القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أسيرة الوحش الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أسيرة الوحش الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية أسيرة الوحش الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


فهد بيكون نازل علي السلم هو وسجده وسجده بتشوف ابوها... بيدب في قلبها الرعب.. وبتمسك في فهد وبتستخبي فيه 

فهد بهدوء: اهدي يسجده متخافيش

سجده بدموع: انا خايفه يفهد.. متسبنيش ارجع معاه   انا مش هرجع معاه تاني وبتطلع تجري علي فوق.. 

حامد بعيون مليها الندم:انا جاي اعتذر لسجده  وعرفت غلطي سجده دي جوهره وياحظك بيها رغم ان امها سابتها..... وهيا عندها 15 سنه الا انها كانت مربياها احسن تربيه

فهد : مش محتاجك تقولي انها متربيه لان انا متاكد مليون في الميه من اخلقها لان الست الي ربتها محترمه  

حامد بندم: انا عايزها تقبل اعتذاري....انا غلط كتير في حقها 

فهد: طب الكلام ده قوله لحد غيري.. مش عارفك 

حامد بخزي ووجع: والله انا مش بكدب.. انا اب موجوع.. سجده عمرها محست بحناني... انا طول عمري كنت قاسي عليها وبظلمها 

فهد هو مصدقه نوعا ما: دي حاجه ترجعلها... بس اقسم بالله لو اذيت سجده بحاجه..همخيك من علي وش الارض

حامد: كنت بستسمحك نادية...... مراتي طلع عندها ورم علي المخ ومحتاجه فلوس العملية ارجوك ياباشا احب علي ايدك هتموت من ايدي 

فهد:  قول كده بقي انت جاي علشان تاخد فلوس تتسرمح بيها 

حامد بصدق: لا والله يباشا.. متدنيش الفلو سفي ايدي.. انت ممكن تدفعها علي المستشفي علطول 

فهد: متقلقش فلوس العمليه هتكون معاك وانت ماشي..... انا هطلع لسجده...... الفلوس امر مفروغ منه خلاص انما انها تسمحك دي حاجه مش بايديا 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيطلع لسجده الاوضه بيلقيها قاعدة علي السرير ومكورة نفسها وبتعيط بيجري عليها...وبيضمها  وبيقولها: اهدي ياسجده متخافيش... انتي خايفه من ايه وانا معاكي

سجده بدموع غزيره : هتسيبه ياخدني يافهد 

فهد بحنية يده :  اولا دموعك دي مش عايزه اشوفها لاني مبستحملش اشوفك بتعيطي... ثانيا انا متخلتش عنك في الاول.... هتخلي عندك دلوقت وهو اصلا مش جاي ياخدك

سجده بتمسح دموعها بطفولة: اومال عايز ايه 

فهد: مراته طلع عندها  .... ورم علي المخ ومحتاجه عمليه  وهو طالب انك تسمحيه ودي حاجه ترجعلك

سجده بطيبه: ساعدها يافهد ارجوك واديلو فلوس العمليه 

فهد: اكيد هساعدها ياسجده... بس بقي هل انت مسامحاه 

سجده بحنيه: مسمحاه.... يافهد خلاص 

فهد وهو بيحاول يخفف عنها: بقي تشكي ان اناهسيبك لو الدنيا دي كلها اتخلت عنك عمري معملها يسجده... وبياخدها وبينزل علشان تشوف ابوها

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتنزل وهيا ايدها في ايد فهد... بعد كده بتسيب ايده وبتتجه ناحيه ابوها.. وابوها بيفتح لها درعاتو.... سجده بتبص لفهد.. وهو بيهز راسه بمعني روحيله.... وبتحضن ابوها ولاول مره.. بتحس بحنانه وبتفضل متشبسه في جامد 

خامد بيبوس راسها وبيتكلم بدموع: انا اسف ينور عيني... حقك عليا... معرفتش قيمتك غير لما سبتيني ومشيتي 

سجده بدموع مماثله:مسمحاك يبابا..انت بس كان نفسي طول عمري  ... احس. بحنانك عليا.... ولاول مره احسه... 

حامد: ربنا يهنيكي يحبيبة قلبي.... وربنا عوضك بفهد باشا... ربنا يباركلك فيه 

سجده بتبص لفهد بحب وبتقول: يارب 

فهد بيدي الفلوس لحامد وبيقولوا: فلوس العملية اهي..... وياريت يكون كلامك بجد وانو انت ندمان بجد

حامد: الله يباركلك يباشاوبيمشي.. وسجده بتودعع

الجد: انافرحان بيك ياولدي.... وبطيبه قلبك 

فهد: تربيتك ياجدي 

وبيطلع هو وسجده فوق وبيقولها: مش قولتلك هعزمك... علي مكاني المفضل 

سجده: اه 

فهد: طب يلا اجهزي هنروح 

سجده بحماس: دلوقت الله.... فوريرة هتلاقيني جاهزه 

فهد بضحك: ماشي 

بتلبس سجده فستان وردي بسيط وفضفاض وعليه طرحه بيضه وجزمه بيضه بكعب وفهد بيلبس طقم كلاسيكي جميل 

فهد: طالعه زي الاميرات 

سجده بتروح عليه وبتبوسه من خده : وانت اميري 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد فترة بيوصل لسجده لمكان جميل وهادي ومش موجودفي.... حد وبيدخلوا كوخ صغير وجميل 

سجده بفرحه: ايه الجمال ده يافهدي 

فهد: قولتلك ده مكاني المفضل وعمر محد دخله غيرك ولا حد هيدخله 

وبيمسك ايدها وبيمشي بيها لغاية مبتوصل لتربيزة وعليها شموع بيشدلها كرسي وبيقعدها وبيقعد في الكرسي الي في وشها

فهد بيمد ايده ليها وبيقولها: انا فهد

سجده بابتسامتها الي بتسحر قلبه: وانا سجده وبتمدلها ايده 

فهد: ايه هوايتك 

سجده: القراءة وكتابة القصص والرسم وانت ايه 

فهد: الرياضه وركوب الخيل

سجده: مشروبك المفضل 

فهد:عصير المانجا وانتي 

سجده: المانجا برضه 

فهد: اكلتك المفضله 

سجده: مكرونه وبانيه وانت 

فهد: فراخ مشويه 

سجده: نوع الافلام الي بتحب تسمعها 

فهد: رعب واكشن 

سجده: انا الكوميدي والدرامي 

فهد: هيا بنا الي العشاء يا اميرتي 

سجده بابتسامة: هيا بنا 

وبيروحوا لتربيزة مجهزة بالاطعمه المختلفه وبيقعدوا ياكلوا وبعدين بيخلصوا الاكل وسة بتكون في قمة سعادتها 

فهد: تقبلي بالرقصه دي يااميرتي

سجده: اكيد موافقه.... وبيرقصوا سلو 

فهد وهو حضنها كانها هتهرب منه  بيقولها بعشق: انا عاشق لاول مره

سجده بحب وقلبها يتراقص من الفرحه : وانا عاشقه للمرة الاولي والاخيرة 

بيخلصوا الرقصه..... وبيكون اليوم مليان بالسعادة والليل بيجي 

سجده: يلا بقي اتاخرنا 

فهد: لاء اليوم كله هنا لوحدنا بعيد عن العالم بيعدي اليوم وسط الضحك والمرح بين سجده وفهد وبيكونوا قاعدين بيلعبوا مع بعض سجده بتنام فهد بياخدها في حضنه وبيناموا الاتنين 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيكون نايم و سجده... قاعده جنبه وبتمشي شعرها علي وشه علشان يفوق

سجده: فوق بقي.... كل ده نوم ورانا شغل

فهد بابتسامه : لو عليا مش عايز امشي من هنا وعايز افضل..... انا وانتي لوحدنا دايما 

سجده: وانا كمان.... بس مشاغل الحياة بقي 

فهد بضحك: طب اقوم انا بقي علشان مشاغل الحياة يبيجهزوا فهد بيكون واقف قدام المراية وبيسرح شعره سجده بتقولوا : فهد 

فهد: نعم 

سجده: وريني المشط كده 

فهد باستغراب: ليه 

سجده: وريني بس 

فهد: اتفضلي يابنوتي 

سجده بتروح عليه وبترفع نفسها علشان تطوله 

فهد بيجي شيلها 

سجده بتتكسف وبتقوله: نزلني انا طايله 

فهد: مهو واضح بتسكت... وبتسرحله شعره وبعد مبتخلص بتقوله: خلاص... خلصت فهد بيبوسها وبينزلها وبيقولها: شكرا يا بنوتي 

سجده : كده بقيت اميري فعلا 

فهد: هكونلك احسن...... وافضل امير 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بتعدي الايام وفهد مبيسبش سجده.... ابدا بتكون معاه في الشركة وفي البيت وطبعا بيشاكسها دايما وهيا بتجننه بحركاتها الطفولية.... وبيتعرفوا علي بعض اكتر والشغل بقو بيشتركوا فيه وحياتهم سعيدة وفي يوم سجده بتكون في المطبخ هيا وحور وبيعملوا بيتزا وسجده بيكون منظرها مضحك جدا والدقيق علي وشها

فهد بيدخل المطبخ ومبيقدرش يمسك نفسه من الضحك 

سجده بتذمر: بتضحك علي ايه 

فهد بتمثيل الخوف : لا ولا حاجه يباشا

سجده بغضب طفيف: اناغلطانه انو انا عايزه ادوقك بيتزا من ايدي 

فهد: طولي بالك بس.... وبيروح يشيلها وبيقعدها علي الرخامه 

حور بتتحرج وبتقول: طب هطلع انا بقي اشوف التليفون 

فهد: ماشي 

سجده: يا واطيه بعتيني 

فهد: اي الحلاوة دي 

سجده: بجد شكلي حلو ومره واحده بتكون ملت ايدها دقيق من الي جنبها.... وحطته علي وش فهد 

سجده بضحك: كده بقينا احنا الاتنين حلوين صح 

فهد بيتوه في ضحكتها وبيوقلها : لو هكون بحلوتك دي يبقي انا موافق 

سجده بحذر: انت اكيد بتفكر تعمل حاجه لانك مخادع طب ثانيه واحده البيتزا... هتتحرق هشوفها وبتشوف البيتزا... وبتطفي النار عليها 

سجده: ناولني السكينه دي كده 

فهد: فين 

سجده: اهي عندك بيلف  وشه يجيبها... وهيا بتطلع تجري علي بره بعد مبتنضف هدومها من الدقيق 

فهد: يخرب بيت حركاتك الي بتجنني دي وبيطلع وراها 

ييلقيها قاعده جنب جده 

فهد: قومي هاتي البيتزا 

سجده بتفهم انو بيقولها كده علشان يمسكها وبيلقي حور جايه من وراه بالبيتزا 

فهد في نفسه: هو ده وقتك ياحور 

حور: اتفضلوا البيتزا من عمايل الشيف سجده

العيلة كلها بتاكل منها 

ميرنا: احلي بيتزا من احلي سجده

سجده: بالهنا والشفا ياحبيبتي 

مراد: بجد بجد براڤو عليكي 

سجده: تسلم يا ميرو

سجده بتقول لفهد بمشاكسه: ايه رايك في البيتزا يافهود

فهد بيبصلها : احلي بيتزا.... اكلها في حياتي 

سجده: بالهنا...... علشان تعرف انو انت متجوز اشطر شيف 

فهد: طبعا وبتفضل العيلة قاعدين مع بعض في اجواء عائلية مرحه 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

تاني يوم سجده بتكون واقفه في الجنينه وسط الزرع وفجاة بتلاقي الي بيغمي وشها وبيسحبها للخارج بيحط علي بوقها لزقه وبيركبها العربيه وبيتحرك.. وبيشد اللزقه الي علي بوقها 

سجده بصراخ  انت مين... وعايز مني ايه.. سيبني احسنلك... اقسم بالله حوزي لو عرف هيطلع عينك...انت متعرفوش وبتتكلم وفكره انها هتخوفه دا دراكولا.. ومتاكده انو هيجي ينقذني وهيفعصك تحت ايده... سبني باحترام والله هيموت وهيسجنك دا ان طلعت من تحت ايده عايش

وبتفضل تصرخ وتتكلم لغاية ما الشخص بيوقف العربيه وبينزلها وبياخدها لمكان بعيد وبيشيل الربطه من علي عينها... وبينفجر من الضحك 

سجده بصدمه: انت 

فهد: ايه السيناريو العظيم ظه 

سجده بتضربه في كتفه بايدها الصغيره: انت ازاي تعمل كده يفهد خوفتني 

فهد: كل ده وخوفتي 

سجده: اه خوفت 

فهد: انا دراكولا 

سجده: كنت بقول كده علشان اخوف الشخص الي خطفني 

فهد: لا بس عندك ثقه فيا اهو 

سجده بثقه: انا كنت متاكده انك هتنقذني... حتي لو روحت اخر مكان في العالم ولو اتخطفت عمرك مهتسبني، وبعدين ايه الي جابنا هنا تاني وبتبص علي الكوخ 

فهد: ثانية واحده وهتعرفي كل حاجه... وبيشدها من ايدها وبيدخلها اوضه داخل الكوخ وبتلاقي عبي السرير علبه كبيره بتفتحها بتلاقي فيها فستان باللون الاحمر..... ومعاه هيلز باللون الاسود وكسسوارات 

سجده: واو 

فهد: كنت متاكد انو هيعجبك 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتلبس الفستان بس السوسته بتعلق معاه فهد بيدخل وبينصدم من الي واقفه قدامه بجمالها الاخاذ ترتدي فستان كانه مصمم خصيصا لها.... وتطلق لشعرها العنان لينسدل فوق ظهرها... وتضع القليل جدا من مساحيق التجميل... 

سجده: اقفلي بقي..... فهد بيقرب منها وهيا بتشعر بانفاسه تتخبط جسدها وبتشعر بالتوتر وفهد بيبدا يقفلها السوسته ويستنشق رائحتها الجذابه 

فهد: خلاص قفلتها اهو 

سجده بتلف وشها ليه: شكرا يفهدي 

فهد بعيون مليانه اعجاب: الفستان يجنن عليكي... حرفيا تحفه 

سجده بكسوف:  شكرا 

فهد: دا اخرك في الكلام الحلو 

سجده بتتمايل عليه بدلع لاول مره فهد يشوفه وبتبدا تظبطله كارفتت البدله فكان فهد يرتدي بدله باللون الاسود..  وكان يبدو شديد الوسامه....  كان الاثنان واقفان وكانهم.... طالعين القصص الخياليه وبترف سجده : كده شكلك احلي ي اميري.... وانت علطول حلو طبعا... وبتبوسه بوسه رقيقه 

فهد بابتسامه: ما احنا طلعنا حلوين اهو.. وبنعرف نتدلع 

سجده بضحك: اومال انت فاكر ايه 

فهد بيمسكها من ايدها... وبيتحركوا  علي بره...وسجده بتكون واقف مستغربه.. طبعا كل ده محدش شايفهم لان الكوخ في مكان بعيد.... ومغطي 

فجاة سجده بتلاقي ضوء في السما وبعدين بتلاقي قلب مكتوب فيه seni seviyorum sajda(انا احبك سجده) 

سجده بفرحه شديده وبتحس انها طايره: تحفهه.... تحفه بجد ايه الجمال ده.. وعيونها بتدمع 

فهد بيقرب منها وبيمسك ايدها وبيقول ... انهارده مش يوم دموع 

سجده: دي دموع فرحه 

فهد بيقبل ايدها.... والانوار بتتسلط في المكان الي واقفين فيه والورد بينزل فوقيهم بطريقه احترافيه 

سجده: كل ده علشاني 

فهد بحب: طبعا.. لو مش علشانك هيكون علشان مين 

بتكون واقفه الفرحه لاتسع اجنحتها وبتلاقي قلب حولين رجلها منور وفهد بيقولها بحب: انا بحبك.... ي اغلي انسانه في حياتي 

سجده بحب مماثل: وانا بحبك... يعوضي الغالي.... الاضاءة بتنطفي والاتنين بيرقصوا... وكل واحد فيهد سعيد كانه ملك الدنيا بيخلصوا الرقصه وفهد بينزل علي رجله بطريقه كلاسيكيه... وبيطلع خاتم فاخر من الالماس وبيقولها: تقبلي تتجوزيني يسجده..... تقبلي تكوني" نجمتي القطبيه "

سجده ضربات قلبها تعلو وتهبط من الفرحه ومش مصدقه الي هيا فيه وبتمد ايدها وبتقول: اقبل يسيد فهد 

وبيلبسلها الخاتم.. وبيطلع خاتم رجالي من الفضه وبيديهولها تلبسهولو وهيا بتلبسهوله وبيشيلها وبيلف بيها... وبعد كده بيقعدها علي التربيزه وبياكلوا 

سجده: اكلتي المفضله 

فهد: اومال اليومين الي قضناهم تعارف دول كنا بنعمل فيهم ايه 

سجده بعشق شديد وبتحاول تمسك دموعها:انا بجد محظوظه بيك يفهد.... انا بجد بحبك...

فهد: انا الي محظوظ بيكي.... ي حبيبة العمر والايام 

سجده: قولي بقي اتعلمت تركي ازاي 

فهد بضحك: تعرفي انا قعدت كام يوم علشان اتعلم الكلمه دي 

سجده: انت الي عامل كل ده بنفسك 

فهد: طبعا 

سجده: وانا اقول طالع حلو ليه 

فهد: تحفه علشان معموله ليكي ينجمتي 

سجده: هو انا اميرتك... ولا بنوتك ولا نجمتك 

فهد: كل دول.. بس نجمتي محببه الي قلبي لانك بصي فوق كده.. شايفه النجمه الي بتلمع دي 

سجده: اه 

فهد: انتي منوره حياتي زيها كده.. انا بالنسبالك ايه 

سجده: انت اميري 

فهد: ايه سبب اللقب

سجده: انا كنت بشوف في قصص الاميرات... بيجلهم امير.. وبينقذهم وبيث جنبهم...وبيغير حياتهم..وبيكون السند والداعم  ... وانت بالنسبالي اجمل امير في الدنيا 

فهد: هفضل اميرك الي بيحميكي من اي حاجه

سجده: وانا هفضل نجمتك الي منوره حياتك 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في الصباح... فهد بيصحي بيلاقي حمل عليه... بيلاقيها سجده بيبوس جبينها وبيقولها هفضل جنبك طول العمر يحبيبتي... وبينيمها برفق علي السرير وبيقوم يجهز نفسه... سجده بتقوم بتلاقي فهد طالع من الحمام وجهز 

سجده: الساعه كام 

فهد: عشره 

سجده بتنط من علي السرير: هنتاخر. علي الشركه

فهد: اجازه انهارده 

سجده: ليا  

فهد: ليا وليكي 

سجده: تمام وبتقوم تجهز نفسها وبتصلي طبعا.. وبتكون واقفه قدام المرايه تظبط حجابها فهد بيقرب منها 

سجده: في ايه 

فهد: شعرايه بره الحجاب

سجده: مشوفتهاش 

فهد: تمام وبيظبطلها حجابها وبيركبوا العربيه وبيمشوا 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيدخلوا البيت سجده بتلاقي الحد قاعد بتتجه ناحيته وبتبوسه وبتقوله: عامل ايه يجدو 

الجد: الحمد لله يقلب جدك 

سجده: اخدت العلاج 

الجد: ايوا وانا اقدر مخدهوش 

سجده: اشطر جدو 

الجد: كنتوا في الكوخ صح 

سجده: صح

الجد: تعرفي ان مفيش حد دخل الكوخ دا غيرك.. ودا يدل ان حفيدي بيحبك قوي 

فهد بيبص لسجده وبيبتسم:  اوي اوي يجدي

سجده: بس ع فكره كان خاطفني

فهد: انا 

سجده: بس احلي خطفه 

فهد: لحقتي نفسك 

الجد: عندي ليك خبر حلو... مالك ابن عمك رجع من السفر وطلع اوضته يريح 

فهد: بجد.. لسه فاكر يرجع بعد السنين كلها.. لما نشوفه 

فهد من خلفه: وانا اهو ياابن عمي وبيروح عليه يحضنه وفهد بيبادله الحضن بود 

مالك: وحشتني 

فهد: انت اكتر يغالي.. ايه الغيبه دي 

مالك: يلا بقي... انا اسمعت انم اتجوزت وانها بنت عمتي جميله وبيمد ايده يسلم علي سجده... فهد بيمدله ايده وبيقول: سلامك وصل 

مالك: يبني دا سلام عادي 

فهد بغيره: مشي حالك... ولا ضرب زمان وحشك 

مالك بضحك: لا وعلي ايه الطيب احسن 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بتكون العيله متجمعين علي الغدا وفهد بيقول: عندي ليكو خبر حلو 

الجد: فرحني يولدي

فهد: طبعا كلكم عارفين ان انا وسجده اتجوزنا بسرعه وكده.. فعلشان كده قررنا نعيد جوازنا تاني 

الجد بفرحه: مبارك يولدي ربنا يفرحكمويجبر بخاطركم يارب 

فهد: الله يبارك فيكي يجدي... وباقي العيله بيهنوه 

حمديه بحقد: مبروك يفهد 

فهد: الله يباركلك يمرات عمي 

وسجده بتكون سامعه التهاني ومش مصدقه وفرحانه..

سليم: علي بركه الله يولدي.. يومين كده ونعمل حفلة الخطوبه 

فهد: حلو يوالدي بعد يومين كويس خالص

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند حمديه في الاوضه 

حمديه بشر: انت هتسكت عن الي بيحصل ده... لو انت هتسكت انا مش هسكت 

مالك بغل: متقلقيش يما.. انا راجع مخصوص علشان حق اختي.. غير كده مش عايز اشوف خلقتهم.... قبل الخطوبه بتاعتهم متم ي هوا يمراته هيكونوا في القبر

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيدخل المكتب وبيلاقي ورقه  بيمسكها وبيقراها وبينصدم من الي مكتوب فيها... وبيهبد الكرسي يوقعه في الارض وووووو

ياتري فهد شاف ايه في الورقه؟؟!! 

الثامن عشر 


#اسيرة_الوحش

سجده بتدخل علي فهد بتلقيه متعصب وبتلاقي الكرسي واقع علي الارض 

سجده بقلق: مالك يافهد 

فهد: مفيش ياحبيبتي دا الكرسي وقع غصب بس 

سجده بعدم اقتناع: متاكد ان مفيش حاجه مضيقاق 

فهد بحنيه: لا يا حبيبتي... متقلقيش مفيش حاجه 

سجدة بتقرب منه وبتبوس جبينه وبتقوله: اتمني لو في حاجه مزعلاك احكيلي ومتخبيش عليا حاجه ونحلها مع بعض 

فهد بيمسك ايدها.... وبيقبلها بحب وبيقولها: متخافيش صدقيني الكرسي وقع غصب ولو في حاجه... هقولك 

سجده: تمام هطلع انا بقي اشوف حور بتعمل ايه 

بتطلع سجده... وفهد بيكمل تكسير في اي حاجه يلقيها قدامه وبيفتكر.... محتوي الرساله الي بيكون مكتوب فيها: عيش ايامك الاخيره مع  مراتك علشان ايام قليلة.... ومش هتكون معاك هتكون عند الي خلقها 

فهد بعصبيه مفرطه:مين اتجرا وهدد فهد الراوي ولا فكر ياذي مراته الي هيا كل حياته لو خربوش مسها اقسم بالله اطربق الدنيا علي دماغ اي حد... وبيطلع 

بره المكتب 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيكون متجه لغرفته بس بيوقفه صوت بيقول: متقلقيش ياحبيبتي... هرجعلك حقك وقبل خطوبتهم هتكون عند ربها وفهد واملاكه... وكل حاجه هتكون ليكي وليا فهد بيشوف الصوت جاي منين بيلاقي الصوت... طالع من اوضه مالك 

فهد بصدمه: انت يامالك..انت يابن عمي...شربت الشر والهبث انت كمان... يبقي انت الي جنيت علي روحك لما فكرت تلعب مع فهد الراوي وبيخبط الباب برجله بينزل علي الارض 

مالك بخوف: فيه.... ايه يافهد 

فهد بيمسكه من لياقته بعصبيه وبيقوله: فيه انك عيل واطي وخسيس

مالك بتوتر: اناعملت ايه بس 

فهد بيديله بالبوكس في وشه: في انك اتجرات وفكرت..... تاذي حرم فهد الراوي 

مالك: ان.... انا يافهد اعمل كده 

فهد بيديله بوكس كمان: ايوه انت 

مالك بشر: ايوه يافهد انا زي... ما اختي طلعت من البيت بسببها وحصرت قلب امي هحصر قلبك عليها 

فهد بيمسك وبيضربه ضرب مبرح لغاية.... مبيقع علي الارض وبيقوله: انت عبيط يلا اقسم بالله لو خربوش مسها ليكون اخر يوم في حياتك.... اختك الي طماعه وحاولت تقتلها زيك كده بس شوف مصيرها ايه انتي بقي هتكون زيها ياواطي وبينزل فيه ضرب وجنونه بيجن لما بيفتكر ان في حاجه ممكن تاذي سجده.... وبعدين بيجرجره من الاوضه وبينزل بيه علي السلم لغاية مبيقع تحت رجله جده

مالك بضعف: ابوس ايدك ياجدي.... خليه يسبني مش قادر 

الجد بصرامه: فيه ايه يافهد 

فهد بعصبية وصوت جهوري: في ان الكل**** اتجرا وفكر انو ياذي مراتي.... وبيوريلهم الرساله الي كاتبها 

الجد بخزي: يا خسارة تربيتي فيك انت واختك انتو ليه بتكرهو سجده..... كده عملتلكم ايه 

مالك بطمع وشر: احنا مش بنكرها هيا احنا بنكره فهد المفضل..... عند الجميع الي مكوش علي كل

بتعبه.... وبمجهوده وشطارته ولو علي اسطول العربيات فهيا بملكه الخاص مش زيك اي حاجه تحتاجها من فلوسي انا وفلوس ابوه ابوك الله يرحمه كان زيك كده كان دايما زعلان ان سليم عنده ملكه الخاص وهو لاء وربنا كارم فهد علشان نيته الصافيه.... وانت عارف ان عربياته الي بتتكلم عليها دي من تعبه وان طول عمره فعلا دايرلنا الشركات بس اي مكسب مش بياخد منه جنيه 

مالك بطمع: مهو في الاخر هيكوش علي كل حاجه 

الجد بيضربه بالقلم وبيقوله: عمري مفرقت بينكم ليه تعمل كده 

مالك: انت مش عادل... ومين قالك انو انت مش بتفرق مبنا انت راجل منافق 

فهد بيتعصب لما بيسمعه بيغلط في جده  وبيمسكه يضربه جامد 

الجد: بس خلاص يافهد..... مصيرك هيكون زي مصير اختك وورثك هتاخده...  زي اختك

مالك: مش ههنيك يافهد.... وكل العز الي انت فيه ده مش ههنيك عليه 

فهد بيكون هيضربه تاني بيوقفه صوت ابوه: خلاص يافهد 

فهد بيحترم ابوه.... وبيسكت 

بيطلع مالك يجيب شنطته وبيخرج علي بره 

الجد: هتلاقي فلوسك وصلالك علي حسابك ومش عايز اشوف وشك تاني 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيكون داخل الاوضه بيلاقي سجده بتعيط بيقرب منها بقلق وبيقولها: مالك ياحبيبتي 

سجدة بتترمي في حضنه وبتقوله: خايفه عليك يافهد ابن عمك.... ده مش ساهل ومش هيعدي الموضوع عادي انا مش هاممني.... نفسي ان شاء الله اموت بس 

فهد بيقاطعها وبيضمها جامد لحضنه: متقوليش كده تاني انتي لو حصلك حاجه.... متعرفيش هيحصلي ايه وبيمسحلها دموعها وبيقول: ان كان عليا فده عيل مفعوص اهرسه بايديا متخافيش يا حبيبتي 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في اليوم التالي فهد بيكون في الحمام وبينادي علي سجده....

تجبله فوطه بتروح تديهالو بيسحبها من ايدها علي جوه 

سجده بخجل: عيب كده

فهد بضحك: فتحي عينك.... انا لابس اصلا 

سجدة بتفتح عينها ببطء بتلقيه فعلا لابس وبتقوله: ليه عملت كده 

فهد بمشاكسه: ممكن تقولي برازي فيكي

سجده: اممم وبتشده من ايده.... بتوقفه قدام المرايه

فهد: فيه ايه 

سجده بتمسك كريم الحلاقه وبتحط علي خده 

فهد: ينهار 

سجده: شكلك كده جميل 

فهد: بجد وبيمسك منها الكريم وبيحط علي خدها وبيقولها: انتي كده جميله بردو

والاتنين بيفضلوا يضحكوا علي شكلهم.... وبعدين فهد بيشدها عليه وبيمسحلها.... وشها بمنديل وبعدين بيمسح وشه وبعدين الاتنين بيغسلوا وشهم وبيطلعوا 

فهد: بكره هنعمل.... حفلة الخطوبه 

سجده: يعني المفروض انام في اوضه تانيه لغاية منتجوز بقي

فهد: ده ازاي.... ده 

سجده: انا هعرض علي جده الموضوع ده 

فهد بضحك: طب يبقي.... حد يفكر كده ياخدك من جنبي 

سجده: حتي لو جدو

فهد: خلي موضوع جدي ده وانا هتفاهم معاه وطبعا بردو مش هتنامي بعيد عني وقوليلي بقي

سجده: اقولك ايه 

فهد: ازاي وقعتيني... في حبك

سجده بغرور مصتنع: علشان انا اتحب 

فهد: بجد بس انا..... مش بحبك

سجده: لا والله

فهد:انا بعشقك بعشق..... كل تفصيله فيكي ضحكتك طفولتك.... برائتك حتي جنونك 

سجده: انا مجنونه 

فهد: انا الي هتجنن لو فضلتي.... وقفه قدامي واتهور ونخليها بكره الفرح.... علطول 

سجده: عندك اثبت انت.... بس واديني ثواني وهنزل 

فهد: اوك 

سجدة: بس ثانيه 

فهد: فيه ايه 

سجده : انا بستاذن منك يا حضرة المدير علشان خطوبتي بكره..... ومش هينفع اجي الشركه

فهد بضحك: وانا كمان هخطب بردو فمش هروح بكره... وبينتهي اليوم في سلام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

يوم الخطوبه

 سجده بتكون لابسه فستان بسيط.... وواسع  باللون الموڤ وعليه طرحه بنفس اللون...تضع القليل من مساحيق التجميل.....وبتكون طالعه شبه الاميرات وفهد بيكون لابس بدله باللون الاسمر الي بتزيده جاذبيه ووسامه وبينزلوا..... الحفله الي بيكون حاضر فيها رجال اعمال كبيره وكلهم جايين لتهنئة فهد الخطوبه بتم وبيلبسوا بعض الدبل في اجواء كلها فرحه وسعاده....... مابينهم وبعدين البوفيه بيتفتح 

فهد: مبروك يانجمتي 

سجده : الله يبارك فيك يا اميري 

فهد بيجيله اتصال.... وبيقولها ثواني هرد 

سجده: انا هطلع اشوف موبايلي فين وهاجي مش هغيب 

فهد: ماشي يا حياتي 

وبتطلع تشوف تليفونها.... وفهد بيبعد شويه علشان الدوشه سجده..... بتطلع غرفتها وبتدور علي تلفونها وبتلقيه وبعدين.... بتبص من الشباك بتلاقي فهد بيتكلم في التليفون.... بس بتلاحظ انو في نور احمر متوجه نحيته  قلبه بيتقبض وبتبقي مصدومه.... فبتصرخ بصوت عالي وبتنادي فهد علشان يبعد بس مش بيسمع..... بتنزل جري علي السلم وهيا بترن عليه بس طبعا بيكون انتظار...... بتجري علي تحت وهيا بتنادي علي فهد سجده بتكون نازله جري علي السلم.. وبتحس ان قلبها هيقف.. بمجرد شعور ان فهد هيضيع منها.. وبتنادي باسمه مش سامع وبتصرخ باعلي  صوتها لما بتلاقي الرصاصه.... اخترقت جسده... لحظات.. ثواني.. بتحس ان الدنيا واقفه بيها... مش مستوعبه الي حصل.... 

سجده بجنون وصريخ : فهد..... لاء....لاء  وقبل مينزل علي الارض بتجري عليه وبتسنده..... فهد.. قوم يفهد الناس كلهم طبعا بيتجمعوا علي صراخ سجده وبيتصدموا من الي حصل وبيطلبوا عربيه علشان ينقلوه المستشفي

سجده بدموع ووجع قلب : فهد.... يافهد متسبنيش...... انا معاك... مش انت قولت مش هتسبني وابو فهد بيجري عليه.... وبيزعق في الحرس..مين الي دخل القصر وانتو واقفين يشويه حمير......ازاي حصل ده...وبيبقي هيتجنن علي ابنه  والكل بيبقي زعلان علي.... حالة سجده 

فهد بيحاول يتكلم... بس بيغمي عليه 

سجده بصوت عالي جدا وصريخ : فهد وبتتمسك في هدومه جامد  ..... مقدرش اعيش من غيرك اموت والله يفهد... وحور بتببقي واقفه منهاره علي منظر اخوها .. والناس واقفين مصدومين

سليم بزعيق : العربيه يا حسن انجز ابني هيضيع 

العربية بتوصل.... والجد بيركب قدام جنب السواق وسجده بتركب في الخلف.... وعلي رجلها فهد وبتكون رابطه الجرح 

سجده بهوان: انا معاك ياحبيبي... قوم بص قوم وانا مش هعاندك تاني والله  وهسمع الكلام ودموعها بتنزل بحرقه..... زي متكون طفله بتبكي علي ابوها 

الجد بحزن: خلاص ياحبيبتي متخافيش فهد قوي ومش هيحصله حاجه 

سجده بحزن: مش قادره ياجدو.... روحي بتتسحب مني 

بيوصلو المستشفي  وطبعا بيبقي وراهم حور وسليم..... وسجده بتصرخ علي الدكاتره بجنون: انتو وقفين عندكو بتعملو ايه مش شايفينه مضروب برصاصه.... قدامكم 

الدكاتره بخوف بعد مبيعرفو... انو فهد الراوي: حاضر يافندم وبياخدوه... بسرعه علي العمليات 

سجده بتدعيلو من قلبها ودموعها بتنزل وبتقول: يارب قومه بالسلامه انا مقدرش اعيش يوم واحد من غيرو يارب انت القارد.... علي كل شئ يارب 

الممرضين بيبقو وقفين دموعهم نزلت لانها صعبت عليهم جدا 

بعد فتره الدكاتره بيطلعو جري علي بره 

سجده: هو كويس يادكتور 

الدكتور بخزي: الحاله خطيرة... جدا لان الرصاصه كانت قريبه من القلب بس قدرنا نوقف النزيف الحمد لله

سجده بزعيق: يعني هيفوق... امتي

الدكتور: والله هو دلوقت محتاج دعواتكم 

سجده بدموع غزيره: يعني ايه الحاله خطيره.. اومال انتو لازمتكم ايه.. طب.. طب انا عايزه اشوفه 

الدكتور: مش هينفع 

سجده برجاء: لا هينفع الله يباركلك.... يادكتور سبني ادخله

الدكتور: مش هينفع... والله يمدام

سجدة بدموع: يعني ايه مش هينفع.... هدخل يعني هدخل انتو ليه كلكم عايزين تبعدوني عنه حرام عليكو.... دا هو كل مليا في الدنيا 

بتصعب علي الدكتور فبيقولها: طب ادخلي بس ارجوكي... بلاش تتاخري 

سجده بتسحب زي العمليات... من الممرضه وبتتعقم وبتدخل 

سجده اول مبتشوف حالته والخراطيم متعلقه في جسمه.. قلبها بيوجعها 

سجده بتقعد علي الكرسي... الي جنبه وبتقوله:فهد فهد انا معاك اصحي.... يافهد سايب نجمتك لوحدها ليه طب هتسبني انام من غير متاخدني في حضنك طب انا عايزه.... احضنك دلوقتي يافهد ليه كله بيعمل كده ليه كلهم عايزين يبعدوني عنك يارتتي مكانك يافهد مش مهم انا المهم انت تعيش وبتقوم تمسد علي شعره بحنيه.... وبتبوس دماغه 

الدكاتره بيدخلو وبيطلعوها وهيا مش بتكون عايزه تطلع 

سجده: سبوني معاه بالله عليكو 

الدكتور: والله بقي مش هينفع 

سجده بتوهان: طب خلاص هطلع.... بس فوقوه بقي... عرفوه اني معاه هنا.. ومحتجاه والله 

الدكتور بيراعي حالتها: حاضر.. بس استهدي بالله وادعيله

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتكون قاعده علي الكرسي في عالم تاني ومش مستوعبه الي... بيحصل 

سليم: سجده

سجده: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

سليم بحزن: سجده فوقي ياسجده

سجده بتوهان: نعم 

سليم: متخافيش ياحبيبتي... ادعيلو وان شاء الله هيكون كويس 

سجده: مش قادره تعبت خلوه.... يفوق وانا مش هعاند فيه تاني... ولا اضايقه 

سليم بيحاول يداري حزنه علشان سجده متضعفش وبيقولها: هيفوق وهتعملو اكبر...... فرح في الصعيد كلها 

سجده: خليه يفوق ويقوم بالسلامه.... وانا مش عايزه فرح كفايه.... هو يكون جنبي 

الدكاتره بيكونوا داخلين خارجين علي الاوضه وسجده مش فاهمه فيه ايه 

سجده بخوف: فيه ايه 

الدكتور: المريض محتاج..  انعاش حالا 

سجده: يعني ايه وبيكون قدامها.... ترولي بتوقعوا علي الارض وبتقعد تكسر في اي حاجه قدامها وبتصرخ: يارب يارب نجيه..    مش هقدر اعيش من غيره الجد وسليم بيحاولو يهدوها.... وهيا مش بتهدي 

الجد: اهدي يابتي 

سجده: اهدي ازاي قولي ياجدو اهدي ازاي 

سليم: طب اهدي بس

سجده: متقولوليش اهدي محدش يقولي اهدي... وبيغمي عليها 

الدكتوره بتجيلها وبتديها حقن.... ه مهدئه 

الجد بقلق: مالها يادكتوره

الدكتوره: جالها انهيار عصبي.... ياريت تدعولهم 

الجد: ربنا يقومهم بالسلامه يا دكتوره

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الدكتور بيخرج وبيقول لسليم: المريض محتاج دم واحنا مش لاقين فصيله دمه 

سليم: متقلقش يادكتور.... هتصرف وهجيب انا 

الدكتور: بس احنا محتاجين.. حالا

سليم: فصيلة دمه ايه يادكتور 

الدكتور: o-

سليم: حالا تكون عندك يادكتور....وبيعدي ساعتين وسليم محتار انو يلاقي فصيلة دم مش لاقي... رن علي كل معارفه في الصعيد كلها وفي القاهره وفي كل مكان مش عارف يتصرف... وبقي حيران.. مش عارف يعمل ايه... وشعر بقلة حيله.. ابنو بيضيع قدام عينه بدا يحس ان بيفقد اتزانه.....  وفجاه بيلاقي الي بتقول 

: انا هتبرعله 

سليم بصدمه: انتي 

ياتري مين الي هيتبرع لفهد؟!!!!!!

التاسع عشر 


#اسيرة_الوحش

حبيبة بحزن: ايوه انا ياعمي

سليم: ايه الي جابك هنا 

حبيبة:  مالك اخويا كان.... بيكلمني ياعمي وبيقول انو هياخدلي حقي... وفي يوم كنت بكلمه لقيته بيقول انو هيقتل فهد صرخت عليه في التليفون وقلتله لاء يا مالك انا كنت غلطانه ومش عايز ولا حاجه فصل في وشي.... التليفون وحاولت ارن عليكو كتير علشان احذركم بس محدش رد.... وجيت القصر بس محدش رضي يدخلني.. وبعدين سمعت في البلد انو فهد اتضرب بالنار..... فجيت جري علي اهني وبتمني انكو تسمحوني ياعمي والله مش بقول اكده علشان ارجع القصر.... بس انا عرفت اني كنت غلطانه واني فعلا كنت طمعانه في فلوس فهد بس لما بقي معايا الفلوس.... وعشت لوحدي الدنيا بقت بايخه قوي 

سليم: فهد يفوق بس والله مهرحمو

حبيبة: يستاهل ياعمي...  بس بتمني تسامحني 

سليم بحنيه: خلاص الي الفات مات.... يا حبيبة وبيحضنها وهيا بتروح تبوس ايد جدها بيبعد ايده وبيقولها: بعدي عني 

حبيبة بدموع: خلاص بالله عليك...  ياجدي سامحني وسبني اتبرع لفهد بالدم.... وبعدين همشي ومش هتشوف وشي 

الجد بحنية: موافق بس مش هتبعدي تاني.... ومش هتمشي من القصر 

حبيبة.... بتحضنه وبتبوس ايده والجد.... بيحس فعلا انها اتغيرت وكل ده كان مخلي حد يحرسها ويراقبها

وبالفعل.... بتبرعله بالدم 

عند سجده:-

سجده للدكتور: هو بقي كويس يدكتور

الدكتور وحاطط عينه في الارض:............. 

سجده بهلع : انت ساكت ليه... رد عليا 

الدكتور بخزي: للاسف المريض اتوفي.. مقدرناش نلحقه 

سجده بصريخ وجنون: انت بتقول... انت اتجننت مين دا الي اتوفي.. يعني مقدروش تلحقوه وبتفضل تصرخ باسمه لغاية مبتصحي... مفزوعه من نومها

وبتفوق من النوم مش بتلاقي فهد جنبها بتقعد تدور عليه في الاوضه: فهد فهد 

سجه بدموع وهوان: يافهد رد عليا بقي.. 

. انا تعبت طب سايبني لوحدي... ليه مش قادره يافهد  صدقني مش هعاندك تاني مش انا نجمتك واميرتك سايبني ليه بقي 

وبتعيط بحرقه وبتقوم جري  علشان تخرج وتشوفه  بتلاقي الدكتوره في وشها 

سجده بسرعه: فهد بقي كويس... هو فاق صح والله قلبي حاسس انو بقي كويس وبخير قوليلي هو كويس صح

الدكتوره بابتسامه: ايوه ياست قلبك كلامه صح واستاذ فهد فاق وبيسأل عليكي 

سجده بفرحه تكفي العالم كله: بجد يادكتوره 

الدكتوره: اه والله بجد 

سجده بتحضن الدكتوره بفرحه وبعدين بتجري علي اوضة فهد.... وبتلاقيه نايم وبتحضنه بحب وفرحه بتحس انت روحها رجعتلها تاني وبتقوله: كنت متاكده انك هتصحي ومش هتسبني لانك كل حياتي وعمري واميري وكله بفضل ربنا ربنا كريم اوي يافهد.... انا من غيرك كنت هموت 

فهد بيرفع ايده وبيحطها علي بقها وبيقولها: متقوليش كده تاني 

سجده بفرحه ودموع: انت صحيت يحبيبي 

فهد:للدرجادي كنت خايفه عليا 

سجده بدموع: خايفه عليك بس.     انا كان قلبي هيقف يافهد.... انت متعرفش انت بالنسبالي ايه انت النفس الي بتنفسه 

فهد بحب: وانتي نور عيني وحياتي كلها 

الجد وسليم  

سجده مش بتشوف حبيبة وبتجري علي الجد: فهد فاق ياجدو 

الجد: فاق من امبارح يا حبيبتي 

سجده باستغراب: طب..   وازاي معرفتش 

الجد: انتي دخلتي في حاله انهيار عصبي وفضلتي نايمه... يومين 

سجده: مش مهم لو كنت نمت سنتين او طول العمر المهم انو فهد صحي وبقي كويس وفجاة بتشوف حبيبة 

سجده بعصبيه: انتي ايه الي جابك هنا جايه علشان تكملي.... الي اخوكي مقدرش يعملو 

سليم بيستغرب هيا ازاي عرفت انو مالك هو الي ضرب فهد وبيقولها: انتي عرفتي ازاي 

سجده: شوفته وهو بيضربه يبابا بعنيا وهيا جايه تكمل عليه بالله عليك... مشيها انا مش عايزه فهد يتاذي تاني 

سليم بحنيه: متخافيش ياسجده.. حبيبة هيا الي اتبرعت لفهد بالدم واعتذرت عن الي عملته فيكي 

حبيبة بتقرب من سجده وبتمسك من وايديها وبتقولها: انا اسفه ياسجده انا عارفه اني كنت غلطانه وحاولت اقتلك بس غضبي وطمعي كانوا عميني ولما عرفت  انو فهد اتضرب جيت جري وفعلا اخويا مالك هو الي ضرب فهد لانو كان بيقول وانا حذرتو وجيت القصر بس محدش وافق يدخلني وبتعيط سجده بتحضنها وبتقولها: خلاص ياحبيبه مسمحاكي 

الجد: يلا بقي سيبوهم مع بعض شويه 

حبيبة وحور: حاضر ياجدي وبيخرجوا 

سجده بتقرب من فهد:  انا كان قلبي هيقف من الخوف

فهد: قولتلك بلاش الكلام ده تاني 

سجده: خلاص مش هقول كده تاني بس متتعصبش تاني علشان الجرح انت اغلي حاجه في حياتي 

فهد: وانتي حياتي كلها 

سجده: يلا علشان تاكل وتاخد العلاج 

فهد: يلا 

سجدة بتجيب الاكل..... وبتاكل فهد 

فهد: لو اضرب بالنار.     كل يوم وتوكليني بايدك 

سجدة: مش انت قولتلي متقوليش كده وانت كمان متقولش كده ابدا 

فهد بضحك: حاضر يافندم 

وبيفضلو يضحكوا مع بعض

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيعدي اسبوعين وسجده مبتفارقش فهد ولا لحظة وبتهتم بيه في كل تفصيله وكانت بتساعده في الشغل.... ومره سجده بتكون في المطبخ.. فهد بيتكلم في التليفون 

فهد: هتهولي علي المخزن وانا جاي حالا 

الشخص: حاضر يباشا 

فهد بيطلع وبيمشي بره لان المخزن بيكون قريب من البيت وفهد بيحس انو حد ماشي وراه فهد بيبص ورا بس طبعا الشخص بيكون استخبي وبيكمل مشي لغاية.... مبيوصل المخزن وبيدخل بيلاقي مالك مربوط 

فهد للحرس: فكوه... واطلعوا.. بره 

الحرس بيفكوه بالفعل وبيطلعوا بره 

مالك بخوف: انا اسف يافهد شطاني وزني والله ومش هكررها تاني

فهد: بعد ايه هيا وصلت معاك للقتل طب ازاي هو جدك رباك علي كده ولا عشتك بره بس ازاي ما انا عشت بره كتير 

مالك: خلاص يا فهد المسامح كريم... تعالي نفتح صفحه جديده

فهد: انا اكتر واحد حافظك يامالك.... فبلاش الكلام ده معايا انا 

مالك بشر: ما دام انت حفظني بقي يبقي اقتلك للمره التانيه وبيطلع سلاحه في وشه 

فهد بثبات: نزل سلاحك يامالك انا عارف انو انت عيل جبان المره الي فاتت عملتها غدر لاني مش واخد بالي المره دي متقدرش تعملها ومش هتطلع من هنا.... غير علي السجن 

مالك: سجن بسجن بقي يبقي اقتلك ومره واحده سجده بتدخل مالك بيشوفها بيمسكها من رقبتها وبيحط... السلاح عليها 

فهد بيخاف عليها وبيتعصب: سيب سجده يامالك سجده ملهاش فيه 

مالك بشر: لا مش هسيبها يافهد... وهقتلها واحسر قلبك عليها 

فهد بعصبيه شديده: اقسم بالله سجده.... لو اتاذت  ليكون اخر يوم في حياتك يا مالك وبيطلع سلاحه وبيوجه في وشه

مالك: نزل سلاحك يا فهد 

سجده: لا يافهد متنزلش السلاح لو نزلته هياذيك بالله عليك يافهد لاء

فهد لسجده: جه الوقت الي توريني... فيه قد ايه انتي طالبه مجتهده 

سجده بتفتكر كلام فهد لما كانو في الاسطبل... وفهد حاوطها من رقبتها وقلها لو حد حاوطك من رقبتك اضربيه بمرفقك في بطنه... وبتتشجع وبتضرب مالك جامد في بطنه... فبيقع علي الارض فهد بيجري وبياخد سجده وراه وبعدين بيروح علي مالك وبيضربه بالبوكس وبينزل فيه ضرب كل ما يفتكر انو كان... ممكن ياذي سجده 

مالك بضعف: ابوس ايدك يافهد ارحمني 

فهد: انا كان ممكن اسامح في حقي... انما سجده قولتلك خط احمر ومسمعتش كلامي وبيضربه ضرب جامد لدرجه ان عظامه اتكسرت... وهو مكانش قادر يقاوم لان فهد كان اقوي بكتير والشرطه بتدخل وبتاخد مالك وبيمشوا وفهد بيروح علي سجده وبيقولها: عرفتي مكاني ازاي وايه الي جابك 

سجده: عرفت مكانك لاني شفتك وانت طالع ومشيت وراك والي جابني اني خوفت اخسرك يافهد انت مش فاهم يافهد... انا خوفت قد ايه انت ليه مش مقدر قلقي وخوفي عليك ليه م

مُصر توجعني يافهد 

فهد بياخدها في حضنه..... وبيقولها حقك عليا ياحبيبتي وسجده بتمسك فيه جامد... وكانه هيهرب منها وبتقوله بدموع: بالله عليك يافهد متخاطرش بحياتك تاني انت مشوفتش انا كنت.... بتوجع ازاي وانت في المستشفي وانا مش قادره اعملك حاجه لو بتحبني فعلا متعملش كده تاني 

فهد: ومين قالك اني مشوفتكيش اه مشوفتكيش بس قلبي كان حاسس بيكي... بس صدقيني ياسجده انا عندك مش بتهاون ولو حد فكر ياذيكي مش هتردد اني اقتله 

سجده: يافهد بقي 

فهد بضحك: خلاص ياسجده.... هدبحه بس 

سجده بتضربه بايدها الصغيره كتفه وبتقوله: بطل بقي

فهد بتمثيل: اه 

سجده بخوف ودموع: والله مكنت اقصد حقك عليا والله نسيت ان الجرح هنا طب وجعك جامد طب تعالي 

نروح للدكتور 

فهد بضحك: كل ده يعني ايدك الي قد صبعي ديه هيا الي هتوجعني.... وبعدين انتي لو ضربتيني بمطرقه مش هتوجع لان حبي.... ليكي هيمحي كل ده 

سجده بتحضنه بحب وهو بيضمها اكتر ليه وبياخدها وبيمشوا وفجأة سجده بيغمي عليها وبتقع في حضن فهد 

فهد بقلق وخوف: سجده فوقي ياسجده... وبيشيلها وبيجري بيها علي القصر وبيتصل علي الدكتوره وبتيجي بتكشف علي سجده 

فهد بقلق: طمنيني يادكتوره 

الدكتوره: هيا عندها ضعف عام في جسمها... وده سببه قلة الاكل لازم... تمشي علي العلاج ده وان شاء الله هتكون كويسه وتاكل كويس 

فهد بيشكر الدكتوره وبيحسبها وبعدين بيبعت حد من الحرس يجيب العلاج 

سجده بتفوق بتلاقي فهد قاعد جنبها 

فهد بحنيه: الف سلامه عليكي يانور عيني 

سجده: الله يسلمك ياحبيبي

فهد: الدكتوره قالت انو انتي عندك ضعف بسبب قلة الاكل... شكلك مكنتيش بتاكلي لما كنت تعبان

سجده: لا انا كنت باكل كويس جدا

فهد: عليا انا بردو 

سجده: هاكل ازاي يافهد... وانت كنت في الحاله دي 

فهد: طب انا بقيت كويس اهو يلا كلي بقي وبياكلها وبعدين 

سجده:كغايه مش عايزه  بس بتفتكر لما قالت ان لو فهد قام بالسلامه.. مش هتعانده تاني 

سجده: ولا اقولك هاتو 

فهد: ايه الي غير رايك بسرعه 

سجده: علشان انا قولت لو ربنل شفاك هسمع كلامك ومش هعاندك تاني 

فهد بحب: بتحبيني كل الحب ده

سجده: بحبك اكتر من اي حد 

فهد: وانا بحبك اكتر من نفسي 

حور وحبيبه بيدخلو وبيقولو: ايوه ياعم روميو 

فهد: بس يا عيال انتو 

حور: اه لو فارس احلامي..... يحبني الحب ده كله 

حبيبه: ولا يهتم بيا الاهتمام ده كله 

سجده: اعتبر ده حسد 

حبيبه وحور بضحك: لا بنقر عليكو بس 

سجده بضحك: ان كان كده ماشي.... وبيفضلو يضحكوا مع بعض بيعدي اسبوع وحالة سجده بتتحسن جدا وحمديه بتكون فرحانه ان بنتها... رجعت تاني بس بتكون زعلانه علي مالك وبتحاول تخلي حبيبه شريره تاني.... بس حبيبه مش بتوافق وبتشوف كميه حب فهد لسجده وبتعرف معني العيله 

في يوم بتكون العيله متجمعه والجد بيكلهم: كده عدي تلت اسابيع علي الخطوبه هنفضل اسبوع كمان ونعمل الفرح 

فهد: احلي خبر سمعته ياجدي 

سجده: والله مش عايزه حاجه كفايه انتا معايا 

فهد: حبيبتي يتعملها احسن واكبر فرح في الصعيد لا مش في الصعيد في مصر كلها 

حبيبه وحور: بطلي نكد بقي عايزين نلبس فساتين 

سجده بضحك: ماشي يجماعه

الجد: عندي خبر تاني 

فهد: ايه هوا 

ياتري الجد هيقول ايه لفهد؟!!!!!!!!

تابعووووووني 




الفصل العشرون من هنا



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺







تعليقات

التنقل السريع
    close