصت لـ مصدر الصوت: استاذ اااا

امير بابتسامه: اسمي امير معلشي مكنش في وقت نتعرف اكتر 

سميه بكسوف: ازي حضرتك 

امير بهدوء: بخير وانتي 

سميه : بخير 

امير : في حاجه محتاجه مساعده 

سميه بتوتر : ها لا ابدا انا بس كنت جايه ااا

امير حس انها معجب با ادم بالذات أن كلامها كان غير مترتب وهي باصه علي مكتب ادم 

امير : طب ممكن نقعد نشرب حاجه 

سميه : ينفع مره تانيه 

امير بسرعه : انسه سميه ممكن اطلب منك طلب 

سميه : اتفضل 

امير : تفضلي جانب ادم الفترة دي 

سميه باستغراب من طلب امير : اش معنا 

امير : بصراحه انتي شخصيه هاديه و عارفه الا حصل يوم فرح ابراهيم 

سميه : جواز أسوة 

امير : مش دي المشكله بصراحه اسر وادم بنهم عدوة قديمه 

سميه حست أن في حاجه: ممكن توضح اكتر 

امير : بصي مش هينفع نتكلم هنا بس ممكن اطلب منك انك تطلبي من ادم يتغداء معاكي 

سميه بصدمه : انا وادم 

امير بابتسامه: الغداء علي حسابي 

سميه بسرعه : مش قاصدي بس 

امير ': من غير قصد 

ومره واحده فتح باب مكتب ادم ودخل وهو وسميه الا امير كان ماسك ايديها بيدخلها 

ادم كام ليس هيتعصب علي امير لكن لما شاف سميه سكت 


عند اسر 

أسوة بدأت تفوق من النوم حطت ايديها على رأسها تشيل الكماده من عليها واستغربت أنها محطوطه فضلت تفتكر حصل اي ملقتش فايده اسر كان بياخد دوش وهي طبعا مش عارفه قامت من علي السرير من غير ما تاخد بالها من القميص اللي لابسه لحد ما عدت من قدام المرايا ورجعت تاني تبص بصدمه 

ليان بصوت مسموع : يا نهار مش فايت مين اللي لابسني كدا وفين هدومي 

وكملت وهي بتحاول تخلي القميص يوصل لحد ركبتها لكن مكنش فيه فايده فجاء باب الحمام انفتح وخرج اسر وهو بينشف شعره ومش لابس غير بنطلون جبردين اسمر 

اسر وقف مصدوم علي جمال أسوة شعرها الغير مترتب ونازل علي عيونها بشكل عشوائي وعلي مفاتن جسم*ها وهي لابسه قميصه فضل يقرب منها واسوة بتبعد عنه لحد ما خبطت في المرايا 

اسر قرب من ودنها وشعره بينزل ميه: شكلك بالقميص حلو اوي 

أسوة بتوتر من كلامه : مين اللي لابسني كدا 

اسر بخبث : انا 

أسوة ضربت بالقلم من غير ما تحس 

اسر بعد عنها بصدمه وليس هيضربها لقاء أسوة بتعيط 

أسوة بدموع : لي تقرب مني انا عملتك اي لكل دا حرام عليك 

اسر خبط المرايا بايده لحد ما انكسرت 

اسر بعصبية مكتومه وصوت عالي : قدامك دقيقه وتكوني اختفيتي من وشي 

أسوة خافت منه جريت علي الحمام واقفلته وراها وفضلت تعيط 

وأسر مفرقش معا أن أيده بتنزف و دخل اوضة الرياضه بتاعته الا في نفس الجناح 

نور فضلت تخبط علي الباب لحد ما أسوة سمعت صوتها وهي بتنادي عرفت أن اسر اكيد خرج قامت فتحت الباب 

نور بصدمه: أسوة انتي بتعيطي لي 

أسوة حضنت نور وفضلت تعيط 

نور بقلق : في اي اسر عملك حاجه تزعلك 

أسوة هزت راسها بمعني ايو 

نور : طب احكيلي 

أسوة بدموع : قرب مني من غير ما حس 

نور بصدمه: مستحيل اسر يعمل كدا 

أسوة بعصبية : امال اي الا انا لابسه دا 

نور فهمت ان أسوة افتكرت أن اسر استغل انها نايمه 

نور بابتسامه: امبارح يا ستي كان عندك سخنيه وأسر مكنش عارف يعمل اي ف سال دكتور وقاله لازم تاخدي دش وانتي مكنتيش في واعيك وأسر علشان ميخلعش هدومك وعلشان محدش يشوف جسم*ك حتي لو انا حطك تحت الدوش بهدومك ونسي أن مفيش ليكي هدوم فـ غير هدومك ولابسك قميصه من غير ما يرفع الملايه 

أسوة بصدمه : وانتي عرفتي منين 

نور : امبارح كنت جايه اطمن عليكي لقيت اسر وهو اللي قالي وطلب مني إنك لما تكوني كويسه ننزل نجيب لابس 

أسوة بندم : يا ريتني كنت سألته 

نور بابتسامه: حصل خير وعايزكي تعرفي أن اسر عمره ما يعمل حاجه انتي مش عايزها حتي لو اللي في بالك 

أسوة براحه : شكرا يا نور 

نور بابتسامه: مفيش شكر بنا وبعدين ياله انا لازم اروح الجامعه واعملي حسابك الامتحانات قربت 

أسوة : أن شاء الله هنزل 

نور : طيب علشان ليس شكلك تعبان انا هجيب ليكي هدوم علي زوقي اي رايك 

أسوة هزت راسها بمعني موافقه 

نور : تمام اسيبك انا وانزل اخد ليان علشان المدرسه وكملت بخبث علي فكرا قميص اسر شكله حلو اوي عليكي الله يكون في عون اخويا 

أسوة بعصبية : امشي يا نور 

نور فضلت تضحك وهي ماشيه من قدام أسوة 

أسوة دخلت الجناح فضلت تفتكر غزل اسر فيها ومن غير اسباب اتغيرت الدموع لـ ابتسامه جميله لكن فجاء اتغيرت ملامح وشها لما لقت نقط دم علي الارض فضلت ماشي وراء الدم لحد ما دخلت اوضة الرياضه لقت اسر بيلعب ضغط 

أسوة بتوتر : اسر 

اسر اول ما سمعت اسمها حس بقلبه اللي بدا يدق جامد لكن عمل نفسه مش فارق معا ورجع كمل لعب 

أسوة قربت منه ووقفت قصاده 

اسر فضل مكمل ضغط وهو بيتمني انها تمشي من قدامه بدل ما يعمل حاجه غصب عنها 

أسوة بغيظ : انت يا فندي بكلمك 

اسر رفع عيونها ليها 

اسر في سره : يخربيت جمال امك بقى عيله زيك تخليني امسك اعصابي ومكسرش جسمها من الضرب لا وكمان تقولي يا فندي 

أسوة بصوت عالي: انا بكلمك 

اسر وقف قصاده بكل ثبات عكس قلبه اللي بيدق بسرعه 

اسر ببرود: عايزه اي 

أسوة بزعل : اسفه اني كلمتك وحش 

اسر ببرود: ماشي والمره الجايه بدل اسفك هتلاقي نفسك في المستشفى بعد ما اكسر عضمك 

أسوة بغيظ : تصدق انا غلطانه اني بتاسف ليك اصلا 

اسر قرب منها وهي بدأت ترجع لورا لحد ما كانت هتتخبط في الحديد اسر سحبها لحضنه 

أسوة حست بأمن جو حضنه لكن فجاء فاقت من خيالها وهي بتبعد عنه بعصبية 

أسوة بعصبية: انت قليل الادب ازاي تعمل كدا 

اسر فضل ساكت ورجع كمل ضغط أسوة كانت هتمشي بس بصت وراها لقت حديد بارز من الحيطه لو كانت رجعت كانت ماتت 

أسوة لنفسها : غبيه لتاني مره تفهميه غلط شكل نور كان عندها حق 

أسوة بتوتر: اسر 

اسر بص علي جسمها الا باين من القميص 

اسر بعصبية مكتومه: اطلعي برى سمعتي 

أسوة بخوف رجعت لوراء لكن فضلت واقفه وأسر بيحاول يمسك نفسه قدامها مش عايزه يقرب منها غصب عنها وكمان مش عارف ليه مش عايزه يزعلها منه ولي مش عايز يخليها تكره وبيحاول يتحكم في أعصابه قدامها 

أسوة بدموع : انا اسفه 

اسر بعصبية مكتومه قرب منها : كل شويه تغلطي وتتاسفي 

أسوة بدموع : طب اعمل اي علشان تسامحني 

اسر حس قد اي هي بريئه ازاي بتطلب منه السماح علي غلطه بسيطه وهو اللي مفروض يعتذر ليها علي تدمير حياتها من وجهت نظرها هي 

اسر بهدوء : خلاص حصل خير 

أسوة باستغراب : بجد مش زعلان 

اسر ولاول مره يبتسم ليها : لا مش زعلان 

أسوة بسرعه : ابتسامتك جميله وووو


شكرا علي الكومنتات التحفه 💗

البارت الجايه هيكون اطول من كدا علشان التفاعل السكر دا 💗

لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 

تابعووووووني 



الفصل الأول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث والرابع والخامس والسادس من هنا



الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات


تعليقات

التنقل السريع
    close