رواية عشقت عمياء الفصل السابع والثامن بقلم الكاتبه آيه عبد المطلب حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية عشقت عمياء الفصل السابع والثامن بقلم الكاتبه آيه عبد المطلب حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
ظنت بعد ساعات ان ادهم غرق ف نوم عميق فقامت ببطي من سريرها ونزلت الي اسفل شعر ادهم بخروجها فهو لم يذوق لنوم طعم فقام من نومه ونزل خلفها ببطي وجدها ف غرفه الصالون تصلي وتستنجد بربها ظن ادهم انها تدعي ربها حتي يظهر حقيقه الامر السوء الذي مرت به اتي ليمشي ولكن اوقفه شي ما نعم اوقفه دعائها فكانت تدعه له وكم احبته وتريد ان تظل معه ادمعت عيناه وقال ف نفسه اه ياحبيبتي لو تعلمين كم اعشقك ايضا كم اريد ان اعيش عمري كله معك ولكن انا لست بكامل ولا اريد ان اري نظره الشفقه ف اعينكي عزيزتي ولا اريدك ان تتركيني حين تملين مني اسف حبيبتي فأنا اكسر قلبي لتبقي سعيده فسامحيني ذهب الي غرفته ونام ع اريكته حتي لاتعلم بأنه مازال مستيقظا دخلت الي غرفتها رأيته ف سبات نوم عميق جلست جواره تتأمل ملامح وجه نزلت ادمع من اعينها بكت بشده وضعت يدها ع فهمها لتكتم صراخ بكائها اقبلت عليه ووضعت قبله ع خديه امسكت بيده وقالت ف حنان انا بحبك اوي ياادهم ماتسبنيش ثما قبلت يده واحكمت عليه الغطاء وتركته وذهبت الي النوم ربما اذا انتظرت لحظات لرأت الدموع التي تنصب من اعين حبيبها رغم اغلاقه اياهم ف الصباح الباكر قام ادهم من نومه وجد ساره واقفه امام دولابها وتوليه ظهرها
ادهم:صباح الخير
ساره بلا نفس:صباح النور انا حضرت شنطتي ومستنيه اهلي هنزل اقعد مع طنط واخواتك شويا بعد اذنك
اوقفها ادهم بصوت اجعش:اسمهم ماما وعماتي انتي لسه مراتي
لم تعيره اهتمام وخرجت من الغرفه تمسح دموعها ماهي الا لحظات وحضر اهل ساره اسماعيل وفاطمه رحب بهم الجميع الا ساره فهم اصلا لم ينظرو لها
ناهد:ساره روحي نادي لجوزك
اومأت ساره براسها:حاضر ياماما ذهبت ساره مشغول فكرها حتي انها نست تدق الباب قبل دخولها فتحت الباب فجأه تسمرت ف مكانها قطعت الحديث تمام كان ادهم يقوم بلبس رجله الصناعيه ولكنه لم ينتهي بعد ظل الاثنان ف صمت تام الا ان ذهبت اليه ساره واخذت الرجل الصناعيه منه وحاولت تركيبها لم تكن تعلم كيف تقوم بذلك لكنها حاولت بعد عدد مرات نجحت اخيرا ف ذلك بعد لحظات اضافيه من الصمت
ادهم:عرفتي امتا
ساره:من يوم مافتحت
ادهم:مين قالك
ساره:ماحدش انا عرفت من نفسي
ادهم:ولما عرفتي ليه ماقولتليش
ساره:لانها مش فارقه عندي
ازداد ادهم ف توتره وقال بحده:يعني اي تقصدي اي
ساره مسرعه:اقصد ان اعرف حاجه زي دي او لأ مش هتفرق معايا لان بحبك كدا زي ماانت
ادهم:اه بدأ تمثيل
ساره:بدموع باكيه انت ليه بتقول كدا ليه واخد عني الفكره دي ليه مش مصدق اني ماعنديش مشكله افضل معاك كدا
ادهم:مقاطعا لها:انا بأه عندي مشكله مش عايز اتجوز واحد ترجع تزليني او تعايرني اني معاق مش عايزه اتجوز واحد ترجع تسبني بعد اما تمل مني وتخوني
ساره:بس انا لادي ولا دي ياادهم انا بحبك وهفضل معاك لاخر يوم ف عمري
ادهم:انا خلاص اخدت قراري وهيتنفذ النهارده كل واحد فينا هيروح لحاله امسك بحقيبه ملابسها واتي ليخرج من الباب اوقفته ساره
ساره:هتطلقني ياادهم هتسبني ليهم يظلموني تاني ماتسبنيش ياادهم والله بحبك جلست ع الارض تبكي بشده اتي اليها مسرعا
ادهم:بس بلاش عياط انا مش عايزك ترجعي تندمي تاني انك اتجوزتي واحد زي لماممكن تجوزي واحد احسن مني
ساره: انا عمري ماهندم لاني بحبك انت
ادهم بشك:متأكده ياساره
ساره:ايوا طبعا
اخذها ف حضنه تشابكت بين اضلاعه اقبل عليها يقبلها برقه ادهم:يالا بقا الناس مستنينا تحت
ساره:مايستنوا عايزه افضل معاك شويا ياحبيبي
ادهم:حاضر ياقلبي هنطردهم ونرجع تاني ضحت ساره بشده
ادهم:انا كدا هقتلهم وارجع تاني ازدات ساره ف الضحك
ادهم:صبرني يارب قومي بأه يابت انتي
نزل ادهم مع ساره الي عائلتهم وسلم ع الجميع
اسماعيل:ها ياادهم جبتنا هنا ليه عايز ترجعلنا بنتنا اكيد ماعرفتش تصون شرفك الموت ل اللي زيها حلال شعر ادهم بلذنب فلو كان اصر ع قرار الطلاق لكان نظر لها الجميع بهذا الشكل والاتهام نظر لعيون ساره وجدها تحبس دموعها قدر الامكان
ادهم:لو سمحت ياعمي ال انت بتكلم عنها دي مراتي وكرامتي من كرامتها وشرفها من شرفي ومااقبلش اي حد اينا كان مين يكلم عنها نص كلمه
استغرب الجميع من طريقه ادهم
اسماعيل:هي دي الوصيه ال وصتهالك ياادهم
ادهم:لان وصيتك باطله ياعمي حضرتك طلبت مني ااذي بنتك لانها حطتها راسك ف الطين وكانت تعرف اكتر من واحد وبتروح معاهم بس الكلام دا مش حقيقي مراتي اشرف من اي واحده ومسيري اعرف مين ال كانوا خطفينها دول واجبلها حقها من عنيهم
اسماعيل:خطفينها ازاي اي الكلام دا
ادهم:دي الحقيقه قص ادهم عليهم ماقالته نسمه اخته له بشأن يوم الحادثه
اسماعيل:هاهاهاها مايمكن بتضحك عليكم بكلمتين دي واحده مالهاش امان
وقف ادهم متعصبا:عمي لو سمحت دا اخر تحذير لحضرتك انا محترمك بس عشان انت والد مراتي لو سمحت بلاش تغلط ف ساره ولو بكلمه كانت ساره تبكي بشده فرحا لوقوف ادهم خلفها
اسماعيل: واي دليلك ان الكلام دا صحيح
ادهم:انا اول راجل يلمس بنتك اصلا بنتك اشرف واحده ف الدنيا حفظت ع نفسها لجوزها ف الحلال رغم الافتراء الي طلع عليها منكم. ربنا اراد انه يحفظها دي كانت امانه انا عرفت الحقيقة وقولتلكم بنفسي عشان حاتحاسب ع الشي ده وعشان ده شرف مراتي ومش حاسمح لمخلوق يقول كلمه وحده بس عنها
صمت الجميع و نظر الي ساره الباكيه اقترب ادهم منها واخذها ف حضنه يواسيها مسح دموعها وقال لها بحنان عمر ما احد حيأذيكي وانا جمبك
كان اسماعيل وفاطمه يلومون انفسهم ع ما فعلوه بإبنتهم
ف المطبخ
دخلت فاطمه الي ساره التي كانت تحضر الطعام مبتسمه
فاطمه: ازيك يا ساره مش حتسلمي ع امك
توقفت ساره عن العمل ونظرت الي امها
ارتمت في حضنها باكيه انتم اهلي يا ماما مهما تعملو فيا هتفضلو اهلي
اتي صوت من الخلف
اسماعيل: سامحينا يا بنتي
ساره: مسامحاكم يا بابا من زمان
اتاهم صوت ادهم: ايه ده يا سرسور كل ده تعملي سلطه
تفاجأ باسماعيل و فاطمه يحضنان ساره
اسماعيل: ربنا يحميك يا ابني
ادهم: ربنا يخليك يا عمي ده كفايه بأنك رزقتني باجمل نعمه في الدنيا ساره بنتك
احمر وجه ساره خجلا لاحظ ذلك الجميع استأذن اسماعيل وزوجته. اقترب ادهم من ساره
اي يا بت دي كلها بتعملي سلطه
ساره : لو مش عاجبك متاكلش ها
ادهم امسك يدها وقال طب ما تيجي اعملك عمايل السلطة
ساره: تاني. ابعد بقي حد يدخل علينا. ااه يا ادهومتي
ادهم : عيون ادهومتك
ساره مفيش يلا نطلع
رحل الجميع
اثناء طلوع ساره وادهم ع السلم
ساره: اه صحيح نسمه كانت عايزاك ضروري فوت عليها الاول
اقترب ادهم وقبل ساره: بكره بقي
ساره: لا لا لا مينفعش يلا بقي روح
ثم دفعته ع غرفة اخته و ذهبت الي غرفتها
بعد ساعه:
ادهم: البت اختي دي اتهبلت ولا ايه يعني جيبالي شكلاطه وقلت ماشي بس ايه الهبل الي كانت بتعملو ده سلم وتعبان ايه الي العبه معاها دي
كان ادهم يحدث نفسه حتي وصل الي غرفته فتح الباب ولكنه صدم مما رآه ...
#الفصل_٨
الفصل الثامن
فتح ادهم باب غرفته ليتفجأ
ادهم:هههههه اي ال انتي عملاه ف نفسك دا
رسمت ساره ع وجهها حزن مصطنع:تقصد اني طالعه وحشه
ادهم:لا طبعا هو انا اقدر انا بناغشك بس هو كل دا عشاني
ساره:لأ اصل بحب اتذوق قبل ماانام صحيح نسمه كانت عايزه اي
ادهم:هاهاها اقولك اي بس اتديلي علبه شيكولاته وفضلت كدا تلك ف حاجات مش فاهمها
ساره:اها فشلت ف التمثيل
ادهم:نعم!!!!
ساره:اصل انا اتفقت معاها تعمل كل دا عقبال مااظبطت نفسي عشان اطلع حلوه بأه
ادهم:ياولاد الايه بتلعبوا عليا ماشي طب تعالي بأه
حملها ادهم وداخ بها ف ارجاء غرفتهما كان الاثنين ف غايه السعاده
ادهم:انا بحبك اوي ياساره تعرفي كدا
ساره:وانا كمان بحبك اوي تعرف كدا
ادهم:هههه اه اعملي حسابك انا عايز ولد
ساره:لالالا بنوتايه طبعا ولد اي وبتاع اي
ادهم:طب انتي عارفه لو جبتي بنت انا هعمل فيكي اي
ساره:بخضه اي
ادهم:هههه هسميها ساره
ضحك الاتنين معا غرق كلاهما ف سبات نوم عميق
مرت الايام عليهم ف سعاده مستمره
ساره تخبط ع باب بسمه
فتحت بسمه الباب
ساره:اذيك يابسمه
بسمه:الحمد لله
دخلا الاثنين معا يتحدثان
بسمه:انتي بتحبي ابيه ادهم ياساره
ساره:اه طبعا دا حياتي كلها انا بعشقه بجد ونفسي ربنا يحميه ليا
بسمه:انا بجد مبسوطه ان ربنا رزقه بيكي
ساره:شكرا ياحبيبتي غادرت ساره الي غرفتها اتشقت اليك كثيرا
ادهم:وانا كمان ياحبيبتي بس اعمل اي شغل
ساره:اممم طب سلام دلوقتي بعد ساعه
ساره:احم ادهم موجود رفعت احدي الفتيات راسها التي تزينت بجميع مساحيق التجميل:اقوله مين
ساره:ساره اسماعيل
السكرتيره:نظرت ف الورق التي امامها:معاكي معاد سابق
ساره:لا
السكرتيره بغرور:ادهم بيه مش فاضي
ادمعت ساره لاسلوبها
السكرتيره:ايوا بس انا مراته
رفعت السكرتيره راسها مره اخري:وانا مالي مفيش دخول يافندم
ساره:بلظبط كدا انتي مالك
ثما جرت ساره ع باب مكتب ادهم وفتحته بشده كان ادهم ف اجتماع نظر كل الحاضرين الي ساره بأستغراب وقف ادهم وقال بصوت غاضب جدا ادهم:ف اي اي التهريج دا
السكرتيره:والله يااستاذ ادهم حاولت امنعها بس ماسألتش عني ودخلت
ادهم:يعني مفيش امن ثم صمت قليلا ومسح بكفه وجه ثمال قال بهدوء الاجتماع اتلغي اتفضلوا ع مكاتبكم غادر الجميع ماعدا السكرتيره اقترب ادهم من ساره بدموعها المحبوسه ف عينها ادهم:انتي بتعملي اي هنا
ساره:-----------
ادهم:لما اتكلم تردي عليا ثما اكمل بصوت اعلي مفكرها وكاله من غير بواب
ساره:اجعشت ف البكاء انا اسفه انا جيت بس عشان
ادهم:عشان ولا ماعشان يالا غوري ع البيت يالا
طلعت ساره تجري ع الفيلا دخلت من الباب فتحت بسمه لها الباب وجدتها منهاره من البكاء
بسمه:ف اي ياساره مالك
كانت ساره لاتستطيع الكلام ثما وقعت مغشيا عليها كان لااحد ف البيت سوي ساره وبسمه اتصلت بسمه بطبيب واتي وانتهي من كشفه
الطبيب:ضغطها وطي شويا بس لازم ناخد بالنا من نفسنا اكتر من كدا احنا عايزين البيبي تبقا صحته وحشه ولا اي
بسمه بأستغراب:بيبي
الطبيب:اها المدام حامل اوصلت بسمه الطبيب الي الخارج
وذهبت الي ساره مره اخري
بسمه:طب بذمتك ف واحده هتبقا ام يبقا شكلها عامل كدا ف اي حصل
اي قصت ساره ل بسمه ع ماحدث بينها وبين ادهم
بسمه:لا طبعا ابيه غلطان ازاي يعمل كدا وكمان قدام سكرتيره انتهت الفتيات من الحوار وف المساء دخل ادهم غرفته وجد ساره نائمه ع الاريكه ازدات غضبه رمي الشنطه التي بيده واقترب منها وكشف الغطاء عنها وقام بحملها ورمها بشده ع السرير
وقال:قولتلك بطل المره الف ماعدش ف حاجه اسمها نوم ع الكنبه انتي بتفرحي اما تدايقيني واتعصب تأواهت ساره بألم مش شدت الحركه اتجه ادهم اليها ف اي مالك ابعدته عنها وذهبت مسرعه الي الحمام قام بتغير ملابسه وخلد الي النوم بينما هي فأتت جواره ونامت رفع راسه ونظر خلفه ادهم:انتي كويسه
ساره:---------
اغتاظ ادهم:عنك مارتيدي ثما غطي نفسه ونام بينما ساره ظلت تبكي طول الليل ف الصباح بدل ادهم ملابسه وذهب الي العمل
ادهم:ادخل
السكرتيره:استاذ ادهم حضرتك الفراش لاقي الدوسيه دا ع الارض النهارده واضح انه كان مع مرات حضرتك وقت اما جت ع الشركه
ادهم:تمام شكرا روحي انتي ع الشغل امسك ادهم بهذا الدوسيه وفتحه ليقف من المفجأه فهذا اختبار حمل ايجابي بأسم ساره اسماعيل وادهم محمد وبعض التحاليل واشعه الايكو ايضا كانت مفجأه ادمعت عينه فكم هو ينتظر هذا المولود ثما فكر قليلا يعني ساره اما جاتلي الشركه كان عشان تجبلي الورق دا وتقولي انها حامل وبدل اما اقولها مبروك شتمتها وبهدلتها ذهب مسرعا الي الفيلا ومعه بوكيه ورد ذهب الي غرفته وجدها تقوم بترتيب الكوميدينو وقف خلفها واحتضانها بشده ثما قال
ادهم:انتي لسه زعلانه
ساره:لأ
ادهم:طب عيني ف عينك كدا
ساره:لو سمحت ابعد عندي شغل حملها ثما قام بوضعها ع السرير وقال لها:ماعدش ف شغل من النهارده ثما امسك ورق الدوسيه وقال لها انا لقيته ف المكتب بتاعي ماعرفش ف اي ثما غمزها
ساره:افتحه وانت تعرف
ادهم:منا فتحته وعرفت انا اسف ياحبيبتي والله كنت متعصب جدا يومها
ساره. :عن اذنك عاوزه انام
ادهم:لا والله ماهسيبك خالص حاول معها مرارا وتكراراً ولكن دون جدوى
وقف ادهم فى الشرفه يفكر فيما حدث بينما هى نائمه
ادهم. :لا فعلا انا غلطان مكنش ينفع اقولها كده ازاى اشتمها قدام حد هى عملت ايه يعنى عشان أقولها كده لازم اصالحها بأى طريقة
فر غرفه بسمه
هاتفها يرن كذا مره ولكن لا ترد ولكن أخيراً ردت
بسمه:ايوا يامحمد نعم
محمد:ايه يا هانم مبترديش من اول مره ليه
بسمه:مشوفتش الفون
مخمد:وحياه امك هتستعبطى لأ فوقى احسن الصوره بكره هتروح اخوكى ويبقى يفكرك هو بقه
بسمه:خلاص والله طب انت عاوز ايه دلوقتي
مخمد:هنفذ إلى اتفقنا عليه
بسمه:اي
محمد:هو ايه إلى ايه تجيبى ساره عندى بكره
بسمه:حاضر
محمد:شاطره اسمعى بقي هتعملى ايه بكره
تابعووووووني وانتظروووني
الفصل التاسع حتى الفصل السادس عشر والاخير من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق