القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتك رغم تفاهتك (احببت قاصر) بقلم يوستينا حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

رواية احببتك رغم تفاهتك (احببت قاصر) بقلم يوستينا حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج 

رواية احببتك رغم تفاهتك (احببت قاصر) بقلم يوستينا حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج 

فهد :انا قولت اللي عندي واقسم بالله لو عملتو كده من ورايا مش قعدلكوا هنا تاني أنا ماشي 


حاتم (ابو فهد) : والله وكبرت يفهد وبقى ليك لسان ترفع صوتك علياا يكون ف علمك لو متجوزتش البت دي يبقى متعديش من بوابه القصر ده تاني وملكش ميراث ولا فلوس ولا فلال ولا عربيات وشوف بقى انت هتعمل انت حر 


فهد : اشمعنى انا يا ابويا ما عندك اخواتي حسن وتامر اشمعنا انا وبعدين يوم اما تجبلي عروسه تجبلي واحده 14سنه دي ارضعها ولا اعملها اي دي


حاتم :يبني دي ابوها رجل اعمال كبير نخلص الصفقه معاه وبعدين طلقها لو عايز 


فهد :طب واخواتي قصروا معاك ف اي أنا مالي انا

حاتم بغضب:فهد بقولك اي أنا قولت انت اللي هتتجوزها يعني انت اللي هتتجوزها خلص الكلام 

فهد مشي من غير ما يرد عليه 

ف قصر صقر بيه الشبراوي 


صقر (ابو نور):يلا يا نور اجهزي عشان فهد وحاتم بيه جايين 

نور ببرائه :جايين ليه يبابا!

صقر :عشان يا حبيبتي هما حابين يتعرفوا عليكي عادي 

نور :حاضر 

نور لبست فستان قصير عند الركبه ولونه احمر وسيبت شعرها 

فهد وحاتم جم 

الخدامه فتحت الباب 

صقر: دخليهم يا زينه 

دخلوه حاتم وفهد قعدوا يتكلموا وفجأه ... 

احببت قاصر ♥️

بارت2

دخلوه حاتم وفهد قعدوا يتكلموا مع صقر بيه عن الجوازه وأنهم طالبين ايد نور  وكده وفجأة نزلت نور بسرعه على السلم 


نور بدلع :انا جيت 

صقر :نورتي يروحي سلمي على حاتم بيه وفهد 

نور سلمت على حاتم وفهد بيبصلها بصدمه أن ده ولا شكل ولا جسم بنت عندها 14سنه لأن اللي يشوفها يقول انسه كبيره مش طفله 

نور لفهد:اذيك يا أونكل 

فهد ببرود:تمام

حاتم :ها يا صقر بيه موافق ع الجوازه دي ولا اي

صقر:والله مقدرش احكم من دلوقتي نسبهم مع بعض شويه ونشوف هيتفهموا مع بعض ولا لا تعالى نقعد ف الجنينه ونسبهم حاتم وهو قائم زغر لفهد :خلي بالك منها ها واوعى تزعلها عايزين نخلص الصفقه معاه على خير فااهم 

صقر :ماتيلا يا حاتم بيه 

راحوا قعدوا ف الجنينه 

نور نطت على فهد قعدت قدامه : هو انت مالك قفوش كده ليه يعمو هو اونكل حاتم جايبك غصب عنك ولا اي  شكلك كده 

على العموم انا اه صغيره بس بفهم اكيد ف أنا مش موافقه الجوازه دي 

فهد بعصبيه : بقولك اي يبت انتي انا ولا طايقك ولا طايق نفسي ف اتعدلي كده وعدي ليلتك

نور بدلع :اوعاا احب انا الحمش ده 

فهد كاتم ضحكته :واي الفستان اللي انتي لابساه ده قصير 

نور بغضب :ماله بقى أنشأ الله وبعدين انا حره البس اللي انا عايزه انت مش هتقرفني 

فجأة بدون مقدمات نزل قلم على وشها 

فهد بغضب :اسمعي يبت انتي شغل المحن وهبل العيال ده مش معايا فاهمه !ابويا وابوكي لما يجووا تتعدلي ها وتوافقي ع الجوازه دي ها ولو موافقتيش هدفنك مكانك والله العظيم 

نور بعند :ليه أنشأ الله والله العظيم اجبلك تيتو يعضك مش موافقه ها ومش هروح ف حته معاك 

مسكها من شعرها بغضب : بتقولي حاجه سمعيني كده تاني كنتي بتقولي اي انطقي


نور بضحك ببراءه:بهزر معاك يعموا كنت بكح 

نور ف سرها: ين"عل ابو شكلك كائن مستفز والله العظيم لوريك 

فهد :انتي بتبرطمي تقولي اي روحي ذكري ولا خدي الرضعه ولا حاجه

نور بغضب وبتدبدب ف الأرض:بص بقاا انا سكتالك من الصبح لو مبطلتش برود هقول كل حاجه قدام ابويا وساعتها بقى هيرفض الجوازه وانتو الخسرانين 

فهد : نفسي تعمليها عشان اقط*علك لسانك ده ومتعرفيش تنطقي كلمه زياده 

حاتم وصقر جم 

فهد : تتعدلي ها واوعي تقولي حاجه نور مردتش عليه

صقر : ها عملتوا اي واحنا برا

نور برخامه :معملناش حاجه 

حاتم:واي رائيك ف فهد ينور

نور :ها لا نور لسه هتتكلم ف فهد براقلها 

نور .. 

احببت قاصر ♥️✨

بارت 3

نور ها لا لسه نور هنتكلم ف فهد براقلها

نور بخوف : جميل يا اونكل 🙂

صقر: على خيرت الله وانا موافق 

حاتم بخبث :إذا كان كده بقى نقرأ الفاتحه 

قروا الفاتحه 

نور عن اذنكم 

استوووب 😂🤚🏻


الشخصيات عشان تعرفوهم 

فهد عنده 26سنه شاب وسيم رياضي عيونه رمادي وشعروا اسود ناعم وبشرتوا قمحاويه وعندوه عضلات واغلاب أوقاته جد ومبيحبش الدلع والهزار المايع


نور فتاه دلوعه وبتحب الهزار جدا شعرها بني فاتح وعيونها زرقه وبشرتها قمحاويه 

وعندها14سنه ويتيمه الام ومعندهاش اخوات


حاتم ابو فهد راجل كل همه مصلحته فقط وعنده 51سنه 


صقر ابو نور شخص بيحب بنته جدا ومتجوزش تاني بعد وفاه مراته وعنده 52سنه

باك 

صقر :نور استني اقعدي 

نور:نعم 

صقر:الجمعه الجايه الفرح وطبعا مش هواصيكوا الفرح لازم يكون فرح كبير وكل الناس تتحاكي بيه عشان هيكون في رجال اعمال كبيره 

حاتم : متقلقش هنرفع راسك يا صقر بيه يلا نسبكوا احنا بقى عشان الوقت أتأخر 

بعد مرور أيام وأتى يوم الجمعه وقت الفرح 

دنيا صاحبه نور :طب انتي هتذاكري ازاي ولا هتيجي المدرسه والدروس تاني ولا هتعملي اي مع البتاع بتاعك ده 

نور :متقلقيش هاجي اكيد محدش يقدر يمنعني اني اتعلم 

دنيا بضحك عليها:والله ما في حاجه هتواديكي ف داهيه غير عنديتك دي 

نور :انتي لسه شوفتي حاجه دنا هنفخه

دنيا :طبعا طبعا بأماره القلم اللي رزعهولك 

نور :احم بقولك اي قفلي ع السيره دي واتمسي جه معاد الفرح ونزلت نور وفعلا كانت شبه اميرات ديزني قموره و وشها كيوت 

خلص الفرح وفهد خد نور وروحوا 

فهد للسواق :ايوه نزلنا هنا وخد اجازه بكره 

فهد نزل فتح الباب لنور وسحبها على الڤيلا و... 

احببت قاصر ♥️

بارت4

فهد نزل فتح الباب لنور وسحبها على الڤيلا من ايديها جامد 

نور بتألم:اه اه ايدي يفهد سبنييي هو أنا ههرب

فهد بغضب:انتي لسه شوفتي حاجه 

شدها ع الاوضه وقفل الباب جامد نور  بترجع لورا وهو بيقرب منها 

نور بخوف :اي اي في أي ابعد 

فجأة فهد مسكها من شعرها :هو أنا مش قولتلك يبت انتي ساعت اول مره شوفتك فيها متلبسيش فساتين كده تاني تقومي تلبسيلي فستان مبين نص جسمك وكل الفرح في رجاله يقولوا عليا اي دول اي متجوزه واحده بقرووون

نور زقت أيده جامد وزعقتلوا:والله ده لبسي مش انت اللي هتقولي البس اي ولا اعمل اي وبعدين اي هو كلام الناس يهمك اوي يعني محسسني انك بتحبني اوي ومش عارف اي روح شوفلك واحده من اللي كنت بتكلمهم وفكك من الشغل ده احنا متجوزين مؤقتاً لكن ولا هتحكمني ولا هتفرد عليا رايك ولا هتلمسني اوعا تفكرر فاهم اوعااا من وشي عشان اطلع 

فهد وهو واقف مصدوم من أن الزقرده الصغيره دي يطلع منها الصوت ده كله وأن محدش قدر يعلي صوته عليه قبل كده 

نور بصوت عالي :ماتوعاااا هتفضل واقفلي كده كتير 

فهد :مش هوعا ومش هتطلعي 

نور :بقى كده طايييب 

نور كلبشت أيدها ف رقبته  واديته شلوط براحه يوجع بس و وقع الأرض 

فهد بوجع :اه يبنت الجز*مه‍ والله لاوريكي 

نور بضحك عليه : عشان تعملي فيها راجل عليا تاني ويكون ف علمك لو حاولت تفرد شخصيتك عليا تاني هرزعك شلوط زيه تاني بس هيكون اجمد بقى فهد لسه هيقوم راحت طلعت تجري ودخلت ف الأوضه اللي بعدها وقفلت عليها الباب بالمفتاح 

نور وهيا بتتنفس بصعوبه :هييييح ولسه اللي جاي احلى أن معلمتكش الادب مبقاش انا نور  صقر الشبراوي 


وأتى الصبح ونور كانت نايمه قامت وفتحت الباب حته صغيره تشوف فهد لسه ف الأوضه ولا فهد فتح الباب بتاع الأوضه وشافها 

فهد بضحك :شوفتك يا جبااااانه شوفتك اطلعيييلي ف نور فتحت الباب براحه تاني 

نور :مش جبانه على فكره 

فهد جري عليها و... تفتكروا فهد هيعمل اي ف نور ونور هتسكتلوا ولا لا 🤔


احببت قاصر ♥️

بارت 5

فهد جري عليها وشدها من التيشيرت 

فهد : تعاااااااااااالي فاكره انك هتعرفي تهربي مني يبت هااا

نور :شيل ايدك 

فهد بغضب:ولو مشلتهاش يعني 

نور :هشيلها انا بس انا لو شيلتها هتزعل 

فهد زقها وساب أيده :انزلي اعمليلي فطار 

نور :ليه انشاء الله اتشليت 

فهد: ماتبطلي لماضه يبت انتي واخلصي

نور :بت 🙄اسمي نور هانم 

فهد بضحك:طب اتلحلحي ينور زف"ت وانزلي اعمليلي فطار 

نور:اوف طاااايب 

نزلت نور وعملت الفطار وخلصوا اكل والباب خبط 

فهد : قومي افتحي

نور :مش عيب عليك لما تكون موجود وانا اقوم افتح افرض اللي بيخبط ده راجل اي يفتكرني خدامه !

فهد :تصدقي معاكي حق 

قام فتح 

حاتم بتمثيل :حبيبيييي وحشتني 

فهد ببرود :وانت كمان اي خير في حاجه ولا اي 

حاتم:لا مفيش عايزك ف موضوع ع انفراض 

فهد لنور :طب اطلعي انتي يا نور فوق 

طلعت نور 

حاتم :انا خلصت الصفقه مع صقر بيه تقدر تطلقها دلوقتي 

فهد :ومين قالك اني هطلقها 

حاتم بصدمه :يعني اي انت ناوي تخليها ع ذمتك ولا اي !دي طفله يا فهد 

فهد :ومفكرتش ليه أنها طفله ساعت أما قولتلي اتقدملها هااا 

حاتم :بس احنا خلاص خدنا اللي احنا عايزينه طلقها بقى 

فهد بزعيق :وانا مش لعبه ف ايدك عشان كل شويه طلقها واتجوزها وزفتها انا قولت اللي عندي مش هطلقها ولا هتمشي كلمتك عليا تاني زي اول مره مش عشان خدت اللي انت عايزوا يبقى أطلقها 

حاتم :هو أنت حبيتها يفهد؟

فهد :.... 

احببت قاصر ♥️

بارت6

حاتم : هو انت حبيتها يا فهد ؟

فهد: شئ ميخصكش تقدر تتفضل الموضوع اللي كنت عايزني فيه مرفوض 

حاتم بعصبيه :انت ازاي تتكلم مع ابوك كده 

فهد:فين ابويا ده هاااا ما ترد عليا ابويا اللي كان بيسبنا بالشهور ميسألش علينا ابويا اللي كل مره بيسأل علينا فيه بتبقى لمصلحته ابويا اللي عمره ف يوم فكر فينا لااااا انت عكس الناس افكر في نفسي الاول ويتحرقوا عيالي صح ما ترد عليااا هو ده ابويا هااا!!

حاتم :ياااااه ده انت كاتم جواك كتير اوي 

فهد :نفسي تحس بينا نفسييي 

حاتم :انت حر يا فهد اعمل اللي يريحك سلام 

حاتم مشي وفهد طلع عند اوضه نور بيخبط مش بترد 

فهد :نور افتحي انا سمعك افتحي ينور

نور فتحتلوا الباب ووشها كل احمر من كتر العياط 

فهد باللهفه: في أي بتعيطي ليه 

نور بدموع:هو انت هتسبني ؟

فهد :مين اللي قال كده

نور:متكذبش عليا انا سمعت كل حاجه بينك وبين والدك 

فهد:ايوه كل اللي سمعتيه ده صح انا اتجوزتك عشان ابويا يتمم صفقه مع ابوكي وبعض ما خلصت الصفقه عايزني اطلقك

نور:طب وانا مالي أنا ذنبي اي

فهد :ده كان شرط ابوكي 

نور:ازاي يعني أنا صغيره بابا عمره ماكان هيوافق ع كده

فهد: ماهو وافق اهو!

نور ببرائه :طب وانت رفضت تطلقني ليه

فهد :عشان انا مش لعبه ف أيده يقولي يمين اروح يمين يقولي شمال اجي شمال 

نور بدموع:بس 🥺!طب ومردتش ليه اما قالك انت حبيتها 

فهد:اه بحبك يا زقرده 

نور بصدمه وضحك هيستيري : قول والله بتتكلم بجد اومال بترخم عليا ليه وتدايقني 

(قالتها وهيا بتضربوا ع كتفو)

فهد بتبريق :ايدك لتوحشك يبت

نور بدموع: طب وخططي اللي كنت بخططها اعمل فيها اي بقى أنا 

فهد:خطط اي 

نور ...

احببت قاصر ♥️

بارت 7

فهد :خطط اي 

نور:

كنت ناويه اني هنفخك بقى واشلوحك وكده 

فهد بشر :طب تيجي نشوف مين هينفخ التاني 


نور:الطيب احسن ،، المهم عايزاك ف موضوع 

فهد :خير

نور:انا بقالي كتير مروحتش الدروس وكده هيفوتني حاجات كتير

فهد :طلباتك اوامر يصغنني نجبلك مدرسين هنا وتخدي دروس خاصه 

نور :لا انا عايزه اروح مع صحابي

فهد:لا اي اللي يبهدلك كده 

نور :يبهدلني اي يفهد هو أنا بقولك هروح اشحت منا هروح مع صحابي زي ما كنت بروح بليز بقى 

فهد بنفذ صبر :خلاص روحي اوف ده انتي عيله زنانه 

نور :بصحيح اللي قادره ع التحدي والمواجهة 😂😂

فهد :انا هنزل اروح الشغل 

نور: هاتلي حاجه حلوه وانت جاي 

فهد:اي ياربي ده بس متجوز بنت اختييي حاضر يستي هجبلك 

نور: وهاتلي مولتو ومارشيملو

فهد:أنا أقوم امشي لحسن شويه كمان وهشد ف شعري منك هتجنينيي 

نور بضحك:انت لسه شوفت جنان 

فهد مشي ونور نزلت تدور ع حاجه تتسلى فيها 

نور :هو مفيش فاكهه ف ام البيت ده ولا اييييي

نور طلعت تلبس ونزلت خدت فلوس وطلعت تجيب فاكهه وحاجات للبيت 

نور ف سرها احيه انا توهت ولا اي ارجع الكمبوند ازاااي  

نور:  ونبي يعموا اروح ازاي فيلا ***

الراجل :معرفش والله يبنتي 

نور :طب شكرا 

نور وقفت تاكس لو سمحت وديني عند فيلا ***

رجعت الفيلا 

نور فتحت الباب وقعدت وراه وبتتنفسح بارتيااااح :هييحح كنت هضيععع  ..

احببت قاصر ♥️

بارت 8

نور فتحت الباب وقعدت وراه وبتتنفسح بارتيااااح:هيحح كنت هضيعع 

فهد بغضب:انتي كنتي فين ومين قالك تطلعي ولا طلعتي ليه اصلاااااا

نور بخوف : يمااااااااااااااااا انت جيت امته الله يخربيتك خضتني 

فهد بعصبيه:عامل كاميرات مراقبه في الڤيلا من جوا ومن برا وكنت ف العربيه لطريقي للشركه ولما لاقيتك طلعتي من الفيلاا جيت بسرعه طلعتي ليييه بقى انطقي

نور : بعد مانتا روحت الشغل نزلت اشوف فاكهه او حاجه تسليني ملقتش ف روحت لبست وطلعت اجيب بس توهت

فهد :ورجعتي ازاي 

نور:ركبت تاكس طبعا 😌

فهد :اياكي تطلعي تاني فاهمهههه 

نور بصوت عالي:ليه أنشأ الله هتحبسني 

فهد :لا هجيب خدامه تسعدك بس متطلعيش برا الكمبوند ماشي !

نور :إذا كان كده اوكي 

،، انا عندي درس الساعه 4

فهد :ماشي هوصلك 

نور :لا ملوش لزوم هطلب اوبر 

فهد بغضب:تطلبي اي يعنيا 

نور: بكح اتفضل استناني ف العربيه وانا جايه 

فهد :اوك

نور ركبت وفهد وداها الدرس وراح الشغل 

دنيا لنور : وحشتيني اوي 

نور بحب :وانتي كمان يقلبي

دنيا:الولد اللي اسمو طارق ده كل شويه يسأل عليكي وقرفني 

نور بستغراب :طارق مين 

دنيا :طارق يبت اللي كان بيكراش عليكي وبيرخم علينا ده 

نور :ااااه فكك منه  عيل اهبل اصلا سرسجي 

دنيا :طب اسكتي بقى عشان المستر شفنا نكمل كلامنا بعد الحصه 

نور مردتش 

ف جهه اخرى عند فهد 

السكرتيره بدلع :ياااااااه عاش من شافك يمستر فهد 

فهد بقرف :اذيك يا مها

مها السكرتيره:بخير طول مانتا موجود يا فهودي 

فهد بعصبيه :اسمي مستر فهد واتفضلي ع شغلك 

مها طلعت بعصبيه:اووووف كائن مستفز ماهو اكيد في سر وراه أنه مش بيبص لأي بنت تاني مش معقوله كده 

ندا صديقتها:بت انتي اتجننتي بتكلمي نفسك

مها بعصبيه :ونبي لتحلي عني عشان مش طايقه حد 

ندا :هو كرشك ولا اي 😂

مها :ندا اتلمي واحترمي نفسك 

ندا :طب يختي خشي ادي الدوسيه ده لمستر فهد

مها :وانا مالي ما تخشي أنتي

ندا :أوف ده انتي عيله برده 

ندا دخلت تدي الدوسيه لفهد  

ندا :الملف اللي حضرتك طلبتوا ف الدوسيه

فهد : طب شكرا ياندا 

ندا :محتاج حاجه تاني

فهد لا 

فهد مشي وراح لنور عشان ياخدها 

عند نور 

نور بعصبية:طارق بعد اذنك امشي مينفعش تقف معايا كده هتعملي مشاكل 

طارق ببرود :مشاكل ليه بس يقمري هو في حد يقدر يزعل القمر ده 

نور :...

احببت قاصر

بارت 9

طارق ببرود:مشاكل ليه بس يقمري هو حد يزعل القمر ده

دنيا لطارق :متمشي بقا يا طارق هتعملها مشكله كده 

طارق : مش ماشي غير اما تديني رقمك ينور 

فهد وصل شاف نور واقفه مع طارق ونزل من العربيه ورزع الباب جامد ورحلهم بعصبية و مسك طارق من لياقته بزعيق :انت مين يالااا و واقف مع البنات دي ليه انطق 

طارق :وانت مال اهلك اش حشرك 

فهد انهل عليه بالضرب ونور ودنيا بيحولوا يحوشوا بس مقدروش فهد سابو بعد ما فرفر ف أيده 

فهد لنور بعصبية: قدامي ع العربيه 

نور جريت ركبت العربيه 

فهد ركب وسايق بسرعه بدون كلام 

نور بدموع:انا اسفه 

فهد :..

نور :طب افهمني طب

فهد :...

نور :والله العظيم موقفتش معاه احنا خلصنا الدرس وطلعت لاقيته ف وشي تجاهلتو وحاولت امشي لكن والله معرفت مسكني من ايدي جامد ومعرفتش  اتحرك

فهد :..

نور:ماترد عليا

فهد :مفيش مرواح دروس تاني 

نور :يعني اي يعني

فهد:اللي سمعتيه مفيش مروح ف زفت حتت تاني هجبلك ميسات تديكي دروس خصوصيه ف الڤيلا غير كده يا مفيش خالص 

نور :طب وصحا، لسه هتكمل الكلمه فهد فرمل العربيه و وقف فجأه 

فهد بعصبيه : صحاب اي ونيله اي أنا قولت اللي عندي فاهمه ولا تقوليلي صحابي ولا بتنجان بدل ما اقسم بالله اوريكي وش عمرك ما شوفتيه

نور بتعيط بس مش بترد 

فهد ساق العربيه بسرعه وصلوا الفيلا 

نور نزلت وطلعت اوضتها وقفلت عليها الباب بالمفتاح

بعد ساعتين صقر جه فهد فتحلوا 

صقر بعصبية:اي اللي انت عملتوا دااااا

فهد بصدمه: .... 

احببت قاصر ♥️

بارت 10

صقر بعصبية:اي اللي انت عملتوا ده 

فهد بصدمه :اي اللي عملتوا!

صقر:بقى انت تزعل بنتي وتخليها تكلمني وتعيط كده هو ده جزاتي اني جوزتهالك

فهد:عمي لازم تفهم أن دي مراتي يعني اكيد هيحصل بينا مشاكل وخناقات كده مفيش حاجه مشكله بسيطه وهتعدي متقلقش هصالحها والله 

صقر بغضب:قسما بالله يا فهد لو زعلتها تاني لاجيب المأزون واجي أطلقها منك فاهم

صقر سابو ومشي من غير كلام 

فهد: ماله ده 

فهد طلع خبط على نور 

فهد :نور افتحي كفايه كده بقالك كتير جوا افتحي بقى ولا اطلعي نور طلعت

نور :نعم 

فهد حضنها جامد ودي اول مره يعمل كده 

شالها وهيا ف حضنه زي الاطفال 

فهد :عمري ما كنت اتخيل اني احب طفله كده 

نور ضربتو بالقلم جامد 

نور :متقوليش طفله😠

فهد:ينهار ابوكي اسود اي اللي انتي عملتيه ده 

نور بخوف :د ده بهزر بهزر راحت باست خدو اللي ضربتو 

فهد :نور والله لو قررتيها تاني لا،،،لسه هيكمل كلام قطعوا تخبيط ع الباب جامد 

نور :اي ده مين اللي بيخبط ف وقت زي ده دلوقتي كده 

فهد: مش عارف هقوم اشوف 

فهد راح فتح واتصدم من اللي شافه 

نور :مين يا فهد 

فهد:...

احببت قاصر ♥️

بارت 11

فهد : معرفش لاقيت البوكس ده محطوط قدام الباب بتاع الفيلا 

نور :الله انا بحب الهدايا اوي افتحها 

فهد :مش مطمن للهديا دي 

نور:لا اطمن وافتح بس 

فهد فتحها براحه وتردد 

لقوا فيها شوكولاتات وايفون وساعه رجالي وجواب مكتوب فيه : فهد حبيبي الصراحه انا من زمان ونفسي اقولك اني بحبك وعايزاك تتقدملي الهديه دي ليك طبعا دي متجيش حاجه قدام اللي انت بتعملوا معايا بس انشاء الله لما نتجوز هعوضك على كل ده يقلبي بحبك اوي 


نور بغضب وزعيق :مين دي يا فهد واي اللي انت عملتهولها عشان تعوضهولك ما ترد عليا متنح كده ليه 


فهد بغضب:اش عرفني منا زيي زيك اهووو معرفش حاجه ومبكلمش بنات تاني صدقيني ما بحب حد قدك 

نور :امال مين دييييي 

فهد : معرفش بس اكيد هعرف يعني ،، انا نازل

نور :رايح فين يا فهد:

هنزل مشوار كده وجاي وهاخد البوكس ده معايا 

فهد مشي بعد ربع ساعه

ترن تررن 

نور راحت تشوف الأنتر كوم مين اللي بيرن الجرس 


نور :احيه اي ده اي اللي جابوا وعرف مكاني ازاي ازاي ينهار اسود اعمل اي


نور طلعت لبست عبايه ونقاب ونزلت تفتح عشان ميعرفهاش 

طارق :السلام عليكم هيا مش دي فيله نور صقر الشبراوي برضوا ولا اي 

نور وهي متخنه صوتها :لأ والله يبني هيا عزلت من شهر واحنا السكان الجداد 

طارق :طب معكيش رقمها

نور :لأ والله يبني معيش 

طارق: تمام يحجه 

مشي وهيا طلعت تجري على اوضتها 

نور بزعيق :الو يا دنيا اسمعي بقى يبت انتي من انهارده ولا صحبتي ولا اعرفك عشان انتي الوحيده الي تعرفي عنواني تقومي تروحي تقولي لطارق 

دنيا :اسمعين,,لسه هتكلم نور قفلت السكه ف وشها وعملت بلوك 

ترن تررن 

نور بغضب :هو في أي اي اليوم الاسود ده نزلت تشوف مين لاقيته فهد 

فتحتلوا وقفلت الباب بسرعه وقفلتوا بالمفتاح 

فهد :في أي 

نور :انا عايزه امشي من هنا 

فهد :اي اللي حصل 

نور حكتلوا على كل اللي حصل 

فهد :سبهولي وانا هتصرف معاه 

نور بقلق:فهد ده مش سهل 

فهد :متقلقيش بعرف اتعامل مع الاشكال دي المهم عرفت مين اللي باعت البوكس 

نور :مين 

فهد :..

هكمليكم القصه دى وبعد كدا اشكركم عل حسن المتابعه


احببت قاصر ♥️

بارت 12

فهد :مها السكرتيره بتاعتي ف الشغل 

نور : نعمممممممممم يخويااااا ودي مين دي ولا تبعتلك حاجه زي كده ليه ولا عرفت منين 

فهد :ببساطه شديده البوكس كان مكتوب عليه رقم محل الهدايا اللي مها جابتلي من عندو الهدايا ف اتصلت على المحل وعرفت العنوان وروحت اكلمهم وعملت عليهم حوار عشان يقولولي اسم البنت اللي حجزت الهديه وقالولي بس

نور :طب يا فهد لو مطردتش البت دي والله مايكون في بنا كلام تاني 

فهد :وانا اقدر على بعضك يا صغنني حاضر يستي همشيها 

نور :طب وطارق عملت اي معاه 

فهد: بعت رجالتي تاخدوا ع المخزن هيروقوا شويه واروحلو 

نور:مش هتاخدني معاك

فهد:تيجي تعملي اي هو أنا رايح العب

تن ترر 

نور :قوم افتح انت 

فهد: ماشي 

فهد فتح الباب

فهد بصدمه :حسن 😳

حسن (اخو فهد الصغير )عنده 23سنه ظابط ملازم اول 

حسن :وحشتني اوي يا فهد مبتجيش القصر ليه لسه نازل اجازه امبارح من الشغل روحت ع القصر عرفت من ابوك بالصدفه انك اتجوزت 

فهد :خش خش يحبيبي وهفهمك كل حاجه وحشتني اوي 


حسن دخل واتخض من نور عشان كانت مستخبيه وراه الكنبه وطلعت مره واحده 

حسن :انتي مين يشاطره 

نور :مراته 🙄

حسن بصدمه :اي ده يا فهد انت متجوز طفله 

فهد :بس يعم لحسن لسانها طويل وممكن تضربك متقولش طفله قدامها كل ده ونور ماسكه نفسها 

حسن: طب احكيلي كل حاجه اي اللي حصل 

فهد :طب نور قومي اعمليلنا عصير او اي حاجه تتشرب 

نور بغيظ:حاااااضر 


نور راحت وفهد حكى لحسن كل حاجه

حسن :ازاي ابوك يعمل كده ماتتحرق الصفقه يعم 

فهد:وف الاخر عايزني أطلقها 

حسن:طب ما طلقها يا فهد 

فهد :لا مش هطلقها 

حسن :ليه انت حبيتها يولاا 😉

فهد : اي ولا دي ماتتلم يا بقف انت 

حسن :اي الشتيمه القديمه دي ،قولي صح انت عملت معاها حاجه ولا لسه 

فهد:لسه مش عارف خايف اعمل كده لحسن يكون خطر ف السن ده 

حسن : هيا قد اي ؟

فهد :14!

حسن :يخربيت ابوك اي يعم دي ترضعها مش تعمل كده في أي يا فهد انت لو اتجوزت غيرها تجيب قدها 

فهد بتفكير :فكرك كده

حسن: طبعا ولو ع العروسه ف أنا عندي عراااايس مش واحده بس 

فهد :عرايس مين 

حسن :....؟!


احببت قاصر ♥️

بارت13

حسن :في حفله عيد ميلاد واحد صحبي وهيكون في بنات كتير هناك جامده فحت نقي اللي تعجبك وسيب الباقي عليا 

فهد :طب ونور 

حسن :نور مين؟

فهد :مراتي يعم ما تركز انت شارب اي

حسن :يعم منامتش من امبارح وبعدين مالها مراتك يعم ما طلقها وعيش حياتك 

فهد:يعم ... لسه هيكمل نور جت 

نور :انا قولت اتاخر عليكوا شويه عشان تتكلموا براحتكوا الخدامه جهزت الاكل لو حابين تأكلوا اتفضلوا ع السفره والخدامه هتجبلكوا الاكل عن اذنكوا


حسن :هيا مالها !!

فهد :مش عارف هيبقى مصيبه لو سمعت 

حسن :طب اي هنعمل اي 

فهد:مش عارف يا حسن اعمل اي الصراحه بص سبني افكر براحتي وارد عليك هيا الحفله

 امته !

حسن:بكره 

فهد :خلاص هشوف واقولك

حسن :خلاص اشطا اسيبك انا بقى يلا سلام يوحش 

فهد بضيق :سلام 

فهد طلع الأوضه ملاقاش نور راح الأوضه التانيه بيخبط عليها مش بترد 


نور بعياط وبتكلم نفسها:يعني اي كل ده عايشه ف وهم ماهو اكيد وهم واحد عنده26سنه هيحب حتت عيله عندها 14سنه يعني اتضحك عليا طب واي بحبك ومفيش حد فقلبي غيرك ماشي يا فهد والله لاندمك مش انا طفله بقى الي كوخا هتشوف الطفله دي هتعمل فيك اي يا فهد الزف*ت 

نور مسحت دموعها وفتحت الباب بعصبية : انت واقف كده ليه 

فهد:بقالي ساعه بخبط عليكي مبترديش 

نور ببرود :كنت حاطه الهاند فري بسمع حصه اونلاين في حاجه 

فهد :مالك 

نور :مليش عن اذنك 

(قفلت الباب ف وشه)

تاني يوم 

فهد اتصل على حسن :الو اي يحسن بقولك اي ابقى عدي عليا انهارده عشان نروح مع بعض 

حسن بستغراب: نروح فين 

فهد :الحفله 

حسن :....

احببت قاصر ♥️

بارت 14

حسن :ايوه كده هو ده فهد اللي اعرفوا 

فهد :طب يخويا ابقى عدي عليا وانا هروح مشوار كده واجي

حسن : اشطا 

فهد السواق: اطلع على المخزن 

السواق :امرك يباشا 


وصل فهد المخزن 

طارق بألم :هو انت كنت عارف انك انت اللي واره الحوار ده 

فهد:شاطر 

فهد جاب كرسي وقعد قدامه و في بودي جاردين واره طارق 

فهد:قولي بقى عايز اي من نور كل شويه ترخم عليها ليه وعايز رقمها وحاولت تعرف عنوانها وكل ده ليه 

طارق :اه فعلا زي مانت كنت بتكلم ملايين البنات غيرها وجيت خدتها مني وبعد كل ده متجوزها عشان مصلحتك اصلااااا لكن وحيات ام*ك ما هرحمك يفهد وهدفعك تمنها غالي

البودي جاردات كانو لسه هيضربوا 

فهد: سبوا،، قولي عرفت منين حوار الجواز ده واي مصلحتي دي وعرفت منين كل ده 

فلاش باك 

مجهول :طب وانا اي مصلحتي ف كل ده 

طارق :هديك اللي انت عايزوا بس تراقبلي كل حاجه بتتقال واعرفلي تفاصيل التفاصيل  

بعد ساعتين 

المجهول اللي طارق بعتو يتصنت عليهم جه 

المجهول :عرفت أن هو ابوه جبرو أن يتجوزها عشان يعملوا صفقه مع بعض وبعد ما خلصت الصفقه ابوك قالك طلقها وكل حاجه كانت بتحصل بينكوا كانت بتتراقب

باك 

فهد للرجاله بتاعتوا :مش هواصيكوا عليه،، رجعلك تاني يا طارق ولسه هتكون في بنا قاعده تاني بكره عايزك تعقل كده وتقولي كل حاجه عشان حوار المراقبه ده مش داخل عليا ها وهعرف برضوا الحقيقه سلام يرجاله خلي بالكوا منه ها (قالها بغمزه)

فهد راح للفيله عشان يجهز للحفله 

تن تن تن 

الخدامه فتحت :مين حضرتك 

حسن :حسن ياريت تبلغي فهد بيه اني تحت عشان مستعجلين 

الخدامه راحت تقول لفهد أنه تحت 

فهد نزل وهو بيلبس الساعه كان قمر اوي 

فهد وحسن وصلوا الحفله 

فهد لحسن :اي الجمدان ده يخربيتك انت كنت تعرف كل البنات دي ومتقوليش 

حسن بغمزه :عيب عليك 

فهد وحسن قعدوا مع شله صحاب بنات و ولاد وشربوا كلهم ولكن فهد زود ف الشرب

حسن :كفايه كده يا فهد هتتعب

فهد بهلوسه :اتعب اي يعم منا زي القرد قدامك اهو 

حسن :لا لا مينفعش كده جدعان بقولكوا اي معلش أنا هروح انا عشان فهد هيتعب ومش هعرف اتصرف لوحدي 

ميرا :انا ممكن اجي معاك 

سحر:وانا كمان 

حسن :تمام حسن سند فهد وركبوا العربيه وراحوا الفيلا 

كانت نور واقفه ف البلكونه شافت فهد وحسن والبنات مسندينوا 

نور نزلت بسرعه 

نور بغضب :.... 

احببت قاصر ♥️

بارت15

نور بغضب:اي اللي انتو عاملينوا ده وماسكينه كده ليه ابعدوا عنه 

حسن :نور احنا كنا ف عيد ميلاد وفهد تقل ف الشرب ف جينا نروحه عشان مينفعش نسيبه لوحده كده 

نور :طب شكرا ع المساعده أمشوا بقى 

حسن: طب نطلعوا اوضته الاول وهنمشي 

حسن طلعوا هو والبنات اوضته ونور بتبصلهم بقرف 

حسن :ياريت تخلي بالك منه 

نور ببتسامه تبين غمزاتها:شرفتونا مع السلامه 

نور طلعت عند فهد قلعتوا الساعه والشوز وغطيتوا ونامت جنبه

تاني يوم الصبح 

فهد بنعس:لا بس بطل والله فورتيكه 

نور بصوت عالي :فهددددددد 


فهد قام مفزوع :هو انتي

نور:اه يخويا انا 

فهد :هو اي اللي حصل امبارح

نور :حسن قالي انك تقلت ف الشرب 

فهد:والله ما في حد موديني ف داهيه غيرو

نور : طب يلا ننزل نفطر 

فهد : يلا

نزلوا يفطروا 

نور :انا عايزه أطلق

فهد بصدمه:اي 

نور : اه زي ما سمعت 

فهد:طب ليه

نور :كده كفايه كذب لغايه كده انت مبتحبنيش ولا عايزني يبقى نربط حياتنا ببعض ليه 

فهد: مش هطلقك 

نور :بس انا مش عايزه اكمل معاك 

فهد بغضب:وانا مش هطلقك وقولت اللي عندي 

نور بصوت عالي عكس اللي جواها:يعني اي مش هتطلقني يا فهد 

فهد سبها وطلع قفل الاوضه ونور طلعت اوضتها

نور بغضب:الو يبابا 

صقر :اي ينور في أي 

نور :انا عايزه اقبلك

صقر :ماشي هبعتلك السواق يجيبك

نور: تمام

نور حضرت شنطه وحطت هدومها وحاجتها ونزلت


 فهد كان واقف ف البلكونه وبيشرب سجاير بغضب 

فهد بغضب:نوووور اقفي عندك رايحه فين 

نور مردتش علي 

فهد نزل بسرعه يلحقها بس السواق كان مشي 

فهد بغضب:قسما بالله ما هسيبك ولو رجعتي هخليكي تشوفي اسود ايام حياتك وهعرف يعني هعرف رايحه فين 

فهد طلع لبس بسرعه وخرج و.... 

احببت قاصر

بارت16


فهد طلع لبس بسرعه وخرج 

فهد للسواق :اطلع على الشركه 

فهد دخل الشركه بهيبته المعتاده 

فهد دخل المكتب وندا السكرتيره دخلت وراه :مستر فهد ده الورق بمواعيد الميتنج والصفقات اللي المفروض تتعمل الفتره اللي جايه 

فهد :تمام جهزي الموظفين للميتنج انهارده ونشوف موضوع الصفقات دي 

ندا :تمام ،،معلش ممكن سؤال 

فهد :ممكن 

ندا :هو حضرتك طردت ندى ليه 

فهد :والله الشغل مش للحب والوقوع ف غرام الاخرين وانا مبحبش المرقعه 

ندا:بس يا فندم والله هيا بتحبك بجد طب مم،،

فهد بغضب وصوت عالي :نداااااا الشغل مش للرغي اتفضليي ع شغلك 

ندا بحزن:حاضر 

بعد شويه ف الاجتماع 

فهد :طيب انا عملت الاجتماع ده عشان نتناقش ف موضوع الصفقه الجايه هنعملها مع مين 

واحد من الموظفين :انا رائي نعملها مع صقر بيه 

فهد :عملنا الصفقه اللي فاتت معاه !

واحد اخر من الموظفين :ممكن مع فاروق بيه راجل اعمال ناجح ومعاملته حلوه 

فهد : كويس تمام اتفضلوا روحوا كملوا شغلكوا وانا هتواصل معاه 

الموظفين:تمام يا فهد بيه 

ف جهه اخرى 

صقر:ايوه عايزه تطلقي ليه ينور اي اللي حصل ماهو اكيد في سبب

نور :يبابا مش لازم بس شوفت كذا حاجه دايقتني وكده مينفعش انا مش ارطاسه يعني عشان اتخان وانا عارفه 🙂

صقر بصدمه :هو خانك 

نور :اي مين اللي قال كده 

صقر:انتي بقولك اي قوليلي اي اللي حصل 

نور :بص اول مره واحده بعتتلوا هديه ع الفيلا وقعد يقولي معرفهاش ومش عارف اي وعديت الحوار وتاني مره سمعته بيتكلم مع اخوه بيقولوا طلقها وعيش حياتك اتجوز غيرها انت لو اتجوزت تجيب قدها ومش عارف اي

صقر بغضب:اي هو متجوز واحده من الشارع ده انتي بنت صقر الشبراوي 

نور :ولما طلبت منه الطلاق قالي مش هطلقك وقالي ده اللي عندي وزعقلي 

صقر قام وقف بغضب :لاااا ده كده زودها اووي 

صقر طلع لبس ونزل بغضب 

نور : هتروح فين يبابا 

صقر :.... 

احببت قاصر ♥️

بارت17

صقر :هروح لأبووه 

 صقر طلع بغضب 

صقر للسواق :اطلع على فيلا حاتم بيه 

السواق : امرك يا بيه 

وصلوا 

صقر خبط بغضب الخدامه فتحت :نعم مين حضرتك 

صقر :انا صقر بيه الشبراوي 


الخدامه :طب اتفضل جوا هدي البيه خبر

حاتم بقلق : اهلا اهلا نورت يا صقر بيه 

صقر:اهلا ،،اسمع من أنهارده ولا يكون بنا صفقات تاني ولا اي معامله واللي بينا وجوازت ابنك من بنتي هتطلق انهارده أو بكره بالكتير اوووي ومن غير سلام 

حاتم:استنى بس يا صقر بيه الكلام 

اخد وعطا مش كده صقر بغضب:ومبقاش في بنا كلام تاني خلاص 

حاتم:طب فهمني في أي لكل ده

صقر :حكى كل حاجه لحاتم 

حاتم بعصبيه: لا طبعا مينفعش ميصحش يعمل حاجه زي كده 

صقر :كويس أنك عارف أنه ميصحش المهم بليل تجيب ابنك والمأزوون وتيجوا عشان يطلقوا

حاتم :والله انا رقبتي قد السمسمه قدامك مش عارف اقولك اي والله

صقر:ولا سمسمه ولا بقسماطه خلص الكلام 

صقر قام مشي وهو طالع من الفيلا كان فهد داخل فهد اول ماشافه دخل بسرعه 

فهد بغضب:اي الي جاب الراجل ده هول حاتم بعصبية وكان على وشك أنه يضربه:انت ليك عين تتكلم انت... يتبع

كومنتات ولايك كتير يقمرات عشان اكمل ❤️


احببت قاصر ♥️

بارت17

صقر :هروح لأبووه 

 صقر طلع بغضب 

صقر للسواق :اطلع على فيلا حاتم بيه 

السواق : امرك يا بيه 

وصلوا 

صقر خبط بغضب الخدامه فتحت :نعم مين حضرتك 

صقر :انا صقر بيه الشبراوي 


الخدامه :طب اتفضل جوا هدي البيه خبر

حاتم بقلق : اهلا اهلا نورت يا صقر بيه 

صقر:اهلا ،،اسمع من أنهارده ولا يكون بنا صفقات تاني ولا اي معامله واللي بينا وجوازت ابنك من بنتي هتطلق انهارده أو بكره بالكتير اوووي ومن غير سلام 

حاتم:استنى بس يا صقر بيه الكلام 

اخد وعطا مش كده


 صقر بغضب:ومبقاش في بنا كلام تاني خلاص 

حاتم:طب فهمني في أي لكل ده

صقر :حكى كل حاجه لحاتم 

حاتم بعصبيه: لا طبعا مينفعش ميصحش يعمل حاجه زي كده 

صقر :كويس أنك عارف أنه ميصحش المهم بليل تجيب ابنك والمأزوون وتيجوا عشان يطلقوا

حاتم :والله انا رقبتي قد السمسمه قدامك مش عارف اقولك اي والله

صقر:ولا سمسمه ولا بقسماطه خلص الكلام 

صقر قام مشي وهو طالع من الفيلا كان فهد داخل فهد اول ماشافه دخل بسرعه 

فهد بغضب:اي الي جاب الراجل ده هنا


 حاتم بعصبية وكان على وشك أنه يضربه:انت ليك عين تتكلم انت... 

احببت قاصر ♥️

بارت 18

حاتم بعصبية وكان ع وشك أنه يضربه :انت ليك عين تتكلم مش كفايه اللي انت عملته انت واخوك الز*فت ده

فهد:اي اللي انا عملتوا يعني 

حاتم:لا معملتش يالا انا. اللي عملت انا اللي اتبعتتلي هديه من بنت وانا اللي اخويا كان بيقولي طلقها وعيش حياتك ها أنا 

ع العموم اجهز عشان نروح نطلقها

فهد:مين ده اللي هيطلقها 


حاتم:فهد بقولك اييييي كفايه مشاكل لغايه كده 

فهد :ماشي 

جه بليل ساعت قعدت الطلاق 

صقر بعصبية :يلا يمولانا كمل إجراءات الطلاق يلا وخلصنا من الجوازه دي 

فهد:ممكن تسبونا لوحدنا بس نتفهم

صقر:مفيش تفاااهم

فهد:يا عمي اديني فرصه مش يمكن توافق 

حاتم:تعالى تعالى يا صقر بيه بس نسبهم يمكن يتصالحوا

صقر راح مع حاتم بعصبية

فهد:حقك عليا انا اسف 

نور :...

فهد:خلاص بقى متزعليش

نور:ولو قررته 

فهد:ساعتها نطلق ومش هكررها

نور:هحاول اصدقك

 فهد:يعني نمشي المأزوون😉

نور بضحك:نمشي المأزوون

فهد بصوت عالي:يا صقر بييه

صقر:اي نكمل اجراءت الطلاق؟

فهد:لا خلاص اتصالحنا 

صقر بصوت منخفض لنور:نور قسما بالله لو عمل حاجه تاني مش هساعدك بقى هاا خلي ينفعك يج*زمه

نور:لا هو حلف مش هيكررها 

صقر:هنشوف يحبيبتي

فهد:احمم مش يلا ينور احنا 

نور:يلا

بعد شويه وصلو الفيلا نور دخلت الاول وفهد وراها فهد رزع باب الفيلا جامد

فهد بصوت عالي:ام حسيييين ام حسيييين

ام حسين (الخدامه):نعم يا بيه 

فهد : خدي اجازه اسبوع كده انتي وبقيت الشاغلين 

ام حسين:حاضر يبيه

نور كانت واقفه متخشبه مكانها وفهد واقف استنى لما الخدامه مشيت 

فجأة مره واحده شد نور من شعرها وسحبها ع الفيلا 

نور بوجع:شعري هيتخلع ف ايدك يا فهد حرام عليك 

فهد:حرام عليا انتي لسه شوفتي حاجه اي فاكرها لعبه تخرجي وتدخلي بمزاجك هيا ولا اي يعني اي اكلمك ومترديش عليا والاقيك رايحه عند أبوكي تشتكيلوا ماتردي 

نور بعياط:سبني عشان خاطري

فهد: والله العظيم من دلوقتي لاعيشك اسود ايام حياتك يا نور وهقطع عنك كل الوسايل اللي بينك وبين ابوكي عشان تتشطري عليا بيه فهد شدها من شعرها ونزل بيه 

فهد بغضب:شايفه ال....

احببت قاصر ♥️

بارت 19

فهد بغضب:شايفه الفيلا دي كلها!انتي اللي هتشيلي مسؤوليتها كلهاا تنضيف واكل بيت وكل حاجه مفيش خدامين تاني فاهمه فهد زقها وقعت ع الأرض 

نور بعياط:يا فهد انت وعدتني مش هتزعلني تاني وانا واثقت فيك انا عملت اي عشان تعمل كده 

فهد: ابدا كنتي طالبه الطلاق ولما رفضت طلعتي من دماغك ها فكراها لعبه 

نور :والله غلطه وما هكررها عشان خاطري مش هستحمل المعامله دي نور كان وشها احمر من العياط وشكلها يصعب ع الكافر حرفيا

فهد : اطلعي على اوضتك 

نور كانت لسه واقعه ع الأرض

فهد بغضب وصوت يهز المكان:سمعتي قولت ايي

نور قامت طلعت جري نامت من كتر العياط 

تاني يوم صحيت على رزع باب فهد


فهد :ماتصحي هتفضلي نايمه كده كتير عايز اكل 

نور فتحت الباب ونزلت حضرتلوا فطار وحطيتوا ع السفره من غير ما تتكلم

فهد:مش هتاكلي

نور:لا

عده اسبوع مفيش كلام بنهم غير كلام بسيط 

نور حطت الغدا لفهد ولسه هتمشي فهد مسك أيدها 

فهد :اقعدي 

نور هزت راسها بلأ

فهد بزعيق: قولت اقعدي

نور قعدت

فهد:متزعليش مني 

نور: على اي ولا اي على الأقل انا غلطت غلطه واحده إنما انت غلطت فيا كتير اوي 

فهد:كان لازم تفهمي ان مش بمزاجك

تطلقي وتطلعي تروحي لابوكي تشتكيلوا انا بحبك بجد يانور ومش هأذيكي

نور:مبقاش عندي ثقه فيك 

فهد:طب كلي ونتفاهم 

نور :مش جعانه 

فهد حضنها جامد و... 

احببت قاصر ♥️

بارت20

فهد حضنها جامد:انا حجزت مكان جميل نخرج فيه وهروقك يا صغنني

نور بلا مبالاة:طيب

وصلوا المكان وفهد غما عيون نور وخدها  و وقف قصدها وقدملها خاتم الماظ:فتحي عينك

نور بفرحه:اي ده 

فهد :ده خاتم ليكي يروحي

نور :شكرا 

فهد:انتي لسه زعلانه

نور:طبعا انت عملت اللي محدش قدر يعملوا من وانا بيبي محدش عمروا مانعني من بابا ولا حد مد أيده عليا ولا زعقلي كده 

فهد بندم :صدقيني اخر مره امد ايدي عليكي تاني 

نور :انا عايزه اشتغل معاك ف الشركه 

فهد :ايوه بس ،، بصي خلي الموضوع ده بعدين ماشي 

نور بستغراب :ايوه ليييه ما تقولي دلوقتي 

فهد :عشان مطلعتيش البطاقه ولسه صغيره 

نور بغضب:اعتقد انك عارف اني مبحبش حد يقولي صغيره وبعدين انا بفهم 

فهد:اولا وطي صوتك ثانيا قولت نشوف الموضوع ده بعدين اهدي بقا 

نور :برضو بتتعصب عليا😡

فهد:نور خلاص بقى عدي الليله

نور خدت تلفون والبوك وقامت طلبت اوبر نور راحت عند فيله ابوها 

تن تن تنننن الخدامه :مين

نور: انا بنت صقر بيه 

الخدامه: اتفضلي هندهوا

نور اول ما شافته جريت عليه حضنته وباست أيده :انا محتاجك جانبي يبابا🥺بهدلني يبابا وضحك عليا انا عايزه أطلق منه و غيابي مش عايزه اشوفه تاني ارجوووك 

صقر :في أي طب فهميني اهدي وبطلي عياط 

نور بشهقات وعياط جامد:ضربني ي،،بابا ومانعني منك خد مني الفون وعايشني ف ذل اسبوع كامل كأني زي الخدامه بمسح وبكنس وبأكل بااااااس وف الاخر جاي يصلحني كأنه كان بيلعب معايا مش كسرني ولا أذى نفسيتي يبابا 

صقر خد بنته ف حضنه :بس اهدي من بكره هجيبه يطلقك 

نور بدموع:عشان خاطري مش عايزه اشوفه ممكن يزعقلي او يبرقلي انا بقيت أحسه بعبعبع مش حد أنا حبيته ف يوم

صقر:بس متخافيش روحي نامي وسيبي الباقي عليا 

نور طلعت وصقر رن على فهد بهدوء:الو يا فهد عامل اي 

فهد بستغراب : الحمدلله يعمي وحضرتك 

صقر:تمام الحمدلله،،عايزك بكره ف موضوع كده 

فهد: خير

صقر:خير انشاء متقلقش 

تاني يوم 

تن تنننن

الخدامه :مين 

فهد:فهد

الخدامه :عفوا ثواني هبلغ البيه 

الخدامه:في واحد برا بيقول أنه فهد 

نور بصدمه :فهد اي اعمل اي اروح فين 

صقر بعصبية :لو اتحركتي من مكانك هنفخك

صقر ببرود:دخليه

فهد دخل وأول ماشاف نور جنب ابوها عفريت الدنيا كانت بتتنطط ف وشه 

صقر بهدوء :قبل ما نبدا كلام فأي حاجه ارمي عليها يمين الطلاق دلوقتي 

فهد :... 

احببت قاصر ♥️

بارت21

فهد:بس انا مش عايز أطلقها ومش هطلقها

صقر :هيا مبقتش تحبك متخلهاش تكرهك اكتر ،،ابعد عنها يا فهد وطلقها واهدا 

فهد كان بيبرق جامد لنور ونور عينيها مرغرغه وف الأرض 

فهد بجمود:انتي طالق 

نور حطيتلوا دبلتو ع الطربيزه وطلعت اوضتها

نور بغضب لنفسها:مالك خايفه ليه وبترتعشي ليه خلاص اهو مشي ومش هتشوفيه تاني عيشي حياتك من غير تحكمات من غير خوف وتوتر 

صقر جاب المأذون عشان يطلقهم رسمي 

بعد شويه خلصوا الإجراءات وصقر خد عقد الطلاق 

صقر بحده:كل دمعه نور دمعتها بسببك هندمك عليها يا فهد انت وابوك  مش خدتوا بنتي عشان مصلحتكوا هتشوفوا بقى اي اللي هيحصل 

فهد سابو ومشي من غير ما يرد عليه 

نور نزلت 

صقر :رايحه فين 

نور :هطلع اقعد ف الجنينه شويه 

صقر :ماشي يقلبي 

بعد مرور ساعتين

رساله اتبعتت لنور من شخص مجهول :(اذيك يا قطه انهارده الساعه 9تكوني موجوده ف المكان ده****اه ملحوظه لو مجتيش هيكون في خطر على الحج واعتقد انك ملكيش غيرو ف الدنيا ف لكي أن تتخيلي بقى أنه يسيبك لوحدك وسط البشر ديه جود باي يا حلوه)


نور بعياط:ينهار اسود عليا وعلى سنيني السوده اعمل اي 😭اروح ولا مروحش مش عايزه اخسر بابا مليش غيروا وخايفه اروح لوحدي انا كان مالي أنا ومال كل ده بس ياريي نور بس لاقيتها 

نور نزلت بسرعه لأبوها:بابييييي بقولك اي محتاجه كام بودي جارد من رجالتك معايا ف مشوار 

صقر بستغراب:ليه عايزاهم ليه رايحه فين 

نور:هحكيلك لما اجي 

صقر بعدم فهم:ماشي خليكي هنا عقبال ما اديهم خبر عشان يجهزوا 

نور :تمام ف سرها (ربنا يستر 🙂🙆)

نور لسه هتلف تقعد لاقت رجاله ضاخمين بجد تحسوا أن نور دي بنتهم ولا حاجه 😂🙂

صقر :خلوا بالكوا منها 

نور :مين دول 

صقر :رجالتي 

نور :تمام يلا 

نور: للسواق اطلع على المكان ده

نور للرجاله :بصوا بقى يا رجاله الجهاز ده هنتابع بيه بعض ماشي !أنا هاخد معايا اتنين منكوا والتلاته الباقيين خليكوا ف العربيه وتابعوا معانا ماشي؟

الرجاله :تمام 

وصلوا المكان نور خدت معاها اتنين رجاله ودخلوا هما الاول وهيا وراهم 

نور بصدمه :فهد؟؟؟؟؟؟!

احببت قاصر ♥️

بارت 22

نور بصدمه :فهد ؟؟

فهد :اه فهد اللي سبتيه وطلبتي الطلاق منه واللي بقى بعبع بنسبالك

نور :عايز اي مني 

فهد :عايز اكلمك ع انفراد ومش هلمسك اوعدك 

نور بتردد :طب استنوني برا يا رجاله 

الرجاله طلعت وفهد ونور بس اللي كانوا موجودين ف مكان كده زي مخزن 

فهد : اقعدي 

نور :مش عايزه اقعد 

فهد :طب انتي طلبتي الطلاق ليه مش انا صلحتك وجبتلك خاتم وخلصنا اي اللي حصل عشان تطلبي الطلاق 

نور : اديني كده سبب مقنع يخليك ترفض اني اشتغل معاك !

فهد :ما معنديش الصراحه

نور:اقولك انا انت رفضت اشتغل معاك عشان تاخد راحتك وتكلم البنات وتكلم السنيوره اللي باعتت الهديه ع الفيلا وبعدين انت وعدتني مش هتزعلني تاني وبتتعصب عليا برضو

فهد:اولا قولتلك البت دي طردتها ثانيا عشان تشتغلي لازم ورق تعمليه وهو بالبطاقه وانتي لسه مطلعتيش البطاقه ثالثا انا متعصبتش عليكي انا كنت بتكلم عادي مفيش حاجه 

نور :ايوه يعني انت عايز اي دلوقتي 

فهد:انا بحبك والله ينور ومحبتش غيرك ومليش غيرك 

نور :اكيد هتحب غيري وانشاء الله ربنا يعوضك بعد اذنك نور راحت تفتح الباب عشان تطلع لاقت الباب مقفول بالمفتاح 

نور : فهد افتحلي الباب فهد قرب عليها وشدها 

فهد بغضب: مكنتش عايز اعمل كده بس انتي اللي هتضطريني اعمل كده 

فهد ق*لع هدومه وق*ل*عها و....عمل مالايرضي ربنا 

واحد من الرجاله:أيييييي هنفضل قاعدين كده كتير ده النهار طلع واحنا لسه قاعدين وهيا مطلعتش

نور صحيت لاقت نفسها ساي**حه ف د*مها فهد صحي ع  صوتها 

فهد بتعب :صباحيه مباركه يا عروستي 

نور: يخربيتك انت عملت فيا اي ينهار اسود اي الد*"م ده اعمل اي 

فهد:ولا حاجه خشي استحمي وانا كنت عامل حسابي واشترتلك هدوم عشان تغيري 

نور :انت طلقتني يا فهد يعني مينفعش تعمل كده 

فهد:منا عملت اهو 

نور بغضب:والله العظيم عمري ما هسمحك ع اللي عملتوا ده نور دخلت استحمت ولبست 

نور: افتحلي الباب بابا زمانه قلق عليا لو شك ف حاجه اول حد هيشك فيه انت وابوك ف افتحلي واهدا

فهد: ماشي هفتحلك ينور

فهد فتحلها الباب ونور طلعت راحت ركبت العربيه :اطلع عل الفيلا

نور فتحت باب الفيلا براحه اعتقدت أن ابوها نام ولكنه مستنيها 

نور لسه هتطلع اوضتها

صقر بغضب:نووووور انتي روحتي... يتبع

كومنتات ولايك كتير عشان اكمل


ده المره الخامسه انزلوا وميتقبلش؟؟!

احببت قاصر ♥️

بارت 23

صقر بغضب :نووور انتي روحتي فين واي اللي اخرك كل ده 

نور بتوتر :بابا ممكن تسبني انام هحكيلك كل حاجه لما اصحى 

صقر :مش في نوم غير أما افهم كنتي فين واتاخرتي كده ليه 

نور :كنت عند فهد هو بعتلي رساله ع الواتس من رقم غريب وبعتلي اني اجي ع المكان وحطلي الابلكيشن وهدددني لو. مجتش هيق*تلك وانا خوفت عليك ف روحت عشان ميأذكش 

صقر بعصبية:وكان عايز اييي 

نور :عايز يردني تاني وأما رفضت وكنت همشي عمل معايا 

صقر بعد فهم:عمل اي !!

نور بعصبية :اي الاسئله دي مانتا المفروض تكون فاهم يبابا عمل معايا اللي لما الناس بتعملوا بيجيبوا بيبي 

صقر قام وقف بغضب: ينهار أبوه وابوكي اسود انتي ازاي تسمحيلوا يعمل كده يحي*وانه يقليله الربايه

نور بعياط:والله مقدرتش عليه صدقني 

صقر :والرجاله اللي كانو معاكي راحوا فين 

نور :هو قالي عايز اتكلم معاكي ع انفراض

صقر :اعمل فيكي أيييييي اقت**لكوا انتو الاتنين واخلص منكوا ومن مشا*كلكوا انا زهقت ده اي الجوازه السوده دي بس

نور :طب والعمل اي

صقر :مفيش حل غير أنه يردك لو حملتي وانتي مطلقه الناس كلها هتتكلم عليكي 

نور بخوف:طب افرض لو عملني وحش تاني 

صقر بغضب:ياكش يو*لع فيكي بقى أنا زهقت اي اللي كل شويه طلقني وشويه ردني هيا لعبه

نور :بقى كده يبابا ماشي اللي تشوفوا 

نور طلعت تنام 

بليل 

صقر :الو يا فهد عايزك انهارده ف حوار كده 

فهد: خير مش قولت مش هيبقى في بنا كلام تاني 

صقر :انجز يا فهد مش وقته قمص

فهد:طيب 

حسن لفهد:هتروح ؟

فهد بشر :...

احببت قاصر ♥️

بارت 24

فهد بشر :انا بقول اني اسبهم شويه عشان يعرفوا قيمتي كويس 

حسن :, بص أنا من رائي روح وكفايه مشاكل لغايه كده وبعدين مش بتقول انك بتحبها خلاص روحلها 

فهد:امممم مش عارف بس ماشي تعالى معايا 

حسن :اشطا اطلع البس كده و نروح

فهد وحسن راحوا عند صقر بيه 

فهد:خير طلبتني

صقر :عامل اي يبني 

فهد :تمام ،،اي الموضوع اللي عايزني فيه 

صقر :نور يافهد ردها 

فهد : أردها !مش انتو اللي طلبتوا الطلاق هو انتو شايفني لعبه ف اديكوا  ولا اي 

صقر :والله انت لو ناسي اللي انت عملتوا امبارح ده افكرك وبعدين انك تهددها انك تقت*لني دي جريمه غير جريمه انك اتعديت عليها كمان ف أغزي الشيطان كده وردها تاني 

فهد :واي اللي يثبت يعني اني اتعديت عليها!

صقر :الرساله اللي بعتهالها !و نور كانت مسجله كل كلمه بتتقال تحب اسامعك 

فهد بضيق:موافق اردها 

صقر :كده تعجبني استنى بقى عقبال اما ابعت المأزون يجي عشان تردها 

بعد شويه المأزوون جه وفهد ردها تاني ونور روحت معاه 

نور دخلت الفيلا وطلعت أوضتها 

فهد :ابقي البسي وانزلي اعملي اكل عشان أنا رفضت الخدامين 

نور :حد قالك اني الخدامه اللي جبتهالك امك 

فهد بغضب مسك شعرها :انتي بتقولي اي يروح امك اياكي تجيبي سيره امي على لسانك فاهمه غوري 

نور :غوره أما تاخدك  والله لولا اللي انت عملتوا ما كنت رجعت ولا كنت هعوز اشوف وشك تاني جاتك القرف 

فهد :خمس دقايق تكوني عملتي اكل وحطتيه ع الطربيزه واياكي ميعجبنيش

فهد نزل ونور راحت المطبخ تشوف هتعملوا اي ف خمس دقايق ده 

نور:ماهو مفيش غير اندومي اعملوا اي يعني 

نور حطت الطبق قدامه ومشيت 

فهد بزعيق :اي داااا 

نور ببرود :اندومي ماهو مفيش غيرو جوا وكمان انت عايز حاجه ف خمس دقايق اعملك اي يعني الله شايفني باتمان قدامك عشان اعملك اكله ف خم،،

فهد بزعيق :ششششششش اكتمي اي راديو واتفتح خدي الاكل ده وامشي 

نور شالت الاكل وطلعت اوضتها تزاكر وقفلت الباب بالمفتاح 

بعد شويه

فهد :هيا راحت فين البلوه دي 

فهد طلع يخبط عليها عشان بقالها كتير جوه 

فهد :نور نووور افتحي،،انتي يبتت

فهد زق الباب جامد 

لاقى نور واقعه ف الأرض مغمى عليها فهد نور نور

فهد شالها ونزل بيها 

فهد للسواق :اطلع ع المستشفى بسرعه

نور الدكتوره خدتها تكشف عليها بعد شويه الدكتوره طلعت بحزن على حالتها 

فهد :خير يا دكتوره في أي

الدكتوره:.....

احببت قاصر ♥️

بارت 25

الدكتوره :البنت حالتها النفسيه سيئه و من الواضح ان هيا مبتاكلش كويس خالص وعندها انيميا  انا هكتبلك على دواه وتديهولها وياريت تخلي بالك منها ومن صحتها 

فهد :تمام يدكتوره 

فهد سند نور ونزل ركبو العربيه: اطلع ع الفيلا

فهد لنور :بتدلعي على يا بطتي قولي انك عايزه تدلعي وهدلعك 

نور :لا وع أسس انك انت حنين اوي معايا يعني

فهد:مانتي جننتيني وقرفتيني

نور :بس انت زعلتني🥺

فهد :معلش يصغنني 

فات اسبوعين من دلع وحب واحيانا قمص 

نور :فهوووووووودي 

فهد:اي لابسه ورايحه فين

نور :الامتحان انهارده اخر يوم امتحان وعايزاك تيجي تفسحني وتدلعني بقااا 

فهد :ماشي لو خلصت شغل بدري هاجي 

نور:اشي 

خلص الامتحان 

فهد :مالك لويا بوزك ليه 

نور : الامتحان كان وحش😞

فهد :حليتي طب ولا لا 

نور :حليت بس مش متاكده من الحل

فهد:تفائلي خير وانشاء الله ربنا هيقف معاكي يلا بقى نخرج 

نور :يلا بينا 

نور :االله انا بحب الفيلم ده اوي 

فهد بغمزه:اي خدمه😉

احيانا بنكون مش عارفين أن اللي معانا ده بيحبنا ولا لا بس لو صبرنا على اللي معانا هنعرف هو بيحبنا ولا لا زي نور كده عارفت فهد بيحبها بجد ولا لا بس ف الاخر ♥️♥️

فهد لنور وهيا بتتفرج ع الفيلم :بحبك يا صغنني 

نور :وانا كمان بحبك يا فهودي سبني اركز ف الفيلم بقى

فهد :محسساني انك بتتفرجي ع فيلم انشتين ده كرتون 

نور وهيا بتبصله وبتطلع لسانها زي الاطفال:بحبه ملكش دعوه بقى وهات الفشار ده 

احببتكي رغم تفاهتك😂❤️🧸

النهايه♥️♥️


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS