القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نجاتي البارت الثالث والرابع والخامس والسادس بقلم فاتن جمال حصريه وجديده

رواية نجاتي البارت الثالث والرابع والخامس والسادس بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 


رواية نجاتي الفصل الثالث والرابع والخامس والسادس بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 

رواية نجاتي الجزء الثالث والرابع والخامس والسادس بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 

رواية نجاتي الحلقه الثالثه والرابعه والخامسه والسادسه بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 


رواية نجاتي البارت الثالث والرابع والخامس والسادس بقلم فاتن جمال حصريه وجديده 


في قصر من قصور آسر السويفي 

اسر نزل من العربيه بكل هيبه 

لكن أسوة كانت شارده في عالم تاني دموعها بتنزل منها من غير اي مجهود 

اسر بجمود : انزلي انا مش الخدام بتاعك 

أسوة بكره : مش نزله 

اسر ببرود : تمام خليكي في العربيه لباقي عمرك 

سابها ودخل من غير حتي ما يسمع ردها بعد كلامه ليها 

اسر فضل يبعد عنها خطوه خطوه وقلبه بيقوله لي كدا عملت ليك اي علشان تكسر قلبها 

لكن عقله كان بيقوله هي دي السلاح الا هيوصلك لكل حاجه هي دي سلاح دمار ادم 

مش هو وهي بيحبوا بعض يبقي خلاص انت كسرت قلبه هو مش هي بس 

فضل تايه في أفكاره لحد ما دخل القصر 

نزلت بنت في أوائل العشرين 

نور : ابيه اسر انت فعلا اتجوزت 

اسر ببرود : ايو 

نور بفرح : طب هي فين عايزه اشوفها عامله ازاي شكلها اي 

اسر بعصبية مكتومه: زي اي واحده يا نور 

نور بخوف من عصبية اسر: طب هي فين 

اسر ببرود: نايمه في العربيه 

نور بصدمه : لي وبعدين انت اتجوزت بسرعه لي 

اسر : ممكن نتكلم الصبح انا عايز انام 

نور بهدوء: حاضر 

اسر : تصبحي علي خير 

نور بابتسامه: وانت من اهل الخير يا أبيه 

نور استنت لما اسر طلع جناحه الخاص وطلعت لـ أسوة 



أسوة كانت دموعها علي خدها مش قادره تنسي قسوة مامتها عليها 

نور قربت من عربية اسر 

نور بصدمه : أسوة

أسوة بدموع : نور 

أسوة فتحت العربيه ونزلت حضنت نور 

نور بتوتر : ااانتي بتعملي اي هنا 

أسوة بحزن : ااانا مرات اسر السويفي 

نور بصدمه: مرات اخويا 

أسوة بصدمه : اخوكي اسر السويفي اخوكي !!! 

نور بهدوء : ايو اخويا 

أسوة : ازاي متقوليش ليا قبل كدا 

نور : علشان مكنتش عايزه حد يعرف انا بنت مين ولا اخت مين كنت عايزه اثبت ذاتي 

ولما شفتك في الكلية واتعرفت عليكي بقيت احس انك لو عرفتي انا ابقي مين هتبعدي عني 

أسوة بحزن : يا ريت كنتي قولتي ليا كنت علي الاقل حاولت اقولك ابعدي اخوكي عني 

نور باستغراب: بس ازاي انتي وأسر عرفتوا بعض 

أسوة اتنهدة بحزن وبدأت تحكي ليها كل حاجه 

نور بزعل على أسوة : حقك عليا انا و اسر والله مش وحش زي مانتي ما فاكره 

دا هو كل حاجه بالنسبه ليا بعد ما بابا مات وماما اتجوزت وسبتني هو وعمو.....

فجاء نور سكتت لما لقت أسوة وقعت من طولها 

نور بصدمه : أسوة أسوة فوقي 

اسر بص من بلكونته لقى نور قاعده جانب أسوة الا فاقده وعيها نزل بسرعه 

اسر بخوف : مالها يا نور 

نور بدموع : مش عارفه يا أبيه هي فجاء وقعت 

اسر قرب شالها وحطها في جناحه الخاص 

اسر رن علي احمد 

احمد : خير يا اسر 

اسر : تجيب دكتورة من تحت الارض وتيجي بسرعه 

احمد قلبه انقبض علي محبوبته نور ف نعم هو يعشقها ولكنه يخشى اسر 

احمد بسرعه : دقايق واكون عندك 


بعد وقت 

الدكتورة كانت كشفت علي أسوة 

نور بخوف : مالها يا دكتوره 

الدكتورة: هي عندها حالة صدمه وعندها انيما حاده يا ريت تاخدوا بالكم منها كويس هي محتاجه رعاية 

اسر ببرود: احمد وصل الدكتورة 

احمد براحه بعد ما اطمن علي حبيبته 

احمد : اتفضلي يا دكتوره 

اسر لنور : نور روحي نامي 

نور بتوتر : طب واسوة مين هياخد باله منها 

اسر ببرود: انا 

نور بصدمه : أأنت يا أبيه دانت عمرك ما عملتها 

اسر بعصبية مصطنعه: نور اطلعي برى ومش عايز كلام كتير وقولي لداده سميرة تجيب ليا فنجان قهوه 

نور بصدمه اكبر : أبيه انت كويس 

اسر ببرود: اممم وكلمة كلامه هتشوفي وش أبيه التاني 

نور بسرعه : لا وعلى أي 

اسر : استني انتي تعرفيها منين 

نور : طبعا انا لو قولت ليك اني كل يوم علي الفطار كنت بكلمك عنها وأنها بنت بميت راجل وأنها ونعمه الصاحب انت مش هتفتكر 

اسر وهو بيعمل نفسه مش فاكر : لا مش فاكر 

عكس أنه كل يوم الصبح كان بيقعد يفطر عن غير العادي بتاعه برحته علشان يسأل نور عن يومها امبارح في الكلية وهو متاكد انها هتجيب سيرة صاحبتها الا قلبه حبها من غير ما يحس لكن كبريائه و فكرت أن قلبه لو ضعف لبنت هتكون سبب دماره كان بيخليه يبعد عن أنه يصدق قلبه 

لكن دلوقتي محبوبته قصاد عيونه لكن لمتي سيظل ينكر حبه ليها ؟! 

نور : كنت عارفه انك مش هتفتكر عمتنا أسوة صاحبتي في الكلية بس هي قسم فلسفه وانا قسم علم نفس بس هي إلا دايما كانت بتاخد بالها مني 

اسر : خلصتي مدح فيها ياله علي اوضتك و متنسيش القهوه 

نور : حاضر يا أبيه 

نور خرجت برى اوضتها فجاء حد شد أيدها 

نور بصدمه : احمد والله كدا كتير عليا انت وأسر 

احمد بغيظ : بقولك اي مش علشان اخوكي تفضلي تجيبه في سيرته انا واحد دمي حامي 

نور بضحكه : يا واد يا جامد 

احمد بصدمه : انتي متاكده انك بنت عائله مش بنت شوارع يا بيئه 

نور بابتسامه : والنبي سكر 

احمد غصب عنه ضحك : مجنونه 

نور بغيظ : بقى انا مجنونه 

احمد بهيام: مجنونه زي السكر 

نور بكسوف وأصبح وجهها مثل التفاحه : احمد 

احمد بحب : عيون احمد وقلبه وكل دنيته 

نور بحب : كل دا انا 

احمد: لا بنت الجيران بس قولت اجي ادرب علشان مغلطش قصادها 

نور بعصبيه وحطت أيدها علي خصرها : نعم يا عمر 

احمد : عمر مين فيهم ابن عمي والا ابن اختي 

نور بغيظ : اطلع برى يا احمد 

احمد قرب منها بحب : طب ويهون عليكي اخرج من غير ما تصلحيني 

نور بصدمه : انت أهبل صح دانت الا زعلتني منك 

احمد ببراة مزيفه : انا امته يا ختي 

نور بصدمه: اختك لا كدا كتير برى يا احمد قبل ما انادي علي أسر 

احمد قرب وهو بيبتسم: طب تحبي انادي معاكي 

نور بابتسامه وكسوف من قربه : تؤ تؤ لو اسر جه هيموتك 

احمد بهيام : مش مهم المهم انك هتكوني في حضني 

نور بكسوف : طب ممكن ياله امشي 

احمد : طب لي بقى وانا الا كنت فاكرك هتقوليلي بات معايا انا خايفه يا احمد تبعد عني 

نور : لا يا احمد ابعد عادي 

احمد بغيظ : عامله زي القطط تأكلي وتنسي 

نور : وانا نسيت اي بقى 

احمد قرب منها: يوم ما بوس*تك 

نور بكسوف: انت قليل الادب 

احمد بخبث : طب علي فكره انا ليس ما عملتش حاجه علشان تقولي قليل الادب 

نور بسرعه بعدت عنه بعد ما فهمت هو يقصد اي 

نور : برى يا احمد 

احمد بضحكه: ماشي يا قلب احمد خارج 


في جناح أسر 

اسر كان قاعد علي الكرسي قدام أسوة الا بدأت تفوق وهي بتعيط 

اسر قرب منها وهو ماسك منديل علشان يمسح دموعها 

أسوة فتحت عيونها مره واحده ووو 


البارت الرابع 


أسوة فتحت عيونها مره واحده 

أسوة بصدمه : أأنت كنت بتحاول تموتني صح 

اسر ببرود: لا 

أسوة : امال كنت بتقرب مني لي

اسر بتوتر : كان في حشرة صغيرة جانبك 

أسوة بخوف : طب تعالي شالها بس متموتهاش علشان ممكن عيالها يجوا ياخده بطارها مني 

اسر بصدمه : نعم !!! انتي بتقولي اي طار اي وبعدين في حشرة بتاخد طار 

أسوة بثقة : طبعا 

اسر ببرود: انتي شكلك مجنونه 

أسوة بدأت تستوعب هي فين 

أسوة : انا مين جابني هنا 

اسر : اغمى عليك

أسوة بكسوف : ومين شالني لحد هنا 

اسر ببرود: اتصلت بالونش جه شالك 

أسوة بغيظ : قليل الذوق 

اسر : تمام كدا شكلك بقيتي كويسه 

أسوة بخوف : هو انا هفضل هنا كتير 

اسر فضل يقرب من باب الجناح علشان ياخد القهوه من الداده وهو بيرد عليها 

اسر : انتي هنا في بيتك مش مخطوفه 

أسوة بدموع : انا عايزه ماما 

اسر ببرود: بكرى انزلي اشتري واحده من السوق 

أسوة بعصبية وقامت وقفت علي السرير : انت السبب في كل حاجه وكمان جاي دلوقتي تتريق عليا !! انا بكرهك عمري ما كرهت حد بس انت انا اتمني اني اتعمي ولا اني اشوفك 

اسر حس بولعه في قلبه بعد آخر كلمة قالها 

اسر بعصبية مكتومه قرب منها : لسانك المره الجايه هيكون قدامك علي طبق من ذهب 

كلام اسر كان كفيل يخلي أسوة تفكر مليون مره قبل اي كلمة تقولها 

اسر بصوت عالي: سمعتي 

أسوة بخوف : ايو 

اسر ببرود: اسمها حاضر 

أسوة : حاضر حاضر وبدأت دموعها تنزل 

اسر مشي من قدامها وهو بيرمي فنجان القهوه علي الارض خرج البلكونه 

أسوة قاعدة مره واحده علي السرير وهي ضمه نفسها بين ايديها مش عارفه الجاي اي بس كل الا هي نفسها فيه أن أمها وأخوها يسمحوها 


في فيلا ادم الدمياطي 


ادم بدأ يكسر كل حاجه 

امير بسرعه : ادم اهدي 

ادم بعصبية: هقتله 

امير : وضيع نفسك 

ادم : أبوه الاول يتجوز امي ويموت ابويا بحسرته وجاي هو دلوقتي ياخد حببتي مني 

مستحيل 

امير : اهدي يا آدم اكيد في حل 

ادم بعصبية: مفيش حل غير موت اسر ودا مش هيحصل طول مانا ظابط علشان كدا لازم استقيل 

امير بصدمه : انت بتقول اي 

ادم ببرود : زي ما سمعت

امير بعصبية : انت اكيد انجننت عايز تضحي بكل حاجه علشان تاخد بطارك من أسر ؟! 

ادم بصوت عالي: امال عايزني اعمل اي اتفرج عليه والزمن بيعيد نفس المشهد 

امير : مين قالك أنه نفس المشهد ومين قالك أن أسوة بتحبك وبعدين من يوم وليله بقيت حببتك 

ادم اتنهد بحزن: انا مش عارف اعمل اي 

امير بحزن علي صاحبه : ارجع لشغلك وانسى أسوة و دور علي دليل ضد اسر 

ادم بغل : نهايته لازم تكون علي ايدي 

امير بهدوء: كل حاجه هتحصل

ادم بتفكير : لقيته الحل 

امير: حل اي 

ادم بابتسامه: بعدين انا لازم انزل المديريه 

امير باستغراب: لي 

ادم : بعدين سلام 


اسر كان واقف في البلكونه وهو مش طايق نفسه مش عارف هو عايز اي 

واسوة كانت قاعده دموعها بتنزل من الا حصل ليها لحد ما غلبها النوم 

اسر دخل من البلكونه لقاها نايمه وهي قاعده ضمه نفسها قرب منها عدالها علي السرير وهو بيمسك اثر دموعها للحظه حس أنه نفسه ياخدها في حضنه بس ازاي وهي بتتمني العمى والا انها تشوفه 

حط عليها الكوفيرته وراح نام علي الكنبه 


في بداية يوم جديد 

أسوة فتحت عيونها لقت نفسها نايمه علي السرير كان نفسها بكون كل دا حلم لكن طلع واقع وفعلا طلعت مرات اسر السويفي 

فضلت تدور عليه لحد ما لقت باب الحمام بيتفتح 

طلع منه اسر الا كان لابس بنطلون اسمر بس وشعره المبلول الا نازل منه علي وشه 

أسوة مكنتش عارفه تشيل عيونه عنه من سحر جماله بس قالت لنفسها أن كدا حرم دا واحد اجنبي عنها في نزلت عيونها علي طول  


اسر ببرود: علي فكرا انتي مراتي مش حرام 

أسوة انصدمت من رده عليها وهي كانت بتفكر في بالها : أأنت عرفت ازاي اني بقول كدا 

اسر : سمعتك 

أسوة بكسوف: طب على فكرا عيب كدا 

اسر بص ليها وهو بيدخل اوضت اللبس : عيب اي 

أسوة ببراء: انك تسمع أفكاري حتي ولو عندك نعمة السمع المفروض تحترم الخصوصيه 

اسر بص ليها ووقف : اممم طب وانك تمدحي فيها مش عيب 

أسوة بتوتر : محصلش داانا كنت بقول علي الشعر الناعم أنه وحش 

اسر قرب منها وهي بدأت تبعد لحد ما خبطت في السرير 

اسر بهدوء: بطلي تفكري بصوت عالي وانا احترم الخصوصيه بتاعتك وكمل بسخرية: والا تحبي ابقي احط قطن في ودني 

أسوة بتريقه: اننني اننني 

اسر بغيظ: تمام وكمل بصوت عالي قدامك عشر دقائق يكون الفطار جاهز تحت 

أسوة ببرود : مش هعمل حاجه 

اسر ببرود: قدامك عشر دقائق وفات منهم نص دقيقه 

أسوة استغربت هدوء: بقولك مش هعمل حاجه 

اسر : فات دقيقه والاحسن انك تلحقي 

أسوة بصوت عالي: مش نازله 

اسر : برحتك 

أسوة حاسة أنه ممكن يعمل حاجه قامت جري وووو

البارت الخامس 


أسوة نزلت جري وهي مش عارفه المطبخ فين والا اي طبيعة اكله لكن كان جواها خوف من هدوء اسر 


نور بصدمه: أسوة مالك بتجري لي 


أسوة بتوتر : اصلا اصلا المغرور عايز يفطر 


نور بضحكه : قصدك أبيه 


أسوة بتريقه: ايو قصدي ابيه


نور : طب تعالي معايا المطبخ 

أسوة دخلت المطبخ معا نور وسط نظرات الشاغلين والا بتسال مين دي 

سميره: بنات كل واحده في شغلها 

نور بابتسامه : دي بقى يا أسوة دادة سميرة 


سميرة بحب : ازيك يا مرات الغالي 

أسوة بابتسامه خفيفه: اسمي أسوة 

سميرة بتفاهم: ماشي يا ست أسوة 

أسوة : لا انا اسمي أسوة بس من غير القاب 


اسر من برى المطبخ 


طب قدامك كتير 


أسوة بتوتر : بيدور عليا 

نور وسميرة فضلوا يضحكوا عليها وعلي خوفها من أسر 

نور بسرعه : اهدي هو مش بيكلمك دا بيكلم حد تاني 

أسوة باستغراب : حد مين دا بيقول قدامك كتير! 

سميرة: يا بنتي هو بيكلم بنته 

أسوة بصدمه : بنته هو عنده بنت 

نور بابتسامه: ايو و هتاخد العقل اسر قصاده ميقدرش يتكلم نص كلمه حتي تعالي شوفي 

أسوة : يعني اسر كان متجوز 

نور بسرعه : لا وكملت ليان تبقى يتيمه والدها كان شغال معا  اسر بس اتقتل وأسر خد ليان علشان ابوها طلب من أسر أنه يهتم بيها و عرفنا أنها عندها كانسر واسر اعتبرها بنته من ساعتها وهي عند اسر الدنيا كلها 

أسوة ونور خرجوا برى المطبخ لقوا اسر حطط أيده علي وشه 

أسوة باستغراب: هو عامل كدا لي 

نور بصوت هادئ : اصلها جايبه سوت جديد وعايزه توريه لـ اسر 

أسوة لقت بنوته عندها حاولي تسع سنين بتعدي من وسطها هي ونور 

ليان : ارفع ايدك براحه 

اسر : اهو 

ليان بابتسامه طفوليه : اي رايك 

اسر بحب قرب منها وشالها: تحفه يا لولي 

ليان بابتسامه: ميرسي يا اسر 

اسر : علي اي يا حببتي 

ليان : انك جبت ليها الهدوم الحلوه دي و انا فكرت وقولت لما اكبر هتجوزك 

نور ضحكت عليها : بس ساعتها ابيه اسر هيكون عجوز 

ليان : مش مهم انا هقعد جانبه 

اسر : وانا موافق 

سميرة : ياله يا ولاد الفطار جاهز 

اسر لـ ليان : ياله نفطر علشان نروح المدرسه 

ليان : مواقفه بس نخرج بعد المدرسه وناخد معانا احمد علشان هو طيب وانا بحبه 

نور بغيظ: نعم يا ست ليان عايزه مين مش كفايه اسر 

أسوة استغربت غيرة نور لكن حبت تغير الموضع علشان اسر ونظراته الغير مفهومه 

أسوة : اسمك ليان 

ليان وهي بتقوم من علي رجل اسر 

ليان : ايو اسمي ليان وأنتِ مين 

أسوة افتكرت الا حصل فسكتت 

ليان : انتي ساكته لي ووجهت كلامه لأسر 

اسر هي ساكته لي 

اسر ببرود: القط كل لسانها 

ليان بحركه طفوليه قربت من أسوة وهي بتحط أيدها علي ايد أسوة 

ليان بابتسامه: متزعليش بكرى يطلع ليكي لسان تاني صح يا أسر 

اسر ببرود: لا 

أسوة بغيظ : بارد 

اسر بعصبية مكتومه مسك ايد أسوة لحد ما بدأت توجعها 

اسر بعصبية مكتومه: المره الجايه هكسرها 

أسوة بوجع: اسر سيب ايدي 

اسر حس بحاجه غريبه قلبه دق اول مره بسمع اسمه بالنغمه الحلوه اللي قالته بيها 

ساب أيدها وهو بيبص علي دموعها 

ليان بزعل : اسر انت وحش لي زعلتها كفاية القط كل لسانها 

أسوة من غير قصد ضحكت علي براءة ليان 

ليان بابتسامه: متزعليش اسر طيب بكرى لما تتعبي زيي هو هيحبك

اسر بخوف: ليان حببتي قولنا أننا بكرى تخفي خالص 

ليان بابتسامه: أن شاء الله يا اسر مش انت بتقولي كدا 

أسوة بابتسامه: تعالي اقعدي جانبي 

ليان بابتسامه: لا انا بقعد علي رجل اسر 

نور بتوتر : انا لازم اغير هدومي علشان عندي محاضره 

اسر : السواق معاكِ

نور : حاضر يا أبيه 

نور طلعت وليان قاعده علي رجل اسر أسوة ماسكه الملعقه بتلعب 

اسر ببرود: كلي 

ليان : انتي لي لابسه فستان  انتي كنتي فين 

أسوة بصت لـ اسر بحزن : كنت في فرح اخويا 

ليان : طب وانتي جيتي هنا لي 

أسوة بغيظ: امبارح في واحد شرير خطفني من اهلي 

ليان بخوف: وانتي جيتي عند اسر علشان الشرير يبعد عنك.

اسر بخبث: ايو يا حبيبتي علشان انا قلبي طيب 

أسوة بغيظ : قلبك حجر 

اسر بعصبية: مش عايز غلط 

ليان : اثكت يا اسر وانتي يا اسمك اي 

أسوة : اسمي أسوة 

ليان : يعني اي أسوة 

أسوة بابتسامه: يعني أسوة حسنة يعني بنت كويسه 

اسر بتريقه: ولسانها طويل 

أسوة بغيظ : احسن منك 

اسر كان ليس هيرد دخل ادم ومعا قوة من الشرطه 

اسر ببرود: ازاي تدخل هنا مش عارف ان معايا حصانه 

ادم بضحكه خبيثه: اتشالت 

اسر قام بكل هيبه 

اسر بهدوء : وجاي تقولي كدا 

ادم بضحكه خبيثه: تؤ تؤ جاي البسك الكلبش 

اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب في موتك  وووو


البارت الجاي تحفه 

هنعرف ادم عمل اي وأسر ناوي علي اي وكمان مين والد ليان 


بجد شكرا علي الكومنتات الا زي العسل وشكرا علي التفاعل الجميل دا 

وبتمني البارت ميتاخرش نزوله أنا بنزل المفروض بارتين كل يوم لكن بيزل واحد بسبب الادمن

السادس 


البارت السادس 


اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب فى موتك يا آدم 

ادم باستفزاز: لا وانت الصادق انا بقيت العب علي موتك 

نور بسرعه: أسر الا حصل وبصت علي ادم 

ادم بخبث : متزعليش يا نور انا بس واخد اسر يقضي بقي حياته في السجن 

اسر بعصبية مكتومه: لسانك ميجيش عليه اسمها 

ليان بدموع : اسر هو في اي 

أسوة بحزن عكس أن دي فرصه من دهب علشان تقدر تبعد وترجع لأهله لكن حصل العكس وزعلت عليه 

أسوة : تعالي يا ليان 

ادم بابتسامه لاسوة: متخافيش بكرا اطلقك منه 

اسر بغضب ضرب ادم بالبوكس وقعه في الأرض 

اسر بصوت عالي: ثانيه كمان وهدفنك حي سامع يا آدم 

ادم قام وحط الكلبش في ايد اسر الا كان بيبص لـ ادم بغل 

نور بدموع : اسر 

اسر بهدوء : راجع ساعه مش اكتر 

ليان بدموع : يا بابا 

أسوة عيونها دمعت علي كلمة ليان وافتكرت لحظة ما والدها مات دموعها نزلت 

اسر سحب أيده من ايد ادم وقرب من ليان ونزل لمستواها 

اسر بابتسامه : ساعه واكون عندك بس انتي خليكي معا نور وكمل وهو عيونه علي أسوة وخلي بالك من اللي القط كل لسانها 

أسوة ابتسمت وسط دموعها ونزلت لمستوا اسر و ليان 

أسوة : متخافيش يا حببتي هيرجع هو ميقدرش يبعد عنك وكملت بغيظ منه ولا يقدر يخليني مبسوطه 

اسر وهو بيبتسم علي تعابير وش أسوة وهي بتتكلم : في دي عندك حق 

ادم بعصبية: خلصت كلام فاضي 

خده يا عسكري 

اسر : نور وليان امانه لحد ما ارجع 

أسوة هزت راسها بمعني حاضر 

وادم خد اسر 

أسوة استغربت ازاي اسر يطلب منها أنها تاخد بالها من نور وليان ازاي واثق فيها 

كان المفروض يطلب من أحمد صاحب عمره أو يزود الحراسه بس دا طلب مني انا 

ليان فضلت تكلم نفسها وهي حضنه نور وليان 

نور سابت أسوة وطلعت جري تكلم احمد 

نور بدموع : الو يا احمد ادم خد اسر 

احمد بهدوء : عارف وأسر عارف من امبارح أن دا هيحصل وطلب مني مجيش النهارده القصر وكمان قالي أنه علي اخر النهار هيكون طالع متخافيش اسر عارف هو بيعمل اي المهم اجهزي علشان اوصلك الجامعه ومتخافيش من اي حاجه وكمل بحب انا جانبك يا روحي 

نور بدأت تهدء من كلام احمد : احمد خليك جانبي 

احمد بابتسامه : دلوقتي خليك جانبي إنما امبارح اطلع برى يا احمد 

نور ضحكت وهي عارفه أنه بيقول كدا علشان يطمنها شويه 

نور بغيظ : طب خليك بعيد عني يا احمد 

احمد بغيظ: هو اي دا علي فكرا دا ظلم كل شويه قرب لا ابعد بت انتي اخرك معايا الترم دا وبعدها هنتجوز وان شاء الله اسر يخبط دماغه في الحيطه 

نور بضحكه : انت بتقول كدا علشان عارف أنه مش موجود 

احمد بتوتر : اسكتي الا يجي علي السيره اصل اخوكي مخاوي عفاريت 

نور فضلت تتكلم معا احمد لحد ما جهزت ونزلت علشان تروح الجامعه 

تحت في الجنينه 

أسوة كانت قاعده معا ليان إلا كانت ماسكه الفون بتتفرج علي صور اسر 

ليان بزعل : هو كدا بابا اسر مش هيجي 

أسوة : لا يا روحي هو قدامه ساعه وجاي 

نور بابتسامه : اسر احتمال كبير يفضل لآخر اليوم 

أسوة استغربت هدوء نور والإبتسامة المرسومه 

أسوة بقلق علي نور: نور انتي كويسه ؟ 

نور بابتسامه: ايو يا حبيبتي كويسه اوعي تكوني فاكره اني انهبلت انا بس اتطمنت علي أسر 

أسوة ارتاحت شويه لكن متعرفش اي سبب الراحه الا قلبها حس بيه بعد كلام نور 

ليان بابتسامه: يعني بابا هيجي 

نور بابتسامه: ايو يا لولي وياله بقى اطلعي اجهزي علشان المدرسه احمد جاي ياخدنا 

أسوة بخبث : اممم احمد مقولتليش موضوع احمد دا اي بقى 

نور بحمحمه : ها اصلا يعني انا اتاخرت 

ليان بفرحه : انا هجيب شنطتي خلي احمد يستنا 

نور بغيظ : البت دي هتخطف الواد 

أسوة سمعت الجمله فضلت تضحك 

نور : انتي بتضحكي لي 

أسوة : اصلك واقعه اوي 

نور بكسوف: هو باين 

أسوة : اوي وخدي بالك اسر حاسي ان في حاجه 

نور بصدمه: بتهزري اكيد لا 

أسوة بتأكيد : لا حاسس من كلامك 

نور : لازم اخد بالي 

أسوة : وانتي لازم تحكيلي 

نور بابتسامه: لما اجي 

أسوة : تمام 

ليان جت وليس كانوا هيمشوا أسوة وقفتهم 

أسوة : نور 

نور : نعم يا أسوة 

أسوة بتوتر : ممكن اخد من عندك دريس اصلي مش عندي هدوم 

نور بابتسامه: الهدوم كلها تحت امرك واول ما اسر يخرج هنزل انا وانتي نشتري هدوم جديده ليكي 

أسوة ابتسمت : أن شاء الله 

احمد قرب من نور 

احمد : قمر 

نور بكسوف : احمد 

ليان : بتقولها اي 

احمد بغيظ: اسر التاني انا عارف 

نور فضلت تضحك عليه 

أسوة استغربت كمية الحراس الا بقت علي القصر وكمان الهدوء الا موجود 

وافتكرت صوت القهوه إلا تحت بيتها وصوت الدوشه بتاعتها معا ولاد الجيران 


عند ايمان 


ايمان: ابراهيم 

ابراهيم بابتسامه : صباح الخير يا امي 

ايمان بزعل : صباحيه مباركه يا عريس 

ابراهيم بابتسامه باهته: الله يبارك فيكي يا امي 

وكمل بزعل أسوة وحشتني 

ايمان بدموع : وانا كمان وحشني صوتها وحشتني بنتي يا ابراهيم 

ابراهيم بحب : طب اي رايك نروح نطمن عليها 

ايمان مسحت دموعها : لا سبها تعرف طريقها لوحدها 


أسوة طلعت اوضت نور علشان تاخد دريس لكن مفيش غير ترنجات بنص كوم و هوت شورت فضلت تدور علي دريسات مكنش فيه فقرارت تاخد ترنج واصلا اسر محبوس 

أسوة دخلت الجناح بتاعها وخدت دوش وطلعت سرحت شعرها ونامت 

بعد مده فتحت عيونها وهي حاسه بحد بيلمس شعرها 

أسوة بنوم : اسر 

اسر : اممم 

أسوة : تعرف أن شكلك حلو 

اسر استغرب كلامها وحس أن في حاجه غلط 

اسر : انتي كويسه 

أسوة بدأت تترعش 

اسر قرب خط أيده علي جبنها لقائها عندها حراره 

اسر بسرعه : انتي تعبانه 

أسوة : لا 

اسر قرب شالها وحطها تحت الميه 

أسوة برعشة: لا الميه صاقعه سبني 

اسر فضل ماسكها وهي تحت الدوش لحد ما فقدت وعيها 

اسر طلع بيها وحطها علي السرير وبدأ يخل*ع ليها هدومها من تحت الملايه بس ملقاش هدوم ليها نسي انها جت من غير هدوم 

قام وجاب ليها قميص من بتوعه وبردو لابسها من تحت الملايه وفضل جانبها 

وهي كانت بتخطرف من السخنيه 

أسوة بتعب : لا يا ماما انا بنتك مش عايزه غيركم 

اسر انا بكرهك انت السبب 

اسر سمع كدا عرف انه مهم يعمل هتفضل تكرهوا 

سابها وخرج من الجناح 

نور بابتسامه: ابيع جت امته

اسر بهدوء : جيت من ساعه بس انتي كنتي نمتي 

نور : اه جيت من الكليه لقيت أسوة نايمه فدخلت نمت هي فين أسوة 

اسر : عندها سخنيه

نور بزعل : طب هي صاحبه 

اسر : لا نايمه وبعدين ياله روحي نامي الساعه بقت واحده 

نور : طب عملت اي معا ادم 

اسر ببرود: ولا حاجه اعتذر مني قدام الداخليه وساب المكتب بتاعه وخرج وانا اتصلت باحمد وبس 

نور : طب فضلت طول اليوم فين 

اسر : رحت الشركه 

نور : طب و 

اسر بمقاطعه : كفايه اساله نور بتوتر : حاضر 

اسر : اوعي تكون أسوة عرفت أن ليان اختها 

نور بسرعه : لا انا مقولتش اسم والدها ووووو

لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 

تابعووووووني 



الفصل الأول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث والرابع والخامس والسادس من هنا



تعليقات

التنقل السريع
    close