القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر بقلم سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر بقلم سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر بقلم سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


سجده بتجري علي فهد وبتقوله: ايه ده فهد انت صحيت

فهد باستغراب: هو انا كنت نايم اصلا 

سجده بسرعه: ايوه مش انت كنت نايم... علي الكنبة 

فهد فهمها : اه... صح.. وقلقت ملقتكيش نزلت ادور عليكي

سراب: كويس انك نزلت يافهد علشان كنت عيزاك تشوف الملف

فهد: تمام... روحي علي مكتبي وانا جاي وراكي 

سجده: روح ورا سو......فهد بيضحك عليها.... وبتطلع وهيا متعصبة..... وفهد بيروح... يشوف الملف مع سراب....... وبيطلع الاوضه بيلاقي سجده بتمسك صورته وبتحدفها في الحيطه

فهد: ايه ده 

سجده بتوتر: دي دي..... وقعت غصب عني 

فهد: قولتيلي غصب عنك غصب عنك وانا شايفك بتمسكي الصورة وبتهبديها في الحيطه 

سجده: اهدي بس يافهد روق كده وانا هعملك كوباية شاي ونتفاهم 

فهد: نتفاهم.... دا كان زمان 

سجده بتتوتر اكتر : طب اسمع مني.... بس وفي لحظة بتكون زقته.... وجريت علي الحمام وقفلته 

فهد: يبت اللذينه.... بتضحكي عليا وبيروح يخبط علي الباب 

فهد بعصبيه خفيفه: افتحي ياسجده

سجدهبعناد: مش فاتحه 

فهد: افتحي احسنلك

سجده: مش فاتحه 

فهد: يعني ينفع.... تكسري الصورة 

سجده: احسن علشان تتمايع مع الست سو 

فهد: ماشي.... انا هنزل بس والله مهحلك وبيطلع وبيقفل الباب

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد فترة سجده.... بتطلع من الحمام... ومش بتلاقي فهد وبتفتح باب الاوضه... وبتنزل وهيا بتتسحب علي السلم وبتتفاجئ بفهد وهو بيمسكها من قفاها

سجده بخوف: فهد انت جيت امتي  ... حمد الله علي السلامه 

فهد: انتي بتسطعبتي..... مش قولتلك همسكك ومسكتك

سجده باستعباط: فيه ايه بس يافهد 

فهد بغيظ: انتي هتجنيني

سجده: اهدي بس يافهد.... وهدي اعصابك 

فهد: انتي خليتي فيا اعصاب 

سجده: بص انا هروح اعملك كباية الشاي.... ونتفاهم زي مقولتلك

فهد: بت انتي عبيطه 

سجده بتمثيل: انا عبيطه طب اوعي ايدك كده.... انا هروح اقول لجدو ايه ده... جدو فهد بيبص وراه وهيا بتنزل جري علي السلم وبتقوله من تحت: تعيش وتاخد غيرها... ياوحش 

فهد: تاني المرادي والله المرادي... مهسيبك وبينزل يجري وراها وبيفضل يجري وراها والقصر كله بيكون نايم 

سجده من خلف الكرسي: اهدي يافهد... هتصحيهم 

فهد: ميصحو بس والله... مهسيبك انهارده 

سجده: ماشي وبتطلع تجري علي باب القصر وبتفتحه وبتجري علي الجنينه 

سجده وهيا بتاخد نفسها: انت متعبتش انا جريتك القصر كلها 

فهد في داخله: مش عارف انا... بعمل كده ليه مع ان بامكاني امسكك.... بس ضحكتك وطفولتك وبرائتك بتخليني مش عايز اللحظات دي تعدي 

سجده بتقرب منه وبتقوله: فهد.... فهد انت... روحت فين

فهد بيشدها لحضنه وبيقولها: مسكتك 

سجده: لا... لا... انت كده خدعتني 

فهد بتلاعب: يعني انتي... مخدعتنيش كذا مره 

سجده: طب انا عندي اقتراح حلو 

فهد: ايه هوا 

سجده: انا ادخل جوه اعمل لنا كوبايتين شاي... ونتفاهم 

فهد بضحك: انتي فكرة كوباية الشاي دي مزهكتيش منها 

سجده بضحك مماثل : كوباية الشاي فكره.. والفكره لا تموت

فهد: ماشي..... وبيمسكها يزغزغها 

سجده بضحك: خلاص يافهد مش قادرة

سراب بتشوفهم من شباك اوضتها.... وبتتغاظ وبتقرر تنزل 

فهد: قولي انا اسفه 

سجده بجدية مصطنعه: حرم فهد الراوي... مبتتاسفش لحد 

فهد بمغازله: يا صعيدي ياجامد 

سجده: اومال 

فهد: طب ادخلي.... بقي اعملي كوباية الشاي علشان نتفاهم 

سجده: ماشياه هعملها جدعنه وبتدخل القصر

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 سراب بتنزل وبتقول لفهد: فهد انت قاعد لوحدك ليه 

فهد: مش لوحدي سجده... بتعمل شاي جوه.. وجايه سهرانين

سراب: اممممم 

سجده بتطلع بتلاقي سراب 

سجده: اتفضل يافهد الشاي 

فهد: شكرا 

سجده: مجتيش من بدري.... ليه كنت عملتلك شاي 

 سراب: شكرا مبشربهوش 

سجده بتروح تقعد جنب فهد وفهد بيلف ايده حولين رقبتها... وبيقربها منه

سجده: فهد الشاي هيتقلب 

فهد: متخافيش مش هيتقلب

سراب بغيره: طب اقوم بقي... انا علشان اصحي بدري 

سجده: اقعدي 

سراب: عايزه اصحي بدري علشان الشغل

سجده: تمام 

سجده... بتكون نايمه علي كتف فهد وبتفوق علي قطرات مايه علي وشها 

سجده: ايه ده 

فهد: الدنيا بتمطر 

سجده: وانت ازاي متصحنيش 

فهد: ما انتي صحيتي.... اول ممطرت بالظبط 

سجده بتقوم بسعاده... وبتشد فهد وبتتنطط تحت المايه 

سجده: انا بحب المطر اوي 

فهد: وانا كمان بحبو 

سجده بتسيب ايده وبتلف تحت المطر فهد بيروحلها..... وبيرفعها وبيلف بيها 

فهد: حلو كده

سجده بفرحه لدرجه مش حاسه انو شتيلها : حلو حلو اسكت بقي..... لان الدنيا لما بتمطر سجده مبتحسش بحاجه غير المطر 

فهد: سجده كفاية كده هتاخدي برد 

سجده:اهدي شويه.. يفهود

فهد: هتاخدي برد و.. مش هتعرفي تيجي الشركة معايا 

سجده : ماشي خلاص 

الدنيا بتوقف مطر وسجده بتعطس جامد 

فهد: عاجبك كده خدتي برد اهو 

سجده: خلاص بقي.... وبتفضل تكح وتعطس 

فهد اهدي وبيشيلها.... وبيطلعها الاوضه 

فهد: يلا 

سجدة: يلا ايه 

فهد: غيري هدومك يلا 

سجده: اه 

وبتاخد هدوم وبتدخل الحمام... تغير وبتطلع 

سجدة: علي فكره هاجي معاك الشركه 

فهد: لا لما تصحي وخدي الدوا يلا سجده... بتاخد وبعدين بتقله: انا اخدته اهو بس هاجي بردو

فهد: لا لما تصحي 

سجده بتذمر: ماشي... وبتنط علي السرير وبتديله ضهرها وبتنام فهد بينام.. جنبها... بهدوء وبياخدها في حضنه 

سجدة: ابعد

فهد: لاء

سجده: هتتعدي

فهد: لاء متخافيش وحتي.... لو اتعديت عادي 

سجده يتبتسم باهتمامه بيها وبتنام 

فهد بيقول في سره: عارف... انو انتي مفكره انو انا مش عايز اخدك علشان سراب بس والله خايف عليكي مش اكتر... وبيضمها جامد وبينام

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في الصباح فهد بيصحي هوا وسجده... وبينزلوا يفطروا وفهد بياخد... سراب وبينزل علشان يروح الشركة وسجده... بتقرر تلبس وتروح وراهم... بتطلع تلبس وبتهرب من حور لان فهد كان موصيها علي سجده.... بتتسحب لغاية مبتوصل للباب... وبتلبس الجزمه وبتفتح.. الباب وبتتصدم من الي بتشوفه لما بتفتح الباب

سجدخ بصدمه وتوتر : ف٠ ف٠ فهد انت رجعت تاني ليه 

فهد: رجعت علشان نسيت التليفون

سجده: اه 

فهد باستغراب: انتي كنتي رايحه فين 

سجده بتوتر: انا كنت طالعه اشم هوا 

فهد بشك: طالعه تشمي هوا... وانتي لابسه ومعاكي الشنطه... والتليفون 

سجده: اه... اه عادي 

فهد بيفتكر انها امبارح سكتت بسهولة... ومعاندتش علي مروحها الشركة....  فبيقول بخبث: اه طالعه تشمي هوا طب خلاص مش هروح الشركة النهارده وهشم.... هوا معاكي

سجده بسرعه: لا مينفعش علشان معطلكش روح الشركة.... وبتلف ضهرها تدخل 

فهد بابتسامه : يعني بزمتك لما تروحي الشركة مش هشوفك هناك 

سجده بتسرع: ما انت مكنتش هتقدر.... ترجعني علشان كنت هكون هناك... وهرجع اخر اليوم معاك

فهد: يعني مكنتيش.. بتشمي هوا 

سجده بتستوهب الي قالته:لا... لا انا كنت هشم وبتسكت وبعد كده.. بصراحه بقي اه كنت هاجي الشركه 

فهد: طب ادخلي زي الشاطره غيري هدومك واقعدي.... علشان لو كنتي جيتي كنت هسيب الشركة واجيبك بنفسي 

سجده بملل: يوه ماشي.... مش عايزه منك حاجه وبتطلع 

فهد بيدخل يجيب الموبايل وبيبتسم لما بيفاكر منظرها وهيا بتهرب زي الحرامي وبيقول: طفلة وهتجنينيني معاكي

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في المساء فهد وسراب بيرجعوا والعيلة بتتجمع علي العشا وبعدين بيكونوا سهرانين كلهم وبيشربوا الشاي 

سجده: جدو 

الجد: نعم يحبيبتي 

سجده: بقالي كتير مغلبتكش شطرنج 

الجد: يلا نلعب

فهد: لا انا الي هلعبها... وهوقفها عند حدها

سجده: قد كلامك

فهد: اه

سجده: وطبعا الكسبان ليه طلب 

فهد: تمام

بيلعبوا وسجده.... بتكسبوا 

فهد: ايه الطلب 

سجدة: هقولك لما نطلع..... ويلا ياجدو علشان اغلبك انت كمان 

الجد: علي طلب يعني

سجده: لا جدو حبيبي انا اخسره اه بس مفيش طلبات 

الجد: ماشي.... ياست البنات

وبيلعبوا وفجاة فهد بيجيلوا تليفون.... وبيرد عليه وبيبان انو مضايق وبيطلع علي الاوضه 

سجده: خسرتني المرادي ياجدو 

الجد: انا عارف خسرتي ليه..... لان دماغك كانت مشغولة بفهد قومي شوفيه 

سجده بكسوف:  لا ياجدو شكلك اتدربت كويس 

الجد: عليا بردو  اطلعي لجوزك اطلعي 

سجده: حاضر

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجدة بتدخل الاوضه وبتروح علي فهد وبتقوله: مالك يافهد 

فهد: مفيش 

سجده: قولي بس مالك

فهد: العميل التركي نازل بكره... وانا مجهزتش مترجم.. مش عارف اعمل ايه 

سجده براحه : ازاي بس وهوا واقف قدامك 

فهد: ده فين ده 

سجده: انا 

فهد بتساؤل: انتي 

سجده: اه.. انا.. وليه ميبقاش انا 

فهد: وانتي بتعرفي.... تركي منين 

سجده: انا واخده شهادات الكترونية... في اللغه التركيه وده غير المسلسلات بتاعتي... ومعايا كذا لغه غيره 

فهد: بجد

سجده: اه انت متعرفش انت متجوز مين 

فهد باعجاب: عارف كويس 

سجده: خلاص موافق 

فهد بتفكير: طبعا موافق.... وانا هلاقي احسن منك فين 

سجده: بجد يافهد.... وبتحضنه وتعود لوعيها 

سجده: من فرحتي والله

فهد بحنية: براحتك 

سجده: تمام انا هجهز نفسي... وحاجتي علشان ابقي بيزنيس ومان بقي

فهد: احلي بيزنيس ومان 

سجده بكسوف: شكرا 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في اليوم التالي سجده.... بتنزل هيا وفهد وسراب بتطلع 

سراب: ايه ده انتي جايه معانا ياسجده 

سجده: ايوه 

سراب:اممم.... وبتقول لفهد لقيت مترجم 

فهد: اه

سراب: مين 

فهد: زوجتي العزيزه

سراب كانت غيرانه من الكلمة: بجد

فهد: ايوه 

سراب: تمام يلا بينا 

بيطلعوا علشان يركبوا العربية... وسجده بتركب قدام جنب فهد وسراب... بتركب  في الخلف وبتكون هتموت من الغيره 

سراب في عقلها: بقي سراب تتركن... بكره تشوفي هعمل ايه... واخدوا منك ازاي ياسجده

سجده: اتفرج وشوف انا هعمل ايه هشرفك

فهد: طبعا

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد فترة بيوصلوا الشركة.... وبيدخلوا غرفة الاجتماعات فهد بيكون قاعد وسجده... جنبه وسراب بعديها... وفي الوجه العميل التركي ومجموعه من الموظفين 

فهد بيقول لسجده.... قوليله مرحبا 

سجده للعميل:Hoş geldin (مرحبا) 

العميل: Hoşgeldin (مرحبا) 

طبعا فهد بيكون مفهم سجده.... الصفقه كلها بيكون متفق علي 55٪ لشركة فهد و45٪ للعميل التركي فبتبدا تتكلم معاه 

سجدة: Yüzde 60'ını kendi şirketimize, yüzde 40'ını da sizin şirketinize imzalayacağız.(سوف نوقع 60٪لشركتنا و 40 لشركتكم) 

وبعدين بتقول لفهد هيا قالت ايه 

فهد: ممكن ميقبلش.. ع فكره 

سجده: اهدي بس عليا... وشوف 

العميل: Neden %55'ini sizin şirketiniz için, %45'ini de bizim şirketimiz için imzalamıyoruz?(لما لا نوقعها 55٪ لشركتكم و45٪لشركتنا كما اتفقنا 

سجده: Bay Fahd %60 ve %40 oranında başka bir müşteri buldu, katılıyor musunuz, katılmıyor musunuz?(استاذ فهد وجد عميل اخر علي... 60٪و40٪هل توافق ام لاء 

العميل بيستشير... بعض الموظفين معاه وسراب بتقول لفهد بعد مسمعت سجده... بتكلمه وبتقوله انها اتفقت علي60و40:دي هتضيعنا يافهد وهنخسر الصفقة 

فهد بثقه: متخافيش انا واثق في سجه... ة وعيونه بتلمع 

سراب بغل: ماشي بس لو خسرتها... مليش علاقه 

فهد: امممممم 

العميل بعد تفكير: ben kabul ediyorum (موافقون 

سجده: Tamam, imzalamaya başlayalım(حسنا لنبدا بالتوقيع  

وبتقول لفهد بفرحه ..... وافق وافق يافهد 

فهد بابتسامه فخر بيها..الصفقه مش فارقه معاه..قد فرحه سجده : تمام يلا نوقع...... وبيبداوا بالفعل في التوقيع 

العميل: Sizinle katılmaktan çok mutluyuz 

(نحن سعيدين جدا بالمشاركة معكم) 

سجده بتقول لفهد وبيقولها قوليله احنا اكتر 

سجده للعميل: biz daha fazlasıyız (نحن اكثر) 

وبتنتهي الصفقة علي خير.. وفهد بيروح علي مكتبه ومعاه سجده

فهد بفرحه وفخر: انا بجد فخور بيكي جدا جدا

سجده: مبارك

فهد: مبارك  ليكي انتي بفضلك بعد ربنا طبعا..... الصفقة... نجحت والا كان زمان مفيش مترجم وغير كده نجحتيها بنسبة اعلي بس انتي ازاي اقنعتيه 

سجده: اقنعته انو في عميل تاني متفق معاك علي كده 

فهد: طلعتي فع.... لا بيزنيس ومان جامده 

سجده بغرور مصتنع: من بعض معندكم 

فهد: براحتك انهارده ياقطتي 

سجده بكسوف: تمام 

وسراب بتدخل وبتقول: مبروك يافهد

فهد: المباركه لسجده

سراب بغيظ: مبروك ياسجده 

سجده: الله يبارك فيكي يسراب

وبعدين بيرجعوا القصر.... وسليم ابو فهد بيشوفهم 

سليم: راجعين مبسوطين يعني.. دايما يارب

فهد: بكل فخر اقدر.... اقولك ان بنت اختك وحرمي المصون قدرت.... تكسبنا صفقة مهمه جدا 

سليم بيعانقها: مبارك ياحبيبتي 

فهد بيحس بغيره وبيقلب معالم وشه..... وابوه بيلاحظ وبيقوله بضحك:ايه يافهد انا خالها عادي جدا... في ايه

فهد: انا قولت حاجه

سليم: انت مقولتش.... بس ملامحك بتقول 

فهد بيحاول يغير الموضوع: خلاص عاد يابوي

سليم: اتكلم بطريقتك ياولدي انا مش جدك وانا عارف ان عيشت في القاهرة كتير 

فهد: عادي يابوي... علشان جدي ميزعلش ويقول بنغير عوايدنا 

الجد بيجي خلفه وبيقول: اصيل ياولدي بس اعمل الي يريحك... وبس 

فهد:  طب مش هتبارك لسجده

الجد: علي ايه 

فهد: كسبتنا صفقه مهمه.... قوي قوي

سجده بضحك: لدرجادي مهمه قوي قوي

فهد يضحك: ياصعيدي ياجامد 

سجده... خدودها بتحمر وبتسكت 

الجد: مبروك ياحبيبتي 

سجده: الله يبارك فيك ياجدو بس... والله معملت حاجه انا عملت علي قد مبفهم والحمد لله 

فهد: الفكرة انك اصلا انقذتينا وحليتي محل المترجم.... والا كان زمنا ضيعنا 

سجده بغمزه: ابن خالي بردو

فهد بمشاكسه: ابن خالك بس 

سجده: وزي جوزي 

فهد: بجد

سجده: اومال 

فهد: صدقي مكنتش اعرف

كل ده..... وسراب متابعه الحوار ووشها بيطلع نار وحمدية.... ام حبيبة طبعا وقفه  هتموت 

فهد: يلا نطلع ياسجده 

سجدة: يلا وبيطلعوا الاوضه... وسجده بتغير ملابسها  وبترفع شعرها كحكه فوضويه 

فهد بيشوفها وبيقرب منها وبيرفعها لفوق وبيلف بيها 

فهد: مش قادر اوصفلك فرحتي وفخري بيكي 

سجده: يا فهد دا هيا صفقه... ايه كل ده 

فهد بيبتسم وعيونه بتلمع : يا ست البنات معني انو انتي من البيت..... ومعاكي شهادات ولغات... وغير كده لسه طالبه داخله تانيه جامعه و... تكسبي صفقه زي ديه فا انتي محترفه يعني مترجمه وبيزنيس ومان 

سجده ضربات قلبها بتزيد: هوا انا اسمي ست البنات 

فهد: اه ست البنات واحليي ست بنات في الدنيا 

سجده بكسوف: شكرا نزلني بقي 

فهد بيتوه في ملامحها وبرائتها 

سجده: فهد.. فهد.. انت روحت فين 

فهد: ها.. انا هنا اهو 

سجده بضحك: واضح انك هنا وبتقوله نازله تحت وجايه وبتكون معديه.... بتلاقي حمدية وسراب قاعدين بيتكلموا وبتتصدم سجده  من لما بتسمع سراب بتقول

ياتري سجده سمعت سراب بتقول ايه؟؟؟

15 


#اسيرة_الوحش

سراب: ايوه بحبه وبموت فيه..... ونفسي اكون معاه دايما واتجوزه واعيش معاه.....انتي متعرفيش انا بحبه قد ايه...انا مهوسه بفهد 

  بتمشي سجده وهيا مصدومه.... وبتقول لنفسها يعني طلعت بتحب جوزي ونفسها تتجوزه وتكون معاه دايما.... طب ازاي... خليها تحبه انا هعملها ايه يعني وبتحس انها متضايقه اوي... وبعدين بتطلع علي الاوضه 

فهد: اتاخرتي ليه 

سجده بتوهان: ها.... مفيش حاجه

فهد: مالك ياسجده في حاجه زعلتك 

سجده: لا ما فيش حاجه

فهد: طب تعالي نامي 

سجده: بتروح تنام جنبه..... وهو بيضمها ليه جامد ويينام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 بتنزل سجده علي الفطار وهيا مصدومه من امبارح... وبتشوف الحقد في عيون سراب.... وبعدين بيخلصوا فطار وفهد بيكون.... مقرر ميروحش الشركه 

سجده: انا هروح الاسطبل يافهد 

فهد: هاجي معاكي

سجده: تمام

سراب: وانا هاجي معاكم 

فهد: اوك يلا سراب بتطلع وبتلبس شورت قصير وبلوزه قصيرة.... وبتنزل 

سراب: انا جاهزه 

فهد: يلا 

سجده في نفسها: هيا كده بتغريه يعني.. ولا ايه

فهد: سرحانه في ايه يا سجده

سجده: مفيش حاجه 

فهد: طب يلا بينا 

سجده بتمسك في ايده متعرفش هيا ليه عملت كدن وبنبصله : يلا بينا 

بيوصلوا الاسطبل وسجده بتطلع الحصان بتعها الي بتركبه دايما.... وبتجري بيه وهيا متعصبه

فهد بضحك وبيقول في سره: لسه ياسجده عايز اشوف غيرتك الي...... بتجنني دي 

وبيروح علي سراب..... وبيركبها الحصان.... وبيبدا يعلمها سجده...... بترجع لهم تاني  وبتتمشي جنبهم.... بالحصان.... سراب بتركب الحصان.... وبتبدا تمشي بيه... وكانت بتعمل نفسها بتقع    علشان فهد يجري عليها..... سجده لحظتها راحت عامله نفسها بتقع..... وزي متكون كانت واثقه انها قبل متنزل فهد هيلحقها.... وبالفعل جري عليها فهد واحتضنها بايديه الاتنين....وهو خايف عليها من تصرفاتها المجنونه وهيا حضنته جامد وغمضت عيونها...... مع العلم.... انو عارف انها قصده تعمل كده بس خاف عليها ازي ... وشالها وسراب كانت قاعده علي الارض راحت سجده غمزلها 

سراب بغل ووجع: اااااااااااه 

فهد بيحط سجده علي كرسي.... وبيروح يشوف سراب 

فهد: سراب انتي كويسه 

سراب بحرقه: لا مش كويسه رجلي وجعاني 

فهد: معلش ياسراب وبيسندها.... وبتقعد هيا كمان علي الكرسي 

سجدة: فهد انا عايزه ارجع القصر علشان تعبت

فهد: ماشي... وبيرجعوا سجده بتطلع اوضتها تغير 

فهد بتلاعب : انا... عارف.. علفمرا

سجده باستغراب: عارف ايه 

فهد بغمزه: عارف انو انتي كنتي..... قاصده تقعي 

سجده بعصبيه: مهيا كانت قاصده بردو 

فهد: عارف 

سجده: ومانقذتهاش هيت ليه 

فهد بحنيه: مهونتيش عليا... دماغك وعنادك دول هيودوكي في داهيه... افرضي مكنتش قريب منك كنتي هتعملي ايه 

سجده: خلاص بقي.... عدت.. وبعدين كنت عارفه ان انت هتلحقني

فهد بابتسامه: اشمعنا بقي

سجده: علشان انت علطول بتنقذني في اصعب اوقاتي... وانا كنت متاكده.. طول ما انت موحود مش هيحصلي حاجه 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في اليوم التالي.... سجده بتشوف فهد وسراب نازلين بتقرر تروح وراهم.... فهد بيخرج يركب في العربيه وسراب معاه..... وسجده بتاخد السواق بالعربيه وبتروح وراهم.... بينزلوا عند كافيه وسجده بتنزل وراهم، وبيدخلو يقعدوا علي تربيزه وسجده تقعد في التربيزه الي في وشهم وبتخبي وشها بالجرنان......وهيا مرقباهم  وفهد بيكون مستغرب مين البنت الي كل شويه تبص عليهم دي...ومركزه  وبيضحك فجاة لما بيفتكر حركات سجده وجنونها...والبنت دي فكرته بيها..... وسجده بتكون فاكره انو بيضحك لسراب...... وبتاخد بعضها.... وبتمشي وهيا مضايقه.... وبترجع القصر وهيا زعلانه جدا وبتقول لنفسها: هو انا زعلانه ليه.... ليه كل الي انا فيه دا.. ومضايقه ليه اصلا.......  بس بس دماغي هتنفجر

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الساعه 12 مساء سجده...... بتنزل وبتلاقي سراب وفهد قاعدين في الصالون وفهد بيقولها: كل سنه وانتي طيبه ياسراب

سراب: وانت طيب يافهد 

فهد: عيد ميلاد سعيد عليكي وبيفضلوا...... يتكلموا مع بعض سجده....... حاسة انها زعلانه ودمعه نزلت من عيونها وبتطلع علي الاوضه.... وبتنام علي السرير فهد بيدخل وهو عارف انها شافتهم.... ومل ده بيعملوا علشان يخليها تغير وبس..... بس مخدش باله انها عيطت....... لانو مكانش هيستمر في الي بيعملوا...... لو شاف دموعها 

بينام جنبها وهيا بتلف وشها وبتديله ضهرها 

فهد: فيه ايه لفه وشك النحيه التانيه ليه 

سجده: مفيش 

فهد بيعرف انها غارت عليه...وزعلانه  وبيسبها علشان متضايقش اكتر من كده وبليل فهد بيرجع يحضن سجده وبينام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بتعدي ايام... وفهد كل يوم  بيروح الشركه هو وسراب..... وفهد كان بيعمل انو متجاهل سجده  الا انو مفيش لحظه بيكون مقضيها مع سراب الا وسجده كانت في دماغه.... بس بيحب يشاكس سجده ويشوف غيرتها المحببه.... الي قلبه وغير كده الشغل كان واخد وقته...  وهو استغل ده علشان يشاكس في سجده وفي يوم فهد كان طالع الاوضه سجده راحت له وقالتله: فهد

فهد: نعم

سجده بنفاذ صبر: مش كفايه كده بقي 

فهد: كفايه ايه 

سجده: كفايه انا تعبت انت اتجوزتني.... ليه علشان الانتقام انت اتجوزتني غصب وخلصنا وخدت حقك سبني بقي في حالي 

فهد بصدمه: يعني ايه 

سجده بوهن : يعني طلقني.... يافهد 

فهد: ايه 

سجده بدموع: ايه الي ايه كلامي.... مفهوم 

فهد: بطلي الكلام الاهبل الي انتي بتقوليه ده 

سجده: انا مش هبله وواعيه لكل كلمه بقولها ارجوك يافهد بقي.... افهمني 

فهد: افهم ايه مفيش... الكلام ده 

سجده بانهيار: ارجوك يافهد طب.... بص مش علشان انا بنت عمتك ولا قريبتك... علشان خاطر ربنا واني بنت ضعيفه... ومليش حد... انا تعبت يفهد والله تعبت... بالله عليك..... طب لو... حور تردهالها... يعني

فهد بحزن علي.... وضعها جامد... وبيلوم نفسه الف مره.. انو وصلها للمرحله دي... وبيضمها لصدره جامد اهدي هعملك.... الي انتي عيزاه 

سجده بكسره: يعني هطلقني بقي..... وتسيبني 

فهد بكدب: ايوه هعملك الي انتي عيزاه.... بس اديني فتره اخلص الصفقه مع سراب علشان اجهز ورق الطلاق 

سجده بتبتسم علي سذاجتها ومانت فاكره انو هيتمسك بيها : ماشي هنتظر... وبتقوم تدخل الحمام..... تغسل وشها 

فهد لنفسه: انتي متخيله ياسجده..... اني عمري هطلقك مش هقدر اعملها.... بس لازم امشي علي هواكي لغاية... ما الصفقه دي تخلص ونشوف الموضوع..... قال طلاق قال 

سراب بتكون معديه من قدام الاوضه وبتسمع كلام فهد وبتفرح...... وبتفتكر ان خطتها نجحت 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده  بتكون قاعده في  الجنينه علي المرجيحه ونسمات الهوا بتطير شعرها الطويل ودمعه من عينها بتنزل حور بتروح عليها 

حور: مالك ياسجده

سجده بتمسح دموعها وبتبتسم : مليش حاجه يا حوري 

حور: مش عليا ياسجده قولي فيه ايه 

سجدة بتعب : تعبت ياحور.... هو انا وحشه ليه كله بيكرهني واي حاجه معايا او بتاعتي كله بيحب ياخدها مني و.... لما سراب بتحب اخوكي تشبع بي... بس يسبوني في حالي عايزه ابعد... تعبت والله 

حور بحزن علي حالها: اهدي بس ياسجوده.... وقوليلي عايزه ايه 

سجده: عايزه اطلق.... وطلبت الطلاق من اخوكي وخليه يروح يتجوز سراب...   بس يسبوني في حالي خلاص انا تعبت.... ودموعها بتنزل بوجع

حور بحزن: اهدي ياسجده.... وفهد هيعملك الي انتي عيزاه.... بس الطلاق مش حل

سجدة: لا حل وانا مش عيزاه

حور وهيا عارفه انو فهد عمره.... مهيتخلي عن سجده بس بتهديها: ماشي ياسجده.... هيعملك الي انتي عيزاه بس متبينيش ضعفك لسراب ووريها انو انتي اقوي 

سجده بتمسح دموعها: مهو ده الي هيحصل 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سراب بتكون قاعده في اوضتها وبتكمل مامتها في الموبايل 

سراب: انهارده اسعد يوم ف حياتي 

الام بفرحه: ايه الي مفرحك يحبيبتي 

سراب: هيطلقها يمامي....... وهيكون بتاعي انا وبس 

الام: مبروك ياحبيبتي قربي منو..... انتي بس الا يرجع في قراره تاني 

سراب: لا متخافيش السنيوره..... مصره علي الطلاق 

الام: كان عجبه فيها ايه بقي

سراب بغل وغيره: علشان صغيره لسه يعني... بس اكيد مش احلي مني يمامي 

الام: طبعا يحبيبتي....هو في احلي منك يعيوني 

سراب: طبها يمامي... سلام يمامي

الام: سلام يروح قلبي

________

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند سجده في الاوضه بتكون لبسه بيچامه حريريه بالون الازرق.... وفرده شعرها وبتاخد اللحاف وبتروح علي الكنبه 

فهد بيدخل الاوضه: ايه ده 

سجده: في ايه 

فهد: انتي هتنامي فين 

سجده: علي الكنبه

فهد:اعقلي يسجده وروحي نامي علي السرير 

سجده بعند: لا هنام علي الكنبه.... خلاص احنا هنتطلق

فهد بيحاول يتمالك اعصابه: يبنت الناس م.... تجننيش بعنادك ده

سجدهبعند اكتر: لا ومش هنام غير هنا

فهد: ماشي ياسجده نامي تصبي علي خير 

سجده بانتصار: وانت من اهل الجنه 

فهد بيقعد علي السرير و... بيهمس لنفسه: عنيده وعصبيه ومجنونه بس...... انا قد اي حد انا فهد الراوي ومش هتخلي عنك لو اخر يوم في عمري

في الليل فهد بيخلص شغل.... وبيشيل سجده براحه وينيمها في حضنه علي السرير....   وبيبوس جبينها 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيصحي من النوم بيلاقي شعرها مفرود علي وشه بيبعد عن وشه براحه..... وبيبوس دماغها وبيقول: مجنناني بيحس بحركتها فبيعمل نفسه نايم 

سجده بتقوم من النوم.... وبتقول باستغراب: ايه الي جابني هنا وبتصحي فهد

سجده بزعيق: انتي ايه الي خلاك تجبني علي السرير

فهد: انا 

سجده: اومال انا 

فهد بمكر: شكلك كنتي سخنه امبارح.... انتي صحيتي من النوم وقومتي من علي الكنبه وجيتي جيتي جنبي علي السرير... وروحتي حضناني وكمان.... بوستيني 

سجده بصدمه: انا عملت..... كده عمري ما اعمل كده

فهد: لا عملتي 

سجده بتوتر وصدقت الي فهد قاله: م.... معلش اكيد مكنتش.... اقصد 

فهد بابتسامه.... وهو شايفه توترها: مفيش حاجه عادي... انا جوزك 

سجده بتقوم تجري علي الحمام وبتقعد تتذكر هيا ازاي عملت كده...... ومش بتكون فاكره حاجه خالص بتلبس هدومها وبتطلع وهيا في ايدها الفوطه وبتنشف شعرها فهد بيشوفها وبيتجنن من جمالها وبيخاف يتهور فبيدخل الحمام بسرعه، 

سجدة بترتب الاوضه فهد، بيطلع من الحمام وهو لابس شورت فقط سجده بتشوفه بتلف  وشها... وبتحاول متبصش عليه لغاية.... ميلبس

فهد بيقف عند الدولاب وبيقولها بخبث: التيشيرت الرمادي مش لقيه 

سجده: انا شيفاه امبارح في الدولاب 

فهد: انا مش لقيه

سجده: البس غيره

فهد: لا انا عايزه هو

سجده بتتجه للدولاب.... وبتكون مكسوفه لانو مش لابس غير شورت 

سجده بتدور عليه.... وفهد بيكون فرحان بقربه منها 

سجده بفرحه: لقيته البس بقي... وراعي انومعاك بنت

فهد: البنت دي مراتي 

سجدة:........... 

 وبتروح تفتح الباب وبتسمع الي بيقول اااااااه

سجده بتجري علي فهد بخوف وبتقوله: مالك يافهد

فهد بتمثيل: شد عضل.....ااه مش قادر 

سجده بهلع: طب..طب اهدي....انا هساعدك.وبتقرب منه اوي...وضربات قلبه بتدق جامد...وهيا بتكون متوتره..... وبتلبسه التشيرت وهوا مركز في ملامحها.... وبيشوف قد ايه هيا بريئة وملامحها هادية وبيفوق علي صوته: خلصت خلاص

ومره واحده.... بيشدها عليه 

سجده بتوتر: علي فكره انت مخادع د.... ي شدة دراع واحد عنده شد عضل انت كداب ان.... بيقطع كلمها في قبلة عميقة وحنونه 

سجده بتقوم بعصبيه وبتقول: انت ازاي تعمل كده ومين ادالك الحق 

فهد: انتي مراتي 

سجده: احنا..  هنتطلق متنساش... 

فهد بعد مبتنزل: دا الطلاق دا في الاحلام يست سجده

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بينزل وبيقول: صباح الخير 

الجميع: صباح النور...... وبيروح يقعد علي السفره جنب سجده

سجدة بهمس: متلزقش... كده وسع شويه

فهد بنفس الهمس: اسكتي بدل مقعدك علي رجلي وشوفي موقفك ايه 

سجده: رخم 

فهد: عيله وغلطت هسمحك المره دي بيخلصوا فطار...... وبيتجه فهد وسراب علي الشركه وطول الوقت بتحاول تقرب منه.... بس هو كل تفكيره في سجده وبس 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيمر اسبوع.... وطبعا مبيخلاش من عناد سجده في فهد ومشاكسته فيها وسراب بتحاول تقرب  من فهد..بس هو مش بيديها فرصه اطلاقا....دماغه مش مع حد غير الي جننته... وفي يوم بيكون واقف فهد وسراب..... بيتكلموا...ان خلاص الصفقه انتهت 

سجده بتنزل وبتقول: فهد 

فهد: نعم 

سجده : الصفقه خلصت.... انهارده اهو 

بترد سراب بخبث وفرحه: ليه في ايه

سجده بعصببه: انتي مالك 

سراب بطيبه مزيفه: عادي بسال ياسجده.. انا قولت حاجه

سجده بعصبيه: يا بجحتك ياشيخه.... هو انتي يبت مبترحميش... الخبث والمكر ماليكي كده ليه

فهد بهدوء: اهدي يسجده 

سجده : هو ايه الي اهدي....وبعدين  مش احنا اتفقنا هنطلق اول ما الصفقه تخلص... طبعا هيا مفكره انو اختار لمايخلص الصفقه علشان يتجوز سراب بس.... هو اختار اليوم ده علشان يعرف يتفاهم معاها.. ويكون فتضي.. لانها كانت صفقه كبيره

فهد : مفيش طلاق..... ياسجده  واطلعي علي فوق دلوقت.. وانت هاجي وراكي

سجده بعصبيه: يعني ايه مفيش طلاق... وبعدين انت هتعملي سي السيد... واطلعي وانا هاجي وراكي انا مش طالعه غير لما تطلقني 

فهد: يعني مفيش طلاق..... ومش هتطلقك.. وخلصنا...... واطلعي بقي

سجده : مش طالعه غير لما تطلقني بردو 

فهد بيتعصب..... وبيروح عليها وبيشيلها وبيطلع بيها علي فوق

فهد بيدخل بيها الاوضه..... وبينزلها علي الارض وبيقفل الباب.... بالمفتاح 

سجده بتزقه في كتفه وبتقوله: طلقني يافهد 

فهد بيمسك دراعها بعصبيه: طلاق... طلاق.. طلاق اي طلاق ده

سجده بدموع: حرام بقي..يفهد  هيا بتحبك وانت بتحبها.... طلقني واتجوزها 

فهد: اسمعيني انتي فاهمه غلط انا... مبحبهاش ولو هيا بتحبني علشان احنا اصدقاء من الطفوله 

سجده: تحبها تحبك.... ميهمنيش طلقني وبس 

فهد بنفاذ صبر: مبتسمعنيش كعادتك..... دايما مش عايزه تسمعي 

سجدهبوهن: اسمع ايه ها... قولي اسمع ايه

فهد:********

ياتري فهد هيقول لسجده ايه؟ 

وهل ممكن يطلقها

16


#اسيرة_الوحش

فهد بعيون مليانه دفئ وحنان : اسمعيني يا سجده اسمعيني وبس.... انا مقدرش اتنفس من غيرك ياسجده.....فهماني مقدرش اعيش من غيرك اصلا  ومش عايز الطلاق.... ده سمعاني 

سجده بصدمه: ايوه سمعاك.... انا مش صماء قولت متقدرش تتنفس من غيري ومش عايز الطلاق.... وبعدين 

فهد: هديكي فرصتك تفكري..... ياسجده انا هجهز الورق ولو رجعتي.... عن قرارك يبقي الورق ملوش لازمه واتمني.... انك تفكري كويس وبيسبها وبيمشي 

سجده بتكون واقفه.... مبسوطه اووووي.. ومش مصدقه... وضربات قلبها بتعلي وبتهبط..... وفي نفس الوقت مش عارفه.... تعمل ايه

ايه

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند سجده في الاوضه بتمون قاعده محتاره.. وخلسه انها متشتتته... وبتدخل عليها حور

حور: سرحانه في ايه

سجده : فهد قالي انو مش عايز الطلاق وانو ميقدرش.... يتنفس من غيري 

حور بفرحه: بتهزري 

سجده: اه والله بس قالي فكري.... وراح يجهز ورق الطلاق وقالي ولو رجعتي عن قرارك الورق مش هيكون ليه لازمه 

حور: وانتي لسه هتفكري 

سجده: مش عارفه...مش عارفه  ياحور مشاعري متلخبطه... جدا 

حور: لازم تحسي بكده بس اتمني انك متتخليش عنه ياسجده.. زي مهو متخلاش عنك

حور بتطلع وسجده بتقول: يعني هو انا الي اقدر اعيش من غيره... م انا خلاص اتعودت عليه.. ومقدرش احس بالامان غير معاه.... بس.. بس غيرتي عليه من سراب وجعتني اوي 

_&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند فهد بيكون قاعد في المكتب سراب بتدخل عليه 

سراب : فهد

فهد: نعم 

سراب بحزن وندم شديد: انا جايه.... اتاسفلك يافهد عارفه اني.... سببتلكم مشاكل كتير 

فهد: ولا مشاكل ولا حاجه ياسراب 

سراب باسف: لا يافهد سجده.... كان عندها حق انا اه كنت بحبك وحاولت.... افرق بينكم بس حبك ليها وخوفك عليها خلي كل خططتي فشلت... وانا شايفه حبك ليها في عيونك 

فهد: ولا يهمك يا سراب مفيش حاجه...وحبك ليا ده  تعود لا غير 

سراب: الصفقه خلصت خلاص... وانا هسافر بكره بس قبل مسافر عايزه اقولك حاجه مطلقش سجده يافهد انت بتحبها.... فمتتخلاش عنها ومتخلنيش احس بالذنب

فهد: اناعمري مهتخلي عن سجده ياسراب انا اصلا مقدرش اعيش.... من غيرها ابدا 

سراب بفرحه: ربنا يخليكم لبعض هطلع انا بقي اجهز شنطتي 

فهد: ماشي ياسراب.. ربنا معاكي 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيطلع الاوضه بيلاقي سجده... نايمه علي الكنبه فبيغير هدومه وبيقعد علي السرير، وبيكون عارف انها مش نايمه بس بتتهرب منه 

فهد في داخله: عارف انك صاحيه... وانك بتتهربي مني بس والله عمري متخلي عنك ابدا وبيطفي النور وبينام

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في الصباح سراب بتكون بتسلم.... علي العيله كلها وبتسلم علي فهد وبتروح علي سجده وبتحضنها وبتقولها بندم واسف : انا اسفه ياسجده سمحيني عارفه.... اني غلط في حقك كتير حبي لفهد كان عميني لكن حبه ليكي وخوفه عليكي اكدلي انو عمر مهيكون في قلبه حد غيرك ابدا يا سجده.. علشان كده راجعت نفسي.. وشفت ان استحاله انا وفهد نكون لبعض اصلا 

واتمني تسامحيني لتاني مره.... وموضوع الطلاق فكري كويس لانك مش هتلاقي حد يحبك قد فهد 

سجده بطيبه: مسمحاكي.... واتمني انك تلاقي شريك حياه يعوضك عن اي حاجه 

سراب بتطلع تركب العربيه..... وبتوصل المطار 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيروح الشركه بس بيرجع علي طول لان التفكير في سجده..... كان شغله جامد ومبيقدرش يكمل فبيرجع علي البيت وبيدخل مكتبه وهو زهقان 

حور بتخبط علي الباب: ممكن ادخل 

فهد: اتفضلي 

حور: اتفضل القهوة 

فهد:بس انا مطلبتش... قهوة 

حور: انا... عارفه بس انا جبتها علشان عايزه اتكلم معاك 

فهد: اقعدي ياحور واتكلمي 

حور: متتخلاش عن سجده يافهد 

فهد: انا قلت مش هطلق... يحور انا بس بهدي سجده واخليها تفكر

حور: بس يافهد حب الراجل بيبان فعينه انما الست معروفه بخجلها..... فاتعامل معها براحه وانا عارفه انك بتحبها وهيا كمان بتحبك وفي حاجات كتير موضحه ده... اولها غيرتها عليك من سراب 

فهد بيفرح في داخله..... وبيعرف انها كانت بتتجاهله.... علشان كده 

فهد بفرحه: خلاص احنا لازم... نحط للموضوع ده حد 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيطلع الاوضه بيلاقي رساله محطوطه علي الكومود وبيمسكها يقراها.... بيلاقي مكتوب فيها... استعجلت يعني ورحت جبت ورقة الطلاق فهد بيضحك لانو اصلا مجبش حاجه..... وسجده فجاة بتدخل الاوضه فهد بيقرب منها اوي... فبتتكسف فهد بيضحك علي ردة فعلها وبيقولها بحنيه وحب: فكرتي 

سجده باستهبال: في ايه 

فهد بغمزه: يعني انتي... مش عارفه

سجده  بكسوف: ايوه فكرت

فهد: وقولتي ايه 

سجده بتوتر: قولت انو انا... مش عايزه ابعد عنك ابدا... وعايزه اصحي كل يوم... علي النظر في عيونك وبس 

فهد بيحضنها بفرحه وبيقولها: وانا كمان مش عايز ابعد عنك ابدا ابدا 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في المساء

 فهد بيكون قاعد علي الكنبه ماسك التليفون، وسجده.... طالعه من الحمام وهيا لابسه بيجامه  وفرده شعرها.... ومخلياها قمر وبتروح تقعد جنبه فهد بيقرب منها وبيزيح شعرها وبيبوسها فس خدها

سجده بكسوف: فهد مش احنا قولنا هنسمع فيلم 

فهد: اه 

سجده: خلاص هقوم... اعمل فشار وبتجري علشان تتهرب منه 

سجده بتكون واقفه في المطبخ... وبتعمل الفشار بفرحه... وبتدخل عليها حمديه لاول مره بتبين غلها وبتقول: فرحتك دي مش هتدوم.... وحياة بنتي الي طلعت من البيت ده بسببك.... مهتدوم... ومتنسيش انو كان متجوزك غصب عنك 

سجده بتاخد الفشار وبتتجاهل كلامها لانها كانت متاكده ان حمديه نوايها بردو مش كويسه... وكانت بتسلط سراب بردو تفرق بينها وبين فهد.. وبتطلع لفهد

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&  بتدخل سجده  بالفشار وبتقعد جنب فهد وبيبداوا يسمعوا الفيلم مع بعض.... في جو هادئ وجميل فهد بيقرب من سجده وبيقولها: متتكسفيش ياسجده انا كمان اول مره ليا احب علفكره 

سجده بتوتر:  الموضوع.... مش كده يافهد 

فهد بحنيه: انا حاسس بيكي.... فعلشان كده عندي ليكي فكره حلوه 

سجده بحماس: ايه هيا 

فهد: احنا نتعرف علي بعض..... من جديد خالص 

سجده:ازاي 

فهد: اقولك ازاي..... انا بكره  هعزمك علي مكاني الخاص الي عمر محد دخله ابدا  ولا هيدخله غيرك ونتعرف علي بعض.... بقي ونتغدي مع بعض وكده 

سجده بفرحه: الله 

فهد: وكمان مش اول مقابلتك.... كنتي عايزه تشتغلي 

سجده: اه 

فهد: تيجي علي الشركه.... من تاني ونتعرف 

سجده بحماس: احلي فكره.... من احلي فهوده 

فهد بحب وضحك: فهوده كده الهيبه تضيع 

سجده: خلاص فهدي 

فهد بحب: ان كان كده ماشي... وبيفضلوا يتكلموا لغاية ما سجده... بتنام علي كتفه فهد بيبوس جبينها بحنان وبيقولها.... ربنا يقدرني واسعدك مش عارف انتي ازاي خطفتي قلبي.... فهد الراوي بهيبته وقع في حب طفله.... بس اجمل طفله شافتها عيني 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده... بتفوق من النوم وبتبتسم علي حنية فهد معاها فهد.... بيصحي من النوم وبيشوفها وهيا بتبتسم 

فهد: احلي اصتباحه دي ولا ايه، سجده بتتكسف وخدودها بتحمر وبتقوله: انا هقوم علشان اجهز نفسي ع.... لشان منتاخرش علي الشركه الا المدير عصبي... وممكن ياكلنا 

فهد بيشدها عليه: المدير بتاعها عصبي مع الكل معاكي انتي.... مبيعرفش ماله برغم حركاتك المجنونه الي ان برائتك وعيونك كفيله انها تنسيني كل حاجه 

سجده: ايه الكلام الحلو ده  ا... نا مش متعوده عليك كده

فهد بحب: صدقيني الكلام ده طالع من قلبي.... وكان نفسي اقوله من زمان 

سجده: طب هقوم بقي اجهز قوم بقي 

فهد: ماشي يا احلي... بنوته 

بيجهزوا الاتنين وفهد بيعمل نفسه مش عارف يظبط الكارفتة بتاعة البدلة 

فهد: بنوتي 

سجده بسعاده: بنوتك

فهد: ايوه فيه مين غيرك.... مش انا فهدك وانتي بنوتي 

سجده بهيام: نعم

فهد: مش عارف.... اربط الكارفته 

سجده: ثواني بس وبتروحل.... ه وبتقوله:وريني كده وبتبدا تظبطها.... وهو بيستنشق عبيرها وشعرها المحببين الي قلبه 

سجده: خلصت 

فهد بيبوسها بحنيه من خدها 

سجده: هلبس الطرحه بقي علشان ننزل

فهد: تمام.... وبتلبس حجابها وبينزلوا الاتنين وهما بيضحكوا 

حمديه في داخلها: والله مهدوم الفرحه دي عليكو 

الجد بفرحه: ربنا يديم فرحتكم ياحبايب قلبي 

فهد: يارب ياجدي وبيفطروا 

الجد: انت هتاخد سجده معاك 

فهد: ايوه ياجدي سجده.. اشطر سيدة اعمال وهتشتغل معايا

الجد: مش حفيدة صالح الراوي اكيد تبقي احسن سيدة اعمال 

سجده : شكرا ياجدو..... وبيخلصوا اكل... وبيتحخوا نحو الشركه 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده وفهد بيكونوا قاعدين في العربيه 

سجده: انا جبت السي ڤي معايا 

فهد: انتي مش محتاجاه اصلا 

سجدة: لا انت... قولت هنتعرف من جديد يعني هحصل علي الوظيفه بكفاءتي..... وياريت مترفضليش طلبي ولا تعيني في حاجه اعلي انا في الاول كنت جيالك علشان ابقي سكرتيرة وبس

فهد: متنسيش انو انتي ليكي في الشركات دي ورث عمتي الله يرحمها.... وانا جوزك يعني حاجتي هيا حاجتك حتي الشركات بتاعتي انا مدام هيا بتاعتي تبقي بتاعتك 

سجده: انا مش عايزه حاجه خالص والله غير اني اشتغل واحقق طموحي... وانك تكون معايا

فهد: براحتك يسجده.... وانا هفضل جنبك طول عمري

سجده: شكرا يافهد انك فهمتني 

فهد بحنيه: لو انا مفهمتكيش مين هيفهمك بس

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بينزلوا من العربيه فهد بيمشي علشان يدخل الشركه وسجده بتفضل واقفه

فهد باستغراب: مدخلتيش ليه 

سجده بضحك : تقمص الدور روح انت الاول وروح علي مكتبك... وانا هدخل اقدم علي وظيفتي ونعمل المقابله 

فهد: شكلنا هنتعب اوي بس كله علشانك يهون 

سجده: طب ادخل 

فهد بيدخل علي الشركه وهو مبتسم والموظفين بيستغربوا لانو دايما بيدخل بعصبيه

وبعدين سجده بتروح لموظفة الاستقبال 

سجده: السلام عليكم

الموظفه باحترام: وعليكم السلام 

اتفضلي يافندم فهد باشا لسه داخل علي مكتبه 

سجدة: انا عايزه اقدم علي وظيفه 

الموظفه باستغراب وبتقول في سرها: الشركات شركات جوزها وجايه تقدم علي وظيفه 

سجده: يا انسه 

الموظفه: معاكي يا فندم.... استاذ فهد لسه داخل المكتب اتفضلي وبتاخدها وبتروح تخبط علي الباب 

فهد: ادخل 

الموظفه: الاستاذه جايه تقدم علي وظيفه 

فهد: تمام اتفضلي ادخلي..... وانتي اتفضلي يانغم 

الموظفه بتطلع وهيا مستغربه

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 فهد بضحك: الموظفه اتجننت يابنتي 

سجده بجدية: السلام عليكم 

فهد: وعليكم السلام 

سجده: انا جايه اقدم علي وظيفه

فهد بعيون مليانه حب: اسمك ايه 

سجده بتلاحظه : ركز في شغلك ي استاذ...و اسمي سجده 

فهد:حاضر..... السيفي بتاعك فين

سجده: اتفضل 

فهد: اتفضلي اقعدي 

سجده بتقعد علي الكرسي.... وفهد بيقرا السيفي 

فهد: معاكي كام لغه 

سجده: اربعه انجليزي وفرنساوي والماني وتركي 

فهد: تمام تقدري تشتغلي من انهارده و... مكتبك الي جنبي علي طول 

سجده: شكرا وبتطلع تروح مكتبها 

فهد بيضحك وبيقول: حتي لو بنتعرف من جديد مش هبعدك عني بردو 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيعدي فترة وسجده بتشتغل علي الملف الي فهد اداهولها بجديه.. وبعد مبتخلص بتروح تخبط علي مكتب فهد 

فهد: ادخل 

سجده: اتفضل... الملف 

فهد بيقوم من علي الكرسي.... وبيقعد علي المكتب وبياخد الملف منها وبيشوفه فهد بيشد سجده عليه 

فهد: ايه الحلاوة دي 

سجده: حلاوة ايه 

فهد: الملف حلو اوي 

سجده: اه 

وفجاة الوظفه بتفتح الباب سجده بتبعد عن فهد 

الموظفه: اسفه وبتكون لسه هتخرج 

فهد: استني يانغم.... كنتي عايزه ايه 

نغم: شركة Wr اتصلو صاحبها عايز يقابل حضرتك

فهد: ماشي يا نغم بكره ان شاء الله

نغم: تمام يا فندم وبتخرج 

سجده: عاجبك الاحراج... الي احنا فيه ده 

فهد: مراتي.... يعني براحتي 

سجده: احنا في الشركه وانا هنا موظفه 

فهد: بس مراتي 

سجده: ايوه عليك عنيد 

فهد: مش اعند منك يعني

سجده: ماشي يافهد وبتكون طالعه بتلاقي فهد بيقولها: ايه العصبيه دي انا عمري ما كنت عصبي كده 

سجده: بجد 

فهد: الحق ولا ابن عمه 

سجده: الحق

فهد بضحك: خلاص نقول ابن عمه 

سجده: بطل هزار 

فهد: انا عصبي شويتين... بس 

سجده: احلي عصبي في الدنيا.... وبتطلع جري علي مكتبها 

فهد: يعني يوم متقولي كلمتين عدلين تطلعي تجري مش هحلك لما نروح 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد وسجده.... بيرجعوا البيت وبيطلعوا علي الاوضه 

فهد بيشد سجده عليه وبيقولها : انا عصبي 

سجده: اه بس عصبي.... جميل جدا 

فهد بضحكه : وانتي اجمل بنوته 

سجده: طب ايه مش هننزل علي الغدا 

فهد: اكيد هننزل 

 وفهد بيكون نازل عل السلم.... وبيشوف اخر شخص كان ممكن يتوقع انو يشوفوا

ياتري فهد شاف مين؟؟؟؟ 

يارب البارت ده يكون عجب الناس الي كرهت فهد.. ومتقلقوش هتحبوه الفصول الجايه

تابعووووووني 



الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر من هنا



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺







تعليقات

التنقل السريع
    close