القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم أكن أعلم بقلم سيا أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

رواية لم أكن أعلم بقلم سيا أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية لم أكن أعلم بقلم سيا أحمد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


-قوم خلينا نروح

نظرت له وكان الدموع محبوسه في عينها

كان الجميع ينظر لها منهم بشفقه ومنهم بسخريه

-سيف ارجوك

وقف اممها

-عايزاني اسيب مراتي يوم فرحي 

-ط..طب ما انا مرتك

-انتي مبتخلفيش وانا عايز ولاد

-س..سيف

-روحي يلا كفيا احراج

بلعت رقها 

-ط..طلقتي

نظر لها..تحدث تلعثم

-ب..بنفس المأذون الي كتب بيه..ك. كتابك عليها..طلقني..ح..حالا

-من عيوني

***

كانت واقفه امام باب منزل والدها وبيدها حقيبتها ..خائفه من طرق الباب ...لقد حاربت اهلها لتتزوج منه ولكنه مع اول مشكله تركها

لم يكن لها القدره علي مواجهتهم او النظر لوجوهم مره اخري

افاقت علي صوت فتح الباب رجعت ختوطين للخلف

-انا نازل عايزه حاجه من....

توقف عندما وجدها امام الباب...هي لم تأتي الي هنا منذ ثلاث سنوات

كانت موتره وترتجف

-ا..ازيك يا كريم

لم تجد رد منه  بلعت رقها بخوف عندما تقدم منها اغمضت عينها بخوف ظنا منها انه سيقوم بصفها

لتجده يحتضنها

-عامل ايه يا صفاء...وحشتني

ابتعده عنه تنظر له في ذهول

امسك يدها

-تعابي واقفه ليه...تول هيطروا من الفرحه لما يشفوكي

**

جالسه علي الاريكه تضم حقيبتها لصدرها وصامته...كان والدها سعدين وشقيها يحاول ان يمازحها

ولكنها وبدون مقدمات انهارت في البكاء

-انا اسفه...عا..عارفه انكم مش هتسمحوني...علي الي عملته..كنت غبيه..اسفه

نظر الثلاث لبعضهم وتحدث والدها بهدوء

-مين قالك كده...انتي بنتي...ممكن نكون اضايقنا زمان..بس مش هنشيل منك العمر كله

رفعت رائسها لهم 

اكدت والدتها الكلام

-انتي حببتي وبنتي الوحيده مقدرش ازعل منك ابدا

تحدث كريم مازاحا

-بما انك نورتي بقي هكون كريم معاكي وهعزمك علي بيتزا

ضحكته صفاء

-موافقه بس تجيب ايس كريم معاك

-طماعه..بس ماشي...متتعوديش على الدلع ده

ضحكه وضحك الثلاثه

-هقوم اعملكم الغدا ..قومي اطلعي فوق يا حببتي وغيري هدومك

-حاضر

**

كانت والدتها واقفه في المطبخ 

جائ كريم بي الطلبات

-امال فين صفاء

-لسه طالعه

-قولتها علي الاوضه

تركت ما في يدها

-لاء نسيت

كان سيتحدث عندما سمعوا صراخ من الاعلي

**

فتحت الباب لتجد شخص وتقف عاري الصدر يدخن

لتصرخ بشده وتغلق الباب عليه

صعد كريم سريعا

-ك..كريم ح..حرام..

فتح الباب

وو

"2"

كان واقف ينظر لها ببرود بعد ان ارتدي التشيرت 

-ك..كريم مين ده..وبيعمل ايه في اوضتي

رفع حاجبه واخذ نفس من السجاره

-اوضتك؟!

اقترب كريم منهم

-تعالي يصفاء هفهمك كل حاجه

**

-طب اشمعني اوضتي 

-عشان هي الي كانت مترتبه...روحي اوضه ماما..والصبح هوضبلك الاوضه بنفسي

-امم..ماشي...بس ظهر امتي ان خالتي ده وخالتي اصلا ميته من زمان

-كان مسافر..ها حاجه تاني

-لاء

-يلا روحي اوضه ماما

**

-اغيب شويه ارجع الاقي بغل في اوضتي 

بدلت ملابسها...وقبل ان تخرج

-اوووف...نسيت لازم البس طرحه بسبب خالد ده

خرجت ونزلت الي الاسفل

لتجده واقف يأكل...لتشهق بقوه

-انت بتهبب ايه....دي بتاعتي

كان يأكل من البيتزا 

نكر لها بضع ثواني..وعاد ليأكل

-ه..هو انا مش بكلمك

-اسمك مش عليها

-ايه؟!

انت والدتها

-في ايه بتزعقي ليه

-شوفي ابن اختك..بياكل حجاتي

-قولتك مكنش عليها اسمك

-ابن اختي وبراحته

-بجد يا ماما

-تسلمي يا خالتي

نظره لهم بغيظ وصعدت

تبعها بي عينه حتي اختفت

**

كانت تنظر من النافذه

-اليوم كان نقصه ..شخص باااارد

طرق والدها الباب

-ادخل يا بابا

-عمل ايه يا صفاء

-كويسه..لما جيت هنا بقيت كويسه

-معلشي بقي ياسين اخد اوضتك

-مفيش مشكله

ضحك والدها

-بجد انتي بتقولي من تحت سنانك

ابتسمت

-لاء ولله...هتنام

-امم

-خلاص هروح الوضه التانيه

-بس مش متوضبه..خلي كريم ينام مع ياسين

-لاء هروح اقعد فيها عادي

-ماشي يابنتي

خرجت

**

 كانت واققه في الشرفه قيلا

-لازم انسي كل حاجه ..انسي سيف وابدء حياه جديده

نظر ال الشرفه المجاوره لتجده واقف عاري الصدر ينظر للسماء بشرود

همست بحنق

-هو ايه مشكلتو مع الهدوم

حاولت مناداته ولكنه لف ودخل..وقبل ان يدخل لاحظت تلك العيون الحمراء

-ه..هو كان بيعيط

دخلت هي الاخري 

**

-انا مالي ان كان بيعيط ولاء

كانت تتقلب على الفراش

-اووف مش عارفه انام

فجاء سمعت صوت ارتطام قوي من الغرفه التي بها ياسين

-ا..ادي..هو نط ولا ايه

نهضت

-ممكن يكون عملها

فتحت باب غرفتها

-ا..اروح اشوفه..ولا اطنش

طرقت باب الغرفه

بهمس

-ياسين..ياسين انت مت

فتحت الباب بي بطء

-هو راح فين

دخلت لم تجده

-الله هو نظ من البلكونة

دخلت ونظرت لم تجد شئ 

احست فجاء بسخونه خلف رقبتها

-حبتيه وسبتني

استدارت سريعا لتجده واقف خلفها عاري تمام 

ما عدا منشفه حول خصرها

سحبها للداخل واغلق الشرفه

-ا..ابعد عايزه اخرج

ابتسم

-هو دخول الحمام زي خروجه

-ايه؟

"3"

مغمضه عينها وتتنفس بسرعه وخوف 

واقفه بين الحائطه وزراعيه

-ا..ابعد

قرب شفته من اذنها حتي شعرت بي انفاسه

وتحدث بهمس وبطء وفحيح مرعب

-هدوقك من نفس الكأس الي شرب منه

تعجبت من كليماته وتفتحت عينها مصدومه 

-ا..انت..

قبل ان تكمل امسك خصله من شعرها وقبل

-شعرك حلو

ادركت انها بشعرها امامه

حاولت دفعه ولكن فجاء احست بي الم في رقبتها وعدم توازن وبتلعتها تلك الدوامه السوداء

**

-صفاء..صفاء..اصحي

فتحت عينها لتجد نفسها علي الفراش 

-م..ماما

-يلا قومي عشان تفطري

نظرت حولها متي اتت الي هنا...اخر ما تتذكره هو حديثها مع ياسين

-صفاء

-ا..ايوه يا ماما

-يلا قومي

-ح..حاضر

خرجت والدتها 

-ايه الي حصل..م..معقول كنت بحلم مثلا

نهضت ودخلت الحمام

**

-امال كريم فين

-مشي هو وياسين الصبح بيفطروا بدري عننا عشان الشغل

هزت راسها ولم تعلق

جلست تتناول الطعام

-صفاء

-ايوه يا بابا

-هتعملي ايه مع طليقك

تركت الملعقه

-مش عايزه حاجه منه...و..وانا الي طلبت منه الطلاق 

-احنا مش عايزن منه حاجه..انا بسئلك عشان او عندك راء تاني

-لاء يا بابا..رائيكم صح

-ماشي يابنتي كملي اكلك

**

نظفت الغرفه فلن تنتظر شقيقها لفعلها

جلست وامسكت هتفها..تصفحت حسابه من رقم اخر

كان ينشر صوره فرحه وهو سعيد ومبتسم وكأنه زواجه الأول

أغمضت عينها بألم

-هتفضل انت يا سيف اكتر قرار هندم عليه طول حياتي

نهضت واغلقت الهاتف

وعندما نهثت شعرت فجاء بألم شديد للغايه في معدتها

ودوار مفاجئ جعلها تستند علي السرير

-اااه..بطني..م..ملها 

**

في اليل

-مالك يا صفاء

كانوا جالسين علي المائده...وهي لا تأكل وتضع يدها علي بطنها

-م..مفيش..شويه مغص بس

-انتي مكلتيش يا حببتي حاجه..حتي الصبح

-انا كويسه..مليش نفس بس

كانت ستنهض عندما عودها الدوار والألم الشديد

لتصرخ بشده

-ااااااااااه

فزع الجميع

-بطني..بطني مش قادره

بدئت تشعر بي سائل دافئ لنصدم الجميع عند رؤيته

شهقت والدتها

-د'م

لتفقد وعيها 

التقتها ياسين بسرعه

-كريم انزل شغل العربيه 

-ط..

-يلاااا

نزل سريعا

حملها ياسين وهو يحكم حجبها

همس

-مش هتضعي مني تاني

**

-عمل ايه دلوقتي يا دكتوره

هتفت بحزم

-انتم الي مع الحاله

نظروا لبعضهم

تحدث ياسين

-ايوه يا دكتوره..ملها

-*******

لينصدما ويضغط ياسين علي اسنانه 

وتتشد عضلاته

همس بحنق

-وربي لتشووو

"4"

كان الاثنان واقفين في الغرفه منتظرين افاقتها

-اهدي بقي يا ياسين

-كانت عاوزه تموت نفسها يعني ولا ايه

-هنعرف اكيد عندها اسباب

جلس بجواره وعينه متعقله بيها كانت ان تضيع منه مره اخري...لن يسمع بهذا..يجدب ان يخبرها..يجب ان تعلم يا يكتمه بداخله من عشر سنوان

افاق على صوت كريم

-ياسين

نظر له

-صارحني..صفاء هي نفسها البنت ال...

بتر عبارته وهو ينهض ويقول

-هروح اسئل الدكتوره هتفوق امتي

خرج وتركه

***

افاقت بعد ساعتين

اسرع كريم نحوها

-عامل ايه

-ب..بطني وجعناني

تحدث ياسين بهدوء

-طبعا بعد العمليه لازم توجعك

اتسعت عينها

-ع..عمليه..ايه؟!

نظر كريم له بعتاب وتحدث

-عمليه..ااه..عمليه استئصال المبيض اليمين

-ليه....رد علياا

صرخت فيهم

ثار غضب ياسين

-احنا الي مفروض نسئلك كنتي بتأخدي الادويه دي ليه

نظر له بستغراب

-ادويه ايه..ا..انا مش باخد اي دواء

-براحه يا ياسين عليها دي لسه طلعه من عمليه

لم يهتم ياسين لكلامه وتابع

-ادويه ايه..ادويه منع الحمل..اخدتها لحد ما عملت نزيف 

كان ممكن تموتي يا هنانم

-ا..انا مأخدتش اي ادويه

-اه هي دهلت بقك لوحدها

خرج وصفع الباب

-ك..كريم انا مكنتش باخد ادويه

هنا استوعبه انه كان يصرخ فيها

-ثم هو بيزعق فيا ليه..بي اي حق اصلا

-اهدي يا صفاء..انا بردوا زعلت كان ممكن تموتي ..احنا لحقناقي بي العافيه

شردت قيلا..هي متأكده انها لم تأخذ اي أدويه علي الاطلاق

افاقت علي صوت كريم

-هروح اشوف هتخرجي امتي

**

-حمدل على سلامتك يا نور عيني

كانت والدتها تحتضنها وتبكي

-انا بخير يا ماما. .بخير ولله..عايزه انام بس

-تعالي يا روحي

اخذتها والدتها وصعدت معها

-امال فين ياسين

-وصلنا ومشي معرفش هو قين ولله

-ماشي يابني

**

عند الساعه الثالثه نهضت

-انا عطشان

وضت يدها على بطنها

-ااه مشي مياه هنا

خرجت من غرفتها

ونزلت برفق 

-هو المطبخ بيعد ليه

تحضرت زجاجه ماء وكانت ستصعد عندما وجد باب المنزل يفتح ويدخل

-انت كنت بره كل ده

كان غيى متزن

سند علي الحائط اقترب منه

-انت كويس

-غبيه

نظرت له هي يشتمها ليكمل

-كنت هديها كل الحب..سبتني واتجوزت

انه يتحدث عن فتاه اخري

تحرك بي بطئ لانه سكر'ان

-انا غبي 

-ي..ياسين

نظر لها واقترب منها

-انت كويس

-ليه..عملت فيا كده ليه

-ياسين

امسك يدها وضغط عليها

-بيحبها..قلبي لسه بيحبهاا

-ااه انت بتوجعني

لف بده حول خصرها

-بس مش هسبها تاني

-ياسين فو..

قبلها بقوه وضمها

ووو

"5"

كان يلتهف شفتها ..ويقبلها بعنف..حاولت دفعه مرار لم تستطعه ..شعرت ان يعصرها بين زراعيه

كانت تحتاج الي الهواء..لبتعد عنها في اخر لحظه 

صفعته بقوه واخذ انفسها بي بصعوبه ولهث بحث عن الهواء

كان لايزال يحاوط خصرها

-ياسين...سبني..سبني يا مجنون

همس في اذنها

-مش هسيبك تضعي مني ..تاني ..صفاء

قلها هذا وبحئت يده تتراخي ويبتعد عنها 

بدء يسر في عدم توازن وصعد السلالم بصعوبه كان سيسقط عندما ساندته

-انت شارب ايه

-شارب المر...المر

ساعدته حتي وصل لي غرفته

واستلقي على الفراش 

كانت ستخرج عندما

-بحبك

التفت له لتجده نائم

-بخيل

**

نظر الي نفسها في المراء

-حيو'ان

كان شفتها تنزف

غسلت وجهها وخرجت

جلست على الفراش تضم نفسها 

-كلهم حيوا'نات

بدئت تبكي 

**

-صفاء. .صفلء يابنتي نايمه كده ليه لما رقبتك توجعك

فتحت عنها

-ماما

-الي نيمك كده

-م..مفيش

-طب حاسه بي ايه دلوقتي

-كويسه..متقلقيش

-ماشي انزلي يلا عشان نفطر..ولا تحبي تفطري هنا

-لاء..هنزل

**

خرجت من الغرفه لتجد باب غرفته مفتوح قليلا

نظر لتجد جالس عاري الصدر وبيده لفافه سيجاره ونظر بشرود امامه

همست

-مرحش الشغل ليه

-عارف اني حلو 

فزعت عندما وجدته ينظر نحوها 

نزلت سريعا

**

-بابا

-امم

-عايز انزل شغل

-ليه

-فراغ

-انت لسه طالعه من عمليه 

-يعني موافف

-معنديش مانع 

احتضنته

-احلي بابا

**

بعد مرور اسبوعين وكانت صفاء تتجنب فيهم ياسين طول الوقت مما اثار استغراب الجميع ولكن لم يعلق احد

ها هي تسعد للنزول

-انا رايحه

-خلي بالك من نفسك

-حاضر يا ماما

نزلت واستقلت تاكسي للمشفي فهي تعمل دكتوره اسنان

**

-لازم تسمع كلام ماما ونضف سنانك

-يعني السوس الوحشه هتروح

-ايوه يلا يابطل

-شكرا يا دكتوره

خرج الطفل مع امه

-اااه الوحد كان وحشه شغله

نظر من النافذه وتذكرت ايام عملها القديم فتحت حقيبتها واخرجت مجموعه من الرسائل كانت دائما تصل لها من شخص غريب

-بجد نفسي اعرف من صاحب الكلام ده

احتضت الرسائل

-كنت بحب اجي عشنها

طرق الباب لتعيد الرسائل الي حقيبتها

-ادخل

دخلت الممرضه ومعها بعض الاظرفه

-حمد الله على سلامتك المستشفي نورت بكي

-شكرا يا وداد 

-جالك ظرف

-انا؟!..ده لسه اول يوم بعد سنه اجازه

-معرفش ولله مين بعته

اعتطها الظرف

-شكرا

فتحته 

"كنت اعلم انكي ستعودين'حمد الله على سلامتك"

دق قلبها انه نفس الشخص المجهول

-ياتري انت مين


تكملة الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS