أخر الاخبار

رواية فريده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه نجلاء عبد الظاهر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية فريده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه نجلاء عبد الظاهر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 



رواية فريده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه نجلاء عبد الظاهر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

ليه وافقت تتجوزني وانا عام"يه وحسستني بالع"جز

قالتها فريده بح"زن وعص"بيه

ريان بب"رود : ودي حاجه متخصكيش

فريده بعصب"يه : ازاى متخصنيش انا حاولت أقنع أهلى أن الجوازه دي متنفعش انا مش عايزه اكون حمل على حد ولا تتجوزني شف"قه

ريان : وانا اقنعتهم خلصنا بقا

فريده بحزن : عايز ايه مني ياريان انا كنت قدامك وانا مفتحه وسليمه اشمعنا لما حصل ال حصل طلبت تتجوزني ليه عايز تحسسني بالشف"قه من ناحيتك

ريان : انا مضطر زي زيك بالظبط

فريده بص"دمه : قصدك ايه !!!

ريان بحزن : انا بحب واحده زميلتي وبابا أج"برني على الجوازه دي يا إما هييغ"ضب عليا وانا أكتر حاجه تزعلني أن أبويا يغض"ب عليا

فريده بحزن وسخريه : انا كده فهمت كان ممكن تفهمني قبل مايتم اي حاجه وانا كنت وقفت كل شئ بنفسى بأي طريقه ليه تظل"مني بالطريقه دي ليه تكون انان"ي كده

ريان بغ"ضب : انا مش انان"ي انا ال اتدبست

فريده بجمود : وانا بعفيك من اي تدبيسه وتقدر تطلق"ني بس بعد شهرين على الأقل علشان الناس وانا أوعدك أن هكون أبعد كل البعد عنك فى الفتره دي

ريان بن"دم : فريده انا

فريده محاولتش تسمعه وابتدت تمشي بالراحه لحد لما وصلت أوضتها ودخلت وقفلت عليها

ريان بضيق : غب"ي ايه ال قولته ده انا نيلت الدنيا خالص

قال كلامه ودخل أوضه تانيه وقفل الباب بض"يق

فريده مسكت تلفونها وحاولت ترن على أقرب صديقه ليها روان واستنت الرد

روان بب"رود : نعم

فريده باستغراب : روان صح ؟؟

روان بض"يق : أيوه عايزه ايه يافريده

فريده بصدمه : بتكلميني كده ليه ياروان انا عملتلك حاجه

روان بغ"ضب : عايزه ايه يافريده بعد لما أخدتي ريان مني عملتي ال انتي عايزاه هو علشان ابن خالك أخدتيه بحجة انك عامي"ه

فريده بصدمه ودم"وع : روان انتي بتقولى ايه انا معرفش انك تعرفى ريان أصلا وبعدين انا مطلبتش أن اتجوز وانتي عارفه وانتي اكتر واحده عارفه

روان بغ"ضب. : لاء ياحبيبتى الشويتين دول تعمليهم على حد تاني انتي كنتي صحبتي وحبيبتى قبل ماتاخديه مني إنما دلوقتي انتي عدوتي أنا بكر”هك

فريده بدم"وع : انا ياروان !!!

روان : أيوه انتي ومترنيش تاني عليا مش عايزه اعرفك ابدا صدقيني مش هسيب ريان ليكي ابدا وهرجعه ليا غص"ب عنك

قالت كلامها وقفلت التلفون فى وشها

فريده كانت دموع"ها بتنزل باستمرار وكانت صدمتها الكبيره فى أقرب صديقه ليها روان عمرها ماكانت تتوقع أن روان وريان يعرفوا بعض ابدا هي الوح"شه دلوقتي فى عين الجميع والظ"الميه كمان

حنان : انت عارف كويس أن ابنك مبيحبش فريده ومع ذلك جوزته ليها هو ابني ناقص علشان تظ"لمه كده

عبد الحميد : وفريده ال حصلها مش بإيدها ياحنان ال حصل ده نص"يب

حنان : وابني ماله بال انت بتقوله ده

عبد الحميد بغ"ضب : الموضوع خلص خلاص ريان وفريده اتجوزو ومفيش كلام تاني

حنان بامت"عاض : بقا علشان بنت أختك بقا هت"ظلم ابنك لاحول ولا قوة الا بالله

قالت كلامها ودخلت الأوضه

عبد الحميد بقلة حيله : ربنا يهديكي ياحنان

ريان بصوت منخفض : روان مش وقته هكلمك بكره علشان انا فى البيت

روان بغ"ضب : خايف منها ايه عجبتك وعايز تكمل معاها ولا ايه

ريان : انتي عارفه ان بحبك انتي و

روان : خلاص طل"قها

ريان : بس مش دلوقتي علشان مينفعش احنا لسه متجوزين من يومين

روان : وانا مليش دعوه بال انت بتقوله ده

ريان : روان إفهميني

روان : هي كلمه ياريان لو عايز تكمل معايا تيجي تتقدملى وبكره كمان

ريان : بصدمه : انتي بتقولى ايه

روان ب"برود : هو ده ال عندي تيجي تتقدملى وتتجوزيني فريده مش هتاخدك مني

ريان رد عليها وقال : …….

الثاني 

ريان بصدمه : انتي عايزاني اتج"وزك على فريده مستحيل

روان بغ"ضب : ليه مستحيل خايف على شعورها ولا ايه ريان انت من وقت ماتجوزتها وانت مش مظ"بوط فى ايه مالك حبيتها

ريان : روان افهمي احنا لسه متجوزين وبعدين أبويا لو عرف ان هتج"وز على فريده ودلوقتي هيغ"ضب عليا ممكن تديني فرص"ه وانا هتصرف وبعدين فريده صحبتك يعني

روان : ب"لا صحبتي ب"لا زف"ت من وقت لما انت اتجوزتها بق"ت عدوتي أصلا

ريان : طيب ممكن كفايه خناق بقا علشان انا تعبت ياروان

روان : ماشى ياريان بس اعمل حسابك أن مش هصبر عليك كتير

قالت كلامها وقفلت التلفون بغ"ضب

ريان اتنهد بزهق وقام من مكانه وخرج بره الأوضه شاف العشاء جاهز وفريده مش موجوده استغرب جدا وراح عند الأوضه وخبط بهدوء وهي فتحت

فريده : خير

ريان بتوتر : مين ال جهز العشاء ده

فريده : ليه ؟؟

ريان : بسأل عادي اصل استغربت و

فريده قاطعته وقالت بسخريه : لاء متقلقش ماما كانت عملاه وبعتاه وانا حضرته ومتخافش انا اه عام"يه بس ربنا عطاني نعم كبيره افضل واحسن من اي حد

ريان : طيب ممكن تاكلى معايا

فريده : لاء شكرا شبعانه وعايزه انام عن أذنك تصبح على خير

قفلت الباب ومستنتش رده

ريان بص للباب بقلة حيله وراح علشان ياكل

روان بعص"بيه : ماشى ياريان انا ه"ندمك

ثريا : مالك

روان بغيظ : شوفتي ياماما العام"يه عملت ايه اخدت ريان شوفتي معملتش حساب أن هي صحبتي طلعت واط"يه

ثريا : طول ماهتشوفك كده هتزيد فيها وهتس"تغل مرض"ها وهتفضل معاه علطول

روان بض"يق : طب اعمل ايه

ثريا : ريان عايزك ولا لاء

روان : عايزني بس انا شرط عليه لو مجاش اتقدملى هتجوز غ"يره وهو خاف من ته"ديدي علشان كده قالي هتصرف

ثريا : خلاص خليكي على كلامك وشوفيه هيقولك ايه متسيبهوش بسهوله ليها انتي عارفه أبوه عنده أرض عامله كام دلوقتي

روان : ماهو ده ال قه"رني أن فريده هت"كوش على كل حاجه وانا هطلع منها

ثريا : لاء طبعا اسمعي كلامي تكسبي

روان بضحك : حاضر

تاني يوم

عبد الحميد : عامل ايه مع مراتك

ريان بضي"ق : كويس

عبد الحميد بس"خريه : ومالك بتقولها كده

ريان : بابا بعد أذنك انا سمعت كلامك ونفذت ال انت عايزه علشان متزعلش مني إنما متج"برنيش أن أحبها انا بحب روان وانت عارف كده كويس

عبد الحميد بعص"بيه : اخ"رس انت عارف كويس أن روان دي طم"عانه فيك وانت غب"ي ومش شايف

ريان بغ"ضب : لاء روان مش كده روان بتحبني وانا بحبها وهروح اتقدملها كمان

عبد الحميد بصدمه : وفريده

ريان بتوتر : هتفضل عادي بس انا مش مج"بور أكمل معاها هي بس

عبد الحميد لسه هيرد كانت دخلت فريده وقالت بكل بر"ود : وانا بعفي"ك عن المس"ؤوليه تماما

ريان بصدمه : فريده انتي هنا من امتي ؟

فريده بس"خريه : مش هيفرق كتير انا دلوقتي بعفيك مني تماما انا بس هفضل على ذمتك لحد شه"رين إنما مش عايزه منك ولا حق"وق ولا فلوس ولا تص"رف علي من الاخر مش عايزاك انت شخصيا

عبد الحميد بح"زن : فريده يابنتي

قاطعته فريده وقالت بهدوء : خالى بعد أذنك ده قرارى ريان مده مؤقته ويكون حر انا مش عايزه اكمل مع"اه احترم رغب"تي بعد أذنكم

قالت كلامها وخرجت من أوضة المكتب ودخلت أوضاتها

ريان بح"زن : بابا أنا

عبد الحميد ض"ربه بالق"لم وقال : هي دي الرج"وله ال علمتهالك انك تجرح الست انا فعلا ال غلطان أن اعتبرتك راجل وجوزتهالك فريده عمرك ماهتلاقي زيها فى طيبتها والتزامها وجمالها لكن انت قلبك أعمي انا هح"ررها منك اول لما الشهرين يعدوا وبعدين لما تتجوز ال اسمها روان دي أنا مش هعرفك تانى وافتكر أن حذرتك منها كويس

قال كلامه بغ"ضب وخرج من المكتب ومن الشقه بأكملها

ريان غمض عيونه بضيق وقال : أعمل ايه أبويا وفريده ولا روان مش عارف مش عارف

خرج من المكتب وراح عند أوضة فريده وخبط على الباب وملاقاش رد قلق عليها وفتح الباب بهدوء واتصدم من ال شافه

ريان دخل شاف فريده بتعيط وندم على ال قاله

ريان بحزن : انا أسف يافريده سامحيني

فريده مسحت دموعها وقالت : متشغلش بالك

ريان راح عندها ومسك أيدها وقال بندم : انا فعلا ندمان أن قولت كده بس بس صدقيني أنا مشاعرى متلغبطه كل حاجه جت فجأه و

قاطعته فريده وقالت : بس ده ميعطكش الحق انك تجرحن"ي

ريان : ده غلطي فعلا انتي ملكيش ذنب فى ال انتي فيه كل الحكايه وما فيها أن كله نصيب وقدر

فريده قالت بتنهيده : عارف ياريان انا ساعات بقول الحمد لله أن ربنا ابتلاني ابتلاء زي ده علشان يخفف عليا من حمل الذن"وب بس أحيانا بزعل على نفسي اوي أن دايما حاسه بالع"جز وال حواليا هيجيلهم وقت وهيزهقوا احساس انك تقيل على ال قدامك ده بيكون اصعب احساس خصوصا لو انت بتحبه

ريان بعدم فهم : قصدك ايه 

فريده ابتسمت بح"زن وقالت : متحطش فى بالك خالص حقك ياريان تروح تتج"وز تاني وتالت وحقك تروح تتقدم لل بتحبها انا موافقه على اي حاجه

ريان : لاء يافريده انا هفضل معاكي لحد لما الش"هرين يخلصوا ولما ينتهوا هتقدم ليها إنما طول مانتي معايا انا مش هعمل معاكي كده ابدا انتي متستاهليش مني كده

فريده : بجد ياريان

ريان بابتسامه : بجد يافريده مش ناويه برضوا تاكلى معايا النهارده على فكره انا فى بيتنا أهلى مكانوش بيسبوني أكل لوحدي إنما من وقت ماجيت هنا وانتي مج"وعاني

فريده بضحك خفيف : حاضر

ريان بفرحه : هقوم أحضر الأكل بقا انا

فريده بإحراج : انا هعمله و

قاطعها ريان وقال علشان ميحسسهاش بالزعل : هنساعد بعض يلا

فريده فرحت وقامت دخلت معاه المطبخ

روان : عرفت هتعمل ايه

الشخص : انا عايز افهم بس انتي هتس"تفادي ايه من ده كله

روان : انا عايزه ريان هي أخدته مني كل ال عليك انك تحاول تش"ككه فيها بأي طري"قه ترن عل"يها وهو هناك تبع"تلها ماسدجات وتحاول توضح"له ان هي معاك عايزاه يكر”هها

كريم : وانا هستفاد ايه

روان : لما أخد الفلو"س من ريان هيكون ليك نصيب فيها

كريم بصلها وقال : هو عنده فلوس

روان بخب"ث : كتييير وفريده عايزه تاخد كل ده يرضيك

كريم بخ"بث : لاء طبعا ميرضنيش خلاص معاكي

روان بضحك : أيوه كده

تاني يوم

وفاء : عامله ايه مع ريان

فريده بتنهيده : الحمد لله اتفقنا نتط"لق بعد شهرين

وفاء بصدمه : ايه يابنتي الكلام الفارغ ده

فريده بد"موع : عايزاني أعمل ايه يعني ياماما ريان بي"حب واحده تانيه واقرب صديقه ليا وعمره ماهيحبني

وفاء : بس بتحبيه

فريده : وهو ميعرفش ومش عايزاه يعرف مش عايزه أقل"ل من نفسى مليش الحق فى ده

وفاء : بس انتي مراته ليكي كل الحقوق

فريده بدم"وع وضيق : بس عام"يه ياماما عارفه يعني ايه عامي"ه يعني حتي ابسط حقوقى مينفعش أطلبها هو مش مج"بور يفضل معايا وكمان لو اتجوز مقدرش اعترض لأن عنده الحجه إنما أنا ايه انا ولا حاجه

وفاء بابتسامه وحنان : انتي هب"له

فريده : انا ياماما

وفاء : أيوه ياختي انتي الحمد لله عندك جمال عندك التزام كفايه احترامك انتي ماشاء الله صفاتك الحلوه كتير انتي بس ال بتبصي على حاجه مش بإيدك الامي بجد بيكون أعمي القلب مش العين انتي جميله يافريده

فريده حضنت امها وقالت بدم"وع : بحبه اوي ياماما

وفاء : خليه ليكي يابنتي بإيدك تقدري تخليه يكمل معاكي ويحبك كمان

فريده : بس

قاطعتها وفاء وقالت : مفيش بس خلاص الشهرين دول قر"بي جوزك منك مش عي"ب ولا حرام خليه ينسي ال اسمها روان دي ال متستاهلش حتي كلمة صديقه

فريده : بس ياماما روان

وفاء : متدافعيش عنها انتي فاهمه انتي عارفه هي عملت ايه كويس باعت"ك فى اكتر وقت محتجاها فيه دي متقدريش تقولى عليها كلمة صديقه حتي فوقى لنفسك يافريده محدش يستاهل كلمة صديقتي دي دلوقتى كله بيقول نفسي نفسى

فريده : يعني أعمل ايه ياماما

وفاء : حافظي على جوزك يافريده حافظي عليه

فى المساء

ريان : اتعشيتي

فريده : لاء لسه كنت مستنياك

ريان بابتسامه : كويس لان جعان جدا هدخل اغير هدومى وأخرج علطول

فريده بإحراج : ريان كنت عايزه اروح بكره الشركه معاك ممكن

ريان سكت شويه

فريده بسرعه : خلاص لو مش هينفع خلاص و

قاطعها ريان بضحك : فى ايه يابنتي هو أنا لسه اتكلمت ماشى معنديش مشكله هتيجي تقعدي معايا فى المكتب

فريده : اي حاجه بس أخرج شويه من هنا لأن زهقت من قعدة البيت

ريان بابتسامه : تحت أمرك المهم تكوني مبسوطه

فريده فرحت وابتسمت لما قالها كده

ريان بسرحان : تعرفي أن ضحكتك جميله اوي

فريده اتكسفت ولسه هترد الجرس رن

ريان بضيق : مين الرخ"م ال جاي دلوقتي

فريده ضحكت على طريقته

راح يفتح واتصدم لما شاف روان

فريده : مين ياريان

روان بغ"ل : انا روان ياخط"افة الرج"اله

ريان بعص"بيه : روااان

فريده بصدمه : روان !!!!

الرابع 

روان بعص"بيه : خايف على شعور الهانم مش دي ال خد"تك مني برضوا

فريده بد"موع : روان اسمعيني

روان بغ"ضب : انتي تسكتي خالص انا عايزه اعرف هو ازاى وافق يتجوز عام"يه زيك

ريان بغضب شد"يد : اخرر"ررسي واطلعي بره

روان بصدمه : بتطر"دني علشان دي ياريان

ريان بغضب : ال بتتكلمي عنها دي مراتي يعني كرامتها من كرامتي معني انك هنتيها كأنك هنتينى

روان بغضب : قووول كده بقا دخلت عليك بالشويتين بتوعها وخليتك تكر"هني نسيت لما كنت بتجرى ورايا ياريان ماشى يافريده والله ماهسيبك علشان اخد"تيه مني وانت ياريان لو مجتش اتقدمتلى فى أسرع وقت انا عند كلامي مفهوم

قالت كلامها وخرجت من البيت بغضب

ريان كان مصدوم منها عمره ماشاف روان با"لحقد ده

فريده بد"موع : ا انا اسفه والله

قاطعها ريان بحنان : انا ال اسف على ال هي قالته والله حقك عليا انا

فريده : انا السبب انك تعمل مشاكل معاها صدقني مكانش لازم تعمل كده

ريان بضيق من كلامها : فريده لو انتي مش شيفاني را"جل قولى كده انا حبي ليها مش هيكون على حساب كر"امتي وبعدين انتي بنت عمتي أولا ومراتي يعني مظنش هسكت لما اشوفها بتكلمك كده

فريده حطت أيدها على وشه وقالت : بجد شكرا ليك أنك دافعت عني

ريان اتنهد وقال : مش يلا نتغدا بقا ولا غيرتي رأيك تانى

فريده بابتسامه : لاء مغيرتش

ريان مسك أيدها سندها وراحوا يجهزوا الأكل مع بعض

روان بغضب: شوفتي ياماما انا يطر"دني علشانها شوفتي

ثريا : ماهو ده الطبيعي ياختي مش اتجوزها لازم يعمل قدامها را"جل وشهد وبيدافع عنها

روان : بس ده كان بيتكلم معايا وحش جدا وكمان زعقلى ال معند"وش د"م ال مسيرتي عليه الفلو"س ال" على قلبه هو"" وأبوه

ثريا : بيحبك يابت وواقع فيكي خليكي بس انتي وراه علشان الفلو"س قبل ماهي تخليه يكتبلها كل حاجه وانتي تطلعي منها كده

روان بغيظ : دي مسهو"كه وتعملها

ثريا : عملتي ال قولتلك عليه

روان : أيوه قولت لكريم وقالي هساعدك

ثريا : تمام

روان : بس لو اتجوزت ريان هخ"لع منه ازاى بعد كده

ثريا بخبث : هي المح"اكم خلصت وقتها هنجيبلك حقك من عي"نه

روان : صح ياماما عندك حق

ثريا : اسمعي كلامي ومش هتخسرى

عبد الحميد : قولتي ايه ياوفاء

وفاء بقلق : بس دي مش هتكون غلط عليها ياعبد الحميد انت عارف فريده اصلا بتخاف وكمان ممكن ترفض

عبد الحميد : متخافيش ياوفاء دي بنتي قبل ماتكون بنت اختي اكيد مش هأذيها دكتوره عيون كبيره هتيجي من بره وهتعملها الع"مليه كلها وأن شاء الله تعدي على خير

وفاء : ياريت بس توافق والع"مليه تنجح انت عارف فريده حاسه بالذ"نب قد ايه من ناحية ريان ابنك وكل شويه تقولى هو مج"بور عليا و

قاطعها عبد الحميد : انا عارف ابني ياوفاء هو لو مش عايز يعمل حاجه مستحيل يعملها لما اتجوز فريده كان برغبته يمكن انا ضغ"طت عليه بس ريان معترضش فهمتي وكل حاجه كانت بسرعه سبيهم للقدر والنصيب

وفاء بحز"ن : ربنا يصلح ليهم الحال يارب

ريان بإحراج : هو أنا ممكن أسألك سؤال بس لو مش عايزه تجاوبى خلاص

فريده بهدوء : اتفضل

ريان : الحاد”ثه حصلت ازاى

فريده بتنهيده : انا بطبيعتي بخاف اعدي الطر"يق ولما بعدي بكون عايزه ال يكون جمبي أخر مره كانت روان معايا وبتعدي كانت فى عربيه جايه بسرعه كبيره اوى انا محستش بحاجه غير أن روان سا:بت ايد"ي وجريت وانا العربيه خب”تطني ومن وقتها وانا ن"ظرى ض"اع ومن وقتها روان اتغيرت معايا بكل المقاييس ويمكن قطعت معايا خالص

ريان بشك : وهي سابتك قصد ولا لاء

فريده : الله أعلم معرفش انا مدخلتش جوه نيتها

ريان غض"ب بس"بب ال عم"لته روان وشك أن روان هي ال عملت كده فيها بالقصد

فريده : مالك ؟؟

ريان : لاء مفيش مفكرتيش تعملى عمل"يه ؟؟

فريده : الدكتور قالي أن الموضوع هيكون خط"ر عليا وانا الصراحه خايفه

ريان : بس ممكن نحاول ليه لاء

فريده قامت وقفت وقالت : للأسف نصيبي كده انا هدخل انام علشان تعبت خالص تصبح على خير

فريده دخلت الأوضه وكان تلفونها جنب ريان وفجأه رن وشاف رقم غريب رد على التلفون

الشخص : فريده برن عليكي من الصبح مردتيش ليه جوزك نام ولا لسه

ريان بصدمه : انت مين

التلفون أتقفل والخط قطع

الخامس 

ريان : رقم غريب بيرن عليكي يافريده تعرفيه

فريده : طالما غريب يبقا معرفهوش

ريان بهدوء : فريده ال اتكلم بيقول ان بيرن عليكي مبترديش وكان صوت راجل

فريده بصد"مه : انت بتقول ايه ؟؟؟ انا معرفش حد والله

ريان مسك أيدها وقال بهدوء : انا واثق فيكي يافريده انا بس بسألك

فريده بد"موع : معرفش اي أرقام والله ياريان صدقني

ريان اتنهد وقال : بتعي"طى ليه دلوقتي

فريده بد"موع : علشان هتشك فيا

ريان : لاء يافريده مش هشك فيكي انا واثق فى أخلاقك ومش معنى أن حتة مكالمه جت تخليني أشك فيكي

فريده مسحت دمو"عها وقالت : بجد ياريان

ريان بابتسامه : بجد المهم كنت عايزك فى موضوع مهم

فريده قلقت وخا"فت أن هو يتكلم على الط"لاق قالت بخوف : موضوع ايه ؟

ريان بتو"تر : انا بقول يعني أنك تعملى العم"ليه اكيد الأمل فى ربنا كبير لازم تحاولى وتسعي فى الموضوع ده

فريده بحزن : او"ام زهقت

ريان مسرع : لاء والله ابدا انا طنط وفاء كلمتني وقالتلى أقنعك وافقتي تمام موافقتيش براحتك برضوا الامر يرجعلك

فريده بهدوء : ممكن تسيبني أفكر

ريان : تمام

روان : عملت ايه

كريم : عملت ال قولتيلي عليه بالظبط بس لسه معرفش النتيجه

روان بخبث : اكيد زمانه شك فيها

كريم : بقولك ايه انتي لما ورتيلي صورتها الصراحه عجبتني انا عايزها

روان بلامبلاه : لما بس أرجع ريان ليا ابقي اعمل ال تعمله المهم أبعده عن العام"يه دي

كريم بتساؤل : عام"يه !!!

روان بش"ماته : أيوه

كريم : امممم

روان : اكيد غيرت رأيك ماهو مستحيل حد يضيع مستقبله مع واحده عام"يه زي دي لا بتنفع ولا بتضر وجودها زي عدمه بالظبط

تانى يوم

حنان بتساؤل : انتي مين ؟

روان بخجل مصطنع : ازيك ياطنط انا اسمي روان كنت عايزه حضرتك فى موضوع مهم

حنان : ادخلى

دخلت روان وهي بتبص للمكان بخبث

حنان : خير

روان بز"عل مصطنع : انا حبيبة ريان بس للاسف هو سابني لما ال اسمها فريده دخلت حياته تخيلي ياطنط دي كانت أقرب صديقه ليا واول لما عرفت أن بحب ريان راحتله وبعدته عني وهي كمان ال راحت أقنعت أونكل عبد الحميد أن هو يساعدها تتجوزو فريده دي مش سهله خالص انا عارفه انك مش بترتاحي ليها قولت يبقا مصل"حتنا واحده عايزاكي تساعديني أرجع ريان ليا انتي اكتر واحده تقدرى تعملى كده ها قولتي ايه

حنان بتفكير : هو الصراحه انا مكنتش موافقه على الجوا"زه دي من الاول هفكر كده

روان بخبث : بليز ياطنط ساعديني انا بحب ريان اوى

حنان بقلة حيله : ماشى

فريده : أيوه حاضر جايه

كانت بتسند على الحيطه لحد لما وصلت للباب وفتحته وقالت : مين

حنان بزهق : ايه ياختي ساعه على الباب علشان تفتحيلي مش لو كنتي مفت"حه كنتي فتحتيلي أسرع من كده

فريده بحزن حاولت تداريه : معلش ياطنط معرفش أن حضرتك و

قاطعتها حنان وقالت : خلاص خلاص مش ناقصه ر"غي فين ابني ريان

فريده : ريان خرج راح مشوار تقريبا

حنان بخبث : متعرفيش جوزك راح فين واضح أن هو مش طا"يقك علشان كده مبيقولكيش على حاجه تخصه

فريده كانت هتع"يط بس حاولت تبان هاديه وقالت : عادي هو مبلغنيش ودي حاجه تخصه فعلا

حنان : امممم بتر"دي عليا كمان بس ماشى تلاقي ريان راح يقابل روان اصل انتي متعرفيش ميقدرش يستغني عنها ازاى دي روحه بس منهم "لله ال كانوا السبب فى تفر"يقهم

فريده كانت ساكته ومبتردش

حنان بصتلها وقالت : ياخساره كان نفسى ابني ياخد واحده زي روان مال وجمال لاء وكمان ن"ظرها كويس مش زي ناس

فريده بحزن : عن أذن حضرتك ده بيتك انا داخله انام

حنان : قلة ذ"وق

فريده كانت داخله الأوضه حنان زق"تها وقالت : معلش مخدتش بالي ابقي قومي نفسك بقا ياحبيبتى

قالت كلامها وخرجت من الشقه بأكملها

فريده دمو"عها نزلت بانه:يار على حالها ال وصلت فيه وال"ذل ده

فى المساء

ريان رجع البيت ودخل شافه هادي راح عند أوضتها وخبط ملاقهاش راح البلكونه لاقاها قاعده جوه وبتع"يط بشده

ريان بخ"ضه : بتعي"طي ليه يافريده مالك انا سايبك كويسه

فريده بد"موع : انا موافقه أعمل العم"ليه ياريان وفى أسرع وقت

ريان بقلق : حاضر حاضر بس طمنيني ايه ال حصل انتي كويسه بتع"يطي ليه طيب

فريده بد"موع ورجاء : انا عايزه أط"لق قبل الع"مليه ياريان من فضلك طلق"ني حتي لو دلوقتي

ريان بصدمه : أطل"قك

🩷🩷🩷🩷🩷

تابعوووووووني 


رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close