رواية أسيرة الوحش الفصل 28/29/30/31 بقلم سجده محمد حصريه وجديده
الجد بصدمه انتي بتقولي ايه يا سجده
سجده بدموع لو بتحبني ياجدو وافق انا قلبي وجعني معدتش مستحمله تعبت... اوي ياجدو وكفايه اهانه لحد كده
الجد: بس الي بتقوليه دا مينفعش يا سجده
سجده: ايه الي هيقل.. نفعه ياجدو
الجد: مش كفايه امك بعدت عني ليه عايزه تبعدي عني انتي كمان
سجده: صدقني ياجدو اني ابعد ارحم من اني اموت انا هنا بتخنق ياجدو.. مش قادرة استحمل معاملة فهد ومصدق عني كده في الاول.. قلت خوفه علي اخته بعدين حاولت اقنعه.. مش مقتنع هعمل ايه اكتر من كده انا خلاص فاض بيا
الجد: يا بنتي.. انا اتعودت عليكي خلاص.. مش هقدر اعيش وانتي بعيده عني
سجده: ياجدو بالله عليك لو.. ماما غاليه عندك وافق وخليني اسافر كلها سنتين في الجامعه هكمل هناك وطبعا في فرع للشركه... هناك هكبرهولك والله بحق انك هتسفرني بفلوسك
الجد بيشوف انها فعلا تعبت فبيقول: انتي بتقولي ايه ياحبيبتي انتي تاخدي نور عيني انتي ناسيه... انك حفيدتي وامك ليها ورث عندي زيها زي اي حد في اخواتها.. وانا اهم حاجه عندي راحتك هسفرك وان شاء الله هكتب الشركه باسمك ودا هيكون من ورث امك الله يرحمها
سجده: انا مش عايزه تكتبها باسمي ياجدو
الجد بحنيه: دا شرطي علشان تسافري الشركه تتكتب باسمك تمام
سجده علشان تخليه يوافق: تمام يا جدو
الجد: طب والطلاق.. اتمني تفكري
سجده: فكرت يجدو.. ومحلوله انا هعملك توكيل وفي اي وقت الورق جهز وقع عليه
الجد: مع اني مش موافق علي حكايه الطلاق ابدا بس هعملك ايه انتي وجوزك دماغكم انشف من بعض
سجده: ياه جوزي دا انا نسيت الكلمه دي
الجد بيحس بنبرة الحزن الي في صوتها : متزعليش يا حبيبتي يمكن ربنا يهديه ويرجع عن الي ف دماغه
كل ده فهد سامع الحوار وهو مصدوم وبيعنل نفسه لا يبالي
فهد بيكون قاعد هو والجد في الصالون والعيله
الجد: فهد
فهد: نعم يا جدي
الجد: سجده هتسافر فرنسا
فهد: طب اعمل ايه
الجد: يعني مفيش اعتراض او اي حاجه
فهد ببرود مزيف: الي يسافر يسافر.. والي يقعد يقعد وانا مالي كل انسان حر في حياته
سجده بتكون واقفه.. دمعه بتنزل من عينها علي كلامه القاسي علي قلبها..الي مش متعود منه علي كده
الجد: ماشي يافهد بس صدقني.. بكره هتندم علي كلامك
وحمديه بتكون قاعده فرحانه جدا ان خطتها نجحت وقدرت تفرق بينهم لدرجه ان سجده هتطلع من البيت
______________
بعد مرور اسبوع سجده بتكون جهزت اوراقها.. ومعاد الطيارة الساعه اتنين دخلت.... اوضتها هيا وفهد وكانت بتلم هدومها وبتتذكر.. كل لحظه حلوه بينها هيا وهو وحبه واهتمامه بيها وبتبتسم.. ابتسامه حزينه وبتلاقي صور ليها هيا وهو بتبص عليها وبعدين بتحطها... في الشنطه وبتنزل
بتودع الجد وسليم والعيله.. كلهم وهو بيكون واقف وعيونهم متعلقه في بعض كانه بيقولهابقلبه : خليكي متمشيش متبعديش عني.. مينكرش ان حبها لسه في قلبه وانها حبه الاول والاخير بس عقله سيطر عليه
وهيا بتلف وشها وبتكون منتظراه ينادي عليها وياخدها في حضنه ويقولها: انا مقدر اعيش من غيرك بس للاسف مبيحصلش وبيهذل كل توقعاتها... بتطلع للجنينه وبتفتكر ضحكاتهم مع بعض تحت المطر ولعبهم وكل لحظه جميله عاشتها معاه وبعدين سليم ابو فهد.... بيوصلها المطار... وبتركب الطيارة وبتسافر
______________
بعد مرور ثلاث سنوات:
في القاهرة بيكون قاعده علي مكتبه.. في غرفه عباره عن اسود في اسود ستائر وحوائط وكذلك سرير النوم والمكتب ذات لحيه كثيفه... وشعر كثيف وملامح باهته
بيكون فهد ماسك التليفون... وفاتح علي صورة سجده وهيا قاعده بتاكل المانجا (الي فاكر الصورة دي يحط الايموحي دا 🤔
وبيتذكر كل تفصيله فيها... وقلبه واجعه كل ميتذكر قد ايه هو ظلمها وقسي عليها... ومصدقهاش وعامله بغلظه وقسوة ودموعها... الي كانت بتنزل بغذارة قدامه وبرضو... هو واقف زي الجبل حبستها لنفسها في الاوضه مبتاكلش جرب نفس احساسها وعاقب نفسه علي الي عمله فيها نفسه... دلوقت ترجعله وياخدها في حضنه جامد... بيتذكر نظراتها الي قطعت في قلبه وهيا ماشيه لانو كان فاهم هيا بتقول ايه
فهد بصراخ هز اركان الفيلا: اااااااااااااااه.... تعبت ارجعيلي يا نور عيني.. وهعوضك عن اي دمعه نزلت من عيونك دمعه انتي حبي الاول والاخير طفلتي الي انا اقرب واحد ليكي... خزلتك بس صدقيني...قلبي وجعني...ومش هسامح نفسي علي الي عملته... ياسجده هفضل احارب طول عمري علشان ترجعيلي وبعدها اعملي... فيا الي انتي عيزاه بتكون اوضته مليانه بصورها وخلفية تليفونه صورتها كل حياته متوقفه... عليها هيا
____________________
عند بطلتنا في فرنسا بتدخل الشركه بهيبتها المعتاده وثقتها في نفسها... وهيا شايفه نظرات الحب والفخر... والاحترام في
عيون كل الموظفين الي في الشركه.. وبتدخل علي مكتبها بتلاقي ندي المساعده.. بتاعتها داخله
ندي: اهلا يا باشا
سجده بضحك: انتي مفكراتي.. راجل يابت
ندي: اصل بصراحه انا بشوفك.. بتتعاملي مع الموظفين بكل تواضع واحترام وهما برضو بيخافوا منك
سجده: هههههه هو انا عو ولا ايه.. وبعدين ماسمهاش بيخافوا اسمها بيحترموني
ندي بضحك: الله اعلم..انتي عو ولا بوبع
سجده بتضحك وبتكمل كلامها : المهم شركة ****وافقو علي العرض ولا ايه
ندي: طبعا وافقوا دا انتي يا مفترية بعد ما الناس كانوا عايزين 55٪ لينا والباقي ليهم موفقتيش وهما طبعا لقوها فرصه لا تعوض ووافق ب60٪ لينا و40٪ ليهم
سجده: بثقه هما يطولو... يشتغلو معايا
ندي: لا طبعا انتي ما شاء الله عليكي من اول موصلتي فرنسا كنتي لسه طالبه.. وعندك عشرين سنه جاهدتي في دراستك وطحنتي نفسك في الشغل وبسم الله ما شاء الله في خلال 3 سنين بس قدرتي تكبري.. الشركه وتفتحي اكتر من 3 فروع ليها في فرنسا بس انا بجد فخورة بيكي يا سجده
سجده: يا بنتي انتي فخورة.. بيا اكتر من نفسي
ندي بحب: سجده واحده زيك كانت جايه مدمره نفسيا وطبعا الي حصل معاكي... مش شويه وجيتي علي نفسك وتعبتي ف لازم.. افتخر بيكي
سجده: مش مفرحني غير اني حققت حلمي وبقيت من اكبر سيدات الاعمال وبتفتكر كلامها هيا وفهد لما كانت بتقوله نفسي ابقي سيدة اعمال وهو بيقولها هتبقي اشطر سيدة اعمال.. بتبتسم من قلبها
ندي: لسه بتحبيه يا سجده
سجده بتوتر: مين
ندي: هيكون مين يا سجده.. فهد
سجده بتوتر ولغبطه: ان. انا مبحبش حد
ندي: متكدبيش علي نفسك يا سجده
سجده بصدق: ندي فهد كان حبي الاول والاخير نو اول حب ليا وحبيتو من كل قلبي ف مش بسهوله هقدر انساه بس الي اعرفه اني عمري مهحب حد غيره ابدا يا ندي
ندي صديقه سجده من اول موصبت سجده فرنسا كانت ندي شغاله في الشركه واتصحبوا علي بعض وبقت ندي مساعدة سجده.. في كل حاجه وطبعا سجده حكت ليها علي فهد
__________
بيوصل فهد الصعيد وبيدخل القصر وجده وابوه بيشوفوه بيفرحوا جدا لانهم مشفهوش من زمان
ومره وحده بيقع فهد علي رجل جده بضعف
الجد بقلق وخوف: مالك.... يا ولدي فيك ايه
يا تري فهد ماله او حصله ايه؟؟؟
وهل ممكن سجده ترجع تاني
وهل عرف الحقيقه ولا لاء
ان شاء الله هنزل بارت كمان انهارده
وقولولي حابين تعمل ايه في فهد بقي 😂🤭
التاسع والعشرين
#اسيرة_الوحش
فهد بدموع وهو نايم علي رجل جده: انا عايز مراتي ياجدي لو بتحبني رجعلي... سجده من يوم ما مشت وسابتني وانا مش قادر بالله عليك ياجدي... رجعهالي
الجد بحزن: مش بايدي ياولدي انت قسيت عليها جامد وانا كنت بتحايل عليك تسمعها وهيا اتحايلت عليك كتير..انت الي اخترت يفهد... وفي الاخر وصلت نفسك للمرحله دي
فهد: كنت غبي وعقلي الي سيطر عليا. مش قلبي مش عارف ازاي صدقت.. ان سجده ممكن تعمل حاجه زي كده قلبي... بيتقطع كل مبفتكر منظرها وهيا... بتترجاني علشان اصدقها واستحملتني كتير بالله عليك ياجدي رجعها
الجد: صدقني مش هقدر بس هحاول علشانك مع اني حاولت اقنعك كتير.. بس انت مقتنعتش
فهد بفرحه: بجد يا جدي
الجد بحنيه: بجد يا حبيب جدك
___________
بتكون قاعده في الشركه وندي صاحبتها قاعده معاها تليفونها بيرن فبتلاقي جدها
سجده: جدو حبيبي عامل ايه
الجد: الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه
سجده: انا كويسه جدا... حور اخبارها ايه.. وبابا وطنط و.... وبتكمل بتوتر والعيله كلها عاملين ايه
الجد: الحمد لله بخير كلنا مش... ناويه تيجي بقي
سجده : اجي فين ياجدو
الجد: كفايه بعد يا بنتي بقي...وحشتيني قوي.. انتي ماشاء الله عليكي كتبتلك الشركه وكانت فرع واحد في فرنسا وبمجهودك وتعبك بقي ليكي اسم في السوق
سجده دموعها بتنزل.. وندي بتقلق
سجده: انزل ازاي ياجدو ازاي عايزني ارجع المكان الي اتكسرت فيه
الجد بامل: طب لو قلتلك ان حور فرحها... هيا واسر بعد شهر
سجده بتنسي زعلها بسرعه وبتقول بفرح: بجد يا جدو
الجد: ايوه والله.. يانور عين جدو
سجده بتوتر: بس ازاي ياجدو ه....هت... هتقابل معاه.. تاني
الجد: عادي ياحبيبتي فهد... دلوقت ابن خالك وبس
سجده باقتناع: تمام يا جدو علي... الاسبوع الجاي ان شاء الله هكون عندك
الجد: ماشي ياحبيبتي
بتخلص المكالمه مع جدها
ندي: فيه ايه يا سجده
سجده: جدو عايزني ارجع مصر
ندي: وانتي.. هترجعي
سجده: اكيد هرجع
ندي بصدمه: ازاي
سجده: فرح حور كمان شهر... وانتي اكيد عارفه حور غاليه عليا ازاي
ندي: اكيد طبعا يا سجده
سجده: ندي انتي هتكوني مكاني في الشغل هنا وانا واثقه فيكي
ندي: متخافيش يا سجده كل حاجه هتكون تمام
__________
عند الجد بعد ما بيخلص المكالمه مع.. سجده بيتنهد بتعب وبيقول: سامحني يارب علي الكذبه دي وسامحيني يا سجده فهد لسه جوزك... ومش ابن خالك.. وبس وبيفتكر
FLASH BACK:- بعد سفر سجده بتلت شهور
في المستشفي عند حور بيكون اسر.. قاعد دموعه علي خده جنبها علي السرير ومره واحده حور بتفتح عينها بثقل وبتبص علي الي قاعد جنبها وبتتكلم بتعب بسيط
حور: يا حزين ايه الي مزعلك
اسر بفرحه وهو صوم مش مصدق : حور انتي فوقتي... انا بحلم صح.. اكيد بحلم.. وبيقرص نفسه.. وبيضحك... انتي فوقتي ينور عيني.. مش مصدق نفسي.. انتي كويسه.. وبيبقي هاين عليه يحضنها من فرحته
حور: ايوه انا كويسه... وبعدين ايه فوقتي دي..عيا طبعا متعرفش انها كانت في غيبوبه
اسر: مش مهم مش مهم اي حاجه يا حبيبتي المهم انك كويسه.. وبيبوس دماغها وبتكون الفرحه مش سيعاه لدرجه ان دموعه... بتنزل من الفرح
حور: طيب انتي بتعيط ليه دلوقت
اسر بفرحه: اعيط دا انا اعيط واعيط من الفرحه دا انا روحي رجعتلي... تاني لما سمعت صوتك يا حورية قلبي واسر بيرن علي العيله كلها... تيجي وبيعرفهم ان حور فاقت وبيفرحوا جدا وحمديه بتكون قلقانه ومرعوبه.. ان حور فاقت.. وعرفت انها اتكشفت... وبتطر تروح معاهم
بتوصل العيله المستشفي وبيدخلو يطمنوا عليها وحمديه بتتحجج.. ومش بتدخلها.. وفهد بيحضنها حامد وبيبوس دماغها.. وبيبقي مبسوط انها فاقت
حور: هيا سجده فين
العيله:******
فهد: متجبيش سيرتها علي لسانك
حور: ايه الي انت بتقوله ده يفهد... فين سجده
الجد علشان حور متزعلش: حور في البيت تعبانه شويه.. يحور.. وفهد بيقول كده علشان متخانقين
حور بابتسامه: ماشي يجدو.. لما اروحلها بقي.. ومش بيرضوا يسالوها عن اي حاجه لغاية متروق
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
تاني يوم العيله بيروحوا لحور.... والمره ديه حمديه بتدخل وبتكون فاكره ان حور نسيت من الوقعه..او فقدت الذاكره. بس خالفت توقعاتها واول مشافتها حور بقت تصرخ باعلي صوت... وبقت مرعوبه
حور ببكاء هستيري وبتحضن باباها: طلعوها بره...طلعوها...طلعها.ياسر بره...وبتشبث في ابوها جامد... ابعدوها عني هيا.... هيا الي زقتني هيا الي كانت عايزه تقتلني طالعها يبابا
سليم بحنيه: هيا مين يا حبيبتي اهدي انا وفهد واسر... وجدو معاكي
حور بشهقه وبتشاور علي حمديه: هيا يابابا وبتفتكر الي حصل هيا الي دخلت عليا. وو... وقالتلي هموتك علشان. علشان تفرق بين فهد وسجده
صدمه كالصواعق نزلت علي العائلة جميعا.. وحمديه بتمون واقفه مرعوبه.. ورجلها بتخبط في بعض
فهد بصدمه وحس الدنيا بتلف بيه: انتي متاكده ياحور من الكلام ده
حور: والله هيا والله وبتفوق وبيخطر علي بالها سجده ايوا يبقي سجده مشت صح...يعني هيا مش تعبانه.. سجده فين... خطتها نجحت وفرقت بينكم قولي سجده فين
فهد بحزن علي اخته وعلي زوجته: مشيت. مشيت يا حور بسبب القذرة دي وبيبص علي حمديه... بعدتني عنها.. وانا زي الغبي صدقت
الجد بيتجه نحو حمديه وهيا بتخاف وبترجع لورا وهو بيقولها: انا عمري ما مديت ايدي.. علي واحده ست وبيضربها بالقلم رن عبي وشها مكملا حديثه: بس انتي عايزه الحرق وبيقول لفهد رن علي الشرطه يا فهد.. وفهد بينفذ كلامه.. بدون تردد
حمديه بخوف: لا يابا بالله عليك.. متعمل كده احب علي يدك وبتنزل علي ايده علشان تبوسها بس هو بيبعدها
الجد: ابعدي ايدك القذرة دي عني
وبعد فترة الشرطه بتيجي. وبيتم القبض علي حمديه وبيعدي اسبوعين و حور بتتحسن جدا.. واسر مش بيسبها... وبتكلم سجده.... وسجده بتكون فرحانه انها فاقت وبقت كويسه.... وبتعرف ان حمديه هيا السبب وبتتصدم لانها كانت اصلا شاكه فيها وحور بتقولها ارجعي... وسجده بتعتذرلها وبتقولها انها مش هتعرف ترجع خالص... وبتقترح عليها انها تروح تقعد معاه شويه في فرنسا... وبالفعل بتروح تقعد مع سجده في فرنسا شهرين وبيكونوا احلي شهرين بالنسبالهم... وبعدين بترجع
وفي يوم الجد بيدخل علي فهد مكتبه
الجد: فهد
فهد: اتفضل ياجدي
الجد: ورق الطلاق... جاهز يلا وقع عليه
فهد بغضب: مش هوقع ياجدي وسجده هتفضل مراتي لغايه اخر نفس في عمري
الجد: بس انت الي اختارت
فهد: يا جدي كنت فاهم غلط وغضبي كان عميني بس انا عمري مهطلق سجده وهتفضل مراتي بمزاجها او غصب
الحد بيفرح انو فهد اتمسك بيها لانو اصلا مكانش عايزهم يطلقوا
END FLASH BACK:-
الجد بيفوق من شروده: سامحيني يا سجده اني كذبت عليكي بس مقدرتش اخليكم تتفرقوا علي امل انكم ترجعوا لبعض
عند فهد... بيكون في اوضته وعلي السرير ومره وحده بيصرخ بصوت عالي... باسم سجده وووووو
ياتري فهد صرخ با سم سجده ليه؟؟؟
الثلاثين
اسيرة_الوحش
#اسيرة _الوحش
بيقوم من النوم وقلبه هيقف من الرعب.... لانو كان بيحلم ان سجده... اتضربت برصاصه بيصب المايه في الكوبايه.... وبيشربها وبيستغفر ربنا وبيرجع ينام تاني
عند سجده في فرنسا:-
بتكون قاعده علي المكتب بتسمع صوت زعيق بره ف بتطلع تشوف في ايه بتلاقي واحده واقفه بغرور وبتزعق للسكرتيرة
بتقول بصوت غاضب: بس في ايه
السكرتيرة: والله يا استاذه سجده... معماتلها حاجه بتسالني علي حضرتك... قولتلها انك مش هتقابلي حد انهارده راحت زقاني وكنت جايبه لحضرتك قهوة وقعتها عليا وعايزه تتدخل بالعافيه
سجده بغضب: انتي مين وازاي تتجراي تزقيها كده وتوقعي عليها القهوة
سالي بتعجرف: انتي بتكلميني كده ليه انتي مش عارفه انا مين.. وبنت مين
سجده بتقعد علي كرسي وبتحط رجل علي رجل وبتقولها: عرفيني كده بنفسك
سالي بتعجرف: انا سالي الدمنهوري بنت حاتم الدمنهوري
سجده بتمثيل: بجد
سالي بتفكر ان سجده خافت وبتبتسم وبتقولها: عرفتي
سجده ببرود: ايوه مين برضو
سالي بصدمه: انتي متعرفيش... بابا يبقي مين
سجده: اعرفه طبعا بس دا يديكي مبرر انك تتكبري علي خلق الله.. ويلا معنديش مقابلات
سالي: انا سالي حاتم تكلميني كده طب ايه رايك اني هخليكي تتحايلي.. علي بابا علشان يرضي يعمل... معاكي الصفقه ومش هيرضي
سجده بثقه: طب تيجي نشوف مين هيتحايل علي التاني
سالي بتوتر: هنشوف... وبتمشي
السكرتيرة بتروح علي سجده وبتقولها: شكرا
سجده بطيبه: لا شكر علي واجب انتو كلكم هنا اخواتي فاهمه
السكرتيرة ببسمه: فهمه
______________
بتكون سجده قاعده هيا وندي وبيضحكوا علي الموقف وبتلاقي... تليفونها بيرن برقم حاتم الدمنهوري
سجده: الو
حاتم: الو ازيك يا استاذه سجده معاكي حامد الدمنهوري
سجده: اهلا بيك يا استاذ حاتم
حاتم: انا بعتذر عن الي بنتي... عملته هيا حكتلي وعارف انها غلطانه وطايشه
سجده: طايشه دا ميديهاش الحق انها تتكبر علي خلق الله وانا مبتهددش... ولا بتحايل علي حد ومش هقبل بالصفقه دي
حاتم: طب خلاص حقك عليا.. بس انا عايز الصفقه تكمل
سجده: تمام هفكر وبتنهي المكالمه
ندي: بيتحايل
سجده: انتي شايفه ايه
ندي بضحك: يا جبروتك يا شيخه بقي انتي حتة طفله... عندها 23 سنه اكبر رجال الاعمال بيعملولها الف حساب
سجده: طفله..طفله ايه يبت..دا انا اخلف قدك.. انا مش صغيرة ولو صغيرة ف الكبير كبير مقام
ندي بضحك: طبعا
تليفون سجده بيرن تاني
سجده: عامل ايه يا حبيبي
الجد: كويس يا حبيبتي انتي عامله ايه
سجده: انا الحمد لله كويسه
الجد: حاتم الدمنهوري رن عليا وبيترجاني انك تكملي الصفقه معاه
سجده: مش هقدر يا جدو
الجد: ليه بس يا حبيبتي
سجده: علشان نازله مصر بكره
الجد بفرحه: بجد يا سجده
سجده: بجد يا حبيب قلبي
الجد: طب هتعملي ايه
سجده: بما انو مُصر... انا هسيب الصفقه لندي وانا واثقه انها قدها
الجد: ماشي يا حبيبتي يارب ترجعيلنا بالسلامه
سجده: يارب ياجدو
_______________
تاني يوم بتكون سجده في المطار بتودع ندي وبعدين بتركب الطيارة وبعد وقت قليل بتعلن الطائرة وصولها مصر.... بتلاقي خالها واقف مستنيها بتركب العربيه... وبتحضنه بحب وبتقوله: وحشتني يابابا اوي ودموعها بتنزل من الفرحه وهو بيكون فرحان جدا بيها وبعدين... بيطلعوا علي القصر وكل ميقربوا من القصر قلبها يدق بعنف وبتكون متوتره وسليم... بيلاحظ عليها
سليم: خايفه تشوفيه
سجده بتوتر: هو مين
سليم بابتسامه: فهد يا سجده
سجده: لا... لا ابدا
بيوصلوا القصر وسجده اول مبتشوف البوابه كل الذكريات القديمه.... بتتجمع في دماغها من اول مره جات فيها هيا وفهد وكانت علاقتهم.. مش احسن حاجه لتاني مره وهما احسن زوجين في العالم ومره تالته.... وهيا ماشيه من هنا... وبتفتكر الخذلان الي اتعرضتله ونظرة القسوة الي كانت... في عيون فهد ونظرتها الي كانت بتترجاه انو يصدقها... ووجعها من اقرب حد ليها وخذلها كل ده.. اتجمع في دماغها وكانت بتقدم خطوة وبترجع خطوة دموعها بتنزل وبتفوق علي صوت خالها
سليم: سجده
سجده: نعم يا بابا
سليم: انتي كويسه
سجده بتمسح دموعها وبتقوله: ايوه يا بابا انا كويسه وميه ميه وبتدخل بثقه في نفسها... اول مبتشوف جدها بتجري عليه: جدو حبيبي وحشتني اوي اوي اوي
الجد بحب: انتي اكتر يانور عيني بس انتي بكاشه
سجده: ليه بس
الجد: علشان لو كنت وحشتك مكنتيش طولتي في الغيبه كده
سجده: مش بايدي والله ياجدو والجد مش بيرضي يتقل عليها وحور بتكون نازله من السلم اول ما بتشوفها بتطلع تجري عليها وهيا مبسوطه جدا وبتحضنها: سجده وحشتيني اوي اوي وحشتيني جدا
سجده: انتي اكتر يا حوري... وحشتيني اوي والله وفي حجات كتير اوي عايزه احكيهالك
حور: هنقعد كتير مع بعض خلاص براحتنا
وباقي العيله بينزلوا وبيسلموا عليها بترحاب وميرا ومراد بيسلموا عليها وسجده بتقوله: تعالي يا مراد انت مكسوف تجري عليا زي الاول دا انا اختك الكبيرة ولا علشان بقيت.... في اولي ثانوي هتفضل في نظري مراد الصغنن العيله كلها بيضحكوا وبيكونوا فرحانين انها اتحسنت بس ده الي هيا مبيناه.... لان ذكرايتها مش مفارقاها
سجده: خلي حد يطلعلي الشنط دي في اوضتي اقصد اوضه الضيوف
الجد: حاضر اطلعي ارتاحي
سجده: لا انا هطلع بره شويه في الجنينه اشوف الزرع
الجد بيحس بيها: ماشي يا حبيبتي
_______________
بيكون واقف في شباك الاوضه وبيشرب قهوة ونفسيته مدمره.... شخص تاني...تايه حيران... ومش قادر يبطل تفكير في معشوقته وفجاة بيشوف حاجه بتصدمه جدا ومش بيكون.... مصدق.... بيفوق من صدمته وبيبص من الشباك بتركيز ولهفه..واشتياق.. وبيقول لنفسه: لاء اكيد لاء مش هيا اكيد مجاتش مصر... مش قادر ابطل اتخيلها بس قلبي حاسس.... ان هيا قلبي بينبض جامد...وقلبه بيدق بشده.... انا متاكد انها معشوقة قلبي...وعنيه بتلمع من الفرحه..... وبيبقي عايز ينط علشان ينزل يشوف هيا ولا لاء ورجله بتاخده علي تحت... يتاكد هيا ولا لاء
________________
بتكون واقفه بتسقي الزرع.... ومره وحده بتحس بنسمات الهوا بارده وتشعر بالبرودة في اطراف رجلها وقلبها بيدق... بعنف شديد وبتقول لنفسها: هو... هو ورايا انا حاسه بيه.... اهدي ياسجده وبتلف راسها ببطء وفجاة عنيهم بيتقابلو الاتنين قلبهم بيدق اكتر وعنيهم هيا الي بتحكي كل حاجه وكان الزمن...... توقف في اللحظه دي
وهيا عنيها بتكون لامعه بفرحه انها شافته
فهد من الفرحه ببجري عليها بفرح... ه وحب واشتياق العالم كله ومره واحده بيحضنه بقوة واشتياق دموعه بتنزل وكانه بيتاكد... انها هيا الي واقفه قدامه وبيشدد علي الحضن.. اكتر ومش بيكون عايز يطلعها من حضنه.... ابدا و هيا بتطلع من حضنه بقوة وبتحاول تثبت.. ودموعها متنزلش
هو بينصدم من ردة فعلها
سجده بضعف وبتحاول تبين قوتها وثقتها بنفسها بتردف بعمليه: اهلا يا.. يا.. يفهد... عامل ايه
فهد بدموع: مكنتش كويس من عشر دقايق.. يا سجده انما لما شوفتك بقيت... احسن واحد في الدنيا كلها
سجده بتتوتر من كلامه وبتحاول تتهرب: بعد اذنك هدخل اشوف حاجه جوه.... واجي بتمشي وقلبها بيتقطع عليه... عيونه بتكون دبلانه وشعره بيكةن كثيف جدا ودقنه كذلك... ملامحه الرجوليه بتكون باهته
فهد لنفسه: عارف يا سجده انك اتهربتي مني بس مش مهم.. مش مهم اي... حاجه المهم انك رجعتي ورجعتيلي حياتي من اول وجديد معاكي عارف انك مكسوره من جوه انا بفهمك من عيونك.... بس بتحاولي تبيني انك قويه انا اسف اسف يا سجده علي اي حاجه عملتها معاكي
____________________
هيا بتطلع علي اوضتها... جري واول مبتدخل الاوضه بتفقد قواها وبتقع علي الارض... بضعف ودموعها بتنزل بوجع اه يارب مش قادرة يارب انا مصدقت اني بقيت كويسه.. وكل ذكريات الماضي بتطارد عقلها القسوة الي كانت في عيون وفهد وان مصدقهاش وخذلها وولا فرقت معاه... مش قادره استحمل ازاي... هقدر اقف قدامه وابقي قويه وواثقه في نفسي مش هقدر هضعف... من اول كلمتين وبعدين بتمسح دموعها وبتقول: اجمدي يا سجده ومتضعفيش وافتكري دايما انو وجعك اكبر.. وجع في حياتك لدرجه انك سبتي.. عيلتك الي عرفتيها مؤخرا وسبتي بلدك.. وكل حاجه هنا علشان مقدرتيش تستحملي قسوته ومعاملته الجافه ليكي.
_______________________
تاني يوم العيله بيكونوا قاعدين في الصالون ما عدا سجده تحججت... بالشغل علشان متتقابلش معاه بيلاقو حبيبه وجوزها داخلين عليهم... العيله بيسلموا عليهم بفرحه وطبعا حبيبه بتكون عارفه الي حصل مع امها. بس بتقول دا جزاة اي مجرم
حبيبه: وحشتوني اوي اوي اوي... وسجده كمان وحشتني نفسي... تيجي بقي هيا مش هتيجي انا كل مببقي عايزه اشوفها اشوف صورها
سجده من علي السلم: طب انا قدامك بنفسي اهو
حبيبه بتجري عليها وبتحضنها بحب: وحشتيني اوي يا سجده
سجده: انتي اكتر يا حبيبتي وحشتيني اوي
احمد بيسلم علي اسر وبيقوله بضحك: كتبين كتابنا مع بعض.... واديني متجوز بقالي تلت سنين ولسه جاي احضر فرحك
اسر بضحك: يعم انت بتذلني... شوفت النصيب بقي وبيبص علي حور بحب وبيقول: وانا مستعد استني حور.... لاخر لحظه في حياتي
احمد: الله يسهلك يعم
اسر: بطل حسد
احمد: دا انت اكتر واحد قريت علينا... وفهد يشهد علي الكلام دا ولا ايه يا فهد
فهد بضحك: حصل
العيله كلها بيستغربوا.... وبيفرحوا لما بيلاقو فهد بيضحك بعد كل الوقت ده وبيعرفوا ان السبب رجوع سجده
الجد: طب يلا بقي علشان... الغدا جهز واقعدوا احسدوا في بعض براحتكم
الجميع: حاضر يلا بينا
_____________________
علي الغدا العيله كلها بتتجمع والكل بيسيب الكرسي الي في وش فهد عمدا علشان سجده تقعد فيه وبالفعل بتقعد وبتفتكر حنيه فهد عليها.. وخناقتهم مع بعض وكذلك فهد والاتنين بيرفعوا عنيهم يبصوا علي بعض وبعدين الاتنين بينزلوا عنيهم بسرعه والعيله بتلاحظ دا وبيبتسموا في سرهم
_________________
البنات بيكونوا قاعدين مع بعض في الجنينه بيستعيدو الذكريات بيلاقو فهد واسر واحمد داخلين عليهم
الشباب: احنا زهقانين
البنات: نعملكم.. ايه يعني
الشباب بمرح: تعالو نلعب
البنات: نلعب ايه
الشباب في صوت واحد: الصراحه
البنات: موافقين
بيبداو في اللعب وبيجي الدور علي اسر يسال فهد
اسر: عايز سؤال ولا طلب
فهد: طلب
اسر: اشطا هات بوسه
فهد: متنشف ياض
اسر بخوف: خلاص ياعم خليها سؤال
فهد: اتفضل اسال
اسر: انت ليه عصبي اوي كده كده يعم دا انا بخاف منك
فهد: دي طبيعه فيا يزكي... وكانت بتختفي مع حد واحد بس وبيبص علي سجده
اسر: امممم فهمت
فهد: انت طلعت.. بتفهم يعني
حور بضحك: فهد بيقصف ولا يبالي
الدور علي حور.... تسال حبيبه
حور: ايه اكتر مكسب كسبتيه في حياتي
حبيبه بتبص علي احمد بحب وبتقول: احمد اكتر شخص كسبته وعرفت اني محظوظه بيه
اسر: يا بختك يا احمد
فهد: يا ابني هتبطل الخصله السودا دي امتي
بتتوالي الادوار وبيجي الدور علي سجده تسال فهد بتتوتر ومش بتكون عارف تقول ايه
سجده بتوتر: ايه اقصي طموحاتك
فهد بيبص عليها بحب وبيردف بثقه: انك تسامحيني
الجميع بيبتسم وهو شايف الحب... في عيونهم هما الاتنين
سجده بتتوتر وبتقو تقف وبتقول: بعد اذنكم هطلع انام علشان تعبانه شويه
حور: تمام
اسر بضحك : كنت اود ان اقول لك ايوه يا عم روميو
فهد بيدي لاسر بوكس في وشه بيقع علي الارض والجميع بيضحك
فهد: دلوقت بقي اقدر انا اقولك ايوه يا عم روميو عليك حتت راميه علي الارض وانت مضروب خطيره
_______________
بتكون طالعه اوضتها وبتحس بايد بتشدها لمكان اخر
سجده: ايه دا
فهد: سجده... انا
سجده: انت ازاي تشدني كده
فهد:سجده
بيقرب منها وهيا بتزقه بعيد عنها بعصبيه.... ووووووووووو
الحادي والثلاثون
#اسيرة _الوحش
بتقوله بغضب: اياك ثم اياك تقرب مني تاني ومتنساش انك طليقي مش جوزي.. ها ومينفعش تقرب مني كده انت فاهم
فهد: اهدي... ياسجده
سجده بغضب: متقوليش اهدي
فهد: انا بحبك
سجده بدموع: اوعي تقول الكلمه دي... انت مش كدها فمتقلهاش
فهد بيحضنها بضعف: سامحيني ياسجده
سجده كانت لسه هتبادله الحضن بس بتضغط علي ايدها وبتبعده وبتاخد بعضها.. وبتروح علي غرفتها
فهد: صدقيني يا سجده هخليكي تسامحيني وترجعي تحبيني زي الاول
سجده بتدخل اوضتها وبتعيط وبتقول: انا هفضل كده لغاية امتي هفضل في وجع القلب دا كتير يارب الفرح يخلص بقي علشان.... ابعد عن الوجع دا مش قادره اشوفه في الحاله.... دي ومش قادره اسامحه
______________
تاني يوم العيله بيكونوا متجمعين علي الفطار
سجده: جدو
الجد: نعم يا قلب جدو
سجده: انا عايزه اشتغل في الشركه
الجد: يا حبيبتي انتي تشتغلي في المكان الي يريحك في شركتك الي هنا في القاهره او في الشركات الي هنا براحتك بس ادي لنفسك راحه من الشغل
سجده: مش هينفع اروح القاهره... لاني جايه علشان فرح حور وهرجع علطول بعده... فكنت بقول الوقت الي انا فاضيه فيه اشتغل هنا وخلاص
الجد: متعرفيش انا فخور بيكي قد ايه يا سجده بالرغم من سنك الصغير قدرتي تاسسي نفسك كويس
سجده: كله بفضل ربنا وبفضلك انت وبابا ياجدو
الجد: حبيبتي اشتغلي براحتك بس متجيش علي نفسك
سجده: حاضر ياجدو انا هقوم اروح الاسطبل شويه
الجد: ماشي ياحبيبتي
____________________
سجده بتروح الاسطبل واول ما بتشوف الحصان الي فهد اداهولها بتجري.... عليه وهيا فرحانه لانو غالي عليها اوي وبتفتكر لما كانت بتقول لفهد... انا بحب الحصان دا اوي يا فهد وهو قلها علشان بتحبيه اوي كده هيكون هديه مني ليكي.... وهيا فرحت اوي وقتها
سجده بتدخل تاكل الاحصنة وبعدين بتروح لحصانها المفضل وبتقعد تأكله:ياه انت كنت اغلي... هديه من اغلي شخص كان في حياتي تعرف ان هو السبب في اني ابعد عنو.... كل البعد وعنك انت كمان لاني سافرت بسببه وجع قلبي اوي لما ظلمني انا فقدت الثقه في اي حد في حياتي... بابا لما خذلني... مزعلتش اوي كده وسلمت أمري لله بس لما هو خذلني وظلمني اتكسرت اوي من جوه ومن بره ومش عارفه انساه... تعبت اوي بس عمري ما اسامحه لانو خذلني وتعبني نفسيا هو في حد يعمل كده مع حد بيحبه عارف... انسب حل عملته اني سافرت اتحسنت شويه بس في جزء جوايا لسه... مكسورة منه
فهد بيروح الاسطبل علشان سجده بيلقيها واقفه وجنبها الحصان الي... كان هو عطيهولها بيفرح اوي وبتيجي فكره مجنونه في دماغه بيدخل الاسطبل من غير ما سجده تشوفه وبيطلع الحصان بتاعه وبيخلي سجده واقفه ساهيه بيرفعها علي الحصان بتاعه وبيجري بيه.... وهيا من الخوف بتحضنه جامد وبتغمض عيونها.... وبعد فترة قليله بتفتح عيونها وبتلاقيه بيبصلها بحب وفرحه شديده
سجده بهدوء: بعد اذنك يا فهد نزلني
فهد: مش هنزلك
سجده: فهد متعصبنيش ونزلني
فهد: وانا عايز اشوف عصبيتك.. عايزك تزعقيلي تعاتبيني اعملي اي حاجه بس سكوتك لما بتشوفيني... دا بيجنني
سجده: يافهد لو منزلتنيش دلوقت صدقني هعمل حاجه هتاذيني انا وانت
فهد: هتعملي ايه
سجده: هعفرتلك حصانك... دا لغايه مخليه يوقع بيا انا وانت ان شاء الله يكسرنا حتي
فهد بضحك: كل ده
سجده: اه كل دا انا ممكن اعمل اي حاجه علشان متقربش منك
فهد: للدرجه دي مش بتحبي تتقربي مني
سجده: ايوه.... ونزلني بقي
فهد: ميهمنيش المهم انك قريبه مني
سجده: فهد انت فاهم انت بتعمل ايه احنا دلوقت متطلقين يعني حرام انك تتقرب مني ولا تمسك ايدي حتي
فهد بيهدي نفسه علشان ميتعصبش انها كل شويه احنا مطلقين.... ويقولها انو مطلقهاش: طب انا يا ست اهو عايزك ترجعيلي وتسامحيني
سجده: دا في احلامك
فهد: في احلامي طب.... ماشي وبيجري بسرعه واحتراف بالحصان وبيكون حاسس انو طاير من الفرحه وبعد فترة... بيرجع بالحصان بينزل من علي الحصان ولسه هيشيل سجده ينزلها هيا بتنط بتكون هتقع بس هو بيلحقها بايديه
فهد بضحك: انتي تخنتي اوي
سجده: بجد طب نزلني بقي علشان انا كده تقيله اوي عليك.... زي ما كنت تقيله علي قلبك
فهد بعصبيه خفيفه: عمرك ما كنتي تقيله علي قلبي يا سجده.. علشان تكوني فاهمه وعمري مابطلت احبك
سجده: طب نزلني
فهد: حاضر يا سجده هنزلك وبينزلها وهيا بتطلع تجري علي القصر
فهد لنفسه: هتعب اوي علي ما اخليكي تسامحيني بس مش مهم... انا الي غبي وضيعتك من ايدي واستاهل اي حاجه تعمليها فيا
سجده بتدخل البيت... وبتجري علي اوضتها وبتقفل وبتقول لنفسها: دا عايز ايه بقي هو مش هيسكت غير لما اضربه بحاجه... في دماغه تفقده الذاكره وبتلاقي الباب بيخبط
سجده: اتفضل
حور: سجده ممكن اتكلم معاكي شويه
سجده: طبعا ياحور تتكلم... ي وتقعدي وتعملي الي انتي عيزاه يا حبيبتي من غير متستاذني
حور بتدخل وبتقعد
حور: سجده
سجده: نعم يا حوري
حور: مش ناويه تسامحي فهد بقي
سجده: صدقيني ياحور مش هقدر فهد دلوقت ابن خالي وبس... واستحاله اسامحه
حور: طب ليه ياسجده
سجده: صدقيني ياحور انتي مشوفتيش لما وقعتي قلبي كان عامل ازاي وهو بكل قسوه بعدني عنك وكمان لما كنت هموت من الخوف عليكي وعايزه اطمن عليكي منعني... وقالي استحاله ادخلك ليها وكان قاسي معايا اوي والي كسرني بزياده انو كان مصدق فعلا الي انا الي عملت فيكي كده
حور بحزن: يعني يرضيكي اعيش... طول عمري حاسه بالذنب اني السبب في فراقك.. انتي وفهد
سجده بحنيه: لا يحور اوعي تفكري في كده انتي ملكيش ذنب ياحبيبتي..... اخوكي السبب في كل حاجه ومش هسامحه علي كسرت قلبي ابدا
حور بحزن علي حالها: براحتك يا سجده بس اتمني انك تفكري كويس
سجده بابتسامه: ماشي يحبيبت قلبي.. متفكريش في حاجه انتي بس غير فرحك انتي وحبيب القلب
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
سجده بتكون واقفه في الجنينه بتلاقي الي بيسحبها للعربيه وبيقفل الباب
سجده بغضب: انت ازاي تعمل كده
فهد: علشان بحبك
سجده: فهد انت مجنون
فهد: مجنون بيكي ياسجده
سجده: طب وقف العربيه يافهد
فهد: مش موقف العربيه ياسجده ولازم تسمعيني
سجده: وانا مش عايزه اسمع منك حاجه ولا عايزه اشوفك حتي
فهد: وانا بقي عايز اشوفك وبحبك وعايزك تسمعيني ومش هسيبك غير لما تسمعيني
سجده بتحاول توقف العربيه بغضب
فهد: اهدي يا سجده هنعمل حادثه
سجده بصراخ : اهدي ازاي ها نزلني يافهد بقي وقف العربيه... انا بكرهك... بكرهك من قلبي يفهد... كلماتها بتنزل خنجر في قلبه.. ويمسك ايدها جامد وبيقولها: اسمعيني
سجده بتشيل ايدها وبتقوله: قولتلك ميت مره اياك تمسك ايدي ولا تقرب مني وللمره المليون بقولك متنساش انك طليقي
فهد بيتعصب من الكلمه وبيوقف العربيه بغضب شديد
وبيقولها بصوت عالي: بس كفايه انا مش طليقك ومتطلقتقيش انتي لسه مراتي وانا زوجك
سجده بصدمه كبيره: انت بتقول ايه... فهد بغضب: ايوه ياسجده انا... متلقطقيش ومش هطلقك لو اخر يوم في حياتي.... وبيبدا يحكيلها ايه الي حصل من ساعة ما حور فاقت
سجده: يعني انا جدو خدعني... كل دا وانا مش عارفه
فهد: جدو مخدعكيش جدو خايف علي مصلحتك
سجده بغضب مصلحتي هو جدو شايف ان مصلختي اعيش معاك.. مصلحتي اعيش مع شخص زيك
فهد: ايوه ياسجده
سجده: تمام وبتفتح العرييه علشان تنزل بس طبعا مش بترضي تفتح علشان... فهد قافلها الكترونين
سجده: نزلني يافهد
فهد:العربيه عندك اهي... عرفتي تفتحيها افتحيها
سجده بتخبط رجلها في العربيه بغضب وفهد بيسوق العربيه وبيطلع علي الكوخ الي هو اعترفلها في بحبه
سجده بصدمه: انت ايه الي خلاك تجيبنا هنا
فهد: جاي علشان تسمعيني واسمعك ونعيد الذكريات
سجده بضحك: ذكريات طب ياتري هنستعيد انك كسرت قلبي... ولا انك صدقت اني قاتله ولا ايه
فهد: بلاش بقي ياسجده الكلام دا
سجده بدموع: مش انت الي عايز تستعيد الذكريات
فهد بيفتح العربيه: طب يلا انزلي ياسجده
سجده: مش نازله
فهد: ماشي وبينزل من العربيه بيلف وبيفتح الباب وبيشيلها علشان يدخلها الكوخ.. وهيا بتقعد تضرب علي كتفه علشان ينزلها
فهد بصوت عالي: اسكتي بقي
سجده بعند: مش هسكت ومتفكرش اني سجده بتاعت زمان... وهخاف منك لو زعقتلي
فهد بصبر: طب اهدي ياسجده
سجده: هو انتي شايفني بشد في شعري
فهد: طب ههدي.. انا ياحبيبتي
سجده: متقولش حبيبتي
فهد بيفتح الباب وبيدخل هو وهيا وبيقفل الباب بالمفتاح وبينزلها علي الارض
سجده: انت عايز... ايه دلوقت
فهد: عايزك تسمعيني
سجده: اسمع ايه يافهد
فهد: تسمعي اني بحبك ياسجده
سجده: وبعدين
فهد: سامحيني بقي
سجده بتقرر انها تطلع كل الي في قلبها وبتقوله: اسامحك علي ايه بقي علي انك صدقت اني قاتله وانا الي قتلت حور لا كمان ووقعتها حور... يافهد انا اقتل حور دا انت عارف اني مقدرش ااذي.. نمله وبعدين حور دي انا بعتبرها اختي وحبيبتي وصحبتي
فهد: طب كنتي عيزاني اعمل ايه وانا شايف السكينه في ايدك
سجده: منا قولت خوفه علي اخته كان متعصب زقني... ونا بجري عليها وقولت هيهدي مرضتش تخليني اشوفها وقولت هيهدي.... الاكبر بقي ان انت بعد مروحتلها طردتتي من هناك
فهد يدموع: غصب عني والله سامحيني... والله منظر حور قطع قلبي... دا حور الذكري الوحيده لامي يسجده.. بشوفها بشوف امي.. منظرها عماني وقطع قلبي والله... عارف اني غلطان ومسمعتكيش واذيتك بس حاولي تديني فرصه واحده بس.. سامحيني
سجده بتتاثر بكلامه علي امه بس بتقول : مش كل شويه سامحيني سامحيني ربنا هو الي بيسامح يافهد
فهد: طب طلعي الي جواكي انا سامعك
سجده: انت الي اختارت انك تسمع بس عيزاك تعرف ان عمري مهسامحك يافهد قسوتك ونظراتك القاسيه ليه الي مكنش فيها اي حنيه عمري ما انساها دخلتلك الاوضه... علشان تسامحني وهبدتني في الحيطه ومتهزلقش رمش مع انك لو كان الدبوس شكني... كنت بتترعب عليا نفسيتي الي ادمرت بسببك وبتتكمل بوجع ودموع وقطعت للاكل لمده اسبوع علشان... بس اتلاشي وجع قلبي لما اقبلك وتقولي كلمه تجرحني... او تقوم من المكان الي اقعد فيه او تسيب الفطار لاني مكنش يهون عليا انك تسيب فطارك علشاني كان وقتها نفسي تسمعني زي ماانت دلوقت بتطلب مني ان اسمعك ومشيت وسبت مصر كلها وسبت وراها اهلي الي لولا اني اتجوزتك مكنتش عرفتهم.. جمعتني بيهم... وانت برضو نفس الشخص الي فرقتني عنهم وجامعتي وكل حاجه علشان اقدر اكمل واعيش واريحك مني... نظراتك ليا وانا ماشيه كانت خاليه من اي تعبير كان نفسي تمسك فيا وتقولي متمشيش انا مصدقك... بس للاسف معملتش كده وسافرت ومتفكرش اني سافرت واتعافيت بسهوله لا ابدا انا قعدت اكتر من خمس شهور مكسورة وفي قلبي شرخ كبير اوي وكان بسببك... وجاهدت كتير يافهد والحمد لله قدرت اوفق بين جامعتي وشغلي ودلوقت انا قدامك اهو متخرجه من الجامعه بقالي سنه الحمد لله وبقيت من ناجحه في حياتي وحابه اشكرك لان يمكن لو مكنتش كسرتني وخذلتني مكنتش هبقي ناجحه دلوقت بس بالرغم من كل ده قلبي موجوع اوي يافهد ومكسور بسببك
فهد بيقرب منها علشان يواسيها
سجده بصراخ ودموع: ابعد عني اوعي تقرب ابعد يافهد علشان معملش تصرف مش هيعجبك
فهد بدموع وضعف: سجده انا اشتقت ليكي والله... تعبت في بعدك
سجده: وانا مش مشتقالك يافهد ولا كنت عايزه اشوفك اصلا
فهد: عارف انك بتقولي كل دا لانك زعلانه مني
سجده: لا يافهد انا بقول دا بقصد ومش عيزاك تنتظر مني اني احبك... او اسامحك او اي حاجه
فهد بيقرب منها وبيحضنها جامد وبيقول بدموع: انا اسف عارف انك شايله مني وشايله اوي كمان بس صدقيني انا غلطان وغلطان اوي كمان لاني مصدقتقيش وزعلتك مني وكسرتك
سجده: طب ابعد
فهد: مش هبعد يا سجده
سجده بدموع وبتضربه بكف ايدها الصغير في صدره: ابعد يافهد كفايه كده بقي عايز تكسرني اكتر من كده ايه
فهد بوهن: صدقيني ياسجده انا مش عايز اكسرك انا بحبك ومقدرش اعملها... اتعلمت الدرس انا عشت معزب نفسي تلت سنين في بعدك رجعت القاهره كنت من الشغل للنوم جدي اتحايل عليا كتير اني ارجع الصعيد مكنتش بوافق علشان مفتقرش اني كنت سبب في خروجك منه ومكنتش بدخل اوضتنا علشان انتي مكنتيش فيها زي مكنت سبب في انك متكليش قطعت اكل وعارف انك اتعذبتي كتير انا اسف ياسجده اسف
سجده ببرود: تمام انا همشي
فهد: لا ياسجده مش هتمشي
سجده: همشي
فهد: سجده انا عايزك معايا مش هقدر ابعد عنك تاني انا بحبك
سجده: وانا مش بحبك
فهد: بصي في عيني وقولي انك بتكرهيني ياسجده
سجده:..........
فهد: يلا ياسجده وبيمسك وشها بايديه بصيلي في عيني وقولي انك بتكرهيني وانا هبعد عنك
سجده بتلف وشها ومش بترضي انها تعمل زي مقلها لانها مش هتقدر وهو بينبسط لانو بيعرف انها برضو انها لسه بتحبه
سجده: هات المفتاح يافهد
فهد: لا يا سجده انهارده مش هنطلع من الكوخ
سجده بصدمه : ايه انا اقعد معاك ليل كامل.. هات المفتاح
فهد بعناد: لاء وبيروح علي الباب وبيفتح فتحه الباب وبيرمي منها المفتاح
سجده بشهقه: ايه الي انت عملته دا
فهد: هو كده مفيش خروج من هنا انهارده
سجده: ياربي عليك... وبتروح علي ركن في الارض وبتقعد وبتسند دماغها علي الحيطه ودموعها بتنزل فهد بيروح عندها وبيقعد هو كمان جنبها علي الارض وبيكون موجوع عليها اوي... ودموعه بتنزل بيحط ايده علي ايدها هيا بتشيل ايدها
سجده: ابعد بقي
فهد: لو مسمحتنيش ياسجده هفضل طول عمري اعمل اي حاجه علشان... اخليكي تسامحيني برضو
سجده: انا قايمه احسن... وبتقوم تقف وبتقعد تهبد رجلها في الارض
بتلاقي فهد بيقولها: بصي
سجده: ايه
فهد: شوفي انتي شديتي الزرار بتاع القميص ازاي
سجده بتبص ولما بتلاقي ان صدره باين من القميص بتلف وشها وبتقول: مش عيب كده
فهد بيحاول يفك الجو: عيب ايه انتي مراتي
سجده: دا بالنسبه ليك
فهد: لا يا سجده دا بالنسبه لربنا وليا وليكي وللعالم كله
سجده: طب انت عايز ايه دلوقت
فهد: خيطيلي الزار
سجده: مستحيل
فهد: براحتك هقعد كده.. وبيبتدي يقلع القميص
سجده بتتذكر ان هيا وهو هيفضلوا اليل كله مع بعض في نفس المكان ف بتقرر تخيطه
سجده: فين الخيط
فهد: في الدرج الي هناك
سجده بتروح تجيب الخيط وبتقرب منه علشان تخيط القميص وهو بيكون فرحان... لان خطته نجحت لان هو الي قطع الزرار وبتبدا سجده تخيطه وهو بيكون مبسوط من قربها وبيبصلها بنظرات كلها حب وعشق وهيا بتكون متوتره من نظراته
سجده بتخلص القميص وبتقول براحه: خلاص خلصت
فهد: ياخساره
سجده: ايه
فهد: بقولك شكرا
سجده: دا مش علشان سواد عيونك.. بس طبعا مش هخليك تقعد قدامي كده
فهد: مش مهم السبب المهم انك عملتيه ياحبيبتي
سجده: متقولش حبيبتي
فهد: خلاص يانجمتي القطبيه
سجده بتفتكر لما اعترفلها بحبه في نفس المكان وقلها تقبلي تكوني نجمتي القطبيه وبتروح تقعد علي الكنبه
سجده: ايه الملل ده
فهد: تعالي نتفرج علي افلام مع بعض زي زمان
سجده: انا وانت استحاله
فهد: طب تاكلي
سجده: لا برضو مش هاكل حاجه من فلوسك
فهد: طب ابقي ادفعي فلوسها بعدين
سجده: برضو مش هاكل حاجه انت الي جيبها
فهد: عنديه
سجده: مش اكتر منك
فهد: طب مش هتنامي
سجده: انام وانت موجود هنا اكيد لا انا هفضل صاحيه لغايه من لاقي حد يفتحلنا الباب بكره
فهد بغموض: براحتك انا هدخل انام جوه بقي براحتك
سجده: احسن
سجده بتتاكد ان فهد دخل وقفل الاوضه وبتقلع الطرحه لانها كانت حرانه وكل شويه تكون عايزه تنام بس بتقلق وتقوم... علشان خايفه الا فهد يطلع من الاوضه ومره واحده بتنام بعمق
في الصباح:
سجده بتفوق من النوم..... وبتتصدم وووووووو
ياتري سجده اتصدمت من ايه!!
وهل عايزينها تسامح فهد ولا؟؟
تابعووووووني
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
تعليقات
إرسال تعليق