أخر الاخبار

رواية سلفتي وابني بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج

 

رواية سلفتي وابني بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج 

رواية سلفتي وابني بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج 


سلفتي لما ابني رفض يدخل معاها اوضه النوم

عملت في اكتر شي يغضب ربنا


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي

انا سنيه متجوزه وعندي ولد في كليه وولد

صغير وفي يوم كنت قاعده ب اكل ابني اللي عندو سنه عند حماتي وسلفتي دخلت وقالت


بسلمه

والله يا سنيه انا مش عارفه هو انت ما بتمشيش في البلد مكسوفه من نفسك وانتي شايله ابنك ده على ايدك بعد السنين دي كلها رحتي خلفتي حته عيل




الحما

يا اختي الدور والباقي عليكي انتي اللي مش عارفه تجيبي حته عيل تفرحي بيه جوزك اللي زيك يقعد ساكت ما يتكلمش


بسمله

هو انت كل ما تشوفي وشي حماتي لازم تقولي الكلام ده ولا ايه


الحما

لا يا حبيبتي بس لما تخشى البيت ده لازم تحترمي اللي فيه انتي سامعه ولا لا


بسمله

ماشي يا حماتي هو عماد ما اتصلش بيكي اصل بقى له يومين ما جاش البيت وما اعرفش عنه حاجه


الحما

ايه يا بنت البرود اللي انتي بتتكلمي بيه ده وازاي جوزك بقاله يومين ما دخلش البيت وانتي مبتجيش وتقولي ليا


سنيه

انا هكلم رؤوف علشان خاطر يطمن عليه

وفعلا دخلا اوضتي


الحما

اكيد انتي اللي نكدتي عليه منا عارفكي يا بت

انتي والله ميجيش من وراكي غير الشر

يرجع بس بسمله وانا اخليه يتجوز عليكي


بسمله

انا واثقه ومتاكده ان جوزي بيحبني يا حماتي ومش بكلمتك انت هيروح

يتجوز عليا

وبعدها فضلنا ندور عليه ورجع رؤوف البيت


سنيه

هي رؤوف لقيت اخوك ولا لا امك ما تعرفش قلقان عليه ازاي


رؤوف

اطلعي هاتي ليا فلوس من الدولاب من فوق من غير ما امي تاخد بالها مني خالص مش عايزه تعرف ان انا جيت


سنيه

طب ما تطمني عرفت حاجه عن عماد ولا لا


رؤوف

عماد راح مش عايزك تتكلمي قدام امي وتقولي اي حاجه انتي عارفه ان امي عندها القلب

لقوا مرمي في الترعه ما اعرفش ايه اللي هو ايه اللي ودا هناك


سنيه بعياط

يا خبر ابيض اي الكلام معقول ربنا يصبرك يا حماتي والله انا مش عارفه بس الجبله اللي فوق دي ازاي عامله كده


رؤوف

بالله عليكي يا سنيه مش وقت الكلام ده خالص اطلعي يلا هاتي ليا فلوس لاني رايح المستشفى دلوقتي وكمان صح كمال ابني عايزه يكون معايا


سنيه

حاضر ماشي وبعدها طلعت فعلا وصحيت كمال وبعدها مشوا وشويه ونزلت بسمله


بسمله

في اي مالك قاعده ولا يكون ميت ليكي

ميت ليه كده


سنيه

عايزه اقولك اي بس مش عايزه اسمع

صوتك خالص عماد راح واكيد راح

من كتر النكد اللي بتعملي فيه

حرام عليكي يا شيخه والله


وفي الوقت ده فضلت تصوت وتقول


بسمله

اي الكلام ده عماد مين اللي راح انتي

اكيد بتهزري لا حبيبي يا عماد وبعدها

خرجت حماتي


سنيه

بس بس اسكتي حرام عليكي وانتي يا حماتي

ادخلي جوا معلش دلوقتي


الحما

هو فيه اي البت دي بتقول اي ازاي ابني

راح أنا مش فاهمه حاجه


سنيه

منك لله يا بسمله وبعدها

اخدنا العزا وفي شقه بسمله كانت

قاعده هي وامها كانت بتشرب سجائر


الام

يا بت اي اللي بتعملي ده مش خا..يفه

حماتك تشوفك


بسمله

بقولك اي سبيني باللي انا فيه انا مش عارفه

هعمل اي دلوقتي في اللي انا فيه ده


الام

مهو لو انتي كنتي كويسه مع حماتك عمرك

ما كنتي هتخافي بكره ترميكي في الشارع

وريني بقي هتعملي اي


بسمله

بقولك اي أنا عمري ما هترمي في الشارع

وبكره تشوفي وبعدين يا حبيبتي اترمي

في الشارع ايه هو انتي ناسيه ان ليا نصيب

في ميراث بابا ولو اي


الام

ميراث اي با حبيبتي هو انا مش اديتك

نصيبك لما جيتي تتجوزي احمدي ربنا بقي

وبوسي ايدك وش وظهر


بسمله

يا وليه يا اللي اقول عليكي اي عايزه

تخدي فلوسي وبعدين تتجوزي العيل اللي انتي

متجوزا وفي الاخر جايه تقولي مليش ورث


الام

تصدقي انك انتي اللي قليله الادب وانا غلطانه

ان جيت ليكي وبعدها مشيت


وفي شقه حماتي كانت قاعده وبعدين

رؤوف قال لها


رؤوف

يا اما الاعمار بيد الله مش عايزك تعملي في نفسك كده ربنا يرحمه


الحما

بس انا مش عايزه اللي اسمها بسمله دي تقعد في البيت دقيقه واحده انا عايزاك تمشيها من هنا


رؤوف

الشارع والقانون يا امي يقولوا ان هي ليها في البيت ده صحيح مش هيكون ليها كتير بس برده ليها نصيب


الحما

شوف ليها نصيبها كام وخليها تاخد الفلوس وتمشي من هنا بقولك مش عايزه اشوفها ثاني


رؤوف

حاضر يا اما هعملك اللي انتي عايزه

وبعدها طلع وفي شقه بسمله كلمت يحيي




يحيي

غريبه يعني يا بسمله بترني عليا كده ومش خايفه حد يشوفك يعني


بسمله

انا عايزاك في شغل يا يحيى مش عايزاك علشان اي حاجه من اللي في دماغك انا جوزي راح


يحيي

معقوله متصله بيا علشان شغل وبس يعني ما المحامين كثير اشمعنا انا



بسمله

بقولك ايه يا يحيى انسى اي حاجه قديمه انا خلاص كنت ست متجوزه وانت متجوز دلوقتي شيلي المواضيع اللي في دماغك دي


يحيي

لا ده احنا ننزل البلد بقى ونشوف الموضوع ده مش هينفع الكلام في التليفون كده ولا انتي شايفه ايه


بسمله

مش هينفع في البلد عشان الناس كلها عارفاني لو لقيتني واقفه معاك بالذات هتروح وتقولي رؤوف وانا مش عايزه اي مشاكل معايا الفتره دي علشان اخذ من ميراثي


يحيي

طب شوفي تحبي نتقا..بل فين وانا تحت امرك في اي حاجه انتي عايزاها وبعدها قفل معاها

ومراته دخلت وقالت ليه



ناهد

هو انت لسه وسخ زي ما انت عمرك ما هتتغير ابدا حرام عليك يا اخي


يحي

ايه يا بنت انتي انتي واقفه تتصنتي عليا ولا ايه قولتلك كام مره انا ما بحبش الموضوع ده


ناهد

بقولك ايه يا يحيى طلقني انا مش عايزه اعيش معاك تاني بجد انا زهقت منك وقرفت من حياتي معاك


يحيي مسكها من شعرها وقال

على اخر الزمن واحده تقف قدام يحيى وتقول له مش عايزه اعيش معاك انتي نسيتي نفسك يا بت ولا ايه اللي زيك يحمد ربنا اني انا بصيتله اصلا


ناهد

حرام عليك يا اخي والله انا قرفت من حياتي

معاك انسان فاشل المفروض مكنتش اتجوزت واحد زيك


يحيي

طيب امشي غوري من هنا بقي وبعدها

خرجت وهو قال


يحيي

لما نشوف اخرتها معاكي يا بسمله انت كمان هو انتي فاكره ان انا ممكن اساعد واحده زيك بعد اللي عملته فيا وبدأ يتفكر اللي حصل

زمان


فلاش باك

يحيي لما كان قاعد مع بسمله في كافيه


يحي

اي الكلام الي انتي بتقوليه ده اواي عاوزه توافقي علي العريس ده .هو انتي معقول مش قادره تصبري السنه دي وخلاص هتعين وهبقي محامي


بسمله

هو انت مفكر ان انا هفضل ده كلو مستنياك وبالذات جاي ليا عريس زي ده ولو وقفت علي شعر راسي مش هيجي ليا زيو تاني ولو مشي


يحي

اي الكلام الي انتي بتقوليه ده يا بسمله ا

امل فين حبك ليا


بسمله

الحب يا خويا مبقاش ياكل عيش

وبالذات بعد ما الحلوه امي اتجوزت وجايبه لا واحد قدي علي العموم يا يحيي نصيحتي لم شوق طريق بعيد عني علشان انا كده كده وافقت علي العريس ده

وفرحي الاسبوع الي جاي ومش هقولك بقا على الدهب الي هيجيبو ليا


يحي

يا خساره يا بسمله وانا كنت مفكر طول السنين دي كلها بتحبني بس في الاخر كنتي واخداني كوبري علشان اصرف عليكي


بسمله

انا عارفه ان مش هخلص من الاسطوانة المشروخه دي وبتروح فاتحه الشنطه ولتروح مطلعه فلوس وبتقول


بسمله

ادي ام الفلوس الي كنت باخدها منك وهتلاقي فوقهم زياده كمان

وياريت بقا تنساني خالص ولا مان كنت موجوده في حياتك سمعت ولا لا وبتروح مخلصه كلامها وبتمشي


وبتعدي الايام وفعلا بسمله بتتجوز ويحي

بيتخرج لحد ما ينزل القاهره وبيشتغل في

مكتب محاما كبير بسبب شاطرتو في الشغل بيترقا بسرعه كبيره وفي مره بتيجي ناهد للمكتب


ناهد

انت بقا يحيى الي بابي مفيش الا علي لسانو يحي عمل يحي سوا انت عملت ليه اي


يحي

معقول انتي ناهد انا مش مصدق ان اخيرا شوفتك وبصراحه كده مكنتش اعرف ان الاستاذ منصور عندو بنت جميله بالشكل ده انا مش مصدق


ناهد

هو انت شكلك كده مبتخفش علشان تقول كلام كبير كده مش خايف لا ادخل لبابي واقولو علي الكلام الي انت لسه قايلو ده


يحي

وهو هيعذرني بالذات ان اكيد واثق

ان ما قولاش الكلام ده لاي حد من ساعت ما جيت المكتب

وحاسس كده انك هودع حياه العزوبيه علي ايدك


ناهد بتوتر

انا داخله لبابي بدل ما اعمل حاجه تزعل في الاخر

وبتروح سيباه وبتدخل علي جوه


وفعلا يحيى بيتقدم ليها ومنصور يوافق وبالذات ان يحي بقا دراع منصور اليمين

وكمان كان اي شغل من تحت الترابيزه

يحي كان بيخلصو ليه

علشان كده بقا يحي الكل في الكل ويعتبر هو الي ماسك مكتب المحاماة بتاع منصور من ساعه ما اتجوز ناهد


#رجوع


وفي البيت عندي راح طالع رؤوف عند بسمله


بسمله

في اي يا رؤوف غريبه يعني اي الي مطلعك هنا دا انت مكنتش بتعملها واخوك عايش عني مش خايف سنيه تشوفك وتعمل ليك مشكله


رؤوف .

اي الكلام العبيط الي بتقوليه ده

علي العموم انا عارف انك واحده بتاعت مشاكل

وامي مش غلطت لما خدت القرار ده .انك لازم تمشي من البيت هنا


بسمله

نعم نعم يا خويا هو انت مفكر ان انا مختومه علي قفايا لما تقول كده هسمع كلامك همشي تبقي عبيط انت وامك

انا مستحيل اسيب شقتي لو عملت اي انت وامك سمعت ولا لا


رؤوف

بقولك اي يا بسمله انا بقول كلمتي هيه مره واحده انا هسيبك بس تقعدي في الشقه لحد ما اجهز ليكي مكان غير هنا ونصيبك في البيت هديهولك علشان مش اظلمك

فعملي حسابك طولتي قصرتي هتسيبي البيت هنا وبالذات مش معاكي عيل ولا تيل ونصيبك في البيت حاجه بسيطه وبيروح مكمل بسخريه

ماشي يا حرم المرحوم وبيروح سايبها وبينزل


اول ما بينزل رؤوف بتقول بسمله بحقد


بسمله

انا مستحيل اسيب البيت هنا يا رؤوف لو عملت اي انا لازم اخلي يحي يتصرف ومش يخليني اخرج من البيت هنا

انا لو روحت عند امي مش عارف هيحصل فيا اي

دا انا ممكن اموت فيها . . وبتروح داخله وقافله الباب


وتحت عندي بيجي رؤوف وهو باين ان هو مضايق


سنيه

مالك يا حبيبي اي الي حصل بس المخفيه الي فوق قالت اي ليك مخلياك عامل في نفسك كده


رؤوف بضيق .

سيبك منها متشغليش بالك بيها انت

امال فين كمال من ساعت ما العزا خلص يعني مشفتوش


سنيه بتوتر

بالله عليك يا رؤوف ما تز..عق ولا تتكلم

علشان خاطري


رؤوف بزعيق

يبقي الاستاذ خرج هو انا من انتي قولت ان مفيش خروج ولا انا كلمتي مبتتسمعش

لما يجيلي حاضر وعلي الله يا سنيه تدخلي علشان ساعتها متلوميش الا نفسك وبيروح سايبني وبيدخل علي جوه وعند ناهد بتروح البيت عند ابوها


الاب بحده

اي الي جايبك يا ناهد في ساعه زي دي وازاي يحيى يسيبك تيجي في وقت زي ده


ناهد بد..موع

الاستاذ بيخو..ني ولما واجعتو مش عجبو وراح مادد ايدة عليا انا مستحيل ارجع لواحد زي ده

بس انا الي كنت غلطانه ان بسكت ليه علي حاجات كتير


الاب

طب اهدي استريحي وانا هبقي اكلمو وافهم منو ممكن تكون انتي فاهمه غلط ولا

حاجه وممكن كان بيكلم عميله وانتي فهمتي غلط


ناهد بدموع

هو انا بقولك اي وانت بتقول اي انا عاوزه اعرف حاجه هو يحي الي ابنك ولا انا الي بنتك

انا بقولك مد ايدو عليا وانت كانك مسمعتش حاجه


الاب

في اي يا ناهد مالك بتتكلمي معايا بالشكل ده. ويحي فعلا ابني الي مخلفتوش وانا وافقت انك تتجوزيه علشان كده وانا مش مستعد اخسرو علي حاجات هايفه من الي بتتكلمي عليها دي وكفايه ان شايل كل الشغل علي كتفو هو لوحدو وعلي العموم هبقي اكلمو علشان ميعملش كده تاني


ناهد

هو ده الي ربنا قدرك عليه وقولتي بس تمام يا بابا اعمل الي تعملو بس انا مش راجعه ليه تاني بعد الي عملو ده والي يحصل يحصل

وبتروح داخله علي جوه وهيه عماله تعيط


وتاني يوم بينزل يحيي البلد وبيكلم بسمله

الي تقول ليه يستناها عند بيت اهلو

وبتروح قافله وبتروح لابسه ومازله

وفي الوقت ده حماتي بتشوفها


الحما بحده

راحه فين يا حلوه هو انتي ناسيه ان جوزك راح ولا اي ولا انتي لما صدقتي يروح علشان تمشي علي حل شعرك


بسمله بضيق.

اي كلامك ده يا حماتي انا مقدره انك زعلانه علي ابنك علشان كده مش هرد عليكي

وانا راحه عند امي علشان تعبانه

متقلقيش هطمن عليها وارجع علي طول مسافه الطريق يعني


الحما

مين قالك يا ختي ان احنا عاوزينك ولا عاوزه اشوف خلقتك لو عندك دم بصحيح خليكي عند امك فضلتي تنكدي علي ابني لحد ما ما.ت وهو صغير ربنا ين.تقم منك


بسمله

بقولك اي يا حماتي هو انتي مفكره لما تقولي يا اختي الكلمتين دول هخا..ف وامش واسيب ليكم البيت .يبقي متعرفيش بسمله كويس

وعلي العموم قلت ردي ومش راضيه ارد عليكي

علشان مليش مزاج وبتروح سيباها وبتمشي


الحما بغيظ

والله ما هرتاح الا لما تمشي من البيت هنا يا بسمله كان يوم اسود لما اتجوزتي ابني

وبتروح داخله ورازعه الباب

وبعد شويه بتوصل لبيت خالتها


فبيفتح ليها يحي


بسمله

اش اش يا يحي اي البدل دي اوعي تكون العربيه الي واقفه ساده الشارع دي بتاعتك

ده احنا بقينا هاي قوووي

بس عملت ده كلو ازاي وانت كنت مش لاقي تاكل


يحي

انا مش فاضي لكلامك ده خشي في الموضوع علي طول علشان ورايا شفب

وكفايه ان سبت القاهره وجيت ليكي


بسمله

اي ده يا يحي دا انت اتغيرت قووي من امتي الكلام ده

ده انت لما كنت بتصدق ان اكلب ان اشوفك

قصر الكلام علشان مش اعطلك علشان شكل مستعجل


انا عاوزاك تشوف ليا صرفه في موضوع الورث بتاع جوزي راح وامو عاوزه تمشيني من البيت وبالذات انا مش عايل حته عيل اتسند عليه وبكده نصيبي هيبقي قليل في البيت

وراحت مكمله بحقد الي اسمها سنيه فرحانالي ان هيه بتخلف وانا لا


يحي بخبث

انتي شكلك بتعزيهم خالص بس انا لقيت ليكي الحل


بسمله

قول وانا من ايدكي لايدك دي بس مش اطلع من الشقه الي قاعده فيها علشان لو طلعت مش هلاقي زيها تاني


يحي بخبث

بصي يا ستي هو مش سلفك عندو عيل كبير


بسمله

ايوه بس اي الي دخلو في الموضوع يعني مش فاهمه


يحي

اهدي بس ما ده هيبقي العين عليه كلو

انتي تشغليه لحد ما تخليه ينفذ ليكي كل حاجه

ومش بعيده يخلي يكتب البيت باسمك

لما تخليه يسرق الختم بتاع حماتك اميد هو عارف مكانو وساعتها انتي الي هتطرديهم وتبقي الكل في الكل ساعتها


بسمله

اي الدماغ دي يا يحي بس افرد موافقش

هنعمل اي ساعتها


يحي وهو بيطلع كيس من جيبو


خدي عوديه علي ده مره في التانيه في التالته هيبقي زي الخاتم في صباعك وتحركيه علي مزاجك


بسمله بفرحه

هو ده الكلام بردو انا مش عارف اقولك اي يا يحي مستحيل انسي حاجه وي دي وفعلا البيت لما يبقي باسمي مش هنسي حلاوتك هبعتهالك وفوقيهم ميت بوسه


يحي

طب ما تيجي اقولك كلمتين جوه

انا بحب اخد حلاوتي مقدم


بسمله بضحك

لا طبعا انا مستحيل اعمل حاجه في الحرام

عاوز يا حبيبي ابقي استتي لما العده تخلص واكتب عليا

وساعتها ابقي تحت رجلك هستاذن اتا بقا علشان الوليه القرشانه حماتي لما تصدق تمسك عليا حاجه وبتروح واخده منو الكيس وبتمشي


وفي البيت عندي اول ما بينزل رؤوف بيخرج كمال ابني بيقول


كمال بحده

عجبك الي جوزك عملو ده هو ناسي ان انا كبرت علي الي بيعملو ده ومبقتش صغير




اهدي يا بني ابوك اكيد ميقصدش كل الحكايه ان خايف عليك الدنيا مبقاش لبها امان وبالذات الشباب البايظه مبقوش في اكتر منهم في الزمن ده


كمال

انا عاوزو يفهم ان انا عارف الصح من الغلط ومستحيل اعمل حاجه تضرني ولا اخلي الثقه بتاعتو تهتز فيا

بس بالطريقه الي بيعاملني بيها دي هيخليني امشي في طريق انا مش حابب امشي فيه

وده بسبب الي بيعملو فيا


وبيروح مخلص كلامو وبيمشي قبل ما اكمل كلامي



وفي الوقت ده بتكون جت بسمله وطالعه علي السلم


بسمله

اي ده كمال كويس ان شوفت تعالي عاوزاك في حاجه ضروري



كمال بضيق

مش وقتو انا مش فاضي ليكي انا فيا الي مكفيني


بسمله وهيه بتمسك ايدو وبتروح واخده وطالعه علي شقتها وبتقول

بسمله


تعالي تعالي بس انا عارفه فيك اي انا كنت سامعه وعمال ابوك يزعقلك انا مش فاهمه ابوك عامل كده ليه والمفروض يعرف انك كبرت علي حاجه زي دي


ولا امك مش عارفه ساكته ليه وبتتكلمش


كمال

بقولك اي يا طنط انا مش حابب تتكلمي مع اهلي بالشكل ده

وامي وابويا اكيد عارفين مصلحتي

وياريت بدل ما انتي حاشره نفسك معانا

خليكي في حالك بدل ما انتي شاغله بالم بينا

شوفي ليكي مكان تاني غير هنا علشان تيته مستحيل تخليكي في البيت ده كتير


بسمله بغيظ

مالك يا واد شايف نفسك كده ليه

تصدق ان انا غلطانه لما سمعت الي حصل امبارح وقولت اروق عليك بحاجه


كمال

ومن امتي وانتي بتهتمي بحد اصلا غير نفسك من ساعه ما اتجوزتي عمي

و علي العموم انا مش فاضي ليكي ورايا حاجات اهم وبروح سايبها وليمشي


بسمله بغيظ

والعمل اعمل اي انا دلوقتي انا لازم اتصرف

لازم اخليهم يكتبو الشقه باسمي باي شكل

وبتروح نازله عندي تحت بنلاقي الباب مفتوح وبتفضل تنادي عليا

ولما مبتلاقيش رد بتروح داخله غلي جوه بتلاقي محمد ابني نايم


بسمله بخبث

هو ده الي يخليني اقعد واحط رجل علي رجل واتشرط كمان وبتروح واخداه بسرعه وبتطلع علي فوق


وعند يحي بيروح عند ناهد


منصور

كويس انك جيت يا يحي انا كنت هكلمك علشان تيجي معقول يا يحي ناهد هانت عليك تعمل فيها كده وتخليها تنزل من البيت في الوقت المتاخر مخوفتش يحصل ليها حاجه علي الطريق وهيه جايه

دي الامانه الي انا امانتهالك يا يحي


يحي بضيق

بنتك هي الي كل شويه تعمل مشكله من غير مشكله وبصراحه كده انا مبقتش عاوزاها والانفصال هو الحل

وبالذات انا مش عاوز اخسر الي وقف جنبي بسبب الي حصل وفي الوقت ده بتيجي الخدامه


الخدامه

الحق يا منصور بيه الاستاذه ناهد قاطعه النفس

لما روحت علشان اوديها ليها الاكل لاقتها مبتتحركش وبالذات غلبه الدوا موجوده جنبها فاضيه


منصور

انتي بتقولي ايه يا بنت انت اكيد اتجننتي وبعدها دخل وراحوا بيها المستشفى


الدكتور

الحمد لله انكم لحقتوها في اسرع وقت لو كنت اتاخرت شويه كان زمانها رحت دي اخذت كميه برشام كثيره جدا


منصور

انا اللي غلطان والله يوم ما جوزتها واحد زيك انت اول لما هي تفوق هتطلقها


يحيي

هو انت شايف ان ده وقته يا عم نتكلم في الحوار ده


منصور

الكلام بينا خالص خلاص وشوف لك مكتب تاني بتشتغل فيه خلاص مش هتشتغل عندي من هنا ورايح


يحي

بعد ما كبرتلك المكتب بتاعك جاي تقولي انا الكلام ده دلوقتي


منصور

هو انت كنت بتحلم انك تشتغل عند واحد زيي امشي من هنا مش عايز تشوف وشك ثاني يا يحيى وبعدها يحي مشي وراح البلد

وراحت بسمله


بسمله

بقولك ايه يا يحيى خلي كلامنا في التليفون مجاي ليك كل فتره كده مش سهل يعني


يحيي

لازم تشوفي الموضوع ده بسرعه لان انا عايزه اتعابي لان عايزه افتح مكتب محاماه


بسمله

ايه ده هو في ايه اللي خلاك مستعجل على الموضوع بسرعه قوي كده وبعدين خلاص شكل الموضوع مش هينفع الواد مش مديني ريق اصلا


يحيي

عندي فكره حلوه قوي مش انت بتقولي ان هم عندهم عيل ثاني صغير ايه رايك تاخديه ونطلب فديه من اهله


بسمله

ايه الكلام الغريب اللي انت بتقول عليه ده لا طبعا انا ما اقدرش اعمل كده انت لو عارفه ان انا عملت كده ممكن يودوني في 60 داهيه


يحيي

هاتي ليا الواد بس وملكيش دعوه باي حاجه وانا هتصرف في كل حاجه وفي المستشفي


منصور

ينفع اللي انت عملتيه ده يا ناهد لو كان جرى ليكي حاجه يا بنتي ما كنتيش تعرفي انا كان هيحصل ليا ايه


ناهد

بجد يا بابا انا عايزه اطلق من اسمه يحيى ده انا مش قادره اعيش معاه وانا واثقه ومتاكده ان هو مش بيحبني


منصور

انا خليته يا بنتي يطلقك واول ما تقومي بالسلامه انا اللي هرفعلك قضيه انتي عندي اغلى من اي حاجه


ناهد منه لله يا بابا والله انت مش عارف

انا بقيت اكره ازاي وبعدها في شقه حماتي


سنيه

معلش يا ماما خلي مازن معاكي هنا لحد ما اطلع بس وانزل على طول


الحما

بسرعه والنبي يا منيره انت مش عارفه ابنك شقي ازاي يا حبيبتي وانا مش قادره اجري وراه


سنيه

حاضر يا حبيبتي هروق الشقه وانزلك على طول

وبعدها حماتي دخلت المطبخ وبسمله اخذت ابني وطلعت فوق وكلمت يحيي


يحيي

بقولك ايه مش هينفع اجيلك النهارده خالص خليها بكره باذن الله


بسمله

لا انت اكيد بتهزر انت مش عارف الواد عامل ايه ده عمال يصوت جامد قوي


يحيي

اتصرفي بقى يا بسمله انا مش عارف اخلص الحاجات اللي ورايا سيبيني في حالي دلوقتي

وابني مازن فضل يصوت

وهي راحت كتمت بوقه ما خدتش بالها ان الواد بيطلع في الروح لحد ما ابني ما راح


بسمله

يا نهار اسود ايه اللي حصلك قوم يا واد انت ده شكلك عمل كده ليه وبعدها كان طالع كمال


كمال

ماما هو مازن بيعمل ايه في شقه بسمله

انا كنت سامعه من شويه عمال يصوت جامد


سنيه

بسمله وهي بسمله هتاخد ابني ليه اوعى كده وبعدها قعدنا نخبط عليها وهي مكانتش عايزه تفتح وابني كسر الباب


سنيه

في ايه يا بسمله وانتي واخده ابني عندك في شقتك بيعمل ايه


بسمله

والله انا كنت واخداه يقعد معايا شويه وما اعرفش ايه اللي حصلله وبعدها لقيت وشه ازرق

وروحت بيه المستشفي


الدكتور

للاسف الواد راح لانه اتعرض لخنق جامد جدا وانا هضطر ابلغ البوليس


سنيه

الله يخرب بيت عقلك يا بسمله انتي ليه تعملي في ابني كده حرام عليكي وجه رؤوف


رؤوف

ايه اللي حصل بالظبط وانتي ازاي تسيبي ابني كده


سنيه

والله العظيم هو كان عند مامتك وما اعرفش هي خدته ليه وهي كلمت وافقه ساكته

وبعدها راحت القسم وهناك اعترفت على كل حاجه واتقبض على يحيى وكان في مكالمات ما بينهم متسجله على تليفون بسمله واتحكم عليهم هم الاثنين وانا فضلت عايشه عمري كله زعلانه على ابني ربنا يرحمه ويصبر قلبنا

وبكده تكون خلصت قصتنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close