رواية استروبيا الحلقه العاشره والاخيره كتابة واقتباس محمد منصور **منص** حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
رواية استروبيا الحلقه العاشره والاخيره كتابة واقتباس محمد منصور **منص** حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
رواية استروبيا الحلقه العاشره والاخيره كتابة واقتباس محمد منصور **منص** حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.
اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب
من جوة المرسم فاضل كان قاعد قصاد عايدة اللي كانت بتعيط وبتقول وهي منهارة
والله ما كنت عايزا اعمل كدة
فاضل
ملهوش لزوم اللي انتي هتقولي. انا كل اللي عايز اعرفه دلوقتي لية ما هربتيش بعد ما عملتي كدة في شرين ولية قررتي تعيشي متنكرة في صورتها وازاي قدرتي تكوني شبها بالشكل دة وحتي صوتها قدرتي توصلي له
عايدة
ما كنتش اقدر اهرب و اسيب ولادي يضيعو من بعدي
فاضل كان مستغرب الجملة وقال
طيب انا اصدقك ازاي وهاني اتعدم ظلم بسببك. ولا دة ما كانش من ولادك
عايدة
دة كان عايز يقتلني. يعني زي ما هونت عليه هو كمان هان عليه
فاضل
خليني معاكي واحدة واحدة وقولي لية قررتي تبقي شرين وما هربتيش
عايدة
عايدة الشاعر ما اتعودتش تهرب
فاضل
هو انتي مش واخدة بالك انك هربتي في شكل شرين
عايدة
انا عملت كدة علشان اشوف ولادي من بعدي هيعمله اية وانا هكون ليهم ذكري حلوة ولا سيئة
فاضل
وممدوح هو اللي ساعدك
عايدة
هو اللي اتفق مع فريق مكياج بيشتغل في السيما وقدر يصنع لي ماسك من السليكون بعد ما طبع وش شرين بالليزر.
فاضل
هي انتي ما دفنتيش جثة شرين
عايدة
لا.
فاضل
اومال الجثة كانت فين
عايدة
في ديب فريزر كبير موجود تحت في اوضة الجنايني اللي ما بقاش يجي. ومفتاح الاوضة دي معايا انا وبس ما انا كنت خايفة ادفنها في اي مكان وحد يلاقيها وانتو وقتها ممكن توصلو ليا وتعرفو اني انا اللي عملت كدة
فاضل
فخليتي شرين تبقي انتي
عايدة
ممدوح جاب اثنين سوابق متخصصين في المكياج وقدرو يخلو شرين صورة طبق الاصل مني دول كمان قدرو بالليزر يزرعوا في جسمها خلايا خدوها من جسمي ودمي اختلط بدمها وكل دة بعد رشوة دكتور الطب الشرعي اللي كتب التقرير بقت جثة شرين تخص عايدة الشاعر وكان ناقص الصوت ودة قدر ممدوح يمرني عليه لغاية ما بقي طبق الاصل من صوت شرين
فاضل
دة انتي مخططة لكل خطوة بالملي
عايدة
كل تفصيلة عملت حسابها حتي خناقتي مع هاني عرفت ازاي ادبرها و اخليها تحصل زي ما خطط لها وخليته يهددني بالقتل وهنا جه الوقت عايدة تبقي شرين وشرين تبقي عايدة واول ما ممدوح جاب جثة شرين من الديب فريزر وخلاها تفك شوية حطها علي الكرسي بتاعي في المرسم وخرجت من المرسم جري بصرخ باعلي صوتي وبعيط
فاضل
يعني انتي اللي علمتي فلوس اللوحة بالالوان المية علشان هاني يلبسها
عايدة
وانا اللي سهلت الدنيا ل رشا علشان تسرقني وتدي الفلوس ل هاني ودة دفاع شرعي عن النفس لانه كان عايز يقتلني
فاضل
طيب وممدوح ازاي يسكت وهو عارف ان اخوة هيتعدم ظلم.
عايدة
ما سكتش ببلاش خد مليون ج.
فاضل باستهزاء
هو الاخ بقي لي ثمن
عايدة
في زمنا دي كل حاجة ليها ثمن
فاضل
بس برضو لسة محتاج اعرف لية بقيتي شرين
عايدة
بعد كل اللي قولته ولسة مش مصدقني
فاضل
مش مصدقك وعايز اللي يتقال دلوقتي اصدقه
عايدة
انت ذكي جدا ودة اللي ما كنتش عاملة حسابة انا بقيت شرين علشان اعرف ابيع اللوحة بتاعتي ب اكتر من مليون جنية
فاضل
ازاي
عايدة
شرين ماتت قبل ما تخلص اخر لوحة ليها بعد استروبيا واللوحة دي عرضها علي صاحب المعرض اللي بياخد مني اللوحات وقالي تخلص واشتريها منك ب مليون ونص
فاضل
فطبعا لو شرين هي اللي عايشة وبحكم انها مديرة اعمالك ف اللوحة الاخيرة
ل عايدة الشاعر اللي ماتت مقتوله هتتباع في مزاد علني وباضعاف السعر المعروض
عايدة
بالظبط كدة. مش بقول لك انك ذكي
فاضل
وانتي كمان ذكية لكن ذكاء اختلط بالشر
عايدة
انا ما كنتش كدة لكن ولادي هما اللي خلوني بالشر دة بعد ما قدر اتنين منهم يصوروني وانا في موضع مخل والثالث هددني بالقتل والرابعة كانت بتتخناق معايا علشان جوزها صابر والخامسة كرهتني علشان حاولت اربي اخوها صح. وشاكر قدر يخوني بعد كل اللي عملتو معاهم كلهم يستاهلو اللي حصل فيهم وهيحصل
فاضل
ناقص سؤال اخير علشان اقفل القضية دي وانا مرتاح
عايدة
مين اللي ذبح الكلب مع ان العيلة كلها بما فيهم انا كنا موجودين في الدور اللي تحت
فاضل
هو دة السؤال ومستني اجابته
عايدة
دة قاتل محترف بدفع له كتير علشان يأمني من برة الفيلا ووقت ما احتاجة ابعت له رساله وهو ينفذ كل اللي فيها من غير اي تفكير يعني يعتبر كلب حراسة دة انا حتي بعت له رساله واحنا بنتكلم مع بعض تحب تعرف بعت له اية
فاضل
ياريت اعرف
عايدة
طيب تعالي نخرج برة المرسم وانت تعرف انا بعت له اية
وخرج فاضل من المرسم ومع عايدة و طلعو للدور التاني من الفيلا وفاضل قال
احنا رايحين فين
عايدة
هتشوف اخر لوحة ليا
ووقفت عايدة قصاد باب اوضة نومها مع شاكر والباب ما كنش مفتوح للاخر لكنها زقته واتفتح الباب وشاف فاضل. شاكر مقتول في اوضة وفي حضنه فايزة برق فاضل وقال
اية اللي انتي عملتي دة
ابتسمت عايدة وقالت
كمل بقيت اللوحة.
وراحت ناحية اوضة رشا وزي ما عملت مع الباب بتاع اوضة شاكر عملت مع باب اوضة رشا و شاف فاضل رشا مقتوله في اوضة نومها وفاضل برق اكتر واكتر وفتح اوضة صابر و سلوي وبرضو ميتين وممدوح وثروت. كلهم ماتو مقتولين ومديت عايدة ايدها ل فاضل وقالت
اصلهم مش اغلي من عايدة اللي عاشت ليهم وهما قتلوها بالبطئ ،،،،،،،،،
وخلصت الحكاية باعدام عايدة الشاعر
كنتم مع اقتباس من احلي قصص اجاتا كريستي. قصة ابرياء في قفص الاتهام. ف يارب تكون عجبتكم
ومستني راي كل اللي شرفني بقراءة. القصة
تمت
رواية سيطره ناعمه كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق