أخر الاخبار

روايه همسه الفهد بقلم بسمله أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 روايه همسه الفهد بقلم بسمله أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


روايه همسه الفهد بقلم بسمله أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


الوقت 9:3 صباحا في شركه السيوفي للاستثمار صوت خطوات سريعة وابواب بتتفتح وتتقفل وهمسات خافته تنتشر كالهرباء بيت ممرات الشركه...... 

في لحظه الجو كله بيتغير الموظفين اللي كانوا بيضحكوا ويتكلموا سكته فجاه  

وصل ...

نطقتها ساره السكرتيره و هي بتقف بسرعه و بتعديل هدومها كل الموظفين بصو لبعض بقلق و ابتدوا يفتحو شغلهم بسرعه الكيبوردات اشتغلت فجاه والورق بدا يتقلب و اصوات الطبعات دبات كانها موسيقي للترحيب بي الباب الزجاجي الكبير اتفتح .. و دخل فهد السيوفي ( شاب طويل في العشرينات عنده 25 سنه ذو عضلات بارزه و شعر كثيف مكس ما بين اللون الاسود و البني يمتلك عيون بني تشبه القهوه و عنده دقن كثيف جعلته اكثر وسامه و جاذبيه 🤭 لاكن شخصيته صارمه جدا )

جلس علي مكتبه بكل هيبه و هدوء و ساره دخلت وراه وقالت بكل احترام 

ساره : صباح الخير يا مستر فهد 

فهد ببرود : صباح الخير هاتي لي كل مواعيد النهارده 

قالت و هي متوتره وبتمد ايديها بالورق : اتفضل يا مستر فهد تؤمرني بحاجه تاني 

فهد : شكرا روحي انتي كملي شغلك  

همت لي تذهب لاكن أوقفها صوته و هو بيقول : خلي حد من البوفيه يعمل لي قهوه 

اومات له و خرجت و بعد مده  ليست بقصيره دخل العامل بكل احترام و خوف فمن لا يخاف من الفهد و قال : القهوه يا فهد بيه تأمرني بحاجه تاني فهد و هو باصص في الورق الي قدامه رد من غير حتي ما يبص عليه و قال : روح انت  

و بعد مع خرج الباب اتفتح مره وحده ودخل مراد و هو بيقول : صباح الفل يا كبير 

فهد و هو هيطلع نار من ودانه من الغضب : انت مش هتطبل الحركات الزباله دي لولا انك صاحبي واخويا كان زماني دلوقتي قتلك مكانك 

مراد و هو بيتصنع الخوف : اهدي يا كبير اعصابك مش كده 

فهد : ارغي يا زفت عاوز اي 

استتتتتتوووووب 

( مراد العدوي شاب عنده 25 سنه وسيم جدا و طويل و عنده عضلات يكلمك عيون باللون الاسود الكاتم جعلته اكتر وسامه مع ذقته و شعره الي باللون الاسود صحاب هو و جدااا فهد من صغرهم ) شخصيته مرحه جدا بس وقت الغضب و الشغل بيتحول دراكولا أو الرجل الاخضر نرجع تاني لقصتنا🙈🤭 

مراد بمرح : زفت الله يسامحك يا عم 

فهد بص لي بصه خرسته 

مراد اتكلم بجدية و قال : النهارده الاجتماع مع شركه العباسي عشان الصفقه خلصت ورقها وانت جاهز ولا لسه 

فهد بكل ثقه و غرور لم يليق إلا بيه : طبعا يا بني واثق انا اي حد و لا اي 

مراد: ايوه يا عم الواثق اسيبك انا اروح اكمل شغل 

فهد قاله : تمام ماشي 

بعد مده بعد ما اخلص فهد  الاجتماع والشغل اللي وراه خرج من مكتبه  من الشركه كلها 

و ذهب في طريقه الي جامعه الاسكندريه وووووو 

اكمل ♥️

لاء 😔

بارت تووووو من روايه همسه الفهد 🥹 

في مكان آخر في الاسكندريه داخل بيت متوسط الحال لاكنه مليان دفا و حب و امان

تصحي بطلتنا همس  بكل نشاط و حماس علي صوت مامتها و هي بتحصيها و بتقول 

  نهال ( مامت همس ) : اصحي يلا يا همس هتتاخر علي الجامعه نوم اي دا بس ياربي بت متعبه 

همس و هي بتفرك في عينها : صباح الخير يا نهوله 

نهال ابتسامه : صباح الفل عليكي يا هموسه يلا عشان تفطري و تروحي الجامعه 

همس : حاضر يا ست الكل قائمه اهو 

و بعدها قامت و هي متجهه للحمام خلصت و اتوضت و أدت فرضها و لبست هدومها المكونه من دريس بالون الاسود في ورود بينك و حزام من لون الفستان و عليه حجاب نفس لون الورد و خرجت 

استووووب 

( همس توفيق فتاه جميله ذو ملاح بريئه احلي اي حد يحبها و ينجذب ليها  تمتلك بشره ناسعه البياض و عيون باللون الازرق شيبه للون البحر و السماء الصافيه و هي أيضا فتاه ذكيه جدا و متفوقه في دراستها لكنها تعاني من صعوبات ماليه بسب وفاه بابها و عايشه هي و مامتها لوحدهم في الشقه ) نرجع لي قصتنا 

همس بعد مع خرجت قالت بمرح : اي الحلاوه دي كلها يا ست الكل دا انتي راضيه عني بقي 

نهال : و هفضل راضيه عنك لآخر يوم في عمري يا بنت عمري انتي يلا عشان تفطري 

همس اتجهت ليها و باست أيدها 

 و قالت : ربنا يديمك ليا يا حبيبتي و مش اتحرم منك ابدا 

و بعد مع خلصو فطار همس راحت جامعتها 

و هي ماشيه في طريقها للمدرج عشان تحضر محاضرتها خبطت في شي ما رفعت همس عينها عشان تشوف خبطت في اي لقت شاب طويل بعضلات و ما يكن إلا فهد السيوفي فا هو  لسه متعين معبد جديد في الجامعه بتاع همس 

بص فهد ليها و سرح في عيونها و بريتها الي يسرحو اي حد 

فاق من سرحانه علي حمحمه همس و هي بتقول : احم انا اسفه 

فهد بص ليها و قال : و لا يهمك اتفضلي اسف و بعدها كل واحد اتجه لي طريقه 

وصلت همس المدرج تلاقي صحابها  ( لارين و اروي ) وصلو و مستني همس بابتسامه جميله 

قالت : صباح الفل علي الحلوين عاملين اي يا بنات  

لارين : صباح الفل علي اجمل همس الحمد لله تمام انتي عامله اي 

اروي : صباح القشطه علي القشطه احنا تمام و انتي 

همس : الحمد لله تمام 

و قعدو يتكلو سوايا لحد ما الدكتور دخل و قال: السلام عليكم يا شباب عاملين اي 

كلهم ردو عليه السلام و بدا في الشرح و بعد حوالي ساعتين المحاضره خلصت و الدكتور خرج 

اروي : يا اخيرا دا الواحد زهق دا دكتور رخم و ارخم منه مادته  

لارين : معاكي حق يلا نروح نجيب حاجه من الكافتيريا لحد ما المحاضر التانيه تبدأ 

اروي : هو دا الكلام يلا بينا 

همس : مش قادره اجي يا بنات روحو انتو و هاتو ليا معاكو و مش تتأخر ياعالم الدكتور الجديد شكله لي 

البنات في نفس واحد.: اشطا يا موزه هنروح و مش هنتاخر 

هزت راسها ليهم و ميشو 

و بعد حوالي ربع ساعه رجعو البنات و هما معاهم الطلبات 

اروي لي همس : ها يا موزه اتاخرنا عليكي 

همس قالت : لاء هاتو العصير دا عشان هموت من العطش و الحر دا و اخدت منهم العصير و قعدو يشربو و وياكلوا ويتكلموا لحد.ما الدكتور دخل 

الدكتور : السلام عليكم يا شباب اذيكم انا دكتور فهد و هشرح ليكو الماده من مكان دكتور محمود هنخليها انهارده تعارف و اعرفكو بنفسي و قانوني لاني لو بعد كده حد خلفيها مش يلوم اللي نفسه بدأ يعرف نفسه و قال أنا دكتور فهد السيوفي هبقي هنا اخوكم الكبير و لو اي حد احتاج حاجه تبع المنهج هشرحها ليها غير كده لاء طول ما انتو حلوين و بتسمو الكلام هتبقي صحاب و اخوات غير كده فا اعتبر نفسك شيلت الماده مش بحب حد يدخل بعيدي و لا انا بشرح يكون في صوت و قعدو يتعرفو علي بعض لحد ما جه الدور علي همس اول ما وقع عينه عليها سرح فيها تاني و هي افتكرت الحصل و خدودها احمرت و وطيت راسها في الارض 

لاكن هو سألها و قال : اسمك اي 

ردت عليه : همس 

قال ليها تمام اتفضلي 

و بعد فتره خلصت المحاضره و اليوم الدارسي بأكمله و راح كل واحد علي بيته و هو سرحان و بيفكر في التاني 

دخل فهد البيت لاقي مامته قاعده (ايمان ) : و قال بابتسامه مش بتظهر غير ليها من يوم الي حصل لي اخوه :  و قال   السلام عليكم يا ست الكل عامله اي و راح بأس أيدها 

ردت أمه عليها و قالت : و عليكم السلام يا بني انا الحمد لله أنتي عامل اي و يومك كان ماشي ازي 

قال : كله تمام يا حبيبتي

ايمان : أخليهم يحضرو ليك الغدا يا حبيبي 

فهد : لاء يا حبيبتي تسليملي انا هطل اخد شاور و انام لاني هلكان علي الاخر 

ايمان : ربنا يعينك يا حبيبي يلا يا حبييي قوم نام و لما تصحي كل 

فهد : يارب يا حبيبتي يلا تصبحي علي خير 

و سابها و طلع رمي جاكت بدلته علي الكرسي بااهمال و دخل اخد شاور و خرج و هو عاري الصدر يرتدي بنطلون اسود مريح مناسب للنوم 

و رمي نفسه علي السرير من كتر التعب اول ما جه يغمض عينه و ينام افتكر همس  ابتسم اول ما افتكرها و افتكر  و عيونها الي سحرته 

لاكن الابتسامه دي اختفت أول ما جه في باله بعدها يوم حادثه اخوه و رجع افتكر كل ذكرياته معاه و ذكريات اليوم دا الي شقلب كل كيانه و حياته 

فلاااااااااش باااااك ....

باررررت 3 من همسه الفهد 🥹 

فلاااااش بااااك ..... لي 10 سنين ورا 

فارس السيوفي  اخوه فهد الكبير عنده 30 سنه 

فارس و فهد كانت علاقتهم حلوه اووي بعض فارس كان اب و اخ و صاحب لي فهد كانو في يوم خارجين مع صحابهم و مبوسطين و عالمين يلعبو بالعربيات و صوت ضحكهم عالي جدااااااا و خارج من القلب لاكن في لمحه بصر فارس و هو بيلف بالعربيه معرفش يتحكم فيها و العربيه انقلبت بيهم هو و فهد فجاء الصمت عم المكان و كلمهم كان حد كب عليهم جردل مياه ساقعه لحقت ما واحد من صاحبهم فاق من الصدمه و قال بصوووووت عااااااااالي اسعااااف بسرعه حد يرن علي الاسعاااف و جري عليهم و قعد يعيط جنبهم و يقول ببكاء هستيري فهد فووق فااارس فووووق فوووووق عشان خاطري فهد  بصوت ضعيف قبل ما يفقد الوعي قال : فارس ما تسيبنيش و بعدها استسلم لدوامه سودا بعدها الاسعاف جه و أخدهم علي المستشفي 

في المستشفى....

في البيت عند ايمان ام فارس و فهد كانت قاعده هي و اروي اختهم بيتكلمو لحد.ما قطعهم صوت الفون و كان واحد صاحبهم مراد و قال بتوتر و قلق باين في صوته اووي  : اذيك يا طنط 

ايمان : الله يسلمك يا مراد يا  بني اذيك انت اخوتك عاملين اي 

مراد بنفس النبره: طنط عاوزه اقولك علي حاجه بس امسكي نفسك و دا قدر الله و اختبار منه 

ايمان و بدا الخوف يدخل لي قلبها و قالت بصوت مهزوز  : قولي يبني قلقتيني 

مراد قال : فهد و فارس علمو حادثه و هما دقولتي في العمليات 

ايمان الفون وقع منها و قعدت علي الكنبه كل دا تحت أنظار اروي المستغربه و بدأت تخاف هي كمان 

اروي ببعض الخوف : في اي يا مامي أبيه فارس و ابيه فهد مالهم و ايمان ساكته مش بترد

ايمان اخدت الفون الي علي الارض و قالت : اي يا مراد في اي 

مراد : اخوتك عاملو حادثه يا اروي و في المستشفي ياريت تيجو بسرعه اروي مش استحملت الصدمه و وقعت اغمي عليها 

بعد مده وصل كل من اروي و ايمان المستشفي 

ايمان بقلب ام موجوع : عيالي فين يا مراد قولي انك بضحك عليا و اروي : مراد يا مراد قولي اني ابيه فهد و ابيه فارس كويسين 

مراد اخدهم في حضنه و قعد يهديهم و قال : اهدي يا امي اهدي يا اروي و ادعي ليهم و أن شاء الله خير 

ايمان و اروي ببكاء : يارب احفظهم و خرجهم بالسلامه يارب 

و بعد حاولي 5 ساعات و الوقت عاد كانو سنه و كلهم في حاله خوف و توتر و حزن شديده اوووي 

خرج الدكتور جريت عليه ايمان و قالت ببكاء و وجع : طميني يا دكتور و النبي و قولي أنهم بخير 

الدكتور بأسف و حزن : انا اسف يا مدام الاعمار بايدي الله شدي حيلك فارس باشا تعيشي انتي 

و فهد ادعي دخل في غيبوبة و يعالم هيخرج منها أمته شدو حيلكو و سابهم و مشي 

الخير وقع عليهم كان حد كب عليهم مياه ساقعه أو كهربهم 

ايمان مستحملتش الخبر و ووقت من طولها اغمي عليها 

اروي و هي مش مستوعبه حاجه من الي بتحصل فاقت علي رزاعه على الارض و قالت بصريخ و بكاء هسيرتي: مامي يا مامي فوقي يا مامي عشان خاطري هتسبيني لمين و قعدت تعيط مراد راح ليها و أخدها في حضنه فاهي بمثابة أخته الصغيره و زعق بصوووت جوهري دكتوووور بسررررعه دكتوووور 

جه الدكتور و كشف عليها و قال : هي اتعرضت لي صدمه عصبيه كبيره و انا اديت ليها مهدا مش هتفوق الا بكره الصبح الف سلامه عليها و خرج 

مراد : اخد اروي و قعدو بره و فضل يهدي فيها لحد.ما نامت علي كتفه 

تاني يوم الصبح خلصو رسوم الدفن و أدفن فارس تحت صدمه الجميع و حزنهم الشديد عليه فاهو كان محبوب جدا لطيبه قلبه و حسن خلقه 

و كل من اروي و ايمان و مراد بعد مع خلصو دفن روحو عند فهد 

مراد قال : قومي روحي يا طنط مالوش لزوم قعادك هنا و لما يفوق هرن عليكي 

ايمان بجود و صارمه : انا هفضل هنا مع ابني و مش هسبو عاوز تمشي امشي

مراد قدر حالتها و سكت 

و راح قعد جنبها و اخدها في حضنه 

و بعد مرور شهرين علي الحادثه و فهد لم يفوق بعد 

اروي و هي ماسكه ايده و بتعيط : ابيه فهد اصحي بقي وحشتني وحشني صوتك و حضنك كده تسيب بنوتك لوحدها مش انت قولت عمري ما اسيبك يا اروتي انتي و ابيه فارس ابيه فارس سابني و مشي عاوز تسيبني انت كمان و فضلت تعيط 

لحد ما حست اني حرك ايده الا كانت علي أيدها بصت ليه و قالت بدموع و هي غير مصدقه : ابيه فهد ابيه فهد انت فوقت فهد بيفتح عينه ببطاء اثر النور قال بصوت كله تعب فارس فين فارس 

اروي سكت و ندت علي مراد مراد مراد فهد فاق يا مراد 

مراد دخل بسرعه و حضنه وقال ببكاء : فهد حبيبي حمد لله على السلامه وحشني اوي يا صحبي 

فهد قال بعتب: لله يسلمك يا مراد فارس فين انا عاوز اشوفو 

مراد سكت و مش عارف يقول لي اي في اللحظه دي دخلت ايمان اول ما شافت فهد فاق جرت عليه بسرعه و هي دموعه نازله و حضتنه و قالت فهد.يا حبيبي حمد الله علي سلامك يا قلب امك فهد قال : الله يسلمك يا امي فارس فين يا امي وحشني اوي عاوز اشوفه و اطمن عليه 

أمه سكت و مش عارفه ترد

فهد بصوووت جوهري و عالي اي محدش فيكو سمع بقول ليكو فاررررس فيييين انطققو

ايمان بكسره و وجع و خوف لاتقفد ابنها التاني قالت : فارس مات يا فهد مات 

فهد ضحك بسخرية و قال هو في صدمته : هو مين الي مات انتو بشتغلوني فارس عايش مامتش مامتش قام من السرير و شال الاجهزه من عليه و قام قعد يكسر كل حاجه في الاوضه مراد جري عليه و مسكو جامد و ايمان طلعت جري تنادي علي الدكتور ايمان بعياط و قلب بيتقطع الحقني يا دكتور فهد هيروح ميني جري الدكتور بسرعه لغرفه فهد و ادي ليه حقنه مهدئه و قال أنا اديت لي حقنه و مش هيفوق الا بكره الصبح و انا شاكك في حاجه و ربنا يستر و مش تحصل لأنها لو حصلت الوضع هيسوء اكتر 

ايمان و مراد في نفس واحد مهزوز و الكلام بيطلع بالعافيه : حاجه اي يا دكتور الله يخليك مش تقلقنا 

الدكتور قال بكل حزن فاهو بيعتبر فهد و فارس اروي عياله لانه كان صاحب بابهم الله يرحمه قال : خايف من  الانهار العصبي يدخل في مرحه  اكتئاب شديده عند اذنكم و خرج و هما واقفين مصدومين 

طلع انهار و فاق فهد لاكن فهد تاني و شخص تاني جداااا هيبقي ليه حياه تاني غير حياته مع فارس 

باااررت 4 من همسه الفهد 🥹 

فاق فهد بشخصه جديده جداااا و حياه تانيه 

ايمان: صباح الخير يا حبيبي امك عامل اي 

فهد مش بيرد 

ايمان بخوف  : فهد يا حبيبي رد علي يا بني 

فهد برضو و باصص لمكان فراغ  و مش بيرد 

ايمان بصرييييخ : مرااااااد الحقني يا مراااد 

مراد بفزغ : خير يا امي في اي 

ايمان : فهد فهد يا مراد مش بيرد عليا 

مراد بصدمه: فضل يهز فيه فهد يا فهد ررررد عليا فهددددد فووووووق 

فهد لا حياه لمن تنادي 

مراااد زعق و نادي علي الدكتور 

الدكتور جه و شافو قال بأسف 

: اسف يا جماعه الي كنت خايف منه حصل و فهد دخل في حاله اكتئاب حاد و يعالم هيخرج منها أمته و سابهم و مشي 

الكل واقف مصدوم و مش مدي اي رد فعل 

قال كلمه واحده : أناا عاوزه اخرج من هنااااا 

مراد قال : مينفش يا فهد انت لسه تعبان 

فهد بزعيييق و بصوووت جوهري : قولت عاااااااوز اخرج من هنا اي مش بتفهم 

مراد هز رأسه و نادي للدكتور و خليه يكتب له علي خروج 

اول ما فهد ما خرج قال لي مراد : هاتي مفاتيح العربيه 

مراد : هتروح فين يا فهد انت لسه تعبان تعالي روح دلوقتي و بعدين اخرج 

فهد : مالكش دعوه هات المفاتيح و روح انت مع ماما 

ادي لي مراد المفتاح لانه عراف فهد عنيد و الي في دماغه هينذه 

فهد اخد المفاتيح و ركب العربيه و مشي راح المقابر عند فارس

اول ما وصل اترمي في الارض و انهار من العياط 

فهد بيتكلم و بيعاتب فارس كأنه قدامه و قال : كده كده يا فارس مشيت و سيبتني مش قولت انك مش هتسابني لوحدي و انك نفسك تشوفي عريس و تشيل عيالي و يقول ليك يا بابا مش يا عمو نسيت كل الوعود دي يا فارس لي لي و انت عراف اني ماليش غيرك و فضل يتكلم معها لمده طويله هو ذات نفسه محسش بيها و فاق علي ايد على بطبطب عليه و قال : قوم يا فهد هو في مكان احسن من كده ادعي ليه برحمه هو اكيد مش مبسوط و هو شايفك كده 

 فهد.من غير مقدمات اترمي في حضنه و قعد يعيط و يقول : سابني يا مراد سابني لوحدي 

لي هو عراف اني ماليش غيره و مش هعرف اعيش من غيره 

مراد طبط عليه و قاله : اجمد يا قلب اخوك هو سايبك و واثق انك جامد.و قوي و هتتحمل و سايب ليك امك و اختك عشان تخلي بالك منهم و تبقي سندهم بعده و بعد باباك اجمد عشانهم يا فهد 

فهد : مش قادر يا مراد مش قادر 

مراد : لازم تقدر و تفوق عشان خاطر امك و اختك الي شبه مايتين دول لازم 

فهد مردش عليه و فضل يعيط 

مراد حس بيه و قاله يلا يا فهد علي البيت نروح 

فهد مشي معاه و هو جسد من غير روح و فضل ساند راسه علي شباك العربيه لحد ما وصلو البيت مراد نزل و قاله يلا يا فهد.انزل وصلنا فهد نزل و اول ما دخل البيت اروي جريت عليه و حضنته و قالت بدموع  : ابيه فهد حمد لله على سلامتك كنت فين يا ابيه انتي وحشتني اوووي 

فهد أخدها في حضنه و عيط معها و قال ليها بصوت كله وجع : الله يسلمك يا قلب ابيه 

و قام سابهم و طلع علي اوضته و قفل علي نفسه و فضل يعيط لحد ما نام مكانه من كتر العياط 

و عدي شهر و فهد علي نفس الحال لا بيخرج و لا بياكل و لا بيشرب و لا بيكلم حد و كل ما حد يطلع لي الأوضه و يخبط عليه يزعق ليه لحد ما في يوم خرج قرر أنه يخرج و يرجع لي حياته تاني بس بشخصيه تانيه شخصيه عباره عن جسد من غير روح خاليه من الضحك و من الصحاب غير مراد طبعا 

قام فهد  الصبح و قرر أنه يروح الشركه و يدير الشغل مكان فارس قام و  دخل الحمام اخد شاور و اتوضي و ادي فرضه و راح طلع لبسه الي مكون من بدله سوده جعلته اكتر وسامه و مبينه عضلاته بشكل تحفه علي ساعه سوده و جزمه من نفس اللون و وقف قدام المرايا و سرح شعره و رش برفانه و خرج و نزل علي تحت لاقه أمه و أخته قاعدين 

أمه اول ما شافته مصدقتش نفسها و قامت حضنها و قالت : فهد حبيبي وحشني اوي يا ببني كل دا يا فهد مش مخليني اشوفك هونت عليك يا فهد 

فهد : معلش يا ست الكل حقك عليا 

اروي : ابيه فهد وحشتني اوي انا زعلانه منك اوي يا ابيه كده هانت عليك اروتك مش تشوفك و لا تشوفها كل دا 

فهد شالها و باسها من خدها فا مهما كانت شخصيته قويه و صارمه و مش حنينه مش هيبقي قاسي عليهم و قال ليها : حقك عليا يا روح ابيه مش تزعلي مني 

اروي بطفوله : لاء زعلانه منك و هفضل زعلانه 

فهد بحنيه و ضحك عليها : كده يا اروتي اهون عليكي تزعلي ميني قولي ليا اعمل ليكي اي عشان ترضي عيني 

اروي بثقه و تكبر مزيف : صعبت عليا و عشان انا واحده قلبي صغنون هطلب طلبات صغنونه قد كده 

فهد بضحكه عليها : قاليها تقولي يا ستي الي انتي عاوزه عنيا ليكي 

اروي : عاوزه حاجات حلوه كتير و شوكلت و كمان تخدني تفسحني و تودني الملاهي 

فهد : كل دا و حاجات صغيره يا قرده عينا ليكي حاضر هروح الشغل و انا راجع هيجي ليكي الي انتي عاوزه و حكايه الملاهي و الخروجه دي سبها الله 

اروي بسته من خده و قالت : احلي ابيه فهد في الدنيا كلها 

فهد : يلا يا يا بكاشه و باسها و باس علي ايد مامته و قال ليها انا ماشي يا ست الكل عاوزه حاجه

ايمان : عاوزه سلامتك يا حبيبي بس مش هتفطر الاول 

قال : تسليمي يا حبيبتي لاء عشان متأخر ابقي أفطر في الشركه و سابهم و خرج ركب عربيته ال Bmw احدث نوع نزل   و راح للشركه 

عوووده من فلاش باااك 

اتنهد بحزن و مسح دمعه نزلت من عينه و راح في النوم و هو عقله مشغول بكل حاجه حواليه 

في الوقت دا رجعت اروي من جامعتها و لقيت مامتها جريت عليها حضنها و باستها و قالت اذيك يا ايمو يا قمر انتي  

ايمان : الله يسلمك يا رورو عملتي اي في يومك 

اروي : الحمد لله يا مامي مش هتصدقي يا مامي اي الحصل انهارده 

ايمان قالت : خير يا حبيبتي 

اروي: فاكره الدكتور الجديده قولت ليكي عليها الي هيجي مكان الدكتور محمود 

ايمان  ضحكت : ايوه يا بنتي فاكره ماله 

اروي : طلع ابيه فهد 

ايمان : طب منا عرافه بس مش رديت اقولك عشان تبقي مفاجاه 

اروي : بقي كده يا مامي ماشي أن ما ورتيك انتي و ابنك البومه دا مش ابقي انا اروي 

ايمان ضحكتك بخبث  : بقي كده خلاص و بصت وراي اروي و اتكلمت و قالت خلاص يا فهد عيله و غلطت 

اروي بخوف قالت : هو وراي يا مامي قولي انك بضحكي 

ايمان ضحكتك عليها و علي خوفها و قالت : يلا يا جبانه مش قد كلامك بتقولي لي 

اروي بغضب طفولي : بقي كده يا ماما ماشي ماشي و دبدبت في الأرض و طلعت اوضتها 

ايمان قعدت ضحك عليها 

عند همس بقي 

وصلت همس البيت و دخلت قعدت تنادي علي مامتها و قالت بصوت عالي نسبيا  : نونو يا نونو يا نهوله انتي

نهال خرجت من المطبخ و قالت بضيق من بنتها : اي يا جزمه انتي عامله دوشه لي انا اتخطفت يعني 

همس بضحك : الله وحشتني يا نهول موحشتيك و لا اي 

نهال : ثبتني يا بت ثبتني لاء يختي وحشتيني طمينيني عليكي علمتي اي و يومك.كان ماشي اوي 

همس : بستها و قالت حبيبتي يا ست الكل و لله الحمد يا ستي كل تمام قولي انتي بتعملي اي في المطبخ 

نهال : الحمد لله يا حبيبتي مافيش كنت واقفه اعمل غدا عشان لما ترجعي نتغدا سويا 

همس بعتاب : لي كده بس يا ماما انتي تعبانه و الدكتور قالك لازم ليكي راحه 

نهال بتسامه كلها حب : و لا تعبانه و لا حاجه يا قلب امك انا كويسه اهو يلا انتي بس ادخلي غيري همومك عشان تتغدي 

همس باست إديها : ربنا يديكي الصحه و يبارك ليا فيكي يا حبيبتي قلبي و حاضر داخله اهو 

و دخلت همس غيرت و صلت فروضها و خرجت راحت لي مامتها المطبخ و سعدتها في الغدا و حطيتو علي السفره و اكلو مع بعض في وسط دفي و امان  و حب كبير مالي بيتهم 

همس بعد يا خلصو دخلت غسلت المواعين و روقت المطبخ و خرجت بالشاي لي نهال و قالت : الشاي اهو يا ست الكل و روقت المطبخ انا هدخل انام شويه لاني هلكانه عاوزه حاجه تانيه 

نهال : تسلم ايدك يا بنتي عاوزه سلامتك روحي نامي تصبحي علي خير 

دخلت همس و رمت نفسها علي السرير من كتر تعب اليوم و راحت في نوم عميق 

و صحيت علي صوت أدان الفجر صلت الفجر و قعدت تتذكر شويه و بعدها نامت تاني اما عند فهد صحي من نومه علي الفجر صلي و دخل البلوكنه يشم هوا بس للسما و افتكر همس و عينها و شكلها الي عامل زي الاطفال فاق من سرحانه و هو بيقول لي نفسه هو انا مالي عامل افكر فيها ليها ميكنش ......... 

اسفه جدا علي تأخير البارت بس غصب عني و لله معلش أن شاء الله مش هتكرر تاني 🥹🩷

باااارت 5 من همسه الفهد 💗 

لاء لاء لاء اكيد مستحيل دا يحصل مش ممكن اكون حبيتها دي اول مره اشوفها و معرفش عنها حاجه غير اسمها و أنها طالبه عندي مستحيل و نفط الافكار دي من دماغه و دخل من البلكونه و راح في سبات عميق عشان يهرب من تفكيره 

تاني يوم الصبح صحي فهد و نزل لاقي مامته و أخته قاعدين علي السفره مستينه راح علي مامته و قال بتسامه هاديه : صباح الخير يا ماما عامله اي و باس ايدها 

ايمان بتسامه : صباح الخير يا قلب امك الحمد لله تمام انتي عامل اي 

قال : الحمد لله يا حبيبتي و صباح الفل يا اروتي عامله اي  

اروي: صباح الخير يا ابيه الحمد لله أنتي عامل ثم قالت بنبره طفوليه : بس اروتك زحلانه منك اووي علي فكره 

فهد باستغراب : زعلانه مني انا لي يا حبيبتي 

اروي : بقي يا ابيه تبقي انت معيد عندي مش الجامعه و مش تقولي و كمان تشوفني في المحاضره و لا اكنك تعرفني 

فهد ضحك عليها و قال : هفهمك يا حبيبتي ابيه انا كنت عاملها ليكي مفاجاه و عملت نفسي مش عارفك و لا انفجات بوجودك عشان انتي متفوقه و بتتطلعي ديما من الاوائل بمجهودك و تعبك مش عاوز حد لما تنجحي يقول نجحت عشان اخوها معيد و اكيد هو الي نجحها 

اروي : اشطا يا كبير  خلاص مافيش زعل 

فهد : كبير و اشطا بت بيئه 

قعدو يتكلمو و يناحو في بعض تحت نظارات ايمان الي مبتسمه علي حب ألي بينهم لحد ما خالصو فطار و فهد قام و قال : انا ماشي يا ست الكل عاوزه حاجه 

ايمان : سلامتك يا حبيبي خد بالك من نفسك 

فهد : تسليمي يا حبيبتي و بص لي اروي و قال : عندك محاضرات حالا اوصلك في طريقي 

اروي : لاء يا حبيبي محضارتي كمان شويه روح انت و السوق هيوصلني 

فهد : ماشي يا قرده يلا سلامه 

خرج فهد و رجع تاني قناع البرود و القسوه و الصارما و ركب عربيته و راح الشركه

عند همس صحيت علي صوت مامتها و هي بتصحها يلا يا همس عشان مش تتأخري 

همس بتافف : يا ماما انا عندي محاضرات انهارده متأخره سيبني انام 

نهال : قومي يا اخرت صبري 

همس بزهق و تافف : يوه بقي يا ماما قائمه اهو حاضر و بعدها قمت و دخلت الحمام و اخدت دش و اتوضت و خرجت صلت الصبح و خرجت راحت لي مامتها المطبخ و قالت : صباح الخير يا ماما اخبارك اي انهارده 

نهال : صباح الفل يا  عيون ماما الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله 

همس باست إديها: ديما يا نهول يا قمر الحمد لله تمام وسعي بقي عندك كده لما احضر انا الفطار و بدأت بتحضير الفطار و خلصت و طلعت الاكل علي السفره و قعدت فطرت هي و مامتها و بعد ما خلصو قامت شالت الاطباق و غسلتها و جات علاج مامتها و اديتو ليها 

و قالت بتسامه : بالشفا يا حبيبتي انا دخله اللبس عشان متأخرش 

نهال : تسلميلي يا روحي يلا يا حبيبتي ادخلي و دخلت همس و طلعت لبسها المكون من دريس بالون البينك و في فرشات  كده بالون الاسود و لبست الحجاب بنفس لون الفرشات خلها غايه في الروعه بجد و كوتشي بالون الابيض و خرجت و قالت لي مامتها: فين مصروفي يا ست الكل لاني الي معاي خلص 

نهال : كنت حاسه بيكي و مجهزه الفلوس خدي يا حبيبتي أهي خدي بالك من نفسك 

همس اخدت منها الفلوس و هي بتتبوس أيدها بحب : تسلميلي يا نهول ربنا يديمك ليا و مش اتحرم منك ابدا و خرجت و وقفت و هي نازله قابلت اخر شخص ممكن تتوقع  انها تشوفو و هو ابن عمها و اسمه كريم 

كريم بوقاحه : دا اي الصباح القشطه علي فين يا موزه 

همس بقرف : دا كده اليوم بأن من اوله صباح الزفت علي ديمغاك يا كريم و رايحه فين فا دا مش يخصك عن اذنك 

كريم : و لا و طلع لي القطه صوت يا بنت عمي 

همس بقرف و اشمئزاز : عن اذنك يا كريم متأخره علي جامعتي 

كريم بغمزه : الجامعه حلو برضو عشان عيالي يبقي متعلمين 

همس قالت بغضب : دا في احلامك يا كريم مش هيحصل 

كريم : اتقلي برحتك يا جميل كده كده مش هتبقي لي حد غيري 

همس بصت لي من فوق لي تحت بقرف و مشيت و هي عفاريت الدنيا و الآخرة بتنطط في وشها و وقفت تاكسي و ركبت و راحت جامعتها وصلت و حاسبت الجامعه و دخلت الجامعه و راحت كافيتريا الجامعه تستني صحابها فضلت مستينه ربع ساعه لحد ما لقت لارين دخله عليها و بتقول : صباح الجمال علي جميل بتعنا 

همس : صباح الخير يا لارين 

لارين حست انها مضايقه قعدت جنبها و قالت بقلق مالك يا همس يا حبيبتي مالك 

همس : مافيش يا لارين 

لارين : انتي هتستهبيلي يا بت علي اساس اني مش عارفكي احكي مالك 

همس بدموع : انا تعبت يا لارين تعبت اوي من ساعه ما بابا ما مات و انا مش مش مرتاحه 

لارين : أخدتها في حضنها و قالت اهدي يا اهدي يا حبيبتي مالك و احكي ليا 

همس : الزفت الي اسمه كريم دا اتعرض ليا تاني و انا قرفت منه اوي 

في الوقت دا دخلت اروي و انضمت ليهم و اخدت همس في حضنها و قعدت اروي : اهدي يا حبيبتي اهدي بس مافيش حاجه مستهله 

لارين : خلاص يا هموسه بقي اهدي يا روحي 

همس : انا بقيت كويسه يا بنات ربنا يخليكم ليا يلا عشان مش تتأخر علي المحاضر و الدكتور مش يزعق مش طالبه هي كمان 

البنات ضحكو عليها و قالو يلا يختي يلا كريم اي الي يعكنك عليكي دا ظز فيه و في أمه 

و قامو و مشو دخلو المحاضره و بعدها الدكتور دخل و بدأ يشرح و يسأل و بعد مده طويله المحاضره خلصت و الدكتور خرج لارين : اوووف دا انت دكتور رغي اووي يا جدع اي دا

همس و اروي ضحكو و اروي:  اها لو سمعك هتبقي مع الشهاده

همس : معاكي حق 

لارين : اه يا شويه جزم بقي ههون عليكو اموت علي ايد ابو كرش دا  اخس اخس الف خسايه البنات ضحكو و عينهم دمعت من كتر الضحك 

همس : اها منك يا لارين مسخره المهم انا جعانه روحو هاتو اكل 

اروي : عنينا يا موزه انتي تامري يلا ابت يا رينو قومي 

لارين قامت و مشيو يجيبو الاكل و رجعو بعد شويه 

همس اول ما شافتهم : اي كل دا علي تيجبو اكل 

البنات بصو لبعض و ضحكو و قعدو قالها ليها معلش يا ستي استحملينا 

همس بصت ليهم بعيظ و اخدت منهم الاكل و اكلت كأنها بطلع غيلها في الاكل تحت نظارات اروي و لارين للي مصدمين منها و هيموت و يضحكو بس خايفين لتعزل اكتر خلصو اكل و بعدها الدكتور دخل و الكل سكت و بدأ يندمج معاه في الشرح 

عند فهد وصل الشركه و نزل من عربيه بكل ثقه و غرور و هيبه دخل الشركه و كل المواظين وقفوا بخوف و احترام لحد ما ركب الاسناسير و طلع الدور الي في مكتبه اول ما ساره شافته قامت بسرعه و توتر و خوف دخل المكتب و هي دخلت وراه وقالت : صباح الخير يا مستر فهد 

فهد ببرود و من غير ما يبص عليها حتي : صباح الخير هاتي ليا الورق الي محتاج يتضمي و المواعيد بتاع أنهارده 

قالت و هي بتمد أيدها بالورق : اتفضل يا فندم كل حاجه حضرتك طلبتها أهي تامرني بحاجه تانيه 

فهد و هو بيخاد منها الورق: ابعتي ليا مراد و خالي حد يعمل ليا قهوه 

اومت لي و خرجت 

و بعدها بدقائق مراد دخل برضو من غير ما يخبط : صباح الفل علي احلي فهود 

فهد بغيظ منه : عيل و هتفضل عيل طول عمرك 

مراد بصوت دلع : طبعا يا فهودي خليك هفضل عيل و شباب خليك انت بومه كده 

فهد بغضب : اتلم يا مراد بدل ما اقوم ليكي 

مراد و هو بيتصنع الخوف : خلاص يا باشا اهدي  انت لسه قايل عيل هتاخد علي كلام عيال

فهد : كتك القرف عيل بارد المهم هتعمل ايه مع العباسي 

مراد : تشكرك يا كبير 

مش تخاف يا باشا اعتبر المنقصه معاك 

فهد : اما نشوف لو المنقصه دي العباسي اخدها هتزعل ميني جامد يا مراد 

مراد : الله يا جدع انا مالي هو انا اخدتها منا شريك معاك و الخساره ليا و ليك

فهد : هو كده و ازي كان عجبك 

مراد بمرح و بدلع : عجبني يا بيبي عجبني  

فهد : انت شكلك كده عاوز الست الوالده تلبس عليك اسود صح 

مراد بخوف مزيف  : لاء و علي اي الطيب احسن انا رايح اشوف شغلي المهم تيجي نخرج سويا بليل 

فهد : ايوه كده اتلم سيبها لله اما اخلص الي ورايا 

مراد : تمام يا كبير انا هروح انا عاوز حاجه 

فهد : لاء يا خويا مش عاوز حاجه امشي و بعدها مراد خرج 

و بعد مده مش صغيره فهد خلص شغل في الشركه و خرج راح علي مكتب مراد يشوفه 

دخل خبط علي الباب و من غير ما يسمع الرد دخل علي طول 

مراد : أخص عليك يا فهودي خضتني 

فهد : اتخضيتي يا بيضه اخس عليا وحش 

مراد : لاء يا فهودي انا زحلانه منك 

فهد : و انا مقدرش علي زعلك يا قطه و اخدت حاجه من المكتب و حدفها في وش مراد بس مش جات فيه لانه قاصد 

مراد : لاء يا كبير من القال اني زعلان انت برحتك يا باشا 

فهد : انا خلصت و شغل و ماشي انت قدامك.كتير 

مراد : يعني ربع ساعه كده و امشي 

فهد : خلاص ماشي انا همشي انا راني اني محاضره 

مراد : ماشي يا حبيبي و مش تنسي ترد عليا بليل 

فهد : ماشي حاضر 

و خرج من المكتب و من الشركه كلها و اتجه للجامعه وصل بعد مده و هو مبسوط من جوه أنه هيشوفها دخل المحاضره بجمود و القي السلام عليهم و اول حاجه عينه دورت عليها هي الي سرقت قلبه من اول نظره في عينها 

و بدأ يشرح كل فتره و التانيه يبص عليها من غير ما تخاد بالها و حد يخاد باله خلصت المحاضره و فهد خرج و بعدها كل الي في المدرج خرجو لأنها كانت اخر محاضره و البنات ودعو بعض و مشيو لارين السواق كان مسيتنها و نفس الوضع عند اروي و همس راحت الناحيه التانيه عشان تركب تاكسي أو ميكروباص يوصلها بس و هي بتعدي مش اخدت بالها من العربيه الجايه و قامت مخبوطه و الي كان راكب العربيه فرم علي اخر لحظه بس كان خبط همس و وقعت علي الارض و الي خبطها نزل يشوفها مالها  نزل لي مستواها اول ما شافها اتصدم و هي كمان انصدمت همس و هي بتفقد الوعي : دكتور فهد 

فهد بصدمه و خوف : همس همس فوقي فوقي يا حبيبتي و النبي مش تسبني انتي كمان شالها فهد بسرعه و ركبها الغربيه جنبه و ركب هو كمان و سند رأسها علي كتفه و كل شويه يبص عليها لحد ما وصلو المستشفي فهد بصوووت عالي و زعيق : دكتوره بسرعه يا بهايم 

الدكتور جه : و جاب الترولي قال بخوف من شكل فهد و قال : نيمها هنا اي فهد بيه فهد بغضب و زعيق اكتر انا دكتووووره يا حمار مش دكتور اي مش بتفهم 

دكتوره جات بسرعه و خوف : تحت امرك يا فندم نيمها في السرير دخلها الاوضه دي و انا جايه ورا حضرتك اهو 

فهد عمل الي قالت عليه و الدكتروره دخلت وراياه و قال بتحذير : لو حصل ليها حاجه هيكون التمن موتك 

الدكتوره هزت راسها بخوف و فهد خرج و هو بيدي ليها في سره و خايف يخسرها 

و بعد مده الدكتوره خرجت اول ما فهد شافها جري عليها و قال بخوف : طمينيني يا دكتوره هي كويسه صح 

الدكتوره: ايو يا فندم الحمد لله كويسه هي بس اغمي عليها من الصدمه و انا علقت ليها محاليل و شويه و هتفوق أن شاء الله 

فهد سابها و مشي و دخل عندها لاقها نائمه قررب منها لحد و اقعد جنبها علي السرير و مسك اديها الي فيها الكالونا و باسها برقه و حنيه و قال : كده يا همسه قلبي تخضني عليكي فهد السيوفي الي عمر ما واحده ست شغلت باله تيجي انتي و تعلمي فاي كده بقالي سنين نسيت كلمه خوف و اول مره احس بيها انهارده و اتاكد اني حبيتك بجد اوي حبيتك يا همس مش عراف أمته و فين و ازي بس انا حبيتك اوي حبيت ريقتك و براءتك و عينكي كل حاجه فيكي حبيتك من غير معرف عنك حاجه من اول ما شوفتك و انتي شاغله بالي و تفكيري كان نفسي تبقي صاحيه و سامعه الكلام دا بس اوعدك اني هقول ليكي تاني قدام الناس كلها و هخليكي تحيبني يا همس و حتي لو مش حبتيني مش هتبقي لحد غير برضو قرب من راسها و باسها و عدل شعرها الي كان خارج من الطرحه و في الوقت دا همس بدأ تفوق و قالت بصوت ضعيف : اها ماما انا فين 

فهد قال بلهفه : همس همس انتي فوقتي حمد لله على سلامتك 

همس فاقت و بدأ تستوعب : دكتور فهد حضرتك بتعمل اي هنا و انا فين 

فهد : انتي في المستشفى لما خبطت بعربتي اغمي عليكي من الصدمه و انا جيبتك هنا انا اسف 

همس بصدمه : مستشفي و حضرتك جيبتني هنا و كمان بتاسف 

فهد بابتسامه  حلوه : و اي يعني مش خبطت المفروض يعني اسيبك و أجري المهم انتي بوجع 

همس سرحت فيه و في ضحكته  و من قربه ليها و مسكته لي أيدها فاقت علي صوته : ها يا همس سرحتي في اي 

همس : ها لاء و لا حاجه انا معاك اهو 

فهد بنفس الابتسامه : طب انتي في حاجه وجعاكي انادي للدكتوره 

همس : لاء الحمد لله انا كويسه انا عاوزه اروح عشان اتاخرت علي ماما و زمنها قلقانه عليا 

فهد : حاضر هروح انادي للدكتوره تتطمن عليكي و تكتب ليكي علي خروج و لسه فهد هيخرج لقي الباب بيخبط و قال : ادخل 

دخلت الدكتروه و قالت : السلام عليكم حمد لله علي سلامتك يا انسه همس دا فهد بيه كان خايف عليكي خالص 

همس بصت ليها : الله يسلمك و قامت بصه لي فهد و فهد كان  باصص عليها

و بعدها بص للدكتوره و قال : هي عاوزه تخرج لو ينفع 

الدكتوره و هي بتشيل ليها المحلول قالت : ايوه طبعا هي بقت زي الفل الحمد لله و انا هكتب ليها علي خروج 

هو ممكن اسال حضرتك سوال 

فهد باستغراب و ببرود  : اسالي 

الدكتوره بخوف منه و توتر : هو حضرتك تقرب ليها اي 

فهد بعد استغراب لانه كان متوقع و قال بكل ثقه : خطيبتي همس بصت لي بصدمه و هي بص عليها و ضحك 

الدكتوره : اها ربنا يخليكم لبعض انا كتب ليها علي إذن خروج و خرجت 

همس بعصبية لي فهد : ممكن افهم اي الي قولته دا 

فهد ببرود : انا قولت اي 

همس بعصبية اكبر : قولت اي ازي يا استاذ تقول اني خطبيتك 

فهد بغمزه  : و انا قولت حاجه غلط منا انتي خطبتي المستقبله يا حب و مراتي كمان 

همس بصدمه : نعم يا خويا خطيبتك منين اي الهبل الي بتقوله دا

فهد ببرود : بكره نشوف يلا و لا انتي حبيتي القاعده انا عن نفسي حيبتها اوي و غمز

همس بهمس ضعيف جدا لكن فهد سمعها و قراء شافيفها   دا طلع قليل الادب اومال لي علي طول مصدر وشه الخشب و البومه دا 

فهد قال : اي بطلتي كلام و استغراب يلا نمشي و بعدين قال بوقاحه و هو بيبص علي شفايفها بدل ما اعمل حاجه هموت واعملها 

همس بخوف و عدم فهم  : حاجه اي 

فهد بيقرب منها و قال بغمزه لو عاوزه تجربي قولي و انا مش عندي مانع 

همس فهمت قصده: اه يا قليل الادب 

فهد : انا قليل الادب يلا بدل ما اوريك قله الادب على أصولها 

همس قامت و قالت:  و علي اي يلا بينا 

فهد ضحك عليها و خروجو 

و قال ليها ثانيه هروح احاسب و اجي و جه يمشي بس همس وقفته وقالت : طب خدني معاك احساب انت ذنبك ايه 

فهد بصوت عالي نسبيا : لما تبقي ماشيه مع سوسن ابقى حاسبي 

همس خافت منه و هزت راسها و هو مشي 

و حاسب و رجع ليها و قال يلا تعالي اوصلك همس : لاء شكرا كتر خيرك لحد كده انا هركب تاكسي 

فهد بعصبيه : همس انا كلمتي مش بتتقال مرتين وللي اقول عليه يتنفذ يلا اتفضلي قدامي 

همس بخوف مشيت قدامه من سكات لحد.ما وصلو العربيه و فهد فتحها و فتح ليها الباب الي جنبه لكن همس سابته و رايحه تركب ورايا فهد بعصبيه مسك أيدها و قال : انتي رايحه فين 

همس بالم : هركب ورايا 

فهد : لا و النبي و انا فاتح الباب دا لي امي اركبي يا همس مش تعصبني عليكي اكتر من كده لاني بحد ساعتها هتتندمي 

همس بالم اكبر و دموعها بدأ تنزل : حاضر بس ممكن تسيب ادي انت واجعني اوي 

فهد ساب أيدها و راح يركب مكانه و هي ركبت 

مشيو و همس باصه قدامها و دموعها نازلا فهد بضيق من نفسه لانه زعقلها قال : بيتك فين 

همس : قالت لي العنوان من غير ما تبص ليه

فهد قال : ممكن تبطلي عياط معلش حقك عليا انا اسف 

همس بصت ليه : و لا يهمك عادي 

فهد زعل عشانها اكتر و فضل يانب نفسه و فضلو هما  الاتنين ساكتين لحد ما قطع الصمت ده فهد وقال وصلنا يا همس مش دا العنوان 

همس بصت ليه و عيونها كلها حمرا من كتر العياط : ايوه هو شكرا جدا لي حضرتك و قامت نزله 

فهد اضايق اكتر و اكتر من نفسه لانه خلها بالشكل دا 

همس و هي نازله و دخلها بيتها لقت كريم في وشها 

كريم شدها من أيدها جامد و مسكها  : مين دا ياهانم الي نازله من عربيه 

همس بعصبية و صريخ : و انت مالك يا بارد حاشر نفسك لي في الي مش يخصك خليك في حالك و مش ليك دعوه بي و سيب ايدي انت ازي تمسكني كده 

كريم : ساب أيدها و ضربها بالقلم و قال لاء ليا فيه يا بنت عمي لما اشوفك نازله من عربيه واحد غريب يبقي ليا فيه 

همس بصدمه : انت ازي يا حيوان انت تمد ايدك عليا و رحت شايل أيدها و ضربته بالقلم و قامت سايباه وطالعه 

( بت جدعه احنا لسه هنعيط و نتصدم امسح بيك الارض و بعدين اعيط 😂😂😂 أتعلمو يا بنات ) 

كل دا تحت نظارات فهد الي كان هيطلع دخان من الغضب بسبب كريم و قام نازل من العربيه و وكريم كان لسه هيطلع ورا همس فهد مسكو من قفاه  وقال لي بغضب :  تعالى لي يا حلو رايح فين وووووو ..... 


الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر من هنا


رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close