سكريبت خلف ابواب الجراحه بقلم منه سامح حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
سكريبت خلف ابواب الجراحه بقلم منه سامح حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
لي مخبية انك دكتورة جراحة ؟
خلود بصتله :مين قالك كدة انا علاج طبيعي ..وبعدين يلا عندنا شغل كتير
بلال مسك ايديها قبل ماتمشي وقال بهدوء:متخبيش اكتر من كدة انا عارف انك كنتي دكتورة جراحة في لندن ومن سبع سنين رجعتي مصر ودرستي علاج طبيعي ...والسؤال هنا انتي لي مخبية ؟؟
خلود عنيها دمعت لما افتكرت حاجة وبعدت ايدو عنها ومشيت من سكات
بلال كان باصص علي أثرها بفضول وشك وقال بهدوء:هعرف ياخلود هعرف ..ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند خلود خلصت شغلها وروحت ودخلت وهي بتنادي علي صحبتها الس عايشة معاها لقت واحدة قاعدة وباصلها بابتسامة
خلود وقفت بصدمة وقالت :انتي بتعملي اي هنا!!..وفين ليين
بيريهان بابتسامة وهي بتقربلها ولسة هتحضنها خلود بعدت وقالت بحذر :اوعي اوعي تقربي ....وبدات دموعها تتجمع بس بتحاول متبينش وقالت بكسرة:لي لي ظهرتي تاني ...وبدأ صوتها يعلي بغضب:عايزةة اييييييي
لين نزلت علي الصوت ووقفت جمب خلود تهديها
بيريهان بدموع ندم :اسفة يابنتي سامحيني غلطت
خلود بصدمة وتريقة:غلطتي!!!! ...وقالت بعصبية :هو الي يسيب بنتو وهي عشر سنين في الشارع ويمشييي دي تعتبررررر غلطةةة لا وتتسامح عليها كماننن ...وخدت نفس وقالت بهدوء:لو سمحتي م عايزة اشوفك تاني امشي
بيريهان دموعها نزلت وقالت وهي باصة للارض:عندك حق بس اسمعيني ..
خلود قاطعتها بغضب :بقولك امشييي
لين قالت بحزن وهي بتبص علي خلود وبيريهان :اديها فرصة طيب تتكلم ياخلود
خلود بصت للين انها تسكت ورجعت بصت علي بيريهان : قولتلك برةةة
بيريهان بحزن ودموع:م همشي غير لما تسمعي خلود انا بم*وت عندي الكان,سر في مراحله الاخيرة هو في عملية بس نسبتها م عليا ...وقالت برجاء :لو ادتيني امل تسامحيني هتديني امل للحياه تاني ده غير اني م عايزة غيرك يعملي العملية دي
خلود بصت للين وضحكت بهستيريا جامد وقالت بضحك :ةهي بتبص للين :اهي دي الي كنتي عايزاني اسمعها دي راجعة علشان تمو*ت مرتاحة .... وبصت لبيريهان وقربت عليها بعيون باردة :اولا انتي حرة عايزة تعملي العملية متغمليش حاجة متخصنيش تاني حاجة انا بطلت جراحة من زمان يعني انا علاج طبيعي ...واكملت بعيون كرهه :وانتي لو اخر واحدة في الدنيا م هعملك حاجة ولا هساعدك في حاجة
ومسكت شنطتها اديتهالها وقالت بهدوء :خدي الباب في ايدك
بيريهان كان الكلام بيقطعها وبصتلها بدموع عجز وحزن وخرجت
خلود بصت علي أثرها ودموعها نزلت بهدوء
لين حضنتها بحزن واطمئنان
-----------------------------
تاني يوم في المستشفي
بلال دخل المكتب وقعد وبص لخلود الي بصتله ببرود :وفر كلامك انا دكتورة علاج طبيعي وهفضل علاج طبيعي انسي دكتورة جراحة دي
بلال بعدم فهم وعصبية خفيفة:ايوةةة لييي لييي مخبية كدة وانتي واخدة جوايز وكنتي دكتورة شاطرة وغير كدة انتي بتحبي الجراحة فليي
خلود سرحت وقالت بصوت مكسور:م كل حاجة بنحبها بتدوم ...وقالت وهي بتغير. الموضوع :عندك عمليات النهاردة
بلال فهم انه هي بتغير الموضوع فمحبش يضغط عليها وقال بابتسامة هدوء :اه بس الحمد لله م كتير
خلود هزت راسها ببرود وبلال بصلها بقلة حيلة وخرج
............
بلال كان ماشي بسرعة في طرقة المستشفي واتخبط في حد ووقعت
بلال وهو بيساعدها :انا اسف اس...وسكت بصدمة :لين
لين ....
البارت التاني"
لين بصتله بصدمة :انت بتعمل اي هنا
بلال كان بيمد ايده يساعدها
لين بصت لايدو والدبلة الي فيها بحزن وقامت مشيت من سكات
بلال بص لايده ورجع بص لاثرها واتنهد ومشي
ـــــــــــ
لين دخلت مكتب خلود بدموع محبوسة وقعدت وهي سرحانة
خلود بااستغراب:لين انتي كويسة
لين هزت راسها بلا ودموعها نزلت :شوفتو بعد كل المدة دي ياخلود .. واكملت بضحكة سخرية :لا وخاطب ...وبصتلها بدموع :لي مقولتليش انه بيشتغل هنا
خلود فهمت ومسكت ايديها بحزن :مكنتش عايزاكي تفتكري ولا تزعلي انا اسفة
لين بصتلها ودموعها نزلت بوجع :قلبي اتحرق اوي لما شوفت الدبلة ...وضحكت بسخرية :هي دي الي سبني عشانها بقي
خلود قامت حضنتها :صدقيني ربنا هيعوضك انتي قدها وهتتخطي ....وبصتلها وقالت بتردد وحزن:وبعدين عايزة اقولك علي حاجة بس بردو عايزاكي تبصي لقدام بعض لما اقولك متبصيش لورا والي عايزك هيحارب علشانك
لين بصتلها بدموع مستنية تقول
خلود قالت بتنهيدة:م خاطب هو فعلا كان خاطب وكان بيحبها اوي بس اتوفت من سنة ومن ساعتها وهو م بيقلع دبلتها
لين دموعها نزلت بوجع :وانا كنت بحبه اوي بس فعلا محدش بياخد حاجة بيحبها
خلود اتنهدت بحزن عليها ومسكت ايديها وقالت بهدوء:بلال كويس يالين بس هو غصبا عنو ومحدش بيختار الي بيحبو وانتي انسانة جميلة والف مين يتمناكي وصدقيني ربنا هيعوضك وهتبقي اسعد انسانة اه عدي اربع سنين علي موضوعكو بس ده في الاول وفي الاخر نصيب ...واتنهدت بابتسامة وجع:وانا اكبر مثال قدامك اهو
لين حضنتها وقعدت تعيط في حضنها شوية وخلود بدلتها الحضن بحزن عليها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد شهر
لين قاعدة في مكانها الهادي كالعادة وسرحانة لقت حد قعد جمبها
لين بصتله وهو غمز وقال بابتسامة :انا معاذ وانتي ؟
لين بهدوء ورجعت بصت للفراغ تاني :مبتعرفش
معاذ اضايق انها معرفتوش وقال بهدوء:انتي فعلا م فاكراني يالين ؟
لين بصتله بعدم فهم وقالت :اعرفك منين ..ودققت في ملامحو شوية وقالت بصدمة:معاااذ
معاذ ابتسم بحزن وهز راسه
لين ابتسمت بفرحة:يخربيتك رجعت امتيي
معاذ شاف فرحتها فرح وابتسم وهو بيبصلها بحب:لسة امبارح باليل واول حاجة عملتها جيتلك وكنت عارف انك هتبقي هنا ...وسكت شوية وقال بحب باين عليه :وحشتيني اوي
لين اتكسفت وقالت بتوتر:قصدك وحشتوني اكيد
معاذ ضحك علي توترها وهز راسه :فعلا انتو كلكو وحشتوني بس انتي مختلفة طبعا
لين بتوتر وهي بتغير الموضوع :قوم قوم خلينا نروح لخلود هتفرح اوي
معاذ ابتسم وقام معاها
ــــــــــــــــــــــــــ
خلود كانت قاعدة في مكتبها بتعب هي وبلال :يووم متعببب
بلال :اوي بصراحة ...وافتكر حاجة وقال:صح شوفتي الدكتور الجديد
خلود بااستغراب:ده جه امتي ده
بلال :لسة واصل امبارح بيقولو شاطر اوي من لندن
خلود كانت بتشرب وشرقت وقال بصدمة:لندن !!...وقالت بسرعة :ده اسمو اي
بلال كان هيرد قاطعه خبط الباب وفتح ودخل
خلود قامت بصدمة واتعملها فلاش باك وقالت بوجع:انت
"خلف ابواب الجراحة "
البارت التالت "
عمر بصلها بصدمة :انتي بتعملي اي هنا
خلود رجع ليها فلاش باك لكل حاجة حصلت وقالت بدموع :انت الدكتور الجديد
عمر قرب عليها وهز راسه بهدوء
بلال كان بيبصلهم بغموض ومتاكد انه في حاجة
خلود بصتله دموعها كانت هتنزل جريب علي برة بسرعة بلال جري وراها بقلق وعمر اتنهد بحزن وقعد وهو بيفتكر كل حاجة ..
ـــــــــــ
معاذ ولين وصلو المستشفي ونزلو من العربية لقو خلود طلعت بسرعة وهي بتركب عربيتها ومشيت وبلال وراها بعربيته
لين بصت بقلق:اي الي حصل
معاذ سرح في بلال واتضايق لما شافه
لين هزته :يابنييي روحت فين ...تعالي ندخل نشوف في اي
ودخلو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلود كانت وصلت مكان معزول ونزلت قعدت تصرخ بوجع لحد ماقعدت علي الارض بتعب
بلال كان باصص عليها بحزن وقرب عليها قعد جمبها بسكات
خلود بدات تتكلم بوجع :كنت دكتور شاطرة اوي كنت اشطر واحدة هناك لحد ما قبلت احمد ...وابتسمت بوجع :كان حبيبي وصديقي وكل حاجة مكنش ليا غيرو لحد ماعرفت انه عندو مرض زي الكانسر بس ده نادر ...واتنهدت :مكنش في امل الا عملية وكان نسبتها ضعيفة اختارني انا اعملها كنت خايفة ومكنتش عايزة ادخلها بس هو اصر وفعلا دخلت وكل حاجة كانت تمام ...وبدأ صوتها يتغير ودموعها تنزل وتقول الكلام بتقطع :لحد مافجاءة قلبو وقف كنت هتجنن مكنتش عارفة السبب حاولت بكل الطرق انقذو بس ك كان م*ات .....وبدات تعيط :كنت منهارة كنت لوحدي خرجت وانا م شايفة قدامي وبصيت لعمر صاحب عمرو الي جري علي جوة لما خرجت وانا وقعت مشوفتش قدامي
بلال كان بيسمعها وحس بكمية الوجع الي شافتها وحست بيها ودموعه نزلت
خلود كملت : دخلت في غيبوبة ست شهور ولما فوقت افتكرت كل حاجة كنت بنهار وبندم لاني السبب كان لازم الحقو بس ملحقتش ....فعاقبت نفسي وقررت اغير حياتي ورجعت مصر وبدات ادرس علاج طبيعي ورميت ورايا اكتر حاجة بحبها وهي الجراحة واديني زي ماانت شايف اهو
بلال بحزن : بس انتي عملتي كل الي عليكي ده قدر ربنا
خلود مسكت دماغها بوجع وبصت للارض وبدات تعيط
بلال بصلها بحزن وبدأ يطبطب عليها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
لين دخلت تصحي خلود لقتها صاحية وباصة لصورة احمد وبتعيط وحضناها
لين قعدت جمبها وقالت بحزن:ملكيش ذنب والله ده قدرو انتي بالعكس عملتي الي عليكي علشان تنقذيه كفاية لوم في نفسك بقي ... وقومي يلا علشان تروحي الشغل
خلود اتعدلت ومسحت دموعها:م هروح
لين :ليي لا خلود مفاية كئابة وقومي شوفي حياتك بقولك
خلود بدموع :م عايزة اشوف عمر واشوف نظرته ولا اكنه بيقولي انتي السبب م عايزة افتكر حاجة بحاول انسي
لين مقدرتش تتكلم وحضنتها من سكات لحد مالباب خبط لين سابتها وفتحت لقت عمر
لين ابتسمت بهدوء وسمحتلو يدخل
عمر دخل وقال بهدوء:عارف ان هتتهرب وم هتيجي علشان متشوفنيش ...فجيت اشوفها
لين هزت راسها بااحراج وقالت:فوق في اوضتها اقولها انك جيت
عمر وهو طالع. :لا متعرفهاش م هترضي تشوفني طلع خبط علي الاوضة ودخل
خلود بترفع راسها وهي بتقول:مين يال...وسكتت بصدمة:انت
عمر ابتسم بهدوء ودخل مسك صورة احمد وقال بحزن :لسة محتفظة بيها
خلود بدموع وهي حاطة راسها في الارض :انا اسف..
قاطعها عمر بابتسامة حزن وهو بيقعد :بتتاسفي لي ياخلود انتي معملتيش حاجة ده قدرو وده نصيبو وكلنا عارفين انك عملتي الي عليكي وزيادة علشان تنقذيه بس ده نصيبو ومحدش بياخد غير نصيبو ....واتنهد بعتاب:لي ياخلود لي عملتي في نفسك كدة ومنعتي نفسك من اكتر حاجة بتحبيها
خلود دموعها نزلت :هي السبب في ان اخسرو وهتفضل السبب
عمر :لا ده نصيب ياخلود افهمي بقي وبعدين عارف انك خايفة وم عايزة توجهيني خايفة الومك ...واتنهد :انا اه منكرش في الاول فكرت كدا بس لما هديت عرفت ان ده نصيب دورت عليكي كتير بعد لما فوقتي عرفت انك رجعتي مصر وبداتي حياتك في حاجة تانية. مكنتش عايز اقابلك في الوقت ده علشان متتعبيش تاني استنيت لحد لما استقريتي وجيت وكمت متاكد انك هترجعي لنقطة الصفر تاني ...الي عايز اقوله ياخلود اما رجعت علشان اشبلك من الذنب الي انتي فيه ده كفاية كدة شبلتي نفسك حاجة ملكيش ايد فيها انتي بالعكس لازم تفتخري بنفسك وانك حاولتي تساعديه لاخر نفس ومياستيش ..وقال بابتسامة:والبسي يلا علشان ورانا شغل كتير
خلود مسحت دموعها وابتسمت وبصت لصورة احمد وقامت لبست ونزلو ولين بصت لاثرهم بابتسامة حب
لحد مالباب خبط لين فتحت وابتسمت لما لقيتو معاذ :اهلا.
معاذ وهو داخل بنفس الابتسامة:وسهلا يامزة
لين اتكسفت وقالت بعضبية خفيفة:معاااذ بطل هزارك ده
معاذ ضحك علي شكلها ودخل وهو بيقول :مفيش حاجة تتاكل في البيت ده
لين :اي يالا البجاحة دي ده لو بيتك م هتبقي بالبرود ده
معاذ وهو بيقعد :متغيريش الموضوع اطلبلنا اكل يلا علي حسابك
لين قعدت برفعة حاجب:لا والله
معاذ ضحك :خلاص خليه عليا متبرقيش كدة
لين ضحكت ومعاذ بصلها بحب واتكلم بهدوء :نتكلم جد بقي
لين هزت راسها
معاذ اتنهد وقال بتوتر:انتي لسة بتحبي بلال وخصوصا بعد لما شوفته في المستشفي
لين بصت للفراغ بحزن وقالت بتوهان:معرفش حاسة اني تايهةة....بس لو حتي لسة بحبو م هينفع لانو عمرو ماحبني
معاذ سكت بحزن
لين بصتله وكملت علشان تطمنه: بس عارف مبقتش اهتم بيه بدات احس انه زيه زي اي حد واني لازم ادي فرصة لنفسي ولحد. بيستاهلني بجد
معاذ ابتسم بفرحة:بجد
لين هزت راسها بابتسامة
معاذ ابتسم :طب تديني الفرصة دي يااستاذة لين
لين حست بخوف بس حست احساس حلو وابتسمت :اديك يااستاذ معاذ
معاذ ضحك بفرحة ومسك ايديها بحب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلود وعمر وصلو المستشفي بس لقو كلو متوتر ورايح جاي وبلال بيجري عليهم ووقف قدامهم وهو بينهج وبيقول:في حالة متاخرة جيالنا ومحتاجين نعمل عملية ليها في اسرع وقت بس م عارف اوصل لدكتور خالد فونه مقفول والحالة لازم تدخل دلوقتي
خلود اتعصبت:يعني اييي مبيردش حاولو توصلو لي بااسرع طريقة
بلال بااسف:حاولت بس كلو مغلق
خلود: طب والعمل فين باقي الدكاترة
بلال :للاسف كلهم مسافرين ..وسكت وقال بتوتر:مفيش غير حل واحد.وهو انتي
خلود بسرعة:مستحيلل مستحيل ادخل عمليات تاني ده غير اني بقالي كتير اوي مدخلتش مينفعش
عمر بصلها :مفيش غير الحل ده ياخلود وبعدين انتي قدها وهندخل معاكي ونساعدك متقلقيش
خلود وهي بتهز راسها بلا بخوف وتمسك دماغها :لا لااال م هكررها تانييي لاا
بلال مسكها وزعق :خلووود فووقي انتي معملتيش حاجةةة خلوود لو مدخلتيش دلوقتي هتبقي زنبها في رقبتك وانتي قدها احنا واثقين فيكي
خلود دموعها نزلت بخوف وعجز وعمر وبلال مسكوها ودوها اوضة اللبس تلبس وراحو يلبسو للعملية ...وخلصو واستنوها وهي بتفتح الباب وبتبص للركن الاوضة وتفتكر.كل حاجة زكان وتبص علي لبسها بتاع العمليات ودموعها نزلت بصت علي المريضة الي فاقدة الوعي بوجع ومقدرتش تدخل وكانت هتخرج بس مسكها عمر وبصلها بااطمئنان ومسك ايديها ودخلها وهو بيطمنها
خلود بتهز راسها بلا بخوف
عمر ابتسم :انتي قدها ...يلا
خلود غمضت عنيها وخدت نفس وقربت علي المريضة بس وقفت بصدمة ودموع:امي
البارت الرابع والاخير "
خلود بدموع وصدمة:امي
عمر وبلال بصو بصدمة
خلود كانت هتنهار بس عمر مسكها :مفيش وقت ياخلود ركزي ركزييي ارجوكي علشان تنقذيها
خلود دموعها نزلت وقالت بوجع:خايفة معرفش انقذها
عمر ابتسملها بحب واطمئنان:هتعرفي ...يلا
خلود اتنهدت ومسحت دموعها وبصت لامها بحزن وبدات العملية بمهارة وكانت ناجحة جدا بس فجاءة قلبها وقف من غير سبب
خلود افتكرت احمد ووعدت نفسها تعمل الي عليها وتنقذها وزعقت بسرعة :هاتو الجهاااز بسرعةةة ...وفعلا ادوها الجهاز وبدات تعمل بيه بس مفيش فايدة
خلود.:بزعيق: علي متين بسرعةةة
عمر اتوتر بس فعلا عملو علي متين
بدات خلود تعملو وهي بتقول:لازم تقوومي لازم تبرري لي عملتي كدة قووومي ...وجت علي تالت مرة وقفت بصت لعمر وبلال بعجز ودموعها بدات تنزل وعملت لاخر مرة باامل
عمر بفرحة:رجععع
خلود سندت علي الحيطة واتنهدت باارتياح وقالت بفرحة:الحمد لله يارب الحمد لله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد شهرين
عمر دخل لخلود وقعد قدامها بتوتر
خلود بصاله بعدم فهم
عمر اتكلم بتوتر :بصي من غير لف ولا دوران تقبلي تتجوزيني
خلود ضحكت عليه :ومالك متوتر كدة لي
عمر :متضحكيشش ماانتي عارفة اني مليش في الكلام ده وبعدين خايف ترفضي
خلود قامت وهي بتكتم ضحكتها وقالت بحب :وقفتك معايا دايما عمري ماهنساها في الوحش قبل الحلو انت معايا فاازاي هرفضك!!
عمر قام بصدمة وفرح:يعني انتي موافقة
خلود هزت راسها بحب
عمر كان هيحضنها بفرحة بس دخل بلال وهو بيقول:هوب هوب بتعمل اي
عمر بصله بغضب:ياعم وانتت مالك انت كمان
خلود ضحكت علي عصبيتو
وبلال ببرود:اتلم كدة ماانت هتتجوزها
عمر بصله :فصيييل
بلال بصله ببرود واستفزاز
وخلود ضحكت عليهم .
لين :بتضحكو علي اي ياخاينين
ومعاذ دخل وراها وكان هيتكلم بس بص لبلال وسكت
بلال قرب عليه وحضنه وقال بعتاب:لي بعدت ياغبييي كفاية خصام لحد كدة
معاذ ابتسم بقلب ابيض وبادله الحضن :وحشتني اوي ياعم
بلال :وانت اكتر
لين وخلود بصت لهم وابتسمو بحب
عمر اتكلم بتسال:هو امتو كلكو تعرفو بعض منين كدة ؟؟
خلود :يااه حكاية طويلة بس كلنا عارفين بعض من الطفولة كنا جيران وعاملين شلة جامدة بس طبعا لما كبرنا اتفرقنا وكل واحد شاف حياته واهو رجعنا اتجمعنا تاني ..وابتسمت بحب
عمر :ربنا يخليكو لبعض
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في يوم الفرح لين وخلود
كل واحد خد حبيبته وبص ليها باانبهار ورقصو سلو
عند معاذ ولين
معاذ بحب:جميلة اوي
لين اتكسفت وبصت للارض
معاذ ضحك :اومال لو قولتلك مزة اوي هتقعي من طولك
لين بكسووف:معاااذ
معاذ بحبو:قلبو ...وقال بحب :بحبك اوي يالين اوي
لين ابتسمت بحب :وانا كمان بحبك اوي
معاذ سمع كلمتها وشالها ولف بيها يفرحة
ــــ
عمر بحب:طالعة جامدة
خلود ضحكت:حساك بتشقطني
عمر غمزلها:طب ماتيجي
خلود ضحكت بكسوف:عمررر اتلمم
عمر ضحك علي ضحكتها وقال بحب:بحبك
خلود ابتسمت بفرحة:وانا كمان
عمر غمزلها بضحك :طب اي م هتيجي تعالي نفكس للفرح بس
خلود بكسوف:عمررررر
عمر ابتسم علي كسوفها وشالها ولف بيها بحب
ـــــــــــــــــــ
بعد.وقت كانت واقفة بيريهان خايفة تقرب لامحتها لين وبصت لخلود بتوتر وعمزت لمعاذ
معاذ : اي الي جبها دي
لين :معرفش بس خلود لو شافتها هتضايق وقامت قربت علي بيريهان وخدتها علي جمب
خلود كانت شايفة لين بتاخد.حد علي حمب وكانت هتقوم معاذ جه وقف قدامها بتوتر:بتكلم صحبتها اتبسطي
خلود شكت من توتره انه في حاجة وشافته عملل يغمز لعمر
خلود زقتو وراحت ورا لين
ــــ
لين بغضب:اي الي جابك
بيريهان :جاية اباركلها والله نيتي م وحشة واشكرها
لين كانت هتتكلم خلود اتكلمت ببرود :انا معملتش حاجة ومكنتش عارفة اصلا انه انتي الي محتاجة الي عملية
بيريهان بدموع: سامحيني يابنتي سامحيني او حاولي تسامحيني انا هرجع امريكا تاني وم هتشوفيني بس عايزاكي تعرفي اني موجودة ليكي علطول
خلود بصتلها وضحكت بتريقة:امشي ....ومسكت لين ورجعو الفرح تاني
خلود.عنيها دمعت .بس مسحت دموعها بسرعة وابتسمت لعمر الي بادلها الابتسامة
وبدأو يرقصو تحت عيون بلال الي باصصلهم بحب وباصص للدبلة الي في ايدو وابتسم بحب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد خمس سنين
كانو كلهم قاعدين متجمعين في الجنينة وبلال قاعد معاهم قربت عليه صغيرة شالها بحب وباصصلها
سلمي بطفولة:هو انت مجبتش نونو لي ياعمو
بلال ضحك :لاني م هعرف اجيبو لوحدي ياحبيبة عمو
سلمي ببراءة:كنت تاخد بابا معاك وتجبوه
بلال وكل الي قاعدين ضحكو علي
معاذ بضحك :هزقيني كمان وكمان يابنت الناس الحلوة
احمد قرب علي سلمي بغضب وقالها بغيرة طفولة:انتي لي لعبتي مع يوسف مش قولتلك متلعبيش مع ولاد
سلمي باسته من خده وقالت ببراءة :اسفة
احمد ابتسم وجريو يلعبو مع بعض ..تحت عيون الكل الي ميتين ضحك عليهم
لين اتكلمت:شايفة ابنك مسيطر ازاي ياهانم
خلود ضحكت وبصت لعمر :طالع غيور لابوه بقي م هيجيبو من بعيد
معاذ بغيرة:لمو ابنكو عن بنتي بقي علشان معلقهوش
كلهم ضحكو علي غيرتو بحب
بلال الي كان باصص للسما وسرحان
خلود خدت بالها وقامت جمبو بصتله بابتسامة حزن :روحها. دايما معاك متقلقش هتتجمعووفي الجنة ان شاء الله
بلال بص للدبلة الي في ايدو بابتسامة حب واتنهد وقال :يارب
.......وتمت
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق